• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Thx, ik wist niet dat Defy over een motorola ging. Ik dacht dat een soort van aanvulling was bij de S2.

Specs

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
In augustus dagelijks een nieuwe nightly, maar sinds 31-8 niks meer?

http://download.cyanogenm...e=nightly&device=galaxys2

Iemand die weet hoe dat zit?

@terrorvogel: ah, thanks :)

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2011 14:03 ]

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
AzzKickah schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:38:
In augustus dagelijks een nieuwe nightly, maar sinds 31-8 niks meer?

http://download.cyanogenm...e=nightly&device=galaxys2

Iemand die weet hoe dat zit?
Via Google+ heeft Atin M het volgende gezegd:
Atin M - 4 sep. 2011 - Openbaar
Why we don't have nightlies right now - our sync is failing because android.git.kernel.org is offline.

Ik lust geen rotte appels...

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug Litening 6.1 geflashed vanaf de stock rom.
Nu wil ik vanwege een behoorlijke battery drain óf terug naar stock rom, of naar bijv. miui.
Moet ik daarvoor m'n telefoon helemaal resetten, dus geen backup maken, of wel een backup?
koelkast schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:48:
Nu wil ik vanwege een behoorlijke battery drain óf terug naar stock rom, of naar bijv. miui.
Al een andere kernel geprobeerd? Vind zelf Speedmod bijv. ook minder drainen dan Ninphetamine.

Nickname does not reflect reality

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:06
Brad Pitt schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:13:
[...]

Al een andere kernel geprobeerd? Vind zelf Speedmod bijv. ook minder drainen dan Ninphetamine.
Hoorde je tijdje geleden nog zeggen dat kernels e.d. niet zoveel uitmaakten ;)
Maar Speedmod bevalt je goed? Dan ga ik ook eens Speedmod testen met Lit 6.1 =)
Razer schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:52:
Hoorde je tijdje geleden nog zeggen dat kernels e.d. niet zoveel uitmaakten ;)
Dat klopt. Goede kernel X staat vrijwel gelijk aan goede kernel Y, qua accuduur maar vooral snelheid. Een verschil ga je echt niet merken. Persoonlijk vind ik echter de laatste Ninphetamine niet geweldig. Dus valt niet in die categorie. Vond 2.02 bijvoorbeeld "beter" voor de accu dan de nieuwste versie(s). Bij een ander zal het allemaal misschien anders zijn hoor, zou zomaar kunnen. En met Speedmod drained de S2 ook hoor :)
Maar Speedmod bevalt je goed? Dan ga ik ook eens Speedmod testen met Lit 6.1 =)
Let wel: deze kernel heeft dus nul "leuke dingen" hè. Geen BLN, geen SetCPU mogelijkheden, etc. Als je dat ook wilt is er RageMod kernel, da's Speedmod met wat meer opties. Die loopt echter meestal iets achter qua versie.
Met de laatste Speedmod is ook je screen brightness een stuk lager als je de telefoon gebruikt in donkerdere omstandigheden, daar moet je wel van houden. Ik vind dat wel fijn want vind de laagste brightness vaak nog overdreven fel bij het browen en zo. Dit zou accuduur moeten schelen maar merk daar niet veel van. Na een uur of 4 tot maximaal 5 is het sowieso game over, welke brightness je ook instelt.
Heb het zelfs met Speedmod én Screen Filter geprobeerd maar ook dat maakt niet veel uit. Zit je uren te kijken naar een dim scherm en de accu drained nog als een malle. Scherm vreet gewoon stroom, wat dat betreft zijn de zuinigheidsclaims van SAMOLED gruwelijk overdreven, tenzij je alléén maar kijkt naar een zwart scherm.

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:45
Gisteren heb ik Galnet MIUI Final Chameleon geflashed. Best tevreden tot zover, wel even wennen aan het uiterlijk :)

Op gegeven moment kreeg ik constant FC's van android.process.acore. Voor de mensen die dit ook krijgen: probeer tussen de FC's door naar Settings -> Programs -> Manage Applications -> All te gaan. Ga daar naar Contacts Storage en leeg de cache. Ga dan naar Google Services Framework en clear ook de cache. Reboot en de FC is weg.

Ik heb een FC als ik File Manager open, iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Pred op 15-09-2011 08:23 ]

Pred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:11:
Astro of ES File Explorer o.i.d.? :P

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Pred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:11:
Gisteren heb ik Galnet MIUI Final Chameleon geflashed. Best tevreden tot zover, wel even wennen aan het uiterlijk :)

Op gegeven moment kreeg ik constant FC's van android.process.acore. Voor de mensen die dit ook krijgen: probeer tussen de FC's door naar Settings -> Programs -> Manage Applications -> All te gaan. Ga daar naar Contacts Storage en leeg de cache. Ga dan naar Google Services Framework en clear ook de cache. Reboot en de FC is weg.

Heb je wel een complete wipe gedaan.. want zoveel fc's is niet gebruikelijk..

• Pred
thommy86 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:57:
[...]

Jep, alles gewiped.

Wel backup teruggezet mbv Titanium Backup.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Pred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:15:
[...]

Jep, alles gewiped.

Wel backup teruggezet mbv Titanium Backup.
Wat heb je precies teruggezet? Beste is alleen data terugzetten van apps die al geïnstalleerd zijn. Geen Android (systeem) instellingen terugzetten tussen verschillende ROMs.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 15-09-2011 11:17 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
thommy86 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:57:
Nou, dit had ik met RC4 ook, meerdere FC's en android.process.acore was major pain in de ass. Kwam idd door het restoren van contacts backup via TBP.

@ Pred na clearen van cache, als jij contacten data terug zet met TBP komt de android.process.acore FC niet terug? Ik backup mijn contacten namelijk niet met google, ze staan of in TBP of als csv file op mijn externe sd of op mijn PC via KIES (maar die heeft zo sporadisch zin dat ik er niet op reken als backup mogelijkheid). Met TBP restore kreeg is dus weer FC's, ook na full wipe (RC4), met het importen via csv werden al mijn contacten met meerdere nummers gesplitst in losse entries, ook geen ideale oplossing.

• Pred
jelmervos schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:16:
[...]

Wat heb je precies teruggezet? Beste is alleen data terugzetten van apps die al geïnstalleerd zijn. Geen Android (systeem) instellingen terugzetten tussen verschillende ROMs.
Klopt.
businka19 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:35:
[...]
@ Pred na clearen van cache, als jij contacten data terug zet met TBP komt de android.process.acore FC niet terug? Ik backup mijn contacten namelijk niet met google, ze staan of in TBP of als csv file op mijn externe sd of op mijn PC via KIES (maar die heeft zo sporadisch zin dat ik er niet op reken als backup mogelijkheid). Met TBP restore kreeg is dus weer FC's, ook na full wipe (RC4), met het importen via csv werden al mijn contacten met meerdere nummers gesplitst in losse entries, ook geen ideale oplossing.
Sorry, is niet op mij van toepassing daar ik mijn contacten gesynct heb met Google.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Pred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:42:
[...]

Sorry, is niet op mij van toepassing daar ik mijn contacten gesynct heb met Google.
Dan blijft er nog 1 vraag over: had je de FC's ook al voordat je de backup van TBP terug had gezet?

Ik blijf erbij dat nogmaals een full wipe + flash de boel oplost. De keuze is aan jou!

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 15-09-2011 11:48 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Ik heb sinds enkele dagen de lightning rom geïnstalleerd, deze was heel makkelijk via odin te installeren. Bij andere ROMs zie ik dat het allemaal via de sd kaart moet/gaat.
Vraag is, kan je elke ROM via odin installeren? of moet ik andere handelingen doen.
Kan ik dus een rom die volgens de maker via sd-kaart geïnstalleerd moet worden, ook via odin installeren?

Heb zo veel gelezen dat ik hier niet 123 achter kom. Mss heeft iemand een snel antwoord voor me.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinus op 15-09-2011 15:07 . Reden: *** duidelijker geformuleerd ]

no comment

• Kwak
Ik snap je vraag niet helemaal omdat je zinnen niet zo lekker lopen. Maar als je bedoelt te vragen of je Litening altijd via ODIN kan installeren, kan ik hier bevestigend op antwoorden. Dat kan altijd en je hebt geen wipe nodig. Het kan gewoon over de oude installatie.

Specs

• Pred
Martinus schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:09:
ik heb sinds enkele dagen lightning rom, dees was heel makkelijk via odin te installeren, vele andere zie ik allemaal via de sd kaart. Moet hiervoor dan nog een extra handeling doen voordat ik kan via de sd kaart? of kan ik alles via odin doen? Heb zo veel gelezen dat ik hier niet 123 achter kom. Mss heeft iemand een snel antwoord voor me.
Eerst kijk ik naar instructies van de ROM-maker. Daarna naar de extensie (.rar is via odin, .zip is via recovery).

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Kwak schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:17:
Ik snap je vraag niet helemaal omdat je zinnen niet zo lekker lopen. Maar als je bedoelt te vragen of je Litening altijd via ODIN kan installeren, kan ik hier bevestigend op antwoorden. Dat kan altijd en je hebt geen wipe nodig. Het kan gewoon over de oude installatie.
Heb mijn verhaal aangepast, was idd beetje warig :P

weet helaas niet zo veel meer, laatste flash die ik ooit deed was een htc tynt2 en diamond... good old days :)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinus op 15-09-2011 17:17 ]

no comment

• gwystyl
  • Laatst online: 08:37
Pred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:35:
[...]

Eerst kijk ik naar instructies van de ROM-maker. Daarna naar de extensie (.rar is via odin, .zip is via recovery).
.rar is de ingepakte versie, dan kan er alsnog een .zip of iets anders inzitten
Odin slikt .tar of .tar.md5, .zip moet via recovery of CWM

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Mijn scherm werd net ineens fel oranje. Je zag alles nog wel maar de basis was fel oranje. Volgens mij werd al het wit dat ineens... Vaag hoor. Ik zat op de nu- applicatie juist het artikel te lezen over de miljoenennota en juist de paragraaf over hoeveel de oranjes ons gaan kosten komend jaar.. Toeval?

Iemand anders dit al meegemaakt of van gehoord? Het was echt bizar!

Ik draai sinds kort litening 6.1. Misschien een rom gebonden kwaal?

[ Voor 8% gewijzigd door MetalManic op 16-09-2011 08:26 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 16-09-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online
Volgende keer graag de topic report knop gebruiken, niet op reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 16-09-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ook toen ik uit de applicatie ging naar mn homescreen bleven de kleuren zo. Een reboot heeft het weer gefixt. Lijkt me een erg rare feature. En al helemaal ongepast als je het nieuws zit te lezen...

Tijdens het re booten was tijdens het afsluiten van de telefoon de welbekende samsung S ook oranje (normaal wit). Tijdens het weer opstarten was ie weer wit.

[ Voor 28% gewijzigd door MetalManic op 16-09-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 10:56
MetalManic schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:13:
Ook toen ik uit de applicatie ging naar mn homescreen bleven de kleuren zo. Een reboot heeft het weer gefixt. Lijkt me een erg rare feature. En al helemaal ongepast als je het nieuws zit te lezen...
:X 8)7
Niet zo goedgelovig zijn.. ;)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
The_Fes schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:16:
[...]

:X 8)7
Niet zo goedgelovig zijn.. ;)
Ik geloof er ook niks van! ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Haha!

Ontopic: ik heb het ook wel eens gehad hoor, dat de kleuren van mijn scherm opeens erg raar waren. Vooral mijn vorige telefoon (HTC Hero) kon er wat van.

@janvanduschoten: flauw hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Pred op 16-09-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
met Superoneclick, als ik op root druk, dan vraagt hij of ik deze custom exploit method wil gebruiken. Dan moet ik een bestand selecteren. De odin-stap heb ik wel gedaan. Lees ik in Chainfire zn toppic dat je de juiste versie moet downloaden. Op mn sgs2 is dit KDD, (wat niet te vinden is) in het programma zelft geeft ie een KF3 aan. Deze moet ik downen en selecteren?

Als ik nee selecteer blijft hij hangen op stap #6 waarop hij niet meer reageert

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Kenny1001 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:10:
met Superoneclick, als ik op root druk, dan vraagt hij of ik deze custom exploit method wil gebruiken. Dan moet ik een bestand selecteren. De odin-stap heb ik wel gedaan. Lees ik in Chainfire zn toppic dat je de juiste versie moet downloaden. Op mn sgs2 is dit KDD, (wat niet te vinden is) in het programma zelft geeft ie een KF3 aan. Deze moet ik downen en selecteren?

Als ik nee selecteer blijft hij hangen op stap #6 waarop hij niet meer reageert
Wat heb je precies gedaan? Gewoon deze stappen gevolgd?

Ik zit nu een week of wat op Cognition 1.5.1, maar ik vind de battery life tegenvallen. Ik denk dat LR6.1 gewoon beter is, maar die is ook niet meer zo goed als oudere versies. Ik heb nu mn oog laten vallen op Touch X-POWER 1.0, iemand daar ervaring mee? Battery life is het aller belangrijkst voor mij.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

ph4ge schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:52:
Ik zit nu een week of wat op Cognition 1.5.1, maar ik vind de battery life tegenvallen.
Vond ik met de default kernel ook, met Speedmod totaal geen last meer van.
Ik denk dat LR6.1 gewoon beter is, maar die is ook niet meer zo goed als oudere versies.
Same here. Heb na Lite'ning 5.0 geen nieuwere meer geïnstalleerd maar dacht dat bijv. 1.5 ook beter was dan die. Kan ook liggen aan het feit dat vroeger alles beter was hoor. Geen goede vergelijking mee gemaakt :P
Battery life is het aller belangrijkst voor mij.
Zo weinig mogelijk dingen doen met het scherm aan en de accuduur zal wel meevallen ;)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 18:19
Hallo ik kom van het htc desire kamp.
waar ik dus tamelijk thuis ben in de rom's
bij sg2 is dat dus totaal niet het geval :P

Later deze ochtend word me nieuwe telefoon afgeleverd ( Galaxy s2 uiteraard )
Ik ben even wezen rondzoeken hier en daar naar roms voor Galaxy s2
mijn voorkeur gaat uit naar AOSP roms. heeft iemand hier ervaring met Oxygen voor de SG2 ?
of zijn er nog een andere AOSP rom voor SG2 waar mensen tevreden mee zijn ?

[ Voor 5% gewijzigd door osmosis op 17-09-2011 10:59 ]

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:58:
[...]

[...]

Same here. Heb na Lite'ning 5.0 geen nieuwere meer geïnstalleerd maar dacht dat bijv. 1.5 ook beter was dan die. Kan ook liggen aan het feit dat vroeger alles beter was hoor. Geen goede vergelijking mee gemaakt :P

[...]
ik ben het zelfde gevoel hierbij als jij Brad. Ik zit ook nog op LR 5.0, wel al paar kernels erop gezwierd, zonder veel verschil in accuduur... En ik vond 1.5, zelfs 4.1 precies beter. Bij schermgebruik zie je nu echt een steile piek nar beneden bij je accuduur, toen leek alles "gematigder" Maar dit kan dus een gevoel zijn... Heb zelfs nog geprobeerd terug te flashen maar dan blijf ik voortdurend in bootloop hangen en zo, ondanks dat ik vanalles geprobeerd heb...

Verwijderd

jterpstra schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:59:
Hallo ik kom van het htc desire kamp.
waar ik dus tamelijk thuis ben in de rom's
bij sg2 is dat dus totaal niet het geval :P

Later deze ochtend word me nieuwe telefoon afgeleverd ( Galaxy s2 uiteraard )
Ik ben even wezen rondzoeken hier en daar naar roms voor Galaxy s2
mijn voorkeur gaat uit naar AOSP roms. heeft iemand hier ervaring met Oxygen voor de SG2 ?
of zijn er nog een andere AOSP rom voor SG2 waar mensen tevreden mee zijn ?
Ik kwam zo'n zes maanden geleden eveneens uit het htc desire kamp. Daar altijd veel plezier gehad met cyanogen. Ik was dan ook van plan om ook zo snel mogelijk weer die kant op te gaan.

Wat echter blijkt is dat de samsung roms van zichzelf al zeer goed zijn. De browser is supersnel en alles werkt gewoon top. De AOSP versies (zoals miui cynogen etc) blijven op dit gebied gewoon nog erg achter en daarom zijn de op samsung gebaseerde custom roms ook verreweg het populairst.

Ik gebruik al enige maanden met veel plezier de Lite'ning rom. Deze zit nu op versie 6.1 en hier ben ik nog steeds erg tevreden mee.

Installatie instructies en downloads vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274. Je toestel is dan ook direct geroot en je kan via rom manager gewoon CWM installeren.

Ik gebruik daarnaast wel een relatief nieuwe kernel die voor een betere accuduur zorgt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263838

Deze installeer je nadat je LR 6.1 of een andere rom hebt geinstalleerd. Op exact dezelfde manier. Odin herkend dat het een kernel is.

• Kenny1001
ph4ge schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:52:
[...]

Wat heb je precies gedaan? Gewoon deze stappen gevolgd?
ja.
Alleen misschien heb ik de verkeerde superoneclick gedownd(de laatste)

• Kwak
@ GeneralA
En waar open je de kernel file mee in ODIN? In Bootloader, PDA, Phone of CSC? Merk je veel verschil in verbruik met deze kernel en de standaardkernel in Litening?

[ Voor 3% gewijzigd door Kwak op 17-09-2011 16:07 ]

Specs

Kwak schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:07:
En waar open je de kernel file mee in ODIN? In Bootloader, PDA, Phone of CSC?
PDA.
Merk je veel verschil in verbruik met deze kernel en de standaardkernel in Litening?
Verbruik komt 99% door de mate waarin je scherm aan staat. Bij elke Rom/kernel is dat afhankelijk wat je aan het doen bent/je brightness instellingen tussen 3 en 5/6 uur. Persoonlijk vind ik (denk ik) dat Speedmod wat zuiniger is dan de standaard Ninphetamine. Maar andere mensen zullen weer het omgekeerde beweren.

• Kwak
Dat het voornamelijk aan het scherm zou liggen was ook mijn gedachte. Ik zal deze kernel eens proberen. Ben benieuwd of het iets uitmaakt.

Specs

Kwak schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:32:
Dat het voornamelijk aan het scherm zou liggen was ook mijn gedachte. Ik zal deze kernel eens proberen. Ben benieuwd of het iets uitmaakt.
De kernel die GeneralA noemde heb ik zelf nog niet geprobeerd. Merkte echter wel een behoorlijk verschil in idle-drain tussen Ninphetamine en Speedmod, in het voordeel van de laatste dus. Dat was met versies 27 en 39 sowieso het geval. Gewoon een kernel installeren en na een paar uur even CPUSpy of andere tool draaien.

Vanmiddag de nieuwste, versie 40, er op gezet, geen idee nog hoe die het doet. Ontloopt elkaar allemaal meestal bijzonder weinig. De laatste versies hebben wel een wat agressievere (lagere) auto-brightness instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
met de nieuwste speedmod T40

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/825/sc20110918142137.png/

[ Voor 148% gewijzigd door kenles op 18-09-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Zelf wil ik mijn geroote SGS2 (XWKE7 kernel en XXKE4 baseband) upgraden naar 2.3.4.
Kan ik dan gewoon simpel een geroote KH4 kernel flashen en de baseband en firmware ongemoeid latejn ?
Dan wordt er niets uitgeveegd van mij n data en apps en ben ik zo klaar.

Deze dus uit xda-developers:
XX_XEU_KH4: Tested
Attached Files
CF-Root-SGS2_XW_XEU_KH4-v4.1-CWM4.zip - [Click for QR Code] (6.01 MB, 2218 views)

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Gentlemen..

Ik ben een n00b nog met cursom roms, maar heb me wel ingelezen.

Ik heb via ODIN de Litening Rom 6.1 geprobeerd te flashen.
Volgens ODIN is alles goed gegaan, maar de telefoon blijft hangen in het allereerste scherm (waar ook de bekende gele uitroepteken staat.) Hij start dus feitelijk niet op..

Ik kan wel gewoon weer terugflashen naar stock en dan is er niks meer aan de hand..
Wat doe ik verkeerd???

edit: zou het wel werken als ik eerst een wipe doe? volgens xda is dat niet nodig met de litening.....

[ Voor 11% gewijzigd door maceddy2004 op 19-09-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
losstaande van het romgedoe, als jullie root zijn, kun je bvb op 10% batterij nog een foto nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Kenny1001 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:42:
losstaande van het romgedoe, als jullie root zijn, kun je bvb op 10% batterij nog een foto nemen?
Als je cutom rom deze optie heeft wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
skatebiker schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:15:
Zelf wil ik mijn geroote SGS2 (XWKE7 kernel en XXKE4 baseband) upgraden naar 2.3.4.
Kan ik dan gewoon simpel een geroote KH4 kernel flashen en de baseband en firmware ongemoeid latejn ?
Dan wordt er niets uitgeveegd van mij n data en apps en ben ik zo klaar.

Deze dus uit xda-developers:

[...]
2.3.4 is wel wat meer dan alleen de kernel, dus ik zou het persoonlijk niet proberen. Ik weet niet of het echt fout kan gaan, maar ik zou een volledige firmware pakken (PDA, modem en kernel), en dan eventueel gaan spelen met andere kernels die ook gebaseerd zijn op 2.3.4, liefst op dezelfde build. Je verwijst nu naar (de kernel van) XXKH4. Daar hoor ik niet zulke goede geluiden over (SamFirmware heeft 'm niet omdat hij niet stabiel zou zijn), dus ik zou XXKH3 pakken.

Afhankelijk van hoe je flasht kan het zijn dat al je programma's gewoon behouden blijven, maar voor de zekerheid zou ik altijd een backup maken met bijv. Titanium Backup Pro. Als je namelijk gekke vastlopers van programma's krijgt, is het handig om een 'full wipe' ofwel factory reset te doen. In dat geval ben je wel je apps en instellingen kwijt, maar is de rom waarschijnlijk stabieler.

Bij veel thema's en kernels staat specifiek voor welke rom hij bedoeld is. Lees de thread waar je je kernel vandaan haalt sowieso goed door; misschien staat er wel of het ook werkt met andere android-versies. Dikke kans dat een 2.3.4 kernel niet gaat werken met de rest van de rom 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

Tweede, en meteen ook laatste poging...
wasco schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:10:
Met gevaar voor een waarschuwing, maar ik vind het antwoord toch niet meteen.

Is er momenteel een firmware versie van de SGS2 die niet te rooten valt?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

wasco schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:01:

[...]
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
wasco schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:01:

[...]
Ik denk het niet. Bij CF-root staat namelijk in het topic dat je het liefst dezelfde versie moet nemen om te rooten, maar dat dit niet noodzakelijk is. Er wordt verschillende keren in het topic gevraagd naar rooten van firmwares die niet specifiek genoemd worden. Daar wordt dan iets voor aangeraden, en meestal werkt dat.

Buiten CF-root heb je nog superoneclick, die helemaal niet firmwarespecifiek is. Ik verwacht dus dat je daarmee elke SGSII firmware kan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

Ok, prima! Bedankt voor het antwoord. Dan ga ik eerst de firmware van Samsung zelf eens updaten, om te kijken wat ze veranderd/verbeterd hebben. Moest dat niet volstaan, dan kan ik nog altijd de mod-weg opgaan.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Laatst online: 10:09
Welke rom draai je hierbij? En heb je bijvoorbeeld mail/facebook/twitter welke automatisch gesynchroniseerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 21:12
zo te zien is dat lite'ning rom. En trouwens wanneer je telefoon's scherm uit staat gaat ie makkelijk zo lang mee, daar hoef je geen custom rom/kernel voor te gebruiken. Zeker wanneer je je dataverbinding/wifi enz allemaal uit zet.
Maar toch die speedmod lijkt me wel een leuke tweak gezien die changelog, zal 'm ook eens een keer testen met lite'ning 6.1.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik heb de modaco gr5 custom rom en kan sindsdien in de market veel apps niet vinden (bv nu.nl app).
Is er iets aan te doen? (behalve wachten op een update van modaco die wss nooit meer gaat komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
eclipsejos schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:33:
Ik heb de modaco gr5 custom rom en kan sindsdien in de market veel apps niet vinden (bv nu.nl app).
Is er iets aan te doen? (behalve wachten op een update van modaco die wss nooit meer gaat komen?)
Market Enabler, gratis in de market.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:10

Satom

Verzamel ervaringen

Weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om the notificatie, dus dat het scherm aangaat, bij 100% batterij opgeladen, uit te zetten? Vrij storend 's nachts.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05

Nikeo

Jawelles

Vliegtuig02 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:00:
Weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om the notificatie, dus dat het scherm aangaat, bij 100% batterij opgeladen, uit te zetten? Vrij storend 's nachts.. :9
leg je hem toch ondersteboven op tafel? :) Vind het ook irri ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
ph4ge schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:53:
[...]

Market Enabler, gratis in de market.
Die had ik inderdaad ook gevonden, maar nog voordat ik hem installeerde en eerst even verder las kwam ik er achter dat het komt door mijn custom dpi settings. Wanneer ik deze terugzette naar origineel zag ik alle apps weer! Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik zit zelf nog op een unrooted Samsung firmware te werken en zit op het Telfort netwerk.
Met Telfort zit ik natuurlijk ook vaak te roamen op KPN netwerk, maar ik kan dat doen zonder data roaming aan te zetten, met de huidige firmware.

Als ik nu een andere firmware ga installeren, moet ik dan data roaming aan gaan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ycode schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:25:
Ik zit zelf nog op een unrooted Samsung firmware te werken en zit op het Telfort netwerk.
Met Telfort zit ik natuurlijk ook vaak te roamen op KPN netwerk, maar ik kan dat doen zonder data roaming aan te zetten, met de huidige firmware.

Als ik nu een andere firmware ga installeren, moet ik dan data roaming aan gaan zetten?
Ja, dan moet je roaming gaan aanzetten. Het schijnt echter mogelijk te zijn dit in een of andere file aan te passen :). Vraag me echter niet hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Jay-v schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:51:
[...]

Ja, dan moet je roaming gaan aanzetten. Het schijnt echter mogelijk te zijn dit in een of andere file aan te passen :). Vraag me echter niet hoe...
Nu jij zegt dat het zo makkelijk moet zijn, heb ik iets verder gekeken dan m'n neus lang is.
Hier http://gathering.tweakers...message/36544339#36544339 wordt de oplossing gegeven. Ik ga toch maar eens aan de custom roms, dan.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
ycode schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:55:
[...]

Nu jij zegt dat het zo makkelijk moet zijn, heb ik iets verder gekeken dan m'n neus lang is.
Hier http://gathering.tweakers...message/36544339#36544339 wordt de oplossing gegeven. Ik ga toch maar eens aan de custom roms, dan.
Tnx!
Zo zie ik het graag, nog even verder zoeken en dan ook de oplossing terugkoppelen :). Binnen hetzelfde land roamen blijft irritant, maar er is dus wel wat aan te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:19
Ik gebruik Miui 1.9.16 + de GT-I9100_ClockworkMod-Recovery_4.0.1.4 Kernel op mijn Samsung Galaxy SII
Maar ik merk dat deze combinatie mijn batterij er snel leeg maakt.

Nu hoorde ik van iemand die zei dat het door de kernel kan komen... klopt dat?
En iemand die me een goede kernel kan aanraden anders?

E-mail staat op handmatig syncen.
Alleen Whats app wat geinstalleerd is wat synct.

[ Voor 19% gewijzigd door CarJunkyXL op 20-09-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
-

[ Voor 119% gewijzigd door CarJunkyXL op 20-09-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

m.lammers schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:57:
Ik gebruik Miui 1.9.16 + de GT-I9100_ClockworkMod-Recovery_4.0.1.4 Kernel op mijn Samsung Galaxy SII
Maar ik merk dat deze combinatie mijn batterij er snel leeg maakt.

Nu hoorde ik van iemand die zei dat het door de kernel kan komen... klopt dat?
En iemand die me een goede kernel kan aanraden anders?

E-mail staat op handmatig syncen.
Alleen Whats app wat geinstalleerd is wat synct.
Volgens mij is dat geen kernel en gebruik je de gewone BMarko kernel. Mijn batterij gaat ongeveer een dag mee. Geen de batterij even een paar loadcycles om te calibreren. Mijn ervaring is dat het na ongeveer 3 dagen een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Jay-v schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:46:
[...]

Volgens mij is dat geen kernel en gebruik je de gewone BMarko kernel. Mijn batterij gaat ongeveer een dag mee. Geen de batterij even een paar loadcycles om te calibreren. Mijn ervaring is dat het na ongeveer 3 dagen een stuk beter is.
Ik had eerst de insecure XWKDD geinstalleerd met Odin. Daarmee heb ik mezelf Root acces gegeven d.m.v. Super One Click. Daarna heb ik met Odin GT-I9100_ClockworkMod-Recovery_4.0.1.4.tar geinstalleerd.
Hier zat namelijk een recovery modus in, zodat ik Miui erop kon zetten. Dit was 1.9.6 volgens mij toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

m.lammers schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:11:
[...]

Ik had eerst de insecure XWKDD geinstalleerd met Odin. Daarmee heb ik mezelf Root acces gegeven d.m.v. Super One Click. Daarna heb ik met Odin GT-I9100_ClockworkMod-Recovery_4.0.1.4.tar geinstalleerd.
Hier zat namelijk een recovery modus in, zodat ik Miui erop kon zetten. Dit was 1.9.6 volgens mij toen.
Zodra je MIUI flashed flash je ook de BMarko kernel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
-EvoLution- schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:50:
[...]

Welke rom draai je hierbij? En heb je bijvoorbeeld mail/facebook/twitter welke automatisch gesynchroniseerd wordt?
ik heb android versie 2.3.4
baseband I9100XXKH3
kernel 2.6.35.7 speedmod t40
buildnummer gingerbread XXH3
heb aanstaan twitter,gmail,whatsapp,google maps en internetten,bellen :*) :*)
wifi en data staat aan

standaard rom met speedmod
en jkay theme

[ Voor 6% gewijzigd door kenles op 20-09-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Kenny1001 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:42:
Dat deed ik laatst nog met de firmware die bij de release uitkwam (KE2) 2.3.3.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Gister succesvol (na vele pogingen) naar Litening Rom 6.1 met Speedmod geflashed..

GTalk met cam is wel erg leuk :D

Ben benieuwd hoe deze het vol houdt... Wilde eigenlijk naar de CyganoMod nightly maar hier gaat iets niet goed... Lijkt of ie niet goed flasht, na reboot blijft ie hangen in het Opstartscherm met uitroepteken...

• TheFes
  • Laatst online: 10:56
rickyy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:32:
[...]

Flitsen werkt bij mij met Lite'ning 6.0 niet als je batterij onder de 15% is. Foto's maken wel.

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Weet iemand of Galnet MIUI 1.9.9 nu wel in het nederlands kan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:53:
Weet iemand of Galnet MIUI 1.9.9 nu wel in het nederlands kan
De language pack uit mijn Q&A op XDA schijnt te werken. Ik heb het zelf niet geprobeerd; ik flash liever geen nieuwe ROM om mijn thema te veranderen. ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1238494

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:36:
De language pack uit mijn Q&A op XDA schijnt te werken. Ik heb het zelf niet geprobeerd; ik flash liever geen nieuwe ROM om mijn thema te veranderen. ;)
Hehe, al helemaal niet als die "thema verandering" je phone buggy maakt :P

Sowieso, wat moet je met dutch language pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maceddy2004 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:05:
Gister succesvol (na vele pogingen) naar Litening Rom 6.1 met Speedmod geflashed..

GTalk met cam is wel erg leuk :D

Ben benieuwd hoe deze het vol houdt... Wilde eigenlijk naar de CyganoMod nightly maar hier gaat iets niet goed... Lijkt of ie niet goed flasht, na reboot blijft ie hangen in het Opstartscherm met uitroepteken...
Ik heb hetzelfde gehad, waarschijnlijk heb je de nightly geflashed met de CWM van cf-root dit betekent dat je CWM versie 4.0.0.1 hebt, maar voor CM7 moet je 4.0.1.4 hebben (oid iets dergelijks, in ieder geval 4.1.x.x). Wanneer je de nightly flasht op 4.0.0.1 flash je niet de rom maar de nieuwe CWM, als je na de eerste flash dus wilt booten kan dat niet. Oplossing is flashes vanaf 4.0.0.1 dan reboot (dan blijft ie dus hangen) batterij eruit halen booten in CWM (volume omhoog + home knop + power) je ziet dan dat je CWM 4.1.x.x hebt en dan moet je opnieuw cm7 zip flashen het zal deze keer wat langer duren dan de eerste keer omdat hij nu echt de rom flasht daarna weer reboot en hij loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb Cognition 1.5.1 gedumpt, geen updates en toch wat problemen. Stability, battery life en snappyness vielen tegen, ook met andere kernels werd dit niet beter. Zit nu op Villain 2.5, die is tot nu toe uitstekend op elk gebied, het enige wat ik mis is de battery indicator in procenten. Is wel een mod voor, maar die moet nog geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Laatst online: 21-11-2022
@ph4ge

Zit ook te overwegen om over te stappen van Cognition 1.5.1 op VR 2.5. Heb ik het goed gelezen dat bij deze ROM alle samsung apps er nog in staan? Dat vond ik juist wel prettig bij Cognition dat deze er niet in zaten. Je kan ze natuurlijk freezen, maar als het niet hoeft, dan liever niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai nu zelf even Touch X-treme, na een tussenstap van Cognition via Lite'ning. Ook deze Rom draait gewoon prima. Deed Cognition ook (had serieus nul last van instabiliteit dan wel unsmoothness). Ook hier zitten geen Samsung apps meer in. Er zijn twee versies van deze Rom, een powersave versie (die vond ik wel ruk, maar ligt vooral aan de kernel) en een "snelle" versie die ik nu draai (sinds update vannacht is dat niet meer zo zie ik) Welnu, daarvan merk je (uiteraard) niets. Is even "snel" als Cognition of Lite'ning of noem maar een andere willekeurige Rom.

Was wel een wipe Rom, heb daar normaal een gruwelijke hekel aan maar ja, je moet wel bezig blijven he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 23-09-2011 10:32 ]

• MetalManic
Ik heb enige tijd geleden mn foon geroot. Nu kreeg ik vandaag vage meldibgen van superuser dat ik geen rootacces had. Toen een root checker gedownload en die zei ook dat ik geen root had.

Ik heb vandaag mn miui rom geupdate. Kan dat er mee te maken hebben? Wat is de oplossing? Terug naar litening en een root kernel gebruiken?

• kenles
Together with Darky we bring Android 2.3.5 online for your Galaxy S II.

Firmware version: I9100XXKI3.
XX = Europe.
K = 2011.
I = September.
3 = Version.

This is a Android 2.3.5 rom.
The builddate is 15 September 2011!

http://www.samfirmware.com/apps/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
kenles schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:18:

Firmware version: I9100XXKI3.
XX = Europe.
K = 2011.
I = September.
3 = Version.

This is a Android 2.3.5 rom.
The builddate is 15 September 2011!

http://www.samfirmware.com/apps/blog/
Wilde het net gaan posten :). Wat doet Darky eigenlijk met die roms? Ik heb nog nooit een Darky rom geprobeerd. Ik weet dat hij ook roms maakte voor de SGS I, maar aangezien ik een Spica had, heb ik Darky nooit gebruikt.

Ik heb XXKI3 wel vast gedownload, misschien morgen maar eens proberen. Eerst uitvissen wat de nieuwe features zijn en hoe de reacties zijn.

Ik zag een latere tweet dat de Nexus One nu een udpate naar 2.3.6 heeft/gaat krijgen. Ook maar eens in de gaten houden wat het verschil tussen 2.3.5 en 2.3.6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darky net geflashed. Notificatie balk met foutje, brakke (trage) cpu governor (met on demand stukken sneller, dat wel) en kaal uiterlijk (logisch). Na een paar minuten weer terug naar de vorige Rom. Wacht nog wel even op een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Grolsch-man schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:52:
@ph4ge

Zit ook te overwegen om over te stappen van Cognition 1.5.1 op VR 2.5. Heb ik het goed gelezen dat bij deze ROM alle samsung apps er nog in staan? Dat vond ik juist wel prettig bij Cognition dat deze er niet in zaten. Je kan ze natuurlijk freezen, maar als het niet hoeft, dan liever niet natuurlijk.
Ja, klopt, maar er schijnt wel een script in omloop te zijn die dit er allemaal uithaalt. Ik vind de Villian Tweaks app en andere apps wel leuk, dat je binnen een custom rom nog een beetje extra kan customizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
rickyy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:32:
[...]

hmz, vanaf bepaald batterij% kan ik geen gebruik van de camera meer maken.. Kzie ook niet direct ergens een instelling te wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
GalnetMIUI weekly 1.9.23 is er voor de II.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny1001 schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:06:
hmz, vanaf bepaald batterij% kan ik geen gebruik van de camera meer maken.. Kzie ook niet direct ergens een instelling te wijzigen
Dat kan normaal gesproken ook niet. Je moet dan wel de haxx0red Camera.app hebben. Kan je ook klikken bij <10% acculading. Filmen kapt er wel mee bij een paar procent juice over, klikken kan je tot 'ie helemaal leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Deze versie/update van miui is zwaar bagger. Veel FC's, niet werkende apps, mn root was ineens weg..
De weekly van vorige week was trouwens wel goed en had geen problemen.

Restore van mn litening 6.1 + niphetamine kernel heeft alles weer opgelost... Leve litening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
MetalManic schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:15:
[...]

Deze versie/update van miui is zwaar bagger. Veel FC's, niet werkende apps, mn root was ineens weg..
De weekly van vorige week was trouwens wel goed en had geen problemen.

Restore van mn litening 6.1 + niphetamine kernel heeft alles weer opgelost... Leve litening!
Ik heb 'm net geinstalleerd. Ben benieuwd.

Heb je dit wel gedaan (staat in changelog)?
You must change the settings within Superuser to Root Permisson On. This will give other apps Root Permission access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Pred schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:00:
[...]

Ik heb 'm net geinstalleerd. Ben benieuwd.

Heb je dit wel gedaan (staat in changelog)?

[...]
Juist superuser werkte voor geen meter bij die rom. Kreeg m niet normaal aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Ik heb een paar vraagjes mbt Cyanogen.

Op de Wiki pagina over installatie op de SII staat dat je CWM moet installeren dmv codework kernel.

Ik draai nu Lite'ning 5.0 en heb al RomManager en CWM. Moet ik deze stap dan alsnog doen met die kernel of kan ik deze overslaan en direct Cyanogen flashen via CWM (en dan later hetzelfde met Google Apps)?

Edit: en werkt bluetooth gewoon normaal? Of zijn er nog steed issues?
En welke nightly kan ik het beste installeren, of gewoon de nieuwste doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Hompu op 25-09-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MetalManic schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:02:
[...]

Juist superuser werkte voor geen meter bij die rom. Kreeg m niet normaal aan de praat...
Werkt bij mij anders perfect. Had eigenlijk niks met Galnet, maar deze versie heeft:
-Originele Browser.
-Super batterij: 8uur op de batterij, 82% remaining.
-Geen samsung meuk

Hoop dat Galnet op deze manier verder gaat nu BMarko ermee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
TheBleeder schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:43:
Op de Wiki pagina over installatie op de SII staat dat je CWM moet installeren dmv codework kernel.

Ik draai nu Lite'ning 5.0 en heb al RomManager en CWM. Moet ik deze stap dan alsnog doen met die kernel of kan ik deze overslaan en direct Cyanogen flashen via CWM (en dan later hetzelfde met Google Apps)?
Volgens mij moet dat kunnen, mits je een full wipe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Jay-v schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:50:
[...]

Werkt bij mij anders perfect. Had eigenlijk niks met Galnet, maar deze versie heeft:
-Originele Browser.
-Geen samsung meuk

Dat dacht ik :) ..Werkt prima!! vooral batterij-duur is een aanwinst.
Kan alleen nog maar wekelijks beter worden.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Jay-v schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:50:
[...]

-Originele Browser.
-Geen samsung meuk

Die Originele Browser is wel een verbetering. Als ik met Maxthon mijn pagina refresh dan pakt hij die uit de cache (geen echte refresh dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Pred schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:31:
[...]

Die Originele Browser is wel een verbetering. Als ik met Maxthon mijn pagina refresh dan pakt hij die uit de cache (geen echte refresh dus).
Ze zitten er nu beide in, Maxton kan je dus gewoon zelf verwijderen met Titanium backup.

Status batterij: 19uur 4min - 64% remaining. :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
Met alle respect, maar relatief nietszeggend natuurlijk. Ook deze Rom trek je gewoon tot 0% leeg binnen 5 uur als je dat wilt. En je kan er ook twee dagen mee doen als je niets doet. Zoals met vrijwel iedere willekeurige redelijke Rom het geval is.

Jij hebt waarschijnlijk maximaal 1-1.5 uur scherm-aan tijd. Of heel misschien rond de 2 uur, als je je brightness en dergelijke laag hebt staan. Constant internetten en het is echt game-over binnen 5 uur, welke Rom dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:00
Pred schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:31:
[...]

Was mij ook al opgevallen ja. Op zich is het een prima browser. Alleen dat is wel een minpunt. Moet je elke keer zelf de cache legen. Niet heel handig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Jay-v schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
[...]
Als je dit gehaald met "normaal" gebruik (beetje internetten, beetje bellen, sms-en, etc.) dan is het wel impressive.

Je hebt zeker weinig apps geïnstalleerd die af en toe data verbruiken (facebook, twitter, wifi, maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:37:
[...]
Met alle respect, maar relatief nietszeggend natuurlijk. Ook deze Rom trek je gewoon tot 0% leeg binnen 5 uur als je dat wilt. En je kan er ook twee dagen mee doen als je niets doet. Zoals met vrijwel iedere willekeurige redelijke Rom het geval is.
Ok, daar heb je natuurlijk gelijk in.

Even ter verduidelijking dan: met de BMarko release haalde ik circa 20-24uur op een batterij (met 2G).

Nu op de laatste weekly Galnet sinds unplugged:
-Ik gebruik standaard 2G (wat een enorm verschil is)
-Geen spelletjes
-Heb 2 Exchange accounts op 1hr sync. (Iets meer als 30 mailtjes ontvangen)
-Gmail op Push (9 mails ontvangen)
-Tweetdeck op 15min sync
-Facebook
-Whatsapp
-Display: Automatisch (met Advanced settings zelfs iets brighter gezet)
-5 Voice calls (9 min totaal)

Schermtijd kan ik niet zeggen, hij geeft 1day en 20hr aan. Deze counter reset niet na het opladen.
Ik lees regelmatig twitter, daarnaast whatsapp ik veel. 'S avonds in bed wat internet via wifi. Denk zoiets 2 uur schermtijd, dat gebruikte ik gemiddeld met mijn SGS1 iig.

EDIT: Beautiful widgets staat nog aan op 6hr sync en ik heb vanochtend een kwartiertje Flitsnav aangehad (met het scherm uit).

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 26-09-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:27:
[...]
Ik gebruik standaard 2G (wat een enorm verschil is)
Hoe heb je dit ingesteld? Want ik wil bijvoorbeeld wel 2G gebruiken voor dingen als Whatsapp en emails, maar als ik ga browsen wil ik graag de volle snelheid van 3G. Schakel je handmatig om of gebruik je bijvoorbeeld Tasker?
Display: Automatisch (met Advanced settings zelfs iets brighter gezet)
Zit dit in de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Tk55 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:36:
Hoe heb je dit ingesteld? Want ik wil bijvoorbeeld wel 2G gebruiken voor dingen als Whatsapp en emails, maar als ik ga browsen wil ik graag de volle snelheid van 3G. Schakel je handmatig om of gebruik je bijvoorbeeld Tasker?
Settings -> System -> Mobile network -> Choose...

Ik browse alleen af en toe op wifi. Voor twitter, whatsapp en FB is 2G snel genoeg. (hij synct immers in mijn broekzak dus het maakt niet uit als dat wat langer duurt :) ).
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi jongens,

Ik heb nu al zo'n vier maanden de S2 en ik wil een keer beginnen met Custom ROM's. Nou staat in die poll op de begin page dat "Lite'ning" erg veel gekozen wordt. In het artikel van vandaag hebben veel mensen het weer over de "cyanogenmod".

Welke van die twee is beter?

En ik heb een Youtube tutorial gekeken die niet geheel overeenkomt met de tutorial in de PDF file van de beginpost maar wel in grote lijnen. Welke kan ik het beste aanhouden. Want de PDF zegt dat ik via Samfirmware.com een firmware moet halen. Maar op die site kom ik niet firmware's als Lite'ning of Cyanogenmod tegen.

Sorry voor de nogal onwetende vragen maar je moet toch ergens beginnen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:26:
Hoi jongens,

Ik heb nu al zo'n vier maanden de S2 en ik wil een keer beginnen met Custom ROM's. Nou staat in die poll op de begin page dat "Lite'ning" erg veel gekozen wordt. In het artikel van vandaag hebben veel mensen het weer over de "cyanogenmod".

Welke van die twee is beter?

Sorry voor de nogal onwetende vragen maar je moet toch ergens beginnen.

Alvast bedankt.
CyanogenMod is (op dit moment) nog geen stable van uit, dus dat zou ik afraden. Voor de rest maakt het (als beginner) niet heel veel uit welke ROM je flashed, zolang je een populaire ROM (als Litening of Cognition) neemt.
Pagina: 1 ... 25 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.