Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:38
Hooi!
Ik heb ooit de Nexus One gehad, wat een pracht telefoon! Daarna de iphone 4 en nu de GS2. Uiteraard wil ik deze graag rooten en een custom rom er op gooien! Ik had dan ook een aantal vraagjes:

Waar kan ik die MIUI RC4 downloaden? =)
Is het ook mogelijk de meest up-to-date versie van Android (kaal) te installeren?
Waar kan ik het beste gaan kijken voor theme's? dit ivm te veel bossen! :)

dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
nubcaek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:04:
Hooi!
Ik heb ooit de Nexus One gehad, wat een pracht telefoon! Daarna de iphone 4 en nu de GS2. Uiteraard wil ik deze graag rooten en een custom rom er op gooien! Ik had dan ook een aantal vraagjes:

Waar kan ik die MIUI RC4 downloaden? =)
Is het ook mogelijk de meest up-to-date versie van Android (kaal) te installeren?
Waar kan ik het beste gaan kijken voor theme's? dit ivm te veel bossen! :)

dankje!
Lees voor de lol eens een paar posts omhoog. Daar staat eerst hoe je moet rooten, dan een linkje naar Galnet (gebaseerd op MIUI), en een link naar de themes-afdeling op XDA. Alles is mogelijk, maar je moet eerst weten wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
gwystyl schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:10:
[...]

Lees voor de lol eens een paar posts omhoog. Daar staat eerst hoe je moet rooten, dan een linkje naar Galnet (gebaseerd op MIUI), en een link naar de themes-afdeling op XDA. Alles is mogelijk, maar je moet eerst weten wat je wil.
Bedankt voor je reactie :)

Ik weet hoe ik moet rooten, en anders kom ik daar wel achter uiteraard. Wat ik niet kon vinden was de download link van MIUI, vandaar mijn vraag. Maar ik ga wel nog eens kijken!

Ik zal de XDA forums eens afstruinen. Wat een mega site is dat geworden in korte tijd zeg.. toen 'k mn nexus had was t nog te overzien.. maar nu. wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33
Kleine update op mijn linux verhaal op de SGS2:
Ben toch overgestapt naar Backtrack 5, meer standaard opties dan in de ubuntu. Helaas geen wireless driver ondersteuning. Maar wat een opties, begin BT5 steeds meer een risico te vinden, dan alleen maar een aanvulling. (Ben erg blij dat programmas zoals ettercap niet werken, want dan was het eind echt zoek geweest. Gooi een telefoon de kamer in, en je draait zo een webserver die dns spoof doet, en website redirect.) Techniek moet niet zo klein worden, en zo goed werken......ik voel problemen aankomen...
nubcaek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:14:
[...]

Ik zal de XDA forums eens afstruinen. Wat een mega site is dat geworden in korte tijd zeg.. toen 'k mn nexus had was t nog te overzien.. maar nu. wow!
XDA word juist kleiner op het moment, veel Dev's gaan er weg omdat er issues zijn met het moderator team, die topics renamed, derivaten niet in Original Rom Dev laat staan. (Hoewel het nog steeds The Place to Be is, word het wel echt steeds minder.)

[ Voor 47% gewijzigd door Biersteker op 07-09-2011 18:19 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
nubcaek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:14:
[...]

Bedankt voor je reactie :)

Ik weet hoe ik moet rooten, en anders kom ik daar wel achter uiteraard. Wat ik niet kon vinden was de download link van MIUI, vandaar mijn vraag. Maar ik ga wel nog eens kijken!

Om je iets op weg te helpen:
Rooten met CF-Root (zoek de versie die het dichtst bij je huidige firmware zit)
Downloadlink van MIUI is vast hier te vinden
Themes vind je in de themes sectie (kijk naar deodexed themes als je miui gebruikt)

Instructies staan meestal in de threads waar je dingen kan downloaden, maar de meeste gaan als volgt:
- zet het updatebestand (.zip) in de root van de SD-kaart
- start het programma CWM (ClockWorkMod Manager) of ga naar de recovery en kies voor 'flash update'
- zoek je zip op en druk op OK

Je update wordt dan geflasht na een reboot, en na het flashen reboot hij weer met je nieuwe thema/rom geïnstalleerd.

Mijn post was niet vervelend bedoeld, maar slechts twee uur geleden was er een antwoord over rooten, en vier uur geleden was er een linkje naar de themes-sectie, en net daarna ging het over MIUI. Alledrie op XDA te vinden. Het is inderdaad wat onoverzichtelijker geworden, maar als je in het SGS II forum gaat staan en dan rechtsboven klikt op 'search this forum', moet je aardig wat kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 07-09-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
gwystyl schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:27:
[...]

Om je iets op weg te helpen:
Rooten met CF-Root (zoek de versie die het dichtst bij je huidige firmware zit)
Downloadlink van MIUI is vast hier te vinden
Themes vind je in de themes sectie (kijk naar deodexed themes als je miui gebruikt)

Instructies staan meestal in de threads waar je dingen kan downloaden, maar de meeste gaan als volgt:
- zet het updatebestand (.zip) in de root van de SD-kaart
- start het programma CWM (ClockWorkMod Manager) of ga naar de recovery en kies voor 'flash update'
- zoek je zip op en druk op OK

Je update wordt dan geflasht na een reboot, en na het flashen reboot hij weer met je nieuwe thema/rom geïnstalleerd.

Mijn post was niet vervelend bedoeld, maar slechts twee uur geleden was er een antwoord over rooten, en vier uur geleden was er een linkje naar de themes-sectie, en net daarna ging het over MIUI. Alledrie op XDA te vinden. Het is inderdaad wat onoverzichtelijker geworden, maar als je in het SGS II forum gaat staan en dan rechtsboven klikt op 'search this forum', moet je aardig wat kunnen vinden.
Wauw, thanks!

Ik ga eens van start.. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Na een valse start staat de juiste link nu op Galnet!!...Succes, SGSII bezitters ;)
TheCableguy17 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:24:
Heb hem erop staan maar is engels.
Is er geen nederlands beschikbaar
Nop, Talenpakket (nog) niet beschikbaar....

[ Voor 59% gewijzigd door silitek op 07-09-2011 18:46 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Hoeveel Galnet MIUI gebruikers zijn er inmiddels? En wat zijn jullie bevindingen?

[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 07-09-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zojuist een aantal behoorlijk off-topic berichten verwijderd. Het is al zo vaak gemeld, maar maak bij zaken waarvan je denk dat ze niet deugen of bijvoorbeeld niet voldoen aan De regels voor dit forum gebruik van de Topic Report knop links bovenaan dit topic. Daarmee bespaar je andere bezoekers nutteloze posts en waarschijnlijk ook een hoop frustratie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:27
Kalua schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:27:
[...]

Ik heb even de nieuwste stock t-mobile voor je online gegooid ;) :

PDA: CODE_I9100BOKG2_CL255512_REV02_user_low_ship.tar.md5
PHONE: MODEM_I9100BOKG1_REV_02_CL1022990.tar.md5
CSC: GT-I9100-csc_ext-TNLKF1.tar.md5
ah je bent held ! :) maar waar waar kan ik die binnen halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
silitek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:49:
Hoeveel Galnet MIUI gebruikers zijn er inmiddels? En wat zijn jullie bevindingen?
Nou, ik heb hem nu voor de 4de keer geinstalleerd, nu met de nieuwe zip, maar het resultaat is nog altijd hetzelfde - na reboot Galaxy start scherm en dan zwart. Dus helaas geen bevindingen voor je.

EDIT: bij het installeren deze guide gevolgd, alleen zonder installeren van Rom manager, had CWM al staan. Dus als iemand nog suggesties heeft. Odnertussen maar LR 5.0 terug aan het restoren.

[ Voor 25% gewijzigd door businka19 op 07-09-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Zou iemand voor mij kunnen uitleggen hoe ik de Chameleon RC4 kan installeren? Ik heb mijn SG2 geroot via de CF-Root methode waar eerder naar werd gelinkt.

Hoe nu verder? Zou t stom vinden als ik onnodig mijn SG2 brick ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:13:
EDIT: bij het installeren deze guide gevolgd, alleen zonder installeren van Rom manager, had CWM al staan. Dus als iemand nog suggesties heeft. Odnertussen maar LR 5.0 terug aan het restoren.
Okay dan. Wilde hem vanavond/morgen ook "even" proberen door gewoon alles te wipen en de zip te flashen. Vaag dat het op deze relatief intensieve manier moet. Dan wacht ik nog wel even de ervaringen af. Lazy r us :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
nubcaek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:24:
Zou iemand voor mij kunnen uitleggen hoe ik de Chameleon RC4 kan installeren? Ik heb mijn SG2 geroot via de CF-Root methode waar eerder naar werd gelinkt.

Hoe nu verder? Zou t stom vinden als ik onnodig mijn SG2 brick ofzo.
Kijk maar even in de post boven je. Ik krijg hem niet aan de praat maar het hoeft niet voor jou te gelden
Brad Pitt schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:25:
Okay dan. Wilde hem vanavond/morgen ook "even" proberen door gewoon alles te wipen en de zip te flashen. Vaag dat het op deze relatief intensieve manier moet. Dan wacht ik nog wel even de ervaringen af. Lazy r us :)
Ik vond het achteraf gezien geen moeite waard, hoe mooi zwart mijn scherm ook is ;)

[ Voor 178% gewijzigd door businka19 op 07-09-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 14:53
Ik heb nu Jkay's AOSP lockscreen, ziet er toch een stuk beter uit naar mijn mening! Ook een stuk handiger, 4 sliders er op :D

Heb trouwens Sicopat ROM erop, werkt erg goed. Geen spuuglelijke thema's zoals bijna alle andere ROMs; gewoon het Stock Samsung uiterlijk. Heb ik wel meteen XXKH3 waardoor ik tweaks, zoals Jkay's theme manager, kan gebruiken. _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door imeR op 07-09-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
businka19 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:30:
[...]

Kijk maar even in de post boven je. Ik krijg hem niet aan de praat maar het hoeft niet voor jou te gelden

Ik vond het achteraf gezien geen moeite waard, hoe mooi zwart mijn scherm ook is ;)
Jammer, zou toch moeten lukken..

[ Voor 29% gewijzigd door silitek op 07-09-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Jammer indeed. Ik heb nu ook alle stappen gevolgd, hoewel ik denk dat stap met Rom manager in de guide puur wordt gebruikt om CMW te installeren. Anyhoe, ik kom op hetzelfde uit, black and beautiful ;) , en aangezien anderen het reeds draaien idd ligt het aan mijn S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Ik heb het ook geprobeerd maar ik krijg een foutmelding bij het installeren. Daarbij heb ik een gele driehoek staan bij m'n opstartscherm. Dat zou weg moeten zijn volgens de CF Root..

code:
1
2
3
4
5
Instructions - If you already have CF-Root
- Copy the zip file to your SD card
- Stop sharing SD card with computer over USB, unplug the cable, etc
- Applications -> CWM -> Flash kernel. Select the ZIP file on your SD card.
- Done

maar op een of andere manier kom ik daar niet voorbij. Het werkt dus vooralsnog bij mij ook niet.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
imeR schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:48:
Ik heb nu Jkay's AOSP lockscreen, ziet er toch een stuk beter uit naar mijn mening! Ook een stuk handiger, 4 sliders er op :D

Heb trouwens Sicopat ROM erop, werkt erg goed. Geen spuuglelijke thema's zoals bijna alle andere ROMs; gewoon het Stock Samsung uiterlijk. Heb ik wel meteen XXKH3 waardoor ik tweaks, zoals Jkay's theme manager, kan gebruiken. _/-\o_
Welke kernel heb je erbij gebruikt?
ik zit namelijk ook er aan te denken deze rom te installeren maar ben er alleen nog niet uit welke kernel op dit moment het beste is.

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik draai nu ook de MIUI Chameleon RC4 maar er is geen app drawer meer te vinden? o_0
(bijna) alle apps staan gewoon op de home screen(s)
Daar naast als ik naar Settings => Themes ga en ik download/apply een theme dan verranderd er niks aan de theme.
Hahaha zeker de eerste keer dat je miui draait? Nee er is ook geen appdrawer binnen miui. Dat klopt helemaal.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• gwystyl
imeR schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:48:
Ik gebruik ook JKay's thema, maar dan de luxe versie. Sinds versie 9(?) kan je de vier richtingen ook een custom applicatie meegeven. Zo heb je dus ook vier verschillende programma's toegankelijk vanuit je lockscreen, en heb je toch een mooi leeg scherm. Als je zes programma's toegankelijk wil hebben zit je wel vast aan het AOSP scherm.
Ik ben ook erg fan van die gekleurde toggle iconen voor wifi/gps e.d. In mijn geval blauw, met gekleurde cirkel als batterij-indicator
Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/-sAq5U8D9mm4/TheHkBTJeeI/AAAAAAAAAC8/KAZExkt6JR8/s240/BlueColoredCircle.png

Naast dit thema heb ik eigenlijk niets veranderd aan mijn rom, ik heb alleen wat Samsung meuk gefreezed omdat ik dat toch niet gebruik. Stock is voor mij snel genoeg, en erg stabiel.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 16:52
E.R.Y. schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:12:
[...]

ah je bent held ! :) maar waar waar kan ik die binnen halen :?
Heb de link erbij gezet :o

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Als je als CWM hebt, hoef je helemaal geen fratsen uit te halen om iets te flashen.. geen rom manager ofzo.. (ik heb sowieso nog nooit de rom manager gebruikt) als je al cwm bezit is het heel easy.

-boot in recovery
-mount and storage
-format /system (dit is geen data wipe)
-format /cache
-install zip from sdcard
-zoek je zip en selecteer deze om te installeren.
-reboot

Als je een complete wipe wilt doen format /data en /datadata ook in het mount and storage menu.Dit kan bijvoorbeeld als je allerlei force closes (fc) krijgt.

voor mensen die een wipe willen doen en nog geen cwm hebben. (dit is wat ik gedaan heb voor in miui installeerde)

-flash CF kernel via odin (vink auto reboot uit)
-als hij klaar is, haal de batterij eruit. (en weer terug er in)
-boot in recovery
en dan weer het zelfde verhaal als hierboven.

mocht je zip corrupt zijn en je foon boot niet meer.
kies dan de optie mount USB storage in het mount and storage menu
Dit zorgt ervoor dat je je sd card kan benaderen met de pc.. zet een nieuwe zip op je sd en begin opnieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door thommy86 op 08-09-2011 11:22 ]

• silitek
^^ Goed dat je het nogmaals aangeeft, moet al standaard in je flash procedure zitten deze stappen.
:)

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:27
Ik dank je vriendelijk ;)

• businka19
thommy86 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:04:
Als je als CWM hebt, hoef je helemaal geen fratsen uit te halen om iets te flashen.. geen rom manager ofzo.. (ik heb sowieso nog nooit de rom manager gebruikt) als je al cwm bezit is het heel easy.
dat was exact mijn idee, nooit gebruikt, nooit nodig gehad
-format /system (dit is geen data wipe)
-format /cache
Deze stappen miste ik nog, deed alleen Wipe Dalvik cache. Helaas mochten ze ook niet baten, telefoon gaat nog altijd na reboot naar zwarte scherm. Dit wordt een beetje frustrerend :X
restoring LR 5.0...again
mocht je zip corrupt zijn en je foon boot niet meer.
kies dan de optie mount USB storage in het mount and storage menu
Dit zorgt ervoor dat je je sd card kan benaderen met de pc.. zet een nieuwe zip op je sd en begin opnieuw.
Mijn grote dank voor deze tip! Maakt het flash leven een stuk makkelijker _/-\o_

• Realtec

Realtec

Less is more

l3art schreef op donderdag 08 september 2011 @ 03:21:
Hahaha zeker de eerste keer dat je miui draait? Nee er is ook geen appdrawer binnen miui. Dat klopt helemaal.
Hehe klopt, gebruik MIUI voor het eerst, ik kom van lightning rom af.
Ik vind MIUI zeker een mooie rom werkt lekker snel en accu duur is ook lekker.

Maar het gemis van de app drawer vind ik heel jammer, ik mag graag mijn home screens clean houden.
Ik snap nog steeds niet waarom ik de themes niet kan toepassen, zijn er meer mensen met dit probleem?
Realtec schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:50:
Maar het gemis van de app drawer vind ik heel jammer, ik mag graag mijn home screens clean houden.
Dan installeer je GoLauncher, ADW, LauncherPro, Zeam o.i.d. Keuze te over :)

Nickname does not reflect reality

• silitek
Brad Pitt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:54:
[...]

Dan installeer je GoLauncher, ADW, LauncherPro, Zeam o.i.d. Keuze te over :)
Idd een leger van verschillende Launchers.... ;)
[...]

Hehe klopt, gebruik MIUI voor het eerst, ik kom van lightning rom af.
Ik vind MIUI zeker een mooie rom werkt lekker snel en accu duur is ook lekker.

Ik snap nog steeds niet waarom ik de themes niet kan toepassen, zijn er meer mensen met dit probleem?
Theme>local theme/CloudTheme>edit theme (invullen naar keuze evt.) apply klaar

[ Voor 52% gewijzigd door silitek op 08-09-2011 15:31 ]

• businka19
Ik dacht dat Galnet het heeft opgevangen in RC4, ik lees hier in ieder geval het volgende:

...ossssssssssssssum work.......im pretty happy with this rom...theme manager working...only Fc is in calendar but thats fine......n yeh Twlauncher 4.5 is just amazing love it.....

kan het zelf niet controleren helaas, Chameleon RC4 levert bij mij na 6 keer installeren nog altijd niets meer dan zwart scherm op

[ Voor 6% gewijzigd door businka19 op 08-09-2011 16:47 . Reden: spelfouten ]

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
je kan kiezen default laucher of twlauncher bij opstarten

• Satom
  • Laatst online: 25-09 00:42

Satom

Verzamel ervaringen

Iemand die een beetje verstand heeft van decompiling framework-res.apk? Wil namelijk op mijn stock (met root) ROM batterij in percentage 'displayen'

Hier een quote:
Hello,

I'm trying to edit an XML file.

I decompile Framework-res.apk then edit the stat_sys_battery.xml add some lines, and finally I have this code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<level-list
  xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android">
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_0" android:maxLevel="0" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_1" android:maxLevel="1" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_2" android:maxLevel="2" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_3" android:maxLevel="3" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_4" android:maxLevel="4" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_5" android:maxLevel="5" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_6" android:maxLevel="6" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_7" android:maxLevel="7" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_8" android:maxLevel="8" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_9" android:maxLevel="9" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_10" android:maxLevel="10" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_11" android:maxLevel="11" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_12" android:maxLevel="12" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_13" android:maxLevel="13" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_14" android:maxLevel="14" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_15" android:maxLevel="15" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_16" android:maxLevel="16" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_17" android:maxLevel="17" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_18" android:maxLevel="18" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_19" android:maxLevel="19" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_20" android:maxLevel="20" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_21" android:maxLevel="21" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_22" android:maxLevel="22" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_23" android:maxLevel="23" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_24" android:maxLevel="24" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_25" android:maxLevel="25" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_26" android:maxLevel="26" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_27" android:maxLevel="27" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_28" android:maxLevel="28" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_29" android:maxLevel="29" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_30" android:maxLevel="30" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_31" android:maxLevel="31" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_32" android:maxLevel="32" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_33" android:maxLevel="33" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_34" android:maxLevel="34" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_35" android:maxLevel="35" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_36" android:maxLevel="36" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_37" android:maxLevel="37" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_38" android:maxLevel="38" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_39" android:maxLevel="39" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_40" android:maxLevel="40" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_41" android:maxLevel="41" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_42" android:maxLevel="42" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_43" android:maxLevel="43" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_44" android:maxLevel="44" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_45" android:maxLevel="45" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_46" android:maxLevel="46" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_47" android:maxLevel="47" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_48" android:maxLevel="48" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_49" android:maxLevel="49" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_50" android:maxLevel="50" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_51" android:maxLevel="51" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_52" android:maxLevel="52" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_53" android:maxLevel="53" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_54" android:maxLevel="54" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_55" android:maxLevel="55" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_56" android:maxLevel="56" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_57" android:maxLevel="57" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_58" android:maxLevel="58" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_59" android:maxLevel="59" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_60" android:maxLevel="60" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_61" android:maxLevel="61" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_62" android:maxLevel="62" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_63" android:maxLevel="63" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_64" android:maxLevel="64" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_65" android:maxLevel="65" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_66" android:maxLevel="66" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_67" android:maxLevel="67" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_68" android:maxLevel="68" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_69" android:maxLevel="69" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_70" android:maxLevel="70" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_71" android:maxLevel="71" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_72" android:maxLevel="72" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_73" android:maxLevel="73" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_74" android:maxLevel="74" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_75" android:maxLevel="75" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_76" android:maxLevel="76" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_77" android:maxLevel="77" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_78" android:maxLevel="78" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_79" android:maxLevel="79" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_80" android:maxLevel="80" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_81" android:maxLevel="81" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_82" android:maxLevel="82" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_83" android:maxLevel="83" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_84" android:maxLevel="84" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_85" android:maxLevel="85" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_86" android:maxLevel="86" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_87" android:maxLevel="87" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_88" android:maxLevel="88" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_89" android:maxLevel="89" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_90" android:maxLevel="90" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_91" android:maxLevel="91" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_92" android:maxLevel="92" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_93" android:maxLevel="93" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_94" android:maxLevel="94" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_95" android:maxLevel="95" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_96" android:maxLevel="96" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_97" android:maxLevel="97" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_98" android:maxLevel="98" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_99" android:maxLevel="99" />
    <item android:drawable="@drawable/stat_sys_battery_100" android:maxLevel="100" />
</level-list>

Then I re-compile it, open the re-compiled .apk file and grab the stat_sys_battery.xml and copy it to my original framework-res.apk, (and then copy it over the framework-res.apk in /system/framework/)

however, I don't the wanted result, because after a reboot, it displays the stat_sys_battery_unknown image.

(BTW: I use Root Explorer to copy the modified framework-res.apk to the /system/framework/ folder but I don't think that's the problem, but I'm not sure)
Ik ben ten einde raad, het maakt ook niet uit als ik een stat_sys_battery.xml van een andere ROM pak, krijg hetzelfde probleem.

En de nieuwe/re-compiled framework-res.apk op de phone zetten resulteerd in een bootloop.

Thanks in advance!

• imeR
//dubbel, excuus

[ Voor 99% gewijzigd door imeR op 08-09-2011 18:24 ]

• imeR
Mabili schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:25:
[...]

Welke kernel heb je erbij gebruikt?
ik zit namelijk ook er aan te denken deze rom te installeren maar ben er alleen nog niet uit welke kernel op dit moment het beste is.
Hij komt standaard met Ninphetamine 2.0.5, ik heb er na de eerste boot direct Ninphetamine 2.1.3 overheen geflasht. ;) Prima batterijduur, naar mijn mening.
gwystyl schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik ook JKay's thema, maar dan de luxe versie. Sinds versie 9(?) kan je de vier richtingen ook een custom applicatie meegeven. Zo heb je dus ook vier verschillende programma's toegankelijk vanuit je lockscreen, en heb je toch een mooi leeg scherm. Als je zes programma's toegankelijk wil hebben zit je wel vast aan het AOSP scherm.
Ik ben ook erg fan van die gekleurde toggle iconen voor wifi/gps e.d. In mijn geval blauw, met gekleurde cirkel als batterij-indicator
[afbeelding]

Naast dit thema heb ik eigenlijk niets veranderd aan mijn rom, ik heb alleen wat Samsung meuk gefreezed omdat ik dat toch niet gebruik. Stock is voor mij snel genoeg, en erg stabiel.
Heb ik dus ook. Alleen heb ik gewoon de groene iconen (ik vind blauw niet mooi op de SGS2 :p) en het normale batterij icoon (wel met percentage). Die Jkay app is inderdaad erg handig, met één druk op de knop je power menu aanpasbaar, batterij-vol-notificatie uitschakelen, een mooi AOSP lockscreen. Geweldig! _/-\o_
Vliegtuig02 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:15:
Iemand die een beetje verstand heeft van decompiling framework-res.apk? Wil namelijk op mijn stock (met root) ROM batterij in percentage 'displayen'

Hier een quote:

[...]

Ik ben ten einde raad, het maakt ook niet uit als ik een stat_sys_battery.xml van een andere ROM pak, krijg hetzelfde probleem.

En de nieuwe/re-compiled framework-res.apk op de phone zetten resulteerd in een bootloop.

Thanks in advance!
Waarom niet gewoon een custom ROM erop? Scheelt heel veel tijd, problemen en bootloops ;)... Als je een (vrijwel) stock custom ROM wilt, raad ik je Sicopat ROM aan. Jkay's batterij MOD erop, en klaar is kees...

[ Voor 33% gewijzigd door imeR op 08-09-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ja, het probleem is, dat ik zelf graag mag stoeien met een rom, haha. Ik zal nog even verder kijken, naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan er in de ts niet gewoon de link komen voor de uot kitchen? Ik heb de link hier al eens eerder gepost. Daarmee kan je namelijk heel makkelijk je batterij icoon, andere icoontjes, etc. aanpassen. Hoef je zelf niet te klooien met je framework.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Heb net Galnet RC4 op mijn SGS II gezet, ziet er gelikt uit.

Kan alleen niet synchronizeren met exhange Calender
EN mis de browser.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
sattertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:14:
Heb net Galnet RC4 op mijn SGS II gezet, ziet er gelikt uit.

Kan alleen niet synchronizeren met exhange Calender
EN mis de browser.

Iemand enig idee?
Browser is nu Maxthon Mobile 2.3.3..build 2785. Erg fijn en compleet browser.
Altenatief is Opera Mini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Moet zeggen dat ik onder indruk ben van Galnet RC4. Batterylife is zeer goed in vergelijking met andere roms die ik geprobeerd heb. Maxthon browser had ik nooit van gehoord maar werkt erg snel. FC op kalenderfunctie is bekend en zal worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
hopiconjo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:10:
Moet zeggen dat ik onder indruk ben van Galnet RC4. Batterylife is zeer goed in vergelijking met andere roms die ik geprobeerd heb. Maxthon browser had ik nooit van gehoord maar werkt erg snel. FC op kalenderfunctie is bekend en zal worden opgelost
Galnet MIUI is een rom die prima met battery-use omgaat. Voor de SGSI en II beste wat je nu kunt draaien.
FM-radio nog en later keuze uit verschillende kernels maakt het plaatje compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
hopiconjo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:10:
FC op kalenderfunctie is bekend en zal worden opgelost
Er is een workaround ;)

Of het de beste is...neah, slick - zeker, maar BT audio werkt nog altijd niet, vanochtend getest in de auto, voor mij een grote dumper. Daarnaast thema's "applied successfully" maar er verandert niets. En ik heb een issue met contacts applicatie, maar dat kan ook alleen in mijn geval gelden.

Maar slick is die zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
businka19 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:25:
[...]

Er is een workaround ;)

Of het de beste is...neah, slick - zeker, maar BT audio werkt nog altijd niet, vanochtend getest in de auto, voor mij een grote dumper. Daarnaast thema's "applied successfully" maar er verandert niets. En ik heb een issue met contacts applicatie, maar dat kan ook alleen in mijn geval gelden.

Maar slick is die zeker ;)
BT, theme's, contact app wordt aan gewerkt. Galnet MIUI deponeerd nomaliter elke week een "update" rom hou de site in de gaten.
Beste battery-use dat bedoelde ik eigenlijk :9

De isseu's vallen mij nog mee!!...verdere releases worden uiteraard beter, sneller, stabieler.
OC/UV mogelijkheden nog erbij t.z.t. dan word het leuk speelgoed >:)

Edit: By the way, toch werkend gekregen uiteindelijk??....vertel, hoe!

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 09-09-2011 13:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
silitek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:14:
BT, theme's, contact app wordt aan gewerkt. Galnet MIUI deponeerd nomaliter elke week een "update" rom hou de site in de gaten.
Beste battery-use dat bedoelde ik eigenlijk :9
Theme boeit me eerlijk gezegd weinig, contacten en bluetooth zijn daarentegen wel crucial. Maar je zegt dat er aan gewerkt wordt? Ik zag contacten namelijk niet eens staan bij de bugs topic...
Accu duur kan ik nog niets zinnigs over zeggen.
silitek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:14:
Edit: By the way, toch werkend gekregen uiteindelijk??....vertel, hoe!
Calender heb ik idd werkend gekregen, dacht ik de link naar know-how in post boven had neergezet, onder workaround ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 09:39
businka19 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:08:
[...]

Theme boeit me eerlijk gezegd weinig, contacten en bluetooth zijn daarentegen wel crucial. Maar je zegt dat er aan gewerkt wordt? Ik zag contacten namelijk niet eens staan bij de bugs topic...
Accu duur kan ik nog niets zinnigs over zeggen.

[...]

Calender heb ik idd werkend gekregen, dacht ik de link naar know-how in post boven had neergezet, onder workaround ;)

[...]
Silitek bedoelde denk ik de ROM, aangezien je daar ook wat problemen mee had. Ben ook wel benieuwd hoe je dat uiteindelijk opgelost hebt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
The_Fes schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:36:
Silitek bedoelde denk ik de ROM, aangezien je daar ook wat problemen mee had. Ben ook wel benieuwd hoe je dat uiteindelijk opgelost hebt.
Oh, excuses, dat hele gedoe heb ik zo snel mogelijk achter me gelaten, was gisteren om 01:15 klaar;)

Het was de full wipe die het hem deed. Ik heb daarvoor nog stock rom en nieuwe cf-root erop gezet, maar dat mocht ook niet baten. Maar na wipe startte die idd binnen 20 sec op *O*
Maar toen had ik al geen energie om ervan te genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
businka19 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:46:
Oh, excuses, dat hele gedoe heb ik zo snel mogelijk achter me gelaten, was gisteren om 01:15 klaar;)

Het was de full wipe die het hem deed. Ik heb daarvoor nog stock rom en nieuwe cf-root erop gezet, maar dat mocht ook niet baten. Maar na wipe startte die idd binnen 20 sec op *O*
Maar toen had ik al geen energie om ervan te genieten ;)
Als je in een bootloop zit, is het vaak noodzakelijk om een full wipe te doen! sowieso moet je een fullwipe doen als je wilt switchen tussen een stock rom en bijv. miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 19:51
Hallo,

Momenteel heb ik LightnigRom 6.1 draaien op mijn toestel.

Nu wil ik GalnetMIUI gaan proberen alleen ik heb problemen met clockworkmod.

Ik heb Rom manager gedownload via de marktplaats.
In rom manager heb ik ClockWorkMod geinstalleerd en deze geeft nu aan v4.0.1.5
Als ik In rom manager aangeef " boot into Reovery mode" v4.0.0.2 krijg ik de volgende error.

e:failed to verify whole-file signature
e:Signature verification failed

Deze foutmelding krijg ik dus ook als ik mijn huidige rom wil backuppen met CWM.

Vergeet ik een stap of moet CWM via een andere weg geinstalleerd worden?
USB debugging staat overgens aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
thommy86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:14:
Als je in een bootloop zit, is het vaak noodzakelijk om een full wipe te doen! sowieso moet je een fullwipe doen als je wilt switchen tussen een stock rom en bijv. miui.
Ja, dat was bij de installatie instructies voor het gemak weggelaten ;)
Equazor_ schreef op vrijdag 09 september 2011 @:
Deze foutmelding krijg ik dus ook als ik mijn huidige rom wil backuppen met CWM.
Volgens mij heb ik zoiets gisterennacht ook al gezien... Is je CF-root compatibel met je PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Equazor_ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:22:
Hallo,

Momenteel heb ik LightnigRom 6.1 draaien op mijn toestel.

Nu wil ik GalnetMIUI gaan proberen alleen ik heb problemen met clockworkmod.

Ik heb Rom manager gedownload via de marktplaats.
In rom manager heb ik ClockWorkMod geinstalleerd en deze geeft nu aan v4.0.1.5
Als ik In rom manager aangeef " boot into Reovery mode" v4.0.0.2 krijg ik de volgende error.

Rom manager via marktplaats was zeker 2de hands :P

Verkeerde CWM of geen Root
Via odin de juiste tar flashen Je kunt ook nog superoneclick gebruiken desnoods.
businka19 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:30:
[...]

Ja, dat was bij de installatie instructies voor het gemak weggelaten ;)
Ja, full-wipe is wel gewenst (vond het al vreemd) MIUI is gebaseerd op een heel ander framework maar als je dat niet weet c.q staat niet vermeld is dat logisch :)

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 09-09-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Is er voor Galnet RC4 ook een multi language pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 19:51
Ahh als ik CWM start met Rom manager krijg ik deze error, als ik hem gewoon start dan krijg ik geen error.
Probleem lijkt dus verholpen.

En ja Android market, geen marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Equazor_ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:56:
Ahh als ik CWM start met Rom manager krijg ik deze error, als ik hem gewoon start dan krijg ik geen error.
Probleem lijkt dus verholpen.

En ja Android market, geen marktplaats :)
Succes!!.. ;)
sattertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:56:
Is er voor Galnet RC4 ook een multi language pack?
Nog niet maar zal spoedig komen...persoonlijk vind ik MIUI vertaling NL sowieso niet kloppen. En MIUI standaard Engels UK= :9

[ Voor 33% gewijzigd door silitek op 09-09-2011 16:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Nog niet maar zal spoedig komen...persoonlijk vind ik MIUI vertaling NL sowieso niet kloppen. En MIUI standaard Engels UK= :9
[/quote]

Is ook prima voor mij, alleen voor de widget News and weather krijg ik nu al het engelse/amerikaanse nieuws. Heb liever het nederlandse nieuws.
Weet je daarvoor wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
sattertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:16:

Is ook prima voor mij, alleen voor de widget News and weather krijg ik nu al het engelse/amerikaanse nieuws. Heb liever het nederlandse nieuws.
Weet je daarvoor wellicht een oplossing?
Widget instellingen aanpassen?...
silitek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:57:
persoonlijk vind ik MIUI vertaling NL sowieso niet kloppen. En MIUI standaard Engels UK= :9
Engels staat ook veeeeeeeeeeel slicker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje

[...]
[/quote]

Heb jij een link naar een goede calendarprovider.apk?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

l3art schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:55:
Kan er in de ts niet gewoon de link komen voor de uot kitchen? Ik heb de link hier al eens eerder gepost. Daarmee kan je namelijk heel makkelijk je batterij icoon, andere icoontjes, etc. aanpassen. Hoef je zelf niet te klooien met je framework.
Een collega wees mij daar vanochtend (ook) op, dus nu even stock KH3 erop zetten, dan even UOT Kitchen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
sattertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:34:
Heb jij een link naar een goede calendarprovider.apk?
Thanks
Jij draaide toch LR 6.1? Ik zou de apk daar vandaan halen, weet je zeker dat het bij jou werkt.

Enne...dat quoten even oefenen hé? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Jij draaide toch LR 6.1? Ik zou de apk daar vandaan halen, weet je zeker dat het bij jou werkt.

Enne...dat quoten even oefenen hé? ;)
Draaide inderdaad LR 6.1, zal even zo thuis kijken of ik 'm nog op m'n lappie heb staan.
Zal trouwens nog wel even blijven oefenen, beetje beter zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
silitek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:28:
Galnet MIUI is een rom die prima met battery-use omgaat. Voor de SGSI en II beste wat je nu kunt draaien.
FM-radio nog en later keuze uit verschillende kernels maakt het plaatje compleet.
Batterij vind ik persoonlijk het belangrijkste van een ROM, dus dit vind ik interessant. Hebben jullie misschien cijfers die dit aantonen? Met welke ROMs hebben jullie ervaring, en is het verschil aanzienlijk?

Mijn ervaring is dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn, rond de 1% verbruik in idle, ruim 4 uur schermtijd. Als er een ROM is die dit duidelijk verbetert stap ik gelijk over (zit nu op Cognition 1.5.1).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
sattertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:07:
Zal trouwens nog wel even blijven oefenen, beetje beter zo? :)
Helemaal top man :P
ph4ge schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:09:
[...]
Batterij vind ik persoonlijk het belangrijkste van een ROM, dus dit vind ik interessant. Hebben jullie misschien cijfers die dit aantonen? Met welke ROMs hebben jullie ervaring, en is het verschil aanzienlijk?

Mijn ervaring is dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn, rond de 1% verbruik in idle, ruim 4 uur schermtijd. Als er een ROM is die dit duidelijk verbetert stap ik gelijk over (zit nu op Cognition 1.5.1).
Ik kan er nu nog niets over zeggen, draai hem pas halve dag en veel mee aan het spelen geweest. Maar in alle eerlijkheid verwacht ik niet dat het anders zal zijn dan gebruik die je zelf aangeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door businka19 op 09-09-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Vliegtuig02 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:41:
[...]
Een collega wees mij daar vanochtend (ook) op, dus nu even stock KH3 erop zetten, dan even UOT Kitchen proberen ;)
Het lijkt nu te werken, vraag me niet waarom dit wel wil en zelf niet, want de XML file is hetzelfde in beide gevallen, vreemd, misschien dat er nog meerdere bestanden er te maken hebben, maarja ik heb het nu precies zoals ik het wil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
ph4ge schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:09:
[...]

Batterij is idd een heet hangijzer. Ligt ook aan welke Kernel en persoonlijk gebruik.
Vuistregel hanter ik altijd 2dagen moet haalbaar zijn "out off the box" vaak haal ik dat wel met MIUI.
1% Idle is nog niet verkeerd je zou "iets" zuiniger met MIUI bereiken, immers deze is gebouwd op stock kernel met wat tweaks.

Maar alles meer is meegenomen. Gebruik WiFi dag en nacht (wel slaapbeleid aangepast)
Mooie applicatie is CPU Spy (Market) kan je monitoren of je SGS juist en hoe meer % des te beter, in "deep sleep" gaat.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Draai nu 2 dagen MIUI Chameleon rc4 en had problemen met de themes maar die zijn opgelost door opnieuw te flashen met een versie die niet corrupt was.

Heb nog wel een ander probleem en dat is dat mijn vibration na een tijdje heel zwak word.
Ik flash de rom en de vibration is zoals hij hoort.
Maar na zon 30 min is hij ineens heel zwak en bijna niet te voelen eigenlijk.
Daarna deed ik een "wipe data/factory reset" via CWM en hij deed het weer naar behoren.
Maar nu is hij ineens weer heel zwak, en het lijkt alsof het random gebeurd. (miss dat het gebeurd als hij een poosje niet wakker is).

Ik heb trouwens niks aan de settings veranderd.
Sound settings => vibration staat allemaal op 'on'.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad op bepaalde roms/kernals trouwens.
Zijn er misschien meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:55

kronolith

[EDIT]

Realtec schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:47:
Draai nu 2 dagen MIUI Chameleon rc4 en had problemen met de themes maar die zijn opgelost door opnieuw te flashen met een versie die niet corrupt was.

Heb nog wel een ander probleem en dat is dat mijn vibration na een tijdje heel zwak word.
Ik flash de rom en de vibration is zoals hij hoort.
Maar na zon 30 min is hij ineens heel zwak en bijna niet te voelen eigenlijk.
Daarna deed ik een "wipe data/factory reset" via CWM en hij deed het weer naar behoren.
Maar nu is hij ineens weer heel zwak, en het lijkt alsof het random gebeurd. (miss dat het gebeurd als hij een poosje niet wakker is).

Ik heb trouwens niks aan de settings veranderd.
Sound settings => vibration staat allemaal op 'on'.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad op bepaalde roms/kernals trouwens.
Zijn er misschien meer mensen die dit probleem hebben?
Same here! Bovendien werkt bij mij de haptic feedback ook niet. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Als de 'bug' optreed dan doet de haptic feedback het bij mij helemaal niets meer en de rest (incomming sms/call/mail etc) fibreerd heel zwak.

Verwijderd

kronolith schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:39:
[...]

Same here! Bovendien werkt bij mij de haptic feedback ook niet. Meer mensen met dit probleem?
Had bmarko's rom eerst ook. Is redelijk makkelijk op te lossen aangezien bmarko galnet redelijk helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ben eens van Sensation rom overgestapt naar CriskeloRomV18 waar RAGEmod kernel in verwerkt zit maar dat geeft toch wel een behoorlijke batterij drain. 15 % verlies in de nacht in volgens CPU spy deep sleep van 98%..

CriskeloRom ziet er naast wat theme mogelijkheden leuk uit maar eigenlijk geen verschil met de andere custom roms. best jammer want ik heb ook een HTC Desire en daar zijn de verschillen en smaken toch een stuk groter maar goed misschien komt het nog in de toekomst maar op dit moment vind ik het aanbod custom roms voor de SG2 erg mager en heel veel op elkaar lijken.

Nu zit er in de [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's een mooie poll met de titel welke custom rom gebruik jij is dat misschien ook geen idee voor hier? Zo kunnen SG2 gebruikers goed zien welke rom eigenlijk op dit moment veel gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Mabili schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:28:

Nu zit er in de [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's een mooie poll met de titel welke custom rom gebruik jij is dat misschien ook geen idee voor hier? Zo kunnen SG2 gebruikers goed zien welke rom eigenlijk op dit moment veel gebruikt word.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

Leef je uit. Als je een poll maakt en mensen hier kunnen stemmen, kan je TS vragen of hij de poll of een linkje er naartoe opneemt in de startpost. Ik zie persoonlijk de meerwaarde van zo'n poll wat minder. Het is leuk om te zien wat iedereen gebruikt, maar verschillende versies van custom roms kunnen hele verschillende ervaringen geven en na een tijdje is de verdeling waarschijnlijk heel anders (als de ene rombakker een instabiele aflevert en iedereen overstapt op een andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:45
Goed idee, ik zit regelmatig comments te scannen om te kijken welke ROM het meest gebruikt wordt. Ik ben van mening: hoe meer gebruikers, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Gebruik nu Galnet, echter met Launcher Pro.

Nu vond ik de bookmark widget van LP erg prettig. Echter de huidige browser van Galnet (Maxthon) werkt niet met deze widget.

Weet iemand een bookmark widget die wel met Maxthon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 02:43:
[...]
Had bmarko's rom eerst ook. Is redelijk makkelijk op te lossen aangezien bmarko galnet redelijk helpt...
Heeft Galnet het deepsleep gebeuren nou echt opgelost in RC4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Een poll vind ik een goed idee.. ik zal straks een poll maken en deze toevoegen aan de TS.. mochten er aanvullingen zijn, dit liever in een DM melden.. (net als alle suggesties voor de TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jay-v schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:53:
Heeft Galnet het deepsleep gebeuren nou echt opgelost in RC4?
Ik wist niet eens dat hij eerst niet in deepsleep ging.. 8)7 ik las het pas toen in de changelog stond dat het weer werkte..

Als ik met CPU spy kijk, zie ik dat hij toch echt ligt te slapen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
sattertje schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:04:
Gebruik nu Galnet, echter met Launcher Pro.

Nu vond ik de bookmark widget van LP erg prettig. Echter de huidige browser van Galnet (Maxthon) werkt niet met deze widget.

Weet iemand een bookmark widget die wel met Maxthon werkt?
Je zou ook een andere browser kunnen installeren.. als je Maxthon fijn vindt.. dan zou ik het als ik jou was even op het galnet forum vragen.. zelf gebruik ik geen bookmark widget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:03:
[...]

Ik wist niet eens dat hij eerst niet in deepsleep ging.. 8)7 ik las het pas toen in de changelog stond dat het weer werkte..

Als ik met CPU spy kijk, zie ik dat hij toch echt ligt te slapen..!
BMarko gaat bij mij ook wel slapen, echter veel te weinig. 29% Deepsleep (6uur:41min), 62%200MHz (14uur:29min)

Als ik in battery details kijk is hij bijna constant wakker.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 12-09-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jay-v schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:19:
BMarko gaat bij mij ook wel slapen, echter veel te weinig. 29% Deepsleep (6uur:41min), 62%200MHz (14uur:29min)

Als ik in battery details kijk is hij bijna constant wakker.
Mijn post is 1 uur en 20 min geleden.. ik heb af en toe gekeken of ik een berichtje had.. maar meer ook niet (ben op werk he) deepsleep staat op 1:18:52 en 200MHz op 0:02:13

Dan mogen we er wel van uit gaan dat het werkt ;)
Ik zit nog wel op de 1e versie van RC4, dat is de versie die corrupt kon zijn.. ik heb nergens last van.. thema's kan ik gewoon switchen..

--

Voor de poll ben ik even gaan kijken welke roms er allemaal zijn.. natuurlijk heeft het geen zin om alle roms er in mee te nemen.. nu weet ik niet wat de beste manier is om te kijken welke ik erin wil zetten.. (zonder hier een zooitje te maken in het forum..

Dus het beste lijkt me om mij een DM te sturen met een reply hierop..

Lite'ning
SensatioN ROM by CRYSIS
SkyRom
DlevROM2
CriskeloRom
WanamLite
Exynos Extreme
SicOpaT's
SolarFlare S2
CodecROM
TELCEL
Batista70
Check's Dark Knight Edition
Touch x-treme
Cognition S2
LeoMar75
The GingerMOD
Rom Kitchen
Madmack's
SkarbnikROM
Alienware
Insanity II
CyanogenMod
MIUI
Rooted stock rom
Anders

Verder, alleen Miui, of stock miui en Galnet miui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:27:
[...]
Ik zou beide MIUI's vermelden. Verder kan je wellicht de AOSP rom's in een losse poll zetten.

Edit: en bedankt, deepsleep lijkt inderdaad te werken. Daaruit kan ik concluderen dat de batterij inderdaad beter werkt op Galnets MIUI rom :).

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-v op 12-09-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
kronolith schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:39:
Ja, vibration en haptic feedback
Vibration werkt hier overigens prima
thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:27:
Dat jij meest populaire rom (in dit topic in ieder geval) overslaat, Lite'ning ;)

[ Voor 3% gewijzigd door businka19 op 12-09-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
businka19 schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:52:
Dat jij meest populaire rom (in dit topic in ieder geval) overslaat, Lite'ning ;)
Oeps.. ja ik zag ineens zoveel roms :P lijstje is aangepast.. hij staat boven aan..
er staan ook een boel roms in waarvan ik nog nooit gehoord had..

ik ben zelf echt een miui fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:05:
[...]

Oeps.. ja ik zag ineens zoveel roms :P lijstje is aangepast.. hij staat boven aan..

Wauw, ik had niet door dat er al zoveel roms waren.... ik zit zelf nog op rooted stock, dus ik ben blij dat die er ook bij staat. Voor de volledigheid zou ik er dan ook 'niet rooted stock' bij zetten, al verwacht ik dat niemand die aan gaat vinken (anders zou je niet in dit topic komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
gwystyl schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:23:
Wauw, ik had niet door dat er al zoveel roms waren.... ik zit zelf nog op rooted stock, dus ik ben blij dat die er ook bij staat. Voor de volledigheid zou ik er dan ook 'niet rooted stock' bij zetten, al verwacht ik dat niemand die aan gaat vinken (anders zou je niet in dit topic komen?)
Nee dat had ik ook niet gedacht.. ik had stock er wel bij gezet, maar zoals je al zegt is dat niet echt logisch in dit topic!

Edit.

Ik heb de poll vast toegevoegd.. met alle roms erin.. dit om een beetje een idee te krijgen wat er gedraaid wordt. alleen rooted ben ik vergeten.. maar eigenlijk maakt het ook niet uit want een stock rooted rom heeft geen extra tweaks..

[ Voor 18% gewijzigd door thommy86 op 12-09-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien kun je Villainrom er ook nog bij zetten?
Ik heb die zelf een hele tijd gebruikt, maar heb er nu sinds RC4 van galnet uit is die er op staan. Calender heb ik zelf even gefixt door de Calendarprovider.apk er zelf in te zetten, en hij werkt nu nagenoeg perfect. Alleen de office applicatie zorgt bij mij nog voor FC's.
Alle samsung hub apps heb ik er met titanium afgegooid.
Ik draai hem trouwens in combinatie met de Ninphetamine kernel met undervolts en een max van 1.0Ghz.

Zeer tevreden met deze combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

Met gevaar voor een waarschuwing, maar ik vind het antwoord toch niet meteen.

Is er momenteel een firmware versie van de SGS2 die niet te rooten valt?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
gwystyl schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:23:
[...]

Het zijn inderdaad aardig wat roms en als ze de vrede nu bij XDA behouden dan zal dat denk ik de verdere ontwikkeling niet meer in de weg zitten ;)

Zelf ga ik binnenkort ook maar eens Galnet uitproberen maar als ik het goed begreep was deze nog niet in het nederlands? dus wacht ik nog even af maar het blijft leuk spelen met de telefoon :)

@thommy86,
Bedankt voor de mooie poll.
Het geeft zo een mooi overzicht wat er al te vinden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mabili op 13-09-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:48:
[...]

Ik heb de poll vast toegevoegd.. met alle roms erin.. dit om een beetje een idee te krijgen wat er gedraaid wordt. alleen rooted ben ik vergeten.. maar eigenlijk maakt het ook niet uit want een stock rooted rom heeft geen extra tweaks..
Ik mis de optie "standaard/stock" rom dus heb ik maar op "anders" gestemd.
Ik draai op dit moment de XXKH3 rom.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:05:

Ik zie hem, mooie poll man d:)b
Enne...als Galnet eraan toe komt om bluetooth te fixen dan stap ik definitief (voor nu :P ) over op MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
sjaool schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:37:
[...]

Hier hetzelfde. Zowel stock als rooted stock staan er niet in, maar ik draai ook XXKH3. Alleen geroot en van thema voorzien. Verder geen andere kernel of rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

sjaool schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:37:
[...]

Dit is dan ook het "Custom ROM's & Custom Firmware" topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 13:41
Jay-v schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik de stock rom, maar custom firmware, kan dat niet dan?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Ewivis schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:36:
Ik gebruik de stock rom, maar custom firmware, kan dat niet dan?
Het doel is om te kijken welke rom het populairst is. Dat 99% van de S2 gebruikers gewoon stock gebruikt weten we wel, het gaat erom wat het populairste alternatief is, dit topic gaat namelijk over de alternatieven. Ik snap de poll dus wel. De poll gaat niet over firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 13-09-2011 12:54 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke is de origineel firmware van belgie voor android 2.3.3 ?
want ik heb ke7 geinstalleerd op mijn s2 en ik wil terug naar mijn origineel maar vind geen van belgie

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Jay-v schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:32:
[...]

Hmm... ja, daar zeg je zo iets. |:(

Neemt niet weg dat de firmware die ik gebruik bij mijn weten nog niet vrij is gegeven voor algemeen gebruik.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

sjaool schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:59:
[...]

Hmm... ja, daar zeg je zo iets. |:(

Neemt niet weg dat de firmware die ik gebruik bij mijn weten nog niet vrij is gegeven voor algemeen gebruik.
Dat maakt hem nog steeds niet "custom" ;-).

Nieuwe Galnet is uit trouwens, dalijk maar eens flashen heb het niet zo op Galnet maar wil toch Bluetooth gebruiken.

• businka19
Jay-v schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:30:
Dat maakt hem nog steeds niet "custom" ;-).

Nieuwe Galnet is uit trouwens, dalijk maar eens flashen heb het niet zo op Galnet maar wil toch Bluetooth gebruiken.
Laat je weten of bt werkt, gebruik Galnet nu niet door deze ene tekortkoming.tnx

edit: Apart trouwens dat final version 2 x zo klein is als RC4 :?
edit2: Nevermind ik lees al dat het niet werkt, helaas, we blijven LR nog even hoog in de poll houden

[ Voor 19% gewijzigd door businka19 op 14-09-2011 10:15 ]

• thommy86
Ga zo Final galnet flashen.. laat wel weten hoe en wat..

Ik heb besloten om elke 1e van de maand de poll opnieuw te starten. dit natuurlijk omdat je zo geswitched bent van rom! Het resultaat van de vorige maand zal ik laten staan.. of in iedergeval een top 5 ofzo..

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:45
thommy86 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:07:
Ga zo Final galnet flashen.. laat wel weten hoe en wat..
Ben benieuwd! Ik wil hem (na de nodige positieve reacties hier) ook gaan flashen.
..
Ik heb besloten om elke 1e van de maand de poll opnieuw te starten. dit natuurlijk omdat je zo geswitched bent van rom! Het resultaat van de vorige maand zal ik laten staan.. of in iedergeval een top 5 ofzo..
Goed idee! Ik switch ook nog wel 's, nog steeds zoekende naar de perfecte rom :)

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Kan je ook laten weten of de FM het goed in Galnet MIUI?

Bij i9100 Change Log staat het niet. Maar daar onder staat in Defy Change Log: FM Radio Fixed and Working.

Linkje naar Galnet MIUI Change Log.

[ Voor 66% gewijzigd door Kwak op 14-09-2011 12:24 ]

Specs

• TheFes
  • Laatst online: 09:39
Kwak schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:16:
Kan je ook laten weten of de FM het goed in Galnet MIUI?

Bij i9100 Change Log staat het niet. Maar daar onder staat in Defy Change Log: FM Radio Fixed and Working.

Linkje naar Galnet MIUI Change Log.
De Samsung Galaxy S II is natuurlijk geen Motorola Defy, dus ik gok van niet. Aangezien ik regelmatig FM radio luister op mijn telefoon, ben ik ook aan het wachten op een goede custom Rom waarvan de FM radio werkt, maar ik ben bang dat dat bij Galnet MIUI nog niet het geval is.

Mocht het wel zo zijn, hoor ik het graag!

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 24 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.