Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
bluppfisk schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:17:
Twee vragen.

* De home button brengt mij steevast naar het eerste scherm van mijn desktop. Op mijn HTC Desire was dat anders: altijd het middelste scherm zodat ik naar links kon bladeren voor mijn meestgebruikte apps, en naar rechts voor mijn kalender/taken enz. Is dat ook mogelijk op TouchWiz?
Ja, je moet dan met root explorer iets kleins veranderen in een bepaalde file. Kun je googlen, weet niet meer zo uit mijn hoofd wat je precies moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36
Staat ook op XDA ook wel ergens beschreven. Zal het even opzoeken.
Alsjeblieft.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
Hoe heb je hem geroot? Als je CF-root gebruikt hebt, heb je namelijk ook CWM. Sommige rom-makers brengen .zip bestanden uit die je kan flashen vanuit recovery / CWM app, andere .tar bestanden die je moet flashen met Odin.
Ik weet niet hoe dat met MIUI zit, maar je kan een beetje rondzoeken of je een Odin versie tegenkomt.
XWKDD + odin en superoneclick
Kan zijn dat het daar inzit, ben na het rooten verder niet meer geboot in recovery/download mode.

Opzich is het installeren van cwm geen probleem denk ik, ik heb mn htc's altijd zonder cwm geflashed en daarom vroeg ik me af of cwm een noodzakelijkheid was voor het flashen van miui.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Draai nu twee dagen MIUI naar volle tevredenheid. Heb tevens het idee dat het mijn batterijduuur ten goede komt maar dat kan ik me inbeelden. Voor de rest zéér onder de indruk van de looks, feel. Het is weliswaar nog in Alpha stadium maar vrijwel alles werkt, op FM radio en BT (gedeeltelijk) na. Gebruik ik allebei niet dus voor mij is dit prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
MTDjassen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:35:
Draai nu twee dagen MIUI naar volle tevredenheid. Heb tevens het idee dat het mijn batterijduuur ten goede komt maar dat kan ik me inbeelden. Voor de rest zéér onder de indruk van de looks, feel. Het is weliswaar nog in Alpha stadium maar vrijwel alles werkt, op FM radio en BT (gedeeltelijk) na. Gebruik ik allebei niet dus voor mij is dit prima!
Welke MIUI gebruik je?? De SGS2-versie van de officiële MIUI-site??

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
SGS2 versie van XDA -- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1130951 deze

-- edit maar dat is zo te zien dezelfde versie als te halen op de miui site.

[ Voor 30% gewijzigd door MTDjassen op 05-08-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalManic schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Welke MIUI gebruik je?? De SGS2-versie van de officiële MIUI-site??
Er is naar mijn weten maar 1 versie. Bmarko heeft op zowel MIUI als XDA een thread over zijn MIUI port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Ja precies, dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:12:
Staat ook op XDA ook wel ergens beschreven. Zal het even opzoeken.
Alsjeblieft.
Ja, maar dat werkt niet op alle Roms. Dus voordat daar vragen over komen, hierbij dus.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Kalua schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:43:
Voor de mensen waar iets verkeerd gaat heb ik even Stock KE7 XEN geupload, deze is met Odin te flashen(Zie OP voor instructies):

http://www.multiupload.com/ISSBVA3NVH
PDA: CODE_I9100XWKE7_CL215725_REV02_user_low_ship.tar.md5
Phone: MODEM_I9100XXKE4_REV_02_CL1009835.tar.md5
CSC: GT-I9100-csc-XENKE1.tar.md5

Kernel(KERNEL_I9100XWKE7_CL215725_REV02_user_low_ship.tar.md5):
http://www.multiupload.com/FLMKNQPHJU

Edit: De PDA,Phone CSC is gezipt, eerst even uitpakken dus.

Edit2: Voor diegenen die op 1 of andere manier hun filesystem hebben gesloopt heb ik hier nog de PIT file(repartition moet je hiervoor aanvinken.)
http://www.multiupload.com/4TW5G4BCQN
Ik heb al van te voren wat gelezen over het flashen van de telefoon, dus gisteren mijn nieuwe telefoon opgehaald bij de T-Mobile shop, allemaal prima. Helaas idd voorzien van de T-Mobile software.
Nu kan ik met de link van Kalua, de telefoon al wel gaan voorzien van de meest recente unbranded software. (met een gele driehoek in het scherm als traktatie, in de loop van de volgende week komt de jig wel binnen)

Echter was ik benieuwd of deze nieuwste unbranded software ook al ergens +rooted+deodexed+zipalgined kunnen vinden. Ik vond hem nl wel voor de S9000 (pas op deze is niet geschikt voor de i9100)

Een tip voor de mede t-mobile "slachtoffers" hier de link van de t-mobile rom

resume, is er een Unbranded NL rom + root + deodex + zipalined? }:O en zo ja waar kan ik die vinden, mijn dank is groot

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Ja, maar dat werkt niet op alle Roms. Dus voordat daar vragen over komen, hierbij dus.
Yep, op Lite'ning 4.1 dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
Net even miui geinstalleerd (heeft inderdaad cwm nodig), werkt echt zeer goed, kan bijna niet geloven dat dit op stock code gebouwd is...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
hugoxboss69 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:43:
[...]

resume, is er een Unbranded NL rom + root + deodex + zipalined? }:O en zo ja waar kan ik die vinden, mijn dank is groot
Waarom zou je de KE7 willen? :F
Als de KF3 al uit is via KIES...

En waarschijnlijk staat deze laatste al op jouw SGS2...
Dus in feite heb je alleen root nodig...
neem deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

en klaar is kees... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Nu wel een behoorljik probleem... weet niet of dit romgerelateerd kan zijn maar mijn SGSII laadt niet meer op. Zowel aan USB als aan de oplader en ook na een battery pull verandert er niets. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTDjassen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:30:
Nu wel een behoorljik probleem... weet niet of dit romgerelateerd kan zijn maar mijn SGSII laadt niet meer op. Zowel aan USB als aan de oplader en ook na een battery pull verandert er niets. Iemand enig idee?
USB-connector naar de knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:32:
[...]

USB-connector naar de knoppen?
Lijkt me sterk, hij geeft wel aan dat er een lader in zit. Zowel bij de standaard lader, de USB kabel als een blackberry USB kabel. Anyway booten naar CWM en van daaruit rebooten aan de lader heeft het blijkbaar opgelost, maar wel een vreemd gegeven. (Even voor mijn kennis) kan zoiets uberhaubt romgerelateerd zijn of is dat een aparte laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTDjassen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:34:
Lijkt me sterk, hij geeft wel aan dat er een lader in zit.
Die info stond er niet bij hè.
Anyway booten naar CWM en van daaruit rebooten aan de lader heeft het blijkbaar opgelost
Kijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

... dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door hugoxboss69 op 05-08-2011 23:25 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Meinon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

Waarom zou je de KE7 willen? :F
Als de KF3 al uit is via KIES...

En waarschijnlijk staat deze laatste al op jouw SGS2...
Dus in feite heb je alleen root nodig...
neem deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

en klaar is kees... :O
Kerel bedankt voor de headsup. Ik dacht zelf dat de KE7 de meest recente was. Maar goed ik zal even opzoek naar de KF3. Deze kwam bij mij niet via KIES binnen, omdat ik zo'n "fijne gebrande 2.6.35.7-I9100BOKF3"
Deze ging bij mij in KIES niet verder. Ik zal even op zoek naar de juiste KF3 rom

Gevonden via de XDA tread van Intratech _/-\o_

En hier gedownst (je hebt hiervoor geen wachtwoord nodig)

Zou de TS in de FIPO van dit zeer nuttige draadje even willen aangeven welke de meest recente officiële firmware is? Scheelt een keertje of 2 fashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Even een update over de setup die ik een paar dagen geleden beschreef.

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/i/l/NgQFC_T17c6Gk5DUdn6Li1BN6taZY4ezI_GoAk7w4eM/14208882/1312736400/4c9e81b#11

Zo is het geworden tot ik em er echt weer in de oplader ging gooien, ik ben er best blij mee moet ik zeggen!

Vandaag draai ik nog steeds dezelfde setup (Litening rom 5.0 + ninphetamine 2.0.5 kernel en setcpu op 800 mhz conservative)

De batterij is nu zoals het volgende

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/i/l/yyD8n3etWz3dCqYhXnZ9cOePTfLF367PXDMqKq_fJ1E/14208882/1312736400/bc5f677#12

Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben, gamen werkt als een trein zonder haperingen of w/e en de telefoon reageert helemaal soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik zie je plaatjes niet Cobesz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
-- USB Host : hoe ? ---
Zo eindelijk mijn S2 geroot ! Werkt mooi nu !

Even voor de Mac users:

Odin werkt NIET onder VMware ! Enige optie is een *echte* Windows PC of een dual boot (bijv. Bootcamp) op je Mac zetten.
Of Himdahl Suite gebruiken. Ik heb het eerste gedaan.

Weet iemand hoe ik USB Host kan gebruiken ? Een simpele USB kabel met een F/F Gender changer werkt namelijk niet.
Moet je een speciale kabel hebben daarvoor ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenarioni
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:24
Ik heb CWM geinstalleerd volgens deze site: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Vervolgens de stappen gevolgd voor: Getting rid of that pesky warning triangle during boot

Maar na het flashen van de stock samsung firmware ben ik CWM weer kwijt. Vervolgens weer opnieuw begonnen en weer hetzelfde probleem. Ik heb stock UK firmware van www.samfirmware.com gebruikt, kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22
jeroenarioni schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:33:
Ik heb CWM geinstalleerd volgens deze site: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Vervolgens de stappen gevolgd voor: Getting rid of that pesky warning triangle during boot

Maar na het flashen van de stock samsung firmware ben ik CWM weer kwijt. Vervolgens weer opnieuw begonnen en weer hetzelfde probleem. Ik heb stock UK firmware van www.samfirmware.com gebruikt, kan het daar aan liggen?
Je moet alleen de originele kernel flashen, niet de hele rom. In het topic met unsecure kernels van intratech (even zoeken op xda, heb het niet bijdehand) staan ook de originele kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
alvv schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:53:
[...]

Dat is het probleem, handmatig APN invoeren of via backup terugzetten werken niet.
Alleen roaming aanzetten verhelpt het probleem, maar roaming wil ik niet gebruiken en ik merk dat roaming meer batterij draint.
Ik heb precies hetzelfde probleem met Telfort. Met originele KE7 firmware had ik keurig GEEN roaming en WEL 3G. Met Litening v5.0 heb ik een R-tje. Weet iemand al een oplossing om hiervan af te komen, want het beinvloedt geloof ik inderdaad de batterijduur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 10:05
NtT6 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 08:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Met originele KE7 firmware had ik keurig GEEN roaming en WEL 3G. Met Litening v5.0 heb ik een R-tje. Weet iemand al een oplossing om hiervan af te komen, want het beinvloedt geloof ik inderdaad de batterijduur :-(
ik heb ook litening 5.0 erop, maar geen roaming..... zal dus niet met de.rom te maken hebben......toch?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit nog met een probleempje: het duurt zeker vijf seconden tussen het drukken op add contact en het verschijnen van de invoervelden. Ik geloof dat dit is omdat hij op de SIM zit te loeren (hoewel ik ingesteld heb dat hij automatisch op de Phone moet opslaan). Enig idee hoe dit te vermijden valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
bluppfisk schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:01:
Ik zit nog met een probleempje: het duurt zeker vijf seconden tussen het drukken op add contact en het verschijnen van de invoervelden. Ik geloof dat dit is omdat hij op de SIM zit te loeren (hoewel ik ingesteld heb dat hij automatisch op de Phone moet opslaan). Enig idee hoe dit te vermijden valt?
mmmm op plusje klikken geeft hier vrijwel gelijk invoer veld. geen idee waarom bij jou niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik gebruik sinds kort agile lock pro ipv Widgetlocker. Echt heel goed, is een heel goeie kloon van de sense 3.0 lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:38
lordMocro schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:51:
Ik gebruik sinds kort agile lock pro ipv Widgetlocker. Echt heel goed, is een heel goeie kloon van de sense 3.0 lockscreen.
Bedankt voor de tip! Hier net ook geinstalleerd, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
JNog een vraagje over 2.3.4 (rooted):

Ik heb nu KE7 geroot erop werkt prima, niets werd uitgeveegd, deed t meteen weer met al mijn apps en instellingen.

Kan ik nu als ik 2.3.4 wil hebben op dezelfde manier een CFRoot KG1 kernel flashen (en dus firmware en baseband laten staan) ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
Golf2vr6 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:41:
[...]

ik heb ook litening 5.0 erop, maar geen roaming..... zal dus niet met de.rom te maken hebben......toch?
Eh... Dat was misschien niet helemaal duidelijk uit de post (nu gefixt), maar ik zit op Telfort. Jij ook? Zo ja, zou je dan aan kunnen geven wat je naast v5 geflashed hebt (maw, wat is je bootloader, PDA, Phone, CSC en basedband)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
NtT6 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:40:
[...]

Eh... Dat was misschien niet helemaal duidelijk uit de post (nu gefixt), maar ik zit op Telfort. Jij ook? Zo ja, zou je dan aan kunnen geven wat je naast v5 geflashed hebt (maw, wat is je bootloader, PDA, Phone, CSC en basedband)?
vodafone hier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
En Vodafone maakt in NL ook geen gebruik van roaming, Telfort wel. Deze zit namelijk op het netwerk van KPN. Voor wat ik zelf nu heb ervaren, hoef je enkel bij het gebruik van de stock rom geen roaming aan te geven. Dus wrs enkel bij officiele releases gemaakt voor NL. Maar wel vreemd dat dat zo veel meer energie vreet, volgens mij zou dat helemaal niet moeten.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
mbroeders schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

En Vodafone maakt in NL ook geen gebruik van roaming, Telfort wel. Deze zit namelijk op het netwerk van KPN. Voor wat ik zelf nu heb ervaren, hoef je enkel bij het gebruik van de stock rom geen roaming aan te geven. Dus wrs enkel bij officiele releases gemaakt voor NL. Maar wel vreemd dat dat zo veel meer energie vreet, volgens mij zou dat helemaal niet moeten.
Yep. Maar ik vind het toch vreemd. Een goede coder, zou toch uit moeten kunnen vogelen wat in die stock ROM gedaan is om het roamen bij Telfort uit te schakelen en dat vervolgens in te bouwen in een custom ROM. Zijn er toevallig niet coders met Telfort :-) LitePro heeft iig geen Telfort vermoed ik, want anders had ie dit issue al wel gefixt.

Ik heb proberen te achterhalen op internet welk deel van de software op je phone bepaalt of je op je thuis netwerk zit of niet. Ik dacht de CSC maar kennelijk werkt dat toch niet. Iemand enig idee?

Wat die batterijduur betreft, kan ik het eigenlijk niet heel goed vergelijken omdat ik maar kort origineel KE7 gedraaid heb. Wat ik me wel kan voorstellen is dat ie bij roamen vaker blijft checken of ie je thuisnetwerk niet kan vinden, terwijl je telefoon dat uiteraard niet doet als je al op je thuisnetwerk zit...

[ Voor 13% gewijzigd door NtT6 op 08-08-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 22-09 15:47
LitePro heeft T-Mobile (en is een Nederlander, weet niet of ie ook op GoT rondwandelt)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm ik heb nu even Villain rom erop staan.
Ik wil er nu al van af.
Ik zie totaal geen verschil met stock.
Iemand anders nog bijzondere custom roms die ik uit kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:32:
Mmm ik heb nu even Villain rom erop staan.
Ik wil er nu al van af.
Ik zie totaal geen verschil met stock.
Iemand anders nog bijzondere custom roms die ik uit kan proberen?
Qua uiterlijk vind ik Sensation en Miui de mooiste roms om te zien..
Ik draai zelf Sensation omdat ik niet zo van de Iphone achtige Miui rom ben..

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 08-08-2011 14:42 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

Qua uiterlijk vind ik Sensation en Miui de mooiste roms om te zien..
Ik draai zelf Sensation omdat ik niet zo van de Iphone achtige Miui rom ben..
MIUI heb ik hier ook draaiende gehad.
Maar die Sensation had ik nog niet gezien en zeker het overwegen waard.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensation kan je ook als thema over andere Roms knallen hè, als het puur en alleen om het uiterlijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:12:
Sensation kan je ook als thema over andere Roms knallen hè, als het puur en alleen om het uiterlijk gaat.
Ja het gaat om het uiterlijk.
In de performance merk ik tussen CM7/MIUI/Villain en zelfs stock amper verschil jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:21:
In de performance merk ik tussen CM7/MIUI/Villain en zelfs stock amper verschil jullie wel?
Alle Roms en alle kernels presteren in mijn optiek (voor de gebruiker) identiek. Dat er bij een (vage) benchmark andere scores uit komen is bijzonder leuk maar geheel nietszeggend. Dingen als sneller opstartende apps en dergelijke zijn IMHO gewoon onzin. Stock is supersnel, Villain is supersnel, MIUI is supersnel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand ervaring met deze rom? Die kitchenapp ziet er interessant uit, nog makkelijker updaten en aanpassingen doen naar eigen wens. B.v.d

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1 :*) 171523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:25:
Al iemand ervaring met deze rom? Die kitchenapp ziet er interessant uit, nog makkelijker updaten en aanpassingen doen naar eigen wens. B.v.d

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1 :*) 171523
De link komt op niets uit maar ik denk dat je de rom van Leomar75 bedoeld.
Die draai ik al een aantal dagen naar grote tevredenheid >:)

Deze link doet het wel, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1171523

[ Voor 8% gewijzigd door Lucky1965 op 08-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:31:
[...]

Hoe heb je die geïnstalleerd?:o
Ik drukte op install rom en hij downloadde wat maar gebeurde verder nope hier xd @VR 2.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
beste beginnen met schone lei, dan app uit de market installeren.
Van daaruit kun je de rom selecteren en dan installeren.
In de app de rom selecteren, dan links onder op menu klikken en install rom pakken.

Je kunt ook de rom hier downloaden. http://qa.celogeek.com/android/mirrors/galaxys2/leomar75

[ Voor 18% gewijzigd door Lucky1965 op 08-08-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:31:
[...]

Die bedoel ik ja.. Ik ga hem ook eens uitproberen, als jij tevreden bent.Ik hou wel van gemak, schijnt dat je meten updates van alles krijgt in die kitchenapp mods, kernels, themes en meteen kan downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Die bedoel ik ja.. Ik ga hem ook eens uitproberen, als jij tevreden bent.Ik hou wel van gemak, schijnt dat je meten updates van alles krijgt in die kitchenapp mods, kernels, themes en meteen kan downloaden en installeren.
Klopt. Alle updates krijg je binnen via de kitchen. Daarna kun jezelf bepalen of je er wat mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Litening 5.0, in combinatie met nimph 2.0.5... Ik kom van 4.1... Batterijverbruik is er wel op achteruit gegaan moet ik zeggen. Kan het aan de xxkg6 liggen volgens jullie ? Vooral als ik wifi aanstaan heb is het precies een ravijn...Iemand nog dezelfde ervaring ? Ik flashte nimph 2.0.5 erop omdat ik dacht dat die mss batterijvriendelijker zou zijn... Ik denk terug te gaan naar de 4 versie, maar dan 4.2...
De vraag is relatief maar wat is volgens jullie het "zuinigste" alternatief ? Kwestie van snelheid en zo kan ik zeker LR 5.0 aanraden.
Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan niet zeggen dat de accuduur zo slecht is. Idle drain is iets minder dan 1% per uur (gewoon hetzelfde zoals met elke andere normale kernel dus en/of Rom dus). Draait prima. Zoals met elke Rom/kernel ook zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

Kan niet zeggen dat de accuduur zo slecht is. Idle drain is iets minder dan 1% per uur (gewoon hetzelfde zoals met elke andere normale kernel dus en/of Rom dus). Draait prima. Zoals met elke Rom/kernel ook zo is :)
Idle heb ik ook geen klagen, integendeel dat is super... Alleen met wifi aan wordt het "dramatisch" ik zal het nog effkes bekijken, maar kijk (met jullie tips !) uit naar een alternatief... Thnx Brad voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:56:
Idle heb ik ook geen klagen, integendeel dat is super... Alleen met wifi aan wordt het "dramatisch" ik zal het nog effkes bekijken, maar kijk (met jullie tips !) uit naar een alternatief... Thnx Brad voor de reactie
Heb Wifi ook altijd aan staan. Zowel overdag als wel 's-nachts. Als je mega data gaat verstoken gaat het inderdaad wel snel met de accu ja. Je voelt dan zelfs je telefoon warm worden (ook met scherm uit) is mijn ervaring. Met "normaal" gebruik met Wifi aan merk ik eigenlijk niets vreemds. Zelfde als met vorige Lite'ning versies dan wel kernels eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
lordMocro schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:51:
Ziet er leuk uit, maar de home button ontgrendelt gewoon het toestel terwijl hij "gelocked" is.. dan heb je niet veel aan de locker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:47:
Ik gebruik nu Litening 5.0, in combinatie met nimph 2.0.5... Ik kom van 4.1... Batterijverbruik is er wel op achteruit gegaan moet ik zeggen. Kan het aan de xxkg6 liggen volgens jullie ? Vooral als ik wifi aanstaan heb is het precies een ravijn...Iemand nog dezelfde ervaring ? Ik flashte nimph 2.0.5 erop omdat ik dacht dat die mss batterijvriendelijker zou zijn... Ik denk terug te gaan naar de 4 versie, maar dan 4.2...
De vraag is relatief maar wat is volgens jullie het "zuinigste" alternatief ? Kwestie van snelheid en zo kan ik zeker LR 5.0 aanraden.
Thanks !
Heb jij wel wi-fi sharing gefreezed?
StrayDog schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:18:
Ziet er leuk uit, maar de home button ontgrendelt gewoon het toestel terwijl hij "gelocked" is.. dan heb je niet veel aan de locker.
Yep, dat gebeurt met WL ook, niet echt een "locker" zeg maar ;)
Brad Pitt schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:24:
En moet dan met long-press Home weer naar de app waar je mee bezig was. Erg vervelend.
Aha, hetzelfde irritatie met WL

[ Voor 27% gewijzigd door businka19 op 08-08-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StrayDog schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:18:
Draai hem ook een tijdje. Zou het op zich niet meer willen missen maar irriteer me wel mateloos aan één ding. Stel je bent aan het Whatsappen en je scherm gaat uit. Prima. Unlock via Agile Lock en terug naar Whatsapp. Zou je denken. Hier gaat 'ie altijd weer naar het hoofdscherm. En moet dan met long-press Home weer naar de app waar je mee bezig was. Erg vervelend.
businka19 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:21:
Heb die gewoon nog draaien en merk er niets van. Accuduur is gewoon hetzelfde als met die troep uit.
[Edit] Ga die drie FTx.apk's nu eens verwijderen dan. Kijken of de accuduur nóg beterderder wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Yep, dat gebeurt met WL ook, niet echt een "locker" zeg maar ;)
Alleen met WL kun je de HOME knop disablen

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7741811/SC20110808-174501.png

Hmm, zie nu net dat mijn phone icoon niet miui stijl is, maar even aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 08-08-2011 17:55 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Occy74 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:46:
[...]

Kan de optie niet vinden, ik zou denken dat die onder Buttons & Imputs moet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
businka19 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:09:
[...]

Kan de optie niet vinden, ik zou denken dat die onder Buttons & Imputs moet staan...
Instellingen, Geavanceerd, Thuishelper, 1e 2 vinkjes aanvinken en bij de optie Homehelper's Launcher kies je je eigen launcher die je gebruikt (bv GO launcher of Launcher Pro etc.) en daarna stel je Widgetlocker als je default launcher in.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Jaspergk op 08-08-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niks gefreezed, heb ik vroeger ook nooit gedaan. Ben nu in 1 uur 9 % kwijt, wifi stond gewoon aan, en 10 minuutjes op internet en twitter gezeten. Dit is geen spectaculair gebruik hé...
Ik wil dat best eens testen, maar welke drie moet ik dan precies freezen ? Ik vond een overzicht, maar daar staan maar 2 dingen die ik zonder problemen mocht freezen. FTS.apk en FTM.apk, denk dat ik FTC.apk best niet freeze ?? Heb hier geen ervaring mee in feite...Maar als Brad zegt dat het niks van invloed heeft geloof ik hem, en ik zie overigens geen wifi-sharing staan in mijn batterijverbruik (vroeger wel...) bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik heb de laatste MIUI er nu op staan. Alle apps terug gezet met mybackup pro. Ik had eigenlijk mn swype-toetsenbord ook wel weer terug verwacht. Die staat er dus niet bij. Hoe kan ik het swype-toetsenbord weer terug krijgen? Dan heb ik het niet over de beta-versie die je zelf kan downloaden...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Jaspergk schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:15:
Ik heb perongeluk mn galaxy s gebricked geloof ik, hij doet iig niet veel meer
Was net bezig met het updaten van de bootloaders naar die van gingerbread 2.3.5 en was perongeluk vergeten de kernel op de sd te zetten en Twoey-0.2 deze moeten geflashed worden via CWM. Het probleem is nu dat ik via odin EZBoot al had geflashed en toen ben ik vergeten de bestanden over te zetten.
Nu zoek ik een manier om alles te flashen via odin, maar hoe?
Lijkt me beter dit in het Galaxy S topic te plaatsen en niet het Galaxy S2 topic?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

Niks gefreezed, heb ik vroeger ook nooit gedaan. Ben nu in 1 uur 9 % kwijt, wifi stond gewoon aan, en 10 minuutjes op internet en twitter gezeten. Dit is geen spectaculair gebruik hé...
Ik wil dat best eens testen, maar welke drie moet ik dan precies freezen ? Ik vond een overzicht, maar daar staan maar 2 dingen die ik zonder problemen mocht freezen. FTS.apk en FTM.apk, denk dat ik FTC.apk best niet freeze ?? Heb hier geen ervaring mee in feite...Maar als Brad zegt dat het niks van invloed heeft geloof ik hem, en ik zie overigens geen wifi-sharing staan in mijn batterijverbruik (vroeger wel...) bedankt !!
Ik heb zelf alledrie verwijderd en geen problemen met normale wifi ondervonden...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Occy74 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:44:
[...]

Lijkt me beter dit in het Galaxy S topic te plaatsen en niet het Galaxy S2 topic?
ho sorry voor verkeerde topic zie het nu pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:17:
[...]
Ik draai hier ook Litening 5.0 met nimph 2.0.5 en het viel mij recentelijk ook al op dat WiFi enorm veel draint. Als ik het 's nachts aan laat staan terwijl ik slaap en dus niets doe met m'n foon is er na een uurtje of 6 ongeveer 20% kwijt. Het maakt niet uit of ik hierbij m'n 2.4 of m'n 5GHz access point gebruik. Met data en wifi uit heb ik maar een paar % drain. Heb net maar alle drie de WiFi apps gefreezed. Morgenvroeg maar weer eens beoordelen. Je bent iig niet alleen ;)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Occy74 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:46:
[...]

[afbeelding]

Hmm, zie nu net dat mijn phone icoon niet miui stijl is, maar even aanpassen.
Welke instelling is dat? Ik heb "Home button toestaan" uitgevinkt, maar dat lijkt hem niet te zijn. Hij gaat nog steeds naar het homescherm als ik vanuit WL op home druk.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
The_Fes schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:45:
[...]

Welke instelling is dat? Ik heb "Home button toestaan" uitgevinkt, maar dat lijkt hem niet te zijn. Hij gaat nog steeds naar het homescherm als ik vanuit WL op home druk.
Letterlijk 8 berichten voor het jouwe al verteld.. |:(

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Occy74 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:17:
[...]
Letterlijk 8 berichten voor het jouwe al verteld.. |:(
Mijn oprechte excuses dat ik zo ontzettend stom was om hier over heen te lezen. Ik hoop dat u ondanks deze enorme blunder van mijn kant vannacht nog in slaap kunt komen.

In ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
The_Fes schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:08:
[...]

Mijn oprechte excuses dat ik zo ontzettend stom was om hier over heen te lezen. Ik hoop dat u ondanks deze enorme blunder van mijn kant vannacht nog in slaap kunt komen.

In ieder geval bedankt voor de tip.
Ik zal mijn best doen om uw misser mij niet van slaap te laten onthouden, desondanks geen dank en u ook alvast een goede nachtrust gewenst.. :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Radiodurans schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:58:

Ik draai hier ook Litening 5.0 met nimph 2.0.5 en het viel mij recentelijk ook al op dat WiFi enorm veel draint.
Die ervaring heb ik ook met LR 4.1 vandaar ook alle onnodige Wi-Fi meuk gefreezed.
Occy74 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:12:
Instellingen, Geavanceerd, Thuishelper, 1e 2 vinkjes aanvinken en bij de optie Homehelper's Launcher kies je je eigen launcher die je gebruikt (bv GO launcher of Launcher Pro etc.) en daarna stel je Widgetlocker als je default launcher in.
Tnx! Zou daar dus zelf nooit op komen 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door businka19 op 09-08-2011 10:17 . Reden: reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:12:
Die ervaring heb ik ook met LR 4.1 vandaar ook alle onnodige Wi-Fi meuk gefreezed.
Net gekeken wat de drain is zonder die drie FTx.apk bestanden maar is gewoon hetzelfde. Minder dan 1%/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:46
Zo toch maar even een account aangemaakt hier.

ik zit met wat vragen, en met alle info die ik vindt wordt het alleen maar onduidelijker voor me, dus ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen.

eerst wat info over me Foon
android 2.3.4
Baseband XXKG6
Kernel XXKG6
Gingerbread .XXKG6
Geroot uiteraard ;)

Ik heb me telefoon dus al een paar keer voorzien van nieuwe updates, dat is allemaal niet zo spannend alhoewel ik nu wel 2x me telefoon leeg gegooid heb zonder een goede backup :( laatste keer titanium gebruikt ^^. Dit werkte wel goed. Wellicht dat iemand anders nog een idee heeft voor een goede backup van me apps en data die ik eigenlijk niet kwijt wil.

Ik zit met het volgende. Ik vind het altijd fijn als ik me telefoon kan themen. Daarvoor zou ik een Custom rom moet gebruiken.

Nou vraag ik me af welke? Ik ben op zich tevreden met wat ik nu heb maar zou graag bepaalde kleuren/iconen anders willen, Ik hoef geen uitgebreide rom te hebben maar eigenlijk een minimale (stable) waar ik toch lekker aan de gang kan gaan met me eigen voorkeuren enz.

Maar op die xda forum wordt je overspoeld met roms dat ik er dus echt niet meer uitkom. Vilian, lightning, CM7, miui,. Enz enz.

Wat is het verschil bijvoorbeeld met de huidige setup en bijvoorbeeld CM7? ik kom r niet meer uit, wellicht 1 van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:17:
[...]

Net gekeken wat de drain is zonder die drie FTx.apk bestanden maar is gewoon hetzelfde. Minder dan 1%/uur.
De vraag is dan is je drain met Wi-Fi aan en drie FTx.apk's unfreezed hoger dan met Wi-Fi aan en drie FTx.apk's freezed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
E.R.Y. schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:34:
Zo toch maar even een account aangemaakt hier.

ik zit met wat vragen, en met alle info die ik vindt wordt het alleen maar onduidelijker voor me, dus ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen.

eerst wat info over me Foon
android 2.3.4
Baseband XXKG6
Kernel XXKG6
Gingerbread .XXKG6
Geroot uiteraard ;)

Ik heb me telefoon dus al een paar keer voorzien van nieuwe updates, dat is allemaal niet zo spannend alhoewel ik nu wel 2x me telefoon leeg gegooid heb zonder een goede backup :( laatste keer titanium gebruikt ^^. Dit werkte wel goed. Wellicht dat iemand anders nog een idee heeft voor een goede backup van me apps en data die ik eigenlijk niet kwijt wil.

Ik zit met het volgende. Ik vind het altijd fijn als ik me telefoon kan themen. Daarvoor zou ik een Custom rom moet gebruiken.

Nou vraag ik me af welke? Ik ben op zich tevreden met wat ik nu heb maar zou graag bepaalde kleuren/iconen anders willen, Ik hoef geen uitgebreide rom te hebben maar eigenlijk een minimale (stable) waar ik toch lekker aan de gang kan gaan met me eigen voorkeuren enz.

Maar op die xda forum wordt je overspoeld met roms dat ik er dus echt niet meer uitkom. Vilian, lightning, CM7, miui,. Enz enz.

Wat is het verschil bijvoorbeeld met de huidige setup en bijvoorbeeld CM7? ik kom r niet meer uit, wellicht 1 van jullie?
Hier is echt heel moeilijk iets over te zeggen met de informatie die je geeft. Ik zit zelf ook op KG6 en heb alleen een thema van jKay op toegepast zodat de icoontjes bovenin blauw zijn en mijn power menu aan te passen is. Om het dus wat ingewikkelder te maken moet je voor een ander uiterlijk dus niet alleen kijken bij aangepaste roms, maar ook bij de thema-afdeling op XDA.

MIUI is een complete make-over zodat de UI er als een iPhone uit ziet
CM7 is een vrij strakke/kale Android UI waar je nog veel zelf aan kan instellen. Beide zijn gebaseerd op de officiele android code, dus zonder Samsung-aanpassingen/drivers. MIUI is gebaseerd op CM7 maar gaat nog een stuk verder.
Villain en Lightning zijn gebaseerd op officiele Samsung-roms (nu vaak op KG6), en daarbij voorzien van een thema en de nodige tweaks. Je zal echt wat van die threads moeten doorploegen om te kijken wat je mooi vindt

Zoals Brad Pitt hier al meermaals verkondigd heeft: de snelheidsbeleving zit vooral tussen je oren. De SGS2 is zo snel dat je nauwelijks verschil zal merken tussen snel en razendsnel. Baseer je keuze dus op wat je moo vindt en welke tweaks je handig vindt.

Titanium backup is prima, en volgens mij het makkelijkste programma om backups mee te maken en terug te zetten.

offtopic:
:X me :X --> mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:38:
De vraag is dan is je drain met Wi-Fi aan en drie FTx.apk's unfreezed hoger dan met Wi-Fi aan en drie FTx.apk's freezed
Zelfde. Heb sinds Lite'ning 5.0 gewoon die FTx.apk's draaiende gehad, altijd Bluetooth aan, altijd Wifi aan, idle drain <1% per uur. Dus bij mij "doen" ze niks. Dat was dus wel anders in eerdere Roms. Omdat we natuurlijk allemaal onze telefoon anders gebruiken dan wel andere apps draaien kan het bij een ánder heus wel schelen.

Volgens BetterBatteryStats zijn hier GTalk, AlarmManager en ActivityManager de voornaamste boosdoeners. Plus heb helaas Push Mail moeten uitzetten, dat drainde hier om de een of andere vage reden als een malloot. Nu met poppen is die drain weg. Wel jammer, maar is dan maar niet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 09-08-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
NtT6 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:56:
[...]

Yep. Maar ik vind het toch vreemd. Een goede coder, zou toch uit moeten kunnen vogelen wat in die stock ROM gedaan is om het roamen bij Telfort uit te schakelen en dat vervolgens in te bouwen in een custom ROM. Zijn er toevallig niet coders met Telfort :-) LitePro heeft iig geen Telfort vermoed ik, want anders had ie dit issue al wel gefixt.

Ik heb proberen te achterhalen op internet welk deel van de software op je phone bepaalt of je op je thuis netwerk zit of niet. Ik dacht de CSC maar kennelijk werkt dat toch niet. Iemand enig idee?

Wat die batterijduur betreft, kan ik het eigenlijk niet heel goed vergelijken omdat ik maar kort origineel KE7 gedraaid heb. Wat ik me wel kan voorstellen is dat ie bij roamen vaker blijft checken of ie je thuisnetwerk niet kan vinden, terwijl je telefoon dat uiteraard niet doet als je al op je thuisnetwerk zit...
Ik heb me vandaag ff boos gemaakt en ik heb het Telfort roaming probleem opgelost!!! Geen roaming R meer in het scherm en je kunt je "data roaming" gewoon uitzetten. God I love android _/-\o_ . Anyways, na alles geprobeerd te hebben met CSCs en nog meer gekloot heb ik een relatief eenvoudige oplossing gevonden die in ieder geval op LitePro v5 werkt en ik denk ook op andere custom ROMs.

In de /system/etc staat een file spn-conf.xml. Deze moet je vervangen met de versie die ik geklust heb en Telfort aan toegevoegd heb. [met dank aan rafalense voor de originele file].

http://www.multiupload.com/Y5LTDXZLZB

Nota bene, voor het vervangen van deze file heb je root nodig en je kunt het makkelijkste de file op je SD kaart zetten en dan met een root enabled file manager (bijv. supermanager) copy pasten naar de /system/etc dir. Maak natuurlijk wel ff een backup van de originele spn-conf.xml.

En voila! Weg is het roaming R-tje!!! >:)

Mocht je nou zo blij zijn dat je iets terug wilt doen: Ik stel het erg op prijs als je een kleine donatie doet aan een organisatie die voor onze digitale burgerrechten vecht: Bits of Freedom. Ze waren vaak in het nieuws met hun strijd voor netneutraliteit.

https://www.bof.nl/
[Donatie knop zit rechts boven]

Hoe het werkt: deze file vertelt android dat ookal staat op je sim IMSI 204-12 en zit je op het netwerk met IMSI 204-08, dat dat toch je thuisnetwerk is. Je hoeft dus als het goed is niet bang te zijn dat je in het buitenland opeens gaat roamen, hoewel ik dat nog moet testen en dit dus op eigen risico is. Uiteraard blijft je data roaming wel gewoon uit staan, dus ik kan me niet voorstellen dat je roaming problemen kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Maar als je dat bestand vervangt, kan je dan uberhaupt nog van buitenlandse netwerken gebruik maken?

R is ook bij de Batista ROM weg met je bestandje.
Daarom wordt er oa ook een specifieke NL rom uitgegeven, om dit soort kleine 'probleempjes' te voorkomen. Maar waarom dat altijd zo achterlijk lang moet duren voordat wij hier een nieuwere versie krijgen weet ik niet.

[ Voor 58% gewijzigd door 13art op 09-08-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
l3art schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:40:
Maar als je dat bestand vervangt, kan je dan uberhaupt nog van buitenlandse netwerken gebruik maken?

R is ook bij de Batista ROM weg met je bestandje.
Daarom wordt er oa ook een specifieke NL rom uitgegeven, om dit soort kleine 'probleempjes' te voorkomen. Maar waarom dat altijd zo achterlijk lang moet duren voordat wij hier een nieuwere versie krijgen weet ik niet.
Ja hoor, dat moet gewoon kunnen hoewel ik het niet kan testen omdat ik in Amsterdam woon. Het enige dat dit bestand doet is je telefoon vertellen dat het Telfort netwerk niet een roaming netwerk is.

Cool van die Batista ROM. Nu hopen dat de ROM makers dit standaard inbouwen, maar in de tussentijd is dit een makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Top! Dat ging heel makkelijk. Door gebrek aan programmeerkennis had ik dat zelf nooit op kunnen lossen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:46
Tnx, ik denk dat dat me wel genoeg voldoening moet geven voor nu ^^ En snelheid heb ik niks over te klagen hoor bevalt me goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
NtT6 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:13:
[...]

Ja hoor, dat moet gewoon kunnen hoewel ik het niet kan testen omdat ik in Amsterdam woon. Het enige dat dit bestand doet is je telefoon vertellen dat het Telfort netwerk niet een roaming netwerk is.

Cool van die Batista ROM. Nu hopen dat de ROM makers dit standaard inbouwen, maar in de tussentijd is dit een makkelijke oplossing.
Weet niet of ze dat doen. Telfort is wel een heel specifiek iets voor een klein landje. Maar het is gewoon heel makkelijk zelf op te lossen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op het moment nou de "beste" rom beschikbaar voor de S2. Met mijn s1 was ik zeer te spreken over de MIUI, maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:11:
Wat is op het moment nou de "beste" rom beschikbaar voor de S2. Met mijn s1 was ik zeer te spreken over de MIUI, maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer
Gewoon weer lekker MIUI flashen, bevalt mij uitstekend. Batterij is zeer goed bij MIUI.

1080p recording werkt nog niet goed maar dat is waarschijnlijk met de komende update verholpen.
Wat ik wel vervelend vind is dat bluetooth audio nog niet functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat maar doen. Waar kan ik de MIUI versie voor S2 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:20:
[google=MIUI galaxy S2] --> eerste hit?
Anders even kijken in het rom gedeelte op XDA, daar staat MIUI ook bij. Zelfs in dit topic is er al verschillende keren naar verwezen, inclusief downloadlocaties en korte uitleg hoe je het moet flashen. Als je het al op je SGS hebt gehad, zal het geen probleem zijn om het ook op je SGSII te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:20:
De vorige vraag was al een vraag die vele malen in dit topic behandeld is, en door iedereen anders beantwoord zal worden. Maar als je MIUI op je Galaxy S gewend bent, zou ik die nu ook weer pakken als ik jou was.

Je tweede vraag is inmiddels ook al beantwoord zie ik, wel met een hint erbij dat Google wel handig is ;) Mag ik je dan meteen adviseren om dat bij volgende vragen eerst te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jay-v schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

Gewoon weer lekker MIUI flashen, bevalt mij uitstekend. Batterij is zeer goed bij MIUI.

1080p recording werkt nog niet goed maar dat is waarschijnlijk met de komende update verholpen.
Wat ik wel vervelend vind is dat bluetooth audio nog niet functioneert.
Hmm jammer, want dat is voor mijn carkit toch echt wel noodzakelijk. Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik probeer iets op te zoeken, maar de webfilters hier op mijn werk maken dat nagenoeg onmogelijk. Ik heb een simpel vraagje over MIUI. Zijn toekomstige updates makkelijk te installeren of moet je dan opnieuw flashen via Odin?

Ik heb in het verleden regelmatig ROM's geflashed op mijn Galaxy S, maar mijn S2 is nog maagd... :$

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashen via odin hoeft volgensmij met MIUI niet.. Heb ik ergens gelezen.. klopt dit?

Ik ben nog meer maagd dan jij denk ik :), ik heb een net nieuwe S2 en inmiddels miui ervoor gevonden. Dat zip file moet ik dus op mijn telefoon knallen, maar daarvoor moet ik hem flashen via odin. Waar vind ik de goede bestanden daarvoor :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
BillSpaarbank schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:37:
Ik probeer iets op te zoeken, maar de webfilters hier op mijn werk maken dat nagenoeg onmogelijk. Ik heb een simpel vraagje over MIUI. Zijn toekomstige updates makkelijk te installeren of moet je dan opnieuw flashen via Odin?

Ik heb in het verleden regelmatig ROM's geflashed op mijn Galaxy S, maar mijn S2 is nog maagd... :$
De portugees-engelse versie kan via Rom Manager geupdate worden, andere (als die er al zijn, dit lijkt dezelfde?) moeten vanuit CWM / Rom Manager als je de zip download en op de interne sd-kaart zet. De enige extra stap die je dan hebt is dat je de zip zelf moet opzoeken en downloaden; rom manager doet dit voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 10-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:48:
[...]

De portugees-engelse versie kan via Rom Manager geupdate worden, andere (als die er al zijn, dit lijkt dezelfde?) moeten vanuit CWM / Rom Manager als je de zip download en op de interne sd-kaart zet. De enige extra stap die je dan hebt is dat je de zip zelf moet opzoeken en downloaden; rom manager doet dit voor je.
ahh ok, helder verhaal. Vanavond maar eens spelen. Las ik het nou goed dat je de telefoon niet kan oplasden als deze uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:51:
[...]

ahh ok, helder verhaal. Vanavond maar eens spelen. Las ik het nou goed dat je de telefoon niet kan oplasden als deze uit staat?
Je kunt de SII gewoon opladen wanneer ie uit staat.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
[...]

Met CM7 afgeleide Rom's (waaronder dus MIUI) gaat je telefoon automagisch aan, wanneer hij aan de lader gehangen wordt. Een combinatie van uit en laden is dus niet mogelijk. Dit is een feature, geen bug.

Op zich zijn er ook maar weinig situaties waarbij hij uit moet staan bij het laden, stroom genoeg normaal gesproken. Echter wanneer je veel kampeert, en 's nachts oplaad met een overdag opgeladen solar lader, of vooraf opgeladen battery pack, zou het volgens mij toch wel fijn zijn als je stroom kunt besparen door je telefoon uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Om even XDA te quoten:
"- Phone reboots when plugging in charger in off state. This is a feature, but since people keep asking I've put it here in case it is important to you - why this is important I will never understand, why do people turn their phone off when charging?! Use Quiet hours if you want it silent - and CM7 does not have the obnoxious "battery full" notification that stock has."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
The_Fes schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:07:
[...]

Met CM7 afgeleide Rom's (waaronder dus MIUI) gaat je telefoon automagisch aan, wanneer hij aan de lader gehangen wordt. Een combinatie van uit en laden is dus niet mogelijk. Dit is een feature, geen bug.

Op zich zijn er ook maar weinig situaties waarbij hij uit moet staan bij het laden, stroom genoeg normaal gesproken. Echter wanneer je veel kampeert, en 's nachts oplaad met een overdag opgeladen solar lader, of vooraf opgeladen battery pack, zou het volgens mij toch wel fijn zijn als je stroom kunt besparen door je telefoon uit te zetten.
Dank voor deze toelichting. De reden waarom ik het vroeg: Ik dacht te lezen dat je te telefoon niet kon laden als deze uit stond. Ergo, als je batterij dus geheel leeg zou zijn, kun je de telefoon nooit meer opladen. }:O

Helemaal helder nu. Dan zijn er dus nog maar weinig redenen te bedenken om niet eens MIUI te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een net nieuwe S2 die nog niet gecustomized is. Heb wel al ervaring met een SGS die ik gecustomized had, maar ik weet niet meer hoe ik dit exact had gedaan. Inmiddels miui voor mijn S2 gevonden. Dat zip file moet ik dus op mijn telefoon knallen, maar daarvoor moet ik hem flashen via odin. En daarvoor heb ik bestanden Waar vind ik de goede bestanden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:27:
Ik heb een net nieuwe S2 die nog niet gecustomized is. Heb wel al ervaring met een SGS die ik gecustomized had, maar ik weet niet meer hoe ik dit exact had gedaan. Inmiddels miui voor mijn S2 gevonden. Dat zip file moet ik dus op mijn telefoon knallen, maar daarvoor moet ik hem flashen via odin. En daarvoor heb ik bestanden Waar vind ik de goede bestanden daarvoor?
In dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry kun je me op weg helpen. Ik heb de eerste pagina al 30 keer gelezen, maar ik kom er nog niet uit.aub!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:18:
Sorry kun je me op weg helpen. Ik heb de eerste pagina al 30 keer gelezen, maar ik kom er nog niet uit.aub!!
Kijk eens op de forums van xda-developers.com en dan in de sectie van de Galaxy S2.

En gebruik op dat forum en in dit topic op dit forum de zoekfunctie.
Als ik je directe links moet geven moet ik hetzelfde doen, dus kun je mooi zelf zien hoe de zoek-functie werkt ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hmmz, ik krijg Lite'ning Rom 5.0 niet geinstalleerd.. Odin blijft gewoon halverwege hangen. Ik probeer 'm te upgraden vanaf 4.2.. Iemand hetzelfde meegemaakt?

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 19 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.