Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:06:
MIUI is niet betaald, wel closed source.
En idd is MIUI gebaseerd op Andoid (2.3.5).

Echter is er zoveel veel verbeterd (imho) dat stock Android gewoon niet meer voldoet.
Tevens is de code helemaal clean en gestripped waardoor het optimaal functioneert.
Dan is het dus geen OS maar een ROM.

Ik ben wel erg benieuwd geworden naar MIUI. Toch lees ik van nog maar twee users (overdreven) positieve berichten.

Te zien aan het filmpje lijkt het wel wat op iOS...

[ Voor 4% gewijzigd door Pred op 02-08-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:06:
MIUI is niet betaald, wel closed source.
[..]
Tevens is de code helemaal clean en gestripped waardoor het optimaal functioneert.
:+

Maar inderdaad: MIUI is een erg compleet geheel wat er gelikt uitziet. Ik wacht nog op de hardware acceleratie, maar ga daarna weer terug naar MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Pred schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd geworden naar MIUI. Toch lees ik van nog maar twee users (overdreven) positieve berichten.
Zoek maar eens naar youtube filmpjes en topic's op XDA. Er zijn echt talloze tevreden MIUI gebruikers!

Het lijkt inderdaad op iOS maar het is naar mijn mening beter dan dat. Zie ook het algemene MIUI topic hier op got.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 02-08-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 17:19

kronolith

[EDIT]

Heb na aanleiding van de verhalen hierboven ook MIUI eens geflasht en ben in eerste instantie zeer tevreden! Ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Jay-v schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Zoek maar eens naar youtube filmpjes en topic's op XDA. Er zijn echt talloze tevreden MIUI gebruikers!

Het lijkt inderdaad op iOS maar het is naar mijn mening beter dan dat. Zie ook het algemene MIUI topic hier op got.
Je hebt gelijk: ik zie in dit topic ook steeds meer voorbij komen :)
kronolith schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:12:
Heb na aanleiding van de verhalen hierboven ook MIUI eens geflasht en ben in eerste instantie zeer tevreden! Ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Pred op 02-08-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

Te zien aan het filmpje lijkt het wel wat op iOS...
Ja ok het is een ROM, maar wel 1 die het OS volledig compleet maakt naar mijn wensen... dus :P

En om te overdrijven moet ik feiten uitvergroten anders dan mijn mening.

Mijn mening ongegrond overdreven noemen is niet aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook altijd erg tevreden met MIUI maar nu draai ik CM7 met een prachtig Motoblur theme.
CM7 is toch wel tweakbaarder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:18:
Ik ben ook altijd erg tevreden met MIUI maar nu draai ik CM7 met een prachtig Motoblur theme.
CM7 is toch wel tweakbaarder denk ik.
Voor mij lijkt CM7 teveel op stock en dan vind ik bijv lighteningRom of Darky2 weer fijner (CM7 rechtvaardigt voor mij niet de nog in ontwikkeling zijnde functionaliteit tegenover stock).
MIUI daarintegen bevat zeer veel tweaks en verbeteringen (visueel en functioneel) over CM7 dat ik wel die paar minpunten door de vingers kan zien.

Wat "tweak" je trouwens aan CM7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens voor de geïnteresseerde;
http://forum.xda-develope...p=16202830&postcount=2481

En video van 1 van de laatste versies van MIUI voor de SGS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Voor mij lijkt CM7 teveel op stock en dan vind ik bijv lighteningRom of Darky2 weer fijner (CM7 rechtvaardigt voor mij niet de nog in ontwikkeling zijnde functionaliteit tegenover stock).
Tja, dat (extra functionaliteit) is ook niet de doelstelling van cyanogen. De bedoeling is een kale android te geven, zodat je altijd verzekerd zult zijn van updates (zolang je hardware het aan kan). Dat is het basically. Natuurlijk proberen ze wat extra user-friendly tweaks in te bouwen, maar een normaal functionerende android versie heeft prioriteit.
Voor eye-candy (zoals MIUI of Litening) moet je bij andere roms zijn. Maar wat MIUI betreft, het heeft wel dezelfde tekortkomingen (naast dat het closed-source is natuurlijk) als CM7. De een prefereert veel grafische tweaks, de ander houdt van een kale android. Voor mij is op dit moment gewoon stock het aantrekkelijkst dus ik volg de ontwikkeling zijdelings. Maar tegen de tijd dat icecream sandwich uitkomt, ga ik CM draaien ;)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:52:
[...]

Tja, dat (extra functionaliteit) is ook niet de doelstelling van cyanogen. De bedoeling is een kale android te geven, zodat je altijd verzekerd zult zijn van updates (zolang je hardware het aan kan). Dat is het basically. Natuurlijk proberen ze wat extra user-friendly tweaks in te bouwen, maar een normaal functionerende android versie heeft prioriteit.
Voor eye-candy (zoals MIUI of Litening) moet je bij andere roms zijn. Maar wat MIUI betreft, het heeft wel dezelfde tekortkomingen (naast dat het closed-source is natuurlijk) als CM7. De een prefereert veel grafische tweaks, de ander houdt van een kale android. Voor mij is op dit moment gewoon stock het aantrekkelijkst dus ik volg de ontwikkeling zijdelings. Maar tegen de tijd dat icecream sandwich uitkomt, ga ik CM draaien ;)
Juist DIT vind ik zo heerlijk aan de SGS2 i.t.t. de iPhone 8)
De vrijheid die je als gebruiker hebt om gewoon legaal je telefoon naar hartelust op al je wensen af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

MIUI daarintegen bevat zeer veel tweaks en verbeteringen (visueel en functioneel) over CM7 dat ik wel die paar minpunten door de vingers kan zien.

Wat "tweak" je trouwens aan CM7?
Dat zeg ik misschien verkeerd.
Meer instelbaar.

En je vergeet dat er heeeel veeel themes voor zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:56:
[...]

Juist DIT vind ik zo heerlijk aan de SGS2 i.t.t. de iPhone 8)
De vrijheid die je als gebruiker hebt om gewoon legaal je telefoon naar hartelust op al je wensen af te stemmen.
Helemaal mee eens! Heerlijk al die keus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Op verscheidene fora over MIUI staat bij Todo onder andere FM Radio. Aangezien ik die dagelijks gebruik wil ik niet overstappen voordat dat goed is. Alle fora berichten lijken alleen copy pastes van elkaar. Vandaar mijn vraag: weet een van de MIUI gebruikers hier of de FM radio het goed doet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwak schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:17:
Op verscheidene fora over MIUI staat bij Todo onder andere FM Radio. Aangezien ik die dagelijks gebruik wil ik niet overstappen voordat dat goed is. Alle fora berichten lijken alleen copy pastes van elkaar. Vandaar mijn vraag: weet een van de MIUI gebruikers hier of de FM radio het goed doet?
Nog geen ondersteuning voor. Ik luister radio via 3G. (32kbit stream geeft al betere kwaliteit dan FM radio schat ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
BLN is er he? Ik dacht dat er al hevig gediscusseerd werd over deze nieuwe feature!

kernel Ninphetamine-2.0.4.

VillainRom 2.4 heeft die kernel al.

Ik zit op Cognition, kernel geflashd maar BLN werkt nog steeds niet, denk dat DesignGear nog wat moet tweaken ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

lordMocro schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:57:
BLN is er he? Ik dacht dat er al hevig gediscusseerd werd over deze nieuwe feature!

kernel Ninphetamine-2.0.4.

VillainRom 2.4 heeft die kernel al.

Ik zit op Cognition, kernel geflashd maar BLN werkt nog steeds niet, denk dat DesignGear nog wat moet tweaken ofzow.
Je weet dat je nog een extra app moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
kronolith schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

Je weet dat je nog een extra app moet installeren?
Uiteraard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Haha kon zijn van niet ;). Heb er zelf nog geen ervaring mee verder, draai MIUI. Maar lijkt me wel echt handig! In ieder geval een beter alternatief dan NoLed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik heb BLN werkend gekregen met Cognition, het zou ook met andere roms moeten werken met de Nimphetamine kernel.

Ik heb de file gedownload, gerenamed naar update.zip en vervolgens geflashed met de cwm app.

http://forum.xda-develope...p=16250618&postcount=1124

Eindelijk een echte feature erbij. Ik ben blij. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Eens kijken of het ook met MIUI werkt!

edit: Hmmm d'r zit natuurlijk geen CWM in MIUI. Iemand enig idee hoe ik dat er in krijg?

[ Voor 54% gewijzigd door kronolith op 02-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22
je kan hem gewoon flashen vanuit de recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ja, was er inmiddels achter :)! Nu een volgend probleem: zodra recovery begint met het installeren van de package meldt hij dat de "signature verification failed" :P

EDIT: Verificatie uitgezet, hij is geinstalleerd. Kijken of het werkt! :P

[ Voor 18% gewijzigd door kronolith op 02-08-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
kronolith schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:12:
Eens kijken of het ook met MIUI werkt!

edit: Hmmm d'r zit natuurlijk geen CWM in MIUI. Iemand enig idee hoe ik dat er in krijg?
Kan je CWM niet gewoon flashen in recovery?
Klik

Is bij de meeste ROM's gewoon mogelijk.

Edit : Gaat hier ook veel te snel :D

[ Voor 4% gewijzigd door KangaroeHenkie op 02-08-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Heb het inmiddeld op MIUI geinstalleerd gekregen. De app zegt dat de laatste BLN liblights wel gevonden zijn, maar de kernel het nog niet ondersteund. BLN op MIUI laat dus nog even op zich wachten.

Heb geprobeerd deze kernel te flashen, BLN werkt dan wel, MIUI alleen niet meer :P

[ Voor 25% gewijzigd door kronolith op 02-08-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 22-09 09:15
Hmm, net lite'ning 5.0 geïnstalleerd, en het komt erop neer dat ik geen launcher heb. Hij zegt steeds dat het proces van launcher pro beëindigd is. Ik wil best naar een andere launcher, maar hoe krijg ik dit gefixed?

Edit: oke gefixed.

Maar als ik bijv een app wil downloaden uit de market, dan sluit de market zich tijdens het installeren af en blijft de app op 'installeren' staan. Help? 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Hompu op 02-08-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

kronolith schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:42:
Heb het inmiddeld op MIUI geinstalleerd gekregen. De app zegt dat de laatste BLN liblights wel gevonden zijn, maar de kernel het nog niet ondersteund. BLN op MIUI laat dus nog even op zich wachten.

Heb geprobeerd deze kernel te flashen, BLN werkt dan wel, MIUI alleen niet meer :P
MIUI werkt niet met de zelfde kernels als (aangepaste) Samsung roms. Er komt binnenkort een aangepaste l Ninphetamine kernel voor MIUI met BLN ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
@ The Bleeder
Dat had ik ook allebei, FC's met zowel de launcher als de market . Het marketprobleem is op te lossen door de market opnieuw te installeren. Dit moet je niet doen vanuit de market maar je moet aan een losse apk installeren via app manager. Als je er geen kan vinden mag je mij een PM sturen en dan mail je ik je mijn losse market apk. Toen de market het deed kon ik ook het launcher probleem oplossen. Maar dat is bij jou gelukkig niet meer nodig. Als dat gefixed is heb je overigens weer een heerlijke snelle ROM.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:32:
[...]Nog geen ondersteuning voor. Ik luister radio via 3G. (32kbit stream geeft al betere kwaliteit dan FM radio schat ik)
Mijn data abonnement gaat nog niet in dus dat is nog geen optie. Daarnaast is niet overal het internet even snel en stabiel. In de trein is het bereik bijvoorbeeld erg wisselend terwijl ik daar graag radio wil luisteren. En gebruikt 3G ook niet meer stroom dan de FM antenne? Tenslotte vind ik de UI van de radio wel prettig en van internet radio moet ik dat nog zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Kwak op 02-08-2011 22:54 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 20:47

WTM

't zal wel aan mij liggen maar een verbinding in KIES krijg ik niet aan de praat. Heb wel 't idee dat drivers goed geïnstalleerd zijn.

Dus ik dacht nou laat ik Odin maar eens aanzetten en root acces krijgen middels de op XDA genoemde CF methode. Ik zet de sgs2 in debug mode, vervolgens in download, maar hij blijft op downloading staan en Odin ziet 'm niet. Derhalve geen root, geen titanium back-up. Dus dan kan ik 'm ook niet updaten.
Ik zit op KD1 maar wil sowieso van T-mobile crap af. Doorn in m'n oog :-D. In de TS zie ik geen duidelijke tutorials staan m.b.t. sueroneclick / root access verkrijgen. Iemand nog een andere methode dan die XDA CF of wat andere tips die ervoor zorgen dat ik de laatste samsung release (KD6?) op m'n phone kan zetten en alles netjes kan backuppen? (metname EFS schijnt boeiend te zijn :-)).

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Staat Kies uit? Kies + Odin = Problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
TheBleeder schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:05:
Hmm, net lite'ning 5.0 geïnstalleerd, en het komt erop neer dat ik geen launcher heb. Hij zegt steeds dat het proces van launcher pro beëindigd is. Ik wil best naar een andere launcher, maar hoe krijg ik dit gefixed?

Maar als ik bijv een app wil downloaden uit de market, dan sluit de market zich tijdens het installeren af en blijft de app op 'installeren' staan. Help? 8)7
Je moet Titanium Backup openen en helemaal naar beneden scrollen, als het goed is staat er een streep door launcherpro, klik erop en installeer launcherpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Met een geroote foon kan je je simlock verwijderen. Je telefoon moet echter simlock vrij zijn als je wilt rooten/flashen lees ik echter...

Kan je een geroote rom flashen als je je sim nog niet ge-unlocked hebt???

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 20:47

WTM

Cobesz schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:52:
Staat Kies uit? Kies + Odin = Problemen :)
Thanks. Dat was het euvel. Al deed Kies niets, i.c.m. Odin wilde het niet. Odin alleen ging goed.
Kon die PDA (om te rooten van XDA CF methode) wel flashen, alleen kreeg ik vervolgens niet SuperOneClick aan de praat. Dus nog geen root. Grmpf.

Toen dacht ik: WTF wat kan er gebeuren ;-). Mijn S1 flashte ik ook zonder zorgen met Odin, dus heb laatste firmware gedownload en die gewoon geflashed. Draai nu een kwartier KG6. Lijkt goed te werken. Ik had re-partition aan (deed Odin zelf en zag het in tutorial filmpje) wel had ik alle apps er nog wel op. Dacht dat ie helemaal gewiped werd. Naja beter zo :-).

Wil toch nog die backup maken maar goed voorlopig draai ik nu 2.3.4 dat wilde ik. Weet niet of bat. zaken gaan uitmaken, merk ik toch niet daar ik toestel net heb. Ben wel van lelijke t-mobile software en bootscreens af. Nu nog een klepje op de achterkant zonder t-mobile logo en ik ben helemaal blij ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Welke ROM die gebaseerd is op 2.3.4 en een zo 'stock' mogelijk uiterlijk, liefst nog gebaseerd op bijv. de Nexus lijn? Vind heel veel standaard ROM looks nogal kermis, kan me storen aan een lelijke bootloader.

Ik zie de bomen door het bos niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AvWijk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 04:01:
Welke ROM die gebaseerd is op 2.3.4 en een zo 'stock' mogelijk uiterlijk, liefst nog gebaseerd op bijv. de Nexus lijn? Vind heel veel standaard ROM looks nogal kermis, kan me storen aan een lelijke bootloader.

CM7? Dat is "original" android.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-v op 03-08-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyanogenmod 7.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1176411
Die link is voor al je vragen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112916
Hier de rest.

Dit is alleen geen android 2.3.4 maar 2.3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

zAo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

:+

Maar inderdaad: MIUI is een erg compleet geheel wat er gelikt uitziet. Ik wacht nog op de hardware acceleratie, maar ga daarna weer terug naar MIUI.
Ja ik heb het net ook even geflasht, en het ziet er indd erg goed uit. Betreft hardware acceleratie, heb je wel een beetje gelijk ja, het voelt een beetje laggie aan, niet zo happerig als andere roms. Maar dat komt in de toekomst wel goed denk en hoop ik. Ik moet wel even wennen aan de interface.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Audione0 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Ja ik heb het net ook even geflasht, en het ziet er indd erg goed uit. Betreft hardware acceleratie, heb je wel een beetje gelijk ja, het voelt een beetje laggie aan, niet zo happerig als andere roms. Maar dat komt in de toekomst wel goed denk en hoop ik. Ik moet wel even wennen aan de interface.
Hardware acceleratie komt hopelijk met de volgende update naar icecream sandwich. Aangezien het nu niet ingebouwd zit in standaard android en MIUI daarop gebaseerd is, moet je het niet te snel verwachten. Wat betreft de browser, probeer eens Opera of Dolphin. Eén van die twee, of misschien wel beiden, zouden hardware accelerated moeten zijn (naar wat ik begreep), dus die zouden wat 'smoother' moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Ok, dan gaan we die eens proberen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen hier die Cyanogenmod 7 draaien op hun S2, welk modem gebruiken jullie en hoe zijn de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
Af en toe snap ik echt niks van Android. Ik draaide Batista70 en had daar een net standby verbruik op van nog geen 1% per uur. En van de ene op de andere dag is het verbruik flink gestegen tot bijna 2% per uur. Enige wat ik gedaan had was de kernel geupdate naar een nieuwere versie die BLN ondersteunde en de BLN app geïnstalleerd. Daarna toch maar weer de oude kernel terug gezet, maar het verbruik blijft boven de 1% per uur. Blijkbaar is er toch iets blijvend veranderd waardoor het verbruik gestegen is. Dat wordt weer een keer een schone installatie doen met de hoop dat het dan weer beter is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Heb je niet een app die op de achtergrond heel actief is en energie eet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kwak schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:21:
Heb je niet een app die op de achtergrond heel actief is en energie eet?
Nee, heb niets veranderd, behalve toen dus de kernel geupdate en de BLN app geïnstalleerd, verder helemaal niets. Ondertussen gewoon weer terug naar de oudere kernell en BLN app verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:05:
Voor iedereen hier die Cyanogenmod 7 draaien op hun S2, welk modem gebruiken jullie en hoe zijn de bevindingen?
Ik had KG3, vreselijk voor de batterij.... nu KG6, is weer prima. Weet niet hoe dat komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

MetalManic schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:22:
Met een geroote foon kan je je simlock verwijderen. Je telefoon moet echter simlock vrij zijn als je wilt rooten/flashen lees ik echter...

Kan je een geroote rom flashen als je je sim nog niet ge-unlocked hebt???
Als je je SIM kaart niet verwisseld, kan dat gewoon ja. Daarna kun je hem eventueel nog unlocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 22-09 10:05
l3art schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:11:
Af en toe snap ik echt niks van Android. Ik draaide Batista70 en had daar een net standby verbruik op van nog geen 1% per uur. En van de ene op de andere dag is het verbruik flink gestegen tot bijna 2% per uur. Enige wat ik gedaan had was de kernel geupdate naar een nieuwere versie die BLN ondersteunde en de BLN app geïnstalleerd. Daarna toch maar weer de oude kernel terug gezet, maar het verbruik blijft boven de 1% per uur. Blijkbaar is er toch iets blijvend veranderd waardoor het verbruik gestegen is. Dat wordt weer een keer een schone installatie doen met de hoop dat het dan weer beter is.
[Kernel][GPL] Ninphetamine-2.0.5:

2.0.5 Release Edition

Improvements to BLN battery usage.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Is het hier iemand al gelukt om de losse CSC XENKE1 te flashen over een custom firmware of een stock firmware?

Want mij lukt het niet. Ik probeer bijv de KG6 firmware te flashen. Na het flashen , probeer ik via ODIN de losse XENKE1 CSC te flashen, ODIN geeft aan dat alles goed gegaan is en de telefoon reboot zich. Maar de CSC is niet geinstalleerd. Hoe weet ik dit? Heel simpel, de APN werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 22-09 09:15
TheBleeder schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:05:

Ok iig bedankt. Had de market gefixed door vanuit opties>apps>manage apps>market alle updates te verwijderen en het cache leeg te maken.

Launcher had ik goed gekregen door vanaf de pc Go Launcher EX te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
alvv schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:52:
Is het hier iemand al gelukt om de losse CSC XENKE1 te flashen over een custom firmware of een stock firmware?

Want mij lukt het niet. Ik probeer bijv de KG6 firmware te flashen. Na het flashen , probeer ik via ODIN de losse XENKE1 CSC te flashen, ODIN geeft aan dat alles goed gegaan is en de telefoon reboot zich. Maar de CSC is niet geinstalleerd. Hoe weet ik dit? Heel simpel, de APN werkt niet.
Is het dan niet makkelijker om gewoon je internetinstellingen zelf in te voeren? Mijn instellingen (KPN) werkten trouwens out of the box met KG6, terwijl dat officieel een poolse (OXA) CSC heeft. Als je in NL al roaming hebt is het misschien iets lastiger, maar ik neem aan dat elke provider zijn instellingen wel online heeft staan.

Een iets omslachtigere optie is terug flashen naar KE1, dan met het programma APN backup & restore een backup maken van die APN's, rom naar keuze flashen en de APN restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vanmiddag komt mijn SGSII binnen en ik ga er meteen MIUI op flashen. Nu weet ik hou dit op een SGS1 werkt en ik vraag me af of dat op de 2 het zelfde is.

1. Tot 100% laden.
2. Andere kernel flashen met Odin, bv Ninphetamine-2.0.5
3. CWM flashen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118693
4. Wipe data + wipe cache partition
4. MIUI Zip flashen via CWM

Is het toestel al geroot zodra ik Ninphetamine flash? Misschien heeft iemand ergens een guide?

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 04-08-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Jay-v schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:46:
Vanmiddag komt mijn SGSII binnen en ik ga er meteen MIUI op flashen. Nu weet ik hou dit op een SGS1 werkt en ik vraag me af of dat op de 2 het zelfde is.

1. Tot 100% laden.
2. Andere kernel flashen met Odin, bv Ninphetamine-2.0.5
3. CWM flashen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118693
4. Wipe data + wipe cache partition
4. MIUI Zip flashen via CWM

Is het toestel al geroot zodra ik Ninphetamine flash? Misschien heeft iemand ergens een guide?
Volgens mij is de makkelijkste manier om MIUI te installeren:

1. Flash CF-root met odin (maakt niet veel uit welke versie), en daarna heb je root-access en de CWM app in je app-drawer.
2. Download de laatste MIUI en zet de zip op je interne geheugen
3. In CWM app kies je Flash update, en kies de zojuist gedownloade zip.

CWM herstart dan je telefoon naar recovery en flasht MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

gwystyl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:30:
[...]

Volgens mij is de makkelijkste manier om MIUI te installeren:

1. Flash CF-root met odin (maakt niet veel uit welke versie), en daarna heb je root-access en de CWM app in je app-drawer.
2. Download de laatste MIUI en zet de zip op je interne geheugen
3. In CWM app kies je Flash update, en kies de zojuist gedownloade zip.

CWM herstart dan je telefoon naar recovery en flasht MIUI
Thanks, zeer eenvoudig dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

gwystyl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:37:
[...]

Is het dan niet makkelijker om gewoon je internetinstellingen zelf in te voeren? Mijn instellingen (KPN) werkten trouwens out of the box met KG6, terwijl dat officieel een poolse (OXA) CSC heeft. Als je in NL al roaming hebt is het misschien iets lastiger, maar ik neem aan dat elke provider zijn instellingen wel online heeft staan.

Een iets omslachtigere optie is terug flashen naar KE1, dan met het programma APN backup & restore een backup maken van die APN's, rom naar keuze flashen en de APN restoren.
Dat is het probleem, handmatig APN invoeren of via backup terugzetten werken niet.
Alleen roaming aanzetten verhelpt het probleem, maar roaming wil ik niet gebruiken en ik merk dat roaming meer batterij draint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Jay-v schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:34:
[...]

Thanks, zeer eenvoudig dus :).
Lijkt er wel op. Mocht dit niet werken of uitgebreid genoeg zijn, kijk dan gewoon in een TS van waar je MIUI kan downloaden. Daar staat vast bij hoe zij vinden dat het geïnstalleerd moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:23
pfft komend vanaf een SGS 1 is het flashen op een SGS2 echt appeltje-eitje! nóg makkelijker! draai nu MIUI, valt me niets tegen.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
alvv schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:52:

Misschien dat ze je hier kunnen helpen.

PS: Ik heb hier geen ervaring mee...maar moet je de csc niet gelijk met de firmware flashen? Dus pda en phone plus de gewenste csc.

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/8290/odinxm.jpg

Op de manier zoals in het plaatje hierboven.

[ Voor 16% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-08-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Golf2vr6 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

[Kernel][GPL] Ninphetamine-2.0.5:

2.0.5 Release Edition

Improvements to BLN battery usage.
Die heb ik er gisteravond op gezet. En sindsdien in 8 uurtjes tijd 6% er af gedurende de nacht met dataverbinding aan en 3 mailtjes ontvangen... Dat is dus wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Die heb ik er gisteravond op gezet. En sindsdien in 8 uurtjes tijd 6% er af gedurende de nacht met dataverbinding aan en 3 mailtjes ontvangen... Dat is dus wel weer netjes.
Wow dat is een heel netjes verbruik. Ik zit op 3G ongeveer op 3/4% per uur idle. Als KIES release van KG5 niet gaat bevallen dan gaat er hier ook maar eens een andere kernel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is ook helemaal afhankelijk van de ROM die je draait hoor, en hoeveel apps je hebt syncen op de achtergrond. Bij mij synct facebook bijvoorbeeld om de 4 uur ipv elk uur. Ook het de weer widget synct om de 4 uur en de ander om de 12 uur. Kortom ik sync niet heel veel. Maar kernels verschillen inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-09 18:10
Nu heeft is in Litening 5.0 dat overscroll glow-effect er weer uit gehaald... *zucht*
Is er een manier om die er zelf weer in te bouwen eigenlijk? Kan daar niet echt een antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:27:
Nu heeft is in Litening 5.0 dat overscroll glow-effect er weer uit gehaald... *zucht*
Is er een manier om die er zelf weer in te bouwen eigenlijk? Kan daar niet echt een antwoord op vinden.
Met de framework rommelen en zo. Waarmee je dan wel de browser weer traag maakt. Maar "alles kan".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
AzzKickah schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:27:
Tsja, dat overscrolleffect verschilt werkelijk per release per rom. Ik maak me er niet meer druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pred schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:39:
Tsja, dat overscrolleffect verschilt werkelijk per release per rom. Ik maak me er niet meer druk om.
Ben blij dat het weg is. Zou voor mij een reden zijn een Rom niet meer te gebruiken. Ziet er niet uit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 06:50
Brad Pitt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Ben blij dat het weg is. Zou voor mij een reden zijn een Rom niet meer te gebruiken. Ziet er niet uit gewoon.
Gebruik jij nu ook 5.0 en zo ja, bevalt hij? Ik zit nog op 4.2 momenteel

(overigens vind ik de bounce ook mooier dan die overglow)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo SGSII ontvangen, nu aan het laden tot 100% daarna even MIUI proberen te flashen :). Laden duur wel lang......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Fes schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:57:
Gebruik jij nu ook 5.0 en zo ja, bevalt hij? Ik zit nog op 4.2 momenteel
Ja 5.0 draait prima. Maar goed, 4.2 ook, alleen was daar de browser dus borked en ik vind de standaard browser gewoon heel erg fijn werken. Heb ook Dolphin HD er op staan, doet het ook goed natuurlijk.

De Speedmod kernel (niet te undervolten e.d.) heeft eigenlijk gewoon dezelfde drain als met Ninphetamine, iets onder 1% per uur. Scheelt allemaal niets. Welke Rom je ook draait, welke kernel je ook hebt, het draait gewoon goed. In 5.0 zit wel Go Launcher en vind deze wel kicken. Dat themen is wel erg mooi en makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Ja 5.0 draait prima. Maar goed, 4.2 ook, alleen was daar de browser dus borked en ik vind de standaard browser gewoon heel erg fijn werken. Heb ook Dolphin HD er op staan, doet het ook goed natuurlijk.

De Speedmod kernel (niet te undervolten e.d.) heeft eigenlijk gewoon dezelfde drain als met Ninphetamine, iets onder 1% per uur. Scheelt allemaal niets. Welke Rom je ook draait, welke kernel je ook hebt, het draait gewoon goed. In 5.0 zit wel Go Launcher en vind deze wel kicken. Dat themen is wel erg mooi en makkelijk gemaakt.
Ik ben ook van mening dat het allemaal geen verschil maakt welke kernel / fw je gebruikt. Drain blijft gewoon hetzelfde. Toch blijven dagen zoals vandaag (zie screenshot) vervelend. CM7 (dus 2.3.5) met KG6 die het de afgelopen 2 dagen prima deed. (en nee, er draait geen rogue app, en ook na reboot blijft het zo)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q7Lu4.png

edit: En toen was m'n batterij na exact 9 uur plat, waarvan 29 minuutjes actief gebruikt. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik heb dezelfde ervaringen met 5.0. Drain is aanvaardbaar. Het draait soepel. Aanvankelijk wat FC's met de market en de launcher maar dit was eenvoudig op te lossen.

Als browser gebruik ik Firefox met adblock. Deze browser vind ik een prettige interface hebben. Beter dan stock en opera. Dolphin heb ik nog niet gebruikt.

Ik heb de Go Launcher vervangen door ADW Launcher Ex. Er zijn in de market veel themes voor te krijgen. Enige nadeel is dat je geen apps onzichtbaar kan maken in de app drawer. Sommige apps wil ik niet niet freezen, maar ik heb ook weinig zin om te ze zien in de app drawer. Bijvoorbeeld Telefoon of berichten. Die staan gewoon in mijn dock dus hoeven ze geen plek in te nemen in de app drawer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Brad Pitt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Ah thanks voor de info

Ik gebruik zelf sinds Lite'ning 1,5 al Go Launcher. En gebruik eigenlijk ook altijd al Dolphin HD. Voor mij niet veel redenen om te upgraden dus. Undervolten heb ik toch al niet gedaan.

Maar als er ook geen redenen zijn om niet te upgraden, denk ik dat ik het toch maar ga doen binnenkort ;) Ben ik van die overglow af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Met de framework rommelen en zo. Waarmee je dan wel de browser weer traag maakt. Maar "alles kan".
Nee ok, maar er is dus niet een ZIPje waarmee je het via CWM er weer even inbouwt. Jammer.

Dat bounce-effect ziet er niet uit gewoon. Bijna een reden om op 4.1 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
AzzKickah schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Nee ok, maar er is dus niet een ZIPje waarmee je het via CWM er weer even inbouwt. Jammer.

Dat bounce-effect ziet er niet uit gewoon. Bijna een reden om op 4.1 te blijven.
Bounce ziet er niet uit? Die over-glow zul je bedoelen....

:D

Ierdereen zijn smaak, mij maakt het geen drol uit als de browser maar niet laggy is want dat vind ik belangrijk. Jij hebt dus liever over-glow dan een goede stock browser.... maakt mij niet uit maar wees je daar bewust van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
AzzKickah schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:11:

Mee eens, mede daardoor nog steeds bij 4.1
Enne..."overglow"? Hebben we nou nieuw begrip in het leven geroepen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
businka19 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Mee eens, mede daardoor nog steeds bij 4.1

[...]

Een google op "overglow effect" geeft 160.000.000 resultaten. Ik denk het niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwak schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:07:
Ik heb de Go Launcher vervangen door ADW Launcher Ex. Enige nadeel is dat je geen apps onzichtbaar kan maken in de app drawer. Sommige apps wil ik niet niet freezen, maar ik heb ook weinig zin om te ze zien in de app drawer. Bijvoorbeeld Telefoon of berichten. Die staan gewoon in mijn dock dus hoeven ze geen plek in te nemen in de app drawer.
Deze onzichtbaar te maken met ADW is geen enkel probleem. Creëer in je app drawer een custom list (druk op Menu) en kies daarin de apps die je wilt zien. Maak déze app list de default en je bent klaar.

Erg mooi hier aan is ook: stel je maakt een custom Games-apps-list. Die hoef je dus niet te gebruiken als main app list. Je ziet de games nu ook niet constant staan tussen je normale apps. Maar hiermee kan je op je desktop een shortcut aanmaken die als je er op drukt de custom Games drawer opent. Je speelt een spelletje. Drukt erna weer op je app icoon onderaan je homescreen en je vooraf ingestelde "normale" list opent weer. Zo kan je een normale, tools, games, etc. custom app list aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
businka19 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Dat is volgens mij dat effect als je aan het einde van een menu bent. Normaal is dat zoals het in iOS is (een soort overshoot).

Ik zit trouwens nog op KF1 denk ik, batterij gaat een dag mee en pas een keer last van de battery-drain-bug gehad (toen heb ik mij wel verslapen, dat was wel kut). Ik stap pas over als MIUI echt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
@Brad Pitt

Dat is een mooi slimmigheidje. Ik had er nog niet aan gedacht. Maar ik draai het dan ook nog geen 24 uur. Bedankt voor dit lumineuze idee!

[ Voor 4% gewijzigd door Kwak op 04-08-2011 16:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:06:
[...]

Ik ben ook van mening dat het allemaal geen verschil maakt welke kernel / fw je gebruikt. Drain blijft gewoon hetzelfde. Toch blijven dagen zoals vandaag (zie screenshot) vervelend. CM7 (dus 2.3.5) met KG6 die het de afgelopen 2 dagen prima deed. (en nee, er draait geen rogue app, en ook na reboot blijft het zo)
[afbeelding]

edit: En toen was m'n batterij na exact 9 uur plat, waarvan 29 minuutjes actief gebruikt. :>
Uhm, daar is toch echt een app of process aan het werk die je telefoon wakker houdt, dat kan echt niet anders. Ik denk zelf dat je media aan het scannen is gebleven, een bekend probleem met CM. Kun je makkelijk checken met OS Monitor (er is dan een process media-nogwat dat maar actief blijft). Maar, in de volgende nightly hebben ze dat eindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Maks schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:13:
[...]

Dat is volgens mij dat effect als je aan het einde van een menu bent. Normaal is dat zoals het in iOS is (een soort overshoot).

Ik zit trouwens nog op KF1 denk ik, batterij gaat een dag mee en pas een keer last van de battery-drain-bug gehad (toen heb ik mij wel verslapen, dat was wel kut). Ik stap pas over als MIUI echt goed werkt.
Volledig is het het "overscroll glow effect" zoals je dus ook het "overscroll bounce effect" hebt. Maar het is inderdaad precies wat jij zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo MIUI geflashed, stelt inderdaad niets voor :). Zeer tevreden tot nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:26:
[...]

Uhm, daar is toch echt een app of process aan het werk die je telefoon wakker houdt, dat kan echt niet anders. Ik denk zelf dat je media aan het scannen is gebleven, een bekend probleem met CM. Kun je makkelijk checken met OS Monitor (er is dan een process media-nogwat dat maar actief blijft). Maar, in de volgende nightly hebben ze dat eindelijk opgelost.
mwoah... zou kunnen. Al een tijdje geen media-files veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
The_Fes schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:26:
[...]

Volledig is het het "overscroll glow effect" zoals je dus ook het "overscroll bounce effect" hebt. Maar het is inderdaad precies wat jij zegt :)
Exactly, "overglow" is op zichzelf geen begrip vandaar bijbehorende smiley (nog een keer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
businka19 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:16:
[...]

Exactly, "overglow" is op zichzelf geen begrip vandaar bijbehorende smiley (nog een keer :P )
Maar gezien de resultaten op google, ben ik niet de enige die het zo gebruikt ;)

Maar goed, terug naar rooten en custom roms dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
The_Fes schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

Maar gezien de resultaten op google, ben ik niet de enige die het zo gebruikt ;)

Maar goed, terug naar rooten en custom roms dan maar :P
Heb er maar 1 kunnen vinden in dat context :?

Maar idd terug naar On Topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heeft iemand zijn externe SD kaart werkend in MIUI? Mijn PC ziet hem wel als ik de storage mount via USB, in MIUI word hij echter niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Golf2vr6 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:20:
[...]

Bounce ziet er niet uit? Die over-glow zul je bedoelen....

:D

Ierdereen zijn smaak, mij maakt het geen drol uit als de browser maar niet laggy is want dat vind ik belangrijk. Jij hebt dus liever over-glow dan een goede stock browser.... maakt mij niet uit maar wees je daar bewust van.
Alsof ik de stock browser gebruik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:00:
Alsof ik de stock browser gebruik..?
Dan knal je er toch gewoon een Rom op mét glow? Zijn toch allemaal vrijwel eender, al die Roms. Zie probleem niet helemaal. Of CM7, waar iedereen maanden op heeft zitten wachten, kan ook. Is ook helemaal geniaal en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenmaker
  • Laatst online: 22:14

Ik gebruik TOUCH X 3.2 'PERFORMANCE' (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1141201).
Loopt probleemloos en soepel. Is exact wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Sinds vanavond ninphetamine 2.0.5 [kernel] erop geknald in combinatie met Litening Rom 5.0, ik moet zeggen dat het echt heel erg lekker werkt, een uurtje dungeon defenders ermee gespeeld met de cpu op 800 mhz en het werkte geweldig soepel.

Ik haalde op standaard frequenties gemakkelijk 3700 in quadrant (ipv 3200 stock), dat ziet er pretty nice uit.

Morgen eens een dagje test draaien met mn batterij, de laatste keer dat ik mn batterij tot de max liet drainen was op litening rom 4.1, toen haalde ik de 25 uur met best regelmatig gebruik! (Tweakers app checken, whats app, bellen etc)

Nu ga ik dus het volgende doen:

- Van de lader afhalen om 8 uur 's ochtends
- netwerk modus op GSM
- Setcpu op 800 mhz + conservative

Tegen het einde van de dag zal ik de cijfers doorgeven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cobesz op 05-08-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Cobesz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:53:
Sinds vanavond ninphetamine 2.0.5 [kernel] erop geknald in combinatie met Litening Rom 5.0, ik moet zeggen dat het echt heel erg lekker werkt, een uurtje dungeon defenders ermee gespeeld met de cpu op 800 mhz en het werkte geweldig soepel.

- netwerk modus op GSM

Zou je eens kunnen kijken of jouw CPU echt enkel tot 800 schaalt? Bij mij lukte dat namelijk niet en zag ik nog steeds percentages ruim boven de 0 staan bij 1000. Ben benieuwd of dat enkel aan mij lag of dat dat bij iedereen het geval is. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:02
Zo MIUI geflashed, stelt inderdaad niets voor . Zeer tevreden tot nu...
Is dat werkbaar op de s2 nu? ik begreep dat de versie voor de s2 nog alpha status had (de reden dat ik nog even afwacht).
Overigens, ik zie overal dat men cwm v4 gebruikt voor het flashen van o.a miui, is dat perse noodzakelijk? (ik heb mn telefoon voorzien van een root maar verder geen zin om cwm te flashen als het niet perse noodzakelijk is om deze rom te flashen).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
blouweKip schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:54:
[...]

Is dat werkbaar op de s2 nu? ik begreep dat de versie voor de s2 nog alpha status had (de reden dat ik nog even afwacht).
Overigens, ik zie overal dat men cwm v4 gebruikt voor het flashen van o.a miui, is dat perse noodzakelijk? (ik heb mn telefoon voorzien van een root maar verder geen zin om cwm te flashen als het niet perse noodzakelijk is om deze rom te flashen).
Hoe heb je hem geroot? Als je CF-root gebruikt hebt, heb je namelijk ook CWM. Sommige rom-makers brengen .zip bestanden uit die je kan flashen vanuit recovery / CWM app, andere .tar bestanden die je moet flashen met Odin.
Ik weet niet hoe dat met MIUI zit, maar je kan een beetje rondzoeken of je een Odin versie tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Cobesz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:53:

Ik haalde op standaard frequenties gemakkelijk 3700 in quadrant (ipv 3200 stock), dat ziet er pretty nice uit.

Morgen eens een dagje test draaien met mn batterij, de laatste keer dat ik mn batterij tot de max liet drainen was op litening rom 4.1, toen haalde ik de 25 uur met best regelmatig gebruik! (Tweakers app checken, whats app, bellen etc)

Nu ga ik dus het volgende doen:

- netwerk modus op GSM

Ben benieuwd naar je resultaten. Deze setup wilde ik ook dit weekend gaan flashen. keep us posted! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:04:
Ben benieuwd naar je resultaten. Deze setup wilde ik ook dit weekend gaan flashen. keep us posted! :)
Zegt toch allemaal geen r*k? Als je vier uur gaat gamen issie leeg. Als je er niets mee doet haal je een paar dagen. Als je er redelijk enthousiast mee speelt haal je misschien een dag. Is op elke Rom zo, met elke kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Jay-v schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:30:
Heeft iemand zijn externe SD kaart werkend in MIUI? Mijn PC ziet hem wel als ik de storage mount via USB, in MIUI word hij echter niet gezien.
dit is een bekende bug in MIUI even naar de file explorer toe gaan en dan externe SD kaart mapje openen, wss dat hij de kaart dan herkend.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Zo, het kostte even zoeken, maar ik heb de google spreadsheet lijst met programma's/apk's/omschrijving weergevonden.
Gohan040 in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Cust..."
Kan deze in de TS in plaats van de verwijzing naar het script waarbij het helemaal onduidelijk is wat wat doet? Via deze spreadsheet kan je namelijk zelf nakijken of jij het programma wil gebruiken of verwijderen in plaats van dat je dat af laat hangen van iemand die heeft bedacht dat je telefoon best zonder kan.

Lichtelijk gelinkt aan deze spreadsheet icm de SGSII: kan ik een snelkoppeling naar deze spreadsheet maken in Google Documenten? Ik zie op de pagina nergens een linkje naar hoe dat zou moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
BLN kost toch meer energie dan je in eerste instantie zou verwachten/willen.
Had het weer geactiveerd door middel van de app, en toen ging mijn energie verbruik weer een flink stuk omlaag. BLN app weer verwijderd, maar blijkbaar worden alle instellingen dan niet automatisch weer terug gezet, waardoor vannacht de verlichting van de toetsen na een melding constant bleven branden. Kernel wederom opnieuw geflashed, en nu is het energie verbruik weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Twee vragen.

* Ik draai op mijn Chinese telefoon de Ownhere mod (de enige manier om toegang te krijgen tot de Market). Nu komt die geregeld met updates. Als ik die flash, moet ik dan helemaal opnieuw beginnen en alle instellingen en apps opnieuw downloaden? Of gaat dat er lekker overheen?

* De home button brengt mij steevast naar het eerste scherm van mijn desktop. Op mijn HTC Desire was dat anders: altijd het middelste scherm zodat ik naar links kon bladeren voor mijn meestgebruikte apps, en naar rechts voor mijn kalender/taken enz. Is dat ook mogelijk op TouchWiz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan de Rom die je draait. Bepaalde Roms "accepteren" een aangepaste build.prop, andere weer niet. De meer recentere Lite'ning Roms bijvoorbeeld niet waardoor je alsnog gewoon bij scherm "1" uit komt als je een aangepaste build.prop op de telefoon zet. Geheel onnodig en zeer irritant vond ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
bluppfisk schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:17:
Twee vragen.
* De home button brengt mij steevast naar het eerste scherm van mijn desktop. Op mijn HTC Desire was dat anders: altijd het middelste scherm zodat ik naar links kon bladeren voor mijn meestgebruikte apps, en naar rechts voor mijn kalender/taken enz. Is dat ook mogelijk op TouchWiz?
Je zou wel een andere launcher kunnen installeren. Ik gebruik zelf Go Launcher, en die opent standaard op het middelste scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
The_Fes schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Je zou wel een andere launcher kunnen installeren. Ik gebruik zelf Go Launcher, en die opent standaard op het middelste scherm.
Of TW 4.5. Kan je zelf instellen wat je start screen is.

[ Voor 8% gewijzigd door businka19 op 05-08-2011 13:36 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.