Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:27:
[...]

Kijk eens op de forums van xda-developers.com en dan in de sectie van de Galaxy S2.

En gebruik op dat forum en in dit topic op dit forum de zoekfunctie.
Als ik je directe links moet geven moet ik hetzelfde doen, dus kun je mooi zelf zien hoe de zoek-functie werkt ;)

Succes!
Eens, ik zit nu op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1055 , maar waar ik dan moet zoeken is me echt niet duidelijk. Ik moet zeker eerst via odin CMW erop zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hmmm, miui geprobeerd, maar ik had wat problemen met bellen. af en toe kwamen sommige woorden niet door. Nu maar KG6 terug gefashed. Miui zag er wel heerlijk uit!

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:53:
[...]

Eens, ik zit nu op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1055 , maar waar ik dan moet zoeken is me echt niet duidelijk. Ik moet zeker eerst via odin CMW erop zetten of niet?
Dus jij ziet niet rechtsboven onder die Facebook en Twitter-logo's de knop 'Search this Forum' ? :?

Als je Engels niet zo sterk is zoek dan gewoon in dit topic (verrek, alweer rechtsboven ;) ).

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 10-08-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

Dus jij ziet niet rechtsboven onder die Facebook en Twitter-logo's de knop 'Search this Forum' ? :?

Als je Engels niet zo sterk is zoek dan gewoon in dit topic (verrek, alweer rechtsboven ;) ).
Ik denk dat het mij niet echt geholpen heeft dat ik eerst een SGS1 had, aangezien het hier iets anders ging. Maar ik heb nu dus odin erop, en daarbij zit een .pit bestand die ik dus via odin erop moet zetten. Is dit .pit bestand het enig wat ik moet doen en kan ik daarna dan via de sd card miui erop zetten of moet ik nog meer stappen ondernemen. Ik zoek me rot via de functie, maar weet gewoon niet wat belangrijk is of waar ik op moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat het mij niet echt geholpen heeft dat ik eerst een SGS1 had, aangezien het hier iets anders ging. Maar ik heb nu dus odin erop, en daarbij zit een .pit bestand die ik dus via odin erop moet zetten. Is dit .pit bestand het enig wat ik moet doen en kan ik daarna dan via de sd card miui erop zetten of moet ik nog meer stappen ondernemen. Ik zoek me rot via de functie, maar weet gewoon niet wat belangrijk is of waar ik op moet zoeken.
Kijk hier eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

En vanaf nu moet je het toch echt een beetje zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Kijk hier eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

En vanaf nu moet je het toch echt een beetje zelf doen :)
haha ja excuses!! Ik heb dit al gelezen, echter wil ik Miui rom en niet lightning.. Hoe moet het dan? Want bij miui krijg ik geen md5 bij de download file??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

haha ja excuses!! Ik heb dit al gelezen, echter wil ik Miui rom en niet lightning.. Hoe moet het dan? Want bij miui krijg ik geen md5 bij de download file??
En nog een stapje verder dan: zoek naar MIUI in dit topic,

en dan vooral deze post: Jay-v in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Cust..." en degene daar gelijk onder. Dan zou je er uit moeten komen.

Zoals even geleden (vanochtend) hier besproken moet je de PIT file met rust laten. Die zorgt ervoor dat je telefoon opnieuw gepartitioneerd wordt, en als daar wat fout gaat heb je een probleem.
De md5 is leuk, maar niet noodzakelijk om te flashen. Het is vooral een controle om te kijken of je het goede bestand hebt gedownload en of hij compleet is. Een extra check dus om fout flashen tegen te gaan.

Waar heb je op gezocht dat je dat niet terug kan vinden? Het werkt in grote lijnen hetzelfde als bij de SGS, dus zou het volgens mij niet zo moeilijk moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 10-08-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:34:
[...]

En nog een stapje verder dan: zoek naar MIUI in dit topic,

en dan vooral deze post: Jay-v in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Cust..." en degene daar gelijk onder. Dan zou je er uit moeten komen.

Zoals even geleden (vanochtend) hier besproken moet je de PIT file met rust laten. Die zorgt ervoor dat je telefoon opnieuw gepartitioneerd wordt, en als daar wat fout gaat heb je een probleem.
De md5 is leuk, maar niet noodzakelijk om te flashen. Het is vooral een controle om te kijken of je het goede bestand hebt gedownload en of hij compleet is. Een extra check dus om fout flashen tegen te gaan.

Waar heb je op gezocht dat je dat niet terug kan vinden? Het werkt in grote lijnen hetzelfde als bij de SGS, dus zou het volgens mij niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik had CMW er nog niet eens op;) Nogmaals.. het is even geleden dat ik dit gedaan heb. Ga nu MIUI 1.8.5 proberen erop te zetten!
THNX voor de hulp alvast

---EDIT---
loopt als een zonnetje:) Mooi alles erop zetten en kijken hoe hij het blijft doen. Mensen nog tips voor leuke apps?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 00:07 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Gisteren voor het eerst m'n telefoon geflasht naar XXKG5 (2.3.4) en geroot. Titanium Backup Pro aangeschaft en alle bloatware gefreezed. RAM status hangt nu zo'n beetje rond de 230MB(v.d. 837MB). Heb nu ook een hele schone, strakke UI geinstalleerd... ben helemaal tevreden :)

[ Voor 13% gewijzigd door yinx84 op 11-08-2011 08:29 ]

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
yinx84 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:18:
Gisteren voor het eerst m'n telefoon geflasht naar XXKG5 (2.3.4) en geroot. Titanium Backup Pro aangeschaft en alle bloatware gefreezed. RAM status hangt nu zo'n beetje rond de 230MB(v.d. 837MB). Een heerlijk cleane en strakke UI... ben helemaal tevreden :)
Het is wel balen dat als je nu opnieuw flashed, dat je al die Samsung shit weer terug hebt... tenzij je een ROM flashed zonder die apps.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Pred schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:20:
[...]

Het is wel balen dat als je nu opnieuw flashed, dat je al die Samsung shit weer terug hebt... tenzij je een ROM flashed zonder die apps.
Ben eigenlijk niet echt fanatiek met ROMs bezig. Het is mij te doen om de laatste Android releases te hebben zonder op Samsung te hoeven wachten en geen bloatware meer te hebben draaien. Zo vaak ben ik dus niet van plan op de boel op de schop te gooien :) Alleen bij nieuwe, officiele Android versies. Dan is het weer even een kwestie van wat dingetjes aantikken in Titanium Backup Pro.. kan ik mee leven!

• TheFes
  • Laatst online: 16:19
Pred schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:20:
[...]

Als je een no-whipe rom installeerd, dan blijven alle applicaties gewoon gefreezed hoor. Bij elke update van lite'ning blijven al mijn apps gefreezed.

Home Assistant configuratie

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hebben jullie geen last van wegvallende woorden tijdens het bellen met MIUI 1.8.5?

Ik kan er echt niets over vinden. Met iedere andere ROM heb ik er geen last van.

Dit is mijn probleem als ik bijvoorbeeld de voicemail bel:
"Welkom .... voicemail van Hi. Je .... 2 nieuwe berichten" (Puntjes vervangen door "bij" en "hebt") :+

Ik draaide voor het flashen stock KF3. Hier heb ik CF-Root overheen geflashed om CWM te verkrijgen. Daarna gewiped, reset en cache gecleared. ROM op de interne schijf gezet en geflashed vanuit recovery.

Is het nog mogelijk om een ander modem te proberen? Ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op MIUI... :9 Any thoughts?

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:30:
Hebben jullie geen last van wegvallende woorden tijdens het bellen met MIUI 1.8.5?

Ik kan er echt niets over vinden. Met iedere andere ROM heb ik er geen last van.

Dit is mijn probleem als ik bijvoorbeeld de voicemail bel:
"Welkom .... voicemail van Hi. Je .... 2 nieuwe berichten" (Puntjes vervangen door "bij" en "hebt") :+
Nou ik weet de oplossing niet, maar sinds ik MIUI 1.8.5 draai heb ik wel last van een veel slechter geluid/netwerk. Je connect toch naar een externe voicemail service als je voicemail belt? Misschien is je netwerk op zo'n momenten ook wel slecht.. bij mij is het heel random allemaal, ook zelfs met 5 streepjes netwerk vol!

Verwijderd

Is het opneemgeluid van de camera ook op een of andere manier aan te passen?
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:43:
Is het opneemgeluid van de camera ook op een of andere manier aan te passen?
Andere manier dan rooten en verwijderen/renamen bedoel je?

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:48:
[...]

Andere manier dan rooten en verwijderen/renamen bedoel je?
Ja gewoon dat het record geluid van video's beter word zeg maar. Heb al een beetje gezocht gister maar nog niet echt iets gevonden.
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:51:
Ja gewoon dat het record geluid van video's beter word zeg maar. Heb al een beetje gezocht gister maar nog niet echt iets gevonden.
Oh de aangepaste Camera.apk er op zetten bedoel je. Dat kan niet zonder root nee. Je zou wel een andere app uit de Market kunnen proberen voor de lol. Geen idee of dat zin heeft. Maar niet geschoten...

Verwijderd

Ok, ga straks eens aan de slag met root denk ik. :)

Verwijderd

Iemand nog een mooie site met themes voor MIUI?
Ik zoek voornamelijk na een Meego of Symbian theme:)

Verwijderd

Radiodurans schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:58:
[...]

Ik draai hier ook Litening 5.0 met nimph 2.0.5 en het viel mij recentelijk ook al op dat WiFi enorm veel draint. Als ik het 's nachts aan laat staan terwijl ik slaap en dus niets doe met m'n foon is er na een uurtje of 6 ongeveer 20% kwijt. Het maakt niet uit of ik hierbij m'n 2.4 of m'n 5GHz access point gebruik. Met data en wifi uit heb ik maar een paar % drain. Heb net maar alle drie de WiFi apps gefreezed. Morgenvroeg maar weer eens beoordelen. Je bent iig niet alleen ;)
Ik heb die drie apps gefreezed en nu merk ik geen verschil meer met vroeger, dus alles is zoals het hoort.. bedankt voor de tip (van wie hij ook mocht komen...)

Nu heb ik nog een klein "probleemje" (dat overigens met hetgeen hier boven staat niks te maken heeft... )
Vroeger slaagde ik er in supermanager in mijn opstartsound (in /etc) te hernoemen en zo van dat ambetant opstartgeluid af te zijn. Nu slaag ik daar niet meer in, het bestandje lijkt zichzelf steeds terug Poweron.wav te hernoemen. Ook het oggfiletje waar hier al ooit sprake van was kan ik niet hernoemen. Strange dat dat vroeger wel lukte en nu ineens niet meer... Iemand een tip ? Thnx

Verwijderd

Nieuwe MIUI geeft toch wat kuren. Bellen lijkt soms niet helemaal soepel te verlopen, aangezien de connectie met het netwerk soms helemaal wegvalt (voorheen niet zo). Ik hou het even in de gaten. Overigens vraag ik me wel af of dit komt omdat ik de beta versie ipv stable versie erop heb staan. Waar zitten de grote verschillen tussen deze 2? Is er trouwens ook al NL language uit voor 1.8.5 beta?

---EDIT----

NL language al gevonden. Hoe installeer je deze? Via CMW en dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 13:43 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:39:
Nieuwe MIUI geeft toch wat kuren. Bellen lijkt soms niet helemaal soepel te verlopen, aangezien de connectie met het netwerk soms helemaal wegvalt (voorheen niet zo). Ik hou het even in de gaten. Overigens vraag ik me wel af of dit komt omdat ik de beta versie ipv stable versie erop heb staan. Waar zitten de grote verschillen tussen deze 2? Is er trouwens ook al NL language uit voor 1.8.5 beta?

---EDIT----

NL language al gevonden. Hoe installeer je deze? Via CMW en dan?
De stable versie is toch helemaal niet beschikbaar voor de S2 :?

-edit- Maar jij hebt dus vergelijkbare problemen met bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 11-08-2011 13:59 ]

Verwijderd

Hmm ik dacht van wel.. maar kan me vergissen. Tja het lijkt er af en toe wel op. Zojuist had ik weer nergens last van :S.. vage shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57
Afgelopen nacht MIUI er eens op gezet. Blijft erg mooi MIUI, maar er zijn toch een paar dingen die me opvallen wat ik jammer vindt.

- In totaal 20 minuten gebeld, 1 keer gehad dat inderdaad het geluid voor een fractie van een seconde even weg viel. Net alsof er een soort van schakeling (netwerk switch?) gemaakt wordt.
- Bij Whatsapp kan ik niet zelf een notificatie toon invoeren, enige wat ik kan doen is naar het thema menu, maar dan kom ik in het algemene thema menu van de rom.
- Als er een notificatie ringtone wordt ingesteld voor bijv een sms of een mail, dan stel je deze in, en hij wordt ook daadwerkelijk ingesteld. Maar wanneer je weer terug gaat naar de instellingen, dan staat de standaard notificatie ringtone weer ingesteld.
- Je kan niet per persoon een andere ringtone instellen.
- Verbruik lijkt bij mij erg hoog te zijn. Veel awakes met de data verbinding aan. Zonder data verbinding is het gebruik wel weer erg netjes. 1% in 6 uur.
- De camera heeft last van een hele grote roze vlek. Meer dan met andere roms naar mijn idee.

Ik kijk het nog even aan, en anders maak ik een Backup en dan zet ik MIUI er weer een keer op als het nog iets verder ontwikkeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 12-08-2011 10:30 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

l3art schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:09:
Afgelopen nacht MIUI er eens op gezet. Blijft erg mooi MIUI, maar er zijn toch een paar dingen die me opvallen wat ik jammer vindt.

- Als er een notificatie ringtone wordt ingesteld voor bijv een sms of een mail, dan stel je deze in, en hij wordt ook daadwerkelijk ingesteld. Maar wanneer je weer terug gaat naar de instellingen, dan staat de standaard notificatie ringtone weer ingesteld.
bekend probleem met de theme manager volgens mij, dacht dat hier een workaround voor was
- Je kan niet per persoon een andere ringtone instellen.
- Verbruik lijkt bij mij erg hoog te zijn. Veel awakes met de data verbinding aan. Zonder data verbinding is het gebruik wel weer erg netjes. 1% in 6 uur.
Dat komt waarschijnlijk omdat de samsung powersaving opties nog niet geport zijn, als je 2G gebruikt heb je dit probleem niet. Je kan bijvoorbeeld tasker gebruiken om 3G automatisch aan te zetten als je je scherm aanzet

Ik kijk het nog even aan, en anders maak ik een Backup en dan zet ik MIUI er weer een keer op als het nog iets verder ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Thnx dat is in ieder geval iets. Zal eens kijken of ik wat met tasker kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

l3art schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Thnx dat is in ieder geval iets. Zal eens kijken of ik wat met tasker kan :)
Kan misschien ook met juice defender. Geen idee hoe dit werkt, ik gebruik zelf gewoon 2G :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Denk inderdaad dat het ook wel kan met juice defender. Want wil MIUI eigenlijk wel willen blijven gebruiken aangezien het een erg mooie rom is.
De notificatiegeluiden stelt hij wel in. Maar zodra je terug gaat naar de settings lijkt hij het automatisch weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:39:
Vroeger slaagde ik er in supermanager in mijn opstartsound (in /etc) te hernoemen en zo van dat ambetant opstartgeluid af te zijn. Nu slaag ik daar niet meer in, het bestandje lijkt zichzelf steeds terug Poweron.wav te hernoemen. Ook het oggfiletje waar hier al ooit sprake van was kan ik niet hernoemen. Strange dat dat vroeger wel lukte en nu ineens niet meer... Iemand een tip ? Thnx
Gratis app Quick Settings en dan system volume op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:17:
[...]

Gratis app Quick Settings en dan system volume op 0.
Thnx Businka !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zou iemand de apk van de flipclock in de MIUI rom kunnen uploaded? Ben benieuwd of deze ook op de gewone Android versies draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Ik heb voor de SII de SI gehad.
Ik heb toen via de market voodoo sound gekocht.
Helaas krijg ik niet werkend op mijn SII.
Is er al een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen.

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCableguy17 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:51:
Is er al een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen.
Nog niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
naar ander topic

[ Voor 97% gewijzigd door smeijers op 14-08-2011 11:07 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is cognition rom 1.40 uit. Iemand daar ervaring mee ? De moeite waard ?
prettige zondag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Is er ook geen app die vergelijkbaar is met voodoo sound.
Ik wil graag een voller geluid en harder volume op mijn headset

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:28:
Blijkbaar is cognition rom 1.40 uit. Iemand daar ervaring mee ? De moeite waard ?
lijkt stuk soepeler te werken dan stock rom. over battery nog niet veel te zeggen, nog geen dag in gebruik. Verder lijkt alles te werken zoals het moet werken.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me wel op dat op XDA echt veel mensen hun phone bricken....
Veel flashen met verkeerde PIT of gewoon een SGS I rom.
Misschien groot bovenaan het topic zetten?
Ook een idee als iemand de startpost afmaakt?
Ik heb eventueel wel wat tijd voor bepaalde stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:08:
Het is een idee maar wat mij betreft ben je een aardige oetl*l als j een SGS1 rom flasht. Er zijn genoeg duidelijke tutorials te volgen op internet waarin stap voor stap wordt uitgelegd wat te doen (en wat niet) om je telefoon te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:12:
[...]

Het is een idee maar wat mij betreft ben je een aardige oetl*l als j een SGS1 rom flasht. Er zijn genoeg duidelijke tutorials te volgen op internet waarin stap voor stap wordt uitgelegd wat te doen (en wat niet) om je telefoon te flashen.
Ja dat ben je dan ook wel serieus...
Maar niemand verdient het om een 500 euro kostende telefoon tot bierviltje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 10:19
Nop, gaat niet gebeuren in de TS :+ Fout flashen= gewoon niet lezen.

:)
Edit: Onbewust een foutje maken kan altijd..natuurlijk. De personen melden zich dan wel voor een oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 14-08-2011 17:34 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:28:
Ik heb 'm geflasht en even mee gespeeld maar zoals het iedere keer gaat, ik flash iets, zet al mn apps weer terug, customize het uiterlijk en 2 uur later knal ik mn litening-5.0-backup er weer op... Zelfs MIUI moest het ontgelden ;-) (en miui was op mn desire wel mn favo rom samen met insert coin)

[ Voor 6% gewijzigd door MetalManic op 14-08-2011 17:47 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan er nu aan het flashen mis gaan? Echt voor idioten die inderdaad niet goed lezen. Mijn teller staat nu op 98 flashes en hij werkt nog gewoon. Binnenkort mijn Jig binnen.

Ik draai weer litening rom v5.0. Dit is de meest stabiele rom. Ik vind Cyanogenmod zwaar kut en MUI ben ik al helemaal niet over te spreken. Geef mij maar gewoon de stock met Touchwiz. Touchwiz is namelijk vele malen beter dan welke andere interface dan ook. Veel geavanceerder en dergelijke.

Ik heb overigens wel de ninphetamine 2.05 kernel erop zodat bln werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:48:

Ik heb overigens wel de ninphetamine 2.05 kernel erop zodat bln werkt
Wat gebruik jij om BLN te laten werken? Ik wilde BLN control gebruiken maar volgens de beschrijving is die alleen voor de SGSI en niet voor de SGSII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
MetalManic schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:10:
[...]

Wat gebruik jij om BLN te laten werken? Ik wilde BLN control gebruiken maar volgens de beschrijving is die alleen voor de SGSI en niet voor de SGSII
[MOD] BackLight Notifications for Galaxy SII - GT9100

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:07
als je een verkeerde rom flashed kan je via cwm toch gewoon een goede rom flashen weet niet wat je als bricked ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
MetalManic schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:46:
[...]

Ik heb 'm geflasht en even mee gespeeld maar zoals het iedere keer gaat, ik flash iets, zet al mn apps weer terug, customize het uiterlijk en 2 uur later knal ik mn litening-5.0-backup er weer op... Zelfs MIUI moest het ontgelden ;-) (en miui was op mn desire wel mn favo rom samen met insert coin)
Hier ook, alleen keer ik elke keer terug naar CM7. Sinds build 20 is de batterijduur (bij mij) i-di-oot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Sinds ik geen htc magic meer gebruik, dus way back, heb ik geen CM-roms meer gebruikt. Wellicht tijd voor een hernieuwde kennismaking (en dan razendsnel terug naar Litening hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Mijn SGS2 heeft een probleem, hij was doorweekt met mijn zweet (ja echt helemaal doorweekt, vocht achter de lenzen) en wil nu niet meer opstarten :F . Ik heb 'm al eerst een paar uur laten drogen met batterij eruit en toen aan de lader gehangen maar het toestel geeft geen kick.
Zoals iedereen in dit topic heb ik ook een custom ROM erop staan en nu vraag ik mij dus af of dit problemen gaat opleveren met de verzekering. Ja hij start niet meer op, ja het is niet een software gerelateerde fout, maar stel dat ze 'm weer aan de praat krijgen... Heb ik dan nog steeds recht op een gratis gerepareerd/nieuw toestel? Heeft iemand hier ervaring mee of weet er meer van? De verzekering is trouwens Safe en Sure afgesloten.
Iemand anders enig idee of ik de telefoon nu nog kan terugzetten naar de stock ROM en alle sporen naar een custom ROM kan verwijderen? Dit zal vast en zeker onmogelijk zijn zolang het toestel niet opstart?
Nu weer terug naar een HTC Hero... wat een traag beestje vergeleken met de snelheid van de SGS2!
Edit: een jig zal waarschijnlijk ook niks uithalen?

[ Voor 10% gewijzigd door WhiteRaver op 14-08-2011 23:34 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

WhiteRaver schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
Mijn SGS2 heeft een probleem, hij was doorweekt met mijn zweet (ja echt helemaal doorweekt, vocht achter de lenzen) en wil nu niet meer opstarten :F . Ik heb 'm al eerst een paar uur laten drogen met batterij eruit en toen aan de lader gehangen maar het toestel geeft geen kick.
Zoals iedereen in dit topic heb ik ook een custom ROM erop staan en nu vraag ik mij dus af of dit problemen gaat opleveren met de verzekering. Ja hij start niet meer op, ja het is niet een software gerelateerde fout, maar stel dat ze 'm weer aan de praat krijgen... Heb ik dan nog steeds recht op een gratis gerepareerd/nieuw toestel? Heeft iemand hier ervaring mee of weet er meer van? De verzekering is trouwens Safe en Sure afgesloten.
Iemand anders enig idee of ik de telefoon nu nog kan terugzetten naar de stock ROM en alle sporen naar een custom ROM kan verwijderen? Dit zal vast en zeker onmogelijk zijn zolang het toestel niet opstart?
Nu weer terug naar een HTC Hero... wat een traag beestje vergeleken met de snelheid van de SGS2!
Een JIG gaat niks uitmaken, het zal wel duidelijk zijn dat het om vocht schade gaat. Als je verzekering dat dekt wordt dat vergoed. (Garantie is natuurlijk een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Jay-v schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:27:
[...]
Een JIG gaat niks uitmaken, het zal wel duidelijk zijn dat het om vocht schade gaat. Als je verzekering dat dekt wordt dat vergoed. (Garantie is natuurlijk een ander verhaal).
Duidelijk, bedankt. Nu maar eens aanmelden bij de verzekering.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
WhiteRaver schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en onze ervaring is dat toestellen en laptops echt even de tijd nodig hebben om goed te drogen. Hele grote kans dat je toestel na een week/2 weken weer aangaat. Dat zou je wel de kans geven om je JIG te proberen. Het is maar een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
BillSpaarbank schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en onze ervaring is dat toestellen en laptops echt even de tijd nodig hebben om goed te drogen. Hele grote kans dat je toestel na een week/2 weken weer aangaat. Dat zou je wel de kans geven om je JIG te proberen. Het is maar een tip ;)
Maar de kans is toch wel groot dat er dingen kapot zijn hoor. Zo ben ik een keer gaan zwemmen met een LG Viewty, en die ging na een paar dagen wel weer aan. Maar dan wel met een sluitinkje in de koptelefoonaansluiting, waardoor mijn telefoon dacht dat er continu een headset aangesloten was, en de microfoon van de telefoon zelf dus uitgeschakeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
The_Fes schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Maar de kans is toch wel groot dat er dingen kapot zijn hoor. Zo ben ik een keer gaan zwemmen met een LG Viewty, en die ging na een paar dagen wel weer aan. Maar dan wel met een sluitinkje in de koptelefoonaansluiting, waardoor mijn telefoon dacht dat er continu een headset aangesloten was, en de microfoon van de telefoon zelf dus uitgeschakeld werd.
Het klopt helemaal wat je zegt. ik zeg ook niet dat de telefoon 100% gaat werken. maar misschien is hij nog wel te flashen. better safe then sorry zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

BillSpaarbank schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:20:
[...]
Het klopt helemaal wat je zegt. ik zeg ook niet dat de telefoon 100% gaat werken. maar misschien is hij nog wel te flashen. better safe then sorry zeg maar ;)
Hmm, ik heb hem nu al aangemeld bij de verzekering. Nog geen bericht gehad wanneer ze 'm komen halen. Maar wat je zegt heb ik ook wel eens meegemaakt, een aantal dagen laten liggen en dan toch nog opstarten. Nou jah, dan maar hopen dat ze gewoon een nieuw toestel terugsturen en niet moeilijk gaan doen wanneer ze er achter komen dat er een custom ROM op staat.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalManic schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:10:
[...]

Zie de post onder je. Deze dien je te flashen met CWM als update zip via je sd card. Dan moet BLN werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteRaver schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:46:
[...]

Hmm, ik heb hem nu al aangemeld bij de verzekering. Nog geen bericht gehad wanneer ze 'm komen halen. Maar wat je zegt heb ik ook wel eens meegemaakt, een aantal dagen laten liggen en dan toch nog opstarten. Nou jah, dan maar hopen dat ze gewoon een nieuw toestel terugsturen en niet moeilijk gaan doen wanneer ze er achter komen dat er een custom ROM op staat.
Sinds wanneer komen ze hem ophalen? Dat heb ik namelijk nog nooit mee gemaakt. Bon op sturen is meestal genoeg. Ook is het handig dat een vriend van je bijvoorbeeld zegt dat hij jou per ongeluk heeft aangestoten zodat zijn verzekering dan jou telefoon betaald. Zijn premie gaat hier namelijk niet van omhoog (dit is alleen zo bij een auto verzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Sinds wanneer komen ze hem ophalen? Dat heb ik namelijk nog nooit mee gemaakt. Bon op sturen is meestal genoeg. Ook is het handig dat een vriend van je bijvoorbeeld zegt dat hij jou per ongeluk heeft aangestoten zodat zijn verzekering dan jou telefoon betaald. Zijn premie gaat hier namelijk niet van omhoog (dit is alleen zo bij een auto verzekering)
Maar dat heet wel fraude en dat wordt op dit forum niet op prijs gesteld, kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Waarom zou je dat überhaupt doen? Je hebt die verzekering toch? Die maakt het echt niet uit waarom hij gevallen is, of waarom hij zo nat is geworden of whatever. Als jij hem uit je handen laat glippen, of met je telefoon in je zak in het zwembad duikt vergoeden ze dat gewoon hoor. :)

Je moet alleen wel je eigen risico betalen..

BTW. Toen mijn telefoon was gaan zwemmen, werd hij ook opgehaald door de verzekering. Kwamen ze meteen een hele mooie vervangende ouderwetse nokia koelkast brengen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 15-08-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Maar dat heet wel fraude en dat wordt op dit forum niet op prijs gesteld, kan ik me zo voorstellen.
Ik zeg toch dat het kan, ik zeg niet dat men dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Iemand de modaco rom al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik en het werkt echt niet naar behoren. Hij is niet stabiel, reboot om de zoveel tijd automatisch. Echt een drama rom tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ben van MIUI gelijk weer naar Villainrom gegaan, werkt opzich prima maar ik werd zo kriebelig van die lelijk ronde icoontjes in MIUI, kon geen thema vinden dat echt mooi was. Gelukkig is Zeubug er nog voor Villainrom (a)

Dat is voor mij altijd weer de reden dat ik meestal nooit iets theme (ook bij mijn iPhone 3G); als je daar aan begint zal je altijd zelf aan de slag moeten om icoontjes te maken omdat die nooit echt in je thema passen. Veel te veel werk...

[ Voor 5% gewijzigd door Maks op 15-08-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik vind het echt heel lastig om een goeie custom Rom te vinden. MIUI werkt nog niet goed genoeg voor mij en CM7 lijkt ook nog niet geheel af. De rest ligt voor mijn gevoel veel te dicht bij stock.

De aanpassingen die ik zou willen doorvoeren zijn eigenlijk alleen cosmetisch. Een transparante statusbar lijkt me heel erg gaaf, maar die zijn zeldzaam met uitzondering van MIUI en CM7.

Ik kan ze in ieder geval niet vinden. Ik heb er een voor VillianRom gevonden, maar VR lijkt me standaard overclocked. Beetje frustrerend allemaal _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22
BillSpaarbank schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:17:
Ik vind het echt heel lastig om een goeie custom Rom te vinden. MIUI werkt nog niet goed genoeg voor mij en CM7 lijkt ook nog niet geheel af. De rest ligt voor mijn gevoel veel te dicht bij stock.

De aanpassingen die ik zou willen doorvoeren zijn eigenlijk alleen cosmetisch. Een transparante statusbar lijkt me heel erg gaaf, maar die zijn zeldzaam met uitzondering van MIUI en CM7.

Ik kan ze in ieder geval niet vinden. Ik heb er een voor VillianRom gevonden, maar VR lijkt me standaard overclocked. Beetje frustrerend allemaal _O-
Dan installeer je SetCPU op Villain en zorg je er daarmee voor dat hij niet overgeklokt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:47:
[...]

Dan installeer je SetCPU op Villain en zorg je er daarmee voor dat hij niet overgeklokt is?
Dat kan, maar het thema die ik gevonden had, blijkt uiterst instabiel als je de comments leest. Liever klooi ik niet met de CPU-speed. Ik kan het niet onderbouwen, maar dat is gevoelsmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Maks schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:37:
Ben van MIUI gelijk weer naar Villainrom gegaan, werkt opzich prima maar ik werd zo kriebelig van die lelijk ronde icoontjes in MIUI, kon geen thema vinden dat echt mooi was. Gelukkig is Zeubug er nog voor Villainrom (a)

Dat is voor mij altijd weer de reden dat ik meestal nooit iets theme (ook bij mijn iPhone 3G); als je daar aan begint zal je altijd zelf aan de slag moeten om icoontjes te maken omdat die nooit echt in je thema passen. Veel te veel werk...
Je kunt Cognition v1.40 proberen, samen met de mini-theme die op een van de laatste pagina's staat (ge-quote door mij aldaar). Ben op mijn werk en kan niet bij xda, anders had ik wel wat linkjes neergezet. ;)

Cognition heeft net v1.42 uitgebracht zie ik, maar de enige download link is erg traag (45KB/s momenteel). Heb v1.31 en v1.40 van hem gedraaid en ben erg tevreden, zeker in samenwerking met die mini-theme (grotere batterij-indicator en wat kleine dingetjes). Designgears die deze rom maakt heeft een erg goede naam opgebouwd bij de Captivate community, en gaat voor degelijk en minimale opsmuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
BillSpaarbank schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:17:

Kijk eens naar Batista. Dat heeft bijna alles wat jij wil gok ik zo. Plus alle overtollige samsung rommel is er af gehaald (kan je er trouwens wel weer gewoon op zetten).
Tevens kan je natuurlijk zelf een transparante statusbar maken, en nog veel meer in de UOT Kitchen (misschien linkje voor in de TS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:02:
[...]

Kijk eens naar Batista. Dat heeft bijna alles wat jij wil gok ik zo. Plus alle overtollige samsung rommel is er af gehaald (kan je er trouwens wel weer gewoon op zetten).
Tevens kan je natuurlijk zelf een transparante statusbar maken, en nog veel meer in de UOT Kitchen (misschien linkje voor in de TS?)
Thanks for that _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Momenteel heb ik Lite'ning Rom 2.2 op mijn tel staan. Nu wil ik graag updaten naar v5.0. Ik werk zelf met een Mac en draai deze zonder parallels of virtualisatie van Windows. Het vervelende is dat ik steeds de hulp van een ander moet inroepen om mijn telefoon te updaten. Naar aanleiding hiervan, heb ik een paar vragen:

1) Is updaten van de (Lite'ning) rom ook mogelijk op een Mac met behulp van (bijvoorbeeld) Heimdall Suite?

2) Kan het updaten van 2.2 naar 5.0 via de gebruikelijke wijze? Sommige versies van de Lite'ning Rom moeten namelijk via CWM Recovery. Met de gebruikelijke wijze bedoel ik:
stap 1: Odin 1.85 installeren en de Lite'ning Rom uitpakken
stap 2: USB debugging aanzetten
stap 3: Telefoon rebooten in download mode
stap 4: Odin starten
stap 5: Telefoon verbinden via usb met computer
stap 6: Raadplegen of telefoon verbonden is in Odin en vervolgens alles unchecken muv 'Auto Reboot' en 'F.Reset time' om daarna de md5 file te selecteren bij 'PDA'
stap 7: Op Start klikken, zodat Odin de tel flasht en daarna reboot met de beoogde rom.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
As far as I know wordt Odin niet voor niets overal aanbevolen, ik geloof niet dat Heimdall 1.2 de SII wel ondersteunt . Gewone flash met Odin moet gewoon lukken, CWM gebruikt hij alleen voor bugfixes en het staat er duidelijk bij als het voor CWM is. Hij zegt altijd dat updaten vanaf een oude versie van LR kan zonder wipe of iets dergelijks.

Nog een vraag: iemand ervaring met de garantie van Samsung icm Custom Firmware. Ik moet nog even wachten op een JIG, maar mijn camera is nu kapot. Gewoon proberen? Het defect is duidelijk hardware gerelateerd.

Of is er iemand in de omgeving Rotterdam wiens JIG ik even mag lenen? O-)

[ Voor 46% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2011 17:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
^^ph4ge: Ik heb Heimdall 1.3.0 geinstalleerd en ik word er niet veel wijzer van. Daarnaast heb ik ook geen duidelijke tutorial kunnen vinden icm de GS2. Het ziet er dus naar uit dat ik opnieuw de pc van iemand moet lenen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
wilmundo schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:55:
^^ph4ge: Ik heb Heimdall 1.3.0 geinstalleerd en ik word er niet veel wijzer van. Daarnaast heb ik ook geen duidelijke tutorial kunnen vinden icm de GS2. Het ziet er dus naar uit dat ik opnieuw de pc van iemand moet lenen.
Tja, moet je maar geen Apple nemen >:) ;)

Nee, ik kan je niet helpen. Met Odin kan je het iig niet verkeerd doen als je het zo doet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Tja, ik moet even door de zure Apple heenbijten ;(. Ik heb eerder geflasht met Odin en dat ging eigenlijk ontzettend simpel.

Iemand ook enig idee wat de beste 'camerahack' wat betreft geluid is? Nog steeds verbaas ik mij over de uitzonderlijke videokwaliteit van de camera en helaas betreur ik nog steeds dat het geluid van de video ronduit crap is.

Verder ben ik ook benieuwd of het mogelijk is om equalizers in te stellen bij de stock videoplayer van de GS2 (wellicht deel uitmakend van een speciale rom). Het geluid bij het afspelen van bijvoorbeeld mkv's is 'flauw'. Geen helder hoog, geen indrukwekkend laag, geen warm middenbereik. Gewoon flauw. Suggesties? Sta ook open voor andere players, mits deze mkv's ondersteunen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 12:49
Zit nu al een tijdje mee te lezen in dit forum, en het begint toch te kriebelen om naar een custom rom te gaan.
Welke rom werkt het meest volledig in jullie opzicht? Ik zit namelijk flink te twijfelen, ben zeer benieuwd naar MIUI, maar vraag me af of het wel volledig werkt. Heb ook zitten kijken naar de Lite'ning rom, CM7 en Cognition. Ik krijg zelf de indruk dat Lite'ningn en Cognition van de custom roms het meest compleet zijn. Maar zijn er ook nog andere alternatieven?
(Klein vraagje tussendoor; Kan ik vanaf me stock firmware direct met ODIN en USB debugging naar een gerootte rom gaan, of moet ik eerst iets als Clockwork Modrecovery flashen?)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je kunt gewoon meteen via odin je ding doen. Een backup van je gegevens is wel gewenst, zeker als er aangeraden wordt een full wipe te doen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Zojuist de update doorgevoerd van Lite'ning 2.2 naar 5.0 via Odin. Ook heb ik de ninphetamine kernel geflasht (2.0.5) via CWM. Verder BLN pro geïnstalleerd en nu heb ik eindelijk BLN!

Ik verwacht dat ik nu langer doe met mijn accu, aangezien ik niet steeds op m'n scherm hoef te kijken of ik een gemiste oproep/sms/mail/whatsappbericht heb.

[ Voor 43% gewijzigd door wilmundo op 16-08-2011 20:57 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mijn ervaring is dat BLN juist zorgt voor meer energie verbruik. Had meer awakes met BLN dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mijn toestelletje ging helemaal niet meer slapen met BLN geïnstalleerd, permanent 500mhz wake.

Ik heb daarnaast het idee dat Nin 2.02 zo'n 5-10% zuiniger was dan alle versies daarna.

@ instabiliteit van de transparante statusbar in VillainRom: nooit iets van gemerkt. Het is sinds dag 1 eigenlijk m'n daily driver. Momenteel heb ik 2.3 met Nin2.05 lopen. (ik wil geen deodexed browser, tot ze de HW accelleration fixen, is al te vinden in sommige customs)

Wil eigenlijk graag die Jeffry's SpeedFry's kernel proberen, maar laat die nu net erg slecht werken met KG3 en KG5.

VR is standaard trouwens niet overclocked. Er is een optie ingebouwd tot 1600mhz te gaan, maar met CF-root kernels gaat dat niet standaard. Ninphetamine kernels staan ook niet overclocked, maar wel iets overvolted naar mijn idee. Je kan overal 50mV af halen zonder problemen (sommige rapporteren zelfs 100mV en meer). Even SetCPU plukken dus (en op 800mhz vast zetten en je toestel wordt ook niet meer zo warm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
djunicron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 03:11:
@ instabiliteit van de transparante statusbar in VillainRom: nooit iets van gemerkt. Het is sinds dag 1 eigenlijk m'n daily driver. Momenteel heb ik 2.3 met Nin2.05 lopen. (ik wil geen deodexed browser, tot ze de HW accelleration fixen, is al te vinden in sommige customs)

-----

VR is standaard trouwens niet overclocked. Er is een optie ingebouwd tot 1600mhz te gaan, maar met CF-root kernels gaat dat niet standaard. Ninphetamine kernels staan ook niet overclocked, maar wel iets overvolted naar mijn idee. Je kan overal 50mV af halen zonder problemen (sommige rapporteren zelfs 100mV en meer). Even SetCPU plukken dus (en op 800mhz vast zetten en je toestel wordt ook niet meer zo warm.)
Dank voor je aanvulling. Het is dus niet zo als je VR flashed dat de Ninphetamine kernel standaard mee geflashed wordt?

[ Voor 14% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-08-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Hi,

Ik zit op ROM Batista 3.5 met een zeer vreemd en vervelend probleem: de menu-optie om de ringtone voor mijn Gmail-accounts te veranderen ontbreekt. Op mijn HTC Desire ik ga gewoon naar Gmail-Menu-More-Settings-Notification settings-Select ringtone.

Op mijn Galaxy S2 ontbreekt deze menu-optie volledig. Ik kan naar Gmail-Menu-More-Settings-Notification settings, maar het selecteren ringtone en andere e-mail notificatie mogelijkheden zijn er gewoon niet. Ik ben er vrij zeker van dat precies hetzelfde probleem op ROM Litening v5.0 had. Google / XDA search levert niks op.

De E-mail notificatie is nu gelijk aan de sms ringtone en dat is behoorlijk irritant. Weet iemand hoe ik deze kan veranderen of op zijn minst killen (en hoe de desbetreffende menu-opties in het instellingen menu te activeren)? Kijk ik gewoon over een optie heen of is er iets ernstigers aan de hand in mijn ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NtT6 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:40:
Op mijn Galaxy S2 ontbreekt deze menu-optie volledig. Ik kan naar Gmail-Menu-More-Settings-Notification settings, maar het selecteren ringtone en andere e-mail notificatie mogelijkheden zijn er gewoon niet.
Moet het op deze manier doen bij Litening:

Menu / Meer / Instellingen / <druk op betreffende account> / <helemaal onderaan Labels voor meldingen> / Postvak IN / Beltoon

Niet de meest intuitieve plek, maar (hier) kan het op die manier dus wel. Dacht ook dat het "vroeger" makkelijker was hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]djunicron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 03:11: Je kan overal 50mV af halen zonder problemen (sommige rapporteren zelfs 100mV en meer). Even SetCPU plukken dus (en op 800mhz vast zetten en je toestel wordt ook niet meer zo warm.)
Dat is altijd het eerste wat ik doe van ELKE rom (ook standaard) alle vcores met 100Mv naar beneden!
Heb dat dan ook aardig lang uit zitten dokteren wat stabiel was en wat niet (CPU vastzetten op 1 snelheid en dan steeds een stapje lager tot ie vast loopt, dan weer stapje hoger, testen op stabiliteit door verschillende benchmars te draaien/herhalen en dan een dagje mee op pad) als ik dan nog geen vastloper had gehad noteerde ik dat in een online excel bestandje en ging ik een andere snelheid testen op stabieliteit :)

Enkel bij 200Mhz en 500Mhz is er niet te testen met een vaste snelheid want dan komt me toestel niet uit ze slaapstand :P Dus die heb ik gewoon 100mv gezet en toevallig nooit gevolgen gehad, misschien kan daar wel meer af dus!

Die internal voltage heb ik geen idee wat het is mar ook die heb ik overal 100Mhz vanaf gehaald zonder gevolgen (naja langere batterijduur voor me gevoel)...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:58:
Enkel bij 200Mhz en 500Mhz is er niet te testen met een vaste snelheid want dan komt me toestel niet uit ze slaapstand :P Dus die heb ik gewoon 100mv gezet en toevallig nooit gevolgen gehad, misschien kan daar wel meer af dus!
Je kan toch gewoon die snelheid locken als maximale waarde. Dan draai je (weer) een stability tester en kijk je tot hoe ver je komt. Ook gedaan met 200 en 500MHz. "Hier" bleek 200Mhz op 825mV gewoon 100% stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Menu / Meer / Instellingen / <druk op betreffende account> / <helemaal onderaan Labels voor meldingen> / Postvak IN / Beltoon
Duh!!!!!!! 8)7

Enorm bedankt! Het was niet bij me opgekomen om op labels voor meldingen te klikken omdat ik dacht dat het iets met Gmail labels te maken had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
NtT6 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Duh!!!!!!! 8)7

Enorm bedankt! Het was niet bij me opgekomen om op labels voor meldingen te klikken omdat ik dacht dat het iets met Gmail labels te maken had...
Ik heb het met Lite'ning 4.2 precies op de plek staan waar jij het zocht.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28762594/SC20110817-120150.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Fes schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05:
Ik heb het met Lite'ning 4.2 precies op de plek staan waar jij het zocht.
En je draait ook een recente versie van GMail, iets als 2.3.5 zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 14:18
Ik zit er over te denken om mijn toestel een custom rom te geven maar wat ik mij afvroeg is als ik nu een backup maak van mijn toestel met Kies of een andere applicatie uit de store en ik zet deze terug op mijn telefoon nadat ik hem heb voorzien van een nieuwe ROM, heb ik dan al mijn berichten, contacten en savegames, ed weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Brad Pitt schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:07:
[...]

En je draait ook een recente versie van GMail, iets als 2.3.5 zeg maar?
Dan zal het daar wel aan liggen, heb 2.3.4.1

Krijg je daar geen updates van via de market? Ik had bij Gmail zelfs autmatisch bijwerken nog aan staan. Raar dat hij dat niet doet dan.

Ik heb hem nu bij gewerkt, en dan staat het inderdaad op die nieuwe plek.
Moet nu wel de instellingen van Missed It gaan aanpassen, die werkt niet meer met de nieuwe Gmail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:07
zo had al een tijdje cm7 niet geupdate zijn ze weer 8 nightlies en een nieuwe modem verder . Ben wel tevreden laatste tijd. Enige waar ik nog op hoop is dat desktop gpu acceleration nog een keer in alternatieve launchers komt als ik mijn cpu op 800mhz limit dan beginnen de desktop animaties te laggen.

waar stellen julie trouwens de vcore in? Ik zie die optie niet in setcpu

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 17-08-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Toch iets later dan verwacht, maar mijn sgs II is besteld.. natuurlijk houd ik hier alles in de gaten.. en de ontwikkelingen..

Zelf ben ik teveel gewent aan miui.. nu lees ik gemengde verhalen over miui voor de sgsII.. ik was van plan het toestel niet langer dan een uur stock te laten.. want dat is toch echt een no go..

mijn vraag dus.. hoe draait miui voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Miui draait hier nog steeds prima, release van afgelopen vrijdag had wat kleine bugs voor sommige peeps, maar Bmarko (de guy die het port naar gsII) is zeer adequaat en reageert snel, is er vrijwel elke week direct bij met de meest recente versie. Op een paar kinderziekten (langzame bluetooth / afwezige fm radio) en wat minor bugs na ben ik echt supertevreden met miui en is het m'n daily rom geworden.

-edit heb geen last van forced closes, vastlopers, spontane reboots of algehele instabiliteit. Draai hem overigens op max 800 mhz en runt nog steeds supersoepel.

[ Voor 16% gewijzigd door MTDjassen op 17-08-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MTDjassen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:27:
Miui draait hier nog steeds prima, release van afgelopen vrijdag had wat kleine bugs voor sommige peeps, maar Bmarko (de guy die het port naar gsII) is zeer adequaat en reageert snel, is er vrijwel elke week direct bij met de meest recente versie. Op een paar kinderziekten (langzame bluetooth / afwezige fm radio) en wat minor bugs na ben ik echt supertevreden met miui en is het m'n daily rom geworden.

-edit heb geen last van forced closes, vastlopers, spontane reboots of algehele instabiliteit. Draai hem overigens op max 800 mhz en runt nog steeds supersoepel.
+1 zeer tevreden hier. Enige puntje is inderdaad bluetooth maar ik ga er vanuit dat de CM devs daarmee bezig zijn (het is immers het populairste Android toestel). Zodra ze het fixen komt dat ook naar MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
MTDjassen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:27:

Jay-v schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:44:
+1 zeer tevreden hier. Enige puntje is inderdaad bluetooth maar ik ga er vanuit dat de CM devs daarmee bezig zijn (het is immers het populairste Android toestel). Zodra ze het fixen komt dat ook naar MIUI.
Bedankt voor jullie reacties..

Waarom zou je underclocken? is dat nodig voor de batterij? hoelang gaat zijn standaard mee?
Op de sgs I is ook nog steeds geen FM radio.. dus daar is mee te leven..

ben benieuwd wanneer galnet met zijn versie komt.. aangezien zijn source gewoon te bekijken is.. zouden zijn tweaks misschien gemakkelijk voor de sgs II gebruikt kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Ik underclock momenteel gewoon om te proberen of het nog steeds soepel loopt en omdat ik naar lowlands ga morgen, dus voor de batterij. En batterij doe ik maximaal een dag mee maar ik en een vrij hevige gebruiker dus meestal kom ik niet verder dan 7-9 uurtjes helaas. Heb overigens wel het gevoel dat batterij langer meegaat op miui vergelekn me stock/lite'ning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Jay-v schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:44:
[...]

(het is immers het populairste Android toestel).
Als je de populariteit bepaalt aan de hand van hoeveel Custom Roms er uit komen dan denk ik dat de SGSII het aflegt tegen de Sensation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalManic schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Als je de populariteit bepaalt aan de hand van hoeveel Custom Roms er uit komen dan denk ik dat de SGSII het aflegt tegen de Sensation...
Kan er ook aan liggen dat er aan de SGS2 minder hoeft te gebeuren om hem goed te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
MTDjassen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:53:
Ik underclock momenteel gewoon om te proberen of het nog steeds soepel loopt en omdat ik naar lowlands ga morgen, dus voor de batterij. En batterij doe ik maximaal een dag mee maar ik en een vrij hevige gebruiker dus meestal kom ik niet verder dan 7-9 uurtjes helaas. Heb overigens wel het gevoel dat batterij langer meegaat op miui vergelekn me stock/lite'ning.
Wat zijn je meest accu vriendelijke underclock settings tot nu toe? Ik vindt het normaal ook niet nodig maar zit vanaf morgen ook op welbekende camping in Biddinghuizen en zie mezelf al heel snel op zoek zijn naar mobiel oplaadpunt ;)

Even iets anders: gisteren overgestapt naar LR5.0. Even binnen half uurtje weer alle instellingen finetuned naar de wensen en toen kwam het: bootanimation veranderen. Flashen via recovery mocht niet baten dus weer eens advies van AzzKickah opgevolgd, bootanimation.zip in data/local geplaatst (werkte vorige keer prima), reboot - geen verandering. bootanimation.zip in system/media geplaatst nadat ik de oude bootanimation.zip hernoemd heb en verplaatst. Reboot - geen verandering. Nog 1.5u zo bezig geweest met verschillende zip's. De enige actie die resultaat oplevert (niet het gewenste) is als ik in system/media bootsamsung.qmg en bootsamsungloop.qmg hernoem met .bak erachter. Dan wordt bootanimation vervangen door zwarte scherm/niets. Suggesties?
Pagina: 1 ... 20 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.