Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sphere- schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:10:
[...]
Kijken we alleen al naar dit topic met mensen die al wel geinteresseerd zijn in programmeren etc dan lijkt 90% alleen geinteresseerd te zijn in XMBC en zou de interesse al flink dalen als XMBC niet of niet goed kan draaien op de Pi.
OpenElec XBMC werkt al aardig op de Pi dus dat moet geen problemen gaan geven.
http://openelec.tv/compon...irst-arm-device-supported

en ook
nieuws: XBMC geport naar goedkope Raspberry Pi-pc

[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 09-04-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
Ik ben wel bang dat je ook hier straks van die types krijgt die hem voor XBMC hebben gekocht en topics open als: "Help mijn raspberrry Pi doet het niet" en niet heel veel zin hebben zich er echt in te verdiepen.
Prima, dan dumpen ze ze maar op marktplaats en heb ik ook eindelijk een Pi ;)

Als ze een beetje goedkoop worden ga ik denk ik maar een cluster webservers maken :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ben nu bezig met concept maken van de Pirate-PI.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s0lZElPCHtoRbEAZimolQn7C/thumb.jpg
Gebaseerd op de Piratebox

Nog een verder uitzoeken wat beste is voor OS of piratebox of zelf in elkaar sleutelen.
Sowieso nog even kijken wat ik met de storage doe of ik die gewoon op USB laat of via de GPIO wat mogelijk is.

Aantal functies die ik wil zijn:
  • Chat
  • Instant upload
  • Streaming (video/geluid) wat mogelijk is misschien beperken tot aantal users)
  • Zoek functie op file extensions
  • Extra wifi module om te connecten naar wifi netwerk (indien aanwezig) en deze sharing naar de rest)

[ Voor 47% gewijzigd door 42dpi op 09-04-2012 18:20 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mathieu_Hinder schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:22:
Over de launch kan ik echter niet positief zijn. De release was begin (2?) februari, en ondertussen zijn we meer dan een maand verder en heeft niemand hier er eentje in zijn handen gehad.
theMob schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:09:
Tja, de release was op 29 februari. We zijn inderdaad een maand+ verder maar ze hebben wel de hardware tests doorstaan die ze voor de 'developers release' niet nodig dachten te hebben. Door oa alle 'XMBC' gebruikers is het bordje een groot succes maar dit heeft ook tot enige vertraging geleid.
Ik volg de R-Pi al sinds de allereerste dag. En heb de datum al een aantal keer op zien schuiven .....

Eerst was het Q3, toen eind van het jaar, toen 1 november, toen eind december, toen in de loop van januari, 2 februari, eind februarie, launch op 29 februari, en nu begin April is er nog geen enkel bord geleverd.

Ondanks de steeds maar opschuivende release is het niet zo zeer dat, maar meer de beleidsvoering van de foundation waar ik helemaal gek van word.

Tal van beloftes die steeds maar niet nagekomen worden. Als je je beloftes niet na komt, dan verlies je je reputatie/credibility. Ik heb al mijn vertrouwen volledig verloren in deze paar mensen. Die steeds maar denken hun best te doen en het daar door dus goed te doen. (dat zijn de ergste)

Ik heb uiteindelijk wat anders besteld om met ARM systemen in aanraking te komen. Ik hoop in de toekomst terug te komen bij de R-Pi, maar ik zit in de fase van; eerst zien dan geloven.

Ik hoop alleen dat ze niet een al te groot slachtoffer worden van hun eigen succes. Heel veel mensen hebben hun pijlen gericht op ARM en er kunnen echt fantastische dingen onze kant op komen dit jaar. Ben alleen bang dat als ze gigantisch op hun snuffert gaan de gehele communitie die er nu is tegelijk afhaakt en weer naar ION gaan.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Er zijn wel genoeg alternatieve voor Raspberry Pi, maar deze kosten aanzienlijk meer.

BeagleBoard 90$ tot 150$
PandaBoard 180$
Cotton Candy 200$ (nog in ontwikkeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 20:16
Maar bijv. de Pandaboard heeft veel betere specs dan de Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 22:12
Maar de Pandaboard is dan ook weer een stuk duurder dan de Raspberry Pi

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De Carambola is ook wel leuk, basically een openwrt router die makkelijk te hacken is.
TerreurBV schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:04:
[afbeelding]

Nog een verder uitzoeken wat beste is voor OS of piratebox of zelf in elkaar sleutelen.
Sowieso nog even kijken wat ik met de storage doe of ik die gewoon op USB laat of via de GPIO wat mogelijk is.

• Chat
  • Instant upload
  • Extra wifi module om te connecten naar wifi netwerk (indien aanwezig) en deze sharing naar de rest)
De Carambola is misschien hier juist wel ideaal voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
TerreurBV schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:04:
[afbeelding]

• Chat
  • Instant upload
Ik vraag me af of dat gaat lonen. Een OpenWRT-capable wifi-router heb je ook al voor 40-50 euro, voor een RPi + wifi-dongel zal je ongeveer het zelfde kwijt zijn.
Desondanks een tof project om de "omdat het kan"-factor! :Y

Ik zat wat door te klikken en kwam dit tegen: http://www.datenform.de/highscreen.html
Was een stuk makkelijker geweest met een RPi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

mcDavid schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:32:
[...]

Ik vraag me af of dat gaat lonen. Een OpenWRT-capable wifi-router heb je ook al voor 40-50 euro, voor een RPi + wifi-dongel zal je ongeveer het zelfde kwijt zijn.

Ik zat wat door te klikken en kwam dit tegen: http://www.datenform.de/highscreen.html
Een router met openWRT om te sharing moet dan ook beschikken over een USB aansluiting voor opslag wat vaak gelimiteerd is tot 1 en een USB hub werkt niet.

En een router draait geen andere custom OS dan de stock of openWRT, en al niet te spreken over de capaciteit van een router ten opzichte van de RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:13

Garyu

WW

mcDavid schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:32:
[...]

Naja, je hebt nog steeds een flinke batterij nodig om die CRT in leven te houden. Alleen de laptop wordt natuurlijk wel een stuk kleiner :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Wat raden jullie aan?

Prijs inc. Verz Processor Ram Geheugen Aansluiting HDMI Behuizing
Pandaboard 182,- 1.2GHz ARM A9 1GB DDR2 SDHC, 100MBIT, WIFI, Bluetooth, 3USB, Audioout x + DVI
BeagleBoard 145,- 1GHz ARM A8 512MB DDR 4GB MicroSD? MicroSD, 100MBIT, 4USB, Svideo, Audioout x
CuBox 129,- 800 MHz ARMv7 1GB DDR3 2GB MicroSD MicroSD, Gbit, 2USB, Esata, MicroUSB, Infrarood x x

sorry voor het rare tabbeletje.

Ik zit te denken tussen de cubox en beagleboard.. jammere bij de beagleboard is geen infrarood ingebouwd en minder ram..

voordeel cubox is dat infrarood er op zit meer ram en een behuizing die er mooi uitziet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 12-04-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Dennisb1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:59:
Wat raden jullie aan?
Ik zit te denken tussen de cubox en beagleboard.. jammere bij de beagleboard is geen infrarood ingebouwd en minder ram..

voordeel cubox is dat infrarood er op zit meer ram en een behuizing die er mooi uitziet.
Wat wil je ermee doen?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

Dennisb1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:59:
Wat raden jullie aan?

Prijs inc. Verz Processor Ram Geheugen Aansluiting HDMI Behuizing
Pandaboard 182,- 1.2GHz ARM A9 1GB DDR2 SDHC, 100MBIT, WIFI, Bluetooth, 3USB, Audioout x + DVI
BeagleBoard 145,- 1GHz ARM A8 512MB DDR 4GB MicroSD? MicroSD, 100MBIT, 4USB, Svideo, Audioout x
CuBox 129,- 800 MHz ARMv7 1GB DDR3 2GB MicroSD MicroSD, Gbit, 2USB, Esata, MicroUSB, Infrarood x x

sorry voor het rare tabbeletje.

Dit is niet de juiste plek voor deze vraag lijkt me, aangezien we hier in het "Raspberry Pi" topic zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

xmbc, sabnzbd (of nzbget alleen wat ingewikkelder) en sickbeard en couchpotato

en oja een beetje internetten erop (wss flash content o.a)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisb1 op 12-04-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

freekweb schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:27:
[...]

Dit is niet de juiste plek voor deze vraag lijkt me, aangezien we hier in het "Raspberry Pi" topic zitten ;)
raspberry is ook besteld sta in de eerste 1000 serie volgens pre order nummer maar dit duurt me echt telang dit wachten heb er steeds minder hoop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dennisb1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:47:
[...]

raspberry is ook besteld sta in de eerste 1000 serie volgens pre order nummer maar dit duurt me echt telang dit wachten heb er steeds minder hoop in
Volgens wat ik lees (in de officiële blog) zouden ze normaal volgende week door Farnell e.d. moeten verzonden worden.
Een selecte groep devolopers is al gecontacteerd en die krijgen het bordje rechtstreekd via de foundation (denk niet dat er hier onder de gelukkige zitten ?)

Indien je dus vanvoor in de queue bij Farnell staat dan zal je hem waarschijnlijk binnen de 14 dagen ofzo wel hebben. Ben je dat niet dan kan je wss nog wel lang wachten want die niewe batch is nog niet voor morgen denk ik.

Ben er wel niet uit of er nu 2K of 10K bordje in UK zijn want door die verkeerde component die er is opgezet dacht ik niet dat ze al alle 10K in de UK zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Nactive schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:57:
[...]

Volgens wat ik lees (in de officiële blog) zouden ze normaal volgende week door Farnell e.d. moeten verzonden worden.
Een selecte groep devolopers is al gecontacteerd en die krijgen het bordje rechtstreekd via de foundation (denk niet dat er hier onder de gelukkige zitten ?)

Indien je dus vanvoor in de queue bij Farnell staat dan zal je hem waarschijnlijk binnen de 14 dagen ofzo wel hebben. Ben je dat niet dan kan je wss nog wel lang wachten want die niewe batch is nog niet voor morgen denk ik.

Ben er wel niet uit of er nu 2K of 10K bordje in UK zijn want door die verkeerde component die er is opgezet dacht ik niet dat ze al alle 10K in de UK zijn.
Zoiezo hoor ik niet bij de mensen die de eerste keer om 7 uur hebben geprobeerd te bestellen maar paar weken terug toen ik een mail kreeg voor een pre order kon me creditcard gegevens invullen ect

Dus vandaar me vraag welke zal beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:24

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb mijn preorder e-mail ontvangen maar heb besloten te wachten met bestellen tot er een versie met behuizing is (ik weet het, niet echt tweaker minded maar gemak dient de mens O-) ) En voor de mensen die nu aan het wachten zijn, als ik moet gokken zijn farnel en RS erg voorzichtig geweest met het doen van uitgaven om te voorkomen dat ze zometeen opgescheept zitten met 12829734245 van deze computers omdat mensen wel intresse toonden maar uiteindelijk afzien van de koop + dat ze dalijk schadeclaims aan hun broek hebben vanwege geelectrucuteerde mensen & afgefikte huizen :P. Ik ken Farnel niet, maar RS is een zeer bekend bedrijf en die zullen geen loze beloftes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Wat ik begreep ging de CE test voornamelijk over EM straling en gevoeligheid daarvoor. Raak je niet zo snel door geelctrocuteerd hoor.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Raspberry: Testing's done.

Tijdens de tests werd onder andere de invloed van elektromagnetische straling op de ethernetpoort van de Raspberry Pi bekeken. Daarbij dient het apparaatje ondanks de gegenereerde elektromagnetische velden ethernetpakketjes correct af te leveren.

Heeft ook in een Tweakers artikel gestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Armageddon_2k op 13-04-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ryan1981 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:25:
Ik heb mijn preorder e-mail ontvangen maar heb besloten te wachten met bestellen tot er een versie met behuizing is (ik weet het, niet echt tweaker minded maar gemak dient de mens O-) ) En voor de mensen die nu aan het wachten zijn, als ik moet gokken zijn farnel en RS erg voorzichtig geweest met het doen van uitgaven om te voorkomen dat ze zometeen opgescheept zitten met 12829734245 van deze computers omdat mensen wel intresse toonden maar uiteindelijk afzien van de koop + dat ze dalijk schadeclaims aan hun broek hebben vanwege geelectrucuteerde mensen & afgefikte huizen :P. Ik ken Farnel niet, maar RS is een zeer bekend bedrijf en die zullen geen loze beloftes doen.
Whalla een behuizing :-)

http://www.modmypi.com/

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Net even 1 op de pre order gezet. Het ding is bijna even duur als de Pi zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Dacuuu schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:02:
[...]

Net even 1 op de pre order gezet. Het ding is bijna even duur als de Pi zelf :P
Ze gaan die printen met een RepRap, dus het uiteindelijke resultaat zal er een stuk minder gelikt uitzien dan die gerenderde plaatjes. Er worden heel veel cases ontwikkeld en veel ook zullen via spuitgieten gemaakt worden waardoor het resultaat veel mooier zal zijn. Kijk eens naar deze:

http://www.raspberrypi.or...nclude=1&search=3&ret=all

Iedereen zit te wachten op een Pi om de juiste maten te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
Zou wel willen dat er zo een metallic case was die een beetje als een Samsung SSD eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:14
De eerste Pi's worden uitgeleverd en de massaproductie komt op gang. Volgens de site van Pi wordt de backlog eerder ingelopen dan verwacht. Goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

*kijk naar zijn farnell order ID en ziet: 27XXX

Ik begin zelfs te twijfelen of ik hem tegen juli zal hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wouter7 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:
*kijk naar zijn farnell order ID en ziet: 27XXX

Ik begin zelfs te twijfelen of ik hem tegen juli zal hebben :/
16XXX Hier Begin Mei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Heb je al bericht gehad wanneer de levering zal afgehandeld worden of is het een gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wouter7 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:37:
[...]

Heb je al bericht gehad wanneer de levering zal afgehandeld worden of is het een gok?
Na bestelling kreeg ik een mail dat de levering in week 17 plaats zou vinden. Erna vrij snel een mailtje dat het week 20 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
De nummering zal ook niet helemaal kloppen denk ik, want ik heb wel een bestelling en bevestiging maar mijn nummer is 5xxx, dus een stuk lager dan die van jullie, en toch heb ik geen mail met leverings informatie.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Elephtera schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:44:
De nummering zal ook niet helemaal kloppen denk ik, want ik heb wel een bestelling en bevestiging maar mijn nummer is 5xxx, dus een stuk lager dan die van jullie, en toch heb ik geen mail met leverings informatie.
Het is ook koffie dik kijken. Want ze moeten van farnell en RS komen. Dus je moet gewoon een beetje geluk hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

31/03 heb ik een mail gekregen van farnell met een bestel link. Helaas was ik toen met vakantie.
Ik heb pas kunnen pre-orderen maandag (09/04). Dus ik weet dat ik erg laat ben, daarom dat denk ik mijn ID zo hoog ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb ook nog geen melding, en ik heb ORP000095 bij Fanrell.
Maargoed, ik wacht vrolijk af. Heb genoeg andere dingen aan m'n hoofd op dit moment om niet aan de RPI te denken.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BE-Tijntje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Kreeg net mail, maandag is hij er!!!
Dear customer,

As you know, the Raspberry Pi has been required to undergo CE testing prior to sale.

We are pleased to report that the outcome of this testing has been successful, following an accelerated application jointly conducted by the Raspberry Pi Foundation and Farnell element14.

We are despatching your Raspberry Pi now, and it should arrive with you in the next few days, the week commencing Monday 16 April 2012.

Once again, thank you for being heroically patient. We hope you’ll enjoy the limitless computing potential and enjoyment the Raspberry Pi offers.

Farnell element14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
BE-Tijntje schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:13:
Kreeg net mail, maandag is hij er!!!

[...]
Welk order nummer had jij nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BE-Tijntje
Nactive schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:37:
[...]

Welk order nummer had jij nu ?
Waar vind je dat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Die keer dat je uw krediet kaart gegevens moet ingeven heb je een mail gekregen daarin staat:

Your order has been given the following Farnell reference number: ORP007662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:21

NSG

Je weet niks!

Ordernummer is in dit geval niet echt relevant, want ik neem BE-Tijntje, de eerste nacht heeft kunnen bestellen.

Zo is het toch BE-Tijntje? of heb je achteraf ge-preorderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BE-Tijntje
Enes_81 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:12:
Ordernummer is in dit geval niet echt relevant, want ik neem BE-Tijntje, de eerste nacht heeft kunnen bestellen.

Zo is het toch BE-Tijntje? of heb je achteraf ge-preorderd ?
Klopt, eerste nacht besteld met bedrijfsaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook maar gepreorderd, maar ik hoef dus de komende maanden niks te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:36:
Ook maar gepreorderd, maar ik hoef dus de komende maanden niks te verwachten?
Misschien valt het mee aangezien ze gestart zijn. Mogelijk dat de volgende leveringen nu ook versneld gemaakt gaan worden

nieuws: Raspberry Pi begint met uitlevering van bestellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:14
Elephtera schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:44:
Same here; ik heb nummer 2865 maar nog geen bevestiging ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
OK, wie is rwl1978, en waar heeft hij hier nog niet gemeld dat hij zijn raspi heeft? :(
@Raspberry_Pi Whoohoo I just recieved my Raspberry Pi. (Valkenswaard. the Netherlands) http://pic.twitter.com/0YUXOls7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Fire69 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:37:
OK, wie is rwl1978, en waar heeft hij hier nog niet gemeld dat hij zijn raspi heeft? :(

[...]
Waarschijnlijk heeft hij gewoon mazzel gehad. RS heeft ook een webshop online waar een aantal een order hebben kunnen plaatsen.

RS Online melde mij het volgende op 4 april:
Zodra de certificering rond is, ontvangen wij de eerste lading boards. Wij hebben goede hoop dat dit op zeer korte termijn zal zijn.
Onze speciale Raspberry Pi-store gaat dan open voor de eerste groep wachtenden in de rij. Zodra zij hun bestelling geplaatst hebben, krijgt de volgende groep een uitnodiging om de bestelling af te ronden.
Wij verwachten meer ladingen op korte termijn, waarmee wij spoedig aan de enorme vraag naar Rasberry Pi's kunnen voldoen. Uiteraard houden wij u op de hoogte via onze wekelijkse mail en via de veelgestelde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Ziet er wel veelbelovend uit! Ik was nog niet echt op de hoogte!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hier een aardige review: http://www.bit-tech.net/h...4/16/raspberry-pi-review/

Ben benieuwd naar hoe goed/slecht MAME zal draaien op dit bordje, maar waarschijnlijk zal de CPU gewoon te traag zijn voor de wat nieuwere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:27
Mijn Pi is binnen <3 ik moet er voor alleen nog even naar mijn oude werkgever fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk ordernummer had jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er performance verschil zit in het gebruik van verschillende SD kaartjes(Class 1 vs Class 10). Heeft iemand dit al weten te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:21

NSG

Je weet niks!

Mensen, vragen om iemand zijn ordernummer is nergens voor nodig. Ordernummers van de mensen die de eerste nacht hebben kunnen bestellen zijn heel anders als die van de pre-orders voor de volgende batches.

Het duurt nog wel even voor de volgende batch uitgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je dan of je van de Pre Order batche hebt kunnen bestellen of niet? Ik heb wel vrij snel kunnen bestellen?

En ik had ook graag geweten of de Pi genoeg stroom kan leveren aan een 3.5Inch USB hard drive zonder externe stroombron, weet er iemand dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zeker weten van niet :P 2.5 inch schijven trekken soms al teveel stroom. Bestaan er uberhaubt 3.5 inch behuizingen zonder externe adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou eigenlijk gewoon weten of het zou werken met 2.5 of 3.5 inch schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dat is sowieso onmogelijk aangezien 3,5" schijven 12 volt nodig hebben.

Of het met een 2,5" schijf lukt is afhankelijk van watvoor voeding je gebruikt. Als je een telefoonlader (1000mA) gebruikt zal het waarschijnlijk wel goed gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door mcDavid op 17-04-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
mcDavid schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:26:

Of het met een 2,5" schijf lukt is afhankelijk van watvoor voeding je gebruikt. Als je een telefoonlader (1000mA) gebruikt zal het waarschijnlijk wel goed gaan.
Je kan moet een 3,5 inch extern voeden. De meeste externe behuizingen hebben ook een externe voedingskabel.
Daarnaast kan je ook een USB hub gebruiken waarmee je de 2,5 inch kan voeden.
-edit:
@MCdavid, Check!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Jingles op 17-04-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mr.Jingles schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:37:
[...]

Je kan een 3,5 inch ook extern voeden. De meeste externe behuizingen hebben ook een externe voedingskabel.
Daarnaast kan je ook een USB hub gebruiken waarmee je de 2,5 inch kan voeden.
Je "kan" een 3,5" schijf niet extern voeden, je MOET een 3,5" schijf extern voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Op eBay staan al diverse Raspberry's te koop aangenomen en er wordt al meer dan 100 pond op geboden. Zogenaamd van mensen die één te veel hebben ontvangen, maar als je het mij vraagt zijn het ordinaire uitbuiters, anders had men er ook maar 1 besteld :X

[ Voor 32% gewijzigd door Cooler_King op 17-04-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cooler_King schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:48:
Op eBay staan al diverse Raspberry's te koop aangenomen en er wordt al meer dan 100 pond op geboden. Zogenaamd van mensen die één te veel hebben ontvangen, maar als je het mij vraagt zijn het ordinaire uitbuiters, want anders zou men die te veel is niet betaald hebben :X
ZO! rond de €100 :) Ach dit hou je altijd. Niet echt een probleem toch. Je hoeft er geen via ebay te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:50:
[...]

ZO! rond de €100 :) Ach dit hou je altijd. Niet echt een probleem toch. Je hoeft er geen via ebay te kopen :)
Maarjah als ze er geen moesten hebben moesten ze het ook niet kopen.
Doet mij een beetje denken aan festival tickets waar hetzelfde met gebeurd(e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 10-09 21:36
Cooler_King schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:48:
Op eBay staan al diverse Raspberry's te koop aangenomen en er wordt al meer dan 100 pond op geboden. Zogenaamd van mensen die één te veel hebben ontvangen, maar als je het mij vraagt zijn het ordinaire uitbuiters, anders had men er ook maar 1 besteld :X
Dit hou je altijd, schaarste drijft de prijs op, handelaars springen hier handig op in. Ik verdien mijn geld net zo makkelijk door gewoon te werken, ik zie het probleem niet. Uitbuiters zou ik ze helemaal niet noemen, waarschijnlijk hebben ze die prijs gewoon laag gezet maar biedt men er zelf flink al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Voor 100 euro heb je een vergelijkbaar product: http://www.zdnet.com/phot...five-alternatives/6351193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

HPR heeft een podcast gereleased ism een nederlander die het e.e.a. uitlegt m.b.t. de GPIO etc mogelijkheden welke standaard bij de RPi worden geleverd. _/-\o_

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
WeaZuL schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:07:
HPR heeft een podcast gereleased ism een nederlander die het e.e.a. uitlegt m.b.t. de GPIO etc mogelijkheden welke standaard bij de RPi worden geleverd. _/-\o_
welke wat? Oh, die standaard bij de RPi geleverd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
mcDavid schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:26:

Je kan maximaal iets van 150mA via de USB poort van het bordje af trekken, dus een muis en een toetsenbord. Als je meer trekt klapt de polyfuse eruit. Je moet dus voor alles dat serieus stroom trekt een powered hub gebruiken, inclusief 2,5" schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Bericht van farnell/element14 vanop de rasbperry site:
We now have in excess of 100,000 confirmed orders for the Raspberry Pi globally and can confirm that everyone who ordered before 18th April (i.e. today!) will definitely receive their Raspberry Pi before the end of June 2012, whatever your existing order confirmation says!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Is er ook zicht op een datum waarop de verkoop gewoon open gaat.
Ik heb tot nu toe alleen aan kunnen geven dat ik interesse heb in een R-PI :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankivo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:23:
Is er ook zicht op een datum waarop de verkoop gewoon open gaat.
Ik heb tot nu toe alleen aan kunnen geven dat ik interesse heb in een R-PI :/
Even het andere Topic ook gaan bekijken :)
Verwijderd in "Raspberry Pi: aankoop&levering"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Ik heb nog niet besteld, dus dat antwoord gaat volgens mij niet op.
Correct me if I'm wrong.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten wat er in die specifieke post staat, gaat dat hele topic over de aankoop en levering van de Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankivo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:48:
[...]

Ik heb nog niet besteld, dus dat antwoord gaat volgens mij niet op.
Correct me if I'm wrong.
Dat begrijp ik maar je wilt weten wanneer de verkoop start. Die info staat dus in dat topic en zoals je kunt lezen kun je alleen maar inschrijven en wordt deze met een paar maanden geleverd. Meer mogelijkheden zijn er dus niet voor dit moment. Mocht dit veranderen dan zul je dat ook in dat topic terugvinden.

Wil je hem zeker zo snel mogelijk willen hebben dan nu inschrijven.
Heb je geen haast verder dan kun je wachten op de normale verkoop als zal dat dat nog wel een tijdje duren aangezien ze erg veel orders hebben gekregen en huidge bestellingen waarschijnlijk voor eind juni geleverd gaan worden maar dat kan zo weer veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 20-04-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
MikeOO schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:43:
[...]

Dat begrijp ik maar je wilt weten wanneer de verkoop start. Die info staat dus in dat topic en zoals je kunt lezen kun je alleen maar inschrijven en wordt deze met een paar maanden geleverd. Meer mogelijkheden zijn er dus niet voor dit moment. Mocht dit veranderen dan zul je dat ook in dat topic terugvinden.

Wil je hem zeker zo snel mogelijk willen hebben dan nu inschrijven.
Heb je geen haast verder dan kun je wachten op de normale verkoop als zal dat dat nog wel een tijdje duren aangezien ze erg veel orders hebben gekregen en huidge bestellingen waarschijnlijk voor eind juni geleverd gaan worden maar dat kan zo weer veranderen.
Ik heb me meteen op de eerste dag opgegeven.
Sowieso zit er weinig anders op dan geduld hebben, maar ik was benieuwd of er een beetje schok in de zaak zit :P

Bedankt voor de info iig :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn alternatieven die goedkoper zijn en sneller en meer ram. ;)

Koop een chinees tablet van 50 euro met allwinner A10 cpu en je hebt je mini pc al met behuizing en lcd erop en eraan. Ubuntu werkt daar ook gewoon op(zijn er nog mee bezig, maar boot al wel goed), maar ook android. Leuke GPU zit erbij, krijgt dus veel meer voor je geld dan bij de RPI.
http://www.cnx-software.c...d-mele-a1000-set-top-box/

Hier op tweakers moet toch ook wel genoeg kennis zijn om batch arm bordjes te maken zoals ik al maanden terug keertje liet weten dat het helemaal niet zo gek lastig is om dit te maken. Als je weet waar de jongens van RPI vandaan komen weet je dat het gewoon hobbyisten zijn die ook maar wat hebben aangeleerd met veel vallen en opstaan.

Waar werd toen zo goed als voor gek uitgemaakt. :P

Ondertussen heb ik al weer meerdere product ontwikkeld en afgerond en jullie wachten nog op eerste printjes. :D

Is trouwens wel lekker winst maken voor RS en farnell, 350K aanmeldingen, 35 dollar voor alleen het printje met oude cpu en maar 256MB ram.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
mad_max234 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:27:

Is trouwens wel lekker winst maken voor RS en farnell, 350K aanmeldingen, 35 dollar voor alleen het printje met oude cpu en maar 256MB ram.
ff simpel gerekend: 350.000x 35 dollar = 12.25 miljoen!!! das aardig snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
megadoom schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:43:
[...]

ff simpel gerekend: 350.000x 35 dollar = 12.25 miljoen!!! das aardig snel
Da's omzet, als ik heel positief reken, deel je dat door 10...
Als je dan kijkt dat ze dat ws delen met RS/Farnell en dan gaat er toch weinig geld terug het project in.
Overigens was de RPI niets zonder ondersteuning vanuit broadcom, via OSS ga je niet middels reverse engineering op deze performance uitkomen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Zijn alternatieven die goedkoper zijn en sneller en meer ram. ;)

Koop een chinees tablet van 50 euro met allwinner A10 cpu en je hebt je mini pc al met behuizing en lcd erop en eraan. ...
Ik denk dat velen onder ons er toch wat meer mee willen doen dan een kant en klare OS op plaatsen. Vanaf dat je begint te spelen met andere bootloaders, heb je graag toch een backup mogelijkheid hier en daar. Als er iets fout loopt bij het plaatsen van een nieuwe bootloader, is je toestel gebricked en kan je naar heel wat minder aangename methodes op zoek om hem terug werkende te krijgen.

De raspberry pi kan de bootloader van de SD kaart halen, zodat je altijd wel veilig zit. En bijvoorbeeld een Friendly ARM bordje heeft een alternatieve 'bootloader' in een ander stukje geheugen steken. Bij een tablet zijn die dingen er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik denk dat dit inderdaad te weinig wordt besproken.. Hoewel 35 dollar natuurlijk heel weinig geld is, is de cpu inmiddels alweer achterhaald en is hij eigenlijk te traag voor normaal gebruik. Programma's opstarten duurt lang (lichte browser bv. 12 seconden aldus bit-tech). Ik zat zelf te denken aan MAME, maar mn gezonde verstand zegt dat dit onbegonnen werk is. Hij moet het dus echt van de gpu hebben i.p.v. cpu, waardoor XBMC dan wel weer aardig werkt erop.

Wellicht kunnen de mensen die er al een hebben eens wat benchmarks draaien zodat we inzicht krijgen in de daadwerkelijke kracht/bruikbaarheid van het dingetje (bv. t.o.v. Atom cpu's).
Koop een chinees tablet van 50 euro met allwinner A10 cpu en je hebt je mini pc al met behuizing en lcd erop en eraan.
Beetje OT, maar voor 50 euro heb je geen A10 tablet volgens mij. Die intertoys tablet van 99 euro is wel ook A10?

[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 20-04-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Ondertussen heb ik al weer meerdere product ontwikkeld en afgerond en jullie wachten nog op eerste printjes. :D
Care to share? Ben wel benieuwd als jij iets beters/snellers weet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn hele andere producten dan RPI, aquarium controller met verschillende hoge impedance analoog circuit en atxmega 32Mhz als brein. Draadloos communicatie met de controller units, etc. Totaal iets anders dan ARM bordje, maar blijft allemaal een pot nat, datsheet lezen en aansluiten volgens specificaties. :D

Maar zoveel stelt het niet voor bijna alles zit als standaard in de chip en hoeft alleen maar volgens specificaties naar buiten gebracht te worden.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Cooler_King schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad te weinig wordt besproken.. Hoewel 35 dollar natuurlijk heel weinig geld is, is de cpu inmiddels alweer achterhaald en is hij eigenlijk te traag voor normaal gebruik. Programma's opstarten duurt lang (lichte browser bv. 12 seconden aldus bit-tech). Ik zat zelf te denken aan MAME, maar mn gezonde verstand zegt dat dit onbegonnen werk is. Hij moet het dus echt van de gpu hebben i.p.v. cpu, waardoor XBMC dan wel weer aardig werkt erop.

Wellicht kunnen de mensen die er al een hebben eens wat benchmarks draaien zodat we inzicht krijgen in de daadwerkelijke kracht/bruikbaarheid van het dingetje (bv. t.o.v. Atom cpu's).

[...]

Beetje OT, maar voor 50 euro heb je geen A10 tablet volgens mij. Die intertoys tablet van 99 euro is wel ook A10?
Zit intertoys ook in china? Ik zeg toch duidelijk chinezen tablets. Mara ook in nedreland heb je al tablet voor 69 euro, zie Dixons(geen idee wat erin zit). En goedkope yarvik met A10 erin kost je 85 euro bij Mycom, en dat allemaal in Nederland en niet in het goedkope China. Daar is het nog stukje goedkoper, die zijn hier niet eens te koop. ;)

EN je kan wellicht ook alleen pcb kopen als je beetje zoekt, allwinner A10 soc kost 7 dollar per stuk(bij grote afnamen, niet als je er eentje koopt), als het goed is komt er binnen kort een nieuwe versie uit van de A10 en die gaat 4,95 dollar kosten.

Edit/
Was niet dixons maar kijkshop. :)
Linkje

En Archos heeft aangeven dit jaar 50 euro tablets te introduceren, gewoon in Nederland dus. ;)
Phalox schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat velen onder ons er toch wat meer mee willen doen dan een kant en klare OS op plaatsen. Vanaf dat je begint te spelen met andere bootloaders, heb je graag toch een backup mogelijkheid hier en daar. Als er iets fout loopt bij het plaatsen van een nieuwe bootloader, is je toestel gebricked en kan je naar heel wat minder aangename methodes op zoek om hem terug werkende te krijgen.

De raspberry pi kan de bootloader van de SD kaart halen, zodat je altijd wel veilig zit. En bijvoorbeeld een Friendly ARM bordje heeft een alternatieve 'bootloader' in een ander stukje geheugen steken. Bij een tablet zijn die dingen er niet...
Je kan met allwinner meer dan met de oude arm11 core, al is het maar dat die twee of drie keer zo snel is en potentie dus veel hoger ligt.

Je kan met je jtag programmer gewoon cortex A8 chip programmeren, zie niet in wat daar zo onaangenaam aan is, want zo programmeer ik meestal mijn chips. En bootloader kan je er ook gewoon inzetten via programmer en dan kan je aanpassen zodat je via elke weg je firmware kan update(USB, serial, i2c, ethernet, etc), en natuurlijk zal bootloader nooit verwijderen als je aan de slag gaat met programma data zoals ubuntu. Zolang je via bootloader werkt kan die nooit verwijderen, allene als je via programmer de chip programmeert kan je bootloader aanpassen.

En dat bootloader kan in elke cortex chip, is standaard functie! Allwinner heeft gewoon mogelijkheid voor bootlader erin te zetten, zit er standaard ook al in bij mijn tablet anders pakt die geen roms aan via usb.

[ Voor 41% gewijzigd door mad_max234 op 20-04-2012 13:46 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Cooler_King schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:08:
[...]

[...]

Maar daar is het eigenlijk ook niet voor bedoeld >:) het is bedoelt om mensen meer te laten programmeren en kennis van computers op te laten doen. Het is niet de bedoeling dat je er iets opknalt zoals MAME en dan vervolgens achter je monitor plakt (rent hard weg :X ). Het is meer de bedoeling dat je zelf MAME gaat optimaliseren zodat het er wel opdraait.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_gadget op 20-04-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 12:24

Ryan1981

Je ne sais pas

Het interessante van de RPI is volgens mij ook de grote intresse & support die er verwacht wordt. Dat moet je bij die chinese tablets nog maar afwachten.

Ik zou als foundation maar effe claimen: There Is an RBP for that :P

[ Voor 19% gewijzigd door Ryan1981 op 20-04-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Precies het is de "hackability" en de community die een product als dit succesvol maken. De arduino is ook niet het meest krachtige of goedkoopste microcontroller-board. Het succes schuilt 'm in het feit dat het makkelijk aan te sturen is en dat er honderdduizenden youtube-filmpjes bestaan van toffe dingen die ermee gemaakt kunnen worden.

Vergelijking met een tablet slaat dan ook helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ryan1981 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:26:
Het interessante van de RPI is volgens mij ook de grote intresse & support die er verwacht wordt. Dat moet je bij die chinese tablets nog maar afwachten.

Ik zou als foundation maar effe claimen: There Is an RBP for that :P
Daar heb je gelijk in, een goede community geeft ook echt een meerwaarde aan een product. Maar als je op de tablet gewoon android knalt(of erop laat staan) heb je gewoon full support van google(niet officieel natuurlijk, maar updates kan je gewoon gebruiken). Dan kan je alles wat RPI ook kan en beter, zo goed als alle apps werken erop. En is allemaal al getest en al, alles wat je nodig heb staat al op je te wachten bij google of een van de vele aangepaste roms(let op drivers) die er al gemaakt zijn.

vergeet ook niet dat allwinner een relatief goede GPU heeft, zelfde als in de Samsung SIII komt(althans dat zijn de laatste geruchten) om maar even vergelijking materiaal erbij te pakken.

En printjes hebben al accu voor backup power(UPS) of mobile gebruik, afhankelijk waarvoor je het printje gaat gebruiken.

@mcDavid
Tablet is niks anders dan RPI in behuizing en zo, of RPI is niks ander dan tablet zonder behuizing en zo. ;)

Je kan printje er zo uithalen en dan is het een pot nat, beide arm printjes waar je in principe hetzelfde mee kan doen.

Kijk dit zit er in een qware tablet, gewoon RPI-achtig printje. (En ook in de yarvik tab220)
Alleen zit hier dan wifi op ipv eternet, min HDMI en Mini USB. En natuurlijk paar GB aan flash wat niet op de RPI zit. ;)
http://dl.dropbox.com/u/58154515/qw_binnenkant_comp.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door mad_max234 op 20-04-2012 16:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Android kan je toch niet vergelijken met Debian (wat momenteel draait op Raspberry PI)?. Android heeft op de kernel na niets te maken met Linux. Ik wordt helemaal enthousiast als ik de terminal zie: http://youtu.be/U0QojdnF9EQ

Het is gewoon een volwaardige computer wat bijna geen stroom verbuikt, perfect voor server doeleinden waarvoor je niet veel CPU power voor nodig hebt.

Ik ga dat ding gebruiken voor interne cardsharing wat nu gedaan wordt door de laptop. Het zou toch mooi zijn als ik mijn laptop kon vervangen door een apparaat als de raspberry?

[ Voor 19% gewijzigd door magnifor op 20-04-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
mad_max234 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:25:

@mcDavid
Tablet is niks anders dan RPI in behuizing en zo, of RPI is niks ander dan tablet zonder behuizing en zo. ;)

Je kan printje er zo uithalen en dan is het een pot nat, beide arm printjes waar je in principe hetzelfde mee kan doen.

Kijk dit zit er in een qware tablet, gewoon RPI-achtig printje. (En ook in de yarvik tab220)
Alleen zit hier dan wifi op ipv eternet, min HDMI en Mini USB. En natuurlijk paar GB aan flash wat niet op de RPI zit. ;)
http://dl.dropbox.com/u/58154515/qw_binnenkant_comp.jpg
Ja leuk plaatje, maar ik zie géén GPIO headers, géén COM-poort, géén SD-card sleuf, en vooral géén 100.000 youtubefilmpjes met hackvoorbeelden.

Op papier zijn de specs misschien beter, maar de bruikbaarheid voor hackdoeleinden is gewoon zéér marginaal in vergelijking met een RPi.

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 20-04-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Android heeft toch wel redelijk veel te maken met linux tbh.

Programmas lenen zich uitstekend om te porten naar Android (omdat Android net bijna linux is).

De GUI is misschien anders, en je gebruikt het niet zoals je een gewone server gebruikt maar achter liggend is het toch redelijk veel linux.

(Dit is wel mijn bescheiden mening ben zeker geen Android of linux specialist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Apps voor Android worden gemaakt in Java dus niet Linux specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dat je geen linux of android specialist bent is wel duidelijk, Android is toch wel heel erg anders dan "standaard" linux, ondanks dat ze de kernel delen. "Linux" op de PC is namelijk een groot geheel, de kernel, core utils, en een heleboel paketten en depencencies/libraries. Voor zover ik het begrepen heb is android een linux kernel, met daar bovenop een java interpreter, waar eigenlijk het echte OS op draait. :)

Qua telefoon OSen zit Nokia's doodverklaarde Maemo op de N900 nog het meest in de buurt van echt linux, maar dan nog zit je met het probleem van processor architecturen, je kan niet zomaar een x86(_64?) app poorten naar een ARM architectuur.

Maarreh..raspberry pi dus. Da's wel Linux, maar nog steeds ARM architectuur. Gelukkig heeft Debian een prima ARM repository waar al erg veel applicaties in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Voor de duidelijkheid je kan ook in C/C++ programmeren op Android (zie maar is http://developer.android.com/sdk/ndk/index.html).
Zo kan je perfect andere code die gebruikt worden op een standaard Linux distributie crosscompileren naar Android (het is wel meestal iets ingewikkelder dan dit maar het is zeker mogelijk (en wordt zeer veel gedaan!)).

Mijn punt is dat bijvoorbeeld FFmpeg een groot opensourceproject voor video's te decoderen, ook perfect op Android kan draaien (en dit ook gebeurd). FFmpeg kan ook gewoon voor de PI gecompileerd worden, en dan zal dat daar (mss niet optimaal) werken.

Dus op dat vlak zie ik dat Android toch nog redelijk hard linux is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nactive op 20-04-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Moah, dan verschillen onze definities denk ik, wat betreft "uitstekend te poorten" :).

FFMpeg zit trouwens gewoon in de Debian ARM repositories die ik net noemde: http://packages.debian.org/lenny/arm/ffmpeg/filelist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ffmpeg op mijn galaxy S2 draaien, dus ja, het kan zeker.

Op een tablet waar ik vorig jaar veel op aan het ontwikkelen was, had ik ook een behoorlijk uitgebreide linux userland install gezet. Terwijl er gewoon android 2.2 op draaide.

Het wordt natuurlijk wat anders als je GUI applicaties wilt gaan draaien, alhoewel daar in theorie ook nog wel wat op te verzinnen moet zijn als je het persé zou willen.

[edit] If you can think of it: https://github.com/tmzt/androix/wiki

[ Voor 7% gewijzigd door brama op 20-04-2012 20:04 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

citruspers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:22:
Android is toch wel heel erg anders dan "standaard" linux, ondanks dat ze de kernel delen. "Linux" op de PC is namelijk een groot geheel, de kernel, core utils, en een heleboel paketten en depencencies/libraries. Voor zover ik het begrepen heb is android een linux kernel, met daar bovenop een java interpreter, waar eigenlijk het echte OS op draait. :)
Natuurlijk delen ze de kernel. Die kernel, heeft net als bij elke reguliere x86 distro, een heleboel userland tools nodig. Die heeft Android evengoed nodig. Dat hoeven niet noodzakelijk Linux tools te zijn; de C library zou van een of andere BSD afkomstig zijn, en Google heeft sommige dingen blijkbaar ook zelf herschreven/geschreven. Dat maakt het niet noodzakelijk Android. Zeker niet als ze 't zelf niet hebben geschreven. Alle hardwaredrivers? Dat zijn gewoon Linux-drivers. Die maken namelijk deel uit van de kernel. Het blijft Linux. GNU/Linux is het evenwel niet - en dat is wat 99% van de Linux-distro's wel zijn.

Android is ongetwijfeld diepgaander dan gewoon een schil, maar in essentie is het dat wel. Wat jij doet als gewone gebruiker is gewoon via een GUI werken (en héél soms via een CLI, als je hackt). Het is niet omdat jij nergens een Linux bootsequentie bespeurt dat het ineens 'geen Linux' meer is. Linux is inderdaad op zich gewoon een kernel, maar een kernel kan geen volwaardig OS ondersteunen zonder userland. En die userland is echt niet 100% Android ;). Is Android een 'volwaardige' Linux, als in 'GNU/Linux'? Nee, zeker niet. Maar het is weldegelijk een Linux kernel, hoe de userland er ook uit ziet.
Maar dan nog zit je met het probleem van processor architecturen, je kan niet zomaar een x86(_64?) app poorten naar een ARM architectuur.
De Linux-kernel en heel wat userland tools kunnen anders wel zonder noemenswaardige problemen op zowel i686/x86_64 als ARM gecompileerd worden. De tijd dat bv. de Linux kernel vastgeklonken was aan het i686-platform is al eeuwen geleden. Zolang programma's geen architectuurspecifieke uitbreidingen gebruiken (of op hun beurt afhangen van software die alleen op bepaalde platformen draait) is er niet echt een probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 20-04-2012 21:42 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zodra ik mail krijg dat je weer kan bestellen gooi ik er een in de bestelling ( Model B ). Deze wou ik gaan gebruiken als simpele fileserver/HTPC combo (Alle content is h264, mocht content dit niet zijn convert ik het met HandBrake). Echter zit ik met een vraag:

Aangezien ik er een mooie case bij wil bouwen waarin ik de HDDs simpelweg kan swappen zit ik met 2 dingen:
1 - Zijn er simpele SATA->USB adapters waarop ook een 12v aansluiting zit
2 - Kan ik simpelweg een 12v USB adapter (Voor in de auto) gebruiken om 12v om te vormen naar 5v om de pi aan te sturen?

Aangezien ik een enkele 12v input erop wil zetten zodat ik de HDD's van 12v kan voorzien, en de Pi van 5v kan voorzien door deze input naar 5v te halen

Ik had een eigen topic willen openen, maar deze past in zo idioot veel subfora (Casemodding, Hardware Overige, Electronica etc). En de vraag gaat specifiek over iets wat ik met de Pi wil uitvoeren, dus lijkt deze plek mij het meest geschikt 8)7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:39:
...
1 - Zijn er simpele SATA->USB adapters waarop ook een 12v aansluiting zit...
Ja hoor:

http://www.dealextreme.co...-ide-cable-set-474?item=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk maar mijn laatste DX order is van oktober vorig jaar en is nogsteeds niet binnen 8)7. Een buitenlandse (web)winkel word hem dus niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, tja haast moet je niet hebben bij DX.

Hier dan?:

http://www.allekabels.nl/...USBIDESATA-converter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
vooral géén 100.000 youtubefilmpjes met hackvoorbeelden.
Zit jij op een alternatief youtube platform of zo ? Ik denk aan de ratio dat die dingen op de markt komen dat het nog een tijd zal duren tegen dat er 100.000 filmpjes met hack voorbeelden zitten aan te komen.Laat staan dat de RPI veelal verkocht zal worden als hackplatform en niet als goedkope XBMC platform.

Ik wil ook wel eens zien hoe populair die dingen gaan blijven als men gaat ontdekken dat qua "kracht" het voor sommige doeleinden nog wel eens kan tegenvallen. Ik heb zo het gevoel dat velen de kracht van dat ding overschatten (of de parallel trekken naar andere doeleinden) puur omdat het XBMC kan runnen.

Eigenlijk is dat een vertekend beeld omdat XBMC kan profiteren van zaken waar andere applicaties tot niets aan hebben en dan aangewezen zijn op die ARM processor die eigenlijk een vrij mager beestje is.

In die zin snap ik ook niet dat er mensen zijn die echt 100 pond (of meer) zitten uit te geven op ebay, terwijl je dan in de prijsrange komt van alternatieven die eigenlijk op papier toch een stukje krachtiger zijn/meer mogelijkheden bieden.
Op papier zijn de specs misschien beter, maar de bruikbaarheid voor hackdoeleinden is gewoon zéér marginaal in vergelijking met een RPi.
Tablets misschien maar die mediaboxen zoals de mele (dat zal volgens mij niet de enige zijn) zijn zeer zeker een degelijk alternatief. En terwijl je dan toch bezig bent met te importeren bestel voor 10 euro een goedkope arduino clone erbij. Dan heb je ondertussen al uw 100.000 youtube filmpjes en evenveel pagina's aan tutorials, om nog maar over de grote hoeveelheden boeken te zwijgen.

Bedoel heel het idee achter de RPI gebeuren is nobel, maar soms heb ik het gevoel dat bij dit platform overdrijven ook een kunst is.

[ Voor 6% gewijzigd door simplicidad op 23-04-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
De hype is grotendeels voor het raspberry team gemaakt en niet door dat team.

Erachter komen dat iets niet krachtig genoeg is is denk ik ook een doel van het raspberry project. Als je zover bent dan ben je al aardig aan het leren.

Ik kijk uit naar de mijne om inderdaad met xmbc te stoeien. Mocht dat niet voldoende opleveren dan wordt het misschien wel een internet terminal voor een kinderkamer. Sowiso ga ik een hoop lol beleven aan dat ding ontdekken en linux herontdekken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1 ... 8 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]