Cooler_King schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:08:
[...]
Ik denk dat dit inderdaad te weinig wordt besproken.. Hoewel 35 dollar natuurlijk heel weinig geld is, is de cpu inmiddels alweer achterhaald en is hij eigenlijk te traag voor normaal gebruik. Programma's opstarten duurt lang (lichte browser bv. 12 seconden aldus bit-tech). Ik zat zelf te denken aan MAME, maar mn gezonde verstand zegt dat dit onbegonnen werk is. Hij moet het dus echt van de gpu hebben i.p.v. cpu, waardoor XBMC dan wel weer aardig werkt erop.
Wellicht kunnen de mensen die er al een hebben eens wat benchmarks draaien zodat we inzicht krijgen in de daadwerkelijke kracht/bruikbaarheid van het dingetje (bv. t.o.v. Atom cpu's).
[...]
Beetje OT, maar voor 50 euro heb je geen A10 tablet volgens mij. Die intertoys tablet van 99 euro is wel ook A10?
Zit intertoys ook in china? Ik zeg toch duidelijk chinezen tablets. Mara ook in nedreland heb je al tablet voor 69 euro, zie Dixons(geen idee wat erin zit). En goedkope yarvik met A10 erin kost je 85 euro bij Mycom, en dat allemaal in Nederland en niet in het goedkope China. Daar is het nog stukje goedkoper, die zijn hier niet eens te koop.
EN je kan wellicht ook alleen pcb kopen als je beetje zoekt, allwinner A10 soc kost 7 dollar per stuk(bij grote afnamen, niet als je er eentje koopt), als het goed is komt er binnen kort een nieuwe versie uit van de A10 en die gaat 4,95 dollar kosten.
Edit/
Was niet dixons maar kijkshop.
Linkje
En
Archos heeft aangeven dit jaar 50 euro tablets te introduceren, gewoon in Nederland dus.

Phalox schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:00:
[...]
Ik denk dat velen onder ons er toch wat meer mee willen doen dan een kant en klare OS op plaatsen. Vanaf dat je begint te spelen met andere bootloaders, heb je graag toch een backup mogelijkheid hier en daar. Als er iets fout loopt bij het plaatsen van een nieuwe bootloader, is je toestel gebricked en kan je naar heel wat minder aangename methodes op zoek om hem terug werkende te krijgen.
De raspberry pi kan de bootloader van de SD kaart halen, zodat je altijd wel veilig zit. En bijvoorbeeld een Friendly ARM bordje heeft een alternatieve 'bootloader' in een ander stukje geheugen steken. Bij een tablet zijn die dingen er niet...
Je kan met allwinner meer dan met de oude arm11 core, al is het maar dat die twee of drie keer zo snel is en potentie dus veel hoger ligt.
Je kan met je jtag programmer gewoon cortex A8 chip programmeren, zie niet in wat daar zo onaangenaam aan is, want zo programmeer ik meestal mijn chips. En bootloader kan je er ook gewoon inzetten via programmer en dan kan je aanpassen zodat je via elke weg je firmware kan update(USB, serial, i2c, ethernet, etc), en natuurlijk zal bootloader nooit verwijderen als je aan de slag gaat met programma data zoals ubuntu. Zolang je via bootloader werkt kan die nooit verwijderen, allene als je via programmer de chip programmeert kan je bootloader aanpassen.
En dat bootloader kan in elke cortex chip, is standaard functie! Allwinner heeft gewoon mogelijkheid voor bootlader erin te zetten, zit er standaard ook al in bij mijn tablet anders pakt die geen roms aan via usb.
[
Voor 41% gewijzigd door
mad_max234 op 20-04-2012 13:46
]