Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:03:
De voeding die ik gebruik daar staat op output 12v, 1A. Hij werd wel verkocht als 2A voeding voor telefoons en kleine tablets (Mediamarkt). Heb er pas een avondje mee kunnen spelen en dat ging goed (stabiel). Volgens mij moet 1,7A ook al genoeg zijn, staat dat niet in het blaadje dat je er bij krijgt? (heb het ergens gelezen in elk geval)
Really, 12V ?

Hoe dan ook, ik heb ook de indruk dat de pi2 erg gevoelig is voor voedingen waarvan het voltage te ver wegzakt, en dat is onafhankelijk van de hoeveelheid mA die het ding theoretisch kan leveren.
En ook ik heb inmiddels ondervonden dat usb-kabels een grote factor is: Als ik een usb-verlengkabeltje van ca 60cm bij de voeding ertussen hang, is het al bij een verbruik van 300mA niet meer stabiel.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderwolf007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik sluit de PI aan op de USB poort van de TV. Nog nooit problemen gehad met uitval van PI of instabiel gedrag. Mooie is ook dat wanneer de TV aangezet wordt de PI automatisch opstart.

Wist trouwens niet dat een PI ook op 12V werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
thunderwolf007 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:41:
Ik sluit de PI aan op de USB poort van de TV. Nog nooit problemen gehad met uitval van PI of instabiel gedrag. Mooie is ook dat wanneer de TV aangezet wordt de PI automatisch opstart.

Nadeel is dan wel dat je elke keer dat je je TV uit wilt zetten, je de pi eerst netjes moet afsluiten om kans op corruptie van je sd-kaart te ontlopen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
u_nix_we_all schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Nadeel is dan wel dat je elke keer dat je je TV uit wilt zetten, je de pi eerst netjes moet afsluiten om kans op corruptie van je sd-kaart te ontlopen.
Het is een Pi, dus die geeft, als laast stap in het afsluiten van zichzelf, een hoog signaal op een pinnetje met een draadje naar de uitknop van de TV ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
thunderwolf007 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:41:

1 seconden plezier als je volle 12V op de pi zet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

u_nix_we_all schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Really, 12V ?

Hoe dan ook, ik heb ook de indruk dat de pi2 erg gevoelig is voor voedingen waarvan het voltage te ver wegzakt, en dat is onafhankelijk van de hoeveelheid mA die het ding theoretisch kan leveren.
En ook ik heb inmiddels ondervonden dat usb-kabels een grote factor is: Als ik een usb-verlengkabeltje van ca 60cm bij de voeding ertussen hang, is het al bij een verbruik van 300mA niet meer stabiel.
Nee, ik weet niet waarom ik dat typte, zat er naar te kijken en er stond 5V :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bibi2205 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:22:
Wie heeft er suggesties voor een powered USB hub die geen backfeeding heeft? Ik heb amazon.de, amazon.co.uk, eBay, Alternate en Media Markt websites afgezocht naar iets dat acceptabel is van prijs/kwaliteit en een redelijk kleine footprint heeft. Het zou uiteindelijk allemaal in een Wii-behuizing moeten passen. :)
Deze werkte voor de RPi 1 goed:
pricewatch: Sitecom CN-060 4 port USB Hub

[ Voor 79% gewijzigd door Mr_gadget op 06-03-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Ik heb zelf gemerkt dat het lang niet altijd de voeding is. Het is bij mij meestal de usb kabel. Ik gebruik zelf een raspberry pi B, altijd gebruikt met pi musicbox incl. een usb dac. Met een logitech 1A lader die bij mn muis zat werkte dit prima, met een best dikke usb kabeltje van 1 meter. Na wat herverdeling in de av kast had ik een 3 meter kabel nodig, en de enige die ik op dat moment in huis had was een cheapo, dunne kabeltje die ik lang geleden bij DX gekocht had. Ineens werkte de pi niet meer stabiel met de logitech adapter.

Ik vermoedde al een beetje waar het probleem zou liggen, dus meteen de logitech adapter vervangen door een sony xperia lader van 1.5A. Nu werkt de pi weer stabiel. Ik denk ook wel dat het weer zal werken met de 1A adapter als ik een micro usb kabel koop die ook echt gemaakt is om power te leveren, zoals die laadkabels voor ps4 controllers. Die kabel die bij ps4 controllers zit is ongeveer anderhalve meter en kan makkelijk externe 2.5" schijven voeden. Zo'n usb kabel van 3 meter van big ben voor ps4 controllers die ik laatst bij de mediamarkt zag voor €6,99 zal dan ook wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Van de week kreeg ik een foutmelding op mijn tv na een herstart, ik dacht dat de sd-kaart corrupt was geraakt.
Vanmorgen even een SD-adapter gehaald en OpenELEC er op nieuw opgezet, maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer op mijn tv.
Zelfs zonder SD-kaartje erin zou ik toch iets op beeld moeten krijgen?
Ik ben bang dat mijn Pi 2B overleden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij krijg je geen beeld zonder SD-kaartje. Las iets op de Raspberry site daarover vanmorgen (iets met geen BIOS dacht ik) omdat de mijne ook geen beeld gaf. Bij mij was het toch de 1A voeding, toen ik de USBstick er uit had gehaald starte hij wel weer op met die voeding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
Inmiddels uitgevonden dat er idd geen beeld is zonder SD-kaart, de BIOS staat ook op de kaart.
Ik heb al op drie verschillende manieren OpenELEC (dd commando in terminal, met PI filler en zelfs op een oude windows laptop met Win32diskImager) op de kaart gezet maar nog steeds zonder resultaat.
Als ik de spanning erop zet gaat de rode led constant branden, de groene led licht even op om vervolgens te doven, verder geen enkel teken van leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:26
Eindelijk!!! (Blockchain syncen voelde als pindakaas door een rietje)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DnLZAwT.png

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Gisteren de voeding van de Action gaan halen en inderdaad, 2.5" HDD werkt perfect op de Pi2 (na config.txt te hebben aangepast).. Kan ik weer even verder gaan experimenteren. :)

Nu nog op zoek naar een 3-4 port USB hub zonder afzonderlijke voeding. Makkelijk te vinden, toch? Niet echt, aangezien er 1cm ruimte moet zitten tussen de poorten. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:09:
Inmiddels uitgevonden dat er idd geen beeld is zonder SD-kaart, de BIOS staat ook op de kaart.
Ik heb al op drie verschillende manieren OpenELEC (dd commando in terminal, met PI filler en zelfs op een oude windows laptop met Win32diskImager) op de kaart gezet maar nog steeds zonder resultaat.
Als ik de spanning erop zet gaat de rode led constant branden, de groene led licht even op om vervolgens te doven, verder geen enkel teken van leven.
Ik heb een beetje het zelfde probleem gehad, vervolgens blijkt mijn 2A voeding vermoedelijk niet (stabiel) de 2A te leveren omdat de Pi zonder andere accessoires wel headless kan booten (Pi2 met meest recente Raspbian image kon ik meteen met SSH benaderen user = pi, pw = raspberry). Vervolgens nog een paar keer getest en van de 5 pogingen boot ie 3 keer niet door. Lader+kabel geswapt met m'n tablet en die doet het wel goed en consequent.
Aangezien ik 'm toch als webservertje inzet draait ie inmiddels toch headless en heb ik 'm zo afgeconfigureerd.

Performance technisch ben ik overigens wel onder de indruk, had hiervoor een 1GHz Via C700 CPU setup maar de Raspberry is net zo snel (plain HTML) of sneller (PHP). Webserver draait 3 Wordpress websites op Lighttpd en MySQL. Zonder caching lukt het net niet 1 pagina/sec te serveren maar dat is nog steeds sneller dan de Via CPU die ik gewend ben (7 seconde gemiddeld).

En voor degene die roepen dat 512MB/1GB geheugen wat aan de lage kant is, mijn setup draait momenteel met 87MB geheugen in gebruik (zelfs tijdens het loadtesten kwam ik niet ver boven de 100MB uit). :+

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Ik ben mij hevig aan het orienteren op een add-on touchscreen schermpje op mijn RPi2, ik vind ook allemaal zeer goed betaalbare tft schermpjes op Ebay uit China in allerlei vormen en maten. Erg aantrekkelijk.

Maar ik zie vaak dat je moet gaan heulen met pre-configured images van oudere Raspbian versies. Daar wil ik niet aan, dat zou mijn huidige applicatie en waarschijnlijk ook de RPi2 compleet in de war schoppen.

Heeft iemand hier ervaring met kleine add-on touchscreen schermpjes waar je gewoon drivers voor kan download en compileren?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ze staan op het punt om een eigen touchscreentje uit te brengen. Kan best nog wel even duren maar ik zou er op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

theMob schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:10:
Ze staan op het punt om een eigen touchscreentje uit te brengen. Kan best nog wel even duren maar ik zou er op wachten.
Ja, die is toch 7 inch? Vind ik te groot :P Plus volgens mij wordt deze een stuk duurder.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik wil graag mijn rPi2 met openelec via mijn harmony smart hub bedienen.
Nu kan ik natuurlijk een IR receiver aansluiten op de rPi met dit welbekende schema:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img248/2126/gpioir.png

En dan een IR led aansluiten op de hub en die tegenover de IR receiver op de rPi zetten. Aan de achterkant van de smart hub zitten 2 aansluitingen voor extra IR leds (dit zijn mono 2.5mm jack plugjes)

Nu mijn vraag; kan ik dit niet direct aan elkaar knopen zonder de IR overgang? Dus de twee draadjes van de mono jack aan de smart hub kant verbinden met de juiste pinnen op de rPi? Probleem is dus dat ik aan de smart hub twee draadjes heb (GND en OUT??) en aan de rPi dus drie draadjes (GND, OUT en Vs).

Bij gebrek aan enige electronica kennis denk ik dat het verbinden van de twee draden direct (GND en OUT) genoeg is en de derde pin (Vs) van de rPi niet nodig is, maar gaat het dan ook werken?

Na enig zoekwerk kom ik wel op onderstaand schema voor het direct verbinden van een TiVo2 en een Comcast.
Afbeeldingslocatie: http://www.grayeng.net/image002.jpg
bron

maar waarom die weerstanden en transistor nodig zijn weet ik niet, en zou dit dan ook geschikt zijn voor de rPi/smarthub combinatie?

(CEC is geen optie omdat mijn tv dit niet ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Kijk, hier zitten de mensen die me voor een eventuele geroosterde Pi kunnen behoeden:

Ik heb een RPi met Domoticz draaien. Op deze RPi heb ik een Z Wave USB stick aangesloten én een RFXCOM. Nu zou ik deze RFXCOM willen aansluiten op een powered USB hub omdat ik wat problemen heb met het bereik van de RFXCOM. En ik heb begrepen dat het met een powered usb hub opgelost zou kunnen zijn.

Nu heb ik deze liggen: http://www.overstock.com/...-Hub/3450059/product.html

Als ik de rode kabel op een iPad lader aansluit, en de zwarte kabel op 1 van de 4 poorten van de RPi. En dan weer de RFXCOM op 1 van de 4 poorten van de usb hub. Loop ik dan het risico van 'backfeeding' ? Ik wil niets verkl*ten natuurlijk......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Die voeding van de Action, is dat die Philips voeding met twee USB poorten ([url="[url]http://www.bol.com/nl/p/philips-dlp2207-12-dubbele-usb-wandoplader-zwart/9200000010322359/[/url]"]deze[/url]) die al eerder hier in het topic gemeld is? Ik zou ook graag een rPi halen, maar met een goedkope voeding beginnen zou natuurlijk prettig zijn :9. Die voeding was 6 of 7 euro ongeveer toch bij de Action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tumbler schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:35:
Die voeding van de Action, is dat die Philips voeding met twee USB poorten ([url="[url]http://www.bol.com/nl/p/philips-dlp2207-12-dubbele-usb-wandoplader-zwart/9200000010322359/[/url]"]deze[/url]) die al eerder hier in het topic gemeld is? Ik zou ook graag een rPi halen, maar met een goedkope voeding beginnen zou natuurlijk prettig zijn :9. Die voeding was 6 of 7 euro ongeveer toch bij de Action?
Denk niet dat ze die er nog hebben; het Action-assortiment is wisselvalliger dan het Nederlandse weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
M.v.Veelen schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:33:
Kijk, hier zitten de mensen die me voor een eventuele geroosterde Pi kunnen behoeden:

Ik heb een RPi met Domoticz draaien. Op deze RPi heb ik een Z Wave USB stick aangesloten én een RFXCOM. Nu zou ik deze RFXCOM willen aansluiten op een powered USB hub omdat ik wat problemen heb met het bereik van de RFXCOM. En ik heb begrepen dat het met een powered usb hub opgelost zou kunnen zijn.

Nu heb ik deze liggen: http://www.overstock.com/...-Hub/3450059/product.html

Als ik de rode kabel op een iPad lader aansluit, en de zwarte kabel op 1 van de 4 poorten van de RPi. En dan weer de RFXCOM op 1 van de 4 poorten van de usb hub. Loop ik dan het risico van 'backfeeding' ? Ik wil niets verkl*ten natuurlijk......
Ben niet 100% thuis in de electronica maar het lijkt me het beste om de powered hub op de Pi aan te sluiten en dan de RFXCOM met beide poorten op de hub. Het lijkt me dat je dan de risico's van crosstalk/crossfeed daarmee voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

koelkast schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Denk niet dat ze die er nog hebben; het Action-assortiment is wisselvalliger dan het Nederlandse weer 8)7
Ga daar maar van uit. De dag na ik m'n RPi2 ontving, ging ik de Action zoekend naar krachtige USB Laders, kabels, microSD kaartjes, USB sticks, korte HDMI kabels, etc. Allemaal dingen die ik eerder wel zag liggen.

Maar nu kon ik werkelijk niet één product daarvan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Felicia schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:33:
[...]

Ben niet 100% thuis in de electronica maar het lijkt me het beste om de powered hub op de Pi aan te sluiten en dan de RFXCOM met beide poorten op de hub. Het lijkt me dat je dan de risico's van crosstalk/crossfeed daarmee voorkomt.
Eens mee, het punt is alleen dat deze hub zijn voeding haalt uit de Y-cable die ik dan met de andere poot aansluit op een externe adapter. En dat is dan misschien net het probleem.

Er zit echter ook een aansluiting op waar ik een reguliere stroomadapter op aan kan sluiten, maar ik kan nergens vinden wat de spanning zou moeten zijn van dit hubje. Als ik dat zou weten, dan is er geen probleem, want dan gebruik ik die adapter gewoon. Iemand?

Edit: ik heb een Nokia lader gepakt (5,3V) en die aangesloten. Ik zaf namelijk dat hij een 5V adapter moest hebben. Met deze Nokia adapter krijg ik in ieder geval de mogelijkheid om (bijvoorbeeld) m'n iPhone op te laden, dus het moet voldoende zijn om de RFXCOM mee aan te sturen. Toch?

Dus:

5,3V Nokia power adapter naar de hub. Deze aansluiten met een USB kabel op de RPi en dan de RFXCOM aansluiten op de (powered) hub. Of maak ik nu een denkfout?

[ Voor 22% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-03-2015 15:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
M.v.Veelen schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Eens mee, het punt is alleen dat deze hub zijn voeding haalt uit de Y-cable die ik dan met de andere poot aansluit op een externe adapter. En dat is dan misschien net het probleem.
Ik heb ff doorgeklikt op je link, de USB-hub die je aangeeft wordt via de voeding van de Pi gevoed. Je hebt dus de externe voeding nodig om voldoende richting je RFXCOM te duwen. Meestal staat onderop het apparaat het input voltage en vermogen (waarschijnlijk 5V met xA of xxxmA). Als deze input onder de 1A ligt zou ik 'm niet gebruiken en een andere USB-powered hub pakken die dat wel haalt.

Gebruik je de Hub met een 2A adapter dan wordt het krap aan. Uitgaande dat je Pi zo'n 700mA trekt en de RFXCOM tussen de 500mA en de 1000mA heb je dus voor de Pi en de RFXCOM samen een 1.2A tot 1.7A voeding nodig.

Als je de Z-wave ook nog meetelt dan heb je in het meest negatieve geval 2.2A aan voeding nodig op 5V. Das best een risico als je die op 1 2A voeding aansluit. Daar staat tegenover dat de Z-Wave en de RFXCOM kunnen meevallen waardoor het misschien net zou kunnen...

Mijn advies zou zijn om echt een volledig extern gevoede hub te pakken. Als je een USB-3 hub vindt dan zit je waarschijnlijk goed omdat die standaard sowieso meer dan 1A per poort zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook de RFXCom laten zitten en voor een pilight of pimatic oplossing gaan. Dan gebruik je de Raspberry Pi waarvoor die bedoeld is, namelijk (ook een) GPIO interface.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb je mijn aanvulling (edit) gelezen? Ik heb een externe adapter nu..... Dat is dan toch voldoende voor de RFXCOM?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ik heb je aanvulling gelezen en dat kan inderdaad wel maar dan moet de 5V adapter wel 1A kunnen leveren. Kan ie dan niet dan zal je daar mogelijk tegen problemen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Klopt, ik heb er destijds wat meegenomen en ik heb ze er sindsdien niet meer gezien.

Overigens is het geen geweldig ding, ik kreeg 'banding' bij mijn pi camera, wat schijnt te liggen aan een slechte voeding. Sinds ik hem vervangen heb, heb ik geen problemen meer. En het was met een goede, dikke kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Het is nu ook mogelijk om op een pi 2 een PiTFT aan te sturen: https://plus.google.com/u/0/+adafruit/posts/4EuQps3x5m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Goed om te weten. Als Adafruit er een maand voor nodig had, dan geloof ik niet dat Chinese soldeer-miepen het al kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

[ Voor 111% gewijzigd door ? ? op 20-03-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XanderDrake schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:38:
[...]

Ga daar maar van uit. De dag na ik m'n RPi2 ontving, ging ik de Action zoekend naar krachtige USB Laders, kabels, microSD kaartjes, USB sticks, korte HDMI kabels, etc. Allemaal dingen die ik eerder wel zag liggen.

Maar nu kon ik werkelijk niet één product daarvan terug vinden.
Ik heb een 2A Belkin lader gekocht bij de Mediamarkt, wat duurder als de action maar mijn regenboogblokjes zijn weg en hij start nu altijd goed op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
[...]
Klopt, ik was een dag later bij de Action en alles was weg (of er nooit geweest). Vervolgens staan ze voor €15,- te koop op Marktplaats. Het ging om Dav1d in "Raspberry Pi" á €3,99.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je trouwens met een 2A voeding ook stabiel alle 4 de USBpoorten in gebruik nemen? Bijvoorbeld 3 USBsticks en een keyboard?

Al heb ik ook nog wel wat andere apparaten die te koppelen zijn, zelfs het kabelmodem daar kan een USBstick in en ik heb nog een NMT met harddisk maar als die niet meer aan hoeft is dat een win ;)
Puch-Maxi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:34:
[...]

Klopt, ik was een dag later bij de Action en alles was weg (of er nooit geweest). Vervolgens staan ze voor €15,- te koop op Marktplaats. Het ging om Dav1d in "Raspberry Pi" á €3,99.
Dat is inderdaad een leuke prijs voor een Philips voeding. Die zal het ook wel goed doen. Dat is het nadeel van de Action, je ziet er iets, je hebt het niet nodig en als je het wel nodig hebt is het op ;p

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 12-03-2015 07:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:42:
Kun je trouwens met een 2A voeding ook stabiel alle 4 de USBpoorten in gebruik nemen? Bijvoorbeld 3 USBsticks en een keyboard?
Dat hangt er vanaf wat je er aan hangt. Je kan ze zeker niet alle 4 maximaal gebruiken in elk geval. Want elke poort levert volgens de spec maximaal 500mA, dus bij elkaar is dat alleen al 2A. En dan moet je de Pi zelf nog voeden.

Maar een toetsenbord komt niet zo hoog natuurlijk, de sticks hangt er vanaf wat voor soort. Wellicht kan het wel maar ik denk dat je al gauw aan brownouts komt als je hem zwaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

RPi B+ nu in de aanbieding, €25 bij de Mycom

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

http://www.ibood.com/nl/nl/
Aanbieding van sterke USB oplader duopack. Goed voor vier RPi's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:08

elsinga

=8-)

Weet iemand een bron voor de Adafruit 3.5" PiTFT, anders dan Adafruit zelf in de US (waar je in totaal €80,- betaalt door de invoerheffingen en zo)? Ik zoek me scheel met Google, maar overal uitverkocht (bijvoorbeeld op Amazon.[de|fr|etc]).

Wil 'm gaan gebruiken op een (nog aan te schaffen) PI2 en kan (ivm bepaalde applicaties) geen 2.8" versie (ruim verkrijgbaar) gebruiken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ebay geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

elsinga schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:54:
Weet iemand een bron voor de Adafruit 3.5" PiTFT, anders dan Adafruit zelf in de US (waar je in totaal €80,- betaalt door de invoerheffingen en zo)? Ik zoek me scheel met Google, maar overal uitverkocht (bijvoorbeeld op Amazon.[de|fr|etc]).

Wil 'm gaan gebruiken op een (nog aan te schaffen) PI2 en kan (ivm bepaalde applicaties) geen 2.8" versie (ruim verkrijgbaar) gebruiken.
Hier Inderdaad op Ebay.. En ook hier op Alixpress. En nog veel meer aanbieders..

[ Voor 12% gewijzigd door Rincewind op 13-03-2015 13:02 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:08

elsinga

=8-)

@Rincewind: ik zie bij beide niet staan dat 'ie geschikt is voor de Pi 2. En daar schijnt Adafruit best wat tijd voor nodig te hebben gehad, maar nu hebben ze dus drivers daarvoor. Weer je of deze schermen 1-op-1 compatible zijn met de Adafruit schermen? Of dat ze op de Pi2 werken?

De prijs is in elk geval erg aantrekkelijk. :)

edit:
Lijkt er op dat deze met de Pi 2 werk: http://www.raspberrypi.or...ewtopic.php?f=100&t=98069 Gebruikt alleen wel de GPIO, die ik eigenlijk vrij wil houden,,,

[ Voor 29% gewijzigd door elsinga op 13-03-2015 14:32 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

elsinga schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:22:
@Rincewind: ik zie bij beide niet staan dat 'ie geschikt is voor de Pi 2. En daar schijnt Adafruit best wat tijd voor nodig te hebben gehad, maar nu hebben ze dus drivers daarvoor. Weer je of deze schermen 1-op-1 compatible zijn met de Adafruit schermen? Of dat ze op de Pi2 werken?

De prijs is in elk geval erg aantrekkelijk. :)

edit:
Lijkt er op dat deze met de Pi 2 werk: http://www.raspberrypi.or...ewtopic.php?f=100&t=98069 Gebruikt alleen wel de GPIO, die ik eigenlijk vrij wil houden,,,
Nee, dat weet ik niet maar zover ik weet is de GPIO headers/pinout toch gelijk gebleven tussen de beide Raspberry's? Of heb ik dat verkeerd?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Ik heb een externe 2.5" inch usb drive (1.5 Tb) aangesloten op de Raspberry 2.
In eerste instantie werkte deze niet, maar na de config.txt mod wel :)
Voeding is een SOS 2A voeding, dus die werkt ook prima.
Mijn chinese usb stroommetertje geeft een verbruik aan van de rond de 400 ma, met pieken op 550 ma.
De snelheid is niet erg denderend, 41 Mbps schrijven, 69 Mbps lezen. Geformateerd als EXT3 (ext4 maakte geen bal verschil). Vergelijk met de Raspberry B+ : 40/40 Mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door mesa57 op 14-03-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pfff wat een stomme fout... Ik heb per ongeluk bij Farnell een Pi B+ (dus het 'oude' model) besteld incl MicroUSB voeding en NOOBS SDkaartje. Totale kosten 66 euro. Retour sturen kost 14 euro... Is dit setje nog voor 50 euro te verkopen online? Alles gloednieuw etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:40:
Pfff wat een stomme fout... Ik heb per ongeluk bij Farnell een Pi B+ (dus het 'oude' model) besteld incl MicroUSB voeding en NOOBS SDkaartje. Totale kosten 66 euro. Retour sturen kost 14 euro... Is dit setje nog voor 50 euro te verkopen online? Alles gloednieuw etc etc.
denk het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jup, het gaat retour. Bummer, domme fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Gisteren eindelijk een tijd gehad om in de DHT11 sensor te duiken die ik denk ik een jaar of twee geleden al gekocht had op ebay. Ik heb er nu twee draaien (op elk een rPi) en kan nu op afstand de temp en de vochtogheid in mijn kelder en schuur monitoren via node red en emoncms (naast mijn slimme meter). De derde ga ik morgen afbouwen (weerstandje en kabeltjes eraan solderen). Leuk spul voor die euro :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sebastius schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:02:
Jup, het gaat retour. Bummer, domme fout.
Je kan hem ook bewaren en een nieuwe kale 2 kopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je de RPi 2 ook op een ATX voeding aansluiten als die usb laders zo problematisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:45:
Kun je de RPi 2 ook op een ATX voeding aansluiten als die usb laders zo problematisch zijn?
Dat is niet zo heel handig, ATX voedingen leveren juist weer veel te veel stroom (dus zijn niet efficient), hebben vaak een luidruchtige koeling, en kunnen er voor zover ik weet ook niet goed tegen als je te weinig stroom gebruikt op een van de rails (onbelaste bus). Aangezien je de 12V niet gaat gebruiken is dat niet echt handig.

Je hebt ook kleine metalen voedingen van 5V/5A bijvoorbeeld (voor inbouw), die zijn dan een betere match denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

GekkePrutser schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Dat is niet zo heel handig, ATX voedingen leveren juist weer veel te veel stroom (dus zijn niet efficient), hebben vaak een luidruchtige koeling, en kunnen er voor zover ik weet ook niet goed tegen als je te weinig stroom gebruikt op een van de rails (onbelaste bus). Aangezien je de 12V niet gaat gebruiken is dat niet echt handig.

Je hebt ook kleine metalen voedingen van 5V/5A bijvoorbeeld (voor inbouw), die zijn dan een betere match denk ik.
Ik dacht dan kun je meteen 3,5" schijven gebruiken, maar met maar 4 usb poorten en geen sata poorten is dat natuurlijk niet handig. Dan ga ik maar op zoek naar een goede adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:16:
[...]

Ik dacht dan kun je meteen 3,5" schijven gebruiken, maar met maar 4 usb poorten en geen sata poorten is dat natuurlijk niet handig. Dan ga ik maar op zoek naar een goede adapter
Ja, in dat geval moet het dan weer geen bezwaar zijn. Want dan gebruik je zowel de 12V als de 5V bus.

Maar als NAS is het sowieso geen aanrader. Namelijk alle 4 USB poorten en de ethernet poort zitten gezamenlijk op dezelfde USB 2.0 bus. Dus ze moeten met zijn allen de bandbreedte van 1 enkele USB poort delen. Er zijn andere boardjes die dan veel geschikter zijn, of je zou kunnen kijken naar de HP Microserver, die zie je met cashback rond de 200 euro en dan heb je er gelijk een mooie kast omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

GekkePrutser schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Ja, in dat geval moet het dan weer geen bezwaar zijn. Want dan gebruik je zowel de 12V als de 5V bus.

Maar als NAS is het sowieso geen aanrader. Namelijk alle 4 USB poorten en de ethernet poort zitten gezamenlijk op dezelfde USB 2.0 bus. Dus ze moeten met zijn allen de bandbreedte van 1 enkele USB poort delen. Er zijn andere boardjes die dan veel geschikter zijn, of je zou kunnen kijken naar de HP Microserver, die zie je met cashback rond de 200 euro en dan heb je er gelijk een mooie kast omheen.
Nee de RPi 2 is perfect waar ik hem voor wil gebruiken, en dat is Kodi draaien. Maar ik las veel over het voedingprobleem en heb hier nog een berg 160GB schijven (3,5") liggen waar ik een doel voor zoek haha. Dan kon ik lokaal ook wat media opslaan ipv alles te streamen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All, for those people who like to tinkerer with the Raspberry Pi and wireless networks I would like to share a project that i'm working on.

It's called the Raspberry-Wifi-Router project.

The project is hosted at: https://ronnyvdbr.github.io/

This project aims to build a descent Wifi Router out of a Raspberry Pi which is easily configurable via a dynamic web interface designed in HTML/PHP. This project came to life out of personal interest in hardware embedded design and software design in linux with PHP. I'm putting my desing onto Github to share my work with the open source community, hoping to get some people interested in this project to contribute, the ultimate goal is to create a fantastic web gui for a cheap Raspberry Pi used as Wifi Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Vandaag (eindelijk) de Pi Hub binnen gekregen.. Besteld op 04/03, verzonden 05/03 en 17/03 binnen. Ik heb al vaker pakketten uit de UK laten komen maar dit is toch de eerste keer dat het zo lang duurt, normaal gezien heb ik ze binnen de week.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Zit er op de Pi2 ook een mogelijkheid om hardwarematig te resetten? Bij de Pi1 kon dat door een 2pins header te solderen op poort P6.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Laatst online: 11-06 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:07:
Hi All, for those people who like to tinkerer with the Raspberry Pi and wireless networks I would like to share a project that i'm working on.

The project is hosted at: https://ronnyvdbr.github.io/

This project aims to build a descent Wifi Router out of a Raspberry Pi which is easily configurable via a dynamic web interface designed in HTML/PHP. This project came to life out of personal interest in hardware embedded design and software design in linux with PHP. I'm putting my desing onto Github to share my work with the open source community, hoping to get some people interested in this project to contribute, the ultimate goal is to create a fantastic web gui for a cheap Raspberry Pi used as Wifi Router.
Ik gebruik nu 3 Raspberry's B+ als Wifi AP. En tot nu toe best tevreden over. Mijn volgende project is het configureren van een Raspberry als Mifi device. Just for the fun of it eigenlijk.
Ik ben benieuwd naar je code, al hou ik er zelf van om alles gewoon cli te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:07:
Nice project. I was looking for software to do it the other way around. Sometime my cable internet goes down (problems with Ziggo) and then I want to connect the WAN of my router to the raspberry which should function as an wifi client (router or access point) to Ziggo wifispots (neighbours) or an usb tethering client so I can use my 4G phone for internet connection.
I succeeded to do so with some obscure scripts in Raspbian, but these are not very user friendly.

[ Voor 5% gewijzigd door mesa57 op 18-03-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Ik had gelezen dat je een RP kan programmeren als een wifi ap.
Echter heb ik dan hier een vraag over. Is het verstandig om zomaar de stroom eraf te halen?

Ik heb nu een oude wifi ap staan op zolder die zorgt voor de wifi verbinding boven.
Deze heb ik achter een schakelaar zitten omdat deze overdag niet nodig is.

Deze wifi ap heeft er geen problemen mee dat de stroom onderbroken wordt.

Is dit raadzaam voor een RP?
Gezien de software die erop gezet wordt gebaseerd is op linux heb ik altijd begrepen dat het voor een linux based machine niet raadzaam is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MdO82 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:24:
<>
Is dit raadzaam voor een RP?<>
De debian images die ik van de rPi site gebruik gaan niet over hun nek als een keertje de stroom onderbroken wordt. Dat gezegd hebbende is het denk ik wel beter de pi 24/7 aan te laten, voor die 5 euro die je aan stroom bespaart kan je de tijdschakelaar vast ergens nuttiger in je huishouden inzetten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MdO82, als je voor een router gaat, overweeg dan eens om het OS readonly te maken en je instellingen op een USB stick te zetten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:39
Ik heb ook al 1 USB stick gesloopt door een Pi te vaak op de harde manier te rebooten (instabiele stroom hier in China, Arduino ernaast die elke 2 min de pi pingt en bij geen antwoord een harde reboot).

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Herkent iemand deze foutmelding? Kan ik er nog wat aan doen? Of heb ik een corrupte installatie of flashcard te pakken?

Draaide als een zonnetje maar krijg nu dit nadat de stroom er een paar keer uitlag...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cei1QbHAI4VIV31brcXS150g/medium.jpg

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:21
Echter heb ik dan hier een vraag over. Is het verstandig om zomaar de stroom eraf te halen?

Ik heb nu een oude wifi ap staan op zolder die zorgt voor de wifi verbinding boven.

Gezien de software die erop gezet wordt gebaseerd is op linux heb ik altijd begrepen dat het voor een linux based machine niet raadzaam is.
Of je zorgt ervoor dat het apparaat zichzelf afsluit en uitschakelt voordat de stroom wordt onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha

Het probleem zit in de lees en schrijf acties naar het flashgeheugen. Ik ga er even vanuit dat je geen usb disk gaat gebruiken, ik zou niet weten waarom je dat doet als het alleen als AP gaat draaien. Een 1GB (micro)SD kaartje is genoeg. Indien de stroom eraf gaat terwijl er acties uitgevoerd worden naar die storage kan er corruptie optreden. En daar kan de kernel een probleem mee hebben.

Als je het os volledig in memory zou laten draaien, zoals bv een LiveCD doet dan is er, voor wat betreft het OS, geen enkel probleem om de stroom eraf te trekken.

Je kunt je afvragen of de Raspberry zelf wel goed tegen kan, maar nergens heb ik nog geluiden gehoord dat dit niet zo is.

Ik zou eerder twijfelen over de stroomadapter die je gebruikt. Is het een chinees maandagochtend product dan zou deze het best nog wel eens willen begeven na een paar weken. Een goede telefoonlader van een beetje goed merk zou het toch zeker wel 2 jaar vol mogen houden. In any case, een usb stroom adapter heb je zo vervangen.

Ik heb overigens 3 Raspberry's draaien als AP. En 1 van de redenen is het stroom verbruik. Dat is zo ontzettend laag dat ik mij er niet druk over ga maken dat ze 24/7 aan staan.

Er staat nog wel op mijn verlanglijstje om, in ieder geval, de raspberry's via zonnepanelen van stroom te voorzien. PoE is ook nog een nice-to-have. Maar eerst moet ik daarvoor goed uitdokteren hoe dat precies zit met stroomverlies, voltagesconversies en stroomopslag. Had toch beter op moeten letten met Natuurkunde 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 20:27
https://www.kickstarter.c...t-platform-for-every-rasp

Daar hebben ze ook een variant met zonnepaneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Dat zou voor mijn mifi raspberry zeker een oplossing zijn. Maar voor de AP's die zich in de meterkast, bovenop een kast in de slaapkamer en achter de tv-meubel, is het nog wel even puzzelen. Want hoe krijg ik daar allemaal 5V, vanuit de zonnepanelen op het dak/terras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Leuk idee, maar de UPS functionaliteit kan je al met een USB accu voeding van de helft van de prijs. Voor de rest vind ik vooral de 60k stretch goal leuk, voor remote management en domotica. Alleen is dat vooral nog een stretch goal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:14
Ik zit erover te denken om de iBood van vandaag te kopen.
Nu heb ik zelf totaal geen ervaring met de Raspberry Pi, ik gebruik tot nog toe een ATV2 (met jailbrake) voor het afspelen van mijn content.

Echter het feit dat de Raspberry wél full HD ondersteunt zou voor mij een overstap waard zijn.
Kan ik de Raspberry volledig bedienen via mijn iPad, of heb ik er echt een toetsenbordje bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:25
Kan ik de Raspberry volledig bedienen via mijn iPad, of heb ik er echt een toetsenbordje bij nodig?
Ik ben onlangs ook overgestapt van ATV2 naar RPi2 en wat een verademing... Ik draai XBMC remote op iPhone en werkt perfect als afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee of je dit schermpje (evt via een TFT adapter printje) aan een RPI2 kan aansluiten :?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/g/5hUAAOxyhCdR5mtG/s-l500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:45:
iemand een idee of je dit schermpje (evt via een TFT adapter printje) aan een RPI2 kan aansluiten :?

[afbeelding]
Meestal gaat dat via de 40 pins aansluiting. Zit er geen block op?
Daarbij: de meeste schermpjes werken niet met de RPi2, zeker uit china.

Weet iemand wanneer de Foundation hun schermpjes komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
RigolleM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:44:
[...]

Ik ben onlangs ook overgestapt van ATV2 naar RPi2 en wat een verademing... Ik draai XBMC remote op iPhone en werkt perfect als afstandsbediening.
Ben wel benieuwd waarom jij dat een verademing vind, een ATV2 (mits gejailbreaked) speelt toch alles af en ook nog vloeiend?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
krizzziz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Ben wel benieuwd waarom jij dat een verademing vind, een ATV2 (mits gejailbreaked) speelt toch alles af en ook nog vloeiend?
Geen 1080p en geen Kodi updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Plus dat ik de ATV2 maar een traag ding vond destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
RigolleM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:45:
[...]
Geen 1080p en geen Kodi updates...
1080p is wel te realiseren maar inderdaad niet icm met XBMC. Als je je vasthoud aan XBMC dan zou ik ook snel rennen naar iets anders...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Als je je vasthoud aan XBMC dan zou ik ook snel rennen naar iets anders...
Is er iets beter dan XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
krizzziz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:10:
[...]

1080p is wel te realiseren maar inderdaad niet icm met XBMC. Als je je vasthoud aan XBMC dan zou ik ook snel rennen naar iets anders...
Mijn Raspbmc geeft anders prima 1080p door :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Ze hebben het hier over de ATV2, niet de Pi :P

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
Ik heb een ip camera die ik alleen kan bekijken. Maar nu wou ik mss met een rasberry iets maken zo dat hij alle video beelden opslaat op bv een ext hdd. Ik had al even gezocht maar kon niks vinden...
Hebben jullie enig idee hoe ik dit moet doen of waarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Nder schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:17:
Ik heb een ip camera die ik alleen kan bekijken. Maar nu wou ik mss met een rasberry iets maken zo dat hij alle video beelden opslaat op bv een ext hdd. Ik had al even gezocht maar kon niks vinden...
Hebben jullie enig idee hoe ik dit moet doen of waarmee ?
Kijk eens naar motion , of zoneminder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
Kijk eens naar motion , of zoneminder
Je bedoelt windows op de pi zetten en dan een van deze programma's hier op installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuNaTiC schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 06:44:
Herkent iemand deze foutmelding? Kan ik er nog wat aan doen? Of heb ik een corrupte installatie of flashcard te pakken?

Draaide als een zonnetje maar krijg nu dit nadat de stroom er een paar keer uitlag...

[afbeelding]
Waarschijnlijk een corrupte SD-kaart. Zomaar de stroom eraf gooien bij een Pi is bijna instant garantie voor een corrupte SD-kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Nder schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Je bedoelt windows op de pi zetten en dan een van deze programma's hier op installeren
Nee, natuurlijk niet. >:) Motion en zoneminder zitten beide gewoon in de raspbian repositories. Het is wel zo dat die pakketten meer kunnen dan alleen opnemen, bijv. alleen opnemen als er beweging gedetecteerd wordt. Als je alleen wilt opnemen vraag ik me af of een beetje ip-cam dat zelf niet kan, bijv. naar een share op een nas (of pi) ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ThinkPadd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Waarschijnlijk een corrupte SD-kaart. Zomaar de stroom eraf gooien bij een Pi is bijna instant garantie voor een corrupte SD-kaart :P
mja maar als de stroom er niet door eigen toedoen uitgaat :P

heb weleens vaker kabeltje eruit en weer in gedaan om te resetten... waarom hebben ze er geen aan/uit-knop op gedaan? :+

inmiddels een nieuwe install op een ander kaartje erin gedaan en het loopt weer... onhandig is het wel.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:45:

[afbeelding]
Volgens mij kom je dan io te kort. Kun je niet beter voor een i2c display gaan zoals http://www.ebay.com/itm/W...26sd%3D130536921656&rt=nc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dr.Roelski schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:39:
[...]

Volgens mij kom je dan io te kort. Kun je niet beter voor een i2c display gaan zoals http://www.ebay.com/itm/W...26sd%3D130536921656&rt=nc?
Is dat een beetje makkelijkaan te sturen? Wel leuk op mijn domotica servertje om energie verbruik en oplevering live in de woonkamer te tonen (i2c onderstuend toch wel kabels van een meter of 10 dacht ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Tien meter is erg veel voor I2c, het is meer bedoeld als lokale bus voor in een apparaat. Hoewel er wel repeaters voor bestaan en je bijvoorbeeld UTP kabel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:39:
[...]

I2C schermpjes heb ik genoeg (arduino fanaat :P ) .. ik heb dat touch schermpje hier liggen samen met een arduino due maar 'overkompleet' , vandaag mijn vraag.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ATZy8u91zzw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
ThinkPadd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Hoeft helemaal niet. Bij mij draait dit zo al ruim een jaar...'s avonds gaat gewoon hard de stekkerdoos met een schakelaar uit, waarop (onder andere) de voeding voor de Pi zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

VAnTurenhout schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Hoeft helemaal niet. Bij mij draait dit zo al ruim een jaar...'s avonds gaat gewoon hard de stekkerdoos met een schakelaar uit, waarop (onder andere) de voeding voor de Pi zit...
Ik heb al een paar keer gehad dat ik dacht dat de sdkaart kapot was en het image terug ben gaan zetten terwijl er wat anders aan de hand was. Ik had de Pi dan normaal uitgezet vanuit Open Elec, dat rode lampje blijft dan gewoon branden (ik denk dat het een soort 'u kunt de computer nu uitschakelen' status is. Als ik dan vergeet de stroom er af te halen krijg ik de Pi niet meer opgestart een dag later. Zelfs niet met de stekker er uit halen en terug stoppen, ik moet de stekker er dan een langere tijd uit laten (meer dan een uur ofzo, 5 minuten is in elk geval niet genoeg :p ) en dan werkt hij pas weer. Misschien dat ik hem ook maar weer op een aan/uit stekkerdoos steek samen met mijn tv.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Ik heb al een paar keer gehad dat ik dacht dat de sdkaart kapot was en het image terug ben gaan zetten terwijl er wat anders aan de hand was. Ik had de Pi dan normaal uitgezet vanuit Open Elec, dat rode lampje blijft dan gewoon branden (ik denk dat het een soort 'u kunt de computer nu uitschakelen' status is. Als ik dan vergeet de stroom er af te halen krijg ik de Pi niet meer opgestart een dag later. Zelfs niet met de stekker er uit halen en terug stoppen, ik moet de stekker er dan een langere tijd uit laten (meer dan een uur ofzo, 5 minuten is in elk geval niet genoeg :p ) en dan werkt hij pas weer. Misschien dat ik hem ook maar weer op een aan/uit stekkerdoos steek samen met mijn tv.
Dat rode lampje zit gewoon 1:1 verbonden aan de voeding, het geeft dus niets aan anders dan dat er voedingsspanning op staat.

Dat lange tijd uit moeten laten heb ik ook wel eens, vooral na gebruik van 'zware' USB apparaten: dat komt voor zover ik weet door de polymeer zekeringen: Deze gaan na verwarming / hoog verbruik wat minder geleiden en geven dan niet genoeg spanning meer door om de Pi op te starten. Voor zover ik weet is het met de Rasperry 2 trouwens opgelost. De zekeringen zijn daar wat hoger gedimensioneerd, ik heb er op de 2 in elk geval nog geen last van gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 25-03-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 18:13
VAnTurenhout schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Tot vorige week was dit bij mij ook het geval. Elke avond hard alles uit. Eigenlijk altijd wel op een moment waarvan ik weet dat de Pi niets aan het doen is, maar toch... Heb hem nu op een vaste voeding gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GekkePrutser schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:45:
[...]

Dat rode lampje zit gewoon 1:1 verbonden aan de voeding, het geeft dus niets aan anders dan dat er voedingsspanning op staat.

Dat lange tijd uit moeten laten heb ik ook wel eens, vooral na gebruik van 'zware' USB apparaten: dat komt voor zover ik weet door de polymeer zekeringen: Deze gaan na verwarming / hoog verbruik wat minder geleiden en geven dan niet genoeg spanning meer door om de Pi op te starten. Voor zover ik weet is het met de Rasperry 2 trouwens opgelost. De zekeringen zijn daar wat hoger gedimensioneerd, ik heb er op de 2 in elk geval nog geen last van gehad.
Ik heb een Raspberry 2, en ik heb niks aan de USB hangen. Misschien een maandagochtend model dan :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Marzman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:57:
[...]

Ik heb een Raspberry 2, en ik heb niks aan de USB hangen. Misschien een maandagochtend model dan :p
Wat voor melding krijg je dan als je OpenElec probeert te booten maar hij wil niet? Bij mij zorgde een reboot of shutdown van OpenElec 9 van de 10 keer voor een error message dat hij een mount niet gevonden kreeg (een of andere vage foldernaam). Ik ging er vanuit dat mijn kaartje daardoor corrupt raakte. Met osmc ipv OpenElec nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vraagje over crontab op de RPi.
Ik log mijn PV-installatie met een RPi (B+) die draait op Debian. Nu is het komend weekend het zomertijdmomentje. Omdat dit niet automatisch wordt aangepast moet de juiste tijd worden binnengehaald via NTP. Omdat ik bovendien wat probleempjes krijg als de uptime te lang is lijkt het me een mooie oplossing om de RPi wekelijks te laten rebooten om 4:03 zondagochtend. Dan wordt meteen de juiste tijd binnengehaald als de klok voor- of achteruit gaat.

Ik heb een crontab aangemaakt voor user root met de volgende instructie:
code:
1
3   4   *   *   *   /pad/naar/websolarlog/scripts/./wsl.sh stop && reboot

Eerst moet dus het websolarlog script worden afgesloten en daarna een reboot worden uitgevoerd.
Vannacht om 4:03 had de RPi dus moeten rebooten. Dat is helaas niet gebeurd. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Mag ik de commando's zo achter elkaar zetten? Ben geen linux wizard :?
pi@rpi ~ $ crontab -l
no crontab for pi
pi@rpi ~ $ sudo crontab -l -u root

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
JanPedaal schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:14:
Vraagje over crontab op de RPi.
Ik log mijn PV-installatie met een RPi (B+) die draait op Debian. Nu is het komend weekend het zomertijdmomentje. Omdat dit niet automatisch wordt aangepast moet de juiste tijd worden binnengehaald via NTP. Omdat ik bovendien wat probleempjes krijg als de uptime te lang is lijkt het me een mooie oplossing om de RPi wekelijks te laten rebooten om 4:03 zondagochtend. Dan wordt meteen de juiste tijd binnengehaald als de klok voor- of achteruit gaat.

Ik heb een crontab aangemaakt voor user root met de volgende instructie:
code:
1

Eerst moet dus het websolarlog script worden afgesloten en daarna een reboot worden uitgevoerd.
Vannacht om 4:03 had de RPi dus moeten rebooten. Dat is helaas niet gebeurd. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Mag ik de commando's zo achter elkaar zetten? Ben geen linux wizard :?
pi@rpi ~ $ crontab -l
no crontab for pi
pi@rpi ~ $ sudo crontab -l -u root
Misschien heb je wat aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Thanks, heb er wat bruikbare tips gevonden. Vannacht poging 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

benchMarc schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:59:
[...]

Wat voor melding krijg je dan als je OpenElec probeert te booten maar hij wil niet? Bij mij zorgde een reboot of shutdown van OpenElec 9 van de 10 keer voor een error message dat hij een mount niet gevonden kreeg (een of andere vage foldernaam). Ik ging er vanuit dat mijn kaartje daardoor corrupt raakte. Met osmc ipv OpenElec nergens meer last van.
Ik heb dan ook de melding dat de mount niet gevonden wordt. Een uurtje de stroom er af en hij start wel weer op. Heb nog niks anders dan open elec geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 26-03-2015 09:59 ]

/▌

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]