Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wie zegt dat ik breedbeeld tv's heb? Of tv's met hdmi? Of een moderne geluidsinstallatie? De tv's zijn 4:3-formaat beeldbuizen, dus ver voor hdmi era en mijn "moderne" geluidsinstallatie bestaat o.a. uit een versterker uit de 80's.

:+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Nou, dat werkt vast erg goed! En voor iedereen die niet zomaar een kubieke meter of twee van zijn/haar huiskamer wil opofferen om N64 spellen te spelen is er nu de RetroPi op de RPi2 :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Vandaag eens gaan spelen met mijn reeds gekochte Raspberry Pi 2. Omdat ik nog een HDX 1000 mediatank had waar allang geen support meer op zit, en die bij het afspelen van muziek vaak na een paar nummers ineens ermee kapt, moest ik maar eens wat nieuws hebben.

Ik had één "uitdaging", namelijk dat ik nog erg tevreden ben met mijn oude vertrouwde Logitech Z5500 speakerset. Daar zit natuurlijk geen HDMI op, dus ik moest iets digitaals hebben op mijn Raspberry Pi. Ik heb een HifiBerry digi+ bordje aangeschaft zodat ik nu via coax digitaal audio kan doorsluizen naar mijn Z5500. De optische digitale ingang op de Z5500 gebruik ik al voor mijn TV (Panasonic P55VT60), maar die kan via HDMI alleen naar 2.0 doorsturen en geen 5.1.

Het was even wat klooien. Toen ik openelec als image op de SD had gezet, en vervolgens de /flash/config.txt had aangepast wilde openelec steeds niet verder booten. Ook zonder dit aan te passen kwam het soms na een wijziging binnen openelec voor dat hij na de boot niet verder wilde. Een hard power off/on zorgde er vervolgens voor dat de data op de SD screwed was. Hiervoor heb ik de start.elf en fixup.dat door deze 2 files moeten updaten en daarna geen probleem meer gehad:
github.com/raspberrypi/firmware/raw/master/boot/start_x.elf
github.com/raspberrypi/firmware/raw/master/boot/fixup_x.dat

De RPi 2 is meer dan capabel genoeg om HD content goed af te spelen en de interface loopt ook soepel. Krijg nu ook mooi DTS geluid weer door op mijn Z5500 zoals ik bij de HDX1000 mediatank ook had, dus ik ben helemaal tevreden.
Gebruik ook de 2A adapter van SOSsolutions maar heb nog geen problemen ondervonden.

Nu kan het customizen naar hartelust beginnen :) Ben nu aan het kijken of ik mooie visualizations tijdens muziek kan laten afspelen zoals Winamp dat vroeger had. Ik zie dat er standaard maar 2 lelijke op staan en bij add-ons zie ik nog niks...
Oja, en CEC is natuurlijk ook een vooruitgang tov de HDX1000. Ook al heb ik dan een logitech harmony. Nu hoef ik voor muziek niet voor het scherm te zitten, dat scheelt weer.

[ Voor 4% gewijzigd door benchMarc op 21-02-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 20:34
Op de Raspberry Pi zit een dsi connector , welk display kan ik hier op aansluiten of is dit een standaard aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Zoeken op "dsi Raspberry Pi" leverde oa dit op: http://elinux.org/RPi_Screens

Heb je daar wat aan?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
De afgelopen week ontvangen Raspberry 2 B kan gelijk weer de RMA in. Hij wil niet meer booten. Alleen het rode lampje brand. In het begin wilde hij nog wel eens booten na 5 min. van de spanning af geweest te zijn. Dat is toch ook niet normaal ? Enfin, nu doet hij niks meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Andere USB voeding al geprobeerd ?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm, mijn nieuwe pi 2 doet het eigenlijk prima op een goedkoop 800mA ding :P

Maar ik liep wel tegen een ander probleempje aan bij migreren van mijn 1-wire temperatuursensoren. Er blijkt dus een wijziging te zijn in 3.18+ kernels, en ik moest iets in /boot/config.txt toevoegen voordat het werkte. Zie http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?p=675658 ...
Alleen beetje jammer dat ik al 10 keer de aansluitingen en kabeltjes gechecked had voordat ik eens ging googelen of er misschien toch iets anders aan de hand was (met de pi 1 werkte het meteen .... :( )

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit kan ik heel erg aanraden trouwens. Ik dacht dat mijn RPi2 ook kapot was, maar nu met de 2a voeding gaat het perfect.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Dag Iedereen

Ik wil graag aan mijn eerste pi project beginnen. Voor ik mijn vragen stel, wil ik eerst even wat uitleg geven over mijn gewenste setup:

- Owncloud Server, maar ook de mogelijkheid om een media center te draaien
- Alles wegwerken in één 3d geprinte behuizing
- Als cloudopslag 2 SSD's
- Opslag mediacenter via de SD kaart (class 10 64 gb)
- Zonder problemen HD video kunnen afspelen via Netflix (via vpn), kodi en / of popcorn

Nu luidt mijn vraag: Kan dit allemaal met de raspberri pi. En kan dit met één RP of gebruik ik hier beter twee RPi's voor. In dit laatste geval: Kan ik dit gewoon voeden via een ingebouwde USB hub die dan de RPi's voedt? En als laatste: Kunnen twee ssd's in raid opgesteld worden via rpi?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:31

tomk94

Developer

matthewk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:33:
Dag Iedereen

Ik wil graag aan mijn eerste pi project beginnen. Voor ik mijn vragen stel, wil ik eerst even wat uitleg geven over mijn gewenste setup:

- Owncloud Server, maar ook de mogelijkheid om een media center te draaien
- Alles wegwerken in één 3d geprinte behuizing
- Als cloudopslag 2 SSD's
- Opslag mediacenter via de SD kaart (class 10 64 gb)
- Zonder problemen HD video kunnen afspelen via Netflix (via vpn), kodi en / of popcorn

Nu luidt mijn vraag: Kan dit allemaal met de raspberri pi. En kan dit met één RP of gebruik ik hier beter twee RPi's voor. In dit laatste geval: Kan ik dit gewoon voeden via een ingebouwde USB hub die dan de RPi's voedt? En als laatste: Kunnen twee ssd's in raid opgesteld worden via rpi?
Owncloud is volgensmij prima mogelijk. Mediacenter ook maar hou niet rekening met hoge snelheden.

SSD's aansluiten kan alleen via USB. Dus dan zou je een sata naar usb moeten kopen. Nou lijkt me het daarom een beetje overbodig om een SSD te gebruiken omdat je toch nooit de volle snelheid gaat halen. Let er wel op dat je SSD/HD het beste over een eigen voeding beschikt.

Netflix werkt voor zover ik weet niet op de Raspberry Pi. Kodi wel en die kan ook HD video's afspelen. Maar verwacht geen zeer snelle interfaces of buffertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Raid op een Pi is wel gebouwd, maar wel met lage (lees onwerkbaar traag) snelheden.
http://www.davidhunt.ie/r...pi-as-a-raid-file-server/

Alles gaat over één USB poort en dat levert geen performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

tomk94 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:40:
[...]

Owncloud is volgensmij prima mogelijk. Mediacenter ook maar hou niet rekening met hoge snelheden.

SSD's aansluiten kan alleen via USB. Dus dan zou je een sata naar usb moeten kopen. Nou lijkt me het daarom een beetje overbodig om een SSD te gebruiken omdat je toch nooit de volle snelheid gaat halen. Let er wel op dat je SSD/HD het beste over een eigen voeding beschikt.

Netflix werkt voor zover ik weet niet op de Raspberry Pi. Kodi wel en die kan ook HD video's afspelen. Maar verwacht geen zeer snelle interfaces of buffertijden.
Het liefste (eigenlijk ook enige optie) zet iok alles op één voeding. Dat ik hierdoor een andere voeding voor moet gebruiken (of een echte hdd) vind ik niet zo erg. Als ik twee HDD's laat draaien en gewoon automatisch een keer per dag laat backuppen is het vast wel ok. Ik ga denk ik wel max 100 gig opslaan via owncloud, dus misschien is een sd kaart lezer wel een optie naast de bestaande sd input van de rpi. Ik denk wel dat het beste is om twee rpi's te draaien dan, anders gaat het onwerkbaar traag zijn. Maar dan zit ik wel met de voeding en hoe ik die ingebouwd krijg, gezien de usb verbindingen aan de buitenkant zitten. Netflix afspelen zou ik trouwens gewoon via de webinterface doen ;)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Misschien moet je zelfs overwegen om per harde schijf een Pi te gebruiken en dan een Raid cluster bouwen. Het blijft denk ik anders teveel data over één USB poort.
Oftewel: voeding is niet het grootste probleem, data doorvoer wél.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 23-02-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Volgens mij ben je met jouw wensen veel beter af met een iets uitgebreider development bordje met SATA en dergelijke. Cubieboard bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

tomk94 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:40:
[...]
Afhankelijk voor wat je het gebruikt kan een ssd toch behoorlijke voordelen geven omwille van de veel lagere access-times. Als je veel kleine bestanden opvraagt ga je echt wel het verschil merken, net als wanneer je een database laat opslaan op de ssd: het voelt/werkt allemaal een pak soepeler.

Dat wil ook zeggen dat het geen enkele zin heeft om te investeren in een 'top' ssd, aangezien je inderdaad geen baat gaat hebben van hoge doorvoersnelheden, enkel het verschil in access-times (en die liggen +- gelijk voor de meeste ssd's).

Hier hangt er een oude 40GB van intel aan (een van hun eerste consumentenmodellen) en het verschil in beleving is dag en nacht tov een gewone hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Misschien wel.... Maar die is natuurlijk ook substantieel beter. Zou deze dan wel dual media center enowncloud aankunnen via bvb ubuntu?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat je trouwens kan doen als je toch de redundantie van RAID wilt hebben: externe USB dual disk behuizingen bestellen die in RAID-1 kan zetten en vervolgens aansluiten op de RPi. Kost niet meer dan een paar tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:58:
De lader die ik haalde bij de mycom (http://m.mycom.nl/catalog...-pi-micro-usbac-adapter2a)
doet het prima! Zo ver ik kan merken helemaal stabiel, ik voer zware berekeningen uit!
Deze is dus geschikt voor de nieuwste PI 2?

Pi is in bestelling, moet alleen nog de juiste adapter vinden, las in dit forum dat de PI erg gevoelig is en sommige adapters niet werkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zo'n beetje iedere (goeie) telefoonoplader moet gewoon werken hoor.

Alleen als je veel USB-apparatuur aan gaat sluiten moet je oppassen. En met goedkope chinese adapters en/of kabeltjes van de markt of van ebay kun je problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Deze is dus geschikt voor de nieuwste PI 2?

Pi is in bestelling, moet alleen nog de juiste adapter vinden, las in dit forum dat de PI erg gevoelig is en sommige adapters niet werkbaar zijn.
Ik had eerst de lader van mijn nexus 5 (denk ik), dat was geen succes: ondanks dat ie 1.2 ampere leverde op 5v, wat meer is dan een normale goedkope USB oplader, knalde mn RPi2 eruit zodra ik zware berekeningen uitvoerde of iets op een snelle USB stik deed.

Degene die ik gelinkt heb werkt zeer goed, compleet stabiel, een week uptime ondanks zware berekeningen en USB stikcs. Hij ziet er wel anders uit dan de MyCom wil voordoen, maar dat boeit natuurlijk weinig.

Ik las dat er ook een 2A USB lader bij de Appie te koop is, voor maar 6€. Misschien is dat ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:01:
[...]

Ik had eerst de lader van mijn nexus 5 (denk ik), dat was geen succes: ondanks dat ie 1.2 ampere leverde op 5v, wat meer is dan een normale goedkope USB oplader, knalde mn RPi2 eruit zodra ik zware berekeningen uitvoerde of iets op een snelle USB stik deed.

Degene die ik gelinkt heb werkt zeer goed, compleet stabiel, een week uptime ondanks zware berekeningen en USB stikcs. Hij ziet er wel anders uit dan de MyCom wil voordoen, maar dat boeit natuurlijk weinig.

Ik las dat je ook een 2A USB lader bij de Appie te koop is, voor maar 6€. Misschien is dat ook een oplossing.
Ik zal bij mycom de bestelling plaatsen. Bedankt voor de uitleg en tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:53
Beste,

Heb sinds gister een raspberry pi2. Het gehele 'hoe werkt het/zet ik het in werking' ontbreekt me echter..
Uiteraard heb ik wel al veel gezien met wat er mogelijk is, zoals een media center, private cam, cloud servertje etc

Mijn doel: Mediacenter
Wil er graag mijn film en muziek op afspelen, via een usb harde schijf of netwerk.

Kan alleen niet een goede tutorial vinden met hoe ik moet beginnen, al veel gegoogled maar wordt er niet wijzer van

Nu is de vraag, kan iemand me een goede site aanraden waar alles stap voor stap uitgelegd wordt?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Jawel, maar dat mocht niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
BigF25 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:53:
Beste,

Heb sinds gister een raspberry pi2. Het gehele 'hoe werkt het/zet ik het in werking' ontbreekt me echter..
Uiteraard heb ik wel al veel gezien met wat er mogelijk is, zoals een media center, private cam, cloud servertje etc

Wil er graag mijn film en muziek op afspelen, via een usb harde schijf of netwerk.

Kan alleen niet een goede tutorial vinden met hoe ik moet beginnen, al veel gegoogled maar wordt er niet wijzer van

Nu is de vraag, kan iemand me een goede site aanraden waar alles stap voor stap uitgelegd wordt?

Bvd
Het is heel simpel.. Download Win32diskimager, download OpenElec. Schrijf de image met w32d naar SD-kaart, plaats deze in je RPi2 en start em op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

BigF25 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:53:
Beste,

Bvd
Dus je hebt gegoogled? Misschien niet de juiste termen :P

hier staat alles wat je moet weten, OpenElec is de image die je moet hebben inderdaad: http://www.raspberrypi.or...stalling-images/README.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Yep idd i did that :P
Bedankt voor de tips heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
ok ik loop ergens vast.. heb inmiddels xbmc erop dmv openelec en heb ook een guide gevonden voor het toevoegen van addons. Hierbij kom je uit bij een config wizard welke met een paar kliks het nodige kan installeren
Wordt dit geadviseerd of is het beter om de nodige addons zelf manual toe te voegen?

In de config wizard krijg je op een gegeven moment de keuze om een platform te selecteren maar welke selecteer je dan? raspberry pi werkt met linux (??)
http://www.tvaddons.ag/config-wizard-kodi/ (step 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Welke opties heb je allemaal? Op de screenshot zie ik alleen maar page 1 van 2... Als er Pi (of ARM) bij staat, zou ik inderdaad voor Linux gaan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Alle opties zijn er, heb youtube filmpjes gezien en mensen kiezen bijv Mac of Windows maar met welk doel wordt er gekozen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Arjan A schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:04:
[...]

Welke opties heb je allemaal? Op de screenshot zie ik alleen maar page 1 van 2... Als er Pi (of ARM) bij staat, zou ik inderdaad voor Linux gaan.
Alle opties zijn er, heb youtube filmpjes gezien en mensen kiezen bijv Mac of Windows maar met welk doel wordt er gekozen eigenlijk? dat wordt helaas nergens uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Laatst online: 11-06 21:15
Gisteren 5 Raspberry B+ en 1 Rasberry model 2 binnen gekregen. oOo

1 van de 2 oude B modelen die ik nu heb gaat naar een DC (welke ben ik nog niet over uit), de andere wordt een meeneem/speeldoosje (ben ik ook nog niet helemaal over uit)

De model 2 wordt de nieuwe XBMC. 3 B+ worden Wifi Access Points in huis (groot huis :P ). Nog een B+ wordt een Asterisk PBX. En de laatste vervangt een B model als domoticz 'server'.

Alleen moeten de behuizingen nog binnen komen (hopelijk deze week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
BigF25 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:17:
[...]

Alle opties zijn er, heb youtube filmpjes gezien en mensen kiezen bijv Mac of Windows maar met welk doel wordt er gekozen eigenlijk? dat wordt helaas nergens uitgelegd
Deze addon zal wel werken met precompiled binaries. Dan moet je wel een binary hebben die gecompileerd is voor jouw platform anders werkt het niet.
Als er geen Raspberry Pi of ARM oid bij staat kun je misschien Ouya proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45
Ik wil een RPi2 inbouwen waar ik al 12V ter beschikking heb.
Kan ik volgende dan gebruiken om 5V te leveren voor de RPi2?
http://www.banggood.com/H...r-RC-Models-p-915037.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je op een veilige en efficiënte manier van 12v naar 5v volt wilt gaan, dan zou ik voor deze dingen gaan:
http://www.dx.com/p/vmp32...ciency-dc-dc-module-47817

Veel van die complete schakelingen zou ik bij wegblijven. Dat heeft hier al eens een breadboard weg laten smelten in een test setup.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

In princiepe kun je gewoon een UBEC gebruiken om 5V te genereren. Immers, zo'n UBEC wordt ook in een quadcopter gebruikt om de flightcontroller van spanning en stroom te voorzien. Je zou eventueel ook kunnen gaan shoppen bij Pololu waar ik goede verhalen over heb gehoord.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:01:
[...]

Ik las dat er ook een 2A USB lader bij de Appie te koop is, voor maar 6€. Misschien is dat ook een oplossing.
Ik heb nu zo'n charge doctor (USB spanning en stroommetertje)
Afbeeldingslocatie: http://www.mbuynow.com/bmz_cache/2/2976254a9918f4c73bc239ab63ea7646.image.394x275.jpg
Een pi 2 , alleen ethernet aangesloten, doet idle ongeveer 230 mA. Als ik alle 4 cores 100% belast stijgt dat naar 450 mA.
Ik zal vanavond eens kijken wat een USB 3.0 stick doet, helaas heb ik geen USB-wifi-dongle om even mee te testen.

Het is wel leuk om te zien hoeveel verschil er in die voedinkjes kan zitten. Ik heb een 800 mA HTC lader, die is erg stabiel, de spanning zakt maar een paar honderste volt weg op volle belasting, van 5,11 naar 5,08 volt.
Een ander goedkoop chinees dingetje , ook 800 mA, begint met 5,35 V zonder belasting, maar zakt bij een belasting van 450mA al weg tot 5,15 V , en fluctueert enorm tijdens gebruik.

Ik heb dus nu mijn pi 2 maar aan die HTC lader gehangen :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de raspberry installeren via mijn gsm ? Ik bedoel hiermee : ik heb geen adapter om mijn microsd kaart naar mini sd om te zetten, enkel mijn gsm. Kan ik het via deze weg installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

u_nix_we_all schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:31:
[...]

Ik heb nu zo'n charge doctor (USB spanning en stroommetertje)
[afbeelding]
Een pi 2 , alleen ethernet aangesloten, doet idle ongeveer 230 mA. Als ik alle 4 cores 100% belast stijgt dat naar 450 mA.
Ik zal vanavond eens kijken wat een USB 3.0 stick doet, helaas heb ik geen USB-wifi-dongle om even mee te testen.

Het is wel een leuk om te zien hoeveel verschil er in die voedinkjes kan zitten. Ik heb een 800 mA HTC lader, die is erg stabiel, de spanning zakt maar een paar honderste volt weg op volle belasting, van 5,11 naar 5,08 volt.
Een ander goedkoop chinees dingetje , ook 800 mA, begint met 5,35 V zonder belasting, maar zakt bij een belasting van 450mA al weg tot 5,15 V , en fluctueert enorm tijdens gebruik.

Ik heb dus nu mijn pi 2 maar aan die HTC lader gehangen :P
whoa, dat ziet er goed uit. Dus dit is voor zowel Volt als Ampere?
Ik heb geprobeerd met mijn standaard HEMA stroomverbruik monitor te kijken wat de RPi2 verbruikte maar dat werkte niet, waarschijnlijk te laag.
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:43:
Kan ik de raspberry installeren via mijn gsm ? Ik bedoel hiermee : ik heb geen adapter om mijn microsd kaart naar mini sd om te zetten, enkel mijn gsm. Kan ik het via deze weg installeren ?
LOL, wat een constructie. Nee dit gaat niet werken, bij bijna alle images moet je de interne filesystem structuur opnieuw maken. Ik denk niet dat dat via je telefoon kan.

[ Voor 56% gewijzigd door XanderDrake op 25-02-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:43:
Als je USB Mass Storage nog aan de praat krijgt, dan waarschijnlijk wel. Tegenwoordig is dat niet meer standaard in Android.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Arjan A schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Als je USB Mass Storage nog aan de praat krijgt, dan waarschijnlijk wel. Tegenwoordig is dat niet meer standaard in Android.
Zo zou ik het ook proberen, maar wel met een oude telefoon - gewoon om zeker te zijn dat je niet iets molt in je huidige productie telefoon. Je gebruikt je telefoon dan dus als veredelde USB kaart lezer :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Arjan A schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:46:
[...]

wel binnen de recovery :P.. moet je dat alleen wel weer hebben natuurlijk :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal dus best wachten tot een vriend me zijn adaptertje leent ;d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:45:
[...]
whoa, dat ziet er goed uit. Dus dit is voor zowel Volt als Ampere?
Ik heb geprobeerd met mijn standaard HEMA stroomverbruik monitor te kijken wat de RPi2 verbruikte maar dat werkte niet, waarschijnlijk te laag.
Ja, hij wisselt elke paar seconden op de display tussen V en A met een nauwkeurigheid van 0,01 A en 0,01 V (je kunt je afvragen hoe goed die waardes kloppen, maar om dingen te vergelijken werkt hij prima)
Een verbruiksmeter aan de 230V kant zal waarschijnlijk niet zo goed werken omdat er dan maar heel kleine stroompjes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 20:18
franssie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:42:
[...]

Zo zou ik het ook proberen, maar wel met een oude telefoon - gewoon om zeker te zijn dat je niet iets molt in je huidige productie telefoon. Je gebruikt je telefoon dan dus als veredelde USB kaart lezer :)
Heb ik geprobeerd met mijn stofhappende Galaxy S, maar dat was geen succes. Pi startte niet op, groene ledje brandde constant. Toch maar een geheugenkaartlezer gekocht bij de Hema en toen deed ie het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

u_nix_we_all schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:24:
[...]

Ja, hij wisselt elke paar seconden op de display tussen V en A met een nauwkeurigheid van 0,01 A en 0,01 V (je kunt je afvragen hoe goed die waardes kloppen, maar om dingen te vergelijken werkt hij prima)
Een verbruiksmeter aan de 230V kant zal waarschijnlijk niet zo goed werken omdat er dan maar heel kleine stroompjes lopen.
Ook maar eentje besteld, best leuk om te meten wat USB spul na de voeding opneemt, zegt misschien ook iets over de voeding als je er ook een meter voor zet. DIe 9 pond ga ik wel ergens terug verdienen en anders niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
franssie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:35:
[...]

Ook maar eentje besteld, best leuk om te meten wat USB spul na de voeding opneemt, zegt misschien ook iets over de voeding als je er ook een meter voor zet. DIe 9 pond ga ik wel ergens terug verdienen en anders niet.
9 pond :F Heb hem net besteld voor €1,49:http://www.ebay.com/usr/czb6721960?_trksid=p2047675.l2559

[ Voor 21% gewijzigd door theMob op 25-02-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

haha LOL, nou kan ik het lijden maar misschien bestel ik er nog wel eentje bij (tip: link je ebay seller de volgende keer ;) )

Verwijderd

Deze past toch ook voor de PI 2 ? https://www.sossolutions....pi-model-b-behuizing.html

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ja, de pi2 B en de pi1 B+ passen in dezelfde case. Hij past niet in case voor een pi1 B (zonder plus)

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:40:
[...]

Ja, de pi2 B en de pi1 B+ passen in dezelfde case. Hij past niet in case voor een pi1 B (zonder plus)
Lol wie koopt er nog oude modellen :P
We kunnen best een goeie doel oprichten voor oude Pi's en ze naar 3de wereld landen versturen. ;)

• Dacuuu
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:41:
[...]

Lol wie koopt er nog oude modellen :P
We kunnen best een goeie doel oprichten voor oude Pi's en ze naar 3de wereld landen versturen. ;)
Laat dat nu ook een doel zijn van de pi foundation.. ;)
Hun doel is niet om ons een goede mediaspeler te bezorgen.

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Laat dat nu ook een doel zijn van de pi foundation.. ;)
Hun doel is niet om ons een goede mediaspeler te bezorgen.
Lol, ik ga hem gebruiken als torrentbox. Als mensen nog steeds geen Smart TV/Media speler op hun TV hebben wordt het inmiddels tijd voor een nieuwe tv :D

Enige wat ik misschien op ga afspelen zijn 3D .iso bestanden omdat geen enkele tv dat kan doen. Bij 2D .iso kan je alle .m2ts bestanden kopieren en die kan mijn TV dan weer wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Heeft iemand ervaring met een voeding die ook stabiel blijft onder zware belasting?
Ik heb nu een 2A voeding van SOS Solutions maar zware belasting zoals het kopieren m.b.v. Samba naar een externe 2.5" schijf gaat niet helemaal lekker. De rode led blijft dan bijna constant uit :X Crashes heb ik nog niet gehad, maar lijkt me zo wel een risico. Het ligt overigens niet aan de schijf, met een ander exemplaar gebeurt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

tweak_dude schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:22:
Heeft iemand ervaring met een voeding die ook stabiel blijft onder zware belasting?
Ik heb nu een 2A voeding van SOS Solutions maar zware belasting zoals het kopieren m.b.v. Samba naar een externe 2.5" schijf gaat niet helemaal lekker. De rode led blijft dan bijna constant uit :X Crashes heb ik nog niet gehad, maar lijkt me zo wel een risico. Het ligt overigens niet aan de schijf, met een ander exemplaar gebeurt het ook.
XanderDrake schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:58:
De lader die ik haalde bij de mycom (http://m.mycom.nl/catalog...-pi-micro-usbac-adapter2a)
doet het prima! Zo ver ik kan merken helemaal stabiel, ik voer zware berekeningen uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
@ XanderDrake: bedankt voor je suggestie.
Klopt het dat je alleen de Pi zelf zwaar belast en dus geen geen apparatuur aan de USB-poort hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
tweak_dude schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:22:
Gisteren wat getest met verschillende adapters / kabels die ik hier heb liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 27-02-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren om 18:00 Pi 2 besteld bij sossolutions.nl komt pas morgen aan... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Dacuuu schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:22:
[...]

Gisteren wat getest met verschillende adapters / kabels die ik hier heb liggen.

[video]
Wanneer je geen regenboogicoon ziet, mag je er dan vanuitgaan dat je adapter plus kabel wel prima is? Of kan het zijn dat de boel alsnog corrupt kan raken terwijl het icoontje nooit getoond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
benchMarc schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:41:
[...]

Wanneer je geen regenboogicoon ziet, mag je er dan vanuitgaan dat je adapter plus kabel wel prima is? Of kan het zijn dat de boel alsnog corrupt kan raken terwijl het icoontje nooit getoond is?
Als je geen regenboog ziet, kan je er van uit gaan dat alles okey is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Dacuuu schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:19:
[...]

Als je geen regenboog ziet, kan je er van uit gaan dat alles okey is. ;)
Ok. De reden dat ik het vraag is omdat OpenElec constant corrupt raakte na een x-aantal reboots. OSMC lijkt hier tot dusver geen last van te hebben. De eerste keer bleef de installatie van OSMC hangen op 0% dus het geheel gaf mij een nogal instabiele indruk. Vandaar dat ik twijfels had over mijn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus, SOS Solutions is vergeten de voeding mee te verzenden.

Ik ga op zoek naar voedingen in het huis, is 1A genoeg of heb ik echt 2A nodig?

Ik ga het gebruiken met een usb hub die een voeding van 1A heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45
Zal er een beetje van af hangen wat je er mee wilt doen. Maar er is een reden dat ze minimaal 2A aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Ik heb mijn Raspberry PI inmiddels omgebouwd tot wifi router.

De enige client is mijn Samsung Smart TV. Dit doet-ie als ie aan gaat (DNS requests):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Mar  1 02:03:25 hellcat dnsmasq-dhcp[2970]: DHCPDISCOVER(wlan0) 5c:f6:dc:3e:53:4a
Mar  1 02:03:25 hellcat dnsmasq-dhcp[2970]: DHCPOFFER(wlan0) 192.168.10.21 5c:f6:dc:3e:53:4a
Mar  1 02:03:25 hellcat dnsmasq-dhcp[2970]: DHCPREQUEST(wlan0) 192.168.10.21 5c:f6:dc:3e:53:4a
Mar  1 02:03:25 hellcat dnsmasq-dhcp[2970]: DHCPACK(wlan0) 192.168.10.21 5c:f6:dc:3e:53:4a
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] www.samsung.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded www.samsung.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] ns11.whois.co.kr from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded ns11.whois.co.kr to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] guide.internetat.tv from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: config guide.internetat.tv is 192.168.10.49
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply e1722.g.akamaiedge.net is 23.222.244.98
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply ns11.whois.co.kr is 218.232.110.171
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] notice.samsungcloudsolution.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded notice.samsungcloudsolution.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] www.samsung.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded www.samsung.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply e1722.g.akamaiedge.net is 23.222.244.98
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply noticeprd.cloudapp.net is 23.102.178.95
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] time.samsungcloudsolution.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded time.samsungcloudsolution.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply stsprdservicenl.cloudapp.net is 137.116.197.29
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] infolink.pavv.co.kr from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded infolink.pavv.co.kr to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply infolink.pavv.co.kr is 207.36.95.10
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] time.samsungcloudsolution.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded time.samsungcloudsolution.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply stsprdservicenl.cloudapp.net is 137.116.197.29
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] api-hub.samsungyosemite.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded api-hub.samsungyosemite.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] notice.samsungcloudsolution.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded notice.samsungcloudsolution.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply prd-us-elb-nshub-1943543220.us-west-2.elb.amazonaws.com is 54.191.37.213
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply prd-us-elb-nshub-1943543220.us-west-2.elb.amazonaws.com is 54.186.2.237
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply prd-us-elb-nshub-1943543220.us-west-2.elb.amazonaws.com is 54.200.65.237
Mar  1 02:03:26 hellcat dnsmasq[2970]: reply noticeprd.cloudapp.net is 23.102.178.95
Mar  1 02:03:27 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] www.samsung.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:27 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded www.samsung.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:27 hellcat dnsmasq[2970]: reply e1722.g.akamaiedge.net is 23.222.244.98
Mar  1 02:03:27 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] infolink.pavv.co.kr from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:27 hellcat dnsmasq[2970]: cached infolink.pavv.co.kr is 207.36.95.10
Mar  1 02:03:28 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] eu-api.samsungyosemite.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:28 hellcat dnsmasq[2970]: config eu-api.samsungyosemite.com is 192.168.10.49
Mar  1 02:03:28 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] eu-api.samsungyosemite.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:28 hellcat dnsmasq[2970]: config eu-api.samsungyosemite.com is 192.168.10.49
Mar  1 02:03:28 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] infolink.pavv.co.kr from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:28 hellcat dnsmasq[2970]: cached infolink.pavv.co.kr is 207.36.95.10
Mar  1 02:03:29 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] gdata.youtube.com from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:29 hellcat dnsmasq[2970]: forwarded gdata.youtube.com to 192.168.178.1
Mar  1 02:03:29 hellcat dnsmasq[2970]: query[A] infolink.pavv.co.kr from 192.168.10.21
Mar  1 02:03:29 hellcat dnsmasq[2970]: cached infolink.pavv.co.kr is 207.36.95.10

Zo tof, een smart TV 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Firefly III op 01-03-2015 07:38 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil ook een Raspberry Pi 2 gaan halen, vooral voor XBMC maar andere dingen lijken me ook wel grappig voor af en toe (NES Emulator, Karaoke Machine, Windows 10). Kun je er meerdere dingen op installeren met een bootmenu, of moet je dan gewoon meerdere SD-kaartjes hebben en die wisselen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nee helaas, je moet uitschakelen, andere SD-card er in en dan power on.
Kost niet veel meer tijd dan reboot en een OS selecteren in een bootloader.

Een bootloader zou overigens wel mooi zijn, inclusief de mogelijkheid om van USB te booten.
Dat opent de mogelijkheden voor dergelijke multi-SD-card-readers :)

Afbeeldingslocatie: http://i.gzn.jp/img/2011/04/13/combination_memory/collector_usb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ubergizmo.com/photos/2009/11/thanko-sd-reader-pen.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 01-03-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:43:
Ik wil ook een Raspberry Pi 2 gaan halen, vooral voor XBMC maar andere dingen lijken me ook wel grappig voor af en toe (NES Emulator, Karaoke Machine, Windows 10). Kun je er meerdere dingen op installeren met een bootmenu, of moet je dan gewoon meerdere SD-kaartjes hebben en die wisselen?
Google eens op Berryboot. Kan je een multi boot maken op 1 sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeBee schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:01:
Nee helaas, je moet uitschakelen, andere SD-card er in en dan power on.
Kost niet veel meer tijd dan reboot en een OS selecteren in een bootloader.

Een bootloader zou overigens wel mooi zijn, inclusief de mogelijkheid om van USB te booten.
Dat opent de mogelijkheden voor dergelijke multi-SD-card-readers :)
Als dat wisselen een beetje makkelijk gaat is dat inderdaad ook niet zo erg. Alleen een beetje terug naar vroeger met cd-tjes enzo ;) De meeste tijd zal hij toch gewoon als mediacenter dienen.
Dacuuu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:06:
[...]

Google eens op Berryboot. Kan je een multi boot maken op 1 sd kaartje.
Thanks, dat klinkt precies als wat ik zocht :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 01-03-2015 16:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Marzman schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Als dat wisselen een beetje makkelijk gaat is dat inderdaad ook niet zo erg. Alleen een beetje terug naar vroeger met cd-tjes enzo ;) De meeste tijd zal hij toch gewoon als mediacenter dienen.
Ik heb zelf Kodi gewoon in Raspbian geinstalleerd en dat gaat prima.
Zolang de software die je wil gebruiken daarop de installeren valt kan je die allemaal gewoon via 1 installatie draaien en heb je dus geen multi-boot nodig.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Marzman schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:13:
[...]

[...]

Thanks, dat klinkt precies als wat ik zocht :)
Toen frannsie nog jong was moest ie een andere floppy pakken (of cassettetape) als ie een ander programma wilde draaien, we zijn verwend :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raspberry Pi Sales Shatter 5 Million Mark 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

franssie schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:47:
[...]

Toen frannsie nog jong was moest ie een andere floppy pakken (of cassettetape) als ie een ander programma wilde draaien, we zijn verwend :+ :D
Dat moest ik ook, maar ik wilde niet te oud overkomen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Bedankt, de voeding van Mycom is binnen.
De geleverde voeding komt niet overeen met de product-pagina (zowel uiterlijk als typenummer zijn anders), niet zo netjes van Mycom.

Gelukkig doet de voeding het wel uitstekend. Ook bij zware belasting gaat de rode led van Pi niet uit. Dus duidelijk beter dan de 2A voeding van SOS solutions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

tweak_dude schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:45:
[...]

Bedankt, de voeding van Mycom is binnen.
De geleverde voeding komt niet overeen met de product-pagina (zowel uiterlijk als typenummer zijn anders), niet zo netjes van Mycom.

Gelukkig doet de voeding het wel uitstekend. Ook bij zware belasting gaat de rode led van Pi niet uit. Dus duidelijk beter dan de 2A voeding van SOS solutions :)
Ik zou dus bozer zijn op SOS, als ik speciaal een USB voeding koop voor de RPi2, dan moet die werken met de RPi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik krijg mijn Pi2 sinds vandaag niet meer aan de gang. Zostraks had ik OpenELEC draaien en toen viel ie ineens uit. Daarna lukt het me niet meer om te booten. Al paar keer opnieuw gedaan met HDD Low Level Format Tool / Win32DiskImager, en al 3 verschillende sd kaartjes (4gb, 8gb en 16gb) geprobeerd. De 2 lichtjes branden constant, zelfs als er geen sd kaartje in zit :? Aan de sd kaartjes ligt het niet, dus waar dan wel aan?

Hier mensen met hetzelfde probleem: http://www.raspberrypi.or...php?f=28&t=99749&start=25

Echt foolproof is die Pi 2 niet... misschien hebben ze hem te snel ontwikkeld deze keer.. hoop gedoe met voedingen / kabels om voldoende stroom te krijgen en dus ook sd kaarten die niet lijken te werken.

[ Voor 52% gewijzigd door Cooler_King op 01-03-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Cooler_King schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:15:
Ik krijg mijn Pi2 sinds vandaag niet meer aan de gang. Zostraks had ik OpenELEC draaien en toen viel ie ineens uit. Daarna lukt het me niet meer om te booten. Al paar keer opnieuw gedaan met HDD Low Level Format Tool / Win32DiskImager, en al 3 verschillende sd kaartjes (4gb, 8gb en 16gb) geprobeerd. De 2 lichtjes branden constant, zelfs als er geen sd kaartje in zit :? Aan de sd kaartjes ligt het niet, dus waar dan wel aan?

Hier mensen met hetzelfde probleem: http://www.raspberrypi.or...php?f=28&t=99749&start=25

Echt foolproof is die Pi 2 niet... misschien hebben ze hem te snel ontwikkeld deze keer.. hoop gedoe met voedingen / kabels om voldoende stroom te krijgen en dus ook sd kaarten die niet lijken te werken.
Voeding van SOS toevallig? Zoals je kunt lezen zijn er vooral problemen met verschillende soorten voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Het mechanisme die de microUSB kaart moet vasthouden werkt niet meer op de RPI2, dit na 14d in gebruik name. Hierdoor is de RPI2 niet meer bruikbaar. Niet echt bullet proof een RPI, gelukkig is dit mijn reserve toestel waar ik het één en ander op test alvorens het op de 'live' versie te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
Heeft iemand nog een aanbeveling voor een versterker addon voor de Pi?

Ik heb die bordjes van Adafruit gezien die via de GPIo meteen gevoeg worden. Maar die zijn qua versterking niet echt krachtig..

http://www.adafruit.com/products/1752

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 18:36
Is een usb geluidskaart niet handiger? Of wil je speakers direct op de pi aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

krizzziz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:42:
Heeft iemand nog een aanbeveling voor een versterker addon voor de Pi?

Ik heb die bordjes van Adafruit gezien die via de GPIo meteen gevoeg worden. Maar die zijn qua versterking niet echt krachtig..

http://www.adafruit.com/products/1752
Dat ding heeft toch een externe voeding nodig? En waarom zou 20W niet hard gaan? Bij het bouwen van kratradio's wordt een TA2024 veelal gebruikt. Dat ding doet 15W en dat gaat behoorlijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderwolf007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Heeft iemand ervaring met deze sensor? BMP183
Ik krijg hem maar niet aan de praat op mijn PI B+(512MB)

Zodra ik het script start krijg ik deze meldingen:
/home/bmp183.py:94: RuntimeWarning: This channel is already in use, continuing anyway. Use GPIO.setwarnings(False) to disable warnings.
GPIO.setup(self.SCK, GPIO.OUT, initial=GPIO.HIGH)
/home/bmp183.py:97: RuntimeWarning: This channel is already in use, continuing anyway. Use GPIO.setwarnings(False) to disable warnings.
GPIO.setup(self.SDO, GPIO.IN)
('BMP183 returned ', 255, ' instead of 0x55. Communication failed, expect problems.')
/home/bmp183.py:223: RuntimeWarning: overflow encountered in long_scalars
X1 = (self.UT - self.AC6) * self.AC5 / 2**15
Temperature: -6.4 deg C
Pressure: 2.38 hPa

Heb al meerdere malen de bekabeling gecheck maar dit zit toch echt goed. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Kan iemand mij dan uitleggen hoe het mij wel lukt om RuneAudio aan de praat te krijgen als het mij vooralsnog NIET lukt met de officiele 6 stappen zoals uitgelegd op hun site ?
Er vind niet eens een boot plaats terwijl ik wel op de letter nauwkeurig gehandeld heb.

*edit*

Nieuwe hoop>Nightly build voor P2

[ Voor 24% gewijzigd door Tiesemans op 03-03-2015 18:22 ]

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
Wie heeft er suggesties voor een powered USB hub die geen backfeeding heeft? Ik heb amazon.de, amazon.co.uk, eBay, Alternate en Media Markt websites afgezocht naar iets dat acceptabel is van prijs/kwaliteit en een redelijk kleine footprint heeft. Het zou uiteindelijk allemaal in een Wii-behuizing moeten passen. :)

Rechtstreeks op de Pi heb ik tot hiertoe, met 3 verschillende power adapters, 2 verschillende scenario's: Ofwel vind hij de hdd niet, ofwel krijg ik de low-power-rainbow te zien tijdens het opstarten.

Momenteel overweeg ik zelfs 2 hub's. 1 powered hub die stroom voorziet voor de rPi2 en de 2.5" hdd en een 2de (die van buitenaf makkelijk bereikbaar moet zijn) om de (nes/snes/n64) controllers op aan te sluiten. Een 7- of 8port hub kan ook, maar om het dan allemaal een beetje te laten passen in de Wii-behuizing zou hij (max. 4) poorten moeten hebben aan de voor- en achterkant.

Belangrijkste is momenteel toch om een hub te vinden die geen backfeeding heeft, al lees ik ook wel dat het bij de nieuwere rPi's niet meer zo belangrijk zou zijn. Wie heeft hier ervaring mee? :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
thunderwolf007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:07:
Heeft iemand ervaring met deze sensor? BMP183
Ik krijg hem maar niet aan de praat op mijn PI B+(512MB)

Zodra ik het script start krijg ik deze meldingen:
/home/bmp183.py:94: RuntimeWarning: This channel is already in use, continuing anyway. Use GPIO.setwarnings(False) to disable warnings.
lijkt me eerder aan te tonen dat een script die poort al gebruikt..? OF dat de poort helemaal niet bestaat...?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

bibi2205 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:22:
Wie heeft er suggesties voor een powered USB hub die geen backfeeding heeft? Ik heb amazon.de, amazon.co.uk, eBay, Alternate en Media Markt websites afgezocht naar iets dat acceptabel is van prijs/kwaliteit en een redelijk kleine footprint heeft. Het zou uiteindelijk allemaal in een Wii-behuizing moeten passen. :)
Ik heb geen idee hoe groot een Wii-behuizing is, maar ik gebruik deze hub, en die werkt perfect met de pi2:
http://thepihut.com/collections/raspberry-pi-power-supplies/products/7-port-usb-hub-for-the-raspberry-pi
Ruim gemeten is ie 8cm x 4.5cm x 2.5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 15:29
Hoeveel mA heeft de raspberry pi 2B eigenlijk nodig? Mijne start niet op met een 1A voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

sweebee schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:57:
Hoeveel mA heeft de raspberry pi 2B eigenlijk nodig? Mijne start niet op met een 1A voeding.
In het XBMC/KODI topic is er al veel over voedingen gediscussieerd. Er schijnt max. 700 mA nodig te zijn, maar het voltage schijnt veel gevoeliger te liggen. Misschien kan je eens meten wat het voltage doet bij belasting? Bij veel (goedkope) laders zakt dat behoorlijk in. 2A adapters hebben daar vaak minder last van maar ook 1A voedingen van goede kwaliteit zouden moeten werken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 15:29
JanPedaal schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:03:
[...]

In het XBMC/KODI topic is er al veel over voedingen gediscussieerd. Er schijnt max. 700 mA nodig te zijn, maar het voltage schijnt veel gevoeliger te liggen. Misschien kan je eens meten wat het voltage doet bij belasting? Bij veel (goedkope) laders zakt dat behoorlijk in. 2A adapters hebben daar vaak minder last van maar ook 1A voedingen van goede kwaliteit zouden moeten werken.
Heb een 2A lader liggen maar die produceert veel ruis op de analoge audio uitgang. Verder verschillende 1A voedingen geprobeerd, maar ik denk dat het aan mijn usb kabel ligt, zou te dun kunnen zijn?

Edit: Jep, usb kabel was het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:48
bibi2205 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:22:

Rechtstreeks op de Pi heb ik tot hiertoe, met 3 verschillende power adapters, 2 verschillende scenario's: Ofwel vind hij de hdd niet, ofwel krijg ik de low-power-rainbow te zien tijdens het opstarten.

Momenteel overweeg ik zelfs 2 hub's. 1 powered hub die stroom voorziet voor de rPi2 en de 2.5" hdd en een 2de (die van buitenaf makkelijk bereikbaar moet zijn) om de (nes/snes/n64) controllers op aan te sluiten. Een 7- of 8port hub kan ook, maar om het dan allemaal een beetje te laten passen in de Wii-behuizing zou hij (max. 4) poorten moeten hebben aan de voor- en achterkant.

Belangrijkste is momenteel toch om een hub te vinden die geen backfeeding heeft, al lees ik ook wel dat het bij de nieuwere rPi's niet meer zo belangrijk zou zijn. Wie heeft hier ervaring mee? :)
Ik had er voor mijn 1st gen RPi B eentje nodig en ik heb toen deze gekocht:
http://thepihut.com/produ...-hub-for-the-raspberry-pi

Als je een nieuwere pi hebt is het volgens mij helemaal niet nodig en dan zou je dus elke hub kunnen kopen die je wilt.

Edit: het zelfde antwoord was al gegeven. Te snel gereageerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Wiebeltje schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:11:
Als je een nieuwere pi hebt is het volgens mij helemaal niet nodig en dan zou je dus elke hub kunnen kopen die je wilt.
Als je apparaten die meer power nodig hebben wilt aansluiten heb je toch een powered usb hub nodig. Op mijn RPi2 kan ik niet rechtstreeks een externe 2.5" HDD aansluiten waarbij ik de RPi2 op een 2A (iPad) voeding aangesloten heb, laat staan dat je deze schijfjes kan aansturen met een hub ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:48
Klopt, daar had powered hub moeten staan... Maar dat backfeeden heb je met de nieuwere pi's geen last meer van. Volgende keer iets meer tijd nemen om een post te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
DEiE schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:17:
[...]

Als je apparaten die meer power nodig hebben wilt aansluiten heb je toch een powered usb hub nodig. Op mijn RPi2 kan ik niet rechtstreeks een externe 2.5" HDD aansluiten waarbij ik de RPi2 op een 2A (iPad) voeding aangesloten heb, laat staan dat je deze schijfjes kan aansturen met een hub ertussen.
Dit kan zeker wel met de RPi 2, zie volgende configuratie.

Hierbij is wel van belang een goede 2A voeding te gebruiken. De 2A voeding van SOS Solutions heeft er moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
tweak_dude schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:49:
[...]
Hierbij is wel van belang een goede 2A voeding te gebruiken. De 2A voeding van SOS Solutions heeft er moeite mee.
De goedkope 2,7A van de action doet het ook goed :).

Ben nu bezig bitcoinqt te syncen op een rpi2, maar mijn god wat duurt dat lang.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik gebruik mijn pi met de PowerCube, zonder problemen en wat extra stopcontacten in het tv meubel is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 09:55
Hoii Zou de nieuwe raspberry pi sterk genoeg zijn om er popcorn time op te zetten.En wanneer daar af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
kippensok schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:29:
Hoii Zou de nieuwe raspberry pi sterk genoeg zijn om er popcorn time op te zetten.En wanneer daar af te spelen?
http://youtu.be/xpRnC2DayCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
@ roeleboel en Wiebeltje: Bedankt voor de tip, 'k heb hem besteld.. Al denk ik niet dat hij in de Wii gaat passen met alle andere onderdelen die er nog in moeten. Het zal sowieso nog wel van pas komen dus we zien wel. :)
tweak_dude schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Dit kan zeker wel met de RPi 2, zie volgende configuratie.

Ik heb dit getest met mijn 3 voedingen.. Een iPad (1) voeding van 2A, een "Dual USB" Kensington van 2.1A en een oude Logitech voeding van mijn draadloze muis. De laatste levert sowieso geen 2A maar met de andere 2 werkte het ook niet. :(

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik heb dit getest met mijn 3 voedingen.. Een iPad (1) voeding van 2A, een "Dual USB" Kensington van 2.1A en een oude Logitech voeding van mijn draadloze muis. De laatste levert sowieso geen 2A maar met de andere 2 werkte het ook niet. :(
Ik heb 3 iPad voedingen (1x 10W - 2x 12W) en alle drie geven geen 2A, ze zitten ergens tss de 1,5 en 1,7 A, ondertussen enkele voedingen onderweg (Raspberry original en RAVPower (36W - 7.2A)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De voeding die ik gebruik daar staat op output 5v, 1A. Hij werd wel verkocht als 2A voeding voor telefoons en kleine tablets (Mediamarkt). Heb er pas een avondje mee kunnen spelen en dat ging goed (stabiel). Volgens mij moet 1,7A ook al genoeg zijn, staat dat niet in het blaadje dat je er bij krijgt? (heb het ergens gelezen in elk geval)

[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 07-03-2015 16:30 . Reden: 5v, geen 12 :) ]

/▌

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]