Ik weet dat het tegenwoordig hip is om te zeiken op grote bedrijven (en tegelijkertijd wel hun producten kopen), maar waar slaat dit in hemelsnaam op?
Als eerste, welk product zou in hemelsnaam in gevaar komen hierdoor? Een mediacenter? Omdat mensen massaal zelf hun mediacenters in elkaar gaan zetten? Laten we realistisch blijven, dat gebeurd nooit, het zal altijd een kleine groep hobbyisten blijven.
En wat gaat die "rijke industriële mongool" dan doen? Verbod op Raspberry eisen? Op welke gronden? De foundation opkopen? Zelfs als dat lukt, wat dan? Er zit geen bijzondere dingen in, het moment dat het opgekocht wordt gaat een Chinees het verkopen voor 30 dollar, maakt hij mooie winst en ben jij nagenoeg niks meer kwijt.
Maar volgens mij denk jij dat dit bordje iets wereldschokkends bijzonders is, dat is het niet. Het is uiteraard mooi dat een groep de moeite heeft genomen om dit uit te werken, maar uiteindelijk is het gewoon standaard hardware op een PCB, oftewel hoe zou je dat in hemelsnaam willen tegenhouden?
En als dat evil bedrijf dan zo bang hiervoor zou zijn, waarom zou dat zo zijn? Omdat het wereldschokkend goedkoop is? Kijk eens wat een mediaplayer of een NAS in de pricewatch kost, en dat is inclusief behuizing, afstandsbediening, software, etc. Dan kan dat evil bedrijf beter die gaan wegkrijgen, grotere bedreiging voor zijn product dan een Raspberry.
TL;DR, je post is nergens op gebaseerd behalve random onderbuikgevoelens.
(En maar nog maals, dit is een mooi goedkoop bordje voor hobbyisten, mijn punt is enkel dat het absoluut geen bedreiging is voor bedrijven).