Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

furby-killer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:08:
Dat is natuurlijk weinig relevant als hij hem al heeft en het erom gaat of hij hem moet vervangen of niet.
Mss combinatie van beiden, bijv. draai die Sheevaplug als een storage server (samba/NFS etc) streaming media etc en gebruik de Pi voor XBMC doeleinden ..

[ Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 05-02-2012 15:16 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07
[b]GekkePrutser schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:55:
Maar ik hoop er toch eentje te bemachtigen, ik zou er graag XMBC op hebben :) En het lijkt me super omdat deze GPIO's heeft, de Sheeva had dat niet (en ook geen video/audio out trouwens).
ik moet nog zien dat dit ding fatsoenlijke xbmc skins kan trekken (dus cpu kracht heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

MisterE schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:41:
[...]

ik moet nog zien dat dit ding fatsoenlijke xbmc skins kan trekken (dus cpu kracht heeft).
YouTube: XBMC on Raspberry Pi SCALE 10x 2012

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nu nog skins zoals Aeon MQ3 vloeiend draaiend zien ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Jackxl schreef op zondag 05 februari 2012 @ 03:05:
[...]
Dit is een usb poort en die heeft dus een 5v spanning en moet 500 ma kunnen leveren.
[...]
offtopic:
Let even op: een USB poort hoeft maar 100mA te kunnen leveren. Afhankelijk van de controller die "erboven" zit kan (na "onderhandeling") de controller ervoor kiezen je 500mA geven.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de Raspberry Pi al voor me als InternetTV echter nu ben ik erachter gekomen dat streaming internet video middels Silverlight en Flash een probleem zal zijn: http://www.raspberrypi.or...e-to-play-streaming-video. Er is geen licentie aanwezig voor hardware acceleratie van Adobe Flash terwijl dit wel op de chip aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Zou de HTML5 versie van youtube dan niet werken als work around?

edit: wordt ook genoemd in het thread, maar niet beantwoord/

[ Voor 33% gewijzigd door ovigo op 07-02-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:01:
Ik zag de Raspberry Pi al voor me als InternetTV echter nu ben ik erachter gekomen dat streaming internet video middels Silverlight en Flash een probleem zal zijn: http://www.raspberrypi.or...e-to-play-streaming-video. Er is geen licentie aanwezig voor hardware acceleratie van Adobe Flash terwijl dit wel op de chip aanwezig is.
Youtube kijken vanuit XBMC gaat wel denk ik dan?
Mijn ubuntu hpctje kon ook niet goed youtube draaien full screen, via xbmc ging dit gemakkelijk.
(Als die youtub eplugin er dan is voor XBMC)

[ Voor 3% gewijzigd door Fantasma op 07-02-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 17:45
Op Wired is een artikel verschenen met daarbij een foto van de Pi met case. Ik weet niet of dit een officiële foto is, maar ik heb deze case nog niet voorbij zien komen:

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/opslagruimte/tnet/Raspberry_1.jpg

(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

Dat is wel een mooie case :o

Wel spijtig dat het SD kaartje er zo uit steekt

[ Voor 140% gewijzigd door Fantasma op 09-02-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Het ziet er inderdaad erg netjes uit op de kaart na, maar wellicht zo om hem makkelijk te kunnen wisselen. Ik wil hem best hebben, maar dan wel in zwart natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fantasma schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:01:
Dat is wel een mooie case :o

Wel spijtig dat het SD kaartje er zo uit steekt
Dat is ook wel het minimum voor een SD reader die geen uitwerpmechanisme hebt. Nog iets minder uitsteken en je kan hem niet meer vastpakken.

De Sheevaplug heeft ook zo'n SD slot en die steekt helaas veel meer uit. Ik denk dat dit er ook zo een is zonder uitwerpveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 20:50
Volgens mij is dat geen echte foto maar een 3d render of photoshop. De power connector klopt namelijk niet dat moet een micro-usb stekker zijn. En ook lijken de stekkers er niet echt in zin te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Ook micro-usb heb je in een haakse uitvoering, hoor ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik denk dat het inderdaad een illustratie is. Die powerconnector zou best intern doorgelust kunnen zijn naar een 2,1mm plug ofzo maar dat zou onlogisch zijn.

@ralpje dat klopt maar dat is dit duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel cool zijn als iemand met wat 3D skillz een tekening maakt om een case op een 3D printer te kunnen uitprinten. (/me lacks the skillz... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:48:
Het zou wel cool zijn als iemand met wat 3D skillz een tekening maakt om een case op een 3D printer te kunnen uitprinten. (/me lacks the skillz... :'( )
Dat wordt al gedaan. Hier een paar ontwerpen die te bestellen zijn: http://www.shapeways.com/...shapewaysSearch=raspberry
Je krijgt dan zoiets: http://www.shapeways.com/forum/index.php?t=msg&th=7881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ALs je toch een voorgedefinieerd ontwerp gaat, waarom zou je dan niet gewoon die case bestellen? Is mooier en goedkoper (en tenzij je zelf een 3D printer hebt ook sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
hm. trap ik er alsnog in :) gelukkig maar. Hoop dat ik op tijd bij de eeste batch ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat zou de makkelijkste manier zijn om een soort breakout te krijgen met simpele input en outputs? Aangezien er geen native serial of parallel opzit lijkt mij het "makkelijkst" om een USB2IO device te nemen/maken, alleen ben ik bang dat de drivers niet makkelijk worden... Maar misschien een leuk idee om een soort frameworkje te maken waarbij je eenvoudig met IO's kan praten.

Ik zie dat er natuurlijk ook GPIO pinnen opzitten, kon alleen niet snel de specificaties hier van vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 11-02-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Megamind schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:12:
Wat zou de makkelijkste manier zijn om een soort breakout te krijgen met simpele input en outputs? Aangezien er geen native serial of parallel opzit lijkt mij het "makkelijkst" om een USB2IO device te nemen/maken, alleen ben ik bang dat de drivers niet makkelijk worden... Maar misschien een leuk idee om een soort frameworkje te maken waarbij je eenvoudig met IO's kan praten.

Ik zie dat er natuurlijk ook GPIO pinnen opzitten, kon alleen niet snel de specificaties hier van vinden.
Drivers zijn in overvloed beschikbaar hoor als ze niet al gewoon standaard in de build zitten. Op een normaal linux-systeem kun je alle usb/serial converters gewoon aansluiten. Maar het idee is natuurlijk wel dat je gewoon de GPIO's van de RasPi zelf gebruikt, het zou een beetje onbenullig zijn om er ook nog een arduino aan te hangen.

Overigens lijkt me dat er vrij snel een ontwikkelplatform a la arduino zal komen waarmee je de GPIO's van de RasPi kunt besturen. Als dat er nog niet is (heb me niet ingelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je serieel wilt doen: Als ik het goed begrijp zit er gewoon een UART (dus RS232) aansluiting op de GPIO poorten. Bron. Er staat daar duidelijk dat de UART pinnen ook als gewone GPIO te gebruiken zijn. Meestal (in mijn ervaring met PICjes) gaat dat door wat bitjes in een bepaald geheugen adres om te zetten. En er wordt gewoon een RXD en een TXD genoemd dus ik neem aan dat die de UART pinnen zijn.

Je zal ongetwijfeld nog wel een level conversie moeten doen van TTL +5V (of 3.3V) naar de gewone +/-12V RS232 levels, maar daar zijn gewoon IC's voor zoals de MAX232, dat is verder erg simpel.

[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 12-02-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:12:

Iets als een MCP23017 lijkt me makkelijker (I2C I/O expander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Will it blend?

Yes. We have conducted extensive virtual simulations. No Raspberry Pis were harmed in the testing.
http://www.raspberrypi.org/faqs

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat de raspberry's 'vloeibare afvalstoffen' hadden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 14:12
kladblokje schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:59:
Op Wired is een artikel verschenen met daarbij een foto van de Pi met case. Ik weet niet of dit een officiële foto is, maar ik heb deze case nog niet voorbij zien komen:

[afbeelding]

(bron)
Dit is dus echt geen officiële case. nagenoeg alle aansluitingen zitten verkeerd.
USB hoort naast de rj45, stroom zit aan de verkeerde kant en is een microusb sd kaart hoort aan de kant van de stroom hdmi moet even oversteken.

hier een plaatje met naampjes er bij van wat het allemaal is.
Afbeeldingslocatie: http://blog.parts-people.com/wp-content/uploads/2012/01/raspberrypi21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik dacht je zelf nog een 12v-adapter moest regelen? Nu zie ik hier dat de stroom via een micro-usb gaat!? Klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

PSU is microUSB. Eigenlijk elke standaard moderne telefoonlader heeft voldoende prik om het ding van power te voorzien. En iedereen heeft zo 'nd ing wel thuis liggen of kan er wel eentje vinden voor een paar euro.

Vreet 400mA als ik me niet vergis. Bij 5V.

En dat betekend dus wel dat je geen zware meuk aan de USB host kunt hangen ;D

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
M2M schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:57:
PSU is microUSB. Eigenlijk elke standaard moderne telefoonlader heeft voldoende prik om het ding van power te voorzien. En iedereen heeft zo 'nd ing wel thuis liggen of kan er wel eentje vinden voor een paar euro.

Vreet 400mA als ik me niet vergis. Bij 5V.

En dat betekend dus wel dat je geen zware meuk aan de USB host kunt hangen ;D
Een microUSB uit de USB poort van je computer levert dat ongeveer, de microUSB oplader voor in het stopcontact bij mijn telefoon is 5V - 1A en dat is ook precies wat er in het schema hierboven staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

1A is een beetje overdreven:
Model B owners using networking and high-current USB peripherals will require a supply which can source 700mA (many phone chargers meet this requirement). Model A owners with powered USB devices will be able to get away with a much lower current capacity (300mA feels like a reasonable safety margin).
Maar better safe than sorry idee kan geen kwaad :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001

iMars

Full time prutser

kladblokje schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:59:

[afbeelding]

(bron)
Dit is toch een ander layout dan we de laatste tijd zien op raspberry pi zelf...
Afbeeldingslocatie: http://cdni.wired.co.uk/620x413/s_v/Untitled-1_157.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dmkenr5gtnd8f.cloudfront.net/wp-content/uploads/2011/12/PC236526-1024x768.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMars schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:53:
[...]

Dit is toch een ander layout dan we de laatste tijd zien op raspberry pi zelf......
Dat is het alpha bordje.

http://www.raspberrypi.org/archives/78

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik hoop echt dat er niet één of andere rijke industriële mongool een stokje voor dit initiatief gaat steken omdat hij vreest dat zijn eigen product in gevaar komt.

Nog nooit zo graag een computer gehad als dit kleine stukje elektronica.
Ik hoop tegen de zomer mijn elektronisch lift (autostop) ledbord af te hebben en die Rasberry Pi moet alles aansturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 15-02-2012 01:26 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Kain_niaK schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 01:25:
[...] mijn elektronisch lift (autostop) ledbord [...]
Leg uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kain_niaK schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 01:25:
Ik hoop echt dat er niet één of andere rijke industriële mongool een stokje voor dit initiatief gaat steken omdat hij vreest dat zijn eigen product in gevaar komt.
Ik weet dat het tegenwoordig hip is om te zeiken op grote bedrijven (en tegelijkertijd wel hun producten kopen), maar waar slaat dit in hemelsnaam op?

Als eerste, welk product zou in hemelsnaam in gevaar komen hierdoor? Een mediacenter? Omdat mensen massaal zelf hun mediacenters in elkaar gaan zetten? Laten we realistisch blijven, dat gebeurd nooit, het zal altijd een kleine groep hobbyisten blijven.

En wat gaat die "rijke industriële mongool" dan doen? Verbod op Raspberry eisen? Op welke gronden? De foundation opkopen? Zelfs als dat lukt, wat dan? Er zit geen bijzondere dingen in, het moment dat het opgekocht wordt gaat een Chinees het verkopen voor 30 dollar, maakt hij mooie winst en ben jij nagenoeg niks meer kwijt.

Maar volgens mij denk jij dat dit bordje iets wereldschokkends bijzonders is, dat is het niet. Het is uiteraard mooi dat een groep de moeite heeft genomen om dit uit te werken, maar uiteindelijk is het gewoon standaard hardware op een PCB, oftewel hoe zou je dat in hemelsnaam willen tegenhouden?

En als dat evil bedrijf dan zo bang hiervoor zou zijn, waarom zou dat zo zijn? Omdat het wereldschokkend goedkoop is? Kijk eens wat een mediaplayer of een NAS in de pricewatch kost, en dat is inclusief behuizing, afstandsbediening, software, etc. Dan kan dat evil bedrijf beter die gaan wegkrijgen, grotere bedreiging voor zijn product dan een Raspberry.

TL;DR, je post is nergens op gebaseerd behalve random onderbuikgevoelens.

(En maar nog maals, dit is een mooi goedkoop bordje voor hobbyisten, mijn punt is enkel dat het absoluut geen bedreiging is voor bedrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:52:
[...]

...

(En maar nog maals, dit is een mooi goedkoop bordje voor hobbyisten, mijn punt is enkel dat het absoluut geen bedreiging is voor bedrijven).
Ik zie het probleem ook niet.

Maar goed, laten ze eerst maar eens gaan leveren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ideetje van wat ik zou doen met een Pi:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6AfevBTiv51ftKOZZ2oAbZk9/full.png

Gecombineerd met iets als een slot-loading DVD loopwerk, 7" TFT scherm (touchscreen) en wat knoppen natuurlijk.

Iemand zin om mij mee te helpen en dit idee van concept naar open-source DJ-speler om te toveren? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Stoney3K schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 02:07:
Ideetje van wat ik zou doen met een Pi:

[...].

Iemand zin om mij mee te helpen en dit idee van concept naar open-source DJ-speler om te toveren? ;)
Ik wil je feestje niet verzieken, maar... de audio uitgang wordt aangedreven door een 1bits DAC. Daar komt dus geen "DJ kwaliteit" geluid uit. Derhalve zul je voor redelijke geluidskwaliteit met de I2C aan de slag moeten of geluid uit de HDMI zien te halen.

Er zitten nogal wat componenten in je ontwerp die een uitdaging zijn om op je RPi aan de praat te krijgen. Er is geen audio ingang dus je kunt de audiostream van je cd-speler niet bewerken of beinvloeden met je RPi. Er is geen standaard oplossing om je cd-speler aan te sturen. Dus zul je met de GPIO / I2C aan de slag moeten. Dit lijkt mee een probleem op te leveren omdat het aanvoeren van een bitstream van voldoende resolutie een erg hoge frequentie vereist. Zo hoog dat ik er van uit ga dat de RPi dat niet kan verwerken.Ook met de knoppen voorzie ik wat uitdagingen. Dan zie ik nog een leuk rond geval waarvan ik veronderstel dat dit een soort disk is die je cd-speler aanstuurt. Als dit al niet direct op je cd-speler aangesloten is, zul je een ADC moeten maken die je op de RPi aansluit.

Al met al, nogal een uitdaging. De RPi is naar mijn idee voornamelijk geschikt voor grotendeels digitale devices waar je softwarematig leuke grapjes mee uit kunt halen. Dat voordeel zie ik eerlijk gezegd in jouw ontwerp niet echt. Maar het blijft een leuk idee en ik heb respect voor een ieder die dergelijke tweaker projecten ten uitvoer brengt!

[ Voor 52% gewijzigd door berties op 22-02-2012 17:43 . Reden: nog een vraag waarom dit een goed idee zou zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan er toch een usb geluidskaart op aansluiten? En hoe wil je de cd speler interfacen? Ook via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
berties schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:50:
[...]
de audio uitgang wordt aangedreven door een 1bits DAC.
weet je dat zeker? >:) Dat is geen DAC, dat is gewoon een digitale uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
timberleek schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:53:
[...]

weet je dat zeker? >:) Dat is geen DAC, dat is gewoon een digitale uitgang
zie 1 bit dac

Gaat wel, als je maar snel genoeg schakelt. Heeft ook de voorkeur vanwege de minimale hoeveelheid analoge componenten die benodigd zijn. Derhalve goedkoop maar niet van geweldige kwaliteit. Geschikt voor gebruik in gsm's en dergelijke, en dus in SoC ontwerpen zoals de RPi waarbij kosten een belangrijke stempel drukken op het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
...Derhalve zul je voor redelijke geluidskwaliteit met de I2C aan de slag moeten of geluid uit de HDMI zien te halen.
Ik las het volgende op hun forum:
Before somebody points to an old post of mine about Audio quality:

In the past I said the the Raspberry-Pi would have a PCM/I2S port.

A while ago I found that not to be true. In the last PCB change the GPIO pins which carry the PCM/I2S signals were swapped for others. I did not spot that in the schematic until I found two of my Gertboard LEDS where not coming on.

Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mr_gadget schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:06:
Je kan er toch een usb geluidskaart op aansluiten? [...]
Er zijn wel kwalitatief hoogwaardige USB geluidskaarten die op 24 of 32 bit werken maar die zijn exclusief en duur. Voor zover ik weet zijn de meeste USB geluidskaartjes gewoon bitstream met een te lage frequentie om echt kwaliteit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten dat, volgens mij is de pi zwaar underpowered om als dj apparaat te functioneren. Misschien in de toekomst..
DSP core: There is a DSP, but there isn't currently a public API (Liz thinks the BC team are keen to make one available at some point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ik wil je feestje niet verzieken, maar... de audio uitgang wordt aangedreven door een 1bits DAC. Daar komt dus geen "DJ kwaliteit" geluid uit. Derhalve zul je voor redelijke geluidskwaliteit met de I2C aan de slag moeten of geluid uit de HDMI zien te halen.

Er zitten nogal wat componenten in je ontwerp die een uitdaging zijn om op je RPi aan de praat te krijgen. Er is geen audio ingang dus je kunt de audiostream van je cd-speler niet bewerken of beinvloeden met je RPi. Er is geen standaard oplossing om je cd-speler aan te sturen.
Euh, mijn idee was om de RPi als CD-speler te laten *functioneren*, niet om hem als DSP te laten gebruiken die een audio-stream gaat lopen verbouwen. CD(ROM)-loopwerk dus via SATA/USB aan de Pi, samen met wat hardware buitenboord die als HID fungeert en de knopjes aanstuurt zoals de jog-dial, pitch-fader en knoppen. Een AVR met USB moet die was prima kunnen doen.

Een 1-bits DAC is juist één van de betere DACs die je kan gebruiken voor een CD-speler (een Delta-Sigma DAC dus, iets wat Philips al 20 jaar in zijn CD-loopwerken gebruikt), dus dat zo'n ding op een Pi zit verbaast me weinig. Fatsoenlijk geluid en goedkoop te maken in hardware. Mocht de on-board DAC niet voldoende zijn, dan is een USB-audio natuurlijk redelijk eenvoudig toe te voegen.

In een Pioneer CDJ-2000 zit ook niet veel anders dan een DVD-ROM drive, een embedded systeem die de boel aanstuurt en een paar externe componenten die het geluid naar buiten sturen vanuit de software. En een enkel MP3'tje decoderen in real-time met wat processing er op moet een Pi prima kunnen.

2 decks en een interne mixer in software wordt misschien een grotere uitdaging, maar een enkel-decks DJ-speler met open firmware zou al iets heel moois zijn om voor elkaar te krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 27-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je dan niet beter naar een Hawk Board of een beagleboard kijken? De Hawk heeft sata wat handig kan zijn. En de beagle een DSP (lijkt me juist handig voor effecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr_gadget schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:22:
Kan je dan niet beter naar een Hawk Board of een beagleboard kijken? De Hawk heeft sata wat handig kan zijn. En de beagle een DSP (lijkt me juist handig voor effecten).
Wat dacht je van de simpele reden dat ik 5 Raspberry Pi's kan krijgen voor de prijs van één Hawk of een Beagleboard? Dan kan ik nog SATA, geluid en HID allemaal in software doen op een eigen Pi-bordje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Stoney3K schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:04:
[...]

Euh, mijn idee was om de RPi als CD-speler te laten *functioneren*, niet om hem als DSP te laten gebruiken die een audio-stream gaat lopen verbouwen. CD(ROM)-loopwerk dus via SATA/USB aan de Pi, samen met wat hardware buitenboord die als HID fungeert en de knopjes aanstuurt zoals de jog-dial, pitch-fader en knoppen. Een AVR met USB moet die was prima kunnen doen.
Ok, dat is een andere benadering dan ik in gedachte had:)
Als cd-speler aansturen lijkt me prima te doen. Dat is niet veel anders dan in een "normale" pc situatie. Als de audio dan direct uitgevoerd wordt (buiten de RPi om dus) zou je een AVR ook nog als DSP in kunnen zetten. In hoeverre het veel werk is deze als HID-controller te gebruiken zou ik niet weten. Wellicht dat je ook nog met de JTAG connector aan de slag kunt gaan, die lenen zich ook voor leuke grapjes (lees net op het forum dat deze niet te gebruiken zijn.
Een 1-bits DAC is juist één van de betere DACs die je kan gebruiken voor een CD-speler (een Delta-Sigma DAC dus, iets wat Philips al 20 jaar in zijn CD-loopwerken gebruikt), dus dat zo'n ding op een Pi zit verbaast me weinig. Fatsoenlijk geluid en goedkoop te maken in hardware. Mocht de on-board DAC niet voldoende zijn, dan is een USB-audio natuurlijk redelijk eenvoudig toe te voegen.
Dat het er op zit verbaast mij ook niet, gezien het digitale ontwerp van dat ding en de wens kosten en dimensies laag te houden zeker. Ik dacht alleen altijd voor een hoge kwaliteit delta-sigma DAC een extreem hoge klok nodig was en daar in de praktijk vaak digitaal voor gecompenseerd wordt, waardoor het geluid er nu niet echt beter op wordt. Het wordt een beetje een gemaakt geluid en derhalve niet echt high fidelity... Maar ik kan me vergissen, misschien is die klok geen probleem in de RPi.
2 decks en een interne mixer in software wordt misschien een grotere uitdaging, maar een enkel-decks DJ-speler met open firmware zou al iets heel moois zijn om voor elkaar te krijgen. :)
Eens! Hoewel ik denk dat het aansturen van een mixertje nog wel te doen moet zijn. Als je dan twee loopwerken op de USB hebt kun je met software wel wat leuks doen om een mixer via de gpio aan te sturen lijkt me zo.

Succes met het project in ieder geval! Heb je al support gezocht op het RPi forum? Ik weet dat daar nogal wat leuke projectjes in oprichting zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 05:38
Ik had ergens gelezen dat tegelijk met de RPi ook de SD kaartjes met bijvoorbeeld XBMC verkocht zouden gaan worden. Ik hoop dat dit ook zo is want ik wil de Pi gaan gebruiken als mediacenter in m'n netwerk.

/edit: raspberrypi.org lijkt nu al overbelast..... :|

[ Voor 12% gewijzigd door Ferret op 29-02-2012 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Goedemorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Laatst online: 06-12-2024
anthonycd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:25:
[...]

Op rekening kan ook? Hier wel.
Niet als particulier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Voor degene die een Quad dual core willen + Quad core GPU is dit misschien een alternatief.. Wel iets duurder..
http://www.omgubuntu.co.u...-arm-pc-that-runs-ubuntu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Laatst online: 27-05 20:12
We’ve been working hard at cost reduction over the last few months, and we’ve been able to make one significant change to the Raspberry Pi lineup. The $25 Model A has been reworked to include 256MB of RAM – double what we were originally planning to offer – and will be going into production immediately.
Betekent dit dat de A model ook 1080p kan renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-09 16:07
Mr.Jingles schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:20:
[...]

Betekent dit dat de A model ook 1080p kan renderen?
Dat lijkt mij wel, model A en B verschillen op dit moment alleen in het aantal en type aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

26 (excl) is behoorlijk netjes, dat is praktisch de wisselkoers als ik $35 omreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
Farnell is helaas weer hopeloos traag maar daar heb ik wel een Pi in m'n winkelwagentje :-) Bij RS componenten is alles weer up and running maar hier kan ik alleen belangstelling aangeven. Daar krijg ik de melding: u bent geregistreerd voor een Raspberry Pi. Geen idee wat dat betekend. Pfff zat vanochtend om 6 uur al te refreshen. Ik had verwacht dat ik er makkelijker een zou kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Laatst online: 27-05 20:12
matjans schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:58:
...
(behalve spdif uit... maar dat is een kwestie van soldeerbout en vaste handjes).
Hoe wou je dit precies gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Wouter7 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:05:
YouTube: Raspberry Pi board B product overview

Ze verkopen het echt alsof het een kant en klare pc is, net zoals BBC, het is en blijft een DIY projectje hoor :)
Dat valt wel mee toch? Omdat er nog geen behuizing om zit?
Het is zeker een leuk dingetje om mee te spelen maar met een mooi OS op SD kaart en een simpele behuizing er omheen zie ik niet in waarom je het niet als super goedkope kant en klare PC zou kunnen zien ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 14:39
TommyboyNL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:16:
Net Farnell maar ff gebeld. Je moet even een mailtje sturen naar hollandsales@farnell.com , met daarin het bestelnummer, je adres en contactgegevens, dan wordt er een pro-forma factuur aangemaakt, waarna je geld over kan maken. Zodra je pieken binnen zijn, wordt je pi verzonden.
Het minimum orderbedrag van 50 euro ex BTW geldt in dit geval NIET! :D
Ze hebben ze op voorraad? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

http://export.farnell.com...romotions/raspberryPi.jsp

hele bestelproces eigelijk al doorlopen, bestedingslimiet CC bereikt lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:50

dimako_

Vogel

Op mijn order:

subtotaal EUR21,95 en 4,17 BTW

En er staat model B op de order...
Deze heb ik ook besteld.
Moet goed zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dit blijft toch een geweldig filmpje moet ik zeggen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik kan ze via m'n schoonvader's bedrijf bestellen bij Farnell voor ongeveer 40 euro incl btw en verzenden. Lijkt mij een realistische prijs. Dat is de 2081185. De 2081347 wordt genoemd 'raspberry pi chipset'? Staan ook veel fouten in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Als je er een linux-driver voor hebt dan mag je die best voor je verjaardag vragen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:57 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Laatst online: 22-04 13:25
en dan nog een vraag.
wat kan je er uit eindelijk allemaal mee.
het is en blijft een gigantisch klein ding maar dat geld natuurlijk ook voor de hadware.
je kan er onmogelijk zware programma's opdraaien dus blijft er vrij weinig over.
iemand leuke ideeén?

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:20:
en dan nog een vraag.
het is en blijft een gigantisch klein ding maar dat geld natuurlijk ook voor de hadware.
je kan er onmogelijk zware programma's opdraaien dus blijft er vrij weinig over.
iemand leuke ideeén?
Als je het filmpje bekijkt zie je dat dit toch een geweldige XBMC oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
ShadowBumble schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:21:
[...]

Als je het filmpje bekijkt zie je dat dit toch een geweldige XBMC oplossing is.
en wat mag een XBMC zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Laatst online: 10-09 17:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 12:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Xbox Media Center was de oorspronkelijke naam http://www.xbmc.org , het is een all in one solution voor het afspelen van al je media files en benodigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vond die air video demo op de Rpi site wel cool. Dat je met Ipad zou kan streamen naar TV of stereo. Je zou hem ook als brein voor quadrocopter of een ander type robot kunnen gebruiken.
Maar er is veel mogelijk, er zit best wel veel processing power in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
lol, meteen drie reactie's.
maarja, een xbox heb ik niet.
wat voor optie's heb je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:23:
LOl het is begonnen als een Xbox aplicatie tegenwoordig is het volledig standalone ;) voor zowel /windows/linux als dat er een mini OS is omheen gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:23:
Je hebt er geen xbox voor nodig hoor

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
wat zou je er nog meer op kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_

dimako_

Vogel

google er even op los?
Daar vind je heel wat meer dan alle antwoorden hier bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Rmg

darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:18:
misschien ligt het aan mij, maar moet je niet behoorlijk wat kennins van zaken hebben wil je dingen op programmeren?
Mwa er draait linux op, waarmee je alle kanten op kan. van C/C++, Perl, Java, Php, Perl enz enz.
Mediacenter software. http://xmbc.org kan je over het netwerk je 1080p filmpjes streamen naar je RPI, welke het op je TV vertoont.
darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:20:
en dan nog een vraag.
iemand leuke ideeén?
Sjah. het vergt een iets andere aanpak maar je zou het prima als desktop/surfpctje kunnen gebruiken

of een webservertje. Of een paar (usb) HDD's eraan en een fileserver, camera eraan en wat leuks doen met OpenCV oid is ook nog altijd een optie

[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 29-02-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:25:
Ik heb gelezen dat er misschien een Ubuntu variant voor de Pi uit zou komen, dat zou wel helemaal mooi zijn.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:25:
Je kunt beter wachten totdat raspberrypi.org weer in de lucht is want daar staan al je antwoorden.

Een beetje midden in een topic springen en dan vragen wat je ermee kunt is niet wat we hier verwachten van een tweaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
espro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Ik heb gelezen dat er misschien een Ubuntu variant voor de Pi uit zou komen, dat zou wel helemaal mooi zijn.
In elk geval komt er een Fedora spin uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
Ferret schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Je kunt beter wachten totdat raspberrypi.org weer in de lucht is want daar staan al je antwoorden.

Een beetje midden in een topic springen en dan vragen wat je ermee kunt is niet wat we hier verwachten van een tweaker....
dat is toch juist een forum?
daar kan je vragen stellen, ook als je ze (blijkbaar) op internet kan vinden.
maar ik zou me er verder buiten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
darkmagic schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:29:
[...]

dat is toch juist een forum?
daar kan je vragen stellen, ook als je ze (blijkbaar) op internet kan vinden.
maar ik zou me er verder buiten houden.
Lees op zijn minst het topic even door, daar staat alles in dat je wil/moet weten, en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
TommyboyNL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:27:
[...]

In elk geval komt er een Fedora spin uit.
De Fedora versie komt als het goed is deze week nog op de Raspberry Pi site te staan. Ik hoorde dat er met Ubuntu nogal wat problemen waren met de packaging en dat die misschien niet direct beschikbaar zou zijn op de launch, maar dat stond ergens in de comments dus ik weet niet of dat waar is.

@bartbh: Bedankt, ik heb hem nu besteld (nouja mail eruit).
@Hierboven: Orderdatum: 10:35:27 29/02/2012
Artikelnummer Aantal besteld Productomschrijving Fabrikantnummer
2081185 1 SBC, RASPBERRY PI, MODEL B; Silicon Manu RASPBRRY-PCBA
Van Bartbh gekregen. Ik zou gewoon zelf dit nummer gebruiken en even goed erneer zetten Raspberry Pi model B en je adress en dat mailen naar hollandfinance@farnell.com

Ik ben benieuwd naar de xbmc versie of die ook alle plugins ondersteund. Dus youtube en NOS enzo. Of zou die niet krachtig genoeg zijn? Ik denk niet dat alle skins werken. De confluence skin had die in het filmpje ook een klein beetje moeite mee.

XBMC ondersteund als het goed is ook airplay, dus ik hoop dat dat een beetje werkt

[ Voor 16% gewijzigd door LeVortex op 29-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-08 10:48

Wlf

Voor meer informatie over de Raspberry Pi kan je ook terecht op de elinux raspberry pi hub.

<PC specs>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even een inhoudelijke vraag die ik me net bedenk. De Pi heeft een 3,5mm audio out (of eventueel via HDMI). Mijn receiver heeft geen HDMI-ingang (ik gebruik nu SPDIF), dus zal ik met die 3,55mm aan de slag moeten. Komt daar ook 5.1 geluid uit, of alleen stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
mrwolf schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:13:
Even een inhoudelijke vraag die ik me net bedenk. De Pi heeft een 3,5mm audio out (of eventueel via HDMI). Mijn receiver heeft geen HDMI-ingang (ik gebruik nu SPDIF), dus zal ik met die 3,55mm aan de slag moeten. Komt daar ook 5.1 geluid uit, of alleen stereo?
3.5mm jack is alleen stereo.
Maar afhankelijk van de tv kun je soms je geluid via hdmi naar je tv laten lopen dan uit de tv SPDIF aftappen naar je receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
timberleek schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:16:
[...]

3.5mm jack is alleen stereo.
Maar afhankelijk van de tv kun je soms je geluid via hdmi naar je tv laten lopen dan uit de tv SPDIF aftappen naar je receiver
Thanks, maar dat is helaas geen optie. Dit is wel balen, ik had al grootste plannen met de Pi als mediacenter. :'(
Ach, hij is toch nergens meer te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_

dimako_

Vogel

Er komen hiervoor vast nog oplossingen, Raspberry staat nog in de kinderschoenen en wordt nog wel uitgebreider:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Weet iemand of er ook sequencers zijn zoals Ableton die ook op ARM draaien ? De Raspberry is daar perfect voor.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
dimako_ schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:21:
Er komen hiervoor vast nog oplossingen, Raspberry staat nog in de kinderschoenen en wordt nog wel uitgebreider:)
Enige wat ik me voor kan stellen is een geluidskaart via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
op de GPIO's zit geloof ik ook I2S interface, daar kun je je audio mogelijk ook uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timberleek schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:28:
op de GPIO's zit geloof ik ook I2S interface, daar kun je je audio mogelijk ook uit halen
Nee, dat is het juist, die is vervallen (PCM/I2S). Dan zul je zelf moeten gaan klussen aan de chip wat weerstandjes :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
It is also possible to reconfigure some of the pins to provide an I2S (hardware mod may be required[8]) or PCM interface.[9]
Beetje vaag dus allemaal hoe en of het gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb me maar op RS Components en Farnell aangemeld als belangstellende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hoewel ik het een leuk stuk speelgoed vind zie ik voor mezelf nog te weinig toepassingen om er eentje aan te schaffen. Heeft iemand briljante plannen met dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
sebastius schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:45:
Hoewel ik het een leuk stuk speelgoed vind zie ik voor mezelf nog te weinig toepassingen om er eentje aan te schaffen. Heeft iemand briljante plannen met dat ding?
kado voor iemand? :D. ga m zelf ook als kado geven aan mn pa die het een leuk 'speeltje' vind. ben alleen net te laat geweest om hem te kopen, kijk wel wanneer ik een e-mail krijg dat er meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 14:39
Nou ik ga hem in een goedkoop casio keyboard bouwen. Heb nog een 7 inc LCD scherm hier liggen, dus het wordt een goedkope arrangerkeyboard. Met VST applicaties en 8bit trackers.
En mocht dat allemaal lukken zijn er nog mogelijkheden qua knoppen en encoders op het keyboard die midi-data verzenden. Voor het aanpassen van de VST synths. Of misschien wel een Soundlab analoog synth erin. Maar dat is natuurlijk toekomst muziek.
Eerst wil ik een Linux keyboard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen of ik dit niet kan gebruiken voor m'n 3D-printer. Het ontbreken van een scherm maakt dat wel lastiger, maar ik vind het wel een erg tof idee om alle elektronica on-board te hebben in plaats van weer een losse computer.
Pagina: 1 ... 4 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]