Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09 09:31
Springuin schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:14:
Ter informatie: Je kunt instellen hoeveel geheugen er wordt gebruikt door de gpu met rpi-update van hexxeh: https://github.com/Hexxeh/rpi-update
Dit lijkt niet echt te werken op mijn debian installatie. Hij zegt altijd operation not found bij rpi-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
Als ik op m'n raspberry een 720p of 1080p probeer af te spelen pauzeerd het beeld om de paar seconden even. Tussen deze pauze momentjes in loopt het beeld soepel. Dit probleem treed op met zowel OpenElec als met RaspBMC. Ik stream de films vanaf een windows share.
Wat gaat er hier mis? Kan het aan de SD kaart liggen die ik gebruik? Wordt daar dan uberhaupt naar gebuffered als je streamt vanaf een netwerk share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ik heb gelezen op het internet dat er in de directory /boot/ verschillende .elf files zitten die een verschillende cpu-gpu split hebben. En dat klopt ook. Ik heb een 128 een 192 en een 24. aleen weet ik niet hoe ik deze moet laden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

scrappy.doo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:50:
Als ik op m'n raspberry een 720p of 1080p probeer af te spelen pauzeerd het beeld om de paar seconden even. Tussen deze pauze momentjes in loopt het beeld soepel. Dit probleem treed op met zowel OpenElec als met RaspBMC. Ik stream de films vanaf een windows share.
Wat gaat er hier mis? Kan het aan de SD kaart liggen die ik gebruik? Wordt daar dan uberhaupt naar gebuffered als je streamt vanaf een netwerk share?
Wat is het geluidsformaat in de stream? DTS? wireless? netwerk überhaupt wel snel genoeg? Ze je raspbmc/openelec eens op een usb stick en boot alleen van de sdcard
teddysleep schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:55:
Ik heb gelezen op het internet dat er in de directory /boot/ verschillende .elf files zitten die een verschillende cpu-gpu split hebben. En dat klopt ook. Ik heb een 128 een 192 en een 24. aleen weet ik niet hoe ik deze moet laden :s
Rename de oude start.elf naar start.elf.orig ( of iets anders waardoor je weet welke de oude is ) en rename dan een 128/192/24 file naar start.elf
teddysleep schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:43:
[...]

Dit lijkt niet echt te werken op mijn debian installatie. Hij zegt altijd operation not found bij rpi-update.
tussendoor wel uit en weer ingelogged? of gereboot?

[ Voor 36% gewijzigd door Rmg op 09-07-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Bedankt ik had het juist ook zelf opgelost met het volgende: (mss is het nuttig voor iemand anders)
Je navigeert naar de /boot direcotry

cd /boot/

vervolgens : ls om te zien wat er in de folder staat

dan doe je sudo cp armXXX_start.elf start.elf (op de XXX vul je 128,192,224 mb in , dit is de ram die voor je cpu gaat gebruikt worden)
Nu type je : sudo reboot

Om te kijken of het gelukt is doe je na het opstarten: free -m , als er total de door jouw gekozen hoeveelheid ram -6 staat, is het gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Ik heb gisteren eindelijk tijd gehad om eens met mijn RPi te gaan spelen (hij lag al weken op de plank bij mij, voel me enigszins schuldig tegenover iedereen die nog in de backorder staat :P)

Ik heb OpenELEC gecompileerd en geïnstalleerd op een 4GB SD kaartje, maar ben niet helemaal overtuigd. Menu snelheid is ronduit slecht, het browsen door content is praktisch onbruikbaar door het bufferen van de album/fanart. Sommige content speelt goed af, maar veel HD films vertonen heel veel artifacts, of ondervinden buffer underruns. Ik speel overigens content vanaf mijn NAS via een SMB verbinding.
Edit: Ik gebruik 1000Mbit bedraad netwerk en gebruik DTS passthrough, ondanks dat dus wel buffer underruns op de Pi, zelfde content speelt wel goed op mijn x86 XBMC

Vanavond wil ik een experiement doen waarbij ik alleen de System partitie op de SD kaart zet om te booten, maar de 'Storage' partitie ga onderbrengen op de NAS welke ik via een snel protocol wil mounten (weet niet wat sneller is: CIFS, SMB of AFP?). Ik heb namelijk de indruk dat storage via mijn NAS over ethernet een stuk sneller werkt dan de SD kaart. De praktijk moet het uitwijzen, de rauwe throughput zal vast wel hoger zijn, maar bij veel kleine files kan het ook averechts werken.

Ik heb overigens ook dat op Full-HD resolutie (1920*1080) er hevige overscan is in de menu's (wat ik best vreemd vind voor een digitale HDMI koppeling). Bij lagere resoluties (bij 1280*720) heb ik dat niet. Mijn x86 XBMC bak heeft hier geen last van op de zelfde TV. Lijkt er dus op dat X niet correct de modelines detecteerd. Iemand anders hier problemen mee ondervonden?

[ Voor 5% gewijzigd door LeonM op 09-07-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:08
AndreStarTrek schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Geweldig link thanks. Ik kon geen kant en klare img vinden van een recente openelec, hier staan meteen alle builds op geweldig.
Yep! En nu ik die gevonden heb ga ik niet meer prutsen met raspbmc. Enige wat ik nog niet helemaal idiot proof heb is ondertiteling maar dat lijkt meer te liggen aan het feit dat ik niet helemaal door had hoe xmbc daarmee om gaat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Rmg schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:55:
Wat is het geluidsformaat in de stream? DTS? wireless? netwerk überhaupt wel snel genoeg? Ze je raspbmc/openelec eens op een usb stick en boot alleen van de sdcard
Audio stream is inderdaad DTS. Vanavond nog even testen met een AC3 variant. Netwerk is bedraad en snel genoeg zowel server als raspberry zitten op dezelfde gigabit switch.

Heb je nog ergens een mooie tutorial/howto over het draaien vanaf stick en booten vanaf SD Card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
LeonM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:25:
Ik heb gisteren eindelijk tijd gehad om eens met mijn RPi te gaan spelen (hij lag al weken op de plank bij mij, voel me enigszins schuldig tegenover iedereen die nog in de backorder staat :P)

Ik heb OpenELEC gecompileerd en geïnstalleerd op een 4GB SD kaartje, maar ben niet helemaal overtuigd. Menu snelheid is ronduit slecht, het browsen door content is praktisch onbruikbaar door het bufferen van de album/fanart. Sommige content speelt goed af, maar veel HD films vertonen heel veel artifacts, of ondervinden buffer underruns. Ik speel overigens content vanaf mijn NAS via een SMB verbinding.
Edit: Ik gebruik 1000Mbit bedraad netwerk en gebruik DTS passthrough, ondanks dat dus wel buffer underruns op de Pi, zelfde content speelt wel goed op mijn x86 XBMC

Vanavond wil ik een experiement doen waarbij ik alleen de System partitie op de SD kaart zet om te booten, maar de 'Storage' partitie ga onderbrengen op de NAS welke ik via een snel protocol wil mounten (weet niet wat sneller is: CIFS, SMB of AFP?). Ik heb namelijk de indruk dat storage via mijn NAS over ethernet een stuk sneller werkt dan de SD kaart. De praktijk moet het uitwijzen, de rauwe throughput zal vast wel hoger zijn, maar bij veel kleine files kan het ook averechts werken.

Ik heb overigens ook dat op Full-HD resolutie (1920*1080) er hevige overscan is in de menu's (wat ik best vreemd vind voor een digitale HDMI koppeling). Bij lagere resoluties (bij 1280*720) heb ik dat niet. Mijn x86 XBMC bak heeft hier geen last van op de zelfde TV. Lijkt er dus op dat X niet correct de modelines detecteerd. Iemand anders hier problemen mee ondervonden?
Typisch, ik heb gisteren hetzelfde gedaan en dezelfde problemen. Mijn Pi is ook bedraad op 1000Mbit aangesloten, DTS passtrough. Sommige 1080p's speelt hij helemaal niet af: error playing... :? Valt me op dat sommige ISO files van 1080p niet afgespeeld worden en andere weer wel. 720p heb ik 5x afgespeeld zonder enig probleem, alles perfect. Bij enkele 1080p in het begin na 3 minuten of zo even een hikje, half uur later weer een hikje, rest van de film weer goed. Als ik deze zelfde film op mijn xtreamer afspeel (op zelfde LAN-kabel) geen problemen. Ik speel mijn films af vanaf mijn NAS (synology 210j)

OpenElec staat op een Micro SD van 4GB en zit in een SDadapter, ik weet zo niet welke class de microsd is, ik dacht 4. Ik zou het wel eens willen testen met een Class 10 SD kaartje, misschien draait OpenElec en/of XBMC ook wat vloeiender/beter. Eens kijken wat ik nog in de la heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Petje72 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:11:
[...]

Typisch, ik heb gisteren hetzelfde gedaan en dezelfde problemen. Mijn Pi is ook bedraad op 1000Mbit aangesloten, DTS passtrough. Sommige 1080p's speelt hij helemaal niet af: error playing... :? Valt me op dat sommige ISO files van 1080p niet afgespeeld worden en andere weer wel. 720p heb ik 5x afgespeeld zonder enig probleem, alles perfect. Bij enkele 1080p in het begin na 3 minuten of zo even een hikje, half uur later weer een hikje, rest van de film weer goed. Als ik deze zelfde film op mijn xtreamer afspeel (op zelfde LAN-kabel) geen problemen. Ik speel mijn films af vanaf mijn NAS (synology 210j)

OpenElec staat op een Micro SD van 4GB en zit in een SDadapter, ik weet zo niet welke class de microsd is, ik dacht 4. Ik zou het wel eens willen testen met een Class 10 SD kaartje, misschien draait OpenElec en/of XBMC ook wat vloeiender/beter. Eens kijken wat ik nog in de la heb liggen.
Wat voor soort bestanden zijn die 1080P bestanden? Let wel dat een MKV alleen maar een container is en dus van alles kan zijn. Op onze AC Ryan stotteren sommig films ook omdat ze gewoon slecht zijn gecodeerd of te groot zijn (lossless). Nu is mijn Pi nog niet binnen, maar als ik zo de specs zie is het natuurlijk geen wonderapparaatje :P.

En als er iets is wat ik geleerd heb van XBMC (heb altijd een oude Xbox gehad met XBMC) dan is het wel dat er altijd ruimte is voor verbetering :). Zo kon ik op een gegeven moment prima 720P afspelen op de oude Xdoos na een aantal updates van XBMC waar het voorheen niet kon. Kan ook zijn dat de film in een rare codec is opgeslagen waardoor XBMC hem niet helemaal pakt, zou je misschien even kunnen nakijken met een programma (ik geloof dat G-Spot dit kan, beetje rare naam ik weet het) (Wikipedia: GSpot) ik geef ff een wiki link omdat ik zo niet weet wat een betrouwbare download link is :P/

[ Voor 19% gewijzigd door Annihilism op 09-07-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Annihilism zegt. In XBMC wordt aangegeven wat de video codering is. Controleer of dit H.264 is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38
Mijn probleem is verholpen!

Het blijkt aan de tv te liggen dat het beeld zwart wordt. Ik heb de Pi aan een andere tv gehangen en daar doet hij het wel. Dus ik ook aan de slag met dit kleine vruchtje ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Ferret op 09-07-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb tot nu toe weinig problemen met OpenElec, enige wat ik merk is dat af en toe XBMC opnieuw opstart, aan het geluid te horen is dan meestal mijn hdd in stand-by gegaan en opnieuw aan het opstarten.

Moet wel zeggen dat ik: max 720p materiaal heb (720p tv...), de Pi op 800mhz draai, met een OpenElec-build van eind juni en de bestanden op een schijf staan die mijn laptop via AFP deelt. Verder is het menu, behalve de library met afbeelding, vlot genoeg. En met een smartphone app als afstandsbediening is het probleem van de langzame library ook verholpen.

En dan het grootste voordeel: als media-apparaat werkt het beter dan mijn PS3, ondanks dat er veel minder power in de Pi zit. Hij kan veel meer file-types aan, maakt geen kabaal, ik kan via plugins SouthPark en Uitzending Gemist op m'n tv bekijken en xbmc is een lekkere manier om door de library heen te bladeren. Alleen voor de blue-rays is de PS3 nog nodig.

Na mijn vakantie maar eens kijken of ik nog meer nut voor de Pi kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ook hier draait open elec prima. 100mb netwerk via een switch naar de synology. SMB lijkt gek genoeg iets minder constante snelheid te geven en zeker langzamer te zijn voor browsen. UPNP doet het beter.

Enige wat ik nog niet lekker heb is subtitles.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Probleem in happeringen van mijn HD materiaal lijkt inderdaad aan de DTS streams te liggen. 1080p materiaal met AC3 streams worden zonder problemen afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Die ervaring heb ik ook, alleen jammer dat het meeste materiaal wat ik heb DTS heeft.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dipsausje schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:28:
Ik heb tot nu toe weinig problemen met OpenElec, enige wat ik merk is dat af en toe XBMC opnieuw opstart, aan het geluid te horen is dan meestal mijn hdd in stand-by gegaan en opnieuw aan het opstarten.
Dat kan natuurlijk komen doordat de schijf teveel stroom vraagt bij het opspinnen. Een andere voeding zou dit probleem misschien op kunnen lossen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Janoz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:25:
[...]

Dat kan natuurlijk komen doordat de schijf teveel stroom vraagt bij het opspinnen. Een andere voeding zou dit probleem misschien op kunnen lossen.
Je kunt toch ook zorgen dat de hdd blijft draaien == Downspin uitschakelen.
Of een laptopschijf gebruiken.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Volgens mijn hangt de schijf aan de laptop en niet aan de PI, een stroom probleem zal het wel niet zijn.
Dipsausje schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:28:
Moet wel zeggen dat ik: max 720p materiaal heb (720p tv...), de Pi op 800mhz draai, met een OpenElec-build van eind juni en de bestanden op een schijf staan die mijn laptop via AFP deelt.

[ Voor 5% gewijzigd door ymoona op 10-07-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleedingeye
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 13:13
Heeft toevallig iemand OpenLDAP (slapd) werkend op zijn raspberry pi?
met installeren via apt-get heeft Openldap geen errors. als ik echter ldapsearch ga gebruiken krijg ik de volgende error: ldap_sasl_interactive_bind_s: Local error (-2)

het werkte wel op anders servers/vm's. kan het zijn dat OpenLDAP standaard SASL niet geënabled heeft op ARM/Raspberry pi? ik kan via google geen oplossing vinden. Ik gebruik debian als OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
bleedingeye schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:29:
Heeft toevallig iemand OpenLDAP (slapd) werkend op zijn raspberry pi?
met installeren via apt-get heeft Openldap geen errors. als ik echter ldapsearch ga gebruiken krijg ik de volgende error: ldap_sasl_interactive_bind_s: Local error (-2)

het werkte wel op anders servers/vm's. kan het zijn dat OpenLDAP standaard SASL niet geënabled heeft op ARM/Raspberry pi? ik kan via google geen oplossing vinden. Ik gebruik debian als OS
Je hebt hem toch wel geconfigureerd en gestart?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleedingeye
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 13:13
kfaessen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:51:
[...]

Je hebt hem toch wel geconfigureerd en gestart?
jazeker. ik heb dezelfde configuratie etc al meerdere keren gebruikt op meerdere servers dus daar ligt het probleem niet.

Ik kan ook gewoon ldapsearch -x doen (simple authenticatie ipv SASL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
Wat is de snelste, best werkende SD kaart voor de Pi op dit moment? Ik verwacht de mijne binnenkort en wil alvast een SD kaartje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Kan de raspberry eigenlijk ook van een USB stick booten? Of alleen van een SD kaart?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mattie112 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:32:
Kan de raspberry eigenlijk ook van een USB stick booten? Of alleen van een SD kaart?
Je moet booten vanaf een SD-card. Je kan wel een boot-systeem instellen dat na de originele boot verder kan gaan vanaf de usb.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Hm ok, naja dat heeft dan ook niet echt super veel zin :p

thx

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nope, een 4 of 8 gb SD-card is prima als core-to-boot en de USB gebruiken als hdd ofzo ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wesseln schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:25:
Wat is de snelste, best werkende SD kaart voor de Pi op dit moment? Ik verwacht de mijne binnenkort en wil alvast een SD kaartje bestellen.
Hier staat e.e.a. genoemd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Zo gisteren kwam dan eindelijk m'n Pi binnen. Hop even naar de mediamarkt een SD kaar gehaald (Sandisk 4GB class 6 nogiets) en prutsen!

Eerste uitdaging was Raspbmc omdat de community behoorlijk actief is daar. Installeren ging prima, booten ging prima maar na een tijdje kwamen random reboots om vervolgens constant te blijven rebooten. Vrij buggy dus naar mijn mening.

Na een tweede poging (zonder succes) heb ik maar besloten om OpenElec erop te knallen, ging veel rapper, boot snel en draaide ook stabiel. Gisteren nog twee afleveringen House (720p) mee gekeken zonder problemen. En zelfs de afstandbediening van m'n Samsung TV werkt via m'n receiver (HDMI-CEC).

Enige probleem dat ik tot nu toe heb ondervonden is wegvallen van beeld op 1080p DTS films om de zoveel seconden.

Vanavond maar even een cheap-ass SD kaartje erbij kopen en kijken of ik daarop Raspbmc werkend krijg (wil toch weten hoe de afspeelperformance daarop is).

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
-LA- schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:03:
Enige probleem dat ik tot nu toe heb ondervonden is wegvallen van beeld op 1080p DTS films om de zoveel seconden.
Dit had ik ook, totdat ik config_hdmi_boost=4 in de config.txt had gezet. Misschien een slechte HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

-LA- schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:03:
Zo gisteren kwam dan eindelijk m'n Pi binnen. Hop even naar de mediamarkt een SD kaar gehaald (Sandisk 4GB class 6 nogiets) en prutsen!

Eerste uitdaging was Raspbmc omdat de community behoorlijk actief is daar. Installeren ging prima, booten ging prima maar na een tijdje kwamen random reboots om vervolgens constant te blijven rebooten. Vrij buggy dus naar mijn mening.

Na een tweede poging (zonder succes) heb ik maar besloten om OpenElec erop te knallen, ging veel rapper, boot snel en draaide ook stabiel. Gisteren nog twee afleveringen House (720p) mee gekeken zonder problemen. En zelfs de afstandbediening van m'n Samsung TV werkt via m'n receiver (HDMI-CEC).

Vanavond maar even een cheap-ass SD kaartje erbij kopen en kijken of ik daarop Raspbmc werkend krijg (wil toch weten hoe de afspeelperformance daarop is).
De problemen met 1080P en voornamelijk films met DTS is al meerdere malen aangegeven hier, als ik het niet verkeerd heb heeft dit te maken met de implementatie hiervan op de GPU die mogelijk dit niet kan gebruiken.
iets met rechten en te veel kosten als het wel mag.

Oh en een hele belangrijke vraag voor mijzelf wat voor samsung tv heb je en hoe heb je de afstandsbediening werkend gekregen. Ik verwacht mijn Pi ook en ga deze aan mijn Samsung hangen (een nog zonder Smart TV maar met media center ingebouwd) en zou dus graag gebruik willen maken om XMBC via deze AB te besturen. (Nog een extra AB word mijn vriendin niet blij van)

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 11-07-2012 09:13 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Rubman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:11:
[...]

Oh en een hele belangrijke vraag voor mijzelf wat voor samsung tv heb je en hoe heb je de afstandsbediening werkend gekregen. Ik verwacht mijn Pi ook en ga deze aan mijn Samsung hangen (een nog zonder Smart TV maar met media center ingebouwd) en zou dus graag gebruik willen maken om XMBC via deze AB te besturen. (Nog een extra AB word mijn vriendin niet blij van)
Ik weet niet meer precies wat voor Samsung, het is een relatief oude 37" LCD. Het is vrij simpel, onder openelec zet je de webserver (geloof ik, weet niet precies hoe het heet) aan en op je samsung tv zet je anynet aan en selecteer je XBMC onder de apparatenlijst. ;)
ymoona schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:09:
[...]

Dit had ik ook, totdat ik config_hdmi_boost=4 in de config.txt had gezet. Misschien een slechte HDMI kabel?
Interessant, ga ik eens proberen. Aan de hdmi kabel kan/mag het niet liggen. Met m'n huidige mediaplayer werkt het namelijk prima.

[ Voor 19% gewijzigd door -LA- op 11-07-2012 09:39 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hoe maken jullie je SD kaart klaar?
Gewoon een pctje met linux en daar de kaart in?

Heb het al :)

[ Voor 12% gewijzigd door Overlegne op 11-07-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Voor de geinteresseerden, heb er 1 over;

V&A aangeboden: Raspberry Pi case by Adafruit

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

-LA- schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet meer precies wat voor Samsung, het is een relatief oude 37" LCD. Het is vrij simpel, onder openelec zet je de webserver (geloof ik, weet niet precies hoe het heet) aan en op je samsung tv zet je anynet aan en selecteer je XBMC onder de apparatenlijst. ;)
Top dat is fijn om te horen (ik heb een 40" LCD van 4 jaar oud ofzo) LE40C550 dus daar moet het wel mee werken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het builden van OpenElec duurt 2.5 uur op current hardware!? 8)7
(bron)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

kraades schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:00:
(bron)
Mja inclusief download en compilatie van alle sources die meegeleverd worden.. Duurt nou eenmaal lang. Maar zolang je geen developer bent neem je gewoon een pre-built openElec. 99% van de mensen hier zal nooit hoeven te builden van source :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja, natuurlijk. Ik moet deze beschrijving hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Dit is waarschijnlijk makkelijker: http://www.squirrelhostin...osting-blog-info.php?id=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

(bron)
Tjsa... Uiteindelijk compileer je wel een volledig besturingssysteem. Als je dan ook nog eens een volledige toolchain moet compileren, tjsa...

OpenWrt is ook niet op één-twee-drie gecompileerd, ook al is het uiteindelijke bestand maar 2 MB ofzo ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat zou een mogelijk voordeel zijn dan om het zelf te compileren?
OpenElec raad het wel aan las ik ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan eruit slopen wat je wil, of toevoegen wat je wil. Flexibiliteit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Borromini schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:06:
Je kan eruit slopen wat je wil, of toevoegen wat je wil. Flexibiliteit.
En hoe kleiner je image hoe meer ruimte voor andere software, en afhankelijk wat je instelt betere performance.

Probeer eerst maar (net zoals ik) een standaard image.

Is de RB trouwens ook te bricken of is hij dummy proof :?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

HeyDude schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:15:
[...]

En hoe kleiner je image hoe meer ruimte voor andere software, en afhankelijk wat je instelt betere performance.

Probeer eerst maar (net zoals ik) een standaard image.

Is de RB trouwens ook te bricken of is hij dummy proof :?
Alles is te bricken :+

Hij is vrij dummy proof. Zolang je afblijft van de overvoltage settings is ie (zo goed als) niet kapot te krijgen met software. De binary bootloader zoekt naar een elf file op een SD kaart waardoor je eigenlijk de bootloader niet kapot krijgt. Heb je je linux install gesloopt dan is het een kwestie van de SDCard opnieuw formatteren en je kan weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Rmg schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:20:
[...]

Alles is te bricken :+

Hij is vrij dummy proof. [...]
Mooi de ervaringen met een Guruplug waren niet al te best, een write verkeerd en bricked.
Voltage blijf ik vanaf, moet er nu al te lang op wachten ;)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
(bron)
Dit klopt, ik heb het gisteravond gebuild en dat ding was ongeveer 2,5-3 uur aan het ratelen in een vmware met ubuntu 12.04. Dit is behoorlijk lang, maar ik heb wel de ALLERLAATSTE versie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Die bron gebruik ik ook, geen compile gedoe en toch de meest recente versie :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Het is een populaire site, ik gebruikt hem zelf ook. Was eerst uren aan het compilen op een virtual ubuntu, omdat de http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-rpi/ vaak toch er achterloopt. Nu altijd een recente build zonder dat ik er moeite voor hoef te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

ymoona schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:23:
Het is een populaire site, ik gebruikt hem zelf ook. Was eerst uren aan het compilen op een virtual ubuntu, omdat de http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-rpi/ vaak toch er achterloopt. Nu altijd een recente build zonder dat ik er moeite voor hoef te doen!
Wel vraag ik me af hoe ik deze installeer op Mac OSX? :$ De tutorials gaan van .img's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Deze nemen, en dan een beetje naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

ymoona schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:29:
Deze nemen, en dan een beetje naar beneden scrollen.
Ah, lol :+ Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 17:40
Bah vandaag bezorger voor de case van ModMyPi langs geweest, maar niemand was aanwezig :( Iemand al zijn of haar case van MMP ontvangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
FrameWork. schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:16:
Bah vandaag bezorger voor de case van ModMyPi langs geweest, maar niemand was aanwezig :( Iemand al zijn of haar case van MMP ontvangen? :)
Die van mij is nog nieteens verzonden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 17:40
Die van mij is ook niet verzonden, althans geen mail van gehad. Maar in de omschrijving staat dat het een pakje van Royal Mail is wat mijn inziens de case wel moet zijn ;). Ik heb niet anders uit het VK besteld, maar ja, morgen ben ik ook niet thuis dus ik zal nog even moeten wachten op het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb openelec net geinstalleerd en het valt me op dat de interface erg traag werkt. Ik heb een transcent 16gb class 6 sd kaart erin zitten. Ik heb een logitech muis/toetsenboard eraan hangen en vind vooral de muis erg traag bewegen. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
arjandijk162 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:16:
Ik heb openelec net geinstalleerd en het valt me op dat de interface erg traag werkt. Ik heb een transcent 16gb class 6 sd kaart erin zitten. Ik heb een logitech muis/toetsenboard eraan hangen en vind vooral de muis erg traag bewegen. Wat kan ik hier aan doen?
Hier hetzelfde probleem, ik hoop dat het komt omdat ie men library aan het vullen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bij eerste run, of reboot, is er een grote kans dat hij heel traag reageert inderdaad, dit is het builden van de library en is dus ook helemaal niet erg.

Nou, OpenElec is in ieder geval een systeem wat zeer gericht is op geluidloos werken. Echt, het systeem hoor je gewoon niet!
:'(
Compleet geen geluid dus...

[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 11-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Heeft iemand hier een powered USB hub als PSU met 4 Raspberry pi's geprobeerd?

Als ik ga zoeken naar de USB hubs zonder issue's zoals hier vermeld: http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals dan vind ik 0,0 op de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Gisteren toch even nog een schot gewaagd met Raspbmc, omdat deze "out of the box" spontane reboots gaf heb ik er gelijk een nightly build overheen gegooid. Via de speciale ingebakken functie van Raspbmc ging dit al niet dus heb ik het via SSH gedaan. Vervolgens was NFS stuk, dus moest dat ook weer via SSH aangepast worden en de menugeluiden ontbreken.

Maar! Geen spontane reboots meer, navigeren gaat veel soepeler, veel minder CPU verbruik en 1080p DTS films werken bijna perfect (een enkele buffer bij een film waar m'n huidige Conceptronic gewoon over z'n nek gaat)!

Mijn ervaringen tot nu toe, Openelec installeert veel eenvoudige, zelfs de nightlies. Ook is alles naar mijn gevoel stabieler. Nadeel is de slechtere performance zowel bij het navigeren als bij het afspelen.

Bij Raspbmc moet je meer doen wil je echt iets hebben. Er zitten nog zat bugs in (speaker layout veranderen = crash, geen menugeluiden) maar het afspelen en het navigeren gaat veel soepeler.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(zie hier voor meer info over de Raspbmc nightlies)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
kraades schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:01:
(zie hier voor meer info over de Raspbmc nightlies)
Dat topic heb ik ook als rode draad gebruikt ;)

Overigens had ik eerst ook last van het wegvallen van het beeld om de zoveel seconden (zowel op openlec als raspbmc). Dit heb ik opgelost door de video output(?) te veranderen van 1080p60 naar 1080p50 ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe productie batch?
Je zou toch denken dat er na enkele maanden nieuwe voorraad komt, zodat de extreem hoge wachttijd wat gaat verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28
ze worden continu geproduceerd en zodra de leveranciers ze binnen hebben gaan ze op de post naar de klant, maar voorlopig zijn er meer orders dan productiecapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn Dipsaus-case is binnen, en in elkaar!
Ziet er echt goed uit!
1 klein ding: De HDMI-"poort" is iets off-centre, maar niet storend verder.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tI18CXVJyEvR4WbCEmyd2zgl/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h9ngSWGLA1mkDxASg2b2DeVo/thumb.jpg

Ow, en mijn handen ruiken naar verbrand hout, maar dat is niet erg :D

Hey Dipsausje, hernoemen naar "Dipsauce-case"?

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:14

Snuffel

Vroem!

Heh, net een Raspberry Pi gekregen van mijn vriendin :) Ik wist van niets!

Anyway, ben nu in een VirtualBox met Ubuntu aan het stoeien om OpenELEC op de SD kaart te krijgen.
Duurt even, ik ben Linux noob, maar het gaat vooralsnog goed.
Als ie klaar is eens op de TV aansluiten :)

Leuk ding iig!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze beschrijving zou moeten werken op Windows.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

IDD: de windows uitleg werkt perfect, OpenELEC draait inmiddels :)
Straks maar eens verder ermee klieren en kloten :)

Stomme vraag misschien: als ik een USB soundcard aan de Pi hang (vanwege optical out) zou het dan gaan werken icm OpenELEC?

[ Voor 34% gewijzigd door Snuffel op 14-07-2012 08:13 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Snuffel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 07:48:

Stomme vraag misschien: als ik een USB soundcard aan de Pi hang (vanwege optical out) zou het dan gaan werken icm OpenELEC?
Dikke kans dat de drivers niet werken/aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel

Even dit topic doorspitten, die vraag is al eens gesteld. En nee, ik weet het antwoord daarop niet uit mijn hoofd en ik ga ook niet voor je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:07

tomk94

Developer

Ben erg tevreden over de Pi. Hij doet dienst als NAS. Draaide eerst Debian. Die was erg onstabiel met Samba. Dus heb er nu Archlinux op staan en die werkt prima. Schrijven/streamen van 1080p gaat prima.

Enigste probleempje is nu dat ik vanaf mijn Mediacenter die nu een downloadserver zonder vaste storage is, moeite heeft met schrijven naar de Raspberry Pi. Het verplaatsen mislukt daar telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#USB_Sound_Cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ja, die ken ik inderdaad, maar hebben allemaal geen optical out.
Aangezien ik die wil gebruiken zoek ik naar een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zo. Sinds gisteravond de Raspberry i.c.m. OpenElec draaiende achter de tv:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sZhEil.jpg

Tot nu toe gemixte gevoelens:
- Opzich is het bladeren door het menu van XBMC wel prima qua snelheid.
- Toch lijkt de Pi af en toe gewoon vast te lopen (geen menu meer of (eventueel in combinatie van wegvallen van wifi-bereik op m'n HTC One X) blijft hij doorscrollen, ofwel dan zit er niets anders op dan stroom eraf halen.
- Een USB-muis is handig; was gister even bang dat ik nog eerst een muis kon halen; ik kon niets instellen _O- - Je moet zeker een vast IP-adres nemen want anders is een Android remote niet te gebruiken (net even gedaan in webinterface van de router (TP-Link TL-WR1043ND) een vast IP-adres gegeven aan MAC-adres.
- Continue krijg ik ik een fout bij het laden van nieuwe videofiles:
De informatiekan niet worden gedownload
Geen verbinding mogelijk met remote server. Wilt u doorgaan met scannen?
Als ik telkens op 'ja' klik haalt hij weer wat files binnen, maar bericht verschijnt om de paar seconden weer.
- Het nu de Qnap TS-212 NAS als SMB ingesteld. Dat lijkt tot nu toe de enige manier te zijn die enigszins werkt.
- XBMC subtitles wil ie niet installeren. Er gebeurt gewoon niets.
- Scrollen in de filmlijst is gewoon traag.

EDIT:
- Andere add-ons wil de Pi ook niet installeren.
- En idd zoals hieronder gezegd wordt; zou netwerkverbinding misschien niet zo goed/stabiel zijn (en dus ook dat trage laden van fanart en bovenal die error bij het laden van nieuwe files?
- Netwerkinformatie van XBMC, Internet: Nee, niet verbonden met internet. Controleer uw netwerkinstellingen
Dat kan fouten verklaren (bij ophalen van files en informatie) maar films streamen doet ie prima (dus heeft ie netwerktoegang). Maar internettoegang dus niet. Huh? :?

Ik geloof dat je de Raspberry gewoon zo min mogelijk moet laten doen en vooral zoeken met de app op de telefoon.
Oh, en de 2e Pi die nog van RS moet komen heeft m'n broer bij deze al geconfisceerd voor zijn tv boven. :P

Maar ik denk dat XBMC nu naar Android komt de (beide) Pi's niet lang in mijn bezit gaan blijven. Meer snelheid is toch wel erg welkom...

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 14-07-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Bij mij ging de framerate en snelheid flink omhoog toen ik de frequentie van de TV op 50Hz ipv 60Hz zette.
Scheelt aanzienlijk (+/- 15fps).

verder vindt ik de internet connectie verre van optimaal, die hapert mijns inziens teveel.
Fanart downloaden voor TV series doettie niet (goed), en blijft veelvuldig daarop hangen.

720p MKV bestanden van het netwerk spelen: soms wel, veelal niet (blijft staan op "working" maar doet verder niets).

Grote plus: fluisterstil apparaat!
Ga kijken of ik AmbiLight aan de praat krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Gisteren voor het eerst een volledige film op de Pi gekeken met de laatste Openelec.
Starte vrij snel en geen happering gezien :), was een mkv van zo'n 5GB 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
heeft er reeds iemand owfs draaiend op de Pi?
Ik heb het kunnen installeren zonder errors, maar ik krijg het niet draaiende
(ik wil graag dat het m'n nslu2 kan vervangen)
en toen had ik het natuurlijk net gevonden hier

[ Voor 25% gewijzigd door Promy op 14-07-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ligt het aan mijn SD-card, of heeft RaspBMC nogal regelmatig kuren en crashes?
Nu maar even een andere SD-card met OpenELEC er in gestopt, die lijkt iets soepeler te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag je hier naar je eigen blog verwijzen?

Zo ja: Raspberry Pi als XBMC media speler met Raspbmc

Zo nee: dan zal deze post straks wel weg zijn...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Snuffel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:40:

Ga kijken of ik AmbiLight aan de praat krijg :D
AmbiLight word naar wat ik heb begrepen lastig omdat de video gedecode wordt door de gpu. Het vziw niet te doen om pixel informatie te krijgen.

Zelf wil ik het ook wel graag... En ik zat aan een oplossing te denken waar je een soort Ambilight Subtitletrack creëert. Dat zou je met software decoding kunnen doen. Duurt wel lang... maargoed dat zou snachts kunnen oid of evt op een snellere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
ok, ik ben genoeg gemailed :)

[ Voor 85% gewijzigd door KorneelB op 15-07-2012 17:18 ]

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
freak1 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 08:41:
ik heb een tweetal raspberry pi's over voor diegene die geinteresseerd zijn..

hoef er geen cent aan te verdienen vandaar dat ik het hier in het topic post;
een is inclusief SD kaart en adapter, de andere is gewoon de PI, maar dan met t-shirt :)
Klinkt wel interessant. Ik kreeg hem afgelopen week eindelijk binnen na maanden lang wachten. Maar nu was deze defect. USB en Netwerk deed het niet. Las al tips om hem in vriezer te leggen of opnieuw te solderen, maar om gelijk soldeerbout op dat ding te zetten leek me niks.

Nu heb ik hem RMA gestuurd met hoop dat ik direct nieuwe zou krijgen. maar het gaat weer ongeveer 10 weken duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Uitbreiding op m'n verhaal hierboven:

Ik had daar staan dat mijn netwerk/internetverbinding niet je-van-het was. Nou zie ik dat m'n Pi geen internettoegang heeft. Wel heb ik al een aantal films/tv-series van m'n NAS kunnen halen.
Hij wil ook telkens nieuwe files ophalen maar dan krijg ik dit bericht:
De informatiekan niet worden gedownload
Geen verbinding mogelijk met remote server. Wilt u doorgaan met scannen?
Dus zowel geen netwerk- én internetverbinding of wel netwerk- maar geen internettoegang?
Weet iemand waar dit aan kan liggen en nog beter; hoe kan ik dit oplossen?

Pi is met TP-Link switch aangesloten op TP-Link router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je niet via ssh verbinding maken en een internet adres pingen?
Bijvoorbeeld met PuTTY met login is pi en password is raspberry en www.google.com pingen.
En van buitenaf de RaspPi pingen vanaf een andere machine en kijken of er uitval is en wanneer dit precies is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Is het mogelijk om de pi account te verwijderen bij de debian installatie? Ik heb een nieuwe account aangemaakt op de pi en deze superuser rechten gegeven. Dan type ik sudo deluser pi. Maar de pi account blijft bestaan na het heropstarten :s

https://dl.dropbox.com/u/64092960/sambaserver/deluser.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door teddysleep op 16-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je zoals aangegeven staat "pwck" al eens proberen uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ja dat heb ik ondertussen gedaan, kheb op alles ja geantwoord en nu heb ik hem kunnen verwijderen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
teddysleep schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:55:
Is het mogelijk om de pi account te verwijderen bij de debian installatie? Ik heb een nieuwe account aangemaakt op de pi en deze superuser rechten gegeven. Dan type ik sudo deluser pi. Maar de pi account blijft bestaan na het heropstarten :s

https://dl.dropbox.com/u/64092960/sambaserver/deluser.jpg
Ik moest wel even grinniken om je nieuwe username: kiwi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
:p, een te cool beest.
ik ben nog steeds aan het worstelen met een samba server op te zetten met verschillende users :s
Het lijkt maar niet te lukken. Ik heb een user kiwialfa aangemaakt en deze een sambauser van gemaakt via sudo smbpasswd -a kiwialfa. Vervolgens heb ik in de smb.conf alles overgenomen van de share [kiwi] (de [kiwi] share werkt zeer goed). De valid users heb ik gezet naar kiwialfa en de force group naar kiwialfa. Ik heb een andere folder op de usbstick aangemaakt, deze doet dienst als path. Ik heb chmod 777 uitgevoerd op deze folder. Dan herstart ik de pi. Ik ga in mijn windows 7 . Add connection. \\raspberrypi\kiwialfa. Ik vul als username kiwialfa in. En het door mij gekozen passwoord bij de sudo smbpasswd command. En dan werkt het niet. Ik krijg een errorballoon. (Zie link)
https://dl.dropbox.com/u/...aserver/dsfsfdfdsfddf.jpg

iemand die enig idee heeft wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de Raspbmc en OpenELEC voor RaspPi build krijg ik steeds XBMC 12 Frodo.
Is het ook mogelijk om XBMC 11 Eden te gebruiken?
Of is dat niet slim?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
@teddysleep: als je in je smb.conf [kiwi] gebruikt dan moet je naar \\raspberrypi\kiwi gaan, niet naar \\raspberrypi\kiwialfa. nvm, niet goed gelezen.

Je kunt met windows niet met twee verschillende gebruikers inloggen op een andere pc. Waarom gebruik je niet gewoon dezelfde user voor die andere share?

[ Voor 42% gewijzigd door Springuin op 16-07-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Springuin schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:49:
@teddysleep: als je in je smb.conf [kiwi] gebruikt dan moet je naar \\raspberrypi\kiwi gaan, niet naar \\raspberrypi\kiwialfa. nvm, niet goed gelezen.

Je kunt met windows niet met twee verschillende gebruikers inloggen op een andere pc. Waarom gebruik je niet gewoon dezelfde user voor die andere share?
AAAh dat wist ik niet :). Bedankt :)

Ik heb nu sabnzbd installed op mijn raspberry pi. Ik ben nu bezig een bestand aan het downloaden op mijn raspberry pi. (Naar de usb stick die eraan hangt.). Het downloaden is echter zeer onstabiel en de snelheden droppen vaak naar 5kB/s-500KB/s. soms haalt de pi wel 1.6mb maar zit 90% vd tijd onder de 1 megabyte.

Mijn internetsnelheden zijn niet echt zo goed maar normaal kan ik toch wel 1.6 megabyte/s halen. Dit lukt toch op mijn pc. Het ziet er niet naar uit dat de raspberry pi zwaar belast wordt want ik heb 20-40 megabyte ram vrij. Ik heb sabnzbd geinstalled volgens volgend filmpje :
YouTube: How to Install SABnzbd onto Debian / Ubuntu Server
Iemand die weet waarom de pi zo traag download?

edit: de films worden gedownload naar de usb stick die geformat is in ext3 en tegelijk geshared wordt via het samba protocol. Zou het daaraan kunnen liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door teddysleep op 16-07-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

teddysleep schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:04:
[...]

AAAh dat wist ik niet :). Bedankt :)

Ik heb nu sabnzbd installed op mijn raspberry pi. Ik ben nu bezig een bestand aan het downloaden op mijn raspberry pi. (Naar de usb stick die eraan hangt.). Het downloaden is echter zeer onstabiel en de snelheden droppen vaak naar 5kB/s-500KB/s. soms haalt de pi wel 1.6mb maar zit 90% vd tijd onder de 1 megabyte.

Mijn internetsnelheden zijn niet echt zo goed maar normaal kan ik toch wel 1.6 megabyte/s halen. Dit lukt toch op mijn pc. Het ziet er niet naar uit dat de raspberry pi zwaar belast wordt want ik heb 20-40 megabyte ram vrij. Ik heb sabnzbd geinstalled volgens volgend filmpje :
YouTube: How to Install SABnzbd onto Debian / Ubuntu Server
Iemand die weet waarom de pi zo traag download?

edit: de films worden gedownload naar de usb stick die geformat is in ext3 en tegelijk geshared wordt via het samba protocol. Zou het daaraan kunnen liggen?
doe eens "top" op de commandline, waarschijnlijk draait er een python proces op 99% cpu :Y) waarschijnlijk ook nog eens een parcheck na elke complete file ( ~20 seconden dus ).

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 16-07-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ik heb de samba server gestopt en heb sabnzdb herstart. Ik heb top gerund en inderdaad. Soms komt dat python proces wel wat hoog 99%!. Valt hieraan iets te doen zodat ik het minder zwaar kan maken? zijn er alternatieven/oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

teddysleep schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:23:
Ik heb de samba server gestopt en heb sabnzdb herstart. Ik heb top gerund en inderdaad. Soms komt dat python proces wel wat hoog 99%!. Valt hieraan iets te doen zodat ik het minder zwaar kan maken? zijn er alternatieven/oplossingen?
je kan wat tweaken aan sabnzbd, parchecken na het downloaden en niet tijdens bv. Maar verder blijft sabnzbd een resource hog.

NZBget is wat beter maar heeft een wat meer spartaanse webui die (nzbgetweb iig) een webserver met php nodig heeft ( wat weer resources gaat vreten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
hmmm okay. Ik ben nieuw bij zowel usenet en linux. Ik zal er wat over opzoeken hoe ik het wat verder kan afslanken.

edit: ik vond juist dit http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=29&t=9418 Daar zal ik wel wat informatie vinden denk ik.
edit2: http://raspberry-blog.com...g-nzbget-on-raspberry-pi/

[ Voor 49% gewijzigd door teddysleep op 16-07-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rmg schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:26:
[...]je kan wat tweaken aan sabnzbd, parchecken na het downloaden en niet tijdens bv. Maar verder blijft sabnzbd een resource hog.

NZBget is wat beter maar heeft een wat meer spartaanse webui die (nzbgetweb iig) een webserver met php nodig heeft ( wat weer resources gaat vreten )
Je zou ook het par proces kunnen 'nice'n zodat hij met een lagere prioriteit draait (en dus het downloaden voorrang krijgt). Dit helpt alleen als de blokkerende factor de CPU is, als je tragere toegang tot de disk door het parren de download ook ophoudt dan helpt het niet. Maar dat zou je eigenlijk vanuit sabnzbd moeten kunnen configureren, omdat elke par sessie een eigen process ID krijgt natuurlijk. Ik weet niet of het die optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Vandaag bezig geweest met een script* (in Perl) te laten werken op mijn Raspberry Pi. (Debian)
Had eerst een probleempje met het bash-script dat ik had geschreven, werkte perfect op mijn Apple maar gaf een "Bad substitution"-error op de rpi. (bij de voorlaatste lijn waar gewoon 'fi' stond, als in einde van een if-statement)
Oplossing: #!/bin/sh vervangen door #!/bin/bash.

Daarna kreeg ik natuurlijk te maken met onbrekende Perl modules die mijn script nodig had, met name LWP::UserAgent en XML::Simple. Peace of cake dacht ik, gewoon CPAN gebruiken. CPAN moest nog eerst geconfigureerd worden maar bij het automatisch configureren ging het al mis, allerhande errors en dergelijke... Achteraf gezien had ik die misschien wel beter moeten bekijken maar was me net wat te lang om te lezen. </lui>
Dan maar manueel de configuratie gedaan, blijkt dat er standaard geen curl en nog tig andere basisdingen niet opstaan. Die dan maar zitten installeren... Configuratie na een uurtje klaar. Probeer ik opnieuw die 2 modules te installeren, weer allemaal errors. |:(

Heb alle modules uiteindelijk manueel geïnstalleerd en het falen van CPAN zal waarschijnlijk gelegen hebben aan het ontbreken van Expat. De module XML::Parser vereist die library om te werken maar die kent CPAN natuurlijk niet. 8)7

Nouja, veel problemen maar wel leerzaam. >:)

* : Had een tijdje geleden een script geschreven om ondertitels van Bierdopje te halen (tv series) en heb deze dan omgevormd om samen te werken met een bash-scriptje zodat het geheel een command is geworden. (met de prachtige naam "bdsd" :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hoera, vandaag heb ik 2 modmypi cases ontvangen via de post. Ze zien er echt perfect uit en al helemaal voor die prijs.

Je krijgt er ook nog 4 antislip steuntjes bij.

En natuurlijk heb ik daarmee het slaapkamer project tot een einde kunnen brengen. De foto's:

Raspberry Pi in de meterkast
Hier hangt de Raspberry Pi in de meterkast, het gat eronder gaat direct naar de slaapkamer toe.
De kabels die er doorheen gaan zijn:
-Stroomkabel van de TV.
-Antenne kabel voor de TV.
-USB Power van de TV naar de Raspberry Pi.
-USB Kabel voor de Microsoft Infrarood Remote.
-HDMI Kabel van de Raspberry Pi naar de TV.

TV met OpenElec op een Raspberry Pi
De TV lijkt zo helemaal draadloos te zijn, onder de tv zie je de Microsoft infrarood ontvanger (deze is uit 2005 geloof ik).

Kabels van de meterkast naar de slaapkamer
Hier zie je het gat achter de TV waar alle kabels doorheen gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door DutchKel op 16-07-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes. Wanneer heb je de MMP cases besteld?

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 16 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]