Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een TV die max. 500 mA op de USB port voorziet. Hieraan zit nu een WD Passport 500 GB disk die max. 500 mA trekt. Dit werkt.

Ik wil nu de RaspPi er tussen zetten. Ik heb begrepen dat de RaspPi alleen al 1000 mA nodig heeft en de WD disk die op de RaspPi wordt aangepast ook nog eens zo'n 500 mA gok ik. Dus ik heb denk ik sowieso een externe voedimg nodig.

Wat voor voeding heb ik dan nodig? Intuitief zeg ik dan dat een 1000 mA voeding zoals deze niet voldoende is. Of werkt dat niet zo?

De RaspPi zal gebruikt worden voor XBMC. Dus aardig belast worden? Of is de belasting door het gebruik ook niet van invloed?

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 30-06-2012 09:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
kraades schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:25:
Ik heb een TV die max. 500 mA op de USB port voorziet. Hieraan zit nu een WD Passport 500 GB disk die max. 500 mA trekt. Dit werkt.

Ik wil nu de RaspPi er tussen zetten. Ik heb begrepen dat de RaspPi alleen al 1000 mA nodig heeft en de WD disk die op de RaspPi wordt aangepast ook nog eens zo'n 500 mA gok ik. Dus ik heb denk ik sowieso een externe voedimg nodig.

Wat voor voeding heb ik dan nodig? Intuitief zeg ik dan dat een 1000 mA voeding zoals deze niet voldoende is. Of werkt dat niet zo?

De RaspPi zal gebruikt worden voor XBMC. Dus aardig belast worden?
Een externe HD kun je niet zonder extra stroom op de RPi aansluiten, je hebt een powered hub nodig. De RPi geeft maximaal 150mA op de usb poort wat dus te weinig is voor je usb schijf.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kfaessen schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:28:
[...]

Een externe HD kun je niet zonder extra stroom op de RPi aansluiten, je hebt een powered hub nodig. De RPi geeft maximaal 150mA op de usb poort wat dus te weinig is voor je usb schijf.
Ok, duidelijk. Bedankt.

Nog een andere vraag. XBMC op RaspPi is bedoeld voor mijn ouders. Het bedienen van XBMC zou bv. via de iPad die ze hebben kunnen. Maar ik wil het niet al te ingewikkeld maken.
Nu heb ik gezien dat hun TV (Philips 42PFL4007H) ook HDMI-CEC ondersteunt. Bij Philips heet dat EasyLink.
Zodoende kun je de afstandbediening gebruiken van je TV om het aangesloten apparaat te bedienen. In dit geval XBMC op de RaspPi.
Ook heb ik gelezen dat OpenElec dit signaal kan interpreteren. Nu zit ik niet vast aan OpenElec.

Heeft iemand HDMI-CEC aan de praat en dan met name voor de aansturing van XBMC. Op een willekeurige distributie bijvoorbeeld OpenElec of Raspbmc of anders. Op een Raspberry Pi uiteraard. :)

Edit: ik zie wat berichten van een paar dagen terug dat HDMI-CEC ook mogelijk is op Raspbmc... _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 30-06-2012 11:04 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
Ik heb een soortgelijk kabeltje liggen: twee usb stekkers op een kabel naar een mini usb aansluiting die naar mijn externe harde schijf gaat: http://www.amazon.co.uk/L...-Dual-Power/dp/B000FKP7XA

Wellicht dat je de extra usb stekker in de tv kunt laten zitten zodat je geen extra hub nodig hebt. Ik heb het nog niet kunnen proberen aangezien ik nog geen Pi binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timorad schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:51:
Ik heb een soortgelijk kabeltje liggen: twee usb stekkers op een kabel naar een mini usb aansluiting die naar mijn externe harde schijf gaat: http://www.amazon.co.uk/L...-Dual-Power/dp/B000FKP7XA

Wellicht dat je de extra usb stekker in de tv kunt laten zitten zodat je geen extra hub nodig hebt. Ik heb het nog niet kunnen proberen aangezien ik nog geen Pi binnen heb.
Dat gaat toch niet werken? Maar misschien snap ik 'm niet.

Het is blijkbaar ook niet zo vanzelfsprekend dat alle USB hubs werken als ik naar deze lijst kijk.
Ik had bijna de Belkin F5U404 gekocht die blijkbaar niet goed werkt in combinatie met de Pi.
Ook zijn er blijkbaar hubs waar je dan de Pi ook weer op kunt aansluiten? (bijvoorbeeld D-Link DUB-H4)
Welke tweaker kan mij merk/model van een 4 port powered USB hub geven o.b.v eigen ervaring?

[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 30-06-2012 18:34 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Deze week ook eindelijk de Pi binnengekregen. Yeah!
Werkt allemaal prima, Na uitzetten van overscan ook mooi schermvullend beeld. Geen problemen gehad met mijn 8GB Sandisk SD kaartjes, alleen USB is wat problematisch en die wil ik juist gebruiken voor muziek.

Helaas al een paar keer een volledige hang gehad. Na een paar uren goed draaien alles op slot.
Ondanks dat ik mijn ipad voeding gebruik gaat het toch mis. Alles aansluiten via mijn powered USB hub werkt helaas ook niet. Ofwel nog veel experimenteren voor de boeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
kraades schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:55:
[...]

Dat gaat toch niet werken? Maar misschien snap ik 'm niet.
De tweede usb-stekker is er alleen voor extra stroom, dus 500mA extra (deze kun je bijvoorbeeld in de tv stoppen). Samen met de 100-nogwat mA van de pi zou dit genoeg moeten zijn om een externe harde schijf van stroom te kunnen voorzien zonder weer een hele hub te installeren.

Tenminste, zo zou de theorie moeten zijn, ik heb helaas nog geen pi om dit met zekerheid te testen.

Goedkoopste die ik heb kunnen vinden: http://www.eforchina.com/...-Cable--Length--80-cm.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Timorad op 30-06-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
kfaessen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Mijn motto is altijd eerst zien, dan geloven.

Ik heb er daar begin mei 2 besteld en die zijn nog niet verzonden, de oorspronkelijke datum stond op eind mei ofzo, dat werd al snel 15 juni en tot op heden heb ik nog niets verzonden zien worden. Dus voor mij is het nog steeds: ze zijn nog niet leverbaar.
Even mezelf quoten: Gisteren heb ik een e-mail gehad van modmypi of ik nog 1,5 week kan wachten. Dus ze zijn nog steeds niet verzonden.
Timorad schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:40:
[...]

De tweede usb-stekker is er alleen voor extra stroom, dus 500mA extra (deze kun je bijvoorbeeld in de tv stoppen). Samen met de 100-nogwat mA van de pi zou dit genoeg moeten zijn om een externe harde schijf van stroom te kunnen voorzien zonder weer een hele hub te installeren.

Tenminste, zo zou de theorie moeten zijn, ik heb helaas nog geen pi om dit met zekerheid te testen.

Goedkoopste die ik heb kunnen vinden: http://www.eforchina.com/...-Cable--Length--80-cm.htm
Dit werkt natuurlijk alleen als je tv meer dan 1 usb aansluiting heeft. Mijn tv heeft maar 1 usb aansluiting achterop.

[ Voor 40% gewijzigd door DutchKel op 30-06-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
Heeft iemand Airplay (audio only via iTunes) werkend gekregen op raspbmc RC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Rein_stein schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:41:
Heeft iemand Airplay (audio only via iTunes) werkend gekregen op raspbmc RC3?
Dat werkt zelfs op de gewone XBMC 11.0 versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44
Dat is niet waar. Ik heb XBMC op mijn htpc draaien airplay audio only vanuit iTunes werkt prima.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

ymoona schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:25:
Dat is niet waar. Ik heb XBMC op mijn htpc draaien airplay audio only vanuit iTunes werkt prima.
Hmm oke, dat wist ik niet (hier werkt het namelijk niet, zowel van itunes als van een iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Audio only weet ik niet, maar youtube filmpjes werken wel. Net ff gechecked.

Had met series niet zo veel problemen, maar net een film gekeken en hij heeft hem niet helemaal af kunnen spelen. De film was bijna afgelopen en hij klapte naar het beginscherm. Toch vind ik het al netjes werken. Als je een paar weken verder bent zal hij wel redelijk stabiel zijn. Ik mag niet echt klagen, maar toch maar even de BB weer even omwisselen met de RaspPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timorad schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:40:
[...]

Ah zo, ik snap 'm nu. Goed alternatief.
Ik heb alleen een Y-kabel micro B usb 3 nodig omdat mijn USB disk een micro B usb 3 aansluiting heeft -> duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 01-07-2012 10:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag hem ook eindelijk gaan bestellen, zal nog wel even duren voordat hij binnen is dus ik ga hier ook maar even wat intensiever meelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik wil graag transmission installeren via sudo apt-get install transmission-daemon maar krijg dan het volgende
Temporary failure resolving 'ftp.uk.debian.org'

De server kan er tijdelijk uitliggen maar in de browser doet hij het wel gewoon.

Wat kan ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
In een nieuws bericht deze ochtend staat er dat door de microseconde update er problemen samen met Linux server wereldwijd.

Dus kan goed zijn dat die atm down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Scherp gedacht, maar in de browser werkt hij wel. En ik probeer nu weer en nog steeds geen response

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tim Schuhmacher schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:03:
Scherp gedacht, maar in de browser werkt hij wel. En ik probeer nu weer en nog steeds geen response
Staat je nameserver wel goed dus ongelijk aan localhost.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
De server werkt wel maar kan het bestand niet vinden. Hij bestaat wel op de server in deze categorie of haal het bestand van de server van transmission zelf af en installeer het handmatig.

[ Voor 30% gewijzigd door henkpeters op 01-07-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Doe is `apt-get update` denk ik dat het commando is voor uw cache te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

kraades schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:43:
[...]
Staat je nameserver wel goed dus ongelijk aan localhost.
Hoe kan ik dit nagaan?

Dank verder voor jullie suggesties, ik zal er morgen verder naar kijken.

Edit:
sudo apt-get update
0% [Connecting to ftp.uk.debian.org] [Connecting to archive.qmh-project.org]

en dit geeft uiteindelijk

Err http://ftp.uk.debian.org squeeze Release.gpg
Err http://archive.qmh-project.org unstable Release.gpg
Temporary failure resolving 'archive.qmh-project.org'
Err http://ftp.uk.debian.org/debian/ squeeze/main Translation-en
Err http://archive.qmh-project.org/rpi/debian/ unstable/main Translation-en
Temporary failure resolving 'archive.qmh-project.org'

Ga denk ik toch denken aan een lokaal probleem

[ Voor 54% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 01-07-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Je nameserver staat ingesteld in /etc/resolv.conf

Heb je wel internet op je pi.

Werkt `ping 8.8.8.8` ?

[ Voor 37% gewijzigd door Nactive op 01-07-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

cat /etc/resolv.conf
nameserver 129.125.36.9
nameserver 129.125.4.13

die zijn van upc, lijkt me goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die zijn niet van de UPC, maar van de Rijksuniversiteit Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vervang anders eens door Google public DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Ping eens www.google.com.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap iets niet.

Ik heb RaspBMC op mijn Raspberry Pi geinstalleerd. Works like a charm, behalve als ik een 1080p .mkv probeer te streamen. De film stottert... Alsof de stream niet lekker doorloopt. 720p lijkt wel gewoon goed te gaan.

Ik stream dan vanaf mijn Netgear ReadyNAS NV+.

Mijn TV had standaard ook al de mogelijkheid om te streamen en via die weg (NAS --> TV via DLNA), loopt de 1080p vloeiend door.

Kortom: NAS --> TV werkt wel. NAS --> Raspberry Pi werkt niet lekker. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Zelfde probleem hier. :/
Volgens mij ging het met RC2 wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

blaataaps schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:18:
Die zijn niet van de UPC, maar van de Rijksuniversiteit Groningen.
Aha, zie daar het probleem.

Heb hem gisteren inderdaad in Groningen opgezet en verplaatst naar Friesland. Dank voor meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:44:
Zelfde probleem hier. :/
Volgens mij ging het met RC2 wel goed.
DTS toevallig?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:44:
[...]

Aha, zie daar het probleem.

Heb hem gisteren inderdaad in Groningen opgezet en verplaatst naar Friesland. Dank voor meedenken
Als je dat nog is voorhebt moet je `dhclient eth0' doen. Dan vraagt hij een nieuw ip-adres aan en denk dat hij dan ook de nameserver en dergelijke update, al ben ik niet 100% zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Nactive op 01-07-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Ah thanks. Want met 2 90 graden HDMI-adapters achter de tv hangen (met 2x 90 graden adapter hangt hij parallel met de tv/wand; hij maakt als het ware een U / U-turn vanuit de HDMI-poort van de tv) kan het nog wel enigszins netjes worden weggewerkt. En dan dus alleen 1 lange ethernetkabel naar de switch en 1 korte USB kabel.
Of dan toch in de tv kast.

Ik ga er eens naar kijken, maar bedankt! :)

EDIT @ hieronder: ah, vandaar. :+
Ik heb nog eens gekeken naar die 90 graden HDMI adapter om zo de daaraan de Pi te hangen, maar dat gaat niet lukken. Met 2 90-graden adapters komt de Pi met de bovenkant tegen de achterkant van de tv aan en met 2 adapters komt de Pi niet ver genoeg van de tv om de dikte van de Pi (17mm) op te vangen. Dan maar dubbelzijdig tape o.i.d. en korte USB- en HDMI-kabels. Of toch maar in de tv meubel.

Achterkant van tv met HDMI-poort: http://i.imgur.com/qOX7D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enig idee hoe het zit met de warmteontwikkeling als je de Pi in een ModMyPi case stopt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kraades schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:33:
Enig idee hoe het zit met de warmteontwikkeling als je de Pi in een ModMyPi case stopt?
Niemand heeft nog zo'n case dus ik denk dat je het met een 'nee' moet doen :+ In elk geval voor wat betreft praktische ervaringen.

Die case heeft wel een aantal ventilatieroosters maar het is minimaal.. Ik heb er zelf ook een besteld dus ik laat het wel weten als ik hem binnen heb.

Ik heb al een aantal koelblokjes gekocht die eigenlijk voor RAM chips waren, ik denk dat het daarmee wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu in deze video dat er aan de onder- en bovenkant luchtgaten zitten dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

Hier nog een heatsink mod. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Niet gechecked, maar waarschijnlijk wel.
Is dat een probleem? Ging eerst wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Hier een case met mogelijkheid om er een fan op te plaatsen.
http://kck.st/KzEz4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Nactive schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Als je dat nog is voorhebt moet je `dhclient eth0' doen. Dan vraagt hij een nieuw ip-adres aan en denk dat hij dan ook de nameserver en dergelijke update, al ben ik niet 100% zeker.
Klopt! Als de nameserver/DNS niet update kan je ook handmatig eventjes /etc/resolv.conf aanpassen (zet er 8.8.8.8 in, da's google's DNS), waarna je het netwerk subsysteem even moet herstarten: /etc/init.d/networking restart

^ er vanuitgaande dat je Debian draait, Ubuntu heeft wat wijzigingen gemaakt w.b.t. resolv.conf

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 02-07-2012 15:10 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07 13:18
Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van een touchscreen met RPI. Ik heb op internet wel wat rond gezocht, maar daar kan ik weinig zinnigs vinden. Veel mensen die er theoretisch over praten, maar geen mensen die aangeven dat je dat en dat model moet hebben.

Ik hoef niks fancy's, een resistive scherm dat muisklikken simuleert is al meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Schermen die voor de arduino werken zullen ook wel voor de RPi werken, misschien moet je daar op zoeken. Sprite_tm (een mod hier) heeft een tutorial: http://spritesmods.com/?art=spitft&page=4 Hij heeft alleen nog geen Rpi dus daarom heeft hij het met een Carambola gedaan, maar het komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Naj_Geetsrev schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:00:
Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van een touchscreen met RPI. Ik heb op internet wel wat rond gezocht, maar daar kan ik weinig zinnigs vinden. Veel mensen die er theoretisch over praten, maar geen mensen die aangeven dat je dat en dat model moet hebben.

Ik hoef niks fancy's, een resistive scherm dat muisklikken simuleert is al meer dan voldoende.
Ik heb hier een ELO schermpje liggen maar deze heeft nog geen ARM drivers, dus kan er nog niet mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Laatst online: 10-09 08:31
Naj_Geetsrev schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:00:

Kwam laatst op YouTube dit tegen:
YouTube: Raspberry PI + 3.5" LCD + Touchscreen
En deze:
YouTube: Raspberry Pi - Connecting to a 2.4" OLED Touchscreen Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Mr_gadget schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:48:
Dat is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, een powerpc vs een oudere arm processor ;)

Is het eigenlijk al mogelijk om full HD af te spelen? Zou er ooit nog een binary driver voor videokaart komen die dat mogelijk kan maken?
offtopic:
Dat is niet helemaal waar. De CPU van de eerste Xbox was een aangepaste Intel P3. En de ARM van de Pi is lang niet zo slecht.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is het al iemand gelukt om in RaspBMC Spotify werkend te krijgen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Tomassie91

wut?!

Firesphere schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:01:
Is het al iemand gelukt om in RaspBMC Spotify werkend te krijgen?
Ik weet niet in hoeverre hier al door andere mensen onderzoek naar is gedaan, maar SpotImc werkt niet. De enige andere vorm van Spotify op XBMC is via SpotyBMC, maar dit is een volledige build en niet een add-on. Voor dit moment zou mijn antwoord zijn: nee.

if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:37:
[...]

Niet gechecked, maar waarschijnlijk wel.
Is dat een probleem? Ging eerst wel gewoon goed.
Ik dacht zoiets te lezen op het Raspbmc forum.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Meekoh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:29:
[...]

offtopic:
Dat is niet helemaal waar. De CPU van de eerste Xbox was een aangepaste Intel P3. En de ARM van de Pi is lang niet zo slecht.
Dat wist ik niet, weer wat geleerd. Maar het klopt nog steeds, x86 en arm zijn ook heel anders (RISC vs x86) dus de vergelijking is nog steeds niet correct :P

Mijn Sd kaartje wat de RPi zat is overleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

KingCrash

Angry Rabbit

Tomassie91 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:13:
[...]

Ik weet niet in hoeverre hier al door andere mensen onderzoek naar is gedaan, maar SpotImc werkt niet. De enige andere vorm van Spotify op XBMC is via SpotyBMC, maar dit is een volledige build en niet een add-on. Voor dit moment zou mijn antwoord zijn: nee.
Jammer, ik ga binnenkort even testen of ik de Google Music plugin aan de praat krijg op men Pi
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=134783

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
Omdat er nog niet echt een leuke case te vinden is en bij Modmypi nog steeds preorder is maar even zelf een case gemaakt uit 1 van de vele keuzes van pdf documenten.

De vouwranden lijken erger dat ze zijn op de foto. Had even geen dik papier dus heb een veel tekenpapier gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2118042/2012-07-03%2009.31.49.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2118042/2012-07-03%2009.32.03.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2118042/2012-07-03%2009.32.14.jpg

bron: https://dl.dropbox.com/u/2118042/Raspberry%20PI.pdf

[ Voor 110% gewijzigd door MikeOO op 03-07-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Ik wil graag dit schermpje via usb aansluiten en elke x seconden een afbeelding weergeven met wat systeem info:
Afbeeldingslocatie: http://www.basst.nl/wp-content/uploads/2012/07/Photo_keyring.jpg

Helaas is het me nog niet gelukt, het wordt momenteel alleen gezien als virtuele CD-ROM drive (\dev\sr0).
De virtuele CDrom bevat alleen een programma voor Windows.

Heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik naar het andere deel van de chip kan schrijven.

dmesg geeft me de volgende informatie als ik hem koppel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[  121.103956] usb 1-1.2: new full speed USB device number 5 using dwc_otg
[  121.363980] usb 1-1.2: new full speed USB device number 6 using dwc_otg
[  121.465356] usb 1-1.2: config 1 has an invalid descriptor of length 44, skipping remainder of the config
[  121.466350] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=18b6, idProduct=1201
[  121.466379] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=0, Product=2, SerialNumber=0
[  121.466400] usb 1-1.2: Product: MOS003-USB ALBUM
[  121.482424] scsi0 : usb-storage 1-1.2:1.0
[  122.485637] scsi 0:0:0:0: CD-ROM            MKU007-  USB PHOTO ALBUM  1.00 PQ: 0 ANSI: 2
[  122.534992] sr0: scsi3-mmc drive: 0x/0x caddy
[  122.535027] cdrom: Uniform CD-ROM driver Revision: 3.20
[  122.539917] sr 0:0:0:0: Attached scsi CD-ROM sr0
[  122.574855] sr0: Hmm, seems the drive doesn't support multisession CD's

En lsusb geeft het volgende terug:
code:
1
Bus 001 Device 007: ID 18b6:1201 Mikkon Technology Limited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
basst85 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:48:
Ik wil graag dit schermpje via usb aansluiten en elke x seconden een afbeelding weergeven met wat systeem info:
[afbeelding]

Helaas is het me nog niet gelukt, het wordt momenteel alleen gezien als virtuele CD-ROM drive (\dev\sr0).
De virtuele CDrom bevat alleen een programma voor Windows.

Heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik naar het andere deel van de chip kan schrijven.

dmesg geeft me de volgende informatie als ik hem koppel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[  121.103956] usb 1-1.2: new full speed USB device number 5 using dwc_otg
[  121.363980] usb 1-1.2: new full speed USB device number 6 using dwc_otg
[  121.465356] usb 1-1.2: config 1 has an invalid descriptor of length 44, skipping remainder of the config
[  121.466350] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=18b6, idProduct=1201
[  121.466379] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=0, Product=2, SerialNumber=0
[  121.466400] usb 1-1.2: Product: MOS003-USB ALBUM
[  121.482424] scsi0 : usb-storage 1-1.2:1.0
[  122.485637] scsi 0:0:0:0: CD-ROM            MKU007-  USB PHOTO ALBUM  1.00 PQ: 0 ANSI: 2
[  122.534992] sr0: scsi3-mmc drive: 0x/0x caddy
[  122.535027] cdrom: Uniform CD-ROM driver Revision: 3.20
[  122.539917] sr 0:0:0:0: Attached scsi CD-ROM sr0
[  122.574855] sr0: Hmm, seems the drive doesn't support multisession CD's

En lsusb geeft het volgende terug:
code:
1
Bus 001 Device 007: ID 18b6:1201 Mikkon Technology Limited
*never mind* 8)7
Ik wilde je op deze thread attenderen, maar daar zit je zelf al in te posten 8)7
http://www.raspberrypi.or...topic.php?t=6688&p=114540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
w.d schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:43:
[...]

*never mind* 8)7
Ik wilde je op deze thread attenderen, maar daar zit je zelf al in te posten 8)7
http://www.raspberrypi.or...topic.php?t=6688&p=114540
ja :) Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Never mind.

[ Voor 92% gewijzigd door teek2 op 03-07-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 11-09 23:32
mijn Pi is deze middag ook aangekomen!
nu heb ik hier natuurlijk nog geen micro-usb voeding liggen (is allemaal mini usb :( )
Omdat ik lees dat hij nogal gevoelig kan zijn, vroeg ik me af welke ik best kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

Rmg

Promy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:33:
mijn Pi is deze middag ook aangekomen!
nu heb ik hier natuurlijk nog geen micro-usb voeding liggen (is allemaal micro usb :( )
Omdat ik lees dat hij nogal gevoelig kan zijn, vroeg ik me af welke ik best kan halen?
Ik heb een Farnell en een Nokia oplader. Werken beiden prima. Nokia mini usb is het makkelijkst aan te komen en iets van 1.3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Hmm...

HDMI kabel van 2.95 van de action. ICIDU sd kaartje van de mycom. Raspbmc erop en draaien. Ben een half uurtje aan het prutsen geweest omdat ik de ballen begrijp van xmbc.

Dingen die ik nu nog moet uitzoeken.

- goeie remote voor op de android telefoon
- waarom sommige mkv bestanden geen geluid geven
- of ik de netwerk doorvoer nog kan tunen, erg hoge bitrates geven wat vertraging

Sowiso mag booten ook nog wel wat sneller maar goed, dat zal een kwestie zijn van dingen eruit gooien die ik niet gebruik.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt micro usb nodig en geen mini usb. 700 mA voor de Pi en 300 mA voor usb dus 1A is voldoende.

@Wijnands
Welke class is je sd card. Hogere class heeft wel degelijk invloed.
Support je tv misschien hdmi-cec voor remote control?

[ Voor 42% gewijzigd door technorabilia op 03-07-2012 22:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 11-09 23:32
Een van de toepassingen waarvoor ik m'n raspberry pi graag wil gebruiken is een interface met m'n alarm.
Nu heb ik een kabel vanuit de alarmcentrale naar een compoort (9 polige D connector).
Via google vindt ik wat tegenstrijdige berichten over de compoort:
  • sommige zeggen dat door het gebruik van 3 pinnen (tx rx en gnd) je eenvoudig de seriele interface kunt gebruiken
  • andere zeggen dat deze gpio slechts gedeeltelijk de rs232 bevat en er vooral van 3.3V naar 5V overgegaan moet worden
Weet er iemand of dit ook nodig is voor zo'n alarm interface?
is het volgende schema goed voor die rs2323 interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op mijn werk heb ik mogen knutselen aan onze Pi, om het stroomverbruik terug te brengen:
http://www.bitwizard.nl/w...umption_of_a_raspberry_Pi
We hebben de 3V3 regulator verwijderd (met beleid uiteraard), en de Pi vanuit 12V gevoed met 2 schakelende regelaars; 1 voor 5V en 1 voor 3V3.
Het vervangen van de lineaire regelaar door een schakelende, heeft uiteindelijk 25% stroombesparing opgeleverd! We zijn van 2,4W naar 1,8W gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als de seriele interface tussen 0V en 3.3V gaat (UART) kan je die lijnen rechtstreeks aansluiten, die kans is tegelijkertijd ook best klein. 0V tot 5V zal je soms zien, maar als het gewoon een 9 polige connector is kan je ervan uitgaan dat er standaard RS232 spanningen op staan: -10V tot 10V ongeveer. Dus nee dat wil je niet rechtstreeks aansluiten.

Ervan uitgaande dat het IC in dat schema een MAX3232, of iets soortgelijks is, moet dat wel werken ja. (Die gaat niet van 3.3V naar 5V, maar ongeveer naar +/- 5V, wat niet bijzonder veel spanning is voor RS232).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
[b][message=38526733,noline]
(Die gaat niet van 3.3V naar 5V, maar ongeveer naar +/- 5V, wat niet bijzonder veel spanning is voor RS232).
Ze hebben een interne charge pump (vandaar dat die externe caps nodig zijn), dus die halen wel "betere" spanningen dan +/- 5V (eerder +/- 10V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
kraades schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:18:
Je hebt micro usb nodig en geen mini usb. 700 mA voor de Pi en 300 mA voor usb dus 1A is voldoende.

@Wijnands
Welke class is je sd card. Hogere class heeft wel degelijk invloed.
Class 4
Zal wel niet, het is een philips met de laatsdte firmware update in augustus 2010. Maar, ik ga ff kijken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sphere- schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:41:
[...]

Ze hebben een interne charge pump (vandaar dat die externe caps nodig zijn), dus die halen wel "betere" spanningen dan +/- 5V (eerder +/- 10V)
Die interne charge pump gaat tot +/-5V (zonder charge pump zou dat nogal lastig zijn vanaf 3.3V).

Uit mijn hoofd haalt de Max232 iets van +/- 7-8V ofzo. Deze haalt volgens zijn datasheet minder, +/- 5.4V (typical). Wel met weerstanden richting ground, dus misschien haal je in de praktijk wel wat meer, maar dat ligt aan je load eraan.

Anyway verder niet relevant, ging er alleen om dat hij niet ofzo van 0-3.3V naar 0-5V doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
kraades schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:18:
Vroeg mij altijd al af waar Anynet+ voor was en kwam via dit topic erachter dat dit mogelijk is.

Ik heb een Samsung TV met Anynet+ maar als ik OpenElec draai dan vindt deze niets terwijl OpenElec als het goed is CEC ook ondersteunt. Of ik doe iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:40:
[...]

Vroeg mij altijd al af waar Anynet+ voor was en kwam via dit topic erachter dat dit mogelijk is.

Ik heb een Samsung TV met Anynet+ maar als ik OpenElec draai dan vindt deze niets terwijl OpenElec als het goed is CEC ook ondersteunt. Of ik doe iets fout.
Bij Philips heet het EasyLink.

Puur theorie want ik heb de Pi nog niet:
- Je moet een recente OE build hebben want het zit er nog niet zo lang in
- XBMC http control moet aan staan
- CEC op de TV moet aan staan
- CEC daemon moet draaien (rpi-cecd?)

Edit: in de XBMC (?) log files zou je moeten zien dat de webserver een commando ontvangt zodra je de afstandbediening van de TV gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 04-07-2012 08:39 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Wijnands schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:17:
Hmm...

HDMI kabel van 2.95 van de action. ICIDU sd kaartje van de mycom. Raspbmc erop en draaien. Ben een half uurtje aan het prutsen geweest omdat ik de ballen begrijp van xmbc.

Dingen die ik nu nog moet uitzoeken.

- goeie remote voor op de android telefoon
- waarom sommige mkv bestanden geen geluid geven
- of ik de netwerk doorvoer nog kan tunen, erg hoge bitrates geven wat vertraging

Sowiso mag booten ook nog wel wat sneller maar goed, dat zal een kwestie zijn van dingen eruit gooien die ik niet gebruik.
Booten doe je als het goed is niet al te vaak, met 3watt standby en geen aan/uit knop op de pi is hij eigenlijk bedoeld als always on :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Hoe zetten jullie de pi trouwens uit? Ik heb hem aan mijn tv hangen via usb. Dus als ik mijn tv uitzet gaat de pi ook uit, zonder een shutdown. Maar ook als ik een shutdown doe via xmbc gaat hij ook niet echt uit. Ik denk dat ik mijn eerste sd card al verpest heb met deze manier van shutdowns doen. Ik kan wel een image erop zetten, maar als ik dan een upgrade probeer te doen, via de upgrade map, crasht hij bij de reboot van de upgrade. Dan kan hij de flash partitie niet vinden.

shutdown of reboot via de commandline doen het trouwens ook niet, iemand buiten openelec hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
ymoona schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:28:
Hoe zetten jullie de pi trouwens uit? Ik heb hem aan mijn tv hangen via usb. Dus als ik mijn tv uitzet gaat de pi ook uit, zonder een shutdown. Maar ook als ik een shutdown doe via xmbc gaat hij ook niet echt uit. Ik denk dat ik mijn eerste sd card al verpest heb met deze manier van shutdowns doen. Ik kan wel een image erop zetten, maar als ik dan een upgrade probeer te doen, via de upgrade map, crasht hij bij de reboot van de upgrade. Dan kan hij de flash partitie niet vinden.

shutdown of reboot via de commandline doen het trouwens ook niet, iemand buiten openelec hier ervaring mee?
Zie: http://www.raspberrypi.org/faqs
Where’s the on / off switch?

To switch on: just plug it in!

To switch off: remove power.
;)

En nee ik heb er geen ervaring mee eigenlijk....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Met debian squeeze in de shell:
uizetten: shutdown now -halt
of reboot: shutdown now -reboot

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

ymoona schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:28:

sudo reboot
of
sudo shutdown -h now

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ymoona
Genoeg power via de usb port van de TV? Meestal is dat maar 500 mA.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Rmg schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:50:
[...]

sudo reboot
of
sudo shutdown -h now
Ik heb hem ook aan de usb poort van de TV aangesloten. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden door het plots uitzetten van de Pi. Tot nu toe start hij elke keer weer netjes op. Eigenlijk best ideaal.

Zou dit eigenlijk tot problemen kunnen leiden, het plots uitschakelen van de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Ik vond het ook ideaal dat de Pi normaal mee uitging, maar vage klachten over mijn sd kaart vind ik minder fijn...
Ik zal eens testen met een andere sd kaart, misschien ligt het toch aan de voeding (of de usb kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Nicap schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Ik heb hem ook aan de usb poort van de TV aangesloten. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden door het plots uitzetten van de Pi. Tot nu toe start hij elke keer weer netjes op. Eigenlijk best ideaal.

Zou dit eigenlijk tot problemen kunnen leiden, het plots uitschakelen van de Pi?
waarschijnlijk wordt er gelijk gesynced naar de SD kaart, zou geen problemen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Het in een keer afsluiten is voor mijn idee niet lekker ism XBMC.
Grootse probleem vind ik dat er dan niet opgeslagen wordt waar je gestopt ben met kijken als opeens de power er af gaat

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Argh!
We have detected that you are running PHP version 5.2.too-low. In order to run, you must have PHP version 5.3.2 or greater, and for best results we recommend PHP 5.3.4 or greater.
Ik dacht dat m'n hosting PHP 5.3+ draaide!

Anyway, hopelijk binnenkort dus een Nederlandse help/tips'n'tricks/faq website. By yours truly.

Tips zijn welkom! Er komt een "geef zelf een tip" of "maak zelf een tutorial" functie. For now, blijft het even een vrij simpele site die roept dat'ie stuk is.... :'(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
seninha schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:27:
Het in een keer afsluiten is voor mijn idee niet lekker ism XBMC.
Grootse probleem vind ik dat er dan niet opgeslagen wordt waar je gestopt ben met kijken als opeens de power er af gaat
Is dan zo'n USB batterij geen optie? Dat je bijvoorbeeld de usb batterij aan de pi hangt op de usb poort en de externe voeding van zo'n batterij aan de batterij? Weet niet of dat een optie is... zeg maar zo:

Pi === USB accu === Voeding

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

dan nog eerder zo denk ik:

code:
1
2
3
4
Pi ===+======= Power
      |
      |
Accu==+

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Vince22 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:57:
[...]

Is dan zo'n USB batterij geen optie? Dat je bijvoorbeeld de usb batterij aan de pi hangt op de usb poort en de externe voeding van zo'n batterij aan de batterij? Weet niet of dat een optie is... zeg maar zo:

Pi === USB accu === Voeding
Dit werkt wel, maar die accu heeft natuurlijk ook maar een beperkte capaciteit. Ook kan het zijn dat de tv te weinig stroom levert waardoor de battery pack niet oplaad als er stroom is.
GeeBee schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:25:
dan nog eerder zo denk ik:

code:
1
2
3
4
Pi ===+======= Power
      |
      |
Accu==+
Dit werkt helaas niet, hoe laad je de accu op? Met een permanente stroombron? Dan kun je die beter rechtstreeks op de pi aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 05-07-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Als je de Pi en de accu in serie zet, werkt denk ik de Pi niet als de accu brak is. Daarom zette ik ze parallel.

Voor de rest is het vak elektronica voor mij te lang geleden om te beoordelen of het handig is om accu en apparaat in serie te zetten (of parallel). Je hebt spanningsverlies over de accu, blijft er genoeg over voor de Pi?
Heb je voor opladen van een accu een stroom- of een spanningsbron nodig? Dat mogen de cracks hier beantwoorden ;)

[ Voor 60% gewijzigd door GeeBee op 05-07-2012 08:18 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40
TommyboyNL schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:30:
Op mijn werk heb ik mogen knutselen aan onze Pi, om het stroomverbruik terug te brengen:
http://www.bitwizard.nl/w...umption_of_a_raspberry_Pi
We hebben de 3V3 regulator verwijderd (met beleid uiteraard), en de Pi vanuit 12V gevoed met 2 schakelende regelaars; 1 voor 5V en 1 voor 3V3.
Het vervangen van de lineaire regelaar door een schakelende, heeft uiteindelijk 25% stroombesparing opgeleverd! We zijn van 2,4W naar 1,8W gegaan.
Mooi werk, maar wat ik me afvroeg: waarom twee switching regulators vanaf 12V i.p.v. eentje die van 5V 3,3V maakt? Dat scheelt een regulator en is waarschijnlijk nog iets efficiënter.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Deels omdat mijn collega een Pi in zijn auto wil bouwen, en dit een mooie test is, en ook deels omdat de meeste accupacks geen 5V zijn, maar 6V (loodaccu), 7,2V (6x1V2 NiCd/NiMH, 2x3V7 LiIon) , 9,6V (8x1V2 NiCd/NiMH) , 11,1V (3x3V7 LiIon) of 12V (loodaccu) zijn. Aangezien vooral bij accugevoede applicaties het stroomverbuik telt, leek dit ons een nuttigere test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Tommyboy.
Waar gebruiken jullie de Pi voor in de auto. Gaan jullie hem aansluiten op de CAN-bus?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik heb eigenlijk geen idee wat hij ermee wil doen in zijn auto, ik zal het hem morgen even vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ben benieuwd. Wil zelf ook mijn Pi in de auto gaan gebruiken. Vooral als vakantie media center voor onderweg.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 21:47
Firesphere schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:29:
Argh!

[...]

Ik dacht dat m'n hosting PHP 5.3+ draaide!

Anyway, hopelijk binnenkort dus een Nederlandse help/tips'n'tricks/faq website. By yours truly.

Tips zijn welkom! Er komt een "geef zelf een tip" of "maak zelf een tutorial" functie. For now, blijft het even een vrij simpele site die roept dat'ie stuk is.... :'(
Wacht... Je hebt dus een site gemaakt (of een CMS gedownload?) die iets stoers doet voor de open-source of modding community en je hebt (tijdelijk) hosting nodig?

Ik kan vast wel een website hosten met een vriend op zijn server, zolang hij maar geen 10000000 views per miliseconde trekt. Of eigenlijk, zolang Ziggo het goed blijft vinden. Ik kan zoiets wel waarderen, en de vriend waarvan de server is ook wel. Dus als je belangstelling hebt, DM :)

De server draait overigens PHP 5.3.3-7, de standaard in Debian Stable. Af en toe hebben we overigens wat vage probleempjes met de netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

marcop23 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Wacht... Je hebt dus een site gemaakt (of een CMS gedownload?) die iets stoers doet voor de open-source of modding community en je hebt (tijdelijk) hosting nodig?
Ehm, nee, mijn hosting zat nog op een php 5.2.17 server, overplaatsing aangevraagd, binnen een half uurtje had ik php 5.3. Was "gewoon" een wat oudere VPS van mijn vaste hosting-partij, omdat ik nog niet eerder PHP 5.3+ nodig had, hebben ze't lekker laten staan op die 5.2 server dus.

Verder ja, ik heb "een CMS gedownload", ik werk altijd met het Silverstripe Framework. Heb nu ff snel een standaard systeem zonder uitbreidingen neergezet, nog niet echt toegekomen aan uitbreidingen (gister neergezet, als't niet te warm is straks maar ff verder, Forum schrijven, FAQ-functietje schrijven. Nieuws-module bouwen, dat soort dingen.)

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 05-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Ik vond het wel een leuke om zelf een case te maken voor mij Raspberry in plaats van er één te bestellen. Eerste versie is klaar en werkt aardig, ik heb alleen de marges wat groot gemaakt, nu dus nog een beetje experimenteren met de exacte maten om alles net wat strakker te krijgen.

Als het goed is koelt hij zo ook nog aardig, Raspberry hangt erin en de hele case is een soort ventilatierooster. De analoge outputs zijn overigens niet bereikbaar, gezien ik die niet gebruik heb ik alleen rekening gehouden met de hdmi poort.

Afbeeldingslocatie: http://jelledekker.nl/tweakersnet/DSC07040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jelledekker.nl/tweakersnet/DSC07042.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ziet er strak uit man! Tijd voor massa-productie?
Ik wil er wel 1 hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:28:
Ziet er strak uit man! Tijd voor massa-productie?
Ik wil er wel 1 hebben!
Dankje!
Tijd voor massaproductie is het zeker niet, de case sluit nog niet heel netjes en de Raspberry kan heen en weer bewegen. Ik moet eerst nog wat meer spelen met de maten en het buigen van mdf voordat ik er tevreden over ben. Verder met het aantal cases dat al op de markt zijn denk ik niet dat ik de moeite neem om massa-productie te proberen. Zodra het af is zet ik de files wel online, misschien dat er dan nog een beperkte oplage voor mensen die geen toegang hebben tot een lasersnijder in zit. :P

Eigenlijk zou ik nog iets moeten verzinnen zodat alle aansluiting uiteindelijk er aan de achterkant uitkomen. Nadeel is nu dat hoe strak de case ook is, er komen aan 3 kanten kabels uit en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is sowieso het "storende" aan het ontwerp. Er is te weinig ruimte om de kabels uniform in te pluggen. Ik moet zelfs met een lego-case telkens een goede kabel-ligging proberen te bereiken zodat'ie niet omvalt ofzo.

Ach ja, verder een prima XBMC en Debian systeem. Later misschien eens klooien met wat custom software ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dipsausje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:27:
Ik vond het wel een leuke om zelf een case te maken voor mij Raspberry in plaats van er één te bestellen. Eerste versie is klaar en werkt aardig, ik heb alleen de marges wat groot gemaakt, nu dus nog een beetje experimenteren met de exacte maten om alles net wat strakker te krijgen.

Als het goed is koelt hij zo ook nog aardig, Raspberry hangt erin en de hele case is een soort ventilatierooster. De analoge outputs zijn overigens niet bereikbaar, gezien ik die niet gebruik heb ik alleen rekening gehouden met de hdmi poort.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, ik vind dit de mooiste case die ik tot nu toe heb gezien! :9~ Ik zou toch kijken of je op een of andere manier makkelijk een groot aantal kan laten produceren, dit heeft wel potentie. Dit is met recht de eerste 'Design case' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[afbeelding]

[afbeelding]
Even ICM de NL-site waar ik mee bezig ben. Vind je het erg als ik je design foto's binnenkort even schaamteloos "jat"? (met bron, uiteraard).

Ben even een Forum Module in elkaar aan't prutsen. Simpel en functioneel ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Dat is wel een geniaal mooie case! Die zou ik ook wel willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

[afbeelding]

[afbeelding]
WOW _/-\o_ is het enige wat ik hierop te zeggen heb.
Vind alle nu bij mij bekende cases vrij standaard (rechthoekig blok), maar deze zou zeker niet misstaan naast een tv of andere plek in het huis. De WAF en MAF van een PI stijgt behoorlijk als hij in zo'n case zit.
Zou zeker gaan kijken of deze niet in grotere oplages gemaakt kan worden als het design definitief is.
Hier al zeker 1 potentiële klant.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Wow wat een respons. Bedankt!
Ik ben overstag en aan het uitzoeken wat het kost om in beperkte oplage te maken. Eerst eens kijken wat dat kost en of het dan interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55
Dipsausje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:35:
Ik ben overstag en aan het uitzoeken wat het kost om in beperkte oplage te maken. Eerst eens kijken wat dat kost en of het dan interessant is.
Hier nog iemand die zeer enthousiast is!

Houd ons op de hoogte! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dipsausje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:35:
Ik plaats bij deze een bestelling! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 09-09 00:20
Hoe goed werkt xbmc hier nou op? Want heb op hackaday gelezen dat zij er niet zo over te spreken waren, maar een snelle search hier lijkt dat niet echt te bevestingen. Hoe goed trekt hij (Full)HD, en/of zijn er problemen bij sommige codecs/bitrates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bij mij werkt het prima, alleen heeft het wat moeite met DTS naar het schijnt.

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]