Ik heb gisteren een mail van Farnell ontvangen dat ik mijn Pi mag verwachten in de week van 9 juli ofwel over een week of 2 à 3 moet ik 'm ook ein-de-lijk wel hebben. Die van RS moet in theorie in 10 weken binnenkomen. (waarbij ik overigens per ongeluk 2 cases heb besteld

). Tijd dus om accessoires te kopen.
Net als zo ongeveer 98% van de andere Pi-kopers ben ik van plan deze met XBMC te gaan gebruiken met onze TV in de woonkamer. Voeding van USB-poort van de TV en video's van onze Qnap NAS.
Maar daar heb ik 2 opties:
- In de tv meubel/kast;
voordeel: geen boardje achterop tv (stof enzo), in combinatie met de case mooi weggewerkt in de kast.
nadeel: lange USB-voedingskabel (van TV naar beneden de kast in; zo'n 120cm) en HDMI-kabel.
- Achterop de TV geplakt.
voordeel; zeer korte USB en HDMI kabels (behalve de lan-kabel naar de modem in de kast). Of misschien zelfs alleen maar 2 kleine 90 graden HDMI-adapters.
nadeel: case heeft weinig nut achterop (wordt alleen maar groter blok achterop de tv met zo'n case) en waarmee plak je de pi daadwerkelijk achterop de tv zonder beide te beschadigen? (dubbelzijdig tape?)
En natuurlijk (sort of) MAF (vervang 'wife' door 'mother'

.
Wat hebben jullie gekozen/wat lijkt jullie beter? 't lijkt misschien mierenneukerij maar met kopen van kabels moet ik er rekening mee houden en wat jullie uiteindelijk praktischer is gebleken ben ik nieuwsgierig na.
(Ik las bijvoorbeeld iemand in dit topic die de Pi ophangt aan de HDMI-poort d.m.v. 2x 90 graden HDMI-adapters, houdt dat de Pi?)
[
Voor 4% gewijzigd door
Piet91 op 28-06-2012 22:49
]