Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
ymoona schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:29:
[...]

Dit ik heb ik zojuist ook getest, 1080p + dts werkt nu bijna vloeiend. Maar nog wel kleine haperingen in het beeld. Het gaat de goede kant op!!

Toch maar eens opzoek naar een zeer korte hdmi + usb kabel. Hij komt toch achter de tv te hangen dus +- 15 cm moet genoeg zijn. Iemand ideeën? Ik kan hdmi niet korter vinden als 30cm.
http://www.ebay.nl/itm/15...m53e6e02afb#ht_963wt_1180
Ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Heb vandaag mpd op mijn pi geinstalleerd.

Met mpd is een soort muziek-server die je met een client (bv op je iphone) kunt besturen. Je krijgt dan dus een soort one-room-versie van de sonos.

Howto's heb ik hier vandaan gehaald:
http://kaffeeringe.de/blo...-mpd-und-android.703.html
http://www.raspberrypi.or.../viewtopic.php?f=9&t=6056

De Iphone client is hier te vinden:
http://www.katoemba.net/makesnosenseatall/mpod/

Het enige probleem waar ik tegen aan gelopen ben is dat het geluidskwaliteit van de 3.5"-uitgang van de Pi nogal matig is. Het liefst zou ik de Pi via SPDIF op mijn versterker willen aansluiten.

Mijn vraag is dus: weet iemand een redelijk geprijsde USB-geluidskaart met SPDIF die onder Debian-Squeeze werkt?

Weet iemand bijvoorbeeld of deze werkt:
pricewatch: Terratec Aureon Aureon Dual USB

[ Voor 10% gewijzigd door _starbuck_ op 24-06-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

_starbuck_ schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:32:
Heb vandaag mpd op mijn pi geinstalleerd.

Met mpd is een soort muziek-server die je met een client (bv op je iphone) kunt besturen. Je krijgt dan dus een soort one-room-versie van de sonos.

Howto's heb ik hier vandaan gehaald:
http://kaffeeringe.de/blo...-mpd-und-android.703.html
http://www.raspberrypi.or.../viewtopic.php?f=9&t=6056

De Iphone client is hier te vinden:
http://www.katoemba.net/makesnosenseatall/mpod/

Het enige probleem waar ik tegen aan gelopen ben is dat het geluidskwaliteit van de 3.5"-uitgang van de Pi nogal matig is. Het liefst zou ik de Pi via SPDIF op mijn versterker willen aansluiten.

Mijn vraag is dus: weet iemand een redelijk geprijsde USB-geluidskaart met SPDIF die onder Debian-Squeeze werkt?

Weet iemand bijvoorbeeld of deze werkt:
pricewatch: Terratec Aureon Aureon Dual USB
Schijnt wat moeilijk te zijn als ik zo even Google (had je zelf ook gekund ;) ). Gek wat deze kaart doet het op Synology Nas devices wel goed volgens mij.

Zijn er overigens nog ervaringen met Wifi adapters hier? Had bijna een Zyxel NWD2105 besteld, stond hier zonder vermelding van de usb hub. Dus ik dacht dat deze zonder hub te gebruiken was maar als je doorklikt dan blijkt dat weer niet helemaal zo te zijn...Wel jammer dat de RPi zo weinig stroom over usb kan leveren, een usb hub maakt hem gelijk weer een kwart duurder en een stuk lomper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
_starbuck_ schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:32:
...
...
Waarom niet gewoon de HDMI uitgang gebruiken, die is ook digitaal.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Chilly_Willy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:22:
[...]
Ik zit met het zelfde probleem. Misschien dat het met een kabel te splitten is, maar mijn Raspberry komt niet bij een versterker te staan met HDMI. Ik hoop echt dat dit een software probleem is en geen hardware beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

Rmg

zAo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:24:
[...]

Ik zit met het zelfde probleem. Misschien dat het met een kabel te splitten is, maar mijn Raspberry komt niet bij een versterker te staan met HDMI. Ik hoop echt dat dit een software probleem is en geen hardware beperking.
Wat? dat de 3,5mm jack beroerd is? dat is hardware, er zit maar een 1bit DAC op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Rmg schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:31:
[...]
Wat? dat de 3,5mm jack beroerd is? dat is hardware, er zit maar een 1bit DAC op
Ah, crap. Dat wordt dus weer een USB extentie die bijna net zo groot is dan de RPi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Mr_gadget schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:34:
Wel jammer dat de RPi zo weinig stroom over usb kan leveren, een usb hub maakt hem gelijk weer een kwart duurder en een stuk lomper..
Ik wil niemand aanraden zijn RPi op te blazen, maar een wild idee: kun je niet gewoon de +5V en ground van de voeding doorsolderen naar de USB-poorten? Dan ben je alleen nog maar gelimiteerd door je eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Volgens het schema is die 5v al doorverbonden via een polyfuse van 140mA. Dus extra doorlussen is dus niet verstandig. Toch maar een powered hubje doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
die 140mA zal wel met een reden gekozen zijn, maar in dat geval zou het toch juist niet meer uitmaken als je zelf een koperdraadje legt waar wel 500mA doorheen kan? Eventueel met ook een zekering erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Dan moet je aftakken vanaf de usb connector van de voeding, hier zit namelijk ook een polyfuse van 1.1 A. TP1 zit al na die fuse. De ingang van de USBhub is beschermt met een diode, dus lijkt wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een RPi te voeden met de USB-poort van mijn televisie? (Samsung UE32C6740)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:20:
Is het mogelijk om een RPi te voeden met de USB-poort van mijn televisie? (Samsung UE32C6740)
Kwestie van uitproberen, mijn Samsung LE32C350 kan hem prima voeden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Mijn samsung (type nr weet ik even niet) kan hem ook gewoon voeden via een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
Ik heb het hier op een LG geprobeerd, maar ging niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Mr_gadget schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:34:
[...]

Schijnt wat moeilijk te zijn als ik zo even Google (had je zelf ook gekund ;) ). Gek wat deze kaart doet het op Synology Nas devices wel goed volgens mij.
Bedankt voor je antwoord. Maar misschien heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk gemaakt: ik zoek specifiek naar ervaringen met USB-geluidskaarten met SPDIF die op de Raspberry Pi onder Debian Squeeze werken. Ik ken genoeg geluidskaarten die onder een bepaalde versie van Linux doen.

Ik had zelf inderdaad ook al de verhalen over Terratec Aureon Aureon Dual USB gelezen op de Synology. Icm met de lage prijs vraag ik me daarom af of iemand ervaringen met deze, of een andere geluidskaart met SPDIF, heeft op de RP.
Chilly_Willy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:22:
[...]

Omdat mijn versterker geen HDMI-ingang heeft, en een HDMI->SPDIF-converter vrij prijzig is.

[ Voor 16% gewijzigd door _starbuck_ op 25-06-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
Ik ben het apperaat nu al zo zat. Het is te traag, het werkt gewoon slechter dan ze hebben gezegd. Is allemaal waarschijnlijk niet geoptimaliseerde software, maar ik erger me er echt kapot aan (vooral omdat hij niet meer werkt. :p)

Hij start nu al niet meer op, nieuwe imagen flashen (SD kaart geformat) officiele RS oplader gebruiken. Het helpt allemaal geen zak. Oude images werken ook niet. Ze lopen allemaal vast op het uploaden van het filesysteem in memory en dan krijg je een melding van chroot init bash/bin not found of iets dergelijks. Op internet hebben meerdere mensen het maar veilig verwijderen, gewoon opnieuw opstarteren of andere stroomkabel zou het moeten verhelpen.

Ik heb gewoon internet, krijg een normaal ip van me router binnen.

Heb 2 (of 3) verschillende kabels gebruikt waarbij 2 echt stopcontact en 1 USB via me computer. 2 verschillende lan kabels. 2 Verschillende laptops die internet bridgen (veredelde routers). 2 verschillende HDMI kabels, 2 verschillende microsd adapters.

Alleen geen nieuwe SD kaartjes gebruikt, want die heb ik niet meer, maar vorige week werkte het gewoon, het ging pas mis toen ik een nieuwe image flashde dat het niet meer werkte.

Oude image ging met Win32DiskImager en de nieuwe image had een Gui install.
Het heeft gewerkt met een oude image die nu dus niet meer werkt. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
LeVortex schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:22:
Het heeft gewerkt met een oude image die nu dus niet meer werkt. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Verkopen aan iemand die hem niet alleen als mediacenter wilt gebruiken maar er ook daadwerkelijk iets mee wilt doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Ik wil er ook meer mee doen, linux draaien, maar als dit al niet werkt dan gaat linux helemaal nooit lukken. SSH erheen gaat ook nooit goed, dan verliest die verbinding.

Me toetensbord doet het niet, dus ik moet in eerste instantie iets mouseonly hebben totdat ik een ander toetensbord heb.

Mediacenter en daar wat basis linux commando's leren via ssh is voor mij nu het enige mogelijke. Ik kan amper een bestand moven nog in linux :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat ik wel zie is dat de spanningsbron net niet genoeg voltage geeft. Probeer eens met een iPhone / phone oplader of direct op een USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
LeVortex schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:22:
Ik ben het apperaat nu al zo zat. Het is te traag, het werkt gewoon slechter dan ze hebben gezegd. Is allemaal waarschijnlijk niet geoptimaliseerde software, maar ik erger me er echt kapot aan (vooral omdat hij niet meer werkt. :p)

Hij start nu al niet meer op, nieuwe imagen flashen (SD kaart geformat) officiele RS oplader gebruiken. Het helpt allemaal geen zak. Oude images werken ook niet. Ze lopen allemaal vast op het uploaden van het filesysteem in memory en dan krijg je een melding van chroot init bash/bin not found of iets dergelijks. Op internet hebben meerdere mensen het maar veilig verwijderen, gewoon opnieuw opstarteren of andere stroomkabel zou het moeten verhelpen.

Ik heb gewoon internet, krijg een normaal ip van me router binnen.

Heb 2 (of 3) verschillende kabels gebruikt waarbij 2 echt stopcontact en 1 USB via me computer. 2 verschillende lan kabels. 2 Verschillende laptops die internet bridgen (veredelde routers). 2 verschillende HDMI kabels, 2 verschillende microsd adapters.

Alleen geen nieuwe SD kaartjes gebruikt, want die heb ik niet meer, maar vorige week werkte het gewoon, het ging pas mis toen ik een nieuwe image flashde dat het niet meer werkte.

Oude image ging met Win32DiskImager en de nieuwe image had een Gui install.
De meeste problemen worden veroorzaakt door slechte voedingen. Een echte (geen namaak dus) Iphone voeding doet het bij veel mensen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Ik heb geen iphone voeding, alleen een nepperd die maar 1 ampere levert. Mijn erbij gekochte RS components adapter zou wel 1,2 leveren, maar opeens werkt het niet meer. Mijn nokia kabel via usb werkt niet en mijn samsung stroom apapter werkt ook niet. Ik heb zowel mijn laptop USB(2) gebruikt als mijn USB(3) computer.

De Nokia kabel werkte via USB op zowel mijn laptop als mijn computer (zelfs als mijn computer uit stond). Mijn samsung adapter op netstroom heeft ook gewerkt, dus ik denk dat een slechte adapter wel uitgesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
LeVortex schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:33:
Ik heb geen iphone voeding, alleen een nepperd die maar 1 ampere levert. Mijn erbij gekochte RS components adapter zou wel 1,2 leveren, maar opeens werkt het niet meer. Mijn nokia kabel via usb werkt niet en mijn samsung stroom apapter werkt ook niet. Ik heb zowel mijn laptop USB(2) gebruikt als mijn USB(3) computer.

De Nokia kabel werkte via USB op zowel mijn laptop als mijn computer (zelfs als mijn computer uit stond). Mijn samsung adapter op netstroom heeft ook gewerkt, dus ik denk dat een slechte adapter wel uitgesloten kan worden.
Mijn Iphone-lader-neppert (die 1A zou "moeten" leveren) werkt ook niet. Je moet echt een orginele Iphone-lader hebben, of een andere kwaliteitsvoeding.

De RS-voeding zou wel gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex

Edit: Die neppe heb ik niet geprobeerd, mijn samsung levert officieel 0,7 maar werkte wel. Ik zal mijn andere rs adapter even proberen nog vanavond die zit nog in de doos.

Anders test ik het donderdag op mijn andere raspberry pi want misschien is deze gewoon kapot

[ Voor 51% gewijzigd door LeVortex op 25-06-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Ik heb de "USB power pack" ontvangen welke ik besteld had bij DealExtreme. (http://dx.gd/134792)
De Raspberry Pi draait hiermee prima, zie dit filmpje:

YouTube: Raspberry Pi wireless control GPIO (WiFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
basst85 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:13:
Ik heb de "USB power pack" ontvangen welke ik besteld had bij DealExtreme. (http://dx.gd/134792)

Cool filmpje en knap gemaakt met dat LED, mooi begin voor grote toepassingen lijkt me.

2 vraagjes:
welke USB Wifi dongle gebruik je?
weet je al hoelang het power pack ongeveer mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Petje72 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Cool filmpje en knap gemaakt met dat LED, mooi begin voor grote toepassingen lijkt me.

2 vraagjes:
welke USB Wifi dongle gebruik je?
Dankje.

- Deze: http://www.dx.com/p/54193 (Chipset is: Realtek RTL8188CUS)
- Nog niet volledig getest. Gisteren heb ik hem 4 uur aan gehad.

Zal later vandaag een post op m'n site/blog zetten met wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

basst85 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:41:
[...]

Dankje.

Interessante wifi adapter, erg goedkoop! Werkt deze bij jou zonder powered usb hub? Dus als je hem rechtstreeks in je RPi plugt? Je link naar de powerpack is helaas dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Mr_gadget schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:26:
[...]

Interessante wifi adapter, erg goedkoop! Werkt deze bij jou zonder powered usb hub? Dus als je hem rechtstreeks in je RPi plugt? Je link naar de powerpack is helaas dood..
Ja, de WiFi adapter zit direct in de USB poort van de RPi.

Deze link werkt wel: http://dx.com/p/portable-...r-w-adapters-white-134792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

basst85 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:13:

Wat is je accu duur als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Dennisb1 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Wat is je accu duur als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Ik heb een probleem oid. Ik heb 2 geheugenkaartjes liggen 1 micro sd van sandisk 8Gb class 2 en 1 sd van sandisk de 8GB extreme video. Beiden zouden het volgens de tabel van ondersteunde kaarten moeten doen. Maar daar blijft het bij.

De 8gb class 2 kaart werkt icm Raspbmc prima en installeert meteen. Mar de 8GB class 10 extreme niet. Het hele proces op de pc is zowel op linux als op mac uitgevoerd, maar stop ik hem vervolgens in de raspberry dan gaan alleen het rode en groene lampje branden en doet hij verder niets.

Doe ik nou iets fout, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

class 10 kaarten werken niet goed door een bug in de bootloader. Er zijn uitzonderingen waarbij het wel werkt.
Zo te zien werkt het bij een aantal kaarten wel bij sommige images.
basst85 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:18:
[...]

Ja, de WiFi adapter zit direct in de USB poort van de RPi.

Deze link werkt wel: http://dx.com/p/portable-...r-w-adapters-white-134792
Thanks! Heb hem ook besteld. Heb je hem ook getest wat verder van je accespoint (dus dat hij meer stroom moet gebruiken?)?

[ Voor 87% gewijzigd door Mr_gadget op 26-06-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Mr_gadget schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:49:

[...]

Thanks! Heb hem ook besteld. Heb je hem ook getest wat verder van je accespoint (dus dat hij meer stroom moet gebruiken?)?
Nee, ook nog niet getest :) Hij stond nu inderdaad maar 5 meter van de accespoint/router.
Heb die "Power Pack" gistermiddag pas ontvangen, dus nog niet goed mee kunnen testen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Oeps sorry totaal over heen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
inmiddels de case al binnen, is jammer genoeg wel kapot aangekomen, maar dat mag de pret niet drukken.

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AwUCA7gCIAAL9Xu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Nu online
Mijne is ook binnen gekomen maar voelt een beetje cheap en wankel aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:11
Ik heb dit plastic doosje besteld in een samenkoop actie

http://www.samenkopen.net/action_product/565301/199756
(plaatje zie product overzicht)

qua breedte past het precies, de hoogte is ook prima, alleen hij is iets te lang. Als je de netwerkaansluiting aan een kant tegen de rand laat komen (en USB er dus stukje laat uitsteken) dan komt de SD kaart er aan de andere kant nog een klein stukje uit, maar moet je wel iets verzinnen voor de power aansluiting.

Kortom, leuk en vooral goedkope case voor de knutselaar. Geen idee of hier iets van te maken valt, maar ik ga het in ieder geval proberen na de tentamen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Inderdaad een leuk doosje maar wel veel speling (op www.floris.cc zijn ze trouwens weer beschikbaar). Binnenkort komen m'n heatsinkjes binnen. Daarna hoeft de RPi er in principe niet meer uit dus misschien dat ik de casing dan vast kit.

[ Voor 13% gewijzigd door ToWi1989 op 26-06-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ToWi1989 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:48:
Inderdaad een leuk doosje maar wel veel speling (op www.floris.cc zijn ze trouwens weer beschikbaar). Binnenkort komen m'n heatsinkjes binnen. Daarna hoeft de RPi er in principe niet meer uit dus misschien dat ik de casing dan vast kit.
Thanks, heb er gelijk 1 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipneck schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:00:
inmiddels de case al binnen, is jammer genoeg wel kapot aangekomen, maar dat mag de pret niet drukken.

[afbeelding]
stuur me even een email, dan stuur ik een nieuwe.

pieter floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Petje72 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Heb het gisteren getest, na ongeveer 6 uur ging hij uit.
Dit was bij redelijk intensief gebruik, met een WiFi dongle (signaal sterkte was rond de 50%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Waar hebben sommige van jullie de heatsinks besteld? en welke zijn er dan nodig.
O en ook niet onbelangrijk hoe maken jullie ze vast? (of zijn daar punten voor, heb mijn Pi nog niet binnen)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

basst85 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:41:
[...]

Dankje.

Mooi klein! Ik zelf heb deze: http://dx.com/p/super-min...ess-network-adapter-35897

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
nee er zijn geen bevestigings-punten voor een heat sink, niet eens voor montage zelf. Je kan ze het beste vast zetten met warmte geleidende lijn of tape. Ik heb ook gelezen dat iemand ze vast heeft gezet met seconde lijm maar dat lijkt mijn niet de beste methode. Maar zolang je niet overvolt hoef niet extra te koelen, ik draai nu op 850 zonder dat hij overdreven heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Rubman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:32:
Waar hebben sommige van jullie de heatsinks besteld? en welke zijn er dan nodig.
O en ook niet onbelangrijk hoe maken jullie ze vast? (of zijn daar punten voor, heb mijn Pi nog niet binnen)
Zie mijn post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38413351

Vastgemaakt met secondelijm. Het laagje lijm is zo dun dat de warmte prima wordt doorgegeven aan de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Rubman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:32:
Gewoon zoeken op VRAM heatsink, dan vind je vanalles. Er zijn van die sticky thermal pads waarmee je deze vast kunt zetten. Zalman heeft geloof ik zo'n setje (ZM-RHSS1), maar op dealextreme zijn ze ook te vinden voor een euro of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToWi1989 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:51:
[...]

Gewoon zoeken op VRAM heatsink, dan vind je vanalles. Er zijn van die sticky thermal pads waarmee je deze vast kunt zetten. Zalman heeft geloof ik zo'n setje (ZM-RHSS1), maar op dealextreme zijn ze ook te vinden voor een euro of 2.
:Y http://dx.com/p/aluminum-...8-piece-set-35816?item=26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Heatsinks zijn eigenlijk alleen nodig als je de RPi in een case gaat stoppen.
Zie deze URL: http://hackaday.com/2012/...rature-of-a-raspberry-pi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
M'n mini bluetooth dongle werkt ook op m'n RPi. Deze:
http://www.dx.com/p/11866

Kon gisteren een bestand versturen vanaf m'n telefoon naar de RPi.
Het is alleen bij 1 keer gebleven, momenteel krijg ik weer geen verbinding...

[ Voor 13% gewijzigd door basst85 op 27-06-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bedankt voor de snelle reacties, nog 1 vraag om het af te leren.
Wat is de grootte van de benodigde heatsink(s)?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Rubman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:41:
Bedankt voor de snelle reacties, nog 1 vraag om het af te leren.
Wat is de grootte van de benodigde heatsink(s)?
kijk even bij de user foto's op DX. meet iemand ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
_starbuck_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:10:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Maar misschien heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk gemaakt: ik zoek specifiek naar ervaringen met USB-geluidskaarten met SPDIF die op de Raspberry Pi onder Debian Squeeze werken. Ik ken genoeg geluidskaarten die onder een bepaalde versie van Linux doen.

Ik had zelf inderdaad ook al de verhalen over Terratec Aureon Aureon Dual USB gelezen op de Synology. Icm met de lage prijs vraag ik me daarom af of iemand ervaringen met deze, of een andere geluidskaart met SPDIF, heeft op de RP.

[...]

Omdat mijn versterker geen HDMI-ingang heeft, en een HDMI->SPDIF-converter vrij prijzig is.
Is een simpele HDMI -> VGA+SPDIF geen oplossing én goedkoop bovendien

http://www.amazon.com/SPD...10&keywords=hdmi+to+spdif

(bijvoorbeeld)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
Briefje van DHL in de bus dat ze een pakketje voor me hadden want ik was niet thuis.... Damn. Nu wordt het vrijdag dat ze weer langskomen.

Alles ligt klaar; voeding, usbhubje, SD kaartje met laatste OpenElec, usb muis- en keyboard, HDMI kabel en een fraaie geprinte case. Ben benieuwd vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Heb ook vandaag m'n "Adafruit Pi Box" ontvangen (besteld bij floris.cc), zit prima in elkaar!
Maar zou wel handig wezen als de bovenkant er wat makkelijker af kon :)

Afbeeldingslocatie: http://www.basst.nl/wp-content/uploads/2012/06/RPi_Case.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

basst85 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:46:
Heb ook vandaag m'n "Adafruit Pi Box" ontvangen (besteld bij floris.cc), zit prima in elkaar!

[afbeelding]
Mooi! Kan niet wachten totdat ik hem ook binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

basst85 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:46:

[afbeelding]
Heeft dat ding wel "ademruimte"? Zo'n gesloten box kan z'n warmte toch niet kwijt??

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
vandaar de koelblokjes (erg netjes gedaan trouwens). Maar echt warm zal het geheel niet worden, hij verstookt maar 3.5 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Firesphere schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:24:
[...]

Heeft dat ding wel "ademruimte"? Zo'n gesloten box kan z'n warmte toch niet kwijt??
Heb je wel gelijk in, het wordt aardig warm in de box.
De bovenkant van de box wordt ook een beetje warm, heb daarom de bovenkant er maar weer afgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 17:03
Maar wat heb je dan aan zo'n case? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Ferret schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:19:
Maar wat heb je dan aan zo'n case? 8)7
Het beschermd de RPi, ook zonder de bovenkant.
Het werkt vast ook prima met de bovenkant er op, maar ik kies er voor om hem er af te laten. :)

Ook omdat ik zo makkelijker bij de GPIO kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
basst85 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:19:
[...]

Het beschermd de RPi, ook zonder de bovenkant.
Het werkt vast ook prima met de bovenkant er op, maar ik kies er voor om hem er af te laten. :)

Ook omdat ik zo makkelijker bij de GPIO kan.
Kun je niet voorzichtig een aantal gaatjes boren in de bovenkant?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Diabolical schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:06:
[...]
Kun je niet voorzichtig een aantal gaatjes boren in de bovenkant?
Als het gaat om toegang tot de GPIO pins dan kun je (beter) een flatcable maken en die op de pinnen aansluiten. In de zijkant van het doosje is een gleuf die speciaal bedoeld is om een kabel naar de GPIO pinnen mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
7o9 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Als het gaat om toegang tot de GPIO pins dan kun je (beter) een flatcable maken en die op de pinnen aansluiten. In de zijkant van het doosje is een gleuf die speciaal bedoeld is om een kabel naar de GPIO pinnen mogelijk te maken.
Dat klopt, is mij bekend. Dat is uiteindelijk ook de bedoeling, alleen heb ik die flatcable nog niet. Ook geen oude IDC 2x13 kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
7o9 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Ging meer over koeling. Basst85 gaf aan dat de behuizing redelijk warm werd..

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 08:13
Zojuist een mailtje van Farnell gehad dat ik een Raspberry Pi kan bestellen .... verwachte levertijd Augustus :D

[ Voor 0% gewijzigd door crazymonkey87 op 28-06-2012 12:55 . Reden: tik fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Ik heb vandaag een mail ontvangen dat mijn Raspberry Pi op 09/07/2012 verstuurd wordt! Heb gelijk maar even een kastje er bij besteld omdat ik geen zin had zelf wat te fabriceren met mdf of ander bouwmateriaal (dit leek me ook wat brandvaster); https://www.modmypi.com/s...s/raspberry-pi-case-white

€ 13,80 incl verzenden, kun je niks van zeggen vind ik en er wordt 5% afgestaan aan een goed doel.

Nu nog ff een geschikt SD kaartje regelen (class 6 of zo) en dan knal ik er straks mooi raspbmc op zodat hij als mediacenter achter mijn tv mag gaan draaien :).

https://www.modmypi.com/s...s/raspberry-pi-case-white

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren een mail van Farnell ontvangen dat ik mijn Pi mag verwachten in de week van 9 juli ofwel over een week of 2 à 3 moet ik 'm ook ein-de-lijk wel hebben. Die van RS moet in theorie in 10 weken binnenkomen. (waarbij ik overigens per ongeluk 2 cases heb besteld :+ ). Tijd dus om accessoires te kopen.

Net als zo ongeveer 98% van de andere Pi-kopers ben ik van plan deze met XBMC te gaan gebruiken met onze TV in de woonkamer. Voeding van USB-poort van de TV en video's van onze Qnap NAS.
Maar daar heb ik 2 opties:

- In de tv meubel/kast;
voordeel: geen boardje achterop tv (stof enzo), in combinatie met de case mooi weggewerkt in de kast.
nadeel: lange USB-voedingskabel (van TV naar beneden de kast in; zo'n 120cm) en HDMI-kabel.

- Achterop de TV geplakt.
voordeel; zeer korte USB en HDMI kabels (behalve de lan-kabel naar de modem in de kast). Of misschien zelfs alleen maar 2 kleine 90 graden HDMI-adapters.
nadeel: case heeft weinig nut achterop (wordt alleen maar groter blok achterop de tv met zo'n case) en waarmee plak je de pi daadwerkelijk achterop de tv zonder beide te beschadigen? (dubbelzijdig tape?)
En natuurlijk (sort of) MAF (vervang 'wife' door 'mother' ;) .

Wat hebben jullie gekozen/wat lijkt jullie beter? 't lijkt misschien mierenneukerij maar met kopen van kabels moet ik er rekening mee houden en wat jullie uiteindelijk praktischer is gebleken ben ik nieuwsgierig na.
(Ik las bijvoorbeeld iemand in dit topic die de Pi ophangt aan de HDMI-poort d.m.v. 2x 90 graden HDMI-adapters, houdt dat de Pi?)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 28-06-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Laatst online: 19-05 13:31
max2k9 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:52:
Ik heb deze gisteren besteld.

Zal hier laten weten of dit werkt. (zit nog te wachten op mijn Pi, en voordat deze kabel er is zijn we ook weer 2 weken verder.)
Na een dagje met mijn Pi gespeeld te hebben kan ik in ieder geval bevestigen dat deze HDMI -> VGA converter als een zonnetje werkt. Prima beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Annihilism schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:07:
Ik heb vandaag een mail ontvangen dat mijn Raspberry Pi op 09/07/2012 verstuurd wordt! Heb gelijk maar even een kastje er bij besteld omdat ik geen zin had zelf wat te fabriceren met mdf of ander bouwmateriaal (dit leek me ook wat brandvaster); https://www.modmypi.com/s...s/raspberry-pi-case-white

€ 13,80 incl verzenden, kun je niks van zeggen vind ik en er wordt 5% afgestaan aan een goed doel.
[...]
Mooie case en niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:32
max2k9 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 02:07:
[...]

Na een dagje met mijn Pi gespeeld te hebben kan ik in ieder geval bevestigen dat deze HDMI -> VGA converter als een zonnetje werkt. Prima beeld!
Top! Ik heb mn PI weliswaar nog niet maar heb toch alvast die kabel maar besteld :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ze zijn alleen nog niet leverbaar...
Piet91 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:45:
...

Wat hebben jullie gekozen/wat lijkt jullie beter? 't lijkt misschien mierenneukerij maar met kopen van kabels moet ik er rekening mee houden en wat jullie uiteindelijk praktischer is gebleken ben ik nieuwsgierig na.
(Ik las bijvoorbeeld iemand in dit topic die de Pi ophangt aan de HDMI-poort d.m.v. 2x 90 graden HDMI-adapters, houdt dat de Pi?)
Ik ga hem met 1x90 graden hdmi adapter en 1xmale-male verbinden aan de tv, de constructie houd het makkelijk, de pi zelf weegt vrijwel niets. Alleen ik heb nog niet alle onderdelen om het te bevestigen, daarna is het een kwestie van kijken of het past omdat er ook wat stekkers uitsteken achterop de tv die in de weg kunnen zitten.

Bij mij hangt de tv direct tegen de muur en de pi is zo klein dat hij binnen het deel van de aansluitingen past en de muur niet raakt. Het is bij mij alleen wachten op de kortere kabels zodat ik het kan afmaken. Nu heb ik de pi in een luciferdoos zitten en die heb ik met slechte (lees makkelijk eraf te halen) dubbelzijdige plakband vast gemaakt. De Pi leunt nu meer op de antennestekker omdat die plakband zo slecht is.

Mocht er dadelijk inderdaad een of meerdere stekkers in de weg zitten van de tv dan bevestig ik hem met een 15cm hdmi kabel en met klittenband (dat is makkelijk eraf te halen en heb ik toch al thuis liggen). Een 15cm usb kabel heb ik al thuis liggen.

Als ik alles netjes heb bevestig zal ik er foto's van maken, ik hoop alleen dat de case snel komt en de adapters/kabels. Dit weekend zorg ik in elk geval dat de netwerk aansluiting direct achter de tv komt, dat is bij mij wel een voordeel dat de meterkast zich aan de andere kant van de muur bevind.

[ Voor 83% gewijzigd door DutchKel op 29-06-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Heeft iemand al WiFi aan de praat gekregen op de rPi in combinatie met Raspbmc? En welke handelingen zijn daarvoor nog nodig? Ik heb een mini Realtek RTL8188CU (PID=8176&REV=0200) liggen en het zou mooi zijn als ik het via WiFi kan regelen ipv lan :)

[ Voor 6% gewijzigd door anthonycd op 29-06-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kfaessen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:59:
[Modmypi case]
Ze zijn alleen nog niet leverbaar...
Volgens hun twitter feed zijn ze afgelopen maandag en dinsdag gemaakt en vanaf woensdag verstuurd voor de mensen die er al een besteld hadden. Vandaag gaan ze er ook nog een boel versturen. Dus het komt nu heel dichtbij.

Ik heb er ook een besteld dus ik zal het wel laten weten als ik hem binnen heb en wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
anthonycd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:49:
Heeft iemand al WiFi aan de praat gekregen op de rPi in combinatie met Raspbmc? En welke handelingen zijn daarvoor nog nodig? Ik heb een mini Realtek RTL8188CU (PID=8176&REV=0200) liggen en het zou mooi zijn als ik het via WiFi kan regelen ipv lan :)
Zie het volgende topic, volgens mij werkt dat ook in jouw geval:
http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=26&t=6256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Laatst online: 15-04 16:30
basst85 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Zie het volgende topic, volgens mij werkt dat ook in jouw geval:
http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=26&t=6256
Thanks. Eens proberen als de Pi binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Vandaag besteld bij Allied Electronics & RS Components en je kon nu ook een case erbij kiezen. 2 soorten een doorzichtig en een niet doorzichtig.

En best wel goedkoop :)

Case-CLR 1 Raspberry Pi Type B Case - Clear 5.06€

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 29-06-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
GekkePrutser schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Volgens hun twitter feed zijn ze afgelopen maandag en dinsdag gemaakt en vanaf woensdag verstuurd voor de mensen die er al een besteld hadden. Vandaag gaan ze er ook nog een boel versturen. Dus het komt nu heel dichtbij.

Ik heb er ook een besteld dus ik zal het wel laten weten als ik hem binnen heb en wat de ervaringen zijn.
Mijn motto is altijd eerst zien, dan geloven.

Ik heb er daar begin mei 2 besteld en die zijn nog niet verzonden, de oorspronkelijke datum stond op eind mei ofzo, dat werd al snel 15 juni en tot op heden heb ik nog niets verzonden zien worden. Dus voor mij is het nog steeds: ze zijn nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van XMBC draait momenteel het soepelst/snelst die van OpenELEC of RASPBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:14

Spoooky

Core temp 37°C

Ik lees op diverse websites horrorverhalen over sd kaarten die het niet doen enzo.. Wil wanneer mijn PI binnen is ff bij informatique langs... Maar de vraag is.. Welke werkt wel, welke werkt niet? Zit zelf te denken aan een klasse6 kaartje van een gig of 8 of 16.

Tips of juist modellen die ik moet mijden?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:00:
Welke versie van XMBC draait momenteel het soepelst/snelst die van OpenELEC of RASPBMC?
Beide draaien soepel naar mijn mening. Ik heb nu OpenELEC draaien vanwege de AFP ondersteuning en omdat de webinterface bij RASPBMC bij mij niet wilde werken. RASPBMC overcloked standaard naar 800mhz, dit heb ik bij OpenELEC ook maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Persoonlijk vind ik OpenElec het fijnst werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kfaessen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:59:
Ik ga hem met 1x90 graden hdmi adapter en 1xmale-male verbinden aan de tv, de constructie houd het makkelijk, de pi zelf weegt vrijwel niets. Alleen ik heb nog niet alle onderdelen om het te bevestigen, daarna is het een kwestie van kijken of het past omdat er ook wat stekkers uitsteken achterop de tv die in de weg kunnen zitten.

Bij mij hangt de tv direct tegen de muur en de pi is zo klein dat hij binnen het deel van de aansluitingen past en de muur niet raakt. Het is bij mij alleen wachten op de kortere kabels zodat ik het kan afmaken. Nu heb ik de pi in een luciferdoos zitten en die heb ik met slechte (lees makkelijk eraf te halen) dubbelzijdige plakband vast gemaakt. De Pi leunt nu meer op de antennestekker omdat die plakband zo slecht is.

Mocht er dadelijk inderdaad een of meerdere stekkers in de weg zitten van de tv dan bevestig ik hem met een 15cm hdmi kabel en met klittenband (dat is makkelijk eraf te halen en heb ik toch al thuis liggen). Een 15cm usb kabel heb ik al thuis liggen.

Als ik alles netjes heb bevestig zal ik er foto's van maken, ik hoop alleen dat de case snel komt en de adapters/kabels. Dit weekend zorg ik in elk geval dat de netwerk aansluiting direct achter de tv komt, dat is bij mij wel een voordeel dat de meterkast zich aan de andere kant van de muur bevind.
Ah thanks. Want met 2 90 graden HDMI-adapters achter de tv hangen (met 2x 90 graden adapter hangt hij parallel met de tv/wand; hij maakt als het ware een U / U-turn vanuit de HDMI-poort van de tv) kan het nog wel enigszins netjes worden weggewerkt. En dan dus alleen 1 lange ethernetkabel naar de switch en 1 korte USB kabel.
Of dan toch in de tv kast.

Ik ga er eens naar kijken, maar bedankt! :)

EDIT @ hieronder: ah, vandaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Piet91 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Ah thanks. Want met 2 90 graden HDMI-adapters achter de tv hangen (met 2x 90 graden adapter hangt hij parallel met de tv/wand; hij maakt als het ware een U / U-turn vanuit de HDMI-poort van de tv) kan het nog wel enigszins netjes worden weggewerkt. En dan dus alleen 1 lange ethernetkabel naar de switch en 1 korte USB kabel.
Of dan toch in de tv kast.

Ik ga er eens naar kijken, maar bedankt! :)
Ik heb de hdmi poort naar achteren staan, niet naar de zijkant daarom heb ik maar 1x 90 graden nodig, dan gaat die naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik heb m'n Pi'tje nu als webservertje draaien, gewoon om mee te spelen. (hij draait Wheezy Alpha). Nu wil ik proberen er een simpel mailservertje voor max 5 gebruikers op te laten draaien, alleen staat postfix niet compleet in de standaard repo.
Weet iemand een extra repo waar postfix voor ARM in staat? Zijn er extra repo's voor de Pi?
Via grote vriend Google kan ik niet echt iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
w.d schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:39:
Ik heb m'n Pi'tje nu als webservertje draaien, gewoon om mee te spelen. (hij draait Wheezy Alpha). Nu wil ik proberen er een simpel mailservertje voor max 5 gebruikers op te laten draaien, alleen staat postfix niet compleet in de standaard repo.
Weet iemand een extra repo waar postfix voor ARM in staat? Zijn er extra repo's voor de Pi?
Exim4 (de standaard Debian MTA) ook niet? Of heb je een sterke voorkeur voor Postfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Na verschillende versies van openelec geprobeerd te hebben en nu de laatste raspbmc, vind ik raspbmc toch iets prettiger. Constellation werkt iig beter met raspbmc lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Dear WOUTER
Your Raspberry Pi has now been shipped from our warehouse.

Farnell Ref No: 17946XXX
Your Order number: ORP027XXX 09-APR-11

Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

iMars schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:55:
[...]

Persoonlijk vind ik OpenElec het fijnst werken :)
Ik hen zowel Rasbmc en OpenElec geprobeerd maar vind bij beide nog te traag gaan.
Als je in het menu zit gaat het wel snel maar zodra je ergens in gaat duurt het even voor het in beeld komt.

Ik heb alles op een server staan.
Films en Series scannen nam ongeveer 2 uur in beslag (was toch voetbal aan het kijken dus dat maakte niet uit)

Als ik dan naar mn films ga en naar benden scroll duurt het lang voor volgende rij hoesjes in beeld komen.

Ook het in en uit gaan van een bepaalde deel van XBMC (weer,instellingen enz) gaat gepaard met een leeg scherm voor het eindelijk in beeld komt.

Maak gebruik van een HEMA 4gb SDHC kaartje (snelheid onbekend)

Ik weet dat dit geen snel machine is maar er moet nog veel aan de software gesleuteld worden voor je dit als een simpele maar prettig multimedia systeempje kan gebruiken.

Zal wel goed komen, aangezien XBMC nog steeds goed draait op een oude Xbox met de zelfde CPU snelheid.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, een powerpc vs een oudere arm processor ;)

Is het eigenlijk al mogelijk om full HD af te spelen? Zou er ooit nog een binary driver voor videokaart komen die dat mogelijk kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

de Transcend MicroSDHC Class 10 16gb (TS16GUSDHC10) werkt, wel met adaptertje ;)

OpenElec Xmbc is inderdaad aan de trage kant, maar de films op zich speelt hij wel vlotjes af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
marcop23 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Exim4 (de standaard Debian MTA) ook niet? Of heb je een sterke voorkeur voor Postfix?
Ik heb wat ervaring met Postfix op Ubuntu Server, dus leek me dat de makkelijkste oplossing, maar Exim4 kan ik ook eens proberen. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
w.d schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:39:
Wat is er mis met de postfix van
http://packages.debian.or...suite=testing&section=all ? Wat bedoel je precies met "niet compleet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Ik heb een ipod en een ipad welke beide voorzien zijn van de Constellation app. Die app i.c.m. Raspbmc is echt top. Het werkt al zo goed dat ik de Boxee Box naar de slaapkamer heb verbannen. Met die app heb je weinig last van de menu die wat traag reageren omdat hij meteen vanuit de app de film/serie opstart. Voordeel tegenover de Boxee Box is dat ik handigere apps kan gebruiken. Bijvoorbeeld de subtitles add-on. Boxee Box heeft ook wel subtitles downloaden, maar eigenlijk voornamelijk voor films en van 1 aanbieder.

Maar nu de Boxee Box op de slaapkamer staat merk ik ineens dat hij wel erg veel herrie maakt. Gelukkig is Pi #2 onderweg :-)

Grote kans dat binnenkort de BB op marktplaats gaat. Of de tweede Pi gaat in het vogelhuisje volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
blaataaps schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:34:
[...]
Wat is er mis met de postfix van
http://packages.debian.or...suite=testing&section=all ? Wat bedoel je precies met "niet compleet"?
Laat ik het zo zeggen: postfix-tls is niet beschikbaar. Of is daar een alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
DexterBelgium schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Is een simpele HDMI -> VGA+SPDIF geen oplossing én goedkoop bovendien

http://www.amazon.com/SPD...10&keywords=hdmi+to+spdif

(bijvoorbeeld)
Die prijs valt idd mee, maar toch minimaal even duur als een complete RP. Daarnaast is zo'n ding onhandig: weer een extra voeding nodig.

In dit topic worden twee geluidskaarten genoemd die werken met de RP:
http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=46&t=9262

[ Voor 5% gewijzigd door _starbuck_ op 30-06-2012 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
w.d schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Laat ik het zo zeggen: postfix-tls is niet beschikbaar. Of is daar een alternatief voor?
Wat mist er in de "postfix"-package aan tls? :) Bij mij doet die gewoon tls op armel, en bestaat de postfix-tls package helemaal niet (meer): http://packages.debian.or...mes&suite=all&section=all, ook niet in andere versies/architecturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb met de laatste Raspbmc het probleem dat hij init niet kan vinden...lijkt me dat dit niet met de sd kaart te maken heeft toch? Raspbmc gebruikt een speciaal init systeem las ik.
Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]