Ik heb een test gedaan met de raspberry pi (ik heb nog geen case voor de RPi, dus het is nog work in progress). Ik heb de RPi momenteel in een lucifer doosje gedaan (daar heb ik de gaten uit gesneden) en die heb ik op de slaapkamer achter de tv geplakt. Het is de bedoeling dat ik dadelijk de netwerk kabel achter de tv laat uitkomen (de meterkast zit toevallig aan de andere kant van de muur dus dat komt als het goed is mooi uit) en daarna gaat de RPi permanent achter de tv en de kabels die eronder hangen momenteel worden dan weggewerkt.
Momenteel ziet het er zo uit:
De meeste kabels horen achter de tv te blijven, dat dient dus nog netjes gedaan te worden, momenteel lopen er 3 kabels van achter de tv weg: stroomkabel voor de tv, antenne kabel en de netwerkkabel.
De RPi krijgt voldoende stroom van de usb aansluiting van de tv zelf dus die start ook automatisch met de tv op en als de tv uit gaat dan is de RPi ook uit.
Onderaan de tv heb ik nog een microsoft infrarood ontvanger opgehangen, deze heeft geen powered hub nodig. Als alles netjes is weggewerkt zal ik een nieuwe foto hierneer zetten.
De kabels die je onder te tv extra ziet lopen is: HDMI kabel, usb kabel voor de power van de RPi, usb kabel voor de microsoft IR ontvanger.
Ik draai de laatste nightly build van OpenELEC welke bij mij nog geen problemen heeft gegeven.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.