ToWi1989 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:38:
Mijn idee om een RPi als 'HTPC' te gaan gebruiken is in ieder geval wel de wereld uit geholpen. Ik denk niet dat het ooit snel genoeg gaat worden om soepel te draaien. Ik heb nu enkele builds van openelec en raspbmc gebruikt maar ben er nog niet van overtuigd.
Dirty regions al ingeschakeld? Dat helpt een beetje, hier net genoeg om een vloeiender gevoel te krijgen.
Het is geen snelheidsmonster nee, maar wat wil je voor 35 euro?
Bovendien wordt er nog aan gewerkt, het is allemaal nog vrij pril qua optimalisatie, eerst functionaliteit op orde krijgen.
Even gefixed voor je ^^
Een "Ik-heb-geen-verstand-ergens-van-dus-lossen-jullie-het-maar-op" instelling vind ik zo jammer. Je hebt ook hersenen in je hoofd, je hebt een Pi gekocht om er iets van te leren vermoed ik zo, nu nog de inzet.
Bovendien hoeft dit helemaal geen complexe stap te zijn. Je kunt elke image flashen
Het enige wat je moet doen is de partitie naderhand vergroten, gevolgd door het vergroten van het filesystem op die partitie.
Ik vermoed dat je met iets als GParted dat met een paar klikken voor elkaar krijgt.
Zoek er eens naar hoe je dit voor elkaar krijgt, dan kun je dit zelf ook.
Dit geldt voor iedereen die met dit soort vragen komt eigenlijk. Gewoon proberen, lukt het niet? Geen probleem, geef aan waar je vast loopt en wees specifiek. Daar leer je van, en zo komen we vooruit
Zelf werk ik overigens niet met .img files maar met .zip.
Ik heb een SD kaart één keer goed gepartitioneerd en het enige wat ik nu nog hoef te doen is files uitpakken naar de juiste plek en een paar er van de juiste naam geven.
Tegenwoordig zit er zelfs een
create_sdcard script bij de officiële builds, waardoor ik dat geeneens meer hoef te doen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Ultraman op 11-06-2012 12:34
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.