Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:11
Als je in ES File explorer zit, zie je net boven je bestanden een balk met 6 icoontjes (als je die niet ziet, klik dan op het spreekbubbeltje met het blauwe vierkant er in op dezelfde balk waar nu /sdcard/ staat). In die balk klik je op het meest linkse icoontje (icoon lijkt op een sd kaart). Dan gaat die bij mij naar de root directory (root directory is /).
_/-\o_ bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DeX-nl schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:00:
Als je in ES File explorer zit, zie je net boven je bestanden een balk met 6 icoontjes (als je die niet ziet, klik dan op het spreekbubbeltje met het blauwe vierkant er in op dezelfde balk waar nu /sdcard/ staat). In die balk klik je op het meest linkse icoontje (icoon lijkt op een sd kaart). Dan gaat die bij mij naar de root directory (root directory is /).
Ter illustratie 2 screenshots van ES File Explorer.

1) Instellingen van ES File Explorer om root directory schrijfbaar te maken
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/es_file_explorer_root_options.jpg

2) Wanneer je in ES File Explorer op het SD-card symbool klikt verandert deze in een Home symbool (rood omcirkeld). Je zit nu in de root van je smartphone. Vervolgens naar /system/etc browsen, om poweron.ogg te vinden
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/es_file_explorer_root.jpg

Nadat je poweron.ogg vervangen hebt, kun je het beste de optie "Mount bestands systeem" weer uit zetten. Je kunt dan niet per ongeluk systeem bestanden wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Carreon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:29:
[...]

Zit met hetzelfde probleem.. Heb de Gio een week nu en hij vindt inderdaad geen firmware updates.

Maakt Samsung een verschillende firmware specifiek voor België :?

Wel raar dat op de Belgische support pagina van de Gio de handleiding enkel kan gedownload worden voor Gingerbread.. 8)7

Niet dat ik enige problemen ondervind bij 2.2.1 dus blijf voorlopig bij deze firmware :) (heb toch geen andere keuze :*) )
Ik wel, mijn vader heeft die Galaxy S, en grafisch ziet dat er wel beter uit tov 2.2.1 . En ja, als consument wil je graag de laatste nieuwe firmware hebben, want tenslotte betaal je ook voor die functies om je systeem optimaal te houden. Ik geef het hoogstens nog een week, en anders zal het via ODIN gebeuren :p

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 14:06
Weet iemand hoe je het trillen en oplichten van het scherm kunt voorkomen als de batterij vol is? Heb de tel namelijk 's nachts op mijn nachtkastje liggen aan de lader en ik wordt er zo nu en dan wakker van. Of ik schrik me dood als ik bijna in slaap val.
_Thermal_ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:01:
Hartelijk bedankt CornelisJ en Amadeus1966 , geen geluid meer bij het opstarten. Zalig is dat.

Ik zat te kijken in system/media voor een geluidsbestand maar het was in /system/etc/.

Weer wat geleerd.
Mijn fout, het opstart deuntje zit inderdaad in /system/etc/

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

DeX-nl schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:50:
Weet iemand hoe je het trillen en oplichten van het scherm kunt voorkomen als de batterij vol is? Heb de tel namelijk 's nachts op mijn nachtkastje liggen aan de lader en ik wordt er zo nu en dan wakker van. Of ik schrik me dood als ik bijna in slaap val.
Mischien beneden op de lader???
Ik hang hem meestal aan de laptop of in de auto aan de lader.

Ik zou niet weten hoe je het trillen en oplichten kan voorkomen.
De mijne geeft een notification ( sms deuntje ) als hij vol is.
Mischien dat je dan daar moet kijken.
Settings/geluiden/beltoon voor melding.

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik wel, mijn vader heeft die Galaxy S, en grafisch ziet dat er wel beter uit tov 2.2.1 . En ja, als consument wil je graag de laatste nieuwe firmware hebben, want tenslotte betaal je ook voor die functies om je systeem optimaal te houden. Ik geef het hoogstens nog een week, en anders zal het via ODIN gebeuren :p
Ik (met Win7) had ook problemen met Kies en de nieuwe firmware. Ik kon wel starten maar nadat de update file was gedownload kreeg ik de melding dat het apparaat niet herkend werd. Uiteindelijk is het me gelukt door een WinXP laptop te gebruiken. Dus mijn advies (als je het al niet geprobeerd hebt) om het met een andere computer te proberen.
Butch

Butchi

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Butchi schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Ik (met Win7) had ook problemen met Kies en de nieuwe firmware. Ik kon wel starten maar nadat de update file was gedownload kreeg ik de melding dat het apparaat niet herkend werd. Uiteindelijk is het me gelukt door een WinXP laptop te gebruiken. Dus mijn advies (als je het al niet geprobeerd hebt) om het met een andere computer te proberen.
Butch
Ik heb het al geprobeerd met een Vista x32 laptop, maar tevergeefs dezelfde boodschap
Wat mij ook opvalt, dat Kies enorm traag opstart :o

Kies is inderdaad sloom met opstarten.
In het begin had ik geen problemen met kies.
Totdat ik een andere rommeke op mijn toestel plaatste.
Kreeg toen de melding "deze aparaatversie kan niet worden bijgewerkt"...

Op zich niet zo gek natuurlijk.

Doch het rommeke wat ik geinstaleerd had beviel niet.
Ach kan altijd terug dacht ik.
Dus bij samsung aangeklopt om daar de originele rom te downloaden en
deze weer terug op mijn toestelletje.
Het werkte feilloos en alles was weer het oude..............doch met één verschil.
Het bijwerken via Kies gaat nog steeds niet, nog steeds de melding "deze aparaatversie kan niet worden bijgewerkt".

Geitezooi........

• _Thermal_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Mijn advies is kies dumpen en ODIN beginnen te gebruiken. Ik zelf heb ook veel te lang mee gewacht om te flashen. Ik zit nu op 2.3.4 (XXKQ3) en heb alleen spijt dat ik niet vroeger had geflasht .

Als ik het goed begrijp zijn er nog altijd veel mensen die zelfs moeten wachten op 2.3.3. :-s
Hebben jullie nu eigenlijk een ETA wanneer de update komt of is support nog altijd bezig met het geven van domme excuses ?

• CornelisJ
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:33:
Het bijwerken via Kies gaat nog steeds niet, nog steeds de melding "deze aparaatversie kan niet worden bijgewerkt".
Kies gaf bij mij ook deze melding nadat ik firmware versie KPE had geïnstalleerd mbv Odin. Maar op het moment dat firmware versie KPK uitkwam kwam Kies alsnog met de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was, en kon ik gewoon updaten. De wegen van Kies zijn ondoorgrondelijk....
Kan, geen idee.
Ik zit nu op builtnummer XXKPE

De naam Kies hebben ze in ieder geval goed gekozen,
doch zijn ze drie letters vergeten.................pijn

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Dat zijn 4 letters...

UNOX: The worst operating system

• CornelisJ
  • Niet online
Ik zit op: PDA:KPK / PHONE:KPA / CSC:KP1 (XEN)

Firmware met CSC code XEN is bedoeld voor telefoons in Nederland, die niet gekoppeld zijn aan een provider (ik heb mijn Gio aangeschaft zonder abonnement en zonder prepaid kaart). Het lijkt erop dat voor telefoons met provider-specifieke firmware er minder vaak firmware updates uitkomen.

Voor lettercodes zie http://samfirmware.com/samsunglettercode.htm:
Netherlands:
BEN = NETHERLANDS
MMO = NETHERLANDS
ONL = NETHERLANDS
QIC = NETHERLANDS
TFT = NETHERLANDS
TNL = NETHERLANDS
VDF = NETHERLANDS
VDP = NETHERLANDS
XEN = NETHERLANDS
KPN = NETHERLANDS

[ Voor 15% gewijzigd door CornelisJ op 18-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan, de mijne komt bij de gluurshop vandaan met vodafoon/simlock.
Nader inspectie bleek dat het toestelletje gewoon simlockvrij was.

Kleine update, dochterlief kwam vandaag ook thuis met een Gio.
Met 2.2.1 en via kiespijn bleek dit dus ook de nieuwste versie.
Terwijl mijn in het begin gewoon kon worden bijgewerkt naar ginger.
Mischien dat ze inderdaad bezig zijn met een aanpassing op het compasgeneuzel.

[ Voor 51% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-08-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Voor de mensen die GIO PRO gebruiken, er is nieuwe versie uit gebaseerd op Android 2.3.4 Ziet er erg leuk uit naar mijn mening.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-08 22:42
Voor de mensen die een vodafone prepaid toestel hebben en niet kunnen updaten met KIES, maar toch graag de nieuwe updates via KIES willen, ik heb het volgende gedaan:

Met Odin deze firmware flashen: S5660XXKPE ## CSC - XENKP1 android 2.3.3 - datum 27 juni (deze is te vinden op samfirmware)
Daarna in het Android system recovery menu (aan/uit knop en home knop tegelijk indrukken) een factory reset en een wipe cache gedaan, hierbij gaan natuurlijk wel alle gegevens uit je telefoon verloren.
Hierna is je CSC geen VDP (vodafone) meer maar XEN, dus nu kun je gewoon de laatste update van 2.3.3 via KIES binnenhalen en ook alle toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3.3.4
S5660XXKQ6 ## CSC - SEBKQ1 2011 July 23
Op samsungfirmware.com
Heb hem net erop gezet.

Heb ook de giopro geprobeert, nadat ik het erop had en nu dat ik hem er niet meer op heb.
Ben ik er nog steeds niet achter wat er beter aan is/was.

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-08-2011 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Laatst online: 18-02-2023
bertss50 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:03:
Voor de mensen die een vodafone prepaid toestel hebben en niet kunnen updaten met KIES, maar toch graag de nieuwe updates via KIES willen, ik heb het volgende gedaan:

Met Odin deze firmware flashen: S5660XXKPE ## CSC - XENKP1 android 2.3.3 - datum 27 juni (deze is te vinden op samfirmware)
Daarna in het Android system recovery menu (aan/uit knop en home knop tegelijk indrukken) een factory reset en een wipe cache gedaan, hierbij gaan natuurlijk wel alle gegevens uit je telefoon verloren.
Hierna is je CSC geen VDP (vodafone) meer maar XEN, dus nu kun je gewoon de laatste update van 2.3.3 via KIES binnenhalen en ook alle toekomstige updates.
Beste Bert, waarom niet de laatste firmware gebruiken die op samfirmware staat? (6 augustus)
Of heb jij die van juni gedaan en die werk naar ervaring goed?

--Edit
Ik heb deze gedownload en geflashed S5660XXKPM ## CSC - OXXKPA 2.3.3 2011 August 6
Bij Samfirmware krijg je dan deze file: S5660XXKPM_S5660XXKPA_S5660OXXKPA_HOME.tar.md5
Die .md5 file heb ik felashed met Odin 4.42
Ik heb onderin in Odin de optie [One Package] geselecteerd.
Alles is gelukt en ik heb ook versie 2.3.3 er nu op staan.

Daarna heb ik Android system recovery -> factory reset en een wipe cache gedaan.
Maar in Samsung Kies heb ik nog steeds CSC:KPA (VDP)
Wat heb jij anders gedaan dan ik?

[ Voor 21% gewijzigd door TonyTone op 20-08-2011 12:20 . Reden: Toevoeging ]

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetzelfde hier, diverse rommekes geprobeert doch kies geeft nog steeds de oude aan.
Ligt niet aan kies, als ik die van mijn dochter er aan hang geeft hij weer andere waarden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
TonyTone schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:10:
Ik heb deze gedownload en geflashed S5660XXKPM ## CSC - OXXKPA 2.3.3 2011 August 6
[...]
Daarna heb ik Android system recovery -> factory reset en een wipe cache gedaan.
Maar in Samsung Kies heb ik nog steeds CSC:KPA (VDP)
Wat heb jij anders gedaan dan ik?
De firmware die jij gebruikt hebt heeft CSC code OXX (volgens google: CSC = Customer Sales Code). Als ik het goed begrijp staat code OXX voor "Multi CSC" firmware. Dit is vermoedelijk de reden dat de CSC code niet gewijzigd is, en dus nog steeds VDP is.

Als je firmware versie S5660XXKPE met CSC - XENKP1 gebruikt, zoals aangegeven door bertss50, dan zou de CSC code wel moeten wijzigen in XEN. Je zou daarna alsnog de S5660XXKPM firmware kunnen flashen, en dan zou de CSC code XEN moeten blijven.

Aan de andere kant, je hebt nu de laaste Gingerbread 2.3.3 firmware, dus er is niet echt een goede reden om opnieuw te flashen.

EDIT:
Ik heb nu zelf ook de KPM firmware geinstalleerd met behulp van Odin. Mijn vorige firmware versie was KPK, met CSC code XEN. Na flashen van de KPM firmware zegt Kies het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/kies_s5660_fw_kpm.png
Kies geeft dus nog steeds CSC code XEN aan. Over het feit dat Kies zegt dat deze apparaatversie niet bijgewerkt kan worden maak ik mij geen zorgen. Dat heeft Kies eerder gezegd, maar toen er een nieuwere firmware versie beschikbaar kwam werd dit door Kies gemeld, en kon ik gewoon updaten.

Het toestel zelf geeft echter aan dat de CSC code OXX is. Na het kiezen van *#1234# op het toestel, wordt het volgende aangegeven:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/s5660_fw_kpm_versions.jpg
Wat mij betreft geen probleem. De user interface is gewoon Nederlands gebleven, en ook in Swype kan ik gewoon Nederlands als taal kiezen.

Ik had de hoop dat in deze firmware het Kompas Probleem zou zijn opgelost. Dat blijkt helaas niet het geval.

[ Voor 40% gewijzigd door CornelisJ op 20-08-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de actie zoals hierboven uitgevoerd.
Noppes
Wipe data/Factory reset.............Noppes.
Wipe cashe.....................................noop.........

Na de hoop te hebben opgegeven, viel mijn batterij er uit.
Dus weer opstarten dat kreng, en kreeg plots een andere melding in Kies.
KP1 (XEN).
En natuurlijk dat ik weer ééns voor de zoveelste maal in het bezit ben van de nieuwste hardware.

[ Voor 36% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-08-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Laatst online: 18-02-2023
Super bedankt CornelisJ
Het is idd nu goed zo, maar het zou lekkerder zijn als ik de volgend keer gewoon Kies kan gebruiken.
Maar nu is ook dit gedeelte mijn duidelijker.
Wel veel gedoe allemaal zeg. De hoofd reden van Android updaten was dat mijn zoontje het spel 'Bloon tower defence 4' niet kon spelen. Die gaf een flash-player error. Maar goed die werkt nog steeds niet :F

Wat ik ook nergens kan vinden is hoe je flash update. Via marktplaats vind die hem niet.
Met de Gio via www.adobe.com en dan naar flash werkt ook niet.
En wat ik nog het vreemdst vind, is dat in de telefoon onder geïnstalleerde aps, nergens de Flash-player tussen staat. (Wel Acrobat die ik geherinstalleerd heb)
Ik ga er toch vanuit dat de flash-player er op staat, anders zou er vele niet werken lijkt me :?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
TonyTone schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:18:
Super bedankt CornelisJ
Ik ga er toch vanuit dat de flash-player er op staat, anders zou er vele niet werken lijkt me :?
De processor die in de Gio zit wordt niet ondersteund door Flash. Maar dat geeft niet want verreweg de meeste spellen voor Android zijn niet geschreven in Flash.
Mocht je toch iets tegen komen dat Flash nodig is, zou je deze experimentele versie van Flash kunnen proberen: link (eerste regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58
Waarom kan ik helemaal geen downloads vinden op samfirmware.com?
Of moet je daar weer een account voor aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Om te downloaden van samfirmware moet inderdaad een account aanmaken. Hier zijn geen kosten aan verbonden. De firmware voor mobiele telefoons vind je vervolgens op http://www.samfirmware.com/mobile.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moin, ik weet niet of het bij een ander ook het geval is, of mischien opvalt.
De mijne heeft af en toe dat de klok "gigantisch" achterloopt, soms wel 3 a 4 minuten.
Nu kan ik dat wel rechtbreien dmv ClockSync, maar het moet toch een oorzaak hebben.
Ik draai momenteel PDA:KQ6/Phone:KQ5/CSC:KQ1 (SEB) ginger 2.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

heb ook een prepaid van voda

er staat ook een youtube filmpje

YouTube: How To Flash Samsung Galaxy Gio Using Odin 4.42 - YouTube

die volg ik nu en heb de stappen ondernomen tot stap 9

hij ziet de com port en druk op start..

nu staat de telefoon al 10 minuten

Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> setup connection...

maar verder gaat hij niet

viel wel op dat hier de de download scherm er anders uitziet dan op het filmpje

ik zie geen download staan maar emergency Dload mode(ARM9 mode)

hoort dit?

edit...niet dus..opnieuw gedaan nu staat ie inde goede download modus en ging hij nu wel verder in odin..afwachten maar :P meld zo hoe het gegaan is

edit 2.

dat heeft gewerkt..geweldig :D

[ Voor 6% gewijzigd door tntkiller op 22-08-2011 11:48 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Amadeus1966 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 01:17:
Moin, ik weet niet of het bij een ander ook het geval is, of mischien opvalt.
De mijne heeft af en toe dat de klok "gigantisch" achterloopt, soms wel 3 a 4 minuten.
Nu kan ik dat wel rechtbreien dmv ClockSync, maar het moet toch een oorzaak hebben.
Ik draai momenteel PDA:KQ6/Phone:KQ5/CSC:KQ1 (SEB) ginger 2.3.4
Als je naar 'Datum en tijd' in de 'instellingen' gaat, staat daar dan een vinkje bij 'Automatisch Netwerkwaarden gebruiken'? Als die aanstaat, heb je altijd de tijden van je provider. Of je provider de juiste tijden heeft, is weer een ander verhaal :9.

Had dat laatst ook, ik was aan het prutsen geweest met de telefoon en sliep die nacht bij een vriend. Al druk bezig rond een uur of 10 bleek mijn telefoon 3 uren voor te lopen. was het 7 uur :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:41:
Kan iemand mij vertellen waarom het zolang duurt voordat ik via Kies de firmware van mijn Gio kan updatennaar Gingerbread. Ik heb nu KC5/PHONE:KB9/CSC:KC3 (TPH), dus Froyo. Tot op heden geeft Kies aan dat er geen update beschikbaar is.
Vandaag via Kies Gingerbread (2.3.3) binnengehaald. Eindelijk!!!! Ben heel beniewd of ik nu van die ellendige SOD's (Sleep of Death) af ben, waarna ik mijn Gio alleen nog maar weer aan de praat krijg door de batterij er even uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb dus 2 Gio's, en de klok staat bij allebei anders 8)7 En ook anders dan mijn wifi netwerk tijd thuis. 3 verschillende tijden dus :D
Staan allebei ingesteld op tijd automatisch instellen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

RumaNoV

Folding

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Vandaag via Kies Gingerbread (2.3.3) binnengehaald. Eindelijk!!!! Ben heel beniewd of ik nu van die ellendige SOD's (Sleep of Death) af ben, waarna ik mijn Gio alleen nog maar weer aan de praat krijg door de batterij er even uit te halen.
Heb vandaag ook - uiteindelijk - de update naar Gingerbread 2.3.3 ontvangen via KIES. De kleine veranderingen aan de interface zijn positief en het toestel reageert volgens mij ook beter.

Voor de rest heb ik eigenlijk nog geen problemen gehad met het toestel, hopelijk blijft het zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
mijn update is gelukt via odin :)

krijg nu wel de melding in kies dat er een nieuwe update is.

heb nu er op staan PDA:KPE / PHONEL:KPA / CSC:KP1 (XEN)

en kan nu updaten naar

PDA:KPK / PHONE:KPA / CSC:KP1 (XEN)

wat ik graag wil weten als ik update via kies of je dan ook je hele telefoon moet resetten of dat alles nu gewoon blijft staan, ik heb net alles goed gezet met accounts en apps :|

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

tntkiller schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:24:
[...]

heb ook een prepaid van voda
Heb jij toevallig ervaringen met het unlocken van die van vodafone? Ik zoek een leuk en niet te duur android toestel voor mijn vriendin maar die zit nog even vast aan een tmobile abbo helaas. Is het makkelijk te unlocken of heb jij (of iemand anders) nog tips voor me? Via XDA zag ik wel dit topic maar daar bricken behoorlijk wat mensen hun telefoon mee.

Ik zie ook wel eens van die 'unlock winkeltjes' en vraag me dan toch af of dat een beetje werkt...

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Ervig schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

Heb jij toevallig ervaringen met het unlocken van die van vodafone? Ik zoek een leuk en niet te duur android toestel voor mijn vriendin maar die zit nog even vast aan een tmobile abbo helaas. Is het makkelijk te unlocken of heb jij (of iemand anders) nog tips voor me? Via XDA zag ik wel dit topic maar daar bricken behoorlijk wat mensen hun telefoon mee.

Ik zie ook wel eens van die 'unlock winkeltjes' en vraag me dan toch af of dat een beetje werkt...
ik heb hem niet unlocked igg heb ik gewoon de tip aangenomen van 1 pagina terug

ik heb zelf een youtube fimlpje gevonden waar uitgelegd wordt wat je moet doen en dat werkte bij mij(alleen zit bij die film het laaste stukje niet wat hier wel gezegd werd....na de laaste factory reset even de batterij eruit en opstarten dit deed ik eerste niet en gaf hij in kies nog steeds vdo(vodaphone) aan en met vhet verwijderen van de batterij gaf hij nu gewoon XEN aan.)

toch wel een mooi toestel..ik bel amper en met whatsapp er op en vaak een wifi in de buurt wel lekker zo'n toestel voor 122 eurotjes

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Unlock'winkeltjes' werken prima. Heb het afgelopen weekend gedaan en heb nu Android 2.3.4 draaien en al drie mobiele internetproviders geprobeerd (dekkingtesten enz).

Voor slechts 10 euro is mijn Gio geunlocked 8) Wel even opletten waar je het laat doen, als het er niet sjofel uitziet gewoon een andere pakken. Het liefst 1 met recensies :)

[ Voor 39% gewijzigd door objectief2 op 22-08-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Bedankt voor de tips tntkiller en objectief2. Ik ga hem woensdag aanschaffen en ermee aan de slag. Ik post mijn bevindingen later in dit topic.

Nog tips voor een goede en niet te dure online unlock voor de gio?

[ Voor 19% gewijzigd door Ervig op 22-08-2011 19:07 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
tntkiller schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:41:
wat ik graag wil weten als ik update via kies of je dan ook je hele telefoon moet resetten of dat alles nu gewoon blijft staan, ik heb net alles goed gezet met accounts en apps :|
Bij een firmware update via Kies blijven normaal gesproken alle instellingen en apps bewaard.
Toch is het raadzaam om voor het updaten een aantal zaken te backuppen, voor het geval er iets mis gaat.

Handelingen die ik uitvoer alvorens een firmware update uit te voeren:
1) Backup van contacten en favorieten mbv Kies
2) Backup van SMS berichten mbv app SMS Backup+
3) Backup can APN settings mbv app APN Backup&Restore
4) Backup van lijst met geinstalleerde apps met de app App List Backup

App List Backup slaat alleen een lijst op, zodat je apps snel opnieuw kunt installeren via Android Market.

Als de firmware update normaal verloopt blijven alle instellingen en apps bewaard, en hoef je niets te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor backuppen kun je ook "titanium backup" gebruiken.
Deze maakt een backup van al jouw apps en de daarbij behorende data/instellingen.
Ook maakt hij een backup van je systeeminstellingen.
Voordeel van deze app vind ik dat je alles in batch kunt doen en het programma kun je zo instellen dat deze op vooraf ingestelde datum automatisch een backup uitvoert.
Backup wordt op je SD opgeslagen.
Bij een factory reset dien je alleen titanium te instaleren en dan de backup terugzetten.
Wel dient je toestel geroot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Jeeeej!

Kies wilt nu ook mijn gio updaten naar 2.3.3
Feest!

[ Voor 9% gewijzigd door freddy0519 op 23-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik mij afvraag, ik zie diverse rommekes liggen bij samsung, oplopend tot 2.3.4
Toch is de versie 2.3.4 niet de nieuwste, hierna heb je nog een paar van 2.3.3
Welke is dan de nieuwste?
Of zijn er aanpassingen aan de 2.3.3 gedaan dat men daarom deze later hebben gepubliceerd.

Langzamerhand zie je door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Net 2x een uitvallende Gio gehad (in mijn broekzak), binnen 5 minuten. Uit mijn broekzak valt ie niet uit. Overigens is hij daarna met de aan/uit knop gewoon aan te zetten ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
Ervig schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:45:
Bedankt voor de tips tntkiller en objectief2. Ik ga hem woensdag aanschaffen en ermee aan de slag. Ik post mijn bevindingen later in dit topic.

Nog tips voor een goede en niet te dure online unlock voor de gio?
Moet je doen bij fastgsm, zal geen url plaatsen want ik weet niet of dat mag hier.
Kost 7 euro en werkt echt goed heb daar al meerder telefoons gedaan en ook mijn Gio.
Uitleg staat er allemaal bij, mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel

[ Voor 3% gewijzigd door bertss50 op 23-08-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn vrouw heeft ook veel last van een uitvallende telefoon, of dat hij blijft hangen. Het is wel een probleem ding hoor. Zal zo, weer eens, kijken of Kies een update geeft. Tot nu toe is het 2-3 keer per dag feest met uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
freddy0519 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:52:
Jeeeej!

Kies wilt nu ook mijn gio updaten naar 2.3.3
Feest!
Heb je een Vodafone perpaid-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik heb sinds gister ook een Galaxy Gio.
Nu ben ik aan het updaten van KIES (officiele weg dus).

Alleen op mijn mobiel staat die al ruim een halfuur op "downloading". Loopt die vast of is dit normaal?
Als die vast loopt, wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
GoTCoast schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:32:
Ik heb sinds gister ook een Galaxy Gio.
Nu ben ik aan het updaten van KIES (officiele weg dus).

Alleen op mijn mobiel staat die al ruim een halfuur op "downloading". Loopt die vast of is dit normaal?
Als die vast loopt, wat kan ik het beste doen?
Nee, dat is niet normaal. Als er lange tijd niets gebeurt, dan zou ik de USB kabel loshalen van de telefoon en proberen deze opnieuw op te starten. Mocht dat niet lukken, dan kun je de telefoon normaal gesproken nog wel in "download mode" krijgen, en kun je een firmware update doen met ODIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
CornelisJ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:01:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Als er lange tijd niets gebeurt, dan zou ik de USB kabel loshalen van de telefoon en proberen deze opnieuw op te starten. Mocht dat niet lukken, dan kun je de telefoon normaal gesproken nog wel in "download mode" krijgen, en kun je een firmware update doen met ODIN.
Het is mij nog gelukt via de officiele weg, via een vriend.
Ik vraag hem zodra ik hem weer zie voor de bron, zet ik hem hier neer voor de rest met dezelfde problemen!
http://setoelkahfi.com/la...-gio-gt-s5660-s5660dxkc3/

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 23-08-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:36:
Mijn vrouw heeft ook veel last van een uitvallende telefoon, of dat hij blijft hangen. Het is wel een probleem ding hoor. Zal zo, weer eens, kijken of Kies een update geeft. Tot nu toe is het 2-3 keer per dag feest met uitvallen.
Welke firmware heb je nu dan?
Ik ben zelf teruggegaan naar 2.2.1 en heb nergens last van.

Waar je wel op moet letten is dat je niet de aanuit-knop ingedrukt houdt in je broekzak.

Verder zou ik ook kritisch kijken naar welke apps er op staan, vooral met veel rechten, die zouden misschien ook de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik ben nu via Kies mijn firmware aan het upgrade maar hij staat nu al een half uur op 0%
Bij firmware upgrade in progress...

Kan ik Kies gewoon afsluiten of moet ik nog langer wachten

[ Voor 19% gewijzigd door Jonwel op 24-08-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Helemaal gelukt!

- Vodafone pre-paid Samsung Gio gekocht bij de Kijkshop (en via hun laagste prijsgarantie dezelfde prijs betaald als bij mediamarkt: € 119,-
- Dankzij de tip van bertss unlocked via fastgsm voor 9,99 dollar (met paypal betaald) en gewoon gekozen dat ik niet in Europa woon want anders betaal je 2 dollar extra.
- Daarna Odin gedownload (zie topic over flashen van Samsung Galaxy S voor beschrijving e.d.)
- Geflashed naar S5660XXKPE ## CSC - XENKP1 android 2.3.3 (met Odin 4.4.2 !) wederom via bertss50

Draait als een zonnetje en voor weinig. Enorme aanrader!

Ik wilde eerst unlocken via XDA maar daar las ik zoveel verhalen over bricken dat ik die 7 euro graag wilde betalen.

Bedankt allemaal!
bertss50 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:20:
[...]

Moet je doen bij fastgsm, zal geen url plaatsen want ik weet niet of dat mag hier.
Kost 7 euro en werkt echt goed heb daar al meerder telefoons gedaan en ook mijn Gio.
Uitleg staat er allemaal bij, mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel

Aanvulling over Firmware update:
CornelisJ schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:01:
[...]

Dat is niet de goede versie. Voor de Gio (S5660) moet je ODIN 4.42 hebben!
Korte handleiding voor updaten van firmware mbv ODIN: gio_fw_update_odin.zip

[ Voor 9% gewijzigd door Ervig op 25-08-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Laatst online: 11-09 15:57
Sinds gister ook in het bezit van de Samsung Galaxy Gio. In principe als tijdelijk toestel aangezien mijn Galaxy S weg is voor reparatie. Tot nu toe best onder de indruk van het toestel!

Ik heb de prepaid versie gekocht van vodafone en simlock vrij gemaakt via fastgsm. Ik heb hierover echter wel een vraag. Standaard staat nu bij applicaties -> ontwikkeling -> USB Fouten opsporen aan ook na een recovery. Heeft dit iets te maken met het volgende?

"Type *#7284# on phone keypad and select USB. Restart your phone."

Of is dit standaard voor de Gio hebben mensen dit ook die niet de unlockprocedure hebben gevolgd? Zo niet hebben mensen een idee hoe ik dit aan kan passen naar de originele stand?

Ik heb na het unlocken gezocht naar de verschillende firmwares en als het goed is de laatste officiële erop gezet, namelijk:

PDA: S5660XXKPK PHONE: S5660XXKPA CSC: S5660XENKP1

Het kostte wel enige tijd om te zorgen dat de CSC ook veranderde in Kies. Heb dit gedaan door aantal recoveries en door de batterij te verwijderen voor en na dit proces.

Moet zeggen dat de firmware soepel draait en heb zojuist ook de nieuwe market automatisch binnen gekregen. Over stabiliteit kan ik nog niks zeggen na een dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Soldaatje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:33:
[...]

Welke firmware heb je nu dan?
Ik ben zelf teruggegaan naar 2.2.1 en heb nergens last van.

Waar je wel op moet letten is dat je niet de aanuit-knop ingedrukt houdt in je broekzak.

Verder zou ik ook kritisch kijken naar welke apps er op staan, vooral met veel rechten, die zouden misschien ook de oorzaak kunnen zijn.
2.2.3 is de nieuwste die ik van Kies krijg. 2.2.1 heeft er al op gestaan. Er draaien nu eigenlijk geen apps op omdat ik hem een reset heb gegeven, maar nog blijft hij af en toe hangen en/of werken de knoppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
Ervig schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:44:
Helemaal gelukt!

- Vodafone pre-paid Samsung Gio gekocht bij de Kijkshop (en via hun laagste prijsgarantie dezelfde prijs betaald als bij mediamarkt: € 119,-
- Dankzij de tip van bertss unlocked via fastgsm voor 9,99 dollar (met paypal betaald) en gewoon gekozen dat ik niet in Europa woon want anders betaal je 2 dollar extra.
- Daarna Odin gedownload (zie topic over flashen van Samsung Galaxy S voor beschrijving e.d.)
- Geflashed naar S5660XXKPE ## CSC - XENKP1 android 2.3.3 wederom via bertss50

Draait als een zonnetje en voor weinig. Enorme aanrader!

Ik wilde eerst unlocken via XDA maar daar las ik zoveel verhalen over bricken dat ik die 7 euro graag wilde betalen.

Bedankt allemaal!

[...]

[...]
Geen Dank _/-\o_
Is de bedoeling toch dat we elkaar een beetje tips geven.
Helemaal top toch zo, mooie telefoon voor weinig geld :+

Unlocken zoals op XDA staat zou ik niemand aanraden, of je moet echt heel goed weten waar je mee bezig bent.
De Gio heeft zowiezo al geen EFS map, dus ik ben bang dat je meer sloopt dan verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
bertss50 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Geen Dank _/-\o_
Is de bedoeling toch dat we elkaar een beetje tips geven.
Helemaal top toch zo, mooie telefoon voor weinig geld :+

Unlocken zoals op XDA staat zou ik niemand aanraden, of je moet echt heel goed weten waar je mee bezig bent.
De Gio heeft zowiezo al geen EFS map, dus ik ben bang dat je meer sloopt dan verbeterd.
Heb jij/hebben jullie ook na het unlocken op fastgsm hetgeen wat ik hierboven noem (dat standaard USB Fout opsporen/debuggen aan staat)? Of is dit gewoon standaard op de Gio?

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 24-08-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Mvdbeld schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:45:
Heb jij/hebben jullie ook na het unlocken op fastgsm hetgeen wat ik hierboven noem (dat standaard USB Fout opsporen/debuggen aan staat)? Of is dit gewoon standaard op de Gio?
Ik heb een simlockvrije Gio en hierop staat dat standaard ook aan.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Stomme vraag hoor, maar moet je de telefoon rooten voor een vodafone versie naar de XEN versie zoals bert eerder heeft beschreven? bij mij blijft ie hangen, en moet echt wel updaten aangezien de telefoon steeds uit valt :S

Overigens is de telefoon simlockvrij, code via vodafone gehad.

Edit twee: Telefoon blijft hangen in download modus en in odin dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> setup connection...
<1> odin mode.. check plcatform verification.
<1> VerifyPlatform:V0, P0,R0
<1> START!!!
<1> set download environment.
<1> big partition size!!
<1> big partition size!!
<1> big partition size!!
<1> big partition size!!
<1> big partition size!!
<1> mibib download..

Als ik opnieuw opstart kan ik weer in de download mode komen, maar niet meer in de telefoon. Mobiel icoontje, dan een driehoekje (geel) en dan de computer.

Wat doe ik verkeerd?

Edit drie: ok, we hebben dus een gedeeltelijke bricked phone. Ik heb nu toch een root-software.. maar kom nu niet meer in recovery mode. Wat ik dus nodig heb denk ik is een originele VDP rom....
heb ik het mis? en zo ja, waar kan ik deze vandaan halen? volgens mij stond deze niet op samfirmware.com

[ Voor 94% gewijzigd door gitaarwerk op 24-08-2011 19:22 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
ik had geen geroote mobiel... gewoon een prepaid van vodaphone...

geen problemen gehad hier behalve dat ik de eerste keer in de verkeerde download mode zat

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmm..apart. Ik heb alleen "downloading..." in het geel... is dat okay? (dat izjn de drie toetsen ingedrukt)
Als ik het fout doe, hoe kom je dan in de juiste download mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Downloading in het geel is de juiste mode. Kun je met Kies een firmware recovery proberen ?

[ Voor 36% gewijzigd door VonFoX op 24-08-2011 20:37 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ok, dan evne voor de recap wat ik heb gedaan:

Ik heb firmware bestand: "S5660XXKPE_S5660XXKPA_S5660XENKP1_HOME.tar"
Daarbij heb ik het OPS bestand "GIO_v1.0.ops" van 105 bytes.

Ik update met Odin Multi downloader 4.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
@Jordy:
Je moet de bestanden in een map gelijk in de root van je schijf zetten.
Waarschijnlijk staan ze nu in 'documents and settings...blablabla', en dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Marco schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:06:
@Jordy:
Je moet de bestanden in een map gelijk in de root van je schijf zetten.
Waarschijnlijk staan ze nu in 'documents and settings...blablabla', en dan werkt het niet.
Dat moet het zijn dan! Ga ik morgen proberen (volgens mij heb ik dit inderdaad eerder gelezen, alleen vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
Mvdbeld schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:45:
[...]

Ja hoor dat is normaal, omdat je die met unlocken aan hebt gezet.
Kun je ook gewoon weer uitzetten als je dat wilt, gewoon even de usb kabel aansluiten en dan kun je in je telefoon bij usb instellingen gewoon weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
jordyhoutman schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:42:
Ik update met Odin Multi downloader 4.28
Dat is niet de goede versie. Voor de Gio (S5660) moet je ODIN 4.42 hebben!
Korte handleiding voor updaten van firmware mbv ODIN: gio_fw_update_odin.zip

[ Voor 24% gewijzigd door CornelisJ op 25-08-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:14
Misschien een domme vraag maar wat zijn die 2 ronde puntjes links langs het Samsung logo?

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05
Kalton schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:44:
Misschien een domme vraag maar wat zijn die 2 ronde puntjes links langs het Samsung logo?
Proximity sensor, en helderheid sensor maar van dat laatste ben ik niet zeker.
De eerste als je tijdens een gesprek met een voorwerp (in de meeste gevallen je oor) tegen de sensor aankomt gaat het beeldscherm uit zodat je niet ongewenst je telefoon kan bedienen.

• Mvdbeld
Kan iemand aangeven wat er staat bij een standaard (niet unlocked) vodafone prepaid of een simlockvrije gio als je het volgende intoetst *#7284# (en dan met name wat aanstaat met een [ * ] erachter). Bij mij is het als volgt:

DIAG CONFIG
[1] USB [ * ]
[2] UART [ ]
[3] DBG MSG ON [ ]
[4] DBG MSG OFF [ * ]

Ik heb wat problemen met verbinden via USB dus denk dat het wellicht met het unlockproces gebeurt is. Daarom zou ik het graag terug zetten naar de normale instelling.

[ Voor 21% gewijzigd door Mvdbeld op 25-08-2011 12:43 ]

• DeX-nl
Compass fix voor Samsung Galaxy Gio met Android 2.3.4!!

"Method 1: Using recovery Method

Download .zip file (bijlage bij XDA post), copy to your sd card, put your phone to recovery mode , apply update from sd card, locate the file . when done reboot

Method 2:

Download compas fix file
extract on your pc , and copy to sd card
now use root explorer copy and replace to system/bin (make sure its mount r/w)
and set permissions to all 9 boxes.. reboot , and you are done"

Bron

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Weet iemand hoe je het opstartmuziekje uit kunt zetten? Tralalalla.
8)7

Vodafone abo:

code:
1
2
3
4
5
DIAG CONFIG
[1]USB []
[2]UART [*]
[3]DBG MSG ON[*]
[4]DBG MSG OFF[]

[ Voor 44% gewijzigd door VonFoX op 25-08-2011 13:56 ]

Yo.

• Marco
VonFoX schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:52:
Weet iemand hoe je het opstartmuziekje uit kunt zetten? Tralalalla.
8)7
CornelisJ in "Samsung Galaxy Gio (S5660)"

• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
Nadat je hem geupdate hebt met odin kan Kies hem vaak nog steeds niet updaten, oplossing hiervoor is om de batterij even erin en eruit te doen.

• CornelisJ
  • Niet online
DeX-nl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:18:
Compass fix voor Samsung Galaxy Gio met Android 2.3.4!!
Ik heb dit uitgeprobeerd op mijn Gio met Android 2.3.3, en de fix lijkt inderdaad te werken:

Zip file downloaden, deze renamen naar CompassFix.zip en naar SD kaart kopieren.
Telefoon uitschakelen, en deze opstarten in recovery mode door HOME+Power-on tegelijk in te drukken.
In recovery mode kies je "apply update from sdcard" (eerst volume down en dan HOME)
Kies file CompassFix.zip mbv volume down en dan HOME
Kies "reboot system now" dmv HOME

Bedenk dat kompas functie erg gevoelig is voor metaal (gewapend beton, radiators, garagedeuren, etc) in de omgeving. Om kompas uit te proberen heb ik de Compass app van Android market geinstalleerd. Nauwkeurigheid van kompas laat te wensen over, maar in ieder geval blijft bij horizontaal roteren van de telefoon het kompas nu min of meer in dezelfde richting wijzen. Voorheen draaide de wijzer gewoon mee met de telefoon.

[ Voor 71% gewijzigd door CornelisJ op 25-08-2011 22:19 ]

Compas is ook niet iets om serieus op te navigeren.
Als ik hem met mijn echte kompas vergelijk.......................

• DeX-nl
Amadeus1966 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:06:
Compas is ook niet iets om serieus op te navigeren.
Als ik hem met mijn echte kompas vergelijk.......................
Klopt. Is ook niet de bedoeling denk ik. Is volgens mij meer gemaakt voor applicaties die de richting van de telefoon nodig hebben (accurater navigeren of een spelletje) en of dat nu ~20 graden verschil is met het echte noorden maakt niet veel uit.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het is inderdaad slechts de bedoeling om navigatieprogramma's ongeveer een idee te geven welke kant je uit rijdt. Bij een normale straat kan dit slechts 2 richtingen zijn, dus een nauwkeurigheid van +/- 90° zou al genoeg moeten zijn om het pijltje in de juiste richting te laten wijzen. Om een GPS-fix te krijgen is het natuurlijk handig om een wat nauwkeurigere sensor te hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Marco
Navigatieprogramma's hebben niks te maken met het kompas; die kijken alleen maar naar de satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05
Mijn Sygic navigatie draait anders wel kompas gebaseerd als ik 'Lopen naar' kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyriand
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 09:36
Ik heb ClockworkMod Recovery (een alternatieve recovery met extra functies) naar de Samsung Gio geport, hier te downloaden (flashen met behulp van Odin als 'One Package'):

http://particle.blurringe...660/clockworkmod-recovery

Feedback welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Die compassfix.zip werkt inderdaad! _/-\o_

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24
Voor diegenen die terug naar stock 2.3.3 willen:

Vodafone:
BOOT: APBOOT_S5660XXKPE_CL324640_REV03_user_low_true.tar.md5
PDA: CODE_S5660XXKPE_CL324640_REV03_user_low_true.tar.md5
CSC: GT-S5660-MULTI-CSC-OXXKP4.tar.md5
MODEM: MODEM_S5660XXKB9_CL928654_REV03.tar.md5

Hier downloaden: http://www.multiupload.com/4WHV2HRVGC

Vrije markt:
BOOT:APBOOT_S5660XXKPK_CL412483_REV03_user_low_true.tar.md5
PDA: CODE_S5660XXKPK_CL412483_REV03_user_low_true.tar.md5
CSC: GT-S5660-csc-XENKP1.tar.md5
MODEM: MODEM_S5660XXKPA_CL313389_REV03.tar.md5

Hier downloaden: http://www.multiupload.com/T011NOCZR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kalua; wat is dat precies?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Weet iemand een simpele methode om te rooten met 2.3.4? Ik gebruikte SuperOneClick, maar die werkte alleen onder 2.2.1.

De reden is dat ik graag een volledige back-up wil maken met Titanium en dit werkt alleen op een geroot toestel.

Bedankt alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24
Officiele samsung software files, te flashen met odin.(deze worden in repair centers gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Laatst online: 16:11
objectief2 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:46:
Weet iemand een simpele methode om te rooten met 2.3.4? Ik gebruikte SuperOneClick, maar die werkte alleen onder 2.2.1.

De reden is dat ik graag een volledige back-up wil maken met Titanium en dit werkt alleen op een geroot toestel.

Bedankt alvast ;)
ik heb het hier mee gedaan: http://www.addictivetips....samsung-galaxy-gio-s5660/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hartelijk dank. Het is inmiddels gelukt en ik kan weer een volledige back-up doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03
klein probleempje..
Heb zojuist een prepaid vodafone met de tip over fastgsm ge unlocked :)
Daarna uitgezet sim erin, getest en werken, kies gestart en er werd een update gevonden.
Heb hem laten updaten, en nu is hij vastgelopen tijdens het updaten :(
het samsung venster zegt 'firmware-upgrade van gt-s566- wordt uitgevoerd...
haal de kabel niet los van de pc' en de telefoon staat op 'downloading' . onderaan het kies venster staat (gelukkig) 0%.

wat is nu wijsheid?
alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
GoTCoast had hetzelfde probleem, zie GoTCoast in "Samsung Galaxy Gio (S5660)"
Twee berichten later geeft hij een link naar een oplossing voor dit probleem.

EDIT: Zelfde oplossing maar dan in beter Engels, afkomstig van
http://forum.xda-develope...?p=16980019&postcount=554

Updating failed using KIES ???
1. If more than 5 minutes the firmware update process is still at 0% / stuck and in DOWNLOAD mode, please disconnect the USB cable and remove the battery and then reinstall.
2. Close KIES with ALT + F4 until no longer Kies window
3. Then rerun Kies, there will be a failed firmware update notices, and offered to perform emergency firmware recovery.
4. Next up is required to run Kies into download mode
5. Make sure that the GIO is off and there is no usb cable is attached.
6. Press the volume down + home + power button simultaneously
7. make sure it says Downloading on the screen.
8. Plug the USB back to the GIO.
9. Press Retry the Emergency Firmware Recovery window
10. Updates will begin to take place, there will be no downloading of data in return because already downloaded earlier that still exist in the cache
11.Wait until the download is complete. Update done.

Ik hoop voor jou dat het werkt. Wanneer je je Gio in download mode kunt krijgen en de oplossing hierboven met Kies werkt niet, dan kun je ook een update met ODIN 4.42 doen.

[ Voor 25% gewijzigd door CornelisJ op 27-08-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
thanks, ga ik dat proberen.
had wel een seach gedaan op 'kies' en 6 pagina's doorgespit maar deze gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
pfieuw, gelukt,. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Je kon beter een Edit doen ;)

Maar bij mij is het ook gelukt. Was ook wel spannend hier hoor :).
Nu totaal geen problemen met mijn Gio; afgelopen dagen druk mee bezig geweest te programmeren. Best leuk werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drnutty
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-08-2011
Kan de ervaring van Ervig voor unlocken via Fastgsm bevestigen. Kostte 7 euro (9,99 dollar) en was binnen 10 minuten gepiept. Slikt nu mijn abo simcard. Nu verder testen of alles nog gewoon werkt. En dan updaten naar Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Kompas fix :)
Er is een kompas fix beschikbaar op
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=16741
of
http://attachments.xda-de...entid=699928&d=1314268531
Ik heb hem net geüpdatet en het werkt perfect.
Nu kunnen we de verschillende sterrenkundige apps weer gebruiken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een vraag over de market; heb een Gio helemaal gewiped. Als ik nu een app opnieuw wil downloaden zegt ie dat het al geinstalleer is. Dat klopt, dat was het ook. Hoe download ik die app opnieuw ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Heb je al eens geklikt op de knop 'geinstalleerd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Uiteraard; maar dan kan ik alleen kiezen voor installeren op een ander apparaat.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Ter informatie, dit is exact dezelde fix als al eerder besproken in dit topic, zie DeX-nl in Galaxy Gio methode 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
VonFoX schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:02:
Uiteraard; maar dan kan ik alleen kiezen voor installeren op een ander apparaat.
Maar achter 'ander apparaat' staat niet toevallig je eigen toestel?
Want als je echt alleen maar een ander apparaat kan selecteren zou dat betekenen dat de app wel al is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Er staat alleen mijn eigen toestel; en dat is grijs.
Wacht, de app is natuurlijk wel geinstalleerd; op de SD kaart. Maar er is geen icoon.

[ Voor 45% gewijzigd door VonFoX op 27-08-2011 10:53 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Dan moet je gewoon die mappen weggooien, en de market even openen op je telefoon zodat alles wordt geupdate.
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.