Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Aan hitronic9000:
Ik begrijp dat het frustrerend is dat de kompas-functie van de Gio niet goed werkt na de Gingerbread 2.3.3 update. Maar als ik het goed begrijp wordt deze fout veroorzaakt door een fout in de Gingerbread code die van Google afkomstig is. Samsung krijgt de Gingerbread code aangeleverd van Google, en doet vervolgens wat kleine aanpassingen aan de user interface en voegt wat Samsung specifieke apps toe. Het ligt voor de hand dat het probleem eerst door Google opgelost moet worden, voordat Samsung een firmware versie kan uitbrengen waarin het kompas probleem is opgelost.

Ik denk dat je maar 2 opties hebt:
1) Wachten totdat eerst Google en daarna Samsung met een nieuwe Gingerbread versie komt waarin het probleem is opgelost.
2) Teruggaan naar de Froyo 2.2.1 firmware versie (Geschikte Froyo firmware versie voor je Gio zoeken en downgraden met behulp van het programma Odin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maar waaorm legt Samsung dat niet gewoon uit. Alle andere antwoorden die ik van de helpdesk heb gehad zijn net zo waardeloos als bovenstaande.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CornelisJ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:56:
Aan hitronic9000:
Ik begrijp dat het frustrerend is dat de kompas-functie van de Gio niet goed werkt na de Gingerbread 2.3.3 update. Maar als ik het goed begrijpt word deze fout veroorzaakt door een fout in de Gingerbread code die van Google afkomstig is. Samsung krijgt de Gingerbread code aangeleverd van Google, en doet vervolgens wat kleine aanpassingen aan de user interface en voegt wat Samsung specifieke apps toe. Het ligt voor de hand dat het probleem eerst door Google opgelost moet worden, voordat Samsung een firmware versie kan uitbrengen waarin het kompas probleem is opgelost.

Ik denk dat je maar 2 opties hebt:
1) Wachten totdat eerst Google en daarna Samsung met een nieuwe Gingerbread versie komt waarin het probleem is opgelost.
2) Teruggaan naar de Froyo 2.2.1 firmware versie (Geschikte Froyo firmware versie voor je Gio zoeken en downgraden met behulp van het programma Odin).
Kijk jij ziet het beter. Maar dat moet Samsung ook weten. Dat neemt nog steeds niet weg dat Samsung dat fatsoenlijk kan vertellen aan zijn consumenten dat zij niet verantwoordelijk zijn voordat gedeelte in de firmware waar mee het probleem is. Verder zou het hen sieren als ze het probleem voorleggen aan Google, want ik denk dat er naar hun eerder geluisterd wordt dan naar een gewone consument die ergens een probleem mee heeft. Natuurlijk zijn er ook positieve veranderingen door gevoerd die een grote verbetering zijn, bijvoorbeeld de gps fix die nu erg snel is. Maar voor mij nu minder belangrijk is geworden omdat ik de kompas functie niet kan gebruiken in mijn sterrenkundige programma's Ik kan dan wel kijken op welke locatie ik ben in mijn programma's maar daar houd het verder mee op. Je kunt namelijk niets meer opzoeken omdat het kompas gedeelte niet meer werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb een GIO met de volgende firmware:
PDA:KC4 / PHONE:KB9 / CSC:KC4 (VDP) Android 2.2.1
Als ik het goed heb is dit laatste (VDP) Vodafone ? Ik heb hem als normaal (af fabriek unlockt) toestel gekocht, maar ik heb dus het idee dat ik een ge-unlockte Vodafoon telefoon heb gekregen.
Ik wil hem graag updaten naar 2.3.4.
Via samfirmware heb ik al gedownload:S5660XXKQ6_S5660XXKQ5_S5660SEBKQ1.rar
Hier zit een 'one package' tar file in, moet ik in Odin nu kiezen voor one package nadat de GIO_v1.0.ops heb geladen ?
Kan ik deze er op zetten, of kan ik dan problemen komen met de eventuele sim-lock ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 14:06
gjs schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:22:
Ik heb een GIO met de volgende firmware:
PDA:KC4 / PHONE:KB9 / CSC:KC4 (VDP) Android 2.2.1
Als ik het goed heb is dit laatste (VDP) Vodafone ? Ik heb hem als normaal (af fabriek unlockt) toestel gekocht, maar ik heb dus het idee dat ik een ge-unlockte Vodafoon telefoon heb gekregen.
Ik wil hem graag updaten naar 2.3.4.
Via samfirmware heb ik al gedownload:S5660XXKQ6_S5660XXKQ5_S5660SEBKQ1.rar
Hier zit een 'one package' tar file in, moet ik in Odin nu kiezen voor one package nadat de GIO_v1.0.ops heb geladen ?
Kan ik deze er op zetten, of kan ik dan problemen komen met de eventuele sim-lock ?
Kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar volgens mij heeft een simlock niets met de rom zelf te maken. De nieuwe rom zal je tel dus niet simlocken of simunlocken. Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat je met een simlock zonder problemen kunt updaten naar een andere regio of versie van Android. De simlock zal de update in ieder geval niet tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Heeft iemand deze rom trouwens al uitgeprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=16359561&postcount=302

Vind de instructies namelijk hier en daar een beetje warrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Je moet in Odin inderdaad voor "One Package" kiezen.

Houd er wel rekening mee dat deze firmware versie (S5660XXKQ6_S5660XXKQ5_S5660SEBKQ1) eigenlijk voor de Baltische Staten bedoeld is. Je kunt wel de Nederlandstalige user interface kiezen, maar er zit geen Nederlandstalige woordenboek in voor swype.

Of upgraden problemen kan geven met eventuele sim-lock zou ik niet weten. Misschien dat er mensen meelezen die hier meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:11
CornelisJ schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:03:
Je moet in Odin inderdaad voor "One Package" kiezen.

Houd er wel rekening mee dat deze firmware versie (S5660XXKQ6_S5660XXKQ5_S5660SEBKQ1) eigenlijk voor de Baltische Staten bedoeld is. Je kunt wel de Nederlandstalige user interface kiezen, maar er zit geen Nederlandstalige woordenboek in voor swype.

Of upgraden problemen kan geven met eventuele sim-lock zou ik niet weten. Misschien dat er mensen meelezen die hier meer over kunnen vertellen?
I.p.v. Swype heb ik Swiftkey X geïnstalleerd en die heeft wel een Nederlands woordenboek en verder kan ik tot nu geen nadelen ontdekken met versie 2.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

@DeX-nl, CornelisJ,bruce the boss
M'n Gio draait nu 2.3.4, alles werkt verder goed volgens mij.
De settings zijn ook allemaal behouden gebleven.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
Iemand die weet hoe je automatisch naar netwerk zoeken uit kan schakelen en hem op handmatig zet?

Aangezien ik op de grens woon en niet wil dat m'n telefoon het belgische netwerk pakt aangezien daar de kosten hoger zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
Bart12345 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:24:
Iemand die weet hoe je automatisch naar netwerk zoeken uit kan schakelen en hem op handmatig zet?

Aangezien ik op de grens woon en niet wil dat m'n telefoon het belgische netwerk pakt aangezien daar de kosten hoger zijn :')
Instellingen / Draadloos en netwerken / Mobiele netwerken / Netwerkoperators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de simlock van mijn Gio geunlocked met deze methode:

http://forum.xda-develope...p?p=16117172&postcount=62

en als ik *#7465625# intoets staat alles op off dus dat lijkt me goed maar ik kan alleen niet bellen of gebeld worden.

Is het unlocken toch fout gegaan of is er iets anders aan de hand?

Van Vodafone Prepaid naar Vodafone ABO simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:21:
Ik heb de simlock van mijn Gio geunlocked met deze methode:

http://forum.xda-develope...p?p=16117172&postcount=62

en als ik *#7465625# intoets staat alles op off dus dat lijkt me goed maar ik kan alleen niet bellen of gebeld worden.

Is het unlocken toch fout gegaan of is er iets anders aan de hand?

Van Vodafone Prepaid naar Vodafone ABO simkaart.
Kun je met de bijgeleverde simkaart ook niet meer bellen?

Er zijn meer mensen die verschillende problemen hebben met die unlock methoden met de Gio.. Dat is dan vaak dat de efs partitie onleesbaar is of iets dergelijke.

Zou denk ik eerst kijken of je efs partitie nog wel is gemount. In ADB typ je in het commando "mount" (zonder de " "). Bron <-- Bron tuturial niet geheel uitvoeren want dan zit je waarschijnlijk met een Galaxy 3 IMEI..

Als dat niet helpt, staat er verder geen oplossing in dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyriand
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 09:36
Misschien dat er interesse voor is, ik heb een tutorial geschreven (wel in het engels) over hoe je op de Gio met een gerootte gingerbread stock ROM de CRT animatie kan inschakelen en custom boot animaties kan gebruiken: http://bit.ly/o9VOgT.

De CRT animatie zorgt ervoor dat als het scherm telefoon uit gaat je een animatie ziet zoals een 'ouderwetse' TV uit gaat (scherm 'trekt' verticaal naar het midden van het scherm toe en wordt horizontaal uitgerekt, eindigend in een witte lijn). Demo op YouTube: YouTube: ‪Android CRT Animation‬‏ - YouTube

Met behulp van custom bootanimaties kun je zelf instellen met welke animatie de telefoon opstart nadat hij echt uit is geweest (dus niet standby maar echt uit). Zie voorbeelden op bijvoorbeeld XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905538

[ Voor 45% gewijzigd door hyriand op 07-08-2011 23:20 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
de CRT animatie kan inschakelen en custom boot animaties kan gebruiken
:? zou je misschien kunnen aangeven wat je hiermee precies kunt doen want dat is me niet helemaal duidelijk ............. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX-nl schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:52:
[...]

Kun je met de bijgeleverde simkaart ook niet meer bellen?

Er zijn meer mensen die verschillende problemen hebben met die unlock methoden met de Gio.. Dat is dan vaak dat de efs partitie onleesbaar is of iets dergelijke.

Zou denk ik eerst kijken of je efs partitie nog wel is gemount. In ADB typ je in het commando "mount" (zonder de " "). Bron <-- Bron tuturial niet geheel uitvoeren want dan zit je waarschijnlijk met een Galaxy 3 IMEI..

Als dat niet helpt, staat er verder geen oplossing in dat topic?
Nee ik kan met de prepaid simkaart ook niet bellen of gebeld worden ;(

ik denk dat ik m'n efs partitie mis want ik zie hem niet,zie wel system,cache en de data partitie :(

Moet dus zorgen dat ik ergens een efs file voor de Gio kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die na de upgrade problemen heeft met het kompas deze oplossing al geprobeerd? Is wel voor een Galaxy S maar misschien lukt het ook bij een Gio.

http://forum.xda-develope...p?p=15343119&postcount=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyriand
bruce the boss schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

:? zou je misschien kunnen aangeven wat je hiermee precies kunt doen want dat is me niet helemaal duidelijk ............. |:(
Done. Ik heb de post wat uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:42:
[...]
Moet dus zorgen dat ik ergens een efs file voor de Gio kan vinden?
Ja, ik denk het.. Zou je graag helpen door een kopie te maken van mijn efs partitie maar dan hebben we hetzelfde IMEI nummer op hetzelfde telefoonnetwerk (en dat gaat niet lukken/kom ik zelf ook in de problemen met mijn phone)

Wat ik persoonlijk zou doen is een hard reset en opsturen ter reparatie. Wie weet repareren ze hem voor je!

[ Voor 7% gewijzigd door DeX-nl op 08-08-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX-nl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:07:
[...]

Ja, ik denk het.. Zou je graag helpen door een kopie te maken van mijn efs partitie maar dan hebben we hetzelfde IMEI nummer op hetzelfde telefoonnetwerk (en dat gaat niet lukken/kom ik zelf ook in de problemen met mijn phone)
Ja dat had ik ook gevonden dat de IMEI erin staat dus dan zou ik dat nog moeten veranderen in mijn IMEI code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Done. Ik heb de post wat uitgebreid.
_/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door bruce the boss op 08-08-2011 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:10:
Heeft iemand die na de upgrade problemen heeft met het kompas deze oplossing al geprobeerd? Is wel voor een Galaxy S maar misschien lukt het ook bij een Gio.

Ik heb geen 'diagnostic menu', dus denk niet dat het werkt.

Ik vraag me wel af: kan je een kernel flashen die voor een andere telefoon bedoeld is? Of heb je dan kans dat je hem bricked? Er is namelijk wel een custom kernel met fix voor een HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 07:52:
[...]

Ik heb geen 'diagnostic menu', dus denk niet dat het werkt.
Als ik *#0*# intik krijg ik een menu waar ik 'sensor' kan aanklikken,daar kan je de 'accelero meter' sensor kalibreren. Ik heb mijn Gio nog niet geupdated naar Gingerbread, maar zolang er geen kompas fix is ben ik dat ook niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:10:

Nee, Het heeft bij mij niet geholpen.

Wel leuk om te weten dat met *#0*# een test programma wordt gestart.

ter info:
Ik was al wat meer codes tegengekomen:
*#06# IMEI code
*#1234# FW versies
*#7465625# overzicht locks
*2767*2878# soft reset
*2767*3855# hard reset (alle data/settings gaan verloren)
*#0*# test HW

Maar hier staan nog veel meer codes (niet geprobeerd op de Gio)

[ Voor 31% gewijzigd door Butchi op 08-08-2011 11:10 ]

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX-nl schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:52:
[...]

Als ik naar status ga van m'n Gio kan ik wel het IMEI nummer zien alleen bij IMEI SV staat een vraagteken.
Als ik de procedure doe om de unlockcodes te achterhalen kom ik waarschijnlijk wel in de map efs en kan ik dus ook weer de unlockcodes vinden(niet dat ik ze nodig heb).

Maar met mount dus geen efs map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor partitieproblemen, aanmaken van een extra partitie of een efs partitie is dit voor sommigen een uitkomst;
"Minitool Partition wizard home edition" en is gratis.
Info en download is te vinden op http://www.partitionwizard.com/

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffyxdonut
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:03
Ik krijg in kies te zien dat de firmware van mijn Gio up to date is, echter draait deze op Android 2.2.1

Ik las dat de 2.3 update was vrijgekomen, iemand enig idee waarom ik deze niet zie in kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bruce the boss schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

Heb deze howto 3x zorgvuldig uitgevoerd, maar iedere keer als ik klaar ben start de telefoon niet meer op. (Wit, knipperend scherm) Ik gebruik de 2.3.3 versie. Na opnieuw flashen met Odin werkt 'ie gelukkig weer. :) Zou dit aan de firmware liggen? (2.3.3 KPA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-verkeerde account-

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyriand
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:14:
[...]

Heb deze howto 3x zorgvuldig uitgevoerd, maar iedere keer als ik klaar ben start de telefoon niet meer op. (Wit, knipperend scherm) Ik gebruik de 2.3.3 versie. Na opnieuw flashen met Odin werkt 'ie gelukkig weer. :) Zou dit aan de firmware liggen? (2.3.3 KPA)
Na welke stap krijg je dat witte scherm? Vlak na de reboot na het plaatsen van de nieuwe framework-res.apk is het 'normaal' dat het scherm wit blijft (en de boot wa langer duurt dan normaal)... Na het plaatsen van de custom boot animation zou hij geen wit scherm meer moeten geven bij het opstarten.

Of ik ben ergens een stap vergeten te documenteren, dat kan natuurlijk ook nog ;) Zou alleen niet weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyriand schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:26:
[...]

Na welke stap krijg je dat witte scherm? Vlak na de reboot na het plaatsen van de nieuwe framework-res.apk is het 'normaal' dat het scherm wit blijft (en de boot wa langer duurt dan normaal)... Na het plaatsen van de custom boot animation zou hij geen wit scherm meer moeten geven bij het opstarten.

Of ik ben ergens een stap vergeten te documenteren, dat kan natuurlijk ook nog ;) Zou alleen niet weten wat.
Na het plaatsen van de nieuwe framework-res.apk, begint de telefoon al direct vreemde foutmeldingen te geven. Na een reboot blijft 'ie in een boot-loop hangen.. Alleen opnieuw flashen met odin helpt dan nog. Jammer, had het wel geinig gevonden als het werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyriand
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Na het plaatsen van de nieuwe framework-res.apk, begint de telefoon al direct vreemde foutmeldingen te geven. Na een reboot blijft 'ie in een boot-loop hangen.. Alleen opnieuw flashen met odin helpt dan nog. Jammer, had het wel geinig gevonden als het werkte :P
Vreemd... Ik zal eens kijken of ik een wat stabielere manier kan vinden, heb geprobeerd het gebruik van 'adb' te vermijden maar ik denk dat ik er niet onderuit kom. Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 23:54
Ik ben geïnteresseerd in de Samsung Gio als opvolger voor mn huidige gsm.
Echter nadat ik deze topic heb doorgelezen, zit ik toch met heel wat twijfels...

Ik lees hier dat de telefoon regelmatig uitvalt zonder reden, sms berichten die niet aankomen, etc.
Nu voor mij zijn dit toch wel de basis dingen die je van een gsm moet (kunnen) verwachten.
Ik heb een abonnement in België, zonder data verkeer. Dus voor mij is het vooral belangrijk dat ik de hele tijd bereikbaar ben (zonder dat ik zelf om het uur moet checken of mn gsm niet uitgevallen is) en dat sms berichten wel degelijk aankomen en verstuurd worden (verstuur tot 1000 sms'n per maand soms en ontvang ook ongeveer dat aantal).

Die apps met andriod zijn wel leuk, en ik zou wel soms eens gebruik maken van internet op mn gsm en wifi. Maar mn 1,5 jaar oude Nokia is nog nooit vast gelopen terwijl ik hem alle dagen gebruik. Ok, Symbian is verouderd, maar wel betrouwbaar.

Kunnen jullie wat raad geven? Ik vind dit een heel mooie telefoon, maar wil wat duidelijkheid ivm bovenstaande problemen.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:03
Carreon schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:47:
...
Kunnen jullie wat raad geven? Ik vind dit een heel mooie telefoon, maar wil wat duidelijkheid ivm bovenstaande problemen.
Ik heb deze telefoon nu een week, maar bij mij is hij nog nooit uitgevallen. Ook heb ik nog geen last gehad van niet aangekomen SMS'jes. Eigenlijk heb ik nog helemaal geen problemen gehad. Bij mij draait Froyo, versie 2.2.1.

Overigens, bij het versturen en ontvangen van 1000 SMS per maand, denk ik dat je snel genoeg merkt dat je telefoon is uitgevallen. Dat zijn namelijk 2000 sms'jes per maand, dus uitgaande van 8 uur slaap per dag, zul je gemiddeld ieder uur 2 sms'jes versturen en 2 sms'jes ontvangen, dus zou je ieder kwartier je telefoon wel in je hand moeten hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Sinds dit weekend heb ik ook de Galaxy Gio. Nadat het eerst niet lukte om me aan te melden bij m'n Google account (na een harde reset lukte dit wel), lijkt alles nu goed te werken.

Behalve de Nieuws en weer app. Als ik daarop klik verschijnt een zwart scherm met onderin een balkje "Even geduld..." en dit blijft vervolgens oneindig (hoewel ik pas een paar uur gewacht heb) zo staan. Door op de menu knop te drukken kan ik wel bij de instellingen komen, maar de Vernieuwen knop daar is grijs (en kan ik dus niet indrukken).

Iemand ook dit probleem (gehad) en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
hyriand schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:37:
[...]

Vreemd... Ik zal eens kijken of ik een wat stabielere manier kan vinden, heb geprobeerd het gebruik van 'adb' te vermijden maar ik denk dat ik er niet onderuit kom. Bedankt voor de feedback!
Weet niet precies over welke manier of boot animatie jullie het over hebben maar via de UOT kitchen kun je heel simpel nieuwe bootanimaties op je telefoon zetten. Gewoon via de recovery mode updaten en klaar.

Werkt prima voor de Gio. Athans, de batterij mod werkt prima. Boot animatie heb ik niet uitgeprobeerd maar die zal dan ook wel goed werken

[ Voor 11% gewijzigd door DeX-nl op 09-08-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Echter nadat ik deze topic heb doorgelezen, zit ik toch met heel wat twijfels...

Ik lees hier dat de telefoon regelmatig uitvalt zonder reden, sms berichten die niet aankomen, etc.
Nu voor mij zijn dit toch wel de basis dingen die je van een gsm moet (kunnen) verwachten.
Ik heb een abonnement in België, zonder data verkeer. Dus voor mij is het vooral belangrijk dat ik de hele tijd bereikbaar ben (zonder dat ik zelf om het uur moet checken of mn gsm niet uitgevallen is) en dat sms berichten wel degelijk aankomen en verstuurd worden (verstuur tot 1000 sms'n per maand soms en ontvang ook ongeveer dat aantal).

Die apps met andriod zijn wel leuk, en ik zou wel soms eens gebruik maken van internet op mn gsm en wifi. Maar mn 1,5 jaar oude Nokia is nog nooit vast gelopen terwijl ik hem alle dagen gebruik. Ok, Symbian is verouderd, maar wel betrouwbaar.

Sinds de update naar 2.3.3 (en later naar 2.3.4) heb ik geen enkel probleem meer met deze telefoon. Ik gebruik de telefoon zeer veel maar amper voor smsjes. Over het probleem dat smsjes niet aankomen kan ik dus geen uitslag over doen. Dit is overigens ook de eerste keer dat ik uberhaubt hoor van het sms probleem..

Update 2.3.4 moet je echter wel via een alternatieve manier updaten (via ODIN) aangezien die nog niet via de normale update manier van Samsung beschikbaar is voor NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsAsus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Hier nogmaals een voorbeeld van hoe belabberd de e-mail ondersteuning van Samsung is. Ik stuurde een mailtje met mijn IMEI- Code erbij, vervolgens werd mijgevraagd om mijn IMEI- Code in een volgende mail toe te voegen en dat er vervolgens door Samsung zou worden gekeken waarom de cashback actie niet lukt. Er werd n.t.b gevraagd om de IMEI- Code via e-mail op te sturen, en nu krijg ik weer zo'n standaard lage e-mail van Samsung. Dit bewijst maar weer eens dat de customer support belabberd is.

E-mail 1:

Voor het juist afhandelen van uw vraag hebben wij uw IMEI-nummer nodig, welke u in een nieuwe e-mail aan
ons door kunt geven. Het IMEI-nummer kunt u opzoeken door met het toestel te bellen naar het volgende
nummer: *#06#. Uw IMEI-nummer verschijnt dan in het scherm.
Wij zullen uw IMEI-nummer gaan controleren en indien de aankoop aan de voorwaarden voldoet, wordt deze
over ongeveer een week in het systeem geplaatst. Dan kunt u het weer opnieuw proberen. Houdt u er
rekening mee dat het IMEI-nummer ingevuld dient te worden zonder strepen en koppeltekens.

Vervolgens krijg ik dit als antwoord:

Bedankt voor uw e-mail.

Op basis van de door u verstrekte informatie zijn wij helaas niet in staat u onmiddelijk een oplossing of
antwoord te bieden per e-mail.

Wij raden u aan om contact op te nemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-
7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.

Ik word er idioot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

NielsAsus schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:00:
Hier nogmaals een voorbeeld van hoe belabberd de e-mail ondersteuning van Samsung is.[ .... knip .. ]
Ik word er idioot van.
Jij stuurt een email, er wordt gevraagd om meer/andere info, jij stuurt dat en jij krijgt een bevstiging van de ontvangst met de boodschap dat je niet per onmiddelijk antwoord zult krijgen, met een telefoonnummer als je toch direct contact wilt. Wat is daar nou weer " belabberd" aan?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsAsus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Misschien moet je even beter lezen wat er in het eerste mailtje gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf sedert een paar maand dit toestelletje, standaart uit de doos nog geen ellende gehad.
Pas toen ik met diverse systeem apps ging knoeien, gebeurde er wel eens dat ik een vastloper kreeg.
Nu heb ik hem zoals ik hem hebben wil, en ervaar ook geen problemen.
Onlangs geupdate naar ginger, en geen probleem.
Ook geen compasproblemen, deze zijn zowiezo een lachertje en heb nog nooit eentje gezien die nauwkeurig was.
Degene die zegt dat ie wel een nauwkeurig compas heeft, waaraan staaft hij dan deze wetenschap?
Ik heb een standalone nav erop draaien en die bevalt prima, gps geeft alles keurig aan.
Maar een 100 procent nauwkeurig kompassteek durf ik er niet op wagen.
Van geen enkele smartphone.......of het nu één is van 100,- of van 1000,-

Maar voor de rest een leuk speledingetje, en meer is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Weet niet meer waar ik deze tip vandaan had maar, misschien ook wel van dit topic. In dat geval dan alsnog. Als je last blijft houden dat de Gio uitvalt of vaak vastloopt probeer dan het volgende:
1. Ga naar instellingen
2. Klik op Draadloos en netwerken
3. Wi-Fi-instellingen
4. menu knop
5. Geavanceerd
6. Wi-Fi-slaapstandbeleid
7. Nooit

[ Voor 3% gewijzigd door DeX-nl op 09-08-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36545755,noline] Als je last blijft houden dat de Gio uitvalt of vaak vastloopt probeer dan het volgende:
...
Hij loop dus inderdaad steeds vast. Ik vind dat je toch minstens van een telefoon mag verwachten dat ie stabiel loopt zonder allerlei instellingen te hoeven proberen om het vastlopen tegen te gaan.

Ik stond op het punt om de Gio te bestellen maar dat wordt dus verder kijken dan een Samsung.

Rare situatie zit de smartphone markt nu in. Een Apple is goed maar belachelijk duur. Symbian is hopeloos verouderd, Android(fora staan vol met berichten van vastlopers) is net als alle software van Google van slechte kwaliteit. En Windows smartphones zijn niet te krijgen. Het wordt hoe dan ook een compromis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Nou ik heb in het begin ook wel eens vastlopers gehad, maar nu met 2.3.4 niet meer.
Alleen het kompas doet het dan niet meer, maar gebruik ik toch niet. Hopelijk met een nieuwe firmware doet hij het weer.
Verder geen problemen eigenlijk. Batterij gaat redelijk mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 10-08-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Hij loop dus inderdaad steeds vast. Ik vind dat je toch minstens van een telefoon mag verwachten dat ie stabiel loopt zonder allerlei instellingen te hoeven proberen om het vastlopen tegen te gaan.

Ik stond op het punt om de Gio te bestellen maar dat wordt dus verder kijken dan een Samsung.

Rare situatie zit de smartphone markt nu in. Een Apple is goed maar belachelijk duur. Symbian is hopeloos verouderd, Android(fora staan vol met berichten van vastlopers) is net als alle software van Google van slechte kwaliteit. En Windows smartphones zijn niet te krijgen. Het wordt hoe dan ook een compromis ...
/offtopic: Vind Android anders een prima besturingssysteem. Elk besturingssysteem heeft wel vreemde dingen. Apple goed? Tsja, dat is een definitie kwestie. Apple's besturingssysteem voor iphone is closed source en in de appstore kan niet zomaar iedereen elke soort app plaatsen. Maar is dat goed of juist slecht? De één zal zeggen dat het goed is, de ander vindt het maar niets.

Dat iedereen zomaar elke app in de Android Market kan plaatsen en om kan prutsen met het besturingssysteem en vrij kan installeren wat die maar wil, komt het inderdaad heel vaak voor dat er rommel wordt geïnstalleerd die de telefoon onstabiel maakt. Iets wat bij Apple niet voorkomt omdat het simpelweg niet goed mogelijk is. Waar gewerkt wordt vallen spaanders.

/ontopic: Ik ben het overigens wel met je eens dat een ding het gewoon goed moet doen zonder dat je eerst nog instellingen moet veranderen zodat hij niet vast loopt. Aan de andere kant, je zit met deze telefoon wel voor een dubbeltje op de eerst rij. Je kunt ook een duurdere vergelijkbare telefoon kopen zonder dat je dat hoeft in te stellen. Het is maar net of je dat extra geld er voor uit wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:29:
Nou ik heb in het begin ook wel eens vastlopers gehad, maar nu met 2.3.4 niet meer.
Alleen het kompas doet het dan niet meer, maar gebruik ik toch niet. Hopelijk met een nieuwe firmware doet hij het weer.
Verder geen problemen eigenlijk. Batterij gaat redelijk mee.
Hoe lang draai je Android 2.3.4 op de Gio? En laat 2.3.4 zich met de officiële Samsung software installeren? Daar lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten over op het internet. Is wel van belang ivm garantie.
DeX-nl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

... Je kunt ook een duurdere vergelijkbare telefoon kopen zonder dat je dat hoeft in te stellen. Het is maar net of je dat extra geld er voor uit wilt geven.
De duurdere modellen schijnen dezelfde problemen te hebben. De Ace heeft precies dezelfde vastloop problemen als de Gio. Je kan de Ace natuurlijk net zo goed een goedkoop model noemen maar dan nog, stabiliteit is niet iets waarop goedkopere en duurdere modellen zich zouden moeten onderscheiden. Mijns inziens onderscheiden duurdere modellen zich door betere hardware zoals processor, scherm, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
[b]Dr. Rockzo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:14:
En laat 2.3.4 zich met de officiële Samsung software installeren? Daar lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten over op het internet. Is wel van belang ivm garantie.
Nee, althans, dat wil zeggen, nog niet in Nederland. 2.3.3 is bij de meeste mensen wel al binnen gekomen via de officiële manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
[b]Dr. Rockzo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:14:
En laat 2.3.4 zich met de officiële Samsung software installeren? Daar lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten over op het internet. Is wel van belang ivm garantie.
DeX-nl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Nee, althans, dat wil zeggen, nog niet in Nederland. 2.3.3 is bij de meeste mensen wel al binnen gekomen via de officiële manier.
Maar daarna kwam er wel een update via KIES binnen ! wel officieel ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 10-08-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb trouwens nu wel problemen met mijn touchscreen, vooral het pattern unlock.
Ik moet soms wel drie of vier keer mijn pattern opnieuw doen voordat hij hem unlocked.
Dit heeft te maken met het feit dat ik via menu *#*#2663#*#* de TSP firmware geupdate heb en nu niet meer terug kan. Iemand een idee? Misschien opnieuw de firmware flashen? Een hard reset?
Ik heb ook geprobeerd te tweaken met Touchscreen Booster maar dat hielp ook niet.
En heeft iemand al eens CyanogenMod 7.1 uitgeprobeerd?
http://mobile.downloadato...ung-galaxy-gio-s5660.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

http://simlockcalculators.net78.net/
Schijnt volgens YouTube filmpje te werken o.a. op de Gio. Durft iemand te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 04:00
Amadeus1966 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:19:
Degene die zegt dat ie wel een nauwkeurig compas heeft, waaraan staaft hij dan deze wetenschap?
Ik heb een standalone nav erop draaien en die bevalt prima, gps geeft alles keurig aan.
Maar een 100 procent nauwkeurig kompassteek durf ik er niet op wagen.
Van geen enkele smartphone.......of het nu één is van 100,- of van 1000,-
Fijn voor je dat jij het kompas probleem niet hebt. Die van mij haalt noord en zuid door elkaar. Dat is wat mij betreft niet meer een kwestie van gebrek aan nauwkeurigheid doordat het apparaat zo goedkoop is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
_/-\o_ lijkt me zeer interessant maar.. weet niet of het wel kan eigenlijk.. Bij stap 3 moet je namelijk een custom recovery image er op zetten (ClockworkMod Recovery) maar volgens mij ondersteund ClockworkMod de Gio helemaal niet eens?

[ Voor 29% gewijzigd door DeX-nl op 10-08-2011 19:58 ]

• Soldaatje
  • Niet online
Ik denk dat het eigenlijk ook niet kan, op de website van CyanogenMod staat de Gio er ook niet tussen.
Ik heb trouwens mijn phone gereset, andere firmware erop gedaan maar krijg mijn oude TSP firmware niet terug. :'( Ik kan bijna niet mijn telefoon opnemen omdat hij de slider niet pakt met mijn vinger. Echt irritant. Als ik wat harder druk (groter oppervlak) dan lukt het meestal wel.

Verwijderd

Heb gister een mailtje gestuurd aan de Samsung klantenservice met de vraag of gingerbread 2.3.4 via Kies beschikbaar wordt gesteld en zo ja wanneer. Was gewoon nieuwsgierig en aangezien Kies hier tot nu toe altijd goed heeft gewerkt lijkt het me het makkelijkst om ook 2.3.4. er via Kies op te zetten. Het antwoord was alleen niet helemaal waar ik op gehoopt had.....

" Dank u voor uw email met betrekking tot de storingen aan uw GSM toestel.

Wij adviseren u om eerst de firmware update uit te voeren. Volgt u de volgende stappen:

- U gaat naar www.samsung.com;
- Service;
- Downloadcentrum;
- Voer de modelcode . . . . . in de zoek balk en klik op zoeken;
- Klik op de tabblad ‘firmware’;
- Download (indien aanwezig) de instructie eerst en neem deze door;
- Download de firmware en voer deze uit volgens de instructie.

De update wordt nu uitgevoerd.

Mocht de storing zich herhalen, adviseren wij u de GSM toestel door uw dealer na te laten kijken.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het nummer 0900 –
SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller
van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Angelique Patti

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V."

Storing? Welke storing? Ik heb helemaal niks gezegd over een storing! Lezen die mensen überhaupt wel wat er in zo'n mailtje staat?

• DeX-nl
Soldaatje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:50:
Ik heb trouwens mijn phone gereset, andere firmware erop gedaan maar krijg mijn oude TSP firmware niet terug. :'( Ik kan bijna niet mijn telefoon opnemen omdat hij de slider niet pakt met mijn vinger. Echt irritant. Als ik wat harder druk (groter oppervlak) dan lukt het meestal wel.
:-( Dat is minder! Zou het misschien werken om een van de eerst ROM's er op te zetten (Android 2.2.1) en dan de TSP /TSK firmware te updaten? Misschien dat in combinatie met een oudere Android versie dat die dan ook een oudere versie van de tsp/tsk firmware wil updaten.

• Soldaatje
  • Niet online
DeX-nl schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

:-( Dat is minder! Zou het misschien werken om een van de eerst ROM's er op te zetten (Android 2.2.1) en dan de TSP /TSK firmware te updaten? Misschien dat in combinatie met een oudere Android versie dat die dan ook een oudere versie van de tsp/tsk firmware wil updaten.
Ok dit is wat ik gevonden heb:
having same problem, asked Samsung Customer Service, they say nid to send back to them to reset...hard reset and factory reset do not solve this problem....i'm planning go to Samsung Customer Service Plaza when the Froyo update is available and fix this problem at 1 time....
Ik ga nu naar 2.2.1 terug, kan ik mijn kompas ook weer werkend zien.
Kijken of ik dan kan downgraden van 9 naar 4 ofzo.

Ok bijna mijn phone gebricked! :X
Ik probeerde dus S5660XXKC5 te flashen maar die starte niet meer op na het flashen.
Het gekke is ook dat er maar vijf bestanden in die rom zitten terwijl er in de text .OPS altijd negen zitten.
Gelukkig kon ik hem in Download zetten door de vol-down, home, en aan in te drukken en DAARNA pas de batterij erin te doen.
Ik ga nu een andere 2.2.1 proberen.

Ok je moet dus de Multi-CSC nemen om te downgraden naar Froyo, dan krijg je losse bestandjes om te flashen ipv one package.

Yes! ik heb mijn TSP IC op 2 gekregen met bovenstaande firmware na 'update' drukken! Reageert meteen weer beter. En mijn kompas doet het ook weer.

[ Voor 27% gewijzigd door Soldaatje op 11-08-2011 20:26 ]

Verwijderd

Ik heb nu een andere simlock vrije Gio en wil een backup maken van de efs map maar ik kan de hele map niet vinden :X
De Gio is geroot met update.zip (superuser) en met Rootexplorer kan ik de map niet vinden en ook met
adb shell
mount
zie ik geen efs map :? Hoe maak ik een backup van de efs map?
Gio is nieuw/werkend en er zit 2.3.3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Ik heb nu ongeveer een weekje een Gio en ben er erg tevreden mee. Op 1 ding na. Het klepje van de SD kaart is nogal gammel. Ik krijg nu regelmatig dat die iets los komt en krijg gelijk een melding dat de SD kaart onverwachts is verwijderd. Is dat normaal bij deze telefoon of zou het klepje bij mij kapot zijn?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Ik denk dat je klepje kapot is. Ik moet echt m'n best doen om dat los te krijgen. Nu bijt ik wel nagels dus iets losprutsen is voor mij sowieso al een uitdaging :+ maar het gaat iig niet uit zichzelf open.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Bij de achterkant moest ik ook echt veel moeite doen, maar die aan de zijkant voor het sd kaartje niet. Die was zo open.
Ik heb nog even gekeken en als er geen kaartje in zit dan zit hij wel strakker dicht. Moet het sd kaartje ook echt vast zitten als hij erin zit of komt hij altijd vanzelf er een beetje uit. Als hij echt vast hoort te zitten dan is denk ik dit kaartje niet geschikt voor deze telefoon, want hij klikt gewoon niet vast.

edit:
Nevermind. Met een sleutel kon ik hem nog iets verder erin duwen en nu klikte hij wel vast. Denk dat het probleem nu ook weg is.
My bad :X

[ Voor 15% gewijzigd door drZymo op 12-08-2011 08:31 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
}:O Vind je het heel erg als ik je nu een beetje dom noem ? ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Voor mensen die Flash op hun Gio willen: Flash Player 10.1. Spelletjes werken niet maar filmpjes werken prima! (Bron: XDA Gio topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Bij mij doet Flash het niet in standaard browser of Opera mini of Opera Mobile.
Of mis ik iets?
@Dex-nl: wel bedankt voor de tip.

[ Voor 24% gewijzigd door Soldaatje op 12-08-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Soldaatje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:08:
Bij mij doet Flash het niet in standaard browser of Opera mini of Opera Mobile.
Of mis ik iets?
@Dex-nl: wel bedankt voor de tip.
Hmm raar. Net Flash van de telefoon gehaald om te testen wat het eigenlijk deed maar de filmpjes van bijvoorbeeld Dailymotion en Vimeo speelt die gewoon nog steeds af ook al heb ik geen flash geïnstalleerd. Vraag me af wat die Flash dan wel doet en in welk programma die filmpjes worden afspeelt. Heb twee videospelers geïnstalleerd ES Video Player en Rockplayer (en de standaard video players) dus waarschijnlijk speelt 1 van deze de flash filmjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik heb quick boot op mijn GIO geïnstalleerd en hier is het o.a. mee mogelijk om het toestel af t sluiten en te rebooten.

Als je kiest voor "power off" dan sluit hij je toestel ook meteen van de één op de andere seconde af en ik vraag me af of dat wel goed is.

Als je je toestel op de normale manier afsluit duurt dit toch wel enige seconden dus ik neem aan dat hij dan het een en ander afsluit.

Is het wel een goede manier om dit via b.v. quick boot te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik haal het maar weer af die flash, straks wordt mijn phone gehackt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Soldaatje schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:22:
Ik haal het maar weer af die flash, straks wordt mijn phone gehackt!
Ik ook, zit een vreemde bijsmaak aan die Flash player..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
He mensen,

Ik heb ook een probleem met mijn kompas net als mijn broertje met dezelfde gio (2.3.3). Je leest hier verschillende omschrijvingen over de problemen.

Mijn probleem is als volgt:
Ik open een kompasapp en als ik het scherm naar boven houd en ik draai naar rechts, dan draait het kompas ook naar rechts. deze zou naar links moeten draaien zodat het noorden altijd het noorden blijft.
Als ik mijn telefoon boven me houd met het scherm naar beneden, dan klopt het wel.

Het kompas draait dus gewoon de verkeerde kant op. Ook met *#0*# zie je dat de kompassensor de verkeerde kant op draait.

Hebben jullie het probleem ook zo?
Ik heb het niet geprobeerd met 2.2, ik heb meteen geupdate naar 2.3.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
maasros schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:28:
He mensen,

Ik heb ook een probleem met mijn kompas net als mijn broertje met dezelfde gio (2.3.3). Je leest hier verschillende omschrijvingen over de problemen.

Mijn probleem is als volgt:
Ik open een kompasapp en als ik het scherm naar boven houd en ik draai naar rechts, dan draait het kompas ook naar rechts. deze zou naar links moeten draaien zodat het noorden altijd het noorden blijft.
Als ik mijn telefoon boven me houd met het scherm naar beneden, dan klopt het wel.

Het kompas draait dus gewoon de verkeerde kant op. Ook met *#0*# zie je dat de kompassensor de verkeerde kant op draait.

Hebben jullie het probleem ook zo?
Ik heb het niet geprobeerd met 2.2, ik heb meteen geupdate naar 2.3.3...
Enige oplossing voorlopig: terug flashen naar 2.2.1, heb ik ook gedaan, ben er wel tevreden over.
Let op! Maak overal een backup van wat je nog nodig denkt te hebben!
Let op! Gebruik de Multi-CSC van Samfirmware.com, geen andere dan boot hij niet meer, is wel te maken door vol-down+home+on te drukken en daarna batterij erin te doen dat gaat hij in download mode en dan opnieuw te flashen maar dan de Multi-CSC!
Als je niet weet waar ik het over heb, stel dan eerst wat vragen voor je je telefoon bricked!

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 13-08-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• careltjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 10:11
ik gebruik nu al een tijdje de giopro custom rom op men gio hier heb ik helemaal geen problemen mee alleen de kompas werkt volgens mij niet (heb er nog niet naar gekeken maar las ik ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Mijn gsm is vandaag overleden, en ik ben ook aan het kijken naar een smartphone. De Gio staat mij wel aan omdat de prijs goed is, maar een paar zaken houden mij nog tegen:

- Is de videokwaliteit echt zo slecht? Of enkel als je het op je computer bekijkt ?
- Zijn nu alle problemen (behalve het kompas maar dat boeit mij niet) opgelost met de laatste update ?
- Is hij niet te klein om deftige taken te doen (ben al een beetje aan smartphone os gewend door mijn iPod Touch) ?
- Kan hij een paar apps tegelijk open houden, of loopt hij dan vast ?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
freddy0519 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:03:
- Is de videokwaliteit echt zo slecht? Of enkel als je het op je computer bekijkt ?
Geen idee.. Nog nooit gebruikt maar ik verwacht er niet van.
Zijn nu alle problemen (behalve het kompas maar dat boeit mij niet) opgelost met de laatste update ?
Bij mij wel. Ik draai nu op Android 2.3.4 maar deze is nog niet officieel uit in Nederland voor de Gio dus die zul je wel via andere manier er op moeten zetten (via ODIN)
Is hij niet te klein om deftige taken te doen (ben al een beetje aan smartphone os gewend door mijn iPod Touch) ?
Ik heb dikke vingers en ik vind het geen probleem. Touchscreen reageert heel gevoelig dus je hoeft niet met je hele vinger volledig op het scherm te drukken. Ik gebruik wel Swype (toetsenbord) want het normale samsung toetsenbordje vind ik te klein voor mijn vingers. Heb overigens wel mensen gezien die er super snel op kunnen typen met het Samsung toetsenbord.
Ik kom zelf van van een telefoon met stokje (stylus heet zoiets volgens mij) dus ik ben erg gewend om precies te klikken en nu dus met de vinger alleen en erger me totaal niet. Groter scherm is natuurlijk nooit weg.
Kan hij een paar apps tegelijk open houden, of loopt hij dan vast ?
Prima. Ligt er natuurlijk aan welke apps. 3x een navigatie app zal die traag worden. Ik gebruik het heel vaak om te switchen tussen mail app, webbrowser en een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024

- Kan hij een paar apps tegelijk open houden, of loopt hij dan vast ?
Android werkt ongeveer zo dat alles wat je gestart hebt op de achtergrond blijft werken.
Maar het systeem is zo slim dat hij kijkt welke programma's alweer een tijdje niets doen en deze zal hij dan ook afsluiten indien er weer meer geheugen noodzakelijk is voor andere programma's.
Zo heb ik begrepen en gelezen dat het zou werken dus ja je kunt meerdere app's open houden mits ze af en toe even iets doen b.v. om de bepaalde tijd checken of er mail is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Aha, daarom kan ik maar een gelimiteerd aantal browsers tegelijk open hebben, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Soldaatje schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:40:
Aha, daarom kan ik maar een gelimiteerd aantal browsers tegelijk open hebben, bedankt voor de info!
Ik geloof dat het aantal geopende browserpagina's apart gelimiteerd is (op 5?). Dit staat los van de programma's. Het aantal 'geopende' programma's is afhankelijk van het geheugengebruik zoals hiervoor wordt aangegeven.

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Goed, bedankt voor de info!

Ik ga hem dan gelijk halen als ik terug van vakantie ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Butchi schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:26:
[...]

Ik geloof dat het aantal geopende browserpagina's apart gelimiteerd is (op 5?). Dit staat los van de programma's. Het aantal 'geopende' programma's is afhankelijk van het geheugengebruik zoals hiervoor wordt aangegeven.
Nee, ik bedoel echt browsers, aparte apps.
Helaas moet dat met sommige sites, de een werkt wel de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX-nl schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:10:

Ik kom zelf van van een telefoon met stokje (stylus heet zoiets volgens mij) dus ik ben erg gewend om precies te klikken en nu dus met de vinger alleen en erger me totaal niet. Groter scherm is natuurlijk nooit weg.
je kunt altijd nog terug, deze type schermen lenen zich ook voor stokjes.
Het zijn speciale stylusen, speciaal hiervoor gefabriceerd.
Doch zijn deze niet zo nauwkeurig als een normale stylus ( groter raakvlak ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een schermafbeelding maakt van je gio? Soms maak ik er plotseling een, maar ik heb geen id hoe het nou moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
  • Laatst online: 03-06-2024
2. When you are in the specific screen which you desire to take Screenshot, Press the Back button in right bottom and hold it. While holding Back button now press Home button in the middle. You will hear a capture sound and in moment it will appear Screen captured. Save as image file

Source
http://getandroidstuff.co...ng-galaxy-s-with-no-root/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 23:25
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:55:
Weet iemand hoe je een schermafbeelding maakt van je gio? Soms maak ik er plotseling een, maar ik heb geen id hoe het nou moet...

De lock knop en de home knop tegelijk indrukken denk ik, is bij de SGS II toch zo iig.
Ik vraag me trouwens af van welk materiaal het scherm van de Gio gemaakt is,, het voelt namelijk anders aan dan het scherm van mijn SGS II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Amadeus1966 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:08:
[...]

je kunt altijd nog terug, deze type schermen lenen zich ook voor stokjes.
Het zijn speciale stylusen, speciaal hiervoor gefabriceerd.
Doch zijn deze niet zo nauwkeurig als een normale stylus ( groter raakvlak ).
:*) Niet dat ik het nodig zal hebben maar altijd leuk om te weten dat het bestaat. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX-nl schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:48:
[...]

:*) Niet dat ik het nodig zal hebben maar altijd leuk om te weten dat het bestaat. Weer wat geleerd.
Ik was het al voor mijzelf aan het overwegen en had wat rondgesnuffeld ( youtube staat er vol mee van die zelfgefabriceerde atributen ).
Ik kan namelijk met dat toetsenbordje niets worden, tenminste niet met die w-vingers van mij.
Maar heb nu het samsung toetsenbord op T9 staan en dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Vanaf nu ook bezitter van de Gio

Maar ik krijg hem niet geupdate :(

Ik heb nu de 2.2.1
En via Kies (2.02) zegt hij dat deze apparaatversie niet kan worden bijgewerkt
PDA:KC4 / PHONE:K89/CSC:KC1 (LUX) (LUX -> raar, ik woon in België ?)

Computer is verbonden op internet, en zowel op mijn vaste pc als laptop zegt hij hetzelfde. Nochtans had ik mijn vader zijn Galaxy S mooi kunnen updaten met de laptop. Er is toch al een update vrij ?

[ Voor 84% gewijzigd door freddy0519 op 16-08-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thermal Ja klopt bedankt! Maar ik stelde de vraag omdat ik soms heb dat de home toets niet meer goed werkt (als ik er op druk, dan maakt de gio een schermafbeelding, ipv naar home te gaan).
Het "verdwijnt" weer als ik de home toets en de lock toets tegelijk inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Amadeus1966 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:50:
[...]

Ik was het al voor mijzelf aan het overwegen en had wat rondgesnuffeld ( youtube staat er vol mee van die zelfgefabriceerde atributen ).
Ik kan namelijk met dat toetsenbordje niets worden, tenminste niet met die w-vingers van mij.
Maar heb nu het samsung toetsenbord op T9 staan en dat bevalt prima.
Waarom gebruik je geen Swype dan? Dan heb je ook geen last meer van het te dikke-vingers / meerdere-knoppen-tegelijkertijd-indrukken effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05
Swiftkey x is echt een aanrader, typt goed, verschillende lay-outs veel opties om je te helpen met auto correct.
Je kunt de beta gebruiken als test voordat je het origineel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Mijn eerste post hier omdat er mensen zijn die wat problemen hebben met de firmware en nadien de Swype NL erop te krijgen, hieronder een uitleg.

Heb de galaxy gio gingerbread 2.3.4 in combinatie met ODIN erop gezet.
Via samfirmware deze "S5660XXKQ6 ##" firmware gedownload en de stappen gevolgd zoals daar omschreven
Werkt goed en ook de Swype heb ik er nadien opgezet. De nederlandse uitvoering.
Om swype te laten werken moet je eerst de telefoon rooten.
Via update.zip de telefoon geroot.
Daarna Titanium Back-up geinstalleerd en via de Batch-button het gedeelte van Swype erafgegooid. ( let op !! allemaal systemfiles )
Opnieuw opgestart en de Swype Beta gedwonload (beta.swype.com)
Daarna een kwestie van installeren en klaar.
Hopelijk een beetje duidelijk. ;) :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
@jos40

hartelijk bedankt , heb ik weer lekker NL swype erop staan.

Weet iemand toevallig of je het geluid kan afzetten wanneer de Gio opstart ?
Dit is best wel irritant als deze vol volume zit te jengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
_Thermal_ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:37:
Weet iemand toevallig of je het geluid kan afzetten wanneer de Gio opstart ?
Hiervoor zijn twee methodes:
1) Je kunt het volume voor "systeem geluiden" op 0 zetten. Maar dan hoor je ook geen geluid bij andere "systeem gebeurtenissen".
2) Je kunt het geluidsbestand /system/etc/poweron.ogg dat afgespeeld wordt bij het opstarten van je Gio vervangen door een stille versie die geen geluid maakt. Een stille versie van poweron.ogg en een een korte beschrijving van hoe je dit bestand op je Gio krijgt zit in het volgende bestand: galaxy_gio_poweron_silent.zip.
Voor het vervangen van poweron.ogg heb je wel root access nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Sinds een dag of twee heb ik een vreemd probleem met m'n Gio: volledig opgeladen is hij met 12 uur standby (scherm geen seconde aan gehad) door z'n batterij heen.
Via Instellingen - Over dit toestel - Batterijgebruik zie ik 50% voor rekening van Telefoon standby en de andere 50% door Mobiel standby.
Even meten met een voltmeter leerde dat de batterij 3,45 V aan spanning nog had, ipv de 4,20 V bij volle lading. (3,70 V is de specificatie van de accu)
Het lijkt me dus logisch aan te nemen dat de batterij inderdaad door zijn lading heen is.

Heeft iemand van jullie een idee waardoor de telefoon sinds kort zoveel energie gebruikt in standby mode?

Nog wat verdere gegevens: Telefoonnetwerk staat ingesteld om geen 3G te gebruiken om energie te besparen. Als 3G staat ingeschakeld is geen verandering merkbaar.
Eerst had ik SEBKQ1 2.3.4 op staan. Na terug te zijn gegaan naar XENKP1 2.3.3 blijft het fenomeen bestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door -j-k- op 17-08-2011 12:50 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook de poweron.ogg verwijderen ( of verplaatsen naar elders ).
Ook kun je op deze wijze je eigen ( systeem ) geluiden maken.
Je toestel moet hiervoor geroot zijn en je moet schrijfrechten hebben.
Voor deze rechten gebruik ik "Mount System dir"
Voor het bewerken of omzetten van geluidsbestanden naar het .ogg formaat
gebruik ik "Audacity".

Even terugkomen op Swype, nee niet mijn ding.
Heb er even mee geoefend, maar nee.
Op de voorgangers had ik niets anders ( behalve de Artemis / P 3300.).
Ik denk meer dat het gemakzucht is dan de wil om iets nieuws aan te leren.
Maar ik waardeer de adviezen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom het zolang duurt voordat ik via Kies de firmware van mijn Gio kan updatennaar Gingerbread. Ik heb nu KC5/PHONE:KB9/CSC:KC3 (TPH), dus Froyo. Tot op heden geeft Kies aan dat er geen update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Misschien is ie weer offline gehaald ivm kompasbug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de Gio spontaan rebootte. Leuk als dat 's nachts gebeurt op je nachtkastje, met zo'n luid boot-riedeltje...
Meer mensen met dit probleem?

Absurd dat dat kompasprobleem niet gepatcht wordt: verschillende sterrenhemel- en satelliet-apps werken niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
Hartelijk bedankt CornelisJ en Amadeus1966 , geen geluid meer bij het opstarten. Zalig is dat.

Ik zat te kijken in system/media voor een geluidsbestand maar het was in /system/etc/.

Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik wil mijn opstart geluid ook verwijderen maar ik heb een probleem met de onderstaande stap 3:

1) You need root access to your Galaxy (phone needs to be rooted, and Superuser needs to be
installed)
2) You need ES File Explorer, and in this app you need to enable root explorer option
3) In root area of your phone, browse to /system/etc
4) In this folder delete or rename poweron.ogg
5) Folder silent in this archive contains a silent version of poweron.ogg.
Copy poweron.ogg from folder silent to the SDCard on your phone.
6) Use ES File Explorer to copy the silent poweron.ogg from the SDcard to /system/etc

Next time you boot your phone there will be silence.

Als ik ES File Explorer open zie ik alleen de bestanden op de sdcard maar niet die op mijn mobiel en ik heb "root verkenner" en "Mount bestands systeem" wel aangevinkt en ES File Explorer heeft ook "Superuser rechten" .

Ik denk dat het hem zit in de instellingen bij " home directory" want daar staat nu /sdcard maar daar moet natuurlijk mijn mobiel staan maar wat zet ik daar dan neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
bruce the boss schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:35:
Als ik ES File Explorer open zie ik alleen de bestanden op de sdcard maar niet die op mijn mobiel en ik heb "root verkenner" en "Mount bestands systeem" wel aangevinkt en ES File Explorer heeft ook "Superuser rechten" .

Ik denk dat het hem zit in de instellingen bij " home directory" want daar staat nu /sdcard maar daar moet natuurlijk mijn mobiel staan maar wat zet ik daar dan neer?
Als je in ES File explorer zit, zie je net boven je bestanden een balk met 6 icoontjes (als je die niet ziet, klik dan op het spreekbubbeltje met het blauwe vierkant er in op dezelfde balk waar nu /sdcard/ staat). In die balk klik je op het meest linkse icoontje (icoon lijkt op een sd kaart). Dan gaat die bij mij naar de root directory (root directory is /).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 23:54
freddy0519 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:01:
Vanaf nu ook bezitter van de Gio

Maar ik krijg hem niet geupdate :(

Ik heb nu de 2.2.1
En via Kies (2.02) zegt hij dat deze apparaatversie niet kan worden bijgewerkt
PDA:KC4 / PHONE:K89/CSC:KC1 (LUX) (LUX -> raar, ik woon in België ?)

Computer is verbonden op internet, en zowel op mijn vaste pc als laptop zegt hij hetzelfde. Nochtans had ik mijn vader zijn Galaxy S mooi kunnen updaten met de laptop. Er is toch al een update vrij ?
Zit met hetzelfde probleem.. Heb de Gio een week nu en hij vindt inderdaad geen firmware updates.

Maakt Samsung een verschillende firmware specifiek voor België :?

Wel raar dat op de Belgische support pagina van de Gio de handleiding enkel kan gedownload worden voor Gingerbread.. 8)7

Niet dat ik enige problemen ondervind bij 2.2.1 dus blijf voorlopig bij deze firmware :) (heb toch geen andere keuze :*) )

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carreon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:29:
[...]

Zit met hetzelfde probleem.. Heb de Gio een week nu en hij vindt inderdaad geen firmware updates.

Maakt Samsung een verschillende firmware specifiek voor België :?

Wel raar dat op de Belgische support pagina van de Gio de handleiding enkel kan gedownload worden voor Gingerbread.. 8)7

Niet dat ik enige problemen ondervind bij 2.2.1 dus blijf voorlopig bij deze firmware :) (heb toch geen andere keuze :*) )
Ik woon in Nederland en ik heb hetzelfde probleem. Dus aan het land kan het niet liggen denk ik.
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.