Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat is precies het voordeel van Swiftkeys boven Swype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vind swifykeyx fijner werken dan swype, maar vooral is het fijn omdat je nederlandse woordenvoorspelling hebt die je niet hebt met zo'n baltische firmware.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:12
CornelisJ schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:26:
[...]

Als je Wifi (en bluetooth en GPS) uitzet en je de telefoon de hele tijd in standby laat staan gaat de batterij inderdaad wel wat langer mee dan 2 dagen...
Zet alleen 3G aan als ik het nodig heb en het zelfde geld voor GPS en WiFi
Als ik het niet meer gebruik zet ik het uiteraard uit, dit scheelt 1 dag accu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor de mensen met Vodafone prepaid-sim. De 250MB gratis datategoed is reeds geactiveerd vanaf de eerste keer activeren van de sim. Het is verder niet zichtbaar en als ik het uit de mail goed begrepen heb 9 maanden houdbaar vanaf activatiedatum, bij mij wel tenminste.

Als het tegoed op is krijg je een SMS. Dit alles met dank aan de VF-helpdesk. Handige Android-app om je 3G-verbruik bij te houden is: Traffic Statistics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel 2 vraagjes:

Ik moet mijn e-mail 1 voor 1 verwijderen omdat ik niet een paar items kan selecteren. Dit zou toch wel moeten kunnen? Hoe dan?

En ten tweede, als ik mijn Gio aansluit op mijn laptop via usb laadt hij altijd op, kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb mijn Gio geflasht:

Met Kies naar 2.3.3
Toen met Odin naar 2.3.4
Toen via Kies naar 2.3.4 KQ6
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1zqspxx.jpg

Toen geroot, Swype beta erop gezet.

Ik ben het eens met de voorgaande gebruikers 2.3.4 is echt een aanrader, beter, sneller enzovoort.
Daarbij wordt 2.3.5 alleen een update met NFC waar de Gio dus niks aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

objectief2 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:41:
Voor de mensen met Vodafone prepaid-sim. De 250MB gratis datategoed is reeds geactiveerd vanaf de eerste keer activeren van de sim. Het is verder niet zichtbaar en als ik het uit de mail goed begrepen heb 9 maanden houdbaar vanaf activatiedatum, bij mij wel tenminste.

Als het tegoed op is krijg je een SMS. Dit alles met dank aan de VF-helpdesk. Handige Android-app om je 3G-verbruik bij te houden is: Traffic Statistics :)
oh... ik wist dat niet.. ik heb 't handmatig geactiveerd, en koste me dus 10 euro.. :s....

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hmmm, het updaten via Odin lukt niet erg...
Hij blijft hangen op 'mbib download'.
Vreemd. :?

Edit:
Ik zie nu alleen nog maar 'telefoon+uitroepteken+computer'-icoontjes, en verder doet 'ie helemaal niks meer. ;(

[ Voor 39% gewijzigd door Marco op 31-07-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Soldaatje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:07:

Met Kies naar 2.3.3
Toen met Odin naar 2.3.4
[afbeelding]

Ik ben het eens met de voorgaande gebruikers 2.3.4 is echt een aanrader, beter, sneller enzovoort.
Heb het zelfde gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/68126/CKO9H8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Die XXXKQ6 wordt mij bij niet aangeboden via Kies (op geen van mijn 2 Gios).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Welke versies staan er nu op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

2.3.4 KQ3

Bij 1 Gio valt steeds de Wi-Fi weg, alleen wi-fi uit en aan zetten helpt dan. Dat was onder 2.2.1, en onder 2.3.4 nog steeds. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Gebeurt erg onregelmatig.

[ Voor 91% gewijzigd door VonFoX op 31-07-2011 13:16 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Vreemd...misschien Kies 2.02 downloaden?
Met Wifi misschien ander kanaal instellen op je router?

[ Voor 41% gewijzigd door Soldaatje op 31-07-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Soldaatje schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:30:
Vreemd...misschien Kies 2.02 downloaden?
Met Wifi misschien ander kanaal instellen op je router?
Zeker vreemd, ik kreeg gewoon een melding voor nieuwe firmware

[Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/68147/Q8RNLImG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kies 2.0.2 is geinstallerd; kanaal ook al veranderd. De andere Gio houdt wel zijn verbinding.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Updates en -grades lijken in batches te gaan, vanmorgen meldde Kies dat er een update is, meteen gevolgd door de boodschap dat mijn (simlockvrije) Gio een nieuwe versie beschikbaar heeft. Die ging dan van PDA:KC4 / PHONE:KB9 / CSC:KC1 (XEN) naar PDA:KPK / PHONE:KPA / CSC:KP1 (XEN).
Nu ben ik de afgelopen week twee keer tegen een onverwachte uitschakeling aangelopen, wat niet meer is voorgekomen sinds ik packet data uitschakel als er WiFi is. Drie dagen is te kort om te zeggen dat 'het' is opgelost door die workaround, toch maar de upgrade aangeslingerd. Na een kwartier een herstart en versie 2.3.3 stond er op. (GINGERBREAD.XXKPK) Ik wacht af of de mogelijke fout weer optreed, nu eerst weer m'n (20 characters random) Gmail password weer opsnorren :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Op XDA staat een artikel hoe je de unlock code van de GIO kunt uitvogelen. Ik kan het nog niet proberen omdat die van mij ter reparatie bij Samsung ligt maar het lijkt te werken: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Onverwachte uitschakelingen zijn hier met 2.3.4 niet meer gebeurd.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:57
Heb de update van kies 1 aug er op gezet.
android versie 2.3.3
gingerbread.xxkpk !!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes
Flodder11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:57
Het enige probleempje wat ik had was dat ie het wachtwoord van gmail kwijt was.
Voor de rest ziet het er allemaal prima uit.
En inderdaad is äutomatisch draaien toegevoegd bij de kopnaaronderschuifbalk.

Groetjes
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Toch blijft het raar dat je KIES zelf moet updaten. Ik had nog steeds last van uitvallers met 2.3.3, daarom via Odin 2.3.4 geinstalleerd; en nu geen uitvallers meer!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
DeBolle schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:58:
Updates en -grades lijken in batches te gaan, vanmorgen meldde Kies dat er een update is, meteen gevolgd door de boodschap dat mijn (simlockvrije) Gio een nieuwe versie beschikbaar heeft. Die ging dan van PDA:KC4 / PHONE:KB9 / CSC:KC1 (XEN) naar PDA:KPK / PHONE:KPA / CSC:KP1 (XEN).
Nu ben ik de afgelopen week twee keer tegen een onverwachte uitschakeling aangelopen, wat niet meer is voorgekomen sinds ik packet data uitschakel als er WiFi is. Drie dagen is te kort om te zeggen dat 'het' is opgelost door die workaround, toch maar de upgrade aangeslingerd. Na een kwartier een herstart en versie 2.3.3 stond er op. (GINGERBREAD.XXKPK) Ik wacht af of de mogelijke fout weer optreed, nu eerst weer m'n (20 characters random) Gmail password weer opsnorren :)
Niet te geloven... Ik heb hem ook zojuist binnen :)
Bij mij moest ik ook ff wachtwoord opnieuw invoeren. Op zich niet zo raar.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook binnen, alleen als ik hem ga updaten via de allernieuwste Kies zegt hij nadat ik op firmware upgraden klik dat er geen apparaat meer is aangesloten. En daarna loopt Kies ook nog is vast... Dit nu al 3x achter elkaar. Iemand die kan helpen?

Edit:

Na het 3x geprobeerd te hebben op een 64-bits windows 7 u geprobeerd op een 32-bits windows 7 en ja hoor in 1x gelukt, zal daar wel aan hebben gelegen, had daar met mijn vorige telefoon ook last van! Nu ook Gingerbread 2.2.3... maar wat is nu echt een verandering t.o.v. Froyo?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Niemand anders wifi problemen? Dat je wifi uit en aan moet zetten voordat het weer werkt ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Vandaag was het toestel even traag maar na een reboot deed hij het weer als een zonnetje.
Wifi heb ik geen problemen mee.

De batterijduur is er niet op vooruit gegaan denk ik.
Wifi 24/7 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:17:
Na het 3x geprobeerd te hebben op een 64-bits windows 7 u geprobeerd op een 32-bits windows 7 en ja hoor in 1x gelukt, zal daar wel aan hebben gelegen, had daar met mijn vorige telefoon ook last van! Nu ook Gingerbread 2.2.3... maar wat is nu echt een verandering t.o.v. Froyo?
Hahaha.. dat is echt grappig.. ik stond voor het updaten met de kabel in m'n handen.. hmmm.. netbook (32-bit).. of PC (64-bit).... hmmmmm.. ach, laat ik voor de zekerheid maar 32-bit doen.

Goede keus geweest dus :P Vast helderziend :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:17:
Na het 3x geprobeerd te hebben op een 64-bits windows 7 u geprobeerd op een 32-bits windows 7 en ja hoor in 1x gelukt, zal daar wel aan hebben gelegen, had daar met mijn vorige telefoon ook last van!
Mijn laptop heeft W7-64 en de procedure ging daarop moeiteloos op de wijze zoals ik hierboven beschreef: Kies zowel als de Gio gaven geen problemen. YMMV ...

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb ook gewoon geflasht met win7 64 bit, zowel met Kies als Odin, nog geen bricked phone!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb nu met 2.3.4 dat na het selecteren van een bestaand SMS-gesprek het toetsenbord niet verschijnt.
Ook niet na het tappen in het tekstveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06
Hallo,

ik heb zojuist mijn Gio, dmv Kies, een update gegeven naar 2.3.3 en dat lijkt te zijn goed gegaan maar nu blijkt dat ik geen contact meer kan maken tussen de Gio en mijn computer ....

Zodra ik de GSM op mijn computer aansluit ziet hij hem niet en als ik bij "telefoonopties kijk" zie ik bij "dataverbindingstand" ook staan dat deze is uitgeschakeld.

Ik heb overal gezocht maar ik krijg niet gevonden waar ik deze weer kan aanzetten :(

Wie kan me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Heb je de driver via Kies geïnstalleerd, en je telefoon herstart?

[ Voor 82% gewijzigd door Soldaatje op 02-08-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Zodra ik de GSM op mijn computer aansluit ziet hij hem niet en als ik bij "telefoonopties kijk" zie ik bij "dataverbindingstand" ook staan dat deze is uitgeschakeld.
Het bovenstaande heeft niets met mijn probleem te maken zie ik ..... 8)

Mijn computer ziet de GSM opeens niet meer en ik krijg ook niet de optie, op mijn GSM, om deze aan te melden":

How to mount your SD Card and Useful SD Card folders
1. Plug your phone into your PC
2. Pull down the notification bar on your phone
3. Click on USB connected
4. Click on mount to mount your SD card
5. You will see a new removable storage drive on your PC

[ Voor 35% gewijzigd door bruce the boss op 02-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bruce the boss schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:50:
Zodra ik de GSM op mijn computer aansluit ziet hij hem niet
Open meldingenscherm (door je vinger van bovenkant van scherm naar beneden te bewegen), en klik op "USB opslag activeren" of iets dergelijks. De exacte tekst is anders, maar kan ik nu niet checken omdat ik geen USB kabel bij de hand heb.
als ik bij "telefoonopties kijk" zie ik bij "dataverbindingstand" ook staan dat deze is uitgeschakeld.
Ga naar Instellingen => Draadloos en netwerken => Mobiele netwerken, en schakel het vinkje voor "Pakketgegevens gebruiken (dataverbinding inschakelen)" in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Open meldingenscherm (door je vinger van bovenkant van scherm naar beneden te bewegen), en klik op "USB opslag activeren" of iets dergelijks. De exacte tekst is anders, maar kan ik nu niet checken omdat ik geen USB kabel bij de hand heb.
Dat is nu juist het probleem dat ik, USB activeren, dus niet krijg zodra ik mij GSM aansluit op de computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
bruce the boss schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:22:
[...]
Dat is nu juist het probleem dat ik, USB activeren, dus niet krijg zodra ik mij GSM aansluit op de computer!
Lijkt op een USB detectie probleem. Wordt de Gio ook niet herkend als je hem op een andere PC aansluit? En kijk ook eens of het probleem blijft na rebooten van je PC. Dat kan soms USB detectie problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Haal je SD kaart er eens uit?
Of unmounten in menu.
Kan niet tegelijk usb en SD.

[ Voor 16% gewijzigd door Soldaatje op 02-08-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Soldaatje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:37:
Haal je SD kaart er eens uit?
Of unmounten in menu.
Kan niet tegelijk usb en SD.
Na het verwijderen van de sd-card en het opnieuw plaatsen gaat het opeens wel dus het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Hallo,
Hier wat van mijn ervaringen met de Gio (simlock free, sim only abon).
Ruim een maand geleden Gio gekocht om wat ervaring op te doen met een smartphone met Android. Leuk apparaatje. Alleen het scherm is soms overgevoelig en soms ‘ondergevoelig’. Om iets te typen is het niks. Dit ook door het kleine toetsenbord of te dikke vingers.
Ruim een week geleden meldde Kies dat er een firmware update beschikbaar is (van PDA:KC4, Phone:KB9, CSC:KC1(XEN) naar KPE, KPA en KP1(XEN)). Echter met mijn Win7 (32bit) systeem lukte het niet om de update uit te voeren. Na het downloaden van de firmware kreeg ik de melding dat het apparaat niet herkend wordt?? Ook niet na allerlei dingen geprobeerd te hebben.
Gelukkig is er een servicecenter in de buurt. Daar werd mij verteld dat er geen update beschikbaar is. (Z'n antwoord verwacht je van een helpdesk maar niet van een techneut.) Ik moest nog maar eens terugkomen!
Ondertussen was de updatemededeling verdwenen in Kies. Ik ging er van uit dat er een foutje zat in de update of het updatemechanisme en dat daarom de update was teruggehaald. Afwachten dus maar weer (ik kende deze thread nog niet). Vooralsnog wilde ik niet met Odin aan de slag.
Eergisteren kreeg ik weer de mededeling in Kies dat er nieuwe firmware beschikbaar was (KPK, KPA en KP1(XEN)). Dus weer proberen te updaten. Tevergeefs. Toch maar eens proberen met een andere computer (WinXP). En warempel ik rolde zo door de update heen. Wel gaf na deze update Kies (WinXP) de mededeling dat het apparaat niet bijgewerkt kan worden en dat voor de CSC de KPK(XEN) in het apparaat zit. Maar gelukkig in Kies (Win7) kwam de standaard melding dat dit de nieuwste firmware is (KPK, KPA en KP1(XEN). Beetje verwarrend en dus nou maar hopen dat het volgende keer (weer) goed gaat. Ik heb nu dus Android 2.3.3 op mijn Gio.
Het mooie van de update via Kies was dat al mijn instellingen en apps in stand blijven (alleen opnieuw aanmelden bij gmail). Alles lijkt te werken. Maar ik constateer vooralsnog niet veel verandering (schermgevoeligheid lijkt hetzelfde). Ik had wel gehoopt dat het inschakelen van wifi-thetering wat beter zou gaan (vaak is een aan/uitschakelen van het gehele apparaat nodig om het werkend te krijgen). Ik heb nog een vraagje: Bij een update met Odin blijven dan ook alle instellingen en apps aanwezig? Overigens werd ik gewaarschuwd dat als het Samsung service centrum een update uitvoert alle info/instellingen en dergelijke verloren gaan (echt klantvriendelijk).
Sorry dat het verhaal wat lang werd.
Butch

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Die instellingen kan je wissen en dat wordt op sommige pagina's ook aangeraden, maar let op! dan verlies je dus wel al je apps, sms, contactpersonen enz, Toch heb ik het gedaan omdat ze zeiden dat het beter was en omdat hij dan sneller wordt ofzo...
Maar ja, had gelukkig wel wat backups liggen.
Ook iets over een cache folder legen, kan iemand daar het nut van uitleggen?

[ Voor 13% gewijzigd door Soldaatje op 02-08-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Butchi schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:27:
Bij een update met Odin blijven dan ook alle instellingen en apps aanwezig? Overigens werd ik gewaarschuwd dat als het Samsung service centrum een update uitvoert alle info/instellingen en dergelijke verloren gaan (echt klantvriendelijk).
Mijn ervaring is dat bij een update met Odin ook alle instellingen en apps bewaard blijven. In feite zie ik geen verschil tussen een update met Kies en een update met Odin. Alleen wordt in tutorials waarin een firmware update met Odin wordt beschreven vaak aangeraden om de cache partitie te wissen en een wipe data/factory reset uit te voeren. Als je dat doet dan ben je wel al je apps en instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Vraag met Android dit geval eigenlijk.. hoe unlock je de telefoon? Ik heb de officiele vodafone unlock codes gekregen van ze.. op de site was het imei nummer al niet te vinden,.. dus ik heb ze gevraagd hoe dit te doen. Nu met de helpmail erbij, kan ik ze nog niet unlocken.. in welk scherm exact moet ik dit nu doen? Ik voel me een beetje simpel worden...

(dus dit is legaal unlocken :) )

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 02-08-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik mij ook een "goedkope" Android gsm wil aanschaffen, maar die problemen houden mij tegen.

Maar als ik nu goed heb opgelet, blijken de meeste problemen verholpen met de laatste versie van Android te installeren ? Schiet mij niet dood als ik er volledig naast zit :p

Overigens is het een mooi toestel, of moet ik maar wachten op een ander budgetvriendelijke Android gsm ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mijn vrouw heeft sinds kort ook een Gio welke ik geupdate heb naar 2.3.4 (niet via KIES, die gaf dat er geen update was). Alles werkt goed en zonder problemen. Ze heeft nog geen data abbo en gebruikt nu de wifi thuis wat ook geen problemen geeft.

Nu blijkt dat de wifi uitgaat als de telefoon standby gaat, dit geeft de telefoon ook aan. Maar ik kan nergens een knop vinden om dit te veranderen zodat wifi altijd aanstaat. Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 20-08 20:32
jordyhoutman schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:19:
Vraag met Android dit geval eigenlijk.. hoe unlock je de telefoon? Ik heb de officiele vodafone unlock codes gekregen van ze.. op de site was het imei nummer al niet te vinden,.. dus ik heb ze gevraagd hoe dit te doen. Nu met de helpmail erbij, kan ik ze nog niet unlocken.. in welk scherm exact moet ik dit nu doen? Ik voel me een beetje simpel worden...

(dus dit is legaal unlocken :) )
Om je telefoon te unlocken moet je een simkaart in je telefoon doen welke niet zou moeten werken. De telefoon vraagt dan om een unlockcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
  • Laatst online: 03-06-2024
Marco schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:49:
Ik heb nu met 2.3.4 dat na het selecteren van een bestaand SMS-gesprek het toetsenbord niet verschijnt.
Ook niet na het tappen in het tekstveld.
Even double tappen op "Geef hier het bericht in" (moet wel snel tappen)
Ik had dit probleem alleen met oude berichten voor ik had geflashd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik overweeg om de Galaxy gio met vodafone prepaid te kopen, maar na al de firmware problemen hier twijfel ik er toch aan!

Is het firmware gedeelte zo onbetrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Je hoort vaak alleen de negatieve berichten.... Staar je daar niet blind op. Ik heb het ding naar volledige tevredenheid. Ik heb hem tot nu toe in 2 maanden tijd 2 keer 'uit' in m'n broekzak gehad waarbij het goed mogelijk is dat dit is gekomen doordat hij klem heeft gezeten. Ik gebruik WLAN vrij intensief (zowel client als tethering hotspot) en heb daar bij het actieve gebruik ervan nog nooit problemen mee gehad. GPS werkt ook prima. maw: ik zou hem zo weer kopen als deze stuk zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart12345
Dat is ook zo inderdaad, als alles oké is hoor je het (vaak) niet.

Na enkele reviews te lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat de Galaxy Gio veel waar bied voor zijn geld.
Hiervoor heb ik een Blackberry curve gehad, maar ik kon niet goed wennen aan het besturingsysteem van BB.
Android lijkt mij meer ''vrij'', vandaar dat ik met dit model Android wil gaan uitproberen.

Maar goed, het lijkt er vooral op dat mensen met vodafone prepaid problemen hebben de nieuwste android versie erop te knallen. Dit vind ik toch wel een kleine tegenhouder om hem te kopen. Zou fijn zijn als iemand me kan overtuigen hierover haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart12345 op 03-08-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Met samfirmware.com en ODIN heb je binnen 5 minuten 2.3.4 erop, nieuwer dan de 2.3.3 van Kies
@maniak: staat in de geavanceerde Wifi instellingen; veranderen naar altijd aan.

[ Voor 30% gewijzigd door VonFoX op 03-08-2011 08:00 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

maniak schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:57:
[...]

Om je telefoon te unlocken moet je een simkaart in je telefoon doen welke niet zou moeten werken. De telefoon vraagt dan om een unlockcode.
Precies...maar dat lukte niet echt...ook vertelde de email mij de optie dat scherm te skippen en het in het homescherm te doen. Neem aan dit in het bel-pad is.

Zijn twee unlockcodes en twee uitgebreide unlockcodes met daarin denk ik dw provider/regiocode oid.
Vind hetniet zo makkelijk als mn oude non-smartphone O+

[ Voor 18% gewijzigd door gitaarwerk op 03-08-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
VonFoX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:26:
Niemand anders wifi problemen? Dat je wifi uit en aan moet zetten voordat het weer werkt ?
Heb ik ook, mede daarom heb ik de telefoon ter reparatie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Toin schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

Heb ik ook, mede daarom heb ik de telefoon ter reparatie aangeboden.
En is daar iets aan gedaan? Ben benieuwd.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:26:
Nee hoor, werkt hier gewoon naar behoren met 2.3.4

[ Voor 46% gewijzigd door Albert020 op 03-08-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Gisterenavond trouwens 5 uur lang muziek gedraaid via tethering hotspot. Ding gaf geen krimp en de muziek ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zolang ik binnen wifi bereik ben is het goed, maar als ik regelmatig buiten en binnen bereik kom, soms problemen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47
Korvaag schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:30:
Je hoort vaak alleen de negatieve berichten.... Staar je daar niet blind op.
Dat blijft altijd het nadeel van dit soort fora. Er staan eigenlijk alleen problemen of klachten vermeld. Als het gewoon goed werkt zijn er weinig mensen die dat melden. Tevens volgt daar dan ook vaak geen discussie op, waardoor die positieve berichten ook niet opvallen.

In ieder geval is dit een telefoon waar je bijna geen miskoop aan kan hebben. Het biedt eigenlijk alles wat je van een smartphone mag verwachten en dat voor een erg lage prijs. Je krijgt nu zelfs 20 euro cashback van Samsung (zie http://www.samsung.com/nl...3_cashbackgalaxy_20110719), waardoor het totaal op zo'n 150 euro uitkomt. Een koopje. (Heb hem dan ook zelf gisteren besteld :+ )

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kompas probleem
Zijn er meerdere mensen die een probleem hebben met de kompas functie? Mijn problemen zijn namelijk begonnen na dat ik de Gingerbread firmware erop had gezet via het programma Kies, onder de oude firmware versie (Froyo) werkte alles wel naar behoren.
Ik vraag dit namelijk omdat ik mijn sterrenkundige software niet meer kan gebruiken omdat het kompas steeds naar het westen wijst. En ja ik heb het kalibreren op verschillende manieren uitgevoerd. Maar niets help. Wie heeft er de zelfde ervaringen. Als ik contact op neem met Samsung dan krijg ik steeds de zelfde voor geprogrammeerde antwoorden terug, en nemen ze niet de moeite om het probleem aan de makers van de firmware voor te leggen zodat er naar een oplossing gezocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, mijn kompas is ook de weg kwijt. Kalibreren helpt niet.
En dit is op 2 Gio's (allebei 2.3.4).

Ik merkte het door Google night sky dat niet klopt.

[ Voor 45% gewijzigd door VonFoX op 03-08-2011 12:36 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:12
Soldaatje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:07:

Met Kies naar 2.3.3
Toen met Odin naar 2.3.4
[afbeelding]

Hoe heb jij 2.3.4 geroot als ik vragen mag? want mij lukt het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Een zip bestandje downloaden, op SD zetten, 'home'+'aan zetten', 'update package van sd' kiezen.
En je hebt root.

Volgens deze guide: http://www.addictivetips....samsung-galaxy-gio-s5660/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Soldaatje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:43:
Een zip bestandje downloaden, op SD zetten, 'home'+'aan zetten', 'update package van sd' kiezen.
En je hebt root.

Volgens deze guide: http://www.addictivetips....samsung-galaxy-gio-s5660/
Heel erg bedankt, nu kan ik met titanium backup weer alles terug zetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep
Ik kan deze programma's Google Sky Map, Satelite AR, Space junk, Meteor Shower, Smart compass en Flybys niet meer gebruiken. En dat vindt ik heel erg vervelend. Ik kan er voor kiezen om via SamFirmware de oude Froyo er op te zetten maar dan vervalt de garantie. Nu heb ik het al zeven keer voorgelegd bij Samsung maar ze willen het maar niet op pakken. Nu rest mij niets anders dan een klacht te schrijven naar het hoofdkantoor van Samsung. Wie weet doen ze er dan wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
En je hebt root.
Wat bedoel je met " 'home'+'aan zetten' ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
bruce the boss schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:50:
[...]

Wat bedoel je met " 'home'+'aan zetten' ? :|
Home knop(knopje in het midden) en het aan/uit knopje ingedrukt houden om in de recovery te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Oceanview schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:51:
[...]

Home knop(knopje in het midden) en het aan/uit knopje ingedrukt houden om in de recovery te komen.
Als ik dat doe dan krijg ik of een schermpje met recent geopende apps of het scherm om de mobiel uit te zetten ....... doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
bruce the boss schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Als ik dat doe dan krijg ik of een schermpje met recent geopende apps of het scherm om de mobiel uit te zetten ....... doe ik iets verkeerd?
Je moet je toestel helemaal uit doen en dan pas doen wat ik hierboven zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Oceanview schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Je moet je toestel helemaal uit doen en dan pas doen wat ik hierboven zei.
:) weer iets geleerd!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:49:
Yep
Ik kan deze programma's Google Sky Map, Satelite AR, Space junk, Meteor Shower, Smart compass en Flybys niet meer gebruiken. En dat vindt ik heel erg vervelend. Ik kan er voor kiezen om via SamFirmware de oude Froyo er op te zetten maar dan vervalt de garantie. Nu heb ik het al zeven keer voorgelegd bij Samsung maar ze willen het maar niet op pakken. Nu rest mij niets anders dan een klacht te schrijven naar het hoofdkantoor van Samsung. Wie weet doen ze er dan wel wat mee.
Als ik / wij iets moeten mailen bij Samsung, maak dan maar een tekst; ga ik het ook aanmelden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
VonFoX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:35:
Ja, mijn kompas is ook de weg kwijt. Kalibreren helpt niet.
En dit is op 2 Gio's (allebei 2.3.4).

Ik merkte het door Google night sky dat niet klopt.
Bij mij doet hij het gewoon nog, hij beweegt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, hij beweegt, maar het noorden is niet waar het Gio kompas zegt waar het moet zijn.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:30:
[...]

Als ik / wij iets moeten mailen bij Samsung, maak dan maar een tekst; ga ik het ook aanmelden.
Nu je kan het proberen maar ik geef je weinig kans dat ze je serieus nemen, want ze leiden namelijk aan tunnel visie. Ik heb al minstens zeven keer het probleem uit gelegd en gevraagd of ze het willen voorleggen aan de maker(s) van de firmware maar helaas je krijgt steeds de zelfde antwoorden terug. De antwoorden waren bijvoorbeeld, het toestel is stuk, de programma's waren niet goed, een harde reset uitvoeren en ga zo maar door.
Hieronder de laatste mail die ik schreef naar samsung en dat laat toch niets te wensen over, hoe duidelijker kan je het nog uitleggen. Ik weet het niet meer! Maar er gaat wel een klacht naar het hoofdkantoor, want ze zijn nog niet van mij af.
Hallo
Ik ben op maandag ochtend 1 augustus gebeld door Samsung in verband met mijn kompas probleem, dat er een nieuwe firmware update klaar staat en dat dat misschien het probleem met de kompas functie oplost. Helaas nadat ik de nieuwe firmware had geïnstalleerd was het probleem er nog steeds en zijn mijn sterrenkundige programma's nog steeds onbruikbaar. Ik kreeg net een email (2 augustus) van Ward Witte dat ik het maar aan de makers van de app moet vragen. Nu dit antwoord is al eens gegeven op 25-07 door Ward Witte en raakt kant nog wal. Er is namelijk niets mis met de programma's. Hieronder beschrijf ik het probleem nogmaals dat ik heb.

Mijn kompas functie van de Samsung Gio werkt niet meer na de firmware update (Gingerbread 2.3.3). Als ik de kompas functie gebruik voor mijn sterrenkundige programma's wijst hij constant naar het westen. En kan daardoor niets meer opzoeken.
Nu had u al voor gesteld dat een harde reset het probleem zou oplossen maar niets is minder waar. Vervolgens kreeg ik een mail met het antwoord dat ik maar een dealer moest opzoeken om mijn telefoon te laten repareren. Nu is mijn telefoon helemaal niet STUK. Het is een software matige fout in de firmware. Onder de vorige firmware ( Froyo 2.2 ) werkte alles wel goed. Hierbij nogmaals mijn vriendelijke verzoek kunt u eens kijken of er wat aan gedaan kan worden.
Nog even voor de goede orde het gaat niet om de GPS functie, want dat werkt perfect, is zelfs verbeterd. Verder kan ik nog vermelden dat de horizontale kalibratie wel werkt, dus daar zal het probleem ook niet liggen denk ik.
Mocht u nog eventueel aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel. U mag mij ook telefonisch benaderen.
Als u er niet uit komt kunt u deze mail dan door geleiden naar de gene die verantwoordelijk is voor de firmware en dan kan uitzoeken wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
VonFoX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:59:
Met samfirmware.com en ODIN heb je binnen 5 minuten 2.3.4 erop, nieuwer dan de 2.3.3 van Kies
Ik heb een vraag over het installeren van deze firmware.

Ik heb de bestanden gedownload en ook de gebruiksaanwijzing en het installeren van alles zou volgens moeten gaan lukken maar wat me niet duidelijk is is wat ik met "samsung letter codes" moet doen (landen codes) en de "samsung mobile code. - - - global code. "

Moet ik deze na het installeren van de nieuwe firmware nog ergens toevoegen of i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Je kunt gewoon die 2.3.4 firmware en die OPS file gebruiken. Maar: met de 2.3.4 heb je geen nederlands woordenboek! Menu's ed zijn wel Nederlands.

Gebruik deze dus: S5660XXKQ6 ## CSC - SEBKQ1.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Even ter informatie voor mij zelf:

Wat is dan het verschil met deze: S5660XXKQ3_S5660XXKQ3_S5660SEBKQ1.rar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik denk niets :)
Ik weet niet wat het verschil is tussen KQ3 en 6.
Gewoon de nieuwste pakken :).

[ Voor 95% gewijzigd door VonFoX op 03-08-2011 18:14 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 26-08 04:00
VonFoX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:35:
Ja, hij beweegt, maar het noorden is niet waar het Gio kompas zegt waar het moet zijn.
Ik heb ook 2.3.4 geïnstalleerd. Uit de doos deed GPS het niet, nu wel. Maps doet het ook. Eerst leek het compas het prima te doen. Maar toen ik ronddraaide bleek hij verkeerd om te draaien. West en Oost deed hij prima maar Noord en Zuid bleken omgekeerd.

Lekker handig, want ik wilde er mee gaan Geocachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hier hetzelfde dus, alles is precies omgekeerd. Moet met SW toch te fixen zijn.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
VonFoX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

En is daar iets aan gedaan? Ben benieuwd.
Ik ook. Dit is de 4e week dat die weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
VonFoX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:09:
Ik denk niets :)
Ik weet niet wat het verschil is tussen KQ3 en 6.
Gewoon de nieuwste pakken :).
Ik heb nog één laatste vraag voordat ik 2.3.4 ga installeren:

Is het nodig om je phone vooraf een harde reset te geven ( bellen naar de code *2767*3855# ) of moet je je toestel op een andere manier eerst helemaal leegmaken en daarna gaan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
Ook ik heb problemen met het kompas na de upgrade van 2.2.1 naar 2.3.3. Het kompas draait de verkeerde kant uit en wijst 90graden verkeerd (indien apparaat naar het noorden wijst). Ook lijkt de gevoeligheid veel te hoog. Is er ergens een instelling om de gevoeligheid van het kompas in te stellen?
Het zou mooi zijn als er meer van die plaatsen (cfg files) zijn waar gevoeligheden en dergelijke zaken ingesteld kunnen worden. Ik vind mijn 'touch'-gevoeligheid veel te hoog (zowel 2.2.1 als 2.3.3). Af en toe schieten de letters over het scherm als ik een letter toets aanraakt (delay en repeat freq staan veel te scherp).
mvg

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
bruce the boss schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:23:
[...]
Ik heb nog één laatste vraag voordat ik 2.3.4 ga installeren:

Is het nodig om je phone vooraf een harde reset te geven ( bellen naar de code *2767*3855# ) of moet je je toestel op een andere manier eerst helemaal leegmaken en daarna gaan installeren?
Het is niet nodig om de telefoon eerst leeg te maken. Wel zou ik eerst een backup maken van je contacten en favorieten, dit kan via Kies. De procedure voor het updaten van de firmware met Odin staat onder andere hier beschreven.

Mijn ervaring is dat de laatste stap (opstarten in recovery mode en cache en data wissen en factory reset uitvoeren) achterwege gelaten kan worden. Dit wordt ook niet gedaan bij een firmware update via Kies. Mocht je dit wel doen, dan ben je al je apps en instellingen kwijt.

Mocht je toch overwegen om wel je cache en data te wissen, dan is het handig om eerst een backup te maken van je SMS berichten (bijvoorbeeld met de app SMS Backup+) en een lijst van geinstalleerd apps te maken met behulp van de app "App List Backup". Deze 2 apps kun je vinden on Android Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een nieuwe Gio, heb gelijk de update geinstalleerd. Het is de telefoon voor mijn werk, privé gebruik ik een HTC Desire.

Nu heb ik gelijk een hoop verschillen ontdekt tussen de twee toestellen, zowel in positieve als in negatieve zin. De Gio heeft standaard een paar leuke extra's maar het valt me wel op dat er een stuk minder zaken in te stellen zijn.

Wat ik eigenlijk nu het meest mis is de optie: Lock phone after x minutes of inactivity. Deze optie zorgt ervoor dat je niet gelijk je code/pass/pattern hoeft in te voeren als het scherm net uit is. Bij mijn Desire kwam dit mee met de Froyo update. Zit deze optie ergens verborgen? Of is er misschien alternatief? Google bracht mijn geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart12345
Goed, zojuist de Samsung galaxy gio opgehaald bij de vodafone winkel. Ding oogt prima en zitten genoeg functionaliteiten op.
Zover nog tegen geen rare dingen gelopen, maar is het toch aan te raden om hem te updaten?
Zoja, zou iemand even kunnen vertellen hoe dit het beste te doen? 't gaat om de telefoon bij het vodafone prepaid abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Probeer het eerst met Kies :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart12345
Kies gaf me geen optie om te updaten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Iemand ervaring met voodoo sound of AudioBoost 2 op de Gio ?

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 04-08-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jordyhoutman schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

Precies...maar dat lukte niet echt...ook vertelde de email mij de optie dat scherm te skippen en het in het homescherm te doen. Neem aan dit in het bel-pad is.

Zijn twee unlockcodes en twee uitgebreide unlockcodes met daarin denk ik dw provider/regiocode oid.
Vind hetniet zo makkelijk als mn oude non-smartphone O+
Toch even bumpen.. niemand kan me er mee helpen,... probeer het volgende

Situatie 1:
het toestel vraagt om de unlock code bij niet correcte SIM.

nu heb ik van Samsung (via vodafone) de volgende codes gekregen (als nullen, met formatering)
Code 1 : 80000000
Code 2 : 30000000

Deze werken daar niet in... beide geven fouten.

Nu verteld de mail
De melding 'SIM-kaart plaatsen' kan genegeerd worden
Voer vanuit het beginscherm het volgende in: #7465625*638*80000000#
Toets vervolgens: #7465625*77*30000000#
Het toestel is nu simlockvrij
(onderlijnend zijn de unlockcodes)

Helaas werkt het niet.
Bij de android telefoons kan je helemaal niet vanuit een beginscherm gelijk tiepen. Dus dacht dat het in het toetsscherm zou moeten. Helaas dus niet werken. Krijg een rare melding, en dan is die gelijk weer weg.
Beide codes werken niet aan begin waar het toestel vraagt om unlock codes, en ook niet vanuit telefoon toestel zelf...

Is het format anders op android? Ik kan het nergens terug vinden :S

EDIT:
Uiteindelijk toch oplossing gevonden. Handig voor gene met een vodafone simkaart met vodafone lock.
als je dus vodafone abbo hebt, werkt het niet.. je krijgt een andere foutmelding...

wil je het dus goed doen,..echt een ander sim kaart erin, en dus niet : "verwijder simkaart".

Als het goed is krijg je dan deze regel te zien: "Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk" en niet Netwerk unlock code.

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 04-08-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
jordyhoutman schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:27:
wil je het dus goed doen,..echt een ander sim kaart erin, en dus niet : "verwijder simkaart".
Ja, dat lijkt me vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Laatst online: 08-08 14:06
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:30:
Kompas probleem
Zijn er meerdere mensen die een probleem hebben met de kompas functie? Mijn problemen zijn namelijk begonnen na dat ik de Gingerbread firmware erop had gezet via het programma Kies, onder de oude firmware versie (Froyo) werkte alles wel naar behoren.
Ik vraag dit namelijk omdat ik mijn sterrenkundige software niet meer kan gebruiken omdat het kompas steeds naar het westen wijst. En ja ik heb het kalibreren op verschillende manieren uitgevoerd. Maar niets help. Wie heeft er de zelfde ervaringen. Als ik contact op neem met Samsung dan krijg ik steeds de zelfde voor geprogrammeerde antwoorden terug, en nemen ze niet de moeite om het probleem aan de makers van de firmware voor te leggen zodat er naar een oplossing gezocht kan worden.
hier ook last van sinds de update na Gingerbread. Met Froyo was alles nog prima. Probleem is ook gemeld bij Google: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=16741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneuterveuter schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:13:
Deze optie zorgt ervoor dat je niet gelijk je code/pass/pattern hoeft in te voeren als het scherm net uit is.
Password Delay (staat in Market, is niet gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Marco schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

Ja, dat lijkt me vrij logisch.
Mwah, viel tegen toch wel eigenlijk :Y). Vooral omdat beide codes het niet deden op de sim die ik wilde gebruiken. Ook kan je nergens de meldingen terug lezen..dus dat was behoorlijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
Voor het krijgen van een idee hoeveel data ik download (cell en wifi) maak ik gebruik van de Data Counter Widget (Roy Solberg, gratis). Echter na de update van 2.2.1. naar 2.3.3 (via Kies) Zie ik alleen de cell data (wifi wordt niet meer aangegeven). Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zelfde resultaat. Heeft iemand anders dit zelfde probleem? En is er een ander programma dat wel goed werkt in de Gio?

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over het kompas probleem met de Gio.
Ik kan het maar niet aan hun verstand uitgelegd krijgen dat het een firmware fout is, en ze weigeren het te overleggen met de firmware maker(s). Ze blijven maar herhalen dat mijn telefoon defect is en het moet laten repareren. Of antwoorden gaven dat het fouten zijn in de app's en dat ik maar verhaal moet halen bij de makers van de app's. Nog een antwoord was dat zij geen ondersteuning geven omdat de android gingerbread versie niet door samsung word uitgebracht maar door derden. Een ander antwoord was, u kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten.
Volgens mij leiden zij aan tunnelvisie, als de fout niet op het papier staat wat ze voor hun hebben liggen, dan bestaan ze gewoonweg niet. O ja ik heb op het laatst het toch maar telefonisch geprobeerd om het probleem uit te leggen, maar kreeg toevallig degene aan de lijn die het domste antwoord gaf, dus dat telefonische consult werkte ook niet. Ik heb in het verleden met andere callcenters te maken gehad, maar deze winnen met stip als er een prijs te winnen was.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

En als je Samsung NL overslaat, en rechtstreeks Samsung Korea bv contacteert?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:24:
En als je Samsung NL overslaat, en rechtstreeks Samsung Korea bv contacteert?
Als ik bij http://www.samsung.com/ca/info/contactus.html kijk dan kun je alleen maar telefonisch contact opnemen, En is bij Korea het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het kompas probleem schijnt een Android Gingerbread bug te zijn, meerdere telefoons hebben er last van.

Check deze bug-report: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=16741

Er is een fix voor de kernel, maar dan moet je dus zelf je kernel compilen, er is nog geen firmware te downloaden voor de Gio.
I’m sorry but no compass program will ever work with this kernel! I extracted the bad code from the kernel. Here it is:

c024d3e8: mov r1, #4 @ r1: RBUFF_SIZE
c024d3f8: mov r1, #4 @ r1: RBUFF_SIZE
c024d42c: str ip, [r4, #76] @ atomic_set(&data_ready, 1)
c024d430: str r0, [r4, #68] @ r0 (contents of buffer) into sense_data (part 1)
c024d434: strb r1, [r4, #72] @ r1 (contents of buffer) into sense_data (part 2)

It should read as follows: ...

c024d3e8: mov r1, #5
c024d3f8: mov r1, #5
c024d42c: str r0, [r4, #68]
c024d430: str r1, [r4, #72]
c024d434: str ip, [r4, #76] @ data_ready: 1

Found this online, fix made by KUDZUS.

Please implement this!
Het schijnt iets te zijn dat ipv het kompas hij de output van de accelerometer gebruikt.

[ Voor 82% gewijzigd door Soldaatje op 05-08-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:27:
Het kompas probleem schijnt een Android Gingerbread bug te zijn, meerdere telefoons hebben er last van.

Check deze bug-report: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=16741

Er is een fix voor de kernel, maar dan moet je dus zelf je kernel compilen, er is nog geen firmware te downloaden voor de Gio.

Het schijnt iets te zijn dat ipv het kompas hij de output van de accelerometer gebruikt.
Ja, bericht had ik al gelezen. Maar toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik heb ook een Samsung Gio Prepaid(Vodafone)gekocht als vervanging voor mijn HTC Cruise,helaas werkt de simkaart van m'n Vodafone Abo niet dus van het weekend maar is kijken als ik de simlock er uit kan krijgen.
Ook maar gelijk een Brando screenprotector besteld.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Weer een domme e-mail terug gehad van Samsung.
En nu heb ik een boze brief terug gestuurd en dit was wat ik schreef:

Ik kan het maar niet aan u verstand brengen dat het een firmware fout is. Ik denk dat jullie daar aan tunnelvisie leiden. Als de fout die gemeld wordt niet op het papiertje staat die u voor u hebt liggen dan bestaat hij gewoonweg niet, en geven jullie maar een standaard antwoord. Als je nu eens zelf je hersens gaat gebruiken dan kom je een stuk verder. En als je tot het inzicht komt dat er inderdaad iets anders aan de hand kan zijn als dat wat er op papier staat dat voor u legt, dan ga je het probleem eens voor leggen aan iemand anders bijvoorbeeld met de maker(s) van de firmware versie.
Nu ik zal niets nalaten om op diverse forums dit voorval en de antwoorden die door u al gegeven zijn te bespreken.
Ik groet u,
Een Boze klant
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.