Hoi siddler, ik ken dit probleem van mijn schoonfamilie. Het gaat hier om 3!!! ja 3! Gio's die hetzelfde probleem vertonen sinds een week of 2.siddler schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:51:
Zijn er meer mensen die het meegemaakt hebben dat de batterij ineens heel snel leegloopt? Mijn moeder heeft sinds 1,5 jaar de telefoon en gebruikt hem alleen om te bellen, sms'n en whatsappen. Sinds 2 weken loopt de batterij binnen 2-3u leeg, zonder dat de telefoon noemenswaardig gebruikt wordt.
In eerste instantie leek het duidelijk dat het de accu was, dus hebben we een nieuwe accu erin gestopt. Toch blijft het probleem zich volhouden. Het lijkt me dan dat het iets softwarematig is, maar in Taakbeheer staan geen actieve applicaties. Verder heb ik via het toestel nog gezocht naar een software update (van Samsung zelf), maar dit was er niet. Het toestel draait Android 2.3.3
De toestellen zijn allemaal aangeschaft via een AH garagesale actie.
Op 1 toestel is de accu verwisseld en een update van de rom uitgevoerd (gewoon origineel dus).
Echter is de accu binnen 8 uur leeg. 3 weken geleden was dit nog enkele dagen.
Ik weet verder niet veel over eventuele software updates van bijv. whatsapp.
extra info: het gaat hier over jonge ouders uit Gelderland en een 50+ser uit Brabant.
Alle toestellen kregen op hetzelfde moment problemen, ze gebruiken overigens allemaal T-mobile
Imei is onbekend
Ik ben nu zelf op onderzoek uit om te bekijken of er meerdere mensen dit probleem hebben.
Wellicht gaat het hier over een gehele batch die het probleem hebben of wellicht all Gio's die net 1,5-2 jaar op de markt zijn. In dat geval moeten we denk ik samenwerken om het probleem te tackelen en Samsung hiermee kunnen confronteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 03-03-2013 19:35 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.