Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperChips
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb een Samsung galaxy Mini 2 gekocht iemand hier lief genoeg om ICS te porten :D. SGM2 heeft alleen nog maar CWM Root en een oc kernel.. allemaal gemaakt door squadzone maar die heeft zijn mini 2 gebrickt :S

Wat zijn eigenlijk de verschillen ik heb de mini 2 gekocht omdat ie met korting even duur was en meer ram en intern geheugen heeft :D Ook heeft ie een iets groter scherm maar dat scheeld maar 0.07 inch

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Edmunt, de 1500mah heeft 150 meer dus houd deze het wel iets langer.
hoeveel langer ligt aan je eigen gebruik.
In het begin kon ik er net een week mee redden,
nu na een jaar is dit ook al gereduseert naar 2 a 3 dagen.
Als dat slecht te noemen is.......na een jaar intensief gebruik weet ik wel duurdere en betere accus die er beroerder aan toe zijn.......
Je kan diverse zaken stroomlijnen om het energieverbruik een beetje binnen de perken te houden.
Doch waarom heb je dan een smartphone als je toch alles wat het "smart" maakt de virtuele nek omdraait.
Het moet gek gaan wil je geen netstroom kunnen vinden binnen die tijd.

@ Superchips, we zijn hier allemaal lief, doch ben ik bang dat je met je Mini2 bij de verkeerde afdeling zit.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Amadeus1966 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:42:
@ Edmunt, de 1500mah heeft 150 meer dus houd deze het wel iets langer.
hoeveel langer ligt aan je eigen gebruik.
In het begin kon ik er net een week mee redden,
nu na een jaar is dit ook al gereduseert naar 2 a 3 dagen.
Als dat slecht te noemen is.......na een jaar intensief gebruik weet ik wel duurdere en betere accus die er beroerder aan toe zijn.......
Je kan diverse zaken stroomlijnen om het energieverbruik een beetje binnen de perken te houden.
Doch waarom heb je dan een smartphone als je toch alles wat het "smart" maakt de virtuele nek omdraait.
Het moet gek gaan wil je geen netstroom kunnen vinden binnen die tijd.

@ Superchips, we zijn hier allemaal lief, doch ben ik bang dat je met je Mini2 bij de verkeerde afdeling zit.
Ik hou er nog geen dag mee uit. Een week, ben je zeker? Hij is 2 weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik zeker.
Heb hem een tijd meegehad op de vracht, maandag weg/vrijdag terug.
Moet er wel bijzeggen dat alles dan nagenoeg uit was en er niet mee werd "gespeeld".
Als ik de navi gebruikte dan ging het wel erg hard, dan moest hij na een paar uur al wel aan het sap.
De grootste verbruikers zijn Gps/wifi/3g/schermverlichting.
Daarnaast heb je veel energieverslindende spelletjes, bijvoorbeeld coindozer deze verbruikt aanzienelijk meer dan galgje.
Nog maar te zwijgen van video en overige media bestanden.
Maar als je je al dat moois wilt gaan ontzeggen............
Ik had toen even geen keus.
Maar toen ik de laadkabels voor 24 volt had kon het mij niet meer zo boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn Gio is soms ZO traag ... ik zou weleens een mod (Cyanogen) bv willen proberen. Maar waar staat een duidelijke uitleg?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de voorgaande 85 bladzijden al doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, teveel info.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:34
Amadeus1966 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:09:
Ik meende zo uit het hoofd te weten dat de versies na 2.3.4 iets meer ruimte vroegen.
Mede door de grafische opsmuck.
Ik gebruik dus ook nog steeds 2.3.4 mede door de info van Amadeus maar ik durf een latere versie ook niet meer aan. Volgens mij komt er steeds meer rommel mee en tja, kan dat wel gaan uitzoeken maar daar heb ik even geen zin in. Over deze versie ben ik wel tevreden, alleen komt ie nog beetje stroperig uit de slaapstand maar ach, ik leef er wel mee.

@Edmunt : zet je helderheid lager, scheelt veel stroom. Ik heb die slider op een derde zitten van de totale helderheid. Verder geen Bluetooth/Wifi/GPS etc aan laten staan als je het niet nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 26-08-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Is er al iets bekend van de Gio opvolger, de Gio 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471081

Hallo

Ik heb een maand geleden een gio s5660 gekocht maar men scherm heeft een blauwe bijkleur en men foto's zijn onscherp. Ik vind het vreemd dat dit zomaar gebeurde, ik had niets gedownload ofzo. Hebben jullie hier ervaring mee? Gelukkig is ie wel nog in garantie.

Groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot zover ( mij ) bekend is is er voorlopig geen opvolger voor de Gio reeks, als die er uberhaupt komt.

Voor wat het onscherp beeld betreft met de blauwe zweem, niet mee pielen maar gewoon terugvallen op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:03
Goedeavond Gio-collegabezitters ;)

Ik heb een probleem. Ik vermoed dat na een jaar en 2 maanden de accu van mijn Gio overleden is/aan het overlijden is. Wat is het geval: bij 17% resterende batterijlading staat er "Sluit lader aan". Dit doe ik vervolgens en dan staat er welgeteld 2 minuten later 100% "Opgeladen"

Wanneer ik hem vervolgens gebruik staat er binnen de kortste keren weer dat ik de lader aan moet sluiten. Vandaag viel me dit voor het eerst op. De afgelopen weken kon ik er nog wel 3 tot 5 uur wat mee doen.

Is er nog een simpele manier om te weten of ik echt aan een nieuwe accu toe ben? Ik heb (voorlopig) geen zin om de ROM er weer op te flashen, of kan het hier toch mee te maken hebben?

Bedankt alvast natuurlijk! :)
Het kan wel gebeuren dat het toestel een foute indicatie geeft.
Komt veelal voor als je hem met een nagenoeg lege accu flasht.
Kijk of zoek eens naar zo'n accureset (calibreer ) tooltje en wie weet mischien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben inmiddels weer terug naar mijn oude vertrouwde 234.
Mijn Copilot had in 236 veel mooite om mbv gps de positie te bepalen, toeval of niet.
Maar ook het verbruik lag fors hoger en had het gevoel dat hij trager reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Even een update. Laatst had ik iets gepost over de batterijduur. Deze is zo mogelijk nog slechter geworden. Ik heb mezelf dan ook een Polarcell accu besteld en zal binnenkort even laten weten hoe deze bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwt.
Al moet ik zeggen dat ik geen klagen heb over de originele accu.
Maar moest hem nu ook al om de dag aan het sap leggen, vandaar dat ik even een stap terug heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Zo, vandaag heb ik dan de Polarcell accu binnen gekregen.

Er staat op dat deze bestemd is voor de Galaxy Ace, maar de Gio gebruikt dezelfde. Polarcell schijnt samen met Mugen de beste accu's te maken en de eerste indruk is prima. Zoals verwacht heb ik de originele accu van Samsung in 14 maanden opgebruikt. Pluspunt is dat ik er 150 mah extra bij heb. Deze accu is namelijk 1500mah :) Ik zal het binnenkort eens uitgebreid bijhouden via Better Battery Stats hoelang deze het volhoudt op de accu. Voor verdere vragen hou ik me aanbevolen ;)

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Heeft er iemand ervaring met de CyanogenMod voor Galaxy Gio? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1804646)

Verder: als ik deze Mod installeer op mijn Gio verlies ik blijkbaar mijn garantie omdat dit 'gerooted' is. Is er echter een mogelijkheid om terug te keren naar de 'oorspronkelijke' versie? Ik draai er nu momenteel Android 2.3.6 op; ooit ergens gevonden 'via via'.

PS: de Gio via Samsung Kies herstellen zal niet gaan/niet genoeg zijn vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een weg terug is er altijd, gewoon zorgen dat je een fabrieksrom hebt van sammobile.com
Dan kan je er altijd op teruggrijpen.
Het verlies van garantie is een punt van discussie, daar de garantie over de hardware gaat en niet over software.
Kies staat in dit verhaal er helemaal los van daar de meeste werken met Odin.
Ook de herstelwerkzaamheden worden gedaan met Odin.

Over de Cwm, tja als ik de reviews zo lees..........
http://www.jellaxy.com/downloads/cm10/gio/

[ Voor 11% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-09-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Sinds een paar dagen ontvang ik een soort info berichten op mijn Gio.Linksboven staat dan een ster icoon, en dan is het reclame voor een app oid. Hoe kan ik dit verwijderen/welke app moet ik removen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
De app kan je vinden met AppBrain Ad Detector

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een app die reklame binnenhaald.
Soms best wel iri.
Airpushdetector kan deze apps wel opsnorren.
Meestal rest je niets anders dan "slikken of stikken" en dien je als je er
van af wilt de app te verwijderen.
Add blockers helpen negen van tien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben momenteel een beetje bezig met wat opsmuck van wat widgets en launchers.
Beetje pielen met launcher pro en met die sense analoge klok.
Kan er leuke dingen mee doen, nuttig is anders.....maar grappig om te doen.

Die van het vrouwtje....
Voor,

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/SC20120911-193118.png

Na,

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/SC20120917-200909.png

Ze heeft wat met cupcakes e.d. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-09-2012 00:49 ]

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik had al ruim een jaar een bricked Samsung Gio in de kast liggen omdat ik een prepaid model probeerde te unlocken,na mijn poging deed die niks meer.
Deze week eens gegoogled en kwam de toetscombinatie volume plus en min,home en aan/uit knop gelijktijdig indrukken en dan de batterij erin tegen en zowaar kwam er weer leven in mijn Gio echter alleen de emergency Dload mode waar ik verder niks mee kon.
Toen maar een USB jig gekocht voor 1,75(marktplaats) en met de toetscombinatie volume min,home en aan/uit knop de batterij erin en ik kwam in de downloadmode,vervolgens jig eruit en usb kable erin,Odin opstarten en OPS en firmware geladen met als resultaat dat mijn Gio het weer doet. en ook unlocked.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Lang leve internet, jammer dat het zolang heeft moeten duren tot het helder moment kwam ;)
Maar hij is weer onder de levenden en dat is wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419595

hey guys,

ook ik ben in het bezit van een gio...

Nu ben ik ook 'lid' op het forum over de yarvik 210 Tab en durf ik het al aan om nieuwe roms te rooten en te testen. tot op heden heb ik nog geen echte problemen ondervonden, enkel een trage tab :)

nu zou ik eventueel es proberen om mijn gio te rooten, maar vraag me af wat de te volgen stappen zijn om te rooten... gaat dit ook via RKAndroidbatchupgrade of moet ik speciale progs installeren op pc en via daar gaan

dus mocht er iemand zijn die een 'handleiding' heeft voor een eerste root, samen met een goeie rom, zou dit welkom zijn en een proberen waard zijn hier...

ik hoor het graag van jullie

alvast bedankt voor de moeite,
spiesse

PS: als ik alle 85 blz zou lezen denk ik dat ik tegen die tijd al een nieuw gsm heb... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de root;
http://imransarwar.com/in...0-with-gingerbread-2-3-3/

en hier een stuk over het gebruik van odin;

Daar er toch veel vragen zijn omtrend het gebruik van Odin, hier een kleine gebruiksaanwijzing omtrend de "One Package" firmware update dmv Odin.
We gebruiken hiervoor Odin v4.42
Als Rom gebruiken we gewoon een willekeurige versie, deze komen meestal gepaart met een Ops file.
Zo niet, Ops kan ook apart gedownload worden.
Deze Roms en Ops bestanden zijn te vinden op samsfirmware en op Sammobile.com
Odin is te vinden op Samsfirmware.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Let op, Kies mag niet actief zijn. Check in taakbeheer of Kies daadwerkelijk uit is ( Kies blijft nl in de achtergrond actief ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga er voor het gemak er van uit dat alle bestanden uitgepakt zijn op het bureaublad.
Je hebt nu 3 bestanden.
1 de OPS
2 de Rom ( veel cijfers en letters met dubbele extensie .tar.md5 )
3 Odin

---------------------------------------------------------------------------------------

De voorbereiding;
Note: de telefoon nog NIET aansluiten aan je usb

Stap 1

Zet je telefoon uit en verwijder de batterij ( voor alle zekerheid ).
Plaats nu de batterij en sluit de deksel.
Nu komt het er even op aan.
Druk gelijktijdig de "powerknop" de "homeknop" en de volumeknop ( volume zachter ) in, zolang dat de Gio aangaat.
Je krijgt nu te lezen in kleine gele letters "downloading..."

Stap 2

Start nu Odin op
Klik nu in odin op OPS en selecteer hier de OPS bestand.
Nu ga je naar de keuze vakjes aan de linkerzijde en zorg dat One package is aangevinkt.
Nu kan je aan de onderzijde in Odin de knop One Package aanklikken.
Selecteer hier je Rom

Odin check nu automatisch de rom, als dat klaar is dan wordt de knop "start" vrijgegeven.

Stap 3

Sluit nu je Gio dmv de Usb kabel aan op je computer/laptop.
Je ziet in Odin dat het eerste vakje Geel opkleurd.
Hierna klik je op Start en wordt de flash uitgevoerd.
Verwijder of doe nu niets, net zolang tot dat odin aangeeft dat hij klaar is.
Dit proces kan een minuut of 5 in beslag nemen.
Het vak waar de voortgang wordt weergegeven kleurt dan blauw op met grote letters "Done".

Als alles klaar is dan verwijder je de usb kabel en schakel de Gio weer uit.

Stap 4

Schakel de Gio in recoverymode weer aan.
Powerknop en home knop gelijktijdig ingedrukt houden.

Je krijgt/hebt nu een blauw met geel menu met een groot grijs gevarendriehoek in het midden.
Met je volumeknop kun je in dit menu navigeren.
Ga nu naar wipe cache partition en druk dan op je homeknop.
Als dat gedaan is, ga je hetzelfde doen met Wipe data/factory reset.
Je krijgt nu een hele lijst met No te zien, navigeer nu naar Yes -- delete alluser data.
Als dat gedaan is kom je weer terug in het hoofdmenu.
Selecteer nu reboot system now.

Klaar.

-------------------------------------------------------------

Hierna dient er wel weer opnieuw geroot te worden.

Een beetje slimme tweaker heeft het rootbestandje standaart natuurlijk ergens op zijn sd kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Zijn er truukjes om met de default rom het interne opslaggeheugen wat te vergroten? M'n vriendin krijgt heel vaak de melding dat het geheugen vol zit. En dat terwijl ze er maar een paar apps op heeft staan. We proberen zoveel mogelijk de apps naar de SD kaart te verplaatsen, maar dat kan niet altijd.

Custom roms wil ik m'n vriendin niet aan doen, heb ik zelf ervaring mee op m'n Desire, en dat vaak vastlopen e.d. wil ik haar niet mee belasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-04 14:57
ThinkPadd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:40:
Zijn er truukjes om met de default rom het interne opslaggeheugen wat te vergroten? M'n vriendin krijgt heel vaak de melding dat het geheugen vol zit. En dat terwijl ze er maar een paar apps op heeft staan. We proberen zoveel mogelijk de apps naar de SD kaart te verplaatsen, maar dat kan niet altijd.
Link2SD (te vinden in de Play Store) plaatst bijna alle programma's op een speciale partitie van je SDkaartje.Wel enkel een ROM vervanger, doet niets met je RAM, dat bij de Gio inderdaad wel beperkt is met 256 Megabyte.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke manier verplaats je ze naar de sd kaart.?
Ik gebruik zelf titanium backup, en dat bevalt mij prima.
Nagenoeg alle apps heb ik op de sd geparkeerd, behalve dan de actieve widget e.d. niet.

Er is een truuk om wat met je sd kaart rond te knoeien zodat de Gio deze als een extra geheugen ziet.
Deze gebruikt dan een extra partitie, doch windows herkent deze partitieindeling niet en kan dus niet bij de reguliere partitie komen.
Hartstikke prachtig allemaal maar als ik hem dmv mij eigen machines niet mijn bestanden kan bewerken.
Dan heb ik het wel gehad.
Je kan met rootuninstaller ook wat bloatware verwijderen om wat meer ruimte te creeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Amadeus1966 op 11-10-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:49
Zal die Link2SD eens bekijken. Zie wel dat ik eerst moet rooten daarvoor....

Rootuninstaller klinkt ook wel handig, want er zit genoeg meuk op wat ze toch niet gebruikt, maar wat wel ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

Hier hetzelfde, die van mij en vriendin gaven sinds een maand of twee steeds meldingen van vol geheugen. En als whatsapp ermee stopt weet je het wel - paniek!

Ook met apps verplaatsen bleef het probleem terugkomen. uiteindelijk maar een Mini II (x2) gekocht, zelfde toestel maar dan met een bak meer geheugen voor een vergelijkbare prijs.
Nu nog iets bedenken om met die gio's te doen. Misschien wel leuk als webcam oid?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ik heb nu ook een maand een gio. Wat mij opviel.

Geen foto's mogen maken onder de 15%
Moeilijk ophangen omdat het scherm uitgaat wanneer je belt en wanneer je het scherm aan wilt zetten hij daar even over moet nadenken.
Geen stil modus (dus zonder trillen en geluid.)
Blijft me vertellen dat er updates zijn van apps die ik er niet eens op wil hebben.(streetview, spraaksturing, etc)
Youtube word automatisch via de app afgespeeld volgens mij. En niet via de browser.
Basis agenda functie niet zo fijn als op mijn nokia 5800xpress music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

je kan instellen dat je kan ophangen met de aan uit knop, dat scheelt al een hoop.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb net gemerkt dat ik met CPU op 122 Mhz 16 uur batterij haal en op 245 Mhz 3 dagen en 3 uur.
Ben nu aan het testen met 320 Mhz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209022

Beste mensen, ik heb een raar probleem met m'n Gio.

Als ik thuis op de wifi internet, krijg ik geen data binnen via google (geen google.nl / geen google play, geen youtube, enz). Krijg in bv Google Play -> geen verbinding. Alle andere websites en apps doen het wel gewoon.
Als ik google.nl ping via het app 'Ping&DNS' dan krijg ik 3 pakketjes terug.

Op de telefoon van mijn vriendin (samsung y) en mijn samsung tablet (galaxy tab 2) werkt alles gewoon goed. Het ligt dus niet aan dat in de router / modem iets geblokkeerd wordt.

Als ik mijn Gio op mijn werk ben, ook via wifi internet, doet alles het gewoon goed. Ik heb mijn telefoon al aantal keren ge-reset. Maar dit helpt niet.

Via grps werkt ook alles normaal, krijg ook data enz. binnen.

Heeft iemand ook deze problemen gehad, en wat zou het kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 209022 op 15-10-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Prienstra
Laat de Gio dat netwerk eens "vergeten" en dan opnieuw laten zoeken en instellen.

@ Sld
Klok hem eens naar de 1 ghz, wedden dat je batterij wekenlang meegaat.....
Geplofte phone verbruikt namelijk niets ;)
Een cpu die harder moet werken verbruikt meer energie, je pompt er meer sap in om hem sneller te laten werken.
Dus verbruik ligt logischerwijs hoger en hij wordt warmer ( ook iets wat je niet wilt hebben in je toestel ).
Waarom hij bij jouw minder verbruikt?
Geen idee, maar ligt echt niet aan je Cpu

@ Outcast
Al die overbodige apps wat schreeuwt om een update kan je gewoon verwijderen.
Je moet wel even je toestel rooten en dan rootuninstaller van Gayplay installeren.
Je kan hier nagenoeg alle bloatware mee verwijderen, waaronder streetview, maps, thinkoffice etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:01:
je kan instellen dat je kan ophangen met de aan uit knop, dat scheelt al een hoop.
Waar kan dat precies?
Onder instellingen, oproepen, extra instellingen vind ik alleen maar dat het beeldscherm uitgaat als ik bel.
Amadeus1966 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:42:
@ Outcast
Al die overbodige apps wat schreeuwt om een update kan je gewoon verwijderen.
Je moet wel even je toestel rooten en dan rootuninstaller van Gayplay installeren.
Je kan hier nagenoeg alle bloatware mee verwijderen, waaronder streetview, maps, thinkoffice etc etc.
Hmm rooten en rootuninstaller. Ik zal het een dezer weken me eens gaan inlezen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Waar kan dat precies?
Onder instellingen, oproepen, extra instellingen vind ik alleen maar dat het beeldscherm uitgaat als ik bel.
[..]
Waar precies weet ik nu niet want ik heb mijn gio niet bij me (nu mini 2) maar daar ergens zat het inderdaad wel als ik mij goed herinner. Heb je wel de laatste versie van de firmware (update via Kies) want ik meen me te herinneren dat een oudere versie dit nog niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209022

Amadeus1966 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:42:
@ Prienstra
Laat de Gio dat netwerk eens "vergeten" en dan opnieuw laten zoeken en instellen.
Mag helaas niet helpen. Ik weet inmiddels wel dat het ligt aan de beveiliging van de router. Als ik deze instel op wpa of andere instelling, doen laad android geen google gegevens. Stel ik de router in op 'open' (geen beveiliging) dat werkt alles goed.

Gezien dat het op andere androidsystemen allemaal goed werkt, neem ik aan dat het aan de telefoon ligt. Zijn hier instellingen over bekend welke ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb hem hier ( de router ) gewoon op wpa2 staan en de versleutelingstype op aes.
Mijn toestel heb ik op wpa/wpa2 staan.
Wifi slaapstandbeleid heb ik op nooit staan.

Lijkt mij niet dat dit cruciaal is voor een fatsoenlijke verbinding, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Waar precies weet ik nu niet want ik heb mijn gio niet bij me (nu mini 2) maar daar ergens zat het inderdaad wel als ik mij goed herinner. Heb je wel de laatste versie van de firmware (update via Kies) want ik meen me te herinneren dat een oudere versie dit nog niet had.
Ik denk dat je dit fout herinnert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dergelijke instelling komt mij ook niet bekent voor.

Noop, klopt wel.... zal de leeftijd zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/SC20121017-132156.png

[ Voor 60% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-10-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41
Dat staat onder 'Instellingen>Toegankelijkheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 16:39

freddy0519

It hurts when IP

Vandaag had mijn Gio last van een Boot loop na een wipe factory in CWM te willen doen op de stock rom. Dan maar snel gekeken naar een ROM (eerste rom, heb nog nooit geflasht) en ben ik deze tegengekomen bij de collega's :) http://www.androidworld.n...urora-3-myth-17-10-a.html

Ik moet zeggen, deze rom bevalt mij heel goed, duidelijk een verbetering tov de stock rom. Ik kan dit alleen maar aan iedereen aanbevelen! :D :P 8)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring met alle nieuwe of aangepaste roms is dat ze in het begin allemaal goed zijn, maar na een tijdje toch gaan tegenvallen.
Dus neem ik maar even een afwachtende houding aan, maar hou de link wel in de gaten.
Moet wel zeggen dat het wel interessant lijkt, doch hou ik mij wel van verre om
tropische partities aan te brengen op mijn sd kaart.
Windows leest altijd eerst de eerste partitie, gelet op dat deze niet herkent wordt kan windows dus de tweede ( Fat ) partitie niet benaderen en geeft dus een fout aan.
M.a.w. hij is dan vanaf een windowsmachine niet meer benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 10:50
Vorige week bij KPN een Galaxy Gio S5660 gekocht, maar ga 'm morgen weer snel terug brengen. Grappig dingetje hoor voor dat geld, maar wat is het inkomende audio beroerd zeg. Ik heb het dan over gewoon telefoneren dus.
Als je een gesprek van zeg maar een paar minuten voert, dan gebeurt het zomaar 2 of 3 keer dat het geluid een fractie van een seconde wegvalt. Dat zorgt ervoor, dat je op cruciale momenten nèt niet goed verstaat wat de ander zegt. Dat je dus moet vragen of hij/zij de laatste zin nog een keer wil herhalen. Ook zit er soms wel eens een 'spike' in, een verdwaalde spetter die nergens aan te herleiden is. Daarbij klinkt het geluid ronduit dof en zit er weinig nuance in. Als je het toestel zakelijk gebruikt en het soms belangrijk is dat je de ander goed verstaat, dan kun je dit soort verschijnselen echt niet hebben.
Trof vanmiddag een collega van me die dit met hetzelfde toestel ook ervaren heeft en 'm maar op marktplaats gezet had. Mijn vrouw heeft een S5570 en ook daar merk ik die minimale kleine onderbrekingen in het geluid.
Natuurlijk heb ik er een ander simmetje van een andere provider in gehad en het toestel beurtelings op 2G/3G en 2g only gehad. Het gebeurt zowel thuis als op mijn werk, 15 km verderop.

Op dit forum mensen die mijn ervaring delen? Ik ben best wel een kritische luisteraar hoor, maar anno 2012 mag je toch verwachten dat zulk soort dingen op een telefoon in orde zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorrie, maar van het bovenstaande herken ik barre weinig.
Ongeacht als je het toestel prive of zakelijk gebruikt, het moet gewoon goed zijn.
Ik heb qua geluid weinig te klagen, ook niet het wegvallen van een gesprek o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens last dat wanneer ik aan het typen ben op een t9 toetsenbord dat ik best vaak plotseling in de instellingen zit van die t9. En ik denk niet dat ik de hele tijd perongeluk die knop indruk.
Ik denk dat de telefoon een of andere rare vingercombinatie ziet?

Hetzelfde merk ik soms als ik swipe op de voorpagina. ipv naar de volgende pagina te gaan krijg ik het voeg toe of verwijder pagina scherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Freddy, hoe lees jij je sd kaart in?
Kies, massstorage mbv usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Amadeus1966 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:04:
@Freddy, hoe lees jij je sd kaart in?
Kies, massstorage mbv usb?
Ik heb het zonder kies gedaan en de drivers komen gewoon via windows update binnen. Dus geen omslachtige programma nodig gewoon via de verkenner. Ik heb zelf nu de versie van jellaxy alleen heb ik daar geen play store en handmatig installeren lukt wel maar openen dat gaat niet... :?

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf amper kies ( alleen maar om mijn sim uit te lezen en te bewerken anders niet ).
Ik ben sinds gisteravond er even mee bezig geweest.
Ik moet zeggen hij ziet er gelikt uit, zelfs in het groen........
Maar dat is ook het enige, hier de manco's die ik tot zover heb gevonden.
Let wel, met een standaart sd kaart en geen gerommel met partities.
Geen keuze van vergrendelscherm ( bij het kiezen van een eigen afbeelding crashed hij ).
Halfbakken Nederlandse taal.
Onduidelijke menustructuur.

Toen ik terugwilde naar mijn eigen vertrouwde gaf cwm een md5 fout aan, met andere woorden een beschadigde of foute backup.
Hm....leuk.
Nu we toch aan het klooien zijn ben ik momenteel even bezig met de Ginger DX.
Tot zover ziet het er goed uit, maar ook hier valt de slechte vertaling direct op.
En de 3G zit niet meer onder de powerknop, dus die moet je indien je dit wenst handmatig mbv instellingen e.d. uitzetten.
En hier krijg ik Titanium backup niet geinstalleerd.............
Nog even puzelen.................
Kom net ter ontdekking dat de camera ook niet koosjer is.
Jammer, heel jammer.

Ben nu nog even verder gegaan met de Aurora.
En het schijnt nu goed te zijn, doch een eigen afbeelding voor het vergrendelscherm is ver te zoeken.
Wel heb je hier leuke opties om een andere vergrendelscherm te gebruiken.
Niet de afbeelding maar de wijze waarop het scherm zelf opent.
Maar al met al is het de gewone bekende android met een fris jasje en wat extra gimicks.
Als deze nu echt nuttig zijn, dat is natuurlijk ieder voor zich.
Wat wel leuk een leuke optie is de eigen keuze om je processor op te blazen......eh te versnellen.
In hoeverre dit effect heeft op de prestaties van de Gio, tja dat moet het nog bewijzen.
Tot zover laat ik hem nu even voor wat het is en kijk het even aan.
Ben zelf ook nog even weer bezig geweest met CWM, doch ook na een nieuwe backup blijft deze corrupt.....

[ Voor 29% gewijzigd door Amadeus1966 op 23-10-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine update voor wat de Aurora3 rom betreft.
Ben nog even aan het experimenteren geweest met de verschillende processor instellingen.
Ik heb in kleine stapjes hierbij steeds de snelheid opgevoert en na iedere stap even wat met aplicaties geknoeit.
Moet zeggen het valt mij niet tegen, pas op de 960 begon hij het moeilijk te krijgen.
Dit uite zich door herhaaldelijk bevriezen en uitslaan van de Gio.
Met een zwart donker venster als gevolg.
Nu ben ik twee stapjes teruggegaan en zit nu op 921, door twee stappen terug te gaan is er een ruimere marge onstaan tussen "leven of dood".
Tevens ben ik met de minimale instellngen ook bezig geweest, en deze staat nu op 480, beide waarden geven tot zover ( nog ) geen probleem.
Wat mij wel opvalt is dat de wifiverbinding nu vaak ( of vaker ) wegvalt.
Het is nog wel even zoeken naar alle instellingen, deze rom heeft de instellingen wat anders ingedeelt dan wat ik gewent ben en heeft beduidend meer submenu's.
De notificationbar is naar mijn inziens wel beduidend beter geworden, of beter gezegt deze bied nu ook opties om het e.e.a naar je hand te zetten.

Haha iets grapigs ontdekt.
Ik had ooit eens "copter" uit de market gehaalt, dat is een klein spelletje met een helikopter.
Nu was ik bezig om via instellingen een achtergrond te selecteren, met name een livewalpaper.
En wat schets mijn verbazing, onder de livewallpapers zat dus ook het spelletje "copter".
Deze heb ik nu geselecteerd en heb dus nu een achtergrond alla mondriaan, gekleurde blokken die van boven naar beneden glijden.
Ook krijg ik nu een ring te zien op de plaatsen waar ik het scherm aanraak......
Mooi is anders, maar bijzonder is het wel................

[ Voor 20% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-10-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328626

Het enige probleem dat ik heb met de aurora 3 rom is dat mijn opslagruimte snel opraakt... iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 328626 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:02:
Het enige probleem dat ik heb met de aurora 3 rom is dat mijn opslagruimte snel opraakt... iemand oplossingen?
Toevallig net mee bezig geweest, en ja ik heb een oplossing.
Ik ben daarbij wel van mijn geloof gevallen en heb dus wel een extra partitie moeten maken op mijn sd.
Dat ik daar nogal wantrouwig over stond was niet geheel onterecht, dus eerst even getest op een oud kaartje.

Maar het is gelukt.
Download minitool partitionwizzard.
http://www.partitionwizard.com/
En maak een extra partitie op je sd kaart, 1 Gb is meer dan genoeg.
Partitie moet een ext3 indeling hebben en op primary staan.

Hier kan je er ook iets over het partitioneren lezen;
http://www.androidworld.n...e-wizard-link2sd-app.html

Daarna steek je het kaartje terug in je toestel.

Dan haal je vanuit de market "Link2SD"
En start deze op, laat hem koppelen met je extpartitie ( hij vraagt hier zelf om )
Daarna even reboten.

De rest waar ik in ieder geval tegen aan liep, kan je hier volgen;
http://www.androidworld.n...4-link2sd.html#post350964

Mocht je er als nog niet uitkomen, dan lezen we het wel ;-)

Zie hier het verschil.

Voor L2SD

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/SC20121027-174844.png

Na

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/SC20121027-180158.png

[ Voor 16% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-10-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de laatste 3 dagen heb ik een enorm verbruik op wifi (34 % per dag) waardoor ik nu dagelijks moet opladen. voorheen had ik dit niet, kon ik een dag of 3-4 met de batterij.

mijn vermoeden is dat dit ligt aan go launcher. ik merk 's morgens dat mijn gio bezig is met het downloaden en installeren van go launcher zonder effect te hebben. dus denk ik dan dat de wifi continue probeert te downen met scherm op slaapstand...

nu, ik heb de go launcher verwijderd, waardoor ik nu ook mijn gio iets rapper reageert...

wat ik me afvraag: kan ik (unrooted wel te verstaan) apps verwijderen zonder dat die kwaad berokkenen aan de gio? apps waardoor ik en ruimte en mss batterijtijd spaar?

ik hoor het graag van jullie!

groeten
spiesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder root kun je alleen je eigen apps verwijderen.
Alleen met rootuninstaller en dergelijke zal het je lukken om de overige bloatware te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat zijn voorbeelden van bloatware?

hoe werkt die rootinstaller?

zou de eerste keer zijn dak mijn gio onder handen neem... nogal aarzelig hiervoor...
een tab210 heb ik hier in mijn schof liggen en daar steek ik wel andere roms op...
gsm vind ik nog iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloatware is de software die standaart wordt meegeleverd, bijvoorbeeld Maps,
streetview, thinkoffice e.d. en de zooi die een eventuele provider erbij op laat zetten.
Als je het gebruikt is het leuk maar niet iedereen gebruikt het.
Deze voorgeinstaleerde software heet dus bloatware, nadeel is dat je deze veelal niet kan verwijderen dmv het applicatiebeheer.
En daar is nu de rootuninstaller voor.
Deze kan dit soort software wel verwijderen.
Soms wordt het toestel tijdens de procedure opniew opgestart, maar dat hoort bij het proces.

Het toestel dient wel geroot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en kan je daar dan snelheidswinst mee bekomen, en extra intern geheugen? want das een iets minder puntje denk ik, niet?

groeten
spiesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe meer er op het toestel zit, hoe meer hij moet indexeren.
Diverse van die apps, bijvoorbeeld Streetview en maps draaien ook in de achtergrond mee.
Dat geeft ook weer een bepaalt verbruik, zowel van je (werk)geheugen alswel processor.
De extra ruimte wat hierbij vrij komt scheelt natuurlijk wel weer.
Vandaar dat de meeste tweakers kiezen voor een rom met de minste ballast ;)

Wil je voor nog meer ruimte dan kan je er voor kiezen om L2SD te gaan gebruiken.
Hiermee creeer je zeker ruimte, en qua snelheid boet je niets in als alle apps inc data op een extra partitie zijn weggeschreven.

Zoals je in de pics al hebt gezien, scheelt het aanzienlijk in ruimte.

Ga je voor pure snelheid, dan zou ik toch voor een andere rom gaan.
Ik draai momenteel op de Aurora Rom, in deze zit een tweak waarmee je je processor iets mee kan kietelen.
Doch een snellere klok geeft natuurlijk meer warmte en warmte betekent dus een hoger energie verbruik.
Maar dat is net waar je voor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar de Aurora-ROM nog de mogelijkheid bied om je processor te overklokken
heb ik de proef op de som genomen en deze ook even door Antutu laten benchen.

Even voor de formaliteit

Gegevens;

firmware;
Aurora 3.1 ROM Android versie 2.3.6
Hardware;
Toestel Samsung S5660
16 Gb klasse 4 micro Sd ( kingston ).
Verdeelt in twee Fat 32 partities, waarvan 1 Gb tbv Link2Sd
Link2Sd met 1 Gb Fat 32 partitieruimte.

Antutu versie is 2.9.4
Minimale processorsnelheid staat bij elke test op 122 mhz
en de governer op "ondemand".

Gegevens

Onderklok;
op 122 mhz score = 515
op 225 mhz score = 976
op 320 mhz score = 1235
op 480 mhz score = 1481
op 672 mhz score = 2036
op 787 mhz score = 2116

fabriekssnelheid 800 mhz score = 2071

overklok;
op 825 mhz score = 2170
op 844 mhz score = 2085
op 864 mhz score = 2181
op 883 mhz score = 2211
op 902 mhz score = 2307
op 921 mhz score = 2400
op 940 mhz score = 2321 toestel begint warm te worden, korte pauze a 5 minuten
op 960 mhz score = 2337
op 979 mhz score = *
Toestel bevroren en reboot
Op 979 mhz score =*
Wederom bevroren.

Mijn bevindingen?
Tot 921 mhz geen warmte verschil en abnormaliteiten te ontdekken.
Op 940 mhz word het toestel merkbaar warmer te worden.
Op 960 mhz word het toestel toch weer warm, maar wordt voelbaar niet warmer dan op de vorige setting.
Op 979 mhz forced close Antutu, en na het afsluiten bevriest het toestel en gaat spontaan rebooten.
De tweede test op 979 mhz, bevriest Antutu alvorens hij aan de test kon beginnen.
Toestel start na afkoeling zonder mankementen op

Ik denk persoonlijk dat de Gio tot 900 mhz veilig te gebruiken is.
Maar als dat de moeite waard is, dat is een ieder voor zichzelf te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhaans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik vond de aurora ROM (versie 3.1) erg goed. Enige nadeel is dat audio-volume net zo laag staat als in de standaard samsung-software. Andere ROM's hebben dit probleem niet. Overigens zit in 3.1 standaard een aantal trucs ingebouwd om het interne geheugen te vergroten (A2SD). Ik kreeg ineens een intern geheugen van 4 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf nu L2Sd en heb hem 1 Gb gegeven, deze partitie heb ik als Fat 32 geformateerd.
Waarom?
Windows kan deze partitie dan namelijk uitlezen, moet je wel de eerste partitie eerst verwijderen.
Ik gebruik daarvoor partition minitools.
Gewoon een folder aanmaken op je bureaublad van je tikdoos met de naam ( ik noem maar wat ) "SD" hierin zet je twee folders.
Een voor de eerste en één voor de tweede partitie.
Sleep alles van je eerste partitie naar de ene map, daarna verwijder je de partitie.
Dan pas wordt de extra partitie zichtbaar gemaakt in windows.
Dan sleep je de inhoud van de tweede partitie naar de desbetreffende folder.
Daarna herstel je de eerste partitie weer en plaats de boel weer terug.

Omslachtig? ja.
Voordeel is als je een andere kaart wil gebruiken kan je alles zo daar weer op zetten zonder alles weer opnieuw te moeten installeren of te linken.
Je moet dan natuurlijk wel de backups een beetje bijhouden.

Als het een beetje mee zit dan krijg ik van de week de nieuwe versie van Aurora om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een profiel aan te maken dat de telefoon en stil is en niet trilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoef ( customrom ) er geen profiel voor aan te maken, hoef alleen maar op mijn luidsprekericoon te tikken.
Normaal is herrie en trillen, dan alleen herrie de volgende tik is alleen trillen en vervolgens geen herrie en niet trillen.

Standaart is herrie en trillen of alleen trillen, doch onder settings kan je het e.e.a wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Gezien de Gio (1 jaar oud) voortdurend vastliep en soms 10-30 seconden nodig had om te reageren besloot ik dat ik niets te verliezen had en heb ik maar een Custom Rom geïnstalleerd. Meer bepaald Cyanogenmod 9.2 versie dd. 20.11.2012.

1. Rooten (was reeds gebeurd)
2. Clockworkmod recovery installeren
3. Wipe / factory setting
Na hier in de befaamde bootloop terechtgekomen te zijn had ik wel even spijt, maar dat was vrij snel opgelost (truuk is de <home> en <startup> knoppen in te drukken TERWIJL hij in de loop zit, niet vanuit OFF).

4. De custom rom op de SD kaart zetten. Het flashen (vanuit de recovery mode) vanaf de SD zelf verliep zonder probleem.
5. Eerste opstart duurt wel even, vreesde dat het mislukt was, maar uiteindelijk kreeg ik toch het ICS beginscherm.
6. Nieuw probleem: geen google play store. Oplossing GApps (Google Apps) installeren. Komt in een zipfile die net zoals de ROM zelf moet worden geflashd/geïnstalleerd vanuit de recovery.

Heb nu een perfect werkende ICS foon, die veel vlotter loopt dan zijn stockrom 2.3.6 oudere broertje.

Nog geen moment spijt gehad van de operatie.

*Edit* Geen 2G/3G verbindingen, enkel wifi. Gebruik het zelden vandaar dat ik het niet echt door had.

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin_VH op 21-12-2012 20:28 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Er is een nieuwe versie van ClockwareMod beschikbaar. De stabiele 6.0.1.2 versie en de in testfase 6.0.1.4 die je hier kunt vinden. Gewoon te flashen in de recoverymodus. 8)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1894456

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hoe lang gaat eigenlijk een standaard accu mee?
Heb het idee dat hij na een jaar minder wordt.
Zijn er nog betere accu's te koop dan de standaard accu?

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Ik heb ook het probleem van het telkens volzitten van het interne geheugen. Ik heb met root uninstaller al een deel bloatware verwijderd. Het helpt alleen niet want voor sommige apps moet ik weer nieuwe, grotere app installeren.

Verder worden dezelfde apps steeds groter dus moet ik steeds meer verwijderen.
Daarom vind ik de gio nu wel beperkt, vanwege het weinige interne geheugen.
Alle apps die naar sd kaart kunnen staan daar al. Maar waarom moet een app als kieskeurig nou perse in het interne geheugen staan?
ik zoek nu naar mogelijkheden om het gebruikvan het interne geheugen zoveel mogelijk te beperken

• DeRooney
Anoniem: 155599 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:36:
Ik heb nu ook een maand een gio. Wat mij opviel.

Geen foto's mogen maken onder de 15%
Moeilijk ophangen omdat het scherm uitgaat wanneer je belt en wanneer je het scherm aan wilt zetten hij daar even over moet nadenken.
Geen stil modus (dus zonder trillen en geluid.)
Blijft me vertellen dat er updates zijn van apps die ik er niet eens op wil hebben.(streetview, spraaksturing, etc)
Youtube word automatisch via de app afgespeeld volgens mij. En niet via de browser.
Basis agenda functie niet zo fijn als op mijn nokia 5800xpress music.
dat van de foto's onder de 15% is ook 1 van mijn grootste ergernissen. Er moet vast een instelling zijn die dat oplost (aan te passen tot bijv. 5%)? Ik heb mijn gio geroot.

wie weet de instelling en waar deze te vinden is?

er is een app waarmee profielen te maken zijn waarmee je dus ook op stil zonder trillen kunt komen.

bloatware heb ik deels verwijderd, maar ervoor in de plaats komen dan (betere) apps die meer ruimte innemen in het beperkte interne geheugen. link2sd en a2sd moet ik nog even uitproberen. heb al wel een andere app (app2sd).

Eigenlijk ben ik op zoek naar de beste custom rom die er nu te krijgen is met de beste versie van android, maar waarbij wifi, 3g, camera audio en swype het wel gewoon doen. ik heb giopro ook nog overwogen maar daar deden te veel features het niet waaronder de camera)

Verder gebruik ik thinkoffice wel, maar is er een lichtere betere variant verkrijgbaar? ik heb het nog niet gevonden.

• Harribo
Ik gebruik gewoon nog steeds 2.3.4, werkt in elk geval alles zoals het hoort.
De versies daarna vertraagden mijn gio enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Harribo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:58:
Hoe lang gaat eigenlijk een standaard accu mee?
Heb het idee dat hij na een jaar minder wordt.
Zijn er nog betere accu's te koop dan de standaard accu?
Wil niet adverteren, maar op dealextreme(chinese groothandel-webshop) zijn batterijen voor de galaxy 'ace' beschikbaar van 1650Mah, heb er zelf ook 1 madat mijn originele batterij ook minder werd. Batterij gaat nu aanzienlijk langer mee, en dat voor een euro'tje of 4. De originele hier in nederland kosten al snel rond de 15 euro, dus geen moeilijke keus lijkt me....
Overhet feit at het voor de 'ace' is, die gebruikt exact dezelfde batterij, en kun je dus prima in je gio stoppen, maar is gewoon een bekender toestel, vandaar at die naam word gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:35:
[...]

Wil niet adverteren, maar op dealextreme(chinese groothandel-webshop) zijn batterijen voor de galaxy 'ace' beschikbaar van 1650Mah, heb er zelf ook 1 madat mijn originele batterij ook minder werd. Batterij gaat nu aanzienlijk langer mee, en dat voor een euro'tje of 4. De originele hier in nederland kosten al snel rond de 15 euro, dus geen moeilijke keus lijkt me....
Overhet feit at het voor de 'ace' is, die gebruikt exact dezelfde batterij, en kun je dus prima in je gio stoppen, maar is gewoon een bekender toestel, vandaar at die naam word gebruikt.
Hier ergens dus?

Maar beschadigt die 1650Mah niet de Gio? De over-capaciteit? Weet wel wat het is maar ben geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Amadeus1966 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:27:
[...]

Toevallig net mee bezig geweest, en ja ik heb een oplossing.
Ik ben daarbij wel van mijn geloof gevallen en heb dus wel een extra partitie moeten maken op mijn sd.
Dat ik daar nogal wantrouwig over stond was niet geheel onterecht, dus eerst even getest op een oud kaartje.

Maar het is gelukt.
Download minitool partitionwizzard.
http://www.partitionwizard.com/
En maak een extra partitie op je sd kaart, 1 Gb is meer dan genoeg.
Partitie moet een ext3 indeling hebben en op primary staan.

Hier kan je er ook iets over het partitioneren lezen;
http://www.androidworld.n...e-wizard-link2sd-app.html

Daarna steek je het kaartje terug in je toestel.

Dan haal je vanuit de market "Link2SD"
En start deze op, laat hem koppelen met je extpartitie ( hij vraagt hier zelf om )
Daarna even reboten.

De rest waar ik in ieder geval tegen aan liep, kan je hier volgen;
http://www.androidworld.n...4-link2sd.html#post350964

Mocht je er als nog niet uitkomen, dan lezen we het wel ;-)

Zie hier het verschil.

Voor L2SD

[afbeelding]

Na

[afbeelding]
toon volledige bericht
ik heb dit nu ook gedaan. alles eraf gehaald, partities verwijderd. nieuwe partities aangemaakt (eerst de fat32, daarna de ext3) data weer terug gekopieerd naar de fat32 partitie en vervolgens in mijn gio gestopt.
Link2sd gestart en krijg dan de opdracht: selecteer het bestandssysteem van de 2e partitie van je sd kaart.
daar ext 3 geselecteerd maar vervolgens krijg ik een fout melding:
code:
1
2
3
laad script fout
laat script kan niet worden gemaakt
no such device

en volgens mij is het toch echt de 2e partitie die ik aangemaakt heb. Maar (ik denk) niet geformatteerd. zou dat het probleem zijn? Ooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja je moet hem idd nog even formateren anders herkent Gio de Partitie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Harribo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:51:
[...]

Hier ergens dus?

Maar beschadigt die 1650Mah niet de Gio? De over-capaciteit? Weet wel wat het is maar ben geen expert.
Gewoon batterystats wipen nadat je die erin doet en je oude niet meer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de 1650 Mah hoef je niet druk om te maken.
Hoe meer hoe liever.

Jip en Jannekemodus aan...........

Zie het als een 3 liter vat en een 5 liter vat met dezelfde kraan gemonteerd.
Als je beide kranen tegelijk opendraait stromen ze beide net zo snel leeg,
alleen de 5 liter vat heeft twee liter meer en stroomt dus wat langer door.
Nu zie jouw accu als de vaten en de Mah's die er in zit als het water.
En de kraan als de verbruiker ( je Gio ).

Jip en Jannekemodus uit.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Amadeus1966 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:34:
Over de 1650 Mah hoef je niet druk om te maken.
Hoe meer hoe liever.

Jip en Jannekemodus aan.....

Jip en Jannekemodus uit.................
Dank zo'n idee had ik al :)

Batterij stats moeten wissen is een must om het te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hecht er niet veel waarde aan.
Zie ook dit artikel;
http://www.androidcentral...life-says-google-engineer

Het is niet alleen dat dergelijk artikelen mij dienen te overtuigen doch als ik uit nood de accu uit mijn vrouw haar toestel pak dan gebeurt er niets vreemds en het toestel werkt gewoon.

Kwaad kan het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe ik wat sneller what's app berichtjes binnen krijg? Nu wil er wel eens 20-40 minuten tussen zitten.

Onder social hub heb ik synchronize al aangezet voor what's app mocht dat iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Iemand ervaring met de Adrealine rom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
inmiddels diverse roms geprobeerd. de enige waarbij ik tot nu toe mijn data verbinding werkend heb is jellaxy 10.1 (unofficial). Alleen heeft deze weer wat beperkingen mbt camera enzo.

afgezien daarvan vond ik de cm9 rc1 custom rom van mcclaw wel de beste die ik die ik heb gezien.

nu is mcclaw ook bezig met AOSP (android open source project) voor de gio. Ziet er mooi uit maar aantal dingen die nog niet lekker lopen.

link2d heb ik ook werkend nu.

Alleen bij custom roms heb ik nu het probleem dat mijn exchange agenda niet zichtbaar is. Krijg een melding: geen agenda beschikbaar.

ik blijf testen en anders keer ik terug naar mijn duitse samfirmware 2.3.6 stock rom

verder zoek ik nog wel een gapps die ik op de gio kan flashen. Heb er 1 maar daar krijg ik een error bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Ook probleem gehad met de dataverbinding, met name bij CyanogenMod (zowel de 9 als de 7).

Reden was wellicht dat ik met een zgn full MVNO provider, zeg maar, een geleende lijn, werk (ic telenet belgie). Zelfs bij het manueel instellen van de APN settings deed hij het nog niet.

Uiteindelijk opgelost met de app. 'Tweakker', die van een aantal providers de APN instellingen heeft of er kan aan komen.

Alternatieve oplossing: via 'APNbackup and restore' (in de Play Store gratis te bekomen) een backup maken van je werkende instellingen en deze terug te zetten na een andere ROM te hebben geflashed.

Gezien de CM9 toch enkele malen blokkeerde, werk ik nu voorlopig tot volle tevredenheid met CyanogenMod 7.20121225 (Android 2.37)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
arjoderoon schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:25:
inmiddels diverse roms geprobeerd. de enige waarbij ik tot nu toe mijn data verbinding werkend heb is jellaxy 10.1 (unofficial). Alleen heeft deze weer wat beperkingen mbt camera enzo.

afgezien daarvan vond ik de cm9 rc1 custom rom van mcclaw wel de beste die ik die ik heb gezien.

nu is mcclaw ook bezig met AOSP (android open source project) voor de gio. Ziet er mooi uit maar aantal dingen die nog niet lekker lopen.

link2d heb ik ook werkend nu.

Alleen bij custom roms heb ik nu het probleem dat mijn exchange agenda niet zichtbaar is. Krijg een melding: geen agenda beschikbaar.

ik blijf testen en anders keer ik terug naar mijn duitse samfirmware 2.3.6 stock rom

verder zoek ik nog wel een gapps die ik op de gio kan flashen. Heb er 1 maar daar krijg ik een error bij.
heb het probleem nu opgelost. (mijn) fix staat in topic in galaxy gio forum van androidworld indien er meer mensen geinteresseerd in zijn. Ben nu nog bezig om Swype om mijn 10.1 jellaxy te krijgen...
als dat gelukt is ben ik satisfied.
Ga nog even wat proberen met de camera enzo en dan ga ik nog 1x een volledige backup maken en kijken of cm9 van mcclaw het ook goed doet (of ik daar data werkend kan krijgen). Bij mij zit volgens mij het probleem in het feit dat ik bij apn type volgens hollands nieuwe 'internet' moet kiezen. Alleen is dat een open tekstveld en moet je daar iets typen. Als ik internet daar tikte deed mijn data het niet (volgens mij). Nu ik in jellaxy daar niets getypt heb doet mijn data verbinding het.

Dus is mijn vraag: waar dient het veld APN type voor? Of is dat een nutteloos veld?
Amadeus1966 schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:50:
Ja je moet hem idd nog even formateren anders herkent Gio de Partitie niet.
op ander forum discussie gevolgd. Het blijkt dat ik ander ext type moest selecteren. soms ext2 soms ext4. Toen werkte het wel. nu in jellaxy 10.1 werkt ext3 gewoon.

[edit] en wat betreft battery life: ik gooi mijn telefoon iedere keer pas aan de oplader als deze minder dan 10% vol is. En ik haal hem er pas vanaf als mijn telefoon de melding geeft: accu helemaal opgeladen. Op die manier heb ik nu al 1,5 jaar geen enkel probleem met mijn battery life. Ik doe max 2 dagen met een volle accu afhankelijk van hoe intensief ik de gio gebruik

[ Voor 16% gewijzigd door DeRooney op 11-01-2013 09:04 . Reden: toevoeging opmerking battery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:35:
[...]
Deze kan ook in de Gio lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ja, ace heeft dezelfde batterij. mijne is origineel ook voor de galaxy ace. niet helemaal handig van die chinezen om de sticker op de batterij aan de verkeerde kant erop te plakken, hierdoor dus nu een mooie zwarte batterij als je de cover op de achterkant eraf haalt :).
ik heb overigens deze niet, die stond er nog niet op toen ik er naar op zoek was, anders had ik deze zoiezo gehaald, aangezien 2450 mah niet verkeerd is. je moet er wel vanuitgaan dat dit wel ''chinese cijfers'' zijn, en het aantal niet altijd klopt, en de kwaliteit misschien iets minder is dan reguliere batterijen van samsung, maar voor deze prijs koop je er 2 of 3, en betaal je evenveel voor 1 van samsung zelf..
maar over het algemeen gaat mijn 1650 langer mee dan de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is al weer een tijdje geleden dat ik van mij heb laten horen.
Nee, het is niet dat ik de S5660 heb afgeschreven, maar even druk met een andere speeltje.
Doch tijdens het surfen kwam ik wel iets heel interessants tegen.
ICS en wel de kale versie zonder tweaks, mods en overbodige apps.
Nu ben ik altijd vrij sceptisch over een OS die een beetje over the hill is voor een bepaald toestel.
Doch deze trok wel mijn aandacht, en ben ik even aan het prutsen gegaan.

Ik moet eerlijk bekennen, deze ICS versie draait heerlijk soepel, maar dit ging niet over rozen.
Problemen die ik onderweg tegenkwam waren niet leuk, de ene foutmelding na de andere.
Doch bleek dit niet aan de rom te liggen maar aan mijn eigen eigenwijzigheid.
Nimmer moet je een systeembackup ( titanium ) terugzetten op een geheel andere versie van android.
Dit is vragen om moeilijkheden, en dat had ik dus ook.
Maar bepaalde zaken kon ik wel terugzetten en die zal ik hier ook even vermelden.
Maar eerst hier een link van deze rom

http://maclaw.pl/
Het installeren met CWM ( http://www.mediafire.com/?p7r2bcn9447bpc8 )
gaat net als het installeren van elk andere rom.
Maar eerst zou ik als je tenminste je sms-jes wilt bewaren eerst een backup maken met "Sms Backup & restore" waarom niet met Titanium?
Nou dat werkt niet helemaal in deze rom, vandaar Sms Backup.
Daarna kan je gewoon een backup maken met Titanium.
Batch/backup maken/ Backups apps en systeemdata en even laten laten draaien.
Nu ga je Ics installeren adh van Cwm.
Nu als de installatie van ics gelukt is en je wilt gebruik maken van je titaniumback, tja dan kom je van een koude kermis thuis.
De eerste hobbel is dat er geen verkenner app aanwezig is.
Dus deze zal je even moeten installeren vanuit GooglePlay.
Rootexplorer geniet mijn voorkeur, doch elke andere voldoet ook prima.
Nu installeer je wederom Titanium backup en zet alle apps terug.
Dus wederom batch/herstellen herstel ontbrekende app inclusief data.
Daarna doe je wederom Batch/herstellen systeemdata .........Let Op
Nu Kies je in het vervolgvenster "alles deselecteren" en vink alleen
Acounts aan en netwerklocaties, de rest doen we niets mee.
Kies je voor alles terugzetten, dan krijg je de ene crash na de andere.
Immers Systeeminstellingen van een windows 9x werken ook niet op een windows 7/8 systeem.
Dan is het even op bewerking uitvoeren en dan hebben we dat ook weer gehad.

Nu is het ( indien van toepassing ) Link2Sd herconfigureren en herstarten en dan alles linken naar je sd-kaart.
Verstandig is om eerst de extra partitie te wissen onder Cwm, maar dat moge duidelijk zijn.

Als alles klaar is dan kun je eventueel mbv Sms Backup& restore je tekstberichten terugzetten.

Tot zover de installatie en het terugzetten van je apps.

Nu voor de Navigatie/Gps liefhebbers die gebruik maken van de betaalversies van TomTom en Copilot, deze apps heb ik niet draaiende gekregen en liepen vast.
Ook het opnieuw van een schone lei installeren hielp niets............
Antwoord van de developer is tot nog toe uitgebleven.
Ondertussen werkt de gratis versie van Copilot wel weer goed.........
Nav Free werkte trouwens ook prima maar is niet echt mijn ding.
Ik moet zeggen ik krijg met deze rom een betere en snellere fix dan wat ik ooit gehad heb.
4 a 5 satelieten en binnen 2 a 3 minuten een fix.
Gps help is trouwens een leuk tooltje om wat meer inzicht te geven net als GpsFix een handig hulpmiddeltje voor als de fix toch niet direct lukt.

Hou wel rekening met dat niet alle apps Ics compatible is, dus kan zijn dat je wat consessies moet maken.

Dus voor de liefhebbers, hier nogmaal de downloadlinks

http://maclaw.pl/
http://www.mediafire.com/?p7r2bcn9447bpc8

Randinformatie;
http://www.androidworld.n...maclawstudio-16-01-a.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1414173

De Camera schijnt ook nog problemen te leveren doch daarvoor kan je eventueel Videocam illusion voor gebruiken.
Ook deze is te vinden in G Play.
Mooier was natuurlijk als deze strait on zou werken.
Maar ja, men kan niet alles hebben.

Tot zover vind ik het een prima rom, ik wil hem niet heilig verklaren maar vind hem
over het algemeen lekker vlot reageren, af en toe treed er wel eens een foutje op maar hij weet zich goed te herstellen en voor wat de batterijverbruik betreft.
Tja dat is net wat je er mee doet, bij mij hangt hij nu al om de twee dagen aan het infuus.

Voor de benchmarkliefhebbers;
Antutu v3.03

Total 3491
Cpu 471
Gpu 2503
Ram 231
I/O 286

Op zicht geen verkeerde waarden.

Enige nadeel is dat zo nu en dan lijkt alsof de launcher vastloopt.
Maar dat is bij slechts een maal voorgekomen, maar had inmiddels van andere gebruikers vernomen dat het wel eens vaker gebeurt.

Mischien dat de developers het e.e.a. nog gaan aanpassen.
Het is tenslotte Rc1

------------------------------
Inmiddels is er nu ook Rc2

AOSP ICS RC2 is available!

January 23rd, 2013 by Macław- 40 Comments

RC2 of AOSP ICS is available!

Somehow on the time

You can get it on our DOWNLOAD page.

Changelog:
â– fixed dalvik
â– some dalvik improvements
â– some changes in RIL
â– more stable and smooth
■fixed memory leaks – now games and apps like Facebook or Gallery shouldn’t get force close

What works
â– RIL (call/messages/3G)
■hardware acceleration (graphic – 2d/3d)
â– GPS and A-GPS
â– compass
â– audio (both speakers/headphones/microphone)
â– sensors
â– bluetooth (with A2DP support)
â– video hardware acceleration
â– Wi-fi
■camera (stock app doesn’t record video)
â– Google Play
â– YouTube HQ
â– all ICS functionallity
â– radio (3rd party apps)
â– deep sleep
â– App2sd support
â– native Wifi tether

Issues
■Video recording isn’t working in stock app

I’ld be glad, if you would share links to our download page, instead of direct links to download.
Also would be great, if you wouldn’t create the mirrors
Thanks.

Guys who made it happen:
■Macław
â– Marcin1147

Thanks for help from:
â– tom3q
â– Trybicki
â– ganster41

[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-01-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nu de gold accu binnen.
Maar is het écht écht een must om de battery stats te wipen met een nieuwe accu?

Er komt namelijk voor mij nogal wat bij kijken: recovery rom installeren, ops selecteren, odin gebruiken etc etc...Niet dat het onoverkomelijk of mij een week tijd vergt maar als het niet nodig is, doe ik het echt liever niet.

ps. hij doet het al wel in mijn gio

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 01-02-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ik heb ook AOSP geprobeerd (heb een backup gemaakt via CWM).

Draai nu echter (vooralsnog naar tevredenheid) android 4.2 met de Olddroid rom.

Alles werkt bij mij vooralsnog, waar ik met AOSP wel dingen had die niet lekker liepen (o.a: eerst werd ik volleig verkeerd gelokaliseerd in Maps)
Overigens is er voor de liefhebbers ook nog de AOKP rom. Android Open Kang. Deze wordt helaas voor zover ik weet niet meer verder ontwikkeld helaas. Dit was de fijnste rom die ik geprobeerd heb. Deze had ook de Nova launcher inbegrepen. Maakte het erg leuk EN veel mogelijkheden om je telefoon te tweaken (overclocken etc)

Blijf nu even hangen bij Olddroid maar Maclaw is ook bezig met een 4.2 Rom voor de Gio!

http://maclaw.pl/?p=583

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accustats wissen is niet direct nodig, kijk het gewoon even aan.

Ik ben momenteel zeer content met de ics van MacClaw.
Lekker vlot en geen problemen.
Vond het wel grappig dat ik nu net ontdekte dat de camera in deze rom ook panorama's kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-04 17:10
Ik heb ook net de AOSP van Maclaw geprobeerd. Ik ben zeer tevreden. Ik had eerst lange tijd de Cyanogenmod 9 van maclaw, maar die liep niet soepel. Heel vaak spontane reboots en hij liep vaak vast. Het enige voordeel was de vele tweaks die de cyanogenmod rijk was. Achteraf gezien heb ik liever een rom die stabieler is met minder opties, dan een onstabiele rom met veel opties. Ik laat jullie weten hoe het mij met de rom vergaat, als ik het wat langer kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal met je eens, wat heb je aan een toestel die niet te vertrouwen is.
Voor een paar week terug vroeg er iemand een telefoonnummer............
Dacht je dat ik de contactlijst open kreeg? nee dus, kon eerst dat kreng opnieuw opstarten.
Of tijdens een gesprek een reboot, nee dank je.
Gewoon lekker stabiel, dan maar wat minder tierleteintjes.
Als ik een toestel voor de show wil, dan pak ik mijn sony cmd c1 wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Edit, never mind

[ Voor 95% gewijzigd door objectief2 op 20-02-2013 22:20 ]

yep een beetje dood hier......................

Anoniem: 138569

Mijn vrouw heeft de Samsung Galaxy Gio vanaf april 2012.
Ook zij heeft geregeld last van een wegvallende WiFi en ook hoor ik haar de laatste tijd over vastlopers; scherm dat op zwart blijft.
Heeft het zin de telefoon bij de Samsung klantenservice ter reparatie aan te bieden?
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:13
Zijn er meer mensen die het meegemaakt hebben dat de batterij ineens heel snel leegloopt? Mijn moeder heeft sinds 1,5 jaar de telefoon en gebruikt hem alleen om te bellen, sms'n en whatsappen. Sinds 2 weken loopt de batterij binnen 2-3u leeg, zonder dat de telefoon noemenswaardig gebruikt wordt.

In eerste instantie leek het duidelijk dat het de accu was, dus hebben we een nieuwe accu erin gestopt. Toch blijft het probleem zich volhouden. Het lijkt me dan dat het iets softwarematig is, maar in Taakbeheer staan geen actieve applicaties. Verder heb ik via het toestel nog gezocht naar een software update (van Samsung zelf), maar dit was er niet. Het toestel draait Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er is via Samsung Kies in januari trouwens nog wel een (waarschijnlijk laatste) Nederlandse update voor de Gio uitgekomen. Deze is uiteraard ook via Sammobile.com te downloaden: GT-S5660 Netherlands 2013 January 2.3.6 S5660XXKTT S5660XENLT2.

De firmware is hier te vinden: http://www.sammobile.com/firmwares/ . Dan even het modelnummer S5660 intypen. Via Kies installeerde die bij mij overigens ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Ronald
Soms slipt een toestel dicht door allerhande zooi wat er wel eens op geinstalleerd word.
In tegenstelling tot wat er gezegt wordt blijft er wel vaak wat zooi achter bij een deinstallatie.

Misschien tijd voor een factory reset?
Let wel je bent dan alles kwijt, maar als je toch al te keer wilt met dat toestel dan kan je hem net zo goed even rooten en dan een goeden backup maken met titanium.
Na de reset even weer rooten en dan alles weer terugzetten.

Je kan ook een andere rom proberen.
Ik draai nu al een aardige tijd op android ics ( 4.0 ) en dat bevat mij prima..
Maar dat zijn keuzes, keuzes die je zelf moet maken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siddler schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:51:
Zijn er meer mensen die het meegemaakt hebben dat de batterij ineens heel snel leegloopt? Mijn moeder heeft sinds 1,5 jaar de telefoon en gebruikt hem alleen om te bellen, sms'n en whatsappen. Sinds 2 weken loopt de batterij binnen 2-3u leeg, zonder dat de telefoon noemenswaardig gebruikt wordt.
Probeer hier eens een update of een factoryreset.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.