Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Wil mijn Gio ook uppen naar 2.3.3 maar kom er even niet uit met Odin

Heb gedownload, Odin 4.42, S5660XENKP1_HOME.tar en GIO_v1.0.ops

Nu mis ik nog PHONE, PDA en CSC, waar haal ik deze vandaag of zijn die niet nodig ?

Het gekke is dat als ik S5660XXKPA download alle files gewoon aanwezig zijn en met S5660XXKPE
is alleen de firmware file aanwezig ?

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 25-07-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Volgens mij heb je PDA wel nodig. Phone (radio) is niet vereist, bij Samsung werken oudere radio files vaak nog wel met nieuwere kernels. (en anders krijg je dingen als geen wifi, geen camera preview, etc) Deze file heet vaak "modem_type" bij Samsung.

CSC (country specific code) hoef je niet te flashen als deze al juist is voor de regio waar je zit.

PDA is volgens mij de halve kernel & basis android software op de 5660, dus die moet je volgens mij wel meenemen. Dit is het grootste bestand overigens. (tussen de 150 en 250 mb?) Ik denk dat dat je "home.tar" file is. De boot heet bij samsung voor de 5xx0 series veelal APBoot_type.

Met andere woorden, Albert uit Amsterdam, lees nog even een guide of 2 voordat je aan de gang gaat.
En let wel, als je een volledige rom flashed, moet je de OPS gebruiken, bij een update niet altijd, lees de opschrijving bij de rom! Als je een OPS nodig hebt, BEN JE JE GEBRUIKERS DATA KWIJT. (Het is een partitie file, maw de lfs, data en sys partities worden geresized en formateerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Bij mij werkte het prima toen ik de single-file-package optie aanklikte. Leek me toentertijd het meest logisch, aangezien de flash guide niet overeen kwam met de aangeboden firmware.

Klaarblijkelijk zijn er hier mensen aanwezig die zich goed verdiept hebben in de interne werking van Odin. Zouden die uitsluitsel kunnen geven over de correcte handelswijze? (Zou zomaar kunnen dat ik geluk heb gehad dat het bij mij werkte? :) )

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Net mijn eerste vastloper gehad! Na het installeren van 2 apps via 3g ... Versie 2.3.3

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
2.3.3 geïnstalleerd maar krijg 3G niet meer aan de praat, Vodafone gegevens toegevoegd in toegangspunt maar werkt niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 14:06
Albert020 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:16:
2.3.3 geïnstalleerd maar krijg 3G niet meer aan de praat, Vodafone gegevens toegevoegd in toegangspunt maar werkt niet ???
Dataverbinding niet per ongeluk uitgezet? (Powerknop ingedrukt houden en dan op Data Network Mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DeX-nl schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:41:
[...]

Dataverbinding niet per ongeluk uitgezet? (Powerknop ingedrukt houden en dan op Data Network Mode)
heb ik geprobeerd, gaat niet aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Albert020 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:48:
Wil mijn Gio ook uppen naar 2.3.3 maar kom er even niet uit met Odin

Heb gedownload, Odin 4.42, S5660XENKP1_HOME.tar en GIO_v1.0.ops

Nu mis ik nog PHONE, PDA en CSC, waar haal ik deze vandaag of zijn die niet nodig ?

Het gekke is dat als ik S5660XXKPA download alle files gewoon aanwezig zijn en met S5660XXKPE
is alleen de firmware file aanwezig ?
http://androidadvices.com...ead-xxkpa-2-3-3-firmware/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Je kunt het ook in/uitschakelen door naar Wireless And Network settings te gaan (in settings), Mobile Networks en dan de optie Use Packet Data aan te vinken. Wil het daar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DeX-nl schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:50:
Je kunt het ook in/uitschakelen door naar Wireless And Network settings te gaan (in settings), Mobile Networks en dan de optie Use Packet Data aan te vinken. Wil het daar wel?
Heb 2.3.4 van 28 juni 2011 erop gezet, moet zeggen dit werkt echt heel lekker,
en al mijn apps werken ook weer 3G uiteraard en GPS uiteraard ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/67472/V0IfivmDdxW.png

[ Voor 44% gewijzigd door Albert020 op 25-07-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ook succesvol de XEN versie geïnstalleerd. Dat geeft de telefoon ook aan als je *#1234# intoetst. Alles in orde dus... Als ik echter bij Kies kijk, wordt nog steeds de oude Portugese TPH versie vermeld. Kies zegt ook "deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt". Is hier nog wat aan te doen? Ik doe volgende updates het liefst namelijk gewoon weer via Kies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bij mijn Vodafone prepaid zei Kies steeds: kan niet worden bijgewerkt; nu zegt Kies; dit is de nieuwste firmware (2.2.1). :F

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:42:
Bij mijn Vodafone prepaid zei Kies steeds: kan niet worden bijgewerkt; nu zegt Kies; dit is de nieuwste firmware (2.2.1). :F
2.3.4 is toch echt de laatste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dat weet ik, maar het gaat om het verschil in melding.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:47:
Dat weet ik, maar het gaat om het verschil in melding.
Meestal is een prepaid een branded toestel dus met simlock.
Hier kan het mee te maken hebben dat hij niet wil uppen.

Maar die van mij heb ik gewoon simlockvrij gekocht en wou ook niet uppen,
heb vandaag toch de knoop doorgehakt en met Odin de nieuwste firmware erop gezet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 25-07-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De simlock is er af 8)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-j-k- schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:44:
Simlock verwijderen?
Kan op verschillende manieren.
Zijn tooltjes genoeg voor, legaal?
Valt te betwijfelen.
Risico's? yep
Maar als je weet waarmee je bezig bent, kan er weinig misgaan.
Ik ga niet uitwijden over welke tooltjes, maar gewoon even goed internet gebruiken.
Let google be your friend.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Captain Obvious :P Vroeg me enkel af of vonfox dit merkte na een firmware-update via odin. (anders leek het me namelijk niet zo in de discussie passen :X )

[ Voor 15% gewijzigd door -j-k- op 25-07-2011 22:19 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Simlock zit bij Samsung in de Modem files. Daarom kan je met een provider locked toestel niet zomaar unbranded firmwares flashen. Als je je toestel dat wel laat doen je de kernel + baseband flashed, heb je geen simlock meer.

En dat is waar het hele gedoe bij HTC onderanderen over gaat: S-on betekend geen radio flashen op dat niveau, dus de simlock is niet verwijderbaar tenzij dat deel van de rom overschreven kan worden.

Samsung had plannen om de simlock files naar de LFS partitie te zetten, waar je er dus ook niet zomaar bij kan. Kijk dus uit dat je geen toekomstige firmware flashed waar deze "update" in zit, het kan zijn dat je er niet meer vanaf komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

-j-k- schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:44:
Zo'n telecomwinkel op de Woenselse Markt in Eindhoven.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Je kunt van bovenaf een balk met wat knoppen (wifi, gps, BT) naar beneden trekken. Kan ik dat customisen, daar bv 3G aan/uit bijzetten?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Ook juist naar 2.3.4 geflashed met odin.

Dataverbindingen/wifi/gps/compas werkt allemaal naar behoren.

Moet alleen nog een root methode vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clandmeter
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clandmeter
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:04
Kan iemand mij vertellen of de 2.3.4 versie ook nederlandse woordenboeken heeft voor beide toestenborden (samsung en swype)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
clandmeter schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:19:
Kan iemand mij vertellen of de 2.3.4 versie ook nederlandse woordenboeken heeft voor beide toestenborden (samsung en swype)?
Nee, de versie van 27 juni op samfirmware niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung galaxy gio vodafone. Maar is wel simlockvrij want als ik een andere simkaart erin doe van hi kan ik daar gewoon mee bellen. Nu is het zo dat ik de simkaart van hi er in wel doen want daar heb ik wel internet op (bij vodafone niet alleen via wifi) maar als ik pakketgegevens aanzet doet hij het nog steeds niet en na het selecteren van de juiste netwerkoperator (KPN NL) ook nog steeds niet... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:46:
Ik heb een Samsung galaxy gio vodafone. Maar is wel simlockvrij want als ik een andere simkaart erin doe van hi kan ik daar gewoon mee bellen. Nu is het zo dat ik de simkaart van hi er in wel doen want daar heb ik wel internet op (bij vodafone niet alleen via wifi) maar als ik pakketgegevens aanzet doet hij het nog steeds niet en na het selecteren van de juiste netwerkoperator (KPN NL) ook nog steeds niet... Iemand een idee?
hmm dus de ene heeft wel een simlock van Vodafone , en de ander is simlockvrij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:55:
[...]

hmm dus de ene heeft wel een simlock van Vodafone , en de ander is simlockvrij ?
Nee sorry verkeerd gezegd heb een abbonement van vodafone en mijn zoon heeft een abbonement van hi en die willen we ruilen maar hij is wel simlockvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
clandmeter schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:19:
Samsung toetstenbord is gewoon Nederlands.
maar swype is alleen maar UK english / US english / frans / duits / en paar andere maar geen nederlands.

en bedankt voor de link :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het een soort beveiliging van vodafone zijn dat ik met hi niet op internet kan via 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thermal_
@H.T.

*#7465625#

Probeer deze code eens , dan kan je zien welke locks er op je toestel zitten , kan je daarna op verder zoeken.

ik met vodafone prepaid habe deze locks:

Netwerkvergrendeling : ON
Vergrendeling netwerksubnet : OFF
SP-blokkering : ON
CP-blokkering : OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Thermal_ schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:30:
@H.T.

*#7465625#

Probeer deze code eens , dan kan je zien welke locks er op je toestel zitten , kan je daarna op verder zoeken.

Bedankt, alles staat op off bij mij. Dan zou ik toch gewoon verbinding kunnen maken met 3g via hi. Als ik precies hetzelfde doe met mijn vodafone simkaart erin (pakketgegevens gebruiken) kan ik wel gewoon zonder wifi op internet.... Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
_Thermal_ schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:30:
@H.T.

*#7465625#

En als deze simlockvrij is krijg je:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/67573/DQzd8F.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Om hier even op in te haken. Mijn Gio heeft ook een simlock en vanzelfsprekend wil ik hem graag sim-lockvrij (laten) maken. Nu heb ik wat zitten lezen en dit is geheel legaal naar wat ik begrepen heb :)

Maar dan mijn vraag hoe het zit met de garantie.

Naar ik begrepen heb zit er 24 maanden op het toestel, dus begrijp ik het goed dat ik in het slechtste geval (bijv. uitval) pas een jaar na aankoop terug kan naar de winkel om het op te laten sturen naar Samsung voor reparatie?

Met andere woorden: hoe groot is de kans dat ik zelf kan betalen voor reparatie in dat eerste jaar dat er een provider-simlock op zit (op hoort te zitten)?

Misschien kan iemand hier meer over vertellen die zijn toestel al heeft laten unlocken en die dit vanzelfsprekend ook heeft gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Iedereen heeft het hier over Google'n maar het is mij hartstikke onduidelijk hoe je dat ding gratis van een simlock af helpt. Ik heb de telefoon niet eens en wil toch graag weten hoe dat mogelijk is. Weet je het, deel het volgens mij is het ook nog eens hartstikke legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat klopt ook, het is niet illegaal. Als bron zegt Wikipedia het volgende:

Overigens is het niet verboden om de simlock tussentijds te verwijderen. Op het moment dat de telefoon is aangeschaft is het toestel eigendom van de koper, en die mag de keuze maken om naar een ander netwerk over te stappen. Wel is het verboden om de software aan te passen in de telefoon, daar rust namelijk auteursrecht op.

Achterafgezien had ik hem ook voor iets meer zonder simlock kunnen kopen voor 155 euro (incl. cashback), maar ja we zijn zuinig he ;) 8) Bovendien wilde ik er niet teveel voor betalen zonder te weten hoe hij zou bevallen. Dat is prima dus in vergelijking met mijn slechte ervaringen met de Nokia N82 die het tegenovergestelde was qua gebruiksgemak :'(

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 26-07-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barisko
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 12:01
pathfinder2k schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:53:
Iedereen heeft het hier over Google'n maar het is mij hartstikke onduidelijk hoe je dat ding gratis van een simlock af helpt. Ik heb de telefoon niet eens en wil toch graag weten hoe dat mogelijk is. Weet je het, deel het volgens mij is het ook nog eens hartstikke legaal.
Op internet zijn verschillende websites (hier en hier) die uitleggen hoe je zelf, gratis de simlock van een Galaxy Gio kunt verwijderen, maar PAS OP! Deze methode werd oorspronkelijk gepubliceerd op XDA-developers (hier) en inmiddels is gebleken dat deze methode enkel tot allerlei problemen leidt. De methode dan ook verwijderd van het XDA-developers forum.

Met andere woorden: op dit moment is er nog geen methode om zelf, gratis de simlock van de Galaxy Gio te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb het niet gevraagd; maar het scherm op mijn ge-un-SIM-lockde Gio is precies het zelfde als het scherm hierboven. Het kostte overigens 15 euro.

Mijn Vodafone abo Gio loopt vast als ik 3G en Wifi aan heb staan (maar er is dan geen wifi verbinding, want ik zit op mijn werk). Zet ik 3g uit: dan geen vastloper. (met 2.3.3).

[ Voor 38% gewijzigd door VonFoX op 27-07-2011 09:33 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
er zit wel een groot quadrant verschil zeg in stoch 2.3.3 en 2.3.4 !!!
Bijna het dubbele.

Jammer dat er geen NL Swype inzit , anders had ik hem erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

quadrant verschil? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dit is Quadrant

Quadrant op mijn Gio met 2.3.4

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/67703/cuX7SDQoAhP9.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 27-07-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
_Thermal_ schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:18:
[...]

Samsung toetstenbord is gewoon Nederlands.
maar swype is alleen maar UK english / US english / frans / duits / en paar andere maar geen nederlands.

en bedankt voor de link :-p
Je kunt met een beetje tweaken de originele swype eraf gooien en swype met nl taal erop zetten. Je moet dan mee doen aan de open bèta van swype en dan kun je de apk met nl downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Voor de mensen met een Samsung Gio Vodafone Prepaid met gratis 250MB Internet tm 30-09 a.s.: hoe activeer je dit of waar kun je zien dat dit geactiveerd is?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:34:
[...]

Bedankt, alles staat op off bij mij. Dan zou ik toch gewoon verbinding kunnen maken met 3g via hi. Als ik precies hetzelfde doe met mijn vodafone simkaart erin (pakketgegevens gebruiken) kan ik wel gewoon zonder wifi op internet.... Vreemd
Juiste apn (access point name) voor Hi ook ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

objectief2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:04:
Voor de mensen met een Samsung Gio Vodafone Prepaid met gratis 250MB Internet tm 30-09 a.s.: hoe activeer je dit of waar kun je zien dat dit geactiveerd is?

Bij voorbaat dank ;)
Vraag ik me ook af.... is best handig denk ik :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Deze methode is me al bekend en lijkt me aardig gevaarlijk als ik de reacties lees. Hoe werkt dat in die unlock-shops dan. Kopen die gewoon bulk codes bij samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om nieuwe, simlock vrije, smartphone te kopen. Heb nu een htc touch pro 2, maar is een irritant langzaam ding die te vaak vast loopt.

Twijfel nog tussen de LG Optimus P350 ME en dus de Samsung Galaxy Gio.

Weinig verschil in geloof ik. De Gio ziet er mooier uit, echter lees ik vaak dat hij nog wel eens wilt uitvallen? Kan iemand vertellen in wleke mate dit klopt? Reden dat ik een nieuwe telefoon wil is dus juist zodat hij niet steeds vastloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

pathfinder2k schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:38:
[...]

Deze methode is me al bekend en lijkt me aardig gevaarlijk als ik de reacties lees. Hoe werkt dat in die unlock-shops dan. Kopen die gewoon bulk codes bij samsung?
Ik vermoed dat die evenveel kans op bricken hebben, maar dan is het een zakelijke overeenkomst tussen jou en de shop. En als ze adverteren met ' unlocken met garantie' is het daarmee hun probleem als je phone gebricked wordt :)

Mijn Gio lijkt vooralsnog alleen vast te lopen als Wifi EN 3G aanstaan. Alleen Wifi of alleen 3G leidt niet tot vastlopers. Komt dit iemand bekend voor? Kan ik het melden aan Samung (of ze er wat mee doen is de vraag).

[ Voor 17% gewijzigd door VonFoX op 27-07-2011 18:03 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

kan weg.

[ Voor 93% gewijzigd door VonFoX op 27-07-2011 18:03 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:08:
Ben van plan om nieuwe, simlock vrije, smartphone te kopen. Heb nu een htc touch pro 2, maar is een irritant langzaam ding die te vaak vast loopt.

Twijfel nog tussen de LG Optimus P350 ME en dus de Samsung Galaxy Gio.

Weinig verschil in geloof ik. De Gio ziet er mooier uit, echter lees ik vaak dat hij nog wel eens wilt uitvallen? Kan iemand vertellen in wleke mate dit klopt? Reden dat ik een nieuwe telefoon wil is dus juist zodat hij niet steeds vastloopt ;)
Ja daar heb ik dus ook last van, vandaag al twee keer uit zichzelf gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Soldaatje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Ja daar heb ik dus ook last van, vandaag al twee keer uit zichzelf gereboot.
Nog nooit last van gehad heb hem nu 1 maand, sinds 2 dagen ook firmware 2.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het rebooten herken ik niet met 2.3.3, alleen vastlopen. De andere gio met 2.2.1 loopt al bijna een week op wifi, zonder vastlopers.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:27:
Het rebooten herken ik niet met 2.3.3, alleen vastlopen. De andere gio met 2.2.1 loopt al bijna een week op wifi, zonder vastlopers.
btw, hoeveel dagen doe jij met de accu als je wifi 24/7 aanstaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:44:
[...]

btw, hoeveel dagen doe jij met de accu als je wifi 24/7 aanstaat ?
Dagen? Je bedoelt uren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hoeveel uren dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, net in mijn broekzak met alleen wifi, toch de hele telefoon uit. Maar was wel gewoon aan te zetten ... Snap er niets meer van. Wel vervelend als je de hele dag moet kijken of je telefoon nog aan staat :-(

Allebei de Gio's gaan standaard 's avonds aan de oplader; anders halen ze de volgende ochtend niet.

[ Voor 23% gewijzigd door VonFoX op 27-07-2011 21:39 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Nou, daar ben ik ook wel benieuwd naar,

Bij mij draait in 10 uur ongeveer 70-90 % van de batterij erdoor... met WIFI, Bluetooth en GPS 80% van de tijd uitgeschakeld en alleen de synchronisaties (heel ondoorzichtelijk wat er allemaal in de achtergrond draait) aan en af en toe op nieuwssites (via Apps zoals Nu.nl GeleRAAf.nl ik bedoel Telegraaf.nl en tweakers.net) en een paar keer een telefoongesprek van een paar minuten. en ongeveer 2 tot 2,5 uur Bluetooth per dag aan tijdens het autorijden

Ik merkte wel dat als de Batterij onder de +/- 20% komt dat de camera dan al niet meer opstart.

Ik zou blij zijn als die Gio het 48 uur continu uit zou houden met de WIFI en Bluetooth altijd ingeschakeld en ongeveer hetzelfde gebruik als bovenstaand, maar dat zal wel een UTOPIE zijn. :)

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 08:57
Ik heb een probleem met mn Gio.
Sinds een weekje heb ik geen dataverbinding meer, hij verbind wel met 3g en hsdpa maar ik zie alleen het groene vinkje(upload) aanstaan, en af en toe knippert het rode pijltje. Ik kan echter niks downloaden of updaten oid.
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Hier ook een heel tevreden Gio gebruiker. Kan helaas nog steeds niet upgraden vanaf 2.2.1 naar gingerbread via Kies. Gek genoeg hoor ik alleen dingen over de Vodaphone versie terwijl mijn firmware dit aangeeft:

PDA:KC4 / PHONE:KB9 / CSC:KC1 (XEN).

Het betreft een toestel via een abb van tele2.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht ook van het wifi crashen af te zijn met de 2.3.3 update, maar nu blijkt dat de telefoon problemen heeft als ik ergens heen ga. Hij valt dus uit als hij de verbinding verliest met het netwerk... heb er niet heel veel problemen mee, maar het is toch wel irritant! denk dat ik samsung maar eens ga bellen voor een reparatie, maar vraag me af hoeveel dat gaat helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat zou Samsung precies gaan doen dan? Het is een probleem met wifi, 3g, of een combinatie. Als het met SW te repareren is, is dat ook met een firmware update te fixen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan wordt het wachten op een firmware update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ga eerst nog contact met Samsung opnemen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Gisteren heb ik de volgende firmware op mijn Gio gezet:
S5660XXKQ3 ## CSC - SEBKQ1 GIO_v1.0.ops 2.3.4 2011 June 28

Nu blijkt echter dat niet alleen een Nederlands toetsenbord voor Swype ontbreekt, ook het normale toetsenbord kent geen Nederlandse woorden. Dit zal ongetwijfeld met de code SEB te maken hebben, die staat voor een aantal Baltische staten.

De vraag is nu hoe ik de Nederlandse taal geïnstalleerd krijg voor het normale toetsenbord; Swype hoeft niet aangezien ik dat niet gebruik. Googlen levert wat resultaat maar de bron van de software is op zijn minst potentieel malafide te noemen ;) . Iemand tips?

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Enzo Dizono schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:58:
Hier ook een heel tevreden Gio gebruiker. Kan helaas nog steeds niet upgraden vanaf 2.2.1 naar gingerbread via Kies. Gek genoeg hoor ik alleen dingen over de Vodaphone versie terwijl mijn firmware dit aangeeft:

PDA:KC4 / PHONE:KB9 / CSC:KC1 (XEN).

Het betreft een toestel via een abb van tele2.
Ik heb simlock vrij gekocht als losse telefoon, met dezelfde Firmware en wacht ook nog steeds. Ik vind het wel licht storend dat je extra aan een telefoon uitgeeft om maar niet die branded zooi te hebben en vervolgens lang kan wachten op een update.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
-j-k- schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:40:

Nu blijkt echter dat niet alleen een Nederlands toetsenbord voor Swype ontbreekt, ook het normale toetsenbord kent geen Nederlandse woorden. Dit zal ongetwijfeld met de code SEB te maken hebben, die staat voor een aantal Baltische staten.

De vraag is nu hoe ik de Nederlandse taal geïnstalleerd krijg voor het normale toetsenbord; Swype hoeft niet aangezien ik dat niet gebruik. Googlen levert wat resultaat maar de bron van de software is op zijn minst potentieel malafide te noemen ;) . Iemand tips?
Heb ook deze firmware maar gebruik hier Swiftkey X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieth
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09-2022
Heb na een update van 2.3.3 naar 2.3.4 aan de hand van http://androidadvices.com...kq3-234-firmware/?dhiti=1 nergens meer last van.
Geen uitval, sneller werken, accu weet ik nog niet, swype i don't use it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
willieth schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:36:
Heb na een update van 2.3.3 naar 2.3.4 aan de hand van http://androidadvices.com...kq3-234-firmware/?dhiti=1 nergens meer last van.
Geen uitval, sneller werken, accu weet ik nog niet, swype i don't use it
Mijn accu gaat nu al langer mee met 2.3.4
Zal een screenshot plaatsen wanneer hij op de lader moet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 28-07-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zucht Samsung support is echt niet goed wijs, die antwoorden 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
@Albert: Bedankt, heb dat swiftkey ook even aangeschaft. Eerste indruk is goed :) .

Over de Samsung helpdesk: ik heb er onderhand geen enkel vertrouwen meer in. De verantwoordelijke recruiter mag zich op zijn vakantie gaan beraden op wat verbeterpuntjes :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

-j-k- schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:40:

Maar de rest van UI is wel in het Nederlands ? En heb je de OPS file gebruikt; was je hele Gio gewist?

[ Voor 3% gewijzigd door VonFoX op 28-07-2011 12:03 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:02:
[...]

Maar de rest van UI is wel in het Nederlands ? En heb je de OPS file gebruikt; was je hele Gio gewist?
Volgens mij wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Samfirmware zal ook wel snel met 2.3.4 helemaal in het NL komen. Dan flash ik die wel op beide GIO's f*ck Kies 8)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:08:
Samfirmware zal ook wel snel met 2.3.4 helemaal in het NL komen. Dan flash ik die wel op beide GIO's f*ck Kies 8)
Heb jij nu: S5660XXKPE ## CSC - XENKP1 GIO_v1.0.ops 2.3.3 2011 June 27 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Rest van de UI is idd in het Nederlands.

Naar ik heb begrepen is de Gio niet snel genoeg om flash te kunnen draaien. Kan iemand dat onderschrijven?

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Albert020 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:12:
[...]

Heb jij nu: S5660XXKPE ## CSC - XENKP1 GIO_v1.0.ops 2.3.3 2011 June 27 ?
Ik heb nog niets gedaan met ODIN of ops bestanden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
VonFoX schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:55:
[...]

Ik heb nog niets gedaan met ODIN of ops bestanden.
Ahh oké, waarom niet als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, omdat ik graag 2.3.4 wil MET NL toetsenbord :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
VonFoX schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:45:
Nou, omdat ik graag 2.3.4 wil MET NL toetsenbord :)
2.3.4 installeren met de guide op de vorige pagina, gio ff rooten, swype erafhalen, via swypeinc.com swype opnieuw installeren en dan heb je gewoon de allernieuwste swype (3.6.84.2666........) MET nl toetsenbord en woordenboek

Bovenstaande vanmiddag uitgevoerd en Gio draait als een zonnetje, zonder die irritante wifi-bug!

[ Voor 3% gewijzigd door weststar op 28-07-2011 17:21 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:38:
Ik heb een vraagje, gebruikt iemand hier samsungs social hub? Op internet ziet het er allemaal erg handig uit, maar om de één of andere reden toont die van mij alleen mijn sms berichten, dus daar heb ik niet zoveel aan.
Na update naar Gingerbread 2.3.3 toont de social hub bij mij ook alleen maar sms berichten. Bij de vorige firmware versie was dat volgens mij niet zo. Het lijkt mij dat dit een bug is in firmware versie S5660XXKPE aka Gingerbread 2.3.3. Kan iemand even checken of dit bij 2.3.4 ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
CornelisJ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:35:
[...]

Na update naar Gingerbread 2.3.3 toont de social hub bij mij ook alleen maar sms berichten. Bij de vorige firmware versie was dat volgens mij niet zo. Het lijkt mij dat dit een bug is in firmware versie S5660XXKPE aka Gingerbread 2.3.3. Kan iemand even checken of dit bij 2.3.4 ook zo is?
Bij mij nog steeds zo in 2.3.4, het is nog niet zo als bij mijn vriendin op haar Galaxy S2
Wie weet komt dat in d etoekomst nog

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 00:52
Goedenavond,

Ik zit er over te denken om de Galaxy Gio aan te schaffen, maar nou lees ik wat negatieve dingen over de GPS die er op zit (langzaam met vinden van satellieten, etc.).
Nou is de GPS voor mij één van de belangrijkste onderdelen, dus deze zou het goed moeten doen. Is het echt zo dat de GPS van de Gio brak is?

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat is brak. Soms duurt het krijgen van een fix even, daarna werkt ie prima. De social hub bij mijn 2.2.1 Gio toont hier ook alleen maar SMS hoor. Bij de 2.3.3 Gio ook.
Samsung support is ook vreemd, zodra je iets meer details geeft en vraagt (via twitter of e-mail): doodse stilte ;w

samfirmware vraag:

S5660XXKPE_S5660XXKPA_S5660XENKP1_HOME zou moeten werken toch?

Update: 2.3.4 eropgezet met odin (op beide Gio's, de Vodafone abo die 2.3.3 had, en de Vodafone prepaid, simlockvrij gemaakt, met 2.2.1, simpele taak, werken allebei nu prima).

Eens kijken wat dit doet.Ook swiftkeyx, voor snel een NL toetsenbord te hebben :)

[ Voor 100% gewijzigd door VonFoX op 29-07-2011 12:59 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weststar schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:35:
[...]

Bij mij nog steeds zo in 2.3.4, het is nog niet zo als bij mijn vriendin op haar Galaxy S2
Wie weet komt dat in d etoekomst nog
Na wat googlen denk ik dat social hub met volledige functionaliteit inderdaad (nog) niet beschikbaar is voor de Gio. Volgens de site zijn dit de samsung toestellen waarop social hub wel draait:

http://socialhub.samsungmobile.com/category/device/android/

Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
VonFoX schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:22:
<cut>

Update: 2.3.4 eropgezet met odin (op beide Gio's, de Vodafone abo die 2.3.3 had, en de Vodafone prepaid, simlockvrij gemaakt, met 2.2.1, simpele taak, werken allebei nu prima).

Eens kijken wat dit doet.Ook swiftkeyx, voor snel een NL toetsenbord te hebben :)
Hoe heb jij 'm geunlocked? is er een veilige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Heb mijn Gio (vdp) ook geflashed met 2.3.4. Had hiervoor GIOPRO1.1, daarvoor Android 2.3.3 (via Odin). Moet zeggen, de 2.3.4 is wel een upgrade die veel waardering verdient! Vooral ten opzichte van 2.3.3. Die vond ik maar traag.
Om te verifiëren of die echt sneller is, heb ik het bechprogramma Quadrant uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3236/p1040330w.th.jpg

Voorheen, op Android 2.2.x zat die nog onder de Galaxy S. Nu er dus boven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een Samsung galaxy Gio, had hiervoor een Samsung Wave maar was niet tevreden. Wilde een android telefoon. Zodoende. Ben er hartstikke tevreden mee tot nu toe, maar nu ik hem verbind met Kies 53_99 zegt hij kan de firmware niet updaten. Dit zijn mijn gegevens:

Android-versie:
2.2.1 :s....

Baseband-versie
S5660XXKB9

Kernelversie
2.6.3 2.9-perf
root@DELL104#1

Buildnummer
FROYO.XXKC4

Iemand die mij kan helpen. Heb hem trouwens simlockvrij gekocht bij de Kijkshop. (heb er niet al te veel verstand van.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

@wildchees: Belshop laten doen (unlocken). Op de woenselsemarkt in Eindhoven.
@HT: Dat hebben meer mensen. Sommige Gio's updaten wel naar 2.3.3 met Kies, andere niet.

[ Voor 76% gewijzigd door VonFoX op 29-07-2011 19:34 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
VonFoX schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:32:
@wildchees: Belshop laten doen (unlocken). Op de woenselsemarkt in Eindhoven.
@HT: Dat hebben meer mensen. Sommige Gio's updaten wel naar 2.3.3 met Kies, andere niet.
Ik heb alleen nog nergens een sluitend antwoord kunnen vinden waarom niet. Ik wil ook graag 2.3.. en wel via KIES. Geen zin om te lopen knutselen met ODIN oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Trouwens.. even een puntje: Als je naar de Samsung Gio downloads gaat, staat bij Software de 2.02 KIES. Als je naar Firmware gaat en daar KIES wil downloaden krijg je 2.01 voor je kiezen. Als je in de 2.01 versie vervolgens via Help naar updates zoekt vindt ie zichzelf nog steeds recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Heb vandaag 2.3.4 er op gezet die op samfirmware.com staat (S5660XXKQ3, CSC - SEBKQ1, 2.3.4, 2011 June 28). Als ik hem nu aansluit aan KIES, krijg ik te zien dat de volgende update klaar staat:

Huidige firmwareversie: PDA:KQ3 / PHONE:KQ3 / CSC:KQ1 (SEB)
Laatste firmwareversie: PDA:KQ6 / PHONE:KQ5 / CSC:KQ1 (SEB)

Weet iemand wat de update is? Welke versie van Android etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Dom? Ik weet het niet wat ik nu nog kan doen om Samsung uit te leggen wat het probleem is met de kompas functie van de Gio.

Dit heb ik geschreven:

Het probleem:
Mijn kompas functie van de Samsung Gio werkt niet meer na de firmware update ( Gingerbread 2.3.3 ). (Voor de update werkte alles perfect) En ik ben echt niet de enige die dat probleem heeft, kijkt u de forums er maar op na. Nu had u al voor gesteld hoe of ik het probleem kon oplossen door de volgende handelingen eens uit te proberen. 1. Een harde reset. Dat zou het probleem moeten oplossen maar helaas het werkt niet. 2 Vervolgens kreeg ik een mail met het antwoord dat ik maar een dealer moest opzoeken om mijn telefoon te laten repareren. Nu mijn telefoon is niet stuk. 3. Dat ik het maar moet vragen aan de maker van de app, en dat zijn er in totaal 6 te weten, Google Sky Map, Satelite AR, Space junk, Meteor Shower, Smart compass en Flybys. Nu er is helemaal niets mis met de apps, alleen kun je niets meer opzoeken en dat komt omdat het kompas continue naar het westen wijst. En ja ik heb diversen methoden gebruikt om het kompas te kalibreren. Nogmaals het is een software fout in de firmware van Gingerbread 2.3.3. Onder de vorige firmware ( Froyo 2.2.1 ) werkte alles wel goed. Dus nogmaals mijn vriendelijke verzoek kunt u eens kijken of er wat aan gedaan kan worden. Bijvoorbeeld een update ( Fix ) voor het kompas wat je dan eventueel zelf kan updaten door als het toestel is uitgeschakeld de home toets en tegelijkertijd de aan uit knop van het toestel te gebruiken, zo dat je in de debug mode komt, en dan zelf je firmware bestand kiezen. Of dat ik terug kan naar de oude situatie ( Froyo 2.2 ) als dat mogelijk zou zijn zou dat voor mij heel wat oplossen want ik kan mijn sterrenkundige programma's nu niet meer gebruiken. En daar heb ik ze niet voor aangeschaft. Mocht u er zelf niet uitkomen,zou u deze brief dan door kunnen geleiden naar iemand die dit kan uitzoeken.

En dit waren de verschillende antwoorden die Samsung gaf:
1:
U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878#
om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset
uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#
Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom
goed om van te voren de simkaart te verwijderen en een backup te maken van gegevens op uw telefoon die u niet kwijt wilt raken.
2:
Wij raden u aan navraag te doen bij uw eigen Samsung dealer. Deze kan het toestel voor u innemen en
opsturen naar een reparatiecentrum, die het toestel verder in behandeling neemt.
Mocht u niet terecht kunnen bij uw dealer, dan kunt u het toestel eventueel ook zelf opsturen naar een
reparatiecentrum. U kunt dan eerst uw reparatie registreren op www.gsmrepareren.nl.
3:
Helaas heeft Samsung hier geen informatie over beschikbaar. Wij adviseren u om navraag te doen bij de
partij die u hier meer over kan vertellen, in dit geval is dat de maker van de app.
4:
Naar aanleiding van uw email bericht adviseren wij u graag een firmware downgrade te doen.
Dit naar aanleiding dat de android gingerbread versie niet door samsung word uitgebracht, maar door
derden.
Wij bieden geen ondersteuning voor software van derden. Voor mogelijke recente updates/downgrades voor
uw toestel verwijzen wij u naar www.samsungmobile.nl.
Deze updates zijn de gene die wij adviseren aan de klant en die geschikt zijn voor toestellen van de
Nederlandse markt.
Indien hier geen update/downgrade voor uw toestel aangegeven wordt, is het niet mogelijk deze
update/downgrade zelf uit te voeren.
Het toestel dient dan naar ÚÚn van onze reparatiecentrums opgestuurd te worden.
Hiervoor kunt u contact opnemen met uw verkoper of telefonisch contact met ons opnemen, zodat wij
een "Premium Point" voor u kunnen opzoeken.
Dit Premium Point heeft de mogelijkheid tot kleine reparaties of stuurt uw toestel eventueel door naar het
reparatiecentrum.
Hierbij treft u een link naar onze website voor de premium points van Samsung.
http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATION
Houdt u er rekening mee dat u de aankoopbon bij u dient te hebben, als u een bezoek brengt aan dit punt.
5:
Wij hebben het probleem betreffende de gps doorgestuurd naar onze produktspecialist, indien het een bug
is in de firmware zal dit worden doorgecommuniceerd en naar een oplossing worden gezocht
Als alternatief , omdat er op dit moment geen oplossing is kunt u natuurlijk het apparaat toch insturen naar
ons servicecentrum , waar eventuele software upgrades , indien voorhanden, kunnen worden uitgevoerd,
ook zou het apparaat eventueel (tijdelijk) voorzien kunnen worden van de oude software waar de GPS nog
goed werkte.

Ik geef nog niet op, ik heb inmiddels weer een email gestuurd en wacht nog op antwoord.
Dit was wat ik schreef
Nogmaals een bericht over het probleem dat ik heb.
U begrijpt het namelijk nog steed niet. Het gaat niet om de GPS functie, want dat werkt perfect, sterker nog is zelfs verbeterd. Maar het probleem is de kompas functie. En dat werkt niet meer, nogmaals voor de goede orde voor de update werkte de kompas functie wel goed. Verder kan ik vermelden dat de horizontale kalibratie wel werkt. Hieronder het probleem dat ik heb, en daar onder weer uw antwoorden die reeds gegeven zijn.
Nu hoop ik toch dat het duidelijk voor u is, mocht dat niet het geval zijn laat het me dan even weten. Desnoods telefonisch.
En nog even over de firmware, ik heb de firmware upgrade gedaan via het programma Kies, dus niets gebruikt van een derde partij.

En zelfs nu twijfel ik nog of ze dit ooit gaan (willen) snappen wat nou het probleem is.
Zucht!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Helaas heb ik ongeveer dezelfde ervaringen met samsung support.
Ook heb ik Kies geupdate naar de nieuwste versie (handmatig downloaden).
Toch zegt Kies dat PDA:KQ3 / PHONE:KQ3 / CSC:KQ1 (SEB) (met Odin gedaan) de laatste versie is.
Oh ik zie al waarom Kies is geupdate (29 juli)
deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt wordt in een groter font weergegeven 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door VonFoX op 30-07-2011 08:39 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik kan mijn Gio wel updaten, zegt Kies.
Ik weet alleen niet wat er gewijzigd wordt, iemand al ervaring?
Ik ben nml. erg tevreden met m'n huidige 2.3.4 installatie. Accu gaat opeens ruim 2 dagen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Je hebt 2.3.4 en Kies wil je laten updaten? Sommige mensen zitten nog op 2.2.1 en Kies zegt: geen updates beschikbaar ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
weststar schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:02:
Ik kan mijn Gio wel updaten, zegt Kies.
Ik weet alleen niet wat er gewijzigd wordt, iemand al ervaring?
Ik ben nml. erg tevreden met m'n huidige 2.3.4 installatie. Accu gaat opeens ruim 2 dagen mee!
Hmm 2 dagen hier iets langer:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/68078/W56Vsiz4KPJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
DeX-nl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:52:
Heb vandaag 2.3.4 er op gezet die op samfirmware.com staat (S5660XXKQ3, CSC - SEBKQ1, 2.3.4, 2011 June 28). Als ik hem nu aansluit aan KIES, krijg ik te zien dat de volgende update klaar staat:

Huidige firmwareversie: PDA:KQ3 / PHONE:KQ3 / CSC:KQ1 (SEB)
Laatste firmwareversie: PDA:KQ6 / PHONE:KQ5 / CSC:KQ1 (SEB)

Weet iemand wat de update is? Welke versie van Android etc.
KQ is de code voor Gingerbread 2.3.4. KQ6 is vermoedelijk een vernieuwde versie van de KQ3 firmware die op Samfirmware staat. Overig staat country code SEB voor Baltische Staten.

Als ik Samfit mag geloven kun je bij firmware versies S5660XXKQ3 en S5660XXKQ6 wel NL als interface taal kiezen, maar vermoedelijk kun je voor Swype niet NL als taal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

1x Swiftkeyx kopen (sowieso aanrader) en NL Swype maakt niet meer uit :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Albert020 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:01:
[...]
Hmm 2 dagen hier iets langer:
[afbeelding]
Als je Wifi (en bluetooth en GPS) uitzet en je de telefoon de hele tijd in standby laat staan gaat de batterij inderdaad wel wat langer mee dan 2 dagen...

[ Voor 4% gewijzigd door CornelisJ op 30-07-2011 16:28 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.