Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Thanks, dat is gelukt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 09:23
hyriand schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:57:
Ik heb ClockworkMod Recovery (een alternatieve recovery met extra functies) naar de Samsung Gio geport, hier te downloaden (flashen met behulp van Odin als 'One Package'):

http://particle.blurringe...660/clockworkmod-recovery

Feedback welkom!
Zeer vet! Eindelijk Clockwork _/-\o_
Straks even proberen. Je link werkt trouewns niet maar ik zie dat hier ook al naar je werk wordt verwezen:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=16980117&postcount=559

Vraagje trouwens, als ik dit flash via Odin, update die dan alleen de recovery mode of heb ik dan ook ineens een andere rom van Android? (neem aan dit eerste)

Edit: Werkt echt perfect. Lekker makkelijk nu om te switchen tussen ROM's en toch nog terug kunnen gaan als je de ROM toch niet zo bijzonder vindt.

[ Voor 39% gewijzigd door DeX-nl op 27-08-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn telefoon via kies eindelijk kunnen updaten 2.3.3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Gio heeft verbinding met een linksys router WRT150N. Downloadsnelheid volgens de speedtest is rond de 116 Kbps terwijl het van de HTC wildfire rond de 6200 Kbps is. Weet iemand wat hier de reden van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:14:
Mijn Gio heeft verbinding met een linksys router WRT150N. Downloadsnelheid volgens de speedtest is rond de 116 Kbps terwijl het van de HTC wildfire rond de 6200 Kbps is. Weet iemand wat hier de reden van is.
Maak je niet per ongeluk connectie met 3g en dat die daar dan vanaf aan het testen is?
Ik maak geen gebruik van internet via het telefoonnetwerk maar alleen wifi en met het programmatje van speedtest.net kom ik zowel op mijn desktop als mijn Gio uit op vrijwel dezelfde snelheid.

Nog iets dat de snelheden kan beïnvloeden op de Gio is als je je wifi is ingesteld dat die gaat 'slapen' als het scherm uit gaat. Dus als je een speedtest uitvoert en het scherm gaat uit, verlies je dus ook je connectie waardoor je snelheid veel lager uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX-nl schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:48:
[...]

Maak je niet per ongeluk connectie met 3g en dat die daar dan vanaf aan het testen is?
Ik maak geen gebruik van internet via het telefoonnetwerk maar alleen wifi en met het programmatje van speedtest.net kom ik zowel op mijn desktop als mijn Gio uit op vrijwel dezelfde snelheid.

Nog iets dat de snelheden kan beïnvloeden op de Gio is als je je wifi is ingesteld dat die gaat 'slapen' als het scherm uit gaat. Dus als je een speedtest uitvoert en het scherm gaat uit, verlies je dus ook je connectie waardoor je snelheid veel lager uit komt.
Hallo Dex

Wat jij schreef dacht ik eerst ook en nog even een speedtest gedaan via HSDPA en via de router van de buurman.

Resultaten:
HSDPA: 200Kbps
Router buurman: 3500 Kbps

Zit er nu aan te denken om de instellingen van de WRT150N aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

Hallo Dex

Wat jij schreef dacht ik eerst ook en nog even een speedtest gedaan via HSDPA en via de router van de buurman.

Resultaten:
HSDPA: 200Kbps
Router buurman: 3500 Kbps

Zit er nu aan te denken om de instellingen van de WRT150N aan te passen.
Dex-NL

Bedankt voor het meedenken. Een aanpassing in de router was de oplossing.
De SGS Gio beschikt over een 802.11 b/g/n verbindingsmogelijkheid.

De N-Router stond ingestel op
>Netwerk modus "Gemengd"
>Dit aangepast in Netwerk modus "BG Gemengd""

De downloadsnelheid tijdens de test was nu rond de 3000 Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Nu we het toch over het onderwerp snelheden hebben. Ik heb ook eens wat zitten testen met de Gio, buiten, op zolder...binnen beneden. En de topsnelheden liggen bij mij ook zo rond de 200 kbps met HSDPA en vlakbij mijn N-router (50cm afstand) zo tegen de 4000 kbps.

Nu haal ik met diezelfde router met Wifi-N zo'n 12000 kbps op mijn laptop. Wat zou de beperkende factor van de Gio zijn waardoor ik die 12000 kbps niet op mijn telefoon haal? Het is immers beide Wifi-N. Misschien een domme vraag, maar het interesseert me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
objectief2 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:55:
Nu we het toch over het onderwerp snelheden hebben. Ik heb ook eens wat zitten testen met de Gio, buiten, op zolder...binnen beneden. En de topsnelheden liggen bij mij ook zo rond de 200 kbps met HSDPA en vlakbij mijn N-router (50cm afstand) zo tegen de 4000 kbps.

Nu haal ik met diezelfde router met Wifi-N zo'n 12000 kbps op mijn laptop. Wat zou de beperkende factor van de Gio zijn waardoor ik die 12000 kbps niet op mijn telefoon haal? Het is immers beide Wifi-N. Misschien een domme vraag, maar het interesseert me :)
Is dat niet gewoon het limiet van de SD kaart/intern geheugen in de tel?

Ik heb een Class 10 SD-kaart erin en gebruik de ROM GIO pro 1.3 en haal de snelheid 6,725 Mbps op mijn telefoon. Op de pc er gelijk achteraan getest en daar kwam ik uit op 6,99 Mbps. Amper verschil dus. Getest met speedtest.net.

Welke SD kaart gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik gebruik ook een class 10 van Transcend, 8 GB. Geen idee of het daarmee te maken heeft, maar zou zomaar kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste paar dagen een probleempje met mijn gio, en ook die van mijn vader heeft dat probleem. Gio verbindt niet meer met wi-fi. Blijft haken op ip-adres zoeken. Iemand een oplossing? Allebei de gio's 2.2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey H.T. dat probleem heb ik ook. als ik de gio opnieuw opstart werkt het wel weer!
het gebeurt volgens mij alleen als ik het huis verlaat en de wifi aan laat staan
ik draai verder 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:45
Hallo,

na het verwijderen van me vodafone simlock werkte hij met andere simkaarten ook. echter na een rom update, met daarna een "hard reset" heb ik geen netwerkbereik meer en ook geen imei code meer in me telefoon. iemand een idee hoe ik de telefoon weer werkend krijg? of hoe ik me imei code er weer inzet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
wootahH schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:57:
Hallo,

na het verwijderen van me vodafone simlock werkte me andere simkaarten ook. echter na een rom update, met daarna een "hard reset". Na de reset heb ik geen netwerkbereik meer en ook geen imei code meer in me telefoon. iemand een idee hoe ik de telefoon weer werkend krijg? of hoe ik me imei code er weer inzet?

Alvast bedankt!
Je telefoon is stuk. Dat wil zeggen, het telefoon gedeelte (bellen, sms-en, 3G enz..) en dat is niet zomaar te repareren. Heeft die nog garantie? Lijkt me wel aangezien de tel nog maar sinds begin dit jaar verkrijgbaar is. Als ik jouw was, zou ik alles verwijderen wat er op zou duiden dat je er mee om hebt geprutst (Root, custom ROM's, scripts, etc) en terug brengen waar je hem gekocht hebt en zeggen dat je er niet meer mee kan bellen en sms-en. Als het goed is, wordt je tel dan gerepareerd door Samsung.

Andere methode zijn om hem te laten repareren door een unlock shop / telefoon reparatie shop of zelf te repareren met een zogenoemde 'Z3X Box' maar dat laatste is nogal prijzig.

Succes en laat nog even weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:48:
Voor diegenen die terug naar stock 2.3.3 willen:

Vodafone:
BOOT: APBOOT_S5660XXKPE_CL324640_REV03_user_low_true.tar.md5
PDA: CODE_S5660XXKPE_CL324640_REV03_user_low_true.tar.md5
CSC: GT-S5660-MULTI-CSC-OXXKP4.tar.md5
MODEM: MODEM_S5660XXKB9_CL928654_REV03.tar.md5

Hier downloaden: http://www.multiupload.com/4WHV2HRVGC

Vrije markt:
BOOT:APBOOT_S5660XXKPK_CL412483_REV03_user_low_true.tar.md5
PDA: CODE_S5660XXKPK_CL412483_REV03_user_low_true.tar.md5
CSC: GT-S5660-csc-XENKP1.tar.md5
MODEM: MODEM_S5660XXKPA_CL313389_REV03.tar.md5

Hier downloaden: http://www.multiupload.com/T011NOCZR2
Hallo, de Vodafone versie werkt niet. Als GIO hiermee geflashd is dan gaat de telefoon niet aan.
het ligt aan de Modem versie die is te hoog denk ik.
want als ik de modem versie van S5660XXKPA_CL313389 gebruik dan gaat Gio wel aan. Echter de CSC komt dan niet op VDP staan maar pakt de laatst gebruikte CSC. Dit komt waarschijnlijk doordat het een multi CSC is.
Heb jij deze zelf ook uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

HT: Even Wifi uit, en aan zetten helpt bij mij.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
DeX-nl schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Zeer vet! Eindelijk Clockwork _/-\o_
Straks even proberen. Je link werkt trouewns niet maar ik zie dat hier ook al naar je werk wordt verwezen:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=16980117&postcount=559

Vraagje trouwens, als ik dit flash via Odin, update die dan alleen de recovery mode of heb ik dan ook ineens een andere rom van Android? (neem aan dit eerste)

Edit: Werkt echt perfect. Lekker makkelijk nu om te switchen tussen ROM's en toch nog terug kunnen gaan als je de ROM toch niet zo bijzonder vindt.
De link lijkt weer dood te zijn? Maar het is dus de bedoeling om via ODIN clockwork erop te zetten en dan kan je vervolgens zonder Odin switchen tussen roms als Gio Pro etc.? Begrijp ik dat zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik zit met een probleempje :p

Ik had de laatste nieuwe versie van de Android Market op mijn gsm staan, maar omdat hij te vol stond van apps heb ik een reset gedaan. Nu staat er terug de vorige versie der op, en ik wil graag de nieuwe terug. Op de market zelf had ik gevonden voor een nieuwe versie te downloaden, je de app op de achtergrond een 5 à 10 minuten moet laten draaien en hem dan sluiten en opnieuw openen. Dit lukt mij langs geen kanten.

Ik zou graag de nieuwe market hebben, heeft er iemand een idee ? Of is het gewoon een kwestie van geduld hebben ?

Edit: Ik heb nu versie 2.3.6

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he,

ik was van plan om er een morgen te kopen.

maar wil graag 2 dingen weten.

als ik een gio koop met vodafone (geen abbo)

kan ik dan zonder internet op gps?

en ik wil graag weten of de wifi verbinding goed is?

mvg, luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:08:
he,

ik was van plan om er een morgen te kopen.

maar wil graag 2 dingen weten.

en ik wil graag weten of de wifi verbinding goed is?

mvg, luke
Zonder 3G kan je wel de positie waar je bent bepalen en met google maps kijken op de kaart, maar om een routebegeleiding te volgen, heb je wel 3G nodig

En de wifi werkt bij mij uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
freddy0519 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:34:
[...]

Zonder 3G kan je wel de positie waar je bent bepalen en met google maps kijken op de kaart, maar om een routebegeleiding te volgen, heb je wel 3G nodig
Huh? Apparaatjes als tomtom hebben toch ook geen 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

witteveder schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:36:
[...]

Huh? Apparaatjes als tomtom hebben toch ook geen 3G?
Nu doe je mij twijfelen

Op mijn gio heb ik de applicatie Where is my Car ? Zodat je de positie van je wagen hebt opgeslagen en zo makkelijk terug kan vinden. Zonder 3G met GPS aan geeft hij constant de melding 'Gegevensverbinding verloren',
waardoor hij dus niet de route kan berekenen. Hoe een Tomtom apparaat werkt, zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 19:25
Bij een Tomtom staan de kaarten op het apparaatje zelf of op de geheugenkaart. Bij google maps/navigatie is dit niet zo (de maps/kaarten staan op servers van google en hier heb je dus gegevensverbinding voor nodig).

Je kan navigatie via google wel gebruiken zonder gegevensverbinding maar dan moet je de route eerst cachen (lokaal opslaan) m.b.v. een wifi verbinding. Voor android zijn er ook alternatieve programma's met eigen kaarten waarvoor je dus geen gegevensverbinding nodig heb.

[ Voor 34% gewijzigd door Mvdbeld op 30-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
freddy0519 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:46:
[...]

Nu doe je mij twijfelen

Op mijn gio heb ik de applicatie Where is my Car ? Zodat je de positie van je wagen hebt opgeslagen en zo makkelijk terug kan vinden. Zonder 3G met GPS aan geeft hij constant de melding 'Gegevensverbinding verloren',
waardoor hij dus niet de route kan berekenen. Hoe een Tomtom apparaat werkt, zou ik niet weten.
ik denk dat het komt omdat op een tomtom al je kaart gegevens al op het apparaat zit....op een telefoon waarschijnlijk niet en trekt het gegevens zo van google maps af dus heb je daarvoor een verbinding nodig om de map details binnen te halen.

vermoed ik zo hoor kan ook iets anders zijn.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ik ben nu aan het testen met Sygic (gratis). Hiervoor moet je kaarten (gratis) downloaden per land. En dan denk ik dat je enkel GPS nodig hebt om te kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:08:
Dat hangt van je navigatieprogramma af.

Met het standaard meegeleverde google maps heb je in principe een internetverbinding (via wifi of via mobiele netwerk) nodig, omdat google maps kaarten laadt via internet. Echter de nieuwste versie van google maps kan maximaal 10 kaartgebieden met een straal van 16km rondom een locatie naar keuze cachen. Als je thuis via wifi verbonden bent, klik je op een bepaald punt op de kaart, waarna je via een keuzemenu kunt kiezen voor de optie "kaartgebied vooraf cachen". Dan wordt vervolgens de kaart van een vierkant gebied van 32 bij 32 km lokaal op de telefoon opgeslagen. Ook als je thuis een route kiest dan wordt het gebied langs de gekozen route via de wifi verbinding gedownload en lokaal opgeslagen. Maar als je onderweg van de gekozen route afwijkt, dan zal google maps alsnog proberen via het mobiele netwerk extra kaartgebieden te downloaden.
Om te voorkomen dat je onbedoeld op kosten wordt gejaagd, kun je het beste onder Instellingen => Mobiele netwerken de mobiele internetverbinding uitschakelen. Je kunt dan nog steeds bellen en gebeld worden, maar je hebt geen mobiele internetverbinding meer.
EDIT: Om in google maps kaartgebieden te kunnen cachen moet je de functie "Kaartgebied vooraf cachen" aanvinken onder Instellingen => Meer => Google Labs.

Er zijn ook andere navigatie programma's die standaard gebruik maken van kaarten die zijn opgeslagen op je SD kaart, bijvoorbeeld Navigon en Sygic. Zulke programma's downloaden eenmalig kaarten van hele landen via je wifi internet verbinding naar de SD kaart op je telefoon, en hebben vervolgens geen internetverbinding meer nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door CornelisJ op 01-09-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
freddy0519 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:45:
Ik ben nu aan het testen met Sygic (gratis). Hiervoor moet je kaarten (gratis) downloaden per land. En dan denk ik dat je enkel GPS nodig hebt om te kunnen navigeren.
Het klopt dat je dan enkel GPS nodig hebt. Maar als ik het goed begrijp werkt de gratis versie van Sygic maar 7 dagen. Daarna moet je het programma kopen om het verder te kunnen gebruiken. Prijzen zijn afhankelijk van de kaarten die je wilt gebruiken. Voor prijzen zie http://www.sygic.com/en/android:buy-now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-08 22:42
Gewoon Sygic Mobile Maps 10 erop zetten werkt perfect en je hebt alleen gps nodig om te navigeren.
Even een beetje zoeken met google, want er zijn genoeg sites te vinden waar je dit vandaan kunt halen en werkend kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Aurelium schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

De link lijkt weer dood te zijn? Maar het is dus de bedoeling om via ODIN clockwork erop te zetten en dan kan je vervolgens zonder Odin switchen tussen roms als Gio Pro etc.? Begrijp ik dat zo goed?
Link doet het inmiddels weer maar alsnog de info van die website:

"Use the link below to download the latest version. Flash it using Odin Multi Downloader v4.42 using the "One Package" option."

en dit is de link waarover gesproken wordt:
http://cdn.thegraveyard.org/particle/gt-s5660/gt-s5660-cwm-recovery-20110826-6.tar.md5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaessen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 22:24
Kun de Gio ook prepaid kopen, dan unlocken en vervolgens Via Odin flashen naar nieuwe versie van Android? Met het idee dat je dit kunt blijven doen, en niet dat je simlock er dan weer op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Laatst online: 04-10 19:25
jvaessen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:28:
Kun de Gio ook prepaid kopen, dan unlocken en vervolgens Via Odin flashen naar nieuwe versie van Android? Met het idee dat je dit kunt blijven doen, en niet dat je simlock er dan weer op zit?
Dit is geen probleem, heb ik zelf ook gedaan. Heb nu gewoon de normale firmware en niet de branded firmware van Vodafone. Firmware is geflasht na unlock via FastGSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaessen
Ok, thanks. Ik heb de Gio eerder gehad, 4 keer kapot gegaan.. Eerste 2x simlock vrij met android 2.2. Viel af en toe uit. Toen terug gebracht en uiteindelijk geld terug gekregen. Toen kwam android 2.3 uit en heb ik hem opnieuw gekocht, weer sim lock vrij. Toen liep hij vast, weer terug gegaan en weer geld terug gekregen.

Nu wil ik hem prepaid kopen, dat is goedkoper dan simlock vrij, en dan unlocken en dan flashen met andere firmware. Ik heb het idee dat er in de stock firmware van Samsung fouten zitten o.i.d. Werkt flashen via ODIN goed? Ik wil de Gio kopen via Kijkshop denk ik, lijken me iets meer service vriendelijk dan telefoonkopen.nl. Bij beiden kost hij 129,95, iemand een idee waar hij (in een fysieke winkel) goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
jvaessen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:56:
Ok, thanks. Ik heb de Gio eerder gehad, 4 keer kapot gegaan.. Eerste 2x simlock vrij met android 2.2. Viel af en toe uit. Toen terug gebracht en uiteindelijk geld terug gekregen. Toen kwam android 2.3 uit en heb ik hem opnieuw gekocht, weer sim lock vrij. Toen liep hij vast, weer terug gegaan en weer geld terug gekregen.

Nu wil ik hem prepaid kopen, dat is goedkoper dan simlock vrij, en dan unlocken en dan flashen met andere firmware. Ik heb het idee dat er in de stock firmware van Samsung fouten zitten o.i.d. Werkt flashen via ODIN goed? Ik wil de Gio kopen via Kijkshop denk ik, lijken me iets meer service vriendelijk dan telefoonkopen.nl. Bij beiden kost hij 129,95, iemand een idee waar hij (in een fysieke winkel) goedkoper is?
Je wilt hem nu voor de 5e keer kopen? Dapper hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaessen
Tja... De nieuw aangekondigde Galaxy Y is in elk geval qua beeldscherm en accu minder dan de Gio. De galaxy mini heeft ook een minder beeldscherm en accu dan de Gio. Wat is er in die prijsklasse dan nog een ander alternatief, ik weet het niet hoor. Hoe kan het dat veel mensen geen problemen hebben en anderen wel? Het zou toch ook goed moeten kunnen gaan.

De vorige keren stond er originele firmware op, ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als navigatie gebruik ik copilot.
Vooralsnog geen problemen mee gehad.
Hij is niet gratis, maar met een beetje speurwerk......................

Ik heb met mijn gio nog weinig problemen ondervonden, alleen met sommige apps liep hij wel eens vast.
Ik zie net als met windows, veel software verkrijgbaar maar ook veel wat niet echt goed geschreven is en wat dan voor problemen kan zorgen.

[ Voor 90% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-09-2011 14:23 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
jvaessen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:56:

ik had hem bij mediamarkt voor 122 euro

btw ik heb soms ook last van spontane uitval, nog geen idee waarom hij gaat naar spaarstand(dus scherm uit) en dan doet hij niks meer en moet ik de batterij eruit halen en weer opstarten.

ik heb er niet zoveel last van 1-2 keer per week maar lastig is het wel.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

tntkiller: Ik moet dan de aan/uit knop lang inhouden (20 sec ofzo). Dan start ie weer op. Vandaag 2x gehad.. geen idee waarom.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaessen
Hmm, dat probleem had ik ook met Gingerbread toen ik de Gio nog had. Ik vraag me dus af of dat probleem sporadisch voorkomt (lees fabricagefout van de telefoon), of dat zulke problemen echt in de specifieke firmware zitten? Dan zou het probleem te verhelpen zijn door een andere firmware versie erop te zetten. Het uitvallen e.d. wat in 2.2 gebeurd is met 2.3.3 namelijk ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb 2.3.4 erop staan, en het gebeurt nog steeds. Maar het heeft met wifi te maken, hoe precies, dat weet ik nog niet,

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 22:58
Hij valt alleen uit als de wifi WEL aanstaat, maar NIET is aangesloten, heb nu Auto Wifi toggler erop gezet, die check elke paar minuten of de wifi aan staat/verbonden is, issie wel aan maar niet verbonden, zet hij hem zelf uit. Andersom doet hij het ook, Om de aantal minuten zet hij de wifi aan om te kijken of je aotmatisch kunt verbinden met een netwerk. Sinds dien heb ik misschien 2 of 3 keer in de week dat hij uit is.

• witteveder
Als de telefoon niet de hele tijd uitvalt of vast loopt had ik hem al gekocht. Ik twijfel dus nog heel erg.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb dus 1 Gio die vastloopt als het wifi signaal wegvalt ;) De andere Gio loopt nooit vast; maar verliest af en toe wel de verbinding terwijl er wel signaal is, en dan moet de wifi uit en aan, dan werkt het weer.

Allebei 2.3.4 8)7

Yo.

• witteveder
Wordt er vanuit Samsung nog actief iets aan de vastloop/WiFi problemen gedaan in de vorm van een update? Of is dit het gewoon en moet de community er maar mee leven?

• Aurelium
Mijn GIO is nog nooit gecrashed sinds dat ik em heb (maandje) en ik gebruik enkel WIFI, heb geen data abonnement. Misschien dat het helpt om de slaapstand uit te zetten van de WIFI?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wifi slaapstand staat uiteraard uit.

Yo.

• jvaessen
@ Aurelium: is je Gio simlock vrij en draai je android 2.3.3? Ergens in de software zal toch een fout moeten zitten? Of is de Gio onstabiel wanneer je veel apps gaat installeren..

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
sinds 9 dagen Gio eigenaar, nog niet gecrashed, gebruik 10 uur Wifi per dag (aan, niet hele tijdonline :D )
2e dag geupdate naar Gingerbread, en nog geen crash. Gf heeft hem nou 3 dagen, ook Gingerbread opgezet, ook nog geen crash gehad ,,, weet dus niet of het aan apps ligt, ik heb er best een boel, zij maar 4 (BEiden simlock vrij)

[ Voor 3% gewijzigd door har0 op 01-09-2011 15:34 ]

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Hallo,
Ik heb wat zitten experimenteren met mijn Gio (Android 2.3.3) met tethering via Wlan. Dat werkt goed. Alleen is het wel zo dat als de telefoon een paar dagen aanstaat ik de telefoon eerst uit en weer aan moet schakelen voordat de tethering werkt (Het HF signaal is er wel maar de client blijft hangen in het krijgen van een IP van de Gio). Soms helpt het ook om de tethering een paar keer uit en weer in te schakelen.
Herkent iemand deze problemen?
Overigens tethering via USB en een Win7 of WinXP werkt ook uitstekend (en sneller). Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik de Gio/thetering kan verbinden met een Android tablet (Toshiba Folio 100 met Foliomod 1.3) via de USB. Iemand suggesties?

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Lol ik had hier nooit moeten posten, net ineens een spontane no reason reboot van de Gio, en nou blijft t scherm gedraaid staan ipv normaal, tot ik automatisch draaien uit zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Heb ik ook regelmatig. Ligt aan de Wifi. IP adres wordt opgehaald, maar verder dan de melding komt de Gio niet. Je krijgt geen verbinding.
Butchi schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:43:
Hallo,
Ik heb wat zitten experimenteren met mijn Gio (Android 2.3.3) met tethering via Wlan. Dat werkt goed. Alleen is het wel zo dat als de telefoon een paar dagen aanstaat ik de telefoon eerst uit en weer aan moet schakelen voordat de tethering werkt (Het HF signaal is er wel maar de client blijft hangen in het krijgen van een IP van de Gio). Soms helpt het ook om de tethering een paar keer uit en weer in te schakelen.
Herkent iemand deze problemen?
Overigens tethering via USB en een Win7 of WinXP werkt ook uitstekend (en sneller). Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik de Gio/thetering kan verbinden met een Android tablet (Toshiba Folio 100 met Foliomod 1.3) via de USB. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haai,
ik heb een samsung galxy gio en ineens viel hij uit.... de knopjes bleven wel branden....... toen haalden ik de baterijen eruit en toen deed hij het weer... nu zegt hij blanco sd kaart... wat moet ik nu doen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:04:
haai,
ik heb een samsung galxy gio en ineens viel hij uit.... de knopjes bleven wel branden....... toen haalden ik de baterijen eruit en toen deed hij het weer... nu zegt hij blanco sd kaart... wat moet ik nu doen????
Waar (notificatie balk, pop up enz.) en wanneer (bij het opstarten, in een bepaalde applicatie enz.) zegt hij dit? En kun je nu verder nog wel dingen doen met je telefoon of zit hij volledig vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blanco sd kaart?
Dus hij ziet de kaart wel.
Kun je hem benaderen dmv een explorer of via mijn bestanden?
Wat geeft hij daaraan?
Als hij hem gewoon kan lezen dan verwijder je de kaart en probeer hem in je computer in te lezen.
Als de kaart leesbaar is en jou gegevens zijn daadwerkelijk weg dan kun je je gegevens meestal nog terughalen.
Hiervoor heb je diverse recoverytooltjes op het internet staan.

[ Voor 51% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
ook ik heb momenteel wat troubles met mijn gio. Verder prima telefoon volgens mij, zeker voor de prijs (simlock vrij: 157,00 bij kijkshop, na 20,00 cashback via samsung).

Ik heb mijn troubles pas sinds mijn update naar de laatste update via KIES.
draai android 2.3.3
firmware: PDA:KPK / PHONE:KPA / CSC:KP1 (XEN)
Buildnummer: gingerbread.xxkpk
baseband versie: s5660xxkpa

Telefoon is traag, reageert soms gewoon niet als ik bijvoorbeeld wil gaan typen krijg ik geen toetsenbord etc. Ik wil eigenlijk terug naar een vorige firmware. Is dat mogelijk zonder telefoon terug te zetten op fabriekinstellingen?

Of is er een betere firmware? (niet via officiele KIES update functie)

edit:
wat houdt het kpk / kpa gebeuren in? en welke fimrwarre moet ik zoeken om 2.3.4 te installen zonder fout te gaan met een verkeerde versie?

[ Voor 12% gewijzigd door DeRooney op 02-09-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Wat ik ook heb, als je een sms binnenkrijgt en je wil dit direct beantwoorden door onderaan op die balk te duwen, dan reageert hij ook traag, ofwel is de touchgevoeligheid wat minder langs de onderkant.

Maar dat went wel na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat balkje voor een sms te beantwoorden is traag, ligt niet aan de gevoeligheid van je scherm.
Put it to the test en kantel je scherm en tik maar eens op het balkje in landscape.
Nu merk je op dat het net zo traag reageerd.
Ben al een tijdje op zoek naar een goed sms vervangende app, maar tot zover maken
ze allemaal gebruik van het zelfde proggie....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Wel jammer natuurlijk, maar ik denk dat het toch hardware is die niet kan volgen. Misschien is dat zwaar voor de processor om te openen ? Ik zeg maar wat, kan ook helemaal een software fout zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan, maar lijkt mij apege......l, zijn toch wel zwaardere proggies te krijgen en die draaien vlekkeloos.
Dus zit zelf te denken aan een softwareglitch.
Mischien dat het ooit in een update wordt meegenomen........versie 8.1.2.2.3.4.5 en nog heel veel nummers......( sarcastisch bedoelt ).
Tot zover moeten we er maar mee leren leven, zitten nu nog maar bij versie 2.3.4 en de hele bubs staat nog maar in de kinderschoenen.

btw, zag net dat 2.3.4 er bij geplaats stond ( 20 augustus ).

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-09-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de duvel..............
deze laatste versie heeft inderdaad een verbetering omtrent het sms gebeuren..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik draai al een tijd 2.3.4, en dan nog is de telefoon soms heel erg traag ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Amadeus1966 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 04:06:
Over de duvel..............
deze laatste versie heeft inderdaad een verbetering omtrent het sms gebeuren..............
Via Kies of een custom rom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samfirmware.com en via geladen odin. ( alle software die je nodig hebt kun je daar vandaan plukken ).
Ik had 2.3.4. ook al een tijdje ( week of twee ), beviel prima.
Mischien had deze verbeteringen...............
Ander bootscherm en powerdownscherm alsmede geluid ( wat net zo hard en beroerd klinkt als de samsungtune ).
Natuurlijk ook weer een stuk of wat leuke achtergronden van hetzelfde thema als de opstart en afsluitschermen...........een één of ander uitgespuwd stukje kauwgum o.i.d.
Het eerder besproken sms beantwoorden, was helaas ijdele hoop.
Ik dacht dat het beter was, doch vanmorgen bleek het weer hetzelfde te zijn als voorheen..........
En tuurlijk zitten er wederom weer een paarextra apps bij, die ik niet gebruik.
Ik laat hem nu even voor wat hij is en kijk het even aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-09-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He, nog wat eigenaardigheden gevonden.
Je kunt dus niet meer zomaar schrijfrechten ( r/w ) toekennen.
Het tooltje die ik er eerder voor gebruikte werkt nu niet meer.
Moeten dus weer verder zoeken................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Welke 2.3.4 firmware moet ik hebben voor mijn gio?(met welke letters etc.)?
Nog een andere vraag: ik les ook dingen over csc bestanden. Wat is dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S5660XXKQ6 ## / CSC - SEBKQ1 / GIO_v1.0.ops / 2.3.4 / 2011 July 23
beviel mij het beste.
Heb nu die van 20-8 erop, maar deze gaat op het moment van schrijven de digitale jachtvelden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Aan mensen die de gio traag vinden, waarom geen custom ROM er op zetten? GioPro 1.3 bijvoorbeeld. Werkt perfect en is lekker vlot door de aanpassingen en scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Yeps, heb net vanmorgen 1.3 Pro er op gezet, en bevalt mij persoonlijk beter als wat er op stind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

En die GioPro 1.3, hoe zit het daar met de Wifi ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Geen idee, geen problemen mee, is wel een optie om wifi uit te schakelen bij standby / nog iets, maar gebruik dat nog niet, net buiten netjes eerst de melding dat wifi niet beschikbaar was bij versturen whatsapp bericht, voor internet word gebruikt, ben er dik tevree mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX-nl schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:38:
Aan mensen die de gio traag vinden, waarom geen custom ROM er op zetten? GioPro 1.3 bijvoorbeeld. Werkt perfect en is lekker vlot door de aanpassingen en scripts.
Had ik, maar vond het geen verbetering.
Die losse scripts heb ik nu appart gedownload en staan gewoon op mijn sd.
Zodra ik een rommeke probeer, dan kan ik deze downloads zo meenemen.
Na het instaleren van de rom even herstarten en even in de update stand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
DeX-nl schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:38:
Wat doet een custom rom (verandert deze mijn telefoon)? En hoe werkt het installeren?
Gewoon via odin? En is dit een handeling die gevolgen heeft voor de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
arjoderoon schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:37:
[...]

Wat doet een custom rom (verandert deze mijn telefoon)? En hoe werkt het installeren?
Gewoon via odin? En is dit een handeling die gevolgen heeft voor de garantie?
Hier kun je alles vinden: Link. Installeren werkt via Odin. Hoe het met garantie zit, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je op dezelfde manier de oude firmware terug kunt flashen dus volgens mij is van het vervallen van garantie geen sprake..

volgende dingen zijn vooral interessant bij deze rom:
* Blue Theme
* Batery notification by %
* Camera image quality tweak
* Batery life & performance tweak
* Deodexed
* a2sd darktremor enabled (applicatie map linken naar een partitie op je sd kaart zodat de tel denkt dat die partitie het interne geheugen is zodat je geen intern geheugen te weinig hebt)
* Rooted
* Google Maps 5.8.0
Voor A2sd heb je wel een redelijk snelle sd kaart nodig aangezien je alle applicatie op je tel dan vanaf de sd gaat draaien. A2SD hoef je niet te activeren.

Wat wel een groot nadeel is, is dat hij dus geen NL woordenboek heeft voor Swype. Maar, deze is simpelweg gratis te downloaden als je je aanmeldt voor de open beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
nog even dat uitvallen... als de telefoon in mijn binnenzak zit dan is ie ook vaak uit..is die rechter zijknop zelfs in slaapstand nog mogelijk dat ie uitgaat...

misschien moet ik maar op zoek naar een leathercase ervoor? iemand nog een tip of die er zijn

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
ik twijfel tussen deze pf deze (de Bugatti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Heeft er iemand al de laatste nieuwe update voor de market al (vanaf 3.0) ? Ik had hem eerst op mijn gio staan, maar na een reset wou hij maar enkel gaan tot de vorige market. Ik laat mijn gsm een 15 min staan op het startscherm van de market, zoals aangegeven. Maar er gebeurd niets. Mijn wifi slaapstand staat uit.

Edit:
Gevonden, effe gegoogled op manuele update http://www.androidworld.nl/94491/android-market-3-1-3-brengt-pin-verificatie-en-google-1/

[ Voor 28% gewijzigd door freddy0519 op 04-09-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een citaat van Dex
"Voor A2sd heb je wel een redelijk snelle sd kaart nodig aangezien je alle applicatie op je tel dan vanaf de sd gaat draaien. A2SD hoef je niet te activeren."

Moet je hiervoor niet een 2e partitie aanmaken op je Sd en geformateerd alszijnde in ext 2 format?
En moest deze niet minimaal 500Mb zijn?

Handige en gratis tool voor dit is minitool partition wizard home edition .........even op google zoeken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tntkiller schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:31:
nog even dat uitvallen... als de telefoon in mijn binnenzak zit dan is ie ook vaak uit..is die rechter zijknop zelfs in slaapstand nog mogelijk dat ie uitgaat...

misschien moet ik maar op zoek naar een leathercase ervoor? iemand nog een tip of die er zijn
Ik gebruik een siliconen beschermhoesje, tesamen met een screenprotector.
Marktplaats heeft deze vaak in de aanbieding staan, zo'n 3 in 1 pakket, inclusief autolader.
Daarnaast gebruik ik een lederen htc tasje die ooit zijn uitgebracht voor de P 3300/Artemis
Zonder de siliconen casing is deze nogal ruim, met die casing past het perfect.

De zijknop ( volume ) daar moesten ze iets op verzinnen.
De oude P 3300 kon je de "hardbuttons" naar eigen inzicht instellen of zelfs geheel uitschakelen.
Jammer dat men dat niet heeft voor deze aparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
ah ik vond deze wel mooi

PDair Leather Case for Samsung Galaxy Gio GT-S5660 (Flip Type, Black)

wel 21,99 euro bij expansys en dan nog eens € 5,94 verzendkosten (pff voor iets dat gewoon in een bubbeltjes envelop past )

zal wel weer lastig worden een locale dealer te vinden ervoor

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die "fliphardcase" om het zomaar te zeggen krijg je spijt van.
Mede omdat het toestel er in geklemt zit, als je dan belt of gebeltwordt heb je aldoor zo'n flap onder je toestel bungelen.
Dan zou ik gaan voor zo'n zakje/hoes/pouch of hoe zo'n kreng ook heet.
Maar waar je ook voor kiest, ik zou zowiezo een screenprotector erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Ik heb een Valenta gekocht. Insteekhoes met "trek 'm eruit" bandje van soort suede stof. Bevalt goed. Is eigenlijk voor een N97? Kostte zo'n €14,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees voorzichtig met wat je zo ludiek zegt van trek hem er uit bandje.
Maat van mij heeft door zo'n hoesje, twee maal zijn htc eruit laten vallen.
De laatste keer was funnest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een siliconen hoesje. Had altijd zo'n aan-een-touw-trek-hoesje zodat ie naar boven komt, maar was daar op uit gekeken, nu dus alleen de achterkant beschermd, ben er wel heel zuinig op. Vind dit ook het fijnste zit je niet altijd met 2 dingen in je hand te koekeloeren. Enige minpunt is dat de onderkant net iets te klein is om de oplader er in te steken dus wil ik hem opladen moet het hoesje er even af halen, maar dat komt misschien omdat ik geen originele heb, heb hem namelijk van hier. Gratis verzending! (Ook naar België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook zo'n siliconen hoesje, geeft behalve extra bescherming ook wat meer grip.
Daarnaast heb ik dus ook een screenprotector erop geplakt.
Ik had een 3 in 1 pakket gekocht, een autolader, silconen hoesje en een screenprotector.

Inderdaad zoals hierboven ook al vermeld werd, is het gaatje voor de oplader/usb aan de krappe kant.
Maar dat is gemakkelijk te verhelpen met een scherp mesje of schaar.
Voor de rest past hij perfect, knoppen zijn nog steeds gemakkelijk bedienbaar en er zit ook een uitsparing voor de sd-kaart in ( deze is wel goed op maat ).
Het lastige is de screenprotector om deze goed recht er op te krijgen zonder luchtbelletjes.
Maar de instructies die je er bij krijgt zijn overduidelijk.
En de gevoelligheid van het scherm blijft hetzelfde.

Kosten iets minder dan 12,- inclusief verzendkosten.
Even op marktplaats en je vind legio aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
heb net 2 screenpotectors besteld (voor 6 euro samen) had bijna iets anders besteld via Ebay, die waren 0,39 per stuk, maar dan moest ik er 800 kopen :)hoeje ga ik dit weekend eerst ff wat shops af om toch wat te zien / vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Wat mij altijd verbaast over die hoesjes is dat de fabrikant van het apparaat er alles aan doet om het apparaat zo dun mogelijk te maken (wordt soms zelfs onderstreept in de advertenties) en dan doet de eigenaar er een hoesje omheen die het apparaat weer een paar mm dikker maakt.

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Of de eigenaar doet em ff in zijn borstzak zonder na te denken en er zit een kras op (zit schroevendraaier in)
Dat gebeurde helaas met mijn vorige foon ( geen hoesje) dus deze eigenaar doet dat idd vrijwillig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Laatst online: 04-10 19:19
har0 schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:31:
heb net 2 screenpotectors besteld (voor 6 euro samen) had bijna iets anders besteld via Ebay, die waren 0,39 per stuk, maar dan moest ik er 800 kopen :)hoeje ga ik dit weekend eerst ff wat shops af om toch wat te zien / vasthouden
Zijn deze speciaal voor de Gio of moet je ze nog op maat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
das precies de reden dat ik deze besteld heb:
Het aanbrengen van de Screenprotector gaat zeer simpel op maat gemaakt dus geen knip en snijwerk. Voorkomt krassen op het scherm. Exact op maat, beschermt het telefoon optimaal.

En wel hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:16:
Enige minpunt is dat de onderkant net iets te klein is om de oplader er in te steken dus wil ik hem opladen moet het hoesje er even af halen, maar dat komt misschien omdat ik geen originele heb, heb hem namelijk van hier. Gratis verzending! (Ook naar België)
En net op zo'n momenten gebeurt er dan iets met je toestel 8)7

Had voor mijn iPod Touch ook zo'n hoesje, maar dat moest eraf van Apple als je hem oplaadt, wegens 'oververhitting van de batterij'. En dan is hij vanop 0.5m (een lage vensterbank) knal op zijn scherm gevallen op een stenen vloer. Gevolg: heel mijn scherm gebarsten :p

Conclusie: Als je zo'n hoesje koopt, nog altijd voorzichtig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach als we toch bezig zijn...........
Een polsbandje zoals bij de wi zal ook niet mistaan met al die smijt en gooi spelletjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
Amadeus1966 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:28:
Ach als we toch bezig zijn...........
Een polsbandje zoals bij de wi zal ook niet mistaan met al die smijt en gooi spelletjes. ;)
En die kun je dan ook nog eens gebruiken bij de Gio. Kwam ik laatst pas achter toen ik een gaatje ontdekte in de tel. Volgens de handleiding blijkt het dus om een polsbandje mee te bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even over mijn wifi-probleem,

als ik mijn telefoon verbind met wifi blijft hij hangen op IP-adres ophalen. Heb al gehoord dat ik hem een keer opnieuw aan en uit moet zetten, maar dat werkt ook al niet. Heb hem een keer van de router afgegooid en weer opnieuw verbonden, toen deed hij het heel even maar daarna weer hetzelfde probleem. Het laatste wat ik heb geprobeerd is altijd hetzelde IP-adres gebruiken, maar dit blijkt ook al niet te werken.

Heeft iemand anders nog een oplossing, want wil niet alleen maar alles doen via 3G.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 13:37 . Reden: dt=d ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dat wifi gebeuren herken ik niets.
Wel dat ik met enig regelmaat even opniew verbinding moet maken.

Ben net even aan het knoeien geweest met beautiful widgets.
Kun je leuke dingen meedoen.
Maar wat ik ook wel handig vond is een klein klein bestandje die in de skins verwerkt wordt.
Dat bestandje heet .nomedia.
Als je dat bestandje in een map zet waarin bijvoorbeeld video's of afbeeldingen in staan dan worden deze afbeeldingen niet weergegeven in je galerij.
Mischien handig voor mensen die foto's of afbeeldingen gebruiken voor toepassingen en niet willen dat deze afbeeldingen steeds worden weergegeven in de galerij, zoals afbeeldingen die je bijvoorbeeld gebruikt voor skins.

Niet echt een openbaring maar mischien voor sommigen van ons wel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Eene beetje vaag, maar ik heb zelf een Gio, en een vriend van mij ook maar het probleem is dat als ik met zijn KPN-thomson accespoint contact maak is er niets aan de hand, maar asl hij met zijn VDF verse contact maakt met zijn GIO lukt het niet meer contact te maken. Alleen al je dan zijn IP/NIC verwijderd uit de allowd/fixed IP adress list.
Nieuwe telefoons/apperaten worden toegelaten, maar al bekende, waar blijkbaar iets aan de verbinding veranders is, totaal niet. En van dat acces point kan je maar 9 apperaten tergelijkertijd hebben :?
Even regagerend op de posting van Xippie........

Ik vermoed dat de oorzaak in jouw accespoint zit en niet in de telefoon.
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met een laptop.
Ik kan alles aan mijn accespoint hangen...........behalve de machine van mijn wederhelft.
Voorheen met een andere accespoint had ik dat probleem niet.
Nu surft zij mee met de buren, totdat het probleem verholpen is.

• har0
ok vandaag screenprotector 2 binnen gehad, gemopperd op gf, want als je ze recht plakt, zijn ze inderdaad op maat voor de GIO :D

• mpm2009
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 12:58
Sinds een paar dagen telt mijn traffic teller (Mobile counter) mijn Wifi data niet meer. Andere monitor-programma's ook geprobeerd, maar allemaal tonen ze alleen het 3G-gebruik. Iemand bekend met dit probleem?

• Oceanview
  • Laatst online: 03-10 15:18
mpm2009 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:54:
Sinds een paar dagen telt mijn traffic teller (Mobile counter) mijn Wifi data niet meer. Andere monitor-programma's ook geprobeerd, maar allemaal tonen ze alleen het 3G-gebruik. Iemand bekend met dit probleem?
Wifi heeft bij mij nooit gecount wat ik wel raar vind.

• DeX-nl
xippie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:44:
Eene beetje vaag, maar ik heb zelf een Gio, en een vriend van mij ook maar het probleem is dat als ik met zijn KPN-thomson accespoint contact maak is er niets aan de hand, maar asl hij met zijn VDF verse contact maakt met zijn GIO lukt het niet meer contact te maken. Alleen al je dan zijn IP/NIC verwijderd uit de allowd/fixed IP adress list.
Nieuwe telefoons/apperaten worden toegelaten, maar al bekende, waar blijkbaar iets aan de verbinding veranders is, totaal niet. En van dat acces point kan je maar 9 apperaten tergelijkertijd hebben :?
Heb ditzelfde een tijd terug gehad toen ik een nieuwe rom probeerde. WiFi sleep stond aan dus elke keer als ik de tel uit deed (lees: scherm uit maar tel nog aan) ging wifi opnieuw connecten en na zoveel keer stikte mijn router er in.. Misschien bij jouw ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
jvaessen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:45:
@ Aurelium: is je Gio simlock vrij en draai je android 2.3.3? Ergens in de software zal toch een fout moeten zitten? Of is de Gio onstabiel wanneer je veel apps gaat installeren..
Hij is simlock vrij en ik heb 2.2, 2.3.3 en 2.3.4 gedraaid
Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.