Mijn probleem met Vayne is, dat ze niet zozeer een goede tank killler is, ze is een goede alles killer. True damage ee tanks, zeker met 2.0 attack speed. Maar op Caitlyn na, kan ze IEDEREN outlanen. Haar Tubmle icm de bonus damage + stacks voor Silver Bolt is gewoon te goed, en haar passive is voor mijn gevoel ook echt TE sterk. Ze is wel gevoellig voor CC, maar dit geld voor elke carry/squishy. Echter, Tumble met 2s CD EN je ult waardoor deze 1.5s invisibility geeft, maakt het echt tot DE escape in het spel. Ik weet dat je niet over muren kan, maar dat neemt niet weg dat deze skill eindeloos goed bruikbaar is.
Ik heb echt geen probleem, dat een champ een bepaalde rol goed vult (Poppy is een heerlijke anti-carry om maar iets te zeggen, Kog'Maw een fantastische anti-tank), maar zij kan dit allemaal heel erg goed: anti-carry (haar mobility is nog meer dan die van Nidalee), anti-tank (true damage, Kog'Maw is nog afhankelijk van MR), ze heeft een displacement/stun waar andere carries van kunnen dromen (je kan of iemand stunnen, of je achtervolger wegduwen), en een passive die haar zonder twijfel de beste chaser in het spel maakt.
Als je tegen een goede Vayne speelt, ga je uit je lane weggespeeld worden. De enige die haar goed kan counteren, is Caitlyn (zij heeft de hoogste base range in het spel), omdat haar skills heel goed zijn om Vayne minder mobiel te maken (Skillshot + traps en zij heeft met haar net een ideale anti-Vayne chase skill, Vayne geslowed, en jij naar achteren).
Ik hoop wel dat ze aangepakt gaat worden, want een goede Vayne, gaat echt games winnen, omdat je niet simpelweg armor/mr/HP kan kopen tegen haar. En haar mobiliteit laat menig andere champ huilen (ik was destijds ook echt boos dat Nidalee haar Pounce een statische 3s cooldown kreeg, maar Vayne krijgt een mobility skill, 2s cooldown, met CDR 1.2s).
-