[PC] League of Legends - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste
Acties:
  • 89.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Of ik word beter, of de huidige f2p set ligt me beter. Maar ik heb deze periode al 2 quadra kills gehaald (wat best veel is voor mij) 1 keer met rumble en gisteren met Jax. Jax is wel een leuke champ, wel eentje die ooit gekocht gaat worden. Vanavond kan ik niet spelen ivm bedrijfsuitje, maar ik wil die caster nog wel proberen, en daarna zo veel mogelijke caitlyn :) Ik denk dat ik ook Teemo maar gewoon ga kopen, dat is volgens mij de champ voor mij.

En over last hitten. Ik ben erg blij met de S knop. en dan gewoon attack als ie bijna dood is. Maja, ik ben gewent aan last hitten/deny-en bij dota, dus was hier gewoon 2de natuur toen ik begon.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Nazanir schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:51:
Echter, sommige champions hebben zelf skills/passives die ze Tenacity geven. Denk aan een Trundle met Defile, of de passive van Irelia. Zij kunnen wel meer dan 35 tenacity hebben, maar Tenacity heeft helaas ook last van diminishing returns. Dat betekend dat bijv 35 Tenacity van Irelia haar passive + 35 van Merc Threads samen niet 70 maakt, maar rond de 50-60.
Dat heet nog altijd CC reduction. De term tenacity hebben ze juist apart verzonnen zodat er onderscheid wordt gehouden en dus kunt zeggen dat tenacity niet stackt.
Cpt.Chaos schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:23:
Lasthitten is nooit een stukje gevoel.
Zoals Nazanir zegt is er altijd wel sprake van "gevoel". Alleen al het feit dat elke champ een andere attack animatie/misslespeed heeft en je ook rekening moet houden met de inkomende damage van minions zul je bepaalde mate van gevoel moeten hebben wanneer je zelf zult moeten klikken.

[ Voor 25% gewijzigd door RTG op 13-05-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTG schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:03:
[...]

Dat heet nog altijd CC reduction. De term tenacity hebben ze juist apart verzonnen zodat er onderscheid wordt gehouden en dus kunt zeggen dat tenacity niet stackt.
kan iemand me uitleggen hoe de 35 tenacity van bvb mercury threads stackt met de 65% anti cc van cleanse?

blijft hier dan nog iets over van stun of is dit 100% counter tegen zon zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
RTG schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:03:
[...]

[...]

Zoals Nazanir zegt is er altijd wel sprake van "gevoel". Alleen al het feit dat elke champ een andere attack animatie/misslespeed heeft en je ook rekening moet houden met de inkomende damage van minions zul je bepaalde mate van gevoel moeten hebben wanneer je zelf zult moeten klikken.
Buiten dat. Alsof je tijdens het spelen continue met wiskundige formules in je hoofd zit te rekenen hoeveel armor de creeps hebben en hoeveel damage jij dan doet rekening houdende met je armorpen etc. etc. Onzin joh, je hit gewoon 1x, je weet hoeveel dmg je doet op een creep en je houdt er 'op gevoel' rekening mee.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

idd, gewoon kijken hoeveel van het health streepje je wegknalt en dat gewoon aanhouden, ik wil me nog wel eens vergissen in de health van caster en melee minions, en dan gaat het wel fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:16:
kan iemand me uitleggen hoe de 35 tenacity van bvb mercury threads stackt met de 65% anti cc van cleanse?

blijft hier dan nog iets over van stun of is dit 100% counter tegen zon zaken?
Het zal wel multiplicatief stacken denk ik.

Edit: Even opgezocht hoe het (volgens mij) precies werkt:

Voorbeeld (additief):
code:
1
35 + 15 + 15 + 15 = 90

Voorbeeld (multiplicatief):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
100% van 35 = 35

100 - 35 = 65%
65% van 15 = 9,75

35 + 9,75 = 44,75

100 - 44,75 = 55,25%
55,25% van 15 = 8,29

44,75 + 8,89 = 53,64

100 - 53,64 = 46,36%
46,36% van 15 = 6,95

53,64 + 6,95 = 60,59

De waarde dat er telkens bij opgeteld wordt is dus steeds kleiner. Die zie je aan de steeds kleiner wordende waarde dat telkens over blijft van de 15.

[ Voor 76% gewijzigd door SaphuA op 13-05-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

volgens mij net zoals dodge.

begint met 35 tenacity, 35%, dan 65 tenacity erbij, dat is dan 65% van 65% die nog over is. dus samen is dat 72,5 %. IS natuurlijk een stuk minder extreem bij lagere getallen en als er nog meer over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffffft ik denk na een tijdje laat ik weer eens een potje LoL doen

maar helaas met een que van 9000 houd het gauw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
De queue van >9000 is een grapje, of is het wel heel toevallig dat de queue elke keer zo vol zit? Het langste wat ik ooit heb moeten wachten met die queue was 5 min ofzo. Maar goed, ik moet wel even toevoegen dat dit de US queue is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:32:
De queue van >9000 is een grapje, of is het wel heel toevallig dat de queue elke keer zo vol zit? Het langste wat ik ooit heb moeten wachten met die queue was 5 min ofzo. Maar goed, ik moet wel even toevoegen dat dit de US queue is.
bij mij stond er 42 minuten

en heb gewacht tot hij bij de 25 was toen was ik het spuug en spuugzat.

schijn ervoor betaald te hebben )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
En je moet dus maar voorrang hebben? Dit gebeurt ook met MMOs hoor, daar betaal je vaak op maandelijkse basis en moet je ook wachten (kijk maar naar WoW bij high populated servers).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

OK ... er is iets gebeurt waar ik niks van snap ...

Tryn ownde ...

Tot zover is alles normaal, ware het niet dat Tryn full AP was!? WTF? Kan iemand uitleggen hoe de heck dit kan. Nu snap ik wel dat Tryn zelfs zonder een item makkelijk owned met zijn godmode OP ulti maar als full AP!? How the hell?

ps. Tryn zat in mijn team ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Had hij niet wat hybrid items zoals Gunblade/Trinity/Rage Blade? De AP geeft hem namelijk hele sterke heals, zijn passive zorgt voor de damage. Zeker met een Rage Blade kan hij nog knap eng zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:52:
OK ... er is iets gebeurt waar ik niks van snap ...

Tryn ownde ...

Tot zover is alles normaal, ware het niet dat Tryn full AP was!? WTF? Kan iemand uitleggen hoe de heck dit kan. Nu snap ik wel dat Tryn zelfs zonder een item makkelijk owned met zijn godmode OP ulti maar als full AP!? How the hell?

ps. Tryn zat in mijn team ...
Abilities

Battle Fury (Innate): Tryndamere has a base 10% critical strike chance and it increases by 0.4% per 1% health he is missing.

Bloodlust (Passive): Whenever Tryndamere kills a unit or critically strikes, he gains 5 attack damage and increased critical strike damage for 15 seconds (max 8 stacks). Killing a unit or critically striking while not Bloodlusted applies 2 stacks instead of 1.

(Active): Tryndamere consumes his Bloodlust stacks, restoring health.

No cost

Cooldown: 12 / 11 / 10 / 9 / 8 seconds

Critical Damage: 1.5 / 2.25 / 3 / 3.75 / 4.5 %

Health Restored: 10 / 20 / 30 / 40 / 50 per stack (+1.5 per ability power)

Mocking Shout (Active): Decreases surrounding champions' physical damage, and enemies with their backs turned also have their movement speed reduced. Lasts 4 seconds.

Cost: 25 health
Cooldown: 14 seconds
Radius: 400

Attack Damage Reduction: 20 / 40 / 60 / 80 / 100

Slow: 30 / 37.5 / 45 / 52.5 / 60 %

Spinning Slash (Active): Tryndamere spins through his enemies, dealing magic damage to enemies in his path.

(Passive): Slash's cooldown is reduced by 2 seconds whenever Tryndamere critically strikes.

Cooldown: 9 seconds
Range: 660
Spin radius: 225

Cost: 40 / 50 / 60 / 70 / 80 health

Magic Damage: 40 / 90 / 140 / 185 / 240 (+1 per ability power) + (+0.5 per attack damage)

Undying Rage (Active): Tryndamere becomes immune to death for 5 seconds. During this time, his abilities have no cost and he gains Bloodlust stacks. This move is usable when stunned, silenced and suppressed.

No cost

Cooldown: 110 / 100 / 90 seconds

Bloodlust Stacks: 4 / 6 / 8

Je ziet dat spinning slash goed scaled (+1/1AP), net als de heal (+1.5/1AP). Combineer het feit dat hij wss een aantal CDR items had (om spinning slash wat gauwer op cooldown te krijgen), en het kan best goed zijn. Met nadruk of kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 01:12
Vrijdag de 13de brengt mij alleen maar losses. Dan maar een co-op vs ai voor first win :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:07:
pfffffft ik denk na een tijdje laat ik weer eens een potje LoL doen

maar helaas met een que van 9000 houd het gauw op
Probeer ff het spel opnieuw op te starten, queue liegt soms ;), ff opnieuw starten en je zit er in (is een bug)
Je kunt natuurlijk ook braaf 1 uur wachten though :P
Als je de 2e keer nog zo lang moet wachten dan is er daadwerkelijk een queue i.p.v. een bug.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ben maar wat serieuzer gaan spelen om toch wat hoger in de brackets te komen, eveneens met level 30 players te spelen.

de perfecte mordekaiser itembuild :P!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2gy7q5f.png
going good!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/23uynhj.jpg

Net mn streak verpest :( Ik ging lekker mid.. 83ck na 12 min en 3 kills.. maar mijn team verpestte het door na 15 minuten een 15/0/3 tryndamere op het enemy team te hebben.. wat haat ik die hero zeg, met zijn 5 sec invulnerability.

[ Voor 48% gewijzigd door kaluro2 op 14-05-2011 07:11 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Ik vind tryn altijd wel grappig om tegen te spelen met lux of ezreal. Rent hij weg na zijn 5 sec, BAM dood :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

FikkieHo schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:19:
Ik vind tryn altijd wel grappig om tegen te spelen met lux of ezreal. Rent hij weg na zijn 5 sec, BAM dood :P
Met Teemo vind ik Trynd ook altijd leuk. Blind (hey, auto attacks doen het niet meer) en dan vlak voor zijn ult afgelopen is snel een poisondot erop pleuren :D (Nog hilarischer als hij bijna wegkomt en een van de shrooms vind :D)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Heren van team GoT2, spelen jullie toevallig zo tegen candy panda en zn team? xD
Zoja feliciteer hem ff :P hijs namelijk net #1 solo queue geworden :P
Zag namelijk op de wickd stream dat ze samen duo queue aan het doen waren en een paar hebben gewonnnen.
Kan zelf niet spelen op het moment, srry guys. Heb geen fatsoenlijke pc bij de hand. morgen aaf eventueel wel, maar volgens is de datum al geprikt ofniet? (vanacht en zondag nacht opzig ook wel) voor de rest zit ik het hele weekend vol o.O baal best wel hard, voor zo'n match zat ik in het tournooi :P

[ Voor 18% gewijzigd door Intruder op 14-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat Irelia aan het spelen de laatste tijd, en vaak is het dan trinity force en dan meteen tanky gaan omdat het team te squish is. Maar soms is het niet nodig om tanky te gaan, en dan heb ik toch moeite om fijne items te kiezen. Black cleaver is dan nog wel leuk, maar een ghostblade of blood thirster vind ik erg tegenvallen, net als phantom dancer en IE welke ik meer vindt thuishoren op een ranged carry.
Dus ja, als 1 trinity force zo goed is op Irelia, dan is meer vast beter :+
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/4t6aue.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Altijd fijn om kanker gewenst te krijgen omdat je per ongeluk een killshot doet.
Vraag je vervolgens aan je team en tegenstanders om hem te reporten blijken het maatjes te zijn...

Heb ze allemaal maar gereport dat ze het er mee eens waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ossi schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:10:
Altijd fijn om kanker gewenst te krijgen omdat je per ongeluk een killshot doet.
Vraag je vervolgens aan je team en tegenstanders om hem te reporten blijken het maatjes te zijn...

Heb ze allemaal maar gereport dat ze het er mee eens waren...
Dingen die op het internet worden gezegd zijn zelden serieus. Zeker als het om uitschelden o.i.d. gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02-2024

Vampiria

lief klein meisje

Toch vind ik het niet echt fijn als iemand gaat zitten ragen middenin een spel. Als ik het meemaak dan report ik ook altijd, weg met dat irritante grut. Als je ergens een probleem mee heb, zeg dan wat ie fout doet..?

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:35:
Weer wat Irelia aan het spelen de laatste tijd, en vaak is het dan trinity force en dan meteen tanky gaan omdat het team te squish is. Maar soms is het niet nodig om tanky te gaan, en dan heb ik toch moeite om fijne items te kiezen. Black cleaver is dan nog wel leuk, maar een ghostblade of blood thirster vind ik erg tegenvallen, net als phantom dancer en IE welke ik meer vindt thuishoren op een ranged carry.
Dus ja, als 1 trinity force zo goed is op Irelia, dan is meer vast beter :+
[afbeelding]
irelia is niet echt een auto-attacker, dus die items zijn niet zo heel nuttig. Dan is een item die CDR vermindert beter, denk aan bijv. een ghostblade (met brutalizer die armorpen en CDR heeft). Maar idd, irelia heeft niet veel offensive items nodig.

Ik weet dat je plaatje een trollgame is, maar je weet wel dat de unique effects van trin force (slow en sheen-proc) slechts 1x werken en niet stacken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

kun je beter iets als trinity + infinity edge+bloodthirster+madreds+sword of divine+boots gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37

Hu9o

Schokkend

Ik heb die Vayne ook maar gekocht.

Had toch 30k IP op de bank zitten te niksen >:)

Het 2e potje dat ik er mee speelde meteen m'n 1e (?) PENTA KILL gehaald!! *O*

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:59:
[...]

irelia is niet echt een auto-attacker, dus die items zijn niet zo heel nuttig. Dan is een item die CDR vermindert beter, denk aan bijv. een ghostblade (met brutalizer die armorpen en CDR heeft). Maar idd, irelia heeft niet veel offensive items nodig.

Ik weet dat je plaatje een trollgame is, maar je weet wel dat de unique effects van trin force (slow en sheen-proc) slechts 1x werken en niet stacken? :+
Ja dat weet ik, maar ook zonder die passives bied trinity force al meer waarde voor het geld dan de losse onderdelen ;)
Ghostblade trekt me nog steeds niet, vooral cooldown reduction vind ik overrated. Bij Irelia hebben alle skills lage cooldowns, en de q heeft geen cooldown als je farmed, pak nog een blue buff en meer heb je echt niet nodig.

En ja, troll game, ik bouw vaker op irelia meerdere trinity focres, normaal gesporken maar 2, maar 3 komt vaker voor. Komt vooral omdat ik weinig tegenstand ervaar als ik irelia speel. Is het andere team wat beter dan bouw ik Trinity + Black Cleaver + Rageblade + Randuins + ander defence item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

team2 geef even aan op de alienware thread wanneer jullie kunnen ? kunnen alleen nog vandaag of morgen, en aangezien ze vanavond hebben afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nutral schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:38:
team2 geef even aan op de alienware thread wanneer jullie kunnen ? kunnen alleen nog vandaag of morgen, en aangezien ze vanavond hebben afgekeurd.
Als je niet mee rop tijd bent met voorstellen, kom je automatisch op deadline-dag 8.30 PM BST te staan, ofwel 21.30 uur op maandag 16 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nutral schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:38:
Ik kan vanavond en morgen avond, verder geen LoL deze week voor mij.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Hu9o schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:45:
[...]

Ik kan vanavond en morgen avond, verder geen LoL deze week voor mij.
Morgen moet de wedstreid ook al gespeeld zijn he ;)
Morgen avond zou ik eventueel wel kunnen. (9 uur zou perfect zijn, 8 uur moet ook te doen zijn ;) )
We moeten zowieso een zo sterk mogelijk team samen proberen te stellen, ik wil namelijk zo veel mogelijk tegenstand bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=199935

Zo, mijn gedacht is ook weer eens gezegd :)
Have fun reading!

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Intruder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Morgen moet de wedstreid ook al gespeeld zijn he ;)
Morgen avond zou ik eventueel wel kunnen. (9 uur zou perfect zijn, 8 uur moet ook te doen zijn ;) )
We moeten zowieso een zo sterk mogelijk team samen proberen te stellen, ik wil namelijk zo veel mogelijk tegenstand bieden.
Als er nog geen tijd staat wordt het 21.30 uur maandagavond. Voor ons ook, onze tegenstander heeft nog niet geaccepteerd.

In jullie team zou ik gaan voor:
- TheVirtual
- Batsaap
- Marcks (support ftw!)
- Hugo
- chroma/isolocis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Afgelopen weekend wat games gedaan met caitlyn. En dat is toch echt een eigenlijk best een leuke champ. Goede scores gehaald, over het algemeen positief. Alleen jammer dat je in solo queue soms bij retards geplaatst word en dan kan je nog zo conservatief spelen, en bij creeps en torens blijven en last hitten maar dan verlies je alsnog. Maar ach ik ben pas level 10 dus het zal vast met de matchmaking te maken hebben. Als oud dota speler gaat het mij misschien wat makkelijker af dan de echt nieuwe spelers.

Trouwens ik zat bij mijn stats te kijken. En daar staan takedowns, minion kills etc. En bij mijn takedowns stond gisteren ineens een bruin/brons schild onder. Zijn dit "rewards" zo van je hebt het goed gedaan? Daar stond ook een ranked tab, maar ik kan geen ranked matches doen, komt dit als je hoger level ben?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:49

Zyppora

155/50 Warlock

ye-roon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:45:
Trouwens ik zat bij mijn stats te kijken. En daar staan takedowns, minion kills etc. En bij mijn takedowns stond gisteren ineens een bruin/brons schild onder. Zijn dit "rewards" zo van je hebt het goed gedaan? Daar stond ook een ranked tab, maar ik kan geen ranked matches doen, komt dit als je hoger level ben?
Bij x aantal takedowns/minion kills krijg je andere shields. Brons -> zilver -> goud (en daarna nog meer met blauwe gloed volgens mij). Dit zijn inderdaad gewoon rewards die verder geen effect hebben maar leuk zijn om mee te pronken.

Ranked kun je pas vanaf lv30 spelen, dus dat komt nog ;)

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat schildje bij takedowns, geen idee wat het betekent. Zal wel veranderen na een bepaald aantal of zo ;) Ranked kun je pas doen als je lvl30 bereikt hebt, dus daar moet je nog even (vrij lang eigenlijk) op wachten. Of je er echt naar uit moet kijken om Ranked te spelen weet ik niet, want tig lvl30 spelers in het GoT-channel spelen geen ranked :P

Ik heb gister voor het eerst sinds tijden weer eens een tank geprobeerd: Maokai. Wel pittig, zeker tegen ranged champions. Maar samen met een andere ranged champion was het eigenlijk wel goed te doen. Zijn hier spelers met ervaring met Maokai? Ik bouwde hem gister min of meer volgens deze build, dat werkte goed vond ik. Had wel wat meer magic resist nodig dus heb halverwege de game een Spirit Visage gepakt. Aan het eind van de game had ik ver over de 3000 HP (als ik me niet vergis 3700) en het duurde gewoon bijzonder lang voordat het andere team mij neer kreeg :P Zeker gezien de passive van hem. En Sapling Toss is echt een van de aller grappigste skills in de hele game vind ik. Doet niet eens zoveel schade, maar om die lui weg zien te rennen voor zo'n beestje _o- Te lollig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Laatst online: 06-10 18:52
Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:29:
Dat schildje bij takedowns, geen idee wat het betekent. Zal wel veranderen na een bepaald aantal of zo ;) Ranked kun je pas doen als je lvl30 bereikt hebt, dus daar moet je nog even (vrij lang eigenlijk) op wachten. Of je er echt naar uit moet kijken om Ranked te spelen weet ik niet, want tig lvl30 spelers in het GoT-channel spelen geen ranked :P

Ik heb gister voor het eerst sinds tijden weer eens een tank geprobeerd: Maokai. Wel pittig, zeker tegen ranged champions. Maar samen met een andere ranged champion was het eigenlijk wel goed te doen. Zijn hier spelers met ervaring met Maokai? Ik bouwde hem gister min of meer volgens deze build, dat werkte goed vond ik. Had wel wat meer magic resist nodig dus heb halverwege de game een Spirit Visage gepakt. Aan het eind van de game had ik ver over de 3000 HP (als ik me niet vergis 3700) en het duurde gewoon bijzonder lang voordat het andere team mij neer kreeg :P Zeker gezien de passive van hem. En Sapling Toss is echt een van de aller grappigste skills in de hele game vind ik. Doet niet eens zoveel schade, maar om die lui weg zien te rennen voor zo'n beestje _o- Te lollig.
Ben tegenwoordig heel vaak met moaikai aan het spelen en ik bouw hem wat meer tanky. Hiermee bedoel ik geen damage items maar puur defensive.
Ik neem vaak eerst chalice of harmony dit zorgt voor mana regen en magic resist. Hierna pak ik mercury thread. Vervolgens ga ik kijkken wat voor team ik tegen over mij heb. Bij AD neem ik sunfire cape en bij AP Banshee. Mocht het een balanced team zijn ga ik voor banshee. Hierna pak ik dan sunfire cape.
Hierna moet je zelf een beetje bepalen welke defensive items je gaat nemen.

AD:
Thornmail
Randuin's Omen
Frozen Heart

AP:
Force of Nature
Abyssal Scepter

Warmog is ook een optie maar doordat je banshee en sunfire cap neemt krijg je aan het einde al zo rond de 3k hp wat in mijn ogen voldoende is.

Speel in het begin vooral offensive zodat je wat early kills maakt. Je sappling en root zijn hiervoor goed geschikt. Wees ook niet bang om iemand te rooten bij een tower jij kan namelijk na je root gelijk weglopen je target blijft dan nog geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah ja, ik heb Banshee's ook gepakt, in plaats van de Abyssal Scepter zie ik nu. Op zich vind ik Rod of Ages niet raar, want je krijgt er een berg HP voor terug samen met heel wat mana en zelfs AP. Ik zal eens kijken hoe het speelt als ik nog wat meer tanky ga en die weglaat uit m'n build.

Mijn eindbuild was gister; Banshee's Veil, Rod of Ages, Merc. Threads, Sunfire Cape, Spirit Visage, Frozen Heart. Eindresultaat was (ondanks we verloren) 11/8/12, wat ik zeker niet verkeerd vond voor mijn tweede keer Maokai spelen. :P

Offensive spelen probeer ik inderdaad ook te doen middels Sapling. Het was vrij makkelijk om de tegenstanders na een tijdje geheel buiten last-hit bereik te houden. En als ze low HP bij de tower staan te wachten, kun je ook nog prachtig een Sapling naar ze toe mikken. Bedankt voor je tips!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Zelf ben ik heel erg fan van Aegis of the Legion op tank/support characters. Als Maokai wil je midden tussen de mensen staan en je ult eromheen casten. Je hele team krijgt van jouw ult dan reduced damage reduction, maar ook nog eens extra magic resist en armor door je aegis. Je zal zien dat dat een behoorlijk verschil kan maken in teamfights.

Mijn build:
- Rush Aegis
- Merc Treads
- Sunfire cape (voor wat meer damage aangezien je toch midden tussen de mensen staat)
- Banshees veil
- Situational (thornmail voor veel ranged AD, omen voor veel melee AD, Force of Nature voor casters)

Qua tactiek: ik begin altijd met sapling toss en de summoner spells flash + clarity. Gelijk die bushes ingooien om te scouten. Bij het lanen gebruik ik de saplings vooral om te harassen. Lekker over de creeps heengooien op champions, kan flinke damage doen. Ze doen namelijk damage bij het neerkomen, EN bij het ontploffen. Aangezien ze nog niet kunnen wegrennen voor saplings zonder lvl2 boots kun je dus flinke damage doen met lvl 2 a 3 sapling toss.

Vanaf level 4 sapling toss kun je caster minions killen met die dingen. Gooi ze OP het groepje caster minions, en na de tweede explosie zijn ze allemaal dood. Tegen die tijd heb je ook je root- en je knockup skill en kun je samen met een ganker of teammate flinke damage doen. Flash naar iemand toe, doe je root (je legt dus in heel korte tijd grote afstand af, dus verrassend) en daarna direct een sapling toss. Die doet dubbele damage omdat hij geroot is en niet weg kan. Vervolgens is je teammate van achter ook bij en kun je nog een knockup geven voor wat extra free hitting time voor je teammate en jou. Bijna een gegarandeerde kill.

Later in het spel wordt het halen van kills dankzij deze build wat lastiger, maar dat is je rol dan ook niet meer. Je bent dan van een uitstekende ganker omgeturnd naar een full tank. Wat je dan moet doen is de squishies met de meeste damage rooten en bezig houden, je ult op een handige plek up houden voor damage reduction en dat terwijl de rest van je team massive rape damage aan het dealen is.

De reden dat ik full tank ga is omdat de damage van Maokai zonder AP al redelijk is early game, maar deze lastig te boosten is omdat de AP ratio's van zijn skills niet heel spannend zijn. Dan zou je voor magicpen kunnen gaan, maar dan word je wel heel squishy, en dat is met de skillset die je hebt niet handig, want voor je skills moet je met uitzondering van je sapling toss in de buurt van je tegenstander zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie ideetjes. Vooral die statistieken vind ik iets dat ze er onmiddellijk mogen inpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Vicarious
Ook een duidelijk verhaal. Die combo zal ik moeten gaan oefenen. Wat voor runes zou je aanraden op Maokai? Ik speel momenteel met magic pen. marks, mana/lvl seals, magic resist glyphs en twee willekeurige quints uit mijn collectie (-5% death, +5 AP). Ben nog aan het sparen voor flat HP quints, alleen die dingen zijn erg duur :P

Later kills halen is inderdaad niet zo belangrijk, zolang je in een goed team speelt. Omdat ik gister wat in solo-queue aan het kloten was (om mede-GoTers niet tot last te zijn) kwam wat extra AP voor damage niet heel slecht uit. Ondanks dat verloren we uiteindelijk nog steeds voornamelijk door een gebrek aan damage (nooit heb je tanks in solo-queue en nu kiest een gozer vlak voor de timeout óók een echte tank :/). Als je echt een goede premade hebt is dat veel minder belangrijk lijkt me.

Vanavond nog even spelen met Maokai, en als het nog steeds bevalt aanschaffen. Misschien dat ik iemand zover kan krijgen om met mij te duo-queuen voor wat hulp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:53:
@Vicarious
Ook een duidelijk verhaal. Die combo zal ik moeten gaan oefenen. Wat voor runes zou je aanraden op Maokai? Ik speel momenteel met magic pen. marks, mana/lvl seals, magic resist glyphs en twee willekeurige quints uit mijn collectie (-5% death, +5 AP). Ben nog aan het sparen voor flat HP quints, alleen die dingen zijn erg duur :P

Later kills halen is inderdaad niet zo belangrijk, zolang je in een goed team speelt. Omdat ik gister wat in solo-queue aan het kloten was (om mede-GoTers niet tot last te zijn) kwam wat extra AP voor damage niet heel slecht uit. Ondanks dat verloren we uiteindelijk nog steeds voornamelijk door een gebrek aan damage (nooit heb je tanks in solo-queue en nu kiest een gozer vlak voor de timeout óók een echte tank :/). Als je echt een goede premade hebt is dat veel minder belangrijk lijkt me.

Vanavond nog even spelen met Maokai, en als het nog steeds bevalt aanschaffen. Misschien dat ik iemand zover kan krijgen om met mij te duo-queuen voor wat hulp. :P
Ik zou gaan voor:
- Flat magicpen rood
- Flat armor yellows
- Magic res/lvl blue
- Flat HP quints

Magicpen omdat dit met sapling toss early game best veel harass geeft en er nauwelijks alternatieven zijn. Flat armor yellows helpen goed tegen de auto-attacks die je in het begin voornamelijk te verduren krijgt. Voorkomt dat je firstblood voer wordt :P Later in het spel zijn /lvl natuurlijk bezig, maar door je items bouw je dusdanig veel armor op dat die paar armor van je runes niet zoveel meer boeit. Magicres is een iets ander verhaal. Dat heb je early game juist minder hard nodig, terwijl later in het spel je liever niet teveel magicres items wilt kopen (omdat de armor items gewoon beter zijn). Flat HP gewoon omdat ik die altijd gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:53:
@Vicarious

Welk level ben je ?

Ik tracht zo vaak mogelijk samen te queuen ook met een aantal got'ers en we hebben vrijwel altijd een 3tal samen. Anders voeg ik je toe, en als we nog niet vol zijn moet je maar potjes meedoen met ons ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:05:
[...]

Ik zou gaan voor:
- Flat magicpen rood
- Flat armor yellows
- Magic res/lvl blue
- Flat HP quints
Flat armor yellow heb ik ook, die zou ik ook kunnen pakken. Maar gezien de rest van jouw build; raak je dan niet snel zonder mana? Of valt dat wel mee? Magic res/lvl glyphs heb ik dacht ik ook wel, dus die kan ik ook gebruiken. Met een beetje mazzel kan ik vanavond m'n eerste flat HP quint kopen, dat moet behoorlijk gaan schelen in de early game lijkt me.
Ik ben lvl27 op dit moment en speel ook regelmatig met GoT-ers; dat is geen probleem. Het probleem is meer dat ik nog absoluut niet gewend ben aan tank-play en het dus waarschijnlijk behoorlijk moeilijk ga krijgen als ik in een volledige premade meespeel. Het niveau van de tegenstanders is dan altijd zoveel hoger; als ik het daar verkloot als tankje dan heeft het hele team daar meteen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik zit wel eens zonder mana ja, vandaar ook clarity als tweede skill. Die is in de laning phase handig zodat je af en toe kan harassen (niet overdrijven dus!), en later in de teamfights handig om zodra je je ult hebt gebruikt en je mana op is nog iets te kunnen.

edit: en ik wil best met je duoqueuen op zich, maar vanavond weer alienware match :P

[ Voor 14% gewijzigd door Vicarious op 16-05-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Iemand hier een ervaren Irelia speler?
Wil graag weten hoe diegene Irelia build :D

Heerlijk potje gisteren btw :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sniperc op 16-05-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 30-09 23:58
nvm, niet opgelet.

[ Voor 97% gewijzigd door DivineNL op 16-05-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:38:
Ik heb die Vayne ook maar gekocht.

Had toch 30k IP op de bank zitten te niksen >:)

Het 2e potje dat ik er mee speelde meteen m'n 1e (?) PENTA KILL gehaald!! *O*
ze lijkt me een beetje massaal heel veel OP haar tumble is gewoon TE goed of telkens als ik ertegen speel is er een high elo speler die haar bestuurt dat kan ook

ik weet helemaal niet wat ik kan doen om die b**** te stoppen

iemand een goeie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:24:
Ik zit wel eens zonder mana ja, vandaar ook clarity als tweede skill. Die is in de laning phase handig zodat je af en toe kan harassen (niet overdrijven dus!), en later in de teamfights handig om zodra je je ult hebt gebruikt en je mana op is nog iets te kunnen.

edit: en ik wil best met je duoqueuen op zich, maar vanavond weer alienware match :P
Ik moet toegeven dat ik gister merkte dat mijn mana echt nooit opraakte (ik had tevens clarity mee) en dat is misschien wat overkill voor een niet-caster type. Ik ga eens een game proberen zonder mana runes, kijken hoe dat speelt met clarity als summoner spell :)
Sniperc schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:41:
Ik wil mezelf niet een ervaren Irelia speler noemen, maar heb inmiddels al wel aardig wat potjes op haar naam staan. Ik volg tegenwoordig grofweg deze build van solomid: http://www.solomid.net/guides.php?g=720. Niet te strikt volgen, maar het idee is wel goed: vooral tanky maar tevens wat flinke damage. Irelia kan echt ongelooflijke burstdmg doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Sniperc schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:41:

Heerlijk potje gisteren btw :)
Ik speel de laatste tijd wel redelijk veel irelia, speel haar full tank met merc threads of sorcers shoes, samen met tri force.
Op die manier heb je weinig AP/AD nodig om nog steeds erg veel damage te doen, Sorc boots omdat zo goed als al haar burst damage van AP skills af komt, dus je burst word een heel stuk hoger.
Als je behoorlijk gefeed word wil ik er wel eens een extra damage item ingooien.
Mja volgende game als ik met je mee speel ga ik wel ff irelia ofzo ^^, ze is zooo cuwl om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Laatst online: 06-10 18:52
Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Ik moet toegeven dat ik gister merkte dat mijn mana echt nooit opraakte (ik had tevens clarity mee) en dat is misschien wat overkill voor een niet-caster type. Ik ga eens een game proberen zonder mana runes, kijken hoe dat speelt met clarity als summoner spell :)

[...]

Ik wil mezelf niet een ervaren Irelia speler noemen, maar heb inmiddels al wel aardig wat potjes op haar naam staan. Ik volg tegenwoordig grofweg deze build van solomid: http://www.solomid.net/guides.php?g=720. Niet te strikt volgen, maar het idee is wel goed: vooral tanky maar tevens wat flinke damage. Irelia kan echt ongelooflijke burstdmg doen :)
clarity is een optie maar daar schiet je in mijn opzichte late game niks mee op aangezien je dan niet echt mana issue's hebt. In het begin heb je mischien wel mana problemen maar met chalice heb je hier al veel minder last van ik heb eens zonder chalice gespeeld en dan is mana regen toch echt een gemis early game.
Vooral als je solo lane gaat.

Neem inplaats van clarity ignite of exhaust. Ignite maakt het vooral early game makkelijk om kills of assists te krijgen en verminderd tevens health regen en healing. Exhaust is voor jezelf soms handig als escape maar vooral om een ad met meestal hoge auto attack damage te blinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38

anu

Gister eens wat potjes met Blitzcrank geprobeerd, rocket grab is echt geniaal :D Meteen in het begin voor de minions er zijn ff een grab de bosjes insturen, paar keer beet mee gehad :D.
Irritantste was tegen karthus spelen, steeds een aantal gevechten overleefd dankzij manashield, en cast hij zn ult :( kun je dan weer niets tegen doen, heeft me een 4-5 deaths opgeleverd.

Veder vind ik hem echt leuk om mee te spelen dus ga dat ook meer doen, iemand nog goeie tips voor blitz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Een goede tip is voor als je geen duidelijke grab kans hebt en ze zijn bijna dood, om er met je knock up in te gaan, hem te raken, als ie dan weg rent volg je hem zodat hij uit de minion range moet komen. zo kun je hem relatief simpel grabben en ulten.

Item wise heb ik geen id, ik fail blitz altijd :P. maar dat truukje werkt altijd. (nja erg vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

ik vraag me af wanneer brand zn nerf gaat krijgen. speel hem best vaak en vanaf 500-600 ap is hij gewoon te sterk. Gister in een potje met mn ult al een triple kill en daarna met mn abilities de quadra en penta kill.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Wordt er vanavond gestreamd, dan wil ik wel kijken ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

tis inderdaad raar dat brand early en late game sterk is, volgens mij was het meer de bedoeling dat brand een early game char is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Nutral schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:51:
tis inderdaad raar dat brand early en late game sterk is, volgens mij was het meer de bedoeling dat brand een early game char is.
als je early game wat kills kan maken met brand word je mid game gefeed . en late game ben je dan niet meer te stoppen. ( tenzij het enemy team je volledig focust )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
@DivineNL

Ik ga zo altijd thuis kom ff me stream proberen te fixen, lag wise en quality wise. als ik speel ga ik ook streamen ;)

Brand is pro early game, late game word hij een stuk minder en is hij makkelijk neer te maaien. Daarom vind ik eerlijkgezegd dat hij geen nerf nodig heeft.

Welk level ben je btw? 30? xD

[ Voor 5% gewijzigd door Intruder op 16-05-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Intruder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:54:
@DivineNL

Ik ga zo altijd thuis kom ff me stream proberen te fixen, lag wise en quality wise. als ik speel ga ik ook streamen ;)

Brand is pro early game, late game word hij een stuk minder en is hij makkelijk neer te maaien. Daarom vind ik eerlijkgezegd dat hij geen nerf nodig heeft.
een triple kill door alleen je ult te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
anu schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:32:
Iemand nog goeie tips voor blitz?
- Bewaar je Rocket Grab liever tot het laatste moment (zie tip Intruder).
- Early game farmen is lastig tot level 6, gebruik dus gerust je skills om te last hitten.
- Clarity: Blitz is zeer mana dependent en het past goed bij zijn passive.
- Flash: Een Flash + Grab combo is zeer effectief.
- Een AP + CDR build is uber fun en effectief, maar maakt hem zeer squishy.
- Met een CDR build kun je vaker blind grabben, wat vaker dan je zou denken iets opleverd.
- Blitz heeft 3(!!!) disables. Gebruik ze voor de ulti's van bijvoorbeeld Malz, Kat en Warwick (weer een reden voor een CDR build).

Items:
Neem altijd een Sheen en Tear of the Goddess.

AP en/of CDR:
Tear of the Goddess -> Archangel's Staff
Sheen -> Lich Bane

AD en/of Attack Speed:
Tear of the Goddess -> Manamune
Sheen -> Trinity Force

Tanky:
Toch voor de core gaan, verder situational.

[ Voor 47% gewijzigd door SaphuA op 16-05-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Nja hij bounced 5 keer, met ongeveer 500 dmg per keer (met redelijk veel AP)
Ga er vannuit dat een speler gemiddeld 2k leven heeft.
Dan moeten die spelers er low hp hebben. Vannuit een paar goede acties kun je nog niet meteen concluderen dat een champ OP is.
Brand is een goede champ, dont forget me wrong. Maar ik vind hem niet zoooooooo goed dattie meteen een nerf nodig heeft. Magic resist ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

WDF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:54:
[...]

een triple kill door alleen je ult te gebruiken ?
Dat is alleen als je flink gefeed bent lijkt me, of heb je elke game in de late-game 500-600 AP? :o Vind overigens Brand's early game ook wel heel erg sterk. Z'n skills zijn zo long range dat hij je makkelijk eruit kan harassen. :/ Mid-game heb ik meestal wat minder moeite met hem, maar je moet als team echt zorgen dat een Brand in de tegenpartij nooit goed gevoed raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:49:
[...]

[...]

Thanks voor de link :)
zal het ff doorlezen.
Intruder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:54:
[...]

Ik speel de laatste tijd wel redelijk veel irelia, speel haar full tank met merc threads of sorcers shoes, samen met tri force.
Op die manier heb je weinig AP/AD nodig om nog steeds erg veel damage te doen, Sorc boots omdat zo goed als al haar burst damage van AP skills af komt, dus je burst word een heel stuk hoger.
Als je behoorlijk gefeed word wil ik er wel eens een extra damage item ingooien.
Mja volgende game als ik met je mee speel ga ik wel ff irelia ofzo ^^, ze is zooo cuwl om te spelen.
Ja, graag. Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:57:
[...]

Dat is alleen als je flink gefeed bent lijkt me, of heb je elke game in de late-game 500-600 AP? :o Vind overigens Brand's early game ook wel heel erg sterk. Z'n skills zijn zo long range dat hij je makkelijk eruit kan harassen. :/ Mid-game heb ik meestal wat minder moeite met hem, maar je moet als team echt zorgen dat een Brand in de tegenpartij nooit goed gevoed raakt.
bijna elke game die ik speel met brand zit ik late game rond de 800AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
Brand is late game echt geen probleem, het is vooral early game dat ie zo irritant is. en dan nog zijn dr zat champions die hem hardcounteren. als ie gefocussed wordt is dr vrij weinig aan de hand.

als je in elke game 800ap kan halen dan heb je niet erg goede tegenstanders, met 800ap heb je echt bijna geen defensive items. ik weet niet welk level je bent?

[ Voor 28% gewijzigd door YbonG op 16-05-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

YbonG schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:00:
Brand is late game echt geen probleem, het is vooral early game dat ie zo irritant is. en dan nog zijn dr zat champions die hem hardcounteren. als ie gefocussed wordt is dr vrij weinig aan de hand.
waar flash tog al niet goed voor is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
flash is 1 keer per 240 seconde, dat gaat je echt niet altijd redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Inderdaad en na wat CC en slows lijkt mij dan nog flashen zinloos omdat je vlak daarna alsnog gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

nope maar ik probeer met brand ook niet vooraan te staan maar net achter de tank zodat ik moeilijk te targetten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
WDF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:05:
nope maar ik probeer met brand ook niet vooraan te staan maar net achter de tank zodat ik moeilijk te targetten ben
Als een team als eerst een tank focust is het nooit een goed/slim team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

DivineNL schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Als een team als eerst een tank focust is het nooit een goed/slim team :)
nope maar als ze mij willen focussen en ik hug de tank dan is er een kans dat ze de tank targetten waardoor ik tijd heb om damage to doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Laatst online: 05-10 09:49

Zyppora

155/50 Warlock

WDF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:09:
[...]

nope maar als ze mij willen focussen en ik hug de tank dan is er een kans dat ze de tank targetten waardoor ik tijd heb om damage to doen.
Totdat je een Annie/Veigar tegenover je hebt staan met AoE stun oid. Of een Alistar die de tank een knockback geeft en daarna een knockup op jou.

Maar goed, Brand is inderdaad een behoorlijk pittige om tegenover te staan. OP vind ik hem niet, maar ...
Cloud schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:57:
je moet als team echt zorgen dat een Brand in de tegenpartij nooit goed gevoed raakt.
Dit geldt voor alle tegenstanders, alleen bij Brand is dat moeilijker. Brand doet vanaf de eerste minuut al eng veel damage, zeker als je masteries/runes geen mres hebben. Brand kan een hoop champs zo de lane uit harassen met die range van hem.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Tja veigar is voor mij de rotste tegenstander. 1x zijn ult en ik ben Dood :(

gebruik ook een iets andere build als de enemy een veigar in hun team heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WDF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:21:
Tja veigar is voor mij de rotste tegenstander. 1x zijn ult en ik ben Dood :(

gebruik ook een iets andere build als de enemy een veigar in hun team heeft.
Dat is meestal alleen als ze OP zijn in mid of lade game. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

een veigar met 500 ap + de damage van zijn ult + 800 ap van mij = ikke six feet under

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WDF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:23:
een veigar met 500 ap + de damage van zijn ult + 800 ap van mij = ikke six feet under
Mwha, ik had er geen last van.. ik speelde gister morderkaiser voor de tweede keer, en ik speelde alleen op top. en knalde veigar en nunu weg :) 13/0/7 heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

ja maar een morde heeft waarschijnlijk meer magic resist dan ik met mn full AP build toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

je moet veigar het gewoon niet gunnen dat hij zijn soulstealer stackt. zwaar aggresief spelen early game verhelpt dit. een goede keus zou een AD ranged champ zijn zoals ezreal, ahse of twitch.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38

anu

SaphuA schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:55:
[...]

- Bewaar je Rocket Grab liever tot het laatste moment (zie tip Intruder).
- Early game farmen is lastig tot level 6, gebruik dus gerust je skills om te last hitten.
- Clarity: Blitz is zeer mana dependent en het past goed bij zijn passive.
- Flash: Een Flash + Grab combo is zeer effectief.
- Een AP + CDR build is uber fun en effectief, maar maakt hem zeer squishy.
- Met een CDR build kun je vaker blind grabben, wat vaker dan je zou denken iets opleverd.
- Blitz heeft 3(!!!) disables. Gebruik ze voor de ulti's van bijvoorbeeld Malz, Kat en Warwick (weer een reden voor een CDR build).

Items:
Neem altijd een Sheen en Tear of the Goddess.

AP en/of CDR:
Tear of the Goddess -> Archangel's Staff
Sheen -> Lich Bane

AD en/of Attack Speed:
Tear of the Goddess -> Manamune
Sheen -> Trinity Force

Tanky:
Toch voor de core gaan, verder situational.
Vooralsnog ben ik eigenlijk elke keer voor manamune gegaan, sheen idd, en verder ook wat defensive items, met name glacial shroud voor armor, mana en cdr, buiten dat ben ik nog aan het experimenteren.
AP build heb ik nog niet geprobeerd, dat is wel leuk om ook eens te proberen denk ik :D

Thnx voor de tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 06:07

Thermometer

Whoop Whoop!

Geweldig! Kan me in veel van je punten vinden. Is het alleen niet onhandig als iemand QueueDC heeft, die dan niet meer terug kan komen? Dan krijg je een random speler erbij, die een benadeelde positie heeft, omdat er genoeg tijd is voor picks/tactics, waardoor diegene dan door het team perse een bepaalde hero moet kiezen. Als diegene wel terug kan komen, is het natuurlijk fijn als inderdaad de timer weer reset voor overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
Ik snap al die mana perikelen niet zo. Als men gewoon conservatief speelt en mana regen runes heeft heb je echt geen clarity nodig early game(late game is is het sowieso al niks waard). Ik vind clarity dan ook wel een van de slechtste summoner spells omdat deze getuigt van slechte mana-management en mag op level 30 dan eigenlijk ook niet meer voor komen.

Verder ben ik het niet eens met een tear of the goddess in een blitz build. Sheen werkt prima en als je verder nog je mana shield wilt boosten lost de tanky core build (een catalyst->Banshee's Veil en/of glacial shroud->Frozen heart) dat veel beter op dan AA of Manamune. Blitz is echt een goede disabler en moet zich in gevechten staande kunnen houden en niet zozeer veel damage doen (damage-wise is triforce genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:34
Deels mee eens. Als je conservatief speelt en mana regen runes neemt, heb je Clarity absoluut niet nodig, maar er zijn genoeg mana-intensieve champions voor wie zo'n speelstijl en zulke runes niet de meest gunstige zijn. Laat in de game geraakt deze spell meestal in onbruik, maar niet altijd. Mijns inziens zijn er weinig champions die baat hebben bij Clarity, maar als je een aantal ervan in je team hebt en ze zijn er zich van bewust dat deze mana restoration in het team beschikbaar is, kan hij zeer waardevol zijn.

Bekijk het van de andere kant: als je Clarity hebt, hoef je minder conservatief te spelen, heb je geen mana regen runes nodig, hoef je geen items te kopen om je mana op peil te houden, wordt het rendabeler om in cooldown reduction te investeren en kun je je skills op een andere manier levelen.

Wat mij betreft is Clarity zeker niet de beste spell, maar staat wel ver boven het rijtje Heal, Rally en Revive.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Laatst online: 17-09 16:24
Pathology schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:30:
Ik snap al die mana perikelen niet zo. Als men gewoon conservatief speelt en mana regen runes heeft heb je echt geen clarity nodig early game(late game is is het sowieso al niks waard). Ik vind clarity dan ook wel een van de slechtste summoner spells omdat deze getuigt van slechte mana-management en mag op level 30 dan eigenlijk ook niet meer voor komen.

Verder ben ik het niet eens met een tear of the goddess in een blitz build. Sheen werkt prima en als je verder nog je mana shield wilt boosten lost de tanky core build (een catalyst->Banshee's Veil en/of glacial shroud->Frozen heart) dat veel beter op dan AA of Manamune. Blitz is echt een goede disabler en moet zich in gevechten staande kunnen houden en niet zozeer veel damage doen (damage-wise is triforce genoeg).
Ik heb geen enkele mana runes, dus kan daar niet echt commentaar op geven. Maar ik vind clarity absoluut geen slechte spell. Ik heb nu laatste week heel veel Morgana gespeeld, bijna altijd mid met clarity. Ik outfarm iedereen zo hard, doordat ik altijd mana heb voor Tormented Soil. Kan beide Wraith camps mee pakken als ze er zijn d.m.v. 1 Tormented Soil erop. Dat tikt behoorlijk aan.

En door Clarity kan ik behoorlijk hard harassen met Dark Binding & Tormented Soil, want als het niets op levert is het geen probleem. Heb toch wel mana. Daarnaast kun je Bluebuff altijd afstaan aan anderen, mits je fatsoenlijke mensen mee hebt. Alhoewel de CDR wel relaxed is.

Ik moet wel zeggen, dat morgana een van de weinige champs is die ik met Clarity speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
Marcks schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:55:
Deels mee eens. Als je conservatief speelt en mana regen runes neemt, heb je Clarity absoluut niet nodig, maar er zijn genoeg mana-intensieve champions voor wie zo'n speelstijl en zulke runes niet de meest gunstige zijn. Laat in de game geraakt deze spell meestal in onbruik, maar niet altijd. Mijns inziens zijn er weinig champions die baat hebben bij Clarity, maar als je een aantal ervan in je team hebt en ze zijn er zich van bewust dat deze mana restoration in het team beschikbaar is, kan hij zeer waardevol zijn.

Bekijk het van de andere kant: als je Clarity hebt, hoef je minder conservatief te spelen, heb je geen mana regen runes nodig, hoef je geen items te kopen om je mana op peil te houden, wordt het rendabeler om in cooldown reduction te investeren en kun je je skills op een andere manier levelen.

Wat mij betreft is Clarity zeker niet de beste spell, maar staat wel ver boven het rijtje Heal, Rally en Revive.
Clarity geeft aanleiding tot harder pushen door óf de tegenstander te zonen óf de creep waves hard te mollen. Deze twee dingen zijn wel redelijk rendabel maar last hitten + je lane niet gepushed hebben is nog vele malen voordeliger door de toevoeging van jungle ganks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Voor GOT2
code:
1
Official set time of: Monday, May 16th at 9:30 PM BST

Is gaat het dus worden qua match time?
21:30 BST -> 22:30 onze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Clarity is voornamelijk early game een erg handige tool om te hebben, je kan dan meer druk op je tegenstander zetten, of wat makkelijker farmen. Echter, voor een Sion (even een voorbeeldje), is Clarity niet aan te raden. Ja met 2 casts zit je door je mana heen, echter geeft Clarity meer mana dan je max manapool op dat moment is. En dat is echt jammer.

Late game zal je Clarity nauwelijk tot niet meer nodig hebben, zeker als caster niet (je hebt dan meer mana gerelateerde items), maar ook omdat de hoeveelheid mana die je dan krijgt, verwaarloosbaar is.

Flash/Ghost/Clairvoyance/Teleport/Exhaust en ook ignite een beetje, blijven de hele game lang handig, omdat het effect niet minder word, als de tijd verstrekt. De buff/debuff van Ghost/Exhaust is % gebasseert, en scaled dus afhankelijk van je tegenstander. Teleport kan altijd van pas komen voor een snelle push na een teamfight, ignite doet true damage (dus niet onderhevig aan armor/mr), en Clairvoyance geeft altijd een stukje meer map control. Flash zal je altijd helpen met initiaten/escapen.

Clarity/Heal zijn echt alleen early game goed, late game wanneer ze zo'n 500hp/400 mana geven, kan je dat verwaarlozen in teamfights wanneer alle AoEs los gegooid worden.

Ook smite verliest aan bruikbaarheid late game. Alhoewel hij altijd gebruikt kan worden voor een baron steal bijv. (ook al zal dat een riskante onderneming zijn). Maar echt junglen behalve buffs doe je ook niet meer als de laning phase over is, wel handig om je buffs net iets sneller te krijgen, maar meer ook niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Sander1991 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:37:
[...]

Geweldig! Kan me in veel van je punten vinden. Is het alleen niet onhandig als iemand QueueDC heeft, die dan niet meer terug kan komen? Dan krijg je een random speler erbij, die een benadeelde positie heeft, omdat er genoeg tijd is voor picks/tactics, waardoor diegene dan door het team perse een bepaalde hero moet kiezen. Als diegene wel terug kan komen, is het natuurlijk fijn als inderdaad de timer weer reset voor overleg.
QueueDC moet je meer zien als: iemand in jouw team of de vijand gaat uit de lobby en zorgt er zo voor dat iedereen terug in de queue gaat. Wat ik hier graag veranderd zou zien is dat je gewoon samen in de lobby blijft zitten. Jullie kunnen dan onderling al afspraken maken wie wat doet, maar het is dan natuurlijk wel zo netjes dat je de wensen van de nieuwkomer in gedachten houdt.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:34
Hu9o schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:45:
Voor GOT2
code:
1
Official set time of: Monday, May 16th at 9:30 PM BST

Is gaat het dus worden qua match time?
21:30 BST -> 22:30 onze tijd?
Hmm, daar lijkt het inderdaad op. De organisatie van het toernooi heeft de wedstrijd zojuist verplaatst van 21:00 CEST naar 22:30. Ik moet eigenlijk tot tien uur spelen vanavond, maar als ik een beetje opschiet kan ik zo op z'n minst nog de wedstrijd kijken. Als ik er niet op tijd ben wil ik de deelnemers vast heel veel succes wensen. ^^

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00

Flapmo

and back is gigi!

Waarom wordt twisted fate eigenlijk altijd gebanned in ranked games? Vind iedereen hem nog steeds zo OP of is dat meer omdat hij vroeger zo OP was?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3nn0M3nn0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 10:09
Vooral omdat hij zulke goede CC/map-awareness/teleport heeft. Dat maakt het vooral op hogere ELO zeer gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Marcks schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:34:
[...]

Hmm, daar lijkt het inderdaad op. De organisatie van het toernooi heeft de wedstrijd zojuist verplaatst van 21:00 CEST naar 22:30. Ik moet eigenlijk tot tien uur spelen vanavond, maar als ik een beetje opschiet kan ik zo op z'n minst nog de wedstrijd kijken. Als ik er niet op tijd ben wil ik de deelnemers vast heel veel succes wensen. ^^
Waarschijnlijk niet, want het potje gaat niet zo lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Hu9o schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Waarschijnlijk niet, want het potje gaat niet zo lang duren
Veel meer dan 20 minuten zullen jullie niet nodig hebben om ze te ownen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
Wordt deze slachting match ook gestreamd door iemand dan? Wil het wel zien eventueel :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Ok, ik dacht eerst altijd dat runes en masteries niet zo veel boeien, maar ik speel nu Vayne met mijn Lux runes/masteries en summoner spells en ik ben echt useless. Ik kan echt niemand down krijgen, zelfs de vijandige Vayne krijg ik niet doen ...

Dus, pro tip is: Zorg voor de juiste runes en masteries. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Lange login queue trouwens, dus wees op tijd met inloggen, toernooispelerts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
pfff..25+ minuten nu .____.

sterkte succes aan de toernooispelers!

[ Voor 10% gewijzigd door Nico op 16-05-2011 20:31 . Reden: sterkte klinkt zo zielig :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Nazanir schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:53:
Flash/Ghost/Clairvoyance/Teleport/Exhaust en ook ignite een beetje, blijven de hele game lang handig, omdat het effect niet minder word, als de tijd verstrekt. De buff/debuff van Ghost/Exhaust is % gebasseert, en scaled dus afhankelijk van je tegenstander. Teleport kan altijd van pas komen voor een snelle push na een teamfight, ignite doet true damage (dus niet onderhevig aan armor/mr), en Clairvoyance geeft altijd een stukje meer map control. Flash zal je altijd helpen met initiaten/escapen.
Ignite reduced healing done to target toch? met zeer v eel? Ik geloof dat het juist daarom zo gewilt is.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Juist ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin junglen te snappen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.gr00v.be/lekker.png