[PC] League of Legends - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste
Acties:
  • 89.437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Cloud schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:20:

[...]

Dat 'wijzen op' zat ik ook niet echt over in :+ Het is eerder de 'wijze op' (pun intended). Nu bracht jij het nog lief 'hey waarom ging je niet weg?' maar ik betwijfel of anderen zo aardig geweest zouden zijn.

Aan de andere kant, ik vergeet het nu niet weer. Maar ik had het dan ook nog serieus nooit gezien in mijn solo queue games. Ik zag mensen wel eens moeilijk heen en weer rennen, maar ik dacht dat dat altijd kwam omdat je niet per ongeluk de blue buff wilt jatten. Nooit stilgestaan bij het feit dat XP ook verlaagt wordt met meerdere champions natuurlijk.. Nou ja, weer wat geleerd :)
Klinkt bekend in de oren.
Waha meeste mensen brengen fouten van anderen op een verkeerde manier, WTF ARE YOU DOOING? RETARD!. als mensen zo tegen mij beginnen kan ik ze al niet meer serieus nemen en zal ik ze ook altijd meteen erna ignoren. Als ik zelf iemand een domme fout zie maken, wat makkelijk voorkomen had kunnen worden dan zal ik ze er misschien op wijzen op een normale manier en wat ze er dan mee doen dat is aan hun.

[ Voor 18% gewijzigd door Intruder op 12-05-2011 11:33 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:29:
[...]

Ik ken Vayne niet, maar de vraag is of je abilities een beetje spambaar zijn. Als je abilities een hoge cooldown hebben, heeft sheen niet zoveel zin. Dan gaat die sheenproc te weinig af om de cost te rechtvaardigen namelijk.
Vayne heeft Tumble, dat is een skill met een 2sec cd waar je volgende aanval sterker wordt.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
In dat geval kan een sheen je ERG veel extra burst damage opleveren en is een sheen rushen een goed idee. Ik ken Vayne niet zo goed maar ik zou ongeveer zo beginnen dan:

- Start met mana crystal
- Rush sheen
- Rush boots (merc treads?)
- Bouw wriggle's
- Maak trin force af
- Banshee's veil

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
[b]Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:18Ik had er vooral last van dat we een teamfight initieerden, ik er vervolgens ook vol in ging om zo snel mogelijk hun carries neer te halen, maar vervolgens er weer uit renden. Tja, ik kan als Olaf dan niet meer wegkomen en dan ga ik dus dood.
Dit is echt zo vaak de reden waarom als ik solo queue geowned wordt als team. Ik ben ook zo van, gaan is gaan(met ashe of morgana) als er eenmaal een fight is. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat m'n team er vandoor gaat = ik dood. Heb er gister wel smakelijk om moeten lachen, nadat ik op een gegeven moment ook zo voorzichtig speelde en zag hoe m'n team werd afgeslacht terwijl ze allemaal weg rende.

Had wel een epische actie met Ashe tegen Anivia mid. Anivia miste, ik vermoede dat hij blue buff aan het killen was, dus ik loop naar blue,launch een volley op Blue om te checken, heb ik plots blue buff. Had ik dus net zijn kill gejat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik ga zelf voor de Ionian Boots of Lucidity omdat je de Q spel dan nog vaker kan spammen. Wriggle's is niet eens zo'n heel slecht idee nee al hoef je niet te beginnen met een mana crystal omdat je niet echt snel zonder mana komt.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 13:28

Flapmo

and back is gigi!

Bananenspin schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Ik heb ook al veel lopen kloten, wat ik nu altijd doe is als eerste Sheen kopen maar je krijgt dan wel ability power waar je niets aan hebt, maar elke keer als je Q doet, doe je wel 100% meer base damage en je krijgt er meer mana door bij. Silver bullets heb ik tot nu toe altijd verwaarloosd en als laatste pas punten gegeven (nadat ik op lvl 4 er één punt aan geef) maar ik zal jou volgorde is proberen. Ga je daarna wel voor Trinity force?
Na Bloodrazer ga ik wel voor de Trinity force ja. Sheen naar voren halen is misschien een slim idee. Die kocht ik nu altijd na bloodrazer pas. Is even kijken hoe dat erin zou kunnen passen.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Bloodrazer vayne? klinkt als een slecht idee imho.
Bloodrazer werkt erg goed op een paar champions (warwick, vanwege dag hij dan baron kan soloen)
Teemo (atack speed/backdoor ftw)
Kog maw (werkt super met zn w skill)

Voor de rest is bloodrazer een goed item om tegen bepaalde teams te builden (high health low magic resist team) Een goed voorbeeld is vlad. hij krijgt namelijk health vanwege zn passive maar geen magic resist.

maar anders kun je beter voor harde damage gaan imho. Black cleaver/bloodthurster/infinity edge/youmuu's ghostblade.
Dit omdat het goed samenwerkt met je sheen, dus je hebt er dubbel advantage uit. Je wil gewoon veel atack damage hebben, en alle items die niet met atack damage te maken hebben wil je tanky hebben, madreds bloodrazer valt er buiten vind ik (geeft wel damage maar niet dusdanig veel dat het erg veel nut heeft)

Mijn item build =
Youmuu's ghostblade,
Merc threads,
fri force
black cleaver
banshees veil
Item naar keuze, ligt eraan wat zij hebben
Runes heb ik ook redelijk defensief
+25 armor pen
+12 armor @ level 1
28 magic res @ level 18

[ Voor 12% gewijzigd door Intruder op 12-05-2011 12:35 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Bananenspin schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:01:
Ik ga zelf voor de Ionian Boots of Lucidity omdat je de Q spel dan nog vaker kan spammen. Wriggle's is niet eens zo'n heel slecht idee nee al hoef je niet te beginnen met een mana crystal omdat je niet echt snel zonder mana komt.
Ik zou alleen maar beginnen met mana crystal omdat je sheen wilt rushen. Het alternatief is ability power en daar heb je ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 23:58
Littleburst schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Dit is echt zo vaak de reden waarom als ik solo queue geowned wordt als team. Ik ben ook zo van, gaan is gaan(met ashe of morgana) als er eenmaal een fight is. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat m'n team er vandoor gaat = ik dood. Heb er gister wel smakelijk om moeten lachen, nadat ik op een gegeven moment ook zo voorzichtig speelde en zag hoe m'n team werd afgeslacht terwijl ze allemaal weg rende.

Had wel een epische actie met Ashe tegen Anivia mid. Anivia miste, ik vermoede dat hij blue buff aan het killen was, dus ik loop naar blue,launch een volley op Blue om te checken, heb ik plots blue buff. Had ik dus net zijn kill gejat :D
Ik had laatst pas een erge game, ik had xin, persoon waarmee ik speelde een TF (Geloof ik) en er waren nog een ali en maokai (naar mjin mening 2 goede initiaters)
En ik was dan de gene die met een xin moest initiaten voordat die ali en maokai gingen. Voordat ik iets kon doen was ik dood, kreeg vaak zelfs mijn ultimate niet eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
A new match has been added for your Alienware Arena League of Legends League of Legends - European Clash of Champions Tournament team. Home Team: gamed Away Team: Gathering of Tweakers 2 Round: Round 2 Map: Summoners Rift Summer The deadline to play this match is: Monday, May 16th Someone from your team should log into your Match Scheduling Thread on the Alienware Arena website and begin posting to agree on a match date and time with the other team:
Ik kan dus niet eens mee doen. Komen weekend een LAN =D en maandag weinig tijd, dus er zal wel iemand in mijn plaats moeten spelen. Wat ik erger vind is dat ik dan wss ook niet de stream kan kijken =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:01:
[...]

De enige consistente factor in jouw games ben jij zelf.
Als je 1000 games speelt, kom jij 1000x in de game voor. Jij zit in elke game die je speelt.
Jij bent uiteindelijk dus de bepalende factor.
Als jij vast zit in een bepaalde range dan ligt dat voor 99% bij jezelf.
Het fluctueert wel binnen een bepaalde ELO range, maar uiteindelijk ligt het niet bij je team maar bij jezelf.
Uiteindelijk heb je net zoveel apen op je eigen team, als waar je tegen speelt - waarbij jij toch echt de enige consistentie bent.
Ja leuk theoretische kansberekeningen. Mijn ervaring wijst echter anders uit. Als ik net iets meer met falende lui moet spelen dan tegen ze, kom ik geen bal verder. Aangezien ik elke punt ELO die ik erbij krijg door een win, vervolgens net zo hard weer verlies door een loss.
Theoretisch zou ik het enige verschil moeten zijn, maar de praktijk wijst voor mij anders uit. Nu heb ik natuurlijk ook nog geen 1000 games gespeeld (geloof rond de 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Thormodo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:12:
[...]

Ja leuk theoretische kansberekeningen. Mijn ervaring wijst echter anders uit. Als ik net iets meer met falende lui moet spelen dan tegen ze, kom ik geen bal verder. Aangezien ik elke punt ELO die ik erbij krijg door een win, vervolgens net zo hard weer verlies door een loss.
Theoretisch zou ik het enige verschil moeten zijn, maar de praktijk wijst voor mij anders uit. Nu heb ik natuurlijk ook nog geen 1000 games gespeeld (geloof rond de 120).
Ben je met 120 games al level 30? Of heb je het puur over ELO games? :P Ik ben zelf pas level.. 14 ofzo? Na 120+ games. 't gaat echt traag.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Ben je met 120 games al level 30? Of heb je het puur over ELO games? :P Ik ben zelf pas level.. 14 ofzo? Na 120+ games. 't gaat echt traag.
Ik denk dat ik eri n totaal nu 150 fzo heb en ik ben 25 (heb wel 2x extra xp gehad voor 3 dagen :P)

Maar het hangt natuurlijk ook van je win/lose af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat ik eri n totaal nu 150 fzo heb en ik ben 25 (heb wel 2x extra xp gehad voor 3 dagen :P)

Maar het hangt natuurlijk ook van je win/lose af.
67-56 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 19:25

Mojo

The Power Within

Thormodo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:12:
[...]

Dat klopt niet. Gemiddeld gezien speel je met lui die net zo hard falen als jij. De ene keer win je (jouw team faalt iets meer) de andere keer verlies je (hun team faalt iets meer). Je zit gewoon in de goede ELO en als je hoger wilt komen moet je beter worden.

Gedachtenexperiment: Stel je bent 2x zo goed als de rest van je team. Dat betekend dat je in theorie relatief vaak je team naar de overwinning kan dragen. Je wint namelijk vaker je lane en je kan goed assisteren. Dan ga je vanzelf wel omhoog in ELO, totdat je team net zo goed is als jij bent.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Even Vayne met ghostblade geprobeerd. Ging best aardig en toch vond ik hem nog niet helemaal lekker spelen. Altans, niet zoals ik hem zou willen. Nog even door proberen dus. Anti-stun boots neem ik niet, als ik gestunt wordt in het midden ben ik toch wel dood, dan liever 25% faster attack speed.

Afbeeldingslocatie: http://www.bastijn.nl/zooi/vayne.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Flapmo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:33:
Even Vayne met ghostblade geprobeerd. Ging best aardig en toch vond ik hem nog niet helemaal lekker spelen. Altans, niet zoals ik hem zou willen. Nog even door proberen dus. Anti-stun boots neem ik niet, als ik gestunt wordt in het midden ben ik toch wel dood, dan liever 25% faster attack speed.

[afbeelding]
Is 57 CK niet erg laag?
Als ik met mordekaiser mid ga, heb ik na 9-12 min vaak al >100ck. (pin me niet vast op de exacte timestamps).
Vooral omdat je in LoL niet kan denyen en je al vanaf een zeer hoge creep hp % kan last hitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Is 57 CK niet erg laag?
Als ik met mordekaiser mid ga, heb ik na 9-12 min vaak al >100ck. (pin me niet vast op de exacte timestamps).
Vooral omdat je in LoL niet kan denyen en je al vanaf een zeer hoge creep hp % kan last hitten.
Hij is lvl 10 ofzo, daar speelt men heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
[...]

Is 57 CK niet erg laag?

Dat vind ik ook zooo jammer! Zou het een stuk lastiger maken en weer wat meer verschillen in niveau maken. Daarbij kun je het de carrys ook wat lastigerm aken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 22:06
Mojo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Dat klopt niet. Gemiddeld gezien speel je met lui die net zo hard falen als jij. De ene keer win je (jouw team faalt iets meer) de andere keer verlies je (hun team faalt iets meer). Je zit gewoon in de goede ELO en als je hoger wilt komen moet je beter worden.

Gedachtenexperiment: Stel je bent 2x zo goed als de rest van je team. Dat betekend dat je in theorie relatief vaak je team naar de overwinning kan dragen. Je wint namelijk vaker je lane en je kan goed assisteren. Dan ga je vanzelf wel omhoog in ELO, totdat je team net zo goed is als jij bent.
Inderdaad. Je zult een keer pech hebben en een keer geluk, maar je kunt niet consistent bij een minder team worden ingedeeld dan waar je tegen moet spelen. De kans is immers even groot dat de matchmaking voordelig voor je uitpakt en na 120 games is de variatie hierin vrij klein. Na de partijen die je desalniettemin met een minder team hebt moeten spelen krijg je bovendien extra puntjes bij een overwinning en hoef je er bij een nederlaag minder in te leveren. Wat mij betreft is het ELO-systeem overigens huilen met de pet op, maar ik geloof niet dat het de pik heeft op specifieke spelers.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:36:
[...]

Oh ik dacht dat er allemaal veteranen/pros waren hier, my bad!
Dan een tip: Creepkills halen is zeer hoge prioriteit in het begin, het bepaald je gehele verloop van je verdere spel.
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Dat vind ik ook zooo jammer! Zou het een stuk lastiger maken en weer wat meer verschillen in niveau maken. Daarbij kun je het de carrys ook wat lastigerm aken.
Ik vind het wel handig, als ik een beetje achteroverleunend casual wil spelen, ga ik voor LoL.. niet te veel stressen maar gewoon mijn ding doen en map awareness hebben.. beetje opletten hier en daar.

Wil ik er echt voor gaan, dan boot ik een soorttgenoot op (noem geen namen :+ ) waar denyen wel mogelijk is en het een stuk intenser speelt.

[ Voor 47% gewijzigd door kaluro2 op 12-05-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:36:
[...]

Level 12 idd, en al wil je zelf wel voor de CK gaan, als je tegenstander dat niet doet maar meteen voor jou gaat en jij wat easy kills kan maken, ook prima.

Daarnaast is Vayne aardig crap op latere levels voor CK, alles is single-target dus een Morde bv ramt in mid-lategame veel sneller groepen creeps weg dan jij. Vayne is toch meer de ambush char.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:49

Zyppora

155/50 Warlock

[...]

Is 57 CK niet erg laag?
Kijk ook naar de CS van de overige spelers. Er is er maar 1 met meer dan 100 CS. Waarschijnlijk speelt hij op een level waarbij lasthitten nog niet is aangeleerd.

Maar met 15/3 heb je ook niet echt CS nodig om je items te bouwen denk ik zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Zyppora op 12-05-2011 14:04 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Lasthitten ga ik in principe altijd voor. Kijk zat livestreams. Probleem is dus meer dat (vooral in die game) op die lvls de meesten dat niet doen. Die bonjouren overal doorheen waardoor jij ook niet meer echt voor de CK kan gaan. Als je tegenstander ook voor de CK gaat is het voor jou 'makkelijker' dat ook te doen.

Maar een kill is hetzelfde als 10-20 creeps dus :).

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 12-05-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Flapmo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:04:
Lasthitten ga ik in principe altijd voor. Kijk zat livestreams. Probleem is dus meer dat (vooral in die game) op die lvls de meesten dat niet doen. Die bonjouren overal doorheen waardoor jij ook niet meer echt voor de CK kan gaan. Als je tegenstander ook voor de CK gaat is het voor jou 'makkelijker' dat ook te doen.

Maar een kill is hetzelfde als 10-20 creeps dus :).
Als zij agressief spelen, heb je ze vaak zo uit de lane geharassed. En dan heb je een gratis lane om te farmen!
Vooral met een ranged char heb je ze zo uit de lane gepest.
Flapmo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:02:
[...]

Level 12 idd, en al wil je zelf wel voor de CK gaan, als je tegenstander dat niet doet maar meteen voor jou gaat en jij wat easy kills kan maken, ook prima.

Daarnaast is Vayne aardig crap op latere levels voor CK, alles is single-target dus een Morde bv ramt in mid-lategame veel sneller groepen creeps weg dan jij. Vayne is toch meer de ambush char.
Statisch farmen geeft vaak meer CK dan AOE creepwave nuken.
Als je AOE toepast, push je de wave en wordt die lane onbruikbaar.

Als je puur last hit (single target), blijft de wave veel langer onder jouw controle en heb je er uiteindelijk meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Als je puur last hit (single target), blijft de wave veel langer onder jouw controle en heb je er uiteindelijk meer aan.
Zo heb ik het nog nooit bekeken. Dat klinkt inderdaad wel praktisch want zo zorg je er dus voor dat het langer duurt voordat jouw minions de turrent van de tegenstander bereiken? En dan kun je dus langer farmen omdat je langzaam naar de turrent oprukt... Slim :) In lagere lvls loopt iedereen altijd zo snel als mogelijk die waves op te ruimen zodat je een kans hebt om een turret om te leggen. Maar daar moet het natuurlijk wel het juiste moment voor zijn.

Al ben ik dus al lvl26, bij het bovenstaande heb ik ook nog nooit stil gestaan :p

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

[...]

Als zij agressief spelen, heb je ze vaak zo uit de lane geharassed. En dan heb je een gratis lane om te farmen!

[...]

Op hogere levels zal het niet meer werken, maar het doel van je CK is geld krijgen voor je items. Ik was daar ingame lvl 12 (oid) en kan dus rustig zeggen dat mijn ganks beter uitbetaalden dan CK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
[...]

[...]

Inderdaad, daarom kan ik er ook echt niet tegen dat iemand gaat auto attacken. In HoN doen mensen ook gelijk histerisch als je het flikt om te blijven auto attacken, nog iets wat leuker is aan LoL. hoN = 90% retard xD
Maar daar zie je ook dat last hits blijven voor de carrys, hier zie je iedere game dat het niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Inderdaad, daarom kan ik er ook echt niet tegen dat iemand gaat auto attacken. In HoN doen mensen ook gelijk histerisch als je het flikt om te blijven auto attacken, nog iets wat leuker is aan LoL. hoN = 90% retard xD
Maar daar zie je ook dat last hits blijven voor de carrys, hier zie je iedere game dat het niets uitmaakt.
Tenzij je premade. Als je een carry champ als Miss Fortune samen in lane stopt met een Janna, is het geen gek idee om Miss fortune meeste CK te laten halen.

Non premade is het toch iedereen voor zich. Als jij in leven kunt blijven door een teammate op te offeren zijn er genoeg mensen die dat doen. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Littleburst schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:23:
[...]
Non premade is het toch iedereen voor zich. Als jij in leven kunt blijven door een teammate op te offeren zijn er genoeg mensen die dat doen. helaas.
En terecht, zolang je weet dat jij de enige hoop op succes bent :- )
En als je geen premade hebt dan is het zeer moeilijk om te bepalen hoe de situatie zich gaat vormen en wat je ally gaat doen, hierom is het vaak ook handiger om bij non premades jezelf te redden omdat je niet weet hoe het gaat aflopen vanwege een random persoon.
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:17:
[...]

HoN = competitief, veel meer gespannen en straft veel harder, de consequenties zijn een stuk hoger.
Vandaar al die rage.
Flapmo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Op hogere levels zal het niet meer werken, maar het doel van je CK is geld krijgen voor je items. Ik was daar ingame lvl 12 (oid) en kan dus rustig zeggen dat mijn ganks beter uitbetaalden dan CK.
In dat geval wel, maar dan nog had je het denk ik beter kunnen combineren :- ) Maar het zijn maar tips! ik heb de game niet gezien dus ik gok ook maar wat.
Cloud schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:14:
[...]

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Dat klinkt inderdaad wel praktisch want zo zorg je er dus voor dat het langer duurt voordat jouw minions de turrent van de tegenstander bereiken? En dan kun je dus langer farmen omdat je langzaam naar de turrent oprukt... Slim :) In lagere lvls loopt iedereen altijd zo snel als mogelijk die waves op te ruimen zodat je een kans hebt om een turret om te leggen. Maar daar moet het natuurlijk wel het juiste moment voor zijn.

Al ben ik dus al lvl26, bij het bovenstaande heb ik ook nog nooit stil gestaan :p
Pushen kan ook wel werken (wel zorgen dat je geen last hits verspilt!), als de tegenstander twee single target champions heeft in die lane. Dan kunnen ze met geen mogelijkheid die creepwave tegenhouden en is het een kwestie van tijd voor die toren het begeeft.

Een ander voordeel van de creepwave gepushed houden is dat die toren archers 2 hit en de melee 2.5 hit, het wordt early game dan zeer lastig om onder de toren ook maar enige creepkills te halen.

Daar staat wel tegenover dat je zelf ook geen creepkills kan halen, omdat de wave dus voorbij/onder die tower is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Littleburst schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:23:
[...]

Bij mij is het meestal andersom. Meestal offer ik mezelf op. En als we dan uiteindelijk winnen door die carry ben ik er blij om maar 3/4 is het dat het voor niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:26:

[...]

In dat geval wel, maar dan nog had je het denk ik beter kunnen combineren :- ) Maar het zijn maar tips! ik heb de game niet gezien dus ik gok ook maar wat.
Waarvoor dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Alleen ranked games inderdaad. Ik geloof dat ik rond de 160 games op level 30 zat. Maar ze hebben inmiddels het XP/IP gebeuren aangepast. Dus het zou zomaar kunnen dat je er nu langer over doen, geen idee.

@Marcks Laten we het dan maar houden op dat het ELO systeem flut is. Gemiddeld etc. zou het moeten kloppen (wat dus ook inhoud dat voor sommige spelers het nooit gemiddeld wordt). Najah van het weekend maar weer eens proberen wat hogerop te komen -,-. In ieder geval begin ik schoon genoeg te krijgen van randoms. Vooral die lui die maar kiezen waar ze zin in hebben, ook al kiezen ze als laatste. Als iemand mij nog wil toevoegen mijn nickname is gewoon Thormodo (EU).

[ Voor 3% gewijzigd door Thormodo op 12-05-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Thormodo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Alleen ranked games inderdaad. Ik geloof dat ik rond de 160 games op level 30 zat. Maar ze hebben inmiddels het XP/IP gebeuren aangepast. Dus het zou zomaar kunnen dat je er nu langer over doen, geen idee.

@Marcks Laten we het dan maar houden op dat het ELO systeem flut is. Gemiddeld etc. zou het moeten kloppen (wat dus ook inhoud dat voor sommige spelers het nooit gemiddeld wordt). Najah van het weekend maar weer eens proberen wat hogerop te komen -,-. In ieder geval begin ik schoon genoeg te krijgen van randoms. Vooral die lui die maar kiezen waar ze zin in hebben, ook al kiezen ze als laatste.
In normal is dit ook erg. Als je bjiv. duo que doet en de andere 3 pakken meteen wat zij willen en dan nog eens gaan zeggen pak dit en dat. Dan heb ik zowiets van, overleg eerst en gan iet commanderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:02:
[...]

In normal is dit ook erg. Als je bjiv. duo que doet en de andere 3 pakken meteen wat zij willen en dan nog eens gaan zeggen pak dit en dat. Dan heb ik zowiets van, overleg eerst en gan iet commanderen toch?
"Don't get me started on" normal games. Daar komt bijvoorbeeld iemand als laatste binnen, twee mensen hebben een caster gekozen, maar nog niet gelocked. Wat doet zo iemand, hij pakt een caster, locked in en gaat vervolgens de andere casters zeggen dat ze iets anders moeten kiezen.
Ook de lui die standaard in de eerste seconde locken en vervolgens iedereen de les gaan lezen moeten $)(*&$(*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Thormodo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Ik zit met iets meer dan 150 games (waarvan 50% win-rate) nu op lvl26. Maar af en toe gebruik ik nog XP boosts ook. Ik verwacht lvl30 te bereiken na 160-170 games. Dit lvlen is het langzaamste van vrijwel alle games die ik ken :P Moet je nagaan hoeveel uur dat wel niet is; als je 30 minuten rekent per game zit je al op 80+ uur gameplay en dat zal waarschijnlijk nog hoger zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Cloud schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Ik zit met iets meer dan 150 games (waarvan 50% win-rate) nu op lvl26. Maar af en toe gebruik ik nog XP boosts ook. Ik verwacht lvl30 te bereiken na 160-170 games. Dit lvlen is het langzaamste van vrijwel alle games die ik ken :P Moet je nagaan hoeveel uur dat wel niet is; als je 30 minuten rekent per game zit je al op 80+ uur gameplay en dat zal waarschijnlijk nog hoger zijn.
Ik vind het indd ook jammer, ik ben naar mijn mening wel klaar voor ranked play, zeker geen top niveau maar in normal ga ik nu niet veel meer leren. Ik denk dat als je ranked speelt, maar geen top ranked, je altijd wat bij kunt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:26:
[...]

En terecht, zolang je weet dat jij de enige hoop op succes bent :- )
En als je geen premade hebt dan is het zeer moeilijk om te bepalen hoe de situatie zich gaat vormen en wat je ally gaat doen, hierom is het vaak ook handiger om bij non premades jezelf te redden omdat je niet weet hoe het gaat aflopen vanwege een random persoon.

[...]

HoN = competitief, veel meer gespannen en straft veel harder, de consequenties zijn een stuk hoger.
Vandaar al die rage.

[...]

[...]

Pushen kan ook wel werken (wel zorgen dat je geen last hits verspilt!), als de tegenstander twee single target champions heeft in die lane. Dan kunnen ze met geen mogelijkheid die creepwave tegenhouden en is het een kwestie van tijd voor die toren het begeeft.

Een ander voordeel van de creepwave gepushed houden is dat die toren archers 2 hit en de melee 2.5 hit, het wordt early game dan zeer lastig om onder de toren ook maar enige creepkills te halen.

Daar staat wel tegenover dat je zelf ook geen creepkills kan halen, omdat de wave dus voorbij/onder die tower is.
Voor de mensen die het niet weten, voor champions met weinig AD (AP casters bijvoorbeeld), is het zo dat melee creeps twee tower hits en 1 autoattack nodig hebben om dood te gaan. Dus je laat de toren 2x een creep hitten, en doet dan de last hit. Voor magic creeps is het iets lastiger, die moet je eerst voorbereiden met een autoattack, want 2 autoattacks + tower hit = dode magic creep.

Verder is het wel zo dat je moet uitkijken met het pushen van je lane of niet. Je wil niet dat je toren schade krijgt, maar het is fijn als je lane gepushed is naar jouw toren toe. Je bent veel minder kwetsbaar voor ganks uit de river (waar de meeste ganks vandaan komen), en je kan rustig last hitten zonder je veel zorgen te hoeven maken. AOE creeps nuken is meestal alleen een goed idee in de mid/late game, waar je gauw creeps moet farmen om daarna weer te kunnen kijken of dragon/baron up is of een teamfight beginnen.

Als ik als top of mid denk dat ik de tower neer kan krijgen door de lane te pushen, zorg ik wel altijd dat de river geward is (2 wards op mid, voor beide kanten). En over kills die beter zijn dan creeps: Als je tegenstander al vaker dood is gegaan, is hij/zij 90 gold waard. Dat is ~3 melee creeps. Als je iemand kan pakken die wel al veel kills heeft, zijn de waardes zo:

1 Kill: Unlisted (+300 Gold)
2 Kills: Unlisted (+350 Gold)
3 Kills: Killing spree (+408 Gold)
4 Kills: Rampage (+475 Gold)
5 Kills: Unstoppable (+555 Gold)
6 Kills: Dominating (+647 Gold)
7 Kills: Godlike (+754 Gold)
8 Kills: Legendary (+879 Gold)
9+ Kills: Legendary (+1000 Gold)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:11:
[...]

Ik vind het indd ook jammer, ik ben naar mijn mening wel klaar voor ranked play, zeker geen top niveau maar in normal ga ik nu niet veel meer leren. Ik denk dat als je ranked speelt, maar geen top ranked, je altijd wat bij kunt leren.
Ik ben nadat ik lvl 30 was gelijk ranked gaan spelen omdat ik dacht dat ik er wel klaar voor was, but boy was i wrong. 1 game gewonnen en 9 losses later ben ik maar gestopt en weer wat ervaring gaan opdoen in normals. Als ik mijn speelstijl/itembuilds van nu vergelijk met een maand of 3 terug (toen ik ook al lvl 30 was) is dat een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:23:
[...]

Ik ben nadat ik lvl 30 was gelijk ranked gaan spelen omdat ik dacht dat ik er wel klaar voor was, but boy was i wrong. 1 game gewonnen en 9 losses later ben ik maar gestopt en weer wat ervaring gaan opdoen in normals. Als ik mijn speelstijl/itembuilds van nu vergelijk met een maand of 3 terug (toen ik ook al lvl 30 was) is dat een wereld van verschil!
Ik heb ook al veel streams gekeken, veel premade gespeeld die al level 30 zijn (die gasten waar we met team2 tegen speelden waren niet zo goed, maar de persoon waarvan ik het leer/geleerd heb is wel een stuk beter)
Ze hadden niet eens wards geplaatst (dat had ik gevraagd omdat dat mij nogal op viel) dus uiteindelijk vond ik het wel jammer dat ze zo speelde.
Maar wat items betreft heb ik inderdaad nog veel te leren, maar dat kan denk ik ook alleen maar in ranked of via stream want in normal leer je daar ook niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:28:
[...]

Ik heb ook al veel streams gekeken, veel premade gespeeld die al level 30 zijn (die gasten waar we met team2 tegen speelden waren niet zo goed, maar de persoon waarvan ik het leer/geleerd heb is wel een stuk beter)
Ze hadden niet eens wards geplaatst (dat had ik gevraagd omdat dat mij nogal op viel) dus uiteindelijk vond ik het wel jammer dat ze zo speelde.
Maar wat items betreft heb ik inderdaad nog veel te leren, maar dat kan denk ik ook alleen maar in ranked of via stream want in normal leer je daar ook niet veel van.
items? Da's toch gewoon logisch nadenken? Als je ziet dat je tegenstander veel mages heeft bouw je magic resist, als je ziet dat ze veel auto-attackers hebben bouw je armor. Als je zelf een auto-attacker bent en je ziet ze armor stacken bouw je last whisper etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:32:
[...]

items? Da's toch gewoon logisch nadenken? Als je ziet dat je tegenstander veel mages heeft bouw je magic resist, als je ziet dat ze veel auto-attackers hebben bouw je armor. Als je zelf een auto-attacker bent en je ziet ze armor stacken bouw je last whisper etc. etc.
Defensive items lukt me wel, maar zit vaak nog te twijfelen: wat ga ik nu pakken, of wat lijkt me nu het beste. Maar vaak heb ik al een build opgezocht voor een champ voordat ik er mee speel dus dat zal het probleem niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
DivineNL schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Defensive items lukt me wel, maar zit vaak nog te twijfelen: wat ga ik nu pakken, of wat lijkt me nu het beste. Maar vaak heb ik al een build opgezocht voor een champ voordat ik er mee speel dus dat zal het probleem niet zijn :P
mjah een build guide kan best handig zijn, zeker als je even snel een champ wilt testen. Maar ook daarvoor geldt dat je zelf logisch moet blijven nadenken aangezien er best veel slechte guides zijn. Kijk wat de sterke punten van je champ zijn en probeer die uit te buiten. Op Xin Zhao is vanwege zijn warcry skill bijvoorbeeld attack speed erg sterk dus bouw je sword of the divine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:41:
[...]

mjah een build guide kan best handig zijn, zeker als je even snel een champ wilt testen. Maar ook daarvoor geldt dat je zelf logisch moet blijven nadenken aangezien er best veel slechte guides zijn. Kijk wat de sterke punten van je champ zijn en probeer die uit te buiten. Op Xin Zhao is vanwege zijn warcry skill bijvoorbeeld attack speed erg sterk dus bouw je sword of the divine.
Heb indd al véél xin zhao builds gezien, zowel op solomid als op mobafire. vind die van solomid toch iets beter. Maar de builds waarin ze zeggen: Deze 1/2 spot(s) moet je zelf invullen omdat dat van de tegenstander af hangt let ik het meest op. (ze geven daar wel tips in welke situaties je dan wat zou kunnen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02-2024

Vampiria

lief klein meisje

Mijn pc heeft weer iets nieuws verzonnen om ervoor te zorgen dat ik geen/amper lol kan spelen.
Normaal gesproken zegt ie bij de launcher: "an unaccured error bladiebla" en moet ik opnieuw gaan installen. Nu is de launcher nieuw en mijn pc vindt de nieuwe launcher liev, maar vindt lol niet meer leuk.

Nu heeft ie iets nieuws verzonnen:
Alles doorzichtig laten worden ingame (dus turrets, inhibitors en zelfs de characters!) en dan heeft ie zoiets van: FUU ik wil niet!! ... wat kan ik hiertegen doen?

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Vampiria schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:50:
Mijn pc heeft weer iets nieuws verzonnen om ervoor te zorgen dat ik geen/amper lol kan spelen.
Normaal gesproken zegt ie bij de launcher: "an unaccured error bladiebla" en moet ik opnieuw gaan installen. Nu is de launcher nieuw en mijn pc vindt de nieuwe launcher liev, maar vindt lol niet meer leuk.

Alles doorzichtig laten worden ingame (dus turrets, inhibitors en zelfs de characters!) en dan heeft ie zoiets van: FUU ik wil niet!! ... wat kan ik hiertegen doen?
Ik zou je pc eens opnieuw installeren (mede gezien wat andere issues die ik je heb horen opnoemen op teamspeak toen we samenspeelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL

Heb je problemen bij meerdere games of alleen bij LoL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

@Vicarous: Dat is +/- 2 maanden geleden nog gebeurd omdat toen een van mijn hardeschijven zei: Ik ga dood.
Edit: Ja, mijn pc is nogal een emo wat dat aangaat.. >__>

@DevineNL: Nou.. ik weet niet of ik het probleem ook bij meerdere games heb want om eerlijk te zijn speel ik alleen lol en stepmania en stepmania geeft nooit problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vampiria op 12-05-2011 15:56 ]

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vampiria schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:54:
@Vicarous: Dat is +/- 2 maanden geleden nog gebeurd omdat toen een van mijn hardeschijven zei: Ik ga dood.

@DevineNL: Nou.. ik weet niet of ik het probleem ook bij meerdere games heb want om eerlijk te zijn speel ik alleen lol en stepmania en stepmania geeft nooit problemen.
Dat van die harde schijven kan ook een virus zijn, heb het hier op mijn stage eens gehad, AVG geinstalleerd en die haalde er virussen uit. (er was ineens iets dat zei: harde schijf heeft zoveel fouten en dan ging die een of andere test doen en dan kreeg die een paar problemen verholpen maar voor de rest moest je iets aanschaffen, maar die virus deed er wel voor zorgen dat al mijn bestanden verborgen waren)
Ik ken stepmania niet, is het een spel dat meer van je computer vraagt dan LoL? Want LoL heeft volgens mij geen hoge systeem eisen, anders zou je die eens moeten bekijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

Stepmania is om op een dansmat te kunnen hupsen en dat vraagt heel veel minder van me pc dan lol.

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vampiria schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:58:
Stepmania is om op een dansmat te kunnen hupsen en dat vraagt heel veel minder van me pc dan lol.
Heb je al een wat oudere pc? Of een wat mindere? Zijn je drivers geupdate? etc.
Ik weet niet of LoL egt specificaties heeft (kan het op mijn stage ook niet opzoeken) maar anders zou je eens moeten kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat voor videokaart heb je en heb je de laatste drivers geïnstalleerd staan voor die videokaart? Het liefst van de website van de fabrikant (althans AMD/Ati of Nvidia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

Mijn pc is geen high-class gaming pc, dat sowieso niet. Ik heb dat ook niet nodig gezien ik niet echt een hardcore gamer ben en dus alleen maar stepmania/league of legends speel.

Wat voor videokaart erin zit e.d. geen idee, pc is opgebouwd door mijn vriend. Als ik 't goed heb begrepen met alleen maar nieuwe onderdelen (van me oude is dus niks meer over), maar toch reageert ie precies hetzelfde als mijn oude pc. Vanavond maar weer hem ermee lastig vallen dat ie 't moet fixen O-)

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
Vampiria schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:21:
Mijn pc is geen high-class gaming pc, dat sowieso niet. Ik heb dat ook niet nodig gezien ik niet echt een hardcore gamer ben en dus alleen maar stepmania/league of legends speel.

Wat voor videokaart erin zit e.d. geen idee, pc is opgebouwd door mijn vriend. Als ik 't goed heb begrepen met alleen maar nieuwe onderdelen (van me oude is dus niks meer over), maar toch reageert ie precies hetzelfde als mijn oude pc. Vanavond maar weer hem ermee lastig vallen dat ie 't moet fixen O-)
Ga naar start "zoek" naar Dxdiag en open dat, Dxidag laat de specs van je pc zien.
Beeldscherm 1
onder apparaat: Naam: is je video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/33vzrcn.png

Een klassiek voorbeeld van hoe last hitting in LoL te wensen overlaat.. ik speel waarschijnlijk in een zeer laag bracket nog momenteel omdat ik nieuw ben, maar het verbaasd me continue hoe niemand moeite doet een deftige creep score te halen..

27 min in en vrijwel iedereen zat <100ck.. ik vind het toch apart.
Zijn er toevallig spelers die wat hogere bracket games te bieden hebben? Misschien is dat wat interessanter dan mijn huidige bracket :P

Ik vind het in LoL nog steeds apart hoe snel je op max level zit, maar ik ben dan ook andere DotA spellen gewend. Het voelt alleen zo raar, is nog steeds wennen denk ik.

p.s. let niet op mijn vage stats, ik play LoL om een beetje te relaxen.. speel niet op en top serieus in solo matchmaking games, ik doe gewoon waar ik zin in heb ;p in mn 1tje tegen 3 andere met een mordekaiser. hopen dat mijn spellvamp en shield voldoende zijn om me in leven te houden etc. Niks te serieus dus (tenzij het premade betreft!)

[ Voor 34% gewijzigd door kaluro2 op 12-05-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zojuist mn beste potje tot nu toe met LOL en met Vayne gespeeld. Had minder vaak dood kunnen gaan hadden we niet 1 retard in het team, gelukkig speelde ik nog met 3 GoTTers.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2qwityw.png

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Netjes hoor, maar waarom Atma's ? Heeft Vayne zoveel HP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:47:
Netjes hoor, maar waarom Atma's ? Heeft Vayne zoveel HP dan?
Muah, dat beetje armor helpt wel, aangezien de tegenstander 3/4 lui (jax half/half) met AD (attack damage) hebben. Dat bedoel ik nu met lui die maar kiezen waar ze zin in hebben. Maar goed het is nog maar op level 17 :).

Net maar 'even' 4 potjes mid met Brand gespeeld ranked. Het is niet al te boeiend, maar het is wel makkelijk ELO scoren met 4 wins erbij. En blijkbaar heeft mijn geklaag "geholpen", want de rest van mijn team was steeds fatsoenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Ik ben een beetje Vayne aan het spelen (met en zonder GoTters) en ik moet zeggen, Vayne gaat zeker generved worden!!!

Ik bouw Vayne zo:
Mana gem + 2x health pot > Sheen > Trinity Force

Uiteraard koop ik tussen Sheen/Zeal mijn Berserker Boots.

Daarna The Black Cleaver, want Armor Pen en Attack Speed zijn godelijk!

Als endgame koop ik The Bloodthirster, Stark's Fervor en Infinity Edge.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:48:
[afbeelding]

Een klassiek voorbeeld van hoe last hitting in LoL te wensen overlaat.. ik speel waarschijnlijk in een zeer laag bracket nog momenteel omdat ik nieuw ben, maar het verbaasd me continue hoe niemand moeite doet een deftige creep score te halen..

27 min in en vrijwel iedereen zat <100ck.. ik vind het toch apart.
Zijn er toevallig spelers die wat hogere bracket games te bieden hebben? Misschien is dat wat interessanter dan mijn huidige bracket :P
Ik verbaas me ook vaak dat mensen heel weinig last hitten. Maar 238 in 30 minuten is gewoon supergoed, dan heb je elke wave 5 creeps ofo dat is practisch gewoon freefarm. Je tegenstander doet in principe echt iets fout als hij toelaat dat je ongestraft zoveel creeps farmed. Als ik streams kijk hebben de meeste top spelers ook niet zo gigantisch veel farm gewoon omdat je niet constant met elke cs bezig kan zijn. Soms moet je gewoon uitkijken voor ganks of ergens mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
serieus wat is dit? 45 minuten inlog queue!? oh god...

Hoe langer ik in de queue sta hoe langer hij wordt :( 1 uur en 17 minuten al 8)7

Edit; ok ik klik op cancel, relog, en ik zit er ineens in :X

[ Voor 62% gewijzigd door Cvan op 12-05-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:13:
[...]

Ik verbaas me ook vaak dat mensen heel weinig last hitten. Maar 238 in 30 minuten is gewoon supergoed, dan heb je elke wave 5 creeps ofo dat is practisch gewoon freefarm. Je tegenstander doet in principe echt iets fout als hij toelaat dat je ongestraft zoveel creeps farmed. Als ik streams kijk hebben de meeste top spelers ook niet zo gigantisch veel farm gewoon omdat je niet constant met elke cs bezig kan zijn. Soms moet je gewoon uitkijken voor ganks of ergens mee helpen.
Maar dan hebben we het over top rated premades, daar is het continue oppassen geblazen.
Ik zit in een of andere vage bracket, ik ben dan ook pas level 17. Ik focus in eerste instantie op niet geharassed worden en gewoon puur voor de creeps gaan.

Met mordekaiser gebruik ik dan zijn E om alle creeps te raken en wanneer mogelijk de tegenstander, als de tegenstander dan terug schiet met whatever, gaat het puur van mijn schild af en niet van mijn HP.

Ik begin met cloth armor en 5 HP potions, op level 6 als de tegenstander op ~40% HP is, kan ik met mijn ult en ignite, hem neerhalen en vervolgens de tower pushen.

Ik ben zeer nieuw met LoL, maar heb grote ervaring met een andere-bepaalde-DotA-game, waardoor mijn map awareness niet verkeerd is, tevens het last hitten/positioning en inschatting.. ik weet vrij weinig van LoL taktieken/heroes/items, wat soms zeer irritant is :p.

Maar aangezien er in LoL geen deny is, zou je feitelijk alle creeps moeten kunnen last hitten, zolang je de lane goed onder controle houd. Als de lane gepushed is dan pak ik de wraith camp van mij/mijn tegenstander even snel met de E en W spell, dat is toch weer 4(8) creeps extra.

in top-level-play is het zo dat er vaak een roamer/jungler is waardoor er toch wel opgepast moet worden, maar tot je boven de 1800 elo ofzo komt, zie ik toch weinig reden waarom je CK laag zou moeten zijn, al helemaal in het bracket waar ik in speel.

Ik zie de tegenstander continue focussen op harassment en de creeps negeren.. zie ik een creep op low health waar de tegenstander naast staat, en ipv die creep te pakken, gaat hij op mij af.. dan vraag ik me echt af waarom.

Maar hopelijk breken er nog betere tijden aan! Zitten er in casual play ook brackets of is het 1 pot nat? Anders zal ik wat serieuzer gaan spelen voor een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:15:
[...]

Ik zie de tegenstander continue focussen op harassment en de creeps negeren.. zie ik een creep op low health waar de tegenstander naast staat, en ipv die creep te pakken, gaat hij op mij af.. dan vraag ik me echt af waarom.
Tja dat is dan gewoon een slechte play van mensen die misschien niet zo bekend zijn met dota games.
Morde met armor en 5 pots is sowieso lastig harassen. Maar op een gegeven moment zul je wel zien dat je tegenstander je misschien wel genoeg kan harassen zodat jij denkt ik mis wel een paar cs en ga lekker onder mijn tower staan ipv gekilled worden.
In ranked is het best een groot risico om het wraith camp van je tegenstander te pakken omdat je lane pushed. Sowieso heb je altijd een jungler dan dus zullen ze er niet vaak zijn, en als ze er zijn en je word gespot sta je zo 2v1 en dan word het lastig met morde zonder cc met alleen flash.

Ik denk niet dat je veel tegenstand zal hebben in normals, ik heb zelf iets meer wins dan losses in normal met meer dan 400 games gespeeld en zelfs als ik een hero voor het eerst probeer kan ik meestal gewoon een goede score neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Ik zou niet altijd mordekaiser blijven spelen, het is belangrijk dat je meerdere roles kan vervullen en meerdere champions leert spelen. De teams waar je in zult komen zullen het niet op prijs stellen als je altijd mordekaiser instalocked. Mordekaiser is een champion die niet gebruikt wordt in competatieve matches, simpelweg omdat ie in geen enkele role past behalve farmer. Ik wil niet flauw doen en zeggen dat jij die ene champion niet mag spelen omdat je hem leuk vind, maar toch is het het best als je meerdere champs leert spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Cvan schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:32:
Ik zou niet altijd mordekaiser blijven spelen, het is belangrijk dat je meerdere roles kan vervullen en meerdere champions leert spelen. De teams waar je in zult komen zullen het niet op prijs stellen als je altijd mordekaiser instalocked. Mordekaiser is een champion die niet gebruikt wordt in competatieve matches, simpelweg omdat ie in geen enkele role past behalve farmer. Ik wil niet flauw doen en zeggen dat jij die ene champion niet mag spelen omdat je hem leuk vind, maar toch is het het best als je meerdere champs leert spelen.
Een mordekai met 2x hextech gunblade en een lich bane doet ~900 damage met zijn Q, pakt iets van 45% van iemands HP met zijn R, en als je zijn W/E goed toepast ben je al helemaal niet dood te krijgen.
Mordekaiser is tanky DPS, niet alleen een farmer.
En als je iemand killed met je ult ben je al helemaal gevaarlijk :P

Competitive matches zijn echter heel anders gebaseerd dan normale matches/premades. In competitive matches pakken ze geen hero zonder enige vorm van CC, ze willen hard-based classes. dus geen hybrids.
Ze willen synergized CC/Tankiness/DPS en weigeren andere taktieken te gebruiken dan hetgeen dat werkt.

Dat zie je in elke DOTA scene, competitve players klampen zich vast aan steeds dezelfde taktieken, dat is ook waarom je nooit wat nieuws ziet en altijd dezelfde heroes ziet verschijnen. Ook meteen de reden waarom comp matches zo gruwelijk saai zijn om naar te kijken.

Gewone high elo premades zijn daarintegen wel weer leuk om naar te kijken, daar doen ze nog eens wat nieuws.

Mordekaiser is een high class hero maar past gewoonweg niet in de huidig toegepaste metagame van comp players. Als de metagame switched naar andere tactieken dan zul je misschien nog eens wat morde zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Mordekaiser is een typische pubstomper. Als je hem mid vrolijk laat farmen en kills pakken steamrollt hij over hele teams heen. Dan kun je 1v4 met hem gaan en er 2 kills uithalen. Dan kun je vrolijk onder een tower een full health champ pakken en levend wegkomen.

MAAR.... als je in het begin een paar keer geganked wordt en je hebt een redelijke laner tegenover je die je outzonet (ik noem Caitlynn) kun je dus helemaal niks. Je bent melee dus je moet naar je tegenstander toe, maar je hebt weinig health/armor, want geen geld om het te kopen. Vervolgens ben je dus gedegradeerd tot kanonnenvoer.

Hierbij een lijstje met chars die niet al te moeilijk zijn om te leren maar wel een belangrijke rol in het team kunnen vervullen:
- Tank: Amumu, Rammus
- Jungle: Olaf, Warwick
- AD carry: Ashe, Yi
- AP carry: Ryze (geen AP maar wel magic dmg dus, voor de azijnpissers onder ons)

Zijn ook allemaal vrij cheap in de aanschaf, dus redelijk makkelijk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Vicarious schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 01:12:
Mordekaiser is een typische pubstomper. Als je hem mid vrolijk laat farmen en kills pakken steamrollt hij over hele teams heen. Dan kun je 1v4 met hem gaan en er 2 kills uithalen. Dan kun je vrolijk onder een tower een full health champ pakken en levend wegkomen.

MAAR.... als je in het begin een paar keer geganked wordt en je hebt een redelijke laner tegenover je die je outzonet (ik noem Caitlynn) kun je dus helemaal niks. Je bent melee dus je moet naar je tegenstander toe, maar je hebt weinig health/armor, want geen geld om het te kopen. Vervolgens ben je dus gedegradeerd tot kanonnenvoer.
Dit kan je over elke hero zeggen. Mordekaiser's ult is % based en met een simpele hextech ben je al goed zat om nog mee te komen.. :P maar elke underfarmed hero is nutteloos, feit.

Mordekaiser heeft een zeer hoge health buffer en een ranged harassment attack, h. Zodra hij level 6 is kan je met je ult en ignite je opponent zo neerhalen, mits hij onder de 50% is. Al dit is allemaal ranged. Hij hoeft dus niet in melee range te zijn, tot level 10 á 12 wanneer je je Mace of spades gaat levelen. Maar dan heb je een hextech waarmee je je opponents slowed.

De gehele laning phase van mordekaiser is ranged m.b.t. harassment/kills maken.

Een caitlynn haalt vrij weinig uit tegen een mordekaiser 1on1.

[ Voor 22% gewijzigd door kaluro2 op 13-05-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/18/1295352018-910.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/12/1292172051-70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/04/1304517083-460.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Met ranged win je daarbij ook niet altijd tegen melee. Heb gister 2x mid gespeeld met Xin Zhao en 2x gewonnen.
1x tegen malzahar (die bleef na een tijdje bij zijn toren staan omdat die bang was)
en toevallig ook een keer tegen caitlyn. Die had ik de 1e x alleen geowned, de 2e x kwam warwick ganken (jungler :D) en toen durfde die ook niet meer in de buurt te komen. Kortom Xin Zhao mid = bijna altijd win maar tegen een mordekaiser wil ik niet mid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
kaluro2 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 01:14:
[...]

Dit kan je over elke hero zeggen. Mordekaiser's ult is % based en met een simpele hextech ben je al goed zat om nog mee te komen.. :P maar elke underfarmed hero is nutteloos, feit.

Mordekaiser heeft een zeer hoge health buffer en een ranged harassment attack, h. Zodra hij level 6 is kan je met je ult en ignite je opponent zo neerhalen, mits hij onder de 50% is. Al dit is allemaal ranged. Hij hoeft dus niet in melee range te zijn, tot level 10 á 12 wanneer je je Mace of spades gaat levelen. Maar dan heb je een hextech waarmee je je opponents slowed.

De gehele laning phase van mordekaiser is ranged m.b.t. harassment/kills maken.

Een caitlynn haalt vrij weinig uit tegen een mordekaiser 1on1.
Naar mijn gevoel is Alistair een van de meest, zo niet de meest item onafhankelijke Champ in de game. Zijn ultimate maakt hem de ultieme tank, hij heeft een heal, een knock-up en een displacement skill. Met goede positioning, kan je iemand een heel gevecht lang perma-CC'd houden, of heel makkelijk kills scheppen. De blangrijkste items die ik meestal haal op Alistair zijn: Boots of Mobility, Phil stone (soms 2 als early game ERG goed gaat) en een Aegis. De rest is alleen maar bonus.

@DivineNL:

Dit komt omdat Xin een fantastische gapcloser heeft. Deze skill heeft een range vergelijkbaar met een normale auto-attack/skill. Je kan op een veilige afstand blijven, en dan chargen als hij een foutje maakt, of net zijn cooldowns heeft gebruikt. Met een beetje MR, kan je dan een Malz mid makkelijk hebben als Xin: Charge -> Shout -> Three Talon Strike = dode Malz. Je kan minder makkelijk farmen, of je moet geduld hebben, zodat je bij je tower kan last hitten, maar tegen een Malz die geen escapes heeft tegen je charge, is het makkelijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Nazanir schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:46:
[...]

Naar mijn gevoel is Alistair een van de meest, zo niet de meest item onafhankelijke Champ in de game. Zijn ultimate maakt hem de ultieme tank, hij heeft een heal, een knock-up en een displacement skill. Met goede positioning, kan je iemand een heel gevecht lang perma-CC'd houden, of heel makkelijk kills scheppen. De blangrijkste items die ik meestal haal op Alistair zijn: Boots of Mobility, Phil stone (soms 2 als early game ERG goed gaat) en een Aegis. De rest is alleen maar bonus.

@DivineNL:

Dit komt omdat Xin een fantastische gapcloser heeft. Deze skill heeft een range vergelijkbaar met een normale auto-attack/skill. Je kan op een veilige afstand blijven, en dan chargen als hij een foutje maakt, of net zijn cooldowns heeft gebruikt. Met een beetje MR, kan je dan een Malz mid makkelijk hebben als Xin: Charge -> Shout -> Three Talon Strike = dode Malz. Je kan minder makkelijk farmen, of je moet geduld hebben, zodat je bij je tower kan last hitten, maar tegen een Malz die geen escapes heeft tegen je charge, is het makkelijk.
Hij had flash + ghost :P
Maar die had die op level 3 beide al gebruikt :D
I <3 Xin

EDIT:
Vind heto ok jammer als de mensen waarmee ik vaak premade speel een keer tegen elkaar 5 vs 5 doen ze altijd Xin bannen sinds ik hem heb :(

[ Voor 5% gewijzigd door DivineNL op 13-05-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Xin Zhao mid vs malzahar zou je na lvl 6 toch echt niet meer mogen winnen, anders is het gewoon een slechte malzahar :+ Pre lvl 6 kun je nadat hij zijn silence gebruikt heeft snel chargen en knockuppen als hij wat verder van zijn toren staat, maar daarna kan hij je met zijn ult een paar seconden stil houden en flinke damage uitdelen. Vervolgens een silence eroverheen en gg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik heb 2 woorden voor je: Quicksilver Sash.

Dit item countered Malz zo hard, dat het niet grappig meer is. Trouwens die Malz had Ignite ipv ghost moeten hebben. Maar QSS countered de Silence, Ult, Visions en ook ignite als hij die gehad zou hebben. Als je dan toch in een Null Zone staat, kan je hem gewoon chargen. Al zijn Cooldowns gebruikt in 1 combo, en dan kan hij alleen nog maar rennen. Hij doet misschien 100-200 damage afhankelijk van hoe snel jij kan reageren, maar ook QSS geeft aardig wat MR waardoor dit nog minder zal zijn.

[Edit]@DivineNL:

Merc Threads doen niets tegen Malz: Null Zone heeft geen slow,Visions is een DoT en zijn ult is een Supression effect (wat betekend dat CC reduction hier niets tegen doet). Nu ja, met de recente patch en de Tenacity wijziging, duurt een silence wel wat korter, maar daar ga je het niet mee redden. De MR is leuk, maar je kan veel beter gewoon een QSS rushen en mischien een BVtje erbij als je tegenover een redelijk magic heavy team staat.

[ Voor 30% gewijzigd door Nazanir op 13-05-2011 09:27 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vicarious schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:00:
Xin Zhao mid vs malzahar zou je na lvl 6 toch echt niet meer mogen winnen, anders is het gewoon een slechte malzahar :+ Pre lvl 6 kun je nadat hij zijn silence gebruikt heeft snel chargen en knockuppen als hij wat verder van zijn toren staat, maar daarna kan hij je met zijn ult een paar seconden stil houden en flinke damage uitdelen. Vervolgens een silence eroverheen en gg :P
Hij had mijn indd ook 1x, was iets te greedy geworden en hij was net level 6. Ik stond dus net te dicht bij de toren en toen ult die mij. Meteen even mercury treads (of hoe ze ook heten :P) gehaald. Na dat was die geheel kansloos en hebben we er de hele game geen last meer van gehad. Het was ook een 20 minuten surrender omdat wij alle lanes hadden gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Nu de hamvraag, aantal pagina's later: Wat is Tenacity? Wat doet het? Is 't eetbaar? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
kaluro2 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:39:
Nu de hamvraag, aantal pagina's later: Wat is Tenacity? Wat doet het? Is 't eetbaar? :+)
Bekijk de laatste patch notes zou ik zeggen ;) (Zie first post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het kort is het een stat die hoe hoger hij wordt, hoe minder lang je CC ervaart (stun, silence,... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Maar je kunt ze neit stacken, dus 1 item met 30% tenacity blijft 30% als je iets van 20% erbij haalt. Hoe hoger het % hoe minderl ang de cc is (zoals al werd verteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
een stun van 2 seconden met 35 tenacity word 35% korter qua duratie
oftewel de stun duurt nu maar 1,3 seconde

[ Voor 24% gewijzigd door ocwil op 13-05-2011 09:52 . Reden: met calc ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Het antwoord van DivineNL is halfwaar. Tenacity items an sich stacken inderdaad niet, dus Merc Threads + Cloak & Dagger, geeft nog steeds 35 Tenacity (hoogste waarde word genomen).

Echter, sommige champions hebben zelf skills/passives die ze Tenacity geven. Denk aan een Trundle met Defile, of de passive van Irelia. Zij kunnen wel meer dan 35 tenacity hebben, maar Tenacity heeft helaas ook last van diminishing returns. Dat betekend dat bijv 35 Tenacity van Irelia haar passive + 35 van Merc Threads samen niet 70 maakt, maar rond de 50-60.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:51:
Het antwoord van DivineNL is halfwaar. Tenacity items an sich stacken inderdaad niet, dus Merc Threads + Cloak & Dagger, geeft nog steeds 35 Tenacity (hoogste waarde word genomen).

Echter, sommige champions hebben zelf skills/passives die ze Tenacity geven. Denk aan een Trundle met Defile, of de passive van Irelia. Zij kunnen wel meer dan 35 tenacity hebben, maar Tenacity heeft helaas ook last van diminishing returns. Dat betekend dat bijv 35 Tenacity van Irelia haar passive + 35 van Merc Threads samen niet 70 maakt, maar rond de 50-60.
Toch zou ik nog steeds merc treads nemen op Irelia. Zoveel CC-reduction is gewoon awesome, dat betekent dat je probleemloos hun carry kunt uitschakelen. Bovendien geeft het nog magic resist ook, en die kun je goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

kaluro2 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:39:
Paar pagina's terug is het al langs gekomen maar goed, het is CC reduction. Dus een stun/fear of whatever zal minder lang op je duren.

edit: Hmm tweakers pagina's openen, dan ontbijt halen en dan pas reageren zorgt ervoor dat je naast de pot pist :p

[ Voor 15% gewijzigd door Bananenspin op 13-05-2011 10:05 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik speel eigenlijk altijd met Merc. Threads op Irelia, ondanks de misschien geringe bonus qua tenacity. Veel andere spelers (althans op mijn niveau) vergissen zich in de passive van Irelia waardoor ze mij bijvoorbeeld stunnen van afstand en naar me toe willen rennen om te meppen (Sion). Echter tegen de tijd dat ze driekwart van de afstand afgelegd hebben ben ik al weer klaar en kan ik terugmeppen :P Zeker als ze het met z'n tweeën proberen te doen.

Gister nog een potje gespeeld met Pathology (weet even niet wat z'n GoT name is); hij als Alistar en ik als Irelia. Ondanks dat we een pittige lane hadden tegen Malphite en Fiddle, deden we het nog wel aardig vond ik. Maar kwam er wel achter dat mijn last hitting met een single hit-champion als Irelia behoorlijk te wensen overlaat. Daar moet ik dus echt aan gaan werken om verder te kunnen komen. Ik scheelde zeker 30 creepkills t.o.v. mijn teammates; al waren er aan de andere kant maar twee spelers met hogere CK dan mijzelf.

Last hitting vind ik wel tricky aan het begin. Ik ben altijd net te laat of net te vroeg; hoe doen jullie dat? Weten jullie gevoelsmatig zo goed hoeveel dmg je doet tegen een minion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Cloud schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:05:
Last hitting vind ik wel tricky aan het begin. Ik ben altijd net te laat of net te vroeg; hoe doen jullie dat? Weten jullie gevoelsmatig zo goed hoeveel dmg je doet tegen een minion?
Ik doe dit wel gevoelsmatig ja, de eerste paar gaan vaak even fout maar dan weet ik wel wanneer ik moet hitten, en dat word natuurlijk steeds makkelijker wanneer je leveld en meer damage doet. Als je bij je eigen torren staat houd dan dit aan: normale minion heeft 2 tower attacks nodig en 1 auto attack (early game) en zo'n wizzard 1 tower attack en 2 auto attacks.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
@Cloud & Bananespin, ik kan jullie niet vinden op deze lijst; misschien handig als je je daar toevoegt?
http://www.fakegaming.eu/GoT/

@Jeffro, de filter in de lijst werkt niet (meer)?

[ Voor 4% gewijzigd door SaphuA op 13-05-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ik speel eigenlijk altijd met Merc. Threads op Irelia, ondanks de misschien geringe bonus qua tenacity. Veel andere spelers (althans op mijn niveau) vergissen zich in de passive van Irelia waardoor ze mij bijvoorbeeld stunnen van afstand en naar me toe willen rennen om te meppen (Sion). Echter tegen de tijd dat ze driekwart van de afstand afgelegd hebben ben ik al weer klaar en kan ik terugmeppen :P Zeker als ze het met z'n tweeën proberen te doen.

Gister nog een potje gespeeld met Pathology (weet even niet wat z'n GoT name is); hij als Alistar en ik als Irelia. Ondanks dat we een pittige lane hadden tegen Malphite en Fiddle, deden we het nog wel aardig vond ik. Maar kwam er wel achter dat mijn last hitting met een single hit-champion als Irelia behoorlijk te wensen overlaat. Daar moet ik dus echt aan gaan werken om verder te kunnen komen. Ik scheelde zeker 30 creepkills t.o.v. mijn teammates; al waren er aan de andere kant maar twee spelers met hogere CK dan mijzelf.

Ik doe dat ook gevoelsmatig, net als bananenspin zei, op het begin is het even "wennen" aan de auto attack damage van de champion waar je op dat moment mee speelt. Als ik een game van te voren ook al met dezelfde speelde gaat het in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Precies dat inderdaad. Je kan een beetje inschatten hoe snel een mob zijn HP verliest en je projectile travel speed en front swing animatie snelheid. Het vergt oefening en gewenning, niks meer. ;)

Andere mobs/towers zitten ook op die mob in te slaan, als je een beetje kijkt hoe snel de HP omlaag gaat en het 'ritme' waarop hij zijn HP verliest, is het wel te doen.

Oefening baart kunst!

Gister mijn eerste twee games gespeeld met GoTters.. eerste game 10/0/1 met mordekaiser, tweede game iets van 18/5/9. Ging lekker.

Eerste game moest ik mid tegen een vayne en damn, die doet _veel_ damage! Stond uiteindelijk 2-0 (was echt close) en die vayne helemaal boos van "You got lucky twice noob!" toen werd het 3-0, dus lekker taunten "Lucky 3 times? :D" toen een 4-0 en een 5-0, inclusief taunts. Toen ragequitte hij. Heerlijk moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
SaphuA schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:15:
@Cloud & Bananespin, ik kan jullie niet vinden op deze lijst; misschien handig als je je daar toevoegt?
Ik heb me ook even toegevoegd in die lijst lijkt me wel es leuk om met tweakers te spelen

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bedankt voor de tips qua last hitten iedereen. Gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen dus. En niet skills vergeten die kunnen helpen, zoals de Q (dash) van Irelia.
Oke toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:35:
Bedankt voor de tips qua last hitten iedereen. Gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen dus. En niet skills vergeten die kunnen helpen, zoals de Q (dash) van Irelia.

[...]

Die q vooral ja. Je cooldown refresht, dus je kan zo door een mob heen flitsen en steeds alle low creeps pakken. En een lasthit is het inschatten van de combinatie hoeveel dmg jij doet, en hoeveel health er van de creep afgaat door jouw eigen creeps. Als een creep veel gehit wordt door jouw eigen creeps en dus snel doodgaat, moet je misschien met halve health al op hem klikken want anders sterft hij voordat de auto-attack animation is afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zie het nu niet echt omdat je ook een GoT chat channel hebt in-game maar goed heb mezelf maar even toegevoegd. :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Als ik mid speel (bijv. met Brand) dan klik ik (op lagere levels) soms gewoon op minions die bijvoorbeeld 150 health hebben (en worden aangevallen). Zodra ze onder mijn attack damage gaan qua health kan je ze dan aanvallen (minus dat ietsje armor dat ze hebben).
Dus Brand op level 1 doet bijvoorbeeld 54? AD , komt een minion rond de 50 dan kan je aanvallen. Gevoelsmatig gaat het in de begin levels toch vaak fout, omdat je snel overschat hoeveel AD je doet :P. Hoewel je in dat geval ook wel een goed gevoel moet ontwikkelen van hoe snel een minion zijn leven achteruit gaat (met een x aantal minions die hem aanvallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Thormodo schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Als ik mid speel (bijv. met Brand) dan klik ik (op lagere levels) soms gewoon op minions die bijvoorbeeld 150 health hebben (en worden aangevallen). Zodra ze onder mijn attack damage gaan qua health kan je ze dan aanvallen (minus dat ietsje armor dat ze hebben).
Dus Brand op level 1 doet bijvoorbeeld 54? AD , komt een minion rond de 50 dan kan je aanvallen. Gevoelsmatig gaat het in de begin levels toch vaak fout, omdat je snel overschat hoeveel AD je doet :P. Hoewel je in dat geval ook wel een goed gevoel moet ontwikkelen van hoe snel een minion zijn leven achteruit gaat (met een x aantal minions die hem aanvallen).
Uit ervaring kan ik zeggen dat als je andere DotA games gewend bent, je je damage output zeer ver onderschat.
Bij andere DotA games kan je in het begin misschien de laatste 2-3% van een mob zijn HP weg halen, in LoL is dat toch wel 10-20% minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
Cloud schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:35:

[...]

Soms helpt het om minion te targetten, zie je precies hoeveel HP hij nog over heeft. Na 1 hit weet je hoeveel damage je doet. Draw your conclusion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Last hitten zal wel altijd een stukje gevoel blijven. Ashe haar pijlen vliegen een stuk sneller, dan Morgana haar sliert (iets, ding?), geen 2 champs hebben een zelfde/snelle/vloeiende attack animation. Hoeveel damage je doet, hoeveel armor en of armor pen er aanwezig is en dan de daadwerkelijke range van je attacks spelen allemaal mee. Een Caitlyn heeft de hoogste standaard range (zonder skills/passives mee te rekenen), maar Twitch heeft ongeveer de helft van haar range. Dat betekend dat Caitlyn op een veiligere afstand kan lasthitten en harassen, dan een Twitch.

Echter, last hitten kan je tot op zekere hoogte leren. Als je met je main speelt, weet je van te voren wel wanneer je moet lasthitten. Echter, hoe dit zijn verloop zal vinden, is compleet afhankelijk van je tegenstander. Is hij aggressief, pushed hij zijn lane hard, gebruikt hij misschien AoE skills om te farmen, etc. Practice games zijn ideaal om last hitten an sich te oefenen, maar echte tegenspelers zullen in verschillende situaties, anders gaan reageren. Bedenk ook van te voren, hoe je je lane wilt spelen, ben je bewust van de abilities van de vijandige champs. Weet range, mana, etc. In early game, kan je zo je lane helemaal naar je hand zetten. Speel zo aggresief mogelijk, zonder dat het je een death kost. Ben je bewust van jouw speelstij, jouw tekort komingen, houd een oogje op je mana balk en cooldowns. Als je weinig mana hebt, maar nog wel een flash skill (denk aan Ezreal), bewaar deze mana om te ontsnappen, niet om aan te vallen. Als ze je nu dan aanvallen, kan je geen kant op, en is de kans dat je neergaat erg groot.

Op den duur gaat het allemaal in je geheugen zitten. Ik speel nu alweer bijna 2 jaar, en ik ben me heel erg bewust van de mechanieken e.d. Maar het maakt je niet een goede speler per se. Ik ook heb wel eens een off-dagje en presteer dan ruk (laatst als 3/10/10 Warwick gespeeld, toch nog gewonnen).

Ik zou je een hele lijst kunnen geven met dingen waar je je op kunt focussen, maar probeer het stapsgewijs. Als je kan lasthitten, probeer daarna er tussendoor te harassen. Daarna een stukje mapawareness erbij (dus om de paar seconde naar je minimap kijken). Mindgames kan niemand je echt leren. Out of the box denken is de belangrijkste skill die je je eigen kan maken. Simpel gezegd, het tegenover gestelde doen, van wat de tegenstander verwacht, en slim gebruik van je skills.

Klein voorbeeldje: Jax kan zijn Leapstrike gebruiken op Mushrooms van Teemo, JitBs van Shaco en wards om maar wat voorbeelden te noemen. Wards kunnen je zo behalve awareness, ook een initiate/escape geven. Speel met de game mechanics, zie wat je tegenkomt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mijn wtf momentje van de dag, hun Katrina en Twitch werden vanaf het begin al zo hard gefeed al waren die anderen in hun team niet erg goed, we hadden al onze towers down in onze lanes en alleen in onze basis stonden ze er nog, terwijl hun er nog 3 hadden buiten hun lanes. Toen samen met Ashe steeds op Twitch en Katrina gehunt en daarna pushen waardoor we nog wonnen lol.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2vvnrsz.png

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
ahaha geweldige teamcomps zie je daar nog. Een beetje als in mijn elo bracket zeg maar. Gewoon een full AD team zonder tank, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 18:35
Lasthitten is nooit een stukje gevoel. Je weet toch van je hero hoeveel damage deze doet? je weet precies welke masteries/runes je hebt, je weet de stats van de creeps en dus moet het toch wel 9 van de 10 keer lukken om te lasthitten - tenzij de enemy flink kan harassen, maar dan bekijk je gewoon je hp, hp/5 etc. health pot=35 gold, 200hp. dus als je meer dan 35 gold per 200hp lost kan verdienen moet je het doen.
let wel, ik begin altijd met 700+ hp op lvl 1 en spellvamp (akali ftw) dus ik kan agressief spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
Bananenspin schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:07:
Mijn wtf momentje van de dag, hun Katrina en Twitch werden vanaf het begin al zo hard gefeed al waren die anderen in hun team niet erg goed, we hadden al onze towers down in onze lanes en alleen in onze basis stonden ze er nog, terwijl hun er nog 3 hadden buiten hun lanes. Toen samen met Ashe steeds op Twitch en Katrina gehunt en daarna pushen waardoor we nog wonnen lol.
Rofl die 3 anderen waren ook wel belabberd slecht.

Ik net ook brilliante game met een moron Maokai en Katarina. Dacht echt, van nou ff wachten tot we verloren hebben. 10 minuten laten surrendered andere team.

Maar mensen, wat een gerage en kleine kinderen :/ Maar gewoon weer wat potjes vanavond doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Het is altijd een stukje gevoel, want je moet het wel veilig kunnen doen en niet compleet afgestraft worden door je tegenstander. Situatie inschatten doe je wel op gevoel en op zekerheden (hoe ver is de tegenstander van mij vandaan, ben ik aan het overextenden, hebben ze een jungler die mij kan ganken, etc). Je -weet- natuurlijk hoeveel HP een minion heeft, hoeveel damage jij doet, de range van jouw attacks e.d. Maar dit is slechts een klein deel van het geheel en kan je een aantal dingen elimineren door wards, map-awareness, etc. Maar gevoel zal altijd een stukje meespelen, zeker omdat geen 2 tegenspelers hetzelfde zijn.

-

Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.