Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
100% mee eens, gelukkig speel ik 19/20 keer met min. 4 mensen @ tsCloud schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Gister gelaned samen met iemand van T.net (ben nickname even kwijt); hij als Sona, ik als Irelia. Nog niet eerder met zo'n goede support gespeeld, maar dat kwam ook door het hogere niveau natuurlijk. Aan het begin wat problemen (o.a. fout van mij kant) maar na een tijdje hielden we ons prima tegen Mordekaiser en Katarine.
Zelf zou ik niet snel full support spelen, maar misschien dat dat wat interessanter wordt als ik wat vaker premade speel. In solo-queue ben je te afhankelijk van je team om leuk te kunnen supporten. In elk geval op het niveau waarop ik doorgaans speel
ah, dus jij was datCloud schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Gister gelaned samen met iemand van T.net (ben nickname even kwijt); hij als Sona, ik als Irelia. Nog niet eerder met zo'n goede support gespeeld, maar dat kwam ook door het hogere niveau natuurlijk. Aan het begin wat problemen (o.a. fout van mij kant) maar na een tijdje hielden we ons prima tegen Mordekaiser en Katarine.
Zelf zou ik niet snel full support spelen, maar misschien dat dat wat interessanter wordt als ik wat vaker premade speel. In solo-queue ben je te afhankelijk van je team om leuk te kunnen supporten. In elk geval op het niveau waarop ik doorgaans speel
Als je bij de fakegaming website had gecheckt had je kunnen zien wie ik was, ik ben alleen niet zo actief op het forum. moet nu nog even doorsparen want sona vind ik inderdaad best leuk om mee te spelen.
Isolocis
Path of Exile IGN: Isolocis/Henk
Verwijderd
ok weet iemand waar je alle caps kan vinden?kaluro2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:33:
[...]
Capped spellvamp niet op 45%? zoiets had ik vernomen :-)
AS 2.5
CDR 40%
Spellvamp 45%????
zijn er nog? ik zou dit graag wel eens willen zien want anders heb ik geen idee waarom mn clanvriendjes die toch vrij goed zijn en een mooie elo hebben in ranked zo'n build spelen als spellvamp capped is
is lifesteal dan ook capped op 45% zou me maar debiel lijken
100% crit chance is mogelijk dus waarom niet spellvamp en lifesteal
AS: 2.5
ArP: not capped
MagicP: not capped
Dodge: stacks diminishingly
Lifesteal: no cap
Spell vamp: no cap, AoE 1/3 effect
Crit: 100%
Slow: untill 100 movespeed (niet zeker hoor, dacht het wel)
Movespeed: not capped, speed penalty after 400/700
dat is em dan.
[ Voor 10% gewijzigd door Cpt.Chaos op 10-05-2011 17:21 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Xenophon16 op 10-05-2011 17:28 ]
Die vraag hoor ik vaker, je moet spellvamp zien als een soort lifesteal. Het enige verschil is, dat je in dit geval HP krijgt van je abilities in plaats van HP van je normale attacknukidin247 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:50:
Wat doet spellvamp eigenlijk precies?
Ik speel zelf eigenlijk het liefste support. Nadeel is dat je dan inderdaad effectief altijd gecarried wordtCloud schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Maar goed, als je een hele goede support speelt betekend het dat je in ieder geval je eigen lane niet verliest.
Zo heb ik samen met mijn neef een keer duo-que Janna+Singed gedaan en tegen Xin Zhao + Shaco in de lane gekomen. Top en Mid wonnen hun lane (gelukkig) en wij wisten onze lane in ieder geval niet te verliezen. (zo'n absolute stalemate)
Later in de game is het leuk om mensen te redden
sudo apt-get rekt
Verwijderd
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Verwijderd
Quote van de LoL forums, red post:Intruder schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:57:
Feast = true damage, spell vamp werkt geloof ik alleen met magic damage. Voor jungle akali werkt het wel erg goed.
''Spell Vamp doesn't care if it's true damage, magic damage, or physical damage.
Spell Vamp cares if it's Spell damage versus Attack versus Other (procs, etc).
Smite and Olaf's Reckless Swing both vamp.''
Ik vind het echt belachelijk dat je gewoon letterlijk 3 a 4 minuten moet wachten op een sjappie met waarschijnlijk een Pentium 3!!
Verwijderd
Mwah, Riot wil gewoon toegankelijk blijven voor de low-end systemen (vooral Oost-Europese markt lijkt mij). Is op zich niets mis mee, WoW doet ongeveer hetzelfde. De mensen die slechtere pc's hebben kunnen nog steeds RP kopen dus zijn nog steeds potentiele omzet. Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die stoppen met spelen omdat het spel te langzaam laadt.Ossi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:33:
Pffff kunnen ze bij Riot niet een soort van minimum systeemeisen instellen?
Ik vind het echt belachelijk dat je gewoon letterlijk 3 a 4 minuten moet wachten op een sjappie met waarschijnlijk een Pentium 3!!
Ach, het spel Alt-Tab gemakkelijk en in die tijd lees ik tweakers of iets dergelijks. Als ik geluid hoor dan is het spel geladen en Alt-Tab ik weer terug.Ossi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:33:
Pffff kunnen ze bij Riot niet een soort van minimum systeemeisen instellen?
Dan maak ik de opmerking: "Player X" must be playing LoL on his Fax machine.
En dan is de toon gezet voor de match.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Well played mensen!
Alvast good luck morgen, team 2!
[ Voor 15% gewijzigd door Kaasdipje op 11-05-2011 00:27 ]
NibborSneffets schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:25:
Team 1 van GoT heeft gewonnen en gaat door tegen Frags R Us OF Crazy Chickens..
Well played mensen!

Erg mooi potje inderdaad. Balen dat m'n LoL Recorder 't niet helemaal eens was en niets heeft opgenomen
Surfin' paradise!
Jazeker, mooie match!NibborSneffets schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:25:
Team 1 van GoT heeft gewonnen en gaat door tegen Frags R Us OF Crazy Chickens..
Well played mensen!
Ja, erg aftastend, maar in teamfights liepen we echt over ze heen. Onze farm was ook zoveel beter. Niet alleen de CS maar ook hadden we 4 dragons voorsprong.Snappie88 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:27:
[...]
Erg mooi potje inderdaad. Balen dat m'n LoL Recorder 't niet helemaal eens was en niets heeft opgenomenVolgende potje staat ie aan!
[ Voor 5% gewijzigd door Forn op 11-05-2011 00:30 ]
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Vicariously I live while the whole world dies
Een woord: BEEST.
Ik kan er niets anders van maken. In het begin is het een beetje oppassen, maar zodra je Wiggle's en Rageblade hebt gaatie als een speer. Ik heb echter wel wat vragen over hem. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Ik heb Jax als volgt gebouwd:
- Rageblade
- Wiggle's
- Boots (die recommended boots die debuffs halveren, weet zo niet hoe ze heten)
- Bloodthirster
- Bloodthirster
- PD
Geen idee of dit op Normal games viable is, maar tegen 3 bots werkte het uitstekend (Baron solo ftw). Als ik hier aanpassingen in moet doen om Jax beter tot zijn recht te laten komen, dan hoor ik die uiteraard graag
Welke runes/masteries kan ik het beste voor Jax bouwen? Ik weet dat de dodge masteries een must voor hem zijn, maar zijn er verder nog aanraders? Ik wil hem eigenlijk een beetje als tanky dps bouwen aangezien ik tot nu toe alleen maar squishy carries heb gespeeld. 0/21/9 goed kwa masteries? Of raden jullie iets anders aan?
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Vanavond maar de rest ff testen. Oh en op 2 xp na ben ik level 9
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik denk dat je garen bedoeld? Die hoeft echt niet te junglen hoor. Vind hem eigenlijk zelfs heel goed in lanes. 1x tegen een roaming garen gespeeld, dat deed ook pijn moet ik zeggen.ye-roon schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:55:
Gister 1 potje tegen bots gedaan maar (veel file en ik wilde series ook nog zien). En dat ging met caitlyn. En damn dat is echt een champ voor mij. Ik moet wel een andere item build als ik deed, maar dat moet goed komen. Wat een toffe champ. Ook die dude met ze zwaard even geprobeerd, en die moet denk ik wel kunnen junglen, maar moet ff zien hoe.
Vanavond maar de rest ff testen. Oh en op 2 xp na ben ik level 9
HOI.
Verwijderd
ghehe. Dan koop ik die vanavond ook om je stunt van gisteren met caitlynn toe te passenBananenspin schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:26:
Hmm had verwacht dat de servers er nog wel een tijd zouden uitliggen maar ze zijn alweer online. Gelijk Vayne gekocht nu even testen!
Is online nu zo te zienRaxious schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:43:
US servers liggen weer plat door unexpected emergency maintenance, als het goed is weer rond 11:00 uur online. Hoop dat ze een hoop fixen, gister was matchmaking weer fucked up.
Ik denk eerder dat hij Yi bedoeld. Als ik echter met of tegen een jungle Yi speel is de uitkomst nogal zwart/wit. De ene keer zijn ze heel goed en de andere keer falen ze volledig.DivineNL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:58:
[...]
Ik denk dat je garen bedoeld? Die hoeft echt niet te junglen hoor. Vind hem eigenlijk zelfs heel goed in lanes. 1x tegen een roaming garen gespeeld, dat deed ook pijn moet ik zeggen.
Een jungle Garen heb ik geloof ik nog nooit gezien (zou misschien wel kunnen).
Ik baal trouwens wel dat ik niet eerder het toernooi heb gezien. Aangezien ik gisteravond besloot maar weer eens wat ranked games te doen. Met 4 losses op rij van ~1350 rating naar 1290
Noooes!Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:27:
[...]
ghehe. Dan koop ik die vanavond ook om je stunt van gisteren met caitlynn toe te passen
Heb mn eerste potje erop zitten met Vayne en eindigde met 11/1/11 wat ik een leuke score vind aangezien ik zeker geen hoogvlieger ben en normaal vaker dood ga dan kills maak
HOI.
Ah, ik dacht garen omdat die (net als Jax) ook f2p is deze week.Thormodo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:09:
[...]
Ik denk eerder dat hij Yi bedoeld. Als ik echter met of tegen een jungle Yi speel is de uitkomst nogal zwart/wit. De ene keer zijn ze heel goed en de andere keer falen ze volledig.
Een jungle Garen heb ik geloof ik nog nooit gezien (zou misschien wel kunnen).
Ik baal trouwens wel dat ik niet eerder het toernooi heb gezien. Aangezien ik gisteravond besloot maar weer eens wat ranked games te doen. Met 4 losses op rij van ~1350 rating naar 1290.
Wat ik iets minder leuk vind is het feit dat je niet een gelijke begin situatie hebt voor elke speler. Door die glyphs (of hoe ze ook heten) kan je champion vanaf het begin al _iets_ sterker kunnen zijn als je tegenstander(s). Dat veroorzaakt een gat tussen de spelers in het begin en het midden van je summoner level. Pas wanneer je genoeg punten heb verzameld om de beste/sterkste bonussen te verkrijgen dan word het speelveld weer gelijk getrokken.
Tot nu toe heb ik een 5-tal verschillende champions geprobeerd. Katrina, MissFortune, Mordekai, Shen en Gared(ofzoiets, melee met +speed+silence hit). MissFortune en Mordekai vond ik het fijnst, vooral de eerste had een flinke damage output en de laatste was erg moeilijk om dood te krijgen. Shen vond ik het minst fijn, ik had moeite om iets dood te maken.
Leuk spel, wel dure champions
In principe is de situatie wel gelijk want zo groot is de kans niet dat je met 30ers in 1 game komt. En dat gratis terug teleporteren vind ik jusit jammerdeTwisj schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:15:
Onlangs een invite voor dit spel gekregen van een neef van me. Het is best wel beginners vriendelijk, vooral vergeleken met HoN en het oudere DotA welke ik beide een enkele keer heb gespeeld. Vooral de gratis teleports naar je basis en de recommended items lijst in de shop (en ook maar 1 shop). Het zal vast wel niet optimaal zijn, maar het is genoeg om redelijk gemakkelijk van Beginner bots te kunnen winnen.
Wat ik iets minder leuk vind is het feit dat je niet een gelijke begin situatie hebt voor elke speler. Door die glyphs (of hoe ze ook heten) kan je champion vanaf het begin al _iets_ sterker kunnen zijn als je tegenstander(s). Dat veroorzaakt een gat tussen de spelers in het begin en het midden van je summoner level. Pas wanneer je genoeg punten heb verzameld om de beste/sterkste bonussen te verkrijgen dan word het speelveld weer gelijk getrokken.
Tot nu toe heb ik een 5-tal verschillende champions geprobeerd. Katrina, MissFortune, Mordekai, Shen en Gared(ofzoiets, melee met +speed+silence hit). MissFortune en Mordekai vond ik het fijnst, vooral de eerste had een flinke damage output en de laatste was erg moeilijk om dood te krijgen. Shen vond ik het minst fijn, ik had moeite om iets dood te maken.
Leuk spel, wel dure championsheb alleen Ashe gekocht omdat die maar 400 punten kostte.
Als je hier ook van die stenen moest kopen om te kunnen teleportelen zou het naar mijn mening veel leuker zijn. Waarom? Het is dan een heel belangrijk item dat iedereen in principe bij zich zou moeten hebben + het kan het teamwork daarnaast ook verbeteren.
Persoonlijk vind ik het juist een leuke toevoeging, omdat door runes dezelfde champions toch anders gespeeld kunnen worden.deTwisj schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:15:
Wat ik iets minder leuk vind is het feit dat je niet een gelijke begin situatie hebt voor elke speler. Door die glyphs.
Hoewel het dus klopt wat je zegt is het niet zo dat runes zo enorm veel uitmaken. Tuurlijk zal iemand zonder runes het iets moeilijker hebben tegen iemand met runes; maar speelstijl maakt veel meer verschil. Daarbij heeft op level 30 iedereen echt wel runes, waardoor het verschil dus klein wordt.
Overigens een tip: koop runes pas vanaf level 20 (als je tier 3 kunt kopen). Spaar tot die tijd lekker je IP uit.
Het enige mindere puntje aan die verschillende lvls zal zijn dat jij soms een bepaalde summoner spell niet tot je beschikking hebt (met name Flash) en de ander wel. Rond een bepaald lvl, zul je daar wel eens tegenaan lopen: had ik Flash nou ook maar!
Over runepages gesproken; gister een heel deel van een page (flat armor en flat MR) voor Irelia ingericht. En kan wel merken dat ik iets meer kan hebben in earlygame. Daarna een game gespeeld met haar, en dat eindigde in iets van 5/6/21. Niet verkeerd vond ik zelf!
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 11-05-2011 10:27 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Volgende champion die ik ga proberen te kopen wordt waarschijnlijk Mordekai al vind ik hem wel een lack aan stuns/slows hebben waardoor je in het begin niet echt een goede kill kans kan maken. Wel kan je de tegenstander etteren door hem telkens wat schade te doen om hem te forceren weer naar zijn basis te gaan. Ik heb alleen nog niet gekeken hoe duur die was, Miss Fortune zat op de 3k+ als ik me niet vergis.
Mordekaiser is een 'tanky dps', je zult er dus prima kills mee halen maar minder snel dan met een squishy carry summoner.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Waren gisteren ook wat problemen. Sowieso je virusscanner geheel eruit knallen, toevoegen aan je Windows Firewall en als je een hardwarematige firewall hebt die even uitschakelen als 't kan. Als 't dan nog niet lukt terug meldenSpunkjah schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:22:
Ik krijg trouwens een error met die alienware client, kan niet updaten...
Oeh oeh oehBananenspin schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:26:
Hmm had verwacht dat de servers er nog wel een tijd zouden uitliggen maar ze zijn alweer online. Gelijk Vayne gekocht nu even testen!

Wist niet dat ze nu al uit kwam
Surfin' paradise!
Alistar = ook een tank maar kan ook nice kills halen. (Ali AP = tank + nice damage)Flapmo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:53:
Let er wel op dat niet alle chars voor de kills moeten gaan. Je zei eerder al dat Shen geen gemakkelijke summoner is om kills mee te halen, dat klopt. Shen is een tank en zou ook zo gespeeld moeten worden. Dat houd in dat je vooral moet taunten (dash), wat lifeleach uitdelen met je vorpal voor je teammates en ult gebruiken op je teamies zodra je ziet dat je hem ermee kan redden. Het is vervelend voor je team als jij steeds met shen voor de kill gaat, daar ben je niet voor.
Mordekaiser is een 'tanky dps', je zult er dus prima kills mee halen maar minder snel dan met een squishy carry summoner.
Heb gister een stream gezien van Elementz dief alistar ging. Ik ga altijd support achtig (Q+W+E+E+E+R) de eerste 6 keer. Hij deed Q+E+W+W+E+R dacht ik en daarna headbutt blijven maxen. Man die headbut van hem deed damage. Ga ik straks ook eens proberen.
Als je dat doet dan tank je ook niet echt, want dan moet je AP items nemen. Tuurlijk kun je wel veel hebben door je ulti, maar je bent dan geen tank meer.DivineNL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:59:
[...]
Alistar = ook een tank maar kan ook nice kills halen. (Ali AP = tank + nice damage)
Heb gister een stream gezien van Elementz dief alistar ging. Ik ga altijd support achtig (Q+W+E+E+E+R) de eerste 6 keer. Hij deed Q+E+W+W+E+R dacht ik en daarna headbutt blijven maxen. Man die headbut van hem deed damage. Ga ik straks ook eens proberen.
Je kan wel genoeg tanken zodat je carrys het kunnen finishen dus ik vind dat je nog steeds tankt. Je moet alleen zorgen dat je initiate. Heb het zelf ong. al eens geprobeerd (alleen nog niet op zijn manier) en het werkte echt geniaal, en als je je masteries + runes dan nog eens goed inzet kun je alsnog iets meer tanken.Forn schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:13:
[...]
Als je dat doet dan tank je ook niet echt, want dan moet je AP items nemen. Tuurlijk kun je wel veel hebben door je ulti, maar je bent dan geen tank meer.
EDIT:
Het probleem is als je hen laat initiaten ze nooit als eerst op een alistar vliegen. Als een Alistar er in komt als eerst zijn mensen vaak al snel geneigd om meteen alles op ali te gooien.
[ Voor 14% gewijzigd door DivineNL op 11-05-2011 11:16 ]
Kan nu niet kijken, hoe duur is VayneSnappie88 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:58:
[...]
Waren gisteren ook wat problemen. Sowieso je virusscanner geheel eruit knallen, toevoegen aan je Windows Firewall en als je een hardwarematige firewall hebt die even uitschakelen als 't kan. Als 't dan nog niet lukt terug melden
[...]
Oeh oeh oehIk ook ik ook!
Wist niet dat ze nu al uit kwam
Je eigen ulti is voor je teammaten en je zelf ook handig door die damage reduction.
Heeft iemand nog wat tips voor mij of een goede guide ?
Toegankelijk is prima, maar er zijn grenzen als je het mij vraagt. Letterlijk 3 a 4 minuten wachten plus 2 minuten als de game net begonnen is vind ik gewoon overdreven lang. Zet die mensen maar bij elkaar in een groep. En laat de minions wat sneller spawnen. Op low lvl is het begrijpelijk omdat je nog niets van items weet, maar als je lvl 10 voorbij bent kan het best wel wat sneller.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:42:
[...]
Mwah, Riot wil gewoon toegankelijk blijven voor de low-end systemen (vooral Oost-Europese markt lijkt mij). Is op zich niets mis mee, WoW doet ongeveer hetzelfde. De mensen die slechtere pc's hebben kunnen nog steeds RP kopen dus zijn nog steeds potentiele omzet. Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die stoppen met spelen omdat het spel te langzaam laadt.
Zo los ik het dan meestal inderdaad maar op.Dreanor schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:29:
[...]
Ach, het spel Alt-Tab gemakkelijk en in die tijd lees ik tweakers of iets dergelijks. Als ik geluid hoor dan is het spel geladen en Alt-Tab ik weer terug.
Dan maak ik de opmerking: "Player X" must be playing LoL on his Fax machine.
En dan is de toon gezet voor de match.

Kan alleen niet spelen vandaag

Liever niet. Drie minuten wachten is vervelend, zeker, maar dat zijn uitschieters. Wat valt er te winnen met een verdeling naar laadtijden? Een halve minuut? Als je geluk hebt een hele? In ieder geval niet veel op een game die met lobby, matchmaking, champion select etcetera al gauw drie kwartier duurt. Begrijp in dat het vinden van geschikte mede- en tegenspelers langer zal duren, en aan het eind van de rit ben je misschien nog wel langer op een game aan het wachten ook!Ossi schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:54:
Toegankelijk is prima, maar er zijn grenzen als je het mij vraagt. Letterlijk 3 a 4 minuten wachten plus 2 minuten als de game net begonnen is vind ik gewoon overdreven lang. Zet die mensen maar bij elkaar in een groep. En laat de minions wat sneller spawnen. Op low lvl is het begrijpelijk omdat je nog niets van items weet, maar als je lvl 10 voorbij bent kan het best wel wat sneller.
Die twee minuten die je moet wachten op minions is meestal een beetje onnozel tijdverdrijf, maar niet altijd. 't Is niet zo dat de match pas begint zodra de minions slaags raken. Ik vind het wel fijn dat je na een openend teamfight bij de blauwe buff nog de keuze hebt om te recallen zonder al te veel XP mis te lopen, of om nog even wat strategieën door te nemen nadat je weet welke champions er in het vijandelijke team zitten.
Slow is smooth, smooth is fast.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Ach je hebt gelijk wat lang wachten in het laadscherm betreft, daarom moet er gewoon minimum eisen komenMarcks schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:47:
[...]
Liever niet. Drie minuten wachten is vervelend, zeker, maar dat zijn uitschieters. Wat valt er te winnen met een verdeling naar laadtijden? Een halve minuut? Als je geluk hebt een hele? In ieder geval niet veel op een game die met lobby, matchmaking, champion select etcetera al gauw drie kwartier duurt. Begrijp in dat het vinden van geschikte mede- en tegenspelers langer zal duren, en aan het eind van de rit ben je misschien nog wel langer op een game aan het wachten ook!
Die twee minuten die je moet wachten op minions is meestal een beetje onnozel tijdverdrijf, maar niet altijd. 't Is niet zo dat de match pas begint zodra de minions slaags raken. Ik vind het wel fijn dat je na een openend teamfight bij de blauwe buff nog de keuze hebt om te recallen zonder al te veel XP mis te lopen, of om nog even wat strategieën door te nemen nadat je weet welke champions er in het vijandelijke team zitten.
Slow is smooth, smooth is fast.
Openend teamfight bij de blauwe buff? Ik ben nog aan het lvlen, geen idee waarom je een teamfight zou openen bij de blauwe buff
hangt een beetje van de teamcomp af. In onze tournament game vermeden wij juist die lvl 1 teamfight omdat we wisten dat we die waarschijnlijk niet zouden winnen. Zij hadden een aantal chars die early game behoorlijk sterk zijn (shaco, garen) terwijl wij vooral lategame konden shinen. We zijn dus gewoon naar de lane gegaan en hebben onze jungler bij de small golems laten startenDivineNL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:13:
Bijna iedere (high) ELO game zit een jungler. Een jungler start vaak bij de blauwe buff, dus het enemy team probeerd dat te stoppen, het team van de jungler wil die verdedigen dus wat je krijgt is een teamfight.
Ik bedoel Mordekaiser, meerendeel van de spelers die ik ben tegengekomen, claimed dat mordekaiser een tank is.
Mordekaiser heeft geen enkele vorm van CC en zonder AP/AD doet hij ook nog eens niks aan damage.
Dan vraag ik me toch wel af wat het nut van mordekaiser als tank is, wanneer hij geen threat veroorzaakt en dus een low prio target is.. dan kan hij daar wel leuk staan, maar als hij geen damage/CC te bieden heeft, wat is het nut dan?!
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Een tank is een character die op een of andere manier de aandacht trekt zodat mensen hem gaan focussen. Meestal is dat inderdaad een character die kan initiaten (rammus powerball, maokai root bijv.) en daarnaast ook wat CC heeft om de rest bezig te houden terwijl je team flinke damage kan uitdelen.kaluro2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:22:
Ik vraag me af wat tanks, tanks maken.
Ik bedoel Mordekaiser, meerendeel van de spelers die ik ben tegengekomen, claimed dat mordekaiser een tank is.
Mordekaiser heeft geen enkele vorm van CC en zonder AP/AD doet hij ook nog eens niks aan damage.
Dan vraag ik me toch wel af wat het nut van mordekaiser als tank is, wanneer hij geen threat veroorzaakt en dus een low prio target is.. dan kan hij daar wel leuk staan, maar als hij geen damage/CC te bieden heeft, wat is het nut dan?!
@vicarious:
Ik zei meestal
En daarbji hangt het inderdaad af van de team setup, in principe als je een leuk cc team hebt + nog wat dmg op lvl 1 dan win je vaak een teamight op level 1 wel. (stel je voor 1 allistar al bij dat gevegd die er al 3 stunt, dat kan volgens mij huge zijn)
Hoe zorgt een tank mordekaiser daarvoor, wanneer hij geen CC of damage of taunt te bieden heeft?DivineNL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:26:
Een tank is in mijn ogen iemand die de carrys zo veel mogelijk verdedigd. (initaiten, damage pakken, zijn leven opofferen voor carry's en zorgen dat je team klappen kan uitdelen als enemy team jouw focust) Zowiets ongeveer.
EDIT: Mordekaiser heeft vaak dus wel damage te dealen vind ik, heb het gister nog meegemaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door DivineNL op 11-05-2011 13:31 ]
Mordekaiser is vooral een pubstomper, als hij eenmaal op gang is, bijna niet af te stoppen. Kan ook als een van de beste towerdiven, als er maar genoeg man om hem heen staat. Ik vind hem ook geen echte tank hoor, daar zijn er ook maar weinig van.DivineNL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:30:
Inderdaad, maar mordekaiser kan damage pakken en daarbij is de damage die die soms geeft ook best pijnlijk. Mordekaiser kan daarbij ook initiate en gewoon er in lopen. Stel er komt een teamfight aan bij enemy tower dan loopt mordekaiser er in om de toren te tanken, de carrys kunnen dan bijvoorbeeld zonder damage van de toren te krijgen bljiven aanvallen.
EDIT: Mordekaiser heeft vaak dus wel damage te dealen vind ik, heb het gister nog meegemaakt.
Voor guides ga ik meestal naar:dragon3016 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:42:
Heb gisteren een paar potjes met moakai gespeeld. Wat een leuke champion is dat zeg. Zijn root om een gevecht integaan en bij een ulti van bijv katarina kun je de knockback doen en dan is haar ulti ook weer wasted.
Je eigen ulti is voor je teammaten en je zelf ook handig door die damage reduction.
Heeft iemand nog wat tips voor mij of een goede guide ?
www.leaguecraft.com of www.mobafire.com, erg goeie community sites met veel tips en speelstijlen.
Inderdaad klopt, Daarom mijn vraag of iemand een specifieke guide gezien had van moakai die goed was.Intruder schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:53:
Beste guide site laatste tijd is die van solomid.net, de guides van deze sites zijn of geschreven door pro's. en als ze door users worden geadd dan worden ze eerst gecontrolleerd door pro's. Ik heb al zo veel mobafire build uitgeprobeerd en meetsal vind ik ze niks dus pruts ik zelf wel iets in mekaar wat past voor de game.
Solomid heeft nog geen guide voor deze champion jammergenoeg.
Word dus zelf nog wat meer spelen denk ik
@ sander1991 @intruder bedankt voor antwoord btw
[ Voor 4% gewijzigd door Ninjaman op 11-05-2011 15:39 ]
Niet? http://solomid.net/guides_search.php?filter=maokaidragon3016 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:18:
[...]
Inderdaad klopt, Daarom mijn vraag of iemand een specifieke guide gezien had van moakai die goed was.
Solomid heeft nog geen guide voor deze champion jammergenoeg.
Word dus zelf nog wat meer spelen denk ik
@ sander1991 @intruder bedankt voor antwoord btw
Hallo met Tim
Ik draai de beta ervan al een hele lange tijd en heb er nooit problemen mee gehad. Heb helaas ook nog geen verbeteringen gezien.Pkunk schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:13:
Sinds die nieuwe launcher heb ik vaak problemen met LoL. De Launcher laat soms zelf m'n hele systeem hangen. En in het spel heb ik ook last van rare haperingen. Meer mensen last van?
Of terwijl. het andere team kwam niet opdagen en we hebben een free win gekregen xD
Verwijderd
GoT1 vs GoT2 in de finaleIntruder schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:23:
Eerste Alienware match net gespeeld, was echte makkelijk voor woorden, als alle matches zo gaat is die 1000 euro in de pocket
Of terwijl. het andere team kwam niet opdagen en we hebben een free win gekregen xD
Hoewel ik op Wickd zn stream hem wel hoorde praten over het Alienware toernooi... Maar ze staan volgens mij niet in de brackets.
Verwijderd
kan het dat je op je windows een eu/us client hebt en op de mac de tegenovergestelde ?nickdew schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:16:
kan je deze game ook spelen op de mac? heb zoon mac client (beta) gedownload maar kan hier niet op inloggen. Combination username/password is not valid. Onder Windows kunnen ze wel inloggen met deze combinatie? Waar ligt het probleem
lijkt me zoiets te zijn
En al is de game F2P, ik wil safari caitlyn
Toen wij gister onze match hadden ging wicked geloof ik ook spelen en er zaten er maar 2 of 3 van SK bij dacht ik?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:35:
[...]
GoT1 vs GoT2 in de finale![]()
Hoewel ik op Wickd zn stream hem wel hoorde praten over het Alienware toernooi... Maar ze staan volgens mij niet in de brackets.
Gisteren waren de servers weer een fucked up. Koop je Vayne, kom je in een game loopt tie vast. Dus reloggen. Moet je 20 min wachten, 5 min op een game wachten en zit je er EINDELIJK in heeft een andere knuppel Vayne sneller gekozen dan mij.
Waarom kan Riot gewoon niet eens een kleine investering doen in betere servers? Dan zijn dit soort problemen verleden tijd want dit gaat al sinds ik speel zo (bijna een jaar). Daarom gun ik Riot mijn geld ook nog niet want ze weigeren te investeren in betere servers.
Dan morgen maar Vayne spelen (als de servers naar behoren werken).
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ben nog niet echt uit welke items nu lekker werken en in welke volgorde. Iemand al tips?
Dat wordt interessant, ik geloof dat CandyPanda van Gamed 3e staat in de solo ladders, bekijk dat maar eens even. Als dat echt het geval is, wens ik jullie veel succes.the Virtual schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 03:28:
GoT 1 speelt de volgende ronde tegen Crazy Chickens.
GoT 2 speelt de volgende ronde tegen gamed.
Ik heb me nu z.g.a. volledig toegewijd aan deze hero :- ) iig tot ik level 30 ben.
Wat ik alleen met deze hero gemerkt heb tot nu toe, is dat mijn HP bar soms vast blijft staan op 100% voor de rest van de game. Ook al zit ik op 80%, 50% , 30% of 1% ofzo..mijn HP bar laat voor iedereen in de game 100% zien.
Een herinstallatie heeft niet geholpen dus ik begin te denken dat het een hero gerelateerde bug is, iemand tips waar dit aan kan liggen?
Gaan we makkelijk winnen dit (A)
Eitje, geen probleemIntruder schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:58:
Candy panda is idd 3e solo queue, rest van hun team zit zo'n beetje rond de 2000 elo en zitten in de top 100 EU, met ook een paar 1800 elo spelers die nog niet eens in de top 1000 zitten, Pfffft wat een prutsers
.
Misschien is het beter dat ik deze keer reserve ben? xDIntruder schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:58:
Candy panda is idd 3e solo queue, rest van hun team zit zo'n beetje rond de 2000 elo en zitten in de top 100 EU, met ook een paar 1800 elo spelers die nog niet eens in de top 1000 zitten, Pfffft wat een prutsers
.
EDIT: Indd een prutser: http://www.lolbase.net/eu/Candy-Panda
EDIT2: Dit is wss de rest:
http://www.lolbase.net/eu/Malya
http://www.lolbase.net/eu/Osaft22
http://www.lolbase.net/eu/reyk
http://www.lolbase.net/eu/SR-kev1n
[ Voor 21% gewijzigd door DivineNL op 12-05-2011 09:28 ]
wij hebben namelijk HUGO. (als ie speelt xD)
Moet makkelijk lukken met hugo dr bij.
Je speelt < level 30 neem ik aan? Dat je tegenstanders zuigen wil nog niet zeggen dat Rumble OP is, integendeel zelf. Rumble is sterk in het begin van het spel, maar aan het eind is hij eigenlijk vrij weinig meer waard (tenzij je zo zwaar gefeed bent als jij natuurlijkye-roon schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:03:
Gisteren een potje gespeeld met Rumble, ik wilde Jax, maar een andere dude was me voor (die disconnecte in het loading screen, heel de game met 4 man gedaan). Ma goed. Wat is die champ OP. ik was solo in een lane en was die flame shit aant spammen als een malle, double kill first blood. Uiteindelijk 24/2/3. Dat word weinig Rumble spelen denk. Hij is gewoon te sterk.
@DivineNL Als je echt level 20 bent zoals je profiel op lolbase zegt is dat misschien wel verstandig
Ik snap alleen niet hoe die gasten solo zo hoog krijgen. Elke keer als ik weer een beetje rating erbij krijgt, moet ik daarna weer met een stel apen, waardoor ik mijn rating weer kwijtraak -,-.
Volgens lolbase zou mijn normal rating (lang geleden) rond de 1450 moeten zitten. Maar daar geraak ik op zo'n manier nooit, aangezien ik nog niet boven de 1360 ben gekomen. http://www.lolbase.net/eu/Thormodo
[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 12-05-2011 09:50 ]
25, maar ik heb nog geen volle rune page/masteries, daarom. Ik speel zelf wel graag enzo maar heb toch liever dat het team wint, en ik denk dat een level 30er met een rune page die er al heel wat meer games heeft opzitten als mij beter is voor het team. Ik heb dan wel HoN gespeeld enzo (wat naar mijn mening weer wat lastiger is dan LoL) maar hier zit ik vaak nog met de items te klotenThormodo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:46:
[...]
Je speelt < level 30 neem ik aan? Dat je tegenstanders zuigen wil nog niet zeggen dat Rumble OP is, integendeel zelf. Rumble is sterk in het begin van het spel, maar aan het eind is hij eigenlijk vrij weinig meer waard (tenzij je zo zwaar gefeed bent als jij natuurlijk).
@DivineNL Als je echt level 20 bent zoals je profiel op lolbase zegt is dat misschien wel verstandig.
Ik snap alleen niet hoe die gasten solo zo hoog krijgen. Elke keer als ik weer een beetje rating erbij krijgt, moet ik daarna weer met een stel apen, waardoor ik mijn rating weer kwijtraak -,-.
Volgens lolbase zou mijn normal rating (lang geleden) rond de 1450 moeten zitten. Maar daar geraak ik op zo'n manier nooit, aangezien ik nog niet boven de 1360 ben gekomen. http://www.lolbase.net/eu/Thormodo
Waarom denk je dat die anderen niet kwamen opdagen?Intruder schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:44:
Wij hebben nog een geheim wapen achter de hand...
wij hebben namelijk HUGO. (als ie speelt xD)
Moet makkelijk lukken met hugo dr bij.
Juist.. Hugo!
De enige consistente factor in jouw games ben jij zelf.Thormodo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:46:
[...]
Elke keer als ik weer een beetje rating erbij krijgt, moet ik daarna weer met een stel apen, waardoor ik mijn rating weer kwijtraak -,-.
Als je 1000 games speelt, kom jij 1000x in de game voor. Jij zit in elke game die je speelt.
Jij bent uiteindelijk dus de bepalende factor.
Als jij vast zit in een bepaalde range dan ligt dat voor 99% bij jezelf.
Het fluctueert wel binnen een bepaalde ELO range, maar uiteindelijk ligt het niet bij je team maar bij jezelf.
Uiteindelijk heb je net zoveel apen op je eigen team, als waar je tegen speelt - waarbij jij toch echt de enige consistentie bent.

Valt er misschien ergens een guide te lezen over dát soort dingen? Dus over het algemeen hoger ELO play? Op de bovenstaande manier leer ik dat soort dingen ook wel, maar ik leer het liever zonder anderen erbij in de weg te zitten
1 woord: livestreamsCloud schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:07:
Gister weer leuk gespeeld met wat mensen van hier, maar pfoe het niveau ligt dan wel een stuk hoger hoorMerk wel dat ik van heel veel zaken nog niet echt op de hoogte ben, zoals helpen bij junglen. Ik dacht er niet bij na dus bleef staan bij het helpen van de blue buff, waardoor ik XP jatte
Dat zal natuurlijk niet weer voorkomen, maar lullig is het wel.
Valt er misschien ergens een guide te lezen over dát soort dingen? Dus over het algemeen hoger ELO play? Op de bovenstaande manier leer ik dat soort dingen ook wel, maar ik leer het liever zonder anderen erbij in de weg te zittenNou ja, wel twee van de drie games gewonnen en sowieso waren alle drie de games leuk om te spelen.
Daar leer ik het tenminste altijd van. Als je een keer moet wachten op vrienden of te weinig tijd hebt om nog een potje te doen (bijv. voor het eten) moet je maar eens een livestream op www.solomid.net bekijken. en anders al een replay van een al gespeelde match.
Het is vooral ervaring, dont worryCloud schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:07:
Gister weer leuk gespeeld met wat mensen van hier, maar pfoe het niveau ligt dan wel een stuk hoger hoorMerk wel dat ik van heel veel zaken nog niet echt op de hoogte ben, zoals helpen bij junglen. Ik dacht er niet bij na dus bleef staan bij het helpen van de blue buff, waardoor ik XP jatte
Dat zal natuurlijk niet weer voorkomen, maar lullig is het wel.
Valt er misschien ergens een guide te lezen over dát soort dingen? Dus over het algemeen hoger ELO play? Op de bovenstaande manier leer ik dat soort dingen ook wel, maar ik leer het liever zonder anderen erbij in de weg te zittenNou ja, wel twee van de drie games gewonnen en sowieso waren alle drie de games leuk om te spelen.
Qua niveau: we hadden wel een lastige tegenstander. Vrijwel allemaal ervaren lvl 30 speler en 1 lvl 15 die overduidelijk een smurf was. Meestal is het iets makkelijker. Zelf deed je het qua score trouwens niet onaardig. Ik had er vooral last van dat we een teamfight initieerden, ik er vervolgens ook vol in ging om zo snel mogelijk hun carries neer te halen, maar vervolgens er weer uit renden. Tja, ik kan als Olaf dan niet meer wegkomen en dan ga ik dus dood. Ook was onze focus niet al te best. Veigar staat zijn ult op een Tryndamere te doen terwijl er een karthus met 400 AP ofzo rondloopt. Da's dan niet handig
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Cait wil ik ook steeds nog eens shoppen, lijkt me een leuke char :0.
[ Voor 11% gewijzigd door Flapmo op 12-05-2011 11:18 ]
Dat 'wijzen op' zat ik ook niet echt over inVicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:18:
[...]
Het is vooral ervaring, dont worryVeel van dat soort dingen heb ik ook gewoon geleerd door te spelen en door fouten te maken. Andere spelers, zeker als je in een premade team speelt, wijzen je daar vanzelf op. Het was overigens mijn XP die je jatte, maakte het junglen wel wat lastiger voor mij
Aan de andere kant, ik vergeet het nu niet weer. Maar ik had het dan ook nog serieus nooit gezien in mijn solo queue games. Ik zag mensen wel eens moeilijk heen en weer rennen, maar ik dacht dat dat altijd kwam omdat je niet per ongeluk de blue buff wilt jatten. Nooit stilgestaan bij het feit dat XP ook verlaagt wordt met meerdere champions natuurlijk.. Nou ja, weer wat geleerd
Onze tegenpartij was wel vrij goed ja, vooral karthus deed ongelooflijke hoeveelheden dmg. Voor wat betreft de teamfights, de mijne gingen ongeveer hetzelfde. Maar ik denk ook dat de focus ontbrak; we gingen wel voor squichies/carries, maar niet allemaal voor dezelfde. Dat was wat jammer. Anyhoe, veel van geleerd gisteravond!Qua niveau: we hadden wel een lastige tegenstander. Vrijwel allemaal ervaren lvl 30 speler en 1 lvl 15 die overduidelijk een smurf was. Meestal is het iets makkelijker. Zelf deed je het qua score trouwens niet onaardig. Ik had er vooral last van dat we een teamfight initieerden, ik er vervolgens ook vol in ging om zo snel mogelijk hun carries neer te halen, maar vervolgens er weer uit renden. Tja, ik kan als Olaf dan niet meer wegkomen en dan ga ik dus dood. Ook was onze focus niet al te best. Veigar staat zijn ult op een Tryndamere te doen terwijl er een karthus met 400 AP ofzo rondloopt. Da's dan niet handig
Ik heb ook al veel lopen kloten, wat ik nu altijd doe is als eerste Sheen kopen maar je krijgt dan wel ability power waar je niets aan hebt, maar elke keer als je Q doet, doe je wel 100% meer base damage en je krijgt er meer mana door bij. Silver bullets heb ik tot nu toe altijd verwaarloosd en als laatste pas punten gegeven (nadat ik op lvl 4 er één punt aan geef) maar ik zal jou volgorde is proberen. Ga je daarna wel voor Trinity force?Flapmo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:18:
Een switch van tactiek op Vayne pakte goed uit. Ipv eerst voor trinity force te gaan na boots en Q+E te maxxen (met 1 pt in silver bullets) ben ik geswitched naar bloodrazer first (attack speed) + max silver bullets first. Speelt een stuk fijner, voor zover ik dat uit 1 game kan opmaken.
Cait wil ik ook steeds nog eens shoppen, lijkt me een leuke char :0.
HOI.
Ik ken Vayne niet, maar de vraag is of je abilities een beetje spambaar zijn. Als je abilities een hoge cooldown hebben, heeft sheen niet zoveel zin. Dan gaat die sheenproc te weinig af om de cost te rechtvaardigen namelijk.Bananenspin schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:22:
[...]
Ik heb ook al veel lopen kloten, wat ik nu altijd doe is als eerste Sheen kopen maar je krijgt dan wel ability power waar je niets aan hebt, maar elke keer als je Q doet, doe je wel 100% meer base damage en je krijgt er meer mana door bij. Silver bullets heb ik tot nu toe altijd verwaarloosd en als laatste pas punten gegeven (nadat ik op lvl 4 er één punt aan geef) maar ik zal jou volgorde is proberen. Ga je daarna wel voor Trinity force?
Dit topic is gesloten.