Nazanir schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:25:
[...]
Ik denk dat de ELO reset, seizoen 2 dus, samen met de tweedeling van de servers niet eens zo'n gek idee zou zijn. iedereen begint op 0, speelt alleen met mesen uit hun "deel" en dat zou ranked matches ook weer ten goede moeten komen. Geen gebrekkige communicatie meer zeg maar, en natuurlijk een stukje griefers weg, maar dat is enkel sepculatie.
ELO Reset laat wekenlang een spoor van irritatie en frustratie achter.
De slechte spelers worden met de goede spelers geplaatst en er ontstaan hele pubstomp situaties.
Wat je dan krijgt is dat de slechte(re) spelers een maand lang niet willen spelen vanwege de grote onbalans en pubstomp praktijken.
Zelfs anderhalve maand later zul je nog zeer actief, negatieve sporen van de ELO reset zien.
Ik snap überhaupt die hele ELO reset praktijken niet. Welk voordeel heeft het resetten van alle gegevens van een ladder-systeem, welke over de tijd der jaren is opgebouwd? Als je in de 1700s zit, behoor je daar ook, eveneens als je in de 1000s zit. Bij een reset zal het maanden duren voor het een klein beetje uitgebalanceerd is.
Ik snap ook niet helemaal waarom er voorstanders voor zijn, eerlijk gezegd.
Zoiets werkt voor bijvoorbeeld Diablo 2, vanwege Item rarity/redundantie - maar voor een MOBA game?! no way.