Hey,speedzor schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:39:
[...]
Daar mag je natuurlijk niet van uit gaan. Je moet zorgen dat je van elke rol ten minste 1 champion (zeer) goed beheerst, anders zou je toch nog even moeten wachten met ranked te gaan. Niets is hatelijker dan mensen die zeggen dat ze enkel AP mid of solo top kunnen spelen. Naar mijn ervaring zijn dat dan vaak die Vladimir/Mordekaiser spelers.
Ikzelf heb gezorgd dat ik van elke role minstens 1 champion echt goed kan spelen en dat is ook zoals het zou moeten zijn.
Dan kun je nog gaan zeggen van 'ja maar, ik zal wel vragen of ik mijn favoriete champ kan gaan', maar daar mag je _niet_ van uit gaan. Als jij 4de of 5de pick bent dan vul je de spots op die er nog nodig zijn, punt uit.
Kun je dat niet, dan hoor je nog niet in ranked. Kun je dat wel, dan heb je een sterke setup staan waar je waarschijnlijk meer plezier mee gaat beleven dan met 5 squishy casters bijvoorbeeld.
om maar even af te wijken op Forn zijn opmerking
Hier ben ik het ook niet mee eens. Team setup, bepaalt voor een (groot) deel ook je win kansen. Spelers die bijvoorbeeld een lagere ELO hebben met junglers dan met lane karakters kunnen toch nog een heel groot deel goedmaken door toch te gaan junglen, ondanks dat ze met een jungler veel slechter zijn dan een lane karakter wat ze wel goed beheersen. Een beetje het idee van "Het geheel is meer dan de som der delen".