Surfin' paradise!
Verwijderd
GoGoGo
Dan kunnen we jou contacteren iedere avond
Verwijderd
is allemaal voor USVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:40:
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=254660
GoGoGo
Dan kunnen we jou contacteren iedere avond
Ik had het ook over een AD build, gedaan in een practice game, raad dit compleet AF. Je minions slaan hard, daar bestaat geen twijfel over. Maar je hebt geen skills die je helpen met initiaten/chasen of wegrennen. Je hebt geen gap closer, en een slow die zich niet zo makkelijk laat besturen als een normale targetted spell (zoals Nunu's Iceball). Ik heb gemerkt dat hij vooral als pusher erg goed tot zijn recht komt.
Veel minions, lane onder controle houden, towers hard pushen. Zijn ult is overigens wel fantastisch, soort omgekeerde Morde ult zeg maar. Morde cast zijn ult op een tegenstander, gaat ie dood, krijg je diens Ghost. Echter, Yorrick's ult cast je op een teammate, en krijg je als hij doodgaat, niet echt een ghost, maar wel een hulpje die vergelijkbaar is met. Bijzonder nuttige tijdens teamfights, of als je een lane gevecht/gank wint om daarna hard een tower te pushen.
Ik vraag me nu ook af, wat ik later ga proberen, hoe goed hij kan junglen. De gedachte is om de opgevangen klappen te delen tussen je minions, dus spawn je er een paar voor blue spawned (beetje zoals Shaco zeg maar), je Slow Ghoul kan de gan icm red buff gebruiken voor ganks. Echter, ik denk dat er wel betere junglers zijn, maar als er verder niemand is, denk ik dat Yorrick ook prima in de Jungle overweg kan, met een 1/19/10 build.
-
http://www.riotgames.com/careers/job-openings-0 Staan er wel wat tussen voor DublinVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:45:
[...]
is allemaal voor USheb mail gestuurd voor vacatures die zich zouden bezighouden in Dublin
Ik snap bij Yorick vooral niet waarom die minions geleidelijk healths verliezen en niet gewoon dood neer vallen na 5 seconden. Met maar één autoattack zijn ze nu na 2 seconden al dood.
Het leek me zo'n toffe hero, met minions managen etc. , maar riot geeft het zelf al aan "difficulty: easy".
[ Voor 32% gewijzigd door Thormodo op 23-06-2011 13:57 ]
Verder: volgens mij krijg je DIRECT een clone van je teammate, die je zelf kunt besturen. Als je teammate doodgaat voordat de clone afsterft dan wordt ie gerevived en kan je teammate de clone zelf besturen en abilities gebruiken. Hij lijkt me dus in teamfights, zeker met die slow minions, best een nuttige toevoeging.
Vicariously I live while the whole world dies
Deal
Ben toevallig over twee weken in Dublin trouwens, misschien dan maar even 't LoL kantoor overvallen
'Hi, I'm Nick and I'm here to solve the server issues'
Surfin' paradise!
Verwijderd
hahaSnappie88 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:17:
[...]
Deal
Ben toevallig over twee weken in Dublin trouwens, misschien dan maar even 't LoL kantoor overvallen
'Hi, I'm Nick and I'm here to solve the server issues'
EDIT: Klaar, nu 35 min queue.
[ Voor 24% gewijzigd door nukidin247 op 23-06-2011 14:26 ]
Dit berust natuurlijk op niks. Een enkel potje zegt even weinig als een boom met een microfoon aan zijn tak.HetisjeboiM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:38:
Potje tegen de nieuwe champ gespeeld en hij doet echt bijzonder weinig
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Verwijderd
heb gisteren er 2x tegen gespeeldVicarious schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:
5:05 minuten ben je lvl 5 in de jungle met Yorick, volgens Phreak en/of Stonewall. Alleen denk ik dat hij in de lane sterker is. Is hij dankzij die minions geen supersterke towerdiver? Tower valt in principe eerst je minions aan toch?
Verder: volgens mij krijg je DIRECT een clone van je teammate, die je zelf kunt besturen. Als je teammate doodgaat voordat de clone afsterft dan wordt ie gerevived en kan je teammate de clone zelf besturen en abilities gebruiken. Hij lijkt me dus in teamfights, zeker met die slow minions, best een nuttige toevoeging.
ie wordt niet gerevived of toch zo hebk het gisteren niet willen merken, de clone wordt gerevived en ziet eruit alsof het een champ is dus niet ghost-doorzichtig, maar denk dat die na verloop van tijd wel weggaat, hebben we ook niet op zitten wachten want de gerevivede ghost smolt telkens weer weg doordat ons team hun ass kickte
en denk ook niet dat het een echte revive is want je krijgt wel te horen dat je een champ gekilled hebt
"Unusual" High login count. Nog zo'n grap.Cloud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:25:
Er zijn eigenlijk altijd queues op patchdagen, afgelopen twee keer ook al. Iedereen wil die nieuwe champion spelen natuurlijk.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat die champion niet goed is. Succes met de 100'en potjes, statistische analyses, berekeningen die jij nodig acht om tot een gedegen conclusie te komen. Ik wacht het geduldig af.
Een zo populair spel zou normaal 90% minder problemen moeten hebben. Ik kan nu niet eens normaal het spel meer opstarten. en die Yorick is trouwens echt underpowered. Waar slaat het op dat je minions weg gaan?
Misschien dachten ze dan dat je bij je spawn plek heel veel minions ging spawnen en dan meenam? Hmm daar zou toch ook een oplossing voor zijn? Oh jah tuurlijk, ze hebben nooit gehoord van een limiet aantal.
Ze moeten nog veel leren daar.
*snip*HetisjeboiM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:21:
Kaluro2,
Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat die champion niet goed is. Succes met de 100'en potjes, statistische analyses, berekeningen die jij nodig acht om tot een gedegen conclusie te komen. Ik wacht het geduldig af.
[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 23-06-2011 16:19 ]
Verwijderd
Oké nog eens... Ik was net vroeger zoals jou. Ragen op riot en blabla...nukidin247 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:39:
Sjezus mina, ik ben er echt helemaal klaar mee met die stomme K*T issues en problems en onzin.
Een zo populair spel zou normaal 90% minder problemen moeten hebben. Ik kan nu niet eens normaal het spel meer opstarten. en die Yorick is trouwens echt underpowered. Waar slaat het op dat je minions weg gaan?
Misschien dachten ze dan dat je bij je spawn plek heel veel minions ging spawnen en dan meenam? Hmm daar zou toch ook een oplossing voor zijn? Oh jah tuurlijk, ze hebben nooit gehoord van een limiet aantal.
Ze moeten nog veel leren daar.
Jullie vergeten 1 ding: Jullie spelen een GRATIS spel. Jullie vergeten dat bandbreedte/Servers/ personeel heel veel geld kosten ( en vergeet niet dat ze heel veel geld moeten uitbetalen aan de mensen van DH)
Je speelt een gratis spel. Een gratis spel waar ze nooit of te nimmer zich konden inbeelden dat het zo populair ging worden... Sinds DH is hun spelers aantal in EU +25% gegaan...
Over Queues. In WoW had je op Full servers ook altijd een immense queue op piekuren en servers die downgingen door overflow. Dat wordt onderhand gefixed
Kheb er al 35 euro ingepompt anders, de meeste pc games heb ik voor minder gekocht. Maargoed, ik rage nog steeds niet hoorVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:44:
[...]
Oké nog eens... Ik was net vroeger zoals jou. Ragen op riot en blabla...
Jullie vergeten 1 ding: Jullie spelen een GRATIS spel. Jullie vergeten dat bandbreedte/Servers/ personeel heel veel geld kosten ( en vergeet niet dat ze heel veel geld moeten uitbetalen aan de mensen van DH)
Je speelt een gratis spel. Een gratis spel waar ze nooit of te nimmer zich konden inbeelden dat het zo populair ging worden... Sinds DH is hun spelers aantal in EU +25% gegaan...
Over Queues. In WoW had je op Full servers ook altijd een immense queue op piekuren en servers die downgingen door overflow. Dat wordt onderhand gefixed
Verwijderd
Ik whinede vroeger ook. tot als je zelf beetje beseft dat ze eig heel hard hun best doen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 15:49 ]
Maargoed het is gratis, dat dan weer wel
Verwijderd
Het is wel gratis maar er word door meer dan genoeg mensen meer geld in geinvesteerd dan in een normale game. Daarbij gaat het niet over piekuren tenzij alles piekuur is.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:44:
[...]
Volgens mij is de que trouwens stuk ik heb al 10 champ selects achter elkaar.
server status is busy try another time
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Verwijderd
Buiten dat, een ELO zegt lang niet alles. Ik kan iedereen genoeg over het spel, verschillende builds en strategieën vertellen, maar mijn ELO is superlaag (950). Dat ik dit allemaal weet komt omdat ik me verdiep in het spel (vind ik leuk), helaas blijft de uitvoering in mijn geval wat achterVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:49:
[...]
blabla, jij hebt zeker 1800 elo;) *snip*
[ Voor 2% gewijzigd door Cloud op 23-06-2011 16:20 ]
Verwijderd
al dat gerage en geflame
een tip :
of rook een paar jointjes en chill out
of als je echt wilt ragen ongeacht je elo, doe het dan goed en ragequit
You'd be amazed...Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:49:
[...]

Zodra iemand bovengemiddeld is, is het bullshit, lekkere community
helaas zijn strategieën en builds op hoge ELO levels niet van zozeer toepassing op lagere ELO levels.Vicarious schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Buiten dat, een ELO zegt lang niet alles. Ik kan iedereen genoeg over het spel, verschillende builds en strategieën vertellen, maar mijn ELO is superlaag (950). Dat ik dit allemaal weet komt omdat ik me verdiep in het spel (vind ik leuk), helaas blijft de uitvoering in mijn geval wat achter
Daar speelt iedereen (no offense!) zo slecht dat een stomp build met stomp hero het vele male beter doet dan bijvoorbeeld een singed met propere build, die je teamwork gericht bouwt.
Verschillende ELO brackets hebben verschillende succesvolle strategieën. Het is nog steeds een 5v5 game en aan je tegenstanders en allies moet je je zo aanpassen, dat je er het optimale uit haalt.
op low ELO kan je een stuk roekelozer spelen en offensiever bouwen dan op high elo level.
[ Voor 65% gewijzigd door Cloud op 23-06-2011 16:20 ]
Ga er dan zelf ook niet op in.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:49:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 23-06-2011 16:21 ]
Ik vind het niet zo'n probleem als iemand dat af en toe komt melden als hij er niet zeker van is of het aan hemzelf ligt of aan de servers, maar het is nu toch wel algemeen bekend dat Riot nu een probleempje heeft. Steeds weer melden hier heeft dus weinig zin (doe dat liever op het LoL-forum).
Verwijderd
Dude dit heeft niks met community te maken maar met je ego. En laat me niet laggen;) ELO 1700 is hoog dat onderschat je, 1400 is al nice.kaluro2 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:51:
[...]
You'd be amazed...![]()
Zodra iemand bovengemiddeld is, is het bullshit, lekkere community
Over welke rating heb je het? Solo of premade?
Een post van ymir. Wel netjes dat ze de community via deze manier op de hoogte willen houden.Summoners,
We have just encountered an instability in the Login Queue that has caused disconnections and is preventing players from entering the game. We're aware that this is unacceptable and it is a situation that we are working hard to resolve.
We will keep you updated here and we are sorry that such an issue has occured. In answer to a question that is being asked often, we will have a statement within the next 48 hours regarding the issues you have been encountering recently.
Information on this problem will be placed here for visibility and we need to keep this thread open and visible in order to make sure it reaches the most players possible.
bron: *KLIK*
League of Legends EUW: IBullit
Verwijderd
inderdaad... had laatst nog een discussie met iemand die zei: jouw elo is veel lager dan het zijne ... jij bent gewoon slecht...Vicarious schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Buiten dat, een ELO zegt lang niet alles. Ik kan iedereen genoeg over het spel, verschillende builds en strategieën vertellen, maar mijn ELO is superlaag (950). Dat ik dit allemaal weet komt omdat ik me verdiep in het spel (vind ik leuk), helaas blijft de uitvoering in mijn geval wat achter
had ik zoiets van ... hij heeft 10 matches gespeeld en er 5 van gewonnen waarvan 5 matches.
ELo makes no sense unless dat je meer dan 200 matches hebt ... dan zit je waar je hoort ( of je zou al heel hard gef**** moeten worden )
Nee laat maar, geen zin in al dit gehaat hier. (Niet richting jouw bedoeld.) Ik spreek je wel aan in-game een dezer dagen, aannemend dat je naam in de TS staat.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:55:
[...]
Dude dit heeft niks met community te maken maar met je ego. En laat me niet laggen;) ELO 1700 is hoog dat onderschat je, 1400 is al nice.
Over welke rating heb je het? Solo of premade?
Verwijderd
Ik denk dat ELO sowieso niet zoveel zegt in een spel als dit, een team spel. Bij dammen of schaken is het wel echt representatief voor je skills omdat je daar in je eentje speelt, bij League of Legends ben je afhankelijk van je team. Als die slecht presteren verlies jij en heeft dit invloed op je ELO.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:01:
[...]
inderdaad... had laatst nog een discussie met iemand die zei: jouw elo is veel lager dan het zijne ... jij bent gewoon slecht...
had ik zoiets van ... hij heeft 10 matches gespeeld en er 5 van gewonnen waarvan 5 matches.
ELo makes no sense unless dat je meer dan 200 matches hebt ... dan zit je waar je hoort ( of je zou al heel hard gef**** moeten worden )
En dan ook nog te denken dat de matchmaking van league of legends niet goed werkt...
Verwijderd
de oplossing voor mensen onder de 800 elo ( en ja je kan in het begin zo laag gaan als je met retards wordt gequeued)Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat ELO sowieso niet zoveel zegt in een spel als dit, een team spel. Bij dammen of schaken is het wel echt representatief voor je skills omdat je daar in je eentje speelt, bij League of Legends ben je afhankelijk van je team. Als die slecht presteren verlies jij en heeft dit invloed op je ELO.
En dan ook nog te denken dat de matchmaking van league of legends niet goed werkt...
Duoqueue met iemand van 1000 elo. neem 2 chars uit Rainmans Tier 1 lijst ( wij doen het met annie & jarvan / gragas)
=> haal per dag 100 elo
Er is uiteindelijk evenveel kans dat jij de rotte appels in je team hebt als het vijandelijk team.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat ELO sowieso niet zoveel zegt in een spel als dit, een team spel. Bij dammen of schaken is het wel echt representatief voor je skills omdat je daar in je eentje speelt, bij League of Legends ben je afhankelijk van je team. Als die slecht presteren verlies jij en heeft dit invloed op je ELO.
Als jij beter bent dan de elo bracket waar je in speelt, zul je gemiddeld genomen, stijgen.
1500 vs 1500
1500 vs 1500
1500 vs 1500
1500 vs 1500
1700 vs 1500
Als jij een 1700 bent op de 1500 rating, zul je vast en zeker het e.e.a. verliezen door je team maar gemiddeld genomen zul je stijgen.
Verwijderd
Ik zit nu rond 1300 maar ik laat me binnekort eens boosten door wat vrienden rond 1700-1800.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:07:
[...]
de oplossing voor mensen onder de 800 elo ( en ja je kan in het begin zo laag gaan als je met retards wordt gequeued)
Duoqueue met iemand van 1000 elo. neem 2 chars uit Rainmans Tier 1 lijst ( wij doen het met annie & jarvan / gragas)
=> haal per dag 100 elozat gisteren op 704 zit vandaag op 844
De 1200-1300 is echt te hardnekkig, (lager wss ook).
- Kunnen niet Engels praten
- Kunnen niet praten (beperking?)
- No junglers
- No ganks
- Random items
Ik zeg niet dat het alleen door hun komt maar het heeft zeker invloed op het team als je 1 mindere speler hebt
Helaas werkt matchmaking niet zo, eerder:kaluro2 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:07:
[...]
Er is uiteindelijk evenveel kans dat jij de rotte appels in je team hebt als het vijandelijk team.
Als jij beter bent dan de elo bracket waar je in speelt, zul je gemiddeld genomen, stijgen.
1500 vs 1500
1500 vs 1500
1500 vs 1500
1500 vs 1500
1700 vs 1500
Als jij een 1700 bent op de 1500 rating, zul je vast en zeker het e.e.a. verliezen door je team maar gemiddeld genomen zul je stijgen.
1800 vs 1600
1500 vs 1600
1500 vs 1600
1500 vs 1600
1500 vs 1600
Op die manier win je het dus nooit, want je moet 4 mensen 'carryen' die het niveau van de tegenstander niethalen.
Whatever, het is vrij onzinnig om mijn observatie af te doen als niets zeggend. Het is zelfs zo dat iedereen hetzelfde observeert (blijkt achteraf). Dus schijnbaar is er niets mis met mijn realiteits preceptie.
Ik heb trouwens ook Yorick een paar potjes gespeelt, is nogal underwhelming. Ik weet nog niet wat ik er precies mee aanmoet. Voor een tanky dps gaat hij veel te snel dood, stukken sneller dan bijvoorbeeld een Rumble terwijl ze voorzover ik weet dezelfde rol moeten hebben. Blijkbaar is Phreak ook met hem bezig, zag een paar posts op het forum over zijn games. Hij heeft het ook nog niet echt goed gedaan met hem volgens mij.
Zal mij niks verbazen als er een paar kleine buffjes voor hem komen (base stats omhoog, iets minder mana kosten etc).
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
En jij komt aan deze cijfers hoe?HetisjeboiM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:26:
Je komt op ieder niveau mensen tegen waarvan je veronderstelt dat zij een elo hebben van 1000. Ik denk dat het elo systeem redelijk werkt, zodra men een groot aantal champions/rollen beheerst. Zodra dit niet het geval is dan zal het spelen met bijvoorbeeld een caster een elo opleveren van 1500. en de rest van de rollen tussen de 1100-1400. Hiermee kom je dan op een gemiddelde van ongeveer 1300 uit (uitgaande van 4 andere rollen). Echter zul je vaak ook het idee hebben dat iemand 200 punten onder zijn elo presteert wat misschien ook daadwerkelijk het geval is in het geval hij/zij een rol niet goed beheerst.
Eigen "inzicht"?
Dont get me wrong, maar je spuigt gewoon wat nummertjes uit zonder onderbouwing.
Volgens mij zijn deze nummers er alleen om zijn punt te onderbouwen. Ik vind dat hij gelijk heeft. Ik ben nu 1445 in rating. Het is gewoon een feit dat als ik 4de of 5de pick ben er een gigantisch grote kans is dat ik dan verlies. Omdat de AP carry meestal al gekozen is en de jungle/support of tank dan overblijft. Ik ben daar gewoon niet goed in. Terwijl als ik een AP carry speel is er een grotere kans dat wij winnen.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:27:
[...]
En jij komt aan deze cijfers hoe?
Eigen "inzicht"?
Dont get me wrong, maar je spuigt gewoon wat nummertjes uit zonder onderbouwing.
Volgens mij zijn die punten niet zijn onderbouwing, maar puur ter illustratie.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:27:
[...]
En jij komt aan deze cijfers hoe?
Eigen "inzicht"?
Tijdens dreamhack werd Nidalee iedere keer gebanned als er tegen CLG gespeeld werd. Waarom? Omdat hotshotGG zo goed is met nidalee. Ofwel als hotshotGG met nidalee speelt, dan is zijn elo ver boven zijn eigen gemiddelde elo (en van andere pro's) dat zelfs de pro's huilend naar huis gaan.
Daar mag je natuurlijk niet van uit gaan. Je moet zorgen dat je van elke rol ten minste 1 champion (zeer) goed beheerst, anders zou je toch nog even moeten wachten met ranked te gaan. Niets is hatelijker dan mensen die zeggen dat ze enkel AP mid of solo top kunnen spelen. Naar mijn ervaring zijn dat dan vaak die Vladimir/Mordekaiser spelers.Forn schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:30:
[...]
Volgens mij zijn deze nummers er alleen om zijn punt te onderbouwen. Ik vind dat hij gelijk heeft. Ik ben nu 1445 in rating. Het is gewoon een feit dat als ik 4de of 5de pick ben er een gigantisch grote kans is dat ik dan verlies. Omdat de AP carry meestal al gekozen is en de jungle/support of tank dan overblijft. Ik ben daar gewoon niet goed in. Terwijl als ik een AP carry speel is er een grotere kans dat wij winnen.
Ikzelf heb gezorgd dat ik van elke role minstens 1 champion echt goed kan spelen en dat is ook zoals het zou moeten zijn.
Dan kun je nog gaan zeggen van 'ja maar, ik zal wel vragen of ik mijn favoriete champ kan gaan', maar daar mag je _niet_ van uit gaan. Als jij 4de of 5de pick bent dan vul je de spots op die er nog nodig zijn, punt uit.
Kun je dat niet, dan hoor je nog niet in ranked. Kun je dat wel, dan heb je een sterke setup staan waar je waarschijnlijk meer plezier mee gaat beleven dan met 5 squishy casters bijvoorbeeld.
om maar even af te wijken op Forn zijn opmerking
Verwijderd
bwoaahhh... zo goed is iet niet... en LoL draait nog steeds om Teamplay niet om individuele klasseHetisjeboiM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:38:
Ja het zijn nummertjes die ik zelf heb verzonnen. Echter kan ik je ook wel een voorbeeld uit de realiteit geven.
Tijdens dreamhack werd Nidalee iedere keer gebanned als er tegen CLG gespeeld werd. Waarom? Omdat hotshotGG zo goed is met nidalee. Ofwel als hotshotGG met nidalee speelt, dan is zijn elo ver boven zijn eigen gemiddelde elo (en van andere pro's) dat zelfs de pro's huilend naar huis gaan.
Op de forum (op lol site) is trouwens ook veel geflame over Yorick dat ie underpowered is, ben ik mee eens.
Ligt aan de elo rating.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:39:
[...]
bwoaahhh... zo goed is iet niet... en LoL draait nog steeds om Teamplay niet om individuele klasse
high ELO is inderdaad coordinatie, chain-CC'ing en snelle handelingen.
Low ELO is meer 5 solo players die met z'n 5e, het gemiddeld solo sterker doen dan de tegenstander.
Daar is van CC wel sprake maar van gecoördineerde chain-CC echter niet. Ook team compositie laat hier te wensen over waardoor het gewoon een team deathmatch wordt waarbij je gewoon zo veel mogelijk fragged, zeg maar.
riot moet echt zijn shit bij elkaar gaan rapen en er wat fatsoenlijks van maken. De laatste 6 maanden is het een en al bagger met inloggen, queue, lag, bugs, etc etc.
Dat een spel free to play is wil nog niet zeggen dat als er issues zijn, je er met de pet naar kan gooien. Riot gaat door dit soort geintjes (ik vind 't onderhand echt niet grappig meer trouwens, gezien de hoeveelheid geld die ik erin heb gestoken) echt een hoop EU gamers verliezen.
Het wordt eens tijd dat ze zich bezig gaan houden met capacity en stabiliteit verhogen ipv al die skins en champions aan te bieden. Het is gewoon een schande!
Oh en btw, kunnen ze dat prijzengeld van het championship niet even terugvorderen om die servers mee te fatsoeneren? Wel 100.000 euro over een handjevol mensen verdelen en de overige 99% europese gamers zit de hele dag te wachten om 1 potje te spelen...
[ Voor 14% gewijzigd door Guumuus op 23-06-2011 16:50 ]
The number one enemy of progress is question
Daar ben ik het niet mee eens, je kunt gewoon niet in elke rol even goed zijn. Zelfde zie je toch bij dreamhack. Je had een specifieke jungler, AD carry, support. Mensen zijn gewoon beter in een bepaalde rol.speedzor schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:39:
[...]
Daar mag je natuurlijk niet van uit gaan. Je moet zorgen dat je van elke rol ten minste 1 champion (zeer) goed beheerst, anders zou je toch nog even moeten wachten met ranked te gaan. Niets is hatelijker dan mensen die zeggen dat ze enkel AP mid of solo top kunnen spelen. Naar mijn ervaring zijn dat dan vaak die Vladimir/Mordekaiser spelers.
Ikzelf heb gezorgd dat ik van elke role minstens 1 champion echt goed kan spelen en dat is ook zoals het zou moeten zijn.
Dan kun je nog gaan zeggen van 'ja maar, ik zal wel vragen of ik mijn favoriete champ kan gaan', maar daar mag je _niet_ van uit gaan. Als jij 4de of 5de pick bent dan vul je de spots op die er nog nodig zijn, punt uit.
Kun je dat niet, dan hoor je nog niet in ranked. Kun je dat wel, dan heb je een sterke setup staan waar je waarschijnlijk meer plezier mee gaat beleven dan met 5 squishy casters bijvoorbeeld.
om maar even af te wijken op Forn zijn opmerking
Zeggen dat je dan niet klaar bent voor ranked vind ik helemaal gek.
maar skins en champions daar verdient riot op. o wee als ze geld uit moeten gaan geven aan servers !Guumuus schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:47:
nee, LoL geeft aan dat de servers online zijn maar zodra je wilt inloggen krijg je na 5 min de message: servers are currently busy, please try again later....
riot moet echt zijn shit bij elkaar gaan rapen en er wat fatsoenlijks van maken. De laatste 6 maanden is het een en al bagger met inloggen, queue, lag, bugs, etc etc.
Dat een spel free to play is wil nog niet zeggen dat als er issues zijn, je er met de pet naar kan gooien. Riot gaat door dit soort geintjes (ik vind 't onderhand echt niet grappig meer trouwens, gezien de hoeveelheid geld die ik erin heb gestoken) echt een hoop EU gamers verliezen.
Het wordt eens tijd dat ze zich bezig gaan houden met capacity en stabiliteit verhogen ipv al die skins en champions aan te bieden. Het is gewoon een schande!
Oh en btw, kunnen ze dat prijzengeld van het championship niet even terugvorderen om die servers mee te fatsoeneren? Wel 100.000 euro over een handjevol mensen verdelen en de overige 99% europese gamers zit de hele dag te wachten om 1 potje te spelen...
en ja het is (naar mijn mening) een slap excuus om te zeggen dat ze geen servers kopen omdat ze niet weten of de europese lol spelers nog gaat groeien. Ze moeten op ze minst toch het aantal mensen dat ze hebben kwijt kunnen op een server. het zal eerder groeien dan dat er veel stoppen. (tenzij ze zo door blijven gaan)
En je kan ook nog eens met hem junglenVicarious schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:53:
Gewoon alleen maar Chogath spelen, die heeft een AD, een AP en een Tank build
Verwijderd
Leuk dat Zilean free to play is, nooit echt de kans gehad om 'm te proberen. Bevalt me prima tot nu toe.
Verwijderd
Early game een zalige harasser / mid game zwaar carry / End game = useless buiten ze utility ultVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:00:
Ik gooi er maar even een positief bericht tegenaan
Leuk dat Zilean free to play is, nooit echt de kans gehad om 'm te proberen. Bevalt me prima tot nu toe.
zo ervaar ik hem
Verwijderd
Je kan met een userbase die zo snel groeit gewoon niet constant stabiele servers hebben of je moet een mega overkill gaan maken in het huren van servers wat verre van commercieel aantrekkelijk is.
Zelfde is dat er nu na DreamHack een groot aantal spelers bij is gekomen die natuurlijk lang niet allemaal blijven hangen. Om nu voor die, stel 25%, nieuwe spelers ook 25% extra servers te huren is natuurlijk belachelijk dom en verklaart voor nu ook een groot deel van de queue en rotzooi er omheen.
Verwijderd
Er zijn anders zat bedrijven die het wel kunnen..Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:01:
Zucht, wanneer leren mensen nou eens dat je niet blindelings geld in servers kan pompen en dat het maken van champs/skins en het beheren van servers | zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzo | ver van elkaar afstaat.
Je kan met een userbase die zo snel groeit gewoon niet constant stabiele servers hebben of je moet een mega overkill gaan maken in het huren van servers wat verre van commercieel aantrekkelijk is.
Zelfde is dat er nu na DreamHack een groot aantal spelers bij is gekomen die natuurlijk lang niet allemaal blijven hangen. Om nu voor die, stel 25%, nieuwe spelers ook 25% extra servers te huren is natuurlijk belachelijk dom en verklaart voor nu ook een groot deel van de queue en rotzooi er omheen.
Misschien dat de backendsoftware niet goed schaalt of zo, al zou ik dan meer problemen verwachten op de US server. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met meer wisselende aantallen. Al met al blijft het gissen naar de oorzaak en ik hoop dat ze het z.s.m. oplossen want ik word er ook wel wat moe van.
Weten jullie nog wel de tijd dat de EU servers niet door Riot beheerd werden, maar door die andere partij? Hoe heetten ze ook al weer.. Dat waren pas ramp tijden.
inderdaad, de winnaars van DH lachen zichzelf kapot. Ze gamen 3 dagen en verdienen een half jaarloon, zal hun een worst wezen dat ze nu niet kunnen spelen. Mij wel, elke keer als ik een middag vrij ben zijn die (*&^%*&^*(&^*(%^&$$#%#%$ servers down.axel101 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:56:
[...]
maar skins en champions daar verdient riot op. o wee als ze geld uit moeten gaan geven aan servers !
en ja het is (naar mijn mening) een slap excuus om te zeggen dat ze geen servers kopen omdat ze niet weten of de europese lol spelers nog gaat groeien. Ze moeten op ze minst toch het aantal mensen dat ze hebben kwijt kunnen op een server. het zal eerder groeien dan dat er veel stoppen. (tenzij ze zo door blijven gaan)
dat meen je niet, kan je spelenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:00:
Ik gooi er maar even een positief bericht tegenaan
Verwijderd
Name it. Weinig bedrijven die op het moment zo hard groeien in userbase als LoL op het moment. En al helemaal omdat alle games vanuit hun servers moeten worden gespeeld en niet vanuit dedicated servers.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:03:
[...]
Er zijn anders zat bedrijven die het wel kunnen..
Daarnaast is Riot geen Blizzard die er even een aantal miljoen tegen aan kunnen knallen.
Elk online spel met enorme aantallen dat ik ken, heeft flinke problemen gehad tijdens enorme groei. Te denken valt aan Eve online, WoW, Guild Wars, Battlefield BC2, CoD MW*, etc. etc. Dat ze het na verloop van tijd wél voor elkaar hebben, komt doordat de userbase zich gestabiliseerd heeft.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:03:
[...]
Er zijn anders zat bedrijven die het wel kunnen..
Verder met VraatJ hierboven ^^.
Zeg dat wel, het aantal openstaande vacatures daar is gi-gan-tisch. Ik wou dat ik in de buurt van LA woondeVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:05:
sommigen kunnen echt niet beseffen hoe tijd/geld rovend een draaiend gamebedrijf kan zijn ... Ze zijn onderbemand dat weet onderhand iedereen al...
[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 23-06-2011 17:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
even op een rijtje zetten:Guumuus schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:06:
ja excuus na excuus, voor elk probleem is een oplossing, en die oplossing hoeft niet een half jaar op zich te laten wachten
-> Netwerkbeheerder ( voor LA specifiek & Dublin )
-> Programmeurs voor de server code
-> Datacentermanagement
-> Load balancing engineers
-> system engineers
-> Servers aankopen / installeren / instellen ( en plaatsen in datacenters all over EU (dit gebeurd door externe bedrijven
-> Testen voor Data balancing
etc etc
Of moet ik er dollars tegenaan gooien ??
Als jullie problemen hebben met RioT ga dan naar WoW
Verwende nesten ... *sorry voor deze verwijzing tough
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 17:10 ]
Verwijderd
Nu omdat dreamhack is geweest kunnen ze zeggen: "ja maar we hebben 25% meer spelers! Dit kunnen we niet aan!"
Sorry dit gaat niet op voor mij, aangezien het al eerder een probleem was.
Just another excuse imho.
Overigens, als ik Ymir mag geloven, komt Riot binnenkort met een uitgebreider statement m.b.t. de problemen. Als ik hem goed begrepen heb op de forums in elk geval.
Verwijderd
ik had Jozrael erover aangesproken op IRC ( NOC van US en momenteel rond de klok draait voor EU)Cloud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:10:
Nou ja. Laten we het daarbij maar houden. Ik denk dat iedereen het wel met elkaar eens is, dat het gewoon kut is dat er zoveel serverproblemen zijn en dat Riot de boel in EU zo snel als mogelijk op orde moet brengen. De één heeft echter wat meer begrip dan de ander.
Overigens, als ik Ymir mag geloven, komt Riot binnenkort met een uitgebreider statement m.b.t. de problemen. Als ik hem goed begrepen heb op de forums in elk geval.
Ze zitten met voorziene en onvoorziene problemen.
Dat de service slackte tijdens Dreamhack kunnen we ze niet verwijten aangezien 75% van riot op DH zat.
Ze zitten met man en macht te werken aan een oplossing maar de fanbase in EU is na DH nog erger gegroeid dan dan ze was. De server capacity die ze hebben in EU is al reeds groter dan in US.
Op irc kom je gewoon meer te weten dan op Twitter/forums
ook is de rage daar 10x erger dan op de forums
Zo ook dit punt:
Beter nog:Ymir
The issues you guys have are not minor inconveniences, we know that and we will have a statement within the next 48 hours regarding what you've been going through. Itwill most likely come much sooner than that but there is more to be looked into, and I'd rather make certain that the maximum time is there rather than our expected one.
Summoners,
We have just encountered an instability in the Login Queue that has caused disconnections and is preventing players from entering the game. We're aware that this is unacceptable and it is a situation that we are working hard to resolve.
We will keep you updated here and we are sorry that such an issue has occured. In answer to a question that is being asked often, we will have a statement within the next 48 hours regarding the issues you have been encountering recently.
Information on this problem will be placed here for visibility and we need to keep this thread open and visible in order to make sure it reaches the most players possible.
[ Voor 43% gewijzigd door Cloud op 23-06-2011 17:24 ]
Verwijderd
geraakt iemand uberhaupt ingelogd of ?Cloud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:23:
De redtracker is overigens ideaal om de serverissues een beetje bij te houden:
Zo ook dit punt:
[...]
het kan zijn dat je client nog op busy staat. gewoon paar keer opnieuw opstarten en proberen
Verwijderd
ghehe, die is wel goed ja. Weinig origineel maar moest wel lache[b][message=36277720,noline]
edit heb er nog 1: *KLIK*
ik zit er ook in na client paar keer te herstarten
Vicarious schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:55:
Zullen we kappen met onze 'Lief Dagboek, ik kom de server niet in'-entries? We weten nu wel dat het kut met peren is met die servers en dat iedereen moeite heeft om erin te komen/games te starten.
Ik vind het niet zo'n probleem als iemand dat af en toe komt melden als hij er niet zeker van is of het aan hemzelf ligt of aan de servers, maar het is nu toch wel algemeen bekend dat Riot nu een probleempje heeft. Steeds weer melden hier heeft dus weinig zin (doe dat liever op het LoL-forum).
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=257765nukidin247 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:17:
Weet iemand hoe je EU naar US veranderd? dus dan bedoel ik dat je op de US servers speelt i.p.v EU. Ik had het volgends mij hier ergens gelezen.
edit: moet ik dus ook nieuwe US account maken? als wel, laat anders dan maar...
[ Voor 21% gewijzigd door nukidin247 op 23-06-2011 18:35 ]
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=258545
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=63088
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=258497
Verwijderd
Verwijderd
Heb je wel gekeken of je een account aanmaakte op de US server, had zelf namelijk per ongeluk nog een account op europe aangemaakt.nukidin247 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:30:
Hoe kom je in queue? bij mij is ie gewoon nog steeds bij ''server busy''... En dat US ding werkt ook voor geen meter, heb alles goed gedaan, maar het enige wat niet werkte was nieuwe account maken..
Heeft iedereen nu status 'Unavailable'?

[ Voor 28% gewijzigd door Schuling23 op 23-06-2011 20:01 ]
Verwijderd
Werkt in ieder geval perfect als tijdelijke oplossing. En downloade + installeren duurt max 1 uur, dat is minde dan de gemiddelde queue tijd op de EU server op een gezellige donderdag avond.
Precies! En voeg mij maar toe daar: weakandpowerlessVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:02:
Installeer dan ook gewoon de US client erlangs, 95% van de tijd kan je dan gewoon spelen.
Werkt in ieder geval perfect als tijdelijke oplossing. En downloade + installeren duurt max 1 uur, dat is minde dan de gemiddelde queue tijd op de EU server op een gezellige donderdag avond.
Dit topic is gesloten.