[PC] League of Legends - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste
Acties:
  • 89.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle buff heb ik toch vragen bij. Hopelijk gewoon een beetje extra armor om zijn junglen iets stabieler te maken, of misschien de ratio op zijn ultimate iets aanpassen maar zijn lifedrain & fear zijn al vrij sterk imo.

Fantastisch dat er een ward slot voorzien wordt, geen excuus meer om er geen te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RTG schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:29:
[...]

Mensen blaten wat dat betreft elkaar wat teveel na... hetzelfde met de vlad discussie. Lees morello's replies; hoe hij het stelt gaat er niet eens om of hij OP is of niet.
Dat topic had ik nog niet gevonden. Nou ja, hij stelt nog steeds dat Vlad geen zwakke early game heeft en daar ben ik het niet mee eens. Maar we zullen zien wat ze met Vlad gaan uitspoken. Ik hoop dat hij nog een beetje leuk is om te spelen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:34:
[...]

Fantastisch dat er een ward slot voorzien wordt, geen excuus meer om er geen te halen :)
Dat ward slot is nog niet echt bevestigd hé. Ik heb nog geen Red gezien die dat toegegeven heeft. Alleen maar een tweet van een medewerker die zei dat er waarschijnlijk in de komende patch iets met wards gedaan wordt. Hij gaf geen details en ik weet eigenlijk niet hoe die TS op het LoL forum daar bij komt.. Dus hoewel ik hoop dat het een ward slot is, heb ik m'n twijfels.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:33:
En dat is juist het punt.
Je speelt tegen een erg slecht team als ze jax rustig zijn stacks laten opbouwen/gebruiken in een teamfight. Een beetje CC en je doet geen dmg meer. Ik snap dat het lekker synergized, maar je wil niet al je geld inzetten op 1 paard. Trinity force is dan veel beter. De sheen proc geeft hoge burst, en de mspeed increase en phage proc heb je als jax gewoon nodig om rennende tegenstanders neer te halen.
helemaal waar, trinity force speelt zo lekker op jax dat k die altijd boven guinsoo's verkies
movement speed + slow = dead enemies
en de componenten zijn cheaper en gemakkelijker om te maken

ik ben dan ook dol op movement speed, chasen en escapen is gewoon gemakkelijker en dat mis ik telkens ik een early guinsoo build probeerde

guinsoo + passive ult laat je indd toe om minion waves snel te farmen, maar een zeal laat het je ook al rapper doen en kost bijna de helft van guinsoo wat wil zeggen dat je al vroeger sneller kan beginnen farmen, waardoor je als het ware kan snowballfarmen in de rest van je trinity en hem wss bijna even snel kan hebben als je guinsoo terwijl hij toch duurder is
ik weet niet als dit laatste echt waar is maar het voelt toch zo aan voor mij, waarschijnlijk ook wel omdat het belangrijkste deel de zeal en de phage zijn, de sheen die er uiteindelijk bijkomt is gewoon een extraatje die je wel aardig wat extra burst geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ga het eens proberen. Vorige keren jax ging het met Guinsoo's prima (10/7 in mn eerste game, vooral omdat ik alles moest tanken omdat onze tank dat niet deed), maar ik zal triforce ook eens proberen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:43:
[...]

Dat topic had ik nog niet gevonden. Nou ja, hij stelt nog steeds dat Vlad geen zwakke early game heeft en daar ben ik het niet mee eens. Maar we zullen zien wat ze met Vlad gaan uitspoken. Ik hoop dat hij nog een beetje leuk is om te spelen.
Een quote van hem "Vlad's far from unbeatable, his early game is a giant Achilles' heel." Ik neem toch aan dat je weet wat een achilleshiel is. En ze veranderen sowieso maar 1 spell van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Mjah ze zullen zijn Q waarschijnlijk een hogere CD geven. Of minder heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
:|
RTG schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:29:
[...]

Je kunt numbercrunchen wat je wilt maar de buff op z'n armor, fear en movespeed telt niemand mee. Na het zien van die patchnotes zag het er inderdaad minder gunstig uit maar de movespeed en fear-range buffs merk je enorm als je zelf fiddle vaker speelt. Hoewel ik hem nu uitsluitend mid speel kan junglefid wel wat statbuffs gebruiken.

Mensen blaten wat dat betreft elkaar wat teveel na... hetzelfde met de vlad discussie. Lees morello's replies; hoe hij het stelt gaat er niet eens om of hij OP is of niet.
Dat mensen het irritant vinden om tegen Vlad te spelen, is begrijpelijk. Echter, did ga je niet fixen met een nerf, zonder aan de core mechanics van Vlad te komen. Hij zal ALTIJD vervelend zijn om tegen te spelen omdat hij een self heal heeft. Toch, als ik eerder aangaf, heeft Vlad heel veel slechte matchups (dat waren slechts een paar voorbeelden) en is het gewoon de onwil van mensen om zich aan te passen op de speelstijl van de vijandige champion.

Zillean is ook gruwelijk irritant om tegen te vechten met zijn bommetjes, daar doen ze ook niets aan? Een beetje een non argument lijkt me. Je kan wel roepen dat ik alles en iedereen maar nablaat, maar ik heb zeker mijn huiswerk wel gedaan wat betreft deze game. Ik speel al sinds closed beta, dus ik heb wel wat knowhow over het hoe en wat.

Wat dat betreft, mogen een heleboel champs de nerf stick krijgen, omdat ze irritant zijn, of zit ik er dan heel ver naast? Vlad heeft voor level 9 een hele zwakke game, als je zelf dan zelf niets doet, of hem niet (laat) ganken, dan moet je ook niet raar opkijken dat hij mid game best sterk uit de verf komt. Maar een Anivia kan een game veel meer naar haar hand zetten dan een Vlad, ze is de konigin van de CC, maar daar hoor je ook niemand over. Lux is ook irritant, want die heeft een hele sterke zoning game. Gangplank heeft een soort gelijke behandeling al gehad, hij kan niet meer denyen wat toch echt zijn kracht was tijdens de laning phase.

Als maar genoeg mensen ergens over klagen, dan doet Riot wel iets. Men wilt zich niet aanpassen, men wilt gewoon maar blijven spelen zoals men deed voor de release van een nieuwe champ.

Ik raad deze mensen dan ook sterk aan eens een online fighter te spelen (Mortal Kombat, Street Fighter 4, etc), daar leer je dat je tegen elke tegenstander anders moet vechten, en leer je je aan te passen aan je tegenstander. De ene speelt aggresief, de ander defensief, de ander liever wat vanaf afstand, de ander dichtbij, 20 verschillende manieren om 1 poppetje te gebruiken, zonder dat de game niet gebalanceerd is.

Dus; Vlad nerfen, zonder zijn core mechanics onderhanden te nemen, gaat niets doen. Zijn zelfheal heeft hij gewoon nodig, omdat hij 3 andere spells heeft, die flink wat HP verbruiken. Zijn core mechanics kunnen ze ook niet aanpakken, want dan zou hij een andere/nieuwe kit moeten krijgen en zou Vlad, Vlad niet meer zijn.

Ik had op de EU forums een post gelezen, van een Vlad speler, die je precies kon vertellen hoe -elke- andere champion Vlad kon counteren, en over het algemeen zonder al te veel moeite.

Maar wat ik ervan, ik blaat alleen maar, toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Thormodo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:19:
[...]

Een quote van hem "Vlad's far from unbeatable, his early game is a giant Achilles' heel." Ik neem toch aan dat je weet wat een achilleshiel is. En ze veranderen sowieso maar 1 spell van hem.
Oh inderdaad. Ik had een ander stukje verkeerd gelezen:
If you know how it could, I would love to hear insight. It really turns characters into ultra-snowballing champs, and if they don't have weak early games (Kayle, Vlad) they run rampant really easily (Jax).
Ik las dat in de vlugheid alsof hij zei dat Kayle en Vlad geen weak early game hadden. Maar dat waren juist voorbeelden van weak early games, whoops. Nou ja we kunnen alleen afwachten :)

Gister nog wel twee leuke solo queue games gehad, beide lekker gewonnen. Eerste game sinds een tijdje weer met Irelia gespeeld: wat blijft dat een fijne champion! Best wel tanky, kan goed lanen en een flinke burst dmg leveren (zeker nadat je triforce hebt). Dan nog de CC (slow/stun) erbij en je hebt echt wat in te brengen in een teamfight. :) Daarna voor het eerst een normal gespeeld met Caitlyn, ook erg leuk. Ult vind ik nog wat lastig te timen (wordt vaak gestopt door teammate) maar je hebt wel gegarandeerde damage. Farmen is wel heerlijk eenvoudig met haar en ook harass is niet moeilijk met haar range. Alleen haar traps weet ik niet zo goed te gebruiken eerlijk gezegd.
Vicarious schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:26:
Mjah ze zullen zijn Q waarschijnlijk een hogere CD geven. Of minder heal.
Zoiets zal het wel zijn, of ze passen z'n passive aan. Dat laatste zou ik dan nog liever hebben. Als je de self-heal van Vlad niet meer efficient maakt (wat is pas is op rank5), wat moet Vlad dan nog in het spel? Verder in het geheel met Nazanir wat dat betreft; mensen moeten zich aanpassen aan het spel i.p.v. het spel aanpassen aan zichzelf. Natuurlijk er zijn grenzen, maar w.m.b. valt Vlad daar ruimschoots binnen.
Lanen tegen Zilean, LeBlanc of Fiddle kan mij ook het bloed onder de nagels vandaan trekken, maar ik ga niet vragen om ze aan te passen. Ik zoek zelf gewoon een manier om er mee om te gaan. Daar leer je ook nog eens meer van. Riot moet oppassen dat ze het spel niet teveel dumb-down maken; een beetje intelligentie mag nog wel vereist worden van de speler ;)

Dit was mijn idee trouwens bij de nerf op Vlad:
I think they will nerf his Q. It will cost a % of his max health, and heal for a % of the damage it did to vlad. That way, the longer he stays in lane, the faster he has to go back!
:P

edit:
Trouwens voor de mensen die het bannen/picken van Vlad bij de Dreamhack qualifiers aangrepen; waarom niet TF/Eve dan? Als er twee champions zijn die _altijd_ geband moeten worden, zijn het die twee wel. Nu heb ik wel geruchten gehoord over een nerf van TF z'n Ult (een range geven zoals Nocturne), maar dat zal nog wel even duren.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 16-06-2011 10:41 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:30:
[...]

Dat mensen het irritant vinden om tegen Vlad te spelen, is begrijpelijk. Echter, did ga je niet fixen met een nerf, zonder aan de core mechanics van Vlad te komen. Hij zal ALTIJD vervelend zijn om tegen te spelen omdat hij een self heal heeft. Toch, als ik eerder aangaf, heeft Vlad heel veel slechte matchups (dat waren slechts een paar voorbeelden) en is het gewoon de onwil van mensen om zich aan te passen op de speelstijl van de vijandige champion.

Zillean is ook gruwelijk irritant om tegen te vechten met zijn bommetjes, daar doen ze ook niets aan? Een beetje een non argument lijkt me. Je kan wel roepen dat ik alles en iedereen maar nablaat, maar ik heb zeker mijn huiswerk wel gedaan wat betreft deze game. Ik speel al sinds closed beta, dus ik heb wel wat knowhow over het hoe en wat.

Wat dat betreft, mogen een heleboel champs de nerf stick krijgen, omdat ze irritant zijn, of zit ik er dan heel ver naast? Vlad heeft voor level 9 een hele zwakke game, als je zelf dan zelf niets doet, of hem niet (laat) ganken, dan moet je ook niet raar opkijken dat hij mid game best sterk uit de verf komt. Maar een Anivia kan een game veel meer naar haar hand zetten dan een Vlad, ze is de konigin van de CC, maar daar hoor je ook niemand over. Lux is ook irritant, want die heeft een hele sterke zoning game. Gangplank heeft een soort gelijke behandeling al gehad, hij kan niet meer denyen wat toch echt zijn kracht was tijdens de laning phase.

Als maar genoeg mensen ergens over klagen, dan doet Riot wel iets. Men wilt zich niet aanpassen, men wilt gewoon maar blijven spelen zoals men deed voor de release van een nieuwe champ.

Ik raad deze mensen dan ook sterk aan eens een online fighter te spelen (Mortal Kombat, Street Fighter 4, etc), daar leer je dat je tegen elke tegenstander anders moet vechten, en leer je je aan te passen aan je tegenstander. De ene speelt aggresief, de ander defensief, de ander liever wat vanaf afstand, de ander dichtbij, 20 verschillende manieren om 1 poppetje te gebruiken, zonder dat de game niet gebalanceerd is.

Dus; Vlad nerfen, zonder zijn core mechanics onderhanden te nemen, gaat niets doen. Zijn zelfheal heeft hij gewoon nodig, omdat hij 3 andere spells heeft, die flink wat HP verbruiken. Zijn core mechanics kunnen ze ook niet aanpakken, want dan zou hij een andere/nieuwe kit moeten krijgen en zou Vlad, Vlad niet meer zijn.

Ik had op de EU forums een post gelezen, van een Vlad speler, die je precies kon vertellen hoe -elke- andere champion Vlad kon counteren, en over het algemeen zonder al te veel moeite.

Tja, je speelt sinds closed beta, maar dat wil niet zeggen dat jouw mening de enige juiste is natuurlijk. Niemand hier zegt dat je maar wat blaat, waarom voel je je aangevallen?

Ik vind zijn selfheal helemaal prima, maar niet in zijn huidige vorm. Hij doet teringveel damage EN healt voor debiel veel health terug, zeker met spellvamp EN heeft een superlage cooldown. Dat is voor mij gewoon teveel van het goede. Ganken van Vlad is prima, maar een goede vlad gaat natuurlijk niet bij jouw tower staan om te pushen (waarom zou hij, hij doet amper damage op torens). Als hij bij zijn eigen toren staat en zijn pool up heeft wens ik je veel succes met ganken.

Verder is het ook vervelend om tegen andere characters (zilean, lux, cait) te lanen vanwege hun range enzo, maar daar kun je veel makkelijker wat tegen doen. Als die een beetje low zijn door harass zijn ze namelijk WEL te ganken, en je kan ze ook kapotbursten (want geen pool).

Maargoed, een groot deel van de irritatie komt natuurlijk ook doordat het merendeel van de mensen Normals speelt, en in Normals heb je blind pick mode. Je KAN dus geen counterpicks nemen. Sta je ineens tegenover een Katarina zonder stun, silence of knockup ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Tenen intrekken! Het lijkt met toch duidelijk dat als ik "mensen" en "vlad discussie" zeg dat ik het niet specifiek tegen jou heb maar over de hele OP vs non-OP discussie hier :). Het fid-stuk was wel wat meer specifiek aan jou gericht.

We moeten sowieso niet zo zeer in OP-termen denken maar eerder aan balancing tweaks. OP was de 5x promote spell, Riot vindt nu gewoon dat de damage+heal spell van vlad wat getweaked moet worden. Mensen springen meteen van de daken bij het horen van wat aanpassingen, maar 5 patches later is de meta weer zo veranderd dat de champion weer ineens fotm is en huilt iedereen weer ineens om een nerve bij wijze van spreken. We kunnen beter eens de daadwerkelijk gameplay afwachten.

Trouwens van wat je zegt over dat mensen zich gewoon moeten aanpassen aan gameplay geldt ook voor dat mensen zich gewoon moeten aanpassen aan de patches. Riot vindt dat er dingen anders moeten gebaseerd op hun eigen bronnen (voor hoever daar de community in meespeelt weten we niet), daar kunnen we ons dan toch ook weer gewoon op aanpassen in plaats van erover te zeuren?

Met "UP" fid ben ik na z'n aanpassing van de jungle naar midlane gegaan. En hoewel iedereen in ranked me voor de game uitlacht heeft het nog nooit gefaalt. Gewoon aanpassen en nieuwe dingen proberen, en wat minder qq, guides, meta's en tierlists volgen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 13:40
Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:38:

edit:
Trouwens voor de mensen die het bannen/picken van Vlad bij de Dreamhack qualifiers aangrepen; waarom niet TF/Eve dan? Als er twee champions zijn die _altijd_ geband moeten worden, zijn het die twee wel. Nu heb ik wel geruchten gehoord over een nerf van TF z'n Ult (een range geven zoals Nocturne), maar dat zal nog wel even duren.
Dat is geen gerucht, dat gaat gewoon gebeuren(Pantheon idem, Shen niet omdat zijn ult niet zou werken zonder global range). Ze hebben alleen eerst nieuwe tech nodig dat het mogelijk maakt die ultis op de minimap zichtbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik wil ook niet beweren dat ik alles weet sinds beta, maar ik durf wel te beweren dat ik over aardig wat kennis beschik wat betreft het spel.

Blindpick is niet meer of minder een probleem dan Draft naar mijn gevoel. Je kan wel een counterpick doen, maar er zijn genoeg champs die met Vlad kunnen omgaan zonder dat je een nadeel hebt als je het loadscreen ziet. Ook moet je een stukje slimmer spelen, waar mijn hele discussie op is gebasseerd; mensen die zich niet willen aanpassen maar wel willen dat champion X aangepast word, zodat ze ook daar weer mee om kunnen gaan. In Draft heb je zelfs het voordeel dat je Vlad kunt bannen, maar goed, Eve en TF horen geloof ik toch wel tot de instabans, dus je moet een afweging maken.

Misschien moet ik me inderdaad iets minder aangesproken voelen, kan ik wel bij inkomen. Maar ik erger me gewoon aan de hele discussie. Mensen zeggen dat Vlad irritant is, maar komen niet met alternatieven of denken 2 seconden na, over hoe ze misschien Vlad kunnen counteren. Dan is het makkelijk de forums te spammen en net zo lang blijven roepen tot ze hun zin krijgen. Vandaar ook mijn voorbeeld met online fighting games. De meesten hebben een flexibiliteit van een blok beton.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pathology schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Dat is geen gerucht, dat gaat gewoon gebeuren(Pantheon idem, Shen niet omdat zijn ult niet zou werken zonder global range). Ze hebben alleen eerst nieuwe tech nodig dat het mogelijk maakt die ultis op de minimap zichtbaar te krijgen.
Wat bedoel je met 'ulti op minimap zichtbaar maken'? :) Je bedoelt dat je als TF speler de range van je ulti op de minimap ziet zodat je weet waar je wel en niet kan komen? Dat zou namelijk voor meer champions wel handig zijn, zoals Caitlyn haar ult en ook Nocturne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Laatst online: 08-10 13:40
Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Wat bedoel je met 'ulti op minimap zichtbaar maken'? :) Je bedoelt dat je als TF speler de range van je ulti op de minimap ziet zodat je weet waar je wel en niet kan komen? Dat zou namelijk voor meer champions wel handig zijn, zoals Caitlyn haar ult en ook Nocturne.
Meer dat je allies goed op de minimap kunnen zien waar je gaat ulten geloof ik. En misschien ook wel een betere range indicator, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:22:

Misschien moet ik me inderdaad iets minder aangesproken voelen, kan ik wel bij inkomen. Maar ik erger me gewoon aan de hele discussie. Mensen zeggen dat Vlad irritant is, maar komen niet met alternatieven of denken 2 seconden na, over hoe ze misschien Vlad kunnen counteren. Dan is het makkelijk de forums te spammen en net zo lang blijven roepen tot ze hun zin krijgen. Vandaar ook mijn voorbeeld met online fighting games. De meesten hebben een flexibiliteit van een blok beton.
Nu voel ik me weer aangesproken, want volgens mij geef ik toch echt argumenten waarom ik iets vind. Ik acht mezelf toch niet echt tot een brainless speler die altijd hetzelfde speelt en continue OP loopt te qq'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Was niet persoonlijk op jou bedoeld, ik doelde op forum QQ, waar mensen van alles en nog wat roepen zonder goede onderbouwing of komen met alternatieven hoe het wel moet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Je hebt zeker gelijk dat mensen zich wat beter moeten leren aanpassen, ze grijpen wat dat betreft alijd wel snel naar OP, imba en broken, hoewel er soms ook een kern van waarheid achter kan zitten. Uit Morello's en Phreaks posts kun je wel opmaken dat ze niet standaard naar de community luisteren maar het eventueel wel meenemen als feedback, en je mag er van uitgaan bij een bedrijf als Riot dat er achter elke verandering in patchnotes heel wat meer denkwerk zit dan enkel community-qq.

We moeten ook niet vergeten dat ze het spel continu voor alle levels en elo's balanced en leuk proberen te houden. Misschien dat zoiets ook wel meespeelt bij vlad's Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik heb net nog even de forums bezocht, Morello geeft aan dat in 19/19 potjes die gespeeld werden door high elo teams, Vlad gebanned was. Dit zegt naar mijn gevoel echter nog helemaal niets. Zitten in die teams dan Vlad mainers? Zo'n gegeven zegt niets zonder de correcte context.

Mijn klomp brak helemaal, Morello gaf namelijk aan dat Nunu en Malzahar generfed worden volgende patch. Ik kan met moeite nog wat begrip opbrengen voor Malz, zijn laning game is bijzonder sterk. Maar Nunu? Serieus? Wat doet hij dat -zo- game brekend is dat hij een Nerf verdiend? Ja zijn slow is irritant, maar doet of weinig damage, of veel maar dan is Nunu zo dun als papier. Hij heeft een hele sterk (counter) jungle, maar is daarin niet de enige. Zijn ult kan grotendeels genegeerd worden, en is makkelijk af te wenden. Hierdoor krijg ik nog minder vertrouwen in de reden van de Vlad nerfs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nunu nerf snap ik inderdaad niet. Die is prima balanced zoals hij nu is. En die stats zeggen idd niets. Als je 19x een game van HotshotGG neemt als oordeel zal ook 19x Nidalee geband zijn. OMG NIDALEE OP! NERF PLX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hehe een nerf voor Malzahar. En ik maar denken dat ik terug naar Malz zou gaan als Vlad me post-nerf niet meer zou bevallen 8)7 Maar oke, Malz is wat dat betreft een best sterke AP caster. Naar mijn mening sterker dan Vlad trouwens, dus daar kan ik nog wel enigszins begrip voor opbrengen. Maar Nunu? Daar heb ik nog nooit moeite mee gehad tenzij hij fed was, maar dan is het gewoon je eigen stomme schuld. De slow is irritant, maar dat moet je als tegenspeler gewoon weten als Nunu in de buurt is.

Voor wat betreft het bannen op stats, dat zegt inderdaad geen hol. Er moeten altijd vier champions geband worden en sommige zullen altijd sneller geband worden dan anderen. Betekent het dan dat de vier bans altijd klaar staan op de nerf lijst? :?

Heb je misschien een link naar die uitspraken van Morello, want daar kan ik inderdaad ook weinig begrip voor opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik ben er persoonlijk wel voor om Vlad's early game te nerfen. Hij is voor een hoop champions gewoon een van de lastigste om tegen je te krijgen 1v1. Voorbeeldje; laatst nog een potje waarbij ik Ashe speelde en een Vlad enorm aan het zonen en harassen was. Alleen uiteindelijk werden mijn minions daardoor gepushed en moest ik wel defensive spelen (ze hadden een Xin-jungler). Resultaat: Vlad kreeg vrij kans zich weer volop te healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Ehm Nazanir ik las het net ook maar het klopt niet helemaal wat je zegt.

Link: http://clgaming.net/redtracker/topic/6674/?p=1

Morello zegt niks over die matches maar geeft alleen de poster gelijk in zijn visie en het feit dat ze de stats an tournooi-matches meenemen in hun data. We hebben het hier over top teams in 5v5 competities, niet gewoon wat random high elo soloque games (hoewel ze de globale stats ook zeker wel zullen inzien van ranked).

Hij zegt ook niet perse dat nunu en malz generved worden, hoewel dat wel het meest waarschijnlijk is. Bij nunu denk ik dat zijn iceball het "probleem" is (teveel slow voor level 1 oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat in mijn ogen het enige is die mag aangepast worden misschien aan nunu is zijn consume mss een beetje minder damage laten doen. Of eventueel zijn buff iets minderen, maar zelfs dit zijn volledig uit de lucht gegrepen aanpassingen imo. Als hij iets nodig heeft is het mss een buff op zijn ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
RTG schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:02:
Ehm Nazanir ik las het net ook maar het klopt niet helemaal wat je zegt.

Link: http://clgaming.net/redtracker/topic/6674/?p=1

Morello zegt niks over die matches maar geeft alleen de poster gelijk in zijn visie en het feit dat ze de stats an tournooi-matches meenemen in hun data. We hebben het hier over top teams in 5v5 competities, niet gewoon wat random high elo soloque games (hoewel ze de globale stats ook zeker wel zullen inzien van ranked).

Hij zegt ook niet perse dat nunu en malz generved worden, hoewel dat wel het meest waarschijnlijk is. Bij nunu denk ik dat zijn iceball het "probleem" is (teveel slow voor level 1 oid).
Ik had het niet perse over matches, wel over high elo teams. Maar mijn redenering klopt nog altijd. Dat hij vaak gebanned word, zegt nog niets zonder de juist context. Strategische bans bestaan namelijk ook nog, en als je weet dat er in het andere team een speler zit die goed om kan gaan met champ X en jouw team kiest hem nooit, weet je nog steeds niets.

Als Nunu een nerf krijgt op basis van zijn snowball, zou Mundo logischerwijs niet ook generfed moeten worden? Nunu heeft als voordeel dat het targeted is, maar vrij korte range. Mundo heeft meer range, is een skillshot (kan dus ook in de bush raken of in FoW) en slowed voor 40% meteen op level 1. Ook een vrij krachtige tool lijkt me. Vooralsnog is het speculeren waarom Nunu generfed zou worden, maar ik kan persoonlijk geen valide reden bedenken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In principe kan ik een kleine nerf voor Nunu's iceball nog begrijpen ja. De duration wat meer laten scalen met de ranks, dus wat korter op rank1 want daar is hij behoorlijk sterk.

Overigens zegt Morello dat Nunu en Malz in de volgende patch zitten. En hij reageert op iemand die een lijstje met andere sterke champions uit die statistieken opnoemt. Ik denk dus niet dat hij het over een buff heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

SaphuA schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:01:
Ik ben er persoonlijk wel voor om Vlad's early game te nerfen. Hij is voor een hoop champions gewoon een van de lastigste om tegen je te krijgen 1v1. Voorbeeldje; laatst nog een potje waarbij ik Ashe speelde en een Vlad enorm aan het zonen en harassen was. Alleen uiteindelijk werden mijn minions daardoor gepushed en moest ik wel defensive spelen (ze hadden een Xin-jungler). Resultaat: Vlad kreeg vrij kans zich weer volop te healen.
Komop, vlad is gewoon een hardcounter tegen een solo ashe.
Dat heeft niks met zijn solo capaciteiten te maken.

Zet bijvoorbeeld een mordekaiser mid vs een vlad en die vlad moet flink op zijn tellen passen.
Morde is ook sneller level 6 omdat morde gewoon waves kan pushen en als ze gepushed zijn, de wraith camps uitschakelen. En een ignite+ult combo op een half Hp vlad = byebye vlad.

Of anders een warwick mid, succes met die uit de lane pushen (als vlad zijnde).

Ashe is gewoon geen fatsoenljike mid versus een vlad, heeft niks met vlad van doen.
Quicksilver sash fixt dit ;)

[ Voor 18% gewijzigd door kaluro2 op 16-06-2011 12:18 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Overigens, een mooi stuk over Vlad en een hele lijst met champions met daarbij wat te doen tegen hem:
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=231487

Ben het niet eens met alle zaken die hij noemt bij de lijst met champions maar het meeste is gewoon waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Vlad is zeker geen hard counter tegen Ashe. Ashe heeft meer auto attack range dan Vlad. Mocht Vlad een keer Transfusion op Ashe willen gebruiken >level 9 kan Ashe makkelijk Vlad terugpakken met een paar slowed Arrows + Volley.

Daarnaast heeft Ashe het zowieso makkelijk met haar range, Volley en scout om te zien of er iemand aan komt. Ashe countered Vlad harder dan Vlad Ashe.

Danke je voor de lijst Cloud, die is welke ik bedoelde, kon zo snel de link niet vinden. Natuurlijk zijn sommige champs effectiever dan anderen, maar als je zelf de moeite niet neemt om je tegenstander te kennen, heb je ook geen recht van spreken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Het gaat niet zozeer om Ashe. Het gaat om het voorbeeld. Het heeft vaak weinig zin om een Vlad te harassen, want hij healt zo enorm snel. Een goede Vlad zal dan ook defensive spelen, een beetje harassen en wachten op zijn jungler. Zijn pool icm zijn Q maken hem gewoon net te sterk imo en ik zie dan ook graag één van de twee generfed worden.

[ Voor 44% gewijzigd door SaphuA op 16-06-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:21:
Vlad is zeker geen hard counter tegen Ashe. Ashe heeft meer auto attack range dan Vlad. Mocht Vlad een keer Transfusion op Ashe willen gebruiken >level 9 kan Ashe makkelijk Vlad terugpakken met een paar slowed Arrows + Volley.

Daarnaast heeft Ashe het zowieso makkelijk met haar range, Volley en scout om te zien of er iemand aan komt. Ashe countered Vlad harder dan Vlad Ashe.

Danke je voor de lijst Cloud, die is welke ik bedoelde, kon zo snel de link niet vinden. Natuurlijk zijn sommige champs effectiever dan anderen, maar als je zelf de moeite niet neemt om je tegenstander te kennen, heb je ook geen recht van spreken.
Je vergeet dat vlad unitwalking+invulnerability kan krijgen? En zodra ashe auto attacked, ze de creeps op haar dak krijgt? Als ashe ook maar een enkele auto attack afvuurt op vlad, is ze 10 á 20% van haar HP kwijt door de minions die haar targetten.

Als ashe hem probeert te kiten, wordt vlad gewoon gezellig invulnerable. En in de tussentijd gezellig harassen met zijn nuke.

Je doet alsof dat minimaal beetje auto attack range een wereld van verschil maakt en alsof je vlad vrijelijk kan harassen. Ashe zit zonder regen (Als je doran's blade gaat), vlad met alle regen van de wereld.

een champion als ashe kan gewoon niks tegen een vlad. een noob ashe vs een noob vlad wint ashe misschien maar een doorgewinterde vlad vs een doorgewinterde ashe? no-freaking-way.

En een minimaal goede positioning en die volley haalt niks uit, nooit niet. Het is niet targetted, het is een cone shot die geblokt kan worden door creeps met redelijk weinig range. Vlad kan deze alsnog ontwijken met zijn invulnerability.

En natuurlijk gebruik je sanguine pool op de creeps, om zo HP te leechen.

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 16-06-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
kaluro2 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:27:
Een champion als ashe kan gewoon niks tegen een vlad. een noob ashe vs een noob vlad wint ashe misschien maar een doorgewinterde vlad vs een doorgewinterde ashe? no-freaking-way.
Onzin. Een Ashe kan zeer goed tegen een Vlad. Het nadeel is alleen dat een Ashe voorzichtiger moet spelen als de tegenstander een jungler heeft waardoor Vlad vrije kans heeft om te healen. Een Vlad kan daarintegen met Flash + Pool vrijwel elke gank tegen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SaphuA op 16-06-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
gewoon geen doran item nemen, iets anders + health pots nemen, die zijn meestal toch koning in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
kaluro2 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:27:
[...]

Je vergeet dat vlad unitwalking+invulnerability kan krijgen? En zodra ashe auto attacked, ze de creeps op haar dak krijgt? Als ashe ook maar een enkele auto attack afvuurt op vlad, is ze 10 á 20% van haar HP kwijt door de minions die haar targetten.

Als ashe hem probeert te kiten, wordt vlad gewoon gezellig invulnerable. En in de tussentijd gezellig harassen met zijn nuke.

Je doet alsof dat minimaal beetje auto attack range een wereld van verschil maakt en alsof je vlad vrijelijk kan harassen. Ashe zit zonder regen (Als je doran's blade gaat), vlad met alle regen van de wereld.

een champion als ashe kan gewoon niks tegen een vlad. een noob ashe vs een noob vlad wint ashe misschien maar een doorgewinterde vlad vs een doorgewinterde ashe? no-freaking-way.

En een minimaal goede positioning en die volley haalt niks uit, nooit niet. Het is niet targetted, het is een cone shot die geblokt kan worden door creeps met redelijk weinig range. Vlad kan deze alsnog ontwijken met zijn invulnerability.
Of jij bent een slechte Ashe, of het ontbreekt je aan ervaring.

Als Vlad iets met je wilt gaan doen, krijg je een oranje circkel om je heen, puls zal hij ook nog op je af komen lopen. Je -weet- dat er iets gaat gebeuren op zo'n moment. Je kan het dan op safe spelen en weglopen, of je kan het gevecht met hem aan gaan. Timing is redelijke belangrijk, maar als Vlad je aanvalt, is positioning geen probleem meer. Auto attack -> Volley -> auto attack. Dit doet veel meer damage dan hij kan doen, en als hij degene is die het initiatief neemt, hoef je ook niet bang te zijn voor de minions. Als je echt 20% kwijtraakt van je HP alleen al door de minions, doe je iets goed verkeerd.

Je doet alsof zijn Pool zaligmakend is, als jij je combo doet en hij pooled daarna, is hij nog eens 20% van zijn current HP kwijt. Vergeet niet, Pool doet Vlad meer damage dan jij meestal early game doet met een auto attack (non crit). Daarnaast, Vlad is ZEKER makkelijk te kiten, want Volley level 5 heeft ook een zeer lage cooldown. Zeker niet die van transfusion, maar met goed kiten, houd je Vlad gewoon zo op afstand, dat hij niets met zijn transfusion kan.

Jouw hele betoog is gewoon pertinent onwaar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Morello is vrij actief op dit moment overigens. Als je de redtracker bekijkt: http://clgaming.net/redtracker. Allemaal threads over Vlad en Morello geeft wel overal tekst en uitleg. Ik moet toegeven dat hij soms een punt heeft en er daadwerkelijk over nagedacht heeft. In elk geval geen stilzwijgen van de kant van Riot; dat is netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:36:
[...]

Of jij bent een slechte Ashe, of het ontbreekt je aan ervaring.

Als Vlad iets met je wilt gaan doen, krijg je een oranje circkel om je heen, puls zal hij ook nog op je af komen lopen. Je -weet- dat er iets gaat gebeuren op zo'n moment. Je kan het dan op safe spelen en weglopen, of je kan het gevecht met hem aan gaan. Timing is redelijke belangrijk, maar als Vlad je aanvalt, is positioning geen probleem meer. Auto attack -> Volley -> auto attack. Dit doet veel meer damage dan hij kan doen, en als hij degene is die het initiatief neemt, hoef je ook niet bang te zijn voor de minions. Als je echt 20% kwijtraakt van je HP alleen al door de minions, doe je iets goed verkeerd.

Je doet alsof zijn Pool zaligmakend is, als jij je combo doet en hij pooled daarna, is hij nog eens 20% van zijn current HP kwijt. Vergeet niet, Pool doet Vlad meer damage dan jij meestal early game doet met een auto attack (non crit). Daarnaast, Vlad is ZEKER makkelijk te kiten, want Volley level 5 heeft ook een zeer lage cooldown. Zeker niet die van transfusion, maar met goed kiten, houd je Vlad gewoon zo op afstand, dat hij niets met zijn transfusion kan.

Jouw hele betoog is gewoon pertinent onwaar.
Je bent in een ad hominem bui vandaag?

Je zegt auto attack -> volley -> auto attack.
Jouw auto attack heeft evenveel range als zijn transfusion, met een langere foreswing early game, om over je projectile traveltime nog maar te zwijgen.
Als hij transfusion + pool queued, krijg jij geen enkele auto attack off en tegen de tijd dat pool is uitgewerkt, staat hij netjes achter de creepline waardoor je hem niet kan volleyen.

Als jij hem dan volgt terwijl hij Pooled, en alsnog een auto attack afvuurt wanneer hij eruit komt, sta jij in de creep range en ga je klappen vangen van creeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ten eerste, Ashe haar auto attack range is 600, Transfusion was 550 als ik me niet sterk vergis.

Ten tweede, Vlad neemt altijd een risico als hij pooled, hij verliest 20% HP, zonder dat jij er iets voor hoeft te doen. Maak daar gebruik/misbruik van. Ten tweede, right click niet gewoon op Vlad als hij buiten jouw auto attack range is, dan gaan de minions jou inderdaad aanvallen. Echter, right click eerste op de grond zodat je dicht bij Vlad kan komen, gebruik daarna pas je auto attacks.

Volg Vlad gewoon niet als hij pooled en je bent rond het midden of dicht bij zijn toren, dan ga je inderdaad wat damage incasseren. Dit is precies mijn hele punt dat ik probeerde te maken, tegen Vlad moet je anders spelen dan tegen een Swain, Annie, Caitlynn, etc. En Ashe heeft echt een sterke anti Vlad game. Als Vlad zijn Pool an heeft gebruikt, weet dan dat er 20s cooldown zijn, maak hier gebruik van, zet Vlad onder druk, zijn Transfusion heeft minstens 5s cooldown voor level 9, dus zet hem dan onder druk als hij foutjes maakt, word maar een keer geraakt door transfusion, met wat kiten en volley doe je nog altijd meer damage.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:06:
Ik had het niet perse over matches, wel over high elo teams. Maar mijn redenering klopt nog altijd. Dat hij vaak gebanned word, zegt nog niets zonder de juist context.
Maar daar zegt Morello ook helemaal niks over. Hij geeft alleen aan dat ze tournooi-stats meenemen in hun visie op welke tweaks nodig zijn.
Als Nunu een nerf krijgt op basis van zijn snowball, zou Mundo logischerwijs niet ook generfed moeten worden? Nunu heeft als voordeel dat het targeted is, maar vrij korte range. Mundo heeft meer range, is een skillshot (kan dus ook in de bush raken of in FoW) en slowed voor 40% meteen op level 1. Ook een vrij krachtige tool lijkt me.
Een beetje loze vergelijking; Mundo is niet van hetzelfde jungle-kaliber als Nunu. Het gaat er bij Nunu waarschijnlijk om dat hij makkelijk jungled en met level 1 iceblast al te harde CC heeft voor ganks. Dit is niet mijn mening over Nunu maar m'n vermoeden voor de aanpassing, hoewel ze hem natuurlijk ook globaal in stats kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
RTG schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:03:
[...]

Maar daar zegt Morello ook helemaal niks over. Hij geeft alleen aan dat ze tournooi-stats meenemen in hun visie op welke tweaks nodig zijn.
Mijn punt is echter, dat dat arguement loos is, zonder de juiste context zoals ik al eerder aangaf. Gewoon een champ bannen op sich, verteld je namelijk niet zo heel veel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Laten we het wel wat vriendelijk houden mensen :)

@Nazanir, wat bedoel je met:
Als Vlad iets met je wilt gaan doen, krijg je een oranje circkel om je heen, puls zal hij ook nog op je af komen lopen.
Heb ik iets cruciaals gemist of is me zoiets nog nooit opgevallen?

edit:
Zoiets heb ik nog nooit gezien, ga ik vanavond eens op letten. :X Wel een belangrijk stukje informatie!

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 16-06-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:09:

@Nazanir, wat bedoel je met:

[...]

Heb ik iets cruciaals gemist of is me zoiets nog nooit opgevallen?
Ik denk dat nazanir bedoelt dat als iemand jou target, je een oranje achtige overlay krijgt op je champion die dit aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat nazanir bedoelt dat als iemand jou target, je een oranje achtige overlay krijgt op je champion die dit aangeeft.
Dit is mij dus nog nooit opgevallen :'). Hopelijk ben ik niet de enige haha sta ik mooi voor schut. Is dat met alle champs die jou willen attacke dan of geld dat voor bepaalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
(jarig!)
Volgens mij is er geen oranje overlay als iemand of vlad je target dat zou me toch echt moeten zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmiewimie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:18:
[...]

Dit is mij dus nog nooit opgevallen :'). Hopelijk ben ik niet de enige haha sta ik mooi voor schut. Is dat met alle champs die jou willen attacke dan of geld dat voor bepaalde?
Ik vertelde het verkeerde, het is de champion die jou target die een oranje achtige overlay krijgt.

Mss dat nazanir dan vlad zijn ulti bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:23:
[...]

Ik vertelde het verkeerde, het is de champion die jou target die een oranje achtige overlay krijgt.

Mss dat nazanir dan vlad zijn ulti bedoelde.
Jah idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik legde het inderdaad verkeerd om uit. Als iemand jou getarget heeft, ofwel met een right click aanval, hetzij met een skill, gloeit hij enigzins oranje op. Weinig mensen weten dit, maar als je het doorhebt, maakt het je lanen een stuk veiliger en weet je precies wanneer iemand te counteren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:58:
Ten eerste, Ashe haar auto attack range is 600, Transfusion was 550 als ik me niet sterk vergis.
beide 600
Ten tweede, Vlad neemt altijd een risico als hij pooled, hij verliest 20% HP, zonder dat jij er iets voor hoeft te doen. Maak daar gebruik/misbruik van. Ten tweede, right click niet gewoon op Vlad als hij buiten jouw auto attack range is, dan gaan de minions jou inderdaad aanvallen. Echter, right click eerste op de grond zodat je dicht bij Vlad kan komen, gebruik daarna pas je auto attacks.
20% current HP, geen max HP gelukkig.
Volg Vlad gewoon niet als hij pooled en je bent rond het midden of dicht bij zijn toren, dan ga je inderdaad wat damage incasseren. Dit is precies mijn hele punt dat ik probeerde te maken, tegen Vlad moet je anders spelen dan tegen een Swain, Annie, Caitlynn, etc. En Ashe heeft echt een sterke anti Vlad game. Als Vlad zijn Pool an heeft gebruikt, weet dan dat er 20s cooldown zijn, maak hier gebruik van, zet Vlad onder druk, zijn Transfusion heeft minstens 5s cooldown voor level 9, dus zet hem dan onder druk als hij foutjes maakt, word maar een keer geraakt door transfusion, met wat kiten en volley doe je nog altijd meer damage.
Misschien, maar ik zie hier nog steeds geen effectieve counter zoals bijvoorbeeld een mordekaiser is tegenover vlad. Maar genoeg gediscussiëerd, we hebben beide duidelijk andere standpunten :+
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:25:
Ik legde het inderdaad verkeerd om uit. Als iemand jou getarget heeft, ofwel met een right click aanval, hetzij met een skill, gloeit hij enigzins oranje op. Weinig mensen weten dit, maar als je het doorhebt, maakt het je lanen een stuk veiliger en weet je precies wanneer iemand te counteren.
Erg handig/irritant inderdaad.
Zou dit opzettelijk zo geregeld zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door kaluro2 op 16-06-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Het is inderdaad opzettelijk zo geregeld, deze "functie" zit er al sinds de beta in. Het is niet een ninja patch die dit heeft aangebracht een paar weken terug ofzo.

Andere kleine dingetjes zijn dat je links bij je team portretten kan zien of ze hun ult kunnen gebruiken. Als ze een groen bolletje bij hun portret hebben, is hun ult gebruiksklaar. Zo niet, staat hij op cooldown.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Sommige zullen het misschien al gelezen hebben maar hier nog specifieke uitleg van Morella wat betreft de aanpassingen van vlad en nunu. Bij Nunu dus zoals ik zei; te goede CC op een snelle jungler... jammer want ik vind Nunu om die reden erg leuk om te roamen, maar de aanpassing is best wel te begrijpen.
Timmiewimie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:18:Dit is mij dus nog nooit opgevallen :'). Hopelijk ben ik niet de enige haha sta ik mooi voor schut. Is dat met alle champs die jou willen attacke dan of geld dat voor bepaalde?
Alle aggro wordt getoond met die oranje outline, ook bij minions en monsters.
Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:09:
*Knuffelt Cloud*
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:05:
Mijn punt is echter, dat dat arguement loos is, zonder de juiste context zoals ik al eerder aangaf. Gewoon een champ bannen op sich, verteld je namelijk niet zo heel veel.
Ik vraag me eerder af in welke context je deze opmerking maakt. Wat je zegt klopt maar heeft niks te maken met wat Morello zei. Hij refereerde naar tournooi-stats in het algemeen, niet een ban. Met dat voorbeeld wat gepost werd (in 19 matches van een tournooi met top teams werd vlad gespeeld of banned) lijkt me dit toch wel iets te zeggen over Vlad.

[ Voor 49% gewijzigd door RTG op 16-06-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
(jarig!)
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:30:
Het is inderdaad opzettelijk zo geregeld, deze "functie" zit er al sinds de beta in. Het is niet een ninja patch die dit heeft aangebracht een paar weken terug ofzo.
Als je dit eenmaal in-game hebt gezien valt het dan ook op? want kan me zo echt helemaal niks herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Als je er eenmaal op gaat letten wel ja. Dit is een van die *wow* dat wist ik niet/nooit opgelet dingen die dan langzaam vanzelfsprekend worden. ;)

*edit*
Trouwens ik bedenkt me net, dit geldt ook voor torens en dan valt het heel erg op.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://biobreak.files.wordpress.com/2011/04/19.jpg
Je ziet het dus ook bij de eerst aankomende paarse minion.

[ Voor 49% gewijzigd door RTG op 16-06-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik gebruik die omlijning altijd om het randje van Tower-range op te zoeken (en om te zien of ik tower-aggro te pakken heb)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mijn god, dat is me werkelijk nog nooit zo opgevallen. :X Ja onbewust die omlijning wel, maar heb er nooit bij stilgestaan dat dat iets betekende. Al helemaal niet dat het aggro op jou betekent. Wat een tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahuh dit is al eens gezegd op dit forum was voor mij toen ook een openbaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Mja er zijn tig van dit soort weetjes, de een handiger dan de ander, maar google anders eens op "league of legends tips", dan zullen er genoeg lijstjes tevoorschijn komen. Veel van die dingen onthoud je toch niet meteen en leer je met en met. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rost
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 08:46
Ik dacht altijd dat dat de minion was waar ik de muis op had staan (A), niet nadenkend dat ik me muis heel ergens anders heb staan ( de muis gaaat zeg maar automatisch, ik let niet op me cursor ofzo) maar dan weet ik dat ook weer. Handig weetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:56
haha, dat is toch wel een van de basis-dingen die je nodig hebt, ook om enemies goed te kunnen zonen. Zit er inderdaad al vanaf beta in, dus kan natuurlijk zijn dat het daarom voor mij vanzelfsprekend is. Maar het is toch wel een van de dingen die je standaard zou moeten weten.

Maar, desalniettemin, voor de mensen die het niet wisten een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
(jarig!)
NibborSneffets schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:19:
haha, dat is toch wel een van de basis-dingen die je nodig hebt, ook om enemies goed te kunnen zonen. Zit er inderdaad al vanaf beta in, dus kan natuurlijk zijn dat het daarom voor mij vanzelfsprekend is. Maar het is toch wel een van de dingen die je standaard zou moeten weten.

Maar, desalniettemin, voor de mensen die het niet wisten een goede tip.
Iemand in de top 10 wist het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als ik google voor League of Legend tips dan krijg ik een hoop tips, maar niet over dit soort dingen. Zijn er nog meer van die 'weetjes'?

Dan bedoel ik dus dingen als:
  • Je kunt je scrollwiel in de Mastery page gebruiken om snel punten te verhogen/verlagen
  • Je kunt op de rode naam van een Rune page klikken om hem te hernoemen
  • Als een enemy een rode/oranje omlijning krijgt heb je aggro van die enemy
Desnoods maken we er een lijstje van en editen we het in de TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:38
Zo ga je bijvoorbeeld door op spatie te klikken naar je champion toe als je bijvoorbeeld ergens anders op de kaart aan het spectaten bent.
Maar denk dat de meeste mensen dit wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 30-09 23:58
Alt + klik op de kaart = ping, maar dat zullen de meeste dan ook al wel weten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
DivineNL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:51:
Alt + klik op de kaart = ping, maar dat zullen de meeste dan ook al wel weten xD
Is dat niet ctrl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Of gewoon G en klikken..

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Misschien overduidelijk voor sommigen, handig voor anderen:

Bij de standaard layout, zijn de toesten 1tm/6 representatief voor items in je backpack zegmaar. Als je je DFG op de eerste plek zet, kan deze activeren door op 1 te drukken.

Als je toch skills wilt levelen, zonder dat je je muis cursor wilt verplaatsen (kan soms rete onhandig zijn, als je net aangevallen word) CRTL + Q/W/E/R investeerd 1 punt in de desbetreffende skill. Shift + Q/W/E/R voor smartcast, voornamelijk bedoelt voor skillshots, maar kan ook gebruikt worden voor targeted skills.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rost
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 08:46
Voor self cast kan je alt + skill doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Met '/r' kan je ingame replien op een pm die iemand je stuurt.
G = ping.
Alt = selfcast.
Spatie = selffocus.

Die schieten me zowat te binnen

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ping heeft dus meerdere mogelijkheden, nog iets wat ik niet wist :P

Ik deed altijd Alt + klik omdat ik dat gewend was van HoN :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
S is stilstaan en niet automatisch auto-attacken (wat heel handig is voor Rumble spelers om je vlammenwerper de goede richting op te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Oh en als je S gebruikt bij neutral creeps, dan hoef je die maar 1x in te drukken en je blijft stilstaan terwijl het neutral monster op je blijft slaan. Is wat rustiger dan dat je de hele tijd op die knop moet rammen tot die luie carry van je eindelijk bij red buff toekomt.
In tegenstelling tot minionwaves waarbij je hele tijd mag op S staan drukken zodat je niet gaan autoattacken

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Laatst online: 24-09 08:23
dat met die oranje omleining wist ik serieus nog niet, thanks voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
basketnoobj3 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:21:
dat met die oranje omleining wist ik serieus nog niet, thanks voor de tip :P
Haha dat gebruik ik automatisch altijd. Je ziet het ook als enemy champs jou targetten.
Forn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:17:
S is stilstaan en niet automatisch auto-attacken (wat heel handig is voor Rumble spelers om je vlammenwerper de goede richting op te houden).
Handig voor teemo, als je tussen minions onzichtbaar wil zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door ApexAlpha op 16-06-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Ik wist dat van de oranje omlijning wel. Maar snap het voordeel ervan niet echt.. Ik heb meestal altijd al de enemy tegen wie ik lane geselecteerd (hoeveelheid hp zien, bij Annie bijvoorbeeld hoe lang het nog duurt voor haar stun etc.). En zo moeilijk is het niet om snel te wisselen van target?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Forn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:24:
Ik wist dat van de oranje omlijning wel. Maar snap het voordeel ervan niet echt.. Ik heb meestal altijd al de enemy tegen wie ik lane geselecteerd (hoeveelheid hp zien, bij Annie bijvoorbeeld hoe lang het nog duurt voor haar stun etc.). En zo moeilijk is het niet om snel te wisselen van target?
Als die vlad niet oranje kleurt gaat hij een creep van je aanvallen of hij doet niks, als hij oranje kleurt weet je dat hij zijn Q op jou wil gaan casten en kun je dus op tijd wegrennen.

Geldt ook voor andere champs overigens, dit was maar een voorbeeldje :')

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 16-06-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Vicarious schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Als die vlad niet oranje kleurt gaat hij een creep van je aanvallen of hij doet niks, als hij oranje kleurt weet je dat hij zijn Q op jou wil gaan casten en kun je dus op tijd wegrennen.

Geldt ook voor andere champs overigens, dit was maar een voorbeeldje :')
Hij bedoelt het in het andere oogpunt: die vlad gaat jou de hele tijd targetted hebben en af en toe een creep targetten om te lasthitten. Dan kun jij wel de hele tijd weglopen maar veel ga je niet bereiken

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Forn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:24:
Als je linksklik doet op een champion kleur jij niet oranje voor hem, pas als je een spell op hem cast of rechtsklik doet(normal attack) kleur je oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Beetje zinloos, vaak als n champion naar je toe loopt weet je ook al dat die iets van plan is :P

Heb dit trouwens wel eens eerder gehoord maar nog nooit opgelet, als ik vandaag de tijd heb zal ik eens kijken of het handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
DivineNL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:32:
Beetje zinloos, vaak als n champion naar je toe loopt weet je ook al dat die iets van plan is :P

Heb dit trouwens wel eens eerder gehoord maar nog nooit opgelet, als ik vandaag de tijd heb zal ik eens kijken of het handig is.
ja als een enemy champion naar je toe loopt wel ja :P maar als je bijv solo top 1 v 1 tegen iemand staat kan het zeer handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:54:
Als je toch skills wilt levelen, zonder dat je je muis cursor wilt verplaatsen (kan soms rete onhandig zijn, als je net aangevallen word) CRTL + Q/W/E/R investeerd 1 punt in de desbetreffende skill. Shift + Q/W/E/R voor smartcast, voornamelijk bedoelt voor skillshots, maar kan ook gebruikt worden voor targeted skills.
Ik zie het mensen zo vaak doen als ik een livestream bekijk en nu pas kom ik erachter hoe het moet. :p

Trouwens, wie kan mij spreekrecht geven op TS? Communiceert wat makkelijker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Een andere tip:
'd' is een shortcut om te dansen (in plaats van het intypen van: enter, /, d, enter)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nog een topic met veel tips: http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=350615

Bijvoorbeeld:
  • Leaving a single minion in a jungle camp will prevent the whole camp from respawning (letting one of the minions in the Lizard camp, for example); useful when you clear the enemy's jungle.
  • Red numbers in an ability's tooltip means it scales with AD, blue means with AP.
  • Clairvoyance will give you sight within a bush even if placed outside.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
SaphuA schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:38:
Een andere tip:
'd' is een shortcut om te dansen (in plaats van het intypen van: enter, /, d, enter)

O-)
klopt , /t is taunt , /l is laugh, en /ff is surrender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 10:55
Hmm lekker handige tips en shortcuts! straks ff uitproberen :D
Die Yorick ziet er echt chill uit, kan niet wachten om hem uit te proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Een hele handige voor de Jax spelers onder ons, maar ook champions met vergelijkbare skills zoals Lee Sin:

Leap Strike werkt ook op Wards. Als je dus op strategische locaties een paar wards hebt staan, kan je toch over muren heen springen met behulp van Leap Strike.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
- F1 to F5 centers camera on you and your teammates -> Deze is handig voor Shen ;)
- You can distinguish a clone (Shaco, Leblanc) by clicking on it, and see if it has items (the clone doesn't have items).

Wist ze allebei al, maar zijn wel goede tips. Maargoed, zullen we hiermee kappen en gewoon die pages lezen voor degene die het interesseert? En anders even 1 iemand een goede compilatie laten maken? Want zo kunnen we aan de gang blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:39:
Red numbers in an ability's tooltip means it scales with AD, blue means with AP.
Blue is mana, groen is AP.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:45:
Een hele handige voor de Jax spelers onder ons, maar ook champions met vergelijkbare skills zoals Lee Sin:

Leap Strike werkt ook op Wards. Als je dus op strategische locaties een paar wards hebt staan, kan je toch over muren heen springen met behulp van Leap Strike.
Het werkt ook op allies en allied minions volgens mij. Handig als je gescheiden raakt van de rest van je team (door bijv. Blitz grab of verkeerde pathing in de jungle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ja dat klopt, maar door het plaatsen van wards, ben je dan niet meer afhankelijk van je teamgenoten die op het juiste moment op de juiste plak moeten zijn :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:53:
Ja dat klopt, maar door het plaatsen van wards, ben je dan niet meer afhankelijk van je teamgenoten die op het juiste moment op de juiste plak moeten zijn :)
Dit is indd handig als je bijv. dragon gaat soloën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:46:
- F1 to F5 centers camera on you and your teammates -> Deze is handig voor Shen ;)
Sterker nog, als je R drukt en klikt op het portret schijn je ook meteen te ulten. Nog sneller :)
- You can distinguish a clone (Shaco, Leblanc) by clicking on it, and see if it has items (the clone doesn't have items).
Als je in het gevecht Shaco/LeBlanc pingt, zal de ping nadat de clone is ontstaan nog steeds boven de echte champion hangen.

Maar inderdaad we moeten nu niet de hele tijd tips en trucs gaan spammen natuurlijk. Misschien de links naar die topics op de LoL-fora en dergelijke in de TS opnemen? Altijd handig als naslagwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik sluit me daar bij aan, ik ben over het algemeen toch meer van de guides posten, zoals menigeen hier weet ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

DivineNL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:32:

Voor enemy champs niet zo, maar voor minions en vooral towers is het erg handig om te weten wanneer je getarget wordt. Ik houd enemy towers altijd in de gaten om te weten wanneer ik moet GTFOen.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Zyppora schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:16:
[...]

Voor enemy champs niet zo, maar voor minions en vooral towers is het erg handig om te weten wanneer je getarget wordt. Ik houd enemy towers altijd in de gaten om te weten wanneer ik moet GTFOen.
Het is vooral erg handig voor tanks, voordat je met een paar man dived kan de tank zien dat de toren hem aanvalt, en daarna kan de rest van het team eronderinspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de website van LoL ligt er weer uit en PVP.net ook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:31:
En de website van LoL ligt er weer uit en PVP.net ook. :(
Misschien zijn Lulz het weer. :/ http://lulzsecurity.com/

Vandaag tot 2 uur 's middags niet kunnen spelen door de updates, domme tijdverschil met Amerika ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zit er nu weer in, website doet het ook weer. Nog wel erg langzaam maar oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servers waren al niet om naar huis over van te schrijven en sinds die ****** aanvallen geplaatst hebben is het volledig fout iedere keer om 9-10u 's avonds.

dat ze de veiligheid van federale instellingen in kaart willen brengen begrijp ik, maar een free game ? Welke morele drive zit daar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28

Dreanor

Joene

Moeten die kinderen die LoL maken eens geld steken in betere servers en niet hun eigen hebberige zakjes. :S

Zo simpel om de server problemen te fixen: SPEND MONEY ON BETTER SERVERS! Wauw, ik zou voor ze moeten gaan werken, dan wordt het spel misschien wel volwassen. Dan meteen ff bugs fixen en champion balance. Simpele dingen die ze niet (willen) fixen.

Zo simpel allemaal ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Dreanor schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:57:
Moeten die kinderen die LoL maken eens geld steken in betere servers en niet hun eigen hebberige zakjes. :S

Zo simpel om de server problemen te fixen: SPEND MONEY ON BETTER SERVERS! Wauw, ik zou voor ze moeten gaan werken, dan wordt het spel misschien wel volwassen. Dan meteen ff bugs fixen en champion balance. Simpele dingen die ze niet (willen) fixen.

Zo simpel allemaal ...
http://www.kvk.nl/over-de...-de-kamer-van-koophandel/

Succes ermee. Reserveer voor mij de naam "apex" op je nieuwe spel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28

Dreanor

Joene

ApexAlpha schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:01:
[...]

http://www.kvk.nl/over-de...-de-kamer-van-koophandel/

Succes ermee. Reserveer voor mij de naam "apex" op je nieuwe spel even.
Vage offtopic post ... :S

Waarom zou ik het werk van andere op moeten knappen. Ik state gewoon wat facts. Hoe lang bestaan de server problemen? Precies.

Hoe lang zijn champs als mordekaiser (bijvoorbeeld) al niet overpowered? Precies.

Hoe lang zijn er niet bugs zoals tower agro in het spel? Precies.

Simpele feitjes. d:)b

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:06:
[...]
Hoe lang zijn champs als mordekaiser (bijvoorbeeld) al niet overpowered? Precies.
is ie niet :p
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.