RTG schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:29:
[...]
Je kunt numbercrunchen wat je wilt maar de buff op z'n armor, fear en movespeed telt niemand mee. Na het zien van die patchnotes zag het er inderdaad minder gunstig uit maar de movespeed en fear-range buffs merk je enorm als je zelf fiddle vaker speelt. Hoewel ik hem nu uitsluitend mid speel kan junglefid wel wat statbuffs gebruiken.
Mensen blaten wat dat betreft elkaar wat teveel na... hetzelfde met de vlad discussie. Lees morello's
replies; hoe hij het stelt gaat er niet eens om of hij OP is of niet.
Dat mensen het irritant vinden om tegen Vlad te spelen, is begrijpelijk. Echter, did ga je niet fixen met een nerf, zonder aan de core mechanics van Vlad te komen. Hij zal ALTIJD vervelend zijn om tegen te spelen omdat hij een self heal heeft. Toch, als ik eerder aangaf, heeft Vlad heel veel slechte matchups (dat waren slechts een paar voorbeelden) en is het gewoon de onwil van mensen om zich aan te passen op de speelstijl van de vijandige champion.
Zillean is ook gruwelijk irritant om tegen te vechten met zijn bommetjes, daar doen ze ook niets aan? Een beetje een non argument lijkt me. Je kan wel roepen dat ik alles en iedereen maar nablaat, maar ik heb zeker mijn huiswerk wel gedaan wat betreft deze game. Ik speel al sinds closed beta, dus ik heb wel wat knowhow over het hoe en wat.
Wat dat betreft, mogen een heleboel champs de nerf stick krijgen, omdat ze irritant zijn, of zit ik er dan heel ver naast? Vlad heeft voor level 9 een hele zwakke game, als je zelf dan zelf niets doet, of hem niet (laat) ganken, dan moet je ook niet raar opkijken dat hij mid game best sterk uit de verf komt. Maar een Anivia kan een game veel meer naar haar hand zetten dan een Vlad, ze is de konigin van de CC, maar daar hoor je ook niemand over. Lux is ook irritant, want die heeft een hele sterke zoning game. Gangplank heeft een soort gelijke behandeling al gehad, hij kan niet meer denyen wat toch echt zijn kracht was tijdens de laning phase.
Als maar genoeg mensen ergens over klagen, dan doet Riot wel iets. Men wilt zich niet aanpassen, men wilt gewoon maar blijven spelen zoals men deed voor de release van een nieuwe champ.
Ik raad deze mensen dan ook sterk aan eens een online fighter te spelen (Mortal Kombat, Street Fighter 4, etc), daar leer je dat je tegen elke tegenstander anders moet vechten, en leer je je aan te passen aan je tegenstander. De ene speelt aggresief, de ander defensief, de ander liever wat vanaf afstand, de ander dichtbij, 20 verschillende manieren om 1 poppetje te gebruiken, zonder dat de game niet gebalanceerd is.
Dus; Vlad nerfen, zonder zijn core mechanics onderhanden te nemen, gaat niets doen. Zijn zelfheal heeft hij gewoon nodig, omdat hij 3 andere spells heeft, die flink wat HP verbruiken. Zijn core mechanics kunnen ze ook niet aanpakken, want dan zou hij een andere/nieuwe kit moeten krijgen en zou Vlad, Vlad niet meer zijn.
Ik had op de EU forums een post gelezen, van een Vlad speler, die je precies kon vertellen hoe -elke- andere champion Vlad kon counteren, en over het algemeen zonder al te veel moeite.
Maar wat ik ervan, ik blaat alleen maar, toch?