Je ziet het nu ook veranderen. CLG heeft nu ook steeds vaker een AD-Carry + Support in hun bot rondlopen.ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:29:
Beetje raar alsof dat 'altijd' bij US zo is. Op een gegeven moment wordt er toch gewoon geëxperimenteerd en zal de beste manier overleven om het zo te zeggen.
Zo zul je per team maar ook per metagame weer iets nieuws tegenkomen. Uiteindelijk zal het toch verschillend blijven omdat de realms van elkaar los staan en de teams elkaar niet regelmatig tegenkomen.
US is een tijdje compleet geroflstomped omdat ze niet konden omgaan met de AD-Carry+Support.
Ik heb echter matches gezien waarin EU onderuit ging omdat ze ineens geconfronteerd werden met een roamer (wat niet gebruikelijk is/was op EU)
Zo blijven er steeds weer nieuwe dingen komen.
Eerst was er een grote focus op AoE champions. Toen ineens was er de Tanky-DPS. Roamers zijn nog steeds relatief nieuw. Eerst zag je vrijwel geen Gold/5 items. Nu hebben mensen soms 2-3 van die items.
Het veranderd steeds naar mate mensen nieuwe dingen blijven proberen.
Heb je de teamcomps gezien van team WHALE? (DGW)
Een van de eerste teams die vrij succesvol een Lanewick in de mid hadden rondlopen. Sindsdien is het nog steeds niet gebruikelijk maar het gebeurd wel eens dat je lanewicks tegenkomt daardoor.
Nu zag ik laatst op enkele streams de "Midlaf" langskomen omdat Olaf steeds minder gebruikelijk wordt in de jungle. En het werkte ook nog eens best wel goed.
CLG is laatst keihard onderuit gegaan tegen een team dat Zilean op de mid had staan. (en persoonlijk zie ik graag dat mensen Karma-mid wat vaker gaan doen want Karma + Farm = very very nice support)
EDIT:
Nou is experimenteerdrift niet extreem aanwezig in de topteams (don't change a winning setup)
Het zijn juist de nieuwere teams en de teams net onder de top die soms dingen doen waar je vraagtekens bij kunt zetten en er dan een tijdje heel hard mee heerschen (tot iemand de "formule" kraakt)
[ Voor 7% gewijzigd door MazeMouse op 14-06-2011 16:19 ]
sudo apt-get rekt