[PC] League of Legends - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste
Acties:
  • 89.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Geruchten gaan dat Vlad mana gaat krijgen als "nerf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Lijkt mij een prima actie. Vlad kan oneindig in lane hangen en is vrijwel niet te ganken. Daarbij doet hij ook nog eens zieke damage midgame EN lategame. Als hij niet oneindig q kan spammen vind ik het al een stuk beter handelbaar.

edit: vandaag Trundle gekocht, erg leuke champ. Core itembuild bevalt mij erg goed van deze champ, hij junglet vrij snel (zeker met madred), kan aardig ganken met die pillar en is 1v1 bijna niet te pakken in de jungle. In teamfights is die pillar geweldig en is hij supertanky als je je ult op hun tank gebruikt :P

Merk wel dat ik nu een beetje de designated jungler in het team ben meestal. Is een rol die niet vaak opgevuld wordt in ranked games dus meestal pak ik een jungle/offtank als warwick of trundle omdat mensen vaak squishy carries instalocken zonder overleg. Betekent wel dat ik echt die timers wat beter in de gaten moet gaan houden voor betere dragon en blue control want dat doe ik nog te weinig. Wards neem ik meestal wel mee, maar ik ben meestal de enige in mn team.

[ Voor 62% gewijzigd door Vicarious op 14-06-2011 02:25 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 10:49
Hm ik weet niet, ik vond Vlad maar zo beperkt zn nut hebben in een game. Hij kan wel prima damage doen maar dat is alleen als ie goed in zn items kan komen, en als je hem niet feed en niet al te hard laat farmen (en ja, dat kan) dan stelt hij imo niet zoveel voor omdat hij geen CC met zich meebrengt. Ik heb liever bijna elke andere mage in mijn team die wél cc heeft dan een vlad, want als een vlad niet keihard kan farmen of gefeed wordt heb je er nul komma nul aan in een teamgevecht ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Airdack schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:00:
Hm ik weet niet, ik vond Vlad maar zo beperkt zn nut hebben in een game. Hij kan wel prima damage doen maar dat is alleen als ie goed in zn items kan komen, en als je hem niet feed en niet al te hard laat farmen (en ja, dat kan) dan stelt hij imo niet zoveel voor omdat hij geen CC met zich meebrengt. Ik heb liever bijna elke andere mage in mijn team die wél cc heeft dan een vlad, want als een vlad niet keihard kan farmen of gefeed wordt heb je er nul komma nul aan in een teamgevecht ;)
Ja maar je kan een vlad niet harassen omdat hij zich toch weer vol heald (lees: oneindig Q spell elke 2 seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Nieuwe rotation, zitten aardig wat champs bij die ik wil proberen :)

Brand
Cho'gath
Irelia
Maokai
Miss Fortune
Mordekaiser
Oriana
Sion
Sivir
Soraka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Van t weekend echt veel gewonnen met Gangplank.. Non ranked wel omdat ik nog niet al te best was op het begin, is gangplank ook een champ die je in een ranked game zou kunnen spelen? Of is dat toch een afrader.

Was namelijk samen met jenna aan het lanen, zij had soul shard (?) krijg ik cooldown reduction, en ik kon echt elke 1,5 seconde parley doen en met mijn oneindige crits is dat best wel ziekelijk.

Soraka wil ik ook graag eens spelen.. mja dan krijg je non ranked altijd van die whiners -.--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 23:58
Zitten er inderdaad wel een paar tussen die ook ik nog niet heb gespeeld.

In het weekend level 30 geworden en gelijk 1 ranked game gedaan. (Duo que met n maat)
Easy win van 20 minuten surrender :p
Sinds ik de runes heb voor Amumu jungle heb ik nog geen 1 game verloren dus das wel nice :)

Maar om mezelf steeds aan te passen aan het team (bijv. dat ik wel een jungler of een tank moet pakken) vind ik ook steeds minder leuk worden omdat ik soms ook eens iets anders wil spelen :p

Komend weekend dreamhack, ik denk dat ik mijn beeldscherm dan eens aan mijn pc ga hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Spunkjah schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:13:
Nieuwe rotation, zitten aardig wat champs bij die ik wil proberen :)

Brand
Cho'gath
Irelia
Maokai
Miss Fortune
Mordekaiser
Oriana
Sion
Sivir
Soraka
Ah, kan ik Irelia en Maokai weer eens spelen. Orianna uiteraard ook ff proberen. Waarschijnlijk niks voor mij, maar je moet alles een keer geprobeerd hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:03:
[...]

Ja maar je kan een vlad niet harassen omdat hij zich toch weer vol heald (lees: oneindig Q spell elke 2 seconde).
Mja dat is wel een beetje zo, maar dat lijkt mij niet het grootste probleem. Heb je wel eens tegen Caitlyn op mid gestaan? Die valt ook vrijwel niet te harassen en kan jou altijd wel harassen.

Zoals al gezegd, ik zie het probleem niet met Vlad. Hij heeft amper CC (alleen de slow van z'n pool) en is enorm vatbaar voor CC. Ik heb hem nu al een aardig aantal keer gespeeld en ik kan echt niet zeggen dat het een eitje is om je lane te domineren en mid en late game je tegenpartij te facerollen. Je moet flink kunnen farmen om dat te kunnen doen en de tegenpartij moet jou niet focussen/CC-en.

Maar goed, we zullen zien wat de nerf wordt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Ik wil brand wel weer is proberen :p
zo veel damage dat die doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
jeroentjuhboer schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:48:
Ik wil brand wel weer is proberen :p
zo veel damage dat die doet..
Moet je zijn attacks wel goed aime. Genoeg brands die alles missen :")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 10:49
Brand is mijn main AP champion, en ik kom inderdaad genoeg andere Brands tegen die een stuk minder uit Brand halen dan ik (voor mn gevoel dan). Imo is Brand niet zozeer de zieke damagedealer later in het spel, maar een stunbot. Met maximale CDR kan je elke 3.6 seconde iemand stunnen als je het goed doet, en geloof me dat kan een champion echt helemaal vernaggelen! Oefen er dus op om die stuns te raken en dan komt vanzelf alles goed ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:05

Flapmo

and back is gigi!

Daarnaast is Brand early game op mid echt een pain in the ass.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend men AD champs terug opgepikt

WW jungle & Jax

damn wat is WW jungle met momenten hard als je echt alles goed kunt ganken en supressen.
dat het maar snel dreamhack is :D

Wetdream vs OddOne in jungling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Flapmo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:37:
Daarnaast is Brand early game op mid echt een pain in the ass.
Gewoon in beweging blijven, mja als jij eenmaal 1 word geraakt tja XD.

btw word dreamhack ook gewoon gestreamed? ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Timmiewimie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:40:
[...]

Gewoon in beweging blijven, mja als jij eenmaal 1 word geraakt tja XD.

Yup, daarom wordt het tv aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
DivineNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:42:
[...]

Yup, daarom wordt het tv aansluiten :P
Naise! Dat wordt lache, kun je leuke tips oppakken daar.

Mijn Jungle koning is nog altijd Master Yi. Met een red buff maak je zo makkelijk kills op de lane, ongelooflijk.

[ Voor 21% gewijzigd door ApexAlpha op 14-06-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Nja streams blokeren we hier. Dan maar replays kijke of savonds like met een tuut chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmiewimie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:40:
[...]

Phreak en Colbycheeze gaan casten.

oftewel wordt het uitgezonden op ESL anders op de own3d stream van colby

Link zal normaal beschikbaar zijn op de LoL main site (tot zover ik had geleze )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Welke teams maken volgens jullie het meeste kans om te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivineNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:49:
Welke teams maken volgens jullie het meeste kans om te winnen?
1. TSM
2. fntic
3. aAa / Azian team // fntic
heb fntic dit weekend zien spelen op stream vs SK mix ging wel hard

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:51:
[...]

1. TSM
2. fntic
3. aAa / Azian team / SK ( wetdream belgian power! )

heb fntic dit weekend zien spelen op stream vs SK mix ging wel hard
Oh, die heb ik dan gemist :(
Heb wel meerdere keren een paar US teams VS EU teams gezien. EU had niet 1x verloren :p

Zelfs kijk ik ook vaak naar wetdream maar verder zie ik bijna nooit iemand van fnatic. SK daarintegen vind ik wel goede teamplay hebben en CLG gaat naar mijn mening zwaar af op dreamhack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik hoop dat Phreak z'n koppie erbij houdt. :P Vorige keren dat ik hem live zag casten miste hij wel een hoop actie. Ik geef TSM overigens ook de meeste kans om te winnen. Hun teamplay is echt van hoog niveau :)

Hoop dat ik ook wat matches kan zien, al zal Colby ze ook wel op z'n Youtube channel zetten misschien. Is al bekend hoe laat het gespeeld wordt?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:54:
Ik hoop dat Phreak z'n koppie erbij houdt. :P Vorige keren dat ik hem live zag casten miste hij wel een hoop actie. Ik geef TSM overigens ook de meeste kans om te winnen. Hun teamplay is echt van hoog niveau :)

Hoop dat ik ook wat matches kan zien, al zal Colby ze ook wel op z'n Youtube channel zetten misschien. Is al bekend hoe laat het gespeeld wordt?
20.00 Zweedse / Finse tijd start 'officieel" dreamhack.

Plus hier en daar beetje oefenmatches gok ik dat de echte matches zaterdagmorgen zullen beginnen.

iemand al nieuws dat bij Season 2 elo volledig gereset wordt ?
Zelfs kijk ik ook vaak naar wetdream maar verder zie ik bijna nooit iemand van fnatic. SK daarintegen vind ik wel goede teamplay hebben en CLG gaat naar mijn mening zwaar af op dreamhack.
Wetdream speelt bij SK-gaming nu. Fntic is oa Xpeke etc maar die streamed nooit (of amper)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Gister werd ik invited door een maat om een potje duo ranked te spelen, maar dit had ik in eerste instantie niet in de gaten, ik had het pas door op het champion select scherm. Naja, ik ga geen loss incasseren om mijn onoplettendheid, dus verman jezelf en ga spelen.

Ik zag een tank, een AP en een AD carry. Ik lockte Orianna. Veel gezeik over me heen gekregen, dat het geen echte support is, etc.

Enfin. Game in, level 3, eerste kill voor mijn lanepartner Nasus, dankzij mijn W en E. Hij blij.

Later voor onze Annie, die echter een Vlad aanzat. Maak de Ball aan haar vast met E, geef haar een speed boost met W, en net voor Vlad zijn pool uitkwam gebruikte ik mijn ult. Vlad zat nu aan Annie vast, die zonder problemen de kill maakte. En toen kwam het team toch een beetje los, Orianna vonden ze blijkbaar toch wel goed. Het leuke is, ze kan met weinig AP, toch haar werk goed doen, een shield met passive Armor/MR waarom AP geen invloed heeft (het shield gedeelte wel hoor), een ult die damage doet, maar voornamelijk om het displacement effect draait, en een speedboost (de damage komt op de tweede plaats).

Ik heb sinds vorige week, mijn build ook weer wat aangepast, ik voel dat het nu wel goed zit:

Begin met een Meki pendant en 2x health pot. Eerste bezoek aan de fountain bij voorkeur Morello's + boots 1 (als het kan, boots 2 zijnde merc treads). Daarna een Catalyst, als je veel moeite hebt, bouw je eerste deze uit naar een BV. Echter, word je niet veel gefocussed, kan je lekker farmen enzo, koop dan eerst een needlessly large rod en bouw deze uit naar een Deathcap, bouw daarna BV af. Alles hierna is optioneel en luxe, voornamelijk ook afhankelijk van de situatie.

Ondanks dat ik redelijk lyrisch over Orianna ben, heb ik een grote klacht over haar: haar passive. Het is precies het tegenovergestelde waarvoor Orianna staat.

Ze kan namelijk, dankzij haar ball, op grotere afstanden vechten, dat menig andere ranged/caster champion. Door de ball mee te geven, of strategisch te plaatsen, kan je veilig mee doen aan een teamfight, zonder in te hoeven leveren op functionaliteit. Hetzelfde geld voor het lanen. Ze kan veilig harrassen en farmen. Haar passive, werkt met haar auto attacks, die extra damage doen en een bonus percentage krijgen van je AP. Tevens kan de damage oplopen per auto attack, en stacked 3x met 30% per keer, gebasseerd op de damage van de eerste hit.

Omdat je auto attack range redelijk normaal is, moet je dan toch weer dichterbij komen om te last hitten of harassen met auto attacks. Op papier klinkt het leuk, en het helpt op zich ook wel een beetje met last hitten, maar de stacks resetten wanneer je van je target wisselt. Om het maximale er uit te halen, moet je toch jezelfde target 3x raken voor het beste effect. Ten eerste, je moet als support zeker niemand willen chasen, dit word je dood, maar omdat de counter reset wanneer je van target wisselt (ook al wissel je daarna weer terug, staat hij weer op 0), maakt dat dit geen enkele toegevoegde waarde heeft early game. Je base attack damage ligt heel laag, ne hebt dan bijn geen AP, dus doe je rond de 5 bonus damage per hit, met een max van 15. Totaal voor 65 ofzo. Vergeet niet dat je normale attack damage gevoellig is voor armor, en de bonus damage van je passive voor MR.

De passive mag best wel aangepast worden, tijdens het lanen is hij waardeloos, en na het lanen gebruik je hem niet, want je kan echt snel creep waves killen met ne Q + W combo. Je bent een support champion, het is niet je taak midden in het gevecht te staan, zodat je met je passive wat extra damage kan doen, dat word de dood van iedere support.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05-2017
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:27:
[...]

Mana regen blues zijn meestal een verspilling van IP. Als je een beetje je mana kan managen, kom je bijna altijd goed uit (soms zijn mana reg yellows nodig voor casters) zonder mana regen runes. En casters hebben echt wel liever cdr als mana regen. Denk aan Anivia, Malz, TF, Leblanc. Deze hebben allemaal heel veel profijt van CDR. Hetzelfde geld voor AD champs. Voor Yi of Tryn zal het misschien wat minder zijn, maar Irelia, Jarvan, Renekton, Xin hebben allemaal veel aan CDR.

CDR blues zijn het meer dan waard, aangezien je vooral in de early game je spells beter en vaker kan gebruiken. Bepaalde champs met extreem lage cd's (Ashe, Nasus) zullen er weinig baat van hebben, maar de meeste wel.
De meeste nieuwe spelers zijn niet heel sterk in het beheren van mana. Ze zijn niet zo goed in het last hitten met auto attacks, dus zullen ze vaker een spell moeten gebruiken om minions te farmen. Daarnaast is het moeilijk om je mana te bewaren als je een slechte champion in lane heb. Je moet vaak spells casten om hem/haar uit de problemen te houden of op gelijke voet te blijven met de tegenstanders qua health.

Verder zijn vrijwel alle ranged carries heel mana intensief denk hierbij aan ashe/mf/caitlynn. Dus die champions hebben er ook voordeel van.

Verder verkies ik op ieder melee dps karakter magic resist per lvl en ik heb een aantal guides bekeken (op team liquid en van chaox) die runnen ook allemaal MRes/lvl. Mocht je toch desperate zijn voor die cdr kun je ook 0/9/21 runnen en mr/armor runes runnen op je melee karakters.

Ik blijf dus van mening dat je effectiever en gevarieerder (en zelfs goedkoper) uit bent met mana regen en magic resist per level runes dan met cooldown reduction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Cloud schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:54:

Sorry maar hoe mis je actie in League of legends? Dan ben je toch echt aan het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

20.00 Zweedse / Finse tijd start 'officieel" dreamhack.
Finland ligt toch een uur later in de tijdzone dan zweden?

Zweden = CEST
Finland = CEST +1

Dus welke is het nou? :P

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Welke tijd is het hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
kaluro2 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:30:
[...]

Finland ligt toch een uur later in de tijdzone dan zweden?

Zweden = CEST
Finland = CEST +1

Dus welke is het nou? :P
Het word gehouden in Zweden. Dus ik denk dat eerste.

@hierboven: Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
+2. Zweden is ook GMT +2 en Finland is inderdaad +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Timmiewimie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:00:
[...]

Sorry maar hoe mis je actie in League of legends? Dan ben je toch echt aan het slapen.
Dat dacht ik ook ja ;) Maar waarschijnlijk was hij op dat moment gewoon enthousiast over iets aan het vertellen waardoor hij naar een champion bleef kijken die aan het farmen was, terwijl op bot een 4 man gank plaatsvond. Maar ik vermoed dat hij daarover al het een en ander aan commentaar gehad heeft destijds, dus ik hoop dat het nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Cloud schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:34:
[...]

Dat dacht ik ook ja ;) Maar waarschijnlijk was hij op dat moment gewoon enthousiast over iets aan het vertellen waardoor hij naar een champion bleef kijken die aan het farmen was, terwijl op bot een 4 man gank plaatsvond. Maar ik vermoed dat hij daarover al het een en ander aan commentaar gehad heeft destijds, dus ik hoop dat het nu beter is.
Ik vind dat ze toch wel altijd bij de actie zitten, het kan een keer misgaan maar volgens mij mis je bijna geeneen teamgevecht.

[ Voor 12% gewijzigd door ApexAlpha op 14-06-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Het zijn ook maar 3 lanes he die je in de gate moet houden. Je hebt een mini map. Als je toch dan nog iets mist ben je toch vrij goed aan het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Overigens gaan ze nu natuurlijk Observer mode testen op DreamHack. Het zou goed kunnen dat Colby niet meer afhankelijk is van wat iemand anders bekijkt, maar nu ook zelf de cameraview kan verplaatsen. Dan is het denk ik geen probleem meer :) Reist Colby daar zelf ook heen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Van wanneer tot wanneer is dreamhack eigenlijk? (NL tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:55:
Overigens gaan ze nu natuurlijk Observer mode testen op DreamHack. Het zou goed kunnen dat Colby niet meer afhankelijk is van wat iemand anders bekijkt, maar nu ook zelf de cameraview kan verplaatsen. Dan is het denk ik geen probleem meer :) Reist Colby daar zelf ook heen trouwens?
Colby gaat inderdaad mee tot zover ik weet ( was gezegd via IRC )

vrijdag 20.00 NL tijd tot zondag 20.00 NL tijd

Moet hierwel de setuptijd / pratice matches / officiele matches etc etc bijrekenen :) dus je gaat geen 24/7 stream krijge :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:03:
[...]

Colby gaat inderdaad mee tot zover ik weet ( was gezegd via IRC )

vrijdag 20.00 NL tijd tot zondag 20.00 NL tijd

Moet hierwel de setuptijd / pratice matches / officiele matches etc etc bijrekenen :) dus je gaat geen 24/7 stream krijge :p
Mag ik vragen wie colby is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:07:
[...]

Mag ik vragen wie colby is?
ESL|Colbycheeze ( de tegenhanger van phreak in EU qua shoutcasten)

@cloud: het kan ook heel goed zijn dat ze die chick meenemen ( die dat de summoner showcases doet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 19:25

Mojo

The Power Within

Ik wil eigenlijk aan de doorgewinterde spelers hier een paar vragen stellen voor het volgende:

Op X-Life (LAN-party; www.x-life.com) houden we een LoL competitie. De regels zijn nog niet bekend (ga ik z.s.m. opstellen) maar over de invulling hiervan heb ik het volgende bedacht.

Gezien het feit niet iedereen een eigen account heeft met alle levels wilde ik het zo doen:

Champions: alles toegestaan.
Runes: niet toegestaan
Masteries: 1 punt toegestaan
Summoner abilities: alles toegestaan
3vs3

Op deze manier wil ik alles iets meer naar elkaar toe trekken en is het hopelijk ook eerlijk voor de mensen met wat minder hoog summoner level. Ik sta wel alle heroes toe omdat bepaalde mensen mogelijk alleen maar goed kunnen spelen met een beperkt aantal heroes. Runes en Masteries staan dus uit. Dit controleer ik steekproefsgewijs. Zo word er hopelijk ook niet vals gespeeld. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Hmm is het niet handiger om de lvl 30 summoners bij elkaar in een competitie te gooien en de non-lvl30'ers in een aparte met de regels die je hierboven noemt? Zonder runes zijn sommige mages bijv. echt niet leuk om te spelen, dan ben je alleen maar naar base voor mana :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ja, en het speelt gewoon echt heel anders zonder runes/masteries. Speelstijl moet je zodanig aanpassen dat het sowieso een paar matches wennen is. De partijen zullen er ook heel anders uitzien (junglen kan bijvoorbeeld niet, CV is _stukken_ minder etc.)

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Waarom zou jungle niet kunnen door runes/mastries, dat het lastig is, true maar onmogelijk, Neen. (Je hebt ook nog een team wat kan pullen / shots doen etc. In ieder geval werken rune loze ww's prima.

[ Voor 10% gewijzigd door atlantisx op 14-06-2011 12:37 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Misschien kan het nog, alleen zal het veel te moeizaam gaan dat je daadwerkelijk er een voordeel aan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 19:25

Mojo

The Power Within

Mee eens, maar dan is het wel voor iedereen gelijk. 2 Competities opzetten is in elk geval geen optie. Zowel sponsortechnisch gezien alsmede organisatorisch is dat echt een hel. :P

Edit:

Het is 3v3. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 14-06-2011 12:41 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Laatst online: 01-02-2014
om nog maar te zwijgen van de Junglers die in problemen komen.

Hier vind je het wedstrijdoverzicht voor Dreamhack 2011:
http://season-one-championship.eu.leagueoflegends.com/
June 18 All times listed are GMT +2
Group A - Round 1
10:30 aAa vs. Epik Gaming
11:45 FnaticMSI vs. Team Pacific

Group A - Round 2
13:00 aAa vs. FnaticMSI
13:00 Epik Gaming vs. Team Pacific

Group A - Round 3
14:15 aAa vs. Team Pacific
14:15 Epik Gaming vs. FnaticMSI

Group B - Round 1
15:30 Team SoloMid vs. gamed!de
16:45 CLG vs. Xan

Group B - Round 2
18:00 Team SoloMid vs. CLG
18:00 gamed!de vs. Xan

Group B - Round 3
19:15 Team SoloMid vs. Xan
19:15 gamed!de vs. CLG
De volgende twee dagen zullen voortvloeien uit de eerste dag uiteraard.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
Er is 100.000 aan prijzen geld, maar ik kan nergens vinden hoe dat verdeeld wordt over de plaatsen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Oh fijn is in het weekend. Kan ik mss niet een matchke mee pikken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

June 18 All times listed are GMT +2

rekening mee houden: dat is dus ZOMERTIJD dus het uur is hetzelfde als Benelux

meh moet ik de lan op me gsm gaan volge :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Doet SK niet mee? o.O

EDIT: (Anders komen er teveel kleine posts ;p) Welke pagina? Anders moet ik gaan zoeken en grote kans dat ik er dan overheen kijk :p

[ Voor 76% gewijzigd door DivineNL op 14-06-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Ik hoop maar dat er VODs na afloop van het event beschikbaar zullen zijn. Laat ik nou net op vakantie gaan wanneer Dreamhack begint.

De laatste paar dagen wat succes gehad met het spelen van een tank. Meeste groepen die ik krijg kiezen bijna altijd carrys (niet altijd insta-lock) dus pakte ik als laatste keus dan maar een tank. Nu is (was?) Alistar een f2p champion die wel fijn speelde en Amumu heb ik al eerder gekocht. Ook een paar keer support geprobeerd te spelen in de vorm van Soraka maar dat ging minder fijn in de randoms. Ik vond het maar moeilijk om iedereen in leven te houden. Speel ik nog 1 potje voor het eten samen met Guytje, totalmaniac en nog iemand waarvan de naam me even niet te binnen schiet. Spontaan was het een stuk makkelijker om men in leven te houden. In die game hebben we de Nexus van de tegenstander neer gekregen binnen 20 minuten. Ideaal aangezien ik een kort potje wilde spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope. was paar paginas terug gepost waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Nee uitgeschakeld in de Qualifiers.

Fnatic, aAa en Gamed!de komen voor de EU uit.

Geldverdeling voor zover ik weet:

1st Place 50k
2nd Place 20k
3rd Place 10k
4-8th Place 20k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Wat een prijzen, niet normaal! 50000 euro! (of dollar?). En dat wordt dan gewonnen door van die 15 jarigen die 15 uur per dag gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:54
Best wel een kut uurloon als je het zo bekijkt he :P

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:22:
Wat een prijzen, niet normaal! 50000 euro! (of dollar?). En dat wordt dan gewonnen door van die 15 jarigen die 15 uur per dag gamen...
Minus 30% voor de organisatie ;) in TSM hun geval is het dus 100% voor eigen zak maar voor mensen zoals Fntic is het 30% (of zoals besproken in contract) afdragen aan de organisatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Daarnaast wordt het verdeeld over 5-6 mensen in het team en dan hou je misschien 7000 dollar per persoon over. Nog steeds lekker aangezien ze gewoon alleen vaak hun favoriete spel hoeven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Empror1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:30:
Daarnaast wordt het verdeeld over 5-6 mensen in het team en dan hou je misschien 7000 dollar per persoon over. Nog steeds lekker aangezien ze gewoon alleen vaak hun favoriete spel hoeven spelen.
Ik ook wel eens op een LAN geweest maar daar waren toch niet zó een hoge prijzen. Zijn dit relatief gezien dan normale bedragen voor dreamhack? Misschien toch maar eens een carrière LoL starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:34:
[...]

Ik ook wel eens op een LAN geweest maar daar waren toch niet zó een hoge prijzen. Zijn dit relatief gezien dan normale bedragen voor dreamhack? Misschien toch maar eens een carrière LoL starten :)
Dreamhack ... de grootste LAN ter wereld ? :p Y YOU DONT KNOW ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:35:
[...]

Dreamhack ... de grootste LAN ter wereld ? :p Y YOU DONT KNOW ? :+
Ik ken Dreamhack wel ben er alleen nooit geweest dus ook nooit echt gekeken naar prijzen ofzo. The Reality ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:37:
[...]

Ik ken Dreamhack wel ben er alleen nooit geweest dus ook nooit echt gekeken naar prijzen ofzo. The Reality ftw
FOM <3

mss dat ik een cbooky site ga online gooien voor Dreamhack.LoL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
50k XD haha die reactie van Apex. Zeg mam ik ga op kamers! 50k kan je toch wel aardig van overleven in je eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Volgens mij zijn er voor veel andere games nog veel grotere prijzen zoals counter strike 1.6 en starcraft / starcraft II bijvoorbeeld. Voor league of legends begrippen is dit extreem groot en komen ze bij de reguliere toernooien nooit boven de 5000 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empror1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:44:
Volgens mij zijn er voor veel andere games nog veel grotere prijzen zoals counter strike 1.6 en starcraft / starcraft II bijvoorbeeld. Voor league of legends begrippen is dit extreem groot en komen ze bij de reguliere toernooien nooit boven de 5000 euro uit.
klopt. Komt ook door het feit dat Riot & sponsors er zoveel geld tegenaan gooit. + op Dreamhack wordt ook na de finale Season 2 gelaunched ;) (alhoewel dit laatste lauter een grote rumor is )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:45:
[...]

klopt. Komt ook door het feit dat Riot & sponsors er zoveel geld tegenaan gooit. + op Dreamhack wordt ook na de finale Season 2 gelaunched ;)
Dus volgende week spelen we allemaal S2? (misschien zelfs al zondag avond dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ben echt benieuwd naar dat toernooi.

Mijn voorspellingen voor de poules:
Poule A: EG en Fnatic MSI door
Poule B: TSM en Gamed!DE door

Ik neem aan dat de groepsfase uit 1 match bestaat en geen best of 3? Gezien de tijden lijkt me dat wel namelijk. Denk overigens wel dat ze flink uit gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
DivineNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Dus volgende week spelen we allemaal S2? (misschien zelfs al zondag avond dus?)
Lijkt me erg sterk. Season 1 eindigt op dat toernooi, dan komt er een offseason, en daarna wordt S2 gelaunched. Ik verwacht in september ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ohhh, nog even wachten dan :p

Wat houdt dat off season in? Wordt je ELO dan al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Off season is denk ik een deel waarin geen nieuwe champs komen en weinig patches waarschijnlijk. RIOT wil ook op vakantie he :P

ELO reset denk ik nog niet, is nog geen reden voor zolang season 2 er niet is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Vicarious schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:55:
Off season is denk ik een deel waarin geen nieuwe champs komen en weinig patches waarschijnlijk. RIOT wil ook op vakantie he :P

ELO reset denk ik nog niet, is nog geen reden voor zolang season 2 er niet is toch?
W8 wat wordt dan je ELO gereset als Season 02 komt ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:02:
[...]

W8 wat wordt dan je ELO gereset als Season 02 komt ? :O
Ik geloof van wel ;), kan niet wachten eerlijk gezegd, ik had zo'n ontzettend slecht begin toen ik net level 30 was dat ik op ongeveer 990 elo moest beginnen, ik wil mijn eerste 10 games nu een keer goed doen.

Zit nu ondertussen op 1450 en ga nog steeds omhoog ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Intruder op 14-06-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intruder schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:04:
[...]

Ik geloof van wel ;), kan niet wachten eerlijk gezegd, ik had zo'n ontzettend slecht begin toen ik net level 30 was dat ik op ongeveer 990 elo moest beginnen, ik wil mijn eerste 10 games nu een keer goed doen.

Zit nu ondertussen op 1450 en ga nog steeds omhoog ^^
of je win je eerste 5. Wordt dan gepaired met beginners en dan wordt je nog meer naar beneden getrokken door mensen die liever hun eigen taal spreken etc :p
en dan kom je op 750 elo :'(

Season 2 EN SNEL !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Oh nou lekker dan, ik me helemaal omhoog gewerkt naar 1500 in Solo nog wel. Wordt hij dan gereset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:07:
[...]

of je win je eerste 5. Wordt dan gepaired met beginners en dan wordt je nog meer naar beneden getrokken door mensen die liever hun eigen taal spreken etc :p
en dan kom je op 750 elo :'(

Season 2 EN SNEL !
Waha dat is kut jah, mijn eerste 8 games waren losses, toen had ik het geluk met 1 win, en toen weer een paar losses. Allemaal afkers o.i.d. of mensen die gewoon dom gingen spelen "omdat we toch al hebben veloren" -.-'.

maar 750 is wel erg laag hej,
Ik speel de laatste tijd ranked om het account van een kerel waarmee ik altijd speelde die is gestopt, hij zat op 900 en zit nu op 1100. geloof dat ik er 15 achter mekaar heb gewonnen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Denk je dat er een off-season komt? Hopelijk niet, heb ik niet echt trek in.. Hopelijk knallen ze er dan ook meteen season 2 in. Kan ik meteen wat aan mijn rating werken. Van mij mag het nog wel even duren trouwens. Ben nu op mijn hoogste ELO tot nu toe, en merk dat ik nog wel wat hoger kan.

We weten trouwens dat er nog drie champions aankomen. Die zullen wel de komende 1.5 maand uitgebracht worden. Lijkt mij niet dat ze dan een pauze inbouwen, dan is het namelijk al half augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik ben aan het twijfelen wat te doen als seizoen 2 begint. Speel je direct ranked met het risico gegrouped te worden met mensen van 700+ elo range van seizoen 1, of wacht je even tot dat wat genormaliseerd is?
Anderzijds kan je ook geluk hebben dat je met 1700+ gegrouped wordt en die kunnen je dan snel meetrekken uit de 1200 area..

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
Ik heb een rating van ~1500 en heb wel aardig wat met een vriend geqeued toen hij rond de 1200 zat. Het is heel makkelijk om die games te carry'en. Dus ik zou het er gewoon op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ik denk dat je sowieso moet gaan duo quen. Wat me wel grappig lijkt is de stream van de high ELO players van nu als ze bij van die hele grote noobs terechtkomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
DivineNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:32:
Ik denk dat je sowieso moet gaan duo quen. Wat me wel grappig lijkt is de stream van de high ELO players van nu als ze bij van die hele grote noobs terechtkomen :p
Ga je ze trollen :$. Altijd leuk.

Mij maakt het niet uit.. speel nu ook 800 Elo. Veel loses in het begin. Goed zat voor mijn skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik zoek iemand voor mee te duo queuen :(

had gistere weer zo een discussie met naabs die meteen gingen lanen ipv hun jungler te beschermen... loopt oppossing team helemaal onze jungle in :') you know the result...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:39:

had gistere weer zo een discussie met naabs die meteen gingen lanen ipv hun jungler te beschermen... loopt oppossing team helemaal onze jungle in :') you know the result...
Hoop dat nooit mee te maken, das iig het voordeel van duo que :)

Ik was ook de jungler maar had gewoon een leuk team en binnen 22 minuten had het andere team opgegeven. Hoop vaker van dit soort games te hebben, tot ik wat hoger ben.
Wat wel vreemd is dat ik en die duo que maat allebei 1W hebben en 0L maar hij een rating heeft van 1257 en ik heb nog niets? (Hij heeft al wel premade 5 vs 5 gedaan, 2W - 1L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivineNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:41:
[...]
Wat wel vreemd is dat ik en die duo que maat allebei 1W hebben en 0L maar hij een rating heeft van 1257 en ik heb nog niets? (Hij heeft al wel premade 5 vs 5 gedaan, 2W - 1L)
Putting 1 & 1 together ? :p

Vanaf een aantal ranked games zul je je ELO zien, niet van in het begin direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivineNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:41:
[...]

Hoop dat nooit mee te maken, das iig het voordeel van duo que :)

Ik was ook de jungler maar had gewoon een leuk team en binnen 22 minuten had het andere team opgegeven. Hoop vaker van dit soort games te hebben, tot ik wat hoger ben.
je krijgt pas een rank als je 10 matches hebt gespeeld in die bepaalde queue (anders kan het gewoonweg niet)

Ik sta in arranged 5o5 op 1W 0L
en in 5v5 solo: 19 - 29 ofzo :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:39:

Speel je US? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

US speelstijl ligt me niet.

btw Sona & trundle op 1 lane = epic lulz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:45:
[...]

US speelstijl ligt me niet.
leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

US speelt carefull terwijl men in EU af en toe echt harrast
LLL vs CLG VOD moet je eens kijken op het Youtube channel van Colbycheeze (staat in OP)
daar zieje het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Na Season 1 zal er in de zomer een off season zijn waarin de ladder dus niet zal worden geupdate. In deze periode gaat de champions release en balance tweaking gewoon door zoals in het normale seizoen het geval is. Na de zomer zal Season 2 starten met een schone nieuwe ladder en hopelijk dan eindelijk is de nieuwe map Magma Chamber maar dat is nogsteeds een groot vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empror1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:53:
Na Season 1 zal er in de zomer een off season zijn waarin de ladder dus niet zal worden geupdate. In deze periode gaat de champions release en balance tweaking gewoon door zoals in het normale seizoen het geval is. Na de zomer zal Season 2 starten met een schone nieuwe ladder en hopelijk dan eindelijk is de nieuwe map Magma Chamber maar dat is nogsteeds een groot vraagteken.
source ? (want dit is wel goed nieuws :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Magma chamber is definitief afgeblazen maar ze gaan misschien wel later een andere uitbrengen. Dus ik wil wel eens je source lezen :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik las laatst ook in een interview met het hoofd Game Design bij Riot dat Magma Chamber op een erg laag pitje gezet is. Ze willen voorrang geven aan nieuwe features zoals Observer mode en aanpassingen aan de PVP.net client. Heb geen link bij de hand, maar volgens mij was het pcgamer of gamespot of zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 14-06-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Waarschijnlijk bedoel je dit linkje:

http://www.pcgamer.com/20...ets-in-league-of-legends/

Afgeblazen is ie niet, maar volgens deze interview wachten ze gewoon op nieuwe graphics:

http://www.mmorpg.com/blo...Interview-with-Riot-Games

[ Voor 36% gewijzigd door FikkieHo op 14-06-2011 15:08 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
speedzor schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:30:
Ik ben aan het twijfelen wat te doen als seizoen 2 begint. Speel je direct ranked met het risico gegrouped te worden met mensen van 700+ elo range van seizoen 1, of wacht je even tot dat wat genormaliseerd is?
Anderzijds kan je ook geluk hebben dat je met 1700+ gegrouped wordt en die kunnen je dan snel meetrekken uit de 1200 area..
Ik zou even wachten met het spelen van ranked. Zeker gezien je eerste paar games het belangrijkste zijn (wist ik dat maar eerder, ik won er 1 van mn eerste 10 :') ) zou ik niet het risico willen lopen om door feeders/afk'ers gelijk weer richting de 900 elo te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ze moeten eens opschieten met de functie dat je je US account naar EU kan overzetten

Maar over dat US/EU speelstijl, dat is waarschijnlijk op 3 potjes gebaseerd? Of US verschilt het echt van game tot game of er behoudend of agressief gespeeld wordt. Lijkt mij sterk dat er een significant verschil is tussen EU en US?

[ Voor 58% gewijzigd door ApexAlpha op 14-06-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:21:
Ze moeten eens opschieten met de functie dat je je US account naar EU kan overzetten

Maar over dat US/EU speelstijl, dat is waarschijnlijk op 3 potjes gebaseerd? Of US verschilt het echt van game tot game of er behoudend of agressief gespeeld wordt. Lijkt mij sterk dat er een significant verschil is tussen EU en US?
Op onze ELO zie je denk ik weinig verschil, maar in de top-ELO wel degelijk. De teamcomps waren ook heel anders. US heeft heel lang met tank + support op bot gespeeld terwijl EU vaak met ranged AD carry + support bot speelde. In EU vs US team games won EU dan vaak en dat kwam dan deels doordat de bot lane van EU altijd won. De ranged character kan de tank namelijk ongehinderd harassen zodat die geen last-hits kan halen, underleveled is en geen items kan kopen. En een underfarmed tank doet niet zoveel in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Beetje raar alsof dat 'altijd' bij US zo is. Op een gegeven moment wordt er toch gewoon geëxperimenteerd en zal de beste manier overleven om het zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
ApexAlpha schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:29:
Beetje raar alsof dat 'altijd' bij US zo is. Op een gegeven moment wordt er toch gewoon geëxperimenteerd en zal de beste manier overleven om het zo te zeggen.
Nu ze regelmatig tegen EU teams spelen passen ze zich aan inderdaad, maar in het begin niet. Niet voor niets dat al die US teams in het begin verloren van de EU teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zou je verwachten maar dat is dus niet zo. Je zag bij Starcraft 2 ook verschillen in speelstijl tussen de NA, EU en Aziatische regionen. Omdat verschillende regio's niet tegen elkaar kunnen spelen krijgt elke regio zijn eigen 'meta game'. Dat is in LoL niet anders. :)

Uiteindelijk zal de US zich natuurlijk aanpassen als EU blijft winnen met AD carry + support op bot, maar dat kost tijd. En wie weet 'bedenkt' US wel iets wat weer beter werkt dan EU's stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:54:
[...]

source ? (want dit is wel goed nieuws :) )
Dit is niet echt van een bepaald interview maar gezegd op een stream door ZenonTheStoic toen ze verslag aan het doen waren van een match die uiteindelijk niet doorging (TSM vs My Revenge). Daarin zei hij overigens wel dat dit nieuws van een tijdje geleden was en dat de plannen inmiddels misschien gewijzigd zijn. Volgens mij hebben ze Magma Chamber inmiddels op een nog lager pitje gezet en geven ze toe dat ze te voorbarig zijn geweest met het uitlekken van de informatie over deze nieuwe map.

[ Voor 16% gewijzigd door Empror1 op 14-06-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 lol competities op dreamhack :)

just announced

http://eu.leagueoflegends...eden-take-place-dreamhack
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.