>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Geen zolang je ze niet allebij flink gespeeld hebt tijdens f2p rotation.nukidin247 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:19:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb 6300 ip, en ik twijfel tussen Nocturne en Malzahar, Wie zou ik kopen?
Qua champs opzich, allebij goede champs. Worden beide met grote regelmaat gebanned in ranked.
Hangt natuurlijk ook af of je liever ap of ad speelt, of je voorzichtig speelt en of je liever jungled of mid-lane hebt.
Dat kan iemand anders je niet vertellen. Kiezen wat je zelf leuk vind spelen. In theorie zijn ze ongeveer even sterk.nukidin247 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:19:
[ Voor 13% gewijzigd door Littleburst op 04-05-2011 20:32 ]
De vorige patch was hij de grond in generfed, na de laatste patch is hij sterker dan hij initieel was. Ben benieuwd of hij binnenkort weer generfed wordt
Nog meer mensen die hetzelfde gevoel hierover hebben?
Nocturne zal binnenkort wel een keer een nerf krijgen verwacht iknukidin247 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:19:
Ja ik! Ik had Xin gekocht pre-nerf en pre-buff en was er niet zo goed mee om eerlijk te zijn. Nu lijkt hij beter bij mn speelstijl aan te sluiten omdat hij wat tankier is, en ik haal er vrijwel altijd een positieve score mee, ook in losing games.Ossi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:35:
sinds de laatste patch een paar keer gespeeld met Xin Zhao.
De vorige patch was hij de grond in generfed, na de laatste patch is hij sterker dan hij initieel was. Ben benieuwd of hij binnenkort weer generfed wordt
Nog meer mensen die hetzelfde gevoel hierover hebben?
Vicariously I live while the whole world dies
Geen haast, server status is busy dus ik kom er niet in. Tenzij jullie ook allemaal US accounts hebbenForn schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:03:
[...]
Dat vergeten een hele hoop mensen nog.. kan erg frustrerend zijn als je de enige bent die zit te warden.
Verder ben ik pas rond een uur of 12 om te oefenen voor het toernooi, en zal wat gedronken hebben, dus echt paraat ben ik niet.
Alleen heeft Nocturne het voordeel dat hij ook als jungler ingezet kan worden.Littleburst schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:44:
[...]
Dat kan iemand anders je niet vertellen. Kiezen wat je zelf leuk vind spelen. In theorie zijn ze ongeveer even sterk.
Ik heb met Xin alleen het gevoel dat ik pre-level 6 echt extreem squishy ben, daardoor rambo ik early game nog wel eens teveel.Vicarious schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:55:
[...]
Ja ik! Ik had Xin gekocht pre-nerf en pre-buff en was er niet zo goed mee om eerlijk te zijn. Nu lijkt hij beter bij mn speelstijl aan te sluiten omdat hij wat tankier is, en ik haal er vrijwel altijd een positieve score mee, ook in losing games.
[ Voor 43% gewijzigd door -Mike- op 05-05-2011 00:19 ]
Early game bouw je meestal nog geen defensive items, dus dan is ie nog wel wat kwetsbaar ja. Ik heb wel gemerkt dat het een ENORM verschil maakt als je begint met Dorans shield. Armor, health en early game een redelijke regen. Verder heb je natuurlijk een slow en een knockup op level 2, dus met een laning partner die ook wat burst damage kan uitdelen moet je eigenlijk haast wel een first blood kunnen halen. Aggressief spelen, maar niet towerdiven!-Mike- schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:17:
[...]
Alleen heeft Nocturne het voordeel dat hij ook als jungler ingezet kan worden.
[...]
Ik heb met Xin alleen het gevoel dat ik pre-level 6 echt extreem squishy ben, daardoor rambo ik early game nog wel eens teveel.
Inderdaad. Na die game nog 1/2(?) games gedaan waarin ik met een Kennen en/of Amumu speelde en dat werkte dan wel weer super. We merken heel erg dat we early-game niet de burst hebben om damage te doen, waardoor we door een team met veel gankers early-game leken te verliezen, maar vanaf het 2e teamfight bleken we toch steeds sterker te zijn. Het team van ons is goed met wards en goed qua communicatie samen waardoor we endgame gewoon vaak de betere partij zijn. Ook weer een potje met Taric gespeelt en 0-0-14 geeindigtCvan schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:11:
Nou in ieder geval erachter gekomen dat janna + galio niet zo fijn is. We ulten telkens op hetzelfde moment, waardoor we eigenlijk telkens 2 verspilde ults hadden
EDIT: Vykro is met Rumble ook vaak wel easily de carry van het team, heeft in de laatste paar games met ons wel goede scores behaald iig.
[ Voor 8% gewijzigd door Kaasdipje op 05-05-2011 09:21 ]
Ergens ook wel logisch dat ze de EU en US clients zo snel als mogelijk gelijk willen trekken. Wat is eigenlijk tegenwoordig het grote verschil nog tussen die twee? Zijn dingen nog steeds altijd een week eerder beschikbaar op US dan op EU?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dit.NibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:19:
EU loopt momenteel nog maar 1 a 2 dagen achter, verschilt soms een beetje, maar verder is het wel grotendeels rechtgetrokken. Directe controle tussen EU en US kan ik zo niet vertellen, je zou op de website kunnen controleren op welke van de 2 je kan inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Is goed mogelijk dat als er een update was dat deze vannacht is ingevoerd.
Want in dat geval zit ik echt op EU en is de EU dus ook overgegaan op de nieuwe patcher en launcher
[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 05-05-2011 10:43 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
ja, je hebt een aparte EU en US summoner, dus aan je level kun je het ook zien als die verschilt op beide.Cloud schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:41:
Helaas ben ik in het verleden geswitched van US naar EU dus ik heb een account op beiden. Maar ik neem aan dat als je de EU client hebt, je ook een EU summoner hebt? Dus als ik met de US client in zou loggen, ik nog een lvl 6 summoner zou hebben?
Want in dat geval zit ik echt op EU en is de EU dus ook overgegaan op de nieuwe patcher en launcher
(Dit was trouwens gisteravond, voor de EU client)
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Mjah Vykro roeleert met RumbleNibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:20:
[...]
Inderdaad. Na die game nog 1/2(?) games gedaan waarin ik met een Kennen en/of Amumu speelde en dat werkte dan wel weer super. We merken heel erg dat we early-game niet de burst hebben om damage te doen, waardoor we door een team met veel gankers early-game leken te verliezen, maar vanaf het 2e teamfight bleken we toch steeds sterker te zijn. Het team van ons is goed met wards en goed qua communicatie samen waardoor we endgame gewoon vaak de betere partij zijn. Ook weer een potje met Taric gespeelt en 0-0-14 geeindigt
EDIT: Vykro is met Rumble ook vaak wel easily de carry van het team, heeft in de laatste paar games met ons wel goede scores behaald iig.
Verder heb ik wel gemerkt dat AoE wel heel erg sterk is in teamfights. Ults als die van Amumu, Galio, Kennen en Rumble doen zoveel damage aan zoveel kereltjes en disablen dan vaak ook nog eens, dan kun je zo'n teamfight haast niet verliezen. Tel daarbij op dat wij ook meestal allemaal vrij tanky zijn, en we zijn zowat niet kapot te krijgen.
Ik heb de launcher vanmorgen opgestart en werd direct gepatched. Zal dus wel vannacht ergens live gegaan zijn of zoAirdack schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:44:
Het is heel vaag, wat vrienden van me die het spel wilden uitproberen hadden de client van de LoL website getrokken en hadden een nieuwe patcher, maar ik heb nog steeds de oude. Kennelijk is de download op de website al wél de nieuwe, maar heeft de oude patcher zich nog niet geupdate.
(Dit was trouwens gisteravond, voor de EU client)
DitVicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:44:
[...]
Verder heb ik wel gemerkt dat AoE wel heel erg sterk is in teamfights. Ults als die van Amumu, Galio, Kennen en Rumble doen zoveel damage aan zoveel kereltjes en disablen dan vaak ook nog eens, dan kun je zo'n teamfight haast niet verliezen. Tel daarbij op dat wij ook meestal allemaal vrij tanky zijn, en we zijn zowat niet kapot te krijgen.

Wsa gisteren zeker een leuk potje en een interessante teamsetup
Surfin' paradise!
Hoe wil je daar uit rennen? hij taunt je toch?DivineNL schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:12:
Wat me vaak wel opvalt met galio is dat niemand/bijna niemand uit zijn utimate rent terwijl die toch redelijk wat damage doet. Of heb ik gewoon al een paar keer een soort van geluk gehad?
Ahhhhmaikelbeerkens schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:14:
[...]
Hoe wil je daar uit rennen? hij taunt je toch?
Stom van me XD. Denk dat ik dan niet zo goed gelezen heb. Excuses, maar bedankt voor de uitleg XD
Nu kan ik hem nog wat effectiever gebruiken lol. Nu voel ik me wel stom XD
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Dat dacht ik inderdaad.Airdack schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:21:
Jij dacht dat zijn ult een soort zwakke versie van Nunu zijn ult was?Zijn ult is nou juist wat hem het predicaat 'tank' geeft, het feit dat hij het andere team verplicht bezighoudt en je carry rustig zijn ding kan doen!
Nu kan ik hem wel naar behoren gebruiken, maar de ult vind ik niet zwak. Ik heb geloof ik 1 AP item. (dan kan ik ook makkelijker creep waves uitschakelen)NibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:24:
Lol, dan heb je Galio inderdaad nog niet naar zijn potentie gebruikt. Helemaal aangezien de ult qua damage zo zwak is, zul je dan de utility hiervan niet volledig benut hebben. De damage zal alleen groot zijn als je voor een volledige AP build gaat en dat is natuurlijk niet de beste manier om hem te builden.
En de damage van zijn ult die ik tot nu toe heb gezien vind ik zeker niet slecht, net als zijn Q skill.
Ben ik blij dat ik hier iets doms heb gezegd, heb ik gelijk wat uit geleerd
Njah, Galio is mijn Main en ik ben me zeker bewust van zijn damage. Het is veel meer een ult voor de utility en mist gewoon heel erg de punch die bijvoorbeeld een Nunu Ult heeft. De ult gaat gewoon om de taunt en het feit dat het AOE is. Tuurlijk doet het damage, maar het is zeker richting endgame niet sterk genoeg om mensen zwaar damage te doen. Zelfde met de Q. Het doet inderdaad damage maar ook daar is de slow ervan misschien nog wel belangrijker.[...]
Nu kan ik hem wel naar behoren gebruiken, maar de ult vind ik niet zwak. Ik heb geloof ik 1 AP item. (dan kan ik ook makkelijker creep waves uitschakelen)
En de damage van zijn ult die ik tot nu toe heb gezien vind ik zeker niet slecht, net als zijn Q skill.
Ben ik blij dat ik hier iets doms heb gezegd, heb ik gelijk wat uit geleerd
- Vykro (AP carry) - Rumble / Annie
- Vraatje (AD carry) - Miss Fortune / Ashe
- Tympanic (tanky support) - Galio / Taric
En dan moeten hobbyneuker, rhodro en/of ik het afmaken, afhankelijk van met welke 5 we de eerste match gaan spelen. Liefst nog een tank en een jungler erbij in ieder geval, en zoveel mogelijk AoE. Amumu + Kennen zou denk ik een ideale aanvulling zijn.
edit: en dan nog te bedenken dat Vraatje ook heel goed is met Anivia... hmmm...
[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 05-05-2011 12:12 ]
Verwijderd
GIMME BUILD !! (a)NibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:51:
[...]
Njah, Galio is mijn Main en ik ben me zeker bewust van zijn damage. Het is veel meer een ult voor de utility en mist gewoon heel erg de punch die bijvoorbeeld een Nunu Ult heeft. De ult gaat gewoon om de taunt en het feit dat het AOE is. Tuurlijk doet het damage, maar het is zeker richting endgame niet sterk genoeg om mensen zwaar damage te doen. Zelfde met de Q. Het doet inderdaad damage maar ook daar is de slow ervan misschien nog wel belangrijker.
Speel soms Janna support maar gistere rade maatje me aan om Galio te tryen.
- Rush chalice, is nodig voor mana en geeft AP dmv je passive
- Merc treads voor cc reduction en nog meer MR
- Aegis of the legion om tankier te worden en je team te helpen
- Situational afhankelijk van game, maar vooral tank-items, mogelijk gecombineerd met AP. Denk aan Zhonya's hourglass, Abyssal Scepter etc.
Zo heb ik ook altijd Galio gespeeld toen ik die nog veel speelde. (Deed eerst altijd Zonya rushen maar miste dan toch HP dus zodoende eerst een Aegis)Vicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:20:
Build voor Galio? Toevallig net nog met hem gespeeld en ik deed het zo:
- Situational afhankelijk van game, maar vooral tank-items, mogelijk gecombineerd met AP. Denk aan Zhonya's hourglass, Abyssal Scepter etc.
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Mja, ideale was gister: Rumble, Ashe, Galio, Amumu jungle, Kennen. Dan is alleen ashe squishy, heb je 3 AOE stuns + dmg. Goede initiate + ad carry ashe en een goede AP carry met Rumble.Vicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:56:
Ik denk trouwens dat we wel een aardige team setup kunnen maken al zo met team 1. Hieronder mijn voorstel met de voorkeurspick en de pick als er eentje gebanned of gepicked wordt door het andere team:
En dan moeten hobbyneuker, rhodro en/of ik het afmaken, afhankelijk van met welke 5 we de eerste match gaan spelen. Liefst nog een tank en een jungler erbij in ieder geval, en zoveel mogelijk AoE. Amumu + Kennen zou denk ik een ideale aanvulling zijn.
enige nadeel is dat Amumu + ashe wel eens gepicked/gebanned kunnen worden. Rest zijn toch vrij zekere picks.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 12:32 ]
Verwijderd
chalice. Is dat niet dat item met een mana manipulator & een kindlegem ? (MANA/S & CDR ? ) (haal deze ook op janna ..Vicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:20:
Build voor Galio? Toevallig net nog met hem gespeeld en ik deed het zo:
Kan niks opzoeken wegens firewall
Heeft iemand ervaring met Renekton (grr, ik typ telkens Rekenton

Je bouwt hem uit meki pendant. Geeft mana regen en extra mana regen afhankelijk van hoeveel mana je mist. Bovendien nog wat magic resist (20 of 30 ofzo)Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:35:
[...]
chalice. Is dat niet dat item met een mana manipulator & een kindlegem ? (MANA/S & CDR ? ) (haal deze ook op janna ..
Kan niks opzoeken wegens firewall
Verwijderd
vanavond eens proberen.. thanks !Vicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:40:
[...]
Je bouwt hem uit meki pendant. Geeft mana regen en extra mana regen afhankelijk van hoeveel mana je mist. Bovendien nog wat magic resist (20 of 30 ofzo)
Verwijderd
Ik ben kinda dumb in die nummers ( van masteries )NibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:46:
@miZ Vicarious heeft het grotendeels al aangegeven, start met meki pendant + 2 mana pots. Ga solo top en skill order: Q > E> W. Dan zoveel mogelijk Q doen en R wanneer het ready is. Zo kun je vanaf rank 2/3 in Q de achterste rij minions al killen met je Q-W, daarna dus Chalice of Harmony zodat je genoeg mana hebt, Merc treads. Ikzelf heb 9-21-0 Masteries, zorg dat je in defence niet voor Dodge gaat omdat het je ulti niet tegoed doet. Daarna situational, maar inderdaad is Aegis altijd goed en dan een Negatron cloak ergens in uitbouwen. Meestal is het nu wel slim om een giants belt te builden om iets tankier te zijn voor je ult.
allesinds bedankt !
Verwijderd
ben thuis om 16.00 dus graag. Ik zit zoeizo in het channel.NibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:52:
Ik ben om 14:30 vrij van werk en zal dan ff een screenie plaatsen, ook zal ik vanaf dan gaan spelen dus je bent ook welkom om een game met me te spelen dat ik het uitleg =)
hoe zit het met galio & ward supply ?
Is het beter om Shen een beetje AP te bouwen als tank? RoA of zo?
Tanken met Rammus lukt dan wel weer iets beter.
Damage tanken gaat eigenlijk alleen als jouw team niet feed, of de enemies hebben geen solid ad dps. Dus het kan ook gewoon zijn dat de tegenstanders dik gefeed waren, en allemaal armor pen en madreds hadden. Bovendien moet je als tank goed kunnen farmen om snel je items te kopen. Ook moet je armor en resistance combineren met veel health anders ga je alsnog kapot. Je kunt op shen bijv een rylays bouwen, of een abyssal scepter, die helpt je team ook nog eens. Rod of ages is imo te duur en geeft verder geen resistance of armor ofzo, de mana heb je ook niets aan. Zelf bouw ik meestal merc threads, eagis of legion, daarna kies ik items uit op de tegenstanders bijv sunfire cape, force of nature, bansiees veil. Thornmail als ze echt 2 of 3 rightclick to win hebben.anu schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:02:
Pff, gister eens proberen te tanken met Shen, maar dat lukt me voor geen meter, kan gewoon niet in leven blijvenLigt het aan mij of stelt zijn shield end-game niets voor als je probeerd hem tank te bouwen? 250 damage absorb is zo weg in een teamfight als je er een paar taunt.
Is het beter om Shen een beetje AP te bouwen als tank? RoA of zo?
Tanken met Rammus lukt dan wel weer iets beter.
Leuk, maar bedenk wel dat je flexibel moet blijven he. Als de tegenstanders allemaal counters voor ons pakken gaan we er alsnog keihard aan. We moeten wel een beetje strategisch blijven kiezen!Vicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:56:
Ik denk trouwens dat we wel een aardige team setup kunnen maken al zo met team 1. Hieronder mijn voorstel met de voorkeurspick en de pick als er eentje gebanned of gepicked wordt door het andere team:
Je bent daarnaast ook geen beafy tank als alistar maar je hebt wel een uber 2(.5?) sec taunt die ook nog eens een escape is (dash away van gevecht). Je vorpal doet aardig dmg en geeft wat lifesteal voor je team. Je shield alleen poppen op het moment dat je een nuke verwacht (direct na dash of vlak voor een ult waarvan je vermoed dat hij op jou gaat).
Tot level 10 oid kan ik niemand echt redden en zelf blijven leven inderdaad, af en toe met een ult maar vaak is het gevolg dat ik hem red ten koste van mezelf (in 2v1 situaties). Dat is niet erg, je carries hebben als het goed is meer kills en leveren meer op dan jij, dus kan jij beter doodgaan. als je carry goed is heeft hij minsten een kill terwijl ze jou proberen te slopen. Late-game kan ik prima een seconde of 5 overleven als ik een groep van 3-4 in dash. In die tijd moet je team makkelijk 1 a 2 man kunnen neerleggen of iig kunnen wegjagen. Vaak overleef ik met vrienden dan wel het gevecht, en ik ben pas lvl 10
Overigens pak ik shen niet meer in pickups, dan ben je gewoon doomed
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ik speel on en off ook league of legends, vaak met een aantal mensen die allemaal bij een clan zijn aangesloten. Ik speel gewoon mee omdat het kan, zij zijn een beetje zo van.. als iets mis gaat gaan ze allemaal op elkaar ragen en ik heb zoiets van: Nouja, dan maar verloren, kijken hoe dat de volgende keer beter kan.
Over het algemeen speel ik support en eigenlijk wil ik een wat meer "fulfilling" role hebben in de teamfights dan alleen maar achterhangen, shielden, healen en een stun erin gooien. Ik zat daarom te denken aan een tank. Je bent nog steeds niet degene die alle kills binnenhaalt (wat toch niet mijn sterkste punt is), maar wel degene waar iedereen op gaat hakken (of wat in ieder geval de bedoeling is).
Ik vroeg mij af of jullie een suggestie hadden wat voor mij een geschikte tank zou zijn, waarmee ik mijn meerwaarde wat kan verhogen.
Edit: Ik heb op het moment in ieder geval Mundo gekocht en ik zat te denken om ook Taric te kopen, gezien hij tank-support is.
[ Voor 6% gewijzigd door Vampiria op 05-05-2011 13:35 ]
~Vampiria
Rammus is wat dat aan gaat toch een stuk makkelijker, kan volgens mij meer hebben en is leuk om mee te spelen
Met de meeste vrouwelijke characters kan ik redelijk tot goed spelen.. Favorieten zijn Morgana, Sona en Sivir.
~Vampiria
Ik heb zelf redelijk veel ervaring met renekton, het mooie aan renekton is dat hij in de laning phase een high reward low risk ding heeft. Je rusht er in met je slash en zorgt dat je minstens 1 minion raakt, stunt de ememy, cast je Q (deze level je eerst vanwege de hoge damage) en je dasht er weer uit. Zo kun je eigenlijk zonder al te veel risico super goed herassen.Cloud schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:37:
Ik wil toch eens de stap maken (terug) naar tanks en een offtank/tanky DPS lijkt me daarvoor een leuk begin. Ik zat zelf te denken aan Renekton. Ik zie hem niet vaak voorbijkomen, maar als ik hem zie doet hij het altijd goed.
Heeft iemand ervaring met Renekton (grr, ik typ telkens Rekenton)? Heb al wat builds nagelezen en het lijkt me op zich leuk om te spelen. Zeker omdat hij weer een ander 'energy' managementsysteem heeft, met z'n Fury.
Voor de rest begin ik vaak met een cloth armor en 5 health pots, eerder was dit niet echt nodig en kon je gewoon dorans blade beginnen of boots. Maar zijn q healt nu niet meer zo veel.
Mijn start build is =
Beginnen met cloth armor, 5 pots, en bij mijn eerste back boots halen. en als het kan een brutalizer (cdr, armor pen en damage, alles wat renekton nodig heeft) als het kan koop je er ook nog een null magic dinges bij (jeweetwel die +20 magic resist).
Mijn final build is =
Merc threads (ik weet het geen cdr boots, maar dit vind ik in 9 van de 10 potjes een slechte keuze voor renekton)
youmuu's ghostblade.
Spirit vissage (is niet altijd nogig, maar kan handig zijn met de magic resist en cdr, healing buff is nauwelijks te merken omdat ze laatst de healing behoorlijk generfed hebben)
Sunfire cape (ontzettend goede combo met je ulti, zo doe je enorm veel aoe damage in een teamfight en ben je gewoon niet te ignoren of zijn gaan met zn 5en dood)
randiums omen.
Force of nature (bij een magic heavy team haal je deze eerder en het is ook erg goed voor je chase capacity)
Ghostblade finish ik wel als laatste.
Zo build je gewoon full tank met een beetje damage maar doe je nog steeds ontzettend veel damage met je stuns / cult of the meek.
Qua runes ga ik
Reds = armor pen
yellows = armor
Blues = magic resist
quints = armor pen of health
summoners zijn ghost en exhaust
Voor masteries ga ik 1/21/9 (improved exhaust natuurlijk en die 9 door tot de extra xp)
Met renekton moet je eigenlijk de solo top lane hebben, er zijn maar weinig champions die daar een goede counter voor klaar hebben, als jij level 6 bent en zij level 4 kun je ze 2 v 1 makkelijk aan met je ult. en 1 v 1 kun je ook makelijk winnen omdat je je stun hebt. Stel je speelt tegen iemand met een silence dan activeer je je stun gewoon voordat je er in gaat zodat hij die niet meer kan silencen.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Zijn natuurlijk geen vaste regels over, maar als ik solo-top ben hou ik de river standaard geward. Als je meki pendant haalt in begin + 2 mana pots, kun je zonder problemen in lane blijven tot +/- 950 gold. Dan heb je Chalice of Harmony (500 omdat je meki al hebt) + Standaard boots (350) + 1 ward (75). Desnoods ga je iets later voor weer een mana pot maar alleen als je echt veel moet spammen. Ikzelf hou standaard mijn onderkant geward, maar ook daarna blijf ik warden als ik het kan halen. Als ik 75 gold heb en ik sta bij de shop haal ik het standaard, better safe than sorry.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:54:
[...]
ben thuis om 16.00 dus graag. Ik zit zoeizo in het channel.
hoe zit het met galio & ward supply ?
EDIT: Overigens, totdat je die 950 gold hebt zul je waarschijnlijk nog niet terug naar base hoeven zolang je de volgende dingen onthoudt:
- 1v2: Defensive spelen, laat de turret in het begin maar meehelpen met het slopen van minions maar pak wat je kan. Zodra je Q iets geleveled is zul je genoeg CS gaan krijgen om in de top3 te komen.
- 1v1: Nu mag je pushen, dit zal meestal om een jungler gaan zodat hen ook een solo-top hebben. Er is vrijwel niemand die jou uit de lane kan pushen als je het goed speelt. Wees veilig maar pak je kansen om CS te krijgen. Poke je tegenstander maar af en toe om te zien hoe goed ze zijn. Als ze langzaam maar zeker lower worden wacht je tot je Level 6 bent. Liefst onder 30%/40% health = Flash - Ult - Q - E = dood. Tijdens je Ult kun je Q als aimen in de richting waar hij na toe zal gaan rennen.
[ Voor 34% gewijzigd door Kaasdipje op 05-05-2011 14:03 ]
Wow dank je, klinkt in elk geval goed. Ik zie nu dat Renekton free to play is deze week. Kan ik hem dit weekend eens uitproberen m.b.v. jouw informatie
Hoe beginnen jullie meestal met een nieuwe champion? Ik zelf start altijd een custom game tegen bots om lekker mee te knoeien, of storten jullie jezelf meteen in een Normal game?
Er is een nieuwe optie: coop vs ai. De AI is als je hem op intermediate zet best ok, dan heb je iig een wat serieuzere test zonder gelijk de game voor 4 anderen te verkloten.Cloud schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Wow dank je, klinkt in elk geval goed. Ik zie nu dat Renekton free to play is deze week. Kan ik hem dit weekend eens uitproberen m.b.v. jouw informatieHelaas heb ik nog niet alle runeslots open en ook niet genoeg IP om een runepage vol te gooien, maar dat maakt niet super veel uit lijkt mij.
Hoe beginnen jullie meestal met een nieuwe champion? Ik zelf start altijd een custom game tegen bots om lekker mee te knoeien, of storten jullie jezelf meteen in een Normal game?
Verwijderd
flash en tp als summoners ?NibborSneffets schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:48:
[...]
Zijn natuurlijk geen vaste regels over, maar als ik solo-top ben hou ik de river standaard geward. Als je meki pendant haalt in begin + 2 mana pots, kun je zonder problemen in lane blijven tot +/- 950 gold. Dan heb je Chalice of Harmony (500 omdat je meki al hebt) + Standaard boots (350) + 1 ward (75). Desnoods ga je iets later voor weer een mana pot maar alleen als je echt veel moet spammen. Ikzelf hou standaard mijn onderkant geward, maar ook daarna blijf ik warden als ik het kan halen. Als ik 75 gold heb en ik sta bij de shop haal ik het standaard, better safe than sorry.
EDIT: Overigens, totdat je die 950 gold hebt zul je waarschijnlijk nog niet terug naar base hoeven zolang je de volgende dingen onthoudt:
- 1v2: Defensive spelen, laat de turret in het begin maar meehelpen met het slopen van minions maar pak wat je kan. Zodra je Q iets geleveled is zul je genoeg CS gaan krijgen om in de top3 te komen.
- 1v1: Nu mag je pushen, dit zal meestal om een jungler gaan zodat hen ook een solo-top hebben. Er is vrijwel niemand die jou uit de lane kan pushen als je het goed speelt. Wees veilig maar pak je kansen om CS te krijgen. Poke je tegenstander maar af en toe om te zien hoe goed ze zijn. Als ze langzaam maar zeker lower worden wacht je tot je Level 6 bent. Liefst onder 30%/40% health = Flash - Ult - Q - E = dood. Tijdens je Ult kun je Q als aimen in de richting waar hij na toe zal gaan rennen.
Ik speel gewoon een normal match, omdat ik toch al aardig wat LoL uurtjes erop heb zitten weet ik van mezelf dat ik bijna altijd wel mee kan op "Normal match" niveau. Ranked = no goCloud schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Wow dank je, klinkt in elk geval goed. Ik zie nu dat Renekton free to play is deze week. Kan ik hem dit weekend eens uitproberen m.b.v. jouw informatieHelaas heb ik nog niet alle runeslots open en ook niet genoeg IP om een runepage vol te gooien, maar dat maakt niet super veel uit lijkt mij.
Ik bekijk zn skills even en dan denk ik na over hoe je ze moet gebruiken, daarna stort ik eigenlijk meteen in een normal, gewoon omdat bots geen goed vergelijk zijn. Bot spelen echt zooo ontzettend slecht en het zelfde altijd dat dit gewoon niet te testen. Ook de coop v AI zijn erg voorspelbaar.Cloud schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Start ik wel even een 1 v 1 custom tegen 1 bot om te kijken hoe de damage output is en om niet in de war te raken qua skills met de knoppen in normal
Meestal lees ik even de skills door en zoek ik een guide op met een hoge score om te kijken op welke skills / items ik ongeveer moet gaan focussen.Cloud schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Ik speel iig nooit tegen bots, die zijn te makkelijk

[ Voor 6% gewijzigd door SaphuA op 05-05-2011 16:05 ]
Verwijderd
5v5 met got'ters en aanhang.
Ik malphite top, BatsAap TF en Rhordo Nocturne.
Na lvl 6 pure gank. ik Ulti, rhodro ulti, niemand ziet TF aankomen met ulti. Bam dood. En dat elke keer weer opnieuw, tof tof.
weet het niet zeker maar als dat zo is dan kan je voor weinig veel stats krijgen als je bij elkaar bent.
kan nu niet testen dus...als iemand zich geroepen voelt?
Voor zover ik weet kunnen aura's maximaal 2 keer worden gestapeld. Max 1 aura-item per persoon, en alleen de 2 dragers van het item krijgen 2 keer het aura, de rest slechts 1 keer. Zeker weten doe ik het niet, heb het nooit getestCpt.Chaos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:19:
even iets anders, auras stacken toch? dus als je team 5 aegis heeft dan krijg je toch 5x bonus?
weet het niet zeker maar als dat zo is dan kan je voor weinig veel stats krijgen als je bij elkaar bent.
kan nu niet testen dus...als iemand zich geroepen voelt?
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
Dit kan ik bevestigenydegart schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:33:
[...]
Voor zover ik weet kunnen aura's maximaal 2 keer worden gestapeld. Max 1 aura-item per persoon, en alleen de 2 dragers van het item krijgen 2 keer het aura, de rest slechts 1 keer. Zeker weten doe ik het niet, heb het nooit getest
Het was verschrikkelijk, mijn arme tristanaVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:14:
Epic epic epic game!
Na lvl 6 pure gank. ik Ulti, rhodro ulti, niemand ziet TF aankomen met ulti. Bam dood. En dat elke keer weer opnieuw, tof tof.
Volgende keer dat je een tf, nocturne en malph combo doet zorg je maar dat ik in je team zit
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:14:
Epic epic epic game!
Zoooooo GIERIGIntruder schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:24:
Jah volgens mij had jeffro een beetje een hekel aan ons (A), elke 100 seconden ofzo kreeg hij een tripple ult naar zn kop geslingerd.
M'n 3 deaths waren puur die 3 ultcombos >.<"
Maar sowieso verloren door iemand die 20 minuten afk stond en jullie team had 4 man met een top rating
Wij maar 1 -.-"
JaDr.R schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:54:
[...]
Het was verschrikkelijk, mijn arme tristana
Volgende keer dat je een tf, nocturne en malph combo doet zorg je maar dat ik in je team zit
Hier nog 2 van de acties in beeld...
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Greedykills FTW
Nee, maar uhm, ik moet ook nog ff die greedy zijn afleren
Verwijderd
Zonder escape summoners ben je redelijk gauw de sjaak, zeker als solo lane. Imo is het de taak van de support/roamer om cv te nemen, en als je toch voor chalice als eerste item gaat, heb je zeker geen extra mana nodig met clarity. Flash/ghost is nog steeds een van de beste combo's naar mijn mening, met tp, ignite, exhaust als goede vervangers voor ghost. Heal, Revive, Cleanse zijn allemaal aardig situationeel, en Rally/Fortify zijn bijna nooit goed. Alleen als je champion zelf ook escapes heeft als skills kan je het veroorloven om geen escape summoners te pakken. (Ashe zal bijvoorbeeld altijd flash/ghost moeten gaan, een ezreal of nidalee zal best zonder een ghost of flash kunnen)Vicarious schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:53:
Ik zou flash en clarity nemen als solo top. Eventueel clarity en clairvoyance.
Over Renekton: Het is best een goede dps, maar hij moet wel kunnen farmen. Een duo lane is redelijk slecht, je krijgt maar weinig exp en weinig gold. Zodra je boots + brutalizer (beste item voor renekton) hebt, kan je ineens veel aggressiever spelen. Daarna voor tanky items gaan, zodat je uiteindelijk met merc threads/ionian boots + Youmuu's + 4 tanky items eindigt. Tegen AP team Force of Nature/Banshee's bouwen (Spirit Visage is niet zo heel goed meer met renekton), en tegen AD team Sunfire/Randuin's.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
HOI.
Verwijderd
Als je tegenstanders merc threads als item hebben (de boots waardoor je korter gestund word enzo), moet je heel goed je combo's timen, de stun duurt dan namelijk korter dan de tijd die je W skill nodig heeft om te landen. Je Q farmen is de eerste prioriteit, doordat je 1 AP krijgt per kill die je ermee maakt. Verder is Rabadon's Deathcap een van de beste items op veigar. Verder kan je goed meerdere tegenstanders stunnen met je E, en is E+WQR een van de meest dodelijke combo's uit het spel.Bananenspin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:25:
Hmm waarom heb ik deze game niet eerder een kans gegeven zeg! Speel het nu 3 dagen maar had altijd maar het idee dat het een slechte ripoff was van dota omdat het gratis was, but boy what was i wrong! Speel sinds vandaag met Veigar wat een leuke DPS mage is al maak ik nog niet zo heel veel kills (pis vaak naast de pot en krijg assists) maar krijg hem beter door. Iemand echter nog wat tips voor Veigar?
Als je het GoT chat channel joint, zullen er ook best mensen zijn die je vragen willen beantwoorden ingame.
Verwijderd
Deathfire Grasp kopen.Bananenspin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:25:
Hmm waarom heb ik deze game niet eerder een kans gegeven zeg! Speel het nu 3 dagen maar had altijd maar het idee dat het een slechte ripoff was van dota omdat het gratis was, but boy what was i wrong! Speel sinds vandaag met Veigar wat een leuke DPS mage is al maak ik nog niet zo heel veel kills (pis vaak naast de pot en krijg assists) maar krijg hem beter door. Iemand echter nog wat tips voor Veigar?
Stun -> meteen W skil erachteraan, daarna Deathfire active caste zodat die als eerste is. gevolgd met Q en/of Ulti.
Elke squishy is instant dood, en Ap casters kan je afmaken met Q inplaats van Ulti.
En verder natuurlijk zoveel mogelijk lasthitte met je Q, aangezien je daar extra AP van krijgt.
Summoner spells kan je het beste flash en/of ghost pakken aangezien je mega squishy bent en behalve je stun weinig escapes hebt.
Was best leuk tochHier nog 2 van de acties in beeld...
[video]
Understatement of the year

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Het is officieel: Ashe & Alistar is de beste combo die ik tot nu toe heb tegengekomen
Lvl 1, eerste gevecht: alistar opent, ik volg met een crit (100% crit chance voor eerste attack), direct volley en nog een autoattack. Zo goed als iedere champion is dood.
Deze techniek herhalen we gewoon elke keer en na 5 minuten staan we al gegarandeerd met 2 kills voor!
Echt ongelooflijk hoe effectief dit is. Laatste game hadden we het ook, maar kregen we een tristana & malphite voor ons, zowat dezelfde setup dus. We deden het gewoonlijke, maar tristana beschoot mij ipv weg te rennen zoals ze normaal doen, was even close dus. Snel herpakt en de volgende minuut waren ze beide dood
Daarna kwam een teammate van hun in de plaats (galio iirc) maar die kon het ook niet aan dus hij werd nog wat later opnieuw vervangen door een 4de teammate, die uiteraard ook niets kon uitrichten
Enige probleem dat ik heb is dat ik te overmoedig wordt op het einde waardoor ik na een streak van 8 plots 3 deaths oppik. Gefocust blijven dus..
Overigens: Ik raad echt aan om nooit met -300 gold de fontein te verlaten. 3 Health pots en 3 mana pots kunnen me minutenlang in steeds doorgaande teamfights houden. En van zodra je een klein beetje fed bent (zoals ik bv elke game de laatste dagen), dan hoef je helemaal geen defensive items te hebben. Gewoon zorgen dat je gefocust bent op iedere beweging van de tegenstander en je kan bijna niet dood gaan.
Verwijderd
options => controller settings (dacht ik)$anu schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:49:
Hmm, ik ben waarschijnlijk gewoon ontzettend scheel, maar je moet toch ergens je keybindings kunnen aanpassen ingame? Maar ik kan het nergens vinden
En wat is galio moeilijk in het begin om te lere damn:p
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 08:34 ]
Ik vond Sona ook wel leuk, maar die zou ik in het vervolg alleen nemen als ik met mensen samen zou spelen omdat zij puur support is en in een random battle te afhankelijk is van hoe je team mates spelen.
Tot nu toe vermaak ik me prima. En dank aan de geposte links. Ze hebben goed geholpen
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Mjah het is even wennen met die skillshots. JE moet echt voorspellen waar de tegenstander heenloopt in de laning phase. In teamfights maakt het niet zoveel uit. Pleur die slow ergens in het midden neer en je raakt er altijd wel een paar. En op R drukken kan iedereenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:10:
[...]
options => controller settings (dacht ik)$
Ashe is een hele goede champion om mee te leren spelen. Is maar 450 IP, maar als je daar goed mee wordt leer je veel over je positionering, en dat heb je ook weer nodig als je bijv. Teemo of Caitlynn wil spelen.ye-roon schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:35:
Ik ben gisteren begonnen met spelen en ik moet zeggen dat ik nog geen minder leuke champ ben tegen gekomen. De optie om te wennen aan de game met co-op vs ai games en zo alle free heroes te testen vind ik erg tof. Ik ben level 6 en heb bijna alle free heroes geprobeerd. Leukste tot nu toe vind ik Katarina. Gangplank was ook wel leuk. En malphite was gewoon OPIk moet alleen Kassadin, Renekton en Galio nog testen. Een beslissing om een hero te kopen stel ik uit tot volgende week zo kan ik wat meer gratis testen en een betere beslissing maken. Maar van wat ik gelezen en gezien heb spreken mij 5 heroes het meest aan: Ashe, Tristana, Nidalee, Teemo en Caitlyn. En Kennen omdat die er tof uit ziet
Ik vond Sona ook wel leuk, maar die zou ik in het vervolg alleen nemen als ik met mensen samen zou spelen omdat zij puur support is en in een random battle te afhankelijk is van hoe je team mates spelen.
Tot nu toe vermaak ik me prima. En dank aan de geposte links. Ze hebben goed geholpen
Aan de andere kant, gister Lux gekocht waar ik al een tijdje een 'oogje' op had, één woord: geweldig! Dat is nu een champion waar ik me erg goed mee kan redden, zelfs de eerste game al. Ze is squishy als een pasgeboren baby, maar je kunt wel verschrikkelijk goed harassen en vanaf lvl 6 wordt ze ronduit gevaarlijk. Daar ga ik zeker vaker mee spelen
Ik vond hem juist niet moeilijk om te leren (ondanks dat ik voor gisteren zijn ult niet goed gebruikteVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:10:
[...]
options => controller settings (dacht ik)$
Moet wel zeggen, nu ik dat van die taunt weet gebruik ik hem veel beter, dat heb ik gister al geprobeerd.
Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een nieuwe champ.... Galio
En heb gister nog eens gekeken, ik vind zijn ult toch wel wat damage hebben hoor. Vooral in het begin, ging zo tower diven @ lvl 6-7 en deed mijn ult + Q skill (weet niet meer @ welke champ het was maar hij zat nog maar op ong. 40%) Maar hij was wel dood in plaats van dat die weg kwam dus vond het wel grappig.
Verwijderd
hij is ook great om channeling ults te stoppenDivineNL schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:53:
[...]
Ik vond hem juist niet moeilijk om te leren (ondanks dat ik voor gisteren zijn ult niet goed gebruikte)
Moet wel zeggen, nu ik dat van die taunt weet gebruik ik hem veel beter, dat heb ik gister al geprobeerd.
Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een nieuwe champ.... Galio
En heb gister nog eens gekeken, ik vind zijn ult toch wel wat damage hebben hoor. Vooral in het begin, ging zo tower diven @ lvl 6-7 en deed mijn ult + Q skill (weet niet meer @ welke champ het was maar hij zat nog maar op ong. 40%) Maar hij was wel dood in plaats van dat die weg kwam dus vond het wel grappig.
Je kunt met Renekton erg goed harassen door E naar hem toe te doen, dan W en Q, en weer E eruit.Cloud schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:51:
Ik ben gister dus bezig geweest met Renekton, volgens een guide op internet en de tips hier. Maar pfoe, het valt niet mee van een ranged champion naar melee DPS te gaan. Voor de veiligheid pakte ik wel een duo lane, maar elke keer kwam ik tegenover een ranged champ te staan. Ik weet nog niet goed hoe ik daar mee om moet gaan als melee champ, de tegenpartij kan zo eenvoudig zonen en je buiten het gold houden. En dat is nu net wat Renekton wel een beetje nodig heeft.. Binnenkort maar weer eens proberen
Daar schrikken ze meestal wel van en blijven ze zelf ook wat meer op afstand. Als je lane partner goed is kun je dit samen doen en daar komt toch regelmatig een kill van.
Als melee champ word je inderdaad veel geharasst en daar kun je niet altijd iets aan doen. Ik begin daarom vaak met een armor cloth (voor de ranged auto-attacks) en 5 health pots. Dan kun je wat harassment hebben en gewoon healen. Vervolgens speel ik behoorlijk aggressief om te proberen die gasten bang te maken ipv dat jij continue outzoned wordt. Melee champs doen namelijk wel wat meer damage in het begin, dus daar maak ik graag gebruik van.Cloud schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:51:
Ik ben gister dus bezig geweest met Renekton, volgens een guide op internet en de tips hier. Maar pfoe, het valt niet mee van een ranged champion naar melee DPS te gaan. Voor de veiligheid pakte ik wel een duo lane, maar elke keer kwam ik tegenover een ranged champ te staan. Ik weet nog niet goed hoe ik daar mee om moet gaan als melee champ, de tegenpartij kan zo eenvoudig zonen en je buiten het gold houden. En dat is nu net wat Renekton wel een beetje nodig heeft.. Binnenkort maar weer eens proberen![]()
Aan de andere kant, gister Lux gekocht waar ik al een tijdje een 'oogje' op had, één woord: geweldig! Dat is nu een champion waar ik me erg goed mee kan redden, zelfs de eerste game al. Ze is squishy als een pasgeboren baby, maar je kunt wel verschrikkelijk goed harassen en vanaf lvl 6 wordt ze ronduit gevaarlijk. Daar ga ik zeker vaker mee spelen
Verder is ook dorans shield wel een aardig item om mee te beginnen. Armor en health zodat je wat meer kan hebben, en health regen. Die regen is early game behoorlijk merkbaar en zorgt ervoor dat je best wat harassment kunt handlen.
Inderdaad! Gister werd zoon katerina helemaal gek omdat ik iedere keer de ult doorbrakVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:15:
[...]
hij is ook great om channeling ults te stoppen
Ha! Ik had precies hetzelfde in een 5 man GoT-team gister.Cloud schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:51:
Ik ben gister dus bezig geweest met Renekton, volgens een guide op internet en de tips hier. Maar pfoe, het valt niet mee van een ranged champion naar melee DPS te gaan. Voor de veiligheid pakte ik wel een duo lane, maar elke keer kwam ik tegenover een ranged champ te staan. Ik weet nog niet goed hoe ik daar mee om moet gaan als melee champ, de tegenpartij kan zo eenvoudig zonen en je buiten het gold houden. En dat is nu net wat Renekton wel een beetje nodig heeft.. Binnenkort maar weer eens proberen
Ik zie altijd zoveel Renektons flinke klappen vangen en kills maken, maar de tegenstander had een Ashe die mij hard ownde early game. Volgende keer ga ik wat minder agressief met Renekton.
[ Voor 3% gewijzigd door SaphuA op 06-05-2011 09:27 ]
Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf, maar hij is gewoon gemaakt om agressief te spelen, inclusief zijn uiterlijkSaphuA schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:20:
[...]Volgende keer ga ik wat minder agressief met Renekton.
Nou ja, dat laatste daar hingen we dus een beetje. Mijn partner was niet heel goedJaded schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:17:
[...]
Je kunt met Renekton erg goed harassen door E naar hem toe te doen, dan W en Q, en weer E eruit.
Daar schrikken ze meestal wel van en blijven ze zelf ook wat meer op afstand. Als je lane partner goed is kun je dit samen doen en daar komt toch regelmatig een kill van.
Ik begon inderdaad met dorans shield, wat op zich wel werkte maar toen ik eenmaal genoeg HP verloren had werd ik de focus van onze twee tegenstanders. We hadden een Ashe en nog een melee (weet niet zeker, maar volgens mij Shen), maar Ashe hield me vanaf dat moment op afstand.Vicarious schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:17:
[...]
Als melee champ word je inderdaad veel geharasst en daar kun je niet altijd iets aan doen. Ik begin daarom vaak met een armor cloth (voor de ranged auto-attacks) en 5 health pots. Dan kun je wat harassment hebben en gewoon healen. Vervolgens speel ik behoorlijk aggressief om te proberen die gasten bang te maken ipv dat jij continue outzoned wordt. Melee champs doen namelijk wel wat meer damage in het begin, dus daar maak ik graag gebruik van.
Verder is ook dorans shield wel een aardig item om mee te beginnen. Armor en health zodat je wat meer kan hebben, en health regen. Die regen is early game behoorlijk merkbaar en zorgt ervoor dat je best wat harassment kunt handlen.
Ook Ashe dusSaphuA schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:20:
[...]
Ha! Ik had precies hetzelfde in een 5 man GoT-team.
Ik zie altijd zoveel Renektons flinke klappen vangen en kills maken, maar de tegenstander had een Ashe die mij hard ownde early game. Volgende keer ga ik wat minder agressief met Renekton.
starting items een cloth armor en 5 hp potions.
Solo mid.
Dan voor die boots met +20 magic penetration gaan
Daarna voor Hextech revolver
Daarna voor een lich bane
Nu dealt ace of spades al zeer veel damage.. andere skills zijn ook niet verkeerd.
Daarna een 2e hextech revolver(of gun.. die meest geüpgrade)
Dan krijgen ze je 2on1 al amper dood, even je Q en W en E gebruiken en je bent weer full hp, en dan heb je nog je passive shield. Daarna kan je verder hextechs bouwen of voor wat tankiness gaan.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Verwijderd
Na een beetje harassen met mijn Q op lvl 1 en zij mij stonden we beide nog op 1/3 full hp ongeveer. Kreeg ik ze uiteindelijk neer met mn exhaust & jump, krijg ik gelijk "/ALL lucker jax".
op level 6 had ze ondertussen 3 keer het loodje gelegd en zie ik ze ragequiten.
Gotta luv it
Ik speel ook wat meer met Morde de laatste tijd.kaluro2 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:00:
Ik heb mordekaiser gekocht.
starting items een cloth armor en 5 hp potions.
Solo mid.
Dan voor die boots met +20 magic penetration gaan
Daarna voor Hextech revolver
Daarna voor een lich bane
Nu dealt ace of spades al zeer veel damage.. andere skills zijn ook niet verkeerd.
Daarna een 2e hextech revolver(of gun.. die meest geüpgrade)
Dan krijgen ze je 2on1 al amper dood, even je Q en W en E gebruiken en je bent weer full hp, en dan heb je nog je passive shield. Daarna kan je verder hextechs bouwen of voor wat tankiness gaan.
In 3vs3 vind ik hem nogal imbalanced eigenlijk, je bent niet dood te krijgen inderdaad.
Denk dat ik nog wat diverse hero´s moet gaan spelen, maar heb er vaak niet zo zin in.
Speel nu vaak : jax, taric, singed, nunu, heimerdinger,
Altijd als ik te vaak me 1 hero speel, stopt mijn groei ofzo
[ Voor 18% gewijzigd door streafer op 06-05-2011 10:41 ]
Jax is lastig. Veel mensen spelen hem nu als een melee caster. Omdat bijna elke melee, toch wel een manier heeft om met Jax om te gaan. Zijn dodge/stun is gewoon weg niet betrouwbaar genoeg. Veel mensen bouwen tegenwoordig puur AP, en dan je Leapstrike + Empower als nuke. Zijn ult is gewoon onbetrouwbaar (de stacks van Relentless Assault verdwijnen 2x zo snel als die van Rageblade bijv), duurt te lang om op te bouwen, en de bonus MR is niet spectaculair. Zijn Leapstrike en Stuns hebben wel leuke AP ratios (stun is helaas niet super betrouwbaar dus), maar zijn Empower heeft echt een hele lage AP ratio.
Verder is hij ook afhankelijk van hoe/wat het vijandelijke team doet.
-
Kan je flamen ergens anders doen?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:15:
tja maar Jeffro is niet zo goed :3
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Ben het wel met je eens qua Jax. Hij is erg hard generfd een aantal patches terug. Maar late-game is hij echt niet te stoppen als hij een beetje heeft kunnen farmen.
En gefeliciteerd met de kleine
Oh, Heimer kan gewoon in teamfight z'n nade gooien in teamfight, 2 turrets direct neergooien ult aan en hij doet dmg hoor, ook die rockets doen ontzettend veel dmg.SaphuA schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:17:
Heimer is late-game een beetje useless (vergeleken met anderen) imo. In teamfights is hij alleen echt nuttig als hij zich goed kan voorbereiden (turrets in bosjes). Een lane houden/pushen kan hij super, maar hij heeft geen goede escapes/disables om een gank te kunnen ontwijken.
Ben het wel met je eens qua Jax. Hij is erg hard generfd een aantal patches terug. Maar late-game is hij echt niet te stoppen als hij een beetje heeft kunnen farmen.
Helemaal met je eens. Heimer is in teamfights imo maar matig en jax is helemaal kapotgenerfed. Zonde, want ik had hem gekochtSaphuA schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:17:
Heimer is late-game een beetje useless (vergeleken met anderen) imo. In teamfights is hij alleen echt nuttig als hij zich goed kan voorbereiden (turrets in bosjes). Een lane houden/pushen kan hij super, maar hij heeft geen goede escapes/disables om een gank te kunnen ontwijken.
Fijnste met renekton is ook om een solo lane te pakken, als je een jungler hebt is solo top erg fijnCloud schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:51:
Ik ben gister dus bezig geweest met Renekton, volgens een guide op internet en de tips hier. Maar pfoe, het valt niet mee van een ranged champion naar melee DPS te gaan. Voor de veiligheid pakte ik wel een duo lane, maar elke keer kwam ik tegenover een ranged champ te staan. Ik weet nog niet goed hoe ik daar mee om moet gaan als melee champ, de tegenpartij kan zo eenvoudig zonen en je buiten het gold houden. En dat is nu net wat Renekton wel een beetje nodig heeft.. Binnenkort maar weer eens proberen![]()
En lux is idd een super fijne champion. 1 van de enige champs waar ik altijd een soulstealer op koop, omdat je hoe dan ook veel assists krijg. Als je late game je ult op een 24 seconden cooldown hebt dan is het ook zo'n ontzettend goede skill voor, voor en na het teamfight.
Beefy is toch tanky? Daar voldoet Renekton beter aan dan Xin Zhao. Xin is mij sinds zijn recente buff iig prima bevallen. Maar meestal wil iemand anders mid/solo, dus pak ik gewoon een lane en daar is Xin ook prima. Met zijn slow en knockup kun je zorgen dat je teammate ook flink wat damage kan dishen, dus als je beide 1 iemand focust kun je hem snel kapotbursten.Intruder schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Fijnste met renekton is ook om een solo lane te pakken, als je een jungler hebt is solo top erg fijn. Je had er er ook van dat je een beetje een beefy champion wou proberen. Xin zao misschien wat voor je? Hij is echt de koning van de mid lane. level 3 = kill tenzij ze flash hebben, maar meestal hebben ze die tegen die tijd al gebruikt.
En lux is idd een super fijne champion. 1 van de enige champs waar ik altijd een soulstealer op koop, omdat je hoe dan ook veel assists krijg. Als je late game je ult op een 24 seconden cooldown hebt dan is het ook zo'n ontzettend goede skill voor, voor en na het teamfight.
Dit topic is gesloten.