LOL bij jullie ook offline:(
?
Bij mijn weten stond 'ss' dan ook voor 'switching sides', wat betekent dat iemand wisselt van laan en dus ergens gaat ganken. Maar misschien is 'missing' ook wel logisch... ach en uiteindelijk maakt het ook niet zo uit wat het exact betekent, zolang je maar weet dat ss = oppassenMazeMouse schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:39:
Nou ja, je zegt het zelf al. Het staat voor miSSing(Missing afgekort tot miss en verder afgekort tot ss)
Alhoewel op US server mia vaker gebruikt wordt.
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Nu ben ik sinds gisteren toevallig ook actief bezig Swain te masteren, heb dus nog wel wat tips voor n00bs voor jedeTwisj schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:15:
Swain verhaal
Level als eerste je E (na je Q en je W), is eigenlijk gewoon een damage multiplier. Het loont ook om als summoner spell Ignite te nemen, daar is de damage increase ook op toepassing. Autoattacks helpen natuurlijk ook een beetje. Voor level 6 gooi je dus eerst je E, je Q en als je voor de ignite gaat die ook en wacht je tot je ziet wat hij gaat doen (rent hij weg of gaat hij het gevecht aan) en gebruik dan je W (één puntje erin op level 4).
Ik ben op dit moment ook bezig met blauwe +AP en Magic Pen quints te halen, heb het gevoel dat Swain deze inderdaad wel nodig heeft early game. Lategame gewoon zorgen dat je team jou de blue geeft, Swain + blue is Goddelijk!
In teamfights hoef je er trouwens niet 'in' te duiken. Toggle je R aan en ga een beetje achter je tank staan. Grote kans dat ze jou willen focussen. Je hebt genoeg CC om ze van je af te houden, en je ulti houd je goed in leven. Ik gebruik zelf Flash als summoner spell voor het geval dat, kan ik je ook aanraden.
Quints + reds = Magic penetration
Yellow = MP/5
Blue = flat AP
Masteries: 9/0/21
Summoners: Flash + Ignite
Surfin' paradise!
Ik zei altijd 'miss' maar telkens werd me gezegd om gewoon 'ss' te zeggen omdat dat korter was en evenveel zei. Dus tegenwoordig zeg ik maar gewoon 'ss' (top/bot/mid of de champ).
Ben nog niet aan jungle Nocturne toegekomen. Toen ik 's avonds wou testen werd ik telkens uitgenodigd voor 5man lvl30 premades en daar ga ik niet lopen knoeien met jungle voor de eerste keer
Gisteravond nog wel weer een game gespeeld als Nocturne in een lane. Dat ging prima al had ik het idee dat ik aan het eind wat weinig damage deed. Maar m'n build was ook redelijk defensief; bleef dus aan de andere kant wel lang leven. Vind het een leuke champ om te spelen. Vanavond hopelijk eens de jungle in duiken met hem, misschien in duo-queue ofzo. Dan weet ik zeker dat ik iemand mee heb die een 1v2 lane kan houden.
Ben nog niet aan jungle Nocturne toegekomen. Toen ik 's avonds wou testen werd ik telkens uitgenodigd voor 5man lvl30 premades en daar ga ik niet lopen knoeien met jungle voor de eerste keer
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik ben level 10, dus nog geen Flash in mijn arsenaal, geen runes (men zegt pas na lv20 runes te kopen) en maar een paar punten in masteries. Vooralsnog heb ik m'n masteries in utility gestopt. Mana regen en evt Ghost of minder tijd voordat je ressed word, daarna punten in meer experience en een puntje in meer gold/m. Meestal pak ik een combinatie van ghost of clarity met ignite.
Welke champions van deze f2p lijst zijn overigens een tank? Ik zie namelijk niet altijd een tank in mijn groep, dan kan ik moeilijk achter de tank blijven
Misschien beter om zelf te leren een tank of support te spelen.
Welke champions van deze f2p lijst zijn overigens een tank? Ik zie namelijk niet altijd een tank in mijn groep, dan kan ik moeilijk achter de tank blijven
Ik geef jullie mijn voorlopige Orianna build, voor mij werkt dit tot dusver toch wel het beste.
Ik begin met mijn rune setup:
Red: Magic Pen
Yellow: Armor/Level
Blue: MR/Level of CDR
Quints: deze is wat lastiger, Mpen voor offensive, Movespeed voor utility of Flat HP voor survivability, kies voor je eigen speelstijl, maar geen van allen zijn slecht.
Masteries zijn vrij recht toe, recht aan:
9/0/21 met Impr Ghost en Flash, wat eveneens je summoner spells zullen zijn.
Skill order: R>W>Q>E of als je wat meer op support wilt richten: R>W>E>Q
De reden voor het maxen van je W skill, is simpel, het is zonder twijfel je meest bruikbare skill in vele opzichten. Hij doet het meeste damage, in een AoE, verliest geen damage zoals je Q skill als hij meerdere targets raakt, en is ideaal voor zoning. 1 puntje in je Q is genoeg, zodat je je ball kan positioneren. De zone die maakt als je je W activeert, versnelt jouw teammates als ze er doorheen lopen, en vertragen vijanden die er in komen. Zeker wanneer je je Ball vast maakt aan een teamgenoot, is het -de- manier om hem te versnellen/tegenstander te vertragen en damage te doen. Ook kan je W gewoon gebruiken als je ball aan je vast zit, om zo weg te rennen, je achtervolgers rennen dan door de zone die achterblijft, en worden vertraagd. Zo is hij ook ideaal om een teamgenoot te redden.
Q op de tweede plaats, want als belangrijkste is de CDR die je ermee krijgt, wat echt van heel groot belang is tijdens teamfights, Daarnaast doet hij ook heel leuk damage, en kan je hem met je Q->R->W combo lekker veel damage doen opgeteld. Hij is zeker niet zwak, maar door de damage reduction per target, is hij early game echt een stuk zwakker dan je W. Het mooi is ook, als je hem early game op slechts 1 puntje laat, hij ook maar 40 mana per cast kost, ipv 120 maxed.
Je E scaled leuk met AP, dus je shield word vanzelf sterker, zonder dat je er meer punten in hoeft te steken. Hij doet ook damage op targets die hij raakt, wanneer je je ball het commando geeft aan jezelf of iemand anders vast te maken. Hij is minder damage dan je Q in eerste instantie, maar is niet gevoelig voor damage reduction per target (zoals Sivir haar Boomerang Blade bijv). Het is leuk hoor, extra damage, maar qua positionering is het soms iets te veel moeite. Daarnaast, geeft de ball passief armor en mr aan het target aan wie hij vast zit. Daarom zou je deze voor je Q kunnen maxen, als je weer voor support gaat en iets minder om damage geeft. Beide builds zijn compleet viable.
Je R is een soort omgekeerde Explosive Cask van Gragas. Waar Explosive Cask iedereen juist wegduwt, trekt Resonance juist iedereen naar het centrum van het AoE van de skill en stunned ze een korte tijd. An sich doet hij niet super veel damage (ook niet weinig ofzo hoor), heeft een redelijke AP ratio, en als je daarna je W afvuurt, is iedereen nog eens vetraagd na een stun ook. Dit is wat teamfights kan maken of breken. Daarnaast is hij ook heel leuk om je ball aan een Yi vast te maken, als hij bij zijn target is, je ult te triggeren en Yi een gratis kill te geven (en een assistje voor jezelf natuurlijk).
Qua item build, heb ik toch wel een sterke voorkeur nu: Begin met een Meki of een Mana Crystal en 2 health pots. Bij je eerste run naar de fountain wil je minsten Tear en boots hebben. Hierdoor is je early mana probleem een heel eind ondervangen, maar gebruik nog wel enige mate van voorzichtigheid. Je wilt niet zonder mana zitten wanneer je iemand het leven probeert te redden. 2e Run Morello's Evil Tome en boots naar keuze. Met Morello's Masteries en blue CDR runes, zit je rond de 37-38% CDR, en je hebt nu goede mana regen en wat extra AP. Hierna rushen we Deathcap (met je Q -> W combo, kan je heel makkelijk creep waves farmen, en je zou veel assists moeten krijgen, dus je gold inkomen zou niet een probleem mogen zijn). Als je MR nodig hebt, maak dan een BV voor je AA afmaakt, anders doe je deze andersom.
Op zich ben je wel redelijk kwetsbaar, maar dankzij je ball en skillset, heb je meer range dan welke champ dan ook in de game. Hierdoor kan je tijdens gevechten op een veilige afstand toch je ding doen, zonder dat je risico's loopt. Mocht iemand het echter op je voorzien hebben, meteen op je af rushen: E + Flash en daarna een W om weg te rennen. Ghost is om snel naar fights toe te gaan, en gewoon als extra ontsnappings/chase mogelijkheid. Heb je echter vetrouwen genoeg in jezelf/team kan je ghost + impr ghost laten vallen voor Clairvoyance en impr Clairvoyance voor dat extra stukje map control. Ik ben opzich ook wel een voorstander van Clairvoyance op support champoins, maar Ghost helpt Orianna ook enorm met haar positionering.
Ik zou op zich ook nog wel een tutorial willen schrijven voor het gebruik van je ball, maar dat betekend dat ik alle mogelijke situaties af moet gaan, dat zijn er onnoemelijk veel. Probeer vooral slim te spelen. Plaats je ball op een logische plek tijdens het lanen, je W kan je dan weer uitstekend gebruiken om je vijanden te zonen of anders harassen zonder dat jij hiervoor risico loopt. Orianna heeft met goed gebruik, een redelijk low risk, high reward feel met haar. Maar dit hangt zoals eerder gezegd, compleet af van jouw positionering. Zorg ook dat je een feel krijgt, van hoever je van je ball kan lopen, voor hij terug naar je warpt. Weet ook dat je je ball gewoon kan oprapen, dus je niet altijd E hoeft te gebruiken om hem terug te krijgen. Ken het bereik van je Q uit je hoofd, dit helpt enorm tijdens team gevechten, om zo toch controle over het gevecht te houden. Je kan ook prima over een muurtje flashen, en nog steeds daarna deel uitmaken van een gevecht. Weet dat je R een korte vertraging heeft, als je hem activeerd. Het zijn heel veel kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden, en ik weet ook zeker dat Orianna niet voor iedereen is, net zoals Anivia. Beiden hebben een hele hoge skillcap, en je moet wel goed zijn, om overzicht te houden, bezig zijn met positionering en weten aan wie je op welk moment de ball moet geven.
Toch is het de leukste champ die ik sinds lange tijd gespeeld heb, en word zeker een van mijn mains (Tank main: Alistair, Support main: Orianna).
Ik begin met mijn rune setup:
Red: Magic Pen
Yellow: Armor/Level
Blue: MR/Level of CDR
Quints: deze is wat lastiger, Mpen voor offensive, Movespeed voor utility of Flat HP voor survivability, kies voor je eigen speelstijl, maar geen van allen zijn slecht.
Masteries zijn vrij recht toe, recht aan:
9/0/21 met Impr Ghost en Flash, wat eveneens je summoner spells zullen zijn.
Skill order: R>W>Q>E of als je wat meer op support wilt richten: R>W>E>Q
De reden voor het maxen van je W skill, is simpel, het is zonder twijfel je meest bruikbare skill in vele opzichten. Hij doet het meeste damage, in een AoE, verliest geen damage zoals je Q skill als hij meerdere targets raakt, en is ideaal voor zoning. 1 puntje in je Q is genoeg, zodat je je ball kan positioneren. De zone die maakt als je je W activeert, versnelt jouw teammates als ze er doorheen lopen, en vertragen vijanden die er in komen. Zeker wanneer je je Ball vast maakt aan een teamgenoot, is het -de- manier om hem te versnellen/tegenstander te vertragen en damage te doen. Ook kan je W gewoon gebruiken als je ball aan je vast zit, om zo weg te rennen, je achtervolgers rennen dan door de zone die achterblijft, en worden vertraagd. Zo is hij ook ideaal om een teamgenoot te redden.
Q op de tweede plaats, want als belangrijkste is de CDR die je ermee krijgt, wat echt van heel groot belang is tijdens teamfights, Daarnaast doet hij ook heel leuk damage, en kan je hem met je Q->R->W combo lekker veel damage doen opgeteld. Hij is zeker niet zwak, maar door de damage reduction per target, is hij early game echt een stuk zwakker dan je W. Het mooi is ook, als je hem early game op slechts 1 puntje laat, hij ook maar 40 mana per cast kost, ipv 120 maxed.
Je E scaled leuk met AP, dus je shield word vanzelf sterker, zonder dat je er meer punten in hoeft te steken. Hij doet ook damage op targets die hij raakt, wanneer je je ball het commando geeft aan jezelf of iemand anders vast te maken. Hij is minder damage dan je Q in eerste instantie, maar is niet gevoelig voor damage reduction per target (zoals Sivir haar Boomerang Blade bijv). Het is leuk hoor, extra damage, maar qua positionering is het soms iets te veel moeite. Daarnaast, geeft de ball passief armor en mr aan het target aan wie hij vast zit. Daarom zou je deze voor je Q kunnen maxen, als je weer voor support gaat en iets minder om damage geeft. Beide builds zijn compleet viable.
Je R is een soort omgekeerde Explosive Cask van Gragas. Waar Explosive Cask iedereen juist wegduwt, trekt Resonance juist iedereen naar het centrum van het AoE van de skill en stunned ze een korte tijd. An sich doet hij niet super veel damage (ook niet weinig ofzo hoor), heeft een redelijke AP ratio, en als je daarna je W afvuurt, is iedereen nog eens vetraagd na een stun ook. Dit is wat teamfights kan maken of breken. Daarnaast is hij ook heel leuk om je ball aan een Yi vast te maken, als hij bij zijn target is, je ult te triggeren en Yi een gratis kill te geven (en een assistje voor jezelf natuurlijk).
Qua item build, heb ik toch wel een sterke voorkeur nu: Begin met een Meki of een Mana Crystal en 2 health pots. Bij je eerste run naar de fountain wil je minsten Tear en boots hebben. Hierdoor is je early mana probleem een heel eind ondervangen, maar gebruik nog wel enige mate van voorzichtigheid. Je wilt niet zonder mana zitten wanneer je iemand het leven probeert te redden. 2e Run Morello's Evil Tome en boots naar keuze. Met Morello's Masteries en blue CDR runes, zit je rond de 37-38% CDR, en je hebt nu goede mana regen en wat extra AP. Hierna rushen we Deathcap (met je Q -> W combo, kan je heel makkelijk creep waves farmen, en je zou veel assists moeten krijgen, dus je gold inkomen zou niet een probleem mogen zijn). Als je MR nodig hebt, maak dan een BV voor je AA afmaakt, anders doe je deze andersom.
Op zich ben je wel redelijk kwetsbaar, maar dankzij je ball en skillset, heb je meer range dan welke champ dan ook in de game. Hierdoor kan je tijdens gevechten op een veilige afstand toch je ding doen, zonder dat je risico's loopt. Mocht iemand het echter op je voorzien hebben, meteen op je af rushen: E + Flash en daarna een W om weg te rennen. Ghost is om snel naar fights toe te gaan, en gewoon als extra ontsnappings/chase mogelijkheid. Heb je echter vetrouwen genoeg in jezelf/team kan je ghost + impr ghost laten vallen voor Clairvoyance en impr Clairvoyance voor dat extra stukje map control. Ik ben opzich ook wel een voorstander van Clairvoyance op support champoins, maar Ghost helpt Orianna ook enorm met haar positionering.
Ik zou op zich ook nog wel een tutorial willen schrijven voor het gebruik van je ball, maar dat betekend dat ik alle mogelijke situaties af moet gaan, dat zijn er onnoemelijk veel. Probeer vooral slim te spelen. Plaats je ball op een logische plek tijdens het lanen, je W kan je dan weer uitstekend gebruiken om je vijanden te zonen of anders harassen zonder dat jij hiervoor risico loopt. Orianna heeft met goed gebruik, een redelijk low risk, high reward feel met haar. Maar dit hangt zoals eerder gezegd, compleet af van jouw positionering. Zorg ook dat je een feel krijgt, van hoever je van je ball kan lopen, voor hij terug naar je warpt. Weet ook dat je je ball gewoon kan oprapen, dus je niet altijd E hoeft te gebruiken om hem terug te krijgen. Ken het bereik van je Q uit je hoofd, dit helpt enorm tijdens team gevechten, om zo toch controle over het gevecht te houden. Je kan ook prima over een muurtje flashen, en nog steeds daarna deel uitmaken van een gevecht. Weet dat je R een korte vertraging heeft, als je hem activeerd. Het zijn heel veel kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden, en ik weet ook zeker dat Orianna niet voor iedereen is, net zoals Anivia. Beiden hebben een hele hoge skillcap, en je moet wel goed zijn, om overzicht te houden, bezig zijn met positionering en weten aan wie je op welk moment de ball moet geven.
Toch is het de leukste champ die ik sinds lange tijd gespeeld heb, en word zeker een van mijn mains (Tank main: Alistair, Support main: Orianna).
-
Blitzcrank (gele robot)deTwisj schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:45:
Ik ben level 10, dus nog geen Flash in mijn arsenaal, geen runes (men zegt pas na lv20 runes te kopen) en maar een paar punten in masteries. Vooralsnog heb ik m'n masteries in utility gestopt. Mana regen en evt Ghost of minder tijd voordat je ressed word, daarna punten in meer experience en een puntje in meer gold/m. Meestal pak ik een combinatie van ghost of clarity met ignite.
Welke champions van deze f2p lijst zijn overigens een tank? Ik zie namelijk niet altijd een tank in mijn groep, dan kan ik moeilijk achter de tank blijvenMisschien beter om zelf te leren een tank of support te spelen.
Malphite (bruine stenen monster)
Daarvan is blitzcrank meer een offtank. Malphite is de betere keuze als full tank.
Leuke uitleg ^^, zag er even op gaan letten, die kleine dingen waren me nog niet opgevallen. Heb orianna ook maar 2 potjes gespeeld. Bijde potjes ongeveer 12 kills en 2 deaths. Heerlijke champ vind ik zelf (ik main lux zelf, en de positioning is behoorlijk gelijk aan lux).
Heb het eerste potje voor een pure AP build gegaan met archangel (voor mana regen). 2e potje ging ik voor mana regen runes met 2 philosopher stones. Moet zeggen dat dit me ook erg goed is bevallen. Ik voelde me early game iets zwakker, maar late game waren mijn items gewoon een stuk beter en dee ik dus een stuk meer damage. Mana regen van de philo's waren gewoon genoeg om mijn skills te kunnen spammen.
[ Voor 4% gewijzigd door Intruder op 03-06-2011 15:24 ]
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Singed is meer tank dan Blitzcrank. Ik zou zelfs zo ver gaan om te zeggen dat Singed een tank isVerwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:43:
Singed is ook tanky btw
Surfin' paradise!
Ik zit ingelogd in lol , server status online. maatje probeerd te joinen. Server status Busy
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:54:
hangt er nog steeds van af hoe je hem bouwt

Ik kan Kennen ook als tank bouwen, en ik kan Rammus ook als DPS bouwen. Hell, de laatste tijd zie je alleen nog maar AP Alistairs rondlopen...
Surfin' paradise!
Er zit wel een verschil in een build omdat het kan, en een build omdat het werkt. Ap Alistair heeft tussen zijn Pullverize en Headbutt, goede damage en scaling, AP geeft ook je heal een goede boost en je kan je Ult poppen en je bent tankier dan een compleet uitgebouwde Shen.
Rammus als DPS is dan weer onzinnig, maar Singed kan zowel AP als tank gebouwd worden en beiden zijn compleet viable. Echter, om iemand als een tank te willen bouwen, moet hij wel aan een paar "eisen" voldoen:
Hij moet gevechten kunnen initieren, hij moet goede disrupts hebben, en toch wel een stukje mobiliteit. Om die reden is tank Kennen niet eens heel slecht, Rush + ult kan 3/4 man makkelijk stunnen, 2 tagets zelfs meerdere malen. Hij kan initiaten, heeft goede mobility ervoor en kan een team disrupten. Zo heeft Singed dus zijn Fling en Adhesive, om flink te disrupten. Echter, Fling en Poison doen echt veel damage met een goede AP build.
Zelfde als een tank Morde vs AP morde, beide hebben voor en nadelen, beiden zijn viable. Het is ook zinloos om te roepen dat je alles inderdaad kan bouwen zoals je wilt, maar niet alles even viable. Neemt niet weg, dat heel veel champions op meer dan 1 manier gebouwd kunnen worden, en meer dan viable zijn.
Ik ben het dan ook totaal niet met jouw opmerking eens Snappie88.
Rammus als DPS is dan weer onzinnig, maar Singed kan zowel AP als tank gebouwd worden en beiden zijn compleet viable. Echter, om iemand als een tank te willen bouwen, moet hij wel aan een paar "eisen" voldoen:
Hij moet gevechten kunnen initieren, hij moet goede disrupts hebben, en toch wel een stukje mobiliteit. Om die reden is tank Kennen niet eens heel slecht, Rush + ult kan 3/4 man makkelijk stunnen, 2 tagets zelfs meerdere malen. Hij kan initiaten, heeft goede mobility ervoor en kan een team disrupten. Zo heeft Singed dus zijn Fling en Adhesive, om flink te disrupten. Echter, Fling en Poison doen echt veel damage met een goede AP build.
Zelfde als een tank Morde vs AP morde, beide hebben voor en nadelen, beiden zijn viable. Het is ook zinloos om te roepen dat je alles inderdaad kan bouwen zoals je wilt, maar niet alles even viable. Neemt niet weg, dat heel veel champions op meer dan 1 manier gebouwd kunnen worden, en meer dan viable zijn.
Ik ben het dan ook totaal niet met jouw opmerking eens Snappie88.
-
Ik heb heel veel lol gehad met AD Annie! (Belachelijke Auto Attack range)
sudo apt-get rekt
Het begint trouwens opvallend te worden dat vrijwel alle mensen die tegen Tribunal zijn (op de officiele fora) allemaal low-lvl accounts zijn die tegen zijn _omdat_ hun main gebanned is.
Redenering van "Ik ben tegen Tribunal want daardoor kan ik mezelf niet meer als een debiel gedragen"
Wel begin ik het effect van Tribunal te merken. De sfeer is gewoon opvallend veel beter geworden de afgelopen 2 weken. Misschien is het gewoon toeval maar als dit aanhoud dan mogen meer games dit voorbeeld gaan volgen. Lekker de community gebruiken om de community op te schonen
Redenering van "Ik ben tegen Tribunal want daardoor kan ik mezelf niet meer als een debiel gedragen"
Wel begin ik het effect van Tribunal te merken. De sfeer is gewoon opvallend veel beter geworden de afgelopen 2 weken. Misschien is het gewoon toeval maar als dit aanhoud dan mogen meer games dit voorbeeld gaan volgen. Lekker de community gebruiken om de community op te schonen
sudo apt-get rekt
Yay eindelijk ben ik ook lvl30
Heeft behoorlijk wat moeite gekost
84 wins slechts, en 87 losses. Ik heb tot lvl20 bijna uitsluitend tegen AI gespeeld en dat kan ik eigenlijk niemand aanraden, op die manier ben je al vrij hoog lvl tegen de tijd dat je tegen mensen speelt en heb je het in verhouding een stuk zwaarder. Voordeel is dan wel dat je extra snel leert
Mjah eigenlijk moet je alleen ff vs AI spelen als je een nieuwe champ wilt testen. Daar is het imo voor bedoeld. Gewoon even kijken hoe zijn skills werken en hoe je ze het beste kan gebruiken + een test van welke items je ongeveer moet halen zodat je als je een normal doet niet steeds moet zoeken en nadenken.Airdack schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:51:
Yay eindelijk ben ik ook lvl30Heeft behoorlijk wat moeite gekost
84 wins slechts, en 87 losses. Ik heb tot lvl20 bijna uitsluitend tegen AI gespeeld en dat kan ik eigenlijk niemand aanraden, op die manier ben je al vrij hoog lvl tegen de tijd dat je tegen mensen speelt en heb je het in verhouding een stuk zwaarder. Voordeel is dan wel dat je extra snel leert
Verder @Nazanir: mooie guide gozert. Maar ik dacht dat je met tear een beetje te kwetsbaar was? Is het niet handiger om voor RoA te gaan zodat je ook wat meer HP krijgt? Hij geeft ook redelijk wat mana.
Vicariously I live while the whole world dies
@ Orianna, RoA is the way too go
Ben je gelijk van je mana/squishy problemen af.
probleem met een tear is, ookal heb je max cdr het duurd 10 voordat hij vol raakt, en die eerste1000 gold die je spend geeft geen dmg of survivability. Orianna krijgt niks extra van mana zoals ryze/blitzcrank en heeft geen toggle zoals karthus/swain/anivia
RoA>deathcap>40% mpen staff met sorc boots.
Drink elixer + blu buff en 9/0/21 geeft 40% cdr, dus cdr items hoef je niet te kopen.
probeer solomid te nemen omdat je midgame waarschijnlijk je team moet carry"en, ze heeft een hele makelijke laning phase (behalve tegen een rumble
)
Wat ik probeer te doen is de ball geven aan de "iniater" met E, en dan ulti + W poppen. Vergeet niet dat W een speedboost geeft en E een shield met hp+armor mr.
Ik heb zelf nooit echt casters gespeeld maar orianna ga ik "masteren", ze is een caster met veel team utility. En is zeker viable in ranked, volgens mij sta ik nu 3/1 met haar.
Riot heeft echt een vette champ gereleased.
probleem met een tear is, ookal heb je max cdr het duurd 10 voordat hij vol raakt, en die eerste1000 gold die je spend geeft geen dmg of survivability. Orianna krijgt niks extra van mana zoals ryze/blitzcrank en heeft geen toggle zoals karthus/swain/anivia
Drink elixer + blu buff en 9/0/21 geeft 40% cdr, dus cdr items hoef je niet te kopen.
probeer solomid te nemen omdat je midgame waarschijnlijk je team moet carry"en, ze heeft een hele makelijke laning phase (behalve tegen een rumble
Wat ik probeer te doen is de ball geven aan de "iniater" met E, en dan ulti + W poppen. Vergeet niet dat W een speedboost geeft en E een shield met hp+armor mr.
Ik heb zelf nooit echt casters gespeeld maar orianna ga ik "masteren", ze is een caster met veel team utility. En is zeker viable in ranked, volgens mij sta ik nu 3/1 met haar.
Mjah ik vind Orianna de origineelste champ in tijden en lijkt me ook erg apart om te spelen. Erg goed werk deze keer
@Baristo
Maar zonder mana heb je geen damage of survivability.
Anyways, vind haar wel grappig alleen ze is of totaal nutteloos, of gigantisch overpowered. Of je hebt iemand je alles met haar ballen mist of ze doet mega damage buiten bereik van zelfs karthus ulti.
Dit is 1 van de weinige champs die je niet kan facerollen.
Anyways, vind haar wel grappig alleen ze is of totaal nutteloos, of gigantisch overpowered. Of je hebt iemand je alles met haar ballen mist of ze doet mega damage buiten bereik van zelfs karthus ulti.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
RoA geeft ook flink wat mana.Dreanor schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:11:
@Baristo
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik deze week echt enorm veel plezier heb gehad met de free champions, en dan vooral signed en blitz 
Met blitz krijg ik vrij weinig kills, maar zo belachelijk veel assists omdat ik meestal de hook wel raak, met signed krijg ik zelfs nog best veel kills omdat mensen door de poison trail blijven chasen
Maar het allerleukste! is om met een vriend te duo lanen met blitz en signed! Heb t nu in 4 potjes gedaan, en bij elk potje kwam er rond lvl 6 wel een lane switch van het andere team omdat wij al 8 kills hadden. Zeker 2 champions die ik ga kopen
Met blitz krijg ik vrij weinig kills, maar zo belachelijk veel assists omdat ik meestal de hook wel raak, met signed krijg ik zelfs nog best veel kills omdat mensen door de poison trail blijven chasen
Maar het allerleukste! is om met een vriend te duo lanen met blitz en signed! Heb t nu in 4 potjes gedaan, en bij elk potje kwam er rond lvl 6 wel een lane switch van het andere team omdat wij al 8 kills hadden. Zeker 2 champions die ik ga kopen
Soms is het gewoon vermakelijk om met mensen in discussie te gaan. Ik zeg standaard lucky
als iemand mij killed (of het nu 1v1 of 1v5 is).
Ik houd er wel van een beetje te fucken in chat en het gaat vaak nergens over. Maar dit was zo grappig dat ik het ff wil delen. Hieronder de chat:
Voor het gemak noem ik mijn tegenstander Random. Dit alles gebeurde bij de eerste kill 1v1 mid.
You have been slain!
Dreanor: Lucky
- Random: Fuck you retard.
Dreanor: Sad you need to result to swearing if you cannot win an argument.
- Random: retard is not a word, its a disease.
Dreanor: Then how can you type it if it's not a word.
Vervolgens heeft Random niks meer gezegd het hele match.
Voor het gemak noem ik mijn tegenstander Random. Dit alles gebeurde bij de eerste kill 1v1 mid.
You have been slain!
Dreanor: Lucky
- Random: Fuck you retard.
Dreanor: Sad you need to result to swearing if you cannot win an argument.
- Random: retard is not a word, its a disease.
Dreanor: Then how can you type it if it's not a word.
Vervolgens heeft Random niks meer gezegd het hele match.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Zo, wat is Ryze een heerlijke Champion. Denk dat hij na Rammus (tank) nu mijn main support gaat worden
. Toch wel handig dat je eens per week uit kan vinden welke Champions mij je passen, denk dat ik hem volgende week koop.
Ryze support?
Ryze is toch echt een diehard caster hoor
Hij heeft geen enkele spell waarmee je hem als support zou kunnen bestempelen.
Zijn jullie nou in de war of ik? Ryze een slow? Hij heeft een snare, een ranged nuke en een ranged bounce-spell.
Ik noem ryze liever een nuker, anders kunnen we alles wel support gaan noemen. Enige wat je kan zeggen is dat je ryze nog enigzins tanky kan bouwen, soort offtank achtig iets.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
Jullie hebben gelijk, weet ook niet waarom ik support schreef
.
Heerlijk om voor een manabuild te gaan en dan E-W-Q-R-Q te doen. Vooral de combi snare + Q is geniaal in teamfight.
Heerlijk om voor een manabuild te gaan en dan E-W-Q-R-Q te doen. Vooral de combi snare + Q is geniaal in teamfight.
waarom begin je niet met R? Die duurt maar een paar seconden en nu profiteer je er alleen van met 1x q.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:33:
Jullie hebben gelijk, weet ook niet waarom ik support schreef.
Ik zou R -> Q -> E -> Q -> W -> Q doen. Knappe jongen die dan nog leeft, zeker als je ook nog ignite hebt. Je Q heeft door het casten van spells namelijk een superkorte cooldown, zeker als je ook nog frozen heart bouwt.
Ik heb echt lagg..
Mijn ping is 29 en mijn fps is gewoon netjes 76... Maar toch heb ik een soort delay..
ik zie dat mijn skill al ready is maar dan duurt het nog 1 seconde voordat hij ready is..
Zulk soort dingen allemaal.. heeft iemand daar ook last van?
Mijn ping is 29 en mijn fps is gewoon netjes 76... Maar toch heb ik een soort delay..
ik zie dat mijn skill al ready is maar dan duurt het nog 1 seconde voordat hij ready is..
Zulk soort dingen allemaal.. heeft iemand daar ook last van?
Persoonlijk zie ik totaal geen heil in RoA. Het duurt 10 min voor hij vol is, wat niet vee meer of minder zal zijn dan Tear. Echter, Tear geeft veel meer mana, en early game, mana regen wat echt zo ongelovelijk belangrijk is. Samen met Morello's zul je zelfs midgame nooit droog staan. Met een Banshee's ben je evengoed van je squishy-ness af, en samen met AA geeft BV ook nog wat bonus mana plus dat je ook nog lekker wat MR krijgt (je wordt nu ook minder snel gestunned/je kan makkelijker wegkomen.Baristo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:03:
@ Orianna, RoA is the way too go
probeer solomid te nemen omdat je midgame waarschijnlijk je team moet carry"en, ze heeft een hele makelijke laning phase (behalve tegen een rumble)
Ik begrijp ook niet dat je zegt dat Tear niets voor Orianna doet, mana regen + een flinke dot mana is ZEER welkom (op elke caster eigenlijk), maar zij verbruikt echt zo veel mana en kan haar skills lekker spammen om toch snel de Tear vol te krijgen. Daarnast, Morello's + blue CDR runes en CDR masteries zit je al op zo'n 37% en dit al na een minuut of 15 in de game als het niet eerder is (paar leuke ganks/FB/etc).
Ik zie overigens ook niet in, waarom je Voidstaff (40% mpen) zou willen op een support. Met je Sorc boots doe je meer dan genoeg burst tussen je Q + W, maar de belangrijkste dngen die je kan, zijn je speedboost, je shield en je ult om je vijnand te stunnen/weggooien. Alleen je ult zou baat hebben bij de magic pen, maar je shield en je slow/speed niet. Gewoon zonde van je geld, je bent namelijk in de eerste plaats een support. Het zou voor Sona net zo zinvol zijn, alleen haar Q en haar R zouden er baat bij hebben, maar zeker haar R doet niet geweldig veel damage, en haar Q heeft een veel te hoge CD om een Voidstaff voor te kopen, het gewin is bijna nihil.
Iedereen moet natuurlijk spelen zoals hij/zij goed acht, echter raad ik deze build voor Orianna compleet af.
-
Verwijderd
wat is AA?Nazanir schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Samen met Morello's zul je zelfs midgame nooit droog staan. Met een Banshee's ben je evengoed van je squishy-ness af, en samen met AA geeft BV ook nog wat bonus mana plus dat je ook nog lekker wat MR krijgt (je wordt nu ook minder snel gestunned/je kan makkelijker wegkomen.
autoattack?
Misschien ligt het aan mijn runes en speelstijl maar ik vind zelf RoA first fijner tegenover een Tear/AA
9/0/21 (standaard...)
Reds: Mpen
Yellow: ManaRegen/lvl
Blue: Mr/lvl
Purple: 2HP, 1MS
In het begin wat conservatief zijn met je skills maar vanaf ongeveer lvl8 kun je al redelijk beginnen en vanaf lvl12 kun je "los" zonder manaproblemen te krijgen. Helemaal niet als je daar ook nog een regelmatige blue-buff bij optelt. Als je dus de manaregen van de tear op andere manieren opvangt is het niet specifiek een groot verschil tussen beiden.
Verder is een RoA al vanaf het moment van aankopen gold-efficient (en wordt dat meer en meer gedurende die 10 minuten) terwijl een Tear/AA gold-inefficient begint. En als je de mana-regen niet meetelt is een AA pas in de buurt van een RoA-goldefficiency zodra hij bijna volgespammed is.
En onderschat deze "support" niet. Lux kan al een aardig eindje bursten en carriën maar Oriana gaat daar nog een keer overheen. Als Lux omschreven kan worden als "carryish-support" kunnen we Oriana omschrijven als "supportish-carry".
Haar Q is straight up damage met .6 AP ratio.
De W is gewoon hogere damage dan d'r Q met ook met .6 AP ratio.
De E heeft een shield op .6AP ratio en de damage during travel 75% shieldwaarde op .45AP ratio.
En de R is ook een stevige damageburst op .7AP Ratio
Ze heeft dus 4 skills die mits goed gebruikt allemaal (magic)damage doen op vrij redelijke APratio's dus als je balls-to-the-wall carry gaat (wat gewoon kan) is het geen slecht idee om gewoon 40% van de vijandelijke MR te negeren
Persoonlijk vind ik haar zelfs sterker in die carry rol juist omdat ze met die support-achtige abilities geen directe support nodig heeft, dat doet ze er zelf wel bij. Als je puur support gaat kijken dan heb ik alsnog liever een Janna/Sona/Soraka/Taric naast me staan.
9/0/21 (standaard...)
Reds: Mpen
Yellow: ManaRegen/lvl
Blue: Mr/lvl
Purple: 2HP, 1MS
In het begin wat conservatief zijn met je skills maar vanaf ongeveer lvl8 kun je al redelijk beginnen en vanaf lvl12 kun je "los" zonder manaproblemen te krijgen. Helemaal niet als je daar ook nog een regelmatige blue-buff bij optelt. Als je dus de manaregen van de tear op andere manieren opvangt is het niet specifiek een groot verschil tussen beiden.
Verder is een RoA al vanaf het moment van aankopen gold-efficient (en wordt dat meer en meer gedurende die 10 minuten) terwijl een Tear/AA gold-inefficient begint. En als je de mana-regen niet meetelt is een AA pas in de buurt van een RoA-goldefficiency zodra hij bijna volgespammed is.
En onderschat deze "support" niet. Lux kan al een aardig eindje bursten en carriën maar Oriana gaat daar nog een keer overheen. Als Lux omschreven kan worden als "carryish-support" kunnen we Oriana omschrijven als "supportish-carry".
Haar Q is straight up damage met .6 AP ratio.
De W is gewoon hogere damage dan d'r Q met ook met .6 AP ratio.
De E heeft een shield op .6AP ratio en de damage during travel 75% shieldwaarde op .45AP ratio.
En de R is ook een stevige damageburst op .7AP Ratio
Ze heeft dus 4 skills die mits goed gebruikt allemaal (magic)damage doen op vrij redelijke APratio's dus als je balls-to-the-wall carry gaat (wat gewoon kan) is het geen slecht idee om gewoon 40% van de vijandelijke MR te negeren
Persoonlijk vind ik haar zelfs sterker in die carry rol juist omdat ze met die support-achtige abilities geen directe support nodig heeft, dat doet ze er zelf wel bij. Als je puur support gaat kijken dan heb ik alsnog liever een Janna/Sona/Soraka/Taric naast me staan.
ArchAngel (Staff)
[ Voor 4% gewijzigd door MazeMouse op 06-06-2011 09:46 ]
sudo apt-get rekt
Archangels.
En ach, volgens mij kan je Orianna op meerdere manieren spelen. Speel je haar als AP Carry dan heb je misschien meer aan RoA en kun je beter mpen boots nemen. Speel je haar als support dan zijn andere stats meer van belang.
Ik ben zelf ook nooit zo'n fan van tears op Orianna. Mana problemen heb ik in ieder geval early game helemaal niet door mijn runes en lategame eis ik de blue wel op. Dan heb ik persoonlijk liever wat meer HP. Ik zeg er tegenlijk bij dat ik nog niet geweldig in haar ben
- EDIT En dat ik een echte AP carry speler ben. In andere rollen ben ik lang niet zo goed dan in AP Carrys :
/
[ Voor 7% gewijzigd door Forn op 06-06-2011 09:50 ]
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Hmmm ik heb net weer wat tribunal cases gedaan, maar volgens mij zijn de rotte appels er wel uit! Ik krijg zelfs het gevoel dat het Tribunal systeem nu teveel onschuldige gevallen aandraagt.
Zo zaten er 2 cases bij met elk maar reports voor 3(!) games... en dan zat er zelfs eentje bij waarbij hij de hele game niets gezegd had en werd gereport voor verbal abuse. Misschien dat er nog wat gechat is na afloop of van te voren in de lobby maar dan nog
Zo zaten er 2 cases bij met elk maar reports voor 3(!) games... en dan zat er zelfs eentje bij waarbij hij de hele game niets gezegd had en werd gereport voor verbal abuse. Misschien dat er nog wat gechat is na afloop of van te voren in de lobby maar dan nog
Nog een halve level te gaan en dan kan ik eindelijk eens leren spelen met Flash. Zo'n handige spel voor escapen, chasen en initiaten. Ik heb nu al genoeg situaties gehad waar ik mezelf had kunnen redden als ik maar een Flash tot m'n beschikking zou hebben. Al kwam ik er recentelijk achter dat er ook een aantal champions zijn die uit zichzelf al een escape mechanisme hebben zoals Tryndamere (ik wist niet dat hij ook door muren heen kon met die skill).
Schijnbaar werkt het ook nog als je aan het begin van de match in /all zegt: "Press F to dance!".
Die pot was overigens ook "erg". Het was de eerste pot die ik tegen Obrianna moest spelen. Die bal is zoooo irritant, Zit je in je Lane komt er ineens een bal uit een bush of uit de Jungle. Alleen die bal deed al de helft van mn hp aan schade en meteen een pull-in (+slow?). Na een flinke skirmish in onze base was Obrianna op de vlucht en ging in onze Jungle in de "fog of war" in. Omdat ze bijna dood was en ik m'n ult (ashe) nog over had probeerde ik nog blind te gokken waar ze was. Ik volgde de arrow en zag dat hij spontaan weg was waar ik had gegokt dat ze ongeveer zou zitten. Ik hoorde ook nog het geluid dat het iets raakte maar zag geen kill oid. Zie ik niet lang daarna in chat van Obrianna "LOL ashe, 9 hp left",
Uiteindelijk hebben we het potje verloren, lang leve de assist ashe (1/x/17). Even kwijt hoeveel ik dood was gegaan maar het zal wel rond de 10 hebben gezeten, we verloren namelijk tamelijk veel teamfights. Laning ging wel lekker, ik heb een lange tijd kunnen lanen samen met Morgana en later Vladimir.
Schijnbaar werkt het ook nog als je aan het begin van de match in /all zegt: "Press F to dance!".

ik was idd ook verrast dat ik tribunal cases aan het oplossen was, en het bleek dat ik ze allemaal wel schuldig vond met +- 10 reports. toch had ik de helfd niet eens goed!
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Tribunal draagt misschien dan wel onschuldige mensen aan, maar die kunnen dan gewoon een pardon krijgen. Ik zie het probleem niet zozeer.
Ik heb inmiddels een potje of 2000 achter de rug, ik acht het niet onwaarschijnlijk dat mijn naam ook een paar keer langs gekomen zou zijn bij tribunal cases. Ik heb ook wel eens een rot dat en speel dan ruk, dus zou ik zomaar een report kunnen krijgen voor dingen als: Negative Attitude of Intentional Feeding.
Echter, als je dan de chat logs doorleest, kan je beter je oordeel vellen. Het jammer is, dat echte stats ontbreken. Je ziet geen win/loss ratios, zodat je kunt zien of het een beetje een trend is, misschien leidt het teveel af, kan ook nog.
Maar uiteindelijk, zullen we allemaal wel genoeg reports verzamelen om in de tribunal te komen. Niets om je zorgen over te maken, daarvoor is de Pardon knop.
Ik heb inmiddels een potje of 2000 achter de rug, ik acht het niet onwaarschijnlijk dat mijn naam ook een paar keer langs gekomen zou zijn bij tribunal cases. Ik heb ook wel eens een rot dat en speel dan ruk, dus zou ik zomaar een report kunnen krijgen voor dingen als: Negative Attitude of Intentional Feeding.
Echter, als je dan de chat logs doorleest, kan je beter je oordeel vellen. Het jammer is, dat echte stats ontbreken. Je ziet geen win/loss ratios, zodat je kunt zien of het een beetje een trend is, misschien leidt het teveel af, kan ook nog.
Maar uiteindelijk, zullen we allemaal wel genoeg reports verzamelen om in de tribunal te komen. Niets om je zorgen over te maken, daarvoor is de Pardon knop.
-
Het probleem zet hem ook een beetje in dat niet iedereen hetzelfde over punish denkt.
Zo zal ik iemand die het f-woord zegt altijd punishen het maakt mij niet uit waarom iemand het zegt (zelfs gebeurt het maar 1x in de 10 games), ik vindt gewoon je zegt het niet. Net als idiot en al die noob-variaties. Nu denk de meeste daar anders over en vinden dat een paar keer nog acceptable (hoe schrijf ik dit in het Nederlands???) is.
Zo zal ik iemand die het f-woord zegt altijd punishen het maakt mij niet uit waarom iemand het zegt (zelfs gebeurt het maar 1x in de 10 games), ik vindt gewoon je zegt het niet. Net als idiot en al die noob-variaties. Nu denk de meeste daar anders over en vinden dat een paar keer nog acceptable (hoe schrijf ik dit in het Nederlands???) is.
De tribunal heeft invloed gehad, maar het spel zit nog steeds vol met 7 jarige spanjaarden die 'U NOOB JAJAJAJAJA' roepen om de 30 seconden.
Gisteren 3 ranked games gespeeld: in 2 er van had mijn team een leaver.. in het andere had het ander team een leaver
Heb gisteren wel voor 4500 mensen live gespeeld
en voor enkele posts hiervoor: Ryze is een tanky mage, bouw vooral Mana+Cooldown reduction op hem want zijn eerste spell is zijn sterkste. Bouw een vroege Catalyst en Tear of the godess, gevolgd door een glacial shroud, Banshees veil, Frozen heart en dan zul je al veel damage doen. Niet evenveel burst als een andere caster, maar dan heb je wel enorm veel magic resist en armor en je kan je spells 24/7 spammen
Gisteren 3 ranked games gespeeld: in 2 er van had mijn team een leaver.. in het andere had het ander team een leaver
en voor enkele posts hiervoor: Ryze is een tanky mage, bouw vooral Mana+Cooldown reduction op hem want zijn eerste spell is zijn sterkste. Bouw een vroege Catalyst en Tear of the godess, gevolgd door een glacial shroud, Banshees veil, Frozen heart en dan zul je al veel damage doen. Niet evenveel burst als een andere caster, maar dan heb je wel enorm veel magic resist en armor en je kan je spells 24/7 spammen
Ook voor ryze vind ik tear vrij zinloos eerlijk gezegd. Ik ga meestal voor Sorc boots + RoA + Banshees + Frozen heart. Dan ben je supertanky, doe je heel veel damage omdat je veel mana hebt en heb je ook nog eens verlaagde cooldowns. Op een gegeven moment word je ondanks dat je superveel dmg doet niet eens meer gefocust omdat je te tanky bent (vergelijkbaar met Sion lategame).Jeanski schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:11:
De tribunal heeft invloed gehad, maar het spel zit nog steeds vol met 7 jarige spanjaarden die 'U NOOB JAJAJAJAJA' roepen om de 30 seconden.
@Domdo
Daar mag je best voor Punishen, maar dan denk ik persoonlijk dat je te teergevoelig bent voor een spel als deze. Vergeet niet dat Riot het uiteindelijke oordeel velt, en je punten krijgt op basis van het oordeel van Riot. Ik meen dat het 90% overeen moet komen voor je punten krijgt (dus van iedereen die dezelfde cases heeft als jij). Dus je mag inderdaad iedereen Punishen die het F woord gebruikt, ga er niet vanuit dat al die mensen een (temp)ban krijgen, laat staat dat jij punten krijgt.
Ik vind het echt niet erg om iemand die het F woord gebruikt een pardon te geven. Veeal geeft het team ook al af op die persoon, of het is gewoon een stukje frustratie die hij uit. Jij baalt toch ook wel eens als je door je onvoorzichtigheid geganked word? Dus volgens jou zou ik gebanned moeten worden.
Daar mag je best voor Punishen, maar dan denk ik persoonlijk dat je te teergevoelig bent voor een spel als deze. Vergeet niet dat Riot het uiteindelijke oordeel velt, en je punten krijgt op basis van het oordeel van Riot. Ik meen dat het 90% overeen moet komen voor je punten krijgt (dus van iedereen die dezelfde cases heeft als jij). Dus je mag inderdaad iedereen Punishen die het F woord gebruikt, ga er niet vanuit dat al die mensen een (temp)ban krijgen, laat staat dat jij punten krijgt.
Ik vind het echt niet erg om iemand die het F woord gebruikt een pardon te geven. Veeal geeft het team ook al af op die persoon, of het is gewoon een stukje frustratie die hij uit. Jij baalt toch ook wel eens als je door je onvoorzichtigheid geganked word? Dus volgens jou zou ik gebanned moeten worden.
-
Hangt imo van de context weer af.
Iemand die een keer uit frustratie een losse kreet erin knalt pardon ik.
Iemand die uit frustratie meer bezig is met zeiken op zijn team dan met spelen krijgt van mij een punish onder "negative attitude" (oplopend tot verbal harrassment als het echt ver gaat en vaak gecombineerd met offensive language)
Iemand die een keer uit frustratie een losse kreet erin knalt pardon ik.
Iemand die uit frustratie meer bezig is met zeiken op zijn team dan met spelen krijgt van mij een punish onder "negative attitude" (oplopend tot verbal harrassment als het echt ver gaat en vaak gecombineerd met offensive language)
sudo apt-get rekt
Kun je ook punishen met het aangeven van een reden dan? Je kan er wel mee reporten, maar in tribunal kun je toch alleen punish, pardon of skip doen?
mwah, Om nou te zeggen dat ik teergevoelig ben. Ik vindt het gewoon niet nodig om voor wat voor reden dan ook te gaan schelden (ook niet irl). Zelfs als iemand gefrusteerd is, is het niet echt nodig. Ik heb namelijk nog nooit een probleem opgelost zien worden door er gewoon maar tegen te schelden. En ik ga er ook niet vanuit dat ze een ban of wat dan ook krijgen, ik ben tevreden met een waarschuwing in zulke gevallen alleen is het niet mogelijk omdat aan te geven. Je kan of punish, of pardon of skip doen, maar je kunt er geen reden of hoeveelheid straf bij aangeven.
Waarom zou ik gaan als ik door onvoorzichtigheid geganked wordt gaan schelden en eerlijk gezegd baal ik daar ook niet van ?? Het is al gebeurt en schelden/balen verandert er echt niks meer aan, en daar komt bij dat je (eigenlijk) altijd wel weet dat je geganked gaat worden. Het is min-of-meer een leermoment.
Waarom zou ik gaan als ik door onvoorzichtigheid geganked wordt gaan schelden en eerlijk gezegd baal ik daar ook niet van ?? Het is al gebeurt en schelden/balen verandert er echt niks meer aan, en daar komt bij dat je (eigenlijk) altijd wel weet dat je geganked gaat worden. Het is min-of-meer een leermoment.
Verwijderd
AP sion / Roaming AP Alistar etc etc etcSnappie88 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:17:
[...]
Ik kan Kennen ook als tank bouwen, en ik kan Rammus ook als DPS bouwen. Hell, de laatste tijd zie je alleen nog maar AP Alistairs rondlopen...
ik speel nu trundle. Op troll

over tribunal: Ik zal er wss ook wel eens in passeren. Kan het soms echt hebben van retards die al willen surrenderen na 0 - 5 ofzo ... tenzij het echt 1 champ is die deze 5 kills heeft ...
Ochja jongens.. volgende week Dreamhack.. Pronostieken?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 11:10 ]
Het zou mij ook niks verbazen als ik langskom in Tribunal. Ik kan echt heel gefrustreerd zijn met ranked matches, dan komt er redelijk vaak een fuck, of een text in caps voorbij. Misschien moet ik ook wat minder ranked gaan spelen
.
In Real Life of over teamspeak zul je trouwens nooit iets van een scheldwoord of boosheid van mij horen. Zo ben ik helemaal niet, maar op chat is het toch een stuk makkelijker.

In Real Life of over teamspeak zul je trouwens nooit iets van een scheldwoord of boosheid van mij horen. Zo ben ik helemaal niet, maar op chat is het toch een stuk makkelijker.
[ Voor 28% gewijzigd door Forn op 06-06-2011 11:12 ]
ik wacht sowiesow nog even met ranked totdat tribunal er de meeste kwaaddoeners eruit gefilterd heeft. ik ga in ieder geval nog geen ranked doen tot ik 500 wins heb, en meer wins dan losses. dan heeeeeeeel misschien ben ik er klaar voor.
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Nee, maar je kunt voor jezelf intern wel bepalen wat wel en wat niet kan. Op dit moment zijn sowieso de opties mager want als ik vind dat iemand een warning verdient ben ik ook verplicht tot een algemene punish die ik ook geef bij iemand die een permban verdient.Vicarious schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:49:
Kun je ook punishen met het aangeven van een reden dan? Je kan er wel mee reporten, maar in tribunal kun je toch alleen punish, pardon of skip doen?
Dat is het nadeel aan Tribunal. Je kunt alleen maar doorgeven aan Riot en die moeten dan bepalen wat er mee gebeurd.
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Iemand een volledige teamlijst voor Dreamhack volgende week ?
$100,000 toernooi voor LoL ... ook einde van season 1 dus mss dat we de week nadien eindelijk magma chamber & monkey king krijgen
$100,000 toernooi voor LoL ... ook einde van season 1 dus mss dat we de week nadien eindelijk magma chamber & monkey king krijgen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 11:39 ]
De Aziatische teams ken ik niet dus ik beperk me even tot de volgende teams:Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:06:
[...]
Ochja jongens.. volgende week Dreamhack.. Pronostieken?
aAa
fnatic
epik gaming (EG)
TSM
CLG
gamed.de
Ik denk zelf dat EG en TSM de beste teams zijn op dit moment. CLG heeft lang gedomineerd maar zijn de laatste tijd niet zo heel goed meer, vooral door matige teamplay. Die gasten practicen nauwelijks samen en zijn alleen geinteresseerd in hun soloq rating. Daar word je als team niet beter van.
Van de Europese teams geef ik Fnatic de beste kans om ver te komen. Die spelen ook veel samen en zijn erg georganiseerd. Bovendien hebben de Amerikanen vaak geen antwoord op de Europese speelstijl die ervoor zorgt dat ze helemaal niet zo lekker kunnen farmen als ze willen (in US games is het vaak gewoon 200 creepkills opbouwen in 15 minuten en daarna gaan we een keer knokken, in EU wordt veel meer aan harassing en zoning gedaan).
Mijn voorspelling:
1. TSM
2. EG
3. Fnatic
Verwijderd
LLL niet gequalified als ook SK niet ? :x ( heb de EU qualifiers niet gevolgd )
1. TSM
2. EG
3. aAa / fntic
Gisteren aAa zien spelen. Hoe meer CLG verliest hoe beter
cant stand GG :x
Als OddOne perfect counterjungled en Reginald zen topgame speelt wordt het walkover vn TSM
1. TSM
2. EG
3. aAa / fntic
Gisteren aAa zien spelen. Hoe meer CLG verliest hoe beter
Als OddOne perfect counterjungled en Reginald zen topgame speelt wordt het walkover vn TSM
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 11:51 ]
Weet iemand eigenlijk waarom SK-gaming niet meedoet? Hebben ze het gewoon slecht gedaan in de qualifiers? Dacht dat dat ongeveer het beste team was. Wel jammer, vind de stream van SK Wickd echt heel vet. Vooral als ze met meerdere mensen samenspelen zijn ze hilarisch.
Snap ook niet wat jullie tegen CLG hebben. HotshotGG is misschien een beetje een eikel, maar die man heeft ook humor, en de rest van CLG zijn ook prima gasten volgens mij.
Snap ook niet wat jullie tegen CLG hebben. HotshotGG is misschien een beetje een eikel, maar die man heeft ook humor, en de rest van CLG zijn ook prima gasten volgens mij.
Verwijderd
GG een goeie gast ?Forn schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:58:
Weet iemand eigenlijk waarom SK-gaming niet meedoet? Hebben ze het gewoon slecht gedaan in de qualifiers? Dacht dat dat ongeveer het beste team was. Wel jammer, vind de stream van SK Wickd echt heel vet. Vooral als ze met meerdere mensen samenspelen zijn ze hilarisch.
Probleem bij SK is: nRated is leader. Maak wicked daar leader en het systeem is anders ( je hoort wicked ook veel meer praten dan NRated of ocelot) (ookal komt wicked over als een eikel soms. Wicked shoutcaste gistere de match van gamed vs aAa en had heel veel respect voor beide teams)
voorbeeld wrm ik GG haat staat hieronder: zen gedrag
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 12:05 ]
Kheb niks tegen ze, ik denk gewoon dat ze als team niet zo sterk zijn als de andere teams. En ik vind GG gewoon een beetje een troll. Zat hem laatst te kijken en hij zat een prima spelende shen helemaal af te zeiken en toen die wat terug zei kon hij alleen nog komen met iets als: your arguments dont matter, im #1 and #2 ELO, you know shit. En dat terwijl hij gewoon zat te feeden als Orianna (score 1/8 ofzo op dat moment). Nouja, het spijt me wel, maar daar hou ik niet zo van.
Heb akali gister gekocht en 1x tegen bots geprobeerd (had weinig tijd) en man, die is wel vet 
Gister veel amumu gespeeld, wel in lane omdat ik eigenlijk nog nooit gejungled heb en de runes er niet voor heb. Samen gelaned met katarina en als amumu en kat hun ult hebben zijn ze samen gewoon bijna onverslaanbaar, vooral als het enemy team geen interrupts heeft.
Voorbeeldje:
Speelde tegen een team met eigenlijk geen interrupt (alleen de ult van een sin) en enemy team ging met zijn alle baron.(we waren in totaal met 4 premade en een olaf die het goed deed) ik en kat lopen naar hun team toe en ik spring er als eerst in met mijn ult, kat springt er in met haar ult (we hadden beide veel AoE, hij door zijn ult en ik door mijn sunfire cape en huilen ofc.) en daarbij deed karthus zijn ult nog eens van een verre afstand. Heel hun team had bijna geen hp meer dus konden we ze makkelijk finishen. Zo hadden ik en kat nog meer van die acties in meerdere games.
Nu ga ik binnenkort eens amumu jungle als mijn team geen jungler heeft(in die game waar ik het net over had was olaf dat en stond sona alleen) want vind het toch leuker met amumu als die ineens uit het niets komt.
Gister veel amumu gespeeld, wel in lane omdat ik eigenlijk nog nooit gejungled heb en de runes er niet voor heb. Samen gelaned met katarina en als amumu en kat hun ult hebben zijn ze samen gewoon bijna onverslaanbaar, vooral als het enemy team geen interrupts heeft.
Voorbeeldje:
Speelde tegen een team met eigenlijk geen interrupt (alleen de ult van een sin) en enemy team ging met zijn alle baron.(we waren in totaal met 4 premade en een olaf die het goed deed) ik en kat lopen naar hun team toe en ik spring er als eerst in met mijn ult, kat springt er in met haar ult (we hadden beide veel AoE, hij door zijn ult en ik door mijn sunfire cape en huilen ofc.) en daarbij deed karthus zijn ult nog eens van een verre afstand. Heel hun team had bijna geen hp meer dus konden we ze makkelijk finishen. Zo hadden ik en kat nog meer van die acties in meerdere games.
Nu ga ik binnenkort eens amumu jungle als mijn team geen jungler heeft(in die game waar ik het net over had was olaf dat en stond sona alleen) want vind het toch leuker met amumu als die ineens uit het niets komt.
Amumu is echt fun. Ik kan er alleen niks fatsoenlijks mee 
Serieus, ik vergeet mijn W (aan te zetten, of na afloop uit te zetten en raak dus oom)
Mistime mijn R waardoor ik van de "perfect 5" misschien hooguit alleen de tank en iemand die niet op staat te letten te pakken heb.
En als ik een bandage toss raak mag het in de krant...
Serieus, ik vergeet mijn W (aan te zetten, of na afloop uit te zetten en raak dus oom)
Mistime mijn R waardoor ik van de "perfect 5" misschien hooguit alleen de tank en iemand die niet op staat te letten te pakken heb.
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Gisteren een 4-5 tal potjes met amumu jungle gegaan. Ben zover gekomen dat ik hem leuker dan warwick vindt ondertussen om te junglen. Blauwe buff scoren met behulp van een teamgenoot, en dan kun je heel snel de jungle clearenDivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:18:
Heb akali gister gekocht en 1x tegen bots geprobeerd (had weinig tijd) en man, die is wel vet
Voorbeeldje:
Ging zo goed dat ik me zelfzeker genoeg voelde om met amumu te gaan in mn eerste ranked potje... wordt hij direct geband.
hahaMazeMouse schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:27:
Amumu is echt fun. Ik kan er alleen niks fatsoenlijks mee
Die bandage toss lukt mij vaak perfect, gister weer paar van die mooie blind moves.
Het is al helemaal leuk als je weet (door bijv. een ward) dat een heel team/bijna een heel team in de bosjes staat en jij vliegt er in met je toss + ult. Normaal kunnen zij initiaten vanuit de bosjes maar als je dit doet zijn ze zo verrast dat sommige vaak niet weten wat te doen of in 1x dood zijn.
Verwijderd
Iemand die weet hoe dat programmatjes noemt dat je frequent ziet in de streams ( icoon met teemo erop :x ) (denk dat het voor replays te maken is ? )
leaguereplay, staat ook inde openingspost.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:39:
Iemand die weet hoe dat programmatjes noemt dat je frequent ziet in de streams ( icoon met teemo erop :x ) (denk dat het voor replays te maken is ? )
Verwijderd
LOL Replay. Is inderdaad om je games te bewaren.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:39:
Heb een paar potje LOL gedaan, nog niet zeker of ik er mee door ga. Grootste reden daarvoor is dat ik niet alle heroes kan picken. Hebben ze daar ook nog een reden voor, of is het puur voor hun om geld te verdienen?
Met dota heb ik flink wat jaren ervaring en daar kan ik ook gewoon met elke hero spelen, met LOL zou ik dat ook graag willen..... Speelde eerste keer LOL met vayne en ik had op het eind 18 kills en 1 death (wist niet dat hun fountain ZOVEEL damage deed). Nu zou ik natuurlijk meer vayne willen spelen, maar dat gaat niet meer.... Daarvoor moet je eerst een triljard potjes spelen om de leuke heroes te spelen (waardoor het aardig veel op WOW gaat lijken: hoe meer je speelt, des te meer kansen je hebt).
Met dota heb ik flink wat jaren ervaring en daar kan ik ook gewoon met elke hero spelen, met LOL zou ik dat ook graag willen..... Speelde eerste keer LOL met vayne en ik had op het eind 18 kills en 1 death (wist niet dat hun fountain ZOVEEL damage deed). Nu zou ik natuurlijk meer vayne willen spelen, maar dat gaat niet meer.... Daarvoor moet je eerst een triljard potjes spelen om de leuke heroes te spelen (waardoor het aardig veel op WOW gaat lijken: hoe meer je speelt, des te meer kansen je hebt).
Tja het is enerzijds om geld te verdienen, anderzijds om ook te zorgen dat je meerdere heroes en meerdere rollen kan spelen doordat er elke week andere heroes gratis te spelen zijn. Zo kun je dus van alles uitproberen om de voor jou ideale speelstijl/rol/champion naar boven te halen voordat je lvl 30 bent en ranked kunt spelen.
Ik vind deze manier juist fijn eigenlijk. Iedere week nieuwe champs om gratis te spelen dus er is meer variatie. Stel je voor dat je alle champs kan spelen, dan zie je constant dezelfde. Zou je dat nou niet saai lijken om iedere keer maar weer een vayne te spelen? Of irritant zijn om iedere keer tegen 1 bepaalde champ te spelen in plaats van meer verschillende?Rub3s schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:46:
Heb een paar potje LOL gedaan, nog niet zeker of ik er mee door ga. Grootste reden daarvoor is dat ik niet alle heroes kan picken. Hebben ze daar ook nog een reden voor, of is het puur voor hun om geld te verdienen?
Vind het een goed systeem zo en van mij hoeft het niet te veranderen
Maar dan zie je toch juist veel meer variatie dan nu? Nu kan je per week maar 10 champions spelen o.i.d. standaard. Ik kan daar weinig variatie in ontdekkenDivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:48:
[...]
Ik vind deze manier juist fijn eigenlijk. Iedere week nieuwe champs om gratis te spelen dus er is meer variatie. Stel je voor dat je alle champs kan spelen, dan zie je constant dezelfde. Zou je dat nou niet saai lijken om iedere keer maar weer een vayne te spelen? Of irritant zijn om iedere keer tegen 1 bepaalde champ te spelen in plaats van meer verschillende?
Vind het een goed systeem zo en van mij hoeft het niet te veranderen
Bovendien, als alle champions gewoon gebalanceerd zijn, dan zouden ze allemaal ongeveer evenveel gekozen moeten worden (ok, de makkelijke misschien wat meer...).
Wat ik ook vreemd vindt is dat je zelfs towers niet eens kan denyen. In dota onstaat er soms een hele strijd rond een toren wie hem lasthit. In lol maakt het weinig uit of hij blijft staan of niet, vroeger of later zal hij toch de volledige bonus geld geven. Wat ik ook jammer vind is dat je de vijandelijke creeps nauwelijks van je eigen toren weg kan trekken door er op te slaan/schieten.
Misschien heb ik ook gewoon teveel dota gedaan
Ik vind het ook eigenlijk wel leuk dat je de champions vrij moet spelen. Heb heel even HoN gedaan en het nam toch wel iets van de magie weg dat ze meteen allemaal vrij waren. Elke week zijn er trouwens 10 anderen gratis, dus je hebt genoeg afwisseling!
Verwijderd
enige probleem is dat amper mensen support kiezenVicarious schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:48:
Tja het is enerzijds om geld te verdienen, anderzijds om ook te zorgen dat je meerdere heroes en meerdere rollen kan spelen doordat er elke week andere heroes gratis te spelen zijn. Zo kun je dus van alles uitproberen om de voor jou ideale speelstijl/rol/champion naar boven te halen voordat je lvl 30 bent en ranked kunt spelen.
heb het zelf geprobeerd en ik bak er niks van
liever lekker raggen met die hap of gewoon tanken.
sidenote: Site van solomid offline ?
lijkt er wel op ja, ik wilde net ff een guide opzoeken en dat ging niet.
Torens en creep denyen vind ik indd ook jammer. Maar met de variatie bedoelde ik dat je nu sowieso om de week andere champs hebt. Met alle champs gebeurd het makkelijk dat bepaalde champs in bijna iedere game te zien gaan zijn. En sommige champs helemaal niet meer.Rub3s schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:55:
[...]
Maar dan zie je toch juist veel meer variatie dan nu? Nu kan je per week maar 10 champions spelen o.i.d. standaard. Ik kan daar weinig variatie in ontdekken![]()
Bovendien, als alle champions gewoon gebalanceerd zijn, dan zouden ze allemaal ongeveer evenveel gekozen moeten worden (ok, de makkelijke misschien wat meer...).
Wat ik ook vreemd vindt is dat je zelfs towers niet eens kan denyen. In dota onstaat er soms een hele strijd rond een toren wie hem lasthit. In lol maakt het weinig uit of hij blijft staan of niet, vroeger of later zal hij toch de volledige bonus geld geven. Wat ik ook jammer vind is dat je de vijandelijke creeps nauwelijks van je eigen toren weg kan trekken door er op te slaan/schieten.
Misschien heb ik ook gewoon teveel dota gedaan
Verwijderd
het valt ook op dat die bepaalde champs dan ook net te zien zijn (laatste 10 matches zoeizo een blitzcranck gezien) dacht meteen : die zal wel F2P zijnDivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Torens en creep denyen vind ik indd ook jammer. Maar met de variatie bedoelde ik dat je nu sowieso om de week andere champs hebt. Met alle champs gebeurd het makkelijk dat bepaalde champs in bijna iedere game te zien gaan zijn. En sommige champs helemaal niet meer.
Verwijderd
ik vind het een goed systeem MAAR ..
de champion selection voor de rotation mag van mij wel ietwat bijgestuurd worden
stel 10 champs per week F2P
70 champs in totaal
dan zou je om de twee maanden ze toch even allemaal mogen gezien hebben,
stel dat je sommige op champs wat minder aan bod wil laten komen dan ben ik daar nog steeds akkoord mee en kan je die ietwat minder frequent aan bod laten komen maar dan zouden die toch om de 3-4 maanden even aan bod mogen komen
bvb Akali is al sinds begin januari niet meer F2P geweest
ik heb er toen 1 of 2maal mee gespeeld was net begonnen met LOL en ik zou ze graag nog even spelen voordat ik kan beslissen als het wel een goed idee is om ze te kopen
na een halfjaar heb ik ze nog niet teruggezien en dat vind ik wel heel spijtig
Riot loopt zo ook geld mis denk ik
de champion selection voor de rotation mag van mij wel ietwat bijgestuurd worden
stel 10 champs per week F2P
70 champs in totaal
dan zou je om de twee maanden ze toch even allemaal mogen gezien hebben,
stel dat je sommige op champs wat minder aan bod wil laten komen dan ben ik daar nog steeds akkoord mee en kan je die ietwat minder frequent aan bod laten komen maar dan zouden die toch om de 3-4 maanden even aan bod mogen komen
bvb Akali is al sinds begin januari niet meer F2P geweest
ik heb er toen 1 of 2maal mee gespeeld was net begonnen met LOL en ik zou ze graag nog even spelen voordat ik kan beslissen als het wel een goed idee is om ze te kopen
na een halfjaar heb ik ze nog niet teruggezien en dat vind ik wel heel spijtig
Riot loopt zo ook geld mis denk ik
ik zie dat echt compleet andersDivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Torens en creep denyen vind ik indd ook jammer. Maar met de variatie bedoelde ik dat je nu sowieso om de week andere champs hebt. Met alle champs gebeurd het makkelijk dat bepaalde champs in bijna iedere game te zien gaan zijn. En sommige champs helemaal niet meer.

In zo'n week heb je dan maar keuze uit 10 heroes. Na een paar potjes heb ik het dan wel gezien. Als je keuze hebt uit 75 (o.i.d.) champions dan zie je in zo'n week veel meer variatie, zeker als de mensen erachter komen dat elke champ eigenlijk gewoon even goed is en dat ze naar de situatie moeten picken.
Wat ik trouwens ook jammer vind (kuch, wat vind ik niet jammer

In ranked games heb je draft pick. Dan zie je wel de keuze van de tegenstander.Rub3s schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:13:
[...]
ik zie dat echt compleet anders![]()
In zo'n week heb je dan maar keuze uit 10 heroes. Na een paar potjes heb ik het dan wel gezien. Als je keuze hebt uit 75 (o.i.d.) champions dan zie je in zo'n week veel meer variatie, zeker als de mensen erachter komen dat elke champ eigenlijk gewoon even goed is en dat ze naar de situatie moeten picken.
Wat ik trouwens ook jammer vind (kuch, wat vind ik niet jammer) is dat je de picks van de tegenstander niet kan zien. Maar zo wordt wel voorkomen dat iedereen in de laatste seconde champions gaat kiezen.
Ah ok! Zo ver ben ik dan wss nog niet XD
Eigenlijk zouden ze de poule van 10 champions gewoon veel vaker moeten veranderen dan. Per dag, of misschien zelfs per game (dota mode: random draft waarbij je keuze hebt uit 15 heroes o.i.d.).
althans, dat vind ik.
Eigenlijk zouden ze de poule van 10 champions gewoon veel vaker moeten veranderen dan. Per dag, of misschien zelfs per game (dota mode: random draft waarbij je keuze hebt uit 15 heroes o.i.d.).
althans, dat vind ik.
Ik denk gewoon dat je iets teveel vasthoudt aan je DoTa. Beide werkt, maar je vindt de DoTa-manier beter omdat je die nou eenmaal gewend bent. Ik vind het persoonlijk prima werken op deze manier, waarschijnlijk omdat ik DoTa nog nooit gespeeld heb.Rub3s schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:17:
Ah ok! Zo ver ben ik dan wss nog niet XD
althans, dat vind ik.
Het spel begint pas echt als je ook level 30 bent. Dan kan je tenminste wat masteries voorbereiden en heb je toegang tot alle runes en summoner spells (heb je al vanaf level 20 voor de runes en level 12 voor de spells). Voor je zo ver bent heb je al een kleine 100 wins gehad en genoeg IP voor heel wat champions. Ik ben zelf nog maar level 11 met rond de 10 wins en heb in het totaal rond de 7000 IP wat meer dan genoeg is voor een setje goedkope champions of een dure (6.4k).
Ik heb nu wat beginner/goedkope champions gekocht: Anni, Ashe en gisteren Soraka. Nu mis ik eigenlijk nog een echte tank en denk dat ik daar Amumu voor ga halen.
Ik heb nu wat beginner/goedkope champions gekocht: Anni, Ashe en gisteren Soraka. Nu mis ik eigenlijk nog een echte tank en denk dat ik daar Amumu voor ga halen.
Amumu is een goede en goedkope tank idd, nunu is ook een leuke cheap champ. Kun je makkelijk zonder runes mee junglen als je een alternatieve route pakt.
Ik heb al iets van 120-130 wins en 90 losses en nog steeds geen level 30deTwisj schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:34:
Het spel begint pas echt als je ook level 30 bent. Dan kan je tenminste wat masteries voorbereiden en heb je toegang tot alle runes en summoner spells (heb je al vanaf level 20 voor de runes en level 12 voor de spells). Voor je zo ver bent heb je al een kleine 100 wins gehad en genoeg IP voor heel wat champions. Ik ben zelf nog maar level 11 met rond de 10 wins en heb in het totaal rond de 7000 IP wat meer dan genoeg is voor een setje goedkope champions of een dure (6.4k).
Nu je nog laag bent zou ik proberen om shen te kopen en hier mee leren te tanken vind ik zelf een van de beste tanks. Maar begin er zelf niet aan houd me bij maokai.deTwisj schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:34:
Ik was na 83 normal wins lvl30, maar ik heb er ook idioot veel custom/vs AI games tussenzitten, vooral tot ik lvl20 was. Dusja er gaat wel ziek veel tijd inzittenDivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Ik heb al iets van 120-130 wins en 90 losses en nog steeds geen level 30
Ik zou in ieder geval blij zijn dat je nog geen 30 bent, want het was een leuk doel voor me om lvl30 te worden en dat doel is nou een beetje weggevallen...
Het is niet mijn doel om 30 te worden maar ranked te spelen 
Waarom? Lijkt me leuker om voor ELO te spelen.
In normal zetten mensen bijna nooit wards, en ik verwacht van ranked dat dat daar wel meer gebeurd en dat de team setups daar ook beter zijn. Ook de tegenstanders zijn vaak wat moeilijker en dat lijkt me ook wel wat. Natuurlijk start ik eerst bij de 1200 en zal dat daar nog niet gebeuren maar ik verwacht wel dat ik hoger kom. Natuurlijk kan ik mezelf ook zwaar overschatten en ben ik nog helemaal niet zo goed als ik denk
In normal zetten mensen bijna nooit wards, en ik verwacht van ranked dat dat daar wel meer gebeurd en dat de team setups daar ook beter zijn. Ook de tegenstanders zijn vaak wat moeilijker en dat lijkt me ook wel wat. Natuurlijk start ik eerst bij de 1200 en zal dat daar nog niet gebeuren maar ik verwacht wel dat ik hoger kom. Natuurlijk kan ik mezelf ook zwaar overschatten en ben ik nog helemaal niet zo goed als ik denk
Mijn doel was ook ranked te spelen en ben met ranked begonnen toen season one uit kwam, echter ben ik naar 5 potjes gestopt omdat het gemiddelde niveau in mijn random teams zo laag was dat het leuker was om normals te blijven spelen. Ondertussen ben ik op EU aan het levelen, heb ongeveer 155 wons en ben lvl 26, schiet niet echt op.DivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:05:
Het is niet mijn doel om 30 te worden maar ranked te spelen
Ik heb op een begeven moment ervoor gekozen om altijd support te spelen, meestal Taric. Hierdoor vindt ik het niet erg als mijn hele team een carry ninjalocked, ik kan meestal tanken, cc'en en healen tegelijk. Ook haal ik zelf de belangrijke wards. Hierdoor is mijn winkans wel een stuk hoger geworden met random teams.
Heb je inderdaad wel goed bekeken. Maar met tribunal verw8 ik dat wanneeri k ranked ben er een stuk minder idioten zijn
Gisteravond weer verschrikkelijk, ik amumu jungle, xin zhao, ashe, lux en vlad. Ik vraag om bescherming bij onze blue buff, loop er dus heen, lux en ashe komen ook naar blue.
Ondertussen staan vlad en xin ruzie te maken om wie top solo gaat. Lux bemoeit zich er ook mee en heeft dus geen kans om te reageren als ze door 5 man wordt geganked. Xin en vlad staan nog steeds te typen. Nja goed, dan maar alternatieve jungle route doen. Ik lig lekker op schema, level 3 zoals de rest, en opeens zie ik een cv op mn blue buff, en rumble van top lane er naar toe lopen. Ik ping xin om ook even mee te komen, doet ie gelukkig gewoon. Ashe komt van mid ook naar m'n blue buff, ik denk: Ok, mooi, laat die rumble maar komen. Xin killt rumble, een assist erbij, hoppa, mooi. Ik begin daarna dus aan mijn blue buff, smite helaas niet ready maar hij was bijna dood. En toen dacht Ashe hem harder nodig te hebben dus stal ze hem.
Nouja goed, dan maar recall en hun blue buff proberen. Enemy anivia is hem net aan het doen, ik ping haar, dus Ashe komt mee om anivia te killen. Anivia is weg gejaagd, dus ik begin aan hun blue buff, omdat ik zie dat enemy bot lane gewoon in lane blijft. Ashe helpt, ik denk mooi. Ze heeft er toch al eentje dus ze gaat hem vast niet weer stelen. Boy I was wrong. Na typen dat ze weg kan blijft ze gewoon erop schieten en steelt ze hem dus weer.
En dit moet dan ranked op +- 1300 elo zijn?
Ondertussen staan vlad en xin ruzie te maken om wie top solo gaat. Lux bemoeit zich er ook mee en heeft dus geen kans om te reageren als ze door 5 man wordt geganked. Xin en vlad staan nog steeds te typen. Nja goed, dan maar alternatieve jungle route doen. Ik lig lekker op schema, level 3 zoals de rest, en opeens zie ik een cv op mn blue buff, en rumble van top lane er naar toe lopen. Ik ping xin om ook even mee te komen, doet ie gelukkig gewoon. Ashe komt van mid ook naar m'n blue buff, ik denk: Ok, mooi, laat die rumble maar komen. Xin killt rumble, een assist erbij, hoppa, mooi. Ik begin daarna dus aan mijn blue buff, smite helaas niet ready maar hij was bijna dood. En toen dacht Ashe hem harder nodig te hebben dus stal ze hem.
Nouja goed, dan maar recall en hun blue buff proberen. Enemy anivia is hem net aan het doen, ik ping haar, dus Ashe komt mee om anivia te killen. Anivia is weg gejaagd, dus ik begin aan hun blue buff, omdat ik zie dat enemy bot lane gewoon in lane blijft. Ashe helpt, ik denk mooi. Ze heeft er toch al eentje dus ze gaat hem vast niet weer stelen. Boy I was wrong. Na typen dat ze weg kan blijft ze gewoon erop schieten en steelt ze hem dus weer.
En dit moet dan ranked op +- 1300 elo zijn?
Wow, dat deed die ashe om jouw te .... en meer ook niet hoor 
EDIT: Tjah, volgens mij was die een beetje aan het trollen
EDIT: Tjah, volgens mij was die een beetje aan het trollen
[ Voor 34% gewijzigd door DivineNL op 06-06-2011 16:28 ]
Verwijderd
Waarom SK niet er in zit? Omdat ze arrogant werden.Forn schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:58:
http://www.lolesp.com/for...alifiers/253157/?p=30#563
Gamed.de hebben ze laten winnen voor een makkelijkere line-up at dreamhack, omdat er geen manier was dat ze van fnatic konden verliezen omdat Wickd de beste in de wereld is en zijn team ook.

Vervolgens verliezen ze van fnatic, bye bye dreamhack.
Je kan zeggen wat je wil van hsgg, maar hij heeft zijn teamplay flink verbeterd sinds de nederlagen begonnen, en is blijkbaar minder arrogant dan wickd.
Verwijderd
CLG houd zich tegenwoordig meer bezig met Minecraft dan met LoL..Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:41:
[...]
Waarom SK niet er in zit? Omdat ze arrogant werden.
http://www.lolesp.com/for...alifiers/253157/?p=30#563
Gamed.de hebben ze laten winnen voor een makkelijkere line-up at dreamhack, omdat er geen manier was dat ze van fnatic konden verliezen omdat Wickd de beste in de wereld is en zijn team ook.![]()
Vervolgens verliezen ze van fnatic, bye bye dreamhack.
Je kan zeggen wat je wil van hsgg, maar hij heeft zijn teamplay flink verbeterd sinds de nederlagen begonnen, en is blijkbaar minder arrogant dan wickd.
Hotshot verbeterd in teamplay ? (omdat ze hem altijd carrys laten spelen omdat hij niet bakt met andere ... kijkt maar die games vs TSM waar hij alleen in de match vs Chaox als irelia iets deftig kon => Swain is de enige Irelia counter) (sinds de nederlagen begonnen en de nederlagen blijven komen
HSGG is & blijft een eikel. Wickd is chill in het helpen van mensen maar laat zijn ego teveel merken
Vraag me wel af waar wetdream naartoe is ( is een belg
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 16:51 ]
Ah je hebt het was belgs al veranderd maar daar wouw k niet op in gaanVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:46:
[...]
Vraag me wel af waar wetdream naartoe is ( is een belg)
Nu je er over begint, heb zijn stream al een tijdje niet meer gezien.
Verwijderd
tot zover ik weet speelde wickd een tijd op wetdream zen account (Deense stem vs belgische stem dat verschil hoor je gewoon )DivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:54:
[...]
Ah je hebt het was belgs al veranderd maar daar wouw k niet op in gaan
Nu je er over begint, heb zijn stream al een tijdje niet meer gezien.
Iemand enig idee waarom Low Land Lions(LLL) niet geplaatst is ? Die hebben destijds ook eZ van CLG gewonnen
Verwijderd
hangt ook af van hoelang je gemiddelde spel heeft geduurd, hoe langer hoe meer XPDivineNL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Ik heb al iets van 120-130 wins en 90 losses en nog steeds geen level 30
als de tegenstanders de helft van je wins surrenderen op 20 minuten dan doe je er volgens mij langer over voordat je lvl30 wordt
en ik denk dat je gemakkelijk 250 potjes nodig hebt om lvl30 te worden wat in gaming time toch al aardig oploopt
en gemakkelijk meer dan 120uur mag spelen, vind k persoonlijk misschien wel een beetje lang maja
Verwijderd
LLL was voor mij zelfs een geduchte kandidaatkaizeh schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:57:
Iemand enig idee waarom Low Land Lions(LLL) niet geplaatst is ? Die hebben destijds ook eZ van CLG gewonnen
en CLG gwn hard inmaakten
(hmm zie net dat fntic gewonnen heeft van aAa ... daar gaat me filosofie van Fntic te zwak
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 17:03 ]
Fnatic is echt niet zwak hoor. Shushei speelt daarin en dat is gewoon een held. Verder zijn Mellisan en xPeke ook gewoon heel goede spelers en werken ze als team gewoon heel goed samen. Wat mij betreft het beste team in de EU, ook beter dan SK.
Verwijderd
Want Cho gath is een carry?Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:46:
[...]
CLG houd zich tegenwoordig meer bezig met Minecraft dan met LoL..
Hotshot verbeterd in teamplay ? (omdat ze hem altijd carrys laten spelen omdat hij niet bakt met andere ... kijkt maar die games vs TSM waar hij alleen in de match vs Chaox als irelia iets deftig kon => Swain is de enige Irelia counter) (sinds de nederlagen begonnen en de nederlagen blijven komenik voorspel niet veel goeds voor CLG aangezien ze de EU stijl niet eens kunnen counteren ... )
HSGG is & blijft een eikel. Wickd is chill in het helpen van mensen maar laat zijn ego teveel merken(en fntic zonder wetdream is ook zwak , heel zwak zelfs ... aAa is qua individueel niet zo top maar die spelen enorm veel samen )
Vraag me wel af waar wetdream naartoe is ( is een belg)
En ja hij is verbeterd, waar hij eerst nog te beroerd was om zijn eigen lane te warden koopt hij er nu voortdurend 2 bij recalls. Hij is ook niet meer 100% de tijd aan het farmen, maar roamed nu ook wat meer.
Dat jij een hekel aan hsgg hebt is wat anders, maar dan kan je beter niets zeggen of je gekleurde bril afzetten. Ik kijk zelf zijn stream al lang niet meer, guardsman bob is leuker om te kijken (en luisteren
Dit topic is gesloten.