Wat Vicarious zegt, ik ga bijna altijd voor een tank Maokai. Zijn AP ratio's zijn redelijk slecht te noemen, en zijn cooldowns zijn daarnaast ook nog eens vrij hoog. Aegis is echt DE must have item op Maokai. Je ult + Aegis aura zorgt ervoor dat je teamfights helemaal naar je hand kan zetten.
Meestal ziet mijn endgame build er zo uit:
Omen, BV, Aegis en boots. Extra items zijn dan luxe. Het spel duurt dan of lang, of je bent gewoon dik gefarmed met assists. Ik moet hem weer meer gaan spelen, hij is inderdaad mad fun, maar een Alistair kan eigenlijk wat Maokai kan, net even beter. (Ik heb het nu over interrupts). Ali heeft namelijk Pulverize en headbutt, waar Maokai Twisted Advance + Arcane smash heeft (Snare + mini knock en slow). De knock up van Alistair is veel krachtiger (grotere AoE en langere stun) en headbutt is heel erg nice, omdat je iemand de kant uit kan sturen die je wilt.
Voordeel van Twisted Advance ten opzichte van Headbutt is, dat je meteen op je tegenstander zit.
Begrijp me niet verkeerd, beide zijn hele goede tanks, en hebben hun voor en nadelen.
Ik zit eingelijk te overwegen om Maokai eens mijn Alistair build te geven. Ik zie hem eigenlijk ook wel als een hele geschikte roamer, die early game beschikt over de nodige burst (saplings doen qua base damage lekker damage) en late game scale je heerlijk naar een tank, maar toch heb je genoeg interrupts. Ik zit te denken aan de volgende setup:
Red: Magic Pen
Yellow: armor/level
Blue: mr/level of CDR
Quint: Movespeed of Flat Health
Masteries 9/0/21 (belangrijke dingen, CDR, impr ghost en flash en movespeed)
Item build: Boots of mobility, Phil stone into Reverie, Aegis, en naar eigen inzicht verdere items (denk aan BV e.d)
Door de Phil stone kan je rustig roamen, zonder dat je het al te veel geld kost. Ganken met Twisted Advance, en dan meteen een Sapling erop gooien, vervolgens Arcane Smash richting jouw toren. Sapling max je eerst, omdat het je early game een enorm burst potentieel geeft, twisted advance komt op de 2e plaats (de root duurt langer met hoger level, mocht je problemen hebben, kun je sapling en advance evenredig levelen) als laatste de smash.
Begin met boots en 3 health pots (net zoals je met Ali zou doen).
Denk dat ik dit vanavond als ik weer thuis ben eens in de praktijk ga testen, op zich klinkt het natuurlijk leuk, maar eens testen of het gaat lukken (moet haast wel lukken

).
[
Voor 38% gewijzigd door
Nazanir op 27-05-2011 10:53
]