@All, ik had al eerder in een ander topic er gewag van gemaakt, het ging over een docking station voor de SGS2. In de meeste mij bekende gevallen werken die niet met audio over de usb aansluiting terwijl wanneer je hdmi afspeelt naar een tv er wel audio over de usb plug heengaat. Is er een android s2 docking station die dat ondersteund vroeg ik mij af.
Inmiddels gevonden; usb docking station, met aan de achterzijde met een 3.5mm audioaansluiting (dank aan @kadett)
http://www.telecomparts.n...aadstation-Origineel.html
Tweakers laagste prijs:
pricewatch: Samsung Galaxy S II Desktop Cradle
Vandaag hem ik hem binnen gekregen en ik moet zeggen: dit is het einde, een genot om te bezitten. Met usb + 3.5mm audio aansluiting aan de achterzijde waar je een headset, externe ls powerbox of een hifi versterker op kunt aansluiten. In de buro cradle zit tevens een handige volume (druktoets) regelaar ingebouwd. Omschakelen van interne of externe aansluiting d.m.v. van een extra icoon wat verschijnt wanneer de SGS2 in de houder wordt geschoven.
In de eerste 30 seconden verschijnt de tijd, het weer, temperatuur en diverse (alarm, muziek, galery en spraakgestuurd zoeken icoons) op beeld. De telefoon schakelt niet vanzelf meer in het blokkeerscherm en na de 30 seconden bijft de grote digitale klok (steeds verspringend van plaats) in beeld. Er zit een blauwe laadindicator op die aan geeft wanneer de battery wordt geladen.
Indien er geen externe headset of amplifier wordt aangesloten wordt het interne geluid redelijk versterkt door de speciale behuizings vorm van de cradle. Het is overigens origineel Samsung made.
Kortom, een aanwinst en de prijs a 37,95 zeker waard. Ik wil eventueel er een foto van in bedrijf maken en plaatsen als daar behoefte aan is.
Edit:/1
Het vreemde is dat deze cradle al veel eerder is genoemd in dit topic maar dat er helemaal nergens over de audio aansluiting wordt gerept. Zoeken in dit forum met de twee woorden 'cradle+audio' levert dus niets op. Ook in de diverse advertentie's van aanbieders wordt met geen woord gerept over de audio aansluiting en de twee volume knopjes in de zijkant. Alleen de genoemde aanbieder vermeld het. Ook is de cradle horizontaal te gebruiken waarbij de verspringende klok (brandt dus niet in) aanduiding mee draait. Overigens werkt de usb verbinding met een externe pc niet meer. Voor communicatie met de pc dien je dus AirDroid te gebruiken.
[
Voor 15% gewijzigd door
racinfo op 18-01-2012 17:25
. Reden: foto geplaatst van cradle + edit/1 ]