businka19 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:35:
[...]
Dat zou ik ook niet accepteren.
Ik heb zaterdag mijn Brodit Passive Holder met skin ontvangen. Toestel zit er als gegoten in, ik heb het idee dat telefoon er nog beter in zit dan in de versie zonder skin dus exact op maat gemaakte voor SGS2 (die heb ik 1,5 gehad, per ongeluk verkeerde besteld). Komt waarschijnlijk omdat case alle mogelijke spelingsruimte opvult. Echt een aanrader voor mensen die SGS2 amper zonder case gebruiken.
Ik had de leverancier gevraagd of de levering van de Haicom HI-160 Car Holder wel correct was, gezien de speling van 3-4 mm tussen de S2 en de houder:
Hij heeft e.e.a. gecheckt, maar blijkt bij allemaal zo te zijn. Hij heeft wel aangeboden om hem terug te sturen.
Vervolgens kwam ik er vandaag achter dat de opening voor de laadaansluiting ook nogeens op de verkeerde plaats zit:
Omdat ik de bouwkwaliteit qua degelijkheid en instelbaarheid verder dik in orde vind, wil ik hem eigenlijk toch niet kwijt
Dus heb ik eens goed naar het ontwerp gekeken, en het spelingsprobleem eenvoudig op kunnen lossen.
Aan de bovenzijde van de houder zit namelijk een klepje met klemveer (dat je opent om de S2 in/uit die houder te doen). Dat klepje doet tevens dienst als borg dat de S2 er niet uit kan vallen in horizontale stand.
Door een stukje plakschuim/foam van 6mm op dat klepje te plakken, zit de S2 gewoon goed op zijn plek.
Uiteraard blijft nog het punt van de laadaansluit-opening, maar daar is met een hete soldeerbout ook eenvoudig nog wat aan te doen.
Ik ben nu meer een hardware-tweakert geworden, zoals je ziet....