Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Ik mis de onderbouwing van het getal 700.000. En wat bedoelen ze nu precies met 'werknemer'? Software, hardware, manager, helpdesk?

De IT in Nederland gaat niet echt denderend op dit moment, er is hier eerder een overschot dan een tekort. Hetzelfde voor de rest van Europa behalve Duitsland, Zwitserland en misschien Scandinavië. Of die paar landen goed zijn voor een tekort van 700.000 IT'ers lijkt me vrij sterk.

Een aantal van die bedrijven die in het artikel genoemd worden geven het verhaal ook niet meer geloofwaardigheid. Het personeelsbeleid van bijvoorbeeld Nokia en Cisco van de afgelopen jaren is nou niet zodanig dat je daar een personeelstekort uit af kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:17

Onbekend

...

Volgens mij gaat het om "goed" opgeleide ict-ers in het juiste vakgebied. Wij hebben ook ict-ers ontslagen of geen contractverlenging aangeboden, omdat het niveau van hun werk niet goed genoeg was. En daardoor kwam meteen een nieuwe vacature beschikbaar voor een nieuwe ict-er. Tussen de vele sollicitaties die we ontvingen (bijna allemaal ict-ers) waren er maar een paar geschikt bevonden, en de functie is nu naar tevredenheid vervuld.

Kortom: Sommige mensen kunnen weinig en vragen teveel waardoor deze slecht een nieuwe baan vinden, terwijl voor anderen de banen voor het oprapen liggen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste