Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Loev schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:25:
Ik maak mij totaal geen zorgen of ik nog werk heb straks (ik ben geen ontwikkelaar maar software tester)
Sowieso is Nederland qua testvakgebied de top van de wereld. TMap is niet voor niets een Nederlands product ;)

Denk ook dat Nederlanders an sich goede testers zijn. Kritisch en niet bang om een hogere in rang voor het hoofd te stoten. In landen met een sterk hierarchische cultuur kun je volgens mij alleen maar testen door alles over de muur te gooien en langs hele formele kanalen te leiden zodat testers aldaar hun werk goed durven te doen. En over-de-muur-bureaucratisch-testen is duur. Erg duur.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TMap is dan wel Nederlands, het maakt weinig indruk op een CV volgens mij. ISTQB is toch een stuk beter in dit geval.

Overigens klopt je stelling over Nederlanders en testen niet helemaal, ik werk zelf in een internationaal team en ik zie weinig verschil met hier. Testers worden (of behoren) anno 2011 gewoon serieus genomen en je stoot niemand voor het hoofd door te zeggen dat software bugs bevat, dat is gewoon een gegeven.

Wel is de markt voor testers erg goed, het is vrij moeilijk om goede kandidaten te vinden, zeker buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Cubic X schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:25:
Ja en nee. Er is een tekort aan HBO/WO'ers die 20 jaar zijn en wel 5 jaar ervaring hebben...hoe vaak zie je dat ze in vacatures verwachten dat een net afgestudeerde al 5 jaar ervaring heeft?