• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Zou iemand eens naar mijn topic kunnen kijken? [ESXi] Netwerk traag tussen guests
En misschien even iperf kunnen draaien tussen twee Windows VM's op zijn ESXi bak?

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2013 10:23 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik heb gister en vandaag een VM getest icm RDM op de nieuwe SATA Controller en dat werkt eigenlijk perfect. De Virtuele controller is SATA3 en is echt AHCI (FreeBSD pikt gewoon ada0-8 devices). Ook kan je er gewoon van booten.

Ik heb 600GB geschreven op een nieuwe pool, en daarna een scrub gedaan en alles lijkt prima in orde te zijn.

Mijn 4TB schijven heb ik er nog niet mee getest, dat kan ik misschien ook wel doen. (Alleen ben ik daar iets huiveriger mee ;) )

Even niets...

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
Ik ben me aan het verdiepen in ESXI. Klopt het nu dat ESXi 5.5 geen aparte SATA controller zoals de M1015 meer nodig heeft wanneer ik ZFSguru als VM hierin wil gaan draaien?

• FireDrunk
Dat valt nog te bezien. RDM werkt hier prima, maar of het echt een vervanger is moet nog blijken.
RDM kon vroeger niet meer dan 2TB schijven aan, dat limiet zou opgeheven moeten zijn, maar dat is nog niet getest.

Even niets...

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28

Kek

3flix

Ik moet maar eens mijn hardware kopen en wat vrije tijd hebben, dan kan ik het goed testen :s

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 22:17
FireDrunk schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:23:
Dat valt nog te bezien. RDM werkt hier prima, maar of het echt een vervanger is moet nog blijken.
RDM kon vroeger niet meer dan 2TB schijven aan, dat limiet zou opgeheven moeten zijn, maar dat is nog niet getest.
FireDunk, hier ben ik idd heeel benieuwd naar. Ik zit te wachten om 4tb's te bestellen.
Dus als je dit kan testen graaaag :) _/-\o_

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wat kan een vSAN ons precies bieden in combinatie met ESXi 5.5? Kunnen we daar niet iets mee, zodat we onze storage kunnen aanbieden aan een VM in raid?

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 25-09-2013 13:40 ]

is everything cool?

• FireDrunk
Nee, vSAN geeft je alleen maar de mogelijkheid om lokale storage te delen over meerdere hosts, en redundancy te creëren tussen hosts.

Niet tussen disks.

Even niets...

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Loud and clear! _/-\o_

is everything cool?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
FireDrunk schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:41:
Nee, vSAN geeft je alleen maar de mogelijkheid om lokale storage te delen over meerdere hosts, en redundancy te creëren tussen hosts.

Niet tussen disks.
Wel SSD read/write caching. Dus 't is wel grappig voor de mensen die een aantal SATA schijven gebruiken voor trage VMs en een SSD voor snelle VMs. Dat kan nou automatisch geregeld worden vanaf 1 grote datastore.

while (! ( succeed = try ()));

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

FireDrunk schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:23:
Ik heb gister en vandaag een VM getest icm RDM op de nieuwe SATA Controller en dat werkt eigenlijk perfect.
En hoe heb je dat gedaan dan? Met vCenter?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• hans_lenze
Compizfox schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:15:
[...]

En hoe heb je dat gedaan dan? Met vCenter?
Met een standaard pRDM (vmktools -z /vmfs/devices/disks/blaaah) en de SATA configuratie in de vmx.

sata0.present = "TRUE"
sata0:0.present = "TRUE"
sata0:0.fileName = "pRDMpointer.vmdk"
sata0:0.redo = ""

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:46
FireDrunk schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:23:
Nice one FireDrunk, hier zit ik echt op de wachten. Ik heb alles in huis om te testen maar momenteel geen goede backup O-) (wordt aan gewerkt)

Het zou leuk zijn om die 5watt van de HBA er te kunnen afpitsen 8) We moeten wel heel erg zeker zijn dat de pool het niet begeeft...

Je zou ook eens een defecte schijf moeten forceren.

[ Voor 9% gewijzigd door A1AD op 25-09-2013 15:27 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Phyt_
@ A1AD, ik gebruik Thinware vBackup erg makkelijk en gratis voor vm's te back-uppen.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• A1AD
Phyt_ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:28:
@ A1AD, ik gebruik Thinware vBackup erg makkelijk en gratis voor vm's te back-uppen.
Mijn VM's worden elke nacht naar de pool weggeschreven (ghettovcb script, samen met de config), dat is het probleem niet.
De backup van de "virtuele" zfs pool loop enkele weken achter. Het plan is om achter in de garage een physical freenas server te zetten met wat TB schijfruimte en deze elke nacht te laten rsyncen (al dan niet met snapshots).

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:16

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik ga binnenkort moederbord, SSD's en HBA vervangen van mijn doosje. Later moeten hier ook nog andere disks in voor ZFS array. Zijn er ontwikkelingen of producten waar ik logischerwijs op zou moeten wachten of in de gaten houden voor ik deze onderdelen ga vervangen?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Ik zie dat esxi 5.5 uit is en nu ook voor AMD gpu passthrough doet, sort of(Expanded vGPU Support). Iemand hier al evaring mee?

• FireDrunk
0000:02:00.0 SATA controller Mass storage controller: ASMedia Technology Inc. ASM1062 Serial ATA Controller
         Class 0106: 1b21:0612

Bummer, de ASMedia is in 5.5 niet meer ondersteund.

Even niets...

• sphere
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

xelnaha schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:39:
Ik zie dat esxi 5.5 uit is en nu ook voor AMD gpu passthrough doet, sort of(Expanded vGPU Support). Iemand hier al evaring mee?
Bedoel je nou passthrough of bedoel je vGPU? Ik heb het eerste al werkend met dual 79x0 op een Gigabyte X79 met 3820 en 16GB met 5.0u2 omdat USB passthrough kapot is met 5.1.

vGPU heb ik nog niet kunnen testen, maar dat ligt wel in de lijn. Ik heb een topic geopend over dit onderwerp, maar er lijkt naast storage weinig aan passthrough gedaan te worden hier.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Phyt_
@FireDunk,

Hoe merk je dat dan ?
Ik heb toch ook deze op mijn mobo de b75 pro 3-m
ASMedia ASM1061,

• FireDrunk
Er word geen vmhba nummer toegekend.

Even niets...

• A1AD
sphere schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:27:
[...]

Bedoel je nou passthrough of bedoel je vGPU? Ik heb het eerste al werkend met dual 79x0 op een Gigabyte X79 met 3820 en 16GB met 5.0u2 omdat USB passthrough kapot is met 5.1.
Definieer "kapot". Mijn apc ups is aangesloten via usb die ik doorgeef aan een centos vm zonder problemen? 5.1

• sphere

sphere

Debian abuser

USB controllers passthrough werkt niet. Op die manier kapot. Zodra je hem opgeeft voor passthrough en dan ESXi reboot is hij weer weg.

[ Voor 37% gewijzigd door sphere op 25-09-2013 22:00 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FireDrunk schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:11:
0000:02:00.0 SATA controller Mass storage controller: ASMedia Technology Inc. ASM1062 Serial ATA Controller
         Class 0106: 1b21:0612

Bummer, de ASMedia is in 5.5 niet meer ondersteund.
Is niet zo erg toch? Dat ding had je toch al niets aan als datastore als je de HBA geleverd door de PCH doorgaf.
sphere schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:59:
USB controllers passthrough werkt niet. Op die manier kapot. Zodra je hem opgeeft voor passthrough en dan ESXi reboot is hij weer weg.
Weet je dat zeker genoeg? Kun je andere apparaten op dat moederbord wel doorgeven? En heb je ook het doorgeven van USB-controllers op andere moederborden getest?
Zo nee, dan is het een beetje te voorbarig om te roepen dat passthrough van USB-controllers "kapot" is.

Trouwens, je weet dat ESXi ook iets kent wat "USB passthrough" heet? Hiermee kun je aparte USB-apparaten aangesloten op de host doorgeven zonder de USB-controller te hoeven doorgeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Compizfox op 25-09-2013 22:43 ]

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21
hans_lenze schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:54:
[...]

Met een standaard pRDM (vmktools -z /vmfs/devices/disks/blaaah) en de SATA configuratie in de vmx.

sata0.present = "TRUE"
sata0:0.present = "TRUE"
sata0:0.fileName = "pRDMpointer.vmdk"
sata0:0.redo = ""
Waar maak je die sata controller aan? :)

PvOutput

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Door dat in de vmx-file te zetten maak je die SATA-controller aan, als ik het goed begrijp.

• sphere

sphere

Debian abuser

Compizfox schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:38:
Weet je dat zeker genoeg? Kun je andere apparaten op dat moederbord wel doorgeven? En heb je ook het doorgeven van USB-controllers op andere moederborden getest?
Zo nee, dan is het een beetje te voorbarig om te roepen dat passthrough van USB-controllers "kapot" is.

Trouwens, je weet dat ESXi ook iets kent wat "USB passthrough" heet? Hiermee kun je aparte USB-apparaten aangesloten op de host doorgeven zonder de USB-controller te hoeven doorgeven.
Heb jij wel eens USB passthrough getest terwijl je een ander device doorgeeft aan een guest? Waarschijnlijk niet. Het is niet mogelijk om individuele USB devices door te geven als je bijv. een VGA kaart doorgeeft. Dan kan je alleen nog een complete controller doorgeven.

Maar ik nodig je uit om het te testen veel moeite is het niet.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

sphere schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:16:
[...]

Heb jij wel eens USB passthrough getest terwijl je een ander device doorgeeft aan een guest? Waarschijnlijk niet. Het is niet mogelijk om individuele USB devices door te geven als je bijv. een VGA kaart doorgeeft. Dan kan je alleen nog een complete controller doorgeven.

Maar ik nodig je uit om het te testen veel moeite is het niet.
Moet dat op dezelfde VM zijn? Ik heb namelijk 2 HBA's doorgegeven (PCI-e passthrough) aan één VM en 2 USB-apparaten (USB passthrough) naar een andere VM. En dat werkt iig wel prima.

• sphere

sphere

Debian abuser

Ja zelfde VM. Op 5.0 kan ik usb controllers doorgeven, met geen enkele usb apparaten (muis/kb) als ik een VGA kaart heb doorgegeven aan de guest. Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk te maken heeft met usb controllers aan de pci bus maar ik weet niet of dat klopt.

Mijn doel is 1 doos met 4x gfx en 4x tobo/muis om door te geven aan guests. Synergy2 vind ik niet fijn werken. Maar ik ben ook zeer geïnteresseerd in die nieuwe vGPU dat wil ik binnenkort eens testen.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Weer een interesting stukje leesvoer gevonden. Het gaat over de nieuwe features in ESXi 5.5 die erg veel toegevoerde waarde hebben, maar afhankelijk zijn van vSphere, die juist weer niet gratis is.

[ Voor 74% gewijzigd door FREAKJAM op 26-09-2013 00:11 ]

is everything cool?

• pieter87
  • Laatst online: 11-09 12:21
Compizfox schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:53:
Door dat in de vmx-file te zetten maak je die SATA-controller aan, als ik het goed begrijp.
Stappen die ik uitvoer:
schijven RDM gemaakt met dat commando "vmkfstools -z"
VM uit de inventory gooien
.vmx aanpassen met ssh en vi
VM weer toevoegen aan de inventory

Vervolgens krijg ik een error bij het willen starten/aanpassen van de VM. Error weet ik zo niet meer uit m'n hoofd. Zou die vanavond even bij dit bericht plaatsen.

PvOutput

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FREAKJAM schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:10:
Weer een interesting stukje leesvoer gevonden. Het gaat over de nieuwe features in ESXi 5.5 die erg veel toegevoerde waarde hebben, maar afhankelijk zijn van vSphere, die juist weer niet gratis is.
....
The bad news: I am a home user and have uncovered an unfortunate issue with the free version of ESXi 5.5. vSphere client no longer supports editing VM settings of a version 10 machine. You must use vSphere Web Client which requires vCenter. I downloaded a trial copy of vCenter Appliance and vSphere Enterprise Plus so that I could make the required pass-thru edit from vSphere Web Client.
:o :/ En vCenter vereist een Windows Server OS, al heb ik wel eens geprobeerd om vCenter op W7 werkend te krijgen. Wel gelukt, maar om nou te zeggen dat het uitstekend werkte...

Maar een stukje naar beneden staat een mogelijke workaround:
You can also manage this using VMWare workstation. I know it still requires a license but might be a work around for some.
met deze comment daar weer onder:
Wow, great tip. I upgraded a 5.1 host to 5.5, updated the virtual hardware in my two VMs, and then got the "web client denial" when going to edit the virtual hardware. So I remoted in to my home PC which has Workstation 10 on it, VPN'd to the office, connected Workstation to my 5.5 host, and then edited the hardware on my VM. Awesome, and stupid at the same time...
Dus hij zit te rdp'en naar huis voor Workstation 10, dan weer via vpn terug naar werk om met ESXi verbinding te kunnen maken? Wat een oplossing :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ja klopt. Zie ook mijn vorige post. VMWare Workstation 10 kost toch weer €225 euro ook =[
FREAKJAM schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:20:
Interresant artikel nog gevonden.

Kort gezegd:
Al hetgeen wat eigenlijk VMware Workstation 10.0 levert equals Virtual Hardware V10 equals ESXi 5.5

"You heard it right. The term “virtual hardware version” was officially dead as of vSphere 5.1, but not many folks noticed. With vSphere 5.5, the latest compatibility is “ESXi 5.5″ – this roughly equals virtual hardware version 10.".

De nieuwe virtual sata disk controller geeft ons dus de volgende mogelijkheden:
"A SATA I/O controller can now be selected during the creation of a custom virtual machine in addition to an IDE and SCSI controller. This enables use of in-box SATA drivers that are shipped with operation systems."

Zie dit artikel voor de overige nieuwe mogelijkheden.

Met een VMWare Workstation 10 license ben je trouwens ook in staat je VM aan te passen in ESXi 5.5 (logisch want je kunt je VM dus blijkbaar maken in VMWare Workstation 10 en porten naar ESXi 5.5).

is everything cool?

• FireDrunk
Raven schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:37:
[...]
....

[...]

:o :/ En vCenter vereist een Windows Server OS, al heb ik wel eens geprobeerd om vCenter op W7 werkend te krijgen. Wel gelukt, maar om nou te zeggen dat het uitstekend werkte...
Er is ook een vCenter Appliance hoor (gebaseerd op SUSE Linux), die is gratis (mits je een vCenter licentie hebt natuurlijk).

---

Zojuist ESXi 5.5 op mijn H77 aan de praat gekregen. Gewoon even zonder UEFI booten werkt (of het uitzetten van de HPET in ACPI, geen idee wat de oplossing was ;) )

Onboard Realtek NIC word niet gezien in 5.5, maar is wel doorgeefbaar via VT-d.
Evenals de Onboard ASMedia Controller. (En ja dat heb ik echt getest met een VM, en dat werkt prima.)

offtopic:
Dus Thinkpad/CompizFox, wat werkte er precies niet? :+

[ Voor 33% gewijzigd door FireDrunk op 26-09-2013 12:33 ]

Even niets...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FREAKJAM schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:44:
Ja klopt. Zie ook mijn vorige post. VMWare Workstation 10 kost toch weer €225 euro ook =[

[...]
Maar VMWare Workstation 10 is makkelijk te "verkrijgen" O-) en heeft geen speciale eisen zoals het moeten hebben van Windows Server. Nu suggereer ik niet onofficiële wegen te gaan bewandelen, maar ik kan het wel begrijpen als hobbyisten die weg gaan behandelen als het zo ineens niet meer gratis kan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FireDrunk
Tja, je kan altijd overstappen op Hyper-V toch :+

* FireDrunk vloekt in de kerk :+

Even niets...

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Is het mogelijk om binnen je esxi 5.5 meerdere Nics toe te wijzen aan NFS-storage?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Raven schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:34:
[...]

Maar VMWare Workstation 10 is makkelijk te "verkrijgen" O-) en heeft geen speciale eisen zoals het moeten hebben van Windows Server. Nu suggereer ik niet onofficiële wegen te gaan bewandelen, maar ik kan het wel begrijpen als hobbyisten die weg gaan behandelen als het zo ineens niet meer gratis kan.
Ik doe dat anders : ik ben ooit op cursus geweest voor VCP 3.5. Kreeg je een gratis Workstation licentie bij. Rekening ging naar de baas :9 . Vervolgens kreeg ik mail dat VCPs zonder examen konden upgraden naar versie 4. Examenkosten waren voor de baas, licentie was voor mij. Ook met 5.0 gebeurde dat, zodoende heb ik een licentie Workstation 8.0.

Nu alleen wachten op de upgrade mail O-) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Had iemand ESXi 5.5 al getest met 4TB schijven? Volgens mij gaat een M1015 ook goed overweg met een 4TB disk. Ik wil 12TB hangen in mijn nieuwe server. Twijfel tussen 4x3TB of 3x4TB. (Het laatste is natuurlijk ietsje zuiniger, maar dat scheelt ook maar ~10 euro per jaar).

Punt is natuurlijk wel dat 4x3TB mij 9 TB netto ruimte geeft en de ander "maar" 8TB bij een RAID5 setup.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 26-09-2013 17:02 ]

is everything cool?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FREAKJAM schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:10:
vCenter bedoel je ;)
FireDrunk schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:06:
[...]
offtopic:
Je begrijpt me verkeerd (zoals wel meer mensen doen omtrent deze kwestie).

Ik word er eigenlijk een beetje moe van om dit steeds opnieuw te moeten uitleggen, maar vooruit.

De ASM1061 is niet te gebruiken voor ESXi (op een datastore aan te hangen) als je de onboard HBA geleverd door de PCH (zoals de Panther Point, Lynx Point, AMD SB700) doorgeeft aan een VM.
Zodra je die doorgeeft, wordt de ASM1061 niet meer herkend door ESXi.

Het maakt hierbij helemaal niets uit of die ASM1061 op het moederbord zit of op een PCI-e kaartje.

Dit is al door meerdere mensen bevestigd. Ik heb zelfs getest of mijn ASM1061 (PCI-e variant) nog werkte als ik de onboard HBA uitschakelde in de BIOS. Zelfs dit was niet het geval. Het probleem lijkt dus niets te maken te hebben met ESXi.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 26-09-2013 17:33 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

^ Ja inderdaad, vCenter :9

is everything cool?

• FireDrunk
@CompizFox, AH, je bedoelt andersom. Excuus, ik zal het vant weekend eens proberen.

Even niets...

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:40

thof

FP ProMod
Wel een vage wijziging van VMWare om het zonder vCenter licentie niet mogelijk te maken om je VM instellingen te wijzigen. Sure, als het eenmaal draait zou ik het niet zo snel meer aanpassen, maar ik wil ook nog wel eens een nieuw VM-tje kunnen toevoegen of upgraden.... Wel goed om te zien dat ze het 32GB memory limiet weer hebben laten vervallen!
Limitation of 32GB RAM limit per server/host has been removed from the free Hypervisor. - See more at: http://www.vmware.com/pro...html#sthash.BrmvZB4p.dpuf
http://www.vmware.com/pro...visor/gettingstarted.html

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• sphere

sphere

Debian abuser

Compizfox schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:32:
De ASM1061 is niet te gebruiken voor ESXi (op een datastore aan te hangen) als je de onboard HBA geleverd door de PCH (zoals de Panther Point, Lynx Point, AMD SB700) doorgeeft aan een VM.
Zodra je die doorgeeft, wordt de ASM1061 niet meer herkend door ESXi.

Het maakt hierbij helemaal niets uit of die ASM1061 op het moederbord zit of op een PCI-e kaartje.

Dit is al door meerdere mensen bevestigd. Ik heb zelfs getest of mijn ASM1061 (PCI-e variant) nog werkte als ik de onboard HBA uitschakelde in de BIOS. Zelfs dit was niet het geval. Het probleem lijkt dus niets te maken te hebben met ESXi.
Jij hebt het geprobeerd met een insteekkaart?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja. Maar anderen hebben het ook al bevestigd met de onboard variant.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:28
Zojuist mijn nieuwe ESXi server in elkaar gezet en omdat ik mijn SAS/SATA Raid controller nog niet kan aansluiten (ontbreken van bracket en SAS->SATA kabel, is in bestelling) heb ik voor de hardware te testen even Windows 8 geïnstalleerd. Tot mijn grote verbazing is Windows 8 in 3 minuten geïnstalleerd. Dat geeft me toch wel een goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
FireDrunk schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:06:
[...]

---

Zojuist ESXi 5.5 op mijn H77 aan de praat gekregen. Gewoon even zonder UEFI booten werkt (of het uitzetten van de HPET in ACPI, geen idee wat de oplossing was ;) )

Onboard Realtek NIC word niet gezien in 5.5, maar is wel doorgeefbaar via VT-d.
Evenals de Onboard ASMedia Controller. (En ja dat heb ik echt getest met een VM, en dat werkt prima.)

offtopic:
Op te lossen metl: http://www.tinkertry.com/...realtek-8111-or-8168-nic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:34:
[...]

vCenter is net zo makkelijk te verkrijgen anders :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ja, maar dan moet je wel Windows Server draaien.... Misschien maar eens een keer een VM opzetten. Heb er al wel een, maar is 32-bits WS2008, moet 64 bits zijn. :/

vCenter 5.5 heb ik nog niet gezien op de welbekende plekken, wel 5.1. Straks nog maar eens zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-09-2013 10:24 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
Voor vCenter kun je ook de VMware vCenter Server Appliance gebruiken, een vCenter licentie werkt zowel op de Windows-variant als de appliance :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:23:
Ja, maar dan moet je wel Windows Server draaien.... Misschien maar eens een keer een VM opzetten. Heb er al wel een, maar is 32-bits WS2008, moet 64 bits zijn. :/

vCenter 5.5 heb ik nog niet gezien op de welbekende plekken, wel 5.1. Straks nog maar eens zoeken.
Alle vCenter 5.x licenties werken op alle vCenter 5.x appliances...

Appliance kan je volgens mij gewoon downloaden van de VMware website. Wel ff een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Paul schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:25:
Voor vCenter kun je ook de VMware vCenter Server Appliance gebruiken, een vCenter licentie werkt zowel op de Windows-variant als de appliance :)
:?
redfoxert schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:34:
[...]

Alle vCenter 5.x licenties werken op alle vCenter 5.x appliances...

Appliance kan je volgens mij gewoon downloaden van de VMware website. Wel ff een account aanmaken.
Ah okee, dan is het dus gewoon een kwestie van 5.5 bij VMWare weghalen en ik kan aan de slag zodra ik een 64-bits Windows Server ter beschikking heb. Heb daar al een account, was voor ESXi al nodig ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=2007619

Is een Linux-VM zodat je geen Windows- en SQL-licentie nodig hebt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:50:
[...]

:?

[...]

Ah okee, dan is het dus gewoon een kwestie van 5.5 bij VMWare weghalen en ik kan aan de slag zodra ik een 64-bits Windows Server ter beschikking heb. Heb daar al een account, was voor ESXi al nodig ;)
Zoals hier boven al vermeld is de vCenter Appliance gewoon een Linux machine waarop het zaakje draait. Je download een OVF met OVA en je deployed het template in je ESX server. Daarna kan je na configuratie de ESX server toevoegen aan de vCenter omgeving.

Webclient werkt hier prima en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, zo krachtig is mijn server nou ook weer niet. Dan zou een van de 2 VM's een core moeten delen met die vCenter Appliance en als ik het goed begrijp zou ik dan ESXi beheren vanuit een VM die op diezelfde ESXi host draait?

Maar volgens http://everythingshouldbe...nter-server-appliance-5-1 kan het in VMWare Workstation (die ik al heb) gedeployed worden. Echter is volgens die howto alsnog een server nodig, met Active Directory :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Active Directory heb je niet persee nodig, alleen als je authenticatie wilt integreren met AD. De appliance deployen in VMware Workstation kan natuurlijk ook.

Heb je nu in ESX dan CPU cores specifiek toegewezen aan VM's? Je kunt de CPU cores beter vrij laten en de hypervisor zelf laten bepalen welke CPU core gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okay, binnenkort maar eens naar kijken en dan mijn host eens bijwerken naar 5.5, las wat over betere power management, kijken of het verbruik omlaag gaat :)

Nope, althans, niet bewust :P Alleen aangegeven dat beide VM's elk 1 core mogen gebruiken, er zijn 2 fysieke cores beschikbaar, beide in gebruik dus.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
In mijn whitebox is de powermanagement optie grayed out wanneer ik hier iets mee wil aanpassen. Kan zijn dat ik verkeerd heb zitten kijken maar voor powermanagement zou ik het even laten :)

In de vSphere Client rechtstreeks naar de host staat ook: Not Supported. Met 5.1 werkte dit wel nog :(

[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 27-09-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Enig idee hoeveel VM's ze bij mij op het werk draaien per core? Meer dan 10 :P Maar VMware wil inderdaad maar vooral heel erg veel resources voor de vCenter Server inderdaad.

Moet wel zeggen dat na een paar jaar een vCenter database met 8 hosts en 300 VM's ongeveer 140 GB groot is :X Is vast iets aan te doen, wij lossen het nu op door over te gaan op vCenter 5 ipv 4 :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik denk dat ik eindelijk uit mijn setup ben. Ik wacht stiekem nog een aantal weken met bestellen, omdat mijn case in pre-order staat en die wordt pas media oktober geleverd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1225 v3 (SR14U) Boxed€ 201,02€ 201,02
1Asus Q87M-E€ 118,29€ 118,29
3Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB€ 146,-€ 438,-
1Delock Cable mini SAS 36pin > 4x SATA metal (SFF 8087 > 4x SATA) 50cm€ 16,75€ 16,75
2BitFenix Spectre All White, 120mm€ 5,19€ 10,38
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 119,-€ 119,-
1IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x€ 118,58€ 118,58
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 81,60€ 81,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,62

Toelichting:
Ondanks alle mooie verhalen over ZFS en dergelijke, begin ik een stapje lager met OpenMediaVault. De webgebaseerde interface en de PHP-scripts zijn gebaseerd op FreeNAS.

Met behulp van de bekende M1015 kaart doe ik een passthrough van de 3x4TB disks naar de VM. Ondanks dat er WD Red schijfjes zijn, lees ik erg goede verhalen qua zuinigheid ook over de Seagate HDD.15 schijven, dus vandaar mijn keuze voor die schijven.

Ondanks het feit dat ik ook een i5 processor kan kiezen, kies ik toch voor de goedkoopste Xeon-cpu die wordt geleverd met GPU. Xeon is ook iets zuiniger en meer geschikt voor een 24/7 opstelling. Deze ondersteunt Intel VT-d, Intel VT-x, vPro etc. Ik heb tevens expres voor een moederbord gekozen met Q87 chipset. (Deze ondersteunt ook VT-D, vPro etc). De NIC betreft helaas wel een Intel® I217LM die out of the box niet werkt met ESXi, maar daar hebben we de ESXi-customizer tool voor en dat zou moeten werken.

De SSD gaat gebruikt worden als mijn datastore.Voor dit moment zal 16GB geheugen voldoende zijn. Openmediavault heeft niet zo heel veel geheugen nodig (2gb is eigenlijk al genoeg), maar omdat ik Plex wil draaien in deze VM prik ik er denk ik wat meer in.

Iemand nog op/aanmerkingen over deze setup? :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Paul schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:28:
Moet wel zeggen dat na een paar jaar een vCenter database met 8 hosts en 300 VM's ongeveer 140 GB groot is :X Is vast iets aan te doen, wij lossen het nu op door over te gaan op vCenter 5 ipv 4 :+
Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel monitoring en logging info je wilt bewaren :) Als je alles op de max bewaard tot in den treuren dan blijft je database inderdaad hard groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

redfoxert schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:25:
In mijn whitebox is de powermanagement optie grayed out wanneer ik hier iets mee wil aanpassen. Kan zijn dat ik verkeerd heb zitten kijken maar voor powermanagement zou ik het even laten :)

In de vSphere Client rechtstreeks naar de host staat ook: Not Supported. Met 5.1 werkte dit wel nog :(
Bedankt voor de waarschuwing :o
Paul schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:28:
Enig idee hoeveel VM's ze bij mij op het werk draaien per core? Meer dan 10 :P Maar VMware wil inderdaad maar vooral heel erg veel resources voor de vCenter Server inderdaad.

Dat ga ik dus niet doen, de CPU moet wel enigszins ondergeklokt blijven ter stroombesparing ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing :o

[...]

Dat ga ik dus niet doen, de CPU moet wel enigszins ondergeklokt blijven ter stroombesparing ;)
En hoeveel besparing levert je dat daadwerkelijk op in energiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vergeleken met de vorige opstelling? Naar verwachting rond een tientje per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-09-2013 14:49 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:49:
Vergeleken met de vorige opstelling? Naar verwachting rond een tientje per maand.
Ik bedoelde meer het verschil tussen niet undervolten en wel :)

En dat dan in combinatie met je gemiddelde load van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh zo, geen flauw idee. Zo uitgebreid heb ik niet gemeten :P Maar idle is er iig wel het nodige verschil. ESXi heeft meerdere settings en het verbruik ging telkens verder meerdere watts omlaag.

Maar ik heb al lange tijd de gewoonte alle stroombesparende dingen aan te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 27-09-2013 15:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:27
FF een vraag over hardware aangaande ESXI i.c.m. VT-D.

Ik gebruik op dit moment mijn PC voor allerdaagse dingen. Echter ik wil van deze hardware een ESXI server gaan maken. Deze moet dus ESXi gaan draaien met Illumos of Openindiana in een VM (met een extra HBA doorgegeven). Tevens wil ik mijn IPTV en cable tuner setup hierin houden (en deze gaan doorgeven naar mijn Debian server VM).

Het betreft een Asus Rampage 3 Extreme i.c.m. een Intel Core i7 930. Deze PC heeft 32 GB aan intern geheugen. Nu weet ik dat mijn mainboard VT-D ondersteunt (bios optie). Echter mijn processor de i7 930 ondersteunt geen VT-D. Nu zit ik te zoeken naar LGA1366 processoren met VT-D support (zodat ik wellicht een alternatief kan aanschaffen via Ebay). Ik kan er maar geen vinden.

Hebben jullie een idee?
Als ik nieuwe hardware wil gaan aanschaffen wil ik dit hoofdzakelijk gebruiken voor een nieuwe PC (ik hoop dus dat ik deze kan doorschuiven als server). Het behoeft niet de snelste CPU te zijn, hij moet alleen over VT-D beschikken.

[ Voor 6% gewijzigd door thestiffmeister op 27-09-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Ik ben aan het proberen om die 5.5 .iso inclusief de "oude" drivers te maken maar loop volledig vast in PowerCLI, kan iemand anders zijn succesvol gemaakte ISO op wetrasfer gooien ofzo, want ik wordt hier echt vervelend van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

ik was dit aan het proberen: http://www.v-front.de/201...g-esxi-50-drivers-to.html

edit:

ok ik probeer het daarmee, waar haal ik de juiste drivers vandaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Kek op 27-09-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uit de driverdepository van VMWare? Kan zo gauw de link niet vinden...

Maar je zou die uit de oude iso kunnen halen of deze kunnen nemen, mits het om realtek drivers gaat.

[ Voor 84% gewijzigd door Raven op 27-09-2013 18:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Raven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:05:
Uit de driverdepository van VMWare? Kan zo gauw de link niet vinden...
http://www.bussink.ch/?p=1228 daar staat het ook beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die zat ik er net bij te editten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Begint een beetje op een algemeen ESXi topic te lijken jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Vandaag mijn spulletjes binnen gekregen voor mijn esxi box
norcokast met 16 bays
asrock z77 met i5 proc
16gb geheugen
en wat losse spulletjes.
Later komt er ook een ibm m1015 met een aantal disks erbij voor de zfs storage vm

Wat is nu verstandig?
Esxi 5.5 met de perikelen van vsphere/vcenter installeren of esxi 5.1 ?

[ Voor 11% gewijzigd door marrek op 27-09-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
thestiffmeister schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:46:
Nu zit ik te zoeken naar LGA1366 processoren met VT-D support (zodat ik wellicht een alternatief kan aanschaffen via Ebay). Ik kan er maar geen vinden.

Hebben jullie een idee?
De volledige Xeon 5500 en Xeon 5600 serie werkt met socket 1366. Die MOET je kunnen vinden op Ebay.

Voorbeeldje:
De E5504 is een 2.0GHz quadcore met 4MB cache (geen HT of Turbo dus een beetje de Intel Pentium onder de Xeons).
36 euro op Ebay, itemnummer 181219758230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ultimation schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:26:
Begint een beetje op een algemeen ESXi topic te lijken jongens.
Dat is het toch al jaren/maanden?

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:40

thof

FP ProMod
marrek schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:30:
Vandaag mijn spulletjes binnen gekregen voor mijn esxi box
norcokast met 16 bays
asrock z77 met i5 proc
16gb geheugen
en wat losse spulletjes.
Later komt er ook een ibm m1015 met een aantal disks erbij voor de zfs storage vm

Wat is nu verstandig?
Esxi 5.5 met de perikelen van vsphere/vcenter installeren of esxi 5.1 ?
Dus jij hebt die laatste RPC4216 bij ri-vier gekocht? :9 Mooi kastje, hoop dat die goed bevalt heb zelf namelijk ook een setup met deze case in gedachten. 5.25" bays wat mij betreft ideaal om 2.5" SSD/hdd in te hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door thof op 28-09-2013 21:29 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Ik heb hem via marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wat een rust hier al een paar dagen. Iedereen druk met ESXi 5.5 of stiekem met Hyper-V aan het ravotten? >:)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Ik ben met 5.5 bezig geweest.

Man om die webclient werkend te krijgen is wel een gedoe zeg :s

Maar voor zover ik ben gekomen, disks kan je RDMen zoals altijd, en leuk met een sata controller, maar smart wordt niet door gegeven zo te zien.. (op watvoor manier RDMen jullie?)

Heb er voor gekozen om toch maar de vt-d manier in te gaan, een i5 is al onderweg :)

Ik zat er zelfs over na te denken om heel esxi te dumpen en gewoon maar gelijk nas4free of freenas er op te pleuren, ben ik van dat hele virtualisatie gezeik af :P

[ Voor 23% gewijzigd door Kek op 30-09-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Hoe zuinig is 5.5 bij jullie? Heb even terug naar 5.5 geupgrade en verbruik is 4 watt gestegen. Moet de settings nog nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Kek schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:28:
Ik zat er zelfs over na te denken om heel esxi te dumpen en gewoon maar gelijk nas4free of freenas er op te pleuren, ben ik van dat hele virtualisatie gezeik af :P
Volgens FreeNAS moet je niet proberen FreeNAS te virtualiseren met RDM. Met Vt-d kan het wel schijnt het. Ik wil niet beweren dat het niet gaat met RDM maar er raakt wekelijks iemand zijn zpool kwijt (en zijn data) omdat RDM hikte. Ik kan je vertellen dat er dan echt niets meer te redden is. :o

Oja : FreeNAS 9.x en ESXi 5.1 werken NIET samen. De RDM wordt dan gezien als 0 bytes. Weg data. :'(

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

asing schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:11:
[...]

Volgens FreeNAS moet je niet proberen FreeNAS te virtualiseren met RDM. Met Vt-d kan het wel schijnt het. Ik wil niet beweren dat het niet gaat met RDM maar er raakt wekelijks iemand zijn zpool kwijt (en zijn data) omdat RDM hikte. Ik kan je vertellen dat er dan echt niets meer te redden is. :o

Oja : FreeNAS 9.x en ESXi 5.1 werken NIET samen. De RDM wordt dan gezien als 0 bytes. Weg data. :'(
Ik gebruik dan nu ook Nas4free(ok bijna hetzelfde als freenas) op een 5.5 esxi, maar eigelijk alleen voor te testen. Zonder smart etc vond ik het toch al niet zo veilig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
asing schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:11:
[...]

Volgens mij is je data niet weg hoor, alleen werkt je RDM niet meer...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 20:08
Wat zou jij doen en waarom?

Ik ga na wikken en wegen toch voor een ESXi build met een VM waaraan ZFS (als NAS) komt te hangen door middel van passthrough. Ik wil dit doen op basis van een Supermicro oplossing, ik heb hiervoor 2 scenario's:

- een X10SLH-F http://www.supermicro.nl/...rd/Xeon/C220/X10SLH-F.cfm met een IBM 1015 als insteek-kaart voor passthrough

- een X10SL7-F http://www.supermicro.nl/...rd/Xeon/C220/X10SL7-F.cfm en dan de LSI-controller passthrough'en (dit is financieel iets voordeliger, en wellicht iets zuininger?)

Mijn voorkeur gaat uit naar het 2e scenario, puur op basis van prijs (scheelt ongeveer 50 euri, jawel.... :-P) en onderbuikgevoel.

Kleine kanttekening, ik wil het geheel onder ESXi 5.5 gaan draaien, maar heb hier nog 0 ervaring mee, dus ik moet nog controleren of beide controller out-of-the-box support hebben of dat dit de keus vereenvoudigt (er wordt er 1 niet ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Welke raid-modus wil je gaan draaien? De LSI-controller in het 2de mobo (de 2308), ondersteunt namelijk geen raid5.

Nevermind, de M1015 ondersteunt ook geen hardwareraid, maar wel softwarematig als je deze flashed naar de LSI9210. Ik denk dat iemand anders hier je vast een beter antwoord op kan geven dan ik.

[ Voor 43% gewijzigd door FREAKJAM op 01-10-2013 13:33 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De enige vraag is of passthrough met de onboard controller werkt, als je daar bevestiging van hebt ergens zou ik optie twee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
idd, SuperMicro is wel vaak zo lief om utilities mee te leveren om de onboard controller naar IT mode om te zetten. Dat is iets wat bij de M1015 officieel niet eens supported is.

2e Optie scheelt je verwacht ik ook wat stroomverbruik, en je spaart een PCIe slot uit. Ook heb je geen breakout kabels nodig.

Optie 2 is in mijn ogen dus inderdaad beter.

Verder werkt dat bord (voor zover ik weet) prima met ESXi. Het kan zijn dat je voor de netwerkkaarten een custom ISO moet bakken omdat je ESXi niet mag installeren zonder werkende NIC. Maar de NIC's zijn officieel supported, dus het is een kwestie van een ISO bakken met ESXi-Customizer icm drivers die je gewoon van VMWare kan downloaden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het spaart je geen pci-e slot, je hebt er ook een minder. Als je dus wilt uitmaxen heb je zojuist ruimte voor een extern gevoede expander gevonden of ben je beter af met >8 port hbas/controllers en de niet-onboard supermicro.

[ Voor 61% gewijzigd door analog_ op 01-10-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ja idd, maar het scheelt weer in je kast bedoelde ik meer ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 20:08
FireDrunk schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:13:
idd, SuperMicro is wel vaak zo lief om utilities mee te leveren om de onboard controller naar IT mode om te zetten. Dat is iets wat bij de M1015 officieel niet eens supported is.

2e Optie scheelt je verwacht ik ook wat stroomverbruik, en je spaart een PCIe slot uit. Ook heb je geen breakout kabels nodig.

Optie 2 is in mijn ogen dus inderdaad beter.

Verder werkt dat bord (voor zover ik weet) prima met ESXi. Het kan zijn dat je voor de netwerkkaarten een custom ISO moet bakken omdat je ESXi niet mag installeren zonder werkende NIC. Maar de NIC's zijn officieel supported, dus het is een kwestie van een ISO bakken met ESXi-Customizer icm drivers die je gewoon van VMWare kan downloaden.
Na jouw opmerking over support van Supermicro, even gezocht en voila (FAQ van Supermicro):
Question
I am interested in your X10SL7-F and would like to build a NAS running ZFS and need the LSI chipset to run as a HBA. I noticed that the chipset is set to IR mode. How can I change it to IT mode?

Answer
Since SAS ports are supported by LSI 2308 controller, please download PH16.0.1-IT.zip from

ftp://ftp.supermicro.com/driver/SAS/LSI/2308/Firmware/IT for firmware re-flash instructions.
Erg fijn dat hier actief wordt meegedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Hier is het ze gelukt om deze via passtrough door te geven:

http://forums.servethehom...8-dual-10gbe-~$500-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hmm, ik had dat bordje trouwens nog niet eerder gezien. Ik heb nu een Asus met Q87 chipset + M1015 op het oog, De supermicro is ~20 tientjes duurder. (Zie hem alleen bij Azerty).

Even kijken wat de verschillen zijn tussen de C222 en Q87 chipset.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
C222 is verplicht ECC geheugen nemen volgens mij. Q87 heeft vPro en Intel AMT.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Ik heb ook nog even over dat bord nagedacht. Maar dan zou ik ook gelijk een nieuwe CPU en geheugen moeten kopen dus ik hou het slechts bij het upgraden van het moederbord naar Asrock!

[ Voor 3% gewijzigd door Ultimation op 01-10-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb momenteel deze setup, maar ik krijg mijn USB poorten niet via PCI-E passtrough aan de gang. Hij ziet ze wel (de chipsets) maar er wordt niets doorgeven wanneer ik er een device aan hang.

Heeft iemand misschien een tip voor een moederbord met 2x PCIe-x16 (voor Perc 5/i), 2x PCIe-x1 (of meer) waarbij USB standaard al goed wordt doorgegeven?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4771 Boxed€ 274,90€ 274,90
1ASRock B85 Pro4€ 67,32€ 67,32
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,80€ 92,80
2Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 129,-€ 258,-
1Dell Perc 5/i Internal SAS Controller Card€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 42,40€ 42,40
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 138,92€ 138,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geef je de USB controller zelf door? Zo ja, weet je heel zeker dat je de goede controller hebt?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ja, ik zie 2 controllers en die geef ik beide door. Op welke poort ik ook een USB device hang, niets wordt herkend. Als ik er niet voor kies om de USB controller door te geven, maar virtueel in de VM, dan zie ik wel devices (uiteraard zit daar wel een reboot tussen vanwege het uitschakelen van de PCI controller in de passtrough config)
Pagina: 1 ... 57 ... 116 Laatste

Let op:
Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Lees voor je begint goed de start post en blijf ontopic.