WORKe schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:44:
...
Is het voor de performance aan te raden om een extra NIC te plaatsen en deze door te geven aan FreeNas?
...
Zijn er mensen die bij dit moederbord de KVM-over-IP functie werkend hebben gekregen?
...
De onboard nic wordt niet out off the box ondersteund. Ik heb een losse nic bijgeplaatst om geen oem.tgz te hoeven gebruiken bij de installatie. Ik meen me ter herinneren dat het desondanks niet hellemaal vlekkloos ging. De max hd performance van een vergelijkbare setup (met 6 disks) staat wel in het topic, dus reken even uit of je een gigbit kan vol krijgen (reken met 10-20% overhead en 6 disk is waarschijnlijk sneller dan 3)
KVM werkt idd heel mooi, op afstand je bios bijwerken is erg handig. Of op de console van ESXi (alt-F1).
Je hebt wel losse software nodig, een speciale versie van Real VNC, er zat bij mij een coupon van 20% korting bij de processor, echter dan was het nog 80 euro.
Ik draai nu de Intel Desktop Board DQ67OWB3 op VT-D met passthough met 6 samsungs disk, dus dat werkt. (tevens lijkt het dat ik dan meer ruimte heb als bij RDM). Sterker nog, ik zie de interne controller niet meer na de oem.tgz van de 3132, hij wordt niet meer herkend onder ESXi. Mijn RDM waren niet meer bereikbaar. Ik heb niet geprobeerd ze opnieuw aan te leggen.
Echter jij kan ook met RDM werken , want je hebt genoeg poorten, ik moest wel want kwam poorten tekort!
Ook kan je nog even overwegen of je de UWB3 niet wilt nemen (USB3, 4 interne sata poorten, check ook de andere verschillen o.a. op de poorten).
Ik heb ook dat delock kaartje en dat werkt wel echter je moet wel een oem.tgz gebruiken. als je de onboard nic wil gebruiken heb je OOK een (andere) oem.tgz nodig. Ik heb nog niet de delock geprobeerd te flashen (voor verwijderen raid en het probleem met de laatste sector bij raid), weet ook niet of het nodig is. Ga het denk ik nog wel proberen. Er zijn nog meer kaarten met de 3132, zoals deze
van sweex (pci!)
je kan installeren op de bestaande controller, alleen zodra VT-d wil gaan gebruiken moet je boot schijf naar de andere controler waarbij je van te voren de oem.tgz moet aanbrengen. Dan hoef je niet te de oem.tgz aan het iso image toe te voegen. Voor de onboard nic weet ik niet meer of ik dat heb gedaan, ik heb een tweede losse nic geplaatst.
Verder heb ik de oem.tgz van de nic als eerste en de oem2.tgz als tweede (met een aanapssing in de boot.conf in /bootbank). Andere combinatie werkte bij niet en moest ik met een life linux cd de boel mounten en herstellen.
Dacht dat die keys sowieso al gratis waren .....
[
Voor 72% gewijzigd door
jeanj op 19-09-2011 11:00
. Reden: meer erbij gezet ]