Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als die lisa geen SGS3 of een Tab2 krijgt in de herfst dan weet ik het niet meer.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
ik was ook nokia fan, ben nu over naar samsung en wil niks anders meerBrabso schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:23:
Deze gsm heeft nu ook sterk mijn interesse gewekt.
Als trouwe aanhanger van Nokia maak ik nu toch denk ik maar de overstap naar Samsung, waar ik eerst niks van moest hebben, maar Nokia loopt nu echt achter de feiten aan met hun besturingssysteem.
Iedereen was nokia fan volgens mij, waaronder ikzelf. Alleen is nu iedereen geen ander merk fan, maar Android fan. Gaat mij om welke Android telefoon het beste is op het moment dat ik kan verlengen en die wil ik. Dat was 2 jaar geleden de Hero en nu de SII!Wvr schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:45:
[...]
ik was ook nokia fan, ben nu over naar samsung en wil niks anders meer
[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 27-04-2011 09:58 ]
http://www.samsunggalaxys...axy-s2-heeft-nfc-support/
Of toch niet?
(SAMSUNG benadrukt hierbij uitdrukkelijk dat de informatie betreffende de specificaties van de mobiele telefoons, kan verschillen per land en er geen rechten kunnen worden ontleend aan deze informatie. SAMSUNG adviseert u bij eventuele vragen of onduidelijkheden contact op te nemen met SAMSUNG.
)
[ Voor 72% gewijzigd door Golf2vr6 op 27-04-2011 10:06 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
[ Voor 38% gewijzigd door Snoop op 27-04-2011 10:21 ]
lol, heb er ook 1 gevonden..
super nieuwe review samsung galaxy s2
Occy74 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:36:
[...]
lol, heb er ook 1 gevonden..
super nieuwe review samsung galaxy s2
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.
Ja zie het net, wel vaag hoor.. mn cursor verandert niet als ik erop hover.. Dacht al dat hij iets vergeten wasPaddo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:38:
je kan er gewoon op klikken hoor alleen ziet het er niet uit als een link
[...]
My bad.
YouTube: Samsung Galaxy S2 Unboxing and First Look
ook nog dit gevonden op youtube camera in actie.
YouTube: Samsung Galaxy S2 sample 1080p
[ Voor 38% gewijzigd door biepo op 27-04-2011 16:02 ]
Deel 2 van de review van Eldar (Nog steeds Russisch door Google Translate gehaald)
Nee, dit is de aangepaste versie voor het uiteindelijke model. (Zie ook, de titel is nu "Review" niet meer "A preliminary review". Ook heeft deze in de conclusie een opmerking over de HTC Sensation, welke er eerst niet in stond en toen ook nog niet bekend was.)businka19 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:12:
Dit is een preliminary review van een tijdje geleden. Eldar zou 2de deel gisteren updaten met finale versie maar het blijft voorlopig uit.
[ Voor 14% gewijzigd door M-en-M op 27-04-2011 16:17 ]
OMG... het is een forum; niet kijk mij eens posten-website.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:29:
[...]
Ja weet ik veel. Ga toch niet alles zitten lezen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mijn excuses en bedankt voor de link, was als aan het wachten op de update van 2de deelM-en-M schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:14:
[...]
Nee, dit is de aangepaste versie voor het uiteindelijke model. (Zie ook, de titel is nu "Review" niet meer "A preliminary review". Ook heeft deze in de conclusie een opmerking over de HTC Sensation, welke er eerst niet in stond en toen ook nog niet bekend was.)
Very nice! Jammer dat hij niet in 720p gefilmd heeft. Maar wel mooi dat hij is gaan filmen nog voordat hij hem zelf geopend heeft, daardoor hoor je gewoon zijn enthousiasme. Jammer dat wij hier nog even moeten wachten... Laten ze maar lekker opschieten bij algebeld.nl en de telefoons er eerder 'uitgooien' dan 6 mei
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Valt jullie ook niet iets op aan de review, bij het bespreken van de calendar?M-en-M schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:09:
Ik weet niet geheel zeker of deze al voorbij is gekomen, maar:
Deel 2 van de review van Eldar (Nog steeds Russisch door Google Translate gehaald)
"today 02/03/2011"
Kan natuurlijk zijn dat de klok nie goed is gezet. Stiekem denk ik van niet.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Heb jij de retail versie?thijsje66 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:21:
Ik kan alleen maar bevestigen wat Eldar zegt, echt een toptelefoon!
Ik neem aan dat hij 'm bij de dealershow (Samsung Smart Living) in handen heeft gehad.
Als je er een hebt meegekregen/bent opgestuurd: Pics, plz?
Sowieso wat vragen: Weet je hoe het zit met de SoC (Exynos of niet) en het hele NFC gebeuren?
[ Voor 14% gewijzigd door M-en-M op 27-04-2011 20:08 ]
Haha, nee had ik 'em maar hierM-en-M schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:07:
[...]
Ik neem aan dat hij 'm bij de dealershow (Samsung Smart Living) in handen heeft gehad.
Als je er een hebt meegekregen/bent opgestuurd: Pics, plz?
Ik heb hem twee keer in handen gehad, tijdens Samsung Smart Living inderdaad, en tijdens TeleVisie in Nieuwegein. Oh, ik wil dat ding zo graag... Ik krijg hem ergens deze maand of begin mei, maar er zijn natuurlijk meer journalisten die zo'n ding willen
Op mijn HTC ( die op windows draaid ) heb ik een programma WiFi router, ik kan daarmee met mijn laptop online via mijn gsm, zit zoiets ook in Android ???
[ Voor 47% gewijzigd door The Wizard op 27-04-2011 21:01 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Apart dat het zo lang duurt voor journalisten hem krijgen. Een vriend van me heeft ook nog geen review-exemplaar, terwijl hij normaal redelijk bijtijds nieuwe smartphones en gadgets krijgt.thijsje66 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:09:
[...]
Haha, nee had ik 'em maar hier![]()
Ik heb hem twee keer in handen gehad, tijdens Samsung Smart Living inderdaad, en tijdens TeleVisie in Nieuwegein. Oh, ik wil dat ding zo graag... Ik krijg hem ergens deze maand of begin mei, maar er zijn natuurlijk meer journalisten die zo'n ding willen
En weet je iets over NFC???thijsje66 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:09:
[...]
Haha, nee had ik 'em maar hier![]()
Power to the beat.
In Engeland iig geen NFC, Nederland naar alle waarschijnlijkheid ook niet
Verwijderd
Dit zijn overigens speculaties op het verhaal dat Samsung naar buiten heeft gebracht over de Koreaanse versie.
NFC wel in Nederland, net als Exynos en Super AMOLED Plus
Met hoeveel zekerheid kun je dit melden en wie/wat is de bron?thijsje66 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:30:
[...]
(dit vraag ik omdat er zoveel over gezegd wordt dat het onderhand niet meer te checken valt)
[ Voor 15% gewijzigd door Golf2vr6 op 27-04-2011 22:35 ]
Precies, zeker omdat je ook vaak kan lezen dat de NFC-versie ietjes (ronde de 0.5mm) dikker is en dergelijke.Golf2vr6 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:34:
Met hoeveel zekerheid kun je dit melden en wie/wat is de bron?
(dit vraag ik omdat er zoveel over gezegd wordt dat het onderhand niet meer te checken valt)
Nickname does not reflect reality
Ik denk dat wij gewoon Exynos/SAM+ krijgen hoor, net als in de UK, Duitsland, Nordic countries etc. en in de eerste instantie zonder NFC chip.Brad Pitt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:37:
[...]
Precies, zeker omdat je ook vaak kan lezen dat de NFC-versie ietjes (ronde de 0.5mm) dikker is en dergelijke.
Uiteindelijke de beste combi in het beste toestelthijsje66 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:30:
[...]
Ben het wachten een beetje zat!!

Power to the beat.
Eerder schreef jethijsje66 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:30:
[...]
thijsje66 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:00:
[...]
Ik heb er vandaag mee gespeeld, ik ga mijn ervaringen even uitwerken in een preview. Wij krijgen geen NFC, wel S-AMOLED.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1052744
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ook goed om te lezen dat niet alles hallelujah is, die gedachte wil er nog wel eens bij inschieten zo vlak voor de release.AtlAntA schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:07:
Topic op XDA voor/door mensen die hun SGS2 net hebben gehaald. Worden wel dingen in besproken die hier ook worden besproken(NFC op sim kaart). Ook kunnen we een beetje jaloers zijn op de mensen in het VK die het toestel nu al hebben. Wel leuk om te lezen/volgen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1052744
NFC niet meer zeker, de bron is Erwin van der Valk, countrymanager mobile devices Samsung Benelux. En ja, da's een lange titelGolf2vr6 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:34:
[...]
Met hoeveel zekerheid kun je dit melden en wie/wat is de bron?
- lockscreen voor snelle toegang als de telefoon enkele minuten niet gebruikt is
- pattern lock voor wanneer de telefoon langere tijd niet gebruikt is, als beveiliging
Ik vind dat juist een voordeel, ik gebruik toch alleen maar pattern lock en een dubbel lockscreen zou voor mij alleen maar onhandig zijn.. dusPhusebox schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:06:
Ouch, ik lees net een fail op XDA wat blijkbaar 'normaal' is : als je de pattern lock gebruikt heb je geen gewoon lockscreen. Ik gebruik die namelijk beide in combinatie:
- lockscreen voor snelle toegang als de telefoon enkele minuten niet gebruikt is
- pattern lock voor wanneer de telefoon langere tijd niet gebruikt is, als beveiliging
Ik vermoed dat hij niet "dubbel" bedoelt als in de zin van: altijd beide aanwezig. Maar dubbel in de zin van: bij korte tijd niet gebruikt het lockscreen en bij lange tijd niet gebruikt het pattern lock. Dus zeg maar parallel in plaats van in serie.Occy74 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:23:
[...]
Ik vind dat juist een voordeel, ik gebruik toch alleen maar pattern lock en een dubbel lockscreen zou voor mij alleen maar onhandig zijn.. dus
Tja, wat moet je hier nu mee. Misschien gaat deze medewerker wel uit van wat hij op de specificatielijst ziet staan en daar staat inderdaad NFC bij. Maargoed, ik wilde jullie dit antwoord niet onthoudenGeachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail.
Op de nieuwe Galaxy S II toestellen zit inderdaad een NFC chip.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
N Fransen
Samsung Electronics Benelux B.V.
[ Voor 12% gewijzigd door Snoop op 28-04-2011 09:54 ]
Verwijderd
Natuurlijk betaal je dan voor de NFC versie meer.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik denk dat grote deel van de foto's van de foto's van de preview herbruikt zijn, niet meer dan logisch natuurlijk.takkie.com schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:10:
[...]
Valt jullie ook niet iets op aan de review, bij het bespreken van de calendar?
"today 02/03/2011"
Kan natuurlijk zijn dat de klok nie goed is gezet. Stiekem denk ik van niet.
Verwijderd
http://www.samsung.com/nl..._galaxys2presale_20110426
31 MeiVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:37:
Samsung heeft een promotie lopen voor de SGS2. Als je je voor 31 april registreert en dan het toestel aanschaft krijg je een 8GB MicroSD kaartje. Voor de geïnteresseerde.
http://www.samsung.com/nl..._galaxys2presale_20110426
Kortom, laat het root-topic maar komen
in wat voor houder staat die samsung?
In de SGS2 houder van samsung.....
Klik op de link voor meer plaatjes e.d.:
http://www.gpsandco.com/articles/newsitem.php?id=6694
Via samsung nl facebook:
Samsung Mobile NL
Samsung Galaxy S ll Pre-registratie!
The thinnest smartphone ever zal vanaf half mei in de winkels verkrijgbaar zijn maar heeft nu al een award in de wacht gesleept: de Media Totaal Award voor Mobile Phone van het jaar: http://www.mobilephonevanhetjaar.nl/
Kun jij niet wachten om deze telefoon in je bezit te hebben? Registreer je dan nu, koop voor 31 mei 2011 een Samsung Galaxy S ll en ontvang een 8GB microSD card cadeau! Registratie is vrijblijvend.
Registreer je nu >
http://www.samsung.com/nl...on/mobile/galaxys2presale
Groeten,
Het Samsung Mobile Team
[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-04-2011 13:32 ]
"Op de Samsung Galaxy S ll is de MMM-Widget pre-installed. Met deze widget ervaar je je favoriete muziek, films en media waar en wanneer je maar wilt.
- Bekijk youtube filmpjes in hoge resolutie.
- Mis nooit meer een uitzending dankzij uitzendinggemist.
- Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws via Nu.nl.
- Bekijk de laatste tweets van bekende Nederlanders op het laatste nieuws!
- Door de geïntegreerde Buienradar haal je nooit meer een nat pak en vermijd je files met FileIndex.
Kortom, verrijk je multimedia ervaring met de Samsung Music, Movies and Media widget!"
Wel grappig.Polster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:38:
Info op de Samsung NL website is geupdate. Nu staat er wel 1.2Ghz processor en NFC staat er nog steeds tussen. Ook lijken we een extra widget te krijgen, for what its worth:
"Op de Samsung Galaxy S ll is de MMM-Widget pre-installed. Met deze widget ervaar je je favoriete muziek, films en media waar en wanneer je maar wilt.
- Bekijk youtube filmpjes in hoge resolutie.
- Mis nooit meer een uitzending dankzij uitzendinggemist.
- Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws via Nu.nl.
- Bekijk de laatste tweets van bekende Nederlanders op het laatste nieuws!
- Door de geïntegreerde Buienradar haal je nooit meer een nat pak en vermijd je files met FileIndex.
Kortom, verrijk je multimedia ervaring met de Samsung Music, Movies and Media widget!"
+1. Leuk al die speciale dingen. Ben benieuwd hoe dit allemaal eruit komt te zien. Aan de andere kant zorgt dit ook weer voor vertragingen van de release.
Dit vind ik altijd zo dom. Hoe kan je nou halverwege het jaar een 'Phone of the Year' award winnen?Golf2vr6 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:23:
The thinnest smartphone ever zal vanaf half mei in de winkels verkrijgbaar zijn maar heeft nu al een award in de wacht gesleept: de Media Totaal Award voor Mobile Phone van het jaar: http://www.mobilephonevanhetjaar.nl/
Net zoals je in februari speelgoed hebt wat speelgoed van het jaar 2011 is geworden.....

En in november 2010 is de auto van het jaar 2011 al gekozen....
Bij de UK versie zie je dat er BBC iPlayer is voorgeinstalleerd.
Dacht zelfs dat de SGS1 smartphone 2010/2011 was. Zeggen ze tenminste op de reclameprutser387 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:55:
[...]
Dit vind ik altijd zo dom. Hoe kan je nou halverwege het jaar een 'Phone of the Year' award winnen?
Net zoals je in februari speelgoed hebt wat speelgoed van het jaar 2011 is geworden.....![]()
En in november 2010 is de auto van het jaar 2011 al gekozen....
source: nieuws: Samsung brengt Galaxy S II uitDe Galaxy S II beschikt over een dualcore-Exynos-processor die zijn werk op 1,2GHz doet. Het scherm is van het Super Amoled Plus-type en heeft een diagonaal van 4,3" met een resolutie van 800x480 pixels. Foto's kunnen geschoten worden met een 8-megapixelcamera die ook over een ledflitser beschikt. Verder beschikt het toestel over nfc, wifi, gps, bluetooth en umts met hspa+.
Jeej, NFC?
Ok, nouja dat is alleen maar beter! Ik ga nog steeds uit dat ik hem in week 19 heb en hoop eigenlijk al een beetje op volgende week.Polster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:56:
Ik heb die widget even gegoogled en het blijkt een bestaande app te zijn in de Samsung Store die al beschikbaar is voor andere toestellen en tablets. Lijkt mij niet dat dit voor vertraging hoeft te zorgen.
Bij de UK versie zie je dat er BBC iPlayer is voorgeinstalleerd.
Ja en Hi heeft reclame met "hebbe hebbe die nieuwe galaxy" blijkt dus om de "oude"galaxy s1 te gaanPolster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:57:
[...]
Dacht zelfs dat de SGS1 smartphone 2010/2011 was. Zeggen ze tenminste op de reclame
De minpunten die zij dan zullen hebben zal waarschijnlijk betrekking hebben op TW en dat het van plastic is en dat er geen appel op zit
Ook pocket-lint heeft niet veel negatieve dingen kunnen vinden:
http://www.pocket-lint.co...amsung-galaxy-s-ii-review
Dat filmpje ziet er ook zeer veelbelovend uit vind ik. vooral als je het vergelijkt met de filmpjes die met de sensation gemaakt zijn!
Edit: Ik lees net dat de schrijver van de review niet helemaal objectief is.
[ Voor 7% gewijzigd door Brambo84 op 28-04-2011 15:52 ]
Ach ja, wie is dat wel toch?Brambo84 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:49:
Nickname does not reflect reality
De Nexus S en Galaxy Apollo zouden rSAP overigens niet ondersteunen.
Verwijderd
Nou ik vindt pocket-lint toch een stuck beter als Engadget welke duidelijk puur uit commerciële belangen schrijft.Brambo84 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:49:
Engadget uit commerciële belangen? Welke dan? Vind engadget redelijk objectief eigenlijk. Sites als tech crunch zijn wat mij betreft ontzettend partijdig..Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:11:
[...]
Nou ik vindt pocket-lint toch een stuck beter als Engadget welke duidelijk puur uit commerciële belangen schrijft.
Ik moest toch wel evenBrambo84 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:49:

Galaxy S II
9/10
+
Class-leading speed and responsiveness
Awesome Super AMOLED Plus display
Great still camera, capable of 1080p video
-
Build quality could be better
Pixel density is behind the leading pack
Browser rendering suffers from aliasing
[ Voor 68% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-04-2011 19:01 ]
Ik dacht dat de "Pixel density" niet in nummers te vergelijken is aangezien de verschillende beeldschermtechnieken als appels en peren zijn.Golf2vr6 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:00:
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/
Galaxy S II
9/10
+
Class-leading speed and responsiveness
Awesome Super AMOLED Plus display
Great still camera, capable of 1080p video
-
Build quality could be better
Pixel density is behind the leading pack
Browser rendering suffers from aliasing

Lees de review gewoon maar, dat is alleen Vlad die wat onbelangrijke puntjes bij elkaar zoekt om toch nog iets bij de negatieve punten te voegen. Dat lijstje moet er toch drie hebben...MIQ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:25:
[...]
Ik dacht dat de "Pixel density" niet in nummers te vergelijken is aangezien de verschillende beeldschermtechnieken als appels en peren zijn.
"This would usually be the part where we'd point out that qHD (960 x 540) resolution is fast becoming the norm among top-tier smartphones and that the GSII's 800 x 480 is therefore a bit behind the curve, but frankly, we don't care. With a screen as beautiful as this, such things pale into insignificance."
En natuurlijk de conclusie:
"It's the best Android smartphone yet, but more importantly, it might well be the best smartphone, period."
9/10 is natuurlijk gewoon de beste "redelijke" score, aangezien het vrijwel onmogelijk is om een "perfect" apparaat te maken. Gelukkig is Engadget hier wel redelijk mee. Bij 5-sterren systemen kan ik me het nog wel voorstellen dat dit de volledige score krijgt. Maar bij een 10-punten systeem krijg ik toch wel de indruk dat dat tiende punt wel iets wat simpelweg ongelofelijk en absoluut perfect is vereist. (Vooral bij bijv. game reviews van sommige sites/magazines stoort mij dit wel eens) Al zou een getal achter de komma wel handig zijn, want de Atrix en de GSII hebben toch wel een behoorlijk verschil in kwaliteit. Waarbij de Atrix misschien een 8.7 zou krijgen terwijl de GSII een 9.5~ krijgt. (Alhoewel, als het aan mij ligt zou de Atrix niet meer dan een 7 hebben gekregen; wat een teleurstelling is dat apparaat...)
edit: Dat hij overigens hoogstwaarschijnlijk niet de "Plug-ins" setting heeft gevonden in de browser om Flash aan te zetten was natuurlijk wel een beetje dom. (Dit was ook het geval bij de andere review units, maar de meeste konden het toch wel uitvinden) Maar gelukkig rept hij daar niet veel over.
[ Voor 9% gewijzigd door M-en-M op 28-04-2011 19:42 ]
Het scherm heeft wel 50% meer subpixels, wat een enorme hoop doet voor de scherpte.Nivk schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:46:
Van Galaxy S naar Galaxy S 2 is de pixeldichtheid toch wel omlaag gegaan? Ongeacht dat het scherm voor de rest beter is.
en daarnaast is simonly voor mij ook helemaal niet zo voordelig, het komt wss neer op een verschil van 200 in kosten tussen wel of geen sgs2
Als je naar de subpixels kijkt dan is het 768.000 versus 1.152.000. Delen we dat door de diagonaal, dan krijg je dit:Nivk schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:46:
Van Galaxy S naar Galaxy S 2 is de pixeldichtheid toch wel omlaag gegaan? Ongeacht dat het scherm voor de rest beter is.
786.000/4= 192subpixels per inch (GS)
1.152.000/4.3= 267subpixels per inch (GSII)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Hmm, hier neem je aan dat je een simpel rekensommetje kan maken op basis van 50% meer subpixels. Ik zou niet weten of dat zomaar kan.Maverick schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:29:
[...]
Als je naar de subpixels kijkt dan is het 768.000 versus 1.152.000. Delen we dat door de diagonaal, dan krijg je dit:
Ik denk dat iedere vergelijking die je maakt tussen schermen gebaseerd op verschillende technieken scheef gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door MIQ op 28-04-2011 20:35 ]
Eigenlijk lijkt alles erop dat dit het betere toestel zal zijn, maar waar ik veel om geef is HTC Sense.
Wat is nu wijsheid?
Toch voor dit toestel gaan of toch voor de Sensation?
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
De Sensation is namelijk op elk punt slechter dan de SGII
Zou ik doen, de Galaxy S II is ook gewoon veel beter (Touchwiz 4Thomasthomas schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:56:
Damn. Ik heb net een HTC Incredible S gewonnen met het HTC paasei event, en wil m'n SGS verkopen. Het lijkt me eigenlijk nog niet zo'n gek plan om ze allebei te verkopen en dan een GSII te kopen. Ziet er fantastisch uit.
Ik ben blij met m'n Desire Z, bovendien krijg ik de Galaxy S II binnenkort binnen als review sample, ik laat je er dan wel even mee spelen
Dit ligt toch iets anders, ten eerste bereken je (sub)pixels per inch nooit bij de diagonaal, maar bij de breedte of hoogte. Maar ook deze berekening is erg lastig met subpixels, zeker met de PenTile layout.Maverick schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:29:
[...]
Als je naar de subpixels kijkt dan is het 768.000 versus 1.152.000. Delen we dat door de diagonaal, dan krijg je dit:
Subpixels liggen in de breedte ten opzichte van gewone pixels. Bij gewoon RGB (of RealStripe zoals Samsung het noemt) zijn dit er gewoon 3. Dit zorgt voor een verhouding van 800x1440 subpixels.
Bij PenTile (wat bij de i9000 wordt gebruikt) zitten er slechts 2 subpixels per gewone pixel, ook in de breedte. Dit zijn echter afwisselend een rode en een groene, en een blauwe en een groene. Door middel van een aantal slimme algoritmes worden deze alsnog goed gebruikt om de juiste kleuren weer te geven. Dit geeft echter een verhouding van 800x960 subpixels. Door de algoritmes die worden toegepast om de kleuren weer te geven wordt dit echter nóg slechter, aangezien nu de subpixels worden hergebruikt en dus niet hun "eigen" plaatje goed kunnen weergeven.
Het totale aantal subpixels is dus iets waar moeilijk aan te rekenen is, bovendien zou je een verkeerd beeld krijgen aangezien de "(sub)pixel density" anders is bij de breedte dan bij de hoogte.
We kunnen echter wel proberen te berekenen tot wat voor "effectieve resolutie" dit leid voor het scherm bij de gewone pixels. Het algoritme bij PenTile zorgt er voor dat er simpelweg minder "gewone" pixels beschikbaar zijn. Bij een gewone RGB layout is dit natuurlijk 800x480.
ArsTechnica heeft er wat aan gerekend en is tot de conclusie gekomen dat de "effectieve resolutie" van PenTile bij WVGA eigenlijk op 653x392 ligt.
Deze "effectieve resolutie" is natuurlijk alleen echt van toepassing bij zwart-op-wit, bij gewone kleuren zorgt het algoritme ervoor dat dit minder merkbaar is. Maar het zal nog steeds minder scherp zijn.
Overigens gebruikt de Atrix ook een PenTile layout voor het scherm en zijn er geruchten dat de Sensation/EVO 3D hetzelfde doet.
edit: Even iets anders:
"Update: Thanks to our reader David, we've now figured out the root of this little problemo. Turns out the browser required us to tick an "enable plugins" box to get Flash running. We did so and, sure enough, in-browser Flash was a go. Frame rates have been consistently high across multiple websites and videos, which is in keeping with the rest of the Galaxy S II's performance."
Ja hoor, Vlad was gewoon even dom bezig.
[ Voor 8% gewijzigd door M-en-M op 28-04-2011 21:40 ]
Hij is dan ook een Iphone gewend he (hij mocht natuurlijk geen flash review geven van Ome Steve)M-en-M schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:03:
edit: Even iets anders:
"Update: Thanks to our reader David, we've now figured out the root of this little problemo. Turns out the browser required us to tick an "enable plugins" box to get Flash running. We did so and, sure enough, in-browser Flash was a go. Frame rates have been consistently high across multiple websites and videos, which is in keeping with the rest of the Galaxy S II's performance."
Ja hoor, Vlad was gewoon even dom bezig.
Deze SGS II kon Apple wel eens een hoop iPhones gaan schelenGolf2vr6 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:56:
[...]
Hij is dan ook een Iphone gewend he (hij mocht natuurlijk geen flash review geven van Ome Steve)
Noot: ik heb zelf een iPhone 3G, en ben van plan om over te gaan naar de SGS II.
Ik ben het bedillerige van Apple nu meer dan zat, het waardeloze iTunes (op Windows 64-bit tenminste), en de knap hoge prijzen van de iPhones.
Samsung S23 Ultra 256GB
En met jou nog veel meer mensen, waaronder ikwvexeltweakers schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:10:
[...]
Deze SGS II kon Apple wel eens een hoop iPhones gaan schelen![]()
Noot: ik heb zelf een iPhone 3G, en ben van plan om over te gaan naar de SGS II.
Ik ben het bedillerige van Apple nu meer dan zat, het waardeloze iTunes (op Windows 64-bit tenminste), en de knap hoge prijzen van de iPhones.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dit klinkt leuk, maar in hoeverre is dit al bruikbaar in Nederland?Leave your wallet at home. The Samsung GALAXY S II has it in hand. It will house NFC short-range high frequency wireless communication technology for contactless credit card payments. It can communicate with existing smartcards and readers and is compatible with existing contactless infrastructure for public transportation and payment systems. Use NFC for secure purchasing, ticket reservations, as a transit pass, or even for electronic door entry. You can even scan smart tags on posters or billboards to download the details to your phone. That’s Samsung smart!
Lijkt me heel handig!
Verwijderd
Ik twijfel tusen de GS2 en deze: YouTube: Nokia 3310....SUPER MOBILE WITH WINDOWS Mobile 7
Ik zou zeggen pak die 3310.. of de 3330Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:51:
hmmm moeilijk moeilijk..
Ik twijfel tusen de GS2 en deze: YouTube: Nokia 3310....SUPER MOBILE WITH WINDOWS Mobile 7
Dan kan ja op 1 accu lading 7dagen bellen!!!:)
Power to the beat.
Dit topic is gesloten.