xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kan iemand mij op het goede spoor zetten?
Dank u!
Dit is de link waar ik het over heb: http://www.samsung.com/nl...galaxys2presale_20110426#
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
eerste pagina op registreren klikken,Verderf schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:19:
gegevens invullen en op registreren drukken?
volgende pagina niet wachtwoord en die code indrukken etc, maar weer direct op registreren.
Dan kom je op een andere pagina waar je je persoonlijke gegevens in kan vullen.
Daarna krijg je een mail die je samen met je aankoop bewijs moet optsuren naar Samsung
[ Voor 14% gewijzigd door Flipmo op 05-05-2011 12:50 ]
Ik las de hele tijd die verificatie code als een code die je moest ontvangen per mail. Haha, lekker bezig!
Bedankt guys!
[ Voor 96% gewijzigd door Satom op 05-05-2011 15:50 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1064654
Is dat geen eigenschap van android 2.3.3, want mijn SGS doet dat ook! Heerlijk hard ook nogPhusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:39:
Hmm ik lees net dat de SGSII een piep geluid maakt en trilt wanneer hij 100% opgeladen is. Best irritant als dat ding naast je bed ligt te laden... Schijnt nog niemand gevonden te hebben hoe je het uitzet.
nee, mijn desire op 2.3.3 maakt dat geluid niet.. althans ik word er niet van wakkermacweeds schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:42:
[...]
Is dat geen eigenschap van android 2.3.3, want mijn SGS doet dat ook! Heerlijk hard ook nog
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Beetje oud
sinds vandaag pas te pre-orderen bij pdashop.nl dus nam aan dat de video ook nieuw was op hun website, dus mijn excuses bij deze. "Assumption is the mother of all fuck ups"
No problem.TVEE schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:05:
[...]
sinds vandaag pas te pre-orderen bij pdashop.nl dus nam aan dat de video ook nieuw was op hun website, dus mijn excuses bij deze. "Assumption is the mother of all fuck ups"
Lees net op XDA dat de SGSII bijhoudt hoe vaak je een custom rom flashed. Dus je garantie ben je kwijt tenzij iemand uitvindt hoe die counter op 0 te zetten.
Cool. Vind ik wel leuke statistiek. Was ook al benieuwd hoe vaak ik huidige mobiel had geflashed. Pluspunt!Phusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:07:
Lees net op XDA dat de SGSII bijhoudt hoe vaak je een custom rom flashed. Dus je garantie ben je kwijt tenzij iemand uitvindt hoe die counter op 0 te zetten.
Nickname does not reflect reality
Pfff als dit echt waar is dan is dat echt drama. Waarom zou je dit uberhaupt willen?Phusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:39:
Hmm ik lees net dat de SGSII een piep geluid maakt en trilt wanneer hij 100% opgeladen is. Best irritant als dat ding naast je bed ligt te laden... Schijnt nog niemand gevonden te hebben hoe je het uitzet.
Dat je ongezien weet wanneer 'ie helemaal vol is en je op pad kunt gaanPolster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:12:
Pfff als dit echt waar is dan is dat echt drama. Waarom zou je dit uberhaupt willen?
Mijn S8300 (ultra touch) doet dat ook.. Val ik net in slaap, komt dat piepje, trilletje en scherm verlichting aan. Ik weer klaar wakker..Polster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:12:
[...]
Pfff als dit echt waar is dan is dat echt drama. Waarom zou je dit uberhaupt willen?
Aaaahh de telefoon heeft natuurlijk geen notification-led omdat je gewoon een audio seintje krijgt wanner de batterij vol is. Now it all makes senseBrad Pitt schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:13:
[...]
Dat je ongezien weet wanneer 'ie helemaal vol is en je op pad kunt gaan
Edit: Dit lijkt natuurlijk maar een klein dingetje maar als je elke nacht wakker wordt gaat die telefoon je natuurlijk heel snel tegenstaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Polster op 05-05-2011 17:22 ]
Ja als dat echt zo is gaat ie retour met de melding "ik had een smartphone besteld, geen wekker".Polster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:19:
[...]
Aaaahh de telefoon heeft natuurlijk geen notification-led omdat je gewoon een audio seintje krijgt wanner de batterij vol is. Now it all makes sense
Edit: Dit lijkt natuurlijk maar een klein dingetje maar als je elke nacht wakker wordt gaat die telefoon je natuurlijk heel snel tegenstaan.
Phusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:47:
[...]
Ja als dat echt zo is gaat ie retour met de melding "ik had een smartphone besteld, geen wekker".

Phusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:47:
[...]
Ja als dat echt zo is gaat ie retour met de melding "ik had een smartphone besteld, geen wekker".
precies! die laat je doorslapen op 1 en 2 januariSnoop schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:45:
Je kunt hem vast wel op stil zetten. Als een klein iets als dit al een dealbreaker is voor sommige mensen dan zou ik als ik hen was helemaal geen galaxy s2 kopen.. eerder een iPhone ofzo
heheEwivis schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:51:
[...]
precies! die laat je doorslapen op 1 en 2 januari
Ook bij zomertijd/wintertijd en andersom
Maar dat doet mijn nokia ook... je kunt je telefoon ook gewoon uitzetten 's nacht, wordt je niet wakker gebeld en ik neem aan dat je dan ook geen piepje krijgt?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nee dus, die optie is er niet blijkbaar.Snoop schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:45:
Je kunt hem vast wel op stil zetten. Als een klein iets als dit al een dealbreaker is voor sommige mensen dan zou ik als ik hen was helemaal geen galaxy s2 kopen.. eerder een iPhone ofzo
Uitzetten gaat ook niet want wil graag in noodgevallen bereikbaar zijn, plus ik gebruik hem als wekker (maar dan niet op een random tijd maar zelf gekozen tijdstip.)
Damn it's good 2b a Tweaker!
Draait de exynos 4210 CPU van de Galaxy II asynchroon? Volgens mij had ik in de vorige topic gelezen dat de Galaxy II synchroon draait, terwijl de Qualcomm van de HTC sensation asynchroon functioneert. Is daardoor de Qualcomn dan niet de betere processor?
De tweede vraag gaat over de 16 Gb geheugen. Heb een aantal keren gelezen dat het maar de vraag is of wij die 16 Gb. Is er al daar wat meer duidelijkheid over? En waarom zouden we niet de volledige 16GB kunnen gebruiken? Wat is dan de functie ervan?
Een deel van die 16 gb wordt ook gebruikt door het systeem dus je zal iets minder vrij hebben ongeveer 14 gb.
[ Voor 7% gewijzigd door spanx op 05-05-2011 19:17 ]
Dat dacht ik dus ook, maar volgens deze bericht op tweakers werken ze synchroon...spanx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:17:
CPU asynchroon.
Dus je hebt 14 GB vrij? Dat is dan erg gul!Een deel van die 16 gb wordt ook gebruikt door het systeem dus je zal iets minder vrij hebben ongeveer 14 gb.
klok frequenties kunnen juist wel per core variëren, daarom is hij juist zuiniger. Bij de Tegra 2 kunnen de klok frequenties juist niet van elkaar afwijken. Dit is wat ik gelezen heb.phobosdeimos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:27:
Het klopt dat de Exynos synchroon werkt. De beide cores moeten met een gelijke frequentie draaien. In de praktijk zal dit wel niet zo'n probleem opleveren, gezien ze in verschillende reviews weten te vertellen dat de SGS2 erg efficient omgaat met de batterij, en de langste levensduur biedt dan eender welke android smartphone tot nu toe.
??? Klopt niks van!phobosdeimos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:27:
Het klopt dat de Exynos synchroon werkt. De beide cores moeten met een gelijke frequentie draaien. In de praktijk zal dit wel niet zo'n probleem opleveren, gezien ze in verschillende reviews weten te vertellen dat de SGS2 erg efficient omgaat met de batterij, en de langste levensduur biedt dan eender welke android smartphone tot nu toe.
Asynchronous Direct Modem Interface with 16KB DPSRAM
http://www.samsung.com/gl...844&partnum=Exynos%204210
[ Voor 14% gewijzigd door Golf2vr6 op 05-05-2011 19:55 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Dat je in noodgevallen bereikbaar wilt zijn snap ik maar dat je wekker niet afgaat als je gsm uitstaat is iets waar veel mensen zich in vergissen. Ik heb een samsung SGH-X660V die al minstens 4-5 jaar oud is en ik zet hem 's avonds als ik ga slapen altijd uit om niet midden in de nacht wakker te worden gebeld door iemand die denkt dat hij/zij grappig is. Toch gaat elke ochtend mijn wekker af...Phusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:03:
[...]
Nee dus, die optie is er niet blijkbaar.
Uitzetten gaat ook niet want wil graag in noodgevallen bereikbaar zijn, plus ik gebruik hem als wekker (maar dan niet op een random tijd maar zelf gekozen tijdstip.)
Steam: Grim
Echt? Zo eens kijken met mijn N97....NuCl3aR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:44:
[...]
Dat je in noodgevallen bereikbaar wilt zijn snap ik maar dat je wekker niet afgaat als je gsm uitstaat is iets waar veel mensen zich in vergissen. Ik heb een samsung SGH-X660V die al minstens 4-5 jaar oud is en ik zet hem 's avonds als ik ga slapen altijd uit om niet midden in de nacht wakker te worden gebeld door iemand die denkt dat hij/zij grappig is. Toch gaat elke ochtend mijn wekker af...
/edit lol werkt!!!! Hij vraagt ook nog of ik de telefoon wil inschakelen. Weer wat geleerd. THNX!
[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 05-05-2011 19:49 ]
Haha tegen de tijd dat je nieuwe tel zowat op de deurmat ligt kom je toch nog achter wat leuke nokia fact:)Golf2vr6 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:46:
[...]
Echt? Zo eens kijken met mijn N97....
/edit lol werkt!!!! Hij vraagt ook nog of ik de telefoon wil inschakelen. Weer wat geleerd. THNX!
Weet je trouwens ook dat ie een uitklapbaar toetsenboord heeft??
Ik denk dat je het ledje bij de micro-usb aansluiting wel zal gaan missen... was bij nokia altijd wel makkelijk om te kunnen zien ofdat het toestel werd opgeladen!
Good old times
Power to the beat.
Dank, en hij wordt dus zonder sd kaartje geleverd?Phusebox schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:17:
[...]
Het zit ingebakken, dus je kunt het er niet uithalen. Van die 16gb heb je ca. 14 vrij om zelf wat om te dumpen en 1,2 gb voor je apps.
Ja.....maar er is nu een aktie van samsung. Als je de SGS2 voor 31 Mei koopt krijg je een 8gb kaartje gratis.Flash3d schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:46:
[...]
Dank, en hij wordt dus zonder sd kaartje geleverd?
http://www.samsung.com/nl..._galaxys2presale_20110426
[ Voor 19% gewijzigd door Golf2vr6 op 05-05-2011 20:51 ]
Werkt ook met mijn n96. Gebruik het al jaren en ben er aan gewend geraakt en zou niet graag iets anders willen.Golf2vr6 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:46:
[...]
Echt? Zo eens kijken met mijn N97....
Vraag is of dit ook werkt met android/touchwizz. Iemand een SGS1 die dit even wil testen?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
En als de batterij (bijna) op was hadden was er altijd nog wel genoeg stroom om de wekker te laten werken.
Ja hoor, werkt ook bij de SGS1.AtlAntA schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:17:
[...]
Werkt ook met mijn n96. Gebruik het al jaren en ben er aan gewend geraakt en zou niet graag iets anders willen.
Vraag is of dit ook werkt met android/touchwizz. Iemand een SGS1 die dit even wil testen?
Geloof ik niet. Geen enkele smartphone die echt moet booten van een OS laat het alarm af gaan als ie uit staat.Jubelteentje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:26:
Ja hoor, werkt ook bij de SGS1.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dit wist ik niet, mijn gsm in namelijk van de tijd dat er nog niet eens werd gesproken over een OS op een gsm.The Wizard schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:35:
Net uitgetest, maar idd, bij de SGS1 werkt dit niet, zoals Brad Pitt aangeeft, het alarm zit in het OS.
Ik ga binnenkort ook voor SGS2, zou spijtig zijn als dit niet meer werkt vanwege de integratie in het OS.
Dank! net aangemeld.Golf2vr6 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:50:
[...]
Ja.....maar er is nu een aktie van samsung. Als je de SGS2 voor 31 Mei koopt krijg je een 8gb kaartje gratis.
http://www.samsung.com/nl..._galaxys2presale_20110426
Daar had ik niet op gerekend eigenlijkBrad Pitt schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:30:
[...]
Geloof ik niet. Geen enkele smartphone die echt moet booten van een OS laat het alarm af gaan als ie uit staat.
Maarja, ik heb toch altijd 2 telefoons bij me - de 'oude' heeft een perfect alarm
Kan het zijn dat deze actie niet geldig is in België? Ik vind hier namelijk niks over terug op de Belgische website van Samsung.
De actie staat ook op gsmwijzer.be, dus waarschijnlijk wel...NuCl3aR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:05:
[...]
Kan het zijn dat deze actie niet geldig is in België? Ik vind hier namelijk niks over terug op de Belgische website van Samsung.
http://www.gsmwijzer.be/g...alaxy-s-ii?provider_id=21
Denk alleen NL, vraag het anders hier even na:NuCl3aR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:05:
[...]
http://twitter.com/#!/Samsung_Benelux
De SII staat nog helemaal niet op belgische site.NuCl3aR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:05:
[...]
Spijtig voor jullie, dus de actie zal wel later komen daar.
Een simpele c/p van de NL site waarschijnlijk.glennl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:11:
[...]
De actie staat ook op gsmwijzer.be, dus waarschijnlijk wel...
[ Voor 30% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 05-05-2011 22:13 ]
Dit is waarschijnlijk gewoon overgenomen van de NL website.glennl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:11:
[...]
De actie staat ook op gsmwijzer.be, dus waarschijnlijk wel...
Heb geen twitter account, als iemand met een twitter account dit zou willen vragen ben ik u zeer dankbaar, en andere Belgen die meelezen ook, hoogstwaarschijnlijk.Golf2vr6 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:12:
[...]
Denk alleen NL, vraag het anders hier even na:
http://twitter.com/#!/Samsung_Benelux
PS: bedankt alle 3 voor de snelle reactie
Heb het net uitgeprobeerd. Heb de originele ROM er nog op zitten. Als de melodie uit staat gaat het alarm gewoon af.The Wizard schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:35:
Net uitgetest, maar idd, bij de SGS1 werkt dit niet, zoals Brad Pitt aangeeft, het alarm zit in het OS.
Dat gaat over de MODEM interface. De cpu kan aysnchroon communiceren met de modem interface. Maar daar hebben we het niet over.Golf2vr6 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:37:
[...]
??? Klopt niks van!
Asynchronous Direct Modem Interface with 16KB DPSRAM
http://www.samsung.com/gl...844&partnum=Exynos%204210
Met de TELEFOON uit ja? Doubt that.Jubelteentje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:26:
Heb het net uitgeprobeerd. Heb de originele ROM er nog op zitten. Als de melodie uit staat gaat het alarm gewoon af.
phobosdeimos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:27:
[...]
Dat gaat over de MODEM interface. De cpu kan aysnchroon communiceren met de modem interface. Maar daar hebben we het niet over.

Bij deze nodigen we je van harte uit voor de introductie van de Samsung Galaxy S II op 11-05-11
We weten dat er enorm uitgekeken werd naar deze opvolger van de zo succesvolle Galaxy S, en we zijn dan ook verheugd dat we het toestel SNELler kunnen introduceren dan we oorspronkelijk verwacht hadden.
Vorig jaar introduceerde we de voorloper van de Galaxy S II tijdens het zgn 'bootje varen' op Loosdrecht, en we hebben besloten om dat dit jaar nog eens DUNnetjes over te doen.
Bij deze het programma van de dag:
13:00 – verzamelen bij SVL te Loosdrecht
14:00 – varen en presentatie + demo
17:00 – terugko
17:30 – BBQ
19:00 – einde
Graag ontvangen wij je RSVP op *******@samsung.com en zien we je dan woens VL te Loosdrecht.
Let op, we hebben maar n beperkt aantal plaatsen, we kunnen daarom maar 1 persoon per titel ontvangen (dus als je vindt dat je collega hier bij moet zijn dan graag zelf switchen).
Groet
Maurice
ps We hopen op lekker warm weer met een SCHERP zonnetje dus vergeet je zonnebril en zonnebrand niet!
Ik heb geen leuke ondertitel.
Ideaal dus voor de klagersEwivis schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:51:
[...]
precies! die laat je doorslapen op 1 en 2 januari
Daar gaat het niet om, de telefoon moet compleet uit, dus niet geluid uit of een andere stand.Jubelteentje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:26:
[...]
Heb het net uitgeprobeerd. Heb de originele ROM er nog op zitten. Als de melodie uit staat gaat het alarm gewoon af.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Nee maar misschien heb je uiteindelijk wel gelijk, ik weet dat ofwel de Tegra2 ofwel de Exynos synchroon is, maar ben vergeten welke van de twee. Ofwel zijn ze allebei synchroon en is enkel de nieuwe Qualcomm asynchroon. In ieder geval lijkt de SGS2 qua batterij goed te presteren.
Tegra 2 is synchroonphobosdeimos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:42:
[...]
Nee maar misschien heb je uiteindelijk wel gelijk, ik weet dat ofwel de Tegra2 ofwel de Exynos synchroon is, maar ben vergeten welke van de twee. Ofwel zijn ze allebei synchroon en is enkel de nieuwe Qualcomm asynchroon. In ieder geval lijkt de SGS2 qua batterij goed te presteren.
reviews: LG Optimus 2X Speed: dualcore ftw
Opvallend is daarbij dat de kernen van de Tegra 2 synchroon lopen: als de ene core een bepaalde kloksnelheid heeft - met het bijbehorende energieverbruik - heeft de ander die ook. Dat heeft een groot nadeel: als een bepaalde app veel rekenkracht vereist, verbruikt de Tegra 2 meer energie dan andere dualcore-processors.
Kan het van de Exynos niet meer vinden

M-en-M in "Het Samsung Galaxy S II-topic - deel 1"
Ik zal proberen wat meer op te duikelen.
edit:
Unlike Cortex-A9 and system processors like Tegra 2, Samsung Exynos 4210 and Ti OMAP4, Qualcomm's MSM8660 processor can run its two cores at different clock frequencies or for that matter different voltages, all to optimize the power consumption.
Bron: http://www.nordichardware...ew-msm8660-processor.html
[ Voor 51% gewijzigd door AtlAntA op 05-05-2011 23:24 ]
Schijnt in de praktijk toch niks uit te maken dacht ik gezien te hebben?AtlAntA schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:03:
Over de exynos en of die synchroon loopt ja of nee.
M-en-M in "Het Samsung Galaxy S II-topic - deel 1"
Ik zal proberen wat meer op te duikelen.
edit:
Unlike Cortex-A9 and system processors like Tegra 2, Samsung Exynos 4210 and Ti OMAP4, Qualcomm's MSM8660 processor can run its two cores at different clock frequencies or for that matter different voltages, all to optimize the power consumption.
Bron: http://www.nordichardware...ew-msm8660-processor.html
Als er maar een beetje van de processor gevraagd wordt (bijvoorbeeld iets van 800mhz aan rekenkracht) Dan kan dat wel met 1 core op 800mhz en kan de ander idle blijven op bijvoorbeel 200mhz. In theorie zou je zeggen dat dat nogal wat batterij bespaart.Ewivis schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:46:
[...]
Schijnt in de praktijk toch niks uit te maken dacht ik gezien te hebben?
Verwijderd
Nou als je naar het model van een transistor kijkt dan zie je dat de meeste verliezen zitten in het overgangsgebied. Tevens zit de meeste dissipatie in de in de klok generatie en regeling. Hoe lager de clock en hoe lager je spanning des te minder je verliezen. Het zal in de praktijk veel uit maken.Ewivis schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:46:
[...]
Schijnt in de praktijk toch niks uit te maken dacht ik gezien te hebben?
Ik dacht dat er alleen een zwarte rand was? Waarom noemen ze het ding anders "black"?Moonstrike schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:47:
Klopt het dat er 2 "kleuren" komen ? 1 met een zwarte rand en 1 met een metallic rand ?
Bron?Moonstrike schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:47:
Klopt het dat er 2 "kleuren" komen ? 1 met een zwarte rand en 1 met een metallic rand ?
ps:
Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden als ik mensen heb laten denken dat exynos a-synchroon loopt. Ik dacht het echt ergens gelezen te hebben. Maar als ik de hier geplaatste links lees heb ik het dus helemaal mis.

Ik dacht het ook, maar zolang de SGS 2 een goede levensduur heeft (ongeveer 2 dagen op 1 lading) is het voor mij al goed! Mijn laatste android was een DHD die ging na een maandje de deur uit omdat ik hem om de 8u moest opladen..Golf2vr6 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:18:
[...]
Bron?
ps:
Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden als ik mensen heb laten denken dat exynos a-synchroon loopt. Ik dacht het echt ergens gelezen te hebben. Maar als ik de hier geplaatste links lees heb ik het dus helemaal mis.

Multiple pc builds in progress
Artikel refeert naar een tablet met de exynos processor en adreno graphics.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2380106,00.asp
Laat maar verkeerd gekeken....
[ Voor 25% gewijzigd door spanx op 06-05-2011 08:27 ]
Verwijderd
Je leest het verkeerd. Dat onderste stukje gaat over de Qualcomm APQ8060.spanx schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:08:
Linkje van pcmag waarin wel staat dat de exynos twee asynchrone professoren heeft. ( edit processoren !)
Artikel refeert naar een tablet met de exynos processor en adreno graphics.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2380106,00.asp
Laat maar verkeerd gekeken....
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, ben benieuwd naar de testen! De dual core van LG verbruikt ook niet veel meer dan de single core van de SG1 dus vraag me af of je het serieus gaat merken... DE grootste stroomverbruiker is en blijft het scherm namelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:04:
[...]
Nou als je naar het model van een transistor kijkt dan zie je dat de meeste verliezen zitten in het overgangsgebied. Tevens zit de meeste dissipatie in de in de klok generatie en regeling. Hoe lager de clock en hoe lager je spanning des te minder je verliezen. Het zal in de praktijk veel uit maken.
Verwijderd
Het scherm is maar 5% van de tijd aan, je telefoon is 90% van de tijd idle. Tenzij je gamet of HD video's kijkt is je telefoon meestal idle.Ewivis schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:48:
[...]
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, ben benieuwd naar de testen! De dual core van LG verbruikt ook niet veel meer dan de single core van de SG1 dus vraag me af of je het serieus gaat merken... DE grootste stroomverbruiker is en blijft het scherm namelijk.
Als een applicatie niet multi-threaded is (m.a.w. maar 1 core tegelijkertijd kan gebruiken), dan is het minder zuinig als de cores synchroon lopen.AtlAntA schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:04:
[...]
Als er maar een beetje van de processor gevraagd wordt (bijvoorbeeld iets van 800mhz aan rekenkracht) Dan kan dat wel met 1 core op 800mhz en kan de ander idle blijven op bijvoorbeel 200mhz. In theorie zou je zeggen dat dat nogal wat batterij bespaart.
Als een applicatie wel multi-threaded is, en de load evenredig kan verdelen over de aanwezig cores, dan zal het efficienter zijn om beide cores op bijv. 600Mhz te laten lopen, dan 1 op 1200Mhz. In dat geval maakt het niet uit dat de cores synchroon zijn. In de praktijk zal echter blijken dat er veel software is die de load niet of niet netjes verdelen.
Als beide cores asynchroon werken kan je altijd de meest gunstige oplossing kiezen, dus dat is wel de beste oplossing. Voor idle/standby maakt het allemaal weinig uit, bij veel gebruik is de synchrone oplossing gemideld minder zuinig, maar dat is maar een klein percentage vergeleken met het scherm wat dan ook altijd aanstaat.
tl;dr: Boeien, onbelangrijke details!
I mentioned it once, but I think I got away with it.
In alle reviews hebben ze er een met een metallic rand, maar op bol.com staat de Noble black versie (met zwarte rand)

http://www.bol.com/nl/p/e...05000011341287/index.html
Als een applicatie correct/netjes gebouwd is, worden er geen 'lange' taken (netwerk-, database-toegang, ..) op de UI thread gedaan. In de UI thread wordt dan een nieuwe thread gestart. (eenvoudig vb. met AsyncTask) Applicaties die wel langere taken op de UI thread uitvoeren, zullen al snel ANR-fouten geven ..brama schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:28:
[...]
Als een applicatie niet multi-threaded is (m.a.w. maar 1 core tegelijkertijd kan gebruiken), dan is het minder zuinig als de cores synchroon lopen.
Als het paltform er voor zorgt dat verschillende threads over verschillende cores worden uitgevoerd, ga je snelheidswinst (en minder verbruik) hebben.
Is dat niet gewoon de lichtval?Moonstrike schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:01:
[...]
In alle reviews hebben ze er een met een metallic rand, maar op bol.com staat de Noble black versie (met zwarte rand)
[afbeelding]
http://www.bol.com/nl/p/e...05000011341287/index.html
Op de (uitvergrote, als je er op klikt) plaatjes te zien van de achter- en zijkant is het inderdaad wel zwart...Snoop schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:06:
Is dat niet gewoon de lichtval?

Maar dat is het volgens mij sowieso wel. Als het chroom lijkt zal dat inderdaad wel lichtinval zijn
[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 06-05-2011 11:12 ]
Klopt, ik heb er zelf ook een paar geschreven. En daarnaast heb je ook nog background apps die ook over de cores verdeeld worden. Maar dat is allemaal geen zwaar werk.Daggie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:03:
[...]
Als een applicatie correct/netjes gebouwd is, worden er geen 'lange' taken (netwerk-, database-toegang, ..) op de UI thread gedaan. In de UI thread wordt dan een nieuwe thread gestart. (eenvoudig vb. met AsyncTask) Applicaties die wel langere taken op de UI thread uitvoeren, zullen al snel ANR-fouten geven ..
Yup, dat komt overeen met wat ik schreef. Load verdelen over de cores is het meest efficiënt.Als het paltform er voor zorgt dat verschillende threads over verschillende cores worden uitgevoerd, ga je snelheidswinst (en minder verbruik) hebben.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
"I work to live and will never live to work"
Nee gelukkig niet nee.rubw87 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:42:
Ik dacht ik post ook ff wat. Zit zelf enorm op deze phone te wachten, maar als ik het laatste plaatje zo zie licht het aan mij of zit er geen "with Google"op de achterkant meer?
[ Voor 61% gewijzigd door DeBaroN op 06-05-2011 11:56 ]
Dus wel helaas, (had het ook liever zonder gezien maar het zal me er zeker niet van weerhouden er 1 te halen)Ruben1123 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:40:
Geen chroom alsjeblieft, zo 2006..
Zie:
[ Voor 13% gewijzigd door Occy74 op 06-05-2011 12:48 ]
Same here, mits dat chroom er niet binnen een week af begint te bladeren en je alsnog een zwarte ondergrond ziet
Verwijderd
http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=
Volgens mij ook ja, zie bijvoorbeeld deze afbeelding. Het lijkt linksonderin net alsof de rand chroom is, maar als je dan aan de rechterkant kijkt, zie je dat deze gewoon zwart is. Komt denk ik gewoon door lichtinval, zodat het op foto's lijkt alsof 'tie chroom isPhusebox schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:17:
Volgens mij is er echt maar 1 versie en is de rand gewoon glanzend antraciet, wat met lichtinval op broom lijkt.
Waarom post je een plaatje van de SGS ??Brad Pitt schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:22:
Plaatjes als deze laten je dan tóch wel weer enigszins twijfelenIs de 9000, laat maar
Haha je had het zelf ook al door!
[ Voor 5% gewijzigd door macweeds op 06-05-2011 13:24 ]
InderdaadBrad Pitt schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:22:
Plaatjes als deze laten je dan tóch wel weer enigszins twijfelenIs de 9000, laat maar
[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 06-05-2011 13:26 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dit topic is gesloten.