Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elixyr schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:43:
Zit er bij elke gekochte game een buddypass?
Als het goed is wel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 11:00
4bit schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:52:
Vraagje, waaraan spenderen jullie je pax romana's? Gisterenavond een wapen gekocht, maar dat is aangekocht met de munten die je krijgt voor het completen van quests. Nog niet echt nuttige dingen gevonden om te kopen.
Ik spaar mijn pax voor runspeed upgrades. In de stad(NY in mijn geval ben illuminati) zit een vendor die upgrades voor je runspeed verkoopt. 65% 75% en 100% extra runspeed upgrades als ik het goed herinner.
Heb nu zelf bijna 500K bij elkaar voor de 75% updgrade. Het is een beetje zoals mounts werken in een hoop andere mmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sparen voor toekomstige Auction House :P
Begin zullen prijzen ziekelijk hoog komen te liggen, maar trekt wel recht.

Al zie ik het nut niet van al die Runes, glyphs is alles wat je ermee kan maken en die zijn niet bepaald interessant.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
Al zie ik het nut niet van al die Runes, glyphs is alles wat je ermee kan maken en die zijn niet bepaald interessant.
Niet? Want? Je kunt er ook potions en stimulants mee maken, daarnaast levert het met hoge toolkits en pure runes volgens mij best leuke extra's op als je zo'n glyph aan je uitrusting hangt.

[ Voor 26% gewijzigd door Plekuz op 11-07-2012 16:44 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Laatst online: 11-07 12:24
Blijkbaar. Ook hier dus: de eerste, die me een DM stuurt met e-mail adres, krijgt m'n buddy key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 09:32
Ik heb nu de eerste area helemaal gecleared zowat. Erg leuke game tot nu toe.

Ik zit alleen nog maar op 2100 health en heb eigenlijk best wel slechte gear ondanks de blue pistol upgrade voor 40 tokens.

Nu zit ik bij de Airport area en zijn 1vs1 fights maar net te doen voor mij. Ik kan morgen natuurlijk weer een paar quests herdoen van de area, maar betere loot zal er niet droppen.

Heb mijn AP/SP wel bij Pistols gehouden, maar de meeste skills zijn echt flut of slechter.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

[ Voor 9% gewijzigd door Baiko op 12-07-2012 01:02 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 15:37
Baiko schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:01:
Ik heb nu de eerste area helemaal gecleared zowat. Erg leuke game tot nu toe.

Ik zit alleen nog maar op 2100 health en heb eigenlijk best wel slechte gear ondanks de blue pistol upgrade voor 40 tokens.

Nu zit ik bij de Airport area en zijn 1vs1 fights maar net te doen voor mij. Ik kan morgen natuurlijk weer een paar quests herdoen van de area, maar betere loot zal er niet droppen.

Heb mijn AP/SP wel bij Pistols gehouden, maar de meeste skills zijn echt flut of slechter.

je zou van de normale missies wat gear kunnen verzamelen, dit is meestal wel het minimale wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Doe je wel CC (hinder/impair)? Als al je gear dps is, en je doet niks om schade te vermijden, dan vind ik het niet zo gek dat je problemen hebt met enkel pistol. Al ken ik pistol ook niet echt goed en zit er misschien wel goede CC in. Anders wordt het misschien tijd om een tweede wapen te selecteren (afhankelijk van wat je wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Tsjonge, gister waren het wel erg moeizame uurtjes in TSW. Liep tegen veel quests aan in Savage Coast die bugged waren, een paar quests waar ik "eindeloos" moest wachten op respawn, chat die niet wilde meewerken en twee keer een server connection lost bericht. Ging niet lekker soepel in ieder geval. Patch 1.0.1 heeft duidelijk niet alleen maar verbeteringen gebracht.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Altijd handig om vanaf het begin ook een 2de wapen te hebben met consume skill.

Veel abilities bouwen altijd resources op voor beide wapens, zodat je bij 5 resources van beide wapens je consume ability kan doen. Rifle heeft een redelijk sterke AoE, shotgun een single target (als je met wapens wil blijven spelen).

Ik speel nu standaard rifle/pistol, 7 rifle skills en enkel die channeled pistol skill (5 hits a 120 dmg ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
SinergyX schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:52:
Ik speel nu standaard rifle/pistol, 7 rifle skills en enkel die channeled pistol skill (5 hits a 120 dmg ofzo?).
Cheater? Of bedoel je 6 rifle skills :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Typo :D Rifle is wel handig, aangezien de 2 heal abilities healen op basis van damage, dus meer damage = meer healing :) (met healing gear gaat je %-leech omhoog).

Snap alleen dat hele glancing niet, heb rank 8 (QL6 wapen), heb 180 hit (plus 5x 30 stack hit) en nog zie ik enorm veel glancing zelfs op wit en groen-icon mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Zover ik begrijp is het een combinatie: Je wapen moet hoog genoeg QL zijn en je skill moet gelijk of een hoger dan je wapen QL zijn. Ik glance iig doordat m'n wapen te laag is (moet nog shoppen met de tokens). Met twee punten hoger zou je niet moeten glancen..

[ Voor 10% gewijzigd door _H_G_ op 12-07-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Tot gisteren speelde ik pistol+blood. Maar gisterenavond assault rifles er eens bij gepakt. Gaat goed, inderdaad damage+leeching is wel leuk, ik heb dan voor bij het levellen nog 1 healing skill van uit de blood tree.

Dit is zo wel 1 van de leuke dingen uit SW, andere skills zijn snel geprobeerd. Even wat AP+SP bijeen sprokkelen en gaan.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
SinergyX schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:52:
[...]

Altijd handig om vanaf het begin ook een 2de wapen te hebben met consume skill.

Veel abilities bouwen altijd resources op voor beide wapens, zodat je bij 5 resources van beide wapens je consume ability kan doen. Rifle heeft een redelijk sterke AoE, shotgun een single target (als je met wapens wil blijven spelen).

Klinkt inderdaad wel logisch, heb een shotgun op mijn rug hangen. Ik heb volgens mij nog aardig wat AP/SP over.

Edit: ja gaat een stuk beter :D

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik zit nog wel te wachten op een gemakkelijkere manier om te craften. Nu altijd weer opzoeken welk patroon het was, en dan ook nog split stack, split stack,split stack, ... doen. Beetje omslachtig naar mijn mening.

Overigens, gisteren eerste potje PvP gedaan, zeer amusant, 3-way pvp is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

4bit schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:01:
Ik zit nog wel te wachten op een gemakkelijkere manier om te craften. Nu altijd weer opzoeken welk patroon het was, en dan ook nog split stack, split stack,split stack, ... doen. Beetje omslachtig naar mijn mening.
Kan wel wat handiger idd. Wilde gister een ketting maken, maar wist patroon niet, dus ik denk: sleep ik even de ketting die ik nu draag in het crafting scherm. Dat moet dus ook al via een omweg: eerst van je karakter naar je inventory en van daaruit kan ie pas naar het crafting window 8)7

Daarnaast dacht ik dat je water, fire, dust doorelkaar zou kunnen gebruiken om te craften. Items maken met health en attack bijvoorbeeld. Gaat ook niet. Hmzzz.

Verder: ik heb nog geen enkele glyph toolkit drop gezien. Kom langzamerhand om in weapon en talisman toolkits (nou ja, omkomen is ietwat overdreven) maar een glyph toolkit, wat ik juist zou willen, dropt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Plekuz op 13-07-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die manier wordt je wel geforceerd om dungeons te doen, daar droppen alleen maar blauwe items, blauwe toolkits heb ik zelf nog nooit zien droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Baiko schreef op donderdag 12 juli 2012:
Ik liep door naar 't derde gebied, waar ze blauwe QL6 pistooltjes verkopen (slechts 50 Solomon Island tokens).

De beste investering qua Solomon Island tokens omdat het laatste eiland-gebied is. Upgraden kost 15 tokens.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 03-03-2016 16:13 . Reden: (totale investering = dan 65 + 65 = 130 SI tokens) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nadeel van het spel, stats en de machanics is 1 groot misterie, qua damage is 99% afhankelijk van je spec, secondaire stats spelen maar een marginale rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

Moet zeggen dat de MOB difficulty ERG omhoog gaat als je van savage coast naar blue mountain gaat, begin het vrij irritant te vinden moet ik zeggen, complete quest lijnen met alleen maar (elite aanvoelende) mobs, je moet bijna verplicht veel missies opnieuw doen (grinden) om een beetje lekker door te kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Dat is denk ik voornamelijk als je spec verkeerd is, wat het nadeel is wat SinergyX noemt: met enkel in-game informatie is het moeilijk om gelijk een goede spec te hebben.

In het begin had ik een tanky-achtige shotgun/chaos spec en deed te weinig damage. Door toch wat te investeren in dps skills lijkt dat nu opgelost voor solo (instances). De rest speel ik voornamelijk samen met iemand anders: dat scheelt een hoop frustratie. Wat respeccen doet soms wonderen, terwijl het op papier niet zoveel zou uitmaken. Coop maakt het voor het grootste gedeelte niet zoveel uit.

Kan me voorstellen dat het frustrerend is. M'n coop maat kreeg een bepaalde solo instance boss niet dood. Op dat niveau kan je niet "eventjes" respeccen. Wat dat betreft is het Decks forum wat interessanter dan de standaard Decks volgen. shotgun/chaos is niet eens een optie bij de Illuminati Decks, maar ik vermaak me tot nu toe prima :)

Je kan je spec hier posten: misschien kan iemand wat tips geven. Al zou ik (nog) niet aanraden om bij de Chronicle pagina in te loggen om je spec te posten. Ik vind het maar vreemd dat die pagina niet secure is. Zelfs bij het kopen zat ik op een gegeven moment op een niet secure pagina (ergens anders maar gekocht).

De boss was trouwens:
spoiler:
Bogeyman. Ik ben zelf wel 4 keer dood gegaan, maar had op een gegeven moment toch aardig door hoe je die IKEELU ability kon vermijden. Voor iemand die geen mmorpgs à la WoW gewend is, is het toch wat moeilijker te accepteren dat het trial&error is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
_H_G_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:52:
spoiler:
Bogeyman. Ik ben zelf wel 4 keer dood gegaan, maar had op een gegeven moment toch aardig door hoe je die IKEELU ability kon vermijden. Voor iemand die geen mmorpgs à la WoW gewend is, is het toch wat moeilijker te accepteren dat het trial&error is.
spoiler:
Ik had hier ook last van. Ik ben toen terug gegaan naar de eerste area om AP/SP voor blood te verzamelen. Ik kreeg hem op deze manier wel dood, al duurde het eeuwen.

Bleek dat ik de mechanics niet helemaal doorhad en de heals dus niet eens nodig waren :p

Wat ik nu wel merk is dat Pistol/Shotgun combo erg zwak begint te worden solo. Als ik in instances ben is het heerlijk om even de combo's te lossen.

Denk dat ik voor een soortgelijke Assassin deck ga, alleen zal ik mijn shotgun wel missen (ziet er zo gaaf uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze hebben 1 van mijn shotgun bug reports gefixed, daar ben ik al blij om. Shotgun is erg 'mooi' om te spelen, jammer dat de animaties erg gekopieerd zijn en uiteinlijk je enkel nog met je shotgun staat te waaien (strike ability).

Maar voor AoE is het 1 van de, dan wel niet, sterkste, zeker als je die ability hebt die aoe dmg doet als een mob dood gaat en er nog resources op zit, daarmee maai je met gemaak een group van 5 in 1x neer (4 dood = 400 dmg aoe).

En voor de 'decline the gift'
spoiler:
Om te declinen moet je gewoon van de berg afspringen, je ziet een kort cinematic dat je naar beneden valt met de text:
Run away. You wont be able to escape the end of days.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 14-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
http://yokaiblog.wikidot.com/guides:tswfaq

Ik weet niet of dit al gepost is, maar het bevat aardig wat nuttige informatie. Ik wist niet dat Skill points ook uit maakte voor glance/evade op mobs, ik zat alleen maar +hit te stacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
_H_G_ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:02:
Zover ik begrijp is het een combinatie: Je wapen moet hoog genoeg QL zijn en je skill moet gelijk of een hoger dan je wapen QL zijn. Ik glance iig doordat m'n wapen te laag is (moet nog shoppen met de tokens). Met twee punten hoger zou je niet moeten glancen..
Die FAQ is wel redelijk gelijk met wat ik eerder gelezen heb over glance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Haha ik ga voor de Assassin's deck.. zit een passive tussen die zegt dat als je een Barrier plaatst (heal je jezelf voor XX). Alleen is in de hele deck geen barrier te bekennen, tenzij pistol droids/turrets wat doen.

Jammer dat ik voor de Assassin's deck ben gegaan. Ik heb het even uitgezocht maar het valt toch ietsje tegen, het is zowat melee met pistols. Ga de deck wel afmaken.. heb weinig keus nu ik zo diep in pistols/blood zit. Denk dat ik morgen maar eens even wat gear ga farmen @ Savage Coast/Inferno voor wat healing gear om te kijken wat dat is.

[ Voor 21% gewijzigd door Baiko op 15-07-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mochten mensen nog interesse hebben, hij is in de aanbieding op G2PLAY voor €29,99:
http://www.g2play.net/store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDragonX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Na het lezen van de feature op de mainpage en dit topic besloten om deze game een kans te geven!

Zijn er hier nog andere "newbies" die net begonnen zijn en graag samen willen questen/verkennen?

IGN heb ik nog niet want de download is nog bezig maar ben ook te bereiken via Xfire, add me > bdragonx

@Black Eagle: bedankt voor het wijzen op de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Zit +- in de helft van de savage coast, als iemand wilt spelen, add blasfie :)

Ben Rifle/Blade specced, vooral dps met wat tank en beetje heal. Gaat vrij goed vooruit en kom niet echt snel in de problemen voorlopig.

Heb wel express ook wat spulletjes bijgehoude voor echt te kunnen tanken of healen. Dat is wel het toffe aan het systeem, verwissel wat gear en spells en hopla!

[ Voor 27% gewijzigd door BlaSfem0n op 16-07-2012 12:41 ]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Baiko schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:30:
Haha ik ga voor de Assassin's deck.. zit een passive tussen die zegt dat als je een Barrier plaatst (heal je jezelf voor XX). Alleen is in de hele deck geen barrier te bekennen, tenzij pistol droids/turrets wat doen.

Jammer dat ik voor de Assassin's deck ben gegaan. Ik heb het even uitgezocht maar het valt toch ietsje tegen, het is zowat melee met pistols. Ga de deck wel afmaken.. heb weinig keus nu ik zo diep in pistols/blood zit. Denk dat ik morgen maar eens even wat gear ga farmen @ Savage Coast/Inferno voor wat healing gear om te kijken wat dat is.
Een hele hoop mensen komen bij de overgang van Savage Coast naar Blue Mountains in de knoop door een gebrek aan synergy tussen de onderdelen van hun build.

De onderstaande link is een MUST read:

http://yokaiblog.wikidot.com/guides:build-mechanics

Een goede vriend van me heeft dezelfde build als jij en komt niet door het eind deel van Blue Mountains heen. We zijn veel reruns aan het doen zodat hij puntjes uit kan geven om z'n build aan de praat te krijgen.

Synergy op hindered, impaired, afflicted, blast, frenzy etc etc, is niet een optie, maar een "must have". Het is niet vreemd dat er zo veel klachten zijn over Blue Mountains; het is de discriminator tussen een build die goed werkt en een so-so build. Door het enorme aantal abilities wordt de indruk gewekt dat je alles kunt mixen. Omdat het effect van synergy zo enorm is blijft van het enorme aantal maar een handje vol werkende opties over.

Ik zelf zit ondertussen in Transilvanie, heb mn twee wapens en talismans gemaxed en ben nu op zoek naar obscuurdere combos om uit te testen. Voordat ik deze pagina vond heb ik enorm veel zitten vloeken. Mn eerdere ervaringen met funcom producten hielp daarbij ook niet (heb AO in twee varianten en AOC gespeeld en kan de slogan: Funcom, putting the FU back into Fun volledige onderschrijven) en heb meerdere malen op het punt gestaan om er mee te nokken. Als je een funcom spel wilt spelen dan helpt het als je licht masochistisch bent en de frustratie aan kan (blijkbaar ben ik dat, anders was ik niet zo ver gekomen :) ).

Het is te doen, maar het is niet eenvoudig en zeker niet voor de hand liggend. De "diepgang" in TSW kan net zo makkelijk als gebrek aan visie, architectuur en professionalisme uitgelegd worden. Die diepgang moet je zelf maken en zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Heb ondertussen al een aantal suggesties van de yokaiblog toegepast op mijn chaos/blade karakter. Merk nog niet echt veel verschil qua damage output of survivability, maar misschien komt dat nog. Als dit waar is:
In Blue Mountain, you will meet one boss type in three different places who is essentially impossible to kill unless you can stack her with 10x stacks of the Corrupted debuff, which comes only from certain Pistol actives and passives.
dan is dat wel erg lame. Je wordt dus blijkbaar zo ongeveer verplicht om pistols te nemen of je moet op de één of andere manier die mobs skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Zou die game toch wel heel graag eens proberen, maar geen idee of het wat voor me is..

Dus (voor de hand liggend) als er iemand zo'n buddy/guest pass over heeft O-)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Die buddy passes werkten maar tot het voorbije weekend...
Maar er zal wel terug iets dergelijks zijn in de nabije toekomst.

Ik ben gewoon het spel gaan halen en heb er bijlange nog geen spijt van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weakling schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:20:
Heb ondertussen al een aantal suggesties van de yokaiblog toegepast op mijn chaos/blade karakter. Merk nog niet echt veel verschil qua damage output of survivability, maar misschien komt dat nog. Als dit waar is:
Volgens mij kan je de buff weghalen met een quest-item ability, athans, als het gaat om die boss.

Ik kan me geen boss herinneren in Blue (zowel op mn shotty/claw als pistol/rifle) die niet dood wilde.

Daarnaast, alle debuffs kunnen door 2 of meer wapens minimaal gedaan worden, zoals die damage reduction en healing debuff.

Maar vergeet niet, staat je vrij om gewoon even hulp in te roepen, daar staat de MMO voor in MMORPG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:48:
Maar vergeet niet, staat je vrij om gewoon even hulp in te roepen, daar staat de MMO voor in MMORPG :P
Ja hela, dat kan nooit de bedoeling zijn van een MMO. Is toch vooral om gezellig solo te spelen en af en toe wat te ouwehoeren in chat? Zo speel ik mijn MMO's 95% van de tijd wel eerlijk gezegd :X

Ben nog maar net in Blue Mountain en kan tot nu toe de mobs prima aan. Alleen een paar one shotters in de mijn tegengekomen waar ik voorbij moest sprinten, maar verder valt het nog best mee. Ga wel beginnen met respeccen, want chaos/blade is toch niet echt mijn ding, of althans: het is blijkbaar vooral voor tanking en dat is niet mijn ding. Liever DPS en in een groep kan healer ook wel leuk zijn. Aan de andere kant gaan de mobs nu ook redelijk rap neer. Lastig en lollig al die keuze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Ik ben gisterenavond begonnen omdat ik toch wel geïntrigeerd was door de setting en ik ben tot nu toe blij verrast. Ik heb ruime ervaring met MMO's, maar toch begrijp ik eigenlijk niet wat ik nou precies aan het doen ben qua build, skills etc. en dat bevalt me eigenlijk wel :)

Ik denk dat ik me maar gewoon aan het paladin/templar deck houd en dan kijk waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Cens schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:21:
Ik denk dat ik me maar gewoon aan het paladin/templar deck houd en dan kijk waar het schip strandt.
Voor het begin werkt dat prima :) Gewoon spelen wat je leuk lijkt. Later (blue mountains) zal je zien dat je je toch wat meer moet focussen. Vooral als je je aan je deck houdt, welke waarschijnlijk niet optimaal is, zal je wat quests overnieuw moeten doen om AP/SP te verzamelen om het te corrigeren.

Uiteindelijk zal je toch meerdere builds hebben. Ik kan het mis hebben, maar er is imho geen build die volstaat voor alles. Zo zit ik nu met wat solo missies waar anti-healing nodig is en pistol de enigste optie is. En dat is geen probleem: wat quests overnieuw doen en waarschijnlijk pik ik wel wat Passive abilities op die nuttig zijn voor mijn favoriete build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

_H_G_ schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:45:
...zal je wat quests overnieuw moeten doen om AP/SP te verzamelen om het te corrigeren.
En dat gaat snel zat voor wat betreft de eerste puntjes in een nieuwe skill en de binnenring van de abilities vullen. Gister in een goed uur elementalism gevuld op die manier. Nou wist ik wel precies waar ik voor mijn quests moest zijn, maar dan nog. De buitenring van de abilities is weer een ander verhaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Cens schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:21:
-knip-

Heb ik ook gedaan maar je mist op een gegeven moment echt een heal mechanic. Dat deck is in de basis prima (affliction/focus) maar in BM en vroeg in de daaropvolgende zone ga je redelijk vaak dood omdat je een add gewoon niet kan hebben.

Beter kan je eerder in het proces al op zoek naar een manier van (self)healing om gemakkelijker overeind te blijven en later met "spare points" de laatste dure blade skills kopen. Ik hoef eigenlijk nog maar een 110pt te investeren maar de 50pt active in het Paladin deck (Master's House) is me gewoon niet nuttig genoeg en dus echt te duur. Heb er eigenlijk al veel te veel nutteloze punten ingestopt. Maargoed, dat pekske is ook wel geinig uiteindelijk.

Nu aan het kijken of ik iets met Blade/Blood kan om een beetje healing toe te voegen. Zou waarschijnlijk makkelijker zijn met AR maar die vind ik thematisch zo matig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AR vind ik inderdaad 1 van de makkelijkste hulp-heal (met de passive van pistol), al zit diep in claws ook wel een redelijke passive (HoT bij attack en HoT bij elke burst ability - maar die samen ga je het ook niet altijd mee redden). Nadeel dat je voor claw dus heal gear moet hebben en AR meer afhankelijk is van je damage (leech). Kan je wel je leech wat opkrikken door elite passive en heal gear, maar verlies aan attackrate blijft je healing bijna gelijk.

Zit al tijdje in Egypt, daar wordt het allemaal nog een stukje pittiger dan Blue Mountain. Regelmatig dat een mob mij harder mept dan dat ik met AR-healing nog terug kan halen, en 2 min cooldown op je potjes is ook niet fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Wist niet dat er een soort van world bosses rondliepen, maar kwam in Blue Mountain gister aan de kust een mobke met dik 38k health tegen. Ik kon net één klap hebben, na de tweede was het weer ghostwalk time. Die ga je nooit in je eentje verslaan lijkt me. Geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Bundin schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:40:
[...]
Beter kan je eerder in het proces al op zoek naar een manier van (self)healing om gemakkelijker overeind te blijven en later met "spare points" de laatste dure blade skills kopen.
Dank voor de tip! Dus als ik het goed begrijp zijn de standaard deck builds (tank, dps, heal) handig als je bijvoorbeeld instances doet in een groep, maar zijn ze niet toereikend als je iets verder in het spel aan het questen bent. Dan kan je beter een combinatie van dps/heal of tank/dps/heal skills nemen om het allemaal wat langer vol te houden tegen meerdere mobs.

Edit:
Dank voor de link _H_G_ ! Ziet er heel uitgebreid uit. Ik zal me er eens in verdiepen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cens op 18-07-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Cens schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:54:
Dank voor de tip! Dus als ik het goed begrijp zijn de standaard deck builds (tank, dps, heal) handig als je bijvoorbeeld instances doet in een groep
Het zijn enkel wat suggesties, met een leuk pakje. Welke je toch wel krijgt, als je plezier hebt en blijft spelen.

Handig zijn ze niet echt: de echte combo's zitten eerder in 3/4 verschillende wapens, wat zeker ook voor een groep geldt. Stel dat jouw favoriete builder van het type "Strike" is. In meerdere trees zitten passive abilities die iets met datzelfde Strike subtype doen.

Stel je vindt Blades leuk. Volgens de link heeft die subtype Focus en Frenzy. Als je dan ingame naar die subtypes zoekt, dan zal je veel passives vinden die daar iets mee doen. Zijn favoriete build heeft bijvoorbeeld naast Blades ook Assault Rifle, welke Burst en Frenzy is. Met die overlappende Frenzy heeft ie dus gelijk een leuke combo te pakken. Daarnaast heb je de States, waarbij Afflict wederom overlapt, dus nog een interessante combo.

In tegenstelling tot mijn build: shotgun/chaos. Je ziet de overeenkomende State van Weaken. Maar er is geen overeenkomende subtype. Het is leuk voor het begin (alles heeft binnen no-time +30% incoming damage en -30% damage done), maar het mist toch wat extra synergy wat betreft subtype. Ik kan dan besluiten om: een ander main weapon te gaan kiezen, of passives in 3e+ trees te zoeken om toch een synergy te krijgen.

Het is dus niet zo interessant om naar "standaard" decks te kijken, maar naar overeenkomsten. Sommige decks hebben dat van nature, maar lang niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die subtypes geven dat leuke 'puzzelen' effect aan je builds, elk wapen heeft 2 types, dus met je favoriete wapen kan je al meteen 2 kanten op. Daarbinnen kan je ook weer richting AoE/ST gaan, wat meer healing of juist wat extra damage.

Ben benieuwd hoelang ik bezig ben met builds zoeken als ik eenmaal groot aantal tree's heb vrijgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423722

Ik heb gister ook maar de game gekocht, helaas maar een uurtje kunnen spelen maar het bevalt tot nu toe prima. Je wordt wel gebombardeerd met opties en mogelijkheden m.b.t. weapons en skills dus het is veel uit proberen, lezen en keuzes maken maar het idee / concept is erg leuk. Als ik het goed begrijp kan je uiteindelijk toch alle skills hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 423722 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:50:
Als ik het goed begrijp kan je uiteindelijk toch alle skills hebben.
Yup! Ben je wel een hele tijd mee zoet, maar het kan wel. Moet zeggen dat ik zelf nauwelijks de verleiding kan onderdrukken om punten te grinden om zo snel mogelijk alle skills en abilities te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
Weakling schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:00:
[...]

Yup! Ben je wel een hele tijd mee zoet, maar het kan wel. Moet zeggen dat ik zelf nauwelijks de verleiding kan onderdrukken om punten te grinden om zo snel mogelijk alle skills en abilities te krijgen.
Ik zit nu in blade, fist, blood, chaos en shotgun. Affliction > Penetration>Weaken. Er zijn zo veel opties. Afhankelijk van de omstandigheden werken sommige combos beter dan andere. Zeven knoppen is echt veel te weinig 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Bertus15 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:39:
Ik zit nu in blade, fist, blood, chaos en shotgun. Affliction > Penetration>Weaken. Er zijn zo veel opties. Afhankelijk van de omstandigheden werken sommige combos beter dan andere. Zeven knoppen is echt veel te weinig 8-)
Ghehe, ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb af en toe dat ik meer tijd in de abilities tree aan het grasduinen ben dan quests spelen. "Als ik nu eens dit ... ja maar dan kan ik niet dat ... tenzij ik zus ... maar dan moet ik wel zo ..." Geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

TLJ-fan hier, afgezien van het mmo-aspect, zijn er TLJ-spelers hier die deze game leuk vinden (story-wise/puzzles)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Is er eigenlijk een TSW Tweakers cabal? De meeste mensen in TSW zijn wel zeer behulpzaam etc... Maar als de pittigere content eraan komt binnenkort, zou het leuk zijn om met wat mede-tweakers te kunnen samenspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Gister de Endless Night quest voltooid. Moet zeggen: ik snapte er niet veel van, maar ik zal wel niet goed genoeg opgelet hebben. Vooral dus bij
spoiler:
The Gift
ondanks alles gelezen en onderzocht te hebben, had ik toch geen enkel idee wat nu de goede of slechte keuze zou zijn. Heb uiteindelijk gekozen om
spoiler:
van de berg te springen, want zomaar een pakje van een vreemde vertrouw ik niet.
Geen idee wat de consequenties zijn, kom ik nog wel achter verderop waarschijnlijk. Wel lekker veel punten te verdelen na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 2 characters, ieder heeft een andere keuze daar gemaakt, maar vooralsnog geen enkel effect gemerkt van die keuze. Neem aan dat het pas richting 3e storyquest weer een onderdeel zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
spoiler:
Ik probeer nu zelf de Gatekeeper te slayen zodat ik Nightmare modes kan doen. Maar poh wat is dat toch lastig als DPS, die circles die spawnen op je zijn wel te avoiden. Het probleem zit hem erin dat de Gatekeeper opeens iets cast wat je moet purgen, laat ik nou net 1 spell hebben met een 20s cooldown om dat voor elkaar te krijgen. De rest van de purges zit allemaal in Elemental of Blades. Laat ik nou net te weinig AP hebben om even diep ergens in te speccen puur voor een Purge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:08

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Weakling schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:50:
Gister de Endless Night quest voltooid. Moet zeggen: ik snapte er niet veel van, maar ik zal wel niet goed genoeg opgelet hebben. Vooral dus bij
spoiler:
The Gift
ondanks alles gelezen en onderzocht te hebben, had ik toch geen enkel idee wat nu de goede of slechte keuze zou zijn. Heb uiteindelijk gekozen om
spoiler:
van de berg te springen, want zomaar een pakje van een vreemde vertrouw ik niet.
Geen idee wat de consequenties zijn, kom ik nog wel achter verderop waarschijnlijk. Wel lekker veel punten te verdelen na afloop.
spoiler:
Daar kom je opzich zelf achter aangezien dat cosmos gekoppeld is met anti-anima en de bees verbonden met anima zelf dus jij ook.
Waar je dus een gift van accept is de anti versie van de bees.

The Facilty dungeon maakt dit allemaal duidelijk.
Baiko schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:12:
spoiler:
Ik probeer nu zelf de Gatekeeper te slayen zodat ik Nightmare modes kan doen. Maar poh wat is dat toch lastig als DPS, die circles die spawnen op je zijn wel te avoiden. Het probleem zit hem erin dat de Gatekeeper opeens iets cast wat je moet purgen, laat ik nou net 1 spell hebben met een 20s cooldown om dat voor elkaar te krijgen. De rest van de purges zit allemaal in Elemental of Blades. Laat ik nou net te weinig AP hebben om even diep ergens in te speccen puur voor een Purge.
spoiler:
Ik heb momenteel een extra pure purge build welke op elke blast attack een 33% purge kans heeft en zelfs 43% als target weakened is.
Ik ben dan Shotgun/Chaos als DPS.

Ik kan er alleen niet meer over zeggen aangezien ik hem in tank modus heb verslagen waarbij je 2x moet interrupten en verder je ally boven de 50% hp moet houden en verder alle specials dodgen.

Nadat ik wist dat ik die ally boven 50% moest houden was het een one-shot met op het einde 3k van me 9.7k hp over. :D

[ Voor 29% gewijzigd door ErikRedbeard op 24-07-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Haha wat ik heb ik me zojuist toch lopen ergeren, had nog wat Glyph Toolkits QL10.. bags helemaal vol met crafting mats en de bank ook, maar niet genoeg voor een glyph!

Waar kan ik aan meer van die mats komen? Heb een paar mooie Attack Rating items met tanking glyphs erop.

Crafting systeem is wel bagger imo. 8)7

Edit: ben nooit verder gekomen als het einde van Blue Mountains.. werd door de Cabal meegetrokken als DPS in elite mode wat heeft geresulteerd in nog steeds noob mode. Gelukkig net wel de Gatekeeper down gekregen.

[ Voor 36% gewijzigd door Baiko op 24-07-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mats via je craft scherm 'upgraden' naar hogere rank :P QL10 zal je rond Blue mount niet zien, zelfs niet in Egypt, dus je loopt flink stukje voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Zoiks! Ik dacht even dat ik compleet vast kwam te zitten. Kreeg een rank quest en kwam op een plek terecht waar geen Agartha portal is, alleen waren de mobjes die ik moest verslaan veel en veel te sterk voor me. Niet echt het juiste moment om die quest te krijgen dus. Kwartier aan het denken hoe ik er dan uit zou kunnen komen, was al bijna zo ver om een GM te roepen en toen bedacht ik me ineens: "Maar ik heb toch de Agartha Conduit in mijn inventory?" Helder momentje van mezelf 8)7

Moet sowieso wat rustiger aan gaan doen, want krijg iets teveel "very hard" quests waarvan ik de laatste tier niet gedaan krijg. Af en toe sluipt er toch weer het oude rushen van WoW en GW in, terwijl dat bij TSW juist niet de bedoeling is. Dom dom dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

QL10 dropped al wel in Egypte; in Scorched Desert bij de Roman Legions, en in City of the Sun God bij de Reformatory (en nee, het zijn geen lairs :), maar wel pittig! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BlaSfem0n schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:46:
QL10 dropped al wel in Egypte; in Scorched Desert bij de Roman Legions, en in City of the Sun God bij de Reformatory (en nee, het zijn geen lairs :), maar wel pittig! )
Maar dat zijn toch de 'revisit' zones, net als achter die bouwput in Blue Mountain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Blijft het spel dezelfde kwaliteit behouden in Egypte en andere latere zones? Ik zit hier nog maar in de Blue Mountains, en het ziet er nog steeds goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

SinergyX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:58:
[...]

Maar dat zijn toch de 'revisit' zones, net als achter die bouwput in Blue Mountain?
Ik heb die gewoon kunnen doen op het einde van men quests daar, ook al, zeker die Eye of Horus in de reformatory, zeer pittig zijn en voor bepaalde builds wellicht onmogelijk. Zelfs enkele mob packs liggen farmen achteraf voor de ql10 gear/toolkits/signets... (er zitten er tussen die een pak makkelijker zijn te killen).
Maar ik ben dan ook OP Blade spec :p
4bit schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:15:
Blijft het spel dezelfde kwaliteit behouden in Egypte en andere latere zones? Ik zit hier nog maar in de Blue Mountains, en het ziet er nog steeds goed uit.
Het niveau is soms enkel beter geworden in Egypte, zit zelf nog maar net in Transsilvanië, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door BlaSfem0n op 27-07-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 11-07 13:49
Ben sinds een paar dagen deze juweel van een game ook aan het spelen , maar mijn god.. wat een sfeer en gameplay :) beste mmo die ik ooit speelde. Wat ook erg leuk is aan deze game , zo af en toe moet je echt even nadenken of hints volgen om verder te komen, dit nodigt uit naar meer speel uren :)

Valt me alleen op dat de game op Tweakers niet zo hard lijkt te gaan , da's toch vreemd voor een game van dit kaliber.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 09:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Visgek82 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:16:
Ben sinds een paar dagen deze juweel van een game ook aan het spelen , maar mijn god.. wat een sfeer en gameplay :) beste mmo die ik ooit speelde. Wat ook erg leuk is aan deze game , zo af en toe moet je echt even nadenken of hints volgen om verder te komen, dit nodigt uit naar meer speel uren :)

Valt me alleen op dat de game op Tweakers niet zo hard lijkt te gaan , da's toch vreemd voor een game van dit kaliber.
Ja grappig, dat gevoel heb ik ook. Ik moet zeggen, ik had TSW helemaal niet op mijn netvlies staan, want: Funcom en slechte ervaringen met deze partij... en eigenlijk te weinig over gelezen.
Tot een collega tegen me zei, je zou TSW eens moeten proberen... dat zit wel goed in elkaar.
Dus ik met een lichte tegenzin toch eens geinstalleerd.. en nu .. ben ik helemaal hooked.. die sfeer is onovertroffen.. alles zit gewoon echt goed in elkaar...
Natuurlijk zijn er de occassional minpuntjes.. maar die wil ik ze met alle liefde vergeven als ze de kwaliteit die ze bij de launch hebben weten neer te zetten volhouden.

Ik ben erg benieuwd naar waar ze van hieraf verder gaan.. wat ze erbij gaan bouwen.. hoe endgame eruit gaat zien, wat we nog kunnen verwachten.
Ik hoop ook nog ergens dat dit spel bij wat groter publiek bekend wordt.. en dat ook de community op tweakers ze weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Endgame start bij Kingsmouth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Alcmaria schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:37:
Ik ben erg benieuwd naar waar ze van hieraf verder gaan.. wat ze erbij gaan bouwen.. hoe endgame eruit gaat zien, wat we nog kunnen verwachten.
Het verhaal is wel het belangrijkst en IS, naar mijn mening, de "end-game". De bedoeling is dat men constant het verhaal uitbreidt.

Je kan in bepaalde mate hardcore raiden en pvpen, nadat je alle content gezien hebt, maar dat zal denk ik nooit het niveau van andere spellen halen, die daar wel op gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ja dat is wat Funcom en een hoop fans om het hardst roepen maar helaas is gebleken dat het niet zo werkt :/ Uiteindelijk draait ook TSW uit op een "get to max level, then farm gear so you can farm better gear"-spel. En door de bizarre regels rond de 16-uur lockout voor nightmare instances zijn er veel problemen met groups: als iemand in de groep onvoldoende blijkt qua kwaliteit/gear dan *kan* je de instance niet uit om vervanging te vinden. Daar moet je namelijk de instance voor uit. Maar de lockout kickt meteen in zogauw je dat doet dus dan kan je niet meer terug...

Gevolg: mensen zijn héél picky voor PUGs want het is einde oefening voor iedereen als er eentje matig blijkt. Veel groups willen je gewoon zien verschijnen in de gear waar je eigenlijk die instances voor in moet. Het is dus moeilijk om zonder cabal (guild) te beginnen met nm.

En dat er geen classes zijn doet ook niets af aan het feit dat de instances gewoon gebaseerd zijn op een tank + dedicated healer + dps. Dat blijkt al bij de "Gatekeeper" (een sologevecht waar je doorheen moet als tank, healer, of dps voordat je de hoogste moeilijkheidsgraad instances in mag) en ook de gevechten overleef je als groep niet zonder tank en healer. De "Holy Trinity" is dus gewoon aanwezig, behalve als je aan het questen bent maar dat doe je minder als je alle quests al een keer gedaan hebt.
_H_G_ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Het verhaal is wel het belangrijkst en IS, naar mijn mening, de "end-game". De bedoeling is dat men constant het verhaal uitbreidt.

Je kan in bepaalde mate hardcore raiden en pvpen, nadat je alle content gezien hebt, maar dat zal denk ik nooit het niveau van andere spellen halen, die daar wel op gericht zijn.
De maandelijkse updates zijn cool maar ik heb niet het idee dat ze spelers een maand zoet kunnen houden met wat ze toevoegen. Wel wat quests die verhaal toevoegen maar het zullen vooral instances en raids zijn die mensne bezig gaan houden. Op een gegeven moment heb je dus spelers die alles gedaan hebben qua verhaal, hun gear op orde hebben in instances en dan....? Dan zijn ze weg tot er wat updates overheen zijn geweest denk ik.

Als laatste: ik heb het idee dat geen enkele zone na Kingsmouth ook maar in de buurt komt van de kwaliteit en verscheidenheid van dat gebied. Minder verscheidenheid in quests en npc's en bijvoorbeeld Egypte had zo in een fantasy mmo kunnen zitten qua verhaal en quests. Het feit dat het in het heden speelt kwam daar eigenlijk niet naar boven, het waren de te verwachten goden + tempels...

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 30-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Bwa, PVP lijkt mij toch veel potentieel te hebben. 3-way PVP is nog steeds het beste en MMO devs zien dat nu blijkbaar terug in (TSW en GW2 gaan beide terug voor 3-way). Raiden kan ik nog niet zeggen want dat heb ik nog niet gedaan, ik heb zelfs nog geen dungeon gedaan :(. Tot nu toe eigenlijk vrij hard single player gespeeld. En levellen blijft nog steeds 1 van de betere ervaringen van de MMO's die ik gespeeld heb. Bakken sfeer en combat voelt gevuld aan. Quests worden mooi ingeleid en dergelijke.

Langs de andere kant denk ik niet dat ik dit langer dan 3 maanden ga spelen, dan ga ik het wel gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb me tot nu toe verre gehouden van pvp (nooit mijn ding geweest) maar ik hoor van guildies dat het neerkomt op zerg 1 tegen zerg 2 en de grootste zerg wint. En omdat er geen population control is en op de ene server het merendeel Templar is en op de andere server het merendeel Illuminati lopen die grootste factions over de rest heen (in ieder geval in Fusang). 3-way wordt snel 2-way of zelfs eenzijdig als de factions niet even groot zijn.

Ik ben dan wel negatief over de toekomst in mijn laatste posts, maar ik wil nog wel even benadrukken dat de kwalitteit van de quests echt wel boven andere mmo's uitsteekt :) Ook de erg goede voice acting helpt daarbij. Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop.

[ Voor 23% gewijzigd door Bundin op 30-07-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 09:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik vind het zo apart dat bij andere MMO's de forumposts niet zijn bij te houden, en deeltje zoveel na deeltje zoveel wordt gemaakt...
Bij deze MMO zitten we op 11 pagina's en de TS is van 11 juni 2011..
Eigenlijk vind ik het jammer dat deze MMO niet de aandacht krijgt die het verdiend.
Ik heb SWTOR gespeeld en deze heeft me op geen enkele manier zo gegrepen als dat Secret World dat doet.

Hoe kan het nou toch dat er weinig interesse is in deze game op (bijv.) Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Alcmaria schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:15:
Ik vind het zo apart dat bij andere MMO's de forumposts niet zijn bij te houden, en deeltje zoveel na deeltje zoveel wordt gemaakt...
Bij deze MMO zitten we op 11 pagina's en de TS is van 11 juni 2011..
Eigenlijk vind ik het jammer dat deze MMO niet de aandacht krijgt die het verdiend.
Ik heb SWTOR gespeeld en deze heeft me op geen enkele manier zo gegrepen als dat Secret World dat doet.

Hoe kan het nou toch dat er weinig interesse is in deze game op (bijv.) Tweakers.
Waarschijnlijk omdat de 98% van de RPG community die geen TSW speelt op dit moment zit te wachten op WoW:MoP of GW2.

Ik heb TSW een paar uur gespeeld bij een maat van mij. Ik kan inderdaad beamen dat de quests heel goed in elkaar zitten. Het combat & talent systeem vond ik daarentegen tegenvallen, of anders gezegd; not my cup of tea. Maar dat kan komen omdat ik een aardig passieve speler ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Alcmaria schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:15:
Misschien komt er nog marketing. Veel marketing pre/tijdens launch heeft ook z'n nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Er komt iig nu een vrij grote patch aan , die content toevoegd en ook een auction house , dus het lijkt erop dat Funcom er dit keer wel bovenop zit, in tegenstelling tot hun eerdere avonturen.

Ben nog altijd erg tevreden met de game, al twijfel ik wel aan het feit of ik elemental wil houden of niet. Is er een manier waarop ik mijn AP's terug kan krijgen (allemaal tegelijk) , of moet ik maar doorspelen tot ik genoeg APs heb om een andere build te overwegen? En hoe gaat dat dan precies, want die ability's die ik dan kan kopen zijn dan toch te zwak voor het level monsters daar? gezien het feit dat het dan waarschijnlijk 1-2 punt ability's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Visgek82 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:07:
Er komt iig nu een vrij grote patch aan , die content toevoegd en ook een auction house , dus het lijkt erop dat Funcom er dit keer wel bovenop zit, in tegenstelling tot hun eerdere avonturen.

Ben nog altijd erg tevreden met de game, al twijfel ik wel aan het feit of ik elemental wil houden of niet. Is er een manier waarop ik mijn AP's terug kan krijgen (allemaal tegelijk) , of moet ik maar doorspelen tot ik genoeg APs heb om een andere build te overwegen? En hoe gaat dat dan precies, want die ability's die ik dan kan kopen zijn dan toch te zwak voor het level monsters daar? gezien het feit dat het dan waarschijnlijk 1-2 punt ability's zijn.
Nee hoor, ik gebruik ook een paar van die eerste abilities. Helaas zijn de AP/SP niet terug te krijgen, je zult door moeten spelen voor meer punten om een nieuwe build te maken. Hoe dieper je in de tree's komt heeft niet zo zeer te maken met hoeveel damage 1 ability doet, dit is afhankelijk van je gear en de combinatie van abilities en passives.

Ik speel bijvoorbeeld Assault Rifle/Shotgun, als mijn abilities penetraten krijg ik 10% extra penetration rating. Daarnaast krijgen ze een dot die damage doet, deze passives komen uit hele andere trees dan bijvoorbeeld Assault Rifle en Shotgun.

Kijk eens naar die Decks die Funcom heeft samengesteld, dan zie je een duidelijke combinatie van abilities en passives. Ga echter niet als eerste een deck unlocken omdat deze vrij slecht zijn en er betere combinaties zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Baiko op 31-07-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339488

Ik ben heel erg benieuwd naar het spel. Ik ben de game op dit moment aan het installeren. Na WOW, LOTRO, AION, RIFT, SWTOR gestopt met het hele MMO gebeuren. Nu GW2 eraan zat te komen toch weer eens in de MMO scene gedoken. Al snel vond ik het weer hetzelfde verhaal. Elfje hier, kasteeltje daar.

De setting van TSW spreekt me onzettend aan. Ondanks dat ik op veel verschillende websites lees dat er het één en ander mankeert aan het spel ga ik het toch proberen. Deze forumpost heeft me alleen maar meer zin gegeven in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hoera, de AH is er en issue #1 met nieuwe missies, nightmare dungeons en allerlei kleine wijzigingen die het een levende wereld laten lijken! Althans, die staat ie nu te downloaden. Ben benieuwd! Ik vind dit nog steeds de leukste MMO van de afgelopen jaren en dit soort ontwikkelingen maken het alleen maar beter hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De AH is erg fijn om te hebben, eindelijk wat gerichter op zoek naar wapens en items :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
Zit er iemand in een leuk guild op Arcadia? De groep waar is nu in zit zijn aardige kerels, maar ze spelen wel heel erg weinig (en ik ben al niet zo fanatiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
Dit weekend dus gratis uitproberen :)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Inmiddels ben ik al weer wat verder en net sprint rank 2 gekocht , bevalt nog steeds super. hoe verder ik kom en hoe meer ik doe, des te meer begin ik in te zien wat een geweldige game dit is.. werkelijk fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Zo heerlijk spel zeg.

alleen 2 vraagjes

hoe verander ik de positie van dingen in mijn hud.
en hoe krijg ik die starter pack? waarvoor ik betaald heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 63800 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:29:
... en hoe krijg ik die starter pack? waarvoor ik betaald heb?
Via de in-game item store (via menu linksboven of de , toets). Daar staan de spulletjes tussen voor 0 punten (dus gratis). Heb ik in ieder geval mijn t-shirt en egyptisch poeske ook vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:58

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik ben me aan het inlezen, in dit draadje en op het net, maar ik kan nergens iets over de maandelijkse kosten vinden. iemand hier schreef dat het € 15,- per maand was. Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

garathane schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:35:
Ik ben me aan het inlezen, in dit draadje en op het net, maar ik kan nergens iets over de maandelijkse kosten vinden. iemand hier schreef dat het € 15,- per maand was. Klopt dat ?
Ja, dat klopt.

Zo, net de laatste tier van Mortal Sins gedaan en ... ehrr ... whut? Ik snap er geen snars van, maar ach, het was lollig. Kom ik terug bij mijn Dragon baas en verwacht een lekker uitgebreid filmpje om het main verhaal af te sluiten, krijg ik alleen maar te horen
spoiler:
neem maar eens vakantie

Sjeez ...

Eens kijken wat er nu nog te doen is in TSW. Vast een hoop missies die ik overgeslagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Vreemd dat je het niet gevonden krijgt: http://www.thesecretworld.com/gameplay

Bij wat langere abonnementen krijg je wat korting en wat bonus points (voor micro transactions). Niet veel bijzonders (of je moet een hele lange abbo nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Iemand die leuke dingen heeft gekocht met zijn bonus punten (als hij het voorbije weekend 30+ missies heeft gedaan)?

Ik zou eens moete zoeken of ik niet een Matrix-achtig plunje kan vinden in de shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

_H_G_ schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:36:
Vreemd dat je het niet gevonden krijgt.
*bloos* Helemaal overheen gelezen......Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Leuk,ik ben in-game en kan gewoon reageren.... :)
Maar wat een vreselijke dungeon....In de kelder van het miningmuseum...boobytraps uitschakelen,bewaakt door twee camera's maar zonder stealth mogelijkheden....Ik ben al 10 keer ontploft :( .

Zo,dat moest ik even kwijt. Maar weer opnieuw proberen; ik ben niet voor niets al op driekwart gekomen.

Edit: gelukt...na nog eens vijf keer te zijn ontploft....pfff

[ Voor 8% gewijzigd door garathane op 13-08-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iozay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Probeer de camera's te ontwijken, zorgt er voor dat je minder boem gaat zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Er komen meer van die missies. Alle guards en cameras volgen een vast patroon zodat je er altijd ongezien doorheen kan. Even in een donker hoekje de boel bekijken tot je de patterns doorhebt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Bundin schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:43:
Er komen meer van die missies. Alle guards en cameras volgen een vast patroon zodat je er altijd ongezien doorheen kan. Even in een donker hoekje de boel bekijken tot je de patterns doorhebt dus :)
Duidelijk,ik ben er ook door gekomen. Het was echter wel moeilijk...Ik ben waarschijnlijk niet handig genoeg.
Met een tweede character ging het al veel sneller ( slechts drie keer ontploft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik ben positief verrast door deze game.
Goede setting, verhaallijn en de gameplay bevalt ook prima.

Moet alleen nog een cabal vinden die meer bij mijn tijdzone past.

Zijn er mensen die interesse hebben in een dungeonfarm? Ik heb wat meer Ankh en de dungeon erna nodig. Nm dungeons ben ik denk ik nog niet klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Na ongeveer een uur spelen (kan wat korter of langer zijn) loopt SW vast. Eerst stottert het beeld,dan gebeurt er niets meer en moet ik een Ctrl-Alt-Del doen. Soms krijg ik de mededeling in beeld dat er een geheugenprobleem is en dat ik het beste kan overgaan naar win 7 64.Ik heb Win 7 32,maar 4GB plus 2 GB op mijn graka, dat moet toch voldoende zijn,lijkt me.
Dingen die ik gedaan heb: programma's uitgeschakeld om geheugen vrij te maken, drivers opnieuw geïnstalleerd en diverse settings in het spel omlaag geschroefd (Maar niet alles, het moet nog wel een beetje leuk eruitzien).
Desondanks gebeurt het nog steeds.

Herkent iemand dit ? En weet iemand een snelle,handige,goedkope en vooral feilloze :) oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maar 4GB plus 2 GB op mijn graka, dat moet toch voldoende zijn,lijkt me.

Nee ;) 32bit kan maximaal maar iets van 3.7GB beschikbaar maken, inclusief je videogeheugen. Dus je hebt maar erg weinig normaal geheugen beschikbaar voor het spel (de rest is reservering voor je videokaart en wat systeemzut) en van de 4GB geheugen wordt dus goeie 2GB nooit gebruikt.

Simpel, neem 64bit windows en je bent er meteen vanaf :)
(nu kon je met een 64bit key wel een 32bit installeren, mischien dat dit ook andersom kan?).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Bij mij gebruikt TSW een belachelijke hoeveelheid van 2,4 GB geheugen tijdens het spelen.
Denk dat voor jou Win 7 64 bit al kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ik heb dan toch maar men abbo voor TSW afgezegd, en van WoW hernieuwd in opwachting van de nieuwe expansion. TSW is verfrissend, sfeervol, soms aartsmoeilijk maar teveel gericht op solo.
Dus nadat ik zo goed als 99% van de quests heb gedaan ondertussen (mis enkel nog wat sidemissions en een paar dungeon missions), 50% van de skills heb vrijgespeeld en eigenlijk enkel nog 5 man dungeons kan doen voor gear (ben al full ql10 blue), is er niet super veel te beleven.
Misschien dat de NY 10 man raid uitkomt, of naar een paar nieuwe issues uit zijn, ik terug een kijkje kom nemen.
Het zal ook schelen dat er niemand van men oude guild mee TSW is komen doen... Anders was ik wellicht wel blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Blas
Herkenbaar probleem, ik ben nu een aantal mensen tegen gekomen die hetzelfde hebben. Zelf heb ik ook aardig wat gevuld, maar heb ik nog genoeg te doen omdat ik aardig wat missies dubbel gedaan heb (solo en later mensen v/d cabal helpen erbij).

Ik heb helaas nog maar weinig van dungeons kunnen genieten, te weinig mensen die het kunnen healen in mijn kennissenkring en de LFG spam in Agartha is onnavolgbaar, dus je moet geluk hebben met het vinden van een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dungeons zijn leuk, maar ik zie nu steeds vaker 'random encounters' ipv dungeons komen, wat ik persoonlijk veel leuker vind. Je wordt met 5 man in een instance gegooid, encounters zijn compleet random op jouw niveau met hier en daar een boss-mob.

Juist de enorme dynamiek binnen deze game, had ik gehoopt zoiets in TSW te krijgen ipv dat klassieke dungeon gebeuren (wat weer faalt op het Trinity systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Weer iets wat ik niet begrijp: ik ben begonnen met 'pistols', en als deck wil ik dan bounty hunter nemen. Daar hoort een shotgun bij. Hoe kan ik die twee wapens combineren ? Ik las ergens dat je automagisch van wapen wisselt wanneer je een skill aanklikt die je met dat wapen doet. Dat gebeurt niet, de skill blijft grijs. Tijdens de combat in je inventory op het wapen klikken werkt ook niet, je kan tijdens de combat niet van wapen wisselen.

Heeft iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

garathane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:52:
Weer iets wat ik niet begrijp: ik ben begonnen met 'pistols', en als deck wil ik dan bounty hunter nemen. Daar hoort een shotgun bij. Hoe kan ik die twee wapens combineren ? Ik las ergens dat je automagisch van wapen wisselt wanneer je een skill aanklikt die je met dat wapen doet. Dat gebeurt niet, de skill blijft grijs. Tijdens de combat in je inventory op het wapen klikken werkt ook niet, je kan tijdens de combat niet van wapen wisselen.

Heeft iemand enig idee ?
je moet wel een shotgun equippen, en er al abilities voor unlocked hebben natuurlijk ;) (je hebt 2 weapon equip vakjes daarvoor)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste