Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.459 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
Ik moest destijds zelfs in persoon langskomen om een zakelijke rekening te openen. Achteraf begreep ik waarom, omdat ze nog allerlei andere zaken (verzekeringen e.d.) aan je willen slijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:35:
Hoe het bij een BV zit weet ik zo snel niet, maar bij eenmanszaken (wat 99% van de ondernemers hier zal hebben) in ieder geval wel. En daar doet de fiscus zeker niet moeilijk over.

edit: Bij een BV mag het voor zover ik kan vinden niet. Wat wel zou kunnen is dit :

Maar of dat nu echt de moeite waard is...
Punt is dat dit op zakelijke gronden is. Dat betekent dat je een zakelijke rente moet betalen aan de BV. Dat wordt dus al snel 8% (zonder zekerheid dan). Hoewel dat natuurlijk voor een groot gedeelte in je eigen zak komt, betaal je daar wel belasting over (VPB en box 2). Dat schiet dus allemaal niet echt op als de particuliere spaarrente net iets boven de 3% is.

Je posting dat je een normale spaarrekening kunt gebruiken voor je zakelijk vermogen is gewoon wat kort door de bocht voor degenen met een BV. Het is in die gevallen dus zaak om dat goed na te gaan.

Edit: voor zakelijksparen kom je al snel bij SNS of REAAL uit. Die zitten op 2,6% boven de 10000.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 03-01-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:26
sverzijl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:42:
Ik moest destijds zelfs in persoon langskomen om een zakelijke rekening te openen. Achteraf begreep ik waarom, omdat ze nog allerlei andere zaken (verzekeringen e.d.) aan je willen slijten :)
Ik kwam zelf in persoon langs om een extra rekening te openen in mijn privepakket. Ik kan alleen niet zo goed liegen, dus toen ze me vroegen waarvoor ik die rekening nodig had deden ze moeilijk en vroegen ze me het hemd van het lijf om een zakelijke rekening te openen.
Kan me er wel iets bij voorstellen hoor... toen ik vorig jaar mezelf inschreef bij de KvK en vervolgens een bankrekening opende had ik nog zoiets van "we zien wel hoe het loopt". Was nog parttime in dienst bij werkgever en was "leuk voor erbij". Inmiddels ben ik over vorig jaar 43 redelijk dikke verkoopfacturen en tig betalingen verder, dus kan me voorstellen dat ze dat met een prive-rekening niet accepteren bij de bank.

Maargoed, wat sparen betreft: ik heb bij mijn bedrijfspakket een magere zakelijke spaarrekening zitten. Daar had ik wat geld opgezet omdat er straks een dikke BTW aanslag aankomt, als dat achter de rug is gaat een groot deel van wat overblijft gewoon naar prive om daar op de spaarrekening te komen. Vastzetten doe ik niet aan, wil je daar voordeel uit halen moet je al grotere bedragen vastzetten, en als beginnend bedrijf leen ik nou eenmaal liever van mijn spaarrekening dan van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Roenie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:07:
[...]
Je posting dat je een normale spaarrekening kunt gebruiken voor je zakelijk vermogen is gewoon wat kort door de bocht voor degenen met een BV. Het is in die gevallen dus zaak om dat goed na te gaan.
Het is altijd zaak om dit soort dingen goed na te gaan natuurlijk. Ik wilde alleen maar benadrukken dat je niet per se een zakelijke spaarrekening nodig hebt, zeker gezien dit iets is wat banken je graag doen laten geloven. Dat dit niet in alle gevallen geldt, ok, daar heb je gelijk in.
Edit: voor zakelijksparen kom je al snel bij SNS of REAAL uit. Die zitten op 2,6% boven de 10000.
Wat is er mis met eerder genoemde LPB ? Die geeft nu 3,05% op een 'zakelijke spaarrekening'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
sverzijl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:54:
[...]
Wat is er mis met eerder genoemde LPB ? Die geeft nu 3,05% op een 'zakelijke spaarrekening'
De site van LPB lag er gisteren uit en nu weer.... krijg twijfels of ik daar wel een rekening had moeten openen.
Moet ineens aan IceSave denken.... :X
En nee, ik bedoel niet dat ze nu net als IceSave gecrasht zijn, maar niet bij je rekening kunnen (ook al staat er nog maar €1,-) is gewoon frustrerend en wekt geen vertrouwen!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Exar schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:33:
[...]

De site van LPB lag er gisteren uit en nu weer.... krijg twijfels of ik daar wel een rekening had moeten openen.
Moet ineens aan IceSave denken.... :X
En nee, ik bedoel niet dat ze nu net als IceSave gecrasht zijn, maar niet bij je rekening kunnen (ook al staat er nog maar €1,-) is gewoon frustrerend en wekt geen vertrouwen!
Zoals ik op Fok! las: het is een soort omgekeerde bankrun! Mensen staan dusdanig te dringen om geld te brengen, dat LPB het momenteel niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik kan ook niet wachten om m'n eergisteren aangevraagde LPB rekening vol te storten ;) Zal gezien de drukte ook wel even duren voordat eea 'geverifieerd' is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:54:
...Wat is er mis met eerder genoemde LPB ? Die geeft nu 3,05% op een 'zakelijke spaarrekening'
Zijn ze weer in de lucht dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Als je je al uit het veld laat slaan door een dagje downtime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Een dag zonder verbinding is een dag niet geleefd ;)

Maar inderdaad, dat is een nette rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Update 13:00 - Website LeasePlan Bank beperkt bereikbaar

Door een defecte server in één van de datacenters is de website van LeasePlan Bank momenteel beperkt bereikbaar. De lagere verwerkingscapaciteit in combinatie met de massale belangstelling voor het 1-jaars termijndeposito die de bank sinds 1 januari met 0,5% extra rente aanbiedt, leidt ertoe dat de website tijdelijk niet volledig beschikbaar is. Sinds de bekendmaking van het winnende actiedeposito van de Rentekiezer op 1 januari j.l. is het aantal bezoekers op de persoonlijke pagina vervijfvoudigd.

Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. LeasePlan bank adviseert spaarders die het 1-jaars termijndeposito met het verhoogde actiepercentage willen afsluiten, om dit op een moment later in de week te proberen. Het maximum aantal actie deposito’s is nog niet bereikt.

Voor vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice op nummer 0900-8303 (10ct per minuut) of stuur een email aan klantenservice@leaseplanbank.nl.

Houdt u de nieuwssectie van onze website in de gaten in verband met verdere updates. Onze excuses voor het ongemak.
bron: http://www.leaseplanbank....kt-bereikbaar-update.html

Gewoon even geduld hebben blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
...om dit op een moment later in de week te proberen. Het maximum aantal actie deposito’s is nog niet bereikt.
Oh, dus aan de ene kant moet je het later proberen, maar aan de andere kant heb je dan wel kans dat je te laat bent omdat het 'maximum aantal' dan wel bereikt is.
Niet gek dat iedereen dan zit te F5-en :)

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 03-01-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Net nog een depositie bij LPB geopend, maar ik was al eerder spaarder.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Hebben andere mensen ook problemen met inloggen bij Centraal Beheer Achmea? Ik heb wel vaker af en toe foutmeldingen op die website maar nu kan ik al twee dagen niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit heeft niets met de alternatieven voor een lage spaarrente van doen. :)

Om toch nog wat nuttigs toe te voegen, op de website staat dat het er erg druk is (1 minuut terug). Ik denk dat een groot aantal mensen wat geld van hun rekening willen halen om dat bij LPB te stallen. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Guardian Angel schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:48:
Om toch nog wat nuttigs toe te voegen, op de website staat dat het er erg druk is (1 minuut terug). Ik denk dat een groot aantal mensen wat geld van hun rekening willen halen om dat bij LPB te stallen. :)
Uurtje geleden zonder problemen ingelogd en maar even een extra deposito 'aangeschaft'. Had half oktober al voor 3,75% een bedrag weggezet, nu nog 0,2% extra. Kan het geld wel een jaartje missen.

Ben wel benieuwd wat de andere banken gaan doen, of ze nog gaan volgen. LPB is de laatste tijd toch aardig bezig met hoge(re) rentes en een leuke extra toeslag zo af en toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 04-01-2012 21:57 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euribor op laagste punt sinds tijden...

http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/euribor.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Reiben schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:36:
Hebben andere mensen ook problemen met inloggen bij Centraal Beheer Achmea? Ik heb wel vaker af en toe foutmeldingen op die website maar nu kan ik al twee dagen niet inloggen.
Ja. Via diverse browsers geprobeerd. Kon alleen via IE inloggen en overal bij,....behalve bij bankzaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Beste Bi-zonder & Reiben,

Ik reageer dan niet op het algemene onderwerp maar wil toch even een reactie plaatsen.
Er zijn inderdaad storingen op de site vanwege grote drukte. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat je niet kunt inloggen of de site niet naar behoren werkt.
We zijn uiteraard druk bezig om dit probleem aan te pakken en op te lossen.

Als je vragen hebt of wijzigingen wilt doorgeven kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen.

Wil je het spaarloon opnemen, dan kan het met dit formulier: https://formulier.centraalbeheer.nl/opnamespaartegoed/

Ons Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam

Webcare [@] centraalbeheer.nl
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit heeft toch niets met spaarrentes te maken verder?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
centraal beheer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:59:
...Er zijn inderdaad storingen op de site vanwege grote drukte. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat je niet kunt inloggen of de site niet naar behoren werkt...
Hoe komt die grote drukte dan? Angst?

[ Voor 12% gewijzigd door Roenie op 05-01-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Angst, waarvoor? Doel je op een bankrun?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44
Joh begin van het jaar is altijd druk bij de banken. Iedereen opent deposito's gaat spaargeld weer terugstorten (ivm peildatum box3) enz enz..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Boobybandit schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:30:
Joh begin van het jaar is altijd druk bij de banken. Iedereen opent deposito's gaat spaargeld weer terugstorten (ivm peildatum box3) enz enz..
Als je spaargeld gaat terugstorten van spaarrekening naar een betaalrekening valt toch ook onder box3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:26:
Angst, waarvoor? Doel je op een bankrun?
Weet ik niet, maar kennelijk is er een reden voor mensen om in te loggen. Dat kan zijn vanwege de rente bijschrijving en zo, maar heeft CB dan zijn zaakjes niet op orde of zijn er veel meer spaarders of zijn mensen bang dat ze hun geld niet terug zien. Bij LPB kwam de drukte door de 1 jaars deposito. Maar wat in het geval van CB?
Boobybandit schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:30:
Waar je je geld stalt maakt natuurlijk niet uit voor box 3 (uitgezonderd vrijgestelde rekeningen).

[ Voor 27% gewijzigd door Roenie op 05-01-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Denk dat de storingen van centraal beheer meer te maken hebben met mensen die hun spaarloon willen opnemen? ik zie niet echt reden om opeens massaal geld weg te halen daar. Rente leaseplan is aantrekkelijk maar om daar nu massaal je geld weg te trekken bij cb lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
CB heeft ook last van drukte wegens de actie "laatste bod" die ze hebben lopen. I.c.m. met het spaarloon zal dat dus wel problemen opleveren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Roenie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:37:
Waar je je geld stalt maakt natuurlijk niet uit voor box 3 (uitgezonderd vrijgestelde rekeningen).
Klopt, maar je kan wel eind december 20.000 van je rekening opnemen en het begin januari terugstorten ;) Scheelt een goede 240 euro IB ;) Zeg niet dat het koosjer is, maar hoor van genoeg mensen dat ze het doen (zit zelf nog niet aan de 40k met mijn vrouw).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Boobybandit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Klopt, maar je kan wel eind december 20.000 van je rekening opnemen en het begin januari terugstorten ;) Scheelt een goede 240 euro IB ;) Zeg niet dat het koosjer is, maar hoor van genoeg mensen dat ze het doen (zit zelf nog niet aan de 40k met mijn vrouw).
Ken dit soort verhalen ook, maar dit valt de BD toch op? Bij zulke bedragen moet er toch melding gemaakt worden bij de BD?

edit: dat is het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 06-01-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Slasher schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:08:
[...]

Ken dit soort verhalen ook, maar dit valt de BD toch op? Bij zulke bedragen moet er toch melding gemaakt worden bij de BD?

edit: dat is het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties
Dat is enkel voor witwassen Dit ligt echt aan de grens van belasting ontduiken. Waarom zeg ik grens, omdat je in je hoofd belasting ontduikt. Maar bewijstechnisch heeft de BD geen poot om op te staan...

Maar goed, dat is een heel andere discussie. Net als de meeste mensen met een uitkering die het spaargeld contant bewaren ipv op de bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Boobybandit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:18:
Dat is enkel voor witwassen Dit ligt echt aan de grens van belasting ontduiken. Waarom zeg ik grens, omdat je in je hoofd belasting ontduikt. Maar bewijstechnisch heeft de BD geen poot om op te staan...
Helemaal niet 'aan' de grens. Baar geld dien je ook aan te geven. Dat het qua bewijsvoering lastig is doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Boobybandit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Alleen jammer dat je ook je contanten moet opgeven, dit is gewoon belastingontduiking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dan kan je net zo goed je spaargeld gewoon niet opgeven in je aangifte. Bespaart je ook nog de moeite om het contant op te nemen (afspraak met bank maken, met zoveel contant geld op zak lopen, risico overvallen te worden, renteverlies, weer naar bank om te storten etc) en het effect is hetzelfde : bij controle ben je de klos.

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 06-01-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
sverzijl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:16:
Dan kan je net zo goed je spaargeld gewoon niet opgeven in je aangifte. Bespaart je ook nog de moeite om het contant op te nemen (afspraak met bank maken, met zoveel contant geld op zak lopen, risico overvallen te worden, renteverlies, weer naar bank om te storten etc) en het effect is hetzelfde : bij controle ben je de klos.
Nu dan een waargebeurd voorbeeld bij mezelf:

Ik wilde graag gebruik maken van de aanbieding bij SNS om een 1 jaar deposito te openen tegen 3.25%. Ik had er al een aanzienlijk bedragje staan (risicospreiding :p). Dus ik open die deposito op vrijdag 30 dec. j.l. en wil er geld in storten, maar dit kan alleen vanaf de tegenrekening en niet rechtstreeks vanaf de bestaande spaarrekening :(. Dus ik boek dit bedrag terug naar mijn eigen ING bank om het dan maar weer naar die deposito te boeken. Nu stond dit geld pas maandag 2 jan. op mijn ING rekening! (Valuta datum = 2-1-2012).
Op 31-12-2011 had ik het bedrag NIET op mijn SNS rekening staan.
Formeel gezien, conform de bankafschriften had ik dit bedrag dus NIET in mijn bezit. Hoe zit het dan men de belasting?? Ik hoef het dan toch niet op te geven? Ik kan niet aantonen dat ik het geld op 31-12-2011 had.

En de BD zal dan toch hetzelfde zien bij een controle? :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:00

Cliffie

Trompetslet

Contant geld moet je ook gewoon opgeven in principe, dus tja....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:07:
...Ik hoef het dan toch niet op te geven? Ik kan niet aantonen dat ik het geld op 31-12-2011 had.

Natuurlijk dien je het wel aan te geven. Het is jouw geld, alleen op de peildatum staat het nergens geregistreerd. Je betaalt voor je vermogen, niet voor een controle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Het screenen is niet enkel voor witwassen. Het staat hier:
Witwassen en ongebruikelijke geldtransacties komen regelmatig voor. Crimineel geld, maar vaak ook stortingen om geld wit te wassen. Om hier iets aan te doen bestaat de Wet Melding Ongebruikelijke Transacties, MOT. Maar de controle van de belastingdienst gaat inmiddels veel verder: elke contante betaling vanaf € 15.000 moet worden gescreend. De FIOD is niet de enige, die u in de gaten houdt.
Wat een armoei trouwens om een paar 100 Euro te winnen. En nog veel meer armoei als de BD er wèl werk van maakt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Contant geld is vrijgesteld tot € 503, de rest valt gewoon in box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 04:14
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Nu dan een waargebeurd voorbeeld bij mezelf:

Ik wilde graag gebruik maken van de aanbieding bij SNS om een 1 jaar deposito te openen tegen 3.25%. Ik had er al een aanzienlijk bedragje staan (risicospreiding :p). Dus ik open die deposito op vrijdag 30 dec. j.l. en wil er geld in storten, maar dit kan alleen vanaf de tegenrekening en niet rechtstreeks vanaf de bestaande spaarrekening :(. Dus ik boek dit bedrag terug naar mijn eigen ING bank om het dan maar weer naar die deposito te boeken. Nu stond dit geld pas maandag 2 jan. op mijn ING rekening! (Valuta datum = 2-1-2012).
Op 31-12-2011 had ik het bedrag NIET op mijn SNS rekening staan.
Formeel gezien, conform de bankafschriften had ik dit bedrag dus NIET in mijn bezit. Hoe zit het dan men de belasting?? Ik hoef het dan toch niet op te geven? Ik kan niet aantonen dat ik het geld op 31-12-2011 had.

Het zou me natuurlijk niks verbazen dat de belastingdienst hier niet achter komt, maar dat is met de meeste dingen die je bij belastingdienst opgeeft het geval. Kans dat ze je gegevens checken is vrij klein. Maar als ze op een goede dag een paar databases aan elkaar knopen ben je het bokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Belastingzaken zijn offtopic hier :) Tevens vaak genoeg langsgekomen in diverse topics.

Ontopic ajb

edit:
De 5 mensen voor wie dit te moeilijk was is de lange weg naar de ultieme straf wat korter geworden :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 07-01-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Verwachten jullie dat er snel nog wat andere aanbieders komen van 3.2% zonder voorwaarden?

Ik zit nu al een jaar bij Reaal, nu met 2,7%, op zich tevreden maar ik wil wel een overstap naar een 3 of 3,2% overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
Ik verwacht dat Achmea in mei op 3,25% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:41

Eris

-

Bank of Scotland verhoogd zijn rente tarieven. Naar 3.1 %
Geachte klant,

Rente naar 3,10%
Bank of Scotland heeft goed nieuws voor u. Met ingang van morgen (woensdag 11 januari 2012) verhogen wij de spaarrente op uw Internet Spaarrekening naar 3,10%.

Gemiddelde spaarrente over 2011
In 2011 heeft de spaarrente van de Bank of Scotland Internet Spaarrekening continu hoog in de rentevergelijkingen gestaan. Gemiddeld genomen behoorde de rente van Bank of Scotland vorig jaar tot de hoogste in de markt. Daar profiteert u van!

Tell a Friend en ontvang allebei € 25,-
Bent u al bekend met onze Tell a Friend actie? Vraag een vriend een Internet Spaarrekening bij Bank of Scotland te openen en u krijgt allebei € 25,- cadeau, als uw vriend voor 15 februari € 2500,- stort. Vraag hier uw unieke Tell a Friend code aan. Kijk op www.bankofscotland.nl voor de voorwaarden.

Heeft u nog vragen?
Op onze website www.bankofscotland.nl vindt u antwoorden onder 'Help & Informatie'. U kunt hier ook contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een terugbelafspraak te maken.

Met vriendelijke groet,

Bank of Scotland
Spaar Service Desk

Bank of Scotland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Zo toch ook even een rekening geopend bij leaseplan bank. Straks nog even een een deposito van een jaar erbij pakken. 3,95% is helemaal niet slecht.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Aangezien de AKBank er in Nederland mee kapt, ben ik op zoek naar een nieuwe bank om mijn spaargeld bij te stallen. Ik overweeg WestlandUtrecht, Moneyou of NIBCdirect, maar de websites blinken niet echt uit in informatie over wat de features van de online bankomgevingen zijn. Bij de AKBank kon ik zien wanneer er in het verleden op mijn account was ingelogd, wat ik wel prettig vond. Iemand enig idee of dat bij een van de eerder genoemde banken ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Ik heb even voor je gekeken, en bij de NIBCdirect staat aangegeven wanneer je daar voor het laatst was ingelogd. Er is geen geschiedenis te zien.
Bij de WestlandUtrecht heb ik dat nog nergens gevonden wanneer ik voor het laatst was ingelogd, en Moneyou zou ik het niet weten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Bij Moneyou kun je je laatste login zien '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Sphandor schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:20:
Iemand enig idee of dat bij een van de eerder genoemde banken ook het geval is?
Niet een bank die in je rijtje stond, maar Leaseplanbank laat ook de laatste login zien :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las een artikel over een AEX obligatie, waarmee je minimaal 5% per jaar kunt krijgen zolang de AEX-index niet onder de 140 komt. Dat is meer dan welk deposito ook, bij Rabo krijg je minder als je het geld 20 jaar geeft. Ik denk er aan om er wat geld in te stoppen. Heeft iemand hier (goede/slechte) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Ja, dat zijn reverse convertibles. De bank verkoopt een put, belegt je geld, vraagt wat extra commissie en biedt het jou aan als product. Ik zou ze nooit kopen, je hebt het slechtste van twee werelden: geen upside en geen garantie dat je al je geld terugkrijgt. Wil je meer rendement, koop dan aandelen of etf's, wil je je geld zeker stellen, zet het dan op een spaarrekening.

Wat leesvoer:

http://www.finra.org/Inve...estorAlerts/Bonds/P120883
http://www.cbsnews.com/83...ents-reverse-convertibles
http://online.wsj.com/article/SB124511060085417057.html

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:11:
Ik las een artikel over een AEX obligatie, waarmee je minimaal 5% per jaar kunt krijgen zolang de AEX-index niet onder de 140 komt. Dat is meer dan welk deposito ook, bij Rabo krijg je minder als je het geld 20 jaar geeft. Ik denk er aan om er wat geld in te stoppen. Heeft iemand hier (goede/slechte) ervaringen mee?
ABN-Amro 10 jarig deposito a 4.4%. Terugbetaling gegarandeerd zolang ABN-Amro niet omvalt en het depositogarantiestelsel is ook nog van toepassing op dit product.

Dan vind ik een 5% vergoeding tegen de voorwaarde dat de AEX niet te ver omlaag mag, niet spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Onbekend schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:30:
Ik heb even voor je gekeken, en bij de NIBCdirect staat aangegeven wanneer je daar voor het laatst was ingelogd. Er is geen geschiedenis te zien.
Bij de WestlandUtrecht heb ik dat nog nergens gevonden wanneer ik voor het laatst was ingelogd, en Moneyou zou ik het niet weten.
Jeffrey88 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:28:
Bij Moneyou kun je je laatste login zien '-)
Bedankt voor de info!
Ik had deze drie banken later via de mail nog een vraag over gesteld over de mogelijkheid om een apart correspondentieadres op te geven (dat kan bij geen van drie). Moneyou en WestlandUtrecht gaven de duidelijkste en meest behulpzaamste antwoorden. Aangezien ik bij Moneyou de laatste login kan zien en hun kortlopende deposito's mij ook wel wat lijken, heb ik besloten een rekening bij Moneyou te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:52:
[...]

ABN-Amro 10 jarig deposito a 4.4%. Terugbetaling gegarandeerd zolang ABN-Amro niet omvalt en het depositogarantiestelsel is ook nog van toepassing op dit product.

Dan vind ik een 5% vergoeding tegen de voorwaarde dat de AEX niet te ver omlaag mag, niet spectaculair.
Je kan tot 10% krijgen, maar ik zit wat aan de voorzichtige kant ;) op basis van het volgende artikel in beleggers belangen.

Er is overigens ook nog een leuke discussie op iex.nl Sparen kost geld en kent risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
t_captain schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:52:
[...]
[...]
NIBC nu 4,6% voor 10 jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door SteeringWheel op 22-01-2012 13:32 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

LPB naar 2.82%. Komt door de gedaalde Euribor.
Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 1,05% naar 0,72%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 januari 2012 komt de spaarrente voor februari 2012 hiermee uit op 2,82% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,10%
Bron: mail van LPB

[ Voor 77% gewijzigd door Slasher op 31-01-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:10:
[...]
Er is overigens ook nog een leuke discussie op iex.nl Sparen kost geld en kent risico
Een column maken van een discussie op Twitter 8)7
Verder is er ook weinig discussie over, en vrijwel iedereen hier weet wel dat sparen minus inflatie minus (evt./deels) vermogensbelasting niets oplevert. Maar binnen dat gegeven heeft het alsnog nut een zo hoog mogelijke rente te willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Sphandor schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:35:
Bedankt voor de info!
Ik had deze drie banken later via de mail nog een vraag over gesteld over de mogelijkheid om een apart correspondentieadres op te geven (dat kan bij geen van drie). Moneyou en WestlandUtrecht gaven de duidelijkste en meest behulpzaamste antwoorden. Aangezien ik bij Moneyou de laatste login kan zien en hun kortlopende deposito's mij ook wel wat lijken, heb ik besloten een rekening bij Moneyou te openen.
Daarnaast heeft MoneYou echt geweldige mobiele apps. Ben daar zo'n fan van dat ik niet eens moeite heb genomen om over te stappen naar andere bank toen MoneYou niet meer hoogste rente had :X. Dus kosten van die apps verdienen ze zo wel terug ;).

Weet niet hoe dat bij andere spaarbanken zit. Ben zelf in ieder geval zeer tevreden over gebruikersgemak van MoneYou. Ook het (heel) makkelijk aanmaken van extra spaarrekeningen is wat mij betreft een grote plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
RemcoDelft schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:29:
[...]

Een column maken van een discussie op Twitter 8)7
Verder is er ook weinig discussie over, en vrijwel iedereen hier weet wel dat sparen minus inflatie minus (evt./deels) vermogensbelasting niets oplevert. Maar binnen dat gegeven heeft het alsnog nut een zo hoog mogelijke rente te willen halen.
Er zijn ook andere redenen om sparen te verkiezen boven beleggen. Bij mij bijvoorbeeld om mijn 'vermogen' gewoon beschikbaar te hebben. Geldt natuurlijk lang niet voor iedereen (hangt ook van je levensfase af) maar ik vind het wel fijn dat ik nu gewoon zonder moeilijkheden over mijn vermogen kan beschikken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
McVirusS schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:11:
[...]
Weet niet hoe dat bij andere spaarbanken zit. Ben zelf in ieder geval zeer tevreden over gebruikersgemak van MoneYou. Ook het (heel) makkelijk aanmaken van extra spaarrekeningen is wat mij betreft een grote plus.
Vooral dat laatste is voor mij ook reden geweest om in ieder geval een deel van mijn vermogen te blijven parkeren bij MoneYou. Anders zou ik weer 4 andere rekeningen 'moeten' openen bij overstappen. Dus zolang ze een beetje in de buurt blijven van de hoogste spaarrente vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

McVirusS schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:11:
[...]

Daarnaast heeft MoneYou echt geweldige mobiele apps. Ben daar zo'n fan van dat ik niet eens moeite heb genomen om over te stappen naar andere bank toen MoneYou niet meer hoogste rente had :X. Dus kosten van die apps verdienen ze zo wel terug ;).

Hier ook tevreden over het gemak bij Moneyou. Bij LPB moest ik allemaal documenten in gaan scannen ter verificiatie bij Moneyou niet dus uiteindelijk geen rekening geopend bij LPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

TrailBlazer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Hier ook tevreden over het gemak bij Moneyou. Bij LPB moest ik allemaal documenten in gaan scannen ter verificiatie bij Moneyou niet dus uiteindelijk geen rekening geopend bij LPB.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb moeten scannen voor LPB. Kon online een account aanmaken. Geld overhevelen en klaar.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

FunkyTrip schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb moeten scannen voor LPB. Kon online een account aanmaken. Geld overhevelen en klaar.
Dat is een standaard procedure bij een gezamenlijke tegenrekening. Heel vervelend in mijn ogen en vreemd dat het met een enkelvoudig tennaamgestelde rekening niet hoeft.

Bij mij heeft het toen ook heel lang geduurt voordat die rekening actief was.

[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 31-01-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:02:
LPB naar 2.82%. Komt door de gedaalde Euribor.
morgen weer volledig saldo overboeken naar moneyou.ze blijven daar jojo-en door een drie maandsvaste opslag. Geef gewoon elke maand de hoogste rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:46:
[...]

morgen weer volledig saldo overboeken naar moneyou.
Dat lijkt me nu zo zinloos he.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Dat lijkt me nu zo zinloos he.
1.000.000 x 0.1% (moneyou) of 0.2% (cb) is veel geld voor sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:46:
[...]

morgen weer volledig saldo overboeken naar moneyou.ze blijven daar jojo-en door een drie maandsvaste opslag. Geef gewoon elke maand de hoogste rente.
Ik kan me voorstellen dat LPB nu genoeg geld in deposito's heeft zitten om dat "variabele" geld kwijt te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:47:
[...]

1.000.000 x 0.1% (moneyou) of 0.2% (cb) is veel geld voor sommige mensen.
Als ik een miljoen zou hebben zou ik dat niet bij LPB neerzetten maar dat geheel terzijde.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:53:
[...]

Ik kan me voorstellen dat LPB nu genoeg geld in deposito's heeft zitten om dat "variabele" geld kwijt te willen.
Oh, dan blijf ik zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Of je neemt een deposito van LPB, met 3,95% voor 1jr, zijn nog steeds verkrijgbaar volgens mij.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Lolhozer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:28:
Of je neemt een deposito van LPB, met 3,95% voor 1jr, zijn nog steeds verkrijgbaar volgens mij.
Niet lang meer, zijn bijna bij 20.000 afgesloten rekeningen. Jammer want midden februari loopt er weer 1 af voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
xxxMaverick schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:45:
[...]

Niet lang meer, zijn bijna bij 20.000 afgesloten rekeningen. Jammer want midden februari loopt er weer 1 af voor mij
Waar zie jij dat er bijna 20.000 rekeningen zijn afgesloten?

[ Voor 28% gewijzigd door Het Fantoom op 01-02-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Heb gisteren ook nog een laatste 1-jaars deposito afgesloten bij LPB en zie dat vandaag de opgebouwde rente op de 'normale' spaarrekening -0,16 euro is geworden, dit was gisteren nog een paar euro in de plus. Hoe kan de rente in de min komen?? Het is niet zo dat ik meer geld naar het deposito heb gestort dan ik beschikbaar had want heb nog steeds zo'n 30 euro erop staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Het Fantoom op 01-02-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die euribor blijft en blijft maar dalen: elke dag een puntje

http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/euribor.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 16-09 12:00

Cliffie

Trompetslet

Als de hypotheekrente dan ook eens omlaag gaat..... :X

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Slasher schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:56:
[...]
Dat is een standaard procedure bij een gezamenlijke tegenrekening. Heel vervelend in mijn ogen en vreemd dat het met een enkelvoudig tennaamgestelde rekening niet hoeft.

Bij mij heeft het toen ook heel lang geduurt voordat die rekening actief was.
Heb bij ASN de goede ervaring gehad dat ik een printje van een screenshot van onze gezamelijke rekening (tenaamstelling) kon meesturen ipv afschriften (die vrijwel niemand meer heeft gok ik..).
Dat ging toen heel vlot en vriendelijk via de klantenservice. Ik vind het heel prettig als mijn bank netjes en snel + volledig reageert op mijn vragen. Hoge rente is leuk, maar als je qua service weinig terugkrijgt...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
2Dutch schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:15:
[...]

Heb bij ASN de goede ervaring gehad dat ik een printje van een screenshot van onze gezamelijke rekening (tenaamstelling) kon meesturen ipv afschriften (die vrijwel niemand meer heeft gok ik..).
Dat ging toen heel vlot en vriendelijk via de klantenservice. Ik vind het heel prettig als mijn bank netjes en snel + volledig reageert op mijn vragen. Hoge rente is leuk, maar als je qua service weinig terugkrijgt...
Je kunt (in ieder geval bij de Rabobank) pdf's downloaden van de bankafschriften, het lijkt me dat ze daar gewoon genoegen mee nemen :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ook een vraagje over afschriften, dat weet iemand hier vast wel. :P
Leaseplanbank:
Verstuurt LeasePlan Bank ook papieren rekeningafschriften?

Nee, u krijgt van ons geen rekeningafschriften. Rekeningoverzichten kunt u wel eenvoudig downloaden en afdrukken als u bent ingelogd op de website.
Nou, dat inloggen heb ik gedaan, maar ik zie geen optie om afschriften te downloaden. Ik moet gewoon voor de belasting weten wat mijn saldo was 31 december en 1 januari, zonder dat ik dat handmatig moet terugrekenen uiteraard. Maar ik zie er zo geen optie voor?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Inloggen - Op rekeningnummer klikken - Periode markeren - Onderaan download format kiezen en downloaden.

Trouwens, vanaf 2011 hoef je alleen nog maar het saldo op te geven van 1-1-2011 en niet meer het gemiddelde van 1-1-2011 en 31-12-2011.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
W3ird_N3rd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:58:
Ook een vraagje over afschriften, dat weet iemand hier vast wel. :P
Leaseplanbank:
Ik moet gewoon voor de belasting weten wat mijn saldo was 31 december en 1 januari, zonder dat ik dat handmatig moet terugrekenen uiteraard. Maar ik zie er zo geen optie voor?
Mijn Diensten -> Financieel jaaroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Bastien schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 06:17:
Inloggen - Op rekeningnummer klikken - Periode markeren - Onderaan download format kiezen en downloaden.
Dit is niet helemaal wat ik bedoelde, toch bedankt.
sverzijl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:18:
[...]

Dit wel! Die moest ik hebben. Dank. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
sverzijl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:18:
[...]

Bij LPB had ik 'm vrij snel gevonden. Op MijnING kan ik nog steeds niets vinden :(. Aangezien het meeste spaargeld toch bij LPB staat, zal het saldo minimaal geweest zijn, maar wil het voor de volledigheid toch meenemen in de aangifte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Links in het scherm van het internetbankieren op sparen klikken, wat in zo'n grijs blokje staat. In het volgende scherm vindt je ergens rechts"Begin- en eindsaldo 2011 bekijken".

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Voor wat betreft mijn.ing.nl, zie hier de FAQ van ING:
http://www.ing.nl/particu...ht-2011/sparen/index.aspx

Kort: ING heeft geen jaaroverzicht. Heb je ook niet nodig, want je hebt alleen de saldi per 1/1/2011 nodig. En daarvoor ga je inderdaad naar de link die Lolhozer hiervoor al gaf.

Overigens leveren dit jaar voor het eerst alle banken de spaartegoeden aan aan de Belastingdienst ten behoeve van de vooringevulde aangifte. Die gegevens zijn voor de aangifteplichtigen per 1 maart beschikbaar bij de Belastingdienst.
Dus als je even wacht tot 1 maart hoef je zelf niets meer in te vullen voor je spaarsaldi. Alleen even controleren of alles klopt. Zou nog even wachten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 10-02-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Voor je aangifte prive heb je het saldo op 1-1 nodig, zakelijk op 31-12 (balans ultimo).

Bij ABN-Amro is het heel eenvoudig om een pdf uit internetbankieren te halen. Zowel voor banksfachriften, jaaroverzichten als nota's van de bankkosten. Rabo heb ik een papieren jaaroverzicht, dus weet ik niet of je die ook als pdf kunt downloaden. Afschriften in ieder geval wel.

Volgens mij verdient ING sowieso de prijs voor een brakke website :)

Verwijderd

Beste Xahmol e.a.,

Hierbij aanvullende informatie vanuit ING.

De belastingdienst vult de saldi pas in 2013 vooraf in. In 2012 moet je dus nog zelf je betaal- en spaarsaldo invullen. Je kunt voor het saldo van je Betaalrekening op 1 januari 2011 het saldo van 31 december 2010 gebruiken uit de aangifte over 2010. Het saldo van de Betaalrekening op 1 januari 2011 staat ook op het 1e afschrift van 2012 of in Mijn ING onder ' Betalen' , 'Begin- en eindsaldo 2011 bekijken'. Het saldo van je spaarrekening kun je ook inzien in Mijn ING onder 'Betalen', 'Begin- en eindsaldo 2011'. Dit saldo staat ook op het eerste afschrift van 2011.

Met vriendelijke groet,

Linda
ING Webcare Team

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmmz, de euribor blijft maar dalen. Kan die ook nog negatief worden of niet? Als de trend zich doorzet (en ik zie niet in waarom niet) zit LPB volgende maand op 2,6%. Als ze dat gaan hanteren dan toch maar even weer verder kijken. Of ik stop het overtollige geld maar in een 3 maands deposito. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Bastien schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:42:
Hmmz, de euribor blijft maar dalen. Kan die ook nog negatief worden of niet? Als de trend zich doorzet (en ik zie niet in waarom niet) zit LPB volgende maand op 2,6%. Als ze dat gaan hanteren dan toch maar even weer verder kijken. Of ik stop het overtollige geld maar in een 3 maands deposito. :)
tja, nibc gaat nu naar 2,9 dus we gaan weer dalen met zijn allen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

LPB 3 maanden deposito momenteel 3,3%, met de dalende rentes overal is dit geen ongunstige optie dus ik heb maar een bedragje vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Aangezien dit topic nog steeds gaat over de alternatieven voor de lage spaarrente: zijn er al mensen die overwegen een deel van de hypotheek af te lossen met spaargeld? (d.w.z.: EXTRA aflossen).
Ik heb dit in het verleden al eens overwogen, maar toen was het niet interessant, omdat
1) je over het geld tot het einde van je hypotheeklooptijdd niet kan beschikken (itt spaargeld)
2) je hypotheekrente-aftrek lager wordt (is dit ook het geval met een spaarhypotheek, waarbij de schuld hoog wordt gehouden, en daarnaast een spaarpotje van hetzelfde percentage (bijv 5%) wordt gezet?)
3) ik nog niet boven de vermogensgrens zat a 21.000,- (ongeveer?)

Ik vroeg me af of ik er nog steeds relatief verstandig aan doe om mijn spaargeld te houden.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Dat past beter in een eigen topic :) Sterker nog, er loopt al een topic over: Spaargeld dilemma: inzetten aflossing hypotheek?

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Centraal Beheer Achmea gaat de rente op de RentePlús Rekening verlagen van 3% naar 2,95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Leaseplanbank verlaagt naar 2,67%

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hopelijk verhogen ze de opslag op 1 april anders wordt het wel een erg lage rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Ik heb mijn geld er weggehaald om het naar MoneYou te verplaatsen. Ook al maakt het voor mij als individu weinig uit, als iedereen het doet is het toch een behoorlijk statement en merkt de LPB het zeker wel.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Bij de ING gebruik ik nog tot 15-03-2012 de 1% extra rente actie op de profijtrekening. Hierdoor kreeg ik toch een mooie 3,5% :). Dat gaat nu helaas aflopen en over een maandje loopt ook mijn vaste termijn deposito bij de LPB af. Tijd om me opnieuw te orienteren en te kijken wat LPB bijvoorbeeld gaat doen met de rente opslag.

Bij de ING hebben ze nog wel een 'quick win' om even kort wat mij elkaar te sprokkelen. Voor iedere 25.000 euro die 'extra' op je rekening staat op 15 april ontvang je 50 euro. Als je dus vanaf nu deelneemt op de actie en op 14 april geld overmaakt naar je (profijt)rekening ontvang je over 1 dag sparen bij de ING dus een leuk extratje. Iedere euro is er 1 en bij een redelijk spaarbedrag is het nog best de moeite waard, zeker als je al een dergelijke rekening hebt.

http://www.ing.nl/particu...Rest_Sparen_CB_rhs_overig

[ Voor 117% gewijzigd door ReneDD op 29-02-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik zet mijn spaargeld bij de LPB vanaf nu op die kortlopende deposito's. Hou een beetje vrij voor noodgevallen natuurlijk op de 2,67% rekening, maar heb net een 6 maands op 3,350% afgesloten en morgen vervalt mijn jaardeposito die ik weer opnieuw vastzet voor een jaar. Gezien de lage rentes voor meerdere jaren is het misschien toch verstandig wel wat langer vast te zetten, want dat betekent dat het hele bankwezen erg lage rentes verwacht de komende 5 jaar.

Maar 3 maands deposito's tegen 3.3%... dat is bijna een gewone internetrekening voor 3.3% :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ReneDD schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:36:
Als je dus vanaf nu deelneemt op de actie en op 14 april geld overmaakt naar je (profijt)rekening ontvang je over 1 dag sparen bij de ING dus een leuk extratje.
nope, ze zijn ook niet helemaal achterlijk bij de ING.
Je moet dat geld dan wel na 15 april minimaal 3 maanden laten staan. tot 16 juli dus.
(komt effectief volgens mij uit op ongeveer 0,8% extra rente gedurende die 3 maanden als je precies op een veelvoud van 25000 zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ik vond dit topic vandaag en heb alle pagina's doorgebladerd. Maar nu vraag ik me af wat het nut van dit topic is, aangezien er nauwelijks alternatieven voor de lage spaarrentes worden gegeven (omdat die er gewoon niet zijn). En als er wordt gesproken over alternatieven die minder met sparen te maken hebben, wordt het weg gemoddereerd, met links naar andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Het idee van het topic was om alternatieven te bespreken voor de lage spaarrente van de reguliere banken.
Dus wat dat betreft dekt de discussie hier toch redelijk het doel van het topic.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.