Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Dan kun je beter naar een dedicated forum gaan, zoals op de vaak genoemde spaarinformatie.nl.
Om dan toch wat bij te dragen. Er wordt al 2 jaar geroepen dat spaarrentes flink zullen gaan stijgen door o.a. inflatie, maar ik heb daar nooit in geloofd, en ben zoveel mogelijk vast gaan zetten in deposito's tegen hogere rentes. De economie en rentes laten zich niet zo gemakkelijk voorspelen met zoveel complexe factoren in een ongekende periode voor Nederland en Europa. Ik zou zeggen, ga voor zekerheid als je het geld lange tijd kan missen, want dat levert per definitie meer rente op. Wie denkt dat dat juist onzekerheid biedt, omdat je dan niet bij je geld kan in het geval van bankruns, ja dan kun je beter geen geld hebben. Als het echt chaos wordt en hele landen gaan failliet of we krijgen hyperinflatie, dan maakt het echt niet uit wat je met je geld doet, want dan wordt het vanzelf toch niets meer waard. Dan moet je gaan emigreren ofzo naar een opkomend land die nog niet geglobaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

ReneDD schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:36:
Bij de ING gebruik ik nog tot 15-03-2012 de 1% extra rente actie op de profijtrekening. Hierdoor kreeg ik toch een mooie 3,5% :). Dat gaat nu helaas aflopen en over een maandje loopt ook mijn vaste termijn deposito bij de LPB af. Tijd om me opnieuw te orienteren en te kijken wat LPB bijvoorbeeld gaat doen met de rente opslag.
Wanneer wordt die extra rente erop gezet, of moet je gewoon wachten totdat de rest van de rente wordt gestort?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Onbekend schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:17:
[...]

Wanneer wordt die extra rente erop gezet, of moet je gewoon wachten totdat de rest van de rente wordt gestort?
De extra rente is bij mij 16 maart bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Die staat bij mij nu ook op 16 maart, maar toen ik keek stond dat er nog niet op. Het was trouwens 66 cent wat ik kreeg, dus ver beneden mijn verwachting van die actie. De bonusrenterekening heb ik maar meteen geleegd en staat nu op een andere rekening waar ik meer rente krijg dan al die bonusrentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik vraag me af hoeveel mensen nu hun geld verplaatsen naar spaarrekeningen bij andere banken. Dat kan voor ING toch niet goed zijn lijkt mij. Misschien gokken ze er nog steeds op dat mensen zitten te slapen.

@Onbekend
Bonusrente geldt alleen over het deel van het geld dat er een jaar op staat. Haal je het eerder weg, dan krijg je het niet. Niet geschikt als je binnen een jaar geld wilt opnemen.

De 1% extra actie gold alleen over het bedrag wat je extra hebt gespaard na een bepaalde datum.

@henrid, als je geld hebt en je verwacht euro bank runs, dan stal je het in het buitenland, in veiligere valuta. Dat is natuurlijk niet erg pattriotistisch... Hoe het in Argentinie ging: Tegenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
mrmrmr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:08:
De 1% extra actie gold alleen over het bedrag wat je extra hebt gespaard na een bepaalde datum.
Vooral dat. Ik had gelukkig al mijn geld bij de LPB staan, dus toen deze actie van start ging kon ik over het gehele bedrag profiteren van de extra rente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
mrmrmr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:08:
Ik vraag me af hoeveel mensen nu hun geld verplaatsen naar spaarrekeningen bij andere banken. Dat kan voor ING toch niet goed zijn lijkt mij. Misschien gokken ze er nog steeds op dat mensen zitten te slapen
ING heeft niet zoveel keus. Ze mogen geen toprente bieden vanwege sancties van de EU wegens de staatssteun.
Vandaar dat ze het dan maar zoeken in acties en rentepunten.

Overigens zijn rentepunten verbazend succesvol. Las dat de ING rentepuntenstore de op één na grootste webwinkel van NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:07
Zojuist Aegon Eigen Stijl sparen opgeheven, ik ben er klaar mee. Heb het meeste geld bij Centraal Beheer staan, verder lopende rekening bij de rabobank en internetspaarrekening als buffer voor geld dat snel beschikbaar moet zijn. Nu Aegon de rente heeft verlaagd komen ze niet eens meer in de buurt van wat je bij Centraal Beheer kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
xahmol schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:25:
[...]

ING heeft niet zoveel keus. Ze mogen geen toprente bieden vanwege sancties van de EU wegens de staatssteun.
Vandaar dat ze het dan maar zoeken in acties en rentepunten.

Overigens zijn rentepunten verbazend succesvol. Las dat de ING rentepuntenstore de op één na grootste webwinkel van NL is.
Really? Ik ken niemand die daar iets heeft gekocht, de meesten (inclusief ikzelf) vinden het echt onzin. Als je goed zoekt vind je dezelfde prijzen ook wel bij normale winkels zonder punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Cubic X schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:12:
[...]
Really? Ik ken niemand die daar iets heeft gekocht, de meesten (inclusief ikzelf) vinden het echt onzin. Als je goed zoekt vind je dezelfde prijzen ook wel bij normale winkels zonder punten.
Hoewel geheel offtopic, wil ik je erop attenderen dat dit niet juist is. De verschillen zijn, zeker als het dure apparatuur betreft, groot.

Je zult geen artikelen vinden die elders in NL goedkoper zijn en mocht dat toch zo zijn dan is er de volgende garantie:
De ING Rentepuntenwinkel is een van de grootste en voordeligste online winkels in Nederland.
Spaart u bij ING en ziet u een artikel uit onze winkel bij een andere online aanbieder voor een lagere prijs?
Meld ons dit en ontvang 10.000 Rentepunten cadeau.
waarbij het dan wel de vraag is of de ING het verschil ook aan je teruggeeft.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:26
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:38:
Hoewel geheel offtopic, wil ik je erop attenderen dat dit niet juist is. De verschillen zijn, zeker als het dure apparatuur betreft, groot.

Je zult geen artikelen vinden die elders in NL goedkoper zijn
offtopic:
Wat aan dit systeem bezwaarlijk is is dat het uitnodigt toch aankopen die je anders niet zou doen maar nu wel doet omdat het toch zo goedkoop is en bovendien anders je rentepunten verlopen. Het komt een beetje prijzencircus / drie dolle dwaze dagen over.

Persoonlijk zoek ik liever naar een bepaald artikel wat ik op dàt moment nodig heb (of denk nodig te hebben :P) en struin dan het internet en winkels af naar àlle merken en soorten die worden aangeboden. Als dat dan duurder is (of zelfs veel duurder) voelt het toch beter omdat ik zelf meende dat ik iets op een bepaald moment nodig had. En niet omdat ING mij tot een aanschaf heeft verleid.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Discipline.
Jij bepaalt immers wat je wel of niet nodig hebt? Ik heb er een router gekocht omdat mijn oude stuk was. ANWB bonnen omdat ik regelmatig toch wel iets nodig heb in hun shop. Oordopjes omdat ik er geen had en in de afgelopen jaren wel meer dingen die ik voor- en achteraf gezien noodzakelijk vond. Kortom, dit is geen verwijt wat je de ING kunt maken, hooguit jezelf..

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Tuurlijk wel. Door die punten inclusief verloopdatum zetten ze druk op je om toch maar iets te kopen. Natuurlijk kies je zelf, maar ze maken het niet makkelijker voor je.

Wist je dat mensen die geen reclame kijken tot de helft minder spullen kopen..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
offtopic:
rentepunten verlopen niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:38:
[...]
Je zult geen artikelen vinden die elders in NL goedkoper zijn en mocht dat toch zo zijn dan is er de volgende garantie:
Je hebt echter wel de garantie dat "product elders" goedkoper is dan "product bij ING" plus "gemiste rente elders"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

We willen je graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per 22 maart 2012.

De volgende spaarrentes worden per 22 maart aanstaande verlaagd:

De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,95% naar 2,85%.
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,95% naar 2,85%.
De basisrente wordt 2,35% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.

Bovengenoemde percentages zijn variabel* en effectief op jaarbasis. We passen deze rentepercentages op 22 maart 2012 op onze website aan.

MoneYou Sparen 6 maanden Vast 3,10% (nominaal op jaarbasis)
Als je je geld langere tijd kunt missen, dan biedt MoneYou vanaf een inleg van €500 een spaardeposito aan voor 6 maanden vast tegen een vaste rente van 3,10% (nominaal op jaarbasis). Deze rente zal gedurende de looptijd van 6 maanden niet wijzigen. Meer informatie over MoneYou Sparen 6 maanden Vast.

Wat betekent de verlaging op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening?
Normaal gesproken ontvang je op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening bij tussentijdse opnames alleen de basisrente en niet de bonusrente. Nu de rente op beide spaarrekeningen al enige tijd gelijk is, ontvang je ook bij een tussentijdse opname van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening de basis- en bonusrente. Zodra er weer een verschil in rente is, ontvang je de bonusrente alleen wanneer je je geld tot en met de laatste dag van het kwartaal op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening laat staan. We zullen je tijdig informeren over wijzigingen.
Beetje kort dag :P ASN dropte ook al een verlaging in mijn inbox.
Ga het maar weer uitgeven denk ik ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De rente bij AT Bank gaat ook omlaag. De verhuizing van geld van ING kan voor een tijdelijk overaanbod zorgen bij spaarrekeningbanken, renteverlaging lijkt een logische reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Tijd om al het geld dus naar deposito's te schuiven, de verlaging van MoneYou zat eraan te komen. Ook maar eens serieus kijken naar aandelen die (altijd) dividend uitkeren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
2Dutch schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:32:
Moneyou spaarrente wijziging....
Ik ben zelf klant bij MoneYou maar krijg nooit die mails, en vind ook niet waar ik me kan abonneren... Waar zit dat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 21:10
Bij Mijn Gegevens > Berichten > Overzicht > Aan- of afmelden :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
ReZ1987 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:42:
Bij Mijn Gegevens > Berichten > Overzicht > Aan- of afmelden :)
Ja dat dacht ik ook, maar daar staat toch echt: Ja.
En mijn mailadres klopt ook bij Contactgegeven.
Ik zal ze eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Wellicht een open deur, maar misschien heb je een te agressief spamfilter, dat de mailtjes onderschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04
Ik heb vanochtend in overleg met mijn financieel adviseur een rekening geopend bij Garantibank. Het principe s eenvoudig je legt een bedrag in (minimaal 2000 euro) en dit wordt 5 jaar vastgezet. De beperkingen zijn: 1e jaar mag je niet aan het geld komen en het 2e en 3e jaar mag je wel aan het geld komen maar ben je je rentebedrag kwijt aan boete.

Voor het snelle sparen vond ik dit een leuk alternatie. De bank valt onder de garantie van de Nederlandse Staat.

Daarnaast heb ik bij Brand New Day een vermogens spaarrekening geopend. Waarin 50% in aandelen wordt belegd en 50% in obiligaties. Dit product heb ik gekozen omdat ik een woekerpolis had bij ASR en ik van mijn maandelijkse inleg een deel in rook zag opgaan aan kosten voor de verzekeraar. Bij Brand New Day doe je alles zelf (maandbedrag verhogen, verlagen zonder extra kosten) of op pauze zetten. Ik vind flexibiliteit wel belangrijk. Helemaal omdat de komende 5 jaar op financieel gebied wisselvallig wordt. Zoals samenwonen, kopen van een huis etc. Mijn adviseur houdt dit in de gaten en indien er grote veranderen zijn wordt hier op ingespeeld. Even heel kort door de bocht gezegt allemaal, maar ik voel me er een stuk beter bij dat ik verlost ben van die woekerpolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind brand new day anders nog vrij prijzig. Ze volgen voor hun aandelen gewoon een index. Dat kun je zelf gewoon doen door een tracker te kopen met 0.20% beheerskosten per jaar (bnd:0. 59%).. Een simpele obligatietracker heb je voor 0.15% per jaar (bnd:0. 50%).

Een hogere beheersvergoeding is te verantwoorden als er actief beslissingen genomen worden in een fonds. Maar ze geven letterlijk aan dat ze gewoon indices volgen. Waarom dat 3x zoveel moet kosten als een tracker die hetzelfde doet snap ik niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Gizz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:05:
. Waarom dat 3x zoveel moet kosten als een tracker die hetzelfde doet snap ik niet.
Binnetie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:18:
... in overleg met mijn financieel adviseur..
Die man moet ook eten ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 23-03-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zoveel verstand heb ik er natuurlijk ook niet van, natuurlijk :)
Ik heb weer verstand van andere dingen waar ik mijn boterham mee verdien. Het is in elk geval een stuk beter dan mijn ASR vermogensopbouwspaarplan waar ik bijna 25% van mijn inleg zie verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:31:
Het is in elk geval een stuk beter dan mijn ASR vermogensopbouwspaarplan waar ik bijna 25% van mijn inleg zie verdampen.
Hoe was je daaraan gekomen? Van diezelfde financieel adviseur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:18:
Ik heb vanochtend in overleg met mijn financieel adviseur een rekening geopend bij Garantibank.
[...]
De bank valt onder de garantie van de Nederlandse Staat.
Nee, onder het Depositogarantiestelsel, en daardoor onder garantie van de andere banken.
Of de Nederlandse Staat zich ergens mee bemoeit is per situatie een politieke beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
asmi schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:12:
[...]

Hoe was je daaraan gekomen? Van diezelfde financieel adviseur?
Nee die polis heb ik ooit genomen door een bedrijfje uit Almere wat een beetje guerilla marketing erop na houdt. Ik was toen een stuk jonger en ben er toen mee in zie gegaan onder het mon van 'ik ben nu jong, des te langer ik kan sparen voor mijn oude dag'. Omdat de compensatieregeling van kracht is en ik er niks van snapte ben ik opzoek gegaan naar een financieel adviseur in de buurt, die niet op provisiebasis werkt maar op uurbasis. De polis is nu opgezegt en en het vrijgekomen geld gaat in een nieuwe product bij Brand new day. Inplaats van actief beleggen wordt er nu belegd (50%) in obligaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
asmi schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Nee, onder het Depositogarantiestelsel, en daardoor onder garantie van de andere banken.
Of de Nederlandse Staat zich ergens mee bemoeit is per situatie een politieke beslissing.
Sorry, dat bedoel ik. Dit staat er op de site:
Is het depositogarantiestelsel van toepassing op de rekeninghouders van GarantiBank?
Het depositogarantiestelsel is ook van toepassing op de rekeninghouders van GarantiBank. GarantiBank is een Nederlandse bank met een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
NIBC verlaagt de tarieven helaas opnieuw.
Snel nog een deposito voor 5 jaar weggezet tegen 4.2%.
Het kan nog tot 2 april.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat LPB doen in Q2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb nog geen mail van LPB gehad, maar volgens het inlogscherm gaan ze deze maand 2.72 procent rente geven, dat is een verhoging van 0.05 procent t.o.v. vorige maand (2.67 procent).

Edit: mail komt nu binnen:
De renteopslag in het tweede kwartaal van 2012
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het tweede kwartaal is deze renteopslag verhoogd van 2,10% naar 2,30%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,57% naar 0,42%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 maart 2012 komt de spaarrente voor april 2012 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,30%.

[ Voor 59% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2012 10:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
2.72% is zeker nog wel netjes. De euribor is dalende. Er is veel extra geld gepompt om de banken in Europa nat te houden vanuit de ECB. De rentes zie ik dus op korte termijn verder dalen. :| :|

Ze hebben ons spaargeld niet zo hard nodig, immers kunnen ze bijna ongelimiteerd ( gratis) lenen van de ECB.

[ Voor 22% gewijzigd door Arsenius op 31-03-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Inderdaad. Ik ben blij dat ik begin dit jaar nog wat beschikbaar had en dit in het jaarsdeposito heb gestopt van LPB. Ben nu erg blij met m'n 3,95%. Voor wat ik dit jaar overhoud ga ik maar eens kijken wat de voor- en nadelen zijn van inleggen op het spaardeel van mijn hypotheek.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

inleggen op je spaardeel moet je gewoon zien als een depostito met de looptijd van je hypotheek. Je moet er enkel rekening mee houden dat je maximale inleg nooit meer mag zijn dan 10 keer je minimale jaarlinleg. Banken gebruiken echter vaker een 1:7 marge ivm toekomstige rentestijgingen. Het is nog veiliger om een deel in te leggen in december en een deel in januari. In het ervaring met huis kopen topic wordt dat nog veel beter uitgelegd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Qua looptijd is het ook niet echt een probleem. Het is geld dat ik alleen verwacht te gebruiken als ik een nieuw huis koop. Dan neem ik m'n hypotheek mee, of hij komt vrij. Het rendement is in elk geval een stuk hoger dan ik de spaarrente voorlopig verwacht. Het pluspunt t.o.v. een deposito lijkt me de maandelijkse uitkering van je 'rente', ofwel korting op je inleg. En je komt natuurlijk onder de vermogensrendementsheffing uit, ook niet onbelangrijk.

Ik zal eens in het door jou aanbevolen topic neuzen, bedankt voor de tip. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Positron op 31-03-2012 21:19 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Positron schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:18:
Qua looptijd is het ook niet echt een probleem. Het is geld dat ik alleen verwacht te gebruiken als ik een nieuw huis koop. Dan neem ik m'n hypotheek mee, of hij komt vrij. Het rendement is in elk geval een stuk hoger dan ik de spaarrente voorlopig verwacht. Het pluspunt t.o.v. een deposito lijkt me de maandelijkse uitkering van je 'rente', ofwel korting op je inleg. En je komt natuurlijk onder de vermogensrendementsheffing uit, ook niet onbelangrijk.

Ik zal eens in het door jou aanbevolen topic neuzen, bedankt voor de tip. :)
Zelf had ik ook al gedacht spaargeld te gebruiken voor aflossen (verlagen van restschuld) van mijn hypotheek. Hoe dat geregeld wordt, heb ik in mijn voorwaarden kunnen vinden.

Maar hoe zijn de regels omtrent inleggen in je spaarhypotheek (verhogen spaardeel)? Moet je dan je hypotheekverstrekker ook officieel aanschrijven voor toestemming e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hangt een beetje van je spaarhypotheek af. De spaarhypotheek die ik heb lopen kan alleen met een startinleg, zodra het eerste maandbedrag is gestort mag je niks extra meer inleggen, omdat ze de administratieve mogelijkheden daar niet voor hebben ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ik zou even wachten met geld in je spaardeel van je hypotheek stoppen, in ieder geval niets erin stoppen voor het einde van het jaar of voordat de regering bekend maakt wat ze met HRA gaan doen.
Als je namelijk meteen een stuk aflost van je hypotheek, hoef je namelijk:
- minder rente te betalen, handig als de HRA (deels) wordt afgeschaft
- minder in te leggen om bij je einddoel te komen
Zou je nu al in je spaardeel extra geld stoppen, dan betaal je straks evenveel rente als nu, maar is deze misschien niet meer (helemaal) aftrekbaar.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft het überhaupt wel zin om af te lossen op een hypotheek met spaargeld?
Stel een hypotheek van 200.000 en een rente van 5% en je doet een aflossing van 20.000 euro.
Bij aflossen bespaar je per jaar dan 20000x5% = 1000 euro bruto. Bij 42% belasting is je netto opbrengst dan 580 euro.
Maar stel je laat de 20.000 euro gewoon op je bankrekening staan, en je haalt die 580 euro daar vanaf per jaar, dan kun je dat 20.000/580 = 34 jaar volhouden.
Ik laat dan wel de opbrengst van de spaarrente buiten beschouwing en het feit dat je wel spaart als je aflost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zoals HRA nu werkt kan het alleen uit om af te lossen met geld waar je normaalgesproken vermogensbelasting over betaalt. Zelfs met vermogensbelasting is het financiele voordeel vrij klein.
Overigens moet je goed onthouden dat als je aflost, dat je dan dat geld en de HRA die je had over de rente van dat bedrag kwijt bent en ook niet snel meer terugkrijgt. Als je later ineens dat geld nodig hebt voor iets anders moet je het tegen hoge rente zonder HRA ineens bijlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Bij Leaseplanbank gaan vanaf 6 april de tarieven voor de deposito's omlaag:

Termijndeposito 3 m 6 m 9 m 1 jr 2 jr 3 jr 4 jr 5 jr

Nieuwe rente 3,10% 3,15% 3,20% 3,25% 3,35% 3,60% 3,80% 4,00%

Verlaging 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,15% 0,15% 0,10% 0,15%

Dus als je nog geld wilt vastzetten, dan kan je het beter voor vrijdag doen.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Euh even offtopic iets. Had gisteren wat geld overgemaakt van Leaseplan naar mijn tegenrekening. Vandaag staat het er nog niet. Het is wel afgeschreven.

Heeft dit te maken met Goede vrijdag? :?

Ben gewend dat het in 1 dag overgemaakt is, vandaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Arsenius op 06-04-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Arsenius schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:47:
Euh even offtopic iets. Had gisteren wat geld overgemaakt van Leaseplan naar mijn tegenrekening. Vandaag staat het er nog niet. Het is wel afgeschreven.

Ik denk dat het idd te maken heeft met Goede Vrijdag. Geen bankverkeer die dag volgens mij.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb regelmatig dat het geld pas 's avonds zichtbaar is op mijn gewone rekening.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb dat volgens mij nooit dat het 's avonds ineens er wel op staat. Zal wel dinsdag worden. Weekend doen ze niets en maandag is 2e paasdag.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat toch écht vrij duidelijk op de site hoor...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TujzHeseEGyufe2MkD1rA4di/full.jpg

http://www.leaseplanbank..../Veelgestelde-vragen.html

Wanneer gisteren heb je het overgemaakt? na een uur of 14:00 ofzo? Want dan worden ze vaak sowieso niet meer verwerkt. Vandaag ook niet uiteraard, maandag ook niet (2e paasdag), dus dinsdag staat het er dan op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Neuh gisteren rond een uur of 13.00.. Zal wel dinsdags komen dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Arsenius schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:19:
Neuh gisteren rond een uur of 13.00.. Zal wel dinsdags komen dan. 8)7
Ik snap wat je voelt nu zit het ergens in een zwart gat tussen 2 rekeningen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 06-04-2012 17:30 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:30:
[...]

Ik snap wat je voelt nu zit het ergens in een zwart gat tussen 2 rekeningen :P
Idd, gewoon 4 dagen ook geen rente. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Waarom is er eigenlijk geen betalingsverkeer mogelijk? Het gaat inmiddels toch allemaal automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31
Onbekend schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:52:
Waarom is er eigenlijk geen betalingsverkeer mogelijk? Het gaat inmiddels toch allemaal automatisch?
Dat kan alleen als betaler en ontvanger bij dezelfde bank zitten; zo kan ik tussen mijn Rabo-rekeningen gewoon op zondag geld overmaken.
Banken in NL houden geen rekening bij elkaar aan; betalingsverkeer loopt via De Nederlandse Bank. Daarnaast heeft iedere betaling die de bank verlaat invloed op de balans van de bank. Een bank wil daar op kunnen reageren (niet op het niveau van één betaling, maar wel als er op een dag veel meer uitgaat dan er aan betalingen binnenkomt), dat is ook een reden waarom betalingen alleen maar op werkdagen gebeuren.
Zie ook wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Arsenius schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:52:
[...]

Idd, gewoon 4 dagen ook geen rente. 8)7
vaak boeken de banken tegenwoordig dan netjes weg op de daadwerkelijke datum. Maw dan is de boekdatum dinsdag en heb je dus gewoon rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

MalleEppie71 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:48:
[...]

Dat kan alleen als betaler en ontvanger bij dezelfde bank zitten; zo kan ik tussen mijn Rabo-rekeningen gewoon op zondag geld overmaken.
Banken in NL houden geen rekening bij elkaar aan; betalingsverkeer loopt via De Nederlandse Bank. Daarnaast heeft iedere betaling die de bank verlaat invloed op de balans van de bank. Een bank wil daar op kunnen reageren (niet op het niveau van één betaling, maar wel als er op een dag veel meer uitgaat dan er aan betalingen binnenkomt), dat is ook een reden waarom betalingen alleen maar op werkdagen gebeuren.
Zie ook wikipedia
Het lijkt mij toch vrij eenvoudig om een monitor er op te zetten, en als het verschil tussen de uitgaven en inkomsten te groot wordt dat het dan tijdelijk wordt geblokkeerd. Nu kunnen we helemaal geen cent overmaken!
Natuurlijk begrijp ik dat een bank in moeilijkheden gaat komen zodra iedereen 20% van het geld naar een andere bank overmaakt, maar die kans is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Fortis, september/oktober 2008 anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 08-04-2012 12:51 . Reden: nevermind ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31
Onbekend schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:40:
[...]

Het lijkt mij toch vrij eenvoudig om een monitor er op te zetten, en als het verschil tussen de uitgaven en inkomsten te groot wordt dat het dan tijdelijk wordt geblokkeerd. Nu kunnen we helemaal geen cent overmaken!
Natuurlijk begrijp ik dat een bank in moeilijkheden gaat komen zodra iedereen 20% van het geld naar een andere bank overmaakt, maar die kans is erg klein.
Rood staan bij DNB is voor een NL Bank relatief duur (dan kunnen ze beter voor 1 dag ergens anders lenen), een positief saldo levert relatief weinig op (dan kunnen ze het beter ergens anders voor 1 dag stallen). De bank wil dus altijd in de buurt van de nul eindigen.
De bedragen waar het om gaat zijn zo groot dat zelfs zo'n klein renteverschil enorm veel geld kost. Een bank die dat niet doet zal die kosten ongetwijfeld indirect doorberekenen aan z'n klanten. En zo zijn we weer on-topic bij de spaarrentes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05-2012
De AKBank vertrekt uit Nederland. Mogelijk worden mensen met een doorlopend depostio hiervan de dupe.
De AKbank kapt alle lopende depostito's eenzijdig af. Of dit wel mag is op zijn minst onduidelijk. Mogelijk moet men een veel hogere extra vergoeding betalen aan mensen met een doorlopend deposito. Wel al duidelijk is dat de compensatie die de bank betaalt aan depostitoklachten die pas begin april of nog later hun geld terugontvangen te laag is. De rente is sinds de peildatum 31 jan. 2012 die AKBank gebruikt sterk gedaald. Hier valt de compensatie die met betaalt veel te laag uit! en worden de spaarders verschillend behandeld.
Mensen kunnen zich nog tot en met 15 april als klager melden door zich aan te melden op:

http://www.consumentenbon...ulieren/meldpunt-ak-bank/

Als u daar uw emailadres achter laat houdt de Consumentenbond u op de hoogte van verdere stappen richting de AKBank en de AFM. Om deel te nemen behoeft u geen lid van de Consumentenbond te zijn.

bankjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
MalleEppie71 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:48:
[...]

Zie ook wikipedia
Dat loopt via Equens. Alleen spoedbetalingen gaan via DNB. Voor zover ik begrepen hebben gaan normale betalingen naar andere banken batchgewijs. En die batches wil men denk ik alleen laten lopen als er ook voldoende bezetting is, mocht er iets fout gaan of zo.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Leaseplanbank had nog wel leuke deposito rentes, maar vanaf vrijdag is dat ook afgelopen. Verlaging van bijna een half procent in een maand tijd voor een 3 maanden deposito. :'(

Zijn volgens mij ook weinig alternatieven voor momenteel.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jopster schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:47:
Je krijgt op dit moment meer op een internet rekening van Centraal Beheer. Dat is 2.85% en vrij opneembaar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Moneyou is momenteel 2,85% vrij opneembaar en 3,00% voor 6 maanden deposito.
Het is erg eenvoudig om vanuit de online banking omgeving een bedrag van je spaar- of kwartaalrekening in een deposito te zetten.
Maar zoals in dit topic al vaker gezegd, als je daar nog geen klant bent, wie gaat er voor 0,1% de moeite doen op bij alweer een andere bank een rekening te openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 18-04-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik ben een tijdje net bezig geweest met consolideren. Aegon de deur uitgezet, Noorse bankrekening opgeheven en nu heb ik zakelijk een lopende rekening bij de rabobank met bijbehorende spaarrekening, prive een lopende rekening bij de rabobank met bijbehorende spaarrekening en nog een rekening bij Centraal Beheer.

Overigens zit ik eraan te denken om de prive spaarrekening bij de rabobank leeg te maken, die rekening gebruikte ik voorheen als buffer, maar nu ik een zakelijke rekening met spaarrekening + saldo heb, is dat overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jopster schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:47:
Leaseplanbank had nog wel leuke deposito rentes, maar vanaf vrijdag is dat ook afgelopen. Verlaging van bijna een half procent in een maand tijd voor een 3 maanden deposito. :'(

Ik had 15 maart nog een jaardeposito voor 3.45 en een 6mnd deposito voor 3.35 afgesloten...mazzeltje dus. Als ik het zo aanzie kun je net zo goed voor 2 of 3 jaar vastzetten. Die rentes buitelen omlaag overal.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

FunkyTrip schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:56:
Ik had 15 maart nog een jaardeposito voor 3.45 en een 6mnd deposito voor 3.35 afgesloten...mazzeltje dus. Als ik het zo aanzie kun je net zo goed voor 2 of 3 jaar vastzetten. Die rentes buitelen omlaag overal.
Geluk gehad idd. Ik heb nog een rats 3-maanden depositos lopen, maar 3 maanden zijn er zo doorheen. :)

Een jaartje zou ik misschien nog wel doen maar langer houdt me dan toch weer tegen. Dan zet ik het nog wel op een rekening met variabele rente.

Al met al geen vetpot. Je zou het bijna weer gaan bewaren in je matras...

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Krijg zojuist mail dat WestlandUtrecht Bank rente op de SpaarOnline rekening naar 2,8% verlaagd vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB houdt haar spaarrente in mei ongeveer gelijk, slechts 0.02 naar beneden, naar 2.7 procent.
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,42% naar 0,40%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 april 2012 komt de spaarrente voor mei 2012 hiermee uit op 2,70% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,30%.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankjes
AKBank wordt aangepakt

De Consumentbond heeft inmiddels een flink aantal vragenlijsten per email toegezonden aan benadeelde depositospaarders. De Consumentenbond ontving over de AKbank in 2 weken tijd maarliefst bijna 100 klachten. Met de resultaten gaat de Consumentenbond de AKbank benaderen.

Prima dat dit gebeurt want de manier waarop de AKBank via de achterdeur dit land met een rammelende - en voor veel spaarders nadelige- zelf achteraf inelkaar geflanste compensatieregeling wil verlaten zet de deur wagenwijd open voor andere banken die ook menen dat zij in Nederland niet meer genoeg aan consumenten kunnen verdienen en dan maar beter de lopende contracten de nek om kunnen draaien.

Nog even en dat gebeurd straks ook met een bank die geld heeft uitgeleend.... probeer dan maar eens aan een nieuwe lening of hypotheek te komen....

bankjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moneyou gaat ook weer omlaag, ik denk dat ik binnenkort ff wat studieschuld ga aflossen :)
De volgende spaarrentes worden per 4 mei aanstaande verlaagd:

De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,85% naar 2,75%.
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,85% naar 2,75%.
De basisrente wordt 2,25% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
De rente op MoneYou Sparen 6 Maanden Vast wordt verlaagd van 3,00% naar 2,90%
(vaste rente en nominaal op jaarbasis).

Bovengenoemde percentages zijn variabel* en effectief op jaarbasis tenzij anders vermeld. We passen deze rentepercentages op 4 mei 2012 op onze website aan.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het verschil tussen mijn hypotheekrente-HRA wordt nu inderdaad wel heel erg klein als de babykamer helemaal af is maar eens gaan kijken hoeveel geld er over is en voorzichtig gaan aflossen op de hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
2Dutch schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:27:
Moneyou gaat ook weer omlaag, ik denk dat ik binnenkort ff wat studieschuld ga aflossen :)

[...]
Sjongjejonge, we gaan weer elke maand lager :( . In het weekend maar eens kijken of het loont om mijn spaargeld in het buitenland (Noorwegen, Zweden, etc.) te parkeren ;) >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Weet niet hoe het zit in Zweden, maar als je een Noorse rekening wilt openen zul je daar toch minstens een D-nummer moeten hebben. Nadeel van dat D-nummer is dat je het jaar erop post krijgt van de Noorse belastingdienst. Niet dat dat veel uitmaakt, de bank geeft je verdiende rente door aan de belastingdienst, en die is over het algemeen lager dan het drempelbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Hoe kijken de experts tegen klimsparen aan? Tijdens een zoektocht naar geschikte deposito's kwam ik dat tegen. Het idee dat je je geld 5 jaar wegzet tegen steeds stijgende rente klinkt goed en bij de meeste is het ook vrij opneembaar (met als gevolg dat de rente terugvalt naar een soort basisrente), altijd handig just in case.
Bijv bij SNS, jaar 1 t/m jaar 5 in rentepercentages: 2,35% 2,75% 3,00% 3,50% 4,75%
Het eerste jaar lever je wel iets in t.o.v. de momenteel hoogste spaarrentes, maar daarna wordt het interessant.
Jammer is wel dat je niet tussentijds kan bijstorten, maar ook weer logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
Gast1981 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:22:
Hoe kijken de experts tegen klimsparen aan? Tijdens een zoektocht naar geschikte deposito's kwam ik dat tegen. Het idee dat je je geld 5 jaar wegzet tegen steeds stijgende rente klinkt goed en bij de meeste is het ook vrij opneembaar (met als gevolg dat de rente terugvalt naar een soort basisrente), altijd handig just in case.
Bijv bij SNS, jaar 1 t/m jaar 5 in rentepercentages: 2,35% 2,75% 3,00% 3,50% 4,75%
Het eerste jaar lever je wel iets in t.o.v. de momenteel hoogste spaarrentes, maar daarna wordt het interessant.
Jammer is wel dat je niet tussentijds kan bijstorten, maar ook weer logisch.
Op een spaardeposito van bijvoorbeeld NIBC (5 jaar) krijg je 3,8% of bij de LPB 4% (5 jaar).. Dat betekent dat je daar de eerste 4 jaar beter af bent met een regulier deposito en alleen in het laatste jaar beter af bent met een klimrente rekening. Uiteraard is het dan niet vrij opneembaar..

[ Voor 4% gewijzigd door ReneDD op 03-05-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
ReneDD schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:46:
Op een spaardeposito van bijvoorbeeld NIBC (5 jaar) krijg je 3,8% of bij de LPB 4% (5 jaar).. Dat betekent dat je daar de eerste 4 jaar beter af bent met een regulier deposito en alleen in het laatste jaar beter af bent met een klimrente rekening. Uiteraard is het dan niet vrij opneembaar..
In zekere zin is het met zo'n klimrente ook niet vrij opneembaar of je moet je voordeel van de resterende jaren willen opgeven. Ik vind het daarom maar niks, 4 jaar staat het 'vast' tegen een gemiddeld (!) matige opbrengst om een enkel jaartje een voordeel te hebben. De 'verliezen' in de eerste paar jaar blijven echter doortellen.
Zet eens een voorbeeldsaldo in een spreadsheet en reken wat alternatieven door over 5 jaar met rente op rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

m.b.t. rente op rente: is het niet zo dat je bij bepaalde klimspaar producten en deposito's de rente op de tegenrekening gestort krijgt, waardoor je dus eigenlijk geen rente op rente voordeel geniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Jawel, maar als je in de eerdere jaren minder rente krijgt, kan je minder geld op een spaarrekening zetten, waardoor je daarover minder rente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
mekkieboek schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:59:
[...]

In zekere zin is het met zo'n klimrente ook niet vrij opneembaar of je moet je voordeel van de resterende jaren willen opgeven. Ik vind het daarom maar niks, 4 jaar staat het 'vast' tegen een gemiddeld (!) matige opbrengst om een enkel jaartje een voordeel te hebben. De 'verliezen' in de eerste paar jaar blijven echter doortellen.
Zet eens een voorbeeldsaldo in een spreadsheet en reken wat alternatieven door over 5 jaar met rente op rente.
Als ik het even quick-and-dirty (alles naar beneden afgerond) bereken met een spaarbedrag van 10.000 euro kom ik op het onderstaande uit (mits rente op rente);

Klimrente SNSDeposito LPB+/- Verschil
1e jaar10.000 + 2,35% = 10.23510.000 + 4,00% = 10.400- 165
2e jaar10.235 + 2,75% = 10.51610.400 + 4,00% = 10.816- 300
3e jaar10.516 + 3,00% = 10.83110.816 + 4,00% = 11.248- 417
4e jaar10.831 + 3,50% = 11.21011.248 + 4,00% = 11.697- 487
5e jaar10.000 + 4,75% = 11.74210.000 + 4,00% = 12.164- 422
Totaal -422

Stel je krijgt geen rente-op-rente;

Klimrente SNSDeposito LPB+/- Verschil
1e jaar10.000 + 2,35% = 10.23510.000 + 4,00% = 10.400- 165
2e jaar10.000 + 2,75% = 10.27510.000 + 4,00% = 10.400- 143
3e jaar10.000 + 3,00% = 10.30010.000 + 4,00% = 10.400- 100
4e jaar10.000 + 3,50% = 10.35010.000 + 4,00% = 10.400- 50
5e jaar10.000 + 4,75% = 10.47510.000 + 4,00% = 10.400+ 75
Totaal -383

[ Voor 24% gewijzigd door ReneDD op 04-05-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
bankjes schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:53:
Prima dat dit gebeurt want de manier waarop de AKBank via de achterdeur dit land met een rammelende - en voor veel spaarders nadelige- zelf achteraf inelkaar geflanste compensatieregeling wil verlaten zet de deur wagenwijd open voor andere banken die ook menen dat zij in Nederland niet meer genoeg aan consumenten kunnen verdienen en dan maar beter de lopende contracten de nek om kunnen draaien.
Wat hebben ze precies gedaan? Eenzijdig deposito's geannuleerd? Dat zou voor banken dus de mogelijkheid geven om hoge rente te bieden, en als de marktrente daalt gewoon het land te verlaten...
http://www.consumentenbon...lachten-vertrekt-ak-bank/ geeft aan dat er te weinig rente is uitgekeerd. Ik zou verwachten dat de bank bij vroegtijdig annuleren dezelfde boete betaalt die de klant zelf ook zou moeten betalen. Iets van het verschil van de vaststaande rente minus de huidige rente die een nieuw deposito voor de resterende periode zou opleveren, maal het aantal resterende jaren.
* RemcoDelft had AK gelukkig al eerder opgezegd omdat hun rente bar laag was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ik zie het al, als je je geld vrij opneembaar wilt hebben dan is zo'n klimrente-rekening pas vanaf het 3e jaar 'beter' dan bijv een spaarrekening bij MY of LPB (rond de 2,75% nu). Maarja, ik acht de kans voorlopig niet zo groot dat binnen die 2 jaar de variabele rente weer een stuk hoger staat...
Een echte deposito levert uiteraard nog meer op, maar omdat het niet vrij opneembaar is zal ik daar nooit hele grote bedragen naartoe sluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Let erop dat bij zo'n klimrente product vaak de regel geldt dat je de rente van het lopende jaar kwijt bent als je opneemt. Als je het dus als een variabele rekening ziet, hou er rekening mee dat je alleen aan het begin van elk nieuw jaar ongestraft kunt opnemen. De voorwaarden kunnen ook nog per aanbieder verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bij die van SNS krijg je gewoon tegelijk met de opname de tot nu toe opgebouwde rente over het opnamebedrag uitgekeerd. Het is dus niet zo dat je ineens alle rente voor dat jaar kwijt bent als je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16-09 14:01
Bij zoiets als kwartaalsparen bij de abnamro is het zo dat je een basisrente krijgt (laag) en voor het geld dat een kwartaal er staat extra rente. Is het niet zo'n achtige regeleing bij klimrente?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankjes
AKBank vertrekt uit Nederland en zegt eenzijdig deposito's op, het vervolg...
Het klopt RemcoDelft deze bank heeft eenzijdig alle deposito's opgezegd en zelf een "compensatieregeling" bedacht waarvan de meeste deposito spaarders dik aan tekort komen. Een hoge vaste rente die je nog jaren zou volgens contract krijgen valt plotseling weg en de AKBank wil dit eenzijdig oplossen met een beetje compensatie...De positie van de Bank en de spaarder is verschillend en ongelijk! Bij het vroegtijdig stoppen van een deposito betaalt de consument bij de meeste banken een torenhoge boete. Over een gelijkwaardige boete voor een bank in zo'n geval vindt ik bij geen enkele bank iets terug. Ze mogen hun eigen regels bepalen zo lijkt het.... Een gevaarlijke ontwikkeling vind ik. Gelukkig heeft de Consumentenbond een aktie gestart die binnen no-time bijna 100 klachten opleverde. Het topje van de ijsberg.... Er zijn nu gesprekken tussen de bond en de AKBank. Als sterk benadeelde spaarder verwacht ik dat de AKBank over de brug gaat komen want zo "afscheid" nemen van je klanten lijkt nergens op!
Bankjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Bij Centraal Beheer krijg je nu een €10 Bol.com bon als je even 500 doekoes op je Renteplus rekening stort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Laatst online: 09-01-2024
Reiben schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:52:
Bij Centraal Beheer krijg je nu een €10 Bol.com bon als je even 500 doekoes op je Renteplus rekening stort :)
Geldt dit ook voor nieuw geopende rekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Superbaddd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:46:
[...]

Geldt dit ook voor nieuw geopende rekeningen?
Nee.
Actievoorwaarden ‘Maak meer van uw vakantiegeld’

De actievoorwaarden van de vakantiegeldactie zijn vastgesteld te Apeldoorn op 15 mei 2012.

Artikel 1 Algemeen
1. Deze actievoorwaarden gelden voor de actie ‘Maak meer van uw vakantiegeld’ voor klanten
met een RentePlús Rekening van Centraal Beheer Achmea (hierna te noemen: de actie). De
actie wordt georganiseerd door Centraal Beheer Achmea. Centraal Beheer Achmea is een
handelsnaam van Achmea Retail Bank N.V., statutair gevestigd in ’s-Gravenhage en
kantoorhoudend aan de Spoorlaan 298, 5017 JZ te Tilburg, K.v.K. 27261999, geregistreerd
bij de Autoriteit Financiële Markten.
2. De actieperiode loopt van 17 mei 2012 tot en met 15 juni 2012.
3. Centraal Beheer Achmea heeft het recht deze actie tussentijds aan te passen of te beëindigen
indien dit naar haar mening nodig is. De gewijzigde voorwaarden vindt u in dat geval op
www.centraalbeheer.nl/vakantiegeld10euro

Artikel 2 Deelname
1. Heeft u op 17 mei 2012 een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer Achmea? Dan kunt u aan
deze actie meedoen.
2. Door deel te nemen aan de actie gaat u akkoord met deze actievoorwaarden.
3. De actie houdt het volgende in. Als u uiterlijk 14 juni 2012 een storting doet op uw RentePlús
Rekening van € 500,- of meer, heeft u recht op een bol.com cadeaubon van € 10,-.
4. U ontvangt maximaal één bol.com cadeaubon per rekening.
5. U dient het bedrag van € 500,- in één keer te storten.
6. Een storting op een RentePlús Rekening die na 17 mei 2012 wordt geopend, valt dus niet
binnen deze actie.
7. De bol.com cadeaubon bestaat uit een mailcode. Deze kunt u inwisselen bij bol.com. De
geldigheid staat vermeld in de e-mail die u ontvangt met de mailcode.
8. De bol.com cadeaubon kan niet ingewisseld worden voor geld of voor de bol.com fotoservice.
9. In aanvulling op onze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn de cadeaubonvoorwaarden van
toepassing op door bol.com b.v. ("bol.com") uitgegeven cadeaubonnen.
10. U ontvangt uiterlijk 1 juli 2012 de bol.com cadeaubon per e-mail.

Artikel 3 Slotbepalingen
1. Centraal Beheer Achmea en/of bol.com is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan
ook die voortvloeit uit of samenhangt met (deelname aan) deze actie.
2. Heeft u vragen of klachten over deze actie? Dan kunt u dit e-mailen naar Centraal Beheer
Achmea.
3. Heeft u vragen over de bol.com cadeaubon? Dan kunt u een e-mail sturen aan
Klantenservice@bol.com.
4. Op deze actie is Nederlands recht van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Laatst online: 09-01-2024
Dank!

Renteverlaging bij BoS:

Beste klant,
Bank of Scotland streeft ernaar om een zo attractief mogelijke rente te bieden aan onze klanten. Een kenmerk van onze Internet Spaarrekening is dat de rente variabel is. De hoogte van de rente wordt bepaald door diverse factoren, waaronder de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. De ECB heeft recentelijk maatregelen genomen die mede geleid hebben tot significant lagere marktrentes (bijv.: de 3 maands -Euribor is gedaald met meer dan 0,80% in het laatste half jaar). Als gevolg van deze lagere rentes hebben wij besloten met ingang van 30 mei onze rente met 0,20% te verlagen van 2,80% naar 2,60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Wij hebben inmiddels het besluit genomen; we gaan aflossen. Als we ons huis willen verkopen, ergens in de komende 2/3 jaar moeten we toch een gat restschuld gaan dichten, dus dan kunnen we beter nu alvast het iets betere rendement van aflossen gaan pakken. Op dit moment lijkt ons dit het beste alternatief voor de lage spaarrentes.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Herkenbaar. Ik ga extra bijstorten in mijn spaarhypotheek.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik ga dit jaar eerst nog geld in mijn huis steken ipv aflossen. Vloerisolatie komt er sowieso, misschien ook nog PV. Moet alleen nog even passen en meten wat de beste opstelling is en wat er dan moet gaan komen.

Hypotheek aflossen is leuk, maar met 5% rente doe je 20 jaar over het terugverdienen van je aflossing. Van de 7300 euro die ik vorig jaar afgelost heb zie ik de rente maar met 30 euro per maand dalen. Als ik voor 7300 euro investeer aan isolatie en PV levert me dat meer op dan 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Rudedadude schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:51:
Herkenbaar. Ik ga extra bijstorten in mijn spaarhypotheek.
Dat doet alleen niks voor je restschuld omdat je spaarpot niet mag openbreken zonder fiscale gevolgen (binnen 20 jaar tenminste). Als je fiscale gevolgen voor lief neemt kan het natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16-09 14:01
Ziet er naar uit dat de euribor 1mnd weer ietsje lager is en dus de Leaseplanbank ook iets lager uitkomt helaas. Zullen we snel weten..

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmm... laat ik nu heel toevallig een CentraalBeheer Achmea spaarrekening geopend op 17 mei. Wist niks van die actie af. Vandaag zag ik m'n eerste storting op die rekening. Ben benieuwd of ik zo'n AHold-bon krijg (bol.com dus).

De ABN Amro heeft overigens een vakantie-geld actie. Spaarrekening openen (of al hebben) en dan 1.000 euro storting om kans te maken op nog eens 1.000 extra belastingvrij. Klik

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Eurobor zal blijven dalen en/ of laag blijven door de schuldencrisis in Europa. Banken moeten goedkoop geld kunnen lenen bij de ECB. Dus wie een deposito boven de 3% vorig jaar heeft afgesloten, of begin dit jaar heeft best wel geluk.

Rente gaat binnenkort richting de 2.5%, aandelen blijven maar zakken, edelmetalen worden goedkoper, huizenprijzen zakken. Blijft weinig over om een fatsoenlijk rendement te maken.Best wel frustrerend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
McVirusS schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:46:
[...]

Dat doet alleen niks voor je restschuld omdat je spaarpot niet mag openbreken zonder fiscale gevolgen (binnen 20 jaar tenminste). Als je fiscale gevolgen voor lief neemt kan het natuurlijk wel.
Het doet gelukkig wel wat als je daarmee van het toptarief af bent, en lagere rente mag betalen. Wij lossen het grootste deel rechtstreeks af, en een klein deel (voor zover nog mogelijk binnen de bandbreedte van de spaarhyp.) storten we bij.
Beetje off topic, maar ik zie de rentes nog niet zomaar ineens weer goed omhoog gaan, de komende 5 jaar.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb inderdaad ook maar besloten om, zodra de 1-jaars deposito's met ~4% rente dit jaar vrijkomen, het grootste deel maar in de aflossingsvrije hypotheek te stoppen. In ieder geval wat boetevrij mag, 20%, als de boete meevalt nog wel wat meer. Want ik zie inderdaad de rentes niet meer klimmen voorlopig en het geld is eigenlijk grotendeels altijd bedoeld geweest als spaarpot voor het aflossen.

LPB zal niet veel dalen komende maand, 0,02% zo te zien. Euribor is verrassend stabiel... al kan die ook niet veel lager meer. Of kan ie echt op 0% of nog lager uitkomen?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bastien schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:39:
In ieder geval wat boetevrij mag, 20%, als de boete meevalt nog wel wat meer.
Bij mij deden ze (tijdje terug alweer) niet moeilijk omdat de actuele hyporente lager was dan die waarvoor ik 'm had afgesloten. Ik mocht aflossen zoveel ik wilde (was geen spaarhypo). Helemaal begrepen heb ik dat nooit, ze ontzegden zichzelf een gegarandeerde bron van renteinkomsten voor een bepaalde tijd. Mss hadden ze snel 'echt geld' nodig, wie zal het zeggen. Ik zag iig geen reden om te protesteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

De variabele rente van LPB gaat 0,01% omlaag en tevens dalen de tarieven voor de termijndeposito's weer verder:

Termijndeposito 3m 6m 9m 1jr 2jr 3jr 4jr 5jr
Nieuwe rente 2,55% 2,60% 2,70% 2,90% 3,15% 3,40% 3,60% 3,80%
Verlaging 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20%

Join het DPC Whatpulse team

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.