Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Gaat hard zo de laatste tijd, ter vergelijking:mark de man schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:04:
De variabele rente van LPB gaat 0,01% omlaag en tevens dalen de tarieven voor de termijndeposito's weer verder:
Termijndeposito 3m 6m 9m 1jr 2jr 3jr 4jr 5jr Nieuwe rente 2,55% 2,60% 2,70% 2,90% 3,15% 3,40% 3,60% 3,80% Verlaging 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,20%
Termijndeposito's per 6 april 2012
Termijndeposito 3 m 6 m 9 m 1 jr 2 jr 3 jr 4 jr 5 jr |
Nieuwe rente 3,10% 3,15% 3,20% 3,25% 3,35% 3,60% 3,80% 4,00% |
Verlaging 0,20% 0,20% 0,20% 0,20% 0,15% 0,15% 0,10% 0,15% |
4 april vs 5 juni = een daling van 3,30 naar 2,55. 3,35 naar 2,60, 3,45 naar 2,90 etc.
Blij dat ik het op de piek heb vastgezet voor een jaar tegen 3,75%
Verwijderd
Ik moet nog bedenken waar ik rest van me geld straks neerzet, maar vind het jammer dat ik straks bij Nederlandse banken geen 4% kan krijgen, maar het bevestigd wel mijn beeld dat ik er goed aan gedaan heb om geld vast te zetten.
Verwijderd
Dus tot nu toe pluk ik de vruchten en als rente op deposito's straks hogere zijn open ik gewoon aan die rente, het geeft me hoe dan ook een betere rente dan variabel en voor de toekomst vind ik vast zetten beter, dat is gewoon vermogen waar ik niet aan kan komen en dat vind ik een zekere bescherming tegen mijzelf ( Geld wat vast staat kun je niet uitgeven en ook niet uitlenen aan andere ), bij variabel kun je het altijd opnemen.
Al die deposito's leveren me ook een mooi rente uitkering op. Als je € 20000 vast zou hebben staan aan 4% dan levert je dat een rente uitkering op van € 800 per jaar en die rente kan je wel besteden of je spaart die rente weer.
Mocht ik straks zonder werk zitten, dan heb ik als meevaller nog die rente uitkeringen ( Die is nu al notebene hogere dan die eindejaars uitkering die ik krijg van me werk ), veel mensen die sparen ja niet en nauwelijks en dan krijg je geen extra geld door rente.
Ja het inflatie verhaal kan ik, dat die rente een beetje verdampt door de inflatie, maja voor mij maakt € 20000 op 4% nog steeds € 800 per jaar en voor veel mensen is dat veel geld. De bedragen zijn fictief trouwens, dat is niet mijn vermogen hoor.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 06:56 ]
Je kan niet uitsluiten dat bijvoorbeeld over 2 of 3 jaar de inflatie zo hoog oploopt dat de centrale bank gedwongen is de rente te verhogen. Dat betekent dan ook dat de rente op spaarrekeningen gaat stijgen . De situatie dat je dan weer 4,5% op een variabele rekening krijgt en bijvoorbeeld 6% voor 4 jaar vast. Jouw geld staat dan nog steeds vast voor 4%.
Maar nogmaals, de kans dat bovenstaand scenario waarheid wordt is klein, waarschijnlijk blijft de rente nog jarenlang zo laag.
Verwijderd
En laaste twee jaar is rente meer even op 3% geweest en daarna ook weer zo tussen de 2% en 3%, dus mijn eerste geopend deposito zit hoe dan ook wel goed, die loopt af over 3 jaar en heb ik ook 4% op. Maar vast zetten doe ik niet alleen voor de rente, het is ook een middel om te zorgen dat geld wat ik niet nodig heb dat ik daar ook niet aankom.
Zelf ook weer eens over nagedacht en even vlug nagerekend. Een aflossing van 5k of 10k op ons aflossingsvrije gedeelte verdient zich na 19 jaar terug. Tot die tijd scheelt het mij 22 of 44 Eurootjes p/mnd. Dan heb ik overigens de misgelopen HRA nog niet meegenomen. Wat dat betreft houd ik het geld voorlopig liever in eigen beheer en zoek ik verder naar een goed spaar-alternatiefMcVirusS schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:46:
[...]
Rudedadude schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:51:
Herkenbaar. Ik ga extra bijstorten in mijn spaarhypotheek.
Dat doet alleen niks voor je restschuld omdat je spaarpot niet mag openbreken zonder fiscale gevolgen (binnen 20 jaar tenminste). Als je fiscale gevolgen voor lief neemt kan het natuurlijk wel.
Als je nog geen vermogensbelasting betaalt is het sommetje anders. Buiten dat, als typische spaarder vind ik het niet prettig om te lenen. Over een jaar is het voor iedereen de normaalste zaak van de wereld dat je aflost. (mijn verwachting) Al je geld dan in langlopende deposito's is dan ook weer niet verstandig. Niet iedere bank heeft even flexibele voorwaarden bij tussentijds opnemen. LPB in elk geval niet, en dat weerhoudt mij ervan om daar een deposito te openen.Gast1981 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:10:
[...]
Zelf ook weer eens over nagedacht en even vlug nagerekend. Een aflossing van 5k of 10k op ons aflossingsvrije gedeelte verdient zich na 19 jaar terug. Tot die tijd scheelt het mij 22 of 44 Eurootjes p/mnd. Dan heb ik overigens de misgelopen HRA nog niet meegenomen. Wat dat betreft houd ik het geld voorlopig liever in eigen beheer en zoek ik verder naar een goed spaar-alternatief
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Verwijderd
tenzij er deze zomer paniek in de euro tent uitbreekt en er een bankrun ontstaat waardoor de euro crasht..Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 05:09: het bevestigd wel mijn beeld dat ik er goed aan gedaan heb om geld vast te zetten.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Rente is gelijktijdig wel gedaald van 2,75 naar 2,7%
Alsnog niet slecht in deze tijden voor een rekening zonder voorwaarden bij een "grote" bank.
In mijn ogen met name een verkapte rentedaling, ik denk dat de meeste rekeninghouders van deze rekeningsoort toch wel boven de 10k zaten. Daarom toch maar een rekening maxisparen erbij gepakt. 2,85%, alleen werkt deze met maandelijks inleggen. (max 500)M a r c o schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:07:
Bij de SNS is per 1 juni op de internet spaarrekening de drempel van 10k om het hogere rentepercentage te krijgen verwijderd. Dus nu bij elk bedrag dezelfde rente.
Rente is gelijktijdig wel gedaald van 2,75 naar 2,7%
Alsnog niet slecht in deze tijden voor een rekening zonder voorwaarden bij een "grote" bank.
---------------
Ik zoek ook vooral opties (zoals evt. aflossen) voor het spaardeel dat boven de vrh drempel komt. Alles daaronder willen we voorlopig 'beschikbaar' houden i.v.m. onvoorziene zaken en/of gewoon leuke dingen. Of aflossen dadelijk echt de gewoonste zaak v/d wereld wordt is afwachten, zo ja, dan kan ik er altijd nog mee beginnenMistraller schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:02:
[...]
Als je nog geen vermogensbelasting betaalt is het sommetje anders. Buiten dat, als typische spaarder vind ik het niet prettig om te lenen. Over een jaar is het voor iedereen de normaalste zaak van de wereld dat je aflost. (mijn verwachting) Al je geld dan in langlopende deposito's is dan ook weer niet verstandig. Niet iedere bank heeft even flexibele voorwaarden bij tussentijds opnemen. LPB in elk geval niet, en dat weerhoudt mij ervan om daar een deposito te openen.
U heeft een SpaarOnline Rekening met een variabele rente. Op donderdag 7 juni verlagen wij de rente met 0,1% naar 2,7%. Ondanks deze verlaging heeft u op uw spaarrekening nog steeds één van de hoogste rentes van Nederland.
Nu dus echt na de zomer eens even versneld mijn studieschuld aflossenDe volgende spaarrentes worden per 14 juni aanstaande verlaagd:
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,75% naar 2,70%.
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,75% naar 2,70%.
De basisrente wordt 2,20% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
De rente op MoneYou Sparen 6 Maanden Vast wordt verlaagd van 2,90% naar 2,75%
(vaste rente en nominaal op jaarbasis).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
De enige die nog 4% op 5 jarige deposito's bood is ook al omlaag, dus voorlopig even niks meer vast zetten en ik ga mijn geld ook niet verhuizen want de hoogste rentes gaan gewoon ook mee omlaag.
Speel ook Balls Connect en Repeat
De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen
als dalen. Met ingang van 15 juni 2012 verlaagt Centraal Beheer Achmea de rente op de
RentePlús Rekening naar 2,70% effectief per jaar. Dit was 2,75%. De rente op uw RentePlús Rekening is daarmee op dit moment nog steeds één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.

---------------
Er zijn ook mensen die geen schulden hebben
Tja als je het echt niet meer weet, dan nog 1 woord:
MUSTANG
Maar ja dit behoort tot de top 3 waar je eigenlijk niet in moet investeren; auto's, boten en vrouwen
Bestaat er een kans dat het voor de "getroffen" banken aantrekkelijker wordt om geld bij de spaarders te halen en dus de rentes te verhogen? Dat zou dan namelijk gunstig kunnen zijn voor de spaarders.
Overigens staat al mijn geld bij de getroffen banken

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Wacht maar af wat er maandag gebeurt op de beurs en met de euro na de verkiezingen in Griekenland a.s. zondag....Gertjan. schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:10:
Misschien een heel stomme vraag, maar ik hoorde vanochtend op het nieuws dat diverse banken een lagere waardering hebben gekregen van Moody's. Nu was het eerste wat ik dacht: "nou dan zal het voor die banken lastiger worden geld te lenen omdat andere banken misschien minder risico richting deze banken durven te nemen".
Bestaat er een kans dat het voor de "getroffen" banken aantrekkelijker wordt om geld bij de spaarders te halen en dus de rentes te verhogen? Dat zou dan namelijk gunstig kunnen zijn voor de spaarders.
Overigens staat al mijn geld bij de getroffen bankenKon vanochtend heel het checklistje afwerken (op Rabobank na).
Nu is het gelukkig niet zo dat de banken op de afgrond staan (hoewel ik wel begreep dat ING mogelijk nog verder daalt), maar in eerste instantie werd ik niet blij van dat nieuws...
M.a.w. ik vraag me af wat ze er mee doen.
Volgens spaarinformatie.nl staat Leaseplanbank nu weer bovenaan met 2.72% vrij opneembaar.
Daaronder nog wel een aantal op 2.7%, maar het houdt niet over.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Sparen levert je de afgelopen maanden steeds minder op. Want de spaarrentes zijn vanaf februari 2012 aan het dalen. Gemiddeld kreeg je 2,49% rente in februari op je spaargeld. Nu is het gemiddeld 2,33%. Heb je een spaarrekening die in de top 10 van de hoogste spaarrentes staat? Dan heb je nog minder rente gekregen, in de top 10 is de rente gemiddeld 0.25% gedaald.
Banken hadden snel meer spaargeld nodig, want zij moesten volgens nieuwe regels veel meer reserves aanhouden. Nu zij voldoende spaargeld hebben opgehaald, kunnen ze de spaarrente weer verlagen. De Europese Centrale Bank heeft onlangs geld uitgeleend tegen 1% rente. Banken kunnen dus nu voordeliger bij de ECB lenen dan dat zij geld van spaarders aantrekken.
Heb je weinig spaargeld dan zal je van deze rentedaling niet veel merken. Stel je hebt € 10.000,- en je hebt dit ook een jaar laten staan. Dan levert deze rentedaling je gemiddeld 16 euro minder rente op.
In het onderstaande overzicht zie je hoe je de gemiddelde rentes van alle spaarrekeningen vanaf februari zijn gedaald.

Bron: http://weblog.independer....op-spaarrekeningen-daalt/
Wellicht toch maar weer eens gaan kijken naar deposito's.
Virussen? Scan ze hier!
Depositos worden wel deels verhoogd:De renteopslag in het derde kwartaal van 2012
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 2,30% naar 2,20%.
Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,39% naar 0,37%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 28 juni 2012 komt de spaarrente voor juli 2012 hiermee uit op 2,57% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,20%.
Termijndeposito 3m 6m 9m 1jr 2jr 3jr 4jr 5jr
Rente 2,55% 2,60% 3,00% 3,20% 3,30% 3,40% 3,60% 3,80%
Verhoging - - 0,30% 0,30% 0,15% - - -
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 30-06-2012 09:30 ]
Virussen? Scan ze hier!
Mag je dat zo interpreteren dat ze verwachten dat de reguliere spaarrentes over 6 maanden tijdelijk gaan stijgen?wildhagen schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:29:
Depositos worden wel deels verhoogd:
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ja het is een beetje rommelen in de marge met spaarrekeningen. Zeker als je ook nog VRH moet betalen. Zelf ben ik maar verschoven van 80% sparen en 20% beleggen naar 30% sparen (waarvan een groot deel de 3,95% LPB deposito) en 70% beleggen.wildhagen schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:04:
Wellicht toch maar weer eens gaan kijken naar deposito's.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Of dat ze het leegloopeffect van de mindere rating proberen te compenseren, er is nu ook veel reclame op TV voor LPB.mekkieboek schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:45:
[...]
Mag je dat zo interpreteren dat ze verwachten dat de reguliere spaarrentes over 6 maanden tijdelijk gaan stijgen?
Verwijderd
Nou nu twee jaar verder en nog steeds is de rente laag.

De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,70% naar 2,65%.
Ik heb even deposito gemaakt voor jaar met 2,85% denk niet dat de rentes daar komende jaar boven uitkomen.
Wel een digipass nodig die € 10,- kost en openingprocedure dmv toezenden kopie legitimatie.
Thijmen
Ze hebben dat percentage ineens verhoogt. Waarschijnlijk hebben ze meer geld nodig.T-h-i-j-m-e-n schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:50:
Argenta 2,8% op de internetspaarrekening (en direct opvraagbaar).
Wel een digipass nodig die € 10,- kost en openingprocedure dmv toezenden kopie legitimatie.
Zelf heb ik daar niet zo veel op staan, want op een of andere manier vertrouw ik die bank niet zo erg....
Zie http://www.homefinance.nl...de-hoogste-rente-1200.asp
Dat zijn dus minder kosten (vergoedingen voor die tussenpersonen), en dat wordt nu terugvertaald in een hogere rente.
[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2012 20:47 ]
Virussen? Scan ze hier!
Thijmen
Verwijderd
Ik zie een tweede Icesave aankomen :-)T-h-i-j-m-e-n schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:54:
En ook niet onbelangrijk: Argenta valt onder de Belgische Collectieve Garantieregeling en dus niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.
Wat ik lees heeft de Belgische Collectieve Garantieregeling ook een max. van €100.000.T-h-i-j-m-e-n schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:54:
En ook niet onbelangrijk: Argenta valt onder de Belgische Collectieve Garantieregeling en dus niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.
Enige verschil lijkt dat je het bij de kwartaal versie minimaal een kwartaal moet laten staan.
Maar ze hebben nu beide 2,65% dus dan is het toch logischer om de vrij opneembaar te nemen? Of zie ik iets over het hoofd?
^^ Dat kloptNiaX schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:41:
Wat is bij moneyou eigenlijk nog het verschil tussen "kwartaal spaarrekening" en de "vrij opneembaar"?
Enige verschil lijkt dat je het bij de kwartaal versie minimaal een kwartaal moet laten staan.
Maar ze hebben nu beide 2,65% dus dan is het toch logischer om de vrij opneembaar te nemen? Of zie ik iets over het hoofd?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Nee, het maakt niet uit. Zolang de rente gelijk is kun je ook bij de kwartaalspaarrekening straffeloos tussentijds je geld opnemen.NiaX schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:41:
Wat is bij moneyou eigenlijk nog het verschil tussen "kwartaal spaarrekening" en de "vrij opneembaar"?
Euhm, lijkt me niet? Stel je geld staat 1 maand op de kwartaalrekening en je haalt het eraf, dan krijg je daar geen rente meer over omdat het er geen vol kwartaal opstond.asmi schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:23:
[...]
Nee, het maakt niet uit. Zolang de rente gelijk is kun je ook bij de kwartaalspaarrekening straffeloos tussentijds je geld opnemen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Een vol kwartaal hoefde nooit, het ging er altijd om dat je tot einde kwartaal niets opnam. Maar die beperking geldt dus momenteel niet; zie de "Let op" op http://www.moneyou.nl/spa...artaal-spaarrekening.aspx, of de mail die ze verstuurd hebben. Die staat vast ook wel ergens in dit topic.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:26:
Euhm, lijkt me niet? Stel je geld staat 1 maand op de kwartaalrekening en je haalt het eraf, dan krijg je daar geen rente meer over omdat het er geen vol kwartaal opstond.
Verwijderd
Als ik op moment echter aan 5 jaar vast wil zetten krijg ik minimaal 3.80% over het geld wat ik vast per € 1000 houdt in dat ik € 2 per jaar minder rente krijgt, ik kan dat voor lief nemen, maar als ik voor 7 jaar ga dan krijg ik bij crediteurope wel 4%.
Slecht idee om het voor 7 jaar vast zetten? Ik ben nu 24 jaar en als ik dan 31 zou zijn dan loopt de deposito af, maar ik zou dan wel komende 7 jaar gegarandeerd die 4% heb en dat is ook wat de belasting als fictief rendement hanteert.
Nu heb ik gelukkig wel al flink bedrag vast staan voor 4% en een paar deposito's van 4.10% en nog eentje van 4.15% dus ik heb van het grootste gedeelte van me spaargeld wel een aardige rente. Ik heb er ook aan gedacht om voorlopig dat geld op vrij opneembare spaarrekening te laten wat ik ook wel gerust kan vast zetten.
Levert me alleen maar 2.50% rente op.
En wat is nu 2 euro op jaarbasis als je 1000 euro spaargeld hebt? Het is niet eens een biertje.....
[ Voor 75% gewijzigd door Onbekend op 26-07-2012 20:20 ]
Verwijderd
Per € 1000 is het niet veel, maar als ik totaal € 5000 vast zou zetten is het toch € 10 per jaar wat ik minder aan rente moet krijgen. Het is moeilijk te zeggen wat de markt doet maar ik zie niet binnen komende jaren een rente stijging met al die problemen in Europa.
Nee geld wat ik vast zet heb ik eigenlijk niet nodig dus wat hogere rendement is wel fijn, ik zie het sowieso als aanvulling omdat ik nooit een goeie loon zal krijgen, dus spaar ik maar zoveel mogelijk als ik kan.
De meeste jongeren weten het niet meer, maar 1980/81 stond de hypotheekrente op 12-13% en de spaarrente op deposito's liep op tot 9% (voor 6jaar vast dacht ik)
Maar als je me het recht op de man af vraagt denk ik dat we nog heel wat jaren met erg lage rentes voor de boeg hebben.
OptimistHenk007 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:51:
De meeste jongeren weten het niet meer, maar 1980/81 stond de hypotheekrente op 12-13% en de spaarrente op deposito's liep op tot 9% (voor 6jaar vast dacht ik)
Ik vind de huidige hypotheek rente idioot laag....en eigenlijk alles beneden de 10% heel aardig te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 27-07-2012 15:40 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Volgens mij is dat ook wat ons nu tot deze crisis gebracht heeft, nu krijg je gewoon niet meer zoveel rente en ik heb geloof dat ik blij mag zijn dat ik nog een redelijke rente op 5 jarige deposito's kan krijgen.Henk007 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:51:
Ik heb het in dit topic al een paar keer vermeld, we zitten in een monetair gebied dat nog niet op de landkaarten staat. Dat betekent dat de komende jaren van alles kan gebeuren, inclusief forse inflatie met bijbehorende hoge rentes.
Maar als je me het recht op de man af vraagt denk ik dat we nog heel wat jaren met erg lage rentes voor de boeg hebben.
Leaseplanbank is de enige die nu 3.8% op 5 jarige deposito's bied en de NIBC zit op 3.5% dat zou een teken kunnen zijn dat de Leaseplanbank de deposito rente's nog verder verlaagd.
Met ingang van 1 augustus 2012 verlaagt Centraal Beheer Achmea de rente op de
RentePlús Rekening naar 2,60% effectief per jaar. Dit was 2,70%.
Leeaseplanbank:
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,39% naar 0,37%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 28 juni 2012 komt de spaarrente voor juli 2012 hiermee uit op 2,57% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,20%.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Je hebt de nieuwe rente en de verhoging uit de email nog eens bij elkaar opgeteld.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:41:
Maar kort lopende deposito's hebben ze wel verhoogd, je krijgt voor 6 maanden 3.10%.
De halfjaarsrente gaat van 2,60% naar 2,85% en dat is een verhoging van 0,25%. Daar was ik ook al eens ingetrapt.
[ Voor 27% gewijzigd door Positron op 31-07-2012 09:57 ]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Verwijderd
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nieuwe spaarrekeningen te openen omdat een andere bank hogere rente heeft.
Je noemde eerder ook dusdanig lage bedragen dat het je maar een paar euro op jaarbasis zou schelen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,37% naar 0,15%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 juli 2012 komt de spaarrente voor augustus 2012 hiermee uit op 2,35% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,20%.
Op dit moment is het nog niet lonend om te gaan overstappen, maar als het nóg lager wordt, ga ik dat toch eens goed uitzoeken.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Kijk eens een paar postings boven je....wildhagen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:27:
LPB gaat helaas nog verder omlaag:
Alleen bij echt grote bedragen lijkt me dat zinvol. Anders de moeite niet waard.wildhagen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:27:
Op dit moment is het nog niet lonend om te gaan overstappen, maar als het nóg lager wordt, ga ik dat toch eens goed uitzoeken.
[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 31-07-2012 10:30 ]
Ja, da's die van juli, niet echt relevant meer, want morgen is het al augustus
Klopt, nu nog wel, maar als het verschil straks mischien 0.5 procent (of nog meer) wordt kan het bij lagere bedragen volgens mij ook wel interessant gaan worden.[...]
Alleen bij echt grote bedragen lijkt me dat zinvol. Anders de moeite niet waard.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Excuses. Ik had uit het verkeerde mailtje gepaste vanuit m'n mailbox.wildhagen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:31:
[...]
Ja, da's die van juli, niet echt relevant meer, want morgen is het al augustus
Mee eens. Ik zei dat ik bij m'n eigen bank nu 2,1 krijg (dat is inclusief kwartaalbonus). Het is idd minder, maar dan kan ik er wel *direct* bij als ik het nodig heb.wildhagen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:31:
Klopt, nu nog wel, maar als het verschil straks mischien 0.5 procent (of nog meer) wordt kan het bij lagere bedragen volgens mij ook wel interessant gaan worden.
[ Voor 44% gewijzigd door Gunner op 31-07-2012 10:38 ]
Overschrijven van spaarrek->spaarrek is zo goed als nooit mogelijk. Je zal dus eerst moeten terugboeken naar betaalrekening en vanuit daar naar de nieuwe spaarrekening. Kost je over het algemeen toch wel een paar valutadagen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:33:
Als je smorgens overschrijft dan is zelfde dag nog op de andere spaarrekening en dan verlies je geen rente. Maja andere banken zullen ook wel nog verder verlagen.
Verwijderd
Spaarrekening LPB > bankrekening ASN > Spaarrekening ASN 2.50%sverzijl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Overschrijven van spaarrek->spaarrek is zo goed als nooit mogelijk. Je zal dus eerst moeten terugboeken naar betaalrekening en vanuit daar naar de nieuwe spaarrekening. Kost je over het algemeen toch wel een paar valutadagen.
Op deze manier gaat het dus wel. De lagere rente dan de hoogste rente neem ik voor lief want bij ASN heb ik voordeel snel mijn geld naar betaalrekening te krijgen.
Je beschrijft nu een uitzonderingssituatie, waarbij je misschien maar 1 valutadag mist (nog steeds niet zonder renteverlies dus) omdat je toevallig een betaalrekening hebt bij dezelfde aanbieder als de spaarrekening.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:52:
[...]
Spaarrekening LPB > bankrekening ASN > Spaarrekening ASN 2.50%
Op deze manier gaat het dus wel. De lagere rente dan de hoogste rente neem ik voor lief want bij ASN heb ik voordeel snel mijn geld naar betaalrekening te krijgen.
Sparen doe ik voor de lange termijn en niet om zo snel mogelijk mijn geld op mijn betaalrekening te krijgen (zo impulsief zijn mijn grote uitgaven nu ook weer niet). En ook om hiervoor van betaalrekening te switchen gaat me toch echt te ver.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Ik verlies op deze manier niet 1 valutadag want het staat dezelfde dag nog op de ASN Rekening en naar de ASN Spaarrekening is het direct over geschreven.sverzijl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:13:
[...]
Je beschrijft nu een uitzonderingssituatie, waarbij je misschien maar 1 valutadag mist (nog steeds niet zonder renteverlies dus) omdat je toevallig een betaalrekening hebt bij dezelfde aanbieder als de spaarrekening.
Sparen doe ik voor de lange termijn en niet om zo snel mogelijk mijn geld op mijn betaalrekening te krijgen (zo impulsief zijn mijn grote uitgaven nu ook weer niet). En ook om hiervoor van betaalrekening te switchen gaat me toch echt te ver.
Het maakt niet uit of het er dezelfde dag staat, je moet naar de valuteringsdatum/-data kijken. Het zou kunnen, maar het lijkt me sterk, daar dit niet gebruikelijk is. Maar nogmaals, je beschrijft hier een uitzonderingssituatie die in 9 van de 10 gevallen sowieso niet opgaat.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:05:
[...]
Ik verlies op deze manier niet 1 valutadag want het staat dezelfde dag nog op de ASN Rekening en naar de ASN Spaarrekening is het direct over geschreven.
Ze kunnen bij LPB genoeg met de opslag spelen die ze om de drie maanden kunnen aanpassen, en bij extreme veranderingen kunnen ze het ook gewoon per direct doen. Ik vermoed dat ze gewoon zorgen dat ze bij de top van de spaarrentes blijven zitten, en hoewel andere banken hun rentes niet zo transparant berekenen is dat natuurlijk ook wel gerelateerd aan algemene marktrentes zoals de euribor. Idee van LPB vind ik mooi, maar maakt eigenlijk qua resultaat uiteindelijk weinig uit.Bastien schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:43:
Meh, eind augustus is de euribor negatief als het zo doorgaat. Maar goed, de euribor schijnt ook een bij elkaar gesjoemeld iets te zijn waar de betrouwbaarheid ver van te zoeken is. Misschien beter dat LPB die koppeling op deze manier los gaat latenOf de rente dan weer hoger gaat worden waag ik dan wel te betwijfelen...
Mja, met die 2.35% doen ze toch niet meer mee met de top imo. Naja, ik zet wel weer wat in korte deposito's... elke promille extra rente is er eenHielko schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:08:
[...]
Ze kunnen bij LPB genoeg met de opslag spelen die ze om de drie maanden kunnen aanpassen, en bij extreme veranderingen kunnen ze het ook gewoon per direct doen. Ik vermoed dat ze gewoon zorgen dat ze bij de top van de spaarrentes blijven zitten, en hoewel andere banken hun rentes niet zo transparant berekenen is dat natuurlijk ook wel gerelateerd aan algemene marktrentes zoals de euribor. Idee van LPB vind ik mooi, maar maakt eigenlijk qua resultaat uiteindelijk weinig uit.

Hoe hoog is de rente bij moneyou de komende periode? Staat nog 2.65%, maar voor hoe lang nog?
[ Voor 61% gewijzigd door Arsenius op 01-08-2012 11:00 ]
Is het dan nu niet gunstiger om eerder af te lossen in plaats van je centen weg te zetten tegen 2.3 % op een spaarrekening?
PSN ID= initsix, steamid = slashdev
Die besparing is het mij voorlopig nog niet waard om mijn zuurverdiende spaargeld daar aan uit te geven en er niets anders meer mee te kunnen doen. Maar andere motivaties en invalshoeken hierover vind ik zeker interessant, dus laat maar horenEen aflossing van 5k of 10k op ons aflossingsvrije gedeelte verdient zich na 19 jaar terug. Tot die tijd scheelt het mij 22 of 44 Eurootjes p/mnd. Dan heb ik overigens de misgelopen HRA nog niet meegenomen.
Als je nu vermogensbelasting betaalt over je spaargeld is het te overwegen om daar een deel van te gebruiken voor aflossing. Houd er alleen wel rekening mee dat je nu een vrij laag rentepercentage hebt en als je aflost je waarschijnlijk niet weer tegen zo'n lage rente en met HRA aan nieuw geld kunt komen.
Ik heb ook besloten om het mooi op de spaarrekening te houden, i.i.g. tot de verlenging volgend jaar. Dan zie ik wel weer.
De HRA zal ook niet ineens afgeschaft worden, dan gaat de gemiddelde huizenbezitter eraan onderdoor. Hoop eerder dat ze stimuleringsmaatregelen gaan nemen in het nieuwe kabinet om hypotheken af te lossen... als in een leuk voordeeltje
Overigens vond ik net deze website met rekenmodule, om je eventuele besparing te bekijken:
http://berekenen.geld-gid...k/hypotheek-aflossen.html
Ideaal vind ik die berekening overigens niet... het gaat ervan uit dat je je volledige spaarkapitaal voor de vroegtijdige aflossing gebruikt. Dat zullen mensen niet gauw doen, bovendien mag dat bijna nooit boetevrij. Ook moet je in je achterhoofd houden dat die besparing wel leuk is, maar dat het je dus ook initieel je spaargeld 'gekost' heeft. Duurt jaren voordat je er echt voordeel van hebt. Vul je alleen je af te lossen kapitaal in, dan klopt het rendement weer niet.
Kan, maar het ligt er aan wat je met het geld voor ogen hebt. Ik spaar om straks mijn huis in te kunnen richten. Dan kan ik wel gaan aflossen, en betaal ik per maand minder voor het huis... Maar waar koop ik dan de meubels etc. van.slashdev schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:34:
Stel.... je hebt een hypotheek lopen met 4.7 % rente.
Is het dan nu niet gunstiger om eerder af te lossen in plaats van je centen weg te zetten tegen 2.3 % op een spaarrekening?
In principe kan je dat ook zelf uitrekenen: als ik ~27000 heb, en ik wil daarvan 7000 aflossen, dan vul ik gewoon in dat ik 7000 euro heb en de beslagvrije voet op 0 ligt. Dan rekent dat ding keurig voor me uit hoe het zit.Gast1981 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:37:
Weg is weg, dat klopt wel, ik heb liever ook zo min mogelijk lening uitstaan, maar ik ben het eens met Bastien dat de overheid toch niet plotsklaps de hele HRA eruit gooit. Dat zal stapsgewijs gaan en ik hoop ook dat ze tegen die tijd dan ook (bijv belastingtechnisch) gaan stimuleren de hypotheek af te lossen. Op dit moment vind ik het, zeker gezien het voordeel van de HRA, nog niet de moeite waard om af te lossen.
Overigens vond ik net deze website met rekenmodule, om je eventuele besparing te bekijken:
http://berekenen.geld-gid...k/hypotheek-aflossen.html
Ideaal vind ik die berekening overigens niet... het gaat ervan uit dat je je volledige spaarkapitaal voor de vroegtijdige aflossing gebruikt. Dat zullen mensen niet gauw doen, bovendien mag dat bijna nooit boetevrij. Ook moet je in je achterhoofd houden dat die besparing wel leuk is, maar dat het je dus ook initieel je spaargeld 'gekost' heeft. Duurt jaren voordat je er echt voordeel van hebt. Vul je alleen je af te lossen kapitaal in, dan klopt het rendement weer niet.
Met 5,3% rente kan het met 42% belasting nog net uit om af te lossen als je over de volledige aflossing VRH zou moeten betalen (bespaart 117 euro op jaarbasis netto). Zit je lager qua hypotheekrente, dan zal dat al snel de andere kant op slaan.
Waar dat ding overigens geen rekening mee houdt is de zorgtoeslag. HRA is ook van toepassing op het toetsingsinkomen voor zorgtoeslag. Als je door toepassing van HRA nog zorgtoeslag krijgt zorgt aflossen ervoor dat je daar mogelijk ook een deel van terug mag gaan betalen.
edit: Houdt die berekening eigenlijk verder nog rekening met de hypotheekvorm? Voor het aflossingsvrije deel lijkt het wel stand te houden, maar je kan ook bijstorten in je spaargedeelte las ik. Mogelijk dat de berekening en het resultaat dan iets anders worden.
edit2: Ik lees nu ook over de variant om voor je aflossingsvrije deel een bankspaarvariant op te zetten, waarin je belastingtechnisch voordelig kapitaal kunt opbouwen om je aflossingsvrije deel aan het einde v/d looptijd (grotendeels) af te lossen. Daar ga ik eens even meer over lezen, klinkt interessant! Je pakt hoge rente, vermijdt de VRH en hebt een zekerheidje voor je aflosvrije deel.
[ Voor 48% gewijzigd door Gast1981 op 01-08-2012 16:01 ]
Verwijderd
Geld staat er niet op, normaal is het binnen een dag geregeld.
Ik denk dat ik niet de enige ben die zijn saldo bij de #17 van de hoogste (hahahaha) rentes van Nederland heeft weggehaald.
Ik kom er nooit meer terug.
Heb het ook overgemaakt (vanmorgen) en heb zojuist alles overgemaakt naar mijn standaard spaarrekening bij de ING met een bijna net zo magere 2,45%. Nu op zoek naar een beter alternatief, maar had nog niet direct zin om ergens een aanvraagprocedure op te starten. Overmaken naar een bestaande rekening met ietsje meer rente is een quick win, weinig moeite en zou gek zijn om t niet te doen.. Nu nog iets permanenters zien te vindenVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:03:
Vreemd, gisteravond mijn saldo overgeboekt van LPB naar mijn bank.
Ik denk dat ik niet de enige ben die zijn saldo bij de #17 van de hoogste (hahahaha) rentes van Nederland heeft weggehaald.
Misschien centraalbeheer met 2,6%?
https://www.centraalbeheer.nl/prive/renteplus-rekening
[ Voor 9% gewijzigd door ReneDD op 01-08-2012 21:46 ]
2,65%
Deze heb ik al een tijd naast mijn ING rekening.
Op de ING spaarrekening laat ik net een paar duizend euro staan voor quick access, en de rest gaat naar SNS.
Verwijderd
Wat je momenteel beste kunt doen, boek je vakantie of vliegticket maar mooi ruim vooruit, want met inflatie en lage rente word dat geld toch minder waard, maar je vliegticket is wel goedkoper.
Lig er verder ook niet wakker van, ik heb veel in deposito's gezet en pluk daar de grootste vruchten van aan einde van het jaar.
Als ik jouw posts leest hier in dit topic ben jij recordhouder geld overboeken van LPB naar andere spaarbanken en v.v.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:03:
Waarom? Omdat het kan!!
Heb je niet toevallig guldens overgemaakt ?Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:03:
edit
Zelf wat in een deposito staan van LPB (actie vorig jaar met 3,95%), Moneyou rekeningen en wat 'slapende' spaarrekeningen. Mochten die flink omhoog gaan dan kan er overgeheveld worden. Maar dan moet het verschil wel aanzienlijk zijn. Voorlopig zie ik dat niet gebeuren.
[ Voor 23% gewijzigd door SeeS op 02-08-2012 08:42 ]
Het lijkt haast alsof je een emotionele band had met deze bank en nu teleurgesteld cq. boos bent. Is dat wel gezond?Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:03:
Als zij over een jaar weer de hoogste rente hebben ga je ook niet terug? Dan kies je voor iets met een lagere rente, puur door de emotionele lading die lpb voor je heeft?
Dit topic is gesloten.