Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.457 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

ReneDD schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:43:
[...]
Heb het ook overgemaakt (vanmorgen) en heb zojuist alles overgemaakt naar mijn standaard spaarrekening bij de ING met een bijna net zo magere 2,45%. Nu op zoek naar een beter alternatief,

Misschien centraalbeheer met 2,6%?
https://www.centraalbeheer.nl/prive/renteplus-rekening
Profijtrekening zo te zien. Is voor mij wel een slimme tussenoplossing, had er nog niet eens aan gedacht. Ik heb namelijk nog steeds een Toprekening lopen en loop daarmee dus 0,2% mis. Niet veel, maar toch... zelfde bank, zelfde login, zelfde functionaliteit. Behalve het minimumsaldo zitten er geen andere beperkingen aan vergeleken met Top toch?

CB met 2,6% ziet er ook wel interessant uit, of SNS met 2,65%. Nog hoger zonder beperkingen is er bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Gast1981 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:36:
[...]

Profijtrekening zo te zien. Is voor mij wel een slimme tussenoplossing, had er nog niet eens aan gedacht. Ik heb namelijk nog steeds een Toprekening lopen en loop daarmee dus 0,2% mis. Niet veel, maar toch... zelfde bank, zelfde login, zelfde functionaliteit. Behalve het minimumsaldo zitten er geen andere beperkingen aan vergeleken met Top toch?

CB met 2,6% ziet er ook wel interessant uit, of SNS met 2,65%. Nog hoger zonder beperkingen is er bijna niet.
Top en Profijt maken volgens mij geen verschil naast het minimumsaldo. Op de profijt krijg je 0,1% meer en bij een saldo boven de 70- of 75.000 krijg je 0,2% meer dan een toprekening. Ik twijfel nog of ik voor nog eens 0,2% ergens een extra rekening ga openen of de moeite maar niet neem. Wie weet daalt de rente bij CB/SNS binnen een maand ook wel, dan is het al helemaal de moeite niet. Ik hou het voorlopig wel bij de rekeningen die ik heb tenzij er echt iets interessants voorbij komt in dit topic ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:25:
[...]

Het lijkt haast alsof je een emotionele band had met deze bank en nu teleurgesteld cq. boos bent. Is dat wel gezond?

Als zij over een jaar weer de hoogste rente hebben ga je ook niet terug? Dan kies je voor iets met een lagere rente, puur door de emotionele lading die lpb voor je heeft?
Zodra ze de hoogste rente weer hebben breng ik mijn geld persoonlijk met een kruiwagen naar ze toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:50:
[...]

Zodra ze de hoogste rente weer hebben breng ik mijn geld persoonlijk met een kruiwagen naar ze toe!
Tsja :O

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
ReneDD schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:43:
[...]

Heb het ook overgemaakt (vanmorgen) en heb zojuist alles overgemaakt naar mijn standaard spaarrekening bij de ING met een bijna net zo magere 2,45%. Nu op zoek naar een beter alternatief, maar had nog niet direct zin om ergens een aanvraagprocedure op te starten. Overmaken naar een bestaande rekening met ietsje meer rente is een quick win, weinig moeite en zou gek zijn om t niet te doen.. Nu nog iets permanenters zien te vinden :(

Misschien centraalbeheer met 2,6%?
https://www.centraalbeheer.nl/prive/renteplus-rekening
Vandaag het bericht dat de rente wordt aangepast voor de profijtrekening, haha :).
0 tot 75.000 wordt 2,20% (was 2,30%)
75.000 tot 1 mil. wordt 2,40% (was 2,45%)

Ook de toprekening zakt van 2,1% naar 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Gast1981 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:36:
[...]

Moneyou zit ook (nog) op 2,65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gast1981 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:43:
edit: Houdt die berekening eigenlijk verder nog rekening met de hypotheekvorm? Voor het aflossingsvrije deel lijkt het wel stand te houden, maar je kan ook bijstorten in je spaargedeelte las ik. Mogelijk dat de berekening en het resultaat dan iets anders worden.
In het spaardeel druk je de kosten van de maandelijkse inleg en je profiteert van en hogere rente op het bedrag dat je inlegt. Als je vrij aan het begin van je hypotheek inlegt kan dat geld bijna 30 jaar groeien. De inleg die je gedurende die jaren nog moet doen wordt dus flink gedrukt. Ik heb hier ook al eens naar zitten kijken en vind dat ook een zeer interessante oplossing. Je druk helaas niet je rente die je betaald, die is gedurende de hele looptijd gelijk als je een bankspaar hypotheek hebt (en de rente is over het algemeen toch wel het grootste deel van de hypotheek).

Vanwege het hebben van een eigen zaak loop ik nu ook wel tegen die vermogensheffing aan en ben ik aan het zoeken naar een "oplossing" voor mijn geld. Een flinke injectie in mijn huis/hypotheek lijkt me een redelijke reserve voor de toekomst. Je geld zit dan "vast" tot de verkoop, maar heeft volgens mij een hoger rendement dan dat ik het zou laten wegkwijnen op mijn spaarrekening ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Klopt, een vroege inleg kan natuurlijk lekker meegroeien gedurende 25-30 jaar tegen een aardige rente. Ik las echter ook dat er nadelige gevolgen aan zitten als je je spaardoel 'te vroeg' behaalt, zo stijgt bijv. de overwaarde van je huis en loopt de bank de nodige rente mis, met mogelijk een boeterente tot gevolg. Ik zag ook dat alles wat je nu aflost straks niet meer opnieuw aftrekbaar kan lenen. Lastig allemaal. Misschien moet ik toch eens met een hypotheekmannetje gaan zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel alsof Leaseplanbank de trendsetter is want ook NIBC gaat omlaag van 2.50% naar 2.35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:00

Cliffie

Trompetslet

Moneyou ook per 24 augustus naar 2,55% (is nu 2,65%)......

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik liep vandaag tegen een ander alternatief aan voor een spaarrekening.
Namelijk een positief saldo op je creditcard.
Een VISA worldcard geeft 2,6% rente op een eventueel positief saldo van €500 of meer.

Nu kost een visakaart natuurlijk ook geld, maar voor diegene die al een creditcard hebben misschien een on onorthodocse oplossing? Of zoiets onder het deposito stelsel van de Nederlandse staat valt durf ik niet te zeggen.

Toch wel apart dat een creditcard maatschappij een hogere rente geeft op een positief saldo dan een echte spaarrekening (@Diqiu-Long ok hoger dan de meeste spaarrekeningen).

[ Voor 4% gewijzigd door lithoijen op 23-08-2012 16:20 ]

Verwijderd

Neem dan een DKB betaalpakket daar zit een Visa kaart gratis bij en daar zit ook rente op, ik dacht 1.55%. Trouwens de hoogste variabele spaarrente is 2.80% momenteel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB blijft bijna gelijk (0.03 procent lager):
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,15% naar 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 augustus 2012 komt de spaarrente voor september 2012 hiermee uit op 2,32% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,20%.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
lithoijen schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:52:
Ik liep vandaag tegen een ander alternatief aan voor een spaarrekening.
Namelijk een positief saldo op je creditcard.
Een VISA worldcard geeft 2,6% rente op een eventueel positief saldo van €500 of meer.
Van mijn Mastercard vertelde de Postbank me ooit dat een positief saldo NIET gedekt is tegen fraude. Wellicht iets om rekening mee te houden.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
ING verlaagt de rentes nog een keer met 0,1%, gaat in per 14 september.

Gat met sommige aanbieders groeit nu wel heel erg hard (ook relatief wordt het steeds meer)- dat wordt wel heel erg veel misgelopen geld. Misschien toch maar eens overstappen...

• ReneDD
Myrdreon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:52:
ING verlaagt de rentes nog een keer met 0,1%, gaat in per 14 september.

Gat met sommige aanbieders groeit nu wel heel erg hard (ook relatief wordt het steeds meer)- dat wordt wel heel erg veel misgelopen geld. Misschien toch maar eens overstappen...
Op 3 augustus plaatste ik onderstaande bericht. Nu dus alweer een verlaging van 0,1% :(
ReneDD schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:12:
[...]

Vandaag het bericht dat de rente wordt aangepast voor de profijtrekening, haha :).
0 tot 75.000 wordt 2,20% (was 2,30%)
75.000 tot 1 mil. wordt 2,40% (was 2,45%)

Ook de toprekening zakt van 2,1% naar 2%.
Wordt dus 2,1%, 2,3% en 1,9% 8)7. Ga nu toch maar eens naar de Renteplus rekening kijken van CentraalBeheer, aangezien ook mijn LPB rekening vrij weinig kan betekenen. Toen ik ging zoeken naar mijn inloggegevens (heb in het verleden verzekeringen bij CB gehad) vond ik deze mail terug uit 2008... Goede ouwe tijd

"Als relatie van Centraal Beheer Achmea bent u een van de eersten die kan profiteren van onze RentePlús Rekening. U krijgt 5,27% rente per jaar. Wij garanderen die hoge rente tot maar liefst 9-9-2009!
En als u vóór 9-9-2009 extra bedragen stort (vakantiegeld, 13e maand, ...) krijgt u ook daarover 5,27% rente!"

[ Voor 26% gewijzigd door ReneDD op 12-09-2012 12:14 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
zirp/nirp begint mensen met spaargeld rechtstreeks in hun beurs te raken. Geen enkele politicus heb ik daarover gehoord in de verkiezingsdebatten.

On topic:
Ik ga mijn 'real-time-buffer' op mijn ING toprekening nog maar wat kleiner maken, nu ik heb gemerkt dat een overboeking vanuit Moneyou vaak binnen enkele uren wordt uitgevoerd.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Henk007 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:19:
zirp/nirp begint mensen met spaargeld rechtstreeks in hun beurs te raken. Geen enkele politicus heb ik daarover gehoord in de verkiezingsdebatten.

On topic:
Ik ga mijn 'real-time-buffer' op mijn ING toprekening nog maar wat kleiner maken, nu ik heb gemerkt dat een overboeking vanuit Moneyou vaak binnen enkele uren wordt uitgevoerd.
Natuurlijk doet de overheid hier niks aan. In deze tijd wil de overheid maar wat graag dat je je geld uitgeeft.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Z___Z schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:21:
[...]

Natuurlijk doet de overheid hier niks aan. In deze tijd wil de overheid maar wat graag dat je je geld uitgeeft.
But most of the things I'm planning to buy haven't been invented yet. :P

Belangrijker is dat het met de huizenmarkt zoals die nu is nu niet direct aantrekkelijk is om de grote spaarvarkens eens stuk te slaan..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al heeft Moneyou niet meer de elke 10 dagen inlogverplichting, er staat nog steeds in de voorwaarden dat elke maand moet worden ingelogd. Ik blijf dit een onnodige beperking vinden. Wellicht toch maar naar een andere bank die geen vreemde beperkingen oplegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:19:
Ook al heeft Moneyou niet meer de elke 10 dagen inlogverplichting, er staat nog steeds in de voorwaarden dat elke maand moet worden ingelogd. Ik blijf dit een onnodige beperking vinden. Wellicht toch maar naar een andere bank die geen vreemde beperkingen oplegt.
Huh? Wat willen ze doen als je vergeet in te loggen? Geld weg? Je rekening opzeggen? Dat laatste zou wel heel dom zijn. Hoeveel klanten verlies je dan iedere week/maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
W3ird_N3rd schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:06:
[...]

Huh? Wat willen ze doen als je vergeet in te loggen? Geld weg? Je rekening opzeggen? Dat laatste zou wel heel dom zijn. Hoeveel klanten verlies je dan iedere week/maand?
Ze dekken zichzelf in. Als jouw geld na een jaar weg blijkt te zijn, zijn ze niet meer verantwoordelijk omdat je niet tijdig aan de bel trok. Of zo.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Zijn hier mensen met een RentePlus Rekening van CB Achmea, zo ja wat zijn jullie ervaringen ?

Dit lijkt me op het moment een aardige om een extra spaarrekening te openen.

Wellicht een domme vraag, maar zijn hier nog enige kosten aan verbonden ? Hier vind ik namelijk niet meer over dan onderstaand.
Kosten

Artikel 10
10.1 Voor een opname tijdens een Garantierenteperiode brengt de Bank
extra kosten in rekening. De kosten voor een opname tijdens een
Garantierenteperiode bedragen 1% over het op te nemen bedrag met een
minimum van EUR 15,00.
10.2 Bij een opname tijdens de Garantierenteperiode brengt de Bank eerst de
van toepassing zijnde opnamekosten in mindering op het tegoed op de
Rekening. Het resterend tegoed wordt aangewend voor de opname.
Wat verstaat men nu precies onder een ''Garantierenteperiode''. In hun documentatie word ik daar persoonlijk niet zoveel wijzer van eerlijk gezegd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
CB Renteplus is gewoon een spaarrekening zonder voorwaarden met 2,5% rente die in maandelijkse termijnen wordt uitgekeerd. Ik heb dat ding nu anderhalf jaar, ben er erg tevreden over. Overboeken duurt meestal een dag, rente bijschrijven is meestal de 6e dag van de maand, met de eerste dag als rentedatum.

De opnamekosten die je noemt is als je een deposito afsluit. Je kunt met een RentePlus rekening sindskort een bedrag vastzetten tegen een "garantierente", daar slaat die quote van jou op.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
_JGC_ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:53:
CB Renteplus is gewoon een spaarrekening zonder voorwaarden met 2,5% rente die in maandelijkse termijnen wordt uitgekeerd. Ik heb dat ding nu anderhalf jaar, ben er erg tevreden over. Overboeken duurt meestal een dag, rente bijschrijven is meestal de 6e dag van de maand, met de eerste dag als rentedatum.

De opnamekosten die je noemt is als je een deposito afsluit. Je kunt met een RentePlus rekening sindskort een bedrag vastzetten tegen een "garantierente", daar slaat die quote van jou op.
Ontzettend bedankt voor je, snelle, reactie!
Eerdaags dan maar een rekening openen. Ik geloof trouwens dat ze vandaag 0,1 % zijn gezakt, nu 2.5% waar dit voorheen 2.6% was (bron).

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 19-09-2012 16:57 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Toch maar aangevraagd, 10 jaars deposito 4% bij sns. Zodra we een ander huis kopen kan het eventueel boetevrij opgenomen worden, en een andere reden voor dit geld kan ik voorlopig niet bedenken...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Mistraller schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:07:
Toch maar aangevraagd, 10 jaars deposito 4% bij sns. Zodra we een ander huis kopen kan het eventueel boetevrij opgenomen worden, en een andere reden voor dit geld kan ik voorlopig niet bedenken...
10 jaar je geld vast zetten? Vind ik persoonlijk wel een erg lange tijd, je weet toch nooit wat er in die tijd allemaal in je leven kan veranderen?
LeasePlanBank geeft 3,2% voor 1 jaar vast, lijkt me echt een heel veel betere deal. IMHO natuurlijk he. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Exar op 20-09-2012 15:17 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Exar schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:16:
[...]

10 jaar je geld vast zetten? Vind ik persoonlijk wel een erg lange tijd, je weet toch nooit wat er in die tijd allemaal in je leven kan veranderen?
LeasePlanBank geeft 3,2% voor 1 jaar vast, lijkt me echt een heel veel betere deal. IMHO natuurlijk he. ;)
Ik verleng inmiddels al sinds de oprichting van LPB de deposito elk jaar met 1 jaar. Volgens mij nog steeds het hoogste. Aan de andere kant lees je overal berichten dat de rente nog jaren laag zal blijven.

Maar in deze reurige tijden met de euro kan het natuurlijk ook zo zijn dat de inflatie ineens om zich heen slaat bij in elkaar storten van de euro en dan wil je niet vast zitten aan 10 jaar op een historische lage rente....

Dit dus.

Verwijderd

Mistraller schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:07:
Ik zelf heb vijfjarige deposito's lopen met 4% en 4.10% en 4.15% als ik 10 jaar gekozen had dan had ik zeker 4.5% rente kunnen krijgen en meer, maar voor mij zelf is 10 jaar te lang.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb ook een deel van mijn geld voor 10 jaar vast weggezet, een tijd terug al. Zelfde reden: als ik geen huis koop kan ik me geen reden verzinnen waarom ik het op zou moeten nemen.

Binnenkort komt een ander deposito weer vrij. Dan maar zien wat ik daarmee doe, de rente van een jaar terug ga ik nu iig niet meer halen.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
Loop je met zulke langlopende deposito's niet het risico dat de regels voor het deposito garantiestelsel tussentijds wijzigen en dat bv. nog maar 20.000 euro gegarandeerd wordt ipv 100.000? Met een éénjarig deposito kan dat natuurlijk ook voorkomen maar de kans dat die bank net omvalt in die korte periode is een stuk kleiner dan bij 10 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 20-09-2012 19:06 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het Fantoom schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:05:
Loop je met zulke langlopende deposito's niet het risico dat de regels voor het deposito garantiestelsel tussentijds wijzigen en dat bv. nog maar 20.000 euro gegarandeerd wordt ipv 100.000? Met een éénjarig deposito kan dat natuurlijk ook voorkomen maar de kans dat die bank net omvalt in die korte periode is een stuk kleiner dan bij 10 jaar.
Dat klopt, maar is natuurlijk geen issue zolang je <20.000 per bank/deposito hebt. Wel opletten welke banken bij elkaar horen (MoneYou van ABN, ASN van SNS, etc) en niet meer dan 20.000 bij de combinatie zetten.

Als je meer geld hebt dan 20.000 vermenigvuldigd met het aantal unieke banken in Nederland.. Tja.. Dan moet je misschien eens aan investeren gaan denken.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2012 19:35 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, de rabobank is nog verder gezakt naar 1,9%, terwijl een deposito van 1 jaar al gauw het dubbele opbrengt bij LPB, en de normale spaarrente daar ook al een half % hoger ligt.

Wel weer geklooi met LPB qua inloggen, moest even denken/proberen, maar wist zeker dat ik het juiste PW had, maar inloggen lukte niet, uiteindelijk dan maar resetten... lukt ook niet, dan maar bellen, en gereset DMV de telefoniste. Heb het idee dat hun gewoon zelf dat account blokkeren, want ik heb het in het begin ook al eens gehad.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_ferry_ schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:57:
Nou, de rabobank is nog verder gezakt naar 1,9%, terwijl een deposito van 1 jaar al gauw het dubbele opbrengt bij LPB, en de normale spaarrente daar ook al een half % hoger ligt.

Wel weer geklooi met LPB qua inloggen, moest even denken/proberen, maar wist zeker dat ik het juiste PW had, maar inloggen lukte niet, uiteindelijk dan maar resetten... lukt ook niet, dan maar bellen, en gereset DMV de telefoniste. Heb het idee dat hun gewoon zelf dat account blokkeren, want ik heb het in het begin ook al eens gehad.
Vreemd, heb ik nog nooit gehad.

ASN is zo te zien ook alweer gezakt, zat er ook wel aan te komen. 2,4% nu. Was 2,5%. Rabo is sowieso altijd al ontzettend slecht geweest qua rente. Als ik mijn rekeningnummer kon behouden zou ik voor alles overstappen naar ASN.

Eind oktober komt een deposito bij LPB vrij.. Zoals het er nu voorstaat moet ik het dan maar opnieuw een jaar bij LPB stallen want ze hebben nog steeds de hoogste rente op deposito's zo te zien. (http://www.spaarinformati...ijst/deposito_op_looptijd)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2012 21:49 ]

• RemcoDelft
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:48:
Als ik mijn rekeningnummer kon behouden zou ik voor alles overstappen naar ASN.
Neem de overstapservice, of ga er een half uurtje voor zitten en geef alle benodigde clubs je nieuwe nummer door. Houd een jaartje overlappende rekeningen, en je weet zeker dat je niets mist.

• Henk007
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:34:
[...]
Als je meer geld hebt dan 20.000 vermenigvuldigd met het aantal unieke banken in Nederland.. Tja.. Dan moet je misschien eens aan investeren gaan denken.
Iedere afdeling van de Rabobank heeft een eigen bankvergunning, dus je kunt nog even vooruit.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RemcoDelft schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:21:
[...]

Neem de overstapservice, of ga er een half uurtje voor zitten en geef alle benodigde clubs je nieuwe nummer door. Houd een jaartje overlappende rekeningen, en je weet zeker dat je niets mist.
Ik weet wel hoe het moet, maar juist dat doorgeven en bijhouden of het overal doorkomt is iets waar ik niet zo'n zin in heb. Iets wijzigen in een systeem is altijd problematisch en de kans dat het nieuwe rekeningnummer bij één van de clubs niet goed in het systeem komt is dan ook relatief groot.

De overstapservice is ook niets meer dan een forwarder voor je oude rekening. Als ze nu op een of andere manier actief aan grote instanties automatisch je nieuwe nummer doorgeven (belastingdienst, telecombedrijven, alles waar ooit betalingsverkeer mee is geweest) (waarbij de kans veel groter is dat dat goed gaat omdat het dan een geautomatiseerd systeem zou zijn) dan zou het veel aantrekkelijker zijn. Als je moet bellen en met een mens van vlees en bloed moet praten om je rekeningnummer te veranderen kan je er donder op zeggen dat het met regelmaat fout gaat lopen.

Bovendien heb ik een redelijk makkelijk rekeningnummer wat ik ook zo uit mijn hoofd weet, ben er haast aan gehecht :P met een nieuwe rekening weet je niet wat je krijgt.
Henk007 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:21:
[...]

Iedere afdeling van de Rabobank heeft een eigen bankvergunning, dus je kunt nog even vooruit.
Dan moet je ook nog meenemen wat de kans is dat als er eentje omvalt ze allemaal omvallen. Of bedoel je dat iedere regio een eigen vergunning heeft? Dan is de kans mogelijk inderdaad kleiner.

[ Voor 43% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:21:
[...]

De Rabobank staat het niet toe dat je rekeningen hebt bij meerdere afdelingen, dus dat argument gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als je 10 jaar vast zet, kan je net zo goed obligaties kopen. Zitten niet in het deposito garantie stelsel, leveren wel hogere rendementen op. Het risico is iets groter dan bij spaardeposito's, maar lager dan bij aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Z___Z schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:54:
Als je 10 jaar vast zet, kan je net zo goed obligaties kopen. Zitten niet in het deposito garantie stelsel, leveren wel hogere rendementen op. Het risico is iets groter dan bij spaardeposito's, maar lager dan bij aandelen.
Griekse staatsobligaties :D
50% rente ofzo?

Op zich zijn Spaanse of Portugese obligaties misschien niet eens zo gek; ik zie ze wel uit de crisis geraken.

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 21-09-2012 09:26 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Griekse zou ik zelf niet aan beginnen, maar Spaanse of Portugese obligaties met 6% rente is niet slecht. Ze zijn ook redelijk goed verhandelbaar en de marktwaarde van de obligaties stijgt als de rente daalt, waardoor tussentijds uitstappen interessant kan zijn. Stijgende rente zal de marktwaarde laten dalen dat is dan wel weer een risico, maar als je blijft zitten is er niks aan de hand. Als Spanje failliet gaat hebben we in Nederland wel meer problemen dan je beetje spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Z___Z schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:35:
Als Spanje failliet gaat hebben we in Nederland wel meer problemen dan je beetje spaargeld.
Zoals wat? Geen sinaasappels meer in de supermarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het Fantoom schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:51:
[...]

Zoals wat? Geen sinaasappels meer in de supermarkt?
Die sinaasappels zullen er nog wel liggen, de Griekse druiven smaken namelijk ook nog prima ondanks alle tumult.

Nee, als Spanje failliet gaat moeten alle banken en pensioenfondsen opeens ook enorm afschrijven op alle Spaanse leningen/obligaties/aandelen. Banken kunnen dan omvallen en pensioenen moeten mogelijk (weer) korten.

Bij een klein snertlandje als Griekenland valt dat dan allemaal relatief nog wel mee (veel leningen zijn door de banken al afgeschreven) maar Spanje is een andere orde van grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB blijft op 2.32 procent:
De renteopslag in het vierde kwartaal van 2012
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. De renteopslag in het vierde kwartaal blijft onveranderd 2,20%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand stabiel gebleven op 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 september 2012 komt de spaarrente voor oktober 2012 hiermee uit op 2,32% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 2,20%.
Maar hun 3-maands deposito gaat wel met 0.25 procent omlaag naar 2.50 procent. Overige deposito's blijven ongewijzigd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
LBP is al lang niet meer interessant. Ik heb daar nog een deposito van 3.75% staan maar die loopt 2 januari 2013 ook af, dan is al mijn geld daar weer weg. Voorlopig is de spaarrente trend nog steeds dalend :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:19
Cubic X schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:41:
LBP is al lang niet meer interessant.
Dat idee krijg ik ook steeds meer :(. Jammer. Eerst erg fanatiek bovenaan (in iedergeval top 3) maar dat is al een jaartje afgelopen. Wie gaat die positie oppakken? Welke zijn structureel hoog geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we elke maand eerst de 17 hogere rentes hier vermelden en dan pas de hoge rente (hahaha) van LPB.

http://www.spaarinformati.../lijst/zonder_voorwaarden

#18, niet eens de moeite van vermelden waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51
Is dit al bekend hier?
Meer rente dan dat de bank geeft en het wordt "duurzaam" geïnvesteerd.

Crowdfunding voor zonnepanelen:
http://www.zonnepanelenvoorelkaar.nl/

Mogelijk wel iets meer risico.. Zouden jullie dit aandurven?

[ Voor 6% gewijzigd door daanNL op 30-09-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanNL schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:48:
Is dit al bekend hier?
Meer rente dan dat de bank geeft en het wordt "duurzaam" geïnvesteerd.

Crowdfunding voor zonnepanelen:
http://www.zonnepanelenvoorelkaar.nl/

Mogelijk wel iets meer risico.. Zouden jullie dit aandurven?
Geldvoorelkaar.nl is opgezet door twee oud-bankdirecteuren.

Zegt mij al voldoende. Zo liep het met een vergelijkbaar initiatief af begin deze eeuw:

http://www.fx.nl/artikel/...ber-failliet/default.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:36:
Laten we elke maand eerst de 17 hogere rentes hier vermelden en dan pas de hoge rente (hahaha) van LPB.

http://www.spaarinformati.../lijst/zonder_voorwaarden

#18, niet eens de moeite van vermelden waard!
De rentevergoeding op de normale spaarrekening van LeasePlan Bank zit al maanden niet meer in de top. We hebben het hier wel over promillages. Verschil tussen nummer 1 (2,65%) en nummer 20 (2,30%) op de lijst is 0,35%. Dit komt neer op 3,50 euro per 1000 euro spaargeld.

Daarentegen zijn de rentevergoedingen op de termijndeposito's van LeasePlan Bank weer best aardig. Ik denk dat ze voor bija alle periodes de beste rentevergoeding bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

En nadat LPB haar nieuwe rentes bekend heeft gemaakt, volgen binnen een paar dagen banken als Moneyou etc. LPB is gewoon iedere keer de eerste.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:55:
Ik heb ook een deel van mijn geld voor 10 jaar vast weggezet, een tijd terug al. Zelfde reden: als ik geen huis koop kan ik me geen reden verzinnen waarom ik het op zou moeten nemen.
Persoonlijk vind ik 10 jaar ook te lang. Uiteraard moet iedereen zelf zijn max periode bepalen ;)
Buiten het kopen van een huis zou je bijvoorbeeld kunnen gaan (samen)wonen in een huurhuis (indien nog niet het geval), dus geld voor de uitzet nodig. Of je bezwangert 'per ongeluk' je vriendin/buurmeisje, of je raakt arbeidsongeschikt, of je besluit toch die wereldreis te maken, of je droomauto aan te schaffen, etc etc. Allemaal flinke uitgaven, die lastiger worden wanneer een (groot) deel van je geld zo lang vaststaat.

Echte alternatieven voor de lage spaarrente heb ik de laatste tijd niet gezien (hier).
Ik ben benieuwd wat deze formatie gaat opleveren betreffende HRA en het eventueel financieel aantrekkelijk maken van vroegtijdige hypotheekaflossing. Daar zou voor spaarders die weinig risico willen lopen wel wat winst te behalen zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Denken jullie dat de daling zal stoppen bij nominaal 0,00% ?
Momenteel hebben we al enige tijd negatieve reële spaarrente (rente-inflatie), dus eigenlijk zou een negatieve nominale rente best een mogelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:54
Henk007 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:47:
Denken jullie dat de daling zal stoppen bij nominaal 0,00% ?
Momenteel hebben we al enige tijd negatieve reële spaarrente (rente-inflatie), dus eigenlijk zou een negatieve nominale rente best een mogelijkheid zijn.
denk niet dat er een negatieve rente gaat komen.
Ik zij de gek en vele met mij zullen het dan nog liever in een oude sok stoppen.
En als iedereen dat doet gaan er nogal wat banken omvallen omdat ze direct in de problemen komen.

Dat het lager kan ben ik van overtuigd maar er komt een punt dat mensen hun geld ergens anders in gaan steken en dan moeten de banken gaan oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

Als je het in een oude sok gaat stoppen verslechter je je rente-inflatie factor alleen maar negatief.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Cheezus

Luiaard

Coldcat schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:27:
Als je het in een oude sok gaat stoppen verslechter je je rente-inflatie factor alleen maar negatief.
Niet als de rente negatief is.. dat zou betekenen dat je geld moet betalen om je spaargeld op een bank te laten staan. Zelf je geld opbergen is dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Een tijdje terug was er een depositie vrij gekomen bij LeasePlan Bank. Ik dacht maximaal een paar weken te wachten tot er een goede aanbieding zou komen voor bijvoorbeeld een jaar vast. Eventueel bij een andere bank.

Uiteindelijk toch weer een jaar vast gezet bij LPB. Een betere deposito-aanbieding was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gast1981 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Persoonlijk vind ik 10 jaar ook te lang. Uiteraard moet iedereen zelf zijn max periode bepalen ;)
Buiten het kopen van een huis zou je bijvoorbeeld kunnen gaan (samen)wonen in een huurhuis (indien nog niet het geval), dus geld voor de uitzet nodig. Of je bezwangert 'per ongeluk' je vriendin/buurmeisje, of je raakt arbeidsongeschikt, of je besluit toch die wereldreis te maken, of je droomauto aan te schaffen, etc etc. Allemaal flinke uitgaven, die lastiger worden wanneer een (groot) deel van je geld zo lang vaststaat.

Echte alternatieven voor de lage spaarrente heb ik de laatste tijd niet gezien (hier).
Ik ben benieuwd wat deze formatie gaat opleveren betreffende HRA en het eventueel financieel aantrekkelijk maken van vroegtijdige hypotheekaflossing. Daar zou voor spaarders die weinig risico willen lopen wel wat winst te behalen zijn imo.
Daarom moet je ook niet alles in 10jr vastzetten. Ik heb even doorgerekend, het was óf in een 10jr deposito, of een deel aflossen. Die 2 maakten niet zoveel uit, en dan kies ik er toch liever voor om het geld buiten de steentjes te houden. Aflossen doen we dan bij een eventuele verkoop wel, mocht dat vanuit wetgeving verplicht worden.

Het is overigens jammer dat ons dak niet veel ruimte meer biedt, anders had ik fors geïnvesteerd in zonnepanelen. Lijkt me op dit moment een prima renderende oplossing, zeker op de langere termijn :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb klei gekregen van Moneyou. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Arsenius schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:16:
In plaats van rente? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 22:33
Ik weet niet of het in dit topic past, maar wat vinden jullie van de zogenaamde zilvervloot rekening van o.a. SNS bank? Als ik het goed begrijp krijg je 2,4% p.j. en op de 18e verjaardag van je kind nog eens 10% over je inleg (dus niet rente op rente?).
Ik zou graag voor de kinderen willen sparen. Zijn er misschien beter opties?

[ Voor 10% gewijzigd door Neurd op 07-10-2012 20:16 ]

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
ASN vergoedt op de jeugdspaarrekening 3% variabele rente, maar dan staat het geld tot de 18e verjaardag vast, ik weet niet of dat bij SNS ook zo is.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar dan zou je ook kunnen denken aan een lange deposito, waar je voor 10 jaar ca. 4% kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie hier nergens de bank of scotland voorbijkomen. 2,6% rente (was 2,8%) en 25 euro bovenop je eerste storting. Ben er zelf wel blij mee, maar misschien is er een reden dat hier niet over gesproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Het belangrijkste verschil is dat BoS niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel valt, maar het Britse. Verder wordt er ook in dit topic geklaagd over het online banking systeem van hun.
Ik snapte deze post al niet, maar toen ik hem zelf kreeg opeens wel. Een beetje een nutteloze reclameactie volgens mij, maar mijn neefje was blij met de klei ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 07-10-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Gezien op Fok:
*knip* Creatief, maar niet geschikt voor in WI.

[ Voor 23% gewijzigd door SmartDoDo op 07-10-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Henk007 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:38:
ASN vergoedt op de jeugdspaarrekening 3% variabele rente, maar dan staat het geld tot de 18e verjaardag vast, ik weet niet of dat bij SNS ook zo is.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar dan zou je ook kunnen denken aan een lange deposito, waar je voor 10 jaar ca. 4% kunt krijgen.
Nadeel is dat het grootste deel van die 10 jaar variabele rente is, en je er een maximum spaarbedrag op hebt zitten. Je kunt wel langer doorsparen, waardoor die 10% dus over een groter tegoed gaat gelden.
We hebben nu 2 rekeningen bij de rabo geopend, die kunnen doorgroeien tot een betaalrekening. De rente is er echter belabberd. Wellicht dat we die nog wel omzetten naar de zilvervloot, want ze kunnen nog lekker lang sparen, het zijn allebei nog peuters.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
StephaN900 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:21:
Ik zie hier nergens de bank of scotland voorbijkomen. 2,6% rente (was 2,8%) en 25 euro bovenop je eerste storting. Ben er zelf wel blij mee, maar misschien is er een reden dat hier niet over gesproken wordt?
Deze bank valt niet onder het garantiestelsel van 100.000 euro per persoon. Als er iets met deze bankt gebeurt mag je zelf achter je geld aan.... Of hopen dat de overheid dit weer 'even' voorschiet net zoals met Icesafe is gedaan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 10 oktober a.s. verlaagt LeasePlan Bank de
rentetarieven van de termijndeposito's. In onderstaand schema vindt
u de actuele rente per looptijd.

Termijndeposito's per 10 oktober 2012

Termijndeposito 3 m   6 m   9 m   1 jr  2 jr  3 jr  4 jr  5 jr
Nieuwe rente    2,50% 2,60% 2,70% 2,80% 2,90% 3,00% 3,10% 3,30%
Verlaging       -     0,25% 0,30% 0,40% 0,40% 0,40% 0,50% 0,50%
Hiep hiep hoera. -O-

En mijn deposito valt uiteraard pas eind deze maand vrij..

Twijfel nog of ik het beetje spaargeld wat nu nog vrij staat voor 1jr, 2jr of 3jr zal vastzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Bij ING tijdelijk 1% extra rente tot 8 januari 2013, berekend t.o.v. het saldo van 5 oktober.
Wellicht is het dus aantrekkelijk om tijdelijk wat over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Wat betreft de actie ING tijdelijk 1% extra, van de website:

Zo werkt het
  • Op 5 oktober 2012 stelt de ING uw spaarsaldo vast (het peilsaldo)
  • Van 8 oktober t/m 8 januari 2013 ontvangt u 1% extra rente op jaarbasis over het bedrag dat u extra spaart bovenop dit peilsaldo
  • De tijdelijk 1 % extra rente geldt vanaf het moment dat u het geld op uw spaarrekening stort
Ook hebben ze een actie voor nieuwe spaarders zie ik, namelijk 2,5% rente eerste 3 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De rente op uw ASN spaarrekening(en) verandert per 9 oktober 2012.
ASN Ideaalsparen
Nieuw rentepercentage Oud rentepercentage
2,30% 2,40%
:/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:26
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:51:
[...]

Hiep hiep hoera. -O-

Twijfel nog of ik het beetje spaargeld wat nu nog vrij staat voor 1jr, 2jr of 3jr zal vastzetten.
Had net een rekening geopend, heb daar een tientje staan. Gezien de tergend trage manier van werken bij die toko en de lage rentes wordt die rekening niet in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:51:
[...]

Hiep hiep hoera. -O-

Woah, da's een flink daling! Gelukkig viel mijn deposito vorige maand vrij en heb ik hem 1 of 2 jaar vastgezet opnieuw. Maar heb er nog 1 lopen bij LPB...hoop dat deze voorlopig nog niet vrijkomt, ben het even vergeten.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb meteen maar ff bij LPB een bedrag met 5 cijfers vastgezet voor 2 jaar, toch nog mooi 3.3 procent vangen. Heb niet het idee dat de algehele spaarrentes binnen nu en 2 jaar weer op 3.3 procent zitten. Zie het nog eerder dik onder 2 procent duiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En Bank of Scotland volgt LBP op de voet:
Geachte klant,

Zoals u weet streeft Bank of Scotland er naar u een zo goed mogelijke spaarrente te bieden. De hoogte van de variabele rente op uw Internet Spaarrekening wordt mede bepaald door de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. Onder andere door ingrijpen van de Europese Centrale Bank zijn geld- en kapitaalmarktrentes fors gedaald de afgelopen maanden.

Sinds onze laatste rentewijziging in mei zijn de relevante rentes met meer dan 0,4% gedaald. Wij zien ons hierdoor genoodzaakt de rente op de Internet Spaarrekening te verlagen van 2,6% naar 2,3%.

Deze wijziging gaat in op dinsdag 9 oktober 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

wildhagen schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:25:
Heb meteen maar ff bij LPB een bedrag met 5 cijfers vastgezet voor 2 jaar, toch nog mooi 3.3 procent vangen. Heb niet het idee dat de algehele spaarrentes binnen nu en 2 jaar weer op 3.3 procent zitten. Zie het nog eerder dik onder 2 procent duiken.
Idem, aleen dan voor 1 jaar. Vond het verschil met 2 jaar verwaarloosbaar. Misschien is dat over 1 jaar weer anders, maar dan is het gewoon pech hebben.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 21:22
Ik heb de conclusie getrokken dat de renteverschillen overal maar in de promillages zitten. Voor de twee relatief kleine spaarbedragen die ik heb (potje "nieuwe auto" en potje "uitvaartverzekering", beide paar duizend euro) lijkt het niet echt uit te maken waar ik een spaarrekening open.

Ik overweeg daarom dit geld voorlopig voor 2 jaar (auto) en 4 jaar (uitvaart) vast te zetten bij 'n standaard spaarrekening bij mijn huidige bank (Doelsparen van de Rabobank, in mijn geval) en t.z.t. te kijken of het allemaal is bijgetrokken. Voor deze bedragen lijkt het me de moeite/tijd van het openen van een nieuwe spaarrekening elders niet waard. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
En de belastingdienst blijft maar 1,2% belasting heffen (30% van het gemiddelde 4% rendement).
Het is al heel lang geleden dat ik die 4% haalde over mijn vermogen, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
kleneman schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:05:
Ik overweeg daarom dit geld voorlopig voor 2 jaar (auto) en 4 jaar (uitvaart) vast te zetten bij 'n standaard spaarrekening bij mijn huidige bank (Doelsparen van de Rabobank, in mijn geval) en t.z.t. te kijken of het allemaal is bijgetrokken. Voor deze bedragen lijkt het me de moeite/tijd van het openen van een nieuwe spaarrekening elders niet waard. Of zie ik wat over het hoofd?
Waarom je potje "uitvaart" niet voor 10 jaar vastzetten? Bij vrijwel elke bank kan je het bij overlijden toch opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het Fantoom schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:00:
En de belastingdienst blijft maar 1,2% belasting heffen (30% van het gemiddelde 4% rendement).
Het is al heel lang geleden dat ik die 4% haalde over mijn vermogen, of doe ik iets verkeerd?
De belastingdienst heft uiteraard ook 1.2% belasting als je in aandelen zit of andere zaken die meer dan die 4% opleveren. Als ik zo snel even kijk hebben de meeste beleggingsfondsen waar ik in zit wel (ruim) meer dan die 4% gehaald over het afgelopen jaar. Als ik dat rendement naast mijn spaargeld zet (ongeveer 60/40 voor beleggingen/spaargeld) heb ik ook in totaal alsnog wel meer dan 4% aan rendement geboekt, als ik het zo schat zit het totale rendement rond de 5a6% voor het afgelopen jaar.

Uiteraard zijn ze gedeeltelijk nog hun verliezen van voorgaande jaren aan het compenseren, maar dat negeren we maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

wildhagen schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:25:
Ik heb wat er vrij stond (helaas geen 5 cijfers :P) ook nog maar even voor 2 jaar vastgezet. Wel spannend want nu heb ik tot het einde van de maand niet zoveel geld waar ik direct bij kan, dus even geen grote impulsaankopen doen. :P Normaal gesproken had ik einde van de maand pas weer een nieuw deposito genomen, maar met deze daling nu.. De depositorente staat nu zo laag dat het bijna onzinnig is om je geld nog vast te zetten. (tenzij de variabele rente ook verder zakt natuurlijk, en dat zal dan wel)
ACM schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:36:
[...]

De belastingdienst heft uiteraard ook 1.2% belasting als je in aandelen zit of andere zaken die meer dan die 4% opleveren. Als ik zo snel even kijk hebben de meeste beleggingsfondsen waar ik in zit wel (ruim) meer dan die 4% gehaald over het afgelopen jaar. Als ik dat rendement naast mijn spaargeld zet (ongeveer 60/40 voor beleggingen/spaargeld) heb ik ook in totaal alsnog wel meer dan 4% aan rendement geboekt, als ik het zo schat zit het totale rendement rond de 5a6% voor het afgelopen jaar.

Uiteraard zijn ze gedeeltelijk nog hun verliezen van voorgaande jaren aan het compenseren, maar dat negeren we maar even
Ja, maar je moet het maar kunnen. Al denk ik dat ik niet eens een heel slechte belegger zou zijn, maar ik zou er echt wakker van liggen. Al helemaal als ik verlies zou maken. Ik zou er echt verschrikkelijk slecht tegen kunnen denk ik.

[HK]Over alternatieven gesproken, de leenrentes blijven wel gewoon hoog.. Eigenlijk zouden we in samenwerking met de GoT knokploeg een leensupermakkelijkgeld.nl-website op moeten richten zodat we onze spaarcentjes tegen een dikke rente kunnen uitlenen aan mensen die een nieuwe dakkapel willen. De knokploeg kan er dan voor zorgen dat het geld ook daadwerkelijk terugkomt. :+ [/HK]

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2012 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 04:26:
[HK]Over alternatieven gesproken, de leenrentes blijven wel gewoon hoog.. Eigenlijk zouden we in samenwerking met de GoT knokploeg een leensupermakkelijkgeld.nl-website op moeten richten zodat we onze spaarcentjes tegen een dikke rente kunnen uitlenen aan mensen die een nieuwe dakkapel willen. De knokploeg kan er dan voor zorgen dat het geld ook daadwerkelijk terugkomt. :+ [/HK]
In Nederland was hier enkele jaren geleden een website voor (maar die ging over de kop omdat de knokploeg ontbrak zeg maar). In o.a. Engeland bestaat http://uk.zopa.com .
In principe hebben we banken natuurlijk niet nodig: als iemand 100.000 euro uitleent voor 2%, en iemand anders leent het voor 5%, is dat met bar weinig werk 3000 euro winst per jaar. En dat (zeg) 30 jaar lang! Vandaar dat bankiers miljoenenbonussen krijgen, en de financiele sector zo enorm groot is. Alleen zijn banken blijkbaar erg goed in het beschermen van hun positie, anders waren ze allang verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleneman
RemcoDelft schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Waarom je potje "uitvaart" niet voor 10 jaar vastzetten? Bij vrijwel elke bank kan je het bij overlijden toch opnemen?
Mijn gedachte is dat dat het wellicht over 'n paar jaar is bijgetrokken, kan ik het dan opnieuw vastzetten voor 'n hogere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 04:26:
Dat mag niet zomaar, vindt de DNB.
Voor Clearingsinstellingen, Kredietinstellingen en financiële instellingen, Levens- en schadeverzekeraars en Natura-uitvaartverzekeraars dient een vergunning door DNB te worden verleend.
Maar het is niet onmogelijk, zie sommige crowd funding initiatieven.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
kleneman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Mijn gedachte is dat dat het wellicht over 'n paar jaar is bijgetrokken, kan ik het dan opnieuw vastzetten voor 'n hogere rente.
De crew houdt niet van macro-economische analyses in dit topic, maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de rente de komende 10 jaar laag zal blijven. De schuldposities in de diverse lagen van de samenleving tot en met de overheden zijn simpelweg onhoudbaar met een rente die ook maar een enkele procentpunten hoger zou zijn.
Euribor blijft de komende tijd super en superlaag

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 15-10-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleneman
Henk007 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

De crew houdt niet van macro-economische analyses in dit topic, maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de rente de komende 10 jaar laag zal blijven. De schuldposities in de diverse lagen van de samenleving tot en met de overheden zijn simpelweg onhoudbaar met een rente die ook maar een enkele procentpunten hoger zou zijn.
Nouja, die indruk had ik ook al.

Overigens, voor de mensen die hetzelfde aan het overwegen zijn, de lage rente van Rabobank Doelsparen weegt toch niet op tegen het "ongemak" van elders een spaarrekening openen.

In mijn geval zou voor die 2 jaar vastzetten op een Doelsparen-rekening de rente 0,9% tot 1% zijn. Bij zoiets als de CB Renteplus is dat gewoon meteen 2,5%, én het is nog vrij opneembaar ook. Ik zit bij de Rabobank pas na 6 jaar boven de 2,6% (waarbij alles wat ik in het eerste jaar heb ingelegd nog voor 0,9% gaat, het tweede jaar 1,0%, etc.)

Even iets geheel anders, wat ik al vaker heb gedacht: het zou érg makkelijk zijn als je een spaarrekening in virtuele potjes kon opdelen. Dan maak je 'n potje "Nieuwe auto", potje "Uitvaart", potje "Vakantie", etc... Nu moet ik daar óf een nieuwe spaarrekening voor openen, of zelf in Excel bijhouden welk gedeelte van mijn totaal spaarbedrag welk potje vertegenwoordigd. Dat moet toch handiger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

Dat kan bij Moneyou.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gister nog eens bij de ICBC bank gekeken, die hebben een kantoor in Amsterdam, maar je kunt daar sparen tegen 2.50%.

De deposito's daar tegen waren niet zo interessant, het schijnt dat je in China zelf veel meer rente krijgt op deposito's 4.75% voor 5 jaar is daar niet vreemd vertelde een Chinees contact persoon me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:22:
De deposito's daar tegen waren niet zo interessant, het schijnt dat je in China zelf veel meer rente krijgt op deposito's 4.75% voor 5 jaar is daar niet vreemd vertelde een Chinees contact persoon me.
Tsjah, andere valuta welke vorig jaar meer inflatie had. Houd je netto ook niks over. De vraag is of die 2% van dit jaar daar stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me die opties bij ICBC bekeken, maar het is niet interessant genoeg om überhaupts daar in cny te gaan sparen want daar vind ik de rente te laag voor.

Wellicht in China zelf interessant want daar krijg je wel hoge rentes op deposito's en dat zou moeite waard kunnen zijn, ook als je nagaat dat de euro crisis nog niet voorbij is, dus nu is wisselkoers weer redelijk stabiel, dat zou beter of slechter kunnen worden.

Bij een zakkende euro dan maak je gewoon winst, maar als ie stijgt verliest je geld waarde omdat je het omgezet hebt tegen een lagere koers, dus er zit nog risico in ook.

Als ik het zo bekijk hebben we variabel wel hoge rentes want in China schijn je maar 0,50% rente op variabel te krijgen, maar deposito's hebben wel hogere rente, maja zoals ik al zei do moet je dan wel in China openen en dat kan ook een nadeel wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:36:
Bij een zakkende euro dan maak je gewoon winst, maar als ie stijgt verliest je geld waarde omdat je het omgezet hebt tegen een lagere koers, dus er zit nog risico in ook.
Das waar, je bent dan aan het speculeren. Wie weet wat er in Europa gebeurt. De euro zal wellicht minder waard worden tov de Chinese munt als Europa de inflatie laat oplopen en China deze stabiel en laag houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is toch net zoiets van GarantiBank doet? Ze wisselen eerst het valuta om (wat geld kost), om zo in Lira's te sparen, om bij het opnemen je ook weer mag lappen voor de wisselkoers.

Maar 6,25% op een 6maanden deposito? Als de Lira gunstig staat, misschien wel interressant. Want 6,25% (wat natuurlijk op jaarbasis is), klinkt wel erg aantrekkelijk.

Site ziet er ook niet slecht uit, maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Dat terwijl een niet Lira Deposito wel meer marktcomforme rente geeft, kijkend naar de stand waar de normale Nederlande banken (ABN, ING, etc..etc..) hanteren.

Ik hou het wel bij m'n CentraalBeheer rekening voorlopig, al vind ik die rente-keldering van 2,8 naar 2,5% wel erg rap gegaan. Je kan wel telkens van bank overstappen, maar je geld 4 a 5 dagen dat niet rendeert kost je meer dan die ene 0,1 procentpunt meer bij een andere bank.

Ja, overstappen kan lonen, maar hier geldt dan toch wel: overdaad schaad.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RaZ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:55:
Je kan wel telkens van bank overstappen, maar je geld 4 a 5 dagen dat niet rendeert kost je meer dan die ene 0,1 procentpunt meer bij een andere bank.
Dat kan sneller: bank A > betaalrekening > bank B kan met uiterlijk een dag geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RemcoDelft schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:57:
[...]

Dat kan sneller: bank A > betaalrekening > bank B kan met uiterlijk een dag geregeld zijn.
Volgens de ING niet. M'n spaarbanken ook niet. Per overboeking kost het je 1 werkdag, maar je mist ook de hele 24 uur.

Maandag geld overmaken (mis je die rentedag)
Dinsdag geld bij ING, direct overboeken (geen rente die dag)
Woensdag komt geld bij andere spaartoko (geen volle dag, geen rente)
Donderdag: Rentedag 1

Dan mis je volgensmij 3/365ste van het bedrag wat je heen en weer slingert. Correct me if I'm wrong ;)

Zoiets moet je dus niet op een donderdag doen, dan mis je ook het weekend nog eens.

Er zat een formule aan wanneer overstappen echt loont, ipv dat je denk voordeliger uit te zijn, terwijl je rente laat schieten voor een paar dagen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr snuggles schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:43:
[...]

Das waar, je bent dan aan het speculeren. Wie weet wat er in Europa gebeurt. De euro zal wellicht minder waard worden tov de Chinese munt als Europa de inflatie laat oplopen en China deze stabiel en laag houdt.
Ja das waar, dat is een beetje speculeren inderdaad, maar ik denk wel dat euro's omzetten in Chinese yuan geen slecht idee is, maar de rentes van ICBC Amsterdam kantoor zijn me te laag en ik zag er dan nog maar een voordeel in en dat was die unionpay debit kaart, Maja dan moet je dus even naar Amsterdam voor en dat kost me dan even € 45.

Ik ga 27 December weer naar China, dus kan altijd even Chinese banken binnen lopen en me informeren en eventueel zo'n deposito openen als rentes inderdaad erg hoog zijn, dan zet ik wel wat weg in China, maar mijn vriendin is Chinese dus ze zou me wel kunnen helpen.
Dat is toch net zoiets van GarantiBank doet? Ze wisselen eerst het valuta om (wat geld kost), om zo in Lira's te sparen, om bij het opnemen je ook weer mag lappen voor de wisselkoers.

Maar 6,25% op een 6maanden deposito? Als de Lira gunstig staat, misschien wel interressant. Want 6,25% (wat natuurlijk op jaarbasis is), klinkt wel erg aantrekkelijk.

Site ziet er ook niet slecht uit, maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Dat terwijl een niet Lira Deposito wel meer marktcomforme rente geeft, kijkend naar de stand waar de normale Nederlande banken (ABN, ING, etc..etc..) hanteren.

Ik hou het wel bij m'n CentraalBeheer rekening voorlopig, al vind ik die rente-keldering van 2,8 naar 2,5% wel erg rap gegaan. Je kan wel telkens van bank overstappen, maar je geld 4 a 5 dagen dat niet rendeert kost je meer dan die ene 0,1 procentpunt meer bij een andere bank.

Ja, overstappen kan lonen, maar hier geldt dan toch wel: overdaad schaad.
Ja klopt ik heb naar die lira deposito's ook eens gekeken, maar ik geloof dat je € 4000 direct moet in zetten.

Maar hou voorlopig ook bij een simpele Asn ideaal spaarrekening omdat ik zo makkelijk San dat geld kom en later als ik een deel kan missen, kan ik kijken voor een deposito met mooie rente, maar bij LPB is de 5 jaar ook al gezakt naar 3.50% en ja dan is het interessant om in een andere valuta te sparen.

Hier word dat risico nog eens mooi uitgelegd.

http://www.garantibank.nl...eeld-turkse-lira-deposito

Dus eigenlijk heb je met zo'n deposito belang dat de euro nog meer zakt.

Nu staat de koers op 1.00 EUR = 2.33 TRY.

http://www.xe.com/ucc/con...?Amount=1&From=EUR&To=TRY

Als je naar dat jaar overzicht kijkt dan zie je dat als je in Mei zo'n deposito voor 3 maanden openend had dat je dan extra euro's terug kreeg want de euro is in die tijd gezakt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb nu echt een goed alternatief gevonden voor een klein deel van ons spaargeld; we hebben winddelen gekocht, en daarmee voor 16 jaar ons stroomverbruik afgekocht. Prima rendement, afhankelijk van de prijstijging van electriciteit uiteraard. Zie www.windcentrale.nl

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mistraller schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:36:
Ik heb nu echt een goed alternatief gevonden voor een klein deel van ons spaargeld; we hebben winddelen gekocht, en daarmee voor 16 jaar ons stroomverbruik afgekocht. Prima rendement, afhankelijk van de prijstijging van electriciteit uiteraard. Zie www.windcentrale.nl
Betere link: zie Greenchoice actie: Samen een windmolen kopen
Een topic met heel veel kanttekeningen en twijfel over het rendement. Ik zie het eerder als een (slechte!) belegging dan "sparen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online

De trend is dat de Lira wegzakt met 8% per jaar als je de laatste drie jaar neemt. Heb je een netto negatief rendament.

Wat je ook kunt doen is speculeren met Bitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RemcoDelft schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Betere link: zie Greenchoice actie: Samen een windmolen kopen
Een topic met heel veel kanttekeningen en twijfel over het rendement. Ik zie het eerder als een (slechte!) belegging dan "sparen".
Ik zie het al voor me. GreenChoice heel Nederland deze winddelen aansmeren, vervolgens de prijzen gigantisch omhoog gooien. Omdat nieuwe klanten trekken dan ook niet meer lukt een nieuw bedrijf Greenchoice 2.0 opzetten voor nieuwe klanten. Alle "sukkels" met winddelen lekker in Greenchoice 1.0 laten zitten. Overstappen kunnen ze niet, want dan zijn hun winddelen instant waardeloos.

Jezelf 16 jaar vastleggen aan 1 energieleverancier.. Mij niet gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2012 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Dit topic gaat over sparen en niet over speculatieve beleggingen in energieproductie.
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.