Deze gedachte schoot mij gister door het hoofd, wellicht dat mensen hier een mening over hebben. Ikzelf was niet van plan dit te doen maar volgens mij moet dit lukken.
Ik heb een creditcard, elke 1e van de maand wordt het volledige bedrag wat ik met de CC heb uitgegeven afgeschreven van mijn lopende rekening. Zolang ik geld op de lopende rekening heb staan gebeurt dit zonder rente te betalen. Vaak zijn dit vliegtickets, parkeerbonnen, paypal verrekeningen etc. Als ik geen geld heb (nog nooit voorgekomen) wordt het omgezet in een lening zover ik weet.
Nu doe ik het volgende: ik verhoog mijn limiet naar 15000 euro (nu 1500) en neem elke eerste van de maand 12500 op via pinmachines (kan ook pinnen met de CC) of desnoods via een andere manier. Dit geld stort ik gelijk via een machine weer op mijn lopende rekening en vervolgens zet ik het in 30 seconden via de mobiele app op mijn spaarrekening. Vervolgens laat ik het de maand staan en de laatste van de maand boek ik het via de app weer terug naar mjn lopende rekening alwaar het een dag later weer door de CC wordt ingehouden. Op deze manier trek je dus zo goed als heel de maand rente over dit bedrag. Wat op jaarbasis een kleine 300 euro kan zijn.
volgens mij is dit niet moeilijk om te doen:
opnemen en storten (minder dan 30 minuten)
overboeken Spaarrekening (30sec)
terugboeken lopende rekening (30sec)
Waar zit hier de adder onder het gras