Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.456 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

phoenix schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:24:
Als je ING hebt: ING geeft nu +1% op de gewone internetspaarrekening, op het deel dat na gisteren is gestort. Dus 3% op alles wat er nu bij komt en 2% op hetgene wat er al op zat. Dat komt goed uit voor mensen die net alles hebben weggesluist naar een andere spaarrekening zoals LPB; rente is (iets) hoger maar het grootste voordeel is dat als je het geld nodig hebt je er gelijk over kan beschikken.
Dat kan je bij LPB toch ook? Of bedoel je nòg directer mocht je een rekening bij ING hebben? Of kan die spaarrekening sowieso niet los, dan is het wel weer logisch.
M a r c o schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:29:
opmerking: de 1% extra rente (op jaarbasis berekend) is tot en met 15 maart.
dus maximaal 4 maanden.
:')
Als mijn zeer vlugge berekening klopt,
als ik 10k van mijn sns rekening (2.8%) naar ING overzet,
levert dit 6 euro en een beetje op.
stel dat ik even 5 dagen renteverlies reken om het van SNS naar ING, en in maart weer terug te zetten,
dan kost dit ongeveer 4 euro.
Nettowinst dus ongeveer 2,5 euro per 10k.
Daarom wantrouw ik zulke acties altijd.. "Open een spaarrekening en verdien €20!", "Nu de eerste 6 maanden 5% rente!* maximale inleg 100 euro/maand" Je voelt al aan je water dat het niet meer dan een lokkertje is, zodra je de rekenmachine erbij pakt zie je dat het ook zo is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Je kunt meer verdienen door gewoon je zorgverzekering in 1x te betalen voor het komende jaar. Meeste verzekeraars geven een korting van ~3% als je per jaar betaalt ipv per maand. Als jij dat wilt verdienen over het bedrag dat je nu op een spaarrekening zet en elke maand je premie van betaalt krijg je nooit 3% over dat hele bedrag aan rente binnen op je spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_JGC_ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:24:
Je kunt meer verdienen door gewoon je zorgverzekering in 1x te betalen voor het komende jaar. Meeste verzekeraars geven een korting van ~3% als je per jaar betaalt ipv per maand. Als jij dat wilt verdienen over het bedrag dat je nu op een spaarrekening zet en elke maand je premie van betaalt krijg je nooit 3% over dat hele bedrag aan rente binnen op je spaarrekening.
Klopt. Ik doe dat ook al. :) Ik hoop alleen dat ze (Anderzorg) dit keer wèl in december afschrijven. Ik heb ze gemailed en ze schijnen het te proberen:
De bedoeling is om de premie rond 29 december af te schrijven. Echter kunnen wij hierin niets beloven.
Het kan ook zijn dat het begin januari 2012 wordt.
Scheelt toch weer een paar euro als het in 2011 lukt.

Voor een klein deel van je spaargeld is het een goed alternatief. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 16-11-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
_JGC_ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:24:
Goede tip.

Betaal een jaar vooruit, bespaar 3% --> effectieve rente op jaarbasis t.o.v. maandelijks betalen +- 6%. (je bent je geld gemiddeld een half jaar eerder kwijt dan bij maandelijkse betaling)

Bovendien: de volle 6% is netto als je nog in 2011 betaalt.
Vooruitbetaalde premies voor zorg - en schadeverzekeringen tellen bij mijn weten niet mee als vermogen in box 3. <-- kan iemand dit checken? ik meen me te herinneren dat vooruitbetaalde premies soms wel moeten worden opgegeven in je aangifte, maar dat ging volgens mij om lijfrentes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
t_captain schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:20:
[...]

Goede tip.

Betaal een jaar vooruit, bespaar 3% --> effectieve rente op jaarbasis t.o.v. maandelijks betalen +- 6%. (je bent je geld gemiddeld een half jaar eerder kwijt dan bij maandelijkse betaling)

Bovendien: de volle 6% is netto als je nog in 2011 betaalt.
Vooruitbetaalde premies voor zorg - en schadeverzekeringen tellen bij mijn weten niet mee als vermogen in box 3. <-- kan iemand dit checken? ik meen me te herinneren dat vooruitbetaalde premies soms wel moeten worden opgegeven in je aangifte, maar dat ging volgens mij om lijfrentes
Weg is weg. Je krijgt ook geen rente, maar je krijgt korting. Zou ook beetje scheef zijn, als je rente-aftrek krijgt omdat je je televisie op afbetaling koopt.

Waarschijnlijk betaal je die zorg pas in 2012 en niet vooraf in 2011. Ik betaalde voorheen per kwartaal, dat werd altijd automatisch afgeschreven op een van de eerste dagen van het kwartaal ipv de laatste dagen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
_JGC_ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:43:
[...]

Weg is weg. Je krijgt ook geen rente, maar je krijgt korting. Zou ook beetje scheef zijn, als je rente-aftrek krijgt omdat je je televisie op afbetaling koopt.
"rente" was een verkeerd woord. Ik bedoelde "rendement".
Het is wel een goede deal, gemiddeld een half jaar eerder betalen en daarvoor 3% besparen is een rendement in de orde van 6% op jaarbasis.
Waarschijnlijk betaal je die zorg pas in 2012 en niet vooraf in 2011. Ik betaalde voorheen per kwartaal, dat werd altijd automatisch afgeschreven op een van de eerste dagen van het kwartaal ipv de laatste dagen ervoor.
Jaarpremie is 4000 euro, die betaal ik liever met een acceptgiro. Ik vermoed dat ik die dit jaar wel binnen heb.

Scheelt 120 euro aan verzekeringspremie + 48 aan belasting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Wow, dat is nogal eens een bedrag, is ruim het viervoudige van wat ik betaal. Als je gezegend bent met weinig tot geen kwaaltjes kan je gerust toe met alleen het basispakket en max vrijwillig eigen risico. Al die aanvullende verzekeringen zijn echt de moeite niet waard als je ze alleen afsluit "omdat het mogelijk eens zou kunnen gebeuren".
Ook zoiets met eigen risico: 500 euro lijkt veel, maar scheelt je 300 euro premie. Als het dan wel een keer misgaat en je moet meer betalen dan het wettelijk verplicht eigen risico, dan schiet je er max 200 euro bij in voor dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Wellicht is die 4000 euro voor meer dan 1 persoon ;).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dan nog is het veel omdat kinderen gratis meeverzekerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
offtopic:
Het is inderdaad voor het hele gezin, 2 volwassenen + 1 gratis meeverzekerd kind.

Basisverzekering +- 105 euro, aanvullend +- 35 en tandarts +- 25 --> 265 * 2 = 330 * 12 = 4000.

Wel een goede dekking, op restitutiebasis, en bij de verzekeraar waar in het verleden ik de beste ervaringen mee had (ONVZ). Niet goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:29:
opmerking: de 1% extra rente (op jaarbasis berekend) is tot en met 15 maart.
dus maximaal 4 maanden.

Als mijn zeer vlugge berekening klopt,
als ik 10k van mijn sns rekening (2.8%) naar ING overzet,
levert dit 6 euro en een beetje op.
stel dat ik even 5 dagen renteverlies reken om het van SNS naar ING, en in maart weer terug te zetten,
dan kost dit ongeveer 4 euro.
Nettowinst dus ongeveer 2,5 euro per 10k.
Kun je niet van spaarrekening -> gewone rekening -> spaarrekening gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
WestlandUtrecht Bank mailt net dat rente morgen naar 3.0% gaat.

Ps: Heb ook ONVZ, duurste pakket. Eens gaan nadenken over in een keer betalen, nooit zo over nagedacht. En ja, ONVZ is duur, maar heeft tenminste service. En dat is bij anderen wel eens anders. Verder: aanvullende verzekeringen nemen als je de dekking wel nodig hebt is te laat. Dan kom je bij aanvraag niet door medische toelating,

[ Voor 73% gewijzigd door xahmol op 16-11-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dr snuggles schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:47:
[...]
Kun je niet van spaarrekening -> gewone rekening -> spaarrekening gaan?
hoe bedoel je?
Van je ING spaarrekening geld naar betaalrekening, en weer terug naar spaar om er dan de bonusrente over te ontvangen?

In dat geval, nee dat gaat niet. Ze hebben je spaarsaldo vastgesteld op 12 november. Het bedrag boven dat peilsaldo is het deel waar je de extra rente over krijgt.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

xahmol schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:15:
WestlandUtrecht Bank mailt net dat rente morgen naar 3.0% gaat.

Ps: Heb ook ONVZ, duurste pakket. Eens gaan nadenken over in een keer betalen, nooit zo over nagedacht. En ja, ONVZ is duur, maar heeft tenminste service. En dat is bij anderen wel eens anders. Verder: aanvullende verzekeringen nemen als je de dekking wel nodig hebt is te laat. Dan kom je bij aanvraag niet door medische toelating,
En dan zit je dus voor de rest van je leven aan die verzekeraar vast wanneer je iets hebt..

Daarbij, gooien ze je er na een paar jaar ook niet gewoon uit (wat betreft de aanvullende verzekering) als je teveel claimed waardoor ze geen winst meer maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 17-11-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Centraal Beheer Achmea gaat maandag naar 3% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
Reiben schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:34:
Centraal Beheer Achmea gaat maandag naar 3% :)
Een stijging van maar liefst 0,05%, dat is 5 euro extra per 10k op jaarbasis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Het Fantoom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:27:
[...]

Een stijging van maar liefst 0,05%, dat is 5 euro extra per 10k op jaarbasis _/-\o_
Balen voor je dat je maar 10k hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Het Fantoom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:27:
[...]

Er zijn genoeg rekeningen die aan het begin van het jaar op 2,3% of lager zaten. Al die 0,05% verhogingen hebben het echter wel tot de huidige volle 3 procent gemaakt.

Ik snap het gezeur van meerder tweakers dus niet als er een 0,05 rente verhoging wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Reiben schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:43:
[...]

Balen voor je dat je maar 10k hebt.
offtopic:
Respect voor de manier waarop je een troll behandelt :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Jeffrey88 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:03:
Ik snap het gezeur van meerder tweakers dus niet als er een 0,05 rente verhoging wordt gegeven.
Daar heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt, zal het nooit meer doen :). Ieder zijn ding en wie ben ik om daarover te oordelen.
Overigens ben ik vandaag overgestapt van DHB (sorry guys) naar WestlandUtrecht. Een deftige stijging van 0.5%. Het gaat om de kleinere 'volatile' spaarrekening dus erg veel verlies heb ik door mijn luiheid niet geleden. Valt me op dat de Turkse banken zoals DHB vroeger veel agressiever waren met hun spaarrente's.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:38:"rente" was een verkeerd woord. Ik bedoelde "rendement".
Het is wel een goede deal, gemiddeld een half jaar eerder betalen en daarvoor 3% besparen is een rendement in de orde van 6% op jaarbasis.
Laten we het even berekenen:

Vooruitbetalen:
4000 *0,97 = 3880
Gederfde rente (3%)
3880 * 0,03 = 116,40

Totale kosten: 3996,40 3880,00

Per maand betalen:
12 maanden, totaal: 4000
Ontvangen spaarrente (3%): 55,00 (4000/12*11/12*0,03+4000/12*10/12*0,03+..)
Totale kosten: 3945,00

Dus je verliest 51,40 per jaar als je vooruit betaald, als de spaarrente op 3% blijft. Dus je wint 65 euro bij vooruitbetaling, als de spaarrente op 3% blijft. Niet meegenomen zijn eventuele belastingeffecten.

Gederfde rente had ik niet moeten meerekenen. Dat zal me leren niet midden in de nacht een bericht te posten. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mrmrmr op 20-11-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mrmrmr schreef op zondag 20 november 2011 @ 04:39:
[...]

Vooruitbetalen:
4000 *0,97 = 3880
Gederfde rente (3%)
3880 * 0,03 = 116,40
Totale kosten: 3996,40

Per maand betalen:

Dus je verliest 51,40 per jaar als je vooruit betaald, als de spaarrente op 3% blijft. Niet meegenomen zijn eventuele belastingeffecten.
Lees ik het met mijn slaperige kop verkeerd of bereken je voor gederfde rente alsof je anders het hele jaar die 4000 blijft behouden terwijl je het voor ontvangen spaarrente wel goed doet? (dat denk ik tenminste.. ik kan op het moment weinig maken van je sommetje bij ontvangen rente, maar het zal wel kloppen)

Ik kan het eenvoudiger uitrekenen denk ik.

Besparing bij vooruitbetalen: 3% over het hele bedrag, klaar.
Rente bij maandelijkse betaling: 3% over wat je nog hebt, maar dat is iedere maand minder. Aan het begin van het jaar alles en op het eind niets. Simpel gezegd: je krijgt 3% rente over de helft van het geld, ofwel 1,5% over het hele bedrag.

1,5% is minder dan 3%. Vooruitbetalen is dus gunstiger. Inflatie (je kan in principe natuurlijk het beste zo laat mogelijk betalen als de prijs gelijk blijft maar je door de inflatie in theorie wel een loonsverhoging krijgt) en belastingvoordelen reken ik dan niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 20-11-2011 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 20 november 2011 @ 04:39:

Vooruitbetalen:
4000 *0,97 = 3880
Gederfde rente (3%)
3880 * 0,03 = 116,40
Totale kosten: 3996,40

Per maand betalen:

Dus je verliest 51,40 per jaar als je vooruit betaald, als de spaarrente op 3% blijft. Niet meegenomen zijn eventuele belastingeffecten.
Je neemt gederfde rente wel mee in het eerste scenario, maar niet de gederfde korting in het tweede scenario. Beter is het om bij beiden alleen de rente/korting die je ontvangt te berekenen. Dan kom je op 65 euro in het voordeel van het in één keer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
W3ird_N3rd schreef op zondag 20 november 2011 @ 05:17:
[...]

1,5% is minder dan 3%. Vooruitbetalen is dus gunstiger. Inflatie (je kan in principe natuurlijk het beste zo laat mogelijk betalen als de prijs gelijk blijft maar je door de inflatie in theorie wel een loonsverhoging krijgt) en belastingvoordelen reken ik dan niet mee.
Belastingvoordeel levert een extra besparing op van 1.2% als je boven de grens in box 3 zit en nog dit jaar betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Op woensdag 23 november a.s. verhoogt LeasePlan Bank de rentetarieven van een aantal termijndeposito's. Bekijk onderstaand schema voor de actuele rente per looptijd.

Termijndeposito's per woensdag 23 november
Termijndeposito 3 m 6 m 9 m 1 jr 2 jr 3 jr 4 jr 5 jr
Nieuwe rente* 3,30% 3,35% 3,40% 3,45% 3,50% 3,75% 3,90% 4,15%
Verhoging 0,45% 0,35% 0,30% 0,20% 0,10%

leuk leuk, gaat de goede kant op. Jammer dat de reden (complete chaos en crisis op financiële markten) minder is.

Kan me nu ook niet voorstellen dat ze de variabele rente mee laten zaken met euribor eind deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Lol, ik heb net gisteren al mijn spaargeld weggehaald en overgezet naar mijn ING-spaarrekening. En meteen schiet LPB in de stress en gaat rentes verhogen om meer spaargeld aan te trekken. >:) ;)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ben je dan ook erg dankbaar. :)

Maar voorlopig wacht ik nog even af wat er met de "normale" rente van LPB voor het 1e kw. 2012 gaat gebeuren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Graag gedaan, ik wordt er zelf ook beter van vanwege de hogere rente bij ING en de rentepunten :9 (Was het niet dat ooit in de Topictitel Postbank/ING specifiek benoemt stonden vanwege de lage rentes?)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Inderdaad, daar begon dit topic ooit mee.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
xxxMaverick schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:43:
Kan me nu ook niet voorstellen dat ze de variabele rente mee laten zaken met euribor eind deze maand
Maar dat is juist het concept van LPB. Ik zou het raar vinden als ze het niet mee laten zakken. Misschien doen ze het juist om je het geld bv 3 maanden te laten staan.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Bedankt voor de tip om de zorgverzekering (bij voorkeur nog dit jaar) in één keert te voldoen :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Kijken of ik dit jaar nog de spouwmuur geisoleerd kan krijgen. Niet alleen om nog subsidie te krijgen, maar ook om nog voor het eind van het jaar over dat geld geen vermogensbelasting te hoeven betalen >:). Bedrijf komt op 14 december langs voor inspectie, als de offerte me aan staat betaal ik dat ding desnoods vooruit :P.

Grappig dat de overheid met zo'n extra belasting aanspoort om alles boven het vrijgestelde bedrag nog te investeren in dingen die je op lange termijn geld gaan opleveren of besparen. Destijds met mijn huis ook al, moest een bankgarantie regelen of 10% van het aankoopbedrag storten op rekening van de notaris, met de kosten voor die bankgarantie en de 1.2% vermogensbelasting in het vooruitzicht dus gewoon 10% zelf overgemaakt. Bleek achteraf dat ik de rente over dat geld gewoon in mindering kreeg op de afrekening bij de notaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
_JGC_ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:49:
Kijken of ik dit jaar nog de spouwmuur geisoleerd kan krijgen. Niet alleen om nog subsidie te krijgen, maar ook om nog voor het eind van het jaar over dat geld geen vermogensbelasting te hoeven betalen >:). Bedrijf komt op 14 december langs voor inspectie, als de offerte me aan staat betaal ik dat ding desnoods vooruit :P.
Of je pint het bedrag alvast als het echt zo'n issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het Fantoom schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:38:
[...]

Of je pint het bedrag alvast als het echt zo'n issue is.
Dat heeft geen zin, je moet contant geld ook opgeven bij de belasting. het is alleen wat lastiger te controleren

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
paella schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:29:
[...]

Maar dat is juist het concept van LPB. Ik zou het raar vinden als ze het niet mee laten zakken. Misschien doen ze het juist om je het geld bv 3 maanden te laten staan.
Ach voor mij werkt het iig, heb een 3 maands deposito geopend.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Alternatief tegenwoordig in Belgie: staatsobligaties kopen. :)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Moet je daar geen staat voor zijn :p

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nee. Maar ik zou er niet aan beginnen, zeker niet met zo'n gammel land ergens in het zuiden. Ook België is dat in mijn ogen aangezien daar in de politiek de ego's het wel heel erg schijnen te winnen van de burgers en het dus in mijn ogen totaal niet betrouwbaar is om daar nu geld in te investeren (dat denken de markten ook aangezien de rente fijntjes omhoog gaat).

Maar goed, het kan een wat langdurender alternatief zijn i.p.v. een avondje casino :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

ST10©DE

Dus.............

Ik denk dat ATS doelt op het feit dat Yves Leterme, Belgen wil stimuleren Belgische staatsobligaties te kopen. Het schijnt dat Belgische particulieren in totaal enkele miljarden op gewone spaarrekeningen hebben staan. Leterme noemde het een arm land met rijke inwoners. Ik denk inderdaad dat dit een win win situatie is voor Belgen en de Belgische staat.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De euribor is afgelopen maand met 0,15 gedaald. Schiet niet echt op. Terwijl de inflatie relatief hoog blijft in europa. Ben benieuwd hoe zich dat de komende tijd gaat ontwikkelen.

http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/euribor.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
LP naar 2,76%, maar in december een actie-rente van 3,26% op de internetspaarrekening voor bestaande klanten. Toch mooi meegenomen, daarna weer de beste rente uitzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Begrijpelijk dat ze dalen, ivm de Euribor enzo, maar per 1 januari bepalen ze de opslag toch weer? Ze moeten natuurlijk niet teveel zakken, omdat klanten anders wel weg kunnen gaan.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:17:
LP naar 2,76%, maar in december een actie-rente van 3,26% op de internetspaarrekening voor bestaande klanten. Toch mooi meegenomen, daarna weer de beste rente uitzoeken :+
Ja, ik was al benieuwd wat ze zouden doen...

Geachte heer Gilmour,

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 1,37% naar 1,21%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 november 2011 komt de spaarrente voor december 2011 hiermee uit op 2,76% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,55%.

Eindejaarskado: éénmalig 0,5% extra rente*
Al onze klanten ontvangen daarom de komende maand éénmalig 0,5% rente* bovenop de rente van hun internetspaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slasher schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:20:
Begrijpelijk dat ze dalen, ivm de Euribor enzo, maar per 1 januari bepalen ze de opslag toch weer?
Yup, klopt. Eens per kwartaal.

De opslag zal dan wel weer omhoog gaan.

3.26 procent rente op een spaarrekening zonder voorwaarden, niet slecht :)

[ Voor 0% gewijzigd door wildhagen op 30-11-2011 12:52 . Reden: dom foutje aangepast :P ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Uhhhhh spaarrekening..

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik snap hem niet? Jij hebt een manier gevonden om het als betaalrekening te gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:55:
[...]

Ik snap hem niet? Jij hebt een manier gevonden om het als betaalrekening te gebruiken? :P
De floeper boven mij had eerst betaalrekening staan maar wijzigde dit.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 00:35
Cyclonist schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:17:
Laat toch eigenlijk wel een beetje zien dat het Euribor-opslag idee vna LPB niet werkt. Ik vind het een fantastisch idee: lekker transparant, maar het is wel duidelijk dat het niet flexibel genoeg is voor hun om te reageren op wat andere marktpartijen doen. Ze betalen snel teveel, of juist te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 99% gewijzigd door Dre op 09-01-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Moneyou weer een klein beetje omhoog:

We willen je graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per 2 december 2011.

De volgende spaarrentes worden per 2 december verhoogd:
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verhoogd van 2,90% naar 2,95%.
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verhoogd van 2,90% naar 2,95%.
De basisrente wordt 2,45% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Sempy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:29:
Moneyou weer een klein beetje omhoog:

We willen je graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per 2 december 2011.

De volgende spaarrentes worden per 2 december verhoogd:
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verhoogd van 2,90% naar 2,95%.
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verhoogd van 2,90% naar 2,95%.
De basisrente wordt 2,45% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
Alle beetjes helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je ziet toch dat banken elkaar echt nu beconcurreren met de spaarrentes omdat het zo eenvoudig is geworden je geld over en weer te hevelen. Vroeger was het volgens mij veel meer gedoe, maar nu open je gewoon bij 10 banken een rekening en houdt de rentes strak in de gaten. Vervolgens pleur je elke maand je geld op de hoogste rente-rekening.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Dre schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:01:
ING op haar website:

[...]

Volgens mij worden de nieuwe spaarder beloont en niet de trouwe spaarders :'(.
Nee, want voor nieuwe rekeningen geldt dit niet. Dit is alleen voor bestaande rekeningen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Stel dat een bank omvalt dan krijg je tot 100K gewoon teruggestort, dat wordt tenminste beweerd...
Maar hoe lang duurt het dan voordat het geld weer daadwerkelijk op je tegenrekening staat, en is dat dan inclusief de opgebouwde rente of ben je de nog niet uitbetaalde rente dan sowieso kwijt? Want in dat geval heb je dus nog steeds veel verlies bij hogere bedragen en is het toch veiliger om je geld bij een gerenommeerde bank te storten zodat je dat risico niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Kijk eens naar IceSave. Veel mensen hebben hun geld nog niet terug, terwijl het al ruim 2 jaar is belooft.
En een failliete bank heeft geen geld om te beleggen, dus je krijgt ook nog eens geen rente in die periode.
In de periode tussen de laatste rente bijschrijving en het faillissement krijg je denk ik geen rente.

Bij een normale bank met een lage rente staat het geld iets veiliger, maar als de rente lager is dan de inflatie kan je na een jaar minder kopen voor het zelfde (geld + rente).
Actief naar een hoge rente zoeken doe je hoofdzakelijk om niet achteruit te gaan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:39:
Kijk eens naar IceSave. Veel mensen hebben hun geld nog niet terug, terwijl het al ruim 2 jaar is belooft.
En een failliete bank heeft geen geld om te beleggen, dus je krijgt ook nog eens geen rente in die periode.
In de periode tussen de laatste rente bijschrijving en het faillissement krijg je denk ik geen rente.

Bij een normale bank met een lage rente staat het geld iets veiliger, maar als de rente lager is dan de inflatie kan je na een jaar minder kopen voor het zelfde (geld + rente).
Actief naar een hoge rente zoeken doe je hoofdzakelijk om niet achteruit te gaan.
Hierbij lijkt het me handig om te vermelden dat het hier om mensen gaat die meer geld op hun IceSave rekening hadden staan dan het garantiestelsel dekt. Alles wat onder de dekking viel hebben deze mensen ook gewoon terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het Fantoom schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:18:
Stel dat een bank omvalt dan krijg je tot 100K gewoon teruggestort, dat wordt tenminste beweerd...
Maar hoe lang duurt het dan voordat het geld weer daadwerkelijk op je tegenrekening staat, en is dat dan inclusief de opgebouwde rente of ben je de nog niet uitbetaalde rente dan sowieso kwijt? Want in dat geval heb je dus nog steeds veel verlies bij hogere bedragen en is het toch veiliger om je geld bij een gerenommeerde bank te storten zodat je dat risico niet loopt.
DNB kan je verder helpen: http://www.dnb.nl/over-dn...garantiestelsel/index.jsp

De opgebouwde rente ontvang je tot de dag dat de bank failliet is gegaan (bron.

Maar dit had je met één trefwoord ook met Google ofzo kunnen vinden...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Hielko schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:52:
Laat toch eigenlijk wel een beetje zien dat het Euribor-opslag idee vna LPB niet werkt. Ik vind het een fantastisch idee: lekker transparant, maar het is wel duidelijk dat het niet flexibel genoeg is voor hun om te reageren op wat andere marktpartijen doen. Ze betalen snel teveel, of juist te weinig.
Integendeel, het werkt juist heel goed. Bij een dalende rente duurt het even voordat je rente omlaag gaat. Bij een stijgende rente proberen ze je toch met creatieve oplossingen een aantrekkelijke rente te bieden. En als dat niet genoeg is ga je naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Bastien schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:32:
[...]
DNB kan je verder helpen: http://www.dnb.nl/over-dn...garantiestelsel/index.jsp

De opgebouwde rente ontvang je tot de dag dat de bank failliet is gegaan (bron.

Maar dit had je met één trefwoord ook met Google ofzo kunnen vinden...
Bedankt :)
Verder lees ik hier wel meer info die ik net zo zelf had kunnen vinden (zoals de huidige rentepercentages)...

[ Voor 74% gewijzigd door Het Fantoom op 01-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Verschillende banken zoals NIBC Direct, WestlandUtrecht bank en de ASN Bank hebben de afgelopen dagen de rente weer verhoogt. :)
Ik ben benieuwd hoe dat zich door zal zetten i.v.m. waarschuwingen op de AAA-status van een aantal EU-landen en de slechte status van een aantal andere landen in het zuiden van Europa.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Zijn ze nou alweer bezig?

ECB verlaagt rente met 25 basispunten tot 1

De Europese Centrale Bank (ECB) heeft de rente vandaag zoals economen verwachtten verlaagd van 1,25 naar 1 procent.

Het is de tweede renteverlaging op rij. ECB-president Mario Draghi verraste de financiële markten in november, daags na zijn aantreden, met een verlaging van 1,5 procent naar 1,25 procent. Draghi zal het jongste rentebesluit toelichten in een persconferentie die om 14.30 uur begint.

Marktpartijen zullen onder meer kijken of het beleid van de ECB onder leiding van Draghi meer gericht zal zijn op het stimuleren van groei dan op het in bedwang houden van de inflatie, zoals onder zijn voorganger Jean-Claude Trichet. Een andere punt van aandacht is de vraag het opkoopprogramma voor staatsobligaties zal vergroten.

http://www.volkskrant.nl/...5-basispunten-tot-1.dhtml

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kan iemand kort en duidelijk uitleggen wat die ECB-rente precies inhoudt?
Voor zover ik het nu begrijp: ECB tovert geld uit het niets tevoorschijn, banken lenen bij ECB voor een schijntje, en lenen dat weer duurder uit aan bedrijven, of zelfs aan overheden. Het kan toch niet zo zijn dat overheden via banken eigenlijk bij zichzelf geld lenen en de bank daar aan verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Pas op met macro-economische en algemeen monetaire beschouwingen in dit topic. De mods hebben daar al vaker voor gewaarschuwd en het zou erg jammer zijn als ze daardoor dit informatieve topic dicht zouden gooien

Volgens mij zijn er genoeg waar we naar hartelust kunnen discussiëren over dingen die niet direct met spaargeld te maken hebben.

Eurocrisis
De dag dat de dollar valt...
Klappen van de huizenbubble?
Crisis! Hints en Tips om voorbereid te zijn op een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als bank heb je aan het eind van de handelsdag niet altijd een sluitende kas. Soms heb je geld over (bijvoorbeeld omdat je spaarders meer hebben gestort dan je hebt kunnen wegzetten in de markt) en soms kom je tekort. Dit is de dagelijkse gang van zaken.

Nu kun je twee kanten op met je kasoverschot:
(1) uitlenen aan een andere bank --> Euribor tarief
(2) stallen bij de ECB --> ECB tarief

Bij een tekort is het natuurlijk hetzelfde verhaal, maar dan omgekeerd.

Een verlaging van de ECB rente heeft een direkte invloed op de Euribor, tenminste de "sw" (spot market) rente. Deze vormt weer de basis waarop banken de rente op hun spaarrekeningen bepalen.

Bij een ECB-verlaging van 25 basispunten zou je verwachten dat de spaarrente ook met ongeveer 0.2 a 0.25% daalt. (let op, we hebben recent ook al een ECB renteverlaging gehad. daarmee kunnen spaarrekeningen wel eens 0.5% omlaag gaan in januari).
Tenzij: de spaarbank een hogere opslag biedt t.o.v. de ECB or euribor rente. Dat kan een bank doen als ze moeite hebben om aan voldoende geld te komen, bijvoorbeeld omdat de onderhandse deposito's tussen banken inzakken. De laatste maanden zie ik de opslag (spaarrente-euribor) oplopen. Waarschijnlijk zal de spaarder op korte termijn niet zo heel veel merken van de renteverlagingen, maar dat blijft koffiedik kijken.

[ Voor 47% gewijzigd door t_captain op 08-12-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Het Fantoom schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:18:
Duurt max 3 maanden. DNB neemt die 3 maanden meestal ook. Rente ben je kwijt voor die drie maanden, rente tot het moment waarop het faillissement wordt uitgesproken, wordt wel uitgekeerd via DSG.

Het zal me echter niets verbazen dat het langer duurt als een grotere bank valt, omdat er simpelweg niet genoeg geld is om tot uitkering over te gaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mistraller schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:03:
[...]

Duurt max 3 maanden. DNB neemt die 3 maanden meestal ook.
Dit wordt binnenkort 20 dagen om het e.e.a. in overeenstemming te laten zijn met een europese richtlijn.
Rente ben je kwijt voor die drie maanden, rente tot het moment waarop het faillissement wordt uitgesproken, wordt wel uitgekeerd via DSG.

Het zal me echter niets verbazen dat het langer duurt als een grotere bank valt, omdat er simpelweg niet genoeg geld is om tot uitkering over te gaan.
De DNB zal zich moeten houden aan de richtlijn punt uit.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Mistraller schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:03:
[...]

Duurt max 3 maanden. DNB neemt die 3 maanden meestal ook.
Hoeveel banken zijn er eigenlijk failliet gegaan in Nederland?
Eigenlijk op één hand te tellen (copy-paste van Wikipedia)
Mendelssohn & Co. (Amsterdam) (1939),
Texeira de Mattos (1966),
Tilburgsche Hypotheekbank (1982),
Van der Hoop Bankiers (2006),
Indover Bank (2008),
DSB Bank (2009)
Icesave wordt hier niet genoemd, omdat die formeel niet onder het Nederlandse garantiestelsel viel.

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Spaarders beslissen mee hoe lang zij van 0,5%* extra rente willen profiteren

LeasePlan Bank laat spaarders de komende twee weken zelf beslissen hoe lang zij willen profiteren van tijdelijk 0,5%* extra rente op hun spaargeld. De bank vergoedt vanaf 1 januari 2012 namelijk tijdelijk extra rente op een van de termijndeposito’s. De looptijd van dit termijndeposito bepalen consumenten zelf. Zo kiezen zij zelf hoe lang zij willen profiteren van een extra hoog en aantrekkelijk rentetarief. Waarbij de meeste stemmen gelden.

In de periode van 15 december 2011 tot 1 januari 2012 kan iedereen via de Rentekiezer een stem uitbrengen op het termijndeposito van hun voorkeur. Er is keuze uit een deposito met een looptijd van 1, 2, 3, 4 of 5 jaar. Vanaf 1 januari verhoogt LeasePlan Bank tijdelijk de spaarrente van het deposito met de meeste stemmen met een 0,5%*. Spaarders kunnen het winnende termijndeposito vanaf dan direct afsluiten.

Met deze landelijke verkiezing speelt de internetspaarbank in op de groeiende vraag naar termijndeposito’s. Volgens LeasePlan Bank sluit deze actie bovendien goed aan bij haar transparante spaarproducten.

*Nominaal op jaarbasis

http://www.leaseplanbank....te-willen-profiteren.html

Ik zelf neig naar de 3,95% voor een eenjaars deposito.
En volgens mij kiezen de meeste anderen daar ook voor zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door mark de man op 15-12-2011 10:40 ]

Join het DPC Whatpulse team

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 09:46
Ik heb ook gestemd daarvoor, hoewel het voor mij niet interessant is, aangezien ik in een eerder stadium een deposito voor een half en een heel jaar voor resp. 3% en 3,25% heb geopend en wat pas in de loop van 2012 vrij komt.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Maar dan passen ze dus niet de rente aan in januari? Ziet ernaar uit dat 1 jaar sowieso met afstand de meeste stemmen krijgt. Dat is toch wel een beetje balen, ik was nog net op die aanbieding van 3,75% ingegaan..

• xxxMaverick
W3ird_N3rd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:22:
Maar dan passen ze dus niet de rente aan in januari? Ziet ernaar uit dat 1 jaar sowieso met afstand de meeste stemmen krijgt. Dat is toch wel een beetje balen, ik was nog net op die aanbieding van 3,75% ingegaan..
Dit ligt alweer 2 maanden achter je tegen die tijd, en was al een zeer mooie rente. Deze is alleen nog mooier dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB is zo te zien naar 3.15 procent gegaan (was 2.76 + 0.5 bonus in december, voor een totaal van 3.26 procent).

Nog geen mail gehad, maar als je inlogged zie je 3.15 procent staan.

Gezien de lage stand van de Euribor (1.02 procent) zal óf de toeslag (was 1.55 procent) wel flink verhoogd zijn (die zou dan 2.13 procent moeten zijn), óf er zit weer een tijdelijke actie in (of een combi van die 2).

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 31-12-2011 07:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De opslag wordt 2,10 % + de Euribor 1,05 % = 3,15.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, dan hebben ze de Euribor van gisteren aangehouden, ipv die van vandaag (laatste dag)? Toen was hij idd afgerond 1.05, nu is hij 1.02

Nou ja, mooie rente denk ik, volgens mij is LPB nu weer de hoogste (zonder voorwaarden en eenmalige acties)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Geen verkeerde rente inderdaad had onder de 3 procent verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, LPB heeft nu ook een 1-jaars deposito met maar liefst 3.95 procent rente. Da's behoorlijk aantrekkelijk. Jammer dat ik eigenlijk niets kan missen (ik heb al gebruik gemaakt van die 3.75 1-jaars deposito eerder in 2011)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik heb er wel een behoorlijk bedrag opgezet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Bijna 4 procent, dat is wel heel lekker.. Moet er even over nadenken. Het mooie is ook met zo een deposito is dat je met je tengels van je spaargeld afblijft het hele jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
wildhagen schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:20:
Zo, LPB heeft nu ook een 1-jaars deposito met maar liefst 3.95 procent rente. Da's behoorlijk aantrekkelijk.
Als je het vergelijkt met de rente op de gewone spaarrekening valt het wel mee. 3,15 versus 3,95 is een verschil van 0,8 procent. Da's 8 euro voor elke duizend euro die je een jaar vastzet.

Natuurlijk is de spaarrente wel variabel, maar dat kan bij een aantrekkende economie juist in je nadeel werken bij deposito's.

[ Voor 196% gewijzigd door yohan op 01-01-2012 14:12 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
yohan schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:10:
[...]

Als je het vergelijkt met de rente op de gewone spaarrekening valt het wel mee. 3,15 versus 3,95 is een verschil van 0,8 procent. Da's 8 euro voor elke duizend euro die je een jaar vastzet.
dus mooi ff 800 euro extra als er er een ton neerzet! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:57:
[...]

Nu staat de rente op 3,2 en ze bieden 4,0 (afgerond). Als je je geld variabel houdt moet de rente (lineair) naar meer dan 4,8% stijgen per 1.1.2013 als je meer denkt te gaan verdienen met variabel. Aantrekkelijk aanbod dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
xxxMaverick schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:57:
[...]

€8000 euro extra voor mij dus, terwijl ik er niks voor hoef te doen :) :D .

j/k

[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 01-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
yohan schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:10:
[...]
Natuurlijk is de spaarrente wel variabel, maar dat kan bij een aantrekkende economie juist in je nadeel werken bij deposito's.
Ik verwacht in 2012 geen aantrekkende economie in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Cubic X schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Nogal dom om een miljoen op één bank te zetten, en zeker bij een bank als LPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
hm, 3.95% voor 1-jaars deposito is interessant genoeg om een LPB rekening te openen. Meteen maar gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Cubic X schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:59:
[...]

j/k
Right, jij zet een miljoen bij de LPB neer? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

wildhagen schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:20:
Zo, LPB heeft nu ook een 1-jaars deposito met maar liefst 3.95 procent rente. Da's behoorlijk aantrekkelijk. Jammer dat ik eigenlijk niets kan missen (ik heb al gebruik gemaakt van die 3.75 1-jaars deposito eerder in 2011)...
Same here. Tja. Het leek me erg onwaarschijnlijk dat er nog een beter aanbod zou komen. Gebeurd is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

yohan schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:18:
[...]

Niet dat het waar is wat hij zegt, maar het getuigt niet van slimheid om een miljoen bij 1 bank neer te zetten ivm het DGS. Raak je aardig wat knaken kwijt bij het omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
yohan schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:18:
[...]

j/k staat voor just kidding. Uiteraard zet ik er geen miljoen neer :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Zouden ze het druk hebben bij LeasePlanBank, of is het puur toeval dat de inlogsite momenteel "in onderhoud is"? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cis op 02-01-2012 13:58 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Dit nodigt natuurlijk uit tot allerlei speculaties, maar laten we het er maar op houden dat ze een storing hebben aan de webserver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cis schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:56:
Zouden ze het druk hebben bij LeasePlanBank, of is het puur toeval dat de inlogsite momenteel "in onderhoud is"? :)
Ja, ben net gebeld vanwege een dubbele overboeking die ik naar m'n lopende rekening heb gedaan. Betaling lijkt succesvol te zijn gedaan maar werd niet afgeschreven wat normaal wel direct zichtbaar is.

Ze belden me op met de vraag of het klopt dat dit maar eenmalig had moeten gebeuren. Reden was dat er erg veel betalingen werden gedaan op het moment.

Netjes van LPB om me even te bellen ter controle d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 02-01-2012 14:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cis schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:56:
Ze doen wel vaker onderhoud hoor, heb deze melding wel eens vaker gezien. Gewoon over een uurtje ofzo nog eens proberen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Henk007 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:01:
Dit nodigt natuurlijk uit tot allerlei speculaties, maar laten we het er maar op houden dat ze een storing hebben aan de webserver ;)
Geen speculaties meer nodig ;)
De grote belangstelling voor het winnende deposito leidt op dit moment tot veel verkeer op de website. Het kan zijn dat de snelheid van de website daardoor trager is dan u van ons gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Hm, zouden de 20k accounts al gehaald zijn? Of zou het gewoon veel drukker dan verwacht zijn geweest dat ze eerst maar een deel gaan afhandelen... Ben benieuwd :)
Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment is het helaas niet mogelijk een nieuwe rekening aan te vragen. Probeer het op een later tijdstip nog eens. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 16-09 10:30
Hier ook een LPB rekening geopend met de bekende deposito van 3.95%
Ik denk dat ik ook mijn variabele budget ook maar de lopende internetspaarrekening van LPB ga zetten.

Waarom heeft zakelijk sparen een lagere variabele rente?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
kaiiestan schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:34:
Waarom heeft zakelijk sparen een lagere variabele rente?
Omdat het kan?
Er is weinig concurrentie op het gebied van 'zakelijke' spaarrekeningen. Gelukkig is er nergens een wet die voorschrijft dat je als bedrijf(je) per se een zakelijke spaarrekening moet gebruiken. Je kan dus gewoon een prive spaarrekening openen en die binnen je administratie bestempelen als zakelijke spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 07:30:
Omdat het kan?
Er is weinig concurrentie op het gebied van 'zakelijke' spaarrekeningen. Gelukkig is er nergens een wet die voorschrijft dat je als bedrijf(je) per se een zakelijke spaarrekening moet gebruiken. Je kan dus gewoon een prive spaarrekening openen en die binnen je administratie bestempelen als zakelijke spaarrekening.
Is dat zo? Volgens mij is dat alleen het geval bij een eenmanszaak en niet bij een BV. Het hangt dan dus af van de rechtsvorm. Gaat de fiscus daar niet moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hoe het bij een BV zit weet ik zo snel niet, maar bij eenmanszaken (wat 99% van de ondernemers hier zal hebben) in ieder geval wel. En daar doet de fiscus zeker niet moeilijk over.

edit: Bij een BV mag het voor zover ik kan vinden niet. Wat wel zou kunnen is dit :
U kunt het bedrag ook in privé lenen van de B.V. tegen dezelfde rente die de B.V. van de bank zou ontvangen. Vervolgens zet u het bedrag op een privé-spaarrekening waarop u een hogere rente kunt genieten. Het verschil in rentepercentages incasseert u belastingvrij in privé. De Hoge Raad heeft dit in een recente uitspraak goedgekeurd. Ook hier is het noodzakelijk dat u de voorwaarden van de lening, zoals rente, aflossing en te stellen zekerheden vooraf op zakelijke gronden vaststelt en in een schriftelijke overeenkomst vastlegt.
Maar of dat nu echt de moeite waard is...

[ Voor 65% gewijzigd door sverzijl op 03-01-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ondanks wat banken je willen laten geloven hoef je voor een eenmanszaak ook geen zakelijke lopende rekening. Voor de belastingdienst is een gescheiden rekening genoeg. Er is alleen geen bank die tegen particuliere tarieven aan zakelijke gebruikers een rekening wil slijten. Been there, done that.

Valt me trouwens tegen hoe lang het duurt voordat een zakelijke rekening geregeld is. Ik had redelijk snel een rekening nodig destijds, heeft ruim 2 weken geduurd. Is wel weer even helemaal anders dan een particuliere rekening die je over het algemeen binnen 24 uur kunt gebruiken :X.
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.