Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 20:54
Anoniem: 230409 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:28:
[...]

Hmm... vreemd, ik heb hem ook besteld via Gigavolt. Bij mij beschikt de telefoon gewoon over de goede firmware met de juiste talen. Misschien even contact opnemen met Gigavolt?
Blijkbaar hebben ze 600 foute modellen ontvangen (ook aangepast op website) ze hebben netjes geld terug gestort inclusief mijn verzendkosten.

Helaas moet ik voor dit model dus uitwijken naar de duurdere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413842

Ik heb sinds een week een Galaxy Ace.
Ben op zich vrij tevreden, op 1 puntje na.
Als ik mijn telefoon uitschakel en weer inschakel, zijn de widgets op mijn schermen verdwenen.
In de Market staan de Apps wel als geinstalleerd, maar als widget zijn ze gewoon verdwenen.
Iemand die een oplossing heeft?

Ik heb namelijk geen zin om steeds mijn widgets (agenda, nu.nl en go weather) als app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 19:26
Anoniem: 413842 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:00:
Als ik mijn telefoon uitschakel en weer inschakel, zijn de widgets op mijn schermen verdwenen.
In de Market staan de Apps wel als geinstalleerd, maar als widget zijn ze gewoon verdwenen.

Ik heb namelijk geen zin om steeds mijn widgets (agenda, nu.nl en go weather) als app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Hmm, ik heb geen rechtgeaarde oplossing maar wellicht een workaround voor je. Als je LauncherPro installeert neemt die je 'desktop' voor zijn rekening. Als het probleem in de native desktop van Android zit gaat LauncherPro hier wellicht beter mee om. Er is een gratis versie van, die je GUI er ook nog iets gelikter uit laat zien. (De pro-versie kost 2 euro, ik heb hem sinds een paar weken en ik kan hem je echt aanraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
TVL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:21:
[...]

Lees dit topic eens door. Heeft waarschijnlijk met WiFi te maken. Vind WiFi icm met Android 2.2 toch niet erg lekker lopen.
Mijn Ace wil ook nog wel eens crashen als ie ligt met wifi aan.. Ook al een keer gerepareerd vanwege kapotte speaker (na +/- 2 weken al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

Is er al enige indicatie of en wanneer Gingerbread officieel naar de Ace komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

canterwoodcore schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:34:
[...]

Hmm, ik heb geen rechtgeaarde oplossing maar wellicht een workaround voor je. Als je LauncherPro installeert neemt die je 'desktop' voor zijn rekening. Als het probleem in de native desktop van Android zit gaat LauncherPro hier wellicht beter mee om. Er is een gratis versie van, die je GUI er ook nog iets gelikter uit laat zien. (De pro-versie kost 2 euro, ik heb hem sinds een paar weken en ik kan hem je echt aanraden).
Bedankt voor je antwoord. De Launcher Pro is inderdaad ideaal, ziet er mooier uit. Helaas werkt dit ook niet, heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart en dan verschijnen op de plek waar de widgets stonden de melding 'Probleem bij het laden van widget'.
Heeft iemand nog een ander idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Anoniem: 413842 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:00:

Van dit antwoord word je waarschijnlijk niet vrolijk, maar voor mij was de oplossing terug naar de fabrieksinstellingen.
Dit ging bij mij niet eens via het menu. Ik moest een keiharde reset doen door middel van het opstarten en tegelijk 2 knoppen vasthouden. Alle gegevens zijn verloren dus een backup hiervan biedt uitkomst.
Sindsdien geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

@miepjes : Je hebt je widgets niet op je SD kaart staan? Dan kan Android ze namelijk niet starten tijdens het booten, omdat de SD kaart dan nog niet gereed is...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wilfer schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:37:
[...]

Van dit antwoord word je waarschijnlijk niet vrolijk, maar voor mij was de oplossing terug naar de fabrieksinstellingen.
Dit ging bij mij niet eens via het menu. Ik moest een keiharde reset doen door middel van het opstarten en tegelijk 2 knoppen vasthouden. Alle gegevens zijn verloren dus een backup hiervan biedt uitkomst.
Sindsdien geen enkel probleem meer.
Terug naar de fabrieksinstellingen? Maar ik heb de telefoon anderhalve week. Sinds het begin heb ik hier al last van. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat niet alle widgets verdwijnen, dus misschien ligt het aan bepaalde kenmerken van de Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adoy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:20:
@miepjes : Je hebt je widgets niet op je SD kaart staan? Dan kan Android ze namelijk niet starten tijdens het booten, omdat de SD kaart dan nog niet gereed is...
Dit heb ik direct geprobeerd. Maar het maakt niets uit of ze op de telefoon of op de SD kaart geinstalleerd zijn. Ook nadat de SD kaart is gescand (ofzoiets, bij het opstarten gebeurd dat) zijn ze er niet weer. Het vreemde is dat apps in de market nog wel als geinstalleerd staan, maar als ik een widget wil toevoegen aan het scherm hij helemaal niet in de lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellowvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-08-2021
Ik heb inmiddels alweer een paar maanden de galaxy ace, waar ik zeer tevreden over ben. Zoals bekend is de batterij redelijk snel leeg bij intensief gebruik. Momenteel kom ik de dag er net mee door. Nu zag ik op ebay een aantal nieuwe accu's aangeboden voor de ace met een (veel) hogere capaciteit. Ik zag onder andere een 1800 mah accu.
Nu is mijn vraag zijn deze accu's betrouwbaar en hoe veel meer tijd kan je met zo'n accu door gaan? Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Anoniem: 413842 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:17:
[...]

Terug naar de fabrieksinstellingen? Maar ik heb de telefoon anderhalve week. Sinds het begin heb ik hier al last van. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat niet alle widgets verdwijnen, dus misschien ligt het aan bepaalde kenmerken van de Apps?
Die harde reset heb ik ook al na 2 weken moeten doen. De ace reageerde helemaal nergens meer op.
Na het opnieuw opstarten bleef hij telkens in de trilfunctie hangen. Een ongelukkige installatie van een appp kan de telefoon al lam leggen. Dat kan dus al de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391200

ik heb de galaxy ace nu 2 maanden echter is mij net mijn glas precies op een ijzeren punt gevallen nu zit er een barst een mijn scherm. weet iemand waar ik een nieuw glas kan kopen en een instructiefilm over het nieuwe scherm bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:45
yellowvic schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:42:
Ik heb inmiddels alweer een paar maanden de galaxy ace, waar ik zeer tevreden over ben. Zoals bekend is de batterij redelijk snel leeg bij intensief gebruik. Momenteel kom ik de dag er net mee door. Nu zag ik op ebay een aantal nieuwe accu's aangeboden voor de ace met een (veel) hogere capaciteit. Ik zag onder andere een 1800 mah accu.
Nu is mijn vraag zijn deze accu's betrouwbaar en hoe veel meer tijd kan je met zo'n accu door gaan? Iemand ervaring hier mee?
Dat zijn 1240 mah accus' met een 1800 sticker. Totale crap dus en je doet er minder lang mee dan met een normale officiele batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw is blij met haar Ace, maar ook zij heeft last van het zwarte scherm.
Maar ze leert er wel mee leven tot de update. :D

Daarnaast lees ik hier over accu tijden van 1,5 dag tot 3 dagen.
Zij haalt een dag nog niet eens. Wellicht dat ze té veel doet met haar telefoon.
Wat dan wel weer comisch is, is dat mijn Desire HD (welke bekend staat om de korte accu duur) het over het algemeen wel weer een dag uit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:34
Ik ben wellicht van plan de Galaxy Ace aan te schaffen maar vroeg mij het af hoe het zit met updates. Heeft Samsung iets laten weten of er nog een 2.3.x update komt of eventueel nog andere updates in de toekomst?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
daroy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:36:
Ik ben wellicht van plan de Galaxy Ace aan te schaffen maar vroeg mij het af hoe het zit met updates. Heeft Samsung iets laten weten of er nog een 2.3.x update komt of eventueel nog andere updates in de toekomst?
Staat ietsjes terug in dit topic. Ergens rond september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouwman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 23:09
Arunia schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:39:
[...]

Staat ietsjes terug in dit topic. Ergens rond september.
Het updaten is gestart via de officiële weg, maar misschien is Nederland nog niet aan de beurt. Zeker is wel dat het binnenkort staat te gebeuren. Zie link:

http://www.samfirmware.com/apps/blog/show/7697658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-05 15:23
Gisteren mijn Galaxy Ace geupdate naar 2.3.3 (11 juli) met Kies. Heb eerst Kies geupdate, waarschijnlijk is dit noodzakelijk. (België, Proximus)

[ Voor 3% gewijzigd door asx245 op 15-07-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Via Kies? Dat betekend dat de update dus al beschikbaar is. Zou wel nice zijn voor mijn vrouw.

@hieronder,
Dat was ook een beetje de vraag eigenlijk. Meer in mijn gedachte richting Benelux.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 15-07-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Arunia schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:23:
Via Kies? Dat betekend dat de update dus al beschikbaar is. Zou wel nice zijn voor mijn vrouw.
Als jij en je vrouw in Belgie wonen wel ja.

In NL is hij nog niet uit... toch??

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230409

Ik ben op dit moment aan het updaten via KIES, weet niet of dit daadwerkelijk de update naar 2.3 is.

Edit: KIES faalt weer, hij blijft hangen op downloading in gele letters. Het toestel lijkt bricked... :|

Edit2: Ik heb blijkbaar de belgische firmware :-( Lekker is dat...

Edit3: Na batterij verwijderen deed hij het weer, net weer geprobeerd en hij is nu geüpdatet naar Gingerbread.
(2.3.3. GINGERBREAD.XWKPL)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 230409 op 17-07-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Inderdaad, het lukte mij ook pas de tweede keer. Iemand enig idee of we binnenkort de 2.3.4 mogen verwachten?
En zijn er betere batterijen te koop dan de standaard meegeleverde?

[ Voor 24% gewijzigd door asx245 op 17-07-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415554

ik heb een vraag voor een vriendin van mij

zelf heb ik de galaxy s en ik kan daar heel simpel instellen dat ik gewoon het 3x4 toetsenbord heb

bij haar staat het 3x4 toetsenbord ook aangevinkt, maar zij krijgt nog steeds het QWERTY-toetsenbord

ik heb de hele topic doorgelezen, maar ik heb nergens gezien dat anderen dat probleem ook hebben

het lijkt mij, dat als ze aangeven dat je dat 3x4 toetsenbord aan kunt vinken, je het ook zou moeten kunnen gebruiken, maar met smsen en WhatsApp blijft bij haar het QWERTY-toetsenbord zichtbaar

bij mijn galaxy s heb ik bij het typen van een sms of bij het typen bij WhatsApp ook nog dat rondje van de instellingen staan en kan ik het daar ook aanpassen. zij heeft dat bij haar Ace niet.
maar het lijkt mij niet dat het daardoor komt dat zij niet het "normale" 3x4 toetsenbord kan krijgen

heeft iemand hier een oplossing voor of is het een functie die niet mogelijk is om te gebruiken bij de Ace?

Grtz,
Sammy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Samsung geeft aan dat de Mac versie van Kies de Ace niet ondersteunt. Klopt dit of werkt dit wel? En werkt Kies Mini voor Mac wel voor de Ace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Ik weet niet hoe je naar een 3x4 toetsenbord overschakelt (zoek misschien eens in de Android Market), het is wel mogelijk om naar azerty over te schakelen door de taal van de toetsenbordindeling naar Frans in te stellen maar ik ben niet zeker of je daarmee de taal van het woordenboek in het Nederlands kunt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29
Ik heb een vraag die ik tot nu toe, met betrekking tot de app, niet kan vinden. Of het hier kan, geen idee, want dit is de eerste keer op het forum. ;) Het gaat om de inmiddels wel populaire Foursquare. Telkens valt mijn telefoon uit als de app is geinstaleerd. Ik moet de batterij eruit halen om weer op te kunnen starten. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 15:01
voor het aanpassen van het toetsenbord moet je als je een berichtje gaat tikken (tik om samen te stellen) in het tekstveld drukken en vasthouden, dan komt er invoermethode tevoorschijn, als je hier op klikt zie je als het goed is Samsung toetsenbord staan, selecteer deze en het 3x4 toetsenbord moet openen als je een berichtje gaat tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415554

bokzelluf schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:40:
voor het aanpassen van het toetsenbord moet je als je een berichtje gaat tikken (tik om samen te stellen) in het tekstveld drukken en vasthouden, dan komt er invoermethode tevoorschijn, als je hier op klikt zie je als het goed is Samsung toetsenbord staan, selecteer deze en het 3x4 toetsenbord moet openen als je een berichtje gaat tikken.
_/-\o_ THNX
ik had het doorgegeven aan mijn vriendin en ik kreeg net een bericht van haar dat het was gelukt!!!

Groetjes,
Sammy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28
pfff. ik wilde de Ace van mijn moeder aansluiten middels Kies.
Wat ik ook doe. usb foutopsoring gaat automatisch aan als ik de usbkabel aansluit op de telefoon. Wanneer ik deze uitzet dan krijg ik wel de melding dat ik usb massaoplag kan aanzetten. Dan kan ik bestanden overzetten.
Maar de telefoon kan geen verbinding maken met samsung kies.
ik heb in dit toestel ook nergens de optie op te selecteren hoe ik verbinding kan maken.
De handleiding staat dat het automatisch gaat en dat ik anders moet kiezen voor pc studio maar ik heb deze optie nergens…
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415874

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg de melding: "Apparaat wordt niet ondersteund" als ik de telefoon aansluit. Het vreemde is dat ik wel één keer verbonden ben geweest met KIES, dit nadat ik de sd-kaart had geformateerd. Dit helpt nu ook niet meer. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zijn er hier al mensen met de Nederlandse firmware die mogen genieten van gingerbread? Of is er een plek waar je kan zien of ie al uit is/wanneer? Om nou elke dag het toestel aan Kies te hangen is ook zo wat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-07 22:03
Hier nog geen Nederlandse Gingerbread helaas :( Begin nu wel beetje ongeduldig te worden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Megapaul schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:59:
pfff. ik wilde de Ace van mijn moeder aansluiten middels Kies.
Wat ik ook doe. usb foutopsoring gaat automatisch aan als ik de usbkabel aansluit op de telefoon. Wanneer ik deze uitzet dan krijg ik wel de melding dat ik usb massaoplag kan aanzetten. Dan kan ik bestanden overzetten.
Maar de telefoon kan geen verbinding maken met samsung kies.
ik heb in dit toestel ook nergens de optie op te selecteren hoe ik verbinding kan maken.
De handleiding staat dat het automatisch gaat en dat ik anders moet kiezen voor pc studio maar ik heb deze optie nergens…
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Inmiddels een factory reset gedaan, dit heeft niet mogen helpen.
Nog steeds dezelfde problemen. het rare is dat mijn Galaxy S en SII het zonder problemen het doen op dezelfde laptop. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 01:36

TVL

Ik krijg ook nog steeds niet een upgrade voor de 2.3 versie. Ben ook erg benieuwd of er mensen zijn die een NL toestel al hebben kunnen updaten. Bij mij staat:
PDA:KB7 PHONE:KB1 CSC:KB6 (XEN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Zijn er meerderen met problemen met het automatisch uitgaan van de Ace?
Volgens verschillende forums heeft het te maken met de Wifi, maar zelf kan ik er
geen oplossingen voor vinden.
Anders moet hij toch maar opgestuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chonghu
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10-2023
dat uitgaan van de ace is volgens mij doordat hij in slaapstand gaat.
enige oplossing die ik ervoor had is juicedefender installeren.
hij maakt dan om de 5 minuten verbinding met wifi zodat hij niet in slaapstand gaat.

verder heb ik nu een probleem dat usb fout opsporing weer automatisch aangaat als ik hem aanlsluit met kies. uitzetten werkt dus niet.
hierdoor kan ik ook niet nieuwste firmware eropzetten ( misschien dat dat ook slaapstand verhelpt )

iemand een oplossing voor dat usb fout opsporing dat het altijd uit blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
chonghu schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:17:
dat uitgaan van de ace is volgens mij doordat hij in slaapstand gaat.
enige oplossing die ik ervoor had is juicedefender installeren.
hij maakt dan om de 5 minuten verbinding met wifi zodat hij niet in slaapstand gaat.

verder heb ik nu een probleem dat usb fout opsporing weer automatisch aangaat als ik hem aanlsluit met kies. uitzetten werkt dus niet.
hierdoor kan ik ook niet nieuwste firmware eropzetten ( misschien dat dat ook slaapstand verhelpt )

iemand een oplossing voor dat usb fout opsporing dat het altijd uit blijft?
Dit heb ik dus ook met kies.... usb foutopsporing gaat automatisch aan als ik de de telefoon aansluit op de pc. Wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Megapaul schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:46:
[...]
Dit heb ik dus ook met kies.... usb foutopsporing gaat automatisch aan als ik de de telefoon aansluit op de pc. Wie heeft er een oplossing?
Probeer eens terwijl de Galaxy Ace aan de USB kabel hangt de driver bij apparaatbeheer te verwijderen.
Daarna de kabel eruit en opnieuw er in (misschien werkt vernieuwen ook wel).
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem en onder Kies werkt hij daarna opeens weer.
De USB foutopsporing gaat bij haar ook automatisch aan.
Mijn pc draait Win 7 x64

PDA:KB7 / PHONE:KB1 / CSC:KB6 (XEN) is volgens Samsung Kies trouwens de laatste update.
Die van mijn vriendin gaat nog steeds uit met deze firmware.
Misschien heb je hier wat aan.

Juice Defender staat er sinds vandaag op en hij is tot nu toe nog niet uitgegaan

[ Voor 7% gewijzigd door thespeed op 25-07-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Onlangs de Belgische Ace van mijn vriendin aan mijn Nederlandse KIES gehangen. Deze bleek een firmware te hebben die eindigde op (LUX). Is dit nu een Luxemburgs toestel?? Als daar al ooit een update voor komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruThA
  • Laatst online: 07-12-2023
Krivas schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:47:
Onlangs de Belgische Ace van mijn vriendin aan mijn Nederlandse KIES gehangen. Deze bleek een firmware te hebben die eindigde op (LUX). Is dit nu een Luxemburgs toestel?? Als daar al ooit een update voor komt...
(LUX) is afkomstig van Luxemburg ja, kan je hier opzoeken trouwens onderaan de pagina.

http://samfirmware.webs.com/samsunglettercode.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

fabian92ff schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:23:
Hier nog geen Nederlandse Gingerbread helaas :( Begin nu wel beetje ongeduldig te worden haha.
Jullie hebben het over de officiële? Toen mijn vriendin de Ace had gehaald heb ik direct Gingerbread er op gezet en die werkt volledig in het Nederlands. Echter had ik wel eerst via Kies gekeken naar een update maar die gaf al aan dat de telefoon helemaal up-to-date was dus daarmee kreeg ik Gingerbread er niet op.

De on-officiële versie die ze nu draait bleek naar mijn gevoel wel sneller te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
BruThA schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:17:
[...]

(LUX) is afkomstig van Luxemburg ja, kan je hier opzoeken trouwens onderaan de pagina.

http://samfirmware.webs.com/samsunglettercode.htm
Lekker is dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 01:22
Hallo ace ontbijtkoek tweakers...

Volgens Kies is er voor de ace een nieuwe firmware versie beschikbaar nml.:

PDA:KB7 / PHONE:KB1 / CSC:KB6 (XEN)

Is dat Gingerbread 2.3.3 of 2.3.4 ?

Nog meer vraagjes: moet ik eerst unROOTen en alles backuppen VOOR update met kies ? :?

en heeft updaten wel zin, want bij mij draait alles lekker met Froyo ?

[ Voor 17% gewijzigd door intraxi op 28-07-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
intraxi schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:04:
Volgens Kies is er voor de ace een nieuwe firmware versie beschikbaar nml.:
PDA:KB7 / PHONE:KB1 / CSC:KB6 (XEN)
Is dat niet je huidige firmware versie? Is namelijk Froyo 2.2.1, zie http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-s5830.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
CornelisJ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:58:
[...]

Is dat niet je huidige firmware versie? Is namelijk Froyo 2.2.1, zie http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-s5830.htm
Wat staat daar? Heb geen account.

@intraxi: Wtf is een ontbijtkoek tweaker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
[
[...]

nou dat schiet dan ook niet erg op.... :(
@intraxi: Wtf is een ontbijtkoek tweaker? :P
pak je engelse woordenboek en zoek naar gingerbread...dan snap je het ! ;)

[ Voor 25% gewijzigd door intraxi op 29-07-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
hallo,

ik heb een probleem...
sinds dat ik mijn telefoon heb(4 dagen) valt regelmatig het touchscreen uit...
dan kan ik niets meer..
is iemand bekend met dit probleem..
en is er een oplossing voor??

groetjes rohaantje

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415874

rohaantje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:08:
hallo,

ik heb een probleem...
sinds dat ik mijn telefoon heb(4 dagen) valt regelmatig het touchscreen uit...
dan kan ik niets meer..
is iemand bekend met dit probleem..
en is er een oplossing voor??

groetjes rohaantje
Is een bekend probleem met wifi. Kijk dit topic effe door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Voor de liefhebbers staat hier een mooie lijst met custom roms voor de Galaxy Ace (wordt regelmatig bijgewerkt). Ik heb zelf nog geen ervaring met het flashen van de Ace, maar wel het plan om binnenkort wat te proberen. Ik ben benieuwd naar de Cyanogenmod 7 die momenteel wordt gebakken voor de Ace.

edit: Hier wordt trouwens uitgelegd hoe je je Ace kan rooten en flashen.

edit 2: Gelijk maar even geprobeerd; ik heb nu FirstUA-ROM-v1.1 draaien en deze rom voelt op het eerste gezicht bijzonder prettig en vlot aan!

[ Voor 30% gewijzigd door PaPa op 04-08-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:10
[...]

Vandaag heeft mijn vrouw haar Ace ontvangen met een T-Mobile abbo. Ook dezelfde sync problemen met Kies en op haar phone staat deze firmware: PDA:KP5 / Phone:KP6 / CSC:KP3 (TNL) Ook hier de melding " Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt. Maar onder "Over het toestel" staat bij Buildnummer Gingerbread, Is dit nu de recente firmware of een (oudere) T-Mobile versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217007

sonsan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:50:
[...]

Vandaag heeft mijn vrouw haar Ace ontvangen met een T-Mobile abbo. Ook dezelfde sync problemen met Kies en op haar phone staat deze firmware: PDA:KP5 / Phone:KP6 / CSC:KP3 (TNL) Ook hier de melding " Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt. Maar onder "Over het toestel" staat bij Buildnummer Gingerbread, Is dit nu de recente firmware of een (oudere) T-Mobile versie?
Gingerbread = Android 2.3.x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Zoals ik al eerder aangaf heb ik bij mijn vriendin een Gingerbread rom op de telefoon gezet. Deze werkt echt heel snel. Het vreemde is wel dat het opladen van de telefoon ook heel snel gaat.

Ik vroeg me af of hier mensen last hebben van het spelen van bijvoorbeeld Angry Birds? Dit gaat zo ontzettend traag en schokkerig op die Gingerbread rom. Ik ben benieuwd of dit op de normale officiele rom ook zo is? Moet zeggen dat Rio toch wel het beste werkt van die 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Mijn vrouw heeft ook een Ace en inmiddels helemaal ingericht.
Maar het geheugen loopt vol en dus wil ik hem rooten en eventueel voorzien van een custom rom (gingerbread ?).

Ik ben niet onbekend met Android (heb zelf een LG Optimus 2X), dus dat moet me makkelijk lukken.

Hoe kan ik het beste te werk gaan zodat zij al haar programma's en instellingen kan blijven behouden ?
Met Titanium een backup maken en die nadien terug zetten ?
Kan dat ook als ik er GB op zet ? (lijkt me namelijk niet...)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:00

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb een vraag. Ik heb al heel hard lopen zoeken op internet voor deze samsung ace met een leuke abbo erbij voor mijn vriendin. Maar ik kom bijna net zo duur uit steeds als mijn abbo met de samsung galaxy s2! Terwijl de mobiel los 200 kost in tegenstelling tot mijn 500 euro voor mijn SGSII. Waar hebben jullie de ace gekocht en voor welke prijs?

Ik veronderstel dat er geen abonnement en levertijden topic is aangemaakt, kon die namelijk niet vinden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
PaPa schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:43:
edit 2: Gelijk maar even geprobeerd; ik heb nu FirstUA-ROM-v1.1 draaien en deze rom voelt op het eerste gezicht bijzonder prettig en vlot aan!
en nu zit je met cyrillic characters in je toetsenbord... toppie ! 8)7

probeer deze eens: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1188633&page=21

[ Voor 11% gewijzigd door intraxi op 04-08-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Leoon. schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:16:
Ik heb een vraag. Ik heb al heel hard lopen zoeken op internet voor deze samsung ace met een leuke abbo erbij voor mijn vriendin. Maar ik kom bijna net zo duur uit steeds als mijn abbo met de samsung galaxy s2! Terwijl de mobiel los 200 kost in tegenstelling tot mijn 500 euro voor mijn SGSII. Waar hebben jullie de ace gekocht en voor welke prijs?

Ik veronderstel dat er geen abonnement en levertijden topic is aangemaakt, kon die namelijk niet vinden.
bij MM maar was toch wel ietsjes duurder dan die eur. 200 van jou.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

intraxi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:22:
[...]

bij MM maar was toch wel ietsjes duurder dan die eur. 200 van jou.. >:)
Hij is nu los 209! Vandaar. kijk maar bij de pricewatch. Maar ben dus benieuwd wat een goedkoop abbonement is met de telefoon erbij. Waar jullie die gescoord hebben en of jullie toevallig een shop weten waar ze niet dezelfde prijzen moet betalen (na 12 maand 30 euro in de maand) als ik voor mijn SGSII.

[ Voor 33% gewijzigd door Oekol op 04-08-2011 18:25 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Goedkoopste wat ik heb gezien was eur.29 p/mnd voor 1 jaar kontrakt incl. toestel en t-mobile abo met internet...maar weet niet meer bij welke tc-shop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Leoon. schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:24:
[...]
Hij is nu los 209! Vandaar. kijk maar bij de pricewatch.
Dat is bij GigaVolt ! Die verkopen opgefixte, geretourneerd exemplaren met soms erg rare firmware ! Zou ik niet willen... kijk maar elders in dit topic... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ik heb 'm vandaag besteld bij een abbo met vodafone.
Dan betaal ik 17,95 per maand 2 jaar lang. 180 belminuten/sms en 500mb internet.
Via vodafone.nl/veronica =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Leoon. schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:24:
[...]

Hij is nu los 209! Vandaar. kijk maar bij de pricewatch. Maar ben dus benieuwd wat een goedkoop abbonement is met de telefoon erbij. Waar jullie die gescoord hebben en of jullie toevallig een shop weten waar ze niet dezelfde prijzen moet betalen (na 12 maand 30 euro in de maand) als ik voor mijn SGSII.
Ik heb de Ace hier besteld: http://www.gsmtopdeal.nl/...ce-White-belsms35-int.asp

Bel en SMS 35 en onbeperkt internet voor 19,95 2 jaar lang! Kon deze nergens goedkoper vinden met deze gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
sonsan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:04:
[...]

Ik heb de Ace hier besteld: http:// hoor !.gsmtopdeal.nl/goedkoop-mobiel/samsung-galaxy-Ace-White-belsms35-int.asp

Bel en SMS 35 en onbeperkt internet voor 19,95 2 jaar lang! Kon deze nergens goedkoper vinden met deze gegevens.
mooie deal, maar tis wel een WITTE hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
intraxi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:57:
[...]

mooie deal, maar tis wel een WITTE hoor !
Ze hebben ook zwarte!
http://www.gsmtopdeal.nl/...ce-Black-belsms35-int.asp
Tevens al vanaf 15,95 te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
mickjuh schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:07:
Zoals ik al eerder aangaf heb ik bij mijn vriendin een Gingerbread rom op de telefoon gezet. Deze werkt echt heel snel. Het vreemde is wel dat het opladen van de telefoon ook heel snel gaat.

Ik vroeg me af of hier mensen last hebben van het spelen van bijvoorbeeld Angry Birds? Dit gaat zo ontzettend traag en schokkerig op die Gingerbread rom. Ik ben benieuwd of dit op de normale officiele rom ook zo is? Moet zeggen dat Rio toch wel het beste werkt van die 3.
Angry Birds draait als een tierelier op de Ace van mijn vrouw met de originele Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook die Vodafone-Veronica Deal voor m'n vrouw besteld (de witte). Ben alleen wel benieuwd wanneer ze gaan uitleveren, ze schijnen wat achterstand te hebben. Ach ja, ze kan nu gewoon bellen met dr Nokia 6100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-07 23:56
korte vraag,

hoe stel ik de vier icoontjes/snelkoppelingen anders in? Ik wil ipv de standaard sms proggie, linken naar handcent.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:23

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

BasZer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:42:
korte vraag,

hoe stel ik de vier icoontjes/snelkoppelingen anders in? Ik wil ipv de standaard sms proggie, linken naar handcent.

:)
webfreakz.nl in "Samsung Galaxy Ace Topic" :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

intraxi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:20:
[...]

en nu zit je met cyrillic characters in je toetsenbord... toppie ! 8)7

probeer deze eens: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1188633&page=21
Het reguliere toetsenbord (A t/m Z etc.) is gewoon 'normaal'. Het toetsenbord om nummers in te toetsen (0 t/m 9) heeft Cyrillic én Latin characters. Geen enkel probleem dus wat betreft functionaliteit, het staat alleen wat slordig. Daar moet je deze rom echt niet voor laten liggen. Voor de puristen onder ons staat hier een oplossing.

Voorlopig bevalt deze rom mij prima dus ik laat het hier even bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
sonsan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:04:
[...]

Angry Birds draait als een tierelier op de Ace van mijn vrouw met de originele Gingerbread.
waar heb je die originele gingerbread dan vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
intraxi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

waar heb je die originele gingerbread dan vandaan ?
Deze staat op de deze week geleverde telefoon.Het betreft deze firmware:
firmware: PDA:KP5 / Phone:KP6 / CSC:KP3 (TNL) Buildnummer: Gingerbread Android versie: 2.3.3

[ Voor 21% gewijzigd door sonsan op 05-08-2011 22:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 19-07 01:36

TVL

Ik heb Kies geinstalleerd en pas geleden was er weer een update. Ik had met de vorige versie uitgezet dat hij automatisch bepaalde dingen opstart als ik mijn computer opstart. Nu zijn die weer aangezet en heb ik deze weer uitgezet. Als deze opties aanstaan heb ik een duidelijk merkbare langzamere internetverbinding op de PC waar kies geinstalleerd is. Hebben hier meer mensen last van?

[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 05-08-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
TVL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:00:
Ik heb Kies geinstalleerd en pas geleden was er weer een update. Ik had met de vorige versie uitgezet dat hij automatisch bepaalde dingen opstart als ik mijn computer opstart. Nu zijn die weer aangezet en heb ik deze weer uitgezet. Als deze opties aanstaan heb ik een duidelijk merkbare langzamere internetverbinding op de PC waar kies geinstalleerd is. Hebben hier meer mensen last van?
ja daar heb ik ook last van ! dat hele KIES heeft bijna mijn WinXP machine tot stilstand gebracht... wat een BAGGER is dat !

[ Voor 8% gewijzigd door intraxi op 06-08-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
sonsan schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

Deze staat op de deze week geleverde telefoon.Het betreft deze firmware:
firmware: PDA:KP5 / Phone:KP6 / CSC:KP3 (TNL) Buildnummer: Gingerbread Android versie: 2.3.3
vreemd er staat een : S5830XWKPKN## COOPER.OPS CSC - S5830OXXKP7 2.3.3 2011 July 13
op samfirmware, dat lijkt een nieuwere (KP7)...KP5 staat niet op sammy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

intraxi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

Dat is bij GigaVolt ! Die verkopen opgefixte, geretourneerd exemplaren met soms erg rare firmware ! Zou ik niet willen... kijk maar elders in dit topic... 8)
Bedankt voor de tip. Dart willen we dus niet.
Peter91 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:44:
Ik heb 'm vandaag besteld bij een abbo met vodafone.
Dan betaal ik 17,95 per maand 2 jaar lang. 180 belminuten/sms en 500mb internet.
Via vodafone.nl/veronica =]
Super abonnement, jammer dat internet 500mb is maar dat is voor haar, whatsapp e.d. ruim voldoende denk ik. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaafstra99
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-02-2021
Vandaag met ODIN versie 2.3.3 (S5830XWKPKN## / CSC - S5830OXXKP7 13 July 2011) van samfirmware.com in m'n Ace gezet. Ik kan het iedereen aanraden! Het is een 'one package' install, dus geen geneuzel met losse bestanden.

De Ace is absoluut sneller en reageert beter.

Wachten op Samsung (waarom eigenlijk nog?) was ik meer dan zat. De halve planeet wordt voorzien van een update en Nederland niet? Ik vind Samsung wat dat betreft behoorlijk brak. Ik zie de ene na de andere telefoon op de markt komen, maar ondersteuning / upgrades voor modellen die nog dit jaar verschenen zijn: het schiet niet erg op.

Ik ga de volgende keer weer voor een fruitigere telefoon. Wel duurder, maar tenminste goede OS support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 09:03
Leoon. schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:16:

als je hem echt goedkoop wilt, kijk eens op de site van tmobile. 1 jarig Tmobile relax 60 (a 12,50 p/m) en de Ace voor maar 30 euro. Kost de hele telefoon je slechts 180 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
klaafstra99 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:16:
Vandaag met ODIN versie 2.3.3 (S5830XWKPKN## / CSC - S5830OXXKP7 13 July 2011) van samfirmware.com in m'n Ace gezet. Ik kan het iedereen aanraden! Het is een 'one package' install, dus geen geneuzel met losse bestanden.

Wachten op Samsung (waarom eigenlijk nog?) was ik meer dan zat. De halve planeet wordt voorzien van een update en Nederland niet? Ik vind Samsung wat dat betreft behoorlijk brak. Ik zie de ene na de andere telefoon op de markt komen, maar ondersteuning / upgrades voor modellen die nog dit jaar verschenen zijn: het schiet niet erg op.

Ik ga de volgende keer weer voor een fruitigere telefoon. Wel duurder, maar tenminste goede OS support!
ja geldt niet alleen voor Samsung, maar in het algemeen is ondersteuning van bestaande produkten matig tot slecht. Men investeert alleen in nieuwe produkten om maar zsm weer de volgende 'çash-cow' in de markt te zetten daarmee de 'wegwerp maatschappij' bevorderend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

klaafstra99 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:16:

En is deze ook in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
mickjuh schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:42:
[...]
En is deze ook in het Nederlands?
Ja is ook in het Nederlands. Ik heb ook net geflashed en inderdaad tot nog toe geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
intraxi schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Ja is ook in het Nederlands. Ik heb ook net geflashed en inderdaad tot nog toe geen problemen...
Zijn de zogenaamde sod's ook opgelost?
De Ace van mijn vriendin valt met Wifi aan constant uit.
Je moet hem daarna weer opnieuw aanzetten.
Zelf baalt ze hier enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaafstra99
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-02-2021
thespeed schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

Ik had en heb er geen last van. Misschien een andere revisie van het mainboardje in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

thespeed schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, die sod's zijn echt zwaar irritant. Mijn Ace viel regelmatig uit met af-fabriek software, na Kies updates nog steeds en het is ook niet minder geworden met de eerder genoemde FirstUA-ROM-v1.1.

Na een update duurt het wel steeds een aantal dagen voordat de sod ellende in frequentie toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
PaPa schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:29:
[...]
Na een update duurt het wel steeds een aantal dagen voordat de sod ellende in frequentie toeneemt.
Ik had (froyo) en heb (gb) ook geen problemen met 'sods', maar misschien kun je versie 2.3.3 (S5830XWKPKN## / CSC - S5830OXXKP7 13 July 2011) proberen... heb je er dan nog steeds last van dan wordt het tijd voor een RMA...wel even terugflashen dan natuurlijk !

[ Voor 4% gewijzigd door intraxi op 08-08-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

intraxi schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:03:
[...]

Ik had (froyo) en heb (gb) ook geen problemen met 'sods', maar misschien kun je versie 2.3.3 (S5830XWKPKN## / CSC - S5830OXXKP7 13 July 2011) proberen... heb je er dan nog steeds last van dan wordt het tijd voor een RMA...wel even terugflashen dan natuurlijk !
Ben het nu aan het proberen maar kreeg bij het starten van het flashen al een foutmelding: an unnamed file was not found

*edit*
Gebruiken jullie overigens alleen het bestand S5830XWKPN_S5830XWKP6_S5830OXXKP7_HOME.tar bij One Package of hebben jullie ook een OPS file? Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding

*edit 2*
Ik heb een OPS file los gedownload ergens op het internet. Ik kon deze ook nergens op die website vinden. Nadat ik die had gedownload wou hij wel flashen en kreeg ik geen foutmelding. Echter leek het na het flashen wel of hij mijn vorige Android versie overschreef want ik kreeg ineens allemaal errors in Android van de vorige versie nog. Ik heb een harde reset uitgevoerd, sd kaart geformateerd via de laptop en daarna had ik geen last meer van foutmeldingen.

[ Voor 41% gewijzigd door mickjuh op 08-08-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
mickjuh schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:10:
[...]
*edit*
Gebruiken jullie overigens alleen het bestand S5830XWKPN_S5830XWKP6_S5830OXXKP7_HOME.tar bij One Package of hebben jullie ook een OPS file? Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding
ja, het is een 'one packet' flash... wel ook een ops file (cooper.ops) selecteren, dan moet het goed gaan. Bij problemen inderdaad een 'factory reset' uitvoeren...normaal zou je de sd-kaart niet hoeven aan te raken..kan er gewoon uit tijdens het flashen,,,

[ Voor 8% gewijzigd door intraxi op 08-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

intraxi schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

ja, het is een 'one packet' flash... wel ook een ops file (cooper.ops) selecteren, dan moet het goed gaan. Bij problemen inderdaad een 'factory reset' uitvoeren...normaal zou je de sd-kaart niet hoeven aan te raken..kan er gewoon uit tijdens het flashen,,,
Klopt, maar op de SD kaart staan ook nog allemaal Android folders van waarschijnlijk mijn vorige Android versie. Vandaar dat ik de SD kaart ook maar even geformatteerd heb.

Wat ik wel raar vind is dat je de cooper.ops niet op samfirmware.com kunt vinden. Ik heb hem in ieder geval niet op die website gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Mijn Galaxy Ace is officieel eigendom vh werk, en ik zou ook niet graag de garantie verliezen. Anderzijds ben ik benieuwd naar de vele voordelen die een custom rom biedt. Ik neem aan dat ik mijn garantie dan terug heb bij een factory reset? Zo ja, stel dat de installatie mislukt en ik niet tot bij het factory reset menu geraak, wat kan je dan nog doen vraag ik mij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
asx245 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:20:
Mijn Galaxy Ace is officieel eigendom vh werk, en ik zou ook niet graag de garantie verliezen. Anderzijds ben ik benieuwd naar de vele voordelen die een custom rom biedt. Ik neem aan dat ik mijn garantie dan terug heb bij een factory reset? Zo ja, stel dat de installatie mislukt en ik niet tot bij het factory reset menu geraak, wat kan je dan nog doen vraag ik mij af?
Bij een factory reset worden alleen de instellingen teruggezet. Een custom rom blijft dus aanwezig. Je moet dan de 'stock' rom terugflashen om weer in de originele toestand te geraken. Is de telefoon niet jouw eigendom ga dan niet met custom roms experimenteren, want dan vervalt de garantie....just my2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418345

Bij de meeste applicaties van google market krijg ik te zien:
" Deze app is niet compatibel met uw Samsung galaxy Ace"

Iemand enig idee hoe dat te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Anoniem: 418345 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:54:
Bij de meeste applicaties van google market krijg ik te zien:
" Deze app is niet compatibel met uw Samsung galaxy Ace"

Iemand enig idee hoe dat te verhelpen ?
vreemd het wordt door google vermeldt bij app's die niet compatible zijn met de ace op basis van het door jou opgegeven toesteltype bij het aanmaken van een account voor android market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

intraxi schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:17:
[...]
vreemd het wordt door google vermeldt bij app's die niet compatible zijn met de ace op basis van het door jou opgegeven toesteltype bij het aanmaken van een account voor android market...
Hoe bedoel je dat ?

Hij heeft het toestel zelf herkent in google android market, mijn vorige telefoon stond er ook nog in, maar binnen een dag stond mijn nieuwe Ace er dus in. Ik vind het heelr aar dat ik heel veel apps gewoonweg niet kan installeren, omdat ze niet geschikt zijn. Bij een ander toestel gekeken met dezelfde android versie (Acer S300) en daar kan het wel gewoon (bijvoorbeeld de NASA app. Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Vandaag mijn ace ontvangen. Dat witte glimmende achterkantje is toch wel gay ;p
Daarnaast zegt Kies dat het apparaat niet word ondersteunt. Dat begint dus al lekker..

Nu even wachten tot m'n vodafone abbo in gaat, want m'n wifi wil die ook niet heel lekker accepteren.

Plus het geluid als ik een bericht krijg is best hard. Ook al staat het geluid op 1 streepje..

[ Voor 15% gewijzigd door Peter91 op 11-08-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416904

@Fabian0078: Dit zal komen omdat de schermresolutie niet compatibel is met onze Ace, het kan ook zijn de cpu speed niet aan de app eisen voldoet of de android versie te laag is. Ik heb het ook voor bij somige app's.

Maar, de Nasa app. geeft bij mij geen probleem....

ter info, mijn rev: PDA:XWKA9, PHONE:XXKA6, CSC:LUXKA1.

• Peter91

Peter91

<=]

Ik heb net even Kies op de laptop van m'n ma geïnstalleerd en m'n telefoon geüpdate.
Het betreft een vodafone branded model, maar nu wel 2.3.3 =D

De Nederlandse vertaling is er wel op achteruit gegaan :S
Ik twijfel nu om naar engels over te gaan..

+Ik heb nu last van lockscreen delay.

Kan niet heel veel goeds aan 2.3.3 vinden ;D

[ Voor 41% gewijzigd door Peter91 op 11-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-07 21:00
Zonet ook de samsung Ace via kies aangesloten en idd versie 2.3.3 Gingerbread is geinstalleerd.

Het heeft even geduurd maar hij is er dan toch gekomen !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

kalmma schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:05:
Zonet ook de samsung Ace via kies aangesloten en idd versie 2.3.3 Gingerbread is geinstalleerd.

Het heeft even geduurd maar hij is er dan toch gekomen !!!!!!
Ook voor T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Vis: yes ook voor t-mobile, zo'n toestel heb ik namelijk ook: t-mobile abo+ 2.3.3 gingerbread.

er moeten nog wel heel veel apps geschikt worden voor dit os, maar ok, hij is wel snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Anoniem: 418345 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:29:
@ Vis: yes ook voor t-mobile, zo'n toestel heb ik namelijk ook: t-mobile abo+ 2.3.3 gingerbread.

er moeten nog wel heel veel apps geschikt worden voor dit os, maar ok, hij is wel snel :-)
Nice dan!

Zal vanavond eens de Ace van mn vriendin aan Kies hangen, en dan maar kijken :)

Ze klaagt namelijk nog altijd over verschillende bugs, waaronder het zomaar uitvallen van het toestel... hopen dat Gingerbread dit verhelpt!

EDIT:
net de Ace aan Kies gehangen, + Kies geupdate... maar geen nieuwe firmware update te zien hoor!?

:s

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 12-08-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Hier ook geen update ; nog steeds PDA:KB7/PHONE:KB1/CSC:KB6 (XEN)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste